• “ဒုတိယလိင်”

    ​​ေလဒီပထမပါလို့​​ ဆိုြကတဲ့​​ ​​ေခတ်ြကီး​​ထဲမှာ သူတို့​​ကို ဒုတိယ​​ေနရာကထား​​ြပီး​​ ​​ေြပာမိဆိုမိရင် ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ကို ယဉ်​​ေကျး​​မှုကင်း​​မဲ့​​ရာ ​​ေရာက်မယ်ထင်ပါရဲ့​​​ေလ။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ပဲ ကိုယ့​်​စကား​​​ေတာ့​​ မဟုတ်ရ​​ေပါင်ဗျာ။ သမ္မာကျမ်း​​စာြကီး​​နဲ့​​ကို တိုင်တည်ြပီး​​ ​​ေြပာနိုင်ပါရဲ့​​။

    ထာဝရဘုရား​​သခင်က ကမ္ဘာ​​ေလာကြကီး​​ကို ဖန်ဆင်း​​ြပီး​​တဲ့​​​ေနာက် ပထမဦး​​ဆံုး​​ ဖန်ဆင်း​​လိုက်တဲ့​​လူသား​​က ကိုအာဒမ်ပါတဲ့​​။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​မှ သူတစ်​​ေယာက်တည်း​​ အထီး​​ကျန်​​ေနမှာ သနား​​တာနဲ့​​ နံရိုး​​တစ်​​ေချာင်း​​ကို ယူြပီး​​ မ​​ေအး​​ဝ ကို ဒုတိယလိင်အြဖစ် ဖန်ဆင်း​​ခဲ့​​တာ မဟုတ်လား​​။ ဒီအတိုင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ နံရိုး​​တစ်ဒါဇင်ပါတဲ့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​တစ်​​ေယာက်က မိန်း​​မတစ်ဒါဇင်ြပည့​်​​ေအာင် ယူတာလည်း​​ ဘုရား​​သခင် အလို​​ေတာ်နဲ့​​ မဆန့​်​ကျင်​​ေပဘူး​​လို့​​ လိုရာဆွဲ​​ေတွး​​တဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေတွး​​ြကမှာပါပဲ။ မှား​​မယ် တကာ​​ေလး​​။ အြကီး​​အကျယ် မှား​​သွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ မိန်း​​မယူတယ်ဆိုတာ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ပဲ ယူယူ၊​ တစ်ဒါဇင်ြပည့​်​​ေအာင်ပဲ ယူယူ၊​ မိန်း​​မသား​​တို့​​ရဲ့​​ ဂုဏ်သတ္တိကို​​ေတာ့​​ ကျပ်ြပည့​်​တင်း​​ြပည့​်​ ခံစား​​လိုက်ရမှာချည့​်​ပဲ။

    မိန်း​​မချင်း​​တူ​​ေပမယ့​်​ အသက်ရှူချင်း​​ကွဲပါတယ်လို့​​ မတွက်နဲ့​​။ မိန်း​​မမှန်ရင် မိန်း​​မလိုပဲ အသက်ရှူ​​ေပလိမ့​်​မယ်။ အင်ထရိုမခင်း​​ ဘာမခင်း​​ ဘလိုင်း​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေဆာ်လှချည်လား​​လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေနပါဦး​​မယ်။ မလုပ်ရဲပါဘူး​​ဗျာ။ ဟိုအရင်က စန္ဒာမဂ္ဂဇင်း​​မှာ ဆရာြကပ်က​​ေလး​​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ကို​​ေပွလီတို့​​ မရှပ်​​ေတး​​တို့​​ရဲ့​​ သံုး​​​ေတာင်ဝတ်နယ်​​ေြမလိုပဲ မိန်း​​မတို့​​အ​​ေြကာင်း​​ တ​​ေစ့​​တ​​ေစာင်း​​ ​​ေလ့​​လာြကည့​်​ရ​​ေအာင် ​​ေြခဆင်း​​က​​ေလး​​ပျိုး​​ြကည့​်​တာပါ။ “မိန်း​​ … မ .. မိန်း​​မဆိုတာ .. ဘား​​လဲဗျ။” ​​ေပါ့​​။

    မိန်း​​မ​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ စာတတန်​​ေပတဖွဲ့​​​ေရး​​ရ​​ေအာင် ​​ေမာင်ရင်က ဘယ်​​ေလာက်မိန်း​​မကျမ်း​​​ေြကသလဲ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ သူငယ်တန်း​​ပါခမျ။ သူငယ်တန်း​​ပါ။ အခုမှ ဝလံုး​​​ေရး​​ဖို့​​ ညီ​​ေလး​​ထိုင်ကာစ ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ အိမ်ကမိန်း​​မနဲ့​​ ရန်ြဖစ်လာလို့​​ မိန်း​​မ​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ အတင်း​​တုပ် အပုပ်ချတာ​​ေနမှာလို့​​လည်း​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ပါနဲ့​​။ မိန်း​​မ​​ေတွဆံုရင် ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာြကသလိုမျိုး​​ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွစုမိတုန်း​​ မိန်း​​မတို့​​သဘာဝ ကို တီး​​​ေခါက်ြကည့​်​တဲ့​​သ​​ေဘာပါ။ (အဲဒါက​​ေတာ့​​ သား​​သား​​​ေြပာတာ မဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ ဆရာမြကီး​​ မစန္ဒာ ဂျီ​​ေဟာသူ ဝတ္ထုထဲမှာ ​​ေြပာတဲ့​​အတိုင်း​​ ကူး​​ချလိုက်တာ) ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​က စာဆို​​ေတာ်ြကီး​​​ေတွလည်း​​ပဲ မိန်း​​မ​​ေတွကို ဖွဲ့​​နွဲ့​​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​တာပဲ မဟုတ်လား​​။ သျှင်မဟာရဌသာရြကီး​​​ေတာင်မှ ဘုန်း​​ြကီး​​သာဆိုတယ်။

    “ရှင်သာရခိုင်တန်​​ေဆာင်​​ေလာ” တဲ့​​။ လှတယ်လို့​​​ေရး​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေရး​​စမ်း​​ပါ​​ေလ။ စာအုပ်စင်ြကီး​​ပဲ ကျိုး​​ကျကျ၊​ မဟုတ်ကဟုတ်က​​ေတာ့​​ လာမ​​ေရး​​​ေလနဲ့​​ဆရာ။ မျက်​​ေစာင်း​​စူး​​လို့​​​ေသတဲ့​​မသာ မရှိဘူး​​ထင်လို့​​လား​​။ မိန်း​​မ​​ေတွ​​ေချာတာလှတာက​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်မ​​ေရး​​လည်း​​ သူများ​​​ေရး​​ထား​​တာ​​ေတွကိုပဲ ဖတ်ရှု​​ေလ့​​လာ မကုန်နိုင်​​ေသး​​ဘူး​​ဗျ။ အာကာကိုများ​​ လွှာပံုြပုသွား​​ြကသလား​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ အဲဒီ​​ေချာတာလှတာ​​ေလး​​​ေတွ မျက်စိထဲကမထွက်ပဲ တြခား​​ဟာ​​ေတွ မြမင်နိုင်​​ေတာ့​​တာကိုက ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွရဲ့​​ အား​​နည်း​​ချက်ပဲဟာ။ မိန်း​​မ​​ေတွရဲ့​​ အတွင်း​​စိတ်အ​​ေြကာင်း​​ကိုလည်း​​ ဆရာြကီး​​ပီမိုး​​နှင်း​​က မိန်း​​မစိတ်ကျမ်း​​ဆိုြပီး​​ ​​ေရး​​သွား​​ခဲ့​​တာ လူပျို့​​လက်စွဲစာအုပ်များ​​ ြဖစ်​​ေနသလား​​ မသိပါဘူး​​။

    ကိုယ်က​​ေတာ့​​ အဲသ​​ေလာက်လည်း​​ ပါရမီဓါတ်ခံက မပါခဲ့​​​ေလ​​ေတာ့​​ သူများ​​ဆရာလုပ်ဖို့​​ ​​ေန​​ေနသာသာ ​​ေတွ့​​သမျှလူ ဆရာတင်​​ေနရတုန်း​​။ ဘာမှမသိပဲနဲ့​​များ​​ ​​ေမာင်ရာ။ အသာ​​ေနစမ်း​​ပါ။ ဆရာ့​​ဆရာ​​ေတွ​​ေတာင် ဘာမှအသံမထွက်ဘူး​​။ ြငိမ်လို့​​။ အ​​ေြပာမဟုတ်၊​ အလုပ်ကို အဓိကထား​​ြကတာလည်း​​ သိပါရဲ့​​။ သိပါရဲ့​​။ အခု​​ေြပာမှာက မိန်း​​မနဲ့​​​ေယာကင်္ျား​​ တန်း​​တူအခွင့​်​အ​​ေရး​​ အ​​ေြကာင်း​​က​​ေလး​​ကစြပီး​​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကည့​်​ရ​​ေအာင်လား​​။ ​​ေဟာဗျာ။ အမျိုး​​သမီး​​ထုတို့​​က တစ် ​​ေနရာယူ၊​ နှစ် ကျည်ဆံထည့​်​၊​ သံုး​​ အသင့​်​ြပင် ြဖစ်ကုန်ြပီ။ ဒီကြဖင့​်​ ဘာမှ​​ေတာင် မ​​ေြပာရ​​ေသး​​ဘူး​​။

    မိန်း​​မ​​ေတွကို ခွဲြခား​​ဆက်ဆံတဲ့​​အထဲမှာ ဘုရား​​သခင်သံုး​​ပါး​​စလံုး​​ပါတယ်ဗျ။ သူတို့​​အား​​လံုး​​ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွချည့​်​ပဲ မဟုတ်လား​​။ ဒီအထဲမှာမှ ​​ေယရှုကိုယ်​​ေတာ်က​​ေလး​​ပဲ လူပျိုဘုရား​​ပါတယ်။ ကျန်နှစ်ဆူက အိမ်​​ေထာင်သည်​​ေတွ။ ဗုဒ္ဓဘာသာက ပိုဆိုး​​​ေလမလား​​မသိပါဘူး​​။ ၃၁ ဘံုမှာ မိန်း​​မ​​ေတွအတွက် အြမင့​်​ဆံုး​​​ေနရာဟာ နတ်သမီး​​ဘဝမှာ ဆံုး​​တယ်။ မယ်​​ေတာ်မာယာ​​ေတာင် မိနတ်သမီး​​မြဖစ်ပဲ မိနတ်သား​​ြဖစ်သွား​​တာ။ ြဗဟ္မာ့​​ဘံုမှာဆို ြဗဟ္မာမြကီး​​​ေတွရယ်လို့​​မှ မရှိပဲနဲ့​​။ တရုတ်ြပည်မှာ​​ေတာ့​​ ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်ြကီး​​ ရှိ​​ေလရဲ့​​။ သူက​​ေတာ့​​ ​​ေဗာဓိသတ္တ​​ေတွထဲမှာ တစ်ပါး​​ဆို​​ေတာ့​​ နတ်​​ေတွ ြဗဟ္မာ​​ေတွထက် ြမင့​်​မယ်ထင်ပါရဲ့​​။ ဟိန္နူဘာသာထဲက ကာလီမယ်​​ေတာ်ြကီး​​တို့​​၊​ ဒါရ်ဂါရ်မယ်​​ေတာ်ြကီး​​တို့​​က​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေတွလဲ မ​​ေြပာတတ်ဘူး​​။ ဂရိနတ်​​ေတွထဲမှာ​​ေတာင် ဟီရာနတ်မိဖုရား​​ြကီး​​က အင်မတန် တန်ခိုး​​ြကီး​​​ေသး​​တယ်။ ခရစ်ယာန်​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ အပျိုစင်မယ်​​ေတာ်သခင်ကို တ​​ေလး​​တစား​​ ကိုး​​ကွယ်ြကတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာရှိတဲ့​​ ဘိက္ခုနီ​​ေထရီြကီး​​များ​​ကို ဘယ်သူကမှ ဘုရား​​စင်​​ေပါ်တင်ြပီး​​ ထိုင်ရှိခိုး​​မ​​ေနြကပါဘူး​​။

    နံကရိုင်း​​မယ်​​ေတာ်ြကီး​​သာ ဘုရား​​စင်​​ေဘး​​ သပ်သပ်ထား​​ချင်ထား​​မယ်။ မယ်သီလရှင် စာတတ်​​ေပတတ်​​ေတွထွက်တဲ့​​ မင်း​​တုန်း​​မင်း​​ြကီး​​လက်ထက်တုန်း​​ကဆိုရင် သီလရှင်ဆရာြကီး​​ မယ်ကင်း​​ဟာ ဘုရား​​ဆုပန်တယ်ဆိုြပီး​​ အင်တာနက်​​ေပါ်​​ေရာက်သွား​​​ေတာ့​​ ဗန်း​​​ေမာ်ဆရာ​​ေတာ်က “နင်တို့​​ဘွား​​သီလကို ​​ေြပာလိုက်။ ဘုရား​​ဆုပန်ချင် ငါ့​​​ေပါင်ြကား​​ကဟာ သူ့​​​ေပါင်ြကား​​​ေရာက်​​ေအာင် အရင်ြကိုး​​စား​​” လို့​​ ကွန်မန့​်​​ေပး​​ပါသတဲ့​​။ Unlike, Unlike လို့​​ လာမလုပ်နဲ့​​။ ဘုရား​​ဆုပန်ချင်ရင် ​​ေယာကင်္ျား​​ဆု အရင်ပန်ရတယ်လို့​​ ဆိုလိုတာပါ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာယဉ်​​ေကျး​​မှုမှာ မိန်း​​မ​​ေတွကို တန်း​​တူ​​ေနရာ​​ေပး​​မထား​​ဘူး​​လို့​​ ဆိုရင် မှန်သလိုလိုပဲ။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ နှိမ့​်​ချခွဲြခား​​ြပီး​​ ဖိနှိပ်ထား​​တာမျိုး​​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေပဘူး​​ခင်ဗျ။ ဒီ​​ေတာ့​​ နိမ့​်​တယ် လို့​​ မ​​ေြပာပဲ မတူတာလို့​​ပဲ ​​ေြပာလိုက်ြကရ​​ေအာင်။ အဲဒါ​​ေတာ့​​ နင်​​ေြပာမှကိုး​​ ပညာ​​ေကျာ်ြကီး​​ရဲ့​​ လို့​​ ​​ေငါ့​​ကုန်ြကပါလိမ့​်​မယ်။

    ရုပ်ပိုင်း​​ဆိုင်ရာ မတူတာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေြပာစရာမလိုပါဘူး​​။ အား​​လံုး​​​ေကျနပ်သွား​​​ေအာင် မဟုတ်​​ေသာ်ရှိ ဟုတ်​​ေသာ်ရှိ၊​ သူတို့​​က ပိုလှတယ်လို့​​ သ​​ေဘာထား​​လိုက်ြကတာ​​ေပါ့​​။ နို့​​မို့​​ နင်ကအကန်း​​မို့​​လို့​​ ရုပ်ဆိုး​​ြကီး​​ ယူထား​​သလား​​ လို့​​ ြမား​​ဦး​​ကိုယ့​်​ဘက်ြပန်လှည့​်​လာမယ်။ သူတို့​​က အ​​ေတွ့​​ဇာတ်ကား​​ထဲက သီသီြကီး​​ ​​ေြပာတဲ့​​ “အရင်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဆိုဖီယာ​​ေလာရင်း​​ြကီး​​ဆို” ဆိုတဲ့​​ အသက်နှစ်ဆယ်အရွယ်က ​​ေြပာတဲ့​​စကား​​ကို အသက်​​ေလး​​ဆယ်​​ေကျာ်အထိ ​​ေလှနံဓါး​​ထစ်မှတ်ထား​​ြကတာ။ စိတ်အလှကသာ အဓိကပါလို့​​ ဘယ်လိုပဲ ​​ေြပာ​​ေြပာ၊​ ချစ်သူ​​ေလး​​ကို မလှ​​ေပမယ့​်​ တ​​ေနကုန်ထိုင်ြပီး​​ တစိမ့​်​စိမ့​်​ြကည့​်​​ေန​​ေလာက်​​ေအာင် ချစ်ပါတယ်ဆိုတဲ့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွလည်း​​ မိန်း​​က​​ေလး​​ ငယ်ငယ်၊​ ​​ေချာ​​ေချာလှလှ ြမင်ရင် နှစ်ခါြပန်မြကည့​်​​ေတာင် ချက်ချင်း​​​ေတာ့​​ မျက်လံုး​​လွှဲမပစ်ြကဘူး​​။

    “ဣိတ္တိ ရူပံ ဓနံ” ဆိုတာ ဘုရား​​​ေဟာကိုး​​။ သို့​​​ေသာ် အဲဒီအလှအတွက် ​​ေြကာင့​်​ကျစိုက်ထုတ်မှုအပိုင်း​​က​​ေတာ့​​ မိန်း​​မတို့​​သဘာဝပါခင်ဗျ။ ဥပမာ ကား​​​ေမာင်း​​လာရင်း​​ ယာဉ်စည်း​​ကမ်း​​ မလိုက်နာလို့​​ြဖစ်ြဖစ်၊​ တစ်ခုခုကို တိုက်လိုက်အြပီး​​မှာြဖစ်ြဖစ်၊​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ပီကယ်တစ်​​ေယာက် ကား​​ဆီကိုလာတာ ြမင်တယ်ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ မိန်း​​မတစ်​​ေယာက် အရင်လုပ်​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​အလုပ်က အဂင်္ျီာစက​​ေလး​​ ဆွဲချမယ်။ ဆံပင်​​ေတွပွ​​ေနရင် သပ်သပ်ရပ်ရပ်ြဖစ်​​ေအာင် ြပင်လိုက်မယ်။ အဲဒါြပီး​​မှ ငါတိုက်မိထား​​တာ ဘာြကီး​​ပါလိမ့​်​။ ဘာြဖစ်သွား​​ပါလိမ့​်​လို့​​ ဆင်း​​ြကည့​်​မှာ။ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်ထဲမဟုတ်ဘူး​​။ ကိုယ့​်​ကိုြမင်သွား​​မယ့​်​ တြခား​​တစ်​​ေယာက်​​ေယာက် ရှိ​​ေနမှာဆိုတာ သိရံုနဲ့​​ ပဲကအလိုလို တင်ြပီး​​သား​​။

    သူတို့​​ရဲ့​​ ​​ေန့​​စဉ်ဘဝထဲမှာ လှပ​​ေန​​ေစဖို့​​က အချိန်အတိုင်း​​အတာတစ်ခု လိုအပ်ြကပါတယ်။ အသက်ြကီး​​တာ ငယ်တာနဲ့​​လည်း​​ မဆိုင်ြပန်ဘူး​​။ အသက် ၇၀ ​​ေကျာ် အဖွား​​ ​​ေခါက်ကနဲ အသက်ကုန်သွား​​တာ မနက်အိပ်ယာထ ​​ေကျာက်ပျဉ်​​ေရှ့​​မှာ သနပ်ခါး​​လိမ်း​​ရင်း​​နဲ့​​ပါ။ အသက် ၁၂ နှစ်ရှိတဲ့​​သမီး​​ကို ဆံပင်ညှပ်၊​ ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်၊​ ​​ေြခသည်း​​လက်သည်း​​လုပ်ဖို့​​ အလှြပင်ဆိုင်လိုက်ပို့​​ရရင်လည်း​​ အနည်း​​​ေလး​​ နှစ်နာရီ​​ေကျာ်​​ေတာ့​​ ​​ေစာင့​်​ရတာပဲ။ ဘယ်အချိန်မှာ အသိသာဆံုး​​လည်း​​ဆိုရင် ဘွဲ့​​ယူတုန်း​​ကရယ်၊​ မဂင်္လာ​​ေဆာင်တုန်း​​ကရယ်​​ေပါ့​​။ ​

    ​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက် ကရိကထနည်း​​သလဲဆို ​​ေရချိုး​​၊​ အဝတ်အစား​​လဲ၊​ ​​ေခါင်း​​ြဖီး​​ ၁၅ မိနစ် နာရီဝက် အာဏာကုန်ပဲ။ မိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွအတွက်ဆို နှစ်နာရီ သံုး​​နာရီလည်း​​ မ​​ေလာက်ဘူး​​။ “ရုပ်ရှင်သွား​​ဖို့​​ အလှြပင် မှန်တင်ခံုနဲ့​​ ကျွန်မမျက်နှာချင်း​​ဆိုင်” ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​​ေလး​​ ြကား​​ဖူး​​တယ်ဟုတ်။ “မပိုစမ်း​​ပါနဲ့​​​ေအ။ ကျုပ်တို့​​အလှြပင်ရတာ ​​ေတာ်တို့​​ြကည့​်​ဖို့​​ပါ” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ “ဟုတ်ကဲ့​​။ လုပ်ပါ။ လုပ်ပါ။ ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​လုပ်ပါ။” ဘယ်သူက သည်း​​မခံနိုင် စိတ်မရှည်နိုင်ရှိပါ့​​မလဲ။

    တကယ်တမ်း​​ သည်း​​မခံနိုင်၊​ စိတ်မရှည်နိုင် ြဖစ်ရတဲ့​​အခါက​​ေတာ့​​ မိန်း​​မ​​ေတွ ကား​​​ေမာင်း​​တဲ့​​အခါမှာပါ။ ​​ေဗဒင်​​ေဟာစား​​လို့​​​ေတာင် ရ​​ေလာက်မယ်ဗျ။ ကိုယ့​်​​ေရှ့​​မှာ တွန့​်​ဆုတ်ဆွန့​်​ဆုတ်၊​ လမ်း​​လည်း​​မ​​ေပး​​၊​ ဟိုဘက်ကူး​​မလို သည်ဘက်ကပ်မလိုလုပ်​​ေနတဲ့​​ ကား​​တစ်စီး​​​ေတွ့​​ရင် အလိုလိုကိုသိတာ။ အဲဒါ မိန်း​​မ​​ေမာင်း​​​ေနတဲ့​​ကား​​။ ချွင်း​​ချက်သာ အနည်း​​အပါး​​ ရှိချင်ရှိမယ်။ အများ​​စုက​​ေတာ့​​ အဲဒီအတိုင်း​​။ “ခင်ဗျား​​နဲ့​​ကျုပ်နဲ့​​ ကား​​ချင်း​​ြပိုင်​​ေမာင်း​​မလား​​” လို့​​ စိန်​​ေခါ်ကုန်​​ေတာ့​​မယ်။

    သူတို့​​ရဲ့​​ ဆံုး​​ြဖတ်မှုစိတ်အစဉ်ကိုက ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွထက် အချိန်ပိုယူတတ်တာ အလှြပင်သလိုပါပဲ။ “​​ေရှ့​​နား​​ကျရင် ဘယ်ဘက်ကို ​​ေကွ့​​ရ​​ေတာ့​​မှာ။ ဘယ်ဘက်လိုင်း​​ကို အခုကတည်း​​က ယူထား​​မှ​​ေတာ်မယ်။ ဒါဆိုဘယ်ဘက်ယာဉ်​​ေြကာယူဖို့​ ​ ​​ေနာက်ကား​​ြကည့​်​ရမှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေနာက်ြကည့​်​မှန်က ြကည့​်​မယ်။ ရှင်း​​သလား​​။ နည်း​​နည်း​​​ေတာ့​​ ရှင်း​​တယ်။ ဒါဆို ယူြပီ​​ေနာ်။ ယူလိုက်ြပီ။ အ​​ေမ့​​.. ​​ေနာက်ကကား​​ကလည်း​​ အရှိန်မ​​ေလျှာ့​​ ဘာမ​​ေလျှာ့​​။ တိုက်မိ​​ေတာ့​​မလို့​​။ ​​ေတချင်း​​ဆိုး​​ြကီး​​။ သူများ​​တကာ ကား​​​ေမာင်း​​​ေနတာ ဟွန်း​​တတီတီနဲ့​​။ ဒီမှာ လမ်း​​မှဖယ်လို့​​မရ​​ေသး​​တာ။ ဟိုဘက်မှာလည်း​​ ကား​​​ေတွနဲ့​​။” အဲသလို အဲသလို ​​ေမာင်း​​ပါတယ်။ ​​ေယာကင်္ျား​​များ​​ကျ​​ေတာ့​​ “ဪ.. ငါက ဟိုဘက်လမ်း​​ထဲသွား​​မယ့​်​ဟာပဲ။ လာ​​ေလ့​​။ ကျွီ.. ဒိုင်း​​..။” တိုက်ကာမှသာတိုက်​​ေရာ သိပ်မစဉ်း​​စား​​ဘူး​​။

    အဲဒီစိတ်သ​​ေဘာသဘာဝ​​ေြကာင့​်​ တချို့​​တချို့​​​ေသာ အသက်​​ေမွး​​မှု​​ေတွဟာ မိန်း​​မ​​ေတွနဲ့​​ သိပ်ြပီး​​ မသင့​်​​ေလျှာ်​​ေလာက်ဖူး​​လို့​​ ြမင်ပါတယ်။ ဥပမာ ဆာဂျင်အလုပ်​​ေပါ့​​​ေနာ်။ “ငါတို့​​က နင့​်​လို ​​ေသာက်ရမ်း​​ ​​ေသာက်ရမ်း​​မလုပ်တတ်ဘူး​​ ဟဲ့​​ ….” လို့​​ အမြကီး​​များ​​က ဩဘာ​​ေပး​​ြက​​ေတာ့​​မှာပဲ။ ချွင်း​​ချက်ရှိပါတယ်လို့​​ ဆို​​ေနကာမှ။ အလှြပင်စား​​​ေနတဲ့​​ မာမီ​​ေတွက အကုန်​​ေယာကင်္ျား​​ြကီး​​​ေတွ ြဖစ်သလို တက္ကစီဆွဲစား​​တဲ့​​ မမ​​ေတွကလည်း​​ မိန်း​​မစစ်စစ်ြကီး​​​ေတွပါဗျား​​။ အမှန်က​​ေတာ့​​ ​​ေန့​​​ေရာညပါ အိုး​​ပစ်အိမ်ပစ် အလုပ်ထဲမှာ မျက်ကလဲဆန်ြပာ အချိန်​​ေတွ ကုန်ရ​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေထာင်ထိန်း​​သိမ်း​​ဖို့​​ အလှြပင်ဖို့​​ အချိန်​​ေတွ ​​ေလျာ့​​သွား​​မှာစိုး​​လို့​​ပါ။

    အြပင်မှာ ​​ေဒါင်း​​တိ​​ေမာင်း​​တိ စီး​​ပွား​​ရှာ အသက်​​ေမွး​​ဖို့​​ဆိုတာက ကိုယ်တိုင်ဝင်ကျဲစရာမလိုပဲ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေချာ့​​ခိုင်း​​တတ်ရင် ြပီး​​တဲ့​​ကိစ္စ။ ဒင်း​​တို့​​လုပ်စာကမှ မစား​​​ေလာက်ပဲဆိုရင်​​ေတာ့​​ တမျိုး​​​ေလ။ မိန်း​​မတစ်​​ေယာက် အလုပ်ထွက်လုပ်ြပီဆိုရင် ​​ေရအိုး​​နှစ်လံုး​​ရွက်ရ​​ေတာ့​​မှာ။ အိမ်ကအိုး​​ြကီး​​ကို အိမ်ဦး​​နတ်က အဆင်​​ေြပ​​ေအာင် ရွက်တတ်တာမှ မဟုတ်ပဲ။ အလုပ်ထဲ​​ေမာလာတာက တစ်မျိုး​​၊​ အိမ်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ အိမ်မှုကိစ္စက စိတ်တိုင်း​​မကျဆိုရင် စိတ်ဖိစီး​​မှု​​ေတွများ​​ြပီး​​ အလှ​​ေတွ​​ေလျာ့​​သွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွ လိုက်လို့​​မမီတဲ့​​ မိန်း​​မသား​​တို့​​ အရည်အချင်း​​ထဲမှာ အိမ်မှုကိစ္စတို့​​ကို စိတ်ရှည်အဆင်​​ေြပစွာ စီမံတတ်ြခင်း​​က အဓိကပဲ။ သား​​သမီး​​များ​​ကို ရင်အုပ်မကွာ ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ြခင်း​​လည်း​​ပါတယ်။

    မိန်း​​မသား​​တစ်​​ေယာက်အ​​ေနနဲ့​​ အလုပ်ရာထူး​​​ေတွ ြမင့​်​ြမင့​်​လာ​​ေလ​​ေလ၊​ တာဝန်ယူစရာ​​ေတွ များ​​ြပား​​လာ​​ေလ​​ေလ၊​ မိသား​​စုအတွက် လစ်ဟင်း​​လာ​​ေလ​​ေလ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ တြခား​​မြကည့​်​ပါနဲ့​​​ေလ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ တစ်နိုင်ငံလံုး​​က အ​​ေမရယ်လို့​​ နင့​်​​ေန​​ေအာင်ချစ်တဲ့​​၊​ အား​​ကိုး​​တဲ့​​ အ​​ေမြကီး​​ဆိုရင် သူ့​​မိသား​​စုဘဝအတွက် သိပ်ကို အား​​နာမိပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​အ​​ေမသာဆိုရင် စိတ်ထဲမှာ သနား​​လိုက်တာ၊​ အား​​နာလိုက်တာ၊​ ရင်နာလိုက်တာ။ သူ့​​ခမျာ ကိုယ့​်​ရင်​​ေသွး​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ အတူ​​ေနချင်ရှာမှာပဲ။ ခွဲခွာ​​ေနြကရတာ နည်း​​တဲ့​​နှစ်လား​​။ အခုဆို အသက်လည်း​​ြကီး​​ြပီ။ နား​​​ေစချင်ြပီ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ တိုင်း​​ြပည်ရဲ့​​ အနာဂတ်က သူ့​​ပုခံုး​​​ေပါ်မှာဆို​​ေတာ့​​ သူလည်း​​ မနား​​ရက်ဘူး​​။ ကိုယ်လည်း​​ပဲ သူမှမကယ်ရင် မြဖစ်တဲ့​​ဘဝမို့​​ အား​​နာ​​ေနလျက်နဲ့​​ပဲ အား​​​ေပး​​​ေနရတယ်။ နိုင်ငံ​​ေရး​​ခရီး​​လမ်း​​ဆိုတာ အဲဒီထက်ြကမ်း​​တမ်း​​တာ မရှိဘူး​​။ အ​​ေကာက်ြကံမယ့​်​သူ၊​ ယုတ်မာတယ့​်​သူ​​ေတွ သမိုင်း​​အဆက်ဆက် ဘယ်တုန်း​​က ကင်း​​ခဲ့​​လို့​​လဲ။ ​​ေယာကင်္ျား​​ြကီး​​တန်မဲ့​​ ခိုး​​သား​​ငါး​​ရာနဲ့​​ ဝိုင်း​​ရိုက်ခိုင်း​​ြပီး​​ “ြကည့​်​ကရှမ်း​​ ြကည့​်​ကရှမ်း​​။ နာလုပ်လိုက်တာ ဒီမိန်း​​မ ​​ေတနင်း​​ကိ​​ေတာ့​​မယ်။

    ငှဲ ငှဲ ငှဲ ငှဲ…။” ဆိုတဲ့​​ စူဇကာ​​ေတွ ​​ေကး​​ဝဋ်​​ေတွနဲ့​​ တစ်ဇာတ်တည်း​​ ကရမှာ။ သန်း​​ ၆၀ လံုး​​ ချစ်​​ေနလည်း​​ မလံု​​ေလာက်​​ေသး​​ဘူး​​။ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ကပဲ မုန်း​​​ေနဦး​​ လံု​​ေလာက်​​ေနြပီဆိုတာ အဘိုး​​တို့​​​ေခတ်ကတည်း​​က သက်​​ေသ​​ေလ။ အင်ဒီရာဂန္ဒီတို့​​ မိသား​​စုမျိုး​​ ြမန်မာြပည်မှာ မရှိ​​ေစချင်ပါဘူး​​။ အဲဒီထက် စိတ်ပူမိတာက​​ေတာ့​​ လမ်း​​အမှား​​​ေပါ် မ​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေအာင် တွန်း​​ပို့​​ြပီး​​ ငါး​​တကာယိုသမျှ​​ေချး​​ ပုဇွန်ဆိတ်​​ေခါင်း​​​ေပါ် ပံုချခဲ့​​မှာကိုပါ။ အနား​​မှာ အံု​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွများ​​​ေလ​​ေလ၊​ အဲဒီလူ​​ေတွက သူ့​​အတွက် တကယ်ပဲ အြကံ​​ေကာင်း​​ဉာဏ်​​ေကာင်း​​ ​​ေပး​​နိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွ၊​ အား​​ကိုး​​​ေလာက်တဲ့​​၊​ ယံုြကည်စိတ်ချစွာ တိုင်ပင်နှီး​​​ေနှာ​​ေလာက်တဲ့​​သူ​​ေတွ ြဖစ်ပါ့​​မလား​​ဆိုတာ စိတ်ပူ​​ေလ​​ေလပါပဲ။

    မတတ်သာလို့​​သာ ြကည့​်​​ေနရတယ်။ သည်​​ေနရာ အ​​ေမနဲ့​​ မအပ်စပ်ပါဘူး​​ လို့​​​ေတာ့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိတာပဲ။ ​​ေမတ္တာပဲ ပို့​​နိုင်ပါတယ်။ ငါ့​​အ​​ေမသာဆိုရင်​​ေတာ့​​ သည်လိုပစ်မထား​​ရက်ပါဘူး​​။ သူ့​​သား​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ သည်လိုပဲ စိတ်ရှိြကမယ်ထင်ပါရဲ့​​။ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်​​ေတွ ဆီမီး​​ခွက်​​ေတွဆိုတာ အလင်း​​​ေရာင်​​ေတာက်​​ေလ​​ေလ၊​ သူ့​​အရိပ်က ပို​​ေမှာင်​​ေလ​​ေလ မဟုတ်လား​​။ (​​ေတာ်​​ေလာက်ြပီ​​ေနာ်။ ဆက်​​ေရး​​လည်း​​ အ​​ေပါ်ကဟာ​​ေတွ​​ေတာင် ဆင်ဆာလွတ်မှာမဟုတ်။)

    မိန်း​​မ​​ေတွမှာရှိတဲ့​​ မိခင်စိတ်ဆိုတာ ဘယ်​​ေယာကင်္ျား​​သား​​ကမှ လိုက်မီမှာမဟုတ်တဲ့​​ သဘာဝစွမ်း​​ရည်ပါ။ ြကင်နာတတ်တာ၊​ ယုယတတ်တာ၊​ ဂရုစိုက်တတ်တာလည်း​​ အတူတူပဲ။ ဘုရား​​ရှင်က​​ေတာင် ဥပမာ​​ေပး​​တဲ့​​အခါ ဧကပုတ္တ မနုရ​​ေက္ခ တစ်ဦး​​တည်း​​​ေသာသား​​ကို မိခင်မှ ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်သည့​်​ပမာ လို့​​ ဆိုတယ် မဟုတ်လား​​။ သို့​​​ေသာ် အဲဒီ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​ အနုသယကိ​​ေလသာလို့​​ ​​ေခါ်မလား​​မသိဘူး​​။ တစ်ဦး​​တည်း​​ ပိုင်ဆိုင်လိုြခင်း​​ဆိုတဲ့​​ သူများ​​ကို မျှ​​ေဝမ​​ေပး​​ချင်တဲ့​​ စိတ်က​​ေလး​​ ကပ်ပါလာတယ်ဗျ။ အရပ်စကား​​နဲ့​​ဆို အူတိုတယ်​​ေပါ့​​ဗျာ။ အဲဒါ သမီး​​ရည်း​​စား​​ လင်မယား​​ြကား​​မှာမှ မဟုတ်ဘူး​​။ သား​​အမိ၊​ သား​​အဖ၊​ ​​ေမာင်နှမ​​ေတွြကား​​မှာလည်း​​ ရှိတယ်။ သမီး​​လင်ရ နှမလင်​​ေနရင် အ​​ေဖ​​ေတွ​​ေမာင်​​ေတွက စပ်ြဖဲြဖဲသာ​​ေနချင်​​ေနမယ်။ သား​​မက်၊​ ​​ေယာက်ဖကို လည်ပင်း​​ဖက်​​ေပါင်း​​ဖို့​​ သိပ်မခက်ဘူး​​။

    သမီး​​​ေယာင်း​​မ။ ​​ေချွး​​မနဲ့​​ ​​ေယာက္ခမြကား​​မှာ​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ သ​​ေဘာထား​​ြကီး​​တဲ့​​သူပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေရှ့​​တင်မဟုတ်​​ေတာင် ကွယ်ရာကျ မဲ့​​တတ်တယ်။ သူစိမ်း​​မိန်း​​မနဲ့​​ဆိုလို့​​က​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ။ သည်ဘဝ သည်သက်တမ်း​​အတွင်း​​မှာ အဖွား​​၊​ အ​​ေမ၊​ မိန်း​​မ၊​ သမီး​​၊​ မျိုး​​ဆက်​​ေလး​​ခု​​ေသာ ဒုတိယလိင်​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရစက်ပါခဲ့​​ရတယ်။ အဲဒီ​​ေလး​​​ေယာက်စလံုး​​ သူများ​​ကို မတိုရရင် သူတို့​​အချင်း​​ချင်း​​ တို​​ေနြကတာ။ သမီး​​က က​​ေလး​​ပဲ ရှိ​​ေသး​​တာ ဘာတိုတတ်လို့​​တုန်း​​လို့​​ မထင်နဲ့​​။ သူက သူများ​​နဲ့​​မတိုရလို့​​ သူ့​​အ​​ေဖအလုပ်ရယ် သူ့​​​ေကျာင်း​​ရယ်ကို စိတ်နာြပီး​​တို​​ေနတာ ပို​​ေတာင်ဆိုး​​​ေသး​​။

    ငယ်ငယ်ကတည်း​​က အိမ်ြပန်​​ေနာက်ကျရင် မအိပ်ပဲထိုင်​​ေစာင့​်​​ေနတဲ့​​ အဖွား​​က ဆူလိုက်ဆဲလိုက်နဲ့​​ ​​ေနလာရင်း​​၊​ မိန်း​​က​​ေလး​​သူငယ်ချင်း​​​ေတွ အိမ်လာလည်ရင် ​​ေမွး​​သမိခင်ရဲ့​​ လူပျို့​​​ေမ​​ေမ ဆန်တစ်အိပ်နဲ့​​ ဇာတ်ထုပ်ခင်း​​ရင်း​​၊​ သူငယ်ချင်း​​မိတ်​​ေဆွများ​​နဲ့​​ အရက်​​ေသာက်ရင်း​​ အိမ်ကို မနက်လင်း​​အား​​ြကီး​​မှ ြပန်လာတိုင်း​​ မိန်း​​မနဲ့​​ နှစ်ပိသာခွဲ သီချင်း​​ဆိုရင်း​​၊​ အခုချက်ချင်း​​ အလုပ်ထွက်ြပီး​​ ြပန်လာခဲ့​​ဆိုတဲ့​​ သမီး​​ရဲ့​​ ရာဇသံကို ရန်ကုန်မှာ​​ေန​​ေလသမျှ တစ်ဖဝါး​​မခွာ အလုပ်အ​​ေကျွး​​ြပုလို့​​ ​​ေချာ့​​ရင်း​​ ဆယ်စုနှစ်​​ေလး​​ခု​​ေကျာ်ကို ဘယ်လိုကုန်သွား​​မှန်း​​ မသိလိုက်ပါဘူး​​။

    အဲဒီ​​ေလး​​​ေယာက်​​ေသာ မိန်း​​မ​​ေတွ​​ေပး​​တဲ့​​ သင်ခန်း​​စာနဲ့​​တင် ​​ေနာက်ထပ် ပဥ္စမ​​ေြမာက်ကို စိတ်ကူး​​ထဲ​​ေတာင် မထည့​်​ဝံ့​​​ေသး​​​ေပါင်ဗျာ။ နံရိုး​​တစ်ဒါဇင်ဆရာြကီး​​များ​​ကို ​​ေလး​​စား​​ပါရဲ့​​။ ​​ေဆး​​​ေကာင်း​​ဝါး​​​ေကာင်း​​များ​​ရှိရင် တြခား​​သူကိုသာ​​ေပး​​လိုက်ပါ။ သား​​သား​​က​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်ြပီ။ သည်​​ေလာက်ဆို လံု​​ေလာက်ြပီ။ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ဝိုင်း​​စုခိုင်သိန်း​​ပဲ ဆက်ဆိုရစ်ြက​​ေတာ့​​။

    “မင်း​​​ေြပာတဲ့​​စကား​​​ေတွ မင်း​​​ေပး​​တဲ့​​ ကတိ​​ေတွ ယံုစား​​မိ​​ေတာ့​​ မှား​​မယ်​​ေနာ်……။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.