• “နိုင်ငံ့​သား​ေကာင်း​ဆရာဝန်”

    ကမ္ဘာတလွှား​ ထင်ရှား​ေကျာ်ြကား​ခဲ့​ေသာ သမား​ဟူး​ရား​ြကီး​များ​ ဆိုတာ လက်ရှိကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်မှာ​ေလာက် အ​ေရး​ေပး​ ​ေနရာ​ေပး​ ခံရပါ့​မလား​ဆိုတာ စဉ်း​စား​စရာ ြဖစ်လာပါြပီ။ သင်ြကား​တတ်ကျွမ်း​ေသာ ​ေဆး​ပညာရပ်များ​နဲ့​ နာမကျန်း​သည် အိုနှင်း​ဆီတို့​ကိုသာ ကုသ​ေပး​ေနတာမဟုတ်၊​ တိုင်း​ကျိုး​ြပည်ကျိုး​ သယ်ပိုး​နိုင်ဖို့​ ​ေရှ့​တန်း​က မား​မား​မတ်မတ် ြပည်သူ့​ကိုယ်စား​ရပ်တည်​ေပး​စရာ တစ်​ေယာက်​ေယာက်လိုအပ်လာြပီ လို့​ စဉ်း​စား​လိုက်တိုင်း​ “ဆရာဝန်ြဖစ်ရမည်” ဆိုတဲ့​ ဦး​စား​ေပး​သတ်မှတ်ချက်က​ေလး​ ပါပါလာတတ်တာ ြကား​မိ​ေတာ့​ “ဝမ်း​နည်း​ရမှာလား​ ဝမ်း​သာရမှာလား​ မိသိန်း​ြကည်ရယ်” လို့​ေတာင် ​ေအာ်လိုက်ချင်​ေသး​။ (​ေသမယ့်​နှစ်မှ စစ်ထဲလိုက်ရသူ​ေတွအတွက်​ေတာ့​ ဝမ်း​နည်း​တာ​ေပါ့​) အထူး​သြဖင့်​ အာဏာရပါတီလို့​ သိြကတဲ့​ အဖွဲ့​ြကီး​ဘက်က ပိုြကိုက်ြကတယ်ဆို​ေတာ့​ ကျုပ်တို့​တ​ေတွဆီမှာ ကက်ကင်း​ဓါတ်များ​ မိ​ေနလို့​လား​ မဆိုနိုင်ဘူး​ေနာ်။

    တမတ်သား​များ​ြပီး​ရင် ဆရာဝန် နှစ်ဆယ်သား​လာ​ေတာ့​မယ် ထင်ပါရဲ့​။ ကိုယ်​ေဆွကိုယ်မျိုး​ေတွ နန်း​သံုး​ေတာ်ဝင် ​ေရှ့​တန်း​အတင်ခံ​ေနရခိုက်မှာမှ လူရာမဝင်ရင် တသက်လံုး​ လူရာဝင်ပါဦး​မလား​။ ​ေနာက်တခါ ဆရာဝန်ငယ်ငယ်​ေချာ​ေချာက​ေလး​ အလိုရှိသည် လို့​ ဆိုလာရင် “အဟိ .. ငါ့​ကို ​ေခါ်ချင်လို့​ေနမှာ” ဆိုြပီး​ လက်သန်း​ေလး​ကိုက် ဟိုဘက်ရမ်း​လိုက် သည်ဘက်ရမ်း​လိုက်လုပ်ြပီး​ မိုမိုကွမ်း​ သွား​လုပ်ဦး​မှပဲ။ ချစ်ပိတ်သတ်ြကီး​က​ေတာ့​ မိုး​မိုး​ေလး​ကို အား​ေပး​ြကမယ် မဟုတ်လား​။ ဂလိုဂလိုကို ​ေသာက်ညင်ကပ်​ေအာင် ​ေရး​တတ်တဲ့​ ဆရာဝန် ​ေမာင်စံဖား​တစ်​ေယာက် သည်တခါ​ေတာ့​ အတည်​ေြပာမှာပါဗျာ။ နိုင်ငံ့​အကျိုး​ သယ်ပိုး​ေနြကတဲ့​ ဘိုး​ေတာ် ​ေနာင်​ေတာ် (တချို့​ဆို ညီ​ေတာ်​ေတာင် ပါ​ေသး​) ဆရာဝန်ြကီး​များ​အတွက် အား​ကျဂုဏ်ယူစွာနဲ့​ ​ေပါ်လစီမှတ်စုတိုလို့​ပဲထင်ထင် နိုင်ငံ​ေတာ်မှာ တကယ်လိုအပ်​ေနတဲ့​ နိုင်ငံ့​သား​ေကာင်း​ဆရာဝန်များ​အ​ေြကာင်း​ကို ​ေရး​ဖွဲ့​စာစီလိုက်ရပါတယ်။

    ဆရာဝန်​ေတွနိုင်ငံ​ေရး​လုပ်ြကတာ ကမ္ဘာမှာ သာဓက​ေတွ ရှိခဲ့​ပါတယ်။ ​ေချ​ေဂွဗား​ရား​၊​ ဂျို​ေဆရီ​ေဇာ် (သူတို့​အသံနဲ့​ေတာ့​ ဟို​ေဆး​ရီ​ေဇာ်တဲ့​)၊​ ​ေဒါက်တာဆွန်ယက်ဆင်တို့​ဆိုတာ ပါတီ​ေထာင်ရံု၊​ ​ေတာ်လှန်​ေရး​လုပ်ရံု၊​ ​ေထာင်ကျ​ေတာခို အလုပ်​ေလာက်နဲ့​ သမိုင်း​တင်ခံြကရတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ တစ်နိုင်ငံလံုး​က အမျိုး​သား​ေခါင်း​ေဆာင်အြဖစ် ြမတ်ြမတ်နိုး​နိုး​ သမိုင်း​ေမာ်ကွန်း​အတင်ခံြကရတဲ့​ အာဇာနည်ြကီး​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။ အခု ကိုယ့်​ဆီမှာလည်း​ပဲ အလား​အလာ​ေကာင်း​ေတွ ​ေပါ်ထွက်​ေနြပီဆို​ေတာ့​ မှန်း​မယ့်​မှန်း​ရင် အဲသည်​ေလာက် ထွန်း​ထွန်း​ေပါက်​ေပါက်ြဖစ်​ေအာင် ြကိုး​စား​ြကဖို့​ အား​ေပး​ချင်ပါတယ်။ လွှတ်​ေတာ်ထဲမှာ “မှန်ပါ့​ဘုရား​။

    ​ေချာင်း​ရိုး​ရဲ့​ဟိုဘက် ကမ်း​စပ်က​ေသာင်ြပင် လတာြပင်ြကီး​ပါ။” ဆိုတာ​ေလာက်နဲ့​ မတင်း​တိမ်​ေစချင်ပါဘူး​။ လူ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ရဲ့​ စိတ်ထဲမှာ အရိုး​စွဲ​ေနြကတဲ့​ “နိုင်ငံ​ေရး​လုပ်တယ်ဆိုတာ လက်ရှိအစိုး​ရကို ြဖစ်တဲ့​နည်း​နဲ့​ ကဏ္ဍ​ေကာစ လုပ်တာကိုမှ နိုင်ငံ​ေရး​ လို့​ေခါ်တယ်။” ဆိုတဲ့​ အြမင်ကို ​ေြပာင်း​ပစ်ဖို့​ လိုပါတယ်။ ဘယ်အဖွဲ့​အစည်း​က ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတာထက် ြပည်သူ​ေတွအတွက် ဘာလုပ်တယ် ဆိုတာက အဓိကကျပါတယ် လို့​ ​ေြပာရင် ဟိုပါတီကလူ​ေတွနဲ့​ တ​ေလတည်း​ထွက်တယ် လို့​ အ​ေြပာခံရ​ေတာ့​မှာပဲ။ သူတို့​ေြပာတဲ့​စကား​ထဲမလည်း​ ဟုတ်တာ​ေတွ နည်း​နည်း​ပါး​ပါး​ေတာ့​ ပါချင်ပါမှာ​ေပါ့​။ လုပ်တာသာ မဟုတ်ရင်​ေနရမယ်။ (မဟုတ်တာလုပ်တယ် လို့​ေတာ့​ မ​ေြပာဝံ့​ေြကာင်း​ပါ) အရင်တုန်း​ကလို “​ေမာင်ရင်လာ တံခါး​ပိတ် ဂျိတ်” လို့​ လျှို့​ဝှက်​ေဆွး​ေနွး​တာမျိုး​မဟုတ်ပဲ ​ေဘာလံုး​ပွဲများ​လို ​ေဖာင်း​ေဘာရှိရင်​ေတာင် မီဒီယာ​ေတွ​ေပါ်မှာ စလိုး​မိုး​ရှင်း​က​ေလး​နဲ့​ အီး​ဂဲအိုင်း​ြပန်ြကည့်​ေနတဲ့​အခါဆို​ေတာ့​ အင်မတန်မှပဲ ​ေဖာက်ထွင်း​ပါး​လွှာပါ​ေပတယ်။ ထရန်စပဲရန့်​ြဖစ်ပါ​ေပတယ် လို့​ ဆိုရမှာ​ေပါ့​။ သာဓုပါဗျာ။ သာဓုပါ။

    “လူြကီး​မင်း​များ​ လက်ခုပ်တီး​ပါ” ဆိုတဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ေတွ ြပီး​ရင်သာ “ကိုင်း​ … ပံုြပင်က​ေလး​က​ေတာ့​ ဒါပါပဲကွယ်” လို့​ အဆံုး​သတ်မသွား​ေြကး​။

    ကိုယ်လိုနိုင်ငံငယ်က​ေလး​ဆီက​ေန ကမ္ဘာကသိတဲ့​၊​ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်လို့​ကိုမရတဲ့​ ​ေခါင်း​ေဆာင်​ေကာင်း​ေတွ ​ေပါ်ထွက်ခဲ့​ဖူး​တာ ဂုဏ်ယူစရာြကီး​ပါ။ ြမန်မာြပည်ဆိုတာ မြကား​ဖူး​တဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင်မှ သူတို့​နံမယ်​ေတွ ​ေြပာြပလိုက်ရင် သိသိသွား​ြကတာ၊​ ကိုယ့်​ြမန်မာအချင်း​ချင်း​ကျမှ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနလို့​ ြဖစ်ပါ့​မလား​။ အာဇာနည်မျိုး​ဆိုတာ ထီး​ဆက်နန်း​ရိုး​များ​လို ငှက်​ေပျာပင်စိုက် မိလိုက်ဘပါ အလိုလိုဆက်ခံြပီး​သား​အရာ မဟုတ်ပါဘူး​။ တစ်အူတံုဆင်း​ချင်း​ေတာင်မှ စိတ်ထား​ချင်း​တြခား​စီ ကွာြခား​နိုင်တာ မဟုတ်လား​။ ကင်မင်း​ဆက်ြကီး​ လက်ဆင့်​ကမ်း​ေပး​သလို ​ေနနတ်နွယ်များ​မို့​ ​ေမွး​ကတည်း​ကကို အလိုလို​ေနရင်း​ ​ေတာ်ြပီး​သား​ပါရယ်လို့​ အာဏာ ပါဝါ မာလကာ​ေတွသံုး​ြပီး​ မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်ခိုင်း​လို့​လည်း​ မရဘူး​ဗျ။ မဟုတ်ဘူး​လား​ ငါ့​တူရယ် ဟုတ်တာ​ေပါ့​ ဦး​ေလး​ရယ်နဲ့​ ကျီး​နဲ့​ဘုတ်လို တစ်လှည့်​စီ​ေြမှာက်စတမ်း​ဆိုတာမျိုး​လည်း​ မရဘူး​။ ြပည်သူလူထုရဲ့​ အမှန်တကယ် ယံုြကည်ကိုး​စား​မှု​ေရာ နိုင်ငံတကာအသိုင်း​အဝိုင်း​ရဲ့​ စိတ်ချယံုြကည်မှု​ေရာ မရှိမြဖစ် လိုအပ်ပါတယ်။

    ကျွန်​ေတာ်တို့​ ဘဘြကီး​ဆို အဲဒါ​ေတွ သ​ေဘာ​ေပါက်လာလို့​ မရအရ တစ်လှမ်း​ချင်း​ သိမ်း​ပိုက်​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​လား​။ အခုဆို ​ေတာ်​ေတာ်​ေတာင် ခရီး​ေရာက်​ေနြပီ​ေလ။ အဿထိုရ်ြမင်း​ပျံြကီး​နဲ့​ ​ေဝပုလ္လ​ေတာင်မှာ လိုချင်ရာ​ေကာက်နိုင်​ေနြပီဆိုမှ​ေတာ့​ တကယ့်​အဖိုး​တန် ​ေကျာက်မျက်ရွဲ​ေတွ ​ေဒါင်​ေဒါင်ြမည် ​ေရွး​စမ်း​ပါ​ေလ့​ေနာ်။ အဖိုး​နည်း​ အိုး​ကွဲ အတုအ​ေယာင်​ေတွကို ဘာလို့​ အ​ေလး​ခံြပီး​ သယ်လာဦး​မှာလဲ။ သည်အချိန်မှာ သူ့​အဖို့​ တိုင်း​ြပည်အတွက် အမှန်တကယ် ​ေစတနာထား​ေလ​ေလ၊​ ြပည်သူ​ေတွက ယံုြကည်၊​ နိုင်ငံတကာက​ေလး​စား​နဲ့​၊​ အာဇာနည်စစ်စစ်ြကီး​ ြဖစ်ခွင့်​ရ​ေလ​ေလပဲ မဟုတ်လား​။ အဆိုး​ြမင်သမား​ေတွ သံသယြဖစ်​ေနသလို ဟန်​ေဆာင်လိမ်ညာလှည့်​ြဖား​ထား​တဲ့​ အင်ြကီး​ေတာ့​ ြဖစ်ချင်မယ် မထင်ပါဘူး​။ ​ေရွှဘအစစ်ြကီး​က ချီး​ဘူး​ကွက် နင်း​စရာလား​။ ​ေနာက်ကွယ်က ဘဝဇာတ်ဆရာအလိုကျဆိုတဲ့​ သံသယ​ေတွကို ​ေဖျာက်ပစ်လိုက်မှပါ။ နို့​မို့​ သီဟတင်စိုး​ကား​ေတွလို လွတ်လပ်​ေရး​ မရပဲ​ေနလိမ့်​မယ်။

    သူရဲ့​ေနာက် ဒုတိယ​ေနရာက​ေန ဦး​ေဆာင်ကစား​ေနသူက​ေတာ့​ သား​သား​တို့​ရဲ့​ ဇာတ်လိုက်ဆရာဝန်ြကီး​ေပါ့​ဗျာ။ “​ေဟာခင်ဗျာ။ ဗဟာဒူး​လာြပီ။” လို့​ေတာင် အား​ေပး​လိုက်ချင်​ေသး​။ လူြကီး​ေတွကို သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ ​ေြပာစရာလား​။ တကယ်ြကီး​ကို ​ေြမှာ်လင့်​တာပါ။ တကယ်ြကီး​ကို အား​ကိုး​တာပါ။ ခန့်​ေချာြကီး​မှ ခန့်​ေချာြကီး​။ တိုင်း​ြပည်အတွက်ကို တကယ်တမ်း​ေစတနာထား​မယ့်​၊​ တိုင်း​ရင်း​သား​ စည်း​လံုး​ညီညွတ်​ေရး​ကို ပိုမိုခိုင်ြမဲ​ေစမယ့်​ ပညာတတ် အမျိုး​ေကာင်း​သား​ြကီး​။ ဒီလိုသာ ​ေြပာ​ေြကး​ဆို ဘယ်သူကမှ တိုင်း​ြပည်အတွက်မလုပ်ပဲ ကိုယ့်​အကျိုး​စီး​ပွား​သာ လုပ်ပါမည်လို့​ ကတိသစ္စာကျိန်ဆိုြပိး​ အ​ေရွး​ခံလာြကတာမှ မဟုတ်ပဲ။ အကုန်လံုး​ကိုသာ အာဇာနည်လိုက်တပ်ရင် ဆပ်ကပ်ကစား​တဲ့​ အာဇာနည်စန်း​စန်း​က မူလပထမ အာဇာနည်လို့​ ​ေြကာ်ြငာလိမ့်​မယ်။ အ​ေမရိကန်ြပည်​ေထာင်စုမှာဆို သမ္မတ​ေတွ တစ်ဆက်ြပီး​တစ်ဆက်သာ ​ေြပာင်း​သွား​တယ်။ မှား​မိရင်သာ ​ေခါင်း​မ​ေဖာ်နိုင်​ေအာင် ငယ်ကျိုး​ငယ်နာပါမကျန် အြမစ်လှန်ြပီး​ သမိုင်း​တင်တာ။ ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​ေကာင်း​ အာဇာနည်တစ်​ေယာက်ထွက်မလာဖူး​တာ အံ့​ဩစရာ။

    လုပ်ြကံခံရတိုင်း​ေတာင် အာဇာနည် မြဖစ်ဘူး​ဆိုတာ ​ေဂျအက်ဖ်​ေက ြကည့်​ဖူး​ရင် သိမှာ​ေပါ့​။ ဒီလိုဆိုရင် အာဇာနည်ြဖစ်ဖို့​ ဘာ​ေတွလိုအပ်သလဲဆိုတာ စဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​။ (သား​သား​သိတယ်။ ဝမ်း​ လိုတာ မဟုတ်လား​ဆိုရင် ​ေသလိုက်​ေတာ့​။ မင်း​ ​ေသလိုက်လိုက်​ေတာ့​) ပထမတစ်ချက်က​ေတာ့​ မတရား​သြဖင့်​ ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်ခံ​ေနရတဲ့​ ြပည်သူလူထု တစ်ရပ်လိုပါတယ်။ ခု​ေခတ်မှာ အာဇာနည်​ေတွ ဘာလို့​ ရှား​ပါး​သွား​သလဲဆိုတာ ခုမှပဲ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေတာ့​တယ်။ ြပည်သူ​ေတွက ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်ခံရတာ၊​ မတရား​အနိုင်ကျင့်​တာ​ေတွမှ မခံရ​ေတာ့​တာကိုး​ လို့​ ​ေတွး​စရာြကီး​ေနာ်။ ဆိုြကပါစို့​။ တကယ်လို့​များ​ ြပည်သူ​ေတွဟာ မတရား​သြဖင့်​ အနိုင်ကျင့်​ ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်ခံရခဲ့​သည်ရှိ​ေသာ် (ဥပမာဗျ၊​ ဥပမာ) အဲဒီဖိနှိပ်ခံရသူ​ေတွဘက်က​ေန မား​မား​မတ်မတ် သတ္တိရှိရှိ ရပ်တည် ကာကွယ်​ေပး​ရပါလိမ့်​မယ်။ ဒါြကီး​က​ေတာ့​ ြငင်း​စရာကို မရှိဘူး​။

    ရှင်း​ေနတာ။ ဒီလိုဆိုရင်ြဖင့်​ သာရာကူး​တဲ့​သူ​ေတွ၊​ နိုင်​ေြခြမင်မှ ဒိုင်ဗင်ဝင်ပစ်တဲ့​သူ​ေတွ၊​ သခင်အား​ရ ကျွန်ပါး​ဝလုပ်ချင်တဲ့​ ပုဆိန်ရိုး​ေတွအဖို့​ ဘယ်နည်း​နဲ့​မှ မနီး​စပ်နိုင်ဘူး​ မဟုတ်လား​။ သား​သား​တို့​ ဆရာဝန်​ေတွအ​ေနနဲ့​ နိုင်ငံ့​သား​ေကာင်း​ဆရာဝန်ြကီး​ေတွ ြဖစ်ဖို့​ဆိုတာ ကျိန်း​ေသ​ေပါက် အာဏာရမယ့်​ အစိုး​ရကုလား​ထိုင်​ေပါ်မှာ ချည်ြပီး​တုပ်ြပီး​ တက်ထိုင်လိုက်ရံုနဲ့​ မြဖစ်​ေလာက်​ေသး​ဘူး​လို့​ ထင်တာပဲ​ေနာ်။

    ဒုတိယတစ်ချက်က​ေတာ့​ ကိုယ်ကျိုး​အတ္တကို စွန့်​နိုင်ရပါလိမ့်​မယ်။ ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​ြပတိုက်ကို တစ်​ေခါက်​ေလာက်​ေရာက်ဖူး​ခဲ့​ရင် အာဇာနည်ဆိုတာ ဘယ်လိုပိုင်ဆိုင်မှုမျိုး​လဲ သ​ေဘာ​ေပါက်သွား​ပါလိမ့်​မယ်။ “ြကည် .. ပဲြပုတ် နံြပား​ စား​ချင်တယ်” ဆိုတာ “​ေပါင်မုန့်​မရှိရင်လည်း​ ကိတ်မုန့်​ပဲစား​ြက​ေရာ​ေပါ့​” ဆိုတဲ့​စကား​လိုပဲ သမိုင်း​ဝင်တဲ့​စကား​ပါ။ ​ေနာက်ကွယ်က အဓိပ္ပါယ်​ေတွအများ​ြကီး​ ြမင်နိုင်လိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။ သူ့​ဆီကို ပုဂ္ဂိုလ်စွဲနဲ့​ လာလှူတဲ့​ ​ေရွှ​ေချာင်း​ေတွကို​ေတာင်မှ ပါတီအတွက်သံုး​စွဲဖို့​ ြပန်လွှဲလိုက်တယ် ဆိုတာလည်း​ ဖတ်ဖူး​လိုက်ပါ​ေသး​တယ်။ ဆရာဝန်ထဲမှာလည်း​ အဲလို ဆရာဝန်မျိုး​ေတွ ရှိခဲ့​ဖူး​တာ မယံုရင် ပံုြပင်လို့​သာ မှတ်ြကပါ။

    ရခိုင်ြပည်နယ်က ဆရာဝန်ြကီး​တစ်ဦး​ ပင်စင်ယူဖို့​ နှုတ်ဆက်ပွဲလုပ်တဲ့​အခါ ြမို့​ခံလူထုက သူ​ေစာင့်​ေရှာက်ခဲ့​ဖူး​တဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​တရား​များ​ကို သိတတ်စွာနဲ့​ ဆရာြကီး​အတွက် အိုစာမင်း​စာပါဆိုြပီး​ ဝိုင်း​လှူလိုက်ြကလို့​ အဲဒီတစ်ညတည်း​တင် ကျပ်သိန်း​ ၈၀ ​ေကျာ် ရပါသတဲ့​။ အဲဒီပိုက်ဆံ​ေတွကို ညတွင်း​ချင်း​ပဲ ​ေဆး​ရံုရံပံု​ေငွအတွက် ြပန်လှူလိုက်တယ်ဆိုပဲ။ စိတ်မှမှန်ရဲ့​လား​ မသိဘူး​ေနာ်။ ​ေနာင်ကျ ကား​ပါမစ်​ေတွရရင် သိန်း​ငါး​ရာ​ေလာက် ြမတ်မှာြမင်လို့​ ရင်း​လိုက်သလား​ မှတ်မ​ေနနဲ့​။ မဲဆွယ်တဲ့​အချိန်ကျမှ ပိုက်ဆံ​ေတွ ထုတ်​ေချး​တာ ကိုယ်ကျိုး​စွန့်​တယ် လို့​ သတ်မှတ်ချင်လည်း​ သ​ေဘာဗျာ။ သူများ​လှူထား​တာ​ေတွအ​ေပါ် ကိုယ့်​နံမယ် လိုက်ကပ်တာလည်း​ အဲလိုပဲ သတ်မှတ်လိုက်။ အဲဒီလို အလွန်အမင်း​ စွန့်​ြခင်း​ြကီး​ငါး​လီနဲ့​လည်း​ ကိုယ့်​ဘာသာ အာဇာနည်တပ်ထား​လို့​ ရပါတယ်။ စန်း​စန်း​က​ေတာ့​ ပထမ​ေပါ့​။

    တတိယတစ်ချက်က​ေတာ့​ စိြတဂီဝါခိုမင်း​လို တစ်မျိုး​သား​လံုး​ကို ကယ်တင်နိုင်တဲ့​ ​ေခါင်း​ေဆာင်မှု အရည်အချင်း​လည်း​ ရှိရပါဦး​မယ်။

    အာဇာနည်ဆိုတာ အဲဒီပန်း​တိုင်ကို ​ေရာက်​ေအာင် မသွား​နိုင်ရင် သခင်သန်း​ထွန်း​ေလာက်ဘဝနဲ့​ နိဂံုး​ချုပ်ရတတ်ပါတယ်။ ထိုင်း​မှာဆို ရှပ်နီ​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွ စနိုက်ပါနဲ့​ ​ေရှာသာသွား​ေရာ အာဇာနည်လို့​ ကမ္ဘာမ​ေကျာ်ခဲ့​ဘူး​။ ​ေတာ်လှန်​ေရး​ြကီး​ကမှ မ​ေအာင်ြမင်တာ ဘယ်သမိုင်း​တင်ခံရမလဲလို့​ မှတ်​ေနလား​။ အာဇာနည်ရဲ့​သမိုင်း​ဆိုတာ သူများ​က ​ေရး​ေပး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ ဂျပန်ြပည်ကို ထွက်ခွာသူ သံုး​ကျိပ်မှာ ဦး​ေနဝင်း​တစ်​ေယာက်သာ သူ့​ဘာသာ သူ့​သမိုင်း​ကိုစိတ်ြကိုက်​ေရး​သွား​နိုင်ခဲ့​ေပမယ့်​ သူ​ေရး​တဲ့​သမိုင်း​မှာ​ေတာင် သူ့​ကိုယ်သူ အာဇာနည်တပ်လို့​ မရခဲ့​ပါဘူး​။ ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​ဟာ သူ့​ေလာက်​ေတာ့​ မ​ေကာင်း​ေလဘူး​လို့​လည်း​ ြငင်း​မရခဲ့​ဘူး​။ သူ့​ေနာက်မှာ သူ့​သမိုင်း​ကို ဆက်​ေရး​ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွ သမိုင်း​စာမျက်နှာ​ေပါ်မှာ ဘယ်လိုတွင်မှာပါလိမ့်​။ သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​အုတ်ဂူရှိတယ်။ ဦး​သန့်​အုတ်ဂူရှိတယ်။ အာဇာနည်ဗိမာန်နဲ့​ ​ေဒါ်ခင်ြကည်အုတ်ဂူရှိတယ်။ တချို့​လူ​ေတွမှာ အုတ်ဂူရှိလို့​လား​။ ဘာ​ေတွကို အား​ကျရမှာလဲဆိုတာ မသိရင် အများ​သူငါထင်​ေနြကတဲ့​ ငါ​ေသရင် ငါ့​သား​ ငါ့​မယား​ ​ေြမး​ြမစ်များ​ ​ေကာင်း​စား​ဖို့​ ဆိုတာ အဟုတ်ြကီး​မှတ်​ေနမစိုး​လို့​ ​ေြပာတာပါ။

    သူတို့​လည်း​ပဲ ​ေဝပုလ္လ​ေတာင်မှာ တကယ့်​ ပတ္တြမား​အစစ်​ေတွပဲ ​ေကာက်လာြကတယ်ထင်ပါရဲ့​။ ကမ္ဘာမှာ​ေတာင် အချမ်း​သာဆံုး​ စာရင်း​ဝင်​ေလာက်သတဲ့​။ ြမန်မာြပည်မှာ အုတ်ဂူမရှိတာ ဘာအ​ေရး​လဲ။ ​ေြမာက်ဝင်ရိုး​စွန်း​က​ေန အရိုး​ြပာ​ေတွ ကိုယ်ပိုင်​ေလယာဉ်နဲ့​ ကျဲချလို့​ရတယ်။ ​ေြမြကီး​ေပါ်မှာ အုတ်ဂူရှိတာ မရှိတာထက် ြပည်သူ​ေတွရဲ့​ နှလံုး​သား​ထဲမှာ နံမယ်​ေတွ ပံုရိပ်​ေတွကျန်ဖို့​က​ေတာ့​ ပိုအ​ေရး​ြကီး​တာ​ေပါ့​ေလ။ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်က ြပည်သူ​ေတွအတွက် သူဘာ​ေတွ လုပ်သွား​သလဲဆိုတာ အဓိကကျတာ မဟုတ်လား​။ သား​သား​တို့​ဆရာြကီး​ေတွဟာ အခုဆိုရင် လက်ထဲမှာ စူး​ေတွ ​ေဆာက်​ေတွနဲ့​ အနာဂတ်နိုင်ငံ​ေတာ်ြကီး​ကို သူတို့​စိတ်တိုင်း​ကျ ပံု​ေဖာ်တည်​ေဆာက်နိုင်တဲ့​ ​ေနရာမှာ ​ေရာက်​ေနြကပါြပီ။ ြမန်မာြပည်ြကီး​ ဖင်ပဲချွန်း​ချွန်း​၊​ နား​ပဲကား​ကား​ သူတို့​လက်ရာလို့​ သမိုင်း​တွင်ြက​ေတာ့​မှာ။ ကိုယ့်​ကို သင်ြကား​ညွှန်ြပလာတဲ့​ဆရာြကီး​ေတွ ြပုသမျှ နုပါ​ေတာ့​မယ်လို့​ ယံုယံုြကည်ြကည် ပံုအပ်ထား​ြပီး​ လှပတဲ့​အနာဂတ်ြကီး​ကို ​ေမျှာ်လင့်​ေနတယ်ဆိုတာ အထူး​ေြပာစရာ မလို​ေတာ့​ပါဘူး​။

    အာဇာနည်မျိုး​ ​ေသရိုး​မရှိတို့​၊​ ရဲ​ေသာ်မ​ေသ ​ေသ​ေသာ်ငရဲမလား​ တို့​လို ဆိုရိုး​စကား​ေတွကို ြကည့်​ရင် အာဇာနည်ဆိုတာ သတ္တိရှိမှ ြဖစ်မယ်ဆိုတာ ဘယ်သူြငင်း​ဦး​မလဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​မှာ ​ေြကာက်စိတ်မရှိဘူး​လို့​ထင်ရင်​ေတာ့​ မှား​လိမ့်​မယ်။ သူတို့​ မ​ေြကာက်တာ ​ေသရမှာကိုသာ မ​ေြကာက်တာ။ သူတို့​အတွက် ​ေသရမှာထက် ပို​ေြကာက်တဲ့​အရာ​ေတွ ရှိတယ်။ (အိမ်က မိန်း​မ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​) တိုင်း​ြပည်နဲ့​လူမျိုး​ကို သစ္စာ​ေဖာက်တဲ့​အြဖစ်​ေရာက်ရမှာကို ​ေသရမှာထက် ​ေြကာက်တယ်။ ကိုယ့်​ရဲ​ေဘာ်ရဲဘက်​ေတွ ​ေသတွင်း​ထဲမှာ ပစ်ထား​ခဲ့​ရမှာကို ကိုယ်တိုင်​ေသရမှာထက် ​ေြကာက်တယ်။ မတရား​မှုြပုသူ​ေတွ​ေရှ့​မှာ လက်​ေြမှာက်အရှံုး​ေပး​ ဒူး​ေထာက်ရမှာကို ​ေသရမှာထက်​ေြကာက်တယ်။ ကိုယ့်​မှာ စစ်မှန်တဲ့​ စာရိတ္တ၊​ သိက္ခာ၊​ ကိုယ်ကျင့်​တရား​မရှိပဲနဲ့​ အ​ေရြခံု ဟန်​ေဆာင် လိမ်ညာရမှာကို ​ေသရမှာထက်​ေြကာက်တယ်။ ြပည်သူလူထုကို ဒုက္ခဆင်း​ရဲတွင်း​ထဲပို့​ြပီး​ေတာ့​ တကိုယ်​ေကာင်း​ထွက်​ေပါက်ရှာရမှာကို ​ေသရမှာထက်​ေြကာက်တယ်။ ​ေလာကြကီး​မှာ သူတို့​ ​ေြကာက်တဲ့​အရာ​ေတွ အများ​ြကီး​။ ​ေသရမှာ​ေလး​တစ်ခုကိုပဲ သူတို့​ မ​ေြကာက်တာ။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ အာဇာနည်တို့​ သွား​ရာလမ်း​နဲ့​ ြကီး​ပွား​တိုး​တက်သူတို့​ သွား​ရာလမ်း​ဟာ ြပဒါး​တစ်လမ်း​ သံတစ်လမ်း​ပဲ။

    တကယ်တမ်း​ စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့​ ​ေသြခင်း​တရား​ဆိုတာ ​ေြကာက်သည်ြဖစ်​ေစ မ​ေြကာက်သည်ြဖစ်​ေစ။ ​ေရှာင်လွှဲလို့​ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေသြပီး​တဲ့​ေနာက် ဘာကိုမှ ယူ​ေဆာင်သွား​လို့​ မရ​ေပမယ့်​ တစ်စံုတစ်ရာ ချန်ရစ်ထား​ခဲ့​လို့​ ရတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အဲဒါဆို ဘာ​ေတွ ထား​ခဲ့​မလဲ။ စည်း​စိမ်ချမ်း​သာလား​။ ဥစ္စာဟူသည် မျက်လှည့်​မျိုး​တဲ့​။ အ​ေမွဆိုတာ ထိုက်သူစံသ​ေဘာပါတယ်။ ဩဇာအာဏာလား​။ အင်း​ဝမှာ ရှင်မင်း​လှ သူ့​သား​က​ေလး​ ကိုး​နှစ်သား​ကို ဓါး​မိုး​ြပီး​ နန်း​တင်တာ ဘယ်နှစ်ရက်ခံလိုက်သတုန်း​။ သူ​ေတာင် ​ေသ​ေအာင် မ​ေစာင့်​နိုင်ဘူး​။ ကိုယ်​ေသြပီး​တဲ့​ေနာက်ြဖစ်ြဖစ် ကိုယ်မ​ေသခင်မှာ ြဖစ်ြဖစ် ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်အတွက် ထူး​ြခား​ေကာင်း​မွန်တဲ့​ ​ေြပာင်း​လဲြခင်း​ေတွ ထား​ခဲ့​နိုင်မှ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​သမိုင်း​ြဖစ်တာ မဟုတ်လား​။ အာဇာနည်ဆိုတာ သမိုင်း​ေတာ့​ တွင်ရစ်တာချည့်​ပဲ​ေလ။ ပညာတတ်ြပီး​ ဉာဏ်ရည်ြမင့်​ပါတယ်ဆိုတဲ့​ ဆရာဝန်​ေတွ နိုင်ငံ့​ေတာ်ရဲ့​အကျိုး​ကို သယ်ပိုး​ြကတဲ့​အခါ ဘာ​ေတွ​ေဆာင်လို့​ ဘာ​ေတွ​ေရှာင်ရမယ်ဆိုတာ မိ​ေကျာင်း​မင်း​ ​ေရကင်း​ြပစရာ မလိုပါဘူး​။ မိ​ေကျာင်း​မှန်​ေတာ့​ ဆန်လိမ့်​မ​ေပါ့​။ တံုး​ြဖစ်တံုက စုန်လိမ့်​မပ။ ကိုယ်တိုင်သာ ရှုစား​ြက​ေပ​ေတာ့​။ (ခု​ေတာ့​ မစုန် မဆန်နဲ့​ ​ေသာင်များ​တင်​ေနသလား​ပဲ)

    ဘယ်ဇာတ်ကိုပဲ ကက၊​ ကွက်စိတ်​ေဟာတာမဟုတ်​ေတာ့​ ဇာတ်ပို့​ဇာတ်ရံ​ေတွပါမှ ဇာတ်က ြကွလာတာပါ။ အာဇာနည်ဆိုတာလည်း​ ဒီလိုပဲ။ သူ့​စရိုက်ကို ထင်ရှား​လာ​ေအာင် ပို့​ေပး​မယ့်​ သူနဲ့​ဆန့်​ကျင်ဘက် ကိုယ်ကျိုး​ရှာသူ၊​ ြပည်သူကို နှိပ်စက်သူ၊​ ​ေကာက်ကျစ်ယုတ်မာသူ၊​ သတ္တိမရှိပဲ ​ေနာက်​ေကျာက ဓါး​နဲ့​ထိုး​သူ၊​ အစရှိတဲ့​ စဉ်း​စား​ဉာဏ်နံုနဲ့​သ​ေလာက် အခွင့်​အာဏာအလျှံပယ်ရှိ​ေနသူ လက်နက်ကိုင်လူြကမ်း​များ​မပါရင် သည်ဘဝအတွက်​ေတာ့​ နှမလက်​ေလျှာ့​ေန​ေလ​ေတာ့​ ြဖစ်ရဦး​မှာ​ေပါ့​။ ြမင့်​ြမတ်တဲ့​စိတ်ထား​နဲ့​ တပါး​သူအတွက် အသက်စွန့်​ဝံ့​သူတိုင်း​ေတာင် အာဇာနည်ြဖစ်ခွင့်​ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ စိုင်း​ေအာင်လှိုင်ြမင့်​ဆို ဟင်နရီဒူး​နန့်​ေလာက်နဲ့​ ​ေကျနပ်ရတာ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ကယ်စရာမင်း​သမီး​က​ေလး​နဲ့​ ရဲစွမ်း​သတ္တိြပည့်​စံုသူ မင်း​သား​ေလး​နှစ်ဦး​တည်း​နဲ့​ေတာ့​ အာဂျား​အာဂျား​ဖိုက်တင် ကစား​လို့​ မ​ေကာင်း​ေသး​ဘူး​။ စူပါပါဝါ လက်နက်ြကီး​ေတွနဲ့​ မွန်း​စတား​ြကီး​ေတွ အစွမ်း​ထက်​ေလ​ေလ၊​ ကစား​ပွဲအရှိန်အဟုန် ြမင့်​ေလ​ေလ ြဖစ်ရပါတယ်။ ​ေချ​ေဂွဗား​ရား​ြကီး​ ကျူး​ဘား​မှာ ​ေတာ်လှန်​ေရး​ေအာင်ြမင်ခဲ့​တုန်း​က ကမ္ဘာကသိရံုသာသိတာ၊​ နံမယ်​ေကာင်း​ မရ​ေသး​ပါဘူး​။ ဘိုလီး​ဗီး​ယား​မှာ အသိဉာဏ်နံုနဲ့​တဲ့​ြပည်သူ၊​ ရက်စက်လှစွာ​ေသာ အစိုး​ရနဲ့​ ​ေနာက်ကွယ်က မဆင်မြခင်ြကိုး​ကိုင်သူများ​လက်ကို ​ေရာက်သွား​ေတာ့​မှ ထင်ရှား​ြပတ်သား​ြပီး​ သူ့​နိုင်ငံသား​ေတွတင် မဟုတ်ဘူး​။ တကမ္ဘာလံုး​ရဲ့​ နှလံုး​သား​ထဲအထိ ဒါရိုက်ဟစ် ဝင်သွား​ပါ​ေတာ့​တယ်။

    သည်က​ေန့​ထိ ဘယ်နိုင်ငံသွား​သွား​ သူ့​ရုပ်ပံုနဲ့​တီရှပ်ဝတ်ထား​တဲ့​ လူငယ်​ေတွ ​ေတွ့​ေနရတုန်း​ပဲ။ တကယ်လို့​များ​ ဂဠုန်ဦး​ေစာသာမရှိခဲ့​ရင် ဗိုလ်ချုပ်လည်း​ ဦး​ေနဝင်း​ေနရာမျိုး​ကို မလွဲမ​ေရှာင်သာ ယူချင်ယူ​ေနရမှာ​ေပါ့​။ ခု​ေလာက်ဆို ဇာတ်ပို့​ေတွရဲ့​ အ​ေရး​ပါပံုကိုလည်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေလာက်ပါြပီ။

    အလကား​ေနရင်း​ အမုန်း​ခံြပီး​ ဟိုလူ့​ ကလိလိုက် သည်လူ့​ကလိလိုက် စာ​ေတွ ​ေလျှာက်​ေရး​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ရဲ့​စိတ်ထဲမှာ အသာစီး​ရမှ၊​ ကိုယ့်​အတွက်ကျန်မှ၊​ တရား​တာ မတရား​တာ ကိုယ်နဲ့​မဆိုင်ဘူး​။ ကိုယ့်​အလုပ်မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​ထမင်း​ကိုယ်စား​၊​ စကား​မများ​နဲ့​။ အစရှိတဲ့​ အတ္တကို ဗဟိုြပု​ေသာ စိတ်ဓါတ်အ​ေတွး​အ​ေခါ်များ​ တစထက်တစ ြပန့်​ပွား​လာလိုက်တာ။ အာဇာနည်ဆိုတာ တန်ဖိုး​ထား​စရာ အတုယူစရာ လို့​ေတာင် မြမင်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ လူမိုက်စာရင်း​ထဲများ​ ထည့်​ထား​ြကမလား​မသိ။ အနစ်နာခံဖို့​ ကိုယ်ကျိုး​စွန့်​ဖို့​ဆိုတာ အဲဒီစိတ်ဓါတ်မျိုး​ တကယ်ရှိတယ်ဆိုရင်​ေတာင် အတုအ​ေယာင်​ေတွချည့်​ ြမင်ဖူး​ထား​လို့​ မယံုနိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ့်​သား​သမီး​များ​ သွန်သင်ဆံုး​မရင်​ေတာင် ကတံုး​ေပါ်ထိပ်ကွက်တတ်ဖို့​၊​ လူ​ေပါ်လူ​ေဇာ်လုပ်နိုင်ဖို့​ပဲ ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ေတာ့​တယ်။ အ​ေရး​အခင်း​တုန်း​ကဆို မိဘတိုင်း​ဟာ သူတို့​သား​သမီး​ေတွကို နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ ​ေဝး​နိုင်သမျှ​ေဝး​ဖို့​ သွန်သင်ြကတယ်။ ​

    ေကျာင်း​သား​လူငယ်​ေတွ လက်ထဲမှာ နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက်တဲ့​ စာရွက်စာတမ်း​ေတွ့​ရင် ဘိန်း​မှုထက်ဆိုး​တယ်။ လူသတ်မှုနဲ့​ေထာင်ကျတဲ့​သူဟာ ကဗျာ​ေရး​လို့​ေထာင်ကျတဲ့​သူထက် အရင်လွတ်တယ်။ လူငယ်​ေတွကို နိုင်ငံ​ေရး​မျိုး​ဆက်ြဖတ်လိုက်တဲ့​အခါမှာ ဘယ်သူမဆို တစ်ဦး​ချင်း​ တစ်​ေယာက်ချင်း​စိတ်ဓါတ်နဲ့​ပဲ ရှင်သန်ြကီး​ြပင်း​ြက​ေတာ့​တယ်။ နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ပတ်သက်ရင် ဘယ်သူ့​ကို မဲ​ေပး​မှာလဲဆိုတာ​ေတာင် စိတ်မဝင်စား​ေတာ့​ဘူး​။ ဘယ်သူ့​ေပး​ေပး​၊​ သူ့​ဘာသာတက်ချင်တဲ့​သူ တက်မှာပဲဟာ ဘာလုပ်ဖို့​ ​ေခါင်း​စား​ေနမှာလဲ။ ဘယ်သူတက်တက် ဘုန်း​ြကီး​ပျံယိမ်း​ကဖို့​ တို့​ရွာထဲကတစ်​ေယာက်ပါတာ၊​ တီဗီမှာြပရင်​ေတာင် မီး​ြခစ်ဆံ​ေခါင်း​ေလာက် ခပ်ဝါး​ဝါး​ပဲ ​ေတွ့​ရလိမ့်​မယ်။ လက်ခုပ်တီး​ေန အလကား​ လက်နာရံု​ေပါ့​။

    ဟိုကလည်း​ ြကား​မှာမှ မဟုတ်တာ။ အဲသည်လို ​ေနာက်ခံမျိုး​နဲ့​ ကိုယ်တို့​ဆီ အာဇာနည်တစ်​ေယာက်တစ်​ေလ ထွက်နိုး​နိုး​ သည်စာမျိုး​ေရး​တယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေဟာသည်အ​ေကာင်​ေလာက် မိုက်မဲ​ေသာသူ ဤစြကာဝဠာတစ်ခွင် ရှိလိမ့်​မည် မထင်ပါ။ ​ေအာက်ကသီချင်း​က​ေလး​ ြကား​ဖူး​တဲ့​သူရှိရင်ြဖင့်​ လက်ညှိုး​ေထာင်ြပပါဦး​။

    “ရာဇဝင် … အထုပတ္တိလည်း​ ရှိရမယ်..။

    ​ေမာ်ကွန်း​လည်း​ထိုး​ေလာက်တယ်။ ြမင့်​ြမတ်တဲ့​ ဗိုလ်​ေအာင်ဆန်း​ရယ်။ ငါတို့​ြမန်မာြပည်ဝယ် မိဘတိုင်း​ကကွယ် ဗိုလ်​ေအာင်ဆန်း​လို သား​သမီး​ေတွကို ​ေမွး​ရမယ်…။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.