• `တာမီနယ်စိုး​​´

    မိုး​​​ေပါ်မှာ ပျံတဲ့​​ယာဉ်ကို လူ့​​ြပည်က ပထမဆံုး​​ပိုင်တာဟာ ဒဿဂီရိြကီး​​ြဖစ်မလား​​ မသိပါဘူး​​။ ပန်း​​ြမိုင်လယ်ယိုး​​ဒယား​​ထဲမှာ “ညာနန်း​​နတ်ကယ်သွင် ​​ေလယာဉ်ပျံ တိမ်ယံ​​ေတာင်စွယ် မိုး​​လယ်​​ေဝယံဖျား​​” လို့​​ ပါတယ်။ ဘုန်း​​များ​​များ​​မင်း​​ ပတ်ပျိုး​​ထဲမှာလည်း​​ “သိဃင်္ိုမျက်မှန် ရထား​​​ေလယာဉ်ပျံနှင့​်​ ြကံ​​ေဆာင်​​ေလခင်း​​” လို့​​ပါတယ်။

    တို့​​ြမန်မာ​​ေတွက ရိုက်ညီ​​ေနာင် မ​​ေမွး​​ခင်ကတည်း​​က ပါး​​စပ်နဲ့​​​ေတာ့​​ ​​ေလယာဉ်ပျံတီထွင်ခဲ့​​ြပီး​​သား​​ပါကွယ်။ ​​ေနာက် တို့​​များ​​ သူ​​ေဌး​​ြဖစ်​​ေတာ့​​မှ ဒဿဂီရိအဲယား​​လိုင်း​​ဆိုြပီး​​ ကုမ္ပဏီ​​ေထာင်ရမယ်။ ရှယ်ယာထည့​်​ြကဖို့​​သာ ြပင်ထား​​။ ​​ေြပာမယ့​်​သာ​​ေြပာ​​ေနတာ တကယ်တမ်း​​ကျ​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေတာင် အသက်​​ေလး​​ဆယ်နား​​နီး​​မှ ​​ေလယာဉ်ပျံ စ စီး​​ဖူး​​တာ။ ငယ်ငယ်တုန်း​​ကဆို ြမင်​​ေတာင် မြမင်ဖူး​​လို့​​ ဦး​​​ေလး​​လုပ်သူက မဂင်္လာဒံု​​ေလဆိပ် လိုက်ြပရတယ်။ မိုး​​​ေပါ်မှာ ​​ေလယာဉ်ပျံသွား​​တာ​​ေတွ့​​ရင် ရဟန္တာ ဈာန်ပျံတာြက​​ေနတာပဲ။ ဟယ် ဟိုမှာ ြကည့​်​စမ်း​​ လိန်ပျံြကီး​​ လိန်ပျံြကီး​​နဲ့​​။ ​​ေနရင်း​​ထိုင်ရင်း​​ အ​​ေကာင်း​​ြကီး​​က​​ေန ဘယ်လိုြဖစ်ြပီး​​ စကား​​​ေတွ မိုး​​​ေပါ်ကမဆင်း​​သလဲဆို​​ေတာ့​​ စိတ်နာလွန်း​​လို့​​။ ဒင်း​​တို့​​ကို။ အခု ကာလကတ္တား​​​ေလဆိပ်ထဲမှာ ၂၄ နာရီနီး​​ပါး​​ ငုတ်တုတ်မိုး​​လင်း​​​ေနရလို့​​။ ဖလိုက်ကင်ဆာြဖစ်သတဲ့​​​ေလ။ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်တက်ထိုင်၊​ စက်နှိုး​​ြပီး​​မှ ြပန်ဆင်း​​ရတာ။ ​

    ​ေတာ်​​ေသး​​ရဲ့​​ မိုး​​​ေပါ်​​ေရာက်မှ ြပန်မဆင်း​​ခိုင်း​​တာ။ အြပင်လည်း​​ ြပန်​​ေပး​​မထွက်၊​ ​​ေချာ့​​​ေမာ့​​ြပီး​​ လာ​​ေကျွး​​တာ​​ေတွကလည်း​​ ဘာ​​ေတွမှန်း​​မသိ။ စုတ်ပဲ့​​ချက်​​ေအ။ ရန်​​ေတွ့​​တာက​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေတာင်မလိုဘူး​​။ သိတဲ့​​အတိုင်း​​ သူတို့​​အမျိုး​​​ေတွ ကျား​​ကိုက်​​ေနြကတာ ြကွက်ြကွက်ကိုညံလို့​​။ ​​ေလျာ်​​ေြကး​​​ေတာင်း​​မယ်။ တရား​​စွဲမယ် တကဲကဲပဲ။ ကိုယ်က​​ေတာ့​​ ​​ေလသံ​​ေတာင် မဟရဲပါဘူး​​။ ​​ေတာ်ြကာ ရံုး​​ချိန်း​​​ေတွ ြပည့​်​​ေအာင် ဆက်​​ေနရမှ အခက်။ အင်တာနက်လည်း​​ သံုး​​လို့​​မရ။ တစ်ညလံုး​​ မအိပ်ရလို့​​ လူလည်း​​ကျိုး​​​ေန​​ေပါ့​​။ မနက် ၃နာရီခွဲထွက်ဖို့​​ ညသန်း​​​ေခါင်ကတည်း​​က ကွင်း​​ချိန်း​​​ေခါ်ထား​​တဲ့​​အခါ ကား​​ငှား​​မရမှာစိုး​​လို့​​ ကိုး​​နာရီကတည်း​​က ထွက်လာရတယ်​​ေရာ။ Terminal ထဲက Tom Hank ြကီး​​ကျ​​ေနတာပဲ။ ဘယ်​​ေလယာဉ်မယ် လိုက်​​ေြကာင်ရမလဲ ကျီး​​ကန်း​​​ေတာင်း​​​ေမှာက် ြဖစ်​​ေနတယ်။ အဲ​​ေလာက်မှ မပါး​​ရင် သူများ​​ကလည်း​​ ဘယ်ကုလား​​လုပ်ပါ့​​မလဲ။

    မိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်နား​​​ေပျာက်​​ေနမှန်း​​​ေတာင် မသိရဘူး​​။ ကိုယ်နဲ့​​ ​​ေလယာဉ်ပျံနဲ့​​က ဘယ်လိုဝဋ်​​ေြကွး​​များ​​ရှိတယ် မ​​ေြပာတတ်ဘူး​​။ အဆင်မ​​ေြပတာများ​​တယ်။ ​​ေလာက်ကိုင်ကအြပန် လား​​ရှိုး​​က အဲမန်း​​​ေလး​​ လက်မှတ်ဝယ်ထား​​တုန်း​​ကလည်း​​ ဝယ်သာမ​​ေကာင်း​​လို့​​ ကင်ဆာြဖစ်တယ်။ ဘူတန်က​​ေန ပထမတစ်​​ေခါက် ဘန်​​ေကာက်သွား​​လည်တုန်း​​ကလည်း​​ နာရီအဖတ်မှား​​လို့​​ ​​ေလယာဉ်လွတ်သွား​​တယ်။ ြမန်မာြပည်က​​ေန မိသား​​စုလိုက် ဘန်​​ေကာက်လည်တုန်း​​ကလည်း​​ စာရွက်မစံုလို့​​ဆို ြဖုတ်ချထား​​ခဲ့​​တယ်။ ​​ေလယာဉ်လက်မှတ်ဆံုး​​တာလည်း​​ သံုး​​​ေလး​​ခါမက ရှိ​​ေနြပီ။ ထံုး​​စံမရှိဘူး​​ချည့​်​ အ​​ေြပာခံရတယ်။ မ​​ေသလို့​​​ေတွ့​​​ေသး​​ရ ကံ​​ေကာင်း​​တယ်လို့​​မှတ်ဦး​​လို့​​ သ​​ေဘာထား​​ရမလို ြဖစ်​​ေနတယ်။ ဒီလိုနဲ့​​ ဒီတ​​ေခါက်​​ေတာ့​​ အား​​အား​​ယား​​ယား​​ ​​ေလယာဉ်ပျံသွား​​ ​​ေလလား​​ ​​ေရး​​လိုက်မယ်ဗျို့​​။ like လုပ်တဲ့​​သူကို စိတ်ဆိုး​​မှာပဲ။

    သူများ​​နိုင်ငံမှာ ​​ေလယာဉ်လက်မှတ်ဝယ်ရတာ​​ေလ ပိုက်ဆံလည်း​​ တနင့​်​တပိုး​​​ေပး​​ရ​​ေသး​​တယ်။ ဗီဇာပါမှ​​ေရာင်း​​မယ်။ အသွား​​အြပန်ဝယ်မှ ​​ေရာင်း​​မယ်။ ​​ေဈး​​​ေတွကလည်း​​ ဒီ​​ေန့​​မနက်ြဖန် မ​​ေြပာနဲ့​​ နှစ်​​ေယာက်သံုး​​​ေယာက်​​ေလာက် ထပ်​​ေရာင်း​​ြပီး​​ရင် အချိုး​​က တစ်မျိုး​​​ေြပာင်း​​သွား​​ြပီ။ ဘယ်လို နား​​လည်ရမှန်း​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘယ်သူမှလည်း​​ အလကား​​မစီး​​ပဲနဲ့​​ သိပ် စီး​​စီး​​ပိုး​​ပိုး​​နိုင်တာပဲ။ သူတို့​​ဘက်က အသာမရရင် ​​ေလ​​ေတာင် မခ၊​ွန်ြကတဲ့​​ဟာ​​ေတွ။

    ငါကပဲ အ သလား​​ နင်ကပဲ ချသလား​​ အိုဘယ် မနှင်း​​ဆီ​​ေရ ​​ေပါ့​​။ ဘူတန်ကို စသွား​​သွား​​ချင်း​​တုန်း​​ကလည်း​​ Bangkok Transit မနက်ငါး​​နာရီ သတင်း​​ပို့​​ဖို့​​ကို ြမန်မာ​​ေလယာဉ်က ည​​ေနသံုး​​နာရီကတည်း​​က ပို့​​လိုက်​​ေတာ့​​ သုဝဏ္ဏဘူမိထဲမှာ တစ်ဖွဲ့​​လံုး​​ ငုတ်တုတ်မိုး​​လင်း​​ြကရတယ်။ အဲဒါမျိုး​​က​​ေတာ့​​ လင်း​​စမ်း​​ပါ​​ေစ​​ေလ။ ​​ေမွှလိုက်​​ေနှာက်လိုက် ​​ေလျှာက်လိုက်ြကည့​်​လိုက်နဲ့​​ ဟန်ကိုကျလို့​​။ ခုဟာက သူတို့​​​ေလဆိပ်က ဘူတာရံုြကီး​​နဲ့​​တူပါတယ်ဆို​​ေနမှ။ ဘူတာရံု​​ေတာင်မှ ဘာ​​ေတွအြပည့​်​နဲ့​​ ဘူတာရံုလည်း​​ ြမင်​​ေယာင်ြကည့​်​လိုက်။ သနား​​စရာ ဘယ်​​ေလာက်​​ေကာင်း​​သလဲ။ ကိုယ်လိုကင်ဆာမိတဲ့​​သူ​​ေတွတင် ​​ေလး​​ငါး​​ဆယ်မက​​ေတာ့​​ အိမ်သာ​​ေလး​​တစ်လံုး​​တည်း​​နဲ့​​ ဒုက္ခကို ​​ေရာက်​​ေနြကတာ။

    ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွ​​ေကာ မရှိလို့​​လား​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဂ​​ေရဟမ်ဘဲြကီး​​လည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​မတင်ဘူး​​။ ရိုက်ညီ​​ေနာင်လည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​မတင်ဘူး​​။ ​​ေလယာဉ်မယ်ခန့​်​တဲ့​​အခါ လှတပတ​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရွး​​ခန့​်​ရမယ်လို့​​ အြကံ​​ေပး​​သွား​​တဲ့​​သူကို ​​ေကျး​​ဇူး​​လည်း​​ အထူး​​တင်ပဲ။ ​​ေသရင်​​ေတာင် မျက်စိနဲ့​​ ရိက္ခာယူသွား​​လို့​​ရ​​ေအာင် ထင်ပါရဲ့​​။

    သံရံုး​​မှာခင်တဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​​ေလယာဉ်မယ်​​ေတွဆို အကုန်လံုး​​ စမတ်ကိုဂွမ်လို့​​။ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေပါင်း​​ ​​ေပါင်း​​လို့​​ရတယ်။ သူတို့​​ဆီက ြပန်သင်ရတာ​​ေတွ​​ေတာင် အများ​​ြကီး​​။ ​​ေလယာဉ်ကပ္ပိတိန်​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​လား​​ဆိုရင် သူတို့​​မိတ်ဆက်​​ေပး​​လို့​​ ကာလကတ္တား​​က ြမန်မာကပ္ပိတိန်နှစ်​​ေယာက်​​ေတာင်သိ​​ေသး​​တယ်။ သူငယ်ချင်း​​မြကီး​​ရဲ့​​ နှုတ်၏​​ေစာင်မြခင်း​​နဲ့​​ သူတို့​​လည်း​​ တခါမှ မြမင်ဖူး​​ပဲနဲ့​​ ​​ေလဆိပ်လာြကို၊​ အြပန်လက်မှတ်စီစဉ်​​ေပး​​။ အိမ်​​ေတာင်လိုက်​​ေပး​​တည်း​​​ေသး​​တယ်။ ကာလကတ္တား​​ပါး​​ဝလာတာ သူတို့​​​ေကျး​​ဇူး​​ပဲ။ တိုး​​ရှဲ့​​ တိုး​​ရှဲ့​​။ အခုတစ်​​ေခါက်လာ​​ေတာ့​​ နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​ ြပည်​​ေတာ်ြပန်သွား​​ြပီ။ မ​​ေတွ့​​လိုက်ရဘူး​​။ ​​ေလယာဉ်ပျံကို စိတ်နာတဲ့​​ထဲမှာ သူတို့​​လည်း​​ပါမလား​​မသိဘူး​​။ လခ​​ေတွ မှန်မှန်မ​​ေပး​​ဘူး​​ဆိုပဲ။ ဒီလိုအြဖစ်အပျက်မျိုး​​​ေတွက အိန္ဒိယမှာ မဆန်း​​ဘူး​​တဲ့​​။

    ဒီမှာ ​​ေလယာဉ်လက်မှတ်​​ေဈး​​​ေတွ တစ်မျိုး​​ြဖစ်​​ေနတာက​​ေတာ့​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​က ပွဲ​​ေဈး​​တန်း​​မှာ ရဟတ်စီး​​ဖူး​​လို့​​ရှိရင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာလိမ့​်​မယ်။ တခါတခါ ​​ေလး​​​ေယာက်ခံုမှာ သံုး​​​ေယာက်ပဲရှိတယ်။ ဒီအတိုင်း​​လွှတ်​​ေပး​​လိုက်ရင် ဝိတ်မြငိမ်​​ေတာ့​​ ရမ်း​​လိမ့​်​မယ်။ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ဘက်ပဲ့​​တဲ့​​သူက ရှာမရဘူး​​။ အနား​​​ေတွ့​​တဲ့​​ အရွယ်​​ေတာ် က​​ေလး​​တစ်​​ေကာင်​​ေလာက် လှမ်း​​​ေခါ်ြပီး​​ တဝက်​​ေဈး​​ရရ။ အလကား​​စီး​​စီး​​ ​​ေပး​​စီး​​လိုက်တာ။ ​​ေနာက်တစ်​​ေခါက်ြမန်ြမန်လှည့​်​လို့​​ရမှ ပိုက်ဆံများ​​များ​​ကျန်မှာ​​ေလ။ ​​ေလယာဉ်လက်မှတ်လည်း​​ အဲဒီသ​​ေဘာ​​ေပါ့​​။ ​​ေတာ်​​ေသး​​ရဲ့​​ ကိုယ့​်​ြပည်တွင်း​​က ​​ေလယာဉ်​​ေတွ အဲလို မဟုတ်လို့​​။ ကိုယ်မဝယ်ချင်ပဲနဲ့​​ အသွား​​အြပန်လက်မှတ်အတင်း​​ဝယ်ခိုင်း​​ြပီး​​ အြပန်ကျ မစီး​​ြဖစ်ရင် ပိုက်ဆံြပန်မအမ်း​​တာက​​ေတာ့​​ သက်သက်အနိုင်ကျင့​်​သလိုပဲ။ ရန်ကုန် -စစ်​​ေတွကား​​ခကို လမ်း​​တစ်​​ေလျှာက် ပဲခူး​​ထိပဲစီး​​စီး​​၊​ အမ်း​​ကပဲ ြဖတ်စီး​​စီး​​ အတူတူပဲ ​​ေပး​​ရတာမျိုး​​ြဖစ်မှာပဲ။ အဲဒါြကီး​​က​​ေတာ့​​ ရင်ခံတယ်။ အစာမ​​ေြကဘူး​​။ ဒီ​​ေန့​​လို အြဖစ်မျိုး​​ဆို သူတို့​​ချင်း​​ ထသတ်​​ေတာ့​​မ​​ေလာက်ပဲ။ ချိတ်ချိတ်ချင်း​​​ေတွ ​​ေတွ့​​ကုန်တာ​​ေလ။

    ဟိုး​​ကမ္ဘာအ​​ေနာက်ြခမ်း​​ကိုသွား​​တဲ့​​ ​​ေနကုန်​​ေမာင်း​​ ​​ေလယာဉ်ြကီး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ မစီး​​ဖူး​​ပါဘူး​​။ နီး​​နီး​​နား​​နား​​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ ဟိုလိုင်း​​ဒီလိုင်း​​စီး​​ဖူး​​တယ်။ ​​ေလယာဉ်မယ်​​ေလး​​​ေတွလှတယ်ဆိုတာ တကယ်​​ေတာ့​​ ပိုက်ဆံယူလို့​​​ေကာင်း​​​ေအာင် သကာ​​ေလာင်း​​ထား​​တာ​​ေနမှာ။ တချို့​​​ေတွက service ​​ေကာင်း​​ြပီး​​ တချို့​​က​​ေတာ့​​ သိပ်မစွံပါဘူး​​။ အိန္ဒိယက ​​ေလယာဉ်မယ်က​​ေလး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဆာရီလှလှ​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေခါက်ရိုး​​က​​ေလး​​ြပား​​​ေန​​ေအာင် ချပ်ချပ်ရပ်ရပ် ဝတ်ထား​​ြပီး​​ သူတို့​​အဓိကထား​​တဲ့​​​ေနရာက စူပံုပံု ဗိုက်​​ေခါက်က​​ေလး​​​ေတွ ြဖစ်ပံုရတယ်။ ပိန်ချင်သ​​ေလာက်ပိန် ဗိုက်​​ေခါက်က​​ေလး​​​ေတာ့​​​ေမွး​​ထား​​မှ လှတယ်လို့​​ ထင်​​ေနြကတာလား​​မသိ။

    ဗိုက်​​ေခါက် မ​​ေပါ်မှာစိုး​​လို့​​ ခါး​​ကဆာရီ​​ေတာင်မှ ချက်ြပုတ်မှ ​​ေတာ်​​ေတာ် ချက်ြပုတ် ဝတ်ြကတာ။ ရယ်စရာ​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ တြခား​​​ေလယာဉ်​​ေတွလို ဘာ​​ေကျွး​​မယ် ညာ​​ေကျွး​​မယ် ဘာစား​​မလဲ ဘာ​​ေသာက်မလဲ လိုက်မ​​ေမး​​ပဲ လှည်း​​တစ်စီး​​​ေပါ်ဆန့​်​သ​​ေလာက်တင်ြပီး​​ မီနူး​​တစ်အုပ်နဲ့​​ တစ်ခံုချင်း​​တွန်း​​ြပီး​​ လိုက်​​ေရာင်း​​ရရှာတယ်။ ဂိုက်ပဲ့​​လိုက်ပံုများ​​။ စား​​စရာ​​ေရာင်း​​ြပီး​​ရင် တိုလီမိုလီအခွန်လွတ်​​ေဈး​​လက်​​ေဆာင်​​ေတွနဲ့​​ ကံစမ်း​​မဲထီကို လိုက်ရှင်း​​ြပြပီး​​ တစ်ခါ​​ေရာင်း​​ရြပန်​​ေရာ။ သိတဲ့​​အတိုင်း​​ ​​ေလယာဉ်မယ်က​​ေလး​​လှြပီဆိုရင် ဟိုခံုက ဘဲတီး​​​ေခါ် ဒီခံုကဘဲတီး​​​ေခါ်နဲ့​​။ ဟိုဟာ​​ေတွဒီဟာ​​ေတွ ဝတ်ြပ၊​ ပတ်ြပ၊​ မှုတ်ြပတာ​​ေရာဆို သနား​​ဖို့​​​ေတာင် ​​ေကာင်း​​တယ်။ ဒီမှာလည်း​​ ထူး​​​ေထွသည့​်​အံ့​​ရာ​​ေသာ်ပါပဲ။ အ​​ေကာက်ခွန်ကင်း​​လွတ်လို့​​ အြပင်​​ေဈး​​ထက် သက်သာတယ်ဆိုတဲ့​​ကုန်ပစ္စည်း​​​ေတွဟာ အြပင်ထက် ဘာြဖစ်လို့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေဈး​​ြကီး​​သလဲ မသိ။ ​​ေလယာဉ်ခများ​​ ​​ေပး​​ရ​​ေလ​​ေရာ့​​သလား​​။

    ဒီလိုဆိုြပန်​​ေတာ့​​ တို့​​ြမန်မာပိုင် ြပည်တွင်း​​​ေလ​​ေြကာင်း​​ပို့​​​ေဆာင်​​ေရး​​ြကီး​​ကို ြကံဖန်​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ရြပန်​​ေရာ။

    အြပင်ကုမ္ပဏီ​​ေတွထက်စာရင် ​​ေဈး​​သက်သာတယ်။ အမ်း​​က​​ေန စစ်​​ေတွကိုသွား​​ရင် အရင်ကဆို ၉၀၀၀ ပဲ ​​ေပး​​ရတာ။ ကား​​နဲ့​​သွား​​တာကမှ ၁၈၀၀၀ ကုန်ြပီး​​ လမ်း​​တစ်ညြကာဦး​​မယ်။ ​​ေလယာဉ်စီး​​ရတာ အချိန်ကုန်သက်သာတယ်ဆို​​ေပမယ့​်​ ကွင်း​​ချိန်း​​ြကိုသွား​​ရတာ။ ​​ေလယာဉ်​​ေနာက်ကျတာတို့​​နဲဆို တ​​ေနကုန်ချင် ကုန်ြပန်​​ေရာ။ အခုလိုခရီး​​စဉ်ပျက်တာတို့​​ဘာတို့​​ဆို စိတ်ကပိုညစ်ရတယ်။ စိတ်က​​ေရာက်နှင့​်​ြပီး​​​ေနြပီကိုး​​။ ​​ေလယာဉ်ပျက်ကျတယ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ြဖစ်​​ေတာင့​်​ြဖစ်ခဲပါ။ ကိုယ့​်​တစ်သက်မှာ​​ေတာင် ြကား​​ဖူး​​တာ သံုး​​​ေလး​​ခါထက်မပိုဘူး​​။

    မှတ်မှတ်ရရက​​ေတာ့​​ စာ​​ေရး​​ဆရာမ မဝင်း​​ြမင့​်​ပါသွား​​တယ် ဆိုတဲ့​​​ေလယာဉ်။ ​​ေလယာဉ်မယ် မသန္တာ ပါသွား​​တယ်ဆိုတဲ့​​​ေလယာဉ်။ မိန်း​​က​​ေလး​​​ေပမယ့​်​ မ​​ေြကာက်မရွံ့​​ တာဝန်သိတယ်လို့​​ဆိုတယ်။ ဘူတန်မှာတုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဗုဒ္ဒအဲယား​​ဆိုတဲ့​​ နီ​​ေပါ​​ေလယာဉ် ပျက်ြကတာ သတင်း​​ြကား​​လိုက်မိတယ်။ သူငယ်ချင်း​​​ေလယာဉ်မယ်​​ေလး​​​ေတွကို​​ေတာ့​​ အ​​ေသရရ အရှင်ရရဆိုရင် အ​​ေသကိုပဲ ယူမယ်လို့​​ ​​ေနာက်ဖူး​​တယ်။ အရှင်ဆို ​​ေကျွး​​ရဆင်ရဦး​​မှာ၊​ အ​​ေသက ​​ေလျှာ်​​ေြကး​​အများ​​ြကီး​​ရဆိုပဲ။ အတတ်ပညာပိုင်း​​ကျွမ်း​​ကျင်မှုအြပင် အသက်နဲ့​​ပါရင်း​​ရ​​ေသး​​တာကိုး​​။

    ​​ေြပာရင်း​​ဆိုရင်း​​ ​​ေရး​​ရင်း​​သား​​ရင်း​​က ပံုး​​​ေြပး​​ဆွဲရ​​ေသး​​တယ်။ ဒါပါနဲ့​​ဆို သံုး​​ြကိမ်ရှိသွား​​ြပီ။ ပိုက်ဆံမ​​ေပး​​ရပဲ စား​​​ေနတာ။ ပါး​​စပ်​​ေပါက်​​ေတွပိတ်သွား​​​ေအာင် ​​ေကျွး​​ရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေစာ​​ေစာက ​​ေန့​​လည် ၂ နာရီ ၁၅ ထွက်မယ်ဆိုတဲ့​​​ေလယာဉ်က ညဂနာရီ ြဖစ်သွား​​ြပန်လို့​​။ ဒါမျိုး​​​ေတာ့​​ ရရိုး​​လား​​ကွယ်။ ခုနကကတည်း​​က ကျား​​ကိုက်​​ေနြကတာ။ သတ်​​ေတာ့​​ြဖတ်​​ေတာ့​​မလို​​ေတာင် ြဖစ်ကုန်ြပီ။ အခုချက်ချင်း​​ အြကီး​​ဆံုး​​လူ​​ေခါ်​​ေပး​​ ဘာ​​ေပး​​နဲ့​​ ​​ေသာင်း​​ကျန်း​​ကုန်ြပီ။ ဒီတစ်ခါ​​ေတာ့​​ လိုက်ဖ်ရှိုး​​​ေရး​​​ေနရတာပါကလား​​။ ​​ေနာက်ထပ်ဘာ​​ေတွြဖစ်လာဦး​​မယ် မသိဘူး​​​ေနာ်။ ​​ေဟာ .. ခင်ဗျာ…။ ဗဟာဒူး​​လာြပီဆိုတာမျိုး​​ ြဖစ်​​ေနြပီ။ ပရိသတ်ြကီး​​ခင်ဗျာ။ အခုဆိုရင် ကာလကတ္တား​​​ေလဆိပ်က နား​​​ေနခန်း​​ထဲမှာ ပွဲက​​ေတာ့​​ အ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​​ေနြပီ​​ေပါ့​​ခင်ဗျာ။ အနား​​သွား​​ စပ်စုလိုက်ဦး​​မယ်။ ကိုတင်ညု .. ကိုတင်ညု။

    ​​ေပျာ်ဖို့​​​ေကာင်း​​သလား​​ မ​​ေမး​​ပါနဲ့​​။ ​​ေဆွမျိုး​​​ေမ့​​​ေအာင် ​​ေပျာ်ဖို့​​​ေကာင်း​​ပဲ။ ခရီး​​သည်​​ေတွ မတရား​​စိတ်ဆိုး​​​ေတာ့​​ အဲယား​​အိန္ဒိယကုမ္ပဏီကလူ​​ေတွက ထွက်​​ေြပး​​သွား​​​ေရာ။ ဟုတ်တယ်​​ေလ။ အထက်ကစီစဉ်ရမှာ မစီစဉ်​​ေတာ့​​ ဝိုင်း​​ရိုက်ရင် သူတို့​​က အရင်အရိုက်ခံရမှာ။ ဘယ်သူက မရိုက်ချင်ပဲ ရှိမတုန်း​​။ ​​ေလယာဉ်စက်နှိုး​​ြပီး​​ ​​ေလယာဉ်မယ်​​ေလး​​​ေတွက ​​ေခါင်း​​မှာ ဝါညစ်ညစ် အသက်ကယ်ဝတ်စံုြကီး​​ မရွံမရှာစွပ်​​ေနြကတုန်း​​ ​​ေလယာဉ်မှူး​​ြကီး​​က သံုး​​မိနစ်ပဲ​​ေစာင့​်​ နဲ့​​ ​​ေခါက်ဆွဲြပုတ်လိုက်တာ၊​ မနက် ၃နာရီ ၂၅ ​​ေလယာဉ်က ​​ေလး​​နာရီ၊​ ​​ေြခာက်နာရီ၊​ ​​ေန့​​လည်နှစ်နာရီ​​ေရွှ့​​ရင်း​​​ေရွှ့​​ရင်း​​က အခု ညဂနာရီ​​ေတာင် မ​​ေသချာြပန်ဘူး​​တဲ့​​။

    မနက်ြဖန်မှလိုလို၊​ ဒီလို​​ေတာ့​​ သူတို့​​ချင်း​​လုပ်လို့​​ရရိုး​​လား​​။ တို့​​အ​​ေရး​​​ေတွြဖစ်ကုန်တာ​​ေပါ့​​။ အင်မီဂ​​ေရး​​ရှင်း​​မှာ သွား​​တစ်တယ်ဗျ။ အား​​လံုး​​က အထွက်တံုး​​ြကီး​​ထုြပီး​​သား​​။ ကိုယ်လို အြဖူ (ဟဲဟဲ သူတို့​​နဲ့​​စာရင် ြဖူတယ်​​ေလ။ ဒါမှမဟုတ်လည်း​​ အဝါဗျာ အဝါ) ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ ဗီဇာြပဿနာ​​ေပါ်​​ေရာ။ သူတို့​​ချင်း​​ြကမ်း​​​ေတာ့​​ ရဲမနိုင်ဘူး​​ဗျို့​​။ အခုမှ တကယ် ကျား​​ကိုက်တာ။ ကိုယ့​်​​ေအာက်ဖဲနဲ့​​ အြပင်ထွက် မလိုက်ရဲလို့​​ အထဲကျန်ခဲ့​​ြပီး​​ တို့​​ပတ်ရိုက်​​ေနတဲ့​​ ​​ေလယာဉ်မယ်​​ေလး​​ဆီ ရုပ်က​​ေလး​​ြပြပီး​​ သနား​​​ေအာင်လုပ်ရတယ်။ (ခိ ခိ.. သူ့​​ခမျာ အန်​​ေတာ့​​ မထွက်ရှာဘူး​​) သူတို့​​က အဲဒီလူ​​ေတွနဲ့​​လိုက်မသွား​​ပါနဲ့​​။ အား​​လံုး​​တာဝန်ယူပါသတဲ့​​။ (ဂယ်ြကီး​​လား​​) အစား​​ချိန်အစား​​။ ညကျအိပ်ချိန်ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ စီစဉ်​​ေပး​​မှာပါတဲ့​​။ (ဘာ​​ေတွ စီစဉ်မယ် မသိ။ အသည်း​​တုန် အူတုန်ရှိလိုက်​​ေလ) ပွဲ​​ေကာင်း​​လို့​​ ြပံုး​​ြပံုး​​ြကီး​​ ြကည့​်​​ေနသူက ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​ မဟုတ်ဘူး​​။

    တြခား​​ြပိုင်ဘက် ကုမ္ပဏီ​​ေတွလည်း​​ ပါတယ်။ “ဒီ​​ေလာက်ဧည့​်​သည်​​ေတွကို ဒီလိုအြကာြကီး​​ထား​​ဖို့​​ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ ​​ေဟာ်တယ် စီစဉ်​​ေပး​​ရမှာ​​ေပါ့​​။ တစ်​​ေယာက်​​ေယာက်​​ေလာက် အဲယား​​လိုင်း​​ မိသား​​စုက ပါရင် တရား​​စွဲလို့​​ ​​ေလျာ်လို့​​​ေတာင် မဆံုး​​ဘူး​​။ ဒါ အင်တာ​​ေနရှင်နယ်လိုင်း​​။ ဘာမှတ်သလဲ” တဲ့​​။ ဝင်​​ေညှာ်တယ်ဗျ။ အတတ်ြကီး​​ပဲ။ တို့​​က ဒါမျိုး​​ဆိုတာ ကိုယ်​​ေတွပဲ တတ်တယ်မှတ်​​ေနတာ။ စလံုး​​မှာ ​​ေနဖို့​​ရက်က​​ေတာ့​​ တစ်ရက်​​ေလျာ့​​သွား​​ြပီ။ ​​ေနာက်ထပ်ဘာြဖစ်ဦး​​မယ်မသိ။ အွန်လိုင်း​​ လိုက်ရှိုး​​စ​​ေတး​​တပ်​​ေတွများ​​ တင်လို့​​ရလို့​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေလာက် အရသာရှိလိုက်မလဲ။ ခု​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ Tom Hank ဘဝ ကို​​ေရာက်​​ေနြပီ။ အထဲဝင်လို့​​မရ။ တက်စရာ ​​ေလယာဉ်မရှိ။ အိမ်သာထဲ ပန်း​​ရံကိုင်ရမလား​​၊​ လက်တွန်း​​လှည်း​​က​​ေလး​​​ေတွ တွန်း​​ပို့​​ရမလား​​ မသိ။ ဘာအ​​ေြကွ​​ေစ့​​မှ ထွက်မလာတာက ခက်တာ။ ငါ့​​နှယ်​​ေနာ်။ စာအ​​ေရး​​​ေလာြကီး​​ရန်​​ေကာ။ အိန္ဒိယအြပင်ကို မ​​ေရာက်​​ေသး​​ပဲနဲ့​​ အံ့​​ဖွယ်သုတ အိန္ဒိယ​​ေကာက်​​ေရး​​မိတယ်။ အခုမှ Incredible India က စ တာ။ နင့​်​​ေမကလွှား​​ အိန္ဒိယား​​၊​ အိုး​​လာလား​​လား​​ အိန္ဒိယား​​ပါလား​​​ေနာ်။

    အံ့​​ဩကုန်နိုင်ဖွယ်က ကျန်ပါ​​ေသး​​​ေသာ်​​ေကာ။ နက်ြဖန်မနက်​​ေလး​​နာရီမှ ​​ေလယာဉ်ထွက်ပါမယ်တဲ့​​။ ​​ေလယာဉ်က အဆင်သင့​်​ပါ။ ဒီ​​ေန့​​ဂျူတီကျတဲ့​​ ပိုင်း​​​ေလာ့​​ မရှိလို့​​ပါတဲ့​​။ ြကား​​ြကား​​ဖူး​​​ေပါင်ကွယ်။ ြကည့​်​ရတာ ကုမ္ပဏီနဲ့​​ ပိုင်း​​​ေလာ့​​နဲ့​​ြကား​​က ြပဿနာထင်ပါရဲ့​​လို့​​ ဂျာနယ်လစ်လုပ်လိုက်​​ေတာ့​​ ဟုတ်လိမ့​်​မယ်တဲ့​​။ ​​ေရှ့​​ပိုင်း​​မှာ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ ြမန်မာ​​ေလယာဉ်မှူး​​​ေတွလိုပဲ လခမှန်မှန်မရလို့​​ ကုမ္ပဏီကို ပညာြပတာြဖစ်မတဲ့​​။ ဘုရား​​ ဘုရား​​။ လူ​​ေပါင်း​​​ေလး​​ငါး​​ဆယ် ​​ေသာင်မတင်​​ေရမကျြဖစ်​​ေအာင် သူ့​​ပညာြပပံုြကီး​​ကလည်း​​။ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ မှတ်ချက်​​ေပး​​မိလို့​​က​​ေတာ့​​ အရင်ပုဒ်မြကီး​​နဲ့​​ ​​ေသဒဏ်စီရင်ခံရ​​ေတာ့​​မယ်။ “ဒင်း​​တို့​​ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ အဲဒါြဖစ်​​ေနတာလို့​​”​​ေလ။ အဲဒီအကျင့​်​​ေတွ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​ဆိုတာ သိြကြပီလား​​ဗျို့​​။ ဘာကျင့​်​ဘာြကံဆိုလား​​။ လက်စသတ်​​ေတာ့​​ ပညာ​​ေပး​​အစီအစဉ်ပါလား​​။ ပညာရှင်ြကီး​​များ​​ကို ​​ေလး​​စား​​ပါတယ်။ ​

    ​ေဟာ်တယ်လည်း​​ စီစဉ်မ​​ေပး​​ပါဘူး​​တဲ့​​။ ကုမ္ပဏီကလူ​​ေတွလည်း​​ အကုန်ြပန်ကုန်ပါြပီတဲ့​​။ ​​ေဒါသူပုန်ထြပီး​​ ကိုယ့​်​ထက် ပိုး​​စိုး​​ပက်စက်​​ေြပာ​​ေနသူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ သူတို့​​အမျိုး​​သား​​ချင်း​​​ေတွပါပဲ။ ကိုယ်ကျမှ ပါး​​စပ်​​ေတာင် မဟရဲဘူး​​။ ထစ်ကနဲရှိ Racist, Racist နဲ့​​။ ဒင်း​​တို့​​အချင်း​​ချင်း​​ ​​ေြပာတဲ့​​စကား​​​ေတွ ြကား​​​ေစချင်စမ်း​​တယ်။ ဒီ့​​ထက်ပိုြပီး​​သူတို့​​စိတ်ဓါတ်ကို သရုပ်​​ေဖာ်နိုင်တဲ့​​ အြဖစ်အပျက်လည်း​​ ရှိမှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေနဦး​​​ေနဦး​​။ အ​​ေြပာမ​​ေစာ​​ေသး​​ဘူး​​။ ​​ေတာ်​​ေနြကာ လာြပန်ြပီ ​​ေနာက်တစ်မျိုး​​​ေတွ့​​​ေနဦး​​မယ်။ ​​ေဟာ ခိုင်လံုတဲ့​​ရပ်ကွက်က သတင်း​​ရြပန်ပါြပီဗျာ။ အဲဒါ Pilot Strike ပါတဲ့​​။ လခမ​​ေပး​​တာ နှစ်လရှိြပီမို့​​ပါတဲ့​​။ တို့​​ြမန်မာပိုင်း​​​ေလာ့​​​ေတွက​​ေတာ့​​ လခနှစ်လ မရတာချင်း​​အတူတူ အလုပ်ကပဲ ထွက်သွား​​တယ်။ ဒါမျိုး​​မလုပ်ဘူး​​ကွ။ လျှာ ြမက်​​ေပါက်ရ ​​ေပါက်ရ။ ဂုဏ်ယူတယ်​​ေဟ့​​။ ဂုဏ်ယူတယ်။ သယ်ရင်း​​မြကီး​​ကို ​​ေြပာြပရင် “အ​​ေမ ​​ေြကနပ်တယ်သား​​” လို့​​​ေြပာြပီး​​ တဟား​​ဟား​​ရယ်မှာပဲ။ ကဲ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်တက်ခဲ့​​တဲ့​​အချိန်က​​ေရရင် ၁၂ နာရီြပည့​်​ပါြပီခင်ဗျား​​။ ​​ေနာက် ၁၂ နာရီထပ်​​ေစာင့​်​ရင် ထွက်​​ေကာင်း​​ပါရဲ့​​။

    ကိုယ့​်​ဆီမှာလည်း​​ တခါတ​​ေလ လမ်း​​သွား​​ ခရီး​​သွား​​ အခန့​်​မသင့​်​လို့​​ လမ်း​​ပျက်တာ တံတား​​ကျိုး​​တာနဲ့​​ြကံုရင် ဒီလိုပဲ သည်း​​ခံ​​ေစာင့​်​ရတတ်ပါတယ်။ တခါ ​​ေြပာဖူး​​သား​​ပဲ။ ရန်ကုန်က​​ေန စစ်​​ေတွကို လာတာ ​​ေလး​​ညအိပ်ြကာြကပါတယ်လို့​​။ ဒီမှာပဲ ဒီလိုပဲ ရှိလိမ့​်​မ​​ေပါ့​​ကွယ်။ သူတို့​​ဆီမှာ ဒါမျိုး​​​ေတွ မဆန်း​​ပါဘူး​​ဆိုပဲ။ ဒါ​​ေတာင် နိုင်ငံ​​ေတာ်ပိုင်​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​မို့​​လို့​​တဲ့​​။ ​​ေြပာြပတဲ့​​သူက သူကိုယ်တိုင် မှတ်ချက်ြပန်​​ေပး​​တယ်။ “This is India” တဲ့​​။ ​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​​ေတွက အရှံုး​​​ေပါ်လို့​​ ​​ေဒဝါလီခံြကရသတဲ့​​။ ဘုရား​​ဘုရား​​။ ဒီ​​ေလာက် အသာစီး​​ယူထား​​တာ​​ေတာင်မှ သူတို့​​က ရှံုး​​ရ​​ေသး​​သတဲ့​​။ ​​ေနာင်ဒီထက်​​ေတာင် ရှံုး​​ဦး​​မယ်။ အခုဆို ကိုယ့​်​လက်ချက်နဲ့​​ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်မှာ ပွသွား​​ြပီ။ ဘာမှဇာတ်ပို့​​​ေပး​​စရာ​​ေတာင် မလိုဘူး​​။ သူ့​​ဂိုး​​နဲ့​​သူ ဂွမ်း​​ြပီး​​သား​​။ ​​ေနာက်ကို အဲယား​​အင်ဒီး​​ယား​​ဆိုရင် မ​​ေြပာမရှိနဲ့​​​ေနာ် ြဖစ်​​ေတာ့​​မယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ခရီး​​သည်ရချင်ရင် ပိုက်ဆံတစ်ခုတည်း​​ကို ယူချင်လို့​​ မရပါဘူး​​။ တာဝန်ယူမှုပါ ရှိရမှာ​​ေပါ့​​။ အခု​​ေတာ့​​ ဒီကိစ္စကို ဘယ်သူမှ တာဝန်မယူရဲလို့​​ ထွက်​​ေတာင်​​ေြပး​​ယူရတယ်။ နိုင်ငံသိက္ခာမှ အား​​မနာ။ ဟီး​​ဟီး​​ ခါတိုင်း​​လိုပဲ သူများ​​ကို ပိဿာ​​ေလး​​နဲ့​​​ေဘး​​ပစ်သလို​​ေတာ့​​ ​​ေရး​​ြပီး​​ြပီ။ ထံုး​​စံအတိုင်း​​ ကိုယ့​်​လူ​​ေတွ ​​ေကာင်း​​​ေစချင်လို့​​ နမူနာ​​ေပး​​တာ လို့​​ ြပန်ပိတ်တာ​​ေပါ့​​။ အဟုတ်​​ေြပာတာပါ။ နိုင်ငံ​​ေတာ်ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ အစိုး​​ရပိုင် ​​ေလယာဉ်ကုမ္ပဏီြကီး​​မှာ ဘယ်သူမှ တာဝန်မယူရဲလို့​​ ထွက်​​ေြပး​​ရတာ ြကား​​ဖူး​​​ေပါင်။ ဘယ်သူ့​​ကိုမှ ဘာမှ ​​ေမး​​လို့​​မရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    ငရုတ်မှန်ရင် စပ်ရမယ်တဲ့​​။ ဒီလို​​ေရထဲမိုး​​ထဲကျ​​ေတာ့​​ နဂိုဗီဇက​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ ဖံုး​​မရဖိမရဗျ။ အြပင်ထွက်မရလို့​​ အထဲမှာပဲ ​​ေငွလဲြပီး​​ စား​​စရာ​​ေသာက်စရာ ဝယ်စား​​ြကတဲ့​​အခါ အစကတည်း​​က နှစ်ဆတင်ြပီး​​သား​​မှာ ​​ေငွလဲနှုန်း​​က ပံုမှန် ၅၀ ပတ်ဝန်း​​ကျင်​​ေလာက်မှာ ဝယ်​​ေဈး​​ ၄၀ ​​ေရာင်း​​​ေဈး​​ ၆၀ ြဖစ်သွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဓါး​​ြပဗျို့​​ ဓါး​​ြပ ဓါး​​ြပလို့​​ ​​ေအာ်ရမ​​ေလာက်။ မီး​​​ေလာင်ရင် အထုပ်သယ်မယ့​်​သူ​​ေတွ ​​ေရာက်လာတယ်ဆိုတာမျိုး​​​ေပါ့​​။ ချစ်စရာမ​​ေကာင်း​​ပါလား​​။ ကူသယ်​​ေပး​​တာ မထင်မ​​ေနနဲ့​​ဦး​​။ ဒီ​​ေလာက်ရိုး​​တဲ့​​ စရိုက်က​​ေလး​​​ေတွကို တို့​​ကာပင့​်​ကာ​​ေရး​​မိတာများ​​။ မဟုတ်တမ်း​​တရား​​ ​​ေကာလာဟလ​​ေတွ ြဖန့​်​​ေနတာကျလို့​​​ေနာ်။ အခုဘယ်သူမှ အ​​ေြကာင်း​​ြပန်မယ့​်​သူမရှိပဲ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ လာမှန်း​​မသိတဲ့​​​ေလယာဉ်ကို အဝတ်တစ်ထည် ကိုယ်တစ်ခုနဲ့​​​ေစာင့​်​​ေနရတယ်။ မနက်ြဖန်​​ေကာ ဘယ်သူက ​​ေသချာတယ်​​ေြပာလို့​​လဲ။ ြကိုတင်ခန့​်​မှန်း​​၍မရ​​ေသာ အ​​ေြခအ​​ေနများ​​​ေြကာင့​်​ ​​ေလယာဉ်ခရီး​​စဉ်ပျက်သွား​​ပါက အနီး​​စပ်ဆံုး​​ ​​ေနာက်တစ်​​ေခါက်​​ေလယာဉ်ြဖင့​်​ ပို့​​​ေပး​​ပါမည်တဲ့​​။ အဲဒါ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​ကျမှ။ ခုမှ စ​​ေန ရှိ​​ေသး​​။ ​​ေန့​​လည်က တို့​​အ​​ေရး​​အဖွဲ့​​ကို အြပင်မှာ ဘယ်လိုြငိမ်​​ေအာင် ညှိလိုက်တယ်မသိ။ ြပန်ဝင်မလာြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဒါလည်း​​ အံ့​​တစ်ပါး​​ပဲ။

    အခုကျန်ခဲ့​​တဲ့​​သူဆိုလို့​​ အ​​ေယာက် ၃ဝ​​ေလာက်ရှိတဲ့​​ အင်ဒိုနီး​​ရှား​​က ဦး​​ထုပ်ြဖူတစ်စုရယ် အာ​​ေဘာင်အာရင်း​​သန်သန်နဲ့​​ တွန်း​​တွန်း​​ထိုး​​ထိုး​​မလုပ်နိုင်တဲ့​​သူတချို့​​ရယ်ပဲ ကျန်ခဲ့​​ြပီး​​ ဘာသတင်း​​အစအနမှ မြကား​​ရ​​ေတာ့​​တာ ည​​ေန ၆ နာရီ ​​ေရာက်လာ​​ေရာ။ တချို့​​ဂျီကျလွန်း​​တဲ့​​သူ​​ေတွကို တြခား​​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​​ေတွနဲ့​​ တိုး​​တိုး​​တိတ်တိတ်ထည့​်​​ေပး​​​ေနသလို ြကား​​ရတဲ့​​အခါ မုတ်ဆိတ်ြဖူြကီး​​​ေတွ လှုပ်လှုပ်ရွရွြဖစ်လာပါတယ်။ သူတို့​​ထဲမှာ တချို့​​က မ​​ေလး​​၊​ ဘရူနိုင်း​​ဆက်သွား​​ဖို့​​ လက်မှတ်ြဖတ်ထား​​ြပီး​​သား​​​ေတွပါသတဲ့​​။ ပံုမှန်အား​​ြဖင့​်​ ​​ေလယာဉ်​​ေပါ်တက်ရင် သူတို့​​ကို အလိုလို​​ေနရင်း​​​ေြကာက်​​ေနရတာ တကယ်တမ်း​​ကျ​​ေတာ့​​ သူတို့​​တစ်ဖွဲ့​​လံုး​​က ဆူဆူပူပူ လုပ်ြကတုန်း​​ကလည်း​​ မပါဘူး​​။ သူ့​​ဘာသာ အချိန်မှန်မှန် ​​ေထာင့​်​တစ်​​ေထာင့​်​မှာစုြပီး​​ ကုန်း​​​ေန​​ေအာင် ဝတ်ြပုြကတယ်။ သုဝဏ္ဏဘူမိမှာလို ဝတ်ြပုခန်း​​သတ်သတ်မရှိ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ခမျာလည်း​​ အဆင်မ​​ေြပပါဘူး​​။ ဘီး​​တပ်ကုလား​​ထိုင်နဲ့​​ မမာမကျန်း​​တဲ့​​သူကလည်း​​ပါတယ်။ ြမင်လိုက်မိတာ​​ေတာ့​​ ဆိုး​​ဆိုး​​ရွား​​ရွား​​ ​​ေဂါက်​​ေရာဂါ။ ဒါနဲ့​​​ေတာင် သူတို့​​က ဒီအချိန်ထိ​​ေအာင် သည်း​​သည်း​​ခံနိုင်တာ အံ့​​ဩစရာပါ။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ မ​​ေနနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​ထင်ပါရဲ့​​။

    သူတို့​​ထဲက အဂင်္လိပ်လို လည်လည်ပတ်ပတ်​​ေြပာတတ်တဲ့​​တစ်​​ေယာက်က အဝတ်အစား​​ ​​ေသ​​ေသသပ်သပ်ဝတ် ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ြကီး​​​ေသ​​ေသချာချာ​​ေပါင်း​​ြပီး​​မှ ​​ေလဆိပ်မန်​​ေနဂျာနဲ့​​ ​​ေတွ့​​ခွင့​်​​ေတာင်း​​ပါတယ်။ ပွဲ​​ေလး​​စည်သွား​​​ေအာင် ကိုယ်လည်း​​လိုက်အား​​ြဖည့​်​ရတာ​​ေပါ့​​။ စပ်စုမည့​်​ စပ်စုရင်​​ေတာ့​​ ကုန်​​ေအာင်စပ်စုတာပဲ ​​ေကာင်း​​တယ်။ ဒီတစ်ခါ​​ေတာ့​​ ကျွနုပ်တို့​​၏ သတင်း​​​ေထာက်ကိုယ်တိုင် စိတ်ရှိတိုင်း​​ ဝင်ကျဲပါ​​ေတာ့​​တယ်။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ စိတ်ထဲ​​ေပါ့​​သွား​​တာ​​ေပါ့​​။ သူများ​​အြပစ်တင်ရတာ တယ်အရသာရှိသကိုး​​ ပရိသတ်ရဲ့​​။ မြကာမီလာမည်​​ေမျှာ် စား​​စရာ နဲ့​​ မနက်​​ေလး​​နာရီကတိ​​ေတာ့​​ ရခဲ့​​ပါရဲ့​​။ အရင်ဟာ​​ေတွလို ယံုဖို့​​ခက်တာတစ်ခုပဲ။ အြဖစ်အပျက်ကို ​​ေသချာ​​ေမး​​ြကည့​်​​ေတာ့​​ အင်ဂျင်နီယာနဲ့​​ ပိုင်း​​​ေလာ့​​ တွက်ကပ်ြကတယ်။ ​​ေလယာဉ်ြပင်လို့​​ြပိး​​တဲ့​​အချိန်မှာ ပိုင်း​​​ေလာ့​​က သူ့​​အလုပ်ချိန်ကုန်ြပီ။ ၁၈ နာရီအနား​​ရမှ ြပန်​​ေမာင်း​​နိုင်မယ်ဆိုလို့​​ ၁၈ နာရီြပည့​်​​ေအာင် ​​ေစာင့​်​​ေနတာတဲ့​​။ တစ်​​ေယာက်နား​​ဖို့​​ ဘယ်နှစ်​​ေယာက်​​ေစာင့​်​ရပါလိမ့​်​ ဆရာသမား​​ရယ်။ ဆာဂျင်မြဖစ်တာကံ​​ေကာင်း​​။ နို့​​မို့​​ဆို ​​ေလး​​နာရီ ​​ေဒါင်ဆိုတာနဲ့​​ ခွဲလက်စဗိုက်ြကီး​​ ြပန်မပိတ်ပဲ ထွက်သွား​​မှြဖင့​်​။

    တစ်​​ေယာက်​​ေသာသူက​​ေတာ့​​ မှတ်တမ်း​​တင် ဓါတ်ပံု​​ေတွရိုက်၊​ အသံ​​ေတွသွင်း​​ယူ၊​ ြဖစ်စဉ်​​ေတွ ချ​​ေရး​​၊​ အ​​ေထာက်အထား​​​ေတွ​​ေတာင်း​​နဲ့​​ ဂျာနယ်လစ်လား​​ မှတ်​​ေနတာ။ ဟုတ်ဘူး​​။ တရား​​စွဲြပီး​​ ​​ေလျာ်​​ေြကး​​​ေတာင်း​​မလို့​​တဲ့​​။ အချိန်နဲ့​​တ​​ေြပး​​ညီ ​​ေြပး​​​ေြပး​​ြပီး​​ စာရိုက်​​ေနတာက ဤ​​ေဖစကိုဗျ။ ​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​တာဝန်ခံက​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေဈး​​​ေပါတဲ့​​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​မို့​​ ဒီလိုြဖစ်ရတာ နား​​လည်​​ေပး​​ပါတဲ့​​။ သူ့​​ကို ဘယ်သူက အဲဒီ​​ေဈး​​ယူရမယ် ဒါး​​နဲ့​​​ေတ့​​ထား​​လို့​​လဲ။ သူ့​​ဘာသာ အြပိုင်အဆိုင် ​​ေဈး​​လိုက်​​ေလျှာ့​​ြပီး​​ အလုပ်ကျ​​ေတာ့​​ တူတူတန်တန် မလုပ်ပဲနဲ့​​။ ဒီ​​ေလာက်ပိုက်ဆံက​​ေလး​​နဲ့​​ ဒီ့​​ထက်ပိုြပီး​​ ​​ေချး​​​ေြကာ့​​တဲ့​​ ဆပ်ြပာမရ​​ေတာ့​​ဘူး​​ သူမို့​​ ​​ေြပာထွက်ပ​​ေလတယ်။ ​

    ​ေအး​​ပါ ​​ေနာက်ဆို နင်တို့​​လို အ​​ေပါစား​​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​​ေတွ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မစီး​​ပါဘူး​​လို့​​ ြပန်ပက်လိုက်တယ်။ ​​ေဈး​​က​​ေတာ့​​ သူတို့​​ အ​​ေပါဆံုး​​ြဖစ်​​ေနတာ ဟုတ်ပါတယ်။ အချိန်မ​​ေတာ်ြကီး​​မို့​​လို့​​လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေနတာ။ တစ်​​ေြကာင်း​​တည်း​​ကို အစိမ်း​​နှစ်ရာပဲကျတယ်။ ရန်ကုန်ကလာတာ​​ေတာင် ၂၅၀ ​​ေလာက်​​ေပး​​ရတာ​​ေလ။ အြပန်လက်မှတ်က ဆံုး​​ရ​​ေသး​​တာ။ ​​ေနာင်​​ေတာ့​​ သင်ခန်း​​စာ​​ေပါ့​​​ေလ။ ​​ေြပာလည်း​​​ေြပာစရာ အဖိုး​​နည်း​​​ေတာ့​​ အိုး​​ကွဲနဲ့​​​ေတွ့​​တာ​​ေပါ့​​။ လျှာရှည်ြပီး​​​ေတာ့​​ လည်ချင်တာကိုး​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာ တန်း​​ြပန် ရလျက်သား​​နဲ့​​။ ခက်တာက ဘဝမှာ စလံုး​​​ေြမ​​ေလး​​​ေတာ့​​ မနင်း​​ဘူး​​​ေသး​​ရင် လူရာမဝင်သလို ြဖစ်​​ေနတာကိုး​​။ ဘူတန်နဲ့​​​ေလာက်ကိုင်ချည့​်​ပဲ လှည့​်​ပတ်​​ေရး​​​ေနရတာ ပျင်း​​လာြပီ​​ေလ။ အခု​​ေတာင် ဖလိုက်ကင်ဆာြဖစ်​​ေတာ့​​ တစ်ပုဒ်ရသွား​​ြပန်​​ေရာ မဟုတ်လား​​။

    စာ​​ေရး​​ဆရာဝင်း​​ဦး​​ကို ကျား​​ခင်စိန်ြကီး​​​ေြပာတဲ့​​ “မင်း​​က ငါ့​​ကို ြကိုက်က​​ေရာ ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ ငါက ြပန်ြကိုက်လိုက်ရင် မင်း​​မှာ အချစ်ဇာတ်လမ်း​​တစ်ပုဒ်ရက​​ေရာ။ ငါကမြကိုက်လို့​​ ဘိနပ်ချွတ်ြပီး​​ ပါး​​ရိုက်လိုက်ရင် အသည်း​​ကွဲဇာတ်လမ်း​​တစ်ပုဒ် ရြပန်​​ေရာ။ ” ဆိုတာလို​​ေပါ့​​။ လူက ဘာလာလာ ြဖစ်​​ေနတယ်။ ြပည်​​ေထာင်စု​​ေကျာ်နိုင်ြကီး​​လို ​​ေဘး​​ကစာ​​ေရး​​ဖို့​​ ​​ေြမှာက်​​ေြမာက်​​ေပး​​​ေနတဲ့​​ ပတ်ဘလစ်ရှာြကီး​​ရဲ့​​ အိမ်ဦး​​နတ်ကလည်း​​ ရှိ​​ေနတယ်။ ဒီလို​​ေကာင်နဲ့​​ကျမှ ကင်ဆာလာြဖစ်ရတာ ကံဆိုး​​လှချည်လား​​ အဲယား​​အိန္ဒိယရယ်။ သနား​​လို့​​ သာသာ​​ေလး​​ပဲ တို့​​လွှတ်လိုက်တယ် သိလား​​။ ​​ေဟာ မုန့​်​တစ်ခါထပ်​​ေကျွး​​ြပန်ြပီ။ လာထား​​။

    စား​​ရင်း​​​ေသာက်ရင်း​​ စကား​​စပ်မိတဲ့​​ ဘိလပ်ြပန်ြကီး​​တစ်​​ေယာက်က​​ေတာ့​​ “ဘယ်​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​လဲ“ လို့​​​ေမး​​ပါတယ်။ အ​​ေြဖရရချင်း​​မှာ သူ့​​မှတ်ချက်က “ဪ အံ့​​ဩစရာမှ မဟုတ်တာ။ သူတို့​​ ဒါမျိုး​​ ြဖစ်​​ေနကျ။ ငါဆို ဘယ်​​ေတာ့​​မှ မစီး​​ဘူး​​” တဲ့​​။ တိန်။ ထမင်း​​နစ်နပ် မုန့​်​သံုး​​နပ်ထိုင်စား​​ြပီး​​ တ​​ေနကုန်ထိုင်ြပီး​​ တ​​ေစ့​​​ေစ့​​ အတင်း​​တုပ်​​ေနသလို​​ေတာ့​​ ြဖစ်​​ေနြပီ။ ပါး​​စပ်ထဲ သူ​​ေကျွး​​တာ​​ေတွ ပလုပ်ပ​​ေလာင်း​​နဲ့​​ကို တုပ်ြကတာ။ ဘယ့​်​နှယ်ရှိစ။ လာြကည့​်​တဲ့​​ ​​ေလဆိပ်မန်​​ေနဂျာြကီး​​ကို အသက်ြကီး​​တဲ့​​သူ​​ေတွ ၊​ က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​၊​ ​​ေနမ​​ေကာင်း​​တဲ့​​သူ​​ေတွ လိုက်ြပြပီး​​ ထိုင်း​​ဒုက္ခသည်စခန်း​​ကို ဘီဘီစီသတင်း​​​ေထာက် လာတဲ့​​အခန်း​​ ရိုက်လိုက်​​ေသး​​တယ်။ နင်တို့​​က နင်တို့​​နည်း​​​ေတွ တတ်သလို ငါတို့​​ကလည်း​​ ငါတို့​​နည်း​​​ေတွ တတ်ပါတယ်ကွ။ မှတ်ပလား​​။

    ​​ေနာက်ဆံုး​​မှာ သ​​ေဘာ​​ေပါက်မိလာတာက​​ေတာ့​​ ကိုယ်ထင်တာထက် ကိုယ်ဟာ ပို အ ​​ေပါ့​​ ဆိုတာပါ။ တကယ်​​ေတာ့​​ မနက်တုန်း​​က ပိုင်း​​​ေလာ့​​ကပ်​​ေနကတည်း​​က ​​ေနာက်တ​​ေန့​​မှ အ​​ေစာဆံုး​​ ြပန်ထွက်နိုင်မယ်မှန်း​​ သူတို့​​သိြပီး​​သား​​ပါ။ အဲဒိလိုဆို ခရီး​​သည်အား​​လံုး​​ကို ​​ေဟာ်တယ်မှာထား​​​ေပး​​ရမှာဆို​​ေတာ့​​ မလိမ့​်​တပတ်နဲ့​​ မွန်ဘိုင်း​​က ​​ေလယာဉ်ပဲ မှာထား​​သလိုလို၊​ တစ်ခုခု စီစဉ်​​ေပး​​​ေနပါတယ် လို့​​ ​​ေမျှာ်လင့​်​ချက်​​ေပး​​ထား​​ြပန်​​ေရာ။ ြပီး​​မှ တစ်နာရီချင်း​​ဆုတ်ယူသွား​​တာ။ အ​​ေြကာသိလို့​​ ပူညံပူညံလုပ်လာတဲ့​​သူ​​ေတွကို​​ေတာ့​​ အြပင်​​ေခါ်ထုတ်ြပီး​​ ​​ေဟာ်တယ်စီစဉ်​​ေပး​​ပံုပါ။ ဘာမှ မ​​ေြပာလို့​​အထဲမှာ ကျန်တဲ့​​သူကျ​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာရင်မ​​ေြပာသလို ပစ်ထား​​လိုက်တာ။ ကိုယ်တိုင်သွား​​​ေတွ့​​မှ အစား​​အ​​ေသာက် စီစဉ်​​ေနပါတယ် ြဖစ်သွား​​​ေရာ။

    အရင်ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ လူစုကို အရင်ကွဲ​​ေအာင်လုပ်၊​ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ အသံထွက်တဲ့​​အ​​ေကာင်​​ေတွကို လက်သိပ်ထိုး​​ ​​ေချွး​​သိပ်၊​ ြပီး​​ရင် လူ ၅၀ စာ ​​ေဟာ်တယ်စား​​ရိတ်​​ေဘာက်ချာတက်သွား​​မှာ။ ကိုယ့​်​မှာသာ ဒီတခါပဲ ဒါမျိုး​​ြကံုဖူး​​တာ​​ေလ။ သူတို့​​က လုပ်​​ေနကျ ြဖစ်​​ေနြပီ။ (အဲဒီနည်း​​ြကီး​​ ြမင်ဖူး​​သလိုလိုပဲ​​ေနာ်။ အဟက်) အဝှာကျင့​်​ အဝှာြကံ​​ေခါ်မှာ​​ေပါ့​​။ မျက်လံုး​​ြကီး​​ ြပူး​​မြကည့​်​နဲ့​​ အဲဒါ အခု​​ေလး​​တင် စကင်္ာပူအဲယား​​လိုင်း​​နဲ့​​ ြပန်မယ့​်​ သူတို့​​လူမျိုး​​ကိုယ်တိုင်​​ေြပာတာ။ “This is the way of Indians.” တဲ့​​။ မိုး​​ြကိုး​​ပစ်ရ​​ေစ့​​။ ကိုင်း​​ ဘယ့​်​နှယ်ရှိစ အိန္ဒိယ။

    (​​ေနာက်ဆံုး​​တွင် နံနက် ​​ေလး​​နာရီခန့​်​၌ ​​ေလ​​ေြကာင်း​​လိုင်း​​မှ တာဝန်ရှိသူများ​​နှင့​်​ ​​ေလဆိပ်တာဝန်ကျများ​​က မိမိတို့​​ကျွမ်း​​ကျင်ရာ လိမ္မာ​​ေသာ ရစ်၊​ ​​ေထာက်၊​ ​​ေကျာင်း​​၊​ ​​ေမာင်း​​ အတတ်​​ေကာင်း​​တို့​​ကို စိတ်တိုင်း​​ကျသည်အထိ ရိုး​​ရာမပျက်​​ေတာင်ရွက်ြပီး​​​ေသာအခါ ကျွနင်္ုပ်တို့​​၏ သတင်း​​​ေထာက်က​​ေလး​​ ​​ေမာင်စံ​​ေကွး​​လည်း​​ ချန်ဂီ​​ေလဆိပ်ြကီး​​သို့​​ ​​ေဒသစံ​​ေတာ်ချိန် ၁၁း​​ ၃၀ ခန့​်​က ​​ေချာ​​ေမာစွာ​​ေရာက်ရှိ​​ေလ​​ေတာ့​​သတည်း​​။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.