• “ထပ်တရာလမ်း​​”

    အိပ်ချင်မူး​​တူး​​ ရုပ်​​ေသး​​ဆရာ တန်း​​​ေပါ်ကအရုပ်​​ေကာက်ဆွဲြပီး​​ ဘီလူး​​ကျိမ်း​​အကျိမ်း​​မှာ ကျား​​ရုပ်ြဖစ်​​ေနလို့​​ “ငါဟဲ့​​ ဘီကျား​​..” ဆိုတဲ့​​ ပံုြပင်​​ေလး​​ ြကား​​ဖူး​​မလား​​ မသိပါဘူး​​။ အခုလည်း​​ပဲ ကိုယ့​်​ဘဝဟာ “ထွက်ဟဲ့​​ ထွက်ဟဲ့​​” ဆိုလို့​​သာ ထွက်လာရတယ်၊​ စင်​​ေပါ်​​ေရာက်မှ “ငါ ဘာ​​ေကာင်ပါလိမ့​်​” လို့​​ ြပန်​​ေတွး​​ယူရသလိုပါပဲ။

    ကိုထီး​​က​​ေတာ့​​ “သည်အရွယ်မှာမှ ကိုယ်ဘာ​​ေကာင်မှန်း​​မသိရင် ကိုယ်ထင်တာထက် ကိုယ်ဟာ ပို အ ​​ေပါ့​​” တဲ့​​။ တစ်​​ေယာက်​​ေယာက်က ကိုယ့​်​ကို “ဆရာ ဆရာ” လို့​​လာ​​ေခါ်တဲ့​​အခါ ငါနဲ့​​ ဘယ်တုန်း​​က သိတာလဲ။ ဆရာဝန်အ​​ေနနဲ့​​ ​​ေခါ်တာလား​​။ ​​ေကျာင်း​​ဆရာအ​​ေနနဲ့​​ ​​ေခါ်တာလား​​။ (ဟိ ဟိ) စာ​​ေရး​​ဆရာအ​​ေနနဲ့​​ ​​ေခါ်တာလား​​။ စဉ်း​​စား​​ရင်း​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​ကျမှ ​​ေဗဒင်ဆရာ၊​ ဆိုက်ကား​​ဆရာ၊​ လက်သမား​​ဆရာမှတ်လို့​​ ​​ေခါ်တာြဖစ်​​ေနမယ်။ ကလိကလိနဲ့​​ ရယ်စရာအ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ ဆရာ​​ေငွစန်း​​​ေရာင် ဆိုြပီး​​ လာ​​ေခါ်​​ေနရင် တစ်ခါမှ ြပန်မထူး​​မိ​​ေသး​​ဘူး​​။ ဘယ်လိုြကီး​​မှန်း​​မသိပါဘူး​​။ အခုချိန်ထိ စာ​​ေတွသာ မ​​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် ​​ေရး​​​ေနမိတာ “စာ​​ေရး​​ဆရာလုပ်မလို့​​လား​​” ဆိုရင် “ဟင့​်​အင်း​​” လို့​​ပဲ ​​ေြဖတုန်း​​။ ြကံြကီး​​စည်ရာကွယ်။ လုပ်စရာလား​​။

    ကိုယ်က ဘာတတ်တာလိုက်လို့​​။ စာ​​ေရး​​ဆရာဆိုတာ ဘယ်လိုအစား​​မျိုး​​လဲ သိချင် စာ​​ေပ​​ေလာကြကီး​​ထဲ လိုက်​​ေလ့​​လာြကည့​်​။ ဘယ်စာ​​ေပ​​ေလာက​​ေြပာတာလဲ။ တစ် နှစ် သံုး​​ ​​ေလး​​ ငါး​​ ​​ေြခာက်။ နံပါတ်တစ်ခုခု တပ်​​ေြပာမှ​​ေပါ့​​လို့​​ ဆို​​ေနဦး​​မယ်။ ခက်ပဲ ခက်ရချည့​်​​ေသး​​​ေနာ်။

    ငယ်ငယ်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ စာမှန်ရင် ဘာစာမဆို အကုန်လိုက်ဖတ်ြပီး​​၊​ စာအုပ်အငှား​​ဆိုင် တစ်ဆိုင်လံုး​​ကုန်သွား​​မှ ​​ေနာက်တစ်ဆိုင်​​ေြပာင်း​​ငှား​​။ မကုန်ကုန်​​ေအာင်ဖတ်နဲ့​​ နှံ့​​ခဲ့​​တာ စာအုပ်ဆိုင်​​ေပါင်း​​ စာြကည့​်​တိုက်​​ေပါင်း​​လည်း​​ မနည်း​​ခဲ့​​ဘူး​​။ ဖတ်စရာ စာအုပ်မရှိရင် ​​ေကျာင်း​​ကဖတ်စာအုပ်တို့​​ စွယ်စံုကျမ်း​​တို့​​ပါ မကျန်ဘူး​​။ အြပာစာအုပ်​​ေတွ​​ေတာင် ပါ​​ေသး​​တယ်။ လမ်း​​စဉ်ပါတီသ​​ေဘာတရား​​​ေရး​​ရာ စာအုပ်​​ေတွကို ​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ ဘာမှ​​ေလျှာက်​​ေတွး​​မ​​ေနနဲ့​​။ ​​ေတာ်ြကာ မန်း​​​ေလး​​က စာအုပ်ဆိုင်​​ေတွက ဒါ့​​​ေြကာင့​်​ ဟိုစာအုပ်တိုက်က ထုတ်တာကိုး​​လို့​​ ထဖွကုန်ဦး​​မယ်။ (မကလိရင် မ​​ေနနိုင်တာက လွဲလို့​​.. ခိ ခိ) အြကိုက်ဆံုး​​စာ​​ေရး​​ဆရာ​​ေတွဆိုတာ နံမယ်ချည့​်​ပဲ စဉ်လိုက်ရင်ကို စွယ်စံုကျမ်း​​တစ်အုပ်စာ ထူ​​ေလာက်တယ်။ ဘာသာြပန်​​ေတွ သိုင်း​​ဝတ္ထု​​ေတွပါ ြကိုက်တာ။ ဆရာ​​ေဆွလှိုင်ဦး​​ ရဲ့​​ အင့​်​ တို့​​ အဟင့​်​ တို့​​လည်း​​ ြကိုက်တာပဲ။ ဆရာမြကီး​​ ခင်စိန်လှိုင်ရဲ့​​ နတ်မိမယ် ဇာတ်​​ေကာင် အလှ​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ြကိုက်တာပဲ။

    ကလျာ (ဝိဇ္ဖာ/သိပ္ပံ) ဆို အချစ်နဲ့​​ လျှို့​​ဝှက်သည်း​​ဖို၊​ တက္ကသိုလ်တင်ြမင့​်​ရဲ့​​ ရင်တဖိုဖို ဘာလိုလိုြဖစ်​​ေစတဲ့​​ ​​ေလး​​​ေလး​​ြမင့​်​​ေတွ၊​ ​​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​​ နံမယ်ဆန်း​​ဆန်း​​​ေပး​​တတ်တဲ့​​ စာ​​ေရး​​ဆရာ သား​​အမိ ညီအမ​​ေတွရဲ့​​ စပ်ချဉ်ဗလွတ်​​ေတွ​​ေတာင် မလွတ်ဘူး​​။ ကိုကို​​ေပး​​တဲ့​​ အိပ်မက်က​​ေလး​​​ေတွကို လံုး​​ချင်း​​ဝတ္ထုက​​ေလး​​အြဖစ် အမှတ်တရဆိုတာပါမကျန်။ သည်လိုသည်လို စူပါ့​​စူပါအသည်း​​စွဲစာ​​ေရး​​ဆရာြကီး​​​ေတွ​​ေတာင်မှ သည်​​ေခတ်ြကီး​​ထဲမှာ စာအုပ်ဆိုင်​​ေတွ​​ေပါ်က ​​ေပျာက်ချက်သား​​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​ဟာ။ ကိုယ်လို င​​ေြမာက်င​​ေြခာက်က ခုမှ တ​​ေရး​​နိုး​​ြပီး​​ စာစ​​ေရး​​ရမယ်ဆို​​ေတာ့​​ အမဲရိုး​​နှယ် ဟင်း​​အိုး​​မှ အား​​မနာရန်​​ေကာ လို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ ဆံုး​​မရပါတယ်။

    အိုင်တီ​​ေခတ်ြကီး​​ပါ။ မီဒီယာ​​ေခတ်ြကီး​​ပါ။ ဟိုင်း​​တက်​​ေခတ်ြကီး​​ပါလို့​​ ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ သည်က​​ေန့​​မှာ​​ေတာ့​​ စာအုပ်အငှား​​ဆိုင်ဆိုတာ မျိုး​​တုန်း​​​ေပျာက်ကွယ်သွား​​ြပီ ခင်ဗျ။ ရှိရင်​​ေတာင် ဗီဒီယို အငှား​​ဆိုင်က​​ေလး​​နဲ့​​ တွဲထား​​ရတယ်။ ခံပန်း​​ခိုင် ယာယီ​​ေရွ့​​လို့​​ ​​ေတာအရပ်မှာရှိ​​ေလတဲ့​​ ဆိုင်က​​ေလး​​​ေတွကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ သွား​​ငှား​​မိတိုင်း​​ ြဖစ်မှြဖစ်ရ​​ေလလို့​​ ခံစား​​ရတယ်။ ဆိုင်​​ေပါ်မှာ စင်ကျိုး​​မတတ်တင်ထား​​တဲ့​​ မဂ္ဂဇင်း​​​ေတွက သံုး​​​ေလး​​မျိုး​​ထက် မပိုဘူး​​။ တစ်ဝက်​​ေကျာ်​​ေကျာ်က သရဖူရယ်၊​ မုခရယ်၊​ ​​ေရွှအြမု​​ေတ​​ေတာ့​​ပါ​​ေသး​​။ ကျန်တာအား​​လံုး​​ လျှို့​​ဝှက်ဆန်း​​ကျယ်၊​ ဂမ္ဘီရ၊​ သူရဇ္ဇ၊​ အဲလိုဟာမျိုး​​​ေတွ။ ဝတ္ထုမှဖတ်ချင်တယ်ဆို ကာတွန်း​​ရုပ်မျက်နှာဖံုး​​​ေတွနဲ့​​ “ရယ်ရတယ်​​ေတာ့​​ ြဗဲ” စာအုပ်​​ေတွ ရှိတယ်။ စာ​​ေရး​​ဆရာနံမယ်​​ေတွကလည်း​​ ဆန်း​​ကျယ်လှပါဘိ​​ေတာင်း​​။

    ပ​​ေဟဠိ အ​​ေြဖညှိ ဝတ္ထုတစ်​​ေခတ်ြဖစ်​​ေနပါ​​ေပါ့​​လား​​ လို့​​လည်း​​ သတိထား​​မိတယ်။ ​​ေခတ်ကာလ အမည်မမှတ်မိ စာ​​ေရး​​ဆရာမက​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ (မိန်း​​မနံမယ်လို့​​ ထင်တာပဲ) ​​ေမာ်ဒန် အချစ်ဝတ္ထု​​ေလး​​​ေတွကို မခံစား​​တတ်​​ေတာ့​​​ေအာင် ငါအိုသွား​​ပါ​​ေပါ့​​လား​​ လို့​​ ဇရာသံ​​ေဝဂ​​ေတွ ဘာ​​ေတွရလို့​​။ အဲသ​​ေလာက်​​ေတာင် အ​​ေြမာက်အများ​​ ထုတ်​​ေဝထား​​တယ်ဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ်သာ ​​ေခတ်​​ေနာက်ကျလို့​​မသိတာ။ နံမယ်​​ေကျာ်စာ​​ေရး​​ဆရာ​​ေတွြဖစ်လိမ့​်​မယ် ထင်ပါတယ်။ ဆရာြကီး​​ြမစြကာရဲ့​​ ဆရာမနိုင်နှစ်​​ေဆာင်ြပိုင် တ​​ေစ္ဆစာအုပ်​​ေတွ​​ေတာင် ဖတ်လာ​​ေသး​​တာ။ အပ်ဒိတ်လုပ်ယူလိုက်တာ​​ေပါ့​​။ လာထား​​ အာဘွား​​။ အကုန်ဖတ်ပလိုက်တယ်။ ​​ေနာက်ကို ဘယ်​​ေတာ့​​မှ စာအုပ်ဆိုင်ဘက် မလှည့​်​ြဖစ်​​ေအာင်လို့​​။ မှတ်က​​ေရာ။ ​​ေရှး​​​ေရှ့​​က ကွယ်လွန်သူစာ​​ေရး​​ဆရာ ဆရာမြကီး​​များ​​ ကုသိုလ်​​ေကာင်း​​ရှာတယ်။ ဖတ်မသွား​​လိုက်ရလို့​​။ နို့​​မို့​​ ​​ေဒါ်ြမ​​ေလး​​သူရဲကား​​ထဲကလို ​​ေငါက်ကနဲ ထထိုင်လာလို့​​ “ ​​ေရာ့​​ .. ဒါဖတ်စမ်း​​” ဆို အဲဒီစာအုပ်​​ေတွ​​ေပး​​လိုက်ရင် ဗိုင်း​​ကနဲ ြပန်လဲ​​ေသသွား​​မှာ။

    ဘယ်​​ေဈး​​ဆိုင်မှာမဆို ​​ေဈး​​ကွက်ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာရှိတယ်​​ေလ။ သူတို့​​လည်း​​ အဲဒီစာအုပ်မျိုး​​​ေတွကို “ငါြကိုက်လို့​​ကွ” ဆို ဆိုင်အ​​ေလး​​ခံြပီး​​ တင်ထား​​ပါ့​​မလား​​။ လူ​​ေတွက ဒါမျိုး​​​ေတွချည့​်​ ဖတ်ြကလို့​​​ေပါ့​​။ ​​ေအာင်မ​​ေလး​​ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ အား​​​ေပး​​လိုက်ြကတာမှ လက်​​ေတာင် မလည်ဘူး​​။ ​​ေစာ​​ေစာက မဂ္ဂဇင်း​​​ေတွဆို ထွက်ြပီး​​ တစ်လ နှစ်လ​​ေလာက်​​ေနမှ အလှည့​်​ရတယ်။ နိုင်ငံတကာ အဆင့​်​မီ အဆင့​်​အတန်း​​ြမင့​်​ စာအုပ်​​ေတွ မဟုတ်လား​​။ အဖံုး​​​ေရာ အတွင်း​​ပါ ​​ေရာင်စံု ​​ေြကွစက္ကူ အထူစား​​ြကီး​​​ေတွနဲ့​​၊​ လှလိုက်တဲ့​​ ရုပ်ပံု​​ေလး​​​ေတွ ြမန်မာလိုသာ ​​ေရး​​မထား​​ရင် ြမန်မာမဂ္ဂဇင်း​​လို့​​​ေတာင် ထင်ရက်စရာမရှိဘူး​​။ အဲ.. ဖတ်တဲ့​​လူ​​ေတွကလည်း​​ နိုင်ငံြခား​​မဂ္ဂဇင်း​​ဖတ်သလိုပဲ ဖတ်ြကတာပါ။ ြမန်မာစာ​​ေတွ တစ်လံုး​​မှ လံုး​​​ေစ့​​ပတ်​​ေစ့​​ မဖတ်ဘူး​​။ အရုပ်လှလှ​​ေလး​​​ေတွြကည့​်​။

    အခု ဘယ်သူ​​ေတွ ဘာြဖစ်​​ေနြကလဲ​​ေလာက် သိရင် ​​ေတာ်ြပီ။ “​​ေမသန်း​​နုက​​ေလး​​ ထိုင်း​​မှာ ဗိုက်ကအဆီ​​ေတွ သွား​​ထုတ်ပလိုက်တာ ြကည့​်​စမ်း​​ပါဦး​​။ ချပ်လို့​​ ရပ်လို့​​။ ​​ေနာက်တခါဆို ​​ေမး​​​ေစ့​​​ေအာက်က အရစ်က​​ေလး​​​ေတွ သွား​​​ေဖျာက်ပါဦး​​လို့​​ ​​ေြပာ​​ေပး​​ပါ ဦး​​ဦး​​ဝင်း​​ြငိမ်း​​ရယ်။” ဆိုတာ​​ေလာက်ပဲ စိတ်ဝင်တစား​​ဖတ်ြကတယ်။ စာ​​ေပဆုြကီး​​​ေတွ​​ေပး​​ြပီး​​ က​​ေလာင်သစ်​​ေတွ ​​ေမွး​​ထုတ်​​ေပး​​​ေနလို့​​သာ ​​ေတာ်​​ေတာ့​​တယ်။ ဒါ​​ေတာင်မှ တစ်နှစ်စာစာအုပ်​​ေတွမှာ ြမင်​​ေနကျ မျက်နှာ​​ေတွ၊​ စာ​​ေရး​​ဆရာနံမယ်​​ေတွက သည်လမပါရင် ​​ေမျှာ်သာ​​ေန ​​ေနာက်လကျ ပါလာမှာ။ ​​ေရွး​​စာမူနဲ့​​ ​​ေတာင်း​​စာမူ​​ေတွ ဘယ်ဟာက များ​​မလဲ မသိနိုင်ဘူး​​။ အရင်တုန်း​​က စာ​​ေရး​​ဆရာြကီး​​​ေတွလည်း​​ စာ​​ေရး​​ချင်စိတ်များ​​ ကုန်ခမ်း​​သွား​​ြက​​ေလ​​ေရာ့​​သလား​​။ တို့​​​ေခတ်ကုန်သွား​​လို့​​ပါ ​​ေမာင်ရာ လို့​​ ဆိုမလား​​။ မဖတ်ရတာ အ​​ေတာ်ြကာ​​ေနြပီ။ အ​​ေဟာင်း​​​ေတွ ြပန်ြပန်တင်မှပဲ ရဗီရှင်လုပ်ြပီး​​ ြပန်ြပန်ဖတ်ရတယ်။ အလွမ်း​​​ေြပ​​ေပါ့​​။

    သည်​​ေခတ်ြကီး​​ထဲမှာ ဇွဲနပဲနဲ့​​ ​​ေတာင့​်​ခံြပီး​​ မဂ္ဂဇင်း​​​ေတွ လစဉ်ထုတ်​​ေနနိုင်​​ေသး​​လို့​​ သူတို့​​ရဲ့​​ အရည်အချင်း​​ကို ချီး​​ကျူး​​ပါတယ်။ ဦး​​ဝင်း​​ဦး​​ြကီး​​​ေတာင် ​​ေဒဝါလီခံသွား​​ရတာ စန္ဒာ့​​လက်ချက် မကင်း​​ဘူး​​တဲ့​​။ (ဦး​​​ေဇာ်လင်း​​၏ဇနီး​​ မဟုတ်ပါ။) သို့​​​ေသာ်လည်း​​ တန်ပါတယ် ဦး​​ြကီး​​​ေရ။ ဘယ်အချိန်ဖတ်ဖတ် မရိုး​​ဘူး​​။ ရှုမဝ၊​ စန္ဒာ၊​ ​​ေပဖူး​​လွှာ၊​ မ​​ေဟသီဆိုတာ ြမန်မာစာဖတ်တတ်တဲ့​​သူတိုင်း​​က ဘယ်လို အတန်း​​အစား​​ထဲမှာ ပါသလဲလို့​​ သိြကတယ်။ ခု​​ေတာ့​​ ပါး​​စပ်ရာဇဝင်က​​ေလး​​ ြဖစ်သွား​​ြပီလား​​ မသိ။ ဒီလိုနဲ့​​ပဲ မင်း​​သား​​​ေလး​​​ေတွ မင်း​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွ အဆို​​ေတာ်က​​ေလး​​​ေတွကမှ စပွန်ဆာရှာရတာ မဟုတ်ပါဘူး​​ကွယ်။ မဂ္ဂဇင်း​​ထုတ်​​ေဝသူ​​ေတွကလည်း​​ စပွန်ဆာြဖန်း​​မှ လန်း​​ဆန်း​​မယ် ဘဝ​​ေရာက်လာတယ်။ ဒီအခါမှာ အယ်ဒီတာဆရာြကီး​​များ​​ရဲ့​​ ဩဇာဟာ ​​ေြကာ်ြငာတာဝန်ခံ​​ေလာက်မှ အ​​ေရး​​မပါသလို ြဖစ်လာရသလား​​ မသိပါဘူး​​။ စပွန်ဆာ​​ေတွခမျာမလည်း​​ ဝါသနာပါလွန်း​​လို့​​သာ စာ​​ေပ​​ေလာကထဲ ဝင်​​ေမွှြကရတာ။

    ဝမ်း​​စာသာ မရှိရင်​​ေနမယ်။ ပိုက်ပိုက်​​ေတွက​​ေတာ့​​ အ​​ေပ့​​ အ​​ေပ့​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​မ​​ေတာ့​​ ဌာနဆိုင်ရာ​​ေတွမှ မိုး​​ကျ​​ေရွှကိုယ်​​ေတွ ​​ေအာက်ကို ​​ေရာက်သွား​​တာ မဟုတ်။ စာနယ်ဇင်း​​​ေလာကြကီး​​လည်း​​ ​​ေနအထွက်မှာ ​​ေရွှခွက်ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေရအြပည့​်​ခပ်​​ေပး​​မယ့​်​ မိုး​​ကျနတ်မယ်​​ေတွ၊​ ဘဘလက်စွဲ ဂျိန်း​​စဘွန်း​​မင်း​​သား​​ြကီး​​​ေတွ လက်ထဲ​​ေရာက်လာ​​ေတာ့​​တာပဲ။ အထက်အထက်က “​​ေဟာဟိုအရာ အြဖူပါပင် ြမင်သလား​​ ​​ေမ” ဆိုရင် ဘာအ​​ေရာင်ြကီး​​ြမင်​​ေန​​ေန “​​ေဘာ်သာခွာအတူ ပုလဲြဖူ ြမင်သား​​​ေပါ့​​ သက်​​ေဝ” လို့​​ ​​ေပါင်း​​​ေတာ်ညှိတ် စိတ်​​ေတာ်သိရတယ်။ ဂျိန်း​​စဘွန်း​​မှန်ရင် မိ ​​ေမာ် ​​ေမ မ ​​ေချာနှမ​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ပါဦး​​မှ ြဖစ်မှာမို့​​ အလိုရှိသည်​​ေြကာ်ြငာထည့​်​ရင်​​ေတာင် “ရုပ်​​ေချာရမည်။ အပျိုြဖစ်ရမည်။ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်စရာမလို” လို့​​ အတိအလင်း​​ ထုတ်​​ေဖာ်​​ေခါ်ယူရတဲ့​​ ဂျာနယ်လစ်သမီး​​ပျိုက​​ေလး​​​ေတွ လက်ထဲမှာ ရီ​​ေကာ်ဒါ​​ေလး​​တစ်လံုး​​၊​ ကင်မရာ​​ေလး​​တစ်လံုး​​နဲ့​​ အိုး​​နင်း​​ခွက်နင်း​​​ေတွ ြဖစ်ကုန်​​ေရာ။

    မဂ္ဂဇင်း​​ဆိုတာ စာ​​ေရး​​ဆရာ တစ်​​ေယာက်မှ မပါပဲလည်း​​ ထုတ်လို့​​ရတယ်ဆိုတာ မယံုဘူး​​လား​​။ လူမဖတ်တာ​​ေတွ ဘာလို့​​ထည့​်​ရမှာတုန်း​​။ ဆိုင်း​​ဆရာက​​ေတာ်က ပွဲသွား​​မယ့​်​ ခင်ပွန်း​​သည်ကို ​​ေြပာသလိုမျိုး​​ “​​ေတာ့​်​ နှယ်..။ ဟိုအဖျား​​ကအလံုး​​​ေလး​​​ေတွ တီး​​မှာလည်း​​ မဟုတ်ပဲနဲ့​​။ သယ်မသွား​​စမ်း​​ပါနဲ့​​။ လှည်း​​​ေလး​​ပါတယ်။” လို့​​ ​​ေြပာစရာြဖစ်လာတယ်။

    “သူများ​​သား​​သမီး​​​ေတွ အရွယ်​​ေလး​​ရှိတုန်း​​ တက်တက်ြကွြကွ တတ်သမျှမှတ်သမျှ ြကိုး​​စား​​ရှာတာ အား​​​ေပး​​​ေဖး​​ကူ မလုပ်ပဲ ဖ​​ေနာင့​်​နင်း​​၊​ ​​ေြခထိုး​​ခံလုပ်မလို့​​လား​​ ဦး​​ရယ်” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ သည်က​​ေမာင်ြကီး​​​ေတွက မဆွတ်ခင်ကညွှတ်ချင်ချင် ဘာမဆိုခွင့​်​လွှတ်တယ်ချည့​်​ပဲ။ “မယ်​​ေခွဆိုတဲ့​​ ကဗျာဆရာမက အိမ်လိပ်စာလည်း​​ ​​ေပး​​မသွား​​ဘူး​​။ စာမူခနဲ့​​ မဂ္ဂဇင်း​​စာအုပ်လက်​​ေဆာင် လာထုတ်ခိုင်း​​လိုက်ပါ ဦး​​ရယ်” ဆိုလို့​​ “ညီး​​နံမယ်က ​​ေသချာရဲ့​​လား​​” လို့​​ ​​ေမး​​မိရင် “မယ်​​ေခွး​​များ​​ြဖစ်​​ေနမလား​​ မသိဘူး​​​ေနာ်။ တိုက်ပင်အယ်ရာ​​ေနမှာ” လို့​​ ဆံုး​​ြဖတ်​​ေပး​​လိမ့​်​မယ်။ အကယ်ဒမီ​​ေပး​​ပွဲတုန်း​​ကဆို အင်တာဗျူး​​ရင်း​​ အသည်း​​​ေတွယား​​လာလို့​​ မ​​ေနနိုင်မထိုင်နိုင်ြဖစ်ြပီး​​ မင်း​​သား​​ကို ြပွတ်ကနဲ ြပွတ်ကနဲ ခုန် ခုန်ြပီး​​ နမ်း​​ရှာတဲ့​​ အိ​​ေြန္ဒရှင် ဂျာနယ်လစ်က​​ေလး​​​ေတွကိုလည်း​​ ရင်သပ်ရှု​​ေမာ ​​ေတွ့​​ဖူး​​လိုက်တယ်။ လက်ခုပ်တီး​​ြပီး​​ ြကိုဆိုလိုက်ြကပါခင်ဗျား​​။ သား​​သား​​ဆီ အင်တာလာဗျူး​​လို့​​က​​ေတာ့​​ .. အိုး​​ … ရှက်စရာ။ ရှက်စရာ။ (ရှက်​​ေသွး​​များ​​ ြဖန်း​​ကနဲထသွား​​​ေစ)။

    သည်လို အလန်း​​​ေလး​​​ေတွ အစင်​​ေလး​​​ေတွရှိတဲ့​​ စာ​​ေပနယ်ြကီး​​မှ သာသာယာယာ မရှိဘူး​​ဆိုရင် ဘယ်အရာက သာယာနိုင်မှာတုန်း​​ဗျာ။ ဆရာချစ်ဦး​​ညိုြကီး​​​ေတာင် အကယ်ဒမီ​​ေပး​​ပွဲတုန်း​​က ြပံုး​​ြပံုး​​ြကီး​​ ​​ေတွ့​​လိုက်တယ်။ အင်တာဗျူး​​ခံလိုက်ရမှာ မလွဲဘူး​​။ အသံ​​ေတွဘာ​​ေတွများ​​​ေတာင် ဝင်လို့​​။ အဲဒါနဲ့​​များ​​ ​​ေမာင်စံဖား​​ရယ်။ စာ​​ေရး​​ဆရာ မြဖစ်ချင်ဘူး​​​ေလး​​ ဘာ​​ေလး​​နဲ့​​ ပဲများ​​ရန်​​ေကာ လို့​​ မထင်ပါနဲ့​​။ တကယ်ြကီး​​ကို မြဖစ်ချင်ပါဘူး​​။ ​​ေြကာက်လွန်း​​လို့​​။ “ြကိုက်လို့​​ခဲတာမဟုတ်ဘူး​​။ မိုက်လို့​​ခဲ​​ေနတာကွ” ဆိုတဲ့​​ မိုက်ခဲအြကီး​​စား​​ြကီး​​​ေတွ ရှိသဗျ။ ြဖဲသလား​​လို့​​ မ​​ေမး​​နဲ့​​။ မိန်း​​က​​ေလး​​တန်မဲ့​​ သူ့​​မရှိတာ​​ေတွပါ တိုင်း​​တိုင်း​​ထွာထွာ အား​​ရပါး​​ရ က​​ေလာ်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ အများ​​ြကီး​​ပဲ။ ငယ်ငယ်က နတ်ပွဲသွား​​​ေငး​​ရင် ​​ေတွ့​​ဖူး​​တဲ့​​ အ​​ေမဂျမ်း​​​ေတာင် လက်လန်တယ်။ အမျိုး​​သား​​များ​​က​​ေတာ့​​ “ရိုက်ကွာ၊​ ချကွာ၊​ ​​ေဆာ်ကွာ၊​ သတ်ကွာ၊​” နဲ့​​ သိုင်း​​​ေလာကသား​​​ေတွချည့​်​ပဲ။ “ငါတို့​​က နင့​်​လို ​​ေြခာက်ြပား​​တစ်ပဲတန် ဘ​​ေလာက်ထဲမှာ မြဖစ်ညစ်ကျယ် ​​ေရး​​​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​​။

    မဂ္ဂဇင်း​​တိုက် အဆင့​်​ဆင့​်​ အယ်ဒီတာ စား​​ပွဲ အဆင့​်​ဆင့​်​က​​ေန စာ​​ေရး​​ဆရာ ြဖစ်လာတာ” လို့​​ သူများ​​ကို ဆဲ​​ေနတာ ဖတ်လိုက်ရကတည်း​​က ကိုယ့​်​ဘာသာ သိမ်ငယ်စိတ်​​ေတွဝင်ြပီး​​ ဘ​​ေလာက်​​ေတာင် မ​​ေရး​​ရဲဘူး​​။ ကိုယ်က တစ်ြပား​​မှမှ မတန်ပဲ​​ေလ။ အခုဆို အိမ်မရှိယာမရှိ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ် အိမ်လုပ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေြခသလံုး​​အိမ်တိုင်​​ေကာင် လို့​​ ​​ေခါ်ြကမလား​​ မသိဘူး​​။ ခက်တာက သူတို့​​စာဆိုလို့​​ အဲဒီဆဲစာ​​ေတွကလွဲလို့​​ ဘာမှ မဖတ်ဖူး​​​ေလာက်​​ေအာင် ကိုယ်က ညံ့​​​ေနြပန်​​ေရာ။ တချို့​​များ​​ အယ်ဒီတာြကီး​​​ေတွဆိုပဲ။ မ​​ေတာ်လို့​​များ​​ ကိုယ့​်​စာမူ သူ့​​စား​​ပွဲ​​ေပါ်သွား​​တင်မိမှ “​​ေနာက်တခါဆို မီး​​ြခစ်ပါ ယူခဲ့​​” လို့​​ အ​​ေြပာခံ​​ေနရမယ်။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ဆင့​်​ကဲ​​ေြပာင်း​​လဲမှု ြဖစ်စဉ်ြကီး​​​ေတွထဲမှာ စာ​​ေပနယ်တစ်ခုတည်း​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ရုပ်ရှင်နယ်၊​ ဂီတနယ်၊​ ဇာတ်သဘင်နယ်၊​ အနုပညာနယ်ပယ်ြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ ပံုစံအသစ် ရပ်တည်မှုအသစ်နဲ့​​ ကျား​​ကန်​​ေနရတာ အဓိကအ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေတာ့​​ ြပည်သူ​​ေတွမှာ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ ထိ​​ေတွ့​​ခံစား​​နိုင်စရာ အချိန်မလံု​​ေလာက်​​ေတာ့​​ လို့​​ ြဖစ်မလား​​ပဲ။ နည်း​​ပညာ​​ေတွ တိုး​​တက်​​ေြပာင်း​​လဲလာတဲ့​​ အကျိုး​​ဆက်လည်း​​ ပါတယ်​​ေလ။ က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​ကလို ရုပ်ရှင်ြကည့​်​ဖို့​​ တန်း​​စီတိုး​​ရတဲ့​​ ​​ေခတ်လည်း​​ မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    ခု​​ေခတ်က​​ေလး​​​ေတွ ရုပ်ရှင်လက်မှတ်​​ေမှာင်ခို ဆိုတာ​​ေတာင် ြကား​​ဖူး​​မှာ မဟုတ်။ ရံုသွား​​ြကည့​်​တဲ့​​သူကို ​​ေတာ်​​ေတာ် အား​​သား​​ပဲ လို့​​ ​​ေတွး​​ကုန်ြကြပီ။ ကက်ဆက်ဆိုတဲ့​​ဟာြကီး​​​ေတွ အိမ်မှာဆို သံုး​​မရလို့​​ ဖံု​​ေတွတက်ကုန်ြပီ။ တိတ်​​ေခွ​​ေတွက ရှုပ်ကရှုပ်သနဲ့​​။ ကွာလတီလည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာ မဟုတ်။ ​​ေအာက်စက်ဆိုတဲ့​​ဟာ​​ေတွ​​ေတာင် အမှိုက်ပံုး​​ထဲပို့​​လိုက်တယ် မဟုတ်လား​​။ ကွန်ြပူတာ အလံုး​​ြကီး​​​ေတွလည်း​​ ထိုနည်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​။ ပို၍တိုး​​တက်​​ေကာင်း​​မွန်​​ေသာ ကုန်ပစ္စည်း​​နဲ့​​ နည်း​​ပညာအသစ်​​ေတွြကား​​မှာ တချိန်က တန်ဖိုး​​တြကီး​​​ေပး​​ဝယ်ထား​​ရတဲ့​​ ပစ္စည်း​​အ​​ေဟာင်း​​​ေတွအား​​လံုး​​ အိမ်မှာ အစုတ်ထုပ်​​ေတွ ြဖစ်လာတယ်။ ရှာလို့​​ရသမျှ ပိုက်ဆံ​​ေတွဟာ ဝယ်လို့​​ပဲ မဆံုး​​နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    အသစ်​​ေပါ်တိုင်း​​ဝယ်ရတာနဲ့​​ ပိုက်ဆံရှာရတဲ့​​အချိန်ရယ် ပိုက်ဆံသံုး​​ရတဲ့​​အချိန်​​ေတွရယ် ဘယ်လိုမှ အချိုး​​မကျ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ စာဖတ်၊​ ရုပ်ရှင်ြကည့​်​၊​ အပန်း​​​ေြဖဆိုတာ​​ေတွက မလိုလား​​အပ်တဲ့​​ အချိန်ပို​​ေတွ ြဖစ်လာတယ်။ မယံုရင် သည်စာဖတ်​​ေနတဲ့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုယ် ြပန်​​ေမး​​ြကည့​်​။ “ညဘက်ညဘက် ဘုရား​​ရှိခိုး​​တဲ့​​အချိန် ကျန်​​ေသး​​ရဲ့​​လား​​” လို့​​။ စက်အသစ်​​ေတွြကား​​မှာ ကိုယ်ပါ​​ေရာြပီး​​ စက်ရုပ်လူသား​​ြကီး​​ ြဖစ်လုခမန်း​​ပဲ။ လူတိုင်း​​ကျိတ်ကျိတ်တိုး​​ အား​​​ေပး​​​ေနတဲ့​​ အကယ်ဒမီပွဲြကီး​​မှာ ​​ေမး​​ခွန်း​​တစ်ခု​​ေလာက် ​​ေမး​​ချင်ပါတယ်။ “ရုပ်ရှင်ကား​​ထဲမှာ ပါဝင်သရုပ်​​ေဆာင်ထား​​ြကတဲ့​​ မင်း​​သား​​ မင်း​​သမီး​​ ဇာတ်ပို့​​ ဇာတ်ရံ​​ေတွ ကိုယ်တိုင်​​ေတာင် ကိုယ်ပါတဲ့​​ ဇာတ်ကား​​ ကိုယ်ြကည့​်​ြပီး​​ြကရဲ့​​လား​​” လို့​​။ သိပ်​​ေတာ့​​ မထင်ဘူး​​​ေနာ်။ အချိန်မှ မ​​ေပး​​နိုင်တာ​​ေလ။

    သူများ​​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေထွလီကာလီ စာတို​​ေပစ​​ေတွ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဝမ်း​​ချုပ်လို့​​ အိမ်သာတက်တာ ြကာ​​ေနရင်သာ ဆံုး​​​ေအာင် ဆက်ဖတ်မှာ။ နို့​​မို့​​ ​​ေနာက်တခါ ဗိုက်နာလာမှ ယခင်ဇာတ်လမ်း​​အကျဉ်း​​က ြပန်စလိမ့​်​မယ်။ ကြကီး​​ကစလို့​​ အ အဆံုး​​ထိ​​ေအာင် ဖတ်​​ေနစရာမှ မလို​​ေတာ့​​တာ။ စာရွက်​​ေတွ လှန်ြကည့​်​လိုက်။ ရှလွပ်ဆို ဓါတ်သွား​​လိမ့​်​မယ်။ အ​​ေရး​​ြကီး​​တာ ကိုယ့​်​ဘာကိုယ် ​​ေပါက်​​ေနဖို့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ သည်က​​ေန့​​စာ​​ေပ​​ေလာက ဆိုတာြကီး​​ဟာလည်း​​ ​​ေခတ်နဲ့​​အညီ အသစ်ဖွဲ့​​တည်ထား​​တဲ့​​ ​​ေမာ်ဒန်နိုက်ဇ်ဗား​​ရှင်း​​ြကီး​​ ြဖစ်တယ်လို့​​ လက်ခံနိုင်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​​ေနပါတယ်။

    အဲလိုမှ လိုက်​​ေလျာညီ​​ေထွ မ​​ေြပာင်း​​လဲနိုင်ရင် မျိုး​​တုန်း​​​ေပျာက်ကွယ်သွား​​တတ်တယ်ဗျ။ ဥပမာ အရင်တုန်း​​က အင်မတန်နံမယ်ြကီး​​တဲ့​​ ဓါတ်ပံုဆိုင်ြကီး​​​ေတွဆိုရင် ဘယ်လိုမှ မရပ်တည်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဖလင်နဲ့​​ ရိုက်ြပီး​​ ကူး​​တဲ့​​​ေဆး​​တဲ့​​​ေခတ် ကုန်သွား​​ြပီ။ လူတကာ အိမ်မှာ ဒစ်ဂျစ်တယ် ကင်မရာ​​ေတွနဲ့​​၊​ ဓါတ်ပံု​​ေတွကို အိမ်ရှုပ်လို့​​ အယ်လဘမ်နဲ့​​​ေတာင် ကူး​​မထား​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ မမ်မိုရီစတစ်နဲ့​​ပဲထား​​သတဲ့​​။ ဆက်ရပ်တည်ချင်ရင် ဘယ်လို​​ေြပာင်း​​လဲရသလဲ။

    ဗီဒီယိုဇာတ်ကား​​ရိုက်သလို မိတ်ကပ်​​ေတွ ဆံပင်​​ေတွ၊​ အဝတ်အစား​​​ေတွ ရှုတင်​​ေတွနဲ့​​ တစ်ကား​​စာ​​ေလာက် ဓါတ်ပံု​​ေတွရိုက်၊​ သံုး​​​ေလး​​ငါး​​သိန်း​​ပိုက်ဆံယူ။ မဂင်္လာ​​ေဆာင်ဓါတ်ပံုလား​​။ ဘွဲ့​​ဓါတ်ပံုလား​​။ စိတ်တိုင်း​​ကျ​​ေစရမယ် ဆိုတာမျိုး​​ ြဖစ်သွား​​​ေရာ။ မိရိုး​​ဖလာဆိုတာ​​ေတွ ကွယ်​​ေပျာက်ကုန်ြပီး​​ ​​ေခတ်​​ေရစီး​​​ေြကာင်း​​​ေနာက်ကို အမီလိုက်ြကရတယ်။ အဲဒီအထဲမှာ ကိုယ့​်​မိဘဘိုး​​ဘွား​​များ​​ လက်ထက်ကတည်း​​က ဓါး​​မဦး​​ချလုပ်လာခဲ့​​ြကတဲ့​​ စာပံုနှိပ်စက်က​​ေလး​​လည်း​​ ပါသွား​​ပါတယ်။ နှစ်​​ေပါင်း​​ြကာရှည် ​​ေမွး​​လာတဲ့​​ မိတ်​​ေဟာင်း​​ကျွမ်း​​​ေဟာင်း​​​ေတွ အင်အား​​နဲ့​​​ေတာင် မရပ်တည်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ လုပ်ငန်း​​က​​ေလး​​ လည်ပတ်​​ေနတာနဲ့​​အမျှ အရင်း​​အနှီး​​၊​ အလုပ်သမား​​ခ၊​ အခွန်အခ​​ေတွ နှုတ်လိုက်ရင် အိပ်ကချည့​်​စိုက်စိုက်​​ေနရတာ မယံုနိုင်စရာ။

    အလုပ်မလုပ်ပဲ ထိုင်စား​​ရင် တစ်သက်လံုး​​ မဆင်း​​ရဲ​​ေပမယ့​်​ ြကိုး​​စား​​ပန်း​​စား​​ အလုပ်လုပ်​​ေလ​​ေလ မိ​​ေမွဖ​​ေမွ​​ေလး​​​ေတွက ြမန်ြမန်ကုန်​​ေလ​​ေလပဲ။ သည်အသက်သည်အရွယ်ကျကာမှ လုပ်ငန်း​​က​​ေလး​​ကို ကယ်တင်ဖို့​​ စပွန်ဆာ နတ်သမီး​​ကလည်း​​ ရှာမရနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ရင်နာနာနဲ့​​ပဲ တာ့​​တာြပလိုက်ရပါတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ ပတ်ဘလစ်ရှာြကီး​​က စာအုပ်ထုတ်ချင်ပါတယ် လို့​​ ဆိုလာ​​ေတာ့​​ ဘာမှ စဉ်း​​စား​​မ​​ေနပါဘူး​​။ “တို့​​ဘိုး​​ဘွား​​ အ​​ေမွစစ်မို့​​ ချစ်ြမတ်နိုး​​​ေပ” ဆိုြပီး​​ က​​ေလာင်နံမယ်အြဖစ် ြပန်လည် ​​ေမွး​​ဖွား​​လိုက်တာ​​ေပါ့​​။ ပံုနှိပ်တိုက်ကို စတည်သွား​​တဲ့​​ အဖိုး​​ကို မြမင်ဖူး​​လိုက်ပါဘူး​​။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေငွစန်း​​​ေရာင် ဆိုတဲ့​​ နံမယ်ကို သူ​​ေပး​​သွား​​တာြဖစ်လို့​​ သူလည်း​​ပဲ ကိုယ့​်​လို သီချင်း​​ချစ်သူြဖစ်​​ေနမလား​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​ရဲ့​​ ထပ်တရာလမ်း​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ထဲမှာ စစချင်း​​ စာသား​​က​​ေလး​​က ​​ေငွစန်း​​​ေရာင် တဲ့​​။ တခါမှ မြမင်ဖူး​​ မ​​ေတွ့​​ဖူး​​တဲ့​​ ​​ေြမး​​အဖိုး​​နှစ်​​ေယာက်ဟာ အြကိုက်ချင်း​​​ေတာ့​​ တူြကသား​​​ေနာ်။ သည်နံမယ်က​​ေလး​​နဲ့​​ ခုလိုစာ​​ေတွ ​​ေရး​​​ေနတာများ​​ သိရင် ြပံုး​​များ​​ ြပံုး​​မလား​​။ မုန်း​​များ​​ မုန်း​​မလား​​ သိချင်စမ်း​​ပါဘိ။

    (​​ေငွစန်း​​​ေရာင် ြမူး​​ယှက်ကူး​​​ေန ြကည်နူး​​​ေအး​​ြမ သီတာ​​ေရ။ ​​ေအး​​ြမသီတာ​​ေရ။ ပုရပိုဒ်ြကာ ထပ်တရာလန်း​​ြကိုင် ပွင့​်​​ေသာပန်း​​တို့​​ ြမိုင်ပါ​​ေစ။ ြကိုင်​​ေစ လှိုင်​​ေစ။) ၂ ။

    ​​ေကာင်း​​တဲ့​​စိတ်​​ေတွ ယှဉ်ကာထား​​လို့​​ ပို့​​​ေသာ​​ေမတ္တာ​​ေရ။ ပို့​​​ေသာ​​ေမတ္တာ​​ေရ။ ​​ေသာမနသမ္ပယုတ် ယှဉ်ကာထား​​လို့​​ ပို့​​​ေသာ​​ေမတ္တာ​​ေရ။ ပို့​​​ေသာ​​ေမတ္တာ​​ေရ။ ဘယာပလို့​​ ကိုး​​ဆယ့​်​​ေြခာက်ြဖာကင်း​​ကွာ မာ​​ေစ အသက်ရာ​​ေကျာ်ရှည် ြကာ​​ေရ ပန်း​​သို့​​ စို​​ေြပ။

    (ြမ​​ေရာင် စ​​ေန္ဒာပါ အ​​ေဆွ။ တူညီ​​ေလ ​​ေအး​​တာ ဩသဓ၊​ အိုင်မင်း​​ြကည်​​ေရ။ ချပ်လွှာထပ်တရာ ပရပိုဒ်ြကာကဲ့​​သို့​​မ​​ေသွ၊​ တူြမဲ​​ေန ​​ေပါင်း​​မိတ်​​ေဆွ ရွှင်လန်း​​ပါ​​ေစ။ ကိုြမို့​​မ အြမဲပဲ​​ေစ၊​ ပုရပိုဒ်​​ေမတ္တာ​​ေရ။ ) ၂ ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.