• "ကို​​ေြပရယ် ဘဘရယ် ဒဿရယ်"

    ငယ်ငယ်တုန်း​​က ြကာနီကန်တရား​​​ေခွ​​ေတွနဲ့​​ ြကီး​​ြပင်း​​လာရတဲ့​​အခါ ဆရာ​​ေတာ် တရား​​ပွဲများ​​စလိုက်ရင် အနီး​​အနား​​ဇာတ်ရံုထဲက ပရိသတ်​​ေတာင်မှ တဖွဲဖွဲနဲ့​​ တရား​​ပွဲထဲ​​ေရာက်လာြကတယ်လို့​​ ြကား​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။

    ယံုချင်ယံု မယံုချင်​​ေန၊​ အဲသလို​​ေတာ့​​ ြကား​​ဖူး​​ခဲ့​​တာပဲ။ အခု​​ေတာ့​​ လံုး​​ဝယံုသွား​​ပါြပီ။ မ​​ေန့​​ညက ကို​​ေဝတို့​​ ကို​​ေြပတို့​​ သက်မွန်ြမင့​်​က​​ေလး​​တို့​​၊​ ရုပ်ရှင်တ​​ေလာကသား​​လံုး​​ လှပြကွရွ​​ေန​​ေအာင် ဖလန်း​​ဖလန်း​​ထြကတဲ့​​ အကယ်ဒမီပွဲြကီး​​ကို ပစ်ြပီး​​ ပရိသတ်​​ေတွ တရံုး​​ရံုး​​ လိုင်း​​​ေြပာင်း​​ြပီး​​ ြကည့​်​ယူရတဲ့​​ပွဲြကီး​​က​​ေတာ့​​ ဘဘဦး​​​ေရွှမန်း​​ရဲ့​​ တရား​​ပွဲြကီး​​ပါပဲ။ ​​ေဟာချက်​​ေြပာချက်​​ေတွ ​​ေြပာင်​​ေြမာက်လိုက်တာများ​​ ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင် ဝင်ပူး​​ထား​​သလား​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ရတယ်။ ဟတ်ထိချက်က​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာစရာလိုသလဲဗျာ။

    လခတိုး​​​ေပး​​ဖို့​​ ​​ေြပာတာပဲဥစ္စာ။ ဒီစကား​​မျိုး​​ ဘယ်သူ​​ေြပာ​​ေြပာ ​​ေထာက်ခံမှာ​​ေပါ့​​။ ဘယ်​​ေလာက်တိုး​​​ေပး​​​ေပး​​။ “နည်း​​နည်း​​ြဖစ်ြဖစ် ချစ် ချစ် ချစ်ပါ အကို” လို့​​ ဒိုင်ဗင်ဝင်ပစ်မှာပဲ။ ​​ေနြပည်​​ေတာ်တဝှမ်း​​လံုး​​ “သဘူမ​​ေတာတဲ့​​သူ ရှိပါ​​ေသး​​လား​​ခင်ဗျာ” လို့​​ လိုက်​​ေမး​​ြကည့​်​ပါလား​​။ ​​ေအာင်မယ်​​ေလး​​ အြပင်မှာများ​​ အရှင်လတ်လတ်ြကီး​​ ​​ေတွ့​​လိုက်လို့​​များ​​က​​ေတာ့​​​ေနာ်။ အံတီဝါဝါ​​ေအာင်ြကီး​​ လူ​​ေတွဝိုင်း​​ဆွဲတာထက်ဆိုး​​ြပီး​​ ပါး​​တြပင်လံုး​​ အပ်ချစရာမကျန်​​ေအာင် အာပွား​​​ေတွ ဝိုင်း​​​ေပး​​ကုန်ြကဦး​​မယ်။ ဒါ​​ေတာင် ​​ေလလည်ြပရံုက​​ေလး​​ပဲ ရှိ​​ေသး​​တာ ပိတ်သတ်ြကီး​​ရဲ့​​။ ခု​​ေလာက်ဆို “​​ေဟ .. ဟုတ်လား​​။ ဒါဆို ငါ့​​ ပိုက်ဆံထပ်​​ေချး​​ပါဦး​​။ လခတိုး​​​ေတာ့​​ ြပန်ဆပ်ပါ့​​မယ်” လို့​​ အ​​ေြကွး​​ယူတဲ့​​သူ​​ေတွကယူ။

    လမ်း​​​ေဘး​​ခင်း​​ထား​​တဲ့​​ ဟင်း​​ရွက်ကန်စွန်း​​​ေလး​​​ေတွ “၃.၆ နဲ့​​​ေြမှာက်ရင် ဘယ်​​ေဈး​​တက်ယူရပါ့​​မလဲ” နဲ့​​ တွက်တဲ့​​သူ​​ေတွ တွက်ကုန်ြက​​ေလာက်ြပီ။ ​​ေတာ​​ေရာက်​​ေနလို့​​ ဘာဂျာနယ်မှ မဖတ်ရလို့​​​ေနာ်။ မဟုတ်ကာမှလွဲ​​ေရာ၊​ အဲဒီသတင်း​​ြကီး​​က မျက်နှာဖံုး​​​ေပါ်မှာ စာလံုး​​အမည်း​​ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေဖာ်ြပရတဲ့​​ သတင်း​​ပူြကီး​​ ြဖစ်ကိုြဖစ်​​ေနမှာ။ ဟီး​​ ဟီး​​။ ကျုပ်တို့​​တ​​ေတွ အဲဒါကိုက ခက်တာ​​ေနာ်။ သူ​​ေြပာသွား​​သမျှ စကား​​က​​ေလး​​ထဲမှာ ကိုယ်လိုချင်တာက​​ေလး​​၊​ ြဖစ်ချင်တာက​​ေလး​​ကိုပဲ အနုလံု ပဋိလံု ြခံုငံုလို့​​ အထပ်တစ်ရာ ပလာတာ အခါခါ ြကား​​​ေယာင်လို့​​ ဖရဏာပီတိ ဂွမ်း​​ဆီထိ​​ေနြကတာ။ ​​ေြပာသွား​​တဲ့​​စကား​​ထဲမှာ လခတိုး​​​ေပး​​မယ်ဆိုတာထက် အ​​ေရး​​ြကီး​​တာ ဘယ်သူမှ သတိမထား​​ပဲ နား​​လျှံသွား​​ြကတယ်။

    “ဝန်ထမ်း​​​ေတွ အဂတိလိုက်စား​​မှု ကင်း​​ရမယ်” ဆိုတာ​​ေလး​​ ပါ​​ေသး​​တယ်​​ေလဗျာ။ ဒါကျ​​ေတာ့​​ အမှတ်တမဲ့​​ြဖစ်သွား​​တယ်လား​​။ အခုလည်း​​ ကင်း​​တယ်​​ေလ။ ယံုဘူး​​လား​​။ ဖျား​​စူး​​။ အိုင်ဆွဲ အိုင်ဆွဲ။ “I shall eat all of the fruit, the whole fruit, nothing but the fruit” “လခကိုပဲ စား​​ပါမည်။ လခအလံုး​​စံုကိုသာ စား​​ပါမည်။ လခမှလွဲ ဖွဲဆန်ကွဲ” လို့​​ ကျိန်ြကရ​​ေအာင်။ သည်​​ေကာင်က​​ေလး​​​ေတာ့​​ ၂၀၁၀ ခုနှစ်အတွက် ​​ေသာက်ြမင်ကပ်စရာအ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ဆုကို ြပိုင်ဘက်မရှိ ဆွတ်ခူး​​ရ​​ေတာ့​​မှာပဲ။ သတင်း​​​ေထာက်​​ေတွ​​ေတာင် အံုလာြပီ။ ဝိုင်း​​ရိုက်ြက​​ေတာ့​​မလို့​​တဲ့​​။ ဓါတ်ပံု ဓါတ်ပံု။

    အဂတိလိုက်စား​​မှုဆိုတဲ့​​​ေနရာမှာ အများ​​အား​​ြဖင့​်​ အ​​ေြကာင်း​​ြပြကတာက ရတဲ့​​လစာနဲ့​​ မ​​ေလာက်ငှလို့​​ လို့​​ ဆိုြကပါတယ်။ ဒီအခါမှာ ဘဘ ​​ေရွှ့​​လိုက်တဲ့​​ အကွက်က လှတယ်​​ေလ။ ‘ကိုင်း​​ အခု ​​ေလာက်​​ေအာင်​​ေပး​​မယ်​​ေလ။ လာဘ်မစား​​ြကနဲ့​​။ ဘယ်လိုလဲ။” တဲ့​​။ နှစ်ြခမ်း​​ကွဲသွား​​တယ်ခင်ဗျ။ “အမယ်​​ေလး​​။ အခုလည်း​​ အရိုး​​အရင်း​​​ေလာက် ကိုက်​​ေနရတာ။ ​​ေလာက်​​ေအာင်သာ ရ​​ေပ့​​စီ။ ​​ေမာင်မ​​ေဆာ့​​​ေပါင် စိပ်ပုတီး​​နဲ့​​ ဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​လို ​​ေနပါ့​​မယ်” ဆိုတာက တစ်ဖွဲ့​​။ “ဟွန့​်​ ဂလိုလား​​။ ရတယ်​​ေလ။ ​​ေခါင်ကသာ မိုး​​လံုပ​​ေစ၊​ တံစက်ြမိတ်က ခွက်နဲ့​​ခံထား​​နှင့​်​မယ်။ ဒါမျိုး​​​ေတွ ရိုး​​​ေနြပီ။ လမ်း​​​ေြကာင်း​​ရှိလို့​​ လူမြမင်​​ေအာင် သျှိုထား​​ရလှ ခနပါ။” ဆိုတာက တစ်ဖွဲ့​​။ မ​​ေသမချင်း​​ လွဲလက်စနဲ့​​ ဆက်လွဲသွား​​မယ့​်​ တစ်သက်စာအလွဲများ​​ကို​​ေတာ့​​ ြပန်တည့​်​လို့​​ မမီ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

    ​​ေနာက်တက်လာမယ့​်​သူ​​ေတွ ထပ်မလွဲရ​​ေအာင်​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​က​​ေလး​​ အမုန်း​​ခံလိုက်ပါဦး​​မယ်။ (ဘယ်တုန်း​​ကများ​​ ချစ်​​ေအာင် ​​ေရး​​ဖူး​​တာကျလို့​​) အဂတိတရား​​ဆိုတာ ​​ေလး​​ပါး​​ရှိပါသတဲ့​​။ ဆန္ဒာဂတိ၊​ ဘယာဂတိ၊​ ​​ေဒါသာဂတိ နဲ့​​ ​​ေမာဟာဂတိတဲ့​​။ ဆန္ဒာဂတိဆိုတာက မိမိရဲ့​​ စိတ်ဆန္ဒအလို​​ေြကာင့​်​ အလိုရှိမှု တစံုတရာ​​ေြကာင့​်​ မမှန်ကန်​​ေသာ အမှုကို ြပုလိုက်တာပါ။ ကိုယ်လုပ်​​ေဆာင်ရမယ့​်​တာဝန်ကို တံစိုး​​လက်​​ေဆာင်ရမှ ​​ေဆာင်ရွက်​​ေပး​​တာမျိုး​​၊​ ​​ေငွများ​​ရင် တရား​​နိုင်တယ်လို့​​ ဆံုး​​ြဖတ်​​ေပး​​တာမျိုး​​ ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ နိုင်ငံ​​ေတာ်က အပ်နှင်း​​ထား​​တဲ့​​ လုပ်ပိုင်ခွင့​်​တစ်ခုခုကို ကိုယ်ကျိုး​​စီး​​ပွား​​အတွက် အသံုး​​ချတာမျိုး​​လည်း​​ ပါတာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    တံခါး​​မှူး​​ဒတ္ထလို အ​​ေပါက်​​ေစာင့​်​​ေလာက်က ငါး​​ဖိုး​​တစ်ဝက်​​ေပး​​ရမယ် ဆိုတာကမှ ဒီပုဒ်မနဲ့​​ြငိတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေမာင်​​ေလး​​ကို ဝန်မင်း​​ခန့​်​ဖို့​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေအာက်​​ေခွး​​ြကည့​်​ခိုင်း​​တဲ့​​ မိဖုရား​​ြကီး​​လည်း​​ ဒါမျိုး​​မကင်း​​ဘူး​​လို့​​ မှတ်ရမယ်။ ​​ေဆး​​ကုမ္ပဏီ​​ေတွဆီက စပွန်ဆာယူတာလည်း​​ ဥပုသ်ကျိုး​​တယ်လို့​​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ လျှာြမက်​​ေပါက်ချင် ​​ေပါက်ပ​​ေစကွယ်။ ဒါမျိုး​​​ေတာ့​​ မလုပ်နိုင်ပါဘူး​​ဆိုတဲ့​​သူ အများ​​ြကီး​​ ရှိ​​ေကာင်း​​ ရှိပါလိမ့​်​မယ်။ အူမ​​ေတာင့​်​မှ သီလ​​ေစာင့​်​နိုင်လိမ့​်​မယ်ဆိုတဲ့​​ သူ​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ လခ​​ေလာက်ငှ​​ေအာင်​​ေပး​​ထား​​ရင် ဒါ​​ေတွ ကင်း​​သွား​​လိမ့​်​မယ် လို့​​ ယူဆရမလိုြဖစ်​​ေနြပီ။


    သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဘယာဂတိကျ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဘက်က လွန်ဆန်လို့​​ ရနိုင်ပါဦး​​မလား​​။ သီ​​ေပါမင်း​​ကိုနန်း​​တင်ဖို့​​ မူး​​ြကီး​​မတ်ရာ​​ေတွ နန်း​​တွင်း​​ခစား​​ဝင်ခိုင်း​​တဲ့​​အခါ ဆင်ြဖူမရှင်တို့​​၊​ ရ​​ေနာင်​​ေမာင်​​ေမာင်တုတ်တို့​​က “သ​​ေဘာမတူရင် ​​ေခါင်း​​သည်မှာထား​​ခဲ့​​ ကိုယ်ချည့​်​ြပန်ြက” လို့​​ဆိုတာနဲ့​​ အား​​လံုး​​သ​​ေဘာတူလိုက်ြကရတာမျိုး​​က​​ေတာ့​​ ဘယာဂတိလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ အ​​ေရး​​အခင်း​​တုန်း​​က ​​ေသနတ်ဒဏ်ရာနဲ့​​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွ ​​ေဆး​​ရံု​​ေရာက်လာတဲ့​​အခါ ကျည်ဆန်ရိပ်ထင်​​ေနတဲ့​​ ဓါတ်မှန်​​ေတွပါ သိမ်း​​သွား​​ြပီး​​ သာမန်ဒဏ်ရာအြဖစ် ​​ေဆး​​မှတ်ချက်​​ေပး​​ရတာလည်း​​ အလား​​တူပဲ။ “ဘာ​​ေတွ မဟုတ်က ဟုတ်က လာ​​ေြပာ​​ေနတာလဲ။ အဲ​​ေလာက်သိ​​ေနရင် ​​ေမး​​စရာ​​ေလး​​​ေတွရှိလို့​​ လိုက်ခဲ့​​ပါဦး​​။” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ “ဟင့​်​အင်.. ဟင့​်​အင်... သား​​သား​​ ဘာမှ မသိပါဘူး​​။ မြမင်ပါဘူး​​။ မြကား​​ပါဘူး​​။ လကား​​လကား​​ ​​ေြပာတာပါ။” လို့​​ ​​ေြပာရမှာ​​ေပါ့​​။

    အဲဒါလည်း​​ ဘယာဂတိပဲ။
    ​​ေဒါသာဂတိကျ​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်ြပံုး​​မင်း​​ညီ​​ေနာင်ဇာတ်ထဲက ဘဘကျန်ြကီး​​ ​​ေရွှ​​ေဖာ့​​လံုး​​နဲ့​​ ရိုက်ဆံုး​​မလိုက်တာ လက်လွန်သွား​​တယ် ဆိုတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ သူငယ်ချင်း​​တစ်​​ေယာက် စ​​ေတး​​တပ်စ်ထဲမှာ မှတ်သား​​ဖူး​​တာက​​ေတာ့​​ “အမှုက ြပည့​်​တန်ဆာမှု၊​ စီရင်ချက်ချမယ့​်​ သူက မိန်း​​မတရား​​သူြကီး​​ ြဖစ်​​ေနလို့​​က​​ေတာ့​​ အမှုြကီး​​ြပီသာမှတ်” ဆိုတာမျိုး​​ကလည်း​​ ​​ေဒါသာဂတိထဲပါတာပဲ။ “ချစ်လွန်း​​လို့​​ ြဖစ်သွား​​တာပါ။ စိတ်ဆိုး​​ြပီး​​ နာကျည်း​​သွား​​လား​​။ မင်း​​အမျိုး​​သား​​သူငယ်ချင်း​​​ေလး​​အ​​ေပါ်မှာ .. ကိုယ်လုပ်လိုက်တဲ့​​အြဖစ်ဟာ..” ဆိုတဲ့​​ လူြကမ်း​​ြကီး​​ ဦး​​ချစ်​​ေကာင်း​​လည်း​​ အဲဒီအထဲပါတယ်။ သား​​သား​​​ေလး​​ မ​​ေတာ်တဆများ​​ အထဲ​​ေရာက်သွား​​လို့​​က​​ေတာ့​​ အဲဒီ​​ေဒါသာဂတိနဲ့​​ အရင်ဆံုး​​​ေတွ့​​ရမှာ။ ​​ေြပာရင်း​​နဲ့​​​ေတာင် ​​ေကျာချမ်း​​လာြပီ။

    ​​ေမာဟာဂတိက​​ေတာ့​​ အမိုက်​​ေမှာင်ဖံုး​​​ေနလို့​​ အမှန်ကို မြမင်နိုင်​​ေတာ့​​ပဲ အဂတိလိုက်စား​​မိတာမျိုး​​ကို ​​ေခါ်သတဲ့​​။ ဂျာမနီနိုင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​ တိုး​​တက်ဖို့​​အတွက် ဂျူး​​​ေတွကို အကုန်ရှင်း​​ပစ်မှြဖစ်မယ်ဆိုတာ ​​ေမာဟာဂတိပါဗျာ။ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲမှာ အမှန်လို့​​ မှတ်စွဲြပီး​​ မတရား​​ြပုမိတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ သူများ​​​ေတွလုပ်သမျှ လိုက်အြပစ်တင်​​ေနြပီး​​ ကိုယ့​်​သား​​သမီး​​​ေတွ အဲဒီအမှား​​မကင်း​​တဲ့​​အခါကျမှ ​​ေရငံုနှုတ်ပိတ်​​ေနတာလည်း​​ ပါမယ်ထင်ပါရဲ့​​။ ကိုယ့​်​အတွက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဒါမျိုး​​ဘယ်လုပ်ပါ့​​မလဲ​​ေလ။ ခုဟာက ကိုယ့​်​သား​​​ေလး​​၊​ ကိုယ့​်​သမီး​​​ေလး​​အတွက်မို့​​ မျက်စိမှိတ်ြပီး​​ ငရဲြကီး​​ချင်လည်း​​ ြကီး​​ပါ​​ေစ​​ေတာ့​​ဆိုတဲ့​​ မိဘ​​ေမတ္တာမျိုး​​လည်း​​ ​​ေမာဟာဂတိလို့​​ ​​ေခါ်မလား​​ မသိပါဘူး​​။ ​

    ​ေမာဟရဲ့​​သ​​ေဘာကိုက အမှန်ကို အမှန်အတိုင်း​​မြမင်​​ေတာ့​​ပဲ ငါ့​​​ေသွး​​ ငါ့​​သား​​​ေတွလုပ်သမျှ အကုန်အမှန်၊​ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ မှား​​မှား​​ မှန်မှန်၊​ ဘယ်သူမှ လာမထိ​​ေအာင် ကာကွယ်​​ေပး​​ရမှာက ငါ့​​ဝတ္တရား​​လို့​​ ထင်​​ေနတာ ခက်တာ​​ေလ။ မိဘ​​ေမတ္တာလို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ နံမည်​​ေပး​​ထား​​​ေပမယ့​်​ ​​ေခွး​​ချင်း​​ကိုက်ရင်​​ေတာင် ငါ့​​အိမ်က​​ေခွး​​နိုင်ရမှဆိုတဲ့​​ စိတ်ထား​​နဲ့​​ သိပ်မထူး​​လှပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ အဂတိတရား​​ထဲထည့​်​ထား​​တာ။

    တကယ့​်​တကယ်​​ေတာ့​​ ဝန်ထမ်း​​​ေတွ အဂတိလိုက်စား​​မှု ကင်း​​စင်ရမယ်ဆိုတာြကီး​​က သိပ်ကိုမှန်၊​ သိပ်ကိုလိုအပ်၊​ သိပ်ကို အ​​ေရး​​ြကီး​​တဲ့​​ စည်း​​စံနစ်ြကီး​​ပါပဲ။ ဒါကို​​ေတာ့​​ ​​ေခါင်း​​ထဲမထည့​်​ြကပဲ လခတိုး​​ရချည်​​ေသး​​ရဲ့​​ လို့​​ပဲ ​​ေတွး​​တာက​​ေတာ့​​ သား​​သား​​တို့​​ဘက်က တိမ်တာပါ။ လာဘ်စား​​တာ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ဆိုတဲ့​​ အသိဉာဏ် ​​ေခါင်း​​ထဲထည့​်​မ​​ေပး​​ရင် လာဘ်မစား​​​ေအာင် လခတိုး​​​ေပး​​မယ်ဆိုတာက ဟိုလာဘ်မစား​​နဲ့​​ ဒီလာဘ်ပဲစား​​​ေချ​​ေတာ့​​လို့​​ ဆိုသလိုြဖစ်​​ေနြပီး​​၊​ ​​ေဈး​​​ေတွတက်လာလို့​​ ဒီလာဘ်နဲ့​​ မ​​ေလာက်တဲ့​​အခါကျမှ အရင်လာဘ်ြပန်စား​​ြကပါစို့​​ လို့​​ အယူမလွဲရ​​ေအာင် လာဘ်​​ေပး​​လာဘ်ယူ တို့​​ရန်သူဆိုတာ လခနဲ့​​မဆိုင်ပါဘူး​​။ သီလနဲ့​​ပဲဆိုင်တယ် လို့​​ ရှင်း​​ြပတာပါ။

    ကဲ.. သည်ပါး​​စပ်ြကီး​​မှ လူမမုန်း​​ရင် ဘယ်သူ့​​ကို မုန်း​​ြကမှာတုန်း​​။ ​​ေစာ်​​ေစာ်ကား​​ကား​​ကွယ်။ သူများ​​တကာ​​ေတွ တုန့​်​လှည်​​ေမတ္တာနဲ့​​​ေနတာကို သွား​​ပုပ်​​ေလလွင့​်​ မနာလိုတိုရှည် ရှိလိုက်​​ေလ။

    ခုတ​​ေလာ တို့​​ြမန်မာဝန်ထမ်း​​​ေတွ လာဘ်မစား​​​ေတာ့​​တာ၊​ အဂတိမလိုက်စား​​​ေတာ့​​တာ သိသိသာသာ သတိထား​​မိပါတယ်။ အရင်ကလိုကို မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​ဗျ။ အဲဒါ ဘယာဂတိလား​​၊​ ​​ေမာဟာဂတိလား​​ လို့​​ မ​​ေမး​​နဲ့​​​ေနာ်။ တကယ်​​ေြပာတာပါ။ ဒီတ​​ေခါက် ြပည်ပခွင့​်​တင်တာ၊​ နိုင်ငံကူး​​လက်မှတ်​​ေလျှာက်တာ၊​ ြပည်ဝင် ြပည်ထွက်၊​ ဘယ်​​ေနရာမှာမှ တံစိုး​​လက်​​ေဆာင် မ​​ေပး​​ရပဲ အဆင်​​ေြပ လွယ်ကူလွန်း​​အား​​ြကီး​​လို့​​ တကယ်လား​​၊​ အိပ်မက်လား​​​ေတာင် ြဖစ်ယူရတယ်။ ရန်ကုန်ြမို့​​တွင်း​​ တစ်လ ကိုး​​သီတင်း​​ ကား​​နဲ့​​​ေလျှာက်သွား​​​ေနတာလည်း​​ တခါမှ ဝီစီအမှုတ်မခံရဘူး​​။ အကိုြကီး​​ရဲ့​​ ညီ​​ေလး​​ရဲ့​​လည်း​​ မလုပ်လိုက်ရဘူး​​။ ​​ေြပာင်း​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာင်း​​လာတာအမှန်။ ဘယ်​​ေလာက်ခံမလဲသာ မသိတာ။ သူများ​​ဌာန​​ေတွသွား​​ြပီး​​ လိုချင်တာ​​ေတွ အလကား​​လုပ်ခိုင်း​​လာရ​​ေတာ့​​ သွား​​ြကီး​​ကိုြဖီး​​လို့​​။ “ခင်ဗျား​​​ေဆး​​ရံု လာတဲ့​​အခါကျလည်း​​ အလကား​​ကု​​ေပး​​ရမှာ​​ေနာ်။” ဆိုလည်း​​ အို​​ေကပါဗျာ။ အဲဒါမျိုး​​ကိုမှ တကယ့​်​ ​​ေမတ္တာစက်ဝန်း​​လို့​​​ေခါ်တာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​။

    ကိုယ်​​ေတွက အခုမှ အဲဒီအရသာ ခံစား​​ဖူး​​တာပါဗျာ။ သူများ​​နိုင်ငံ​​ေတွမှာ အဲဒါထံုး​​စံ​​ေတာင်ြဖစ်​​ေတာ့​​မယ်။ ဘူတန်မှာ သွား​​ချင်တဲ့​​ ရံုး​​ကိုသွား​​၊​ လက်ဘက်ရည်ဖိုး​​ဆိုတာ မရှိဘူး​​။ တယ်လီဖုန်း​​ခသွား​​​ေဆာင်ရင်း​​ လူများ​​လို့​​ ​​ေစာင့​်​​ေနရရင် မန်​​ေနဂျာက အား​​နာလို့​​ သူ့​​ရံုး​​ခန်း​​ထဲ​​ေခါ်ြပီး​​ လက်ဘက်ရည်တိုက်ထား​​​ေသး​​တာ။ “အဟင့​်​ အဟင့​်​ ယံုဘူး​​​ေတာ်​​ေရ့​​” ြဖစ်ကုန်ြပီလား​​။ သူငယ်ချင်း​​​ေတွ ​​ေြပာတာက​​ေတာ့​​ စကင်္ာပူမှာ ​​ေမာ်​​ေတာ်ပီကယ်ဖမ်း​​လို့​​ အကျင့​်​ပါ​​ေနြပီး​​ အံ​​ေပါင်း​​၊​ ဟုန်​​ေပါင်း​​ သွား​​လုပ်ရင် ​​ေနာက်တစ်မှုတိုး​​၊​ သတင်း​​စာထဲ ပါလာတတ်တယ်ဆိုပဲ။ တှို့​​ဆီမှာလည်း​​ လာဘ်​​ေပး​​လာဘ်ယူ​​ေတွ ဖမ်း​​ဆီး​​အ​​ေရး​​ယူတာ သာဓက​​ေတွရှိတာ​​ေပါ့​​။ တ​​ေလာကြပန််ထွက်လာတဲ့​​ဘဘြကီး​​ အထဲ​​ေရာက်သွား​​တာ အဲဒီပုဒ်မနဲ့​​ မဟုတ်လား​​။ အစြပန်​​ေဖာ်​​ေပး​​မိလို့​​ “မတရား​​စွပ်စွဲခံရပါတယ်။ ​​ေပါင်း​​တာရဲ” ဆိုရင် ခိုင်ဖံုး​​ရံုး​​ြကီး​​ ြပန်ဖွင့​်​​ေနရပါဦး​​မယ်။

    ဒီတခါဆို ​​ေပါင်ချိန်ြကီး​​ပါ ဘယာဂတိနဲ့​​ ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​မှာ။ အတိတ်ကို အတိတ်မှာပဲ ထား​​။ ပုလိပ်ကို ဂိတ်မှာပဲ ထား​​လိုက်ြကပါစို့​​။ ဥပ​​ေဒြပုမဏ္ဍိုင်က ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ အသက်ဝင်လာြပီဆိုရင် တြခား​​တဘက်က တရား​​စီရင်​​ေရး​​မဏ္ဍိုင်ကလည်း​​ မယိုင်မနဲ့​​ ခိုင်ြမဲ​​ေနမှ တဘက်​​ေစာင်း​​နင်း​​ မြဖစ်မှာ မဟုတ်လား​​။ အစကတည်း​​က ရှိြပီး​​သား​​ ဥပ​​ေဒ​​ေတွကှို မသိကျိုး​​ကျွံနဲ့​​ ဟ​​ေပး​​ထား​​ြပီး​​ ​​ေသာက်ြမင်ကပ်​​ေတာ့​​ ဆွဲစိဖို့​​ တစ်ကွက်ချန်ထား​​သလို မြဖစ်​​ေအာင် သတိထား​​ရမှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ (အခု အဲလိုြဖစ်​​ေနတယ်လို့​​ ဆိုလိုတာ ဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်)
    ကျုပ်တို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာလူမျိုး​​များ​​ရဲ့​​ ပင်ကိုယ်စရိုက်ကိုက ဂါရ​​ေဝါစ နိဝါ​​ေတာစနဲ့​​ ​​ေနြကတာ မဟုတ်လား​​။ လူြကီး​​ဆိုရင် အသက်ြကီး​​ငယ်မဟူ ရို​​ေသတတ်တာ ဓမ္မတာ​​ေလ။

    မယံုရင် ည​​ေနည​​ေန လူြကီး​​အိမ်​​ေတွ လိုက်ြကည့​်​ပါလား​​။ ြကည်ညိုလွန်း​​လို့​​ လာလာကန်​​ေတာ့​​တဲ့​​သူ​​ေတွ ဝင်လာမစဲ တသည်း​​သည်း​​၊​ ဧည့​်​ခန်း​​ထဲမှာ တစ်​​ေယာက်ရှိ​​ေနရင် ဘိနပ်ချွတ်နား​​ကလူက ခန​​ေစာင့​်​။ ြခံထဲမှာလည်း​​ သည်လိုပဲ​​ေစာင့​်​​ေနြကတာ။ သူတို့​​ခံု​​ေနရာလွတ်မှ ြခံအြပင်က ကား​​​ေပါ်မှာ​​ေစာင့​်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ အထဲ​​ေရာက်မှာ။ အဲသည်လူ​​ေတွအား​​လံုး​​ လာဘ်​​ေပး​​လာဘ်ယူလာလုပ်တာလို့​​ မစွပ်စွဲ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ က​​ေလး​​ရယ်။ တကယ်ကို ​​ေလး​​စား​​ြကည်ညိုလွန်း​​လို့​​ ဦး​​ခိုက်​​ေကာ်​​ေရာ် ပူ​​ေဇာ်သမှု ြပုြကတာပါ။ သည်လိုအဆင့​်​နဲ့​​လူြကီး​​ကို ဟိုဟာလုပ်​​ေပး​​ပါ သည်ဟာလုပ်​​ေပး​​ပါ။ ပိုက်ဆံ​​ေပး​​ြပီး​​ခိုင်း​​ရင် မျိုး​​ကန်း​​သွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ဘာအတုန့​်​အလှည့​်​မှ မ​​ေမျှာ်ကိုး​​ပဲ ကိုယ့​်​လူြကီး​​သူမများ​​ ​​ေန​​ေကာင်း​​ထိုင်သာမှ ရှိပါ​​ေလစလို့​​ အခစား​​ဝင်တဲ့​​အခါ ဆရာသမား​​များ​​​ေမတ္တာကလည်း​​ တပည့​်​သား​​​ေြမး​​များ​​ အဆင်​​ေြပမှ ​​ေြပပါ​​ေလစလို့​​ ​​ေမး​​ြမန်း​​ြပီး​​ နှုတ်၏​​ေစာင်မြခင်း​​​ေလာက်ရှိရင်ကိုပဲ ဆု​​ေတာင်း​​ြပည့​်​ြကရတာဟာ ဘယ်​​ေလာက်ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ဓ​​ေလ့​​​ေလး​​ပါလိမ့​်​ကွယ်။ အဲဒါကို အ​​ေရာင်သွား​​မဆိုး​​နဲ့​​​ေနာ်။ ငရဲြကီး​​တတ်တယ်။

    သူတို့​​ခမျာ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​ကန်​​ေတာင်မှ အဲသ​​ေလာက် ရိုရို​​ေသ​​ေသ ယံုယံုြကည်ြကည် လှူြကတန်း​​ြကတာမဟုတ်ဘူး​​။ သူများ​​ သဒ္ဒါတရား​​ပျက်​​ေအာင် မလုပ်​​ေကာင်း​​ဘူး​​ကွဲ့​​။ အတိတ်ကြပုခဲ့​​တဲ့​​ ကုသိုလ်ကံအဟုန်​​ေြကာင့​်​ ​​ေရွှ​​ေတာင်ြကီး​​​ေပါက်လာသလိုပဲ လူြကီး​​သူမများ​​ရဲ့​​ သီလဂုဏ်၊​ ပညာဂုဏ်၊​ သမာဓိဂုဏ်​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ သူတို့​​သား​​သမီး​​များ​​ အာဝါဟ ဝိဝါဟြကတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ လက်ဖွဲ့​​​ေတွ ကား​​အစီး​​လိုက်၊​ စိန်​​ေရွှ လို​​ေလ​​ေသး​​မရှိ၊​ ြပည့​်​စံုြကတာမှာလည်း​​ ဘယ်သူက ဘာလုပ်​​ေပး​​ပါလို့​​ ပူဆာလို့​​လဲ။ အလိုလို​​ေနရင်း​​ကို ​​ေစတနာ​​ေတွ ​​ေရစီး​​ကမ်း​​ြပိုြကတာ မဟုတ်လား​​။

    ဒါမျိုး​​ဆိုတာ ကိုယ့​်​တိုင်း​​ြပည်တစ်ခုတည်း​​မှာ ရှိတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ယိုး​​ဒယား​​က သက်ဆင်ြကီး​​လည်း​​ ​​ေဘာလံုး​​တစ်သင်း​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဝယ်နိုင်တာပဲ။ မဟာသီဟာြကီး​​လည်း​​ ​​ေဟာ်တယ်​​ေတွ အလျှိုအလျှိုနဲ့​​ ​​ေဇာတိက​​ေလာက်ချမ်း​​သာတာပဲ။ အဲဒါကို လာဘ်စား​​တယ်လို့​​ထင်တာ သက်သက်မဲ့​​ မနာလိုလို့​​ သွား​​ပုပ်​​ေလလွင့​်​စကား​​​ေတွ ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​။ တကယ်​​ေတာ့​​ ြပည်သူအများ​​ရဲ့​​ ပို့​​သတဲ့​​ ​​ေမတ္တာလို့​​​ေြပာရမှာ မဟုတ်လား​​။ တကမ္ဘာလံုး​​က အတုယူထိုက်တဲ့​​ စိတ်ထား​​​ေတွပါ။ အိန္ဒိယမှာဆို သူတို့​​လူမျိုး​​​ေတွ ​​ေစတနာနံုနဲ့​​လို့​​ ဂန္ဒီြကီး​​ခမျာ မျက်မှန်အစုတ်ြကီး​​၊​ ဒိုတီအနွမ်း​​ြကီး​​နဲ့​​ တစ်သက်လံုး​​ ​​ေနသွား​​ရရှာတယ်။

    ဘယ်​​ေလာက်သနား​​စရာ​​ေကာင်း​​သလဲ။ နိုင်ငံတကာနဲ့​​ ရင်​​ေဘာင်တန်း​​​ေနရတဲ့​​ ကိုယ့​်​​ေခါင်း​​​ေဆာင်​​ေတွဆိုတာ ကိုယ် မစား​​ရစား​​ရ၊​ လှ​​ေအာင်ဆင်၊​ ြမင့​်​​ေအာင်ထား​​နိုင်မှ တို့​​တိုင်း​​ြပည်လည်း​​ သိက္ခာရှိ​​ေတာ့​​ မ​​ေပါ့​​။ တကယ်ဆို ကိုယ့​်​အိပ်ထဲကလည်း​​ တစ်ြပား​​မှ စိုက်ရထုတ်ရတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူ​​ေဌး​​ြကီး​​​ေတွ သူတို့​​စား​​ရိတ်နဲ့​​သူတို့​​ ​​ေြခချင်း​​လိမ်​​ေန​​ေအာင် တိုင်း​​ြပည်ကိုယ်စား​​ ဝန်​​ေဆာင်မှု​​ေတွ ​​ေပး​​​ေနြကတာ။ အကျိုး​​လိုလို့​​ ​​ေညာင်​​ေရ​​ေလာင်း​​တာ ဟုတ်မထင်ပါဘူး​​။ ြပုတ်ြပီး​​သား​​လူ​​ေတာင် တစ်လ​​ေဒါ်လာငါး​​​ေထာင်​​ေလာက် ​​ေပး​​ထား​​နိုင်တာ မြကား​​မိဖူး​​လား​​။ ဝင်း​​ဦး​​ြကီး​​ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ “ြမန်မာစိတ်ရင်း​​ အစင်း​​သိရမယ်။” ဆိုတာ အဲဒါ​​ေြပာတာလား​​မသိ။

    လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​ဟာတဲ့​​။ အသက်ရှည်ချင်၊​ အဆင်း​​လှချင်၊​ ဉာဏ်ပညာြကီး​​ချင်၊​ ဥစ္စာဓနြကွယ်ဝချင်၊​ ဩဇာအာဏာြကီး​​မား​​ချင်ြကတာချည့​်​ပါပဲတဲ့​​။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ အချို့​​ကသာ ြပည့​်​စံုြပီး​​ အချို့​​က မြပည့​်​စံုြကတာ ဘာ​​ေြကာင့​်​များ​​ပါလိမ့​်​လို့​​ အ​​ေမး​​ရှိတဲ့​​အခါ ရှင်​​ေတာ်ဘုရား​​ ​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ “ဣဿာ” နဲ့​​ “​​ေမစ္ဆရိယ” နှစ်ပါး​​​ေြကာင့​်​ ြဖစ်ရတာပါတဲ့​​။ အနက်က​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ထက်သာ မနာလိုချင်တဲ့​​စိတ်၊​ သူများ​​ဒုက္ခ​​ေရာက်တာ ဝမ်း​​သာချင်တဲ့​​စိတ်​​ေြကာင့​်​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ အဲဒီစိတ်က​​ေလး​​​ေတွ ကင်း​​စင်သွား​​​ေအာင် ကိုယ့​်​ထက် အစစအရာရာ ကံချင်း​​​ေရာ၊​ ဉာဏ်ချင်း​​​ေရာ။ ဝီရိယချင်း​​​ေရာ မယှဉ်နိုင်​​ေအာင်သာတဲ့​​ အထက်တန်း​​စား​​ပုဂ္ဂိုလ်ြကီး​​များ​​ ကို မနာလိုမရှိြက​​ေလနဲ့​​။ သူတို့​​ပျက်စီး​​ရာ ပျက်စီး​​​ေြကာင်း​​ မြကံစည်ြက​​ေလနဲ့​​။

    သူတို့​​ဘာသူတို့​​ ပျက်စီး​​ကုန်ြကတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ ဝမ်း​​​ေြမာက်ဝမ်း​​သာ မရှိြက​​ေလနဲ့​​ လို့​​ မှာချင်တာပါပဲကွယ်။ (​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာ တီဗီရိုက်မလို့​​ ငိုြပခိုင်း​​​ေနမှ စပ်ြဖီး​​ြဖီး​​နဲ့​​ မျက်ရည်ချူမရ ြဖစ်​​ေနမယ်) ​​ေအာက်မှာ ကိုယ်ချင်း​​ကိုယ်ချင်း​​​ေတွြကား​​ထဲမ​​ေတာ့​​ တစ်ဦး​​​ေမတ္တာ တစ်ဦး​​မှာနဲ့​​ အြပန်အလှန် အ​​ေပး​​အယူမလုပ်ပဲ၊​ ​​ေစတနာသန့​်​သန့​်​နဲ့​​ အြပန်အလှန် ကူညီ​​ေပး​​ြကမယ်ဆို မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ အဲဒါနဲ့​​မှ တို့​​အချင်း​​ချင်း​​ြကား​​မှာ လာြပီး​​ “စာအုပ်ထဲမှာ သင်တယ်။ မယ်သီတာခိုး​​တာ ဘယ်သူလဲ” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ “သား​​သား​​​ေတာ့​​ မပါပါဘူး​​ဗျာ” လို့​​ပဲ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​လိုက်​​ေနာ်။ နိုင်နံဂျား​​တား​​​ေတွက “Who moved my Chese?” လို့​​​ေမး​​ရင်လည်း​​ “It wasn’t me.” လို့​​ပဲ ​​ေြဖမှာ။ သိချင်ဝယ်ဖတ် တစ်အုပ်တစ်ကျပ်​​ေပါ့​​​ေအ။ ဘာ​​ေတွ လာ​​ေမး​​​ေနမှန်း​​ မသိ။ “ဘယ်သူ့​​​ေြကာင့​်​ မင်း​​ထင်သလဲ။ ဘယ်သူ့​​​ေြကာင့​်​လို့​​ မင်း​​ထင်သလဲ။ ထင်သလဲ။” ဟုတ်လား​​။ ဒါဆို ကိုထီး​​သီချင်း​​​ေလး​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​။

    “​​ေခါင်မိုး​​ကမလံု​​ေတာ့​​ မိုး​​ဒဏ်ကို ကိုယ်ခံ​​ေနရတာ အမှန်ပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ မိုး​​ရွာတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ဟာ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​​ေြကာင့​်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ လူတန်း​​ကမ​​ေစ့​​​ေတာ့​​ ဘဝဒဏ်ကို ပိုခံ​​ေနရတာ အမှန်ပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြပဿနာတက်တိုင်း​​ဟာ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​​ေြကာင့​်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ အထင်​​ေသး​​တဲ့​​ အြကည့​်​နဲ့​​ ြကည့​်​တဲ့​​သူ​​ေတွကို ဆင်​​ေြခ​​ေတွ​​ေပး​​လို့​​ အပိုပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ စကား​​တစ်ခွန်း​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာမယ် ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​​ေြကာင့​်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​…။”

    (ဧြပီလ ၃၁ ရက်​​ေန့​​ လခထုတ်​​ေသာအခါ ​​ေတွ့​​သမျှလူ မုန့​်​ဝယ်​​ေကျွး​​ပါအံ့​​ ဟု ရဲရဲြကီး​​ ကတိ​​ေပး​​လိုက်ပါ​​ေြကာင်း​​)။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.