• “လုလင်ငယ်​​ေသွး​​ အား​​မာန်​​ေမွး​​ြက​​ေစ”

    အလုပ်သမား​​​ေဆး​​ရံုမှာ ပထမလက်​​ေထာက်ဆရာဝန်လုပ်တုန်း​​က ခွဲစိတ်ခန်း​​က စစ္စတာြကီး​​နဲ့​​ ဆရာမ​​ေတွက ဖိတ်လို့​​ ဧမာ​​ေနွလဘုရား​​​ေကျာင်း​​က နှစ်သစ်ကူး​​ဆု​​ေတာင်း​​ပွဲ​​ေတွမှာ တရား​​လိုက်နာဖူး​​ပါတယ်။ သူတို့​​​ေတွလည်း​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​မှာ ကုသိုလ်ြဖစ်​​ေဆး​​သွား​​ကုတဲ့​​အခါ လုပ်အား​​လိုက်​​ေပး​​ရင်း​​ ဘုန်း​​ြကီး​​တရား​​နာြကတာပဲ။ ဘယ်ဘာသာတရား​​ပဲ ြဖစ်ြဖစ် လူ​​ေတွကို လိမ္မာ​​ေအာင် ဆံုး​​မတာချည့​်​ပဲ မဟုတ်လား​​။ အဲဒီတုန်း​​က သ​​ေဘာကျတဲ့​​ တရား​​စာက​​ေလး​​ တစ်ပုဒ်ရှိတယ်။

    “အြကင်သူသည် မိမိ စိုက်ပျိုး​​ထား​​​ေသာ သီး​​နှံတို့​​ကိုသာလျှင် ရိတ်သိမ်း​​ရရှိလတ္တံ့​​” တဲ့​​။ အဘိဏှသုတ်ထဲက “ကလျာဏံဝါ ​​ေကာင်း​​သည်လည်း​​ြဖစ်​​ေသာ၊​ ပါပကံဝါ မ​​ေကာင်း​​သည်လည်း​​ြဖစ်​​ေသာ၊​ ယံကမ္မံ အြကင်ကံကို ကရိဿာမိ ြပုြငား​​အံ့​​။ တဿကမ္မဿ ထို​​ေကာင်း​​မှု မ​​ေကာင်း​​မှုကံ၏ ဒါယာ​​ေဒါ ​​ေကာင်း​​​ေမွဆိုး​​​ေမွခံသည် ဘဝိဿတိ ြဖစ်ရ​​ေချ၏” ဆိုတာ​​ေလး​​နဲ့​​ တစ်ထပ်တည်း​​ပဲ မဟုတ်လား​​။ အရပ်သံုး​​စကား​​နဲ့​​ ​​ေြပာ​​ေတာ့​​လည်း​​ “ဘူး​​ပင်စိုက်ရင် ဘူး​​သီး​​စား​​ရလိမ့​်​မယ်။ ငှက်​​ေပျာပင်စိုက်ရင် ငှက်​​ေပျာသီး​​စား​​ရလိမ့​်​မယ်” ဆိုတာ မှန်​​ေနတာပဲ။

    ဘာမဆို ကပ်သီး​​ကပ်ဖဲ့​​​ေတွး​​မိတဲ့​​ကိုယ်က “တချို့​​လူ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ သူများ​​စိုက်ပျိုး​​ထား​​တဲ့​​ သီး​​နှံ​​ေတွအ​​ေပါ် အညွန့​်​ခူး​​စား​​နိုင်တာ ဘယ်လိုသ​​ေဘာရှိလို့​​ပါလိမ့​်​” လို့​​ ​​ေတွး​​တဲ့​​အခါလည်း​​ ​​ေတွး​​ရဲ့​​။ အခုတခါမှာ​​ေတာ့​​ စိုက်တုန်း​​ကစိုက်၊​ ပံုး​​​ေပါလ​​ေအာ ထင်တိုင်း​​ကျဲထား​​တဲ့​​ ပျိုး​​ပင်က​​ေလး​​​ေတွကို လိုချင်သ​​ေလာက်က​​ေလး​​ လက်သပ်ချိုး​​ယူြပီး​​ ကျန်တာ​​ေတွ ​​ေပလာယျကံ ပစ်ထား​​တဲ့​​အခါ ပျိုး​​ခင်း​​က​​ေလး​​ရဲ့​​ ငိုသံကို ြကား​​လာရြပန်ပါြပီ။ သူတို့​​ခမျာ သည်လို ပျိုး​​ပင်​​ေပါက်က​​ေလး​​ဘဝ​​ေရာက်ဖို့​​ ​​ေလး​​ငါး​​​ေြခာက်နှစ် အချိန်ယူခဲ့​​ရတာမဟုတ်လား​​။ အ​​ေလ့​​ကျ​​ေပါက်တဲ့​​ ​​ေခွး​​​ေသး​​ပန်း​​ပင်မျိုး​​ မဟုတ်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်ကွယ်က​​ေန ြပုစုပျိုး​​​ေထာင်​​ေပး​​လိုက်ရတဲ့​​ မိဘများ​​ဘက်ကလည်း​​ မှန်း​​ချက်နဲ့​​ နှမ်း​​ထွက် မကိုက်တာကမှ တြခား​​ဟာ ​​ေြပာင်း​​စိုက်လို့​​ ရချင်ရလိမ့​်​ဦး​​မယ်။ ခု​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်း​​ဆိုး​​ပလံုး​​ဆိုး​​လည်း​​မဟုတ်။

    “​​ေဝ့​​လည်​​ေြကာင်ပတ်နဲ့​​ ဘာ​​ေတွ​​ေြပာချင်လို့​​ စကား​​ဦး​​သန်း​​​ေနတယ် မသိပါဘူး​​။ ြကက်ဆူပင်အ​​ေြကာင်း​​လား​​” လို့​​ ​​ေတွး​​ကုန်ြကြပီ။ ဟုတ်ပါရဲ့​​ ြကက်ဆူပင်​​ေတာ့​​ ြကက်ဆူပင်၊​ လူသား​​ြကက်ဆူပင်လို့​​သာ ​​ေြပာလိုက်ချင်​​ေတာ့​​တယ်။ ဟုတ်ကဲ့​​။ ဆရာဝန်က​​ေလး​​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာမှာပါ။

    ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​တုန်း​​က ဆရာဝန်​​ေလး​​​ေတွ ပျိုတိုင်း​​ြကိုက်တဲ့​​ နှင်း​​ဆီခိုင်ြဖစ်ခဲ့​​ရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ နိုင်ငံ​​ေတာ်အတွက် လိုအပ်ချက်အရ အလုပ်ဝင်တာနဲ့​​ သူများ​​​ေတွလို စာ​​ေရး​​စာချီက​​ေန စ စရာမလိုပဲ ြပန်တမ်း​​ဝင်အရာရှိ တန်း​​ြဖစ်တာကိုး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ခပ်ငယ်ငယ်အရွယ်​​ေလာက်မှာ​​ေတာ့​​ ဆရာဝန်​​ေတွလည်း​​ ပီအက်စ်စီလို့​​ ​​ေခါ်တဲ့​​ ဝန်ထမ်း​​​ေရွး​​ချယ်​​ေလ့​​ကျင့​်​​ေရး​​စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေတွ ​​ေြဖြပီး​​မှ အလုပ်ရြကရှာသဗျ။

    အဲဒီတုန်း​​က သူတို့​​ခမျာလည်း​​ ကျူရှင်​​ေတွ ဘာ​​ေတွ ​​ေြပး​​တက်၊​ အရံပါတီဝင်တို့​​၊​ တင်း​​ြပည့​်​ပါတီဝင်တို့​​ ြဖစ်​​ေအာင် သ​​ေဘာတရား​​​ေရး​​ရာ ရက်တို​​ေဆွး​​​ေနွး​​ပွဲ​​ေတွမှာ ဝင်အိပ်ငိုက်၊​ ငှက်ကဌြကီး​​​ေတွဆီ သွား​​ြဖဲ​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေထာက်ခံစာ​​ေတာင်း​​နဲ့​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်ရှာတယ်။ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​တက်ကတည်း​​က ​​ေလဘာကဒ်ဆိုတာ ​​ေလျှာက်ထား​​ြပီး​​ သက်တမ်း​​ရင့​်​​ေအာင် ​​ေမွး​​ထား​​ရသတဲ့​​။ ရန်ကုန်မှာ ဂျီပီ အရမ်း​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ မမြကီး​​တစ်​​ေယာက်ဆို အလုပ်ဝင်ချင်လွန်း​​လို့​​ စာ​​ေမး​​ပွဲဝင်ဝင်​​ေြဖတာ ​​ေလး​​ငါး​​​ေြခာက်ခါမကဆိုပဲ။ နှုတ်ခမ်း​​နီဆိုး​​ြပီး​​ လက်သည်း​​အရှည်ထား​​တာ ရမယ်ရှာလို့​​ ရန်ြဖစ်ငိုယိုြပီး​​ ​​ေနာက်သွား​​မ​​ေြဖ​​ေတာ့​​တာလို့​​ ​​ေြပာြပဖူး​​သဗျ။ ဟုတ်ပါရဲ့​​။ သူကလည်း​​ စိုး​​ြမတ်သူဇာ ​​ေနာ်ရင်​​ေမွှး​​ရိုက်တုန်း​​ကလို ​​ေြကာင်လက်သည်း​​ဝှက်သိုင်း​​မှ ကျင့​်​မထား​​တာ။

    ကိုယ်​​ေတွ ​​ေကျာင်း​​ြပီး​​တဲ့​​အချိန်မှာ​​ေတာ့​​ ဝန်ထမ်း​​ဘဝဆိုတာ ​​ေဇာက်ထိုး​​ဆင်း​​​ေနတဲ့​​အချိန် မှတ်တယ်ဗျာ။ လစာက ​​ေြခာက်ြပား​​၊​ လူတကာက ​​ေဟာက်စား​​၊​ ဟိတ်ဟန်လည်း​​ မ​​ေလာက်လား​​ဘူး​​ဆိုြပီး​​ ဆပ်ြပာနဲ့​​တွဲ​​ေပး​​​ေပး​​ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်နဲ့​​တွဲ​​ေပး​​​ေပး​​ ယူမယ့​်​သူမရှိ​​ေတာ့​​တဲ့​​ဘဝ။ ဒါနဲ့​​ပဲ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​ြပီး​​တာနဲ့​​ အလုပ်မဝင်မ​​ေနရဆို ဥပ​​ေဒလား​​၊​ အမိန့​်​လား​​၊​ ဥပ​​ေဒကဲ့​​သို့​​ အာဏာတည်​​ေသာအမိန့​်​လား​​ မသိပါဘူး​​။ ြငင်း​​လို့​​မရဘူး​​ ဆိုတာပဲသိတယ်။ အဲဒါြကီး​​ ​​ေပါ်လာ​​ေရာ။ ပထမဦး​​ဆံုး​​ ကိုယ့​်​တို့​​အတန်း​​က အလုပ်စာ​​ေမး​​ပွဲဝင်​​ေြဖတဲ့​​သူ စုစု​​ေပါင်း​​မှ ၆၃ ​​ေယာက်ပဲ ရှိခဲ့​​တာ။ ထံုး​​စံမို့​​ ဝန်ထမ်း​​​ေရွး​​ချယ်​​ေလ့​​ကျင့​်​​ေရး​​က ​​ေရး​​​ေြဖ နှုတ်​​ေြဖ ​​ေဆး​​စစ်​​ေတွ အကုန်လုပ်ခဲ့​​ရပါတယ်။ ​​ေပျာ်စရာြကီး​​လို့​​ ထင်တာပါပဲ။ “သင့​်​ဘဝမှာ အ​​ေြကာက်ဆံုး​​ြဖစ်ရပ်တစ်ခုကို ​​ေြပာြပပါ” လို့​​ ​​ေမး​​​ေတာ့​​ စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ “လူပျိုြကီး​​ြဖစ်မှာ အ​​ေြကာက်ဆံုး​​ပဲ” လို့​​​ေြဖခဲ့​​တယ်။

    လူ​​ေတွ့​​မှာ ကျ​​ေတာ့​​ “ဥစ္စာသယန မဟာသယနာ ဆိုတာဘာလဲ” တဲ့​​။ ကိုရင်ဝတ်တုန်း​​က ဆယ်ပါး​​သီလနဲ့​​မှား​​ြပီး​​ “​​ေရွှမဝတ်ရဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာတာထင်တယ်” ဆို​​ေတာ့​​ ရယ်လိုက်ြကတာ။ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ဥစ္စာ ခုနစ်ြဖာ​​ေမး​​တာက​​ေတာ့​​ အလှူခံနိဗ္ဗာန်​​ေဆာ်ြကီး​​များ​​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ ​​ေြဖနိုင်ခဲ့​​တယ်။ “မင်း​​အြကိုက်ဆံုး​​နှစ်ခု​​ေြပာစမ်း​​” ဆို​​ေတာ့​​ “ဟိရိ နဲ့​​ ဩတ္တပ္ပ” လို့​​ ​​ေြပာြပီး​​ ​​ေအာင်သွား​​တယ်။ ဆိုက်ကိုတက်စ်လို့​​ ​​ေခါ်တဲ့​​ စိတ်ကျန်း​​မာ​​ေရး​​​ေမး​​ခွန်း​​​ေတွ ​​ေြဖရတာလည်း​​ အလွန်​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ သွက်သွက်လည်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေအာင်ချင်​​ေအာင်မှာပဲ။ သူ့​​စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ ​​ေြဖတာကိုး​​။ စိတ်ကုဆရာဝန်ြကီး​​​ေတွ ကိုယ်တိုင်ဝင်​​ေြဖရင်​​ေတာင် အခါခပ်သိမ်း​​ ​​ေအာင်ချင်မှ​​ေအာင်တာ။ သူလည်း​​ သူ့​​စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ ​​ေြဖတာပဲ​​ေလ။ ​

    ​ေဆး​​​ေကျာင်း​​မှာ ခါတိုင်း​​​ေြဖ​​ေနကျ ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေတွလို ​​ေအာင်မှတ်ရဖို့​​၊​ အမှတ်များ​​တဲ့​​သူကို ခန့​်​ဖို့​​ဆိုတဲ့​​ အမှတ်​​ေပး​​စံနစ်နဲ့​​ သွား​​တာမဟုတ်ပဲ လူရည်လူ​​ေသွး​​ကို အကဲြဖတ်ဖို့​​ စိန်ကဲ​​ေကျာက်ကဲ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေတွ ြဖစ်တဲ့​​အတွက် အ​​ေြဖမှန်တာ မမှန်တာ၊​ အဓိကမကျပါဘူး​​။ ဘယ်လိုအ​​ေနအထား​​နဲ့​​​ေြဖသွား​​သလဲ။ မသိတဲ့​​ မ​​ေြဖနိုင်တဲ့​​ အခက်အခဲကို သူဘယ်လို ​​ေကျာ်လွှား​​သလဲ သိချင်တာပါ။ အမူအကျင့​်​ စိတ်​​ေနစိတ်ထား​​​ေတွကို အကဲခတ်​​ေနတာြဖစ်လို့​​ “ကျုပ်လုပ်ရမယ့​်​ ဆရာဝန်အလုပ်နဲ့​​ ခင်ဗျား​​တို့​​ ​​ေမး​​တာ​​ေတွနဲ့​​ ဘာဆိုင်သလဲ ​​ေြပာ” လို့​​ ရန်​​ေတွ့​​ြပီး​​ြပန်လာရင်​​ေတာ့​​ ဆယ်တန်း​​စာ​​ေမး​​ပွဲမှာ ြပီး​​​ေအာင်မ​​ေြဖပဲ ြခစ်ချလာသူ​​ေတွနဲ့​​ အတူတူပါပဲ။

    ဒီစာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေတွမှာ​​ေရာ၊​ ဘွဲ့​​လွန်ဝင်ခွင့​်​စာ​​ေမး​​ပွဲ၊​ နိုင်ငံြခား​​သွား​​ဖို့​​စာ​​ေမး​​ပွဲ စတဲ့​​ ဝန်ထမ်း​​​ေလာကရဲ့​​ ခပ်သိမ်း​​​ေသာ စာ​​ေမး​​ပွဲ​​ေတွမှာ မသိမြဖစ် ကျက်မှတ်ထား​​ရတာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ တို့​​တာဝန်အ​​ေရး​​ြကီး​​သံုး​​ပါး​​တို့​​၊​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ဦး​​တည်ချက်တို့​​၊​ ဘာတို့​​ညာတို့​​​ေပါ့​​။ နိုင်ငံ​​ေတာ်အြကီး​​အကဲ​​ေတွ သတင်း​​ထဲမှာ မလာခင်​​ေတာင် အဲဒါြကီး​​​ေတွ အရင်ရွတ်ဆို စာတမ်း​​ထိုး​​ြပြပီး​​မှ သတင်း​​​ေခါင်း​​စဉ်တပ်ြကတာဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ်က နိုင်ငံ့​​ဝန်ထမ်း​​မှလုပ်မယ်ြကံရင် အဲဒီနိုင်ငံ​​ေတာ် ကမ္မဝါ​​ေတွလည်း​​ အခါအား​​​ေလျာ်စွာ နှုတ်ငံု​​ေဆာင်ရလိမ့​်​မဗျား​​။ တစ်ပွဲြပီး​​တစ်ခါ​​ေမ့​​ပစ်လိုက် လွယ်လွယ်​​ေလး​​။ အဲဒါ​​ေတွက သူတို့​​ မသိလို့​​​ေမး​​တာလည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။

    သိလျက်နဲ့​​ ​​ေမး​​တာလည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။ လိုအပ်လို့​​ ​​ေမး​​​ေနတာ။ နိုင်ငံဝန်ထမ်း​​ဆိုတာ ကိုယ်စိတ်ထဲပါသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ မပါသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ နိုင်ငံ​​ေတာ်ကချမှတ်ထား​​တဲ့​​ ​​ေပါ်လစီ မူဝါဒများ​​ကို​​ေတာ့​​ အ​​ေလး​​အနက်ထား​​ လိုက်နာကျင့​်​သံုး​​ြကရမှာကိုး​​။ “လမ်း​​စဉ်ပါတီ တို့​​ပါတီ” ဆိုတုန်း​​ကလည်း​​ ကိုယ်​​ေတွပဲ။ “ြပည်သူ့​​သ​​ေဘာထား​​” ဆို​​ေနြကတာလည်း​​ ကိုယ်​​ေတွပဲ။ ​​ေြပာင်း​​ချင်တဲ့​​အစိုး​​ရ​​ေြပာင်း​​ ဝန်ထမ်း​​က​​ေတာ့​​ တက်လာတဲ့​​အစိုး​​ရကို ဦး​​လည်မသုန် သစ္စာခံြကရတာ​​ေလ။ အဂင်္လိပ်နဲ့​​အတူ လိုက်စစ်​​ေြပး​​ရမှာ မဟုတ်သလို ဂျပန်​​ေတွနဲ့​​လည်း​​ အတူဆုတ်ခွာြကရမှာ မဟုတ်ဘူး​​။ ကိုယ့​်​လမ်း​​စဉ် ကိုယ့​်​ဝါဒထူ​​ေထာင်ချင်ရင် အရင်ဆံုး​​ ဝန်ထမ်း​​ဘဝကို စွန့​်​ြကရတာချည့​်​ပဲ။ ဝန်ထမ်း​​ဘဝမှာ​​ေတာ့​​ ယံုြကည်သည်ြဖစ်​​ေစ မယံုြကည်သည်ြဖစ်​​ေစ၊​ “ဤကိုကျွဲဟုဖတ်​​ေစ” ဆိုလည်း​​ ဖတ်ရတယ်။ ဒီသ​​ေဘာတရား​​ကိုမှ နား​​မလည်ရင် ဘယ်လိုဆက်အလုပ်လုပ်ြကမတုန်း​​။ အင်တာဗျူး​​မှာ ဒါ​​ေတွ ​​ေမး​​တယ်ဆိုတာ အကင်း​​ပဲ ရှိ​​ေသး​​တယ်လို့​​ မှတ်ပါ​​ေမာင်။

    ဟိုလူ့​​ကျ​​ေတာ့​​​ေခါ်တယ်။ ဒီလူ့​​ကျ​​ေတာ့​​ မ​​ေခါ်ဘူး​​။ ဘာြဖစ်လို့​​ ညာြဖစ်လို့​​ဆိုတာကလည်း​​ ဝန်ထမ်း​​ဘဝကို ဆက်​​ေလျှာက်မယ်ြကံရင် အဲဒီအ​​ေရမထူပဲနဲ့​​ မြဖစ်နိုင်တာမို့​​ အဓိကလိုအပ်​​ေသာ အရည်အချင်း​​ထဲမှာ ပါပါတယ်။ ဒါက​​ေတာ့​​ အ​​ေခါ်ခံရတဲ့​​ သူ​​ေတွဘက်ကမဟုတ်ပဲ အပယ်ခံဘဝမှာ ကျန်ရစ်သူ​​ေတွအတွက် မရှိမြဖစ် လိုအပ်ပါတယ်။ သူများ​​​ေတွပါပါသွား​​တိုင်း​​ စိတ်ဓါတ်​​ေတွကျကျြပီး​​ ခံစား​​​ေနရရင် အလုပ်ထဲမ​​ေနတာက အကုသိုလ်ကင်း​​တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​ သူ့​​ကုသိုလ်နဲ့​​သူလို့​​သာ သ​​ေဘာထား​​စမ်း​​ပါ။ နား​​​ေဋာင်း​​​ေရာင်နဲ့​​ ပါး​​​ေြပာင်တယ်ဆိုတာ နား​​​ေဋာင်း​​​ေပျာက်​​ေတာ့​​ ခွက်​​ေပျာက်တာ ဓမ္မတာပဲ။ ညီမ​​ေလး​​ရဲ့​​၊​ သမီး​​​ေလး​​ရဲ့​​၊​ ပူတူတူး​​​ေလး​​ရဲ့​​နဲ့​​ ဌာနအြကီး​​အကဲြကီး​​​ေတွကိုယ်တိုင်က ဖူး​​ဖူး​​မှုတ်ရံုမကဘူး​​။

    နဖူး​​​ေြမခ အ​​ေရး​​​ေပး​​ထား​​ရင်း​​က​​ေန သူ့​​အိမ်က ဘဘြကီး​​ ​​ေအာင်​​ေဖသွား​​တာနဲ့​​ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​ ထွက်စာတင်ပါလို့​​ ခပ်တင်း​​တင်း​​အဆိုခံရတာ မဆန်း​​​ေသာ ြဖစ်ရိုး​​ြဖစ်စဉ်​​ေတွပါ။ အား​​မကျချင်စမ်း​​ပါနဲ့​​​ေလ။ သူလည်း​​ သူ့​​ကံနဲ့​​သူရှိသလို ကိုယ့​်​မှာလည်း​​ ကိုယ့​်​ကံနဲ့​​ကိုယ် ရှိတတ်ပါတယ်။ ဘာအသိုင်း​​အဝိုင်း​​ ​​ေကျာ​​ေထာက်​​ေနာက်ခံမှ မရှိလို့​​ ဝန်ထမ်း​​ဘဝနဲ့​​ မြကီး​​ပွား​​နိုင်ဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာလို့​​မရပါဘူး​​။ မဂဒူး​​ ရှင်ဘုရင်ြဖစ်တာ ဆင်​​ေချး​​ကျံုး​​ဘဝက စတာပါ။ စာတိုက်စာ​​ေရး​​က​​ေလး​​ဘဝက​​ေန ဘယ်အထိြဖစ်လာနိုင်သလဲ ဆိုတာ​​ေရာ ြကား​​ဖူး​​ရဲ့​​လား​​။ အ​​ေရး​​ြကီး​​တာက ဘယ်ချိန်အထိ ရပ်တည်ရှင်သန် ကျန်ရစ်နိုင်သလဲ ဆိုတဲ့​​အ​​ေပါ်တည်တာ​​ေပါ့​​။ အတက်မှ အ​​ေရး​​ြကီး​​တာမဟုတ်ဘူး​​။ သူဆင်း​​သွား​​ြပီး​​​ေနာက် ဘယ်လိုနံမည်ဂုဏ်သတင်း​​ ကျန်ခဲ့​​သလဲ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ပို အ​​ေရး​​ြကီး​​တာ​​ေပါ့​​။

    စကတည်း​​က ယဉ်သကို ဆိုသလို ဝန်ထမ်း​​ဘဝ အစ​​ေြခလှမ်း​​မှာ အရူး​​ကွက်မနင်း​​မိ​​ေအာင်လို့​​ က​​ေလး​​စိတ်က​​ေလး​​​ေတွ၊​ ဆတ်ဆတ်ထိမခံတဲ့​​သ​​ေဘာထား​​က​​ေလး​​​ေတွကို အရင် ခဝါချ​​ေပး​​တဲ့​​အ​​ေနနဲ့​​ ​​ေလ့​​ကျင့​်​​ေပး​​တဲ့​​ ဆရာြကီး​​​ေတွရဲ့​​ ​​ေစတနာကို က​​ေလး​​တို့​​အ​​ေနနဲ့​​ နား​​မလည်မှာစိုး​​လို့​​ ြကား​​ကဝင်ြပိး​​ ရှင်း​​ြပ​​ေပး​​တာ​​ေနာ်။ အဲဒီ​​ေနာက် ဆက်​​ေလျှာက်ရမှာက ကိုယ့​်​မှာပါလာတဲ့​​ ဝဋ်​​ေြကွး​​ မကုန်မချင်း​​ ခန္တီစက​​ေန ခန္တီဆံုး​​ထိ ​​ေတွ့​​ရြကံုရဦး​​မှာ​​ေတွ ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ အ​​ေကာင်း​​ချည့​်​ပဲလည်း​​ မရှိဘူး​​။ အဆိုး​​ချည့​်​ပဲလည်း​​ မရှိဘူး​​။ ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​အချိန်မှာ သတိမလွတ်​​ေစနဲ့​​။ သူများ​​ကို ဒုက္ခမ​​ေရာက်​​ေစနဲ့​​၊​ အတုန့​်​အလှည့​်​ဆိုတာ​​ေတွ ရှိသ​​ေလ။ ဆိုး​​​ေနတဲ့​​အချိန်ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ဘယ်လိုြကိုး​​စား​​ြပီး​​ ြဖတ်သန်း​​မလဲ စဉ်း​​စား​​၊​ အချိန်တန်​​ေတာ့​​ သူလည်း​​ ထာဝရ မဟုတ်ဘူး​​။ ြပီး​​သွား​​မှာပဲ။ သူများ​​က ကိုယ့​်​ကိုြပုြပင်တဲ့​​ သခင်္ါရသ​​ေဘာက​​ေန တ​​ေန့​​ကျ​​ေတာ့​​ ကိုယ်က သူများ​​ကို ြပုြပင်ရတဲ့​​ သခင်္ါရသ​​ေဘာကို ​​ေရာက်လာဦး​​မှာ။ ဒီအခါကျ​​ေတာ့​​ ကိုယ်ခံစား​​ခဲ့​​ရတာက​​ေလး​​​ေတွကို သတိတရနဲ့​​ သူတို့​​ ငါ့​​လို မခံစား​​ရ​​ေအာင်ဆိုတဲ့​​ ​​ေစတနာထား​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​​။ ငါ့​​လက်ထဲတုတ်​​ေရာက်ြပီ ရိုက်လိုက်မဟဲ့​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ သံသရာလည်လို့​​ ဆံုး​​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်ဘူး​​။

    ​​ေနာက်ထပ်အ​​ေရး​​ြကီး​​တာတစ်ခုက​​ေတာ့​​ အတုခိုး​​မမှား​​ဖို့​​ပါပဲ။ အတူတူ အလုပ်ဝင်တဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​တစ်​​ေယာက်က အလုပ်ထွက်ခါနီး​​မှာ ​​ေြပာသွား​​တဲ့​​ စကား​​တစ်ခွန်း​​ မှတ်သား​​ထား​​မိတယ်။ “The only way to live with villains is being one of them.” တဲ့​​။ လူမိုက်​​ေတွနဲ့​​ အတူတူ​​ေနချင် သူတို့​​နဲ့​​ ြပိုင်မိုက်နိုင်မှ ရမယ် လို့​​ ဆိုချင်တာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဟုတ်သင့​်​သ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဟုတ်သား​​​ေပါ့​​။ အြဖူထည်ဆိုတာ အညစ်​​ေတွနဲ့​​​ေရာရင် ဘယ် မစွန်း​​ပဲ ​​ေနမလဲ။ အလုပ်ထဲမှာ ​​ေနတယ်ဆိုတာ ညစ်​​ေထး​​စွန်း​​ထင်း​​မှု​​ေတွနဲ့​​ လွှဲ​​ေရှာင်လို့​​ ရနိုင်စရာအ​​ေြကာင်း​​မရှိပါဘူး​​။ ပတ္တြမား​​မှန်လျှင် နွံမှာနစ်​​ေသာ်လည်း​​ မညစ်ဖို့​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘက်မှာ ခိုင်မာြပတ်သား​​တဲ့​​ မူတစ်ခုရှိထား​​သင့​်​ပါတယ်။ အမှား​​​ေတွြကား​​ထဲမှာ ကိုယ်ပါ​​ေရာမှား​​လိုက်ရံုနဲ့​​ ထူး​​မသွား​​​ေသာ်ြငား​​ ကိုယ်ကမှန်​​ေနရင် လိုက်​​ေလျာညီ​​ေထွ မြဖစ်​​ေတာ့​​ပဲ ချွန်ထွက်​​ေနသ​​ေပါ့​​။

    “Odd ones out” လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေြဗာင်​​ေတာင်​​ေတာင် ​​ေဗ​​ေဗး​​ဂျိ ဥပ​​ေဒသအရ ဒီအချွန်ြကီး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ဟိုလူ့​​ထိုး​​မိ သည်လူ့​​ထိုး​​မိ​​ေတွ ြဖစ်မှာစိုး​​ရတာမို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ​​ေြကာင်လက်သည်း​​ဝှက်ကျင့​်​တတ်ဖို့​​ လိုြပန်​​ေရာ။ ပိုအ​​ေရး​​ြကီး​​တာက သူများ​​​ေတွနဲ့​​​ေရာြပီး​​ အမှား​​ကို အမှန်ထင်သွား​​မိရင် ​​ေစာ​​ေစာက​​ေြပာတဲ့​​ one of them ဘဝ ​​ေရာက်သွား​​ြပန်တယ်။ အဆံုး​​သတ်တစ်​​ေန့​​ကျရင် ငါလည်း​​ သူတို့​​နဲ့​​ ဘာထူး​​လို့​​တုန်း​​ဆိုြပီး​​ မ​​ေထွး​​နိုင်မအံနိုင် ြဖစ်ြကရပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​​ေတွ့​​ြကံု​​ေနြကရတဲ့​​ ြပဿနာအား​​လံုး​​ဟာ အဲဒီအဆိုး​​သံသရာ​​ေတွက​​ေန ဆက်ကာဆက်ကာ ြဖစ်လာတာချည့​်​ပါပဲ။ အရိုး​​ရင့​်​လို့​​ တစ်နွယ်ငင်တစ်စင်ပါမယ့​်​ြခံု​​ေတွကို ရှင်း​​ဖို့​​မြဖစ်နိုင်တာနဲ့​​ ​​ေနာက်တက်မယ့​်​အညွန့​်​တလူလူ​​ေတွကို ဒါြကီး​​​ေတွက အမှား​​ြကီး​​​ေတွပါလို့​​ ြမင်သာ​​ေအာင် ဥပမာြပထား​​ရတာပ။

    အလုပ်ထဲကလူ​​ေတွကို ​​ေြပာလိုက်သမှ ရစရာကို မရှိဘူး​​။ အလုပ်ဝင်ရမှာ​​ေတာင် ​​ေြကာက်လာြပီလို့​​လည်း​​ မထင်ပါနဲ့​​။ အား​​လံုး​​ဟာ လူသား​​စစ်စစ်ြကီး​​​ေတွြဖစ်တဲ့​​အတွက် အ​​ေကာင်း​​ချည့​်​ပဲ မရှိ​​ေသာ်ြငား​​ အဆိုး​​ချည့​်​ပဲလည်း​​ မရှိပါဘူး​​။ အထာသိသွား​​ရင် ဘယ်သူနဲ့​​မဆို လုပ်ကိုင်​​ေပါင်း​​သင်း​​လို့​​ အဆင်​​ေြပပါလိမ့​်​မယ်။ အစိုး​​ရအလုပ် မလုပ်လို့​​ အြပင်အလုပ်လုပ်ရင်လည်း​​ ဒီသ​​ေဘာအတိုင်း​​ပဲ ြကံုြကရဦး​​မှာ မဟုတ်လား​​။ မှုန်​​ေရွှရည်ဇာတ်ကား​​ထဲမှာ ခင်သန်း​​နုကို မဲ့​​ကာရွဲ့​​ကာ အတင်း​​တုပ်တဲ့​​ မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​​ေတွက သား​​​ေလး​​​ေမွး​​ြပီလည်း​​ဆို​​ေရာ ဝမ်း​​သာအယ်လဲ ရန်ြဖစ်ထား​​တာ​​ေတွ ​​ေမ့​​သွား​​တာ ြကည့​်​ဖူး​​ပါလိမ့​်​မယ်။ လူ့​​စိတ်လူ့​​သ​​ေဘာဆိုတာက အြပင်မှာလည်း​​ သည်အတိုင်း​​ပဲဗျ။ ​​ေန့​​စဉ်ြမင်​​ေတွ့​​ ဆက်ဆံလုပ်ကိုင်​​ေနြကရတာမို့​​ မိသား​​စုလို သံ​​ေယာဇဉ်ြဖစ်သွား​​တတ်​​ေသး​​တာ။

    တခါ​​ေြပာခဲ့​​ဖူး​​သလို သူသူကိုယ်ကိုယ် ကိုယ့​်​အထုပ်ကိုယ် ထမ်း​​ြကရတာဆို​​ေတာ့​​ အစုတ်​​ေတွ​​ေကာက်လာခဲ့​​သူမှာ အစုတ်ထုပ်အဖတ်တင်မှာြဖစ်ြပီး​​ ​​ေရွှ​​ေတွ​​ေကာက်လာခဲ့​​တဲ့​​သူမှာ ​​ေရွှထုပ်အဖတ်တင်မှာ ​​ေသချာသ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ တချို့​​ကလည်း​​ ​​ေရွှမှ​​ေရွှ စု​​ေနတာ​​ေနမယ်။ ရံုး​​ခန်း​​ထဲသီချင်း​​ဖွင့​်​ရင်​​ေတာင် “ယူ​​ေဆာင်လာပါ … လိုချင်တယ် အြကင်နာ ​​ေမတ္တာ..” တို့​​၊​ “​​ေတာင်း​​လိုက်မယ် .. ​​ေပး​​​ေနာ် .. ​​ေပး​​​ေနာ်.. ​​ေရွှလင်ပန်း​​ြကီး​​နဲ့​​ အြပည့​်​ကွယ်” တို့​​၊​ အဲဒါမျိုး​​​ေတွပဲ ြကိုက်တယ်။ တံစိုး​​လက်​​ေဆာင်ဆိုတာ ယူလို့​​သာ​​ေကာင်း​​တာ၊​ အဲဒါနဲ့​​ြပုတ်ရမယ်ဆိုရင် သိက္ခာကတစ်ြပား​​မှ မကျန်ဘူး​​။ ဘယ်ဟာက​​ေရွှ၊​ ဘယ်ဟာက အမှိုက် ကိုယ့​်​ဘာသာကိုယ် သ​​ေဘာရှိ ​​ေရွး​​ချယ်ြပီး​​သာ ​​ေကာက်ခဲ့​​ြက​​ေပ​​ေတာ့​​။ ဒါကမှ အစတုန်း​​က ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ ကိုယ်စိုက်ပျိုး​​ထား​​တဲ့​​ အသီး​​အနှံစစ်စစ်။

    ကဲ... အသီး​​အနှံဘက် ြပန်​​ေရာက်သွား​​ြပီ။ ဆရာဝန်​​ေတွကိုများ​​ ​​ေစာ်​​ေတာ်ကား​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​ ဟိုအပင် သည်အပင်​​ေတွနဲ့​​ နှိုင်း​​ထား​​လိုက်တာ​​ေနာ်။ အမှန်က အဲဒီအပင်​​ေတွလို အနှစ်မရှိဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာချင်တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူတို့​​နဲ့​​ အြဖစ်ချင်း​​တူပါ​​ေပတယ် လို့​​ ​​ေြပာချင်တာ။ အရင်တုန်း​​က မိုး​​ြကိုး​​ပစ်မတတ် စိုက်ခိုင်း​​ထား​​တဲ့​​ ြကက်ဆူပင်​​ေတွ အခု လှိုင်လှိုင်ြကီး​​ သီး​​ကုန်ြပီ​​ေလ။ ဘာဆက်လုပ်ြကမတုန်း​​။ မလို​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ြပန်ခုတ်ပလိုက်။ မီး​​ရှို့​​ပလိုက်။ ဆက်မစိုက်နဲ့​​​ေတာ့​​ ရပ်ထား​​ဦး​​။ တစ်ခုခု​​ေတာ့​​ တုန့​်​ြပန်ဖို့​​ မလိုဘူး​​လား​​။ ရည်း​​စား​​​ေတာင်မှ သံုး​​နှစ်သံုး​​မိုး​​​ေစာင့​်​ခိုင်း​​ထား​​ရင် အင်တင်တင်ြဖစ်သွား​​တဲ့​​​ေခတ်ြကီး​​မှာ အစိုး​​ရအလုပ်က​​ေလး​​ ဝင်ရဖို့​​အ​​ေရး​​ “​​ေစာင့​်​ရဦး​​မှာ​​ေပါ့​​တဲ့​​ ကိုယ့​်​လူရယ်ရှင်..” ဆို​​ေတာ့​​ ပညာ၊​ လုပ်အား​​၊​ အချိန်၊​ အား​​လံုး​​ အလဟဿြဖစ်​​ေနတာ နှ​​ေြမာစရာြကီး​​။

    Plan B က​​ေလး​​များ​​ စဉ်း​​စား​​ထား​​တာရှိမရှိ သိချင်လှတယ်ဗျာ။
    အခု​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အစိုး​​ရအလုပ်ဝင်ဖို့​​ အင်တာဗျူး​​​ေြဖရင်း​​ အဆင်မ​​ေြပတဲ့​​ ညီငယ်က​​ေလး​​​ေတွ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေလာက်ြပီ ထင်ပါတယ်။ လူငယ်ဆို​​ေတာ့​​ ခံစား​​ချက်က ြပင်း​​ထန်ြပီး​​ စိတ်ထဲရှိသမျှ ​​ေရး​​ထား​​ြကတာ​​ေတွ ဖတ်ရ​​ေတာ့​​ စိတ်မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ ​​ေနာက်ထပ်အြကံ​​ေပး​​ချင်တာက စိတ်ထဲမှာ ခံစား​​ချက်​​ေတွ သိပ်ြပင်း​​ထန်​​ေနရင် စာမ​​ေရး​​ပါနဲ့​​ဦး​​။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​ကို မ​​ေရး​​နဲ့​​ဦး​​။ ခံစား​​ချက်ဆိုတာ ဆင်ြခင်သံုး​​သပ်တဲ့​​ဉာဏ်ကို အြမဲလွှမ်း​​မိုး​​ထား​​တတ်တယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ အမှား​​ပါဖို့​​ များ​​တယ်။ ​​ေနာက်တစ်ခုက ကိုယ်ကသာြပင်း​​ြပင်း​​ထန်ထန် ခံစား​​​ေနရတာ။ သူများ​​​ေတွက သူတို့​​ကိစ္စမဟုတ်တဲ့​​အတွက် အာရံုသိပ်ရှိမှာ မဟုတ်ဘူး​​။ အမှတ်တမဲ့​​ ​​ေနာက်လိုက်​​ေြပာင်လိုက်တဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​မှာသာ အနာ​​ေပါ်တုတ်ကျြဖစ်ရတယ်။ မယံုရင် အဲဒီအချိန်မှာ ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​စာကို ဘယ်သူ့​​မှ မြပပဲ ​​ေနာက်တစ်လြကာတဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ဘာသာ ြပန်ဖတ်ြကည့​်​ပါ။ ြကိုက်မှာမဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေနာင်ကို​​ေသွး​​​ေအး​​သွား​​တဲ့​​အခါကျမှ စဉ်း​​စား​​ြပီး​​ ြပန်​​ေရး​​၊​ ​​ေရး​​ရင်း​​ြပန်စဉ်း​​စား​​၊​ အ​​ေြဖတစ်ခု မရလာရင်​​ေတာင် ကိုယ့​်​အနာကကျက်သွား​​ြပီမို့​​ ခံနိုင်ရည်ရှိလာတာ​​ေပါ့​​။ လူတိုင်း​​မှာ ဒဏ်ရာ​​ေတွဆိုတာ ရှိြကတယ်။

    အမာရွတ်မြဖစ်​​ေသး​​ခင်မှာ သွား​​သွား​​မဆွတာ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ပဲ မဟုတ်လား​​။ ​​ေနာင်ကျ​​ေတာ့​​ အဲဒါ​​ေတွအား​​လံုး​​ဟာ စာ​​ေရး​​လို့​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ကုန်ြကမ်း​​​ေတွ ြဖစ်လာပါလိမ့​်​မယ်။ စာအုပ်စာ​​ေပ​​ေတွ ပိုး​​ဟပ်စာြခစာြဖစ်လို့​​ စာအုပ်အငှား​​ဆိုင်က​​ေလး​​​ေတွ မျိုး​​တုန်း​​သွား​​ကတည်း​​က ​​ေဘာလံုး​​ဂျာနယ်၊​ ဂမ္ဘီရဂျာနယ်​​ေတွ ြကီး​​စိုး​​လာခဲ့​​တာ၊​ ဒီက​​ေန့​​​ေတာ့​​ြဖင့​်​ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်မှာ ​​ေရး​​ြကဖတ်ြကတဲ့​​ သူ​​ေတွ ရှိ​​ေသး​​သား​​ပဲလို့​​ ​​ေတွ့​​ရလို့​​ ဝမ်း​​သာပါတယ်။ တခါမှ မြမင်ဖူး​​ မ​​ေတွ့​​ဖူး​​​ေသး​​ြကတဲ့​​သူ​​ေတွ ြဖစ်​​ေသာ်ြငား​​၊​ စိတ်ချင်း​​သ​​ေဘာချင်း​​ ဝါသနာချင်း​​တူတဲ့​​ မိတ်သစ်​​ေဆွသစ်​​ေတွ ရလာတာ အြမတ်​​ေပါ့​​။ နှစ်ဦး​​နှစ်ဘက် အကျိုး​​ရှိရာရှိ​​ေြကာင်း​​ အ​​ေတွး​​အြမင်က​​ေလး​​​ေတွ ဖလှယ်ြကတာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဒီတစ်ခါ​​ေတာ့​​ ဝိုင်း​​စုခိုင်သိန်း​​ နဲ့​​ ကိုအာြကီး​​ ကို​​ေခါ်လိုက်မယ်။

    “ဒီလို လိုက်ဖက်တဲ့​​ဘဝ.. ​​ေပျာ်စရာ​​ေလာကြကီး​​က.. တကယ်ပါ.. ြကင်နာသူ​​ေလး​​ ရှိ​​ေနမှ….”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.