ေဖေဖာ်ဝါရီ ၁၂ ရက်ေန့မှာ ေရးတဲ့မှတ်စုက ြပည်ေထာင်စုေန့အေြကာင်း မဟုတ်ဘူးဆိုလို့ရှိရင် ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာနိုင်ငံသား မပီသသလို ခံစားမိလိမ့်မယ် ထင်ပါရဲ့။
ဒါေပမယ့် ဒီအချိန်မှာ အဲဒီအေြကာင်းေရးရတာကလည်း အလကားေနရင်း မဲ့ရွဲ့ဆဲဆို အတင်းတုပ်အပုပ်ချမယ့်သူေတွ ရှိမှာ ေသချာသေလာက်ပဲ။ သူတို့ေတွ တည့်သွားလို့ မြဖစ်ဘူး။ ြငိမ်းချမ်းသွားလို့ မြဖစ်ဘူး။
ငါတို့ထမင်းအိုးကွဲသွားလိမ့်မယ် လို့ ယံုြကည်ေနသူေတွ မနည်းမေနာြကီးကို ရှိတယ်။ ဟိုဘက်တို့လိုက် သည်ဘက်ရှို့လိုက်လုပ်ြပီး သူများရပ်ရွာမှာ ထမင်းနပ်မှန်ေနသူေတွကေတာ့ ပူရှာမေပါ့ေလ။ ေကအိုင်ေအဆိုတာ တရုတ်ေကျာေထာက်ေနာက်ခံနဲ့ပါလို့ ေြပာတာေတာင်မှ ငယ်ပါငုတ်စူးသလို ေစွ့ေစွ့ခုန်ေနတဲ့သူလည်း ရှိရဲ့။
မဟုတ်မဟတ် လုပ်ဇာတ်ေတွေတာ့ ဘာအေြကာင်းနဲ့မှ ဘယ်ဘက်ကမှ ဝါဒြဖန့်ေနစရာ အေြကာင်းမရှိပါဘူး။ မယံုရင် လိုင်ဇာကလူေတွ ကချင်စကားေြပာတာ ဘယ်နှစ်ေယာက် တရုတ်စကားေြပာတာ ဘယ်နှစ်ေယာက်လဲ ြပန်ြကည့်လိုက်ပါဦး။ ဒီ့ထက်တိတိကျကျ ေြပာြပရရင် လိုင်ဇာမှာလည်း ကိုယ့်ဆီကလိုပဲ နယ်စပ်ေဒသဖွံ့ြဖိုးေရးလုပ်တဲ့ အစိုးရမဟုတ်ေသာ အဖွဲ့အစည်းေတွ ရှိတယ်ဗျ။
ဒါေပမယ့် ြမန်မာဘက်က NGO ေတာ့ မဟုတ်ဘူး။ တရုတ်NGOေတွ၊ တရုတ်ဆရာဝန်ေတွဆိုေပမယ့် ြမန်မာေဆးေကျာင်းဆင်း တရုတ်စကားမွှတ်ေနတဲ့ သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက် အဲဒီမှာ လုပ်ခဲ့ဖူးတယ်။ လိုင်ဇာမှာ အလုပ်လုပ်ဖို့ တရုတ်ဗီဇာယူရတယ်။ ြပည်မြကီးမှာ သင်တန်းတက်ရတယ်။ လိုင်ဇာြမို့က ကျန်းမာေရး စာရင်းဇယားကိန်းဂဏန်းေတွက တရုတ်ြပည်ကိုတင်ရတယ်။
ကာကွယ်ေဆးထိုးတာ၊ ကုသမှုအစီရင်ခံတာ၊ အြကံဉာဏ်ေတာင်းတာ အားလံုး တရုတ်ြပည်ကိုသွားတယ်။ သူတို့ဆီ လူစိမ်းဝင်လို့ မသကင်္ာရင် သိပ်ခက်ခက်ခဲခဲ စစ်ေဆးစရာ မလိုဘူး။ ပတ်ထားတဲ့ လက်ပတ်နာရီ ေကာက်ြကည့်လိုက်။ ြမန်မာစံေတာ်ချိန်ြကီးနဲ့ဆို ဘာဆင်ေြခမှ ေပးလို့မရဘူး။ ကချင် မဟုတ်ဘူး မြငင်းဘူး။
ကချင်မရှိဘူး မေြပာဘူး။ သိုးေရေအာက်မှာ ဝံပုေလွရှိတယ်လို့ပဲ ေြပာချင်တာ။ ဒီေလာက်ရှင်းေနတာြကီးကို ေြပာင်လိမ်ေနတာကေတာ့ မသိလို့ ဟုတ်ပံုမရပါဘူး။ ပိုက်ဆံရလို့ အဲဒီဘက်က ေရးစားေနတာေနမှာေပါ့။ ဒါမျိုးေတွ အချိန်ကုန်ခံြပီး ြပန်လှန်ြငင်းခုန်ေနဖို့ ဝါသနာ မပါပါဘူး။
လိုင်ဇာမှာရှိတဲ့ ကချင်ဆိုတဲ့အဖွဲ့အစည်း၊ မူဆယ်အထိ ဆက်ေြကးေကာက်ေနတဲ့ သူပုန်အဖွဲ့အစည်း၊ ေလာက်ကိုင်မှာရှိတဲ့ ကိုးကန့်တိုင်းရင်းသားဆိုတဲ့ လက်နက်ကိုင် ြငိမ်းချမ်းေရးအဖွဲ့အစည်း၊ အဲဒီကေအာက်ဘက်ဆင်းတဲ့ ဝလက်နက်ကိုင် တိုင်းရင်းသားေတွ၊ အဲဒါေတွအားလံုးက ြမန်မာေြမပံုထဲမှာသာ နံမယ်ေတွကွဲသွားတာ။
ဟိုဘက်မှာေတာ့ တရုတ်ြပည်မြကီးရဲ့ ယူနန်ြပည်နယ် တစ်နယ်တည်းပဲ။ ြမန်မာစစ်တပ်ကေတာ့ သူတို့ကိုသတ်မယ့်လက်နက်ေတွကို သူပုန်ေတွဆီ ေရာင်းမစားတာေသချာတယ်။ လာစရာလမ်းကလည်း နှစ်လမ်းမရှိဘူး။ ဘယ်ဘက်ကေသေသ တရုတ်နိုင်ငံသား တစ်ေယာက် မပါဘူး။ အေနသာြကီး။ ဘယ်ဘက်ကဝယ်ဝယ် အြမတ်အစွန်းကနင့်လို့။ ယာလည်းညက် ြကက်လည်းပန်း၊ ြခံလည်းလံု။ အခုကိုယ့်ဗမာစစ်တပ် (သူတို့ေခါ်သလိုပဲ ထားလိုက်ပါေတာ့) ဘက်မှာေတာ့ နာလည်းနာေသး နံလည်းနံေသး။ ဘယ်သူေတွ ဘယ်နှစ်ေယာက် ကျသွားတယ်ဆိုတာေတာ့ လူြကားသူြကားမေကာင်းလို့ ေြပာေတာင် မေြပာချင်ေတာ့ဘူး။ ြပည်ေထာင်စုေန့ြကီးမှာ တိုင်းရင်းသားေတွ စည်းလံုးဖို့အေြကာင်းေြပာချင်လို့ ပူးကပ်ေနတဲ့ အေမှာင့်ပေယာဂေတွကို အရင်ြမင်ေအာင် ထုတ်ရတာပါ။
ေကအိုင်ေအလို့ပဲ အမည်ခံခံ၊ ေကအိုင်အိုလို့ပဲ ေြပာချင်ေြပာ၊ အဲဒီထဲမှာရှိေနတဲ့ ကချင်တိုင်းရင်းသားေတွနဲ့ စစ်မှန်တဲ့ ြငိမ်းချမ်းေရးကို ရေစချင်လို့ ေဆွးေနွးခဲ့တဲ့သူေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့ဘူး။ အေြဖတစ်ခုခုရဖို့လည်း မနီးစပ်ေသးဘူး။ အဲဒါေြကာင့် ြကားထဲက ဝင်ြပီး အုန်းစားေပးပါတယ်။ ရည်ရွယ်ချက်ကေတာ့ ဘယ်ဘက်ကမှ လိုက်ဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။ နှစ်ဦးနှစ်ဘက် ေြပလည်ြငိမ်းချမ်းေစဖို့ပါ။ ဒီြပဿနာရဲ့အစကို ဖက်ဒရယ်မူေတာင်းဖို့ ြဗိတိသျှေတွက ေသွးထိုးေပးသွားတာလို့ ေြပာြကတာ လွတ်လပ်ေရး ရကာစကေတာ့ ြဖစ်ချင်ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဒါေပမယ့် ၁၉၄၈ ကတည်းက အဲဒီြဗိတိသျှဆိုတာြကီးက မရှိေတာ့ပဲ ေဆွမျိုးေပါက်ေဖာ်ေတွက သမိုင်းေပးတာဝန်ကို လက်လွှဲယူလိုက်ေတာ့ မကင်းရာမကင်းေြကာင်းရှိသူေတွမို့လို့ လက်သည်အေဟာင်းြကီးကိုပဲ သီဟတင်စိုးကား ဆက်ရိုက်ခိုင်းထားြကပံုရပါတယ်။ ကူမင်တန်ေတွကိုတိုက်တဲ့ ေကျာ်ေဆွရဲ့ ဂန္တဝင်
ဇာတ်ကားြကီးကိုေတာင် လက်စေဖျာက် ေချာင်ထိုးထားလိုက်ေတာ့တယ်။ ရုပ်လံုးေပါ်လာတာကေတာ့ နယ်စပ်က ကျွံဝင်လာတဲ့ြပဿနာကို ဘဂင်္လားက ဘာသာေရး၊ လူ့အခွင့်အေရး ေခါင်းစဉ်တပ် အကာအကွယ်ယူသလိုပဲ တရုတ်က တိုင်းရင်းသား ေခါင်းစဉ်တပ်ထားတာ လို့ သိသာလာတယ်။ စီးပွားေရးနဲ့ဝင်လာတာကေတာ့ မန္တေလးြမို့ေတာင် သိမ်းြပီးေနြပီ။ အဲဒါေတွကို ြမင်ေအာင် မြကည့်နိုင်တဲ့အတွက် ြမန်မာနဲ့ ကချင်နဲ့၊ ြမန်မာနဲ့ ရခိုင်နဲ့ စိတ်ေတွနာကုန်ြကတယ်။ မတည့်တဲ့အတူတူေတာ့ အတူမေနချင်ေတာ့ပါဘူး လို့ ြဖစ်ကုန််တယ်။ ဘယ်လိုပဲ ရင်ြကားေစ့ေစ့ ပဋိပက္ခေတွ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်လာရတယ်။
ဒီအခါမှာ စဉ်းစားဖို့လိုတာက အဲဒီပဋိပက္ခကို ဘယ်လိုရင်ဆိုင်ေြဖရှင်းမလဲ ဆိုတာပဲ။ ဟိုတေလာတုန်းက ေြပာတာကေတာ့ နိုင်ငံေရးနည်းနဲ့ ေြဖရှင်းမတဲ့။ ဒါေပမယ့် ေတ့ေတ့ဆိုင်ဆိုင်ကျေတာ့ လဂွန်းအိ်န်လည်းမပါ၊ မိုးညှင်းသတိုးလည်းမပါပဲနဲ့ ေတ့လွဲလွဲသွားတယ်။ မျက်စိေအာက်တင် ကိုယ့်ရဲေဘာ်ေတွ ေသေြက အနာတရြမင်ရြပန်ေတာ့ ဒီဘက်ကတခါ သီရိလကင်္ာမှာ ကျားသူပုန်ေတွ နှိမ်သလိုနှိမ်နှင်းပစ်မယ် ဆိုြပီး အပျက်ပျက်နဲ့ နှာေခါင်းေသွးထွက်ကုန်တယ်။
အေြဖေတာ့ မေပါ်ေသးဘူး။ ေမျှာ်လင့်ထားတာက သည်ဘက်ကလည်း လိုင်ဇာကိုသိမ်းနိုင်ရင် ေသချာေပါက် ြငိမ်းချမ်းေရးကမ်းလှမ်းလာလိမ့်မယ်။ ဟိုဘက်ကလည်း လိုင်ဇာကျချင်ကျ ေကအိုင်ေအေပျာက်သွားလိမ့်မယ်ေတာ့ မထင်နဲ့တဲ့။ ဤခရီးမနီးေသးေပါင်ဗျာ။
တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်ပါပဲ။ ရုပ်သံလိုင်းတစ်ခုကလွှင့်တဲ့ အိန္ဒိယရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားတစ်ကား ြကည့်လိုက်ရတဲ့အခါ ရင်ထဲမှာ ဒိုင်းကနဲ ေြပာစရာစကားေတွ ပလံုစီလာတယ်။ နံမယ်က
တဲ့။ ဒီရုပ်ရှင်ကားကို ခံစားနိုင်ဖို့ ေနရူး ရဲ့
ကို နည်းနည်းနိဒါန်းပျိုးဖို့လိုမယ်။ သူကဘာေြပာသလဲဆိုေတာ့ အိန္ဒိယဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာကို ကိုယ်စားြပုသလဲတဲ့။ အိန္ဒိယေြမာက်ပိုင်း အိန္ဒုြမစ်ဝှမ်းက မိုဟင်ဂျိုဒါဂို ြမို့ကေန ေတာင်ဘက်စွန်း အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာထဲကို ချွန်ထွက်သွားတဲ့ ကိုမိုရင်အငူအထိ အကျယ်အဝန်းနဲ့ ပထဝီေြမြကီးလား။ အဲဒီေြမြကီးအေပါ်မှာ ရှင်သန်ေနထိုင်ြကတဲ့ အိန္ဒိယနွယ်ဖွားတိုင်းရင်းသားေတွလား။
လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်း ၅၀၀၀ ေကျာ်ကာလကေန သည်ကေန့အထိ အဆက်အစပ်မပျက် အြမဲရှင်သန်ဆက်ခံလာခဲ့တဲ့ ယဉ်ေကျးမှုေတွလား။ ခရီးသွားဧည့်သည်ေတွကို ဆွဲေဆာင်ဖို့ ေရွှေပလွှာေတွထဲမှာပါသလို ေဆးေရာင်စံုအိန္ဒိယ၊ ဂန္ဓာရံုအိန္ဒိယ၊ အံဖွယ်သုတ အိန္ဒိယဆိုတဲ့ ထူးြခားဆန်းြပားမှုေတွလား။ ေြပာချင်တာေြပာ။ ေတွးချင်တာေတွး အဲဒါေတွ အားလံုးပါတာ အိန္ဒိယပါပဲတဲ့။
ကမ္ဘာေပါ်မှာ အိန္ဒိယေလာက် မတူကွဲြပားြခားနားနိုင်တာ မရှိပါဘူးတဲ့။ (ကိုယ့်မျက်စိထဲမေတာ့ ကုလားဆိုတာ အကုန် အတူတူမှတ်ေနတာ။ ဘယ်ဟုတ်လို့လဲ။) ေြမာက်ဘက်ဖျားက ပထန်ေတွနဲ့ ေတာင်ဘက်ဖျားက တမီလ်ေတွဟာ အရပ်အေမာင်း၊ အသားအေရာင်၊ ရုပ်ဆင်းသွင်ြပင်ချင်း ဘာမှမဆိုင်၊ ဆန့်ကျင်ဘက်ေတွပါတဲ့။ အစားအေသာက်၊ အဝတ်အစား၊ ဘာသာစကားေတွ ဘယ်လိုမှ ဆက်စပ်လို့ မရေအာင် ကွဲြပားပါသတဲ့။
သို့ေသာ်ြငားလည်း ပထန်တစ်ေယာက်နဲ့ တမီလ်တစ်ေယာက် အတူတူရပ်ေနတုန်းြကည့်လိုက်ရင် အဲဒီမတူြခားနားချက်ေတွထဲမှာ အိန္ဒိယသွင်ြပင်လက္ခဏာ (ကုလားရုပ်ေပါက်တာကို ေြပာချင်တာ ြဖစ်လိမ့်မယ်) ကေတာ့ နှစ်ေယာက်စလံုးမှာ အထင်အရှားေတွ့ရပါလိမ့်မယ်တဲ့။ အဲဒီရုပ်လက္ခဏာက တကမ္ဘာလံုး သူတို့ြကိုက်တဲ့ေနရာမှာသွားေန၊ ဘယ်သူေတွနဲ့ေနေန။ ဘယ်ယဉ်ေကျးမှုနဲ့ေနေန ေပျာက်သွားရိုးထံုးစံ မရှိဘူးတဲ့။ (စကားေြပာရင် ေခါင်းကေလး ရမ်းကာရမ်းကာ ေြပာတတ်တာ၊ မျက်လံုးြပူး၊ နှာေခါင်းချွန်၊ အေမွှးသန်တာတို့ကို ေြပာတာများလားမသိ) ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ အဲဒီလက္ခဏာေတွက အိန္ဒိယနိုင်ငံသားေတွဆီမှာ အြမစ်တွယ်ေနတာ နှစ်ေပါင်းေထာင်ေသာင်းမက ရှိေနလို့ပါတဲ့။ ဒါေြကာင့် အိန္ဒိယရဲ့နယ်နိမိတ်ဆိုတာ ေြမပံုစာရွက်ေပါ်မှာတင် ြမင်ရတာ မဟုတ်ဘူး။ လူသားေတွကို ြကည့်လိုက်ရင်ကို ထင်ရှားေနပါသတဲ့။
ဒါေပမယ့် အိန္ဒိယမှာ လွတ်လပ်ေရးမရခင်ကတည်းက အင်မတန်ြကီးမားတဲ့ အက်ရာြကီးတစ်ခုကို အစဉ်သြဖင့် ရင်ြကားေစ့ေစ့ေနရပါတယ်။ အဲဒါကေတာ့ အိန္ဒိယတိုင်းသားချင်းတူေပမယ့် သူတို့ရှိခိုးတဲ့ ဘုရားချင်း မတူြခားနားတဲ့ ြပဿနာပါ။ လွတ်လပ်ေရးရဖို့ ြငိမ်းချမ်းစွာဆန္ဒြပမယ်ဆိုတဲ့ မဟတ္တမဂန္ဒီြကီးေတာင် အဲဒီအေရးကျေတာ့ ေရတိမ်နစ်ရပါတယ်။ အင်ဒီယာဂန္ဒီတို့၊ ရာဂျစ်ဂန္ဒီတို့လည်း မျိုးရိုးစဉ်ဆက်လိုက် ေပးဆပ်ြကရတယ်။ စစ်ပွဲေပါင်းများစွာ ြဖစ်ပွားခဲ့တယ်။ အဓိကရုဏ်းေပါင်းများစွာ နှိမ်နှင်းခဲ့ရတယ်။ ဘယ်တုန်းကမှလည်း ြငိမ်းမသွားခဲ့ဘူး။ ဒီ
ဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်ကားကေလးကေတာ့ အဲဒီပဋိပက္ခေတွကို အေြဖရှာပံုကေလး ြပထားတဲ့ ေပါ်လစီကားကေလးပါ။
ဘာသာေရးအဓိကရုဏ်းတစ်ခုမှာ မိဘမဲ့ြဖစ်သွားရှာတဲ့ လူငယ်ေလးတစ်ဦးဟာ အြခားအြခားေသာ သူ့လိုေြမစာပင်ကေလးများနဲ့အတူ ဘာသာေရးအစွန်းေရာက် အြကမ်းဘက်တိုက်ခိုက်ေရး ေလ့ကျင့်သင်ြကားေပးမယ့်သူေတွရဲ့ သူတို့လိုချင်သလို ေသခိုင်းဖို့ ခဏတာကယ်တင်မှုေအာက်ကို ေရာက်သွားပါတယ်။
ေကျွးေမွးြပုစု သွန်သင်ညွှန်ြပမှုေတွ ြပီးတဲ့ေနာက်မှာ သူ့ကိုအနီးကပ်ေနရာယူဖို့ တာဝန်ေပးလိုက်တာကေတာ့ ချပ်ဒနီေချာင်ြမို့က လူချစ်လူခင် အင်မတန်ေပါတဲ့ ပါေမာက္ခြကီး နဲ့ ဇနီးြဖစ်သူတို့ရဲ့ အိမ်မှာ လူယံုတစ်ေယာက်ြဖစ်လာေအာင် လုပ်ဇာတ်ေတွဆင်ြပီး အတွင်းစည်းေရာက်ေအာင် ဝင်ေစပါတယ်။ ပန်းတိုင်ထားတာကေတာ့ လွတ်လပ်ေရးေန့ အခမ်းအနားကို ဝန်ြကီးချုပ်လာ မိန့်ခွန်းေြပာတဲ့အခါ ြမို့မျက်နှာဖံုးမိသားစုနဲ့အတူ ပွဲခင်းထဲဝင်ြပီး အေသခံဗံုးခွဲရမှာပါ။
သေဘာထားြပည့်ဝတဲ့ ပညာတတ်မိသားစုနဲ့ ထဲထဲဝင်ဝင် ေနထိုင်မိတဲ့အခါ ေကာင်ေလးဘက်က သေဘာထားေတွ မသိမသာ ေပျာ့ေြပာင်းလာပါတယ်။ တေန့ေသာအခါ ေဈးလယ်ေခါင်မှာ လာဘ်ေပးလာဘ်ယူ မတရားမှုတစ်ခုနဲ့ ြကံုလို့ ပါေမာက္ခကေတာ်က သတိေပးဆံုးမတဲ့အခါ အြပစ်ရှိသူက ဝန်မခံပဲ
ဆိုြပိး အတင်းဘာသာေရးအေရာင်ဆိုးြပီးေတာ့ အုပ်စုနဲ့ ရန်ပွဲြဖစ်ေအာင် ေချာက်ချပါတယ်။ နဂိုကမှ ခဏခဏ ဘာသာေရးအဓိကရုဏ်းေတွ ြဖစ်ေနကျြမို့ဆိုေတာ့ ေဈးလည်ေခါင် တုတ်တပျက် ဓါးတပျက် ြဖစ်ေတာ့မယ့်အေရးမှာ အမျိုးသမီးက သူ့အိမ်ကမူဆလင်နှစ်ေယာက်ကို လူလည်ေခါင်ဆွဲေခါ်လိုက်ြပီး
လို့ ရှင်းပါတယ်။
ေကာင်ကေလးကို လိုသလို ြကိုးဆွဲဖို့ အနာေဟာင်းေဖာ်ေဖာ်ြပီး ဆွဆွေပးေနတာကေတာ့ သူ့အေမတုန််းက ဘယ်သူေတွသတ်လို့ ဘယ်ေနရာမှာ ေသသွားရတာ ဆိုြပီး အဆက်မြပတ် မီးေမွှးေပးထားပါတယ်။ မီးေလးြပလိုက် မှိုင်းေလးတိုက်လိုက်နဲ့ လွတ်လပ်ေရးပွဲြကီးနီးလာတဲ့အခါ အခမ်းအနားမှာ မပါပါေအာင် စီမံြပီး လျှို့ဝှက်လက်နက်များေပးလို့ အေသးစိတ် အစီအစဉ်ေတွ ေရးဆွဲပါတယ်။
ေသချာသွားတဲ့တစ်ေန့ လက်စလက်နေဖျာက်ဖို့ ေကာင်ေလးဆီက လက်ကိုင်ဖုန်းေတာင်းတဲ့အခါ အိမ်ကအကင်္ျီအိပ်ထဲမှာ ကျန်ခဲ့တယ်။ သွားယူလိုက်ပါဆိုြပီး လူြကံုနဲ့မှာရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် မပိရိေတာ့ အတင်းလုယူရင်း ဆရာကေတာ်ကို ေသနတ်နဲ့ ပစ်သတ်လိုက်ေရာ။ အခမ်းအနားြပင်ဆင်ေနတဲ့ ပါေမာက္ခ အိမ်ြပန်လာလို့ သူ့မိန်းမအြဖစ်ဆိုးနဲ့ တိုးတဲ့အခါ
“ဒီကိစ္စ ဒီအချိန်မှာ လူသိခံလို့ မြဖစ်ဘူး။ သိကုန်ရင် နှစ်ဘက်စလံုးက လူေတွအများြကီး ထပ်ေသကုန်လိမ့်မယ်။”
ဆိုြပီး တိတ်တိတ်ကေလး သြဂင်္ိုလ်လိုက်တယ်။ ေကာင်ေလးကို မျက်စိေအာက်က အေပျာက်မခံေတာ့ပဲ သူသွားေလရာ ေခါ်သွားတယ်။ မူဆလင်ေတွကို တေလးတစား ေနရာေပးဆက်ဆံတာကို သိသာြမင်သာေစတယ်။ အခမ်းအနားတက်လာတဲ့ ရာေထာင်မကေသာ ကေလးငယ်ကေလးေတွကို နှုတ်ဆက်ြပတယ်။ အိန္ဒိယဆိုတာ မတူကွဲြပား ြခားနားတဲ့သူေတွ အတူတကွ ြငိမ်းချမ်းစွာေနြကတယ်လို့ ခံစားမိေစတယ်။ ေထာက်လှမ်းေရးက လက်မတင်ေလးသိသွားလို့ ေကာင်ေလးကို လိုက်ဖမ်းတဲ့အခါ သူက လွတ်ေအာင်ကယ်လိုက်ေတာ့ စစ်ေြကာေရးကို သူကိုယ်တိုင်ေရာက်သွားေရာ။
သူေြပာတာကေတာ့ ရှင်းတယ်။ ဒီေကာင်ေလး သူ့အိမ်ကိုေရာက်ေနကတည်းက အေသခံဗံုးခွဲမလို့ဆိုတာ သူသိြပီးသား။ သူေရာ သူ့မိန်းမေရာ အဲေလာက်ြကီးပိန်းတဲ့အစားမဟုတ်ဘူး။ ဒါေပမယ့် အစကတည်းက လက်ပူးလက်ြကပ် မိေအာင်ေဖာ်ြပီး ဖမ်းလိုက်ရင် ဟိုက ေနာက်ထပ် တစ်ေယာက်ြပီးတစ်ေယာက် ထပ်လွှတ်ေနဦးမှာပဲ။ ဆံုးမှာကို မဟုတ်ဘူး။ ဒီေကာင်ေလးကို ဘယ်ဟာကအမှန်လဲ သိေစြပီး ြပန်လွှတ်လိုက်တယ်။
သူ့မိန်းမအသက်နဲ့ ရင်းထားရမှန်းသိသိြကီး။ ဟိုကိုြပန်ေရာက်သွားရင် သူနဲ့အတူတူ တြခားလူငယ်ေလးေတွလည်း သူတို့ဘက်က ဘယ်လိုသေဘာထားသလဲ အကုန်သိသွားလိမ့်မယ်။ ဒါမှ ေနာက်ထပ်ေနာက်ထပ် အေသခံလူသတ်သမားေတွ ေရာက်မလာေတာ့မှာတဲ့။ အဲသလို ဆင်ေြခေပးပါတယ်။ သူတွက်တဲ့အတိုင်းလည်း မှန်ပါတယ်။ ကိုယ်တို့ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာလည်းရှိတယ်။ ရန်ကိုရန်ချင်း မတံု့နှင်းနဲ့ဆိုတာေလ။ ဒါေပမယ့် လက်ေတွ့ကျေတာ့ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်းမို့ ဘယ်သူကမှ အဲေလာက် သေဘာထား မြကီးနိုင်ဘူး။
သူတို့အိန္ဒိယဘက်ကအေတွးအေခါ်ကျေတာ့ လက်ေတွ့ကျကျ ဆင်ြခင်ထားတယ်။ တရုတ်ကားေတွထဲမှာလို လက်စားေချတဲ့ အယူအဆကို အသားမေပးဘူး။
ဒီရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားဟာ သူတို့ဆီမှာလည်း ေတာ်ေတာ်ကို ခဲနဲ့အေပါက်ခံရမယ့် ဇာတ်ကားပါပဲ။ မူဆလင်ေတွဆိုတာ သူတို့နိုင်ငံမှာ တဝက်ေလာက်ရှိတာ မဟုတ်လား။ ဒါေပမယ့် သူတို့ေြပာချင်တာ မူဆလင်ေတွ လူသတ်ေနပါတယ် လို့ တစ်ခွန်းမှ မပါဘူး။ ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ်ြပိး အြကမ်းဖက်လုပ်ြကံတဲ့သူေတွရှိတယ်။
အဲဒီလူေတွဟာ လူစိတ်ေပျာက်ေအာင် မှိုင်းတိုက်ထားတဲ့အတွက် ကိုယ့်အသက်ကိုေတာင် မနှေြမာတာမို့ ဘယ်သူ့အသက်ကိုမှလည်း ဂရုမစိုက်ဘူး။ အေဖအေမြပန်သတ်ရရင်ေတာင် လူနှစ်ေယာက်ေလာက် စေတးရတာ ဘာြဖစ်ေသးလဲ လို့ပဲ ြမင်တယ်။ ဒီလိုလူေတွ ေမွးထုတ်နိုင်ဖို့ နိုင်ငံေရးပဋိပက္ခတစ်ခုခုမှာ ဓါးစာခံြဖစ်ရရှာတဲ့ အေြခအေနမဲ့ ေြမစာပင်ကေလးေတွကို လိုက်ရှာတယ်။ ြပီးရင် နိုင်ငံမှာ ဩဇာအရှိဆံုး သူတို့နဲ့အတိုက်အခံ ေခါင်းေဆာင်တစ်ေယာက်ေယာက်နဲ့ အသက်ချင်းလဲဖို့ ြကိုးစားတယ်။ စစ်တုရင်စကားနဲ့ ေြပာရရင် နယ်ရုပ်ကေလးနဲ့ ဘုရင်ကိုချက်လုပ်တာေပါ့။
အဲသေလာက်ေအာက်တန်းကျ သူရဲေဘာေြကာင်တဲ့ သူတို့ရဲ့ မဟာဗျူဟာေတွကို မွန်ြမတ်ပါတယ်ဆိုြပီး အထွဋ်အြမတ်ထား ကိုးကွယ်အပ်တဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့ နာမေတာ်နဲ့ အေရြခံုပလိုက်တယ်။ (ရခိုင်မှာဆို အုပ်စုဖွဲ့ လူသတ်ြပီး မုဒိန်းကျင့်တာေတာင် သူတို့သာသနာေတာ်ြကီးအတွက်ဆိုေတာ့ စဉ်းစားသာြကည့်ပါေတာ့) လူဆိုတာ ကိုယ့်အေဖအေမထိပါးြပီး ဆဲဆိုပုတ်ခတ်ရင် မခံနိုင်ဘူး။ ကိုယ်ရှိခိုးေနတဲ့ ဘုရားကို မဖွယ်မရာ ေြပာတာဆိုတာလည်း မခံနိုင်ဘူး။
အဲဒီသေဘာထားကေလးကို အသံုးချြပီး ရုပ်ရှင်ထဲက ဇာတ်ဝင်ခန်းကေလးလိုပဲ သူခိုးက လူေထာင်းတဲ့အခါ မူဆလင်ေတွကို နှိပ်စက်ေနပါတယ်။ ြကည့်မေနပါနဲ့။ ကယ်ေတာ်မူပါ လို့ သူကဦးေအာင် ဟစ်တယ်။ တစ်ဦးတစ်ေယာက်ရဲ့ မသမာမှုမှာ ဘာသာတူ လူအများကို ဆွဲထည့်ြပီး အသံုးချတာေပါ့။ အဓိကရုဏ်းေတွ ဆက်ြဖစ်လာေတာ့ လူအများအြပား ေသေြကပျက်စီးြကရတယ်။
ေရွှေကျာင်းေတာ်ြကီးမှာ လက်နက်ကိုင် ပုန်ကန်ြကမယ့် ဆစ်ခ်စစ်ေသွးြကွေတွကို နှိမ်နှင်းလို့ အြပစ်မဲ့ ဘုရားဖူးဆစ်ခ်လူမျိုးေတွ ေထာင်နဲ့ချီအသက်ဆံုးရှံုးရတယ်။ ဒီအတွက် ဆစ်ခ်ကိုယ်ရံေတာ် နှစ်ေယာက်ကေန အင်ဒီယာဂန္ဒီကိုလုပ်ြကံေတာ့ အိန္ဒိယနိုင်ငံအဝှမ်းမှာ ေနာက်ထပ် အြပစ်မဲ့တဲ့ ဆစ်ခ်လူမျိုးေထာင်ေပါင်းများစွာ အသက်စေတးြကရြပန်တယ်။ အဲသလိုမျိုး လူမျိုးေရး ဘာသာေရးကို အေြကာင်းြပုြပီး ပဋိပက္ခများစွာကို ဓါးဓါးချင်း တုတ်တုတ်ချင်း ေြဖရှင်းေနရရင် ကုလား နဲ့ ငါး အရုပ်ေရးထား ဆိုတဲ့စကားမှန်ဖို့ သိပ်မေဝးေတာ့ဘူး။
နိုင်ငံအတွက်လည်း ဘယ်ေလာက်နစ်နာတယ်ထင်သလဲ။ အမျိုးသားေခါင်းေဆာင်ဆိုတာ လူတစ်သန်းမှာ တစ်ေယာက်ထွက်လာဖို့ မလွယ်ဘူး။ ဘယ်ေကျာင်း ဘယ်ပညာရပ်နဲ့မှ ေမွးထုတ်ေပးလို့ မရဘူး။ နိုင်ငံအတွက် တစ်ဘဝလံုးေပးဆပ်ြပီး အနစ်နာခံတဲ့ စိတ်ဓါတ်ရှိမှ ြဖစ်တာ။ မဟတ္တမဂန္ဒီ၊ အင်ဒီယာဂန္ဒီ၊ ရာဂျစ်ဂန္ဒီ ထွက်လာသမျှ လူထုေခါင်းေဆာင်ေတွအားလံုး အမည်မသိ လုပ်ြကံသူတစ်ဦးနဲ့ လဲလဲသွားရတယ်။
ကဲ လုပ်ြကံမှုြကီးေတွ ေအာင်ြမင်သွားပါြပီတဲ့။ သူတို့ေမျှာ်မှန်းထားတဲ့ ဘာသာေရး နိုင်ငံေရးအကျိုးအြမတ်ရခဲ့တာ ဘယ်နှစ်ခါရှိသလဲ။ ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းကို သတ်လို့ ဂဠုန်ဦးေစာ ဝန်ြကီးချုပ်ြပန်မြဖစ်ဘူး။ ြမန်မာြပည်မှာ နစ်နာတာေတွ ဘယ်သူနဲ့ ြပန်အစားထိုးစရာရှိခဲ့လို့လဲ။
ဒီရုပ်ရှင်ြကည့်အြပီးမှာ ခံစားမိတာက ေလာေလာဆယ်မှာလည်း ကိုယ့်ဆီမှာ ဘာသာေရး၊ တိုင်းရင်းသားအေရး၊ လူ့အခွင့်အေရးေခါင်းစဉ်ေအာက်မှာ သူခိုးကလူဟစ်ြပီး မှိုင်းတိုက်ေနတာေတွ ေန့စဉ်နဲ့အမျှ ဖတ်ရြကားရတယ်။ တကယ့်အမှန်တရားဆိုတာ နလန်မထူနိုင်ေတာ့လို့ ဘာအသံမှကို မထွက်နိုင်ေတာ့ဘူး။ ေအာ်နိုင်တဲ့အသံပဲ လူြကားရမယ်။
အသံြကားတိုင်း ဟုတ်သည်မဟုတ်သည် မချင့်ချိန်ပဲ လက္ခဏကိုနှင်လွှတ်ေနရင်ေတာ့ ေနာက်တစ်ခန်းဆိုရင် မယ်သီတာ သကင်္န်းြခံုထားတဲ့ ဒဿဂီရိေနာက်ကိုပါေတာ့မယ်။ အေရးြကီးတာက ဘယ်ဟာက ကိုယ့်တိုင်းရင်းသားလဲ ကွဲြပားဖို့၊ အဲသည်ကိုယ့်တိုင်းရင်းသားေတွကို ညှာတာဖို့၊ သူတို့နဲ့ စည်းစည်းလံုးလံုး ချစ်ချစ်ခင်ခင်ေနဖို့ပါ။
အြပန်အလှန် အနာတရရှိခဲ့တဲ့ ကိစ္စေတွမှာလည်း ကိုယ့်ဘက်ကိုေရာက်လာခိုက် သေဘာထားြကီးြကီးနဲ့ ဘတစ်ြပန်ကျားတစ်ြပန်ဇာတ်လမ်းကို ရပ်ပလိုက်ဖို့ပါ။ ဒီဘက်ကလွှဲလိုက်ရင် ဟိုဘက်ကလည်း ြပန်လာဦးမှာပဲ။ ေရှ့ခရီးဆက်ချင်ရင် ကရွတ်ကင်းေလျှာက် ေလျှာက်လို့ မြဖစ်ဘူးေလ။
ေလျှာက်မယ့်ေလျှာက် ရန်ကုန်ကေန လိုင်ဇာအေရာက် ေလျှာက်ရမှာေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား။ ေဟာ ေြပာရင်းဆိုရင်း မန္တေလးေတာင် ေရာက်ေနပတဲ့။ ဆက်ေလျှာက်ြကစို့ကွယ်။ အိုမေဝးဘု ေရာက်လုပါြပီ။
ဒါေပမယ့် ဒီအချိန်မှာ အဲဒီအေြကာင်းေရးရတာကလည်း အလကားေနရင်း မဲ့ရွဲ့ဆဲဆို အတင်းတုပ်အပုပ်ချမယ့်သူေတွ ရှိမှာ ေသချာသေလာက်ပဲ။ သူတို့ေတွ တည့်သွားလို့ မြဖစ်ဘူး။ ြငိမ်းချမ်းသွားလို့ မြဖစ်ဘူး။
ငါတို့ထမင်းအိုးကွဲသွားလိမ့်မယ် လို့ ယံုြကည်ေနသူေတွ မနည်းမေနာြကီးကို ရှိတယ်။ ဟိုဘက်တို့လိုက် သည်ဘက်ရှို့လိုက်လုပ်ြပီး သူများရပ်ရွာမှာ ထမင်းနပ်မှန်ေနသူေတွကေတာ့ ပူရှာမေပါ့ေလ။ ေကအိုင်ေအဆိုတာ တရုတ်ေကျာေထာက်ေနာက်ခံနဲ့ပါလို့ ေြပာတာေတာင်မှ ငယ်ပါငုတ်စူးသလို ေစွ့ေစွ့ခုန်ေနတဲ့သူလည်း ရှိရဲ့။
မဟုတ်မဟတ် လုပ်ဇာတ်ေတွေတာ့ ဘာအေြကာင်းနဲ့မှ ဘယ်ဘက်ကမှ ဝါဒြဖန့်ေနစရာ အေြကာင်းမရှိပါဘူး။ မယံုရင် လိုင်ဇာကလူေတွ ကချင်စကားေြပာတာ ဘယ်နှစ်ေယာက် တရုတ်စကားေြပာတာ ဘယ်နှစ်ေယာက်လဲ ြပန်ြကည့်လိုက်ပါဦး။ ဒီ့ထက်တိတိကျကျ ေြပာြပရရင် လိုင်ဇာမှာလည်း ကိုယ့်ဆီကလိုပဲ နယ်စပ်ေဒသဖွံ့ြဖိုးေရးလုပ်တဲ့ အစိုးရမဟုတ်ေသာ အဖွဲ့အစည်းေတွ ရှိတယ်ဗျ။
ဒါေပမယ့် ြမန်မာဘက်က NGO ေတာ့ မဟုတ်ဘူး။ တရုတ်NGOေတွ၊ တရုတ်ဆရာဝန်ေတွဆိုေပမယ့် ြမန်မာေဆးေကျာင်းဆင်း တရုတ်စကားမွှတ်ေနတဲ့ သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက် အဲဒီမှာ လုပ်ခဲ့ဖူးတယ်။ လိုင်ဇာမှာ အလုပ်လုပ်ဖို့ တရုတ်ဗီဇာယူရတယ်။ ြပည်မြကီးမှာ သင်တန်းတက်ရတယ်။ လိုင်ဇာြမို့က ကျန်းမာေရး စာရင်းဇယားကိန်းဂဏန်းေတွက တရုတ်ြပည်ကိုတင်ရတယ်။
ကာကွယ်ေဆးထိုးတာ၊ ကုသမှုအစီရင်ခံတာ၊ အြကံဉာဏ်ေတာင်းတာ အားလံုး တရုတ်ြပည်ကိုသွားတယ်။ သူတို့ဆီ လူစိမ်းဝင်လို့ မသကင်္ာရင် သိပ်ခက်ခက်ခဲခဲ စစ်ေဆးစရာ မလိုဘူး။ ပတ်ထားတဲ့ လက်ပတ်နာရီ ေကာက်ြကည့်လိုက်။ ြမန်မာစံေတာ်ချိန်ြကီးနဲ့ဆို ဘာဆင်ေြခမှ ေပးလို့မရဘူး။ ကချင် မဟုတ်ဘူး မြငင်းဘူး။
ကချင်မရှိဘူး မေြပာဘူး။ သိုးေရေအာက်မှာ ဝံပုေလွရှိတယ်လို့ပဲ ေြပာချင်တာ။ ဒီေလာက်ရှင်းေနတာြကီးကို ေြပာင်လိမ်ေနတာကေတာ့ မသိလို့ ဟုတ်ပံုမရပါဘူး။ ပိုက်ဆံရလို့ အဲဒီဘက်က ေရးစားေနတာေနမှာေပါ့။ ဒါမျိုးေတွ အချိန်ကုန်ခံြပီး ြပန်လှန်ြငင်းခုန်ေနဖို့ ဝါသနာ မပါပါဘူး။
လိုင်ဇာမှာရှိတဲ့ ကချင်ဆိုတဲ့အဖွဲ့အစည်း၊ မူဆယ်အထိ ဆက်ေြကးေကာက်ေနတဲ့ သူပုန်အဖွဲ့အစည်း၊ ေလာက်ကိုင်မှာရှိတဲ့ ကိုးကန့်တိုင်းရင်းသားဆိုတဲ့ လက်နက်ကိုင် ြငိမ်းချမ်းေရးအဖွဲ့အစည်း၊ အဲဒီကေအာက်ဘက်ဆင်းတဲ့ ဝလက်နက်ကိုင် တိုင်းရင်းသားေတွ၊ အဲဒါေတွအားလံုးက ြမန်မာေြမပံုထဲမှာသာ နံမယ်ေတွကွဲသွားတာ။
ဟိုဘက်မှာေတာ့ တရုတ်ြပည်မြကီးရဲ့ ယူနန်ြပည်နယ် တစ်နယ်တည်းပဲ။ ြမန်မာစစ်တပ်ကေတာ့ သူတို့ကိုသတ်မယ့်လက်နက်ေတွကို သူပုန်ေတွဆီ ေရာင်းမစားတာေသချာတယ်။ လာစရာလမ်းကလည်း နှစ်လမ်းမရှိဘူး။ ဘယ်ဘက်ကေသေသ တရုတ်နိုင်ငံသား တစ်ေယာက် မပါဘူး။ အေနသာြကီး။ ဘယ်ဘက်ကဝယ်ဝယ် အြမတ်အစွန်းကနင့်လို့။ ယာလည်းညက် ြကက်လည်းပန်း၊ ြခံလည်းလံု။ အခုကိုယ့်ဗမာစစ်တပ် (သူတို့ေခါ်သလိုပဲ ထားလိုက်ပါေတာ့) ဘက်မှာေတာ့ နာလည်းနာေသး နံလည်းနံေသး။ ဘယ်သူေတွ ဘယ်နှစ်ေယာက် ကျသွားတယ်ဆိုတာေတာ့ လူြကားသူြကားမေကာင်းလို့ ေြပာေတာင် မေြပာချင်ေတာ့ဘူး။ ြပည်ေထာင်စုေန့ြကီးမှာ တိုင်းရင်းသားေတွ စည်းလံုးဖို့အေြကာင်းေြပာချင်လို့ ပူးကပ်ေနတဲ့ အေမှာင့်ပေယာဂေတွကို အရင်ြမင်ေအာင် ထုတ်ရတာပါ။
ေကအိုင်ေအလို့ပဲ အမည်ခံခံ၊ ေကအိုင်အိုလို့ပဲ ေြပာချင်ေြပာ၊ အဲဒီထဲမှာရှိေနတဲ့ ကချင်တိုင်းရင်းသားေတွနဲ့ စစ်မှန်တဲ့ ြငိမ်းချမ်းေရးကို ရေစချင်လို့ ေဆွးေနွးခဲ့တဲ့သူေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့ဘူး။ အေြဖတစ်ခုခုရဖို့လည်း မနီးစပ်ေသးဘူး။ အဲဒါေြကာင့် ြကားထဲက ဝင်ြပီး အုန်းစားေပးပါတယ်။ ရည်ရွယ်ချက်ကေတာ့ ဘယ်ဘက်ကမှ လိုက်ဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။ နှစ်ဦးနှစ်ဘက် ေြပလည်ြငိမ်းချမ်းေစဖို့ပါ။ ဒီြပဿနာရဲ့အစကို ဖက်ဒရယ်မူေတာင်းဖို့ ြဗိတိသျှေတွက ေသွးထိုးေပးသွားတာလို့ ေြပာြကတာ လွတ်လပ်ေရး ရကာစကေတာ့ ြဖစ်ချင်ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဒါေပမယ့် ၁၉၄၈ ကတည်းက အဲဒီြဗိတိသျှဆိုတာြကီးက မရှိေတာ့ပဲ ေဆွမျိုးေပါက်ေဖာ်ေတွက သမိုင်းေပးတာဝန်ကို လက်လွှဲယူလိုက်ေတာ့ မကင်းရာမကင်းေြကာင်းရှိသူေတွမို့လို့ လက်သည်အေဟာင်းြကီးကိုပဲ သီဟတင်စိုးကား ဆက်ရိုက်ခိုင်းထားြကပံုရပါတယ်။ ကူမင်တန်ေတွကိုတိုက်တဲ့ ေကျာ်ေဆွရဲ့ ဂန္တဝင်
“ပုလဲမျက်ရည်”
ဇာတ်ကားြကီးကိုေတာင် လက်စေဖျာက် ေချာင်ထိုးထားလိုက်ေတာ့တယ်။ ရုပ်လံုးေပါ်လာတာကေတာ့ နယ်စပ်က ကျွံဝင်လာတဲ့ြပဿနာကို ဘဂင်္လားက ဘာသာေရး၊ လူ့အခွင့်အေရး ေခါင်းစဉ်တပ် အကာအကွယ်ယူသလိုပဲ တရုတ်က တိုင်းရင်းသား ေခါင်းစဉ်တပ်ထားတာ လို့ သိသာလာတယ်။ စီးပွားေရးနဲ့ဝင်လာတာကေတာ့ မန္တေလးြမို့ေတာင် သိမ်းြပီးေနြပီ။ အဲဒါေတွကို ြမင်ေအာင် မြကည့်နိုင်တဲ့အတွက် ြမန်မာနဲ့ ကချင်နဲ့၊ ြမန်မာနဲ့ ရခိုင်နဲ့ စိတ်ေတွနာကုန်ြကတယ်။ မတည့်တဲ့အတူတူေတာ့ အတူမေနချင်ေတာ့ပါဘူး လို့ ြဖစ်ကုန််တယ်။ ဘယ်လိုပဲ ရင်ြကားေစ့ေစ့ ပဋိပက္ခေတွ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်လာရတယ်။
ဒီအခါမှာ စဉ်းစားဖို့လိုတာက အဲဒီပဋိပက္ခကို ဘယ်လိုရင်ဆိုင်ေြဖရှင်းမလဲ ဆိုတာပဲ။ ဟိုတေလာတုန်းက ေြပာတာကေတာ့ နိုင်ငံေရးနည်းနဲ့ ေြဖရှင်းမတဲ့။ ဒါေပမယ့် ေတ့ေတ့ဆိုင်ဆိုင်ကျေတာ့ လဂွန်းအိ်န်လည်းမပါ၊ မိုးညှင်းသတိုးလည်းမပါပဲနဲ့ ေတ့လွဲလွဲသွားတယ်။ မျက်စိေအာက်တင် ကိုယ့်ရဲေဘာ်ေတွ ေသေြက အနာတရြမင်ရြပန်ေတာ့ ဒီဘက်ကတခါ သီရိလကင်္ာမှာ ကျားသူပုန်ေတွ နှိမ်သလိုနှိမ်နှင်းပစ်မယ် ဆိုြပီး အပျက်ပျက်နဲ့ နှာေခါင်းေသွးထွက်ကုန်တယ်။
အေြဖေတာ့ မေပါ်ေသးဘူး။ ေမျှာ်လင့်ထားတာက သည်ဘက်ကလည်း လိုင်ဇာကိုသိမ်းနိုင်ရင် ေသချာေပါက် ြငိမ်းချမ်းေရးကမ်းလှမ်းလာလိမ့်မယ်။ ဟိုဘက်ကလည်း လိုင်ဇာကျချင်ကျ ေကအိုင်ေအေပျာက်သွားလိမ့်မယ်ေတာ့ မထင်နဲ့တဲ့။ ဤခရီးမနီးေသးေပါင်ဗျာ။
တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်ပါပဲ။ ရုပ်သံလိုင်းတစ်ခုကလွှင့်တဲ့ အိန္ဒိယရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားတစ်ကား ြကည့်လိုက်ရတဲ့အခါ ရင်ထဲမှာ ဒိုင်းကနဲ ေြပာစရာစကားေတွ ပလံုစီလာတယ်။ နံမယ်က
“Black and White”
တဲ့။ ဒီရုပ်ရှင်ကားကို ခံစားနိုင်ဖို့ ေနရူး ရဲ့
“အိန္ဒိယကိုရှာေဖွေတွ့ရှိြခင်း”
ကို နည်းနည်းနိဒါန်းပျိုးဖို့လိုမယ်။ သူကဘာေြပာသလဲဆိုေတာ့ အိန္ဒိယဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာကို ကိုယ်စားြပုသလဲတဲ့။ အိန္ဒိယေြမာက်ပိုင်း အိန္ဒုြမစ်ဝှမ်းက မိုဟင်ဂျိုဒါဂို ြမို့ကေန ေတာင်ဘက်စွန်း အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာထဲကို ချွန်ထွက်သွားတဲ့ ကိုမိုရင်အငူအထိ အကျယ်အဝန်းနဲ့ ပထဝီေြမြကီးလား။ အဲဒီေြမြကီးအေပါ်မှာ ရှင်သန်ေနထိုင်ြကတဲ့ အိန္ဒိယနွယ်ဖွားတိုင်းရင်းသားေတွလား။
လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်း ၅၀၀၀ ေကျာ်ကာလကေန သည်ကေန့အထိ အဆက်အစပ်မပျက် အြမဲရှင်သန်ဆက်ခံလာခဲ့တဲ့ ယဉ်ေကျးမှုေတွလား။ ခရီးသွားဧည့်သည်ေတွကို ဆွဲေဆာင်ဖို့ ေရွှေပလွှာေတွထဲမှာပါသလို ေဆးေရာင်စံုအိန္ဒိယ၊ ဂန္ဓာရံုအိန္ဒိယ၊ အံဖွယ်သုတ အိန္ဒိယဆိုတဲ့ ထူးြခားဆန်းြပားမှုေတွလား။ ေြပာချင်တာေြပာ။ ေတွးချင်တာေတွး အဲဒါေတွ အားလံုးပါတာ အိန္ဒိယပါပဲတဲ့။
ကမ္ဘာေပါ်မှာ အိန္ဒိယေလာက် မတူကွဲြပားြခားနားနိုင်တာ မရှိပါဘူးတဲ့။ (ကိုယ့်မျက်စိထဲမေတာ့ ကုလားဆိုတာ အကုန် အတူတူမှတ်ေနတာ။ ဘယ်ဟုတ်လို့လဲ။) ေြမာက်ဘက်ဖျားက ပထန်ေတွနဲ့ ေတာင်ဘက်ဖျားက တမီလ်ေတွဟာ အရပ်အေမာင်း၊ အသားအေရာင်၊ ရုပ်ဆင်းသွင်ြပင်ချင်း ဘာမှမဆိုင်၊ ဆန့်ကျင်ဘက်ေတွပါတဲ့။ အစားအေသာက်၊ အဝတ်အစား၊ ဘာသာစကားေတွ ဘယ်လိုမှ ဆက်စပ်လို့ မရေအာင် ကွဲြပားပါသတဲ့။
သို့ေသာ်ြငားလည်း ပထန်တစ်ေယာက်နဲ့ တမီလ်တစ်ေယာက် အတူတူရပ်ေနတုန်းြကည့်လိုက်ရင် အဲဒီမတူြခားနားချက်ေတွထဲမှာ အိန္ဒိယသွင်ြပင်လက္ခဏာ (ကုလားရုပ်ေပါက်တာကို ေြပာချင်တာ ြဖစ်လိမ့်မယ်) ကေတာ့ နှစ်ေယာက်စလံုးမှာ အထင်အရှားေတွ့ရပါလိမ့်မယ်တဲ့။ အဲဒီရုပ်လက္ခဏာက တကမ္ဘာလံုး သူတို့ြကိုက်တဲ့ေနရာမှာသွားေန၊ ဘယ်သူေတွနဲ့ေနေန။ ဘယ်ယဉ်ေကျးမှုနဲ့ေနေန ေပျာက်သွားရိုးထံုးစံ မရှိဘူးတဲ့။ (စကားေြပာရင် ေခါင်းကေလး ရမ်းကာရမ်းကာ ေြပာတတ်တာ၊ မျက်လံုးြပူး၊ နှာေခါင်းချွန်၊ အေမွှးသန်တာတို့ကို ေြပာတာများလားမသိ) ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ အဲဒီလက္ခဏာေတွက အိန္ဒိယနိုင်ငံသားေတွဆီမှာ အြမစ်တွယ်ေနတာ နှစ်ေပါင်းေထာင်ေသာင်းမက ရှိေနလို့ပါတဲ့။ ဒါေြကာင့် အိန္ဒိယရဲ့နယ်နိမိတ်ဆိုတာ ေြမပံုစာရွက်ေပါ်မှာတင် ြမင်ရတာ မဟုတ်ဘူး။ လူသားေတွကို ြကည့်လိုက်ရင်ကို ထင်ရှားေနပါသတဲ့။
ဒါေပမယ့် အိန္ဒိယမှာ လွတ်လပ်ေရးမရခင်ကတည်းက အင်မတန်ြကီးမားတဲ့ အက်ရာြကီးတစ်ခုကို အစဉ်သြဖင့် ရင်ြကားေစ့ေစ့ေနရပါတယ်။ အဲဒါကေတာ့ အိန္ဒိယတိုင်းသားချင်းတူေပမယ့် သူတို့ရှိခိုးတဲ့ ဘုရားချင်း မတူြခားနားတဲ့ ြပဿနာပါ။ လွတ်လပ်ေရးရဖို့ ြငိမ်းချမ်းစွာဆန္ဒြပမယ်ဆိုတဲ့ မဟတ္တမဂန္ဒီြကီးေတာင် အဲဒီအေရးကျေတာ့ ေရတိမ်နစ်ရပါတယ်။ အင်ဒီယာဂန္ဒီတို့၊ ရာဂျစ်ဂန္ဒီတို့လည်း မျိုးရိုးစဉ်ဆက်လိုက် ေပးဆပ်ြကရတယ်။ စစ်ပွဲေပါင်းများစွာ ြဖစ်ပွားခဲ့တယ်။ အဓိကရုဏ်းေပါင်းများစွာ နှိမ်နှင်းခဲ့ရတယ်။ ဘယ်တုန်းကမှလည်း ြငိမ်းမသွားခဲ့ဘူး။ ဒီ
“အြဖူ နဲ့ အမည်း”
ဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်ကားကေလးကေတာ့ အဲဒီပဋိပက္ခေတွကို အေြဖရှာပံုကေလး ြပထားတဲ့ ေပါ်လစီကားကေလးပါ။
ဘာသာေရးအဓိကရုဏ်းတစ်ခုမှာ မိဘမဲ့ြဖစ်သွားရှာတဲ့ လူငယ်ေလးတစ်ဦးဟာ အြခားအြခားေသာ သူ့လိုေြမစာပင်ကေလးများနဲ့အတူ ဘာသာေရးအစွန်းေရာက် အြကမ်းဘက်တိုက်ခိုက်ေရး ေလ့ကျင့်သင်ြကားေပးမယ့်သူေတွရဲ့ သူတို့လိုချင်သလို ေသခိုင်းဖို့ ခဏတာကယ်တင်မှုေအာက်ကို ေရာက်သွားပါတယ်။
ေကျွးေမွးြပုစု သွန်သင်ညွှန်ြပမှုေတွ ြပီးတဲ့ေနာက်မှာ သူ့ကိုအနီးကပ်ေနရာယူဖို့ တာဝန်ေပးလိုက်တာကေတာ့ ချပ်ဒနီေချာင်ြမို့က လူချစ်လူခင် အင်မတန်ေပါတဲ့ ပါေမာက္ခြကီး နဲ့ ဇနီးြဖစ်သူတို့ရဲ့ အိမ်မှာ လူယံုတစ်ေယာက်ြဖစ်လာေအာင် လုပ်ဇာတ်ေတွဆင်ြပီး အတွင်းစည်းေရာက်ေအာင် ဝင်ေစပါတယ်။ ပန်းတိုင်ထားတာကေတာ့ လွတ်လပ်ေရးေန့ အခမ်းအနားကို ဝန်ြကီးချုပ်လာ မိန့်ခွန်းေြပာတဲ့အခါ ြမို့မျက်နှာဖံုးမိသားစုနဲ့အတူ ပွဲခင်းထဲဝင်ြပီး အေသခံဗံုးခွဲရမှာပါ။
သေဘာထားြပည့်ဝတဲ့ ပညာတတ်မိသားစုနဲ့ ထဲထဲဝင်ဝင် ေနထိုင်မိတဲ့အခါ ေကာင်ေလးဘက်က သေဘာထားေတွ မသိမသာ ေပျာ့ေြပာင်းလာပါတယ်။ တေန့ေသာအခါ ေဈးလယ်ေခါင်မှာ လာဘ်ေပးလာဘ်ယူ မတရားမှုတစ်ခုနဲ့ ြကံုလို့ ပါေမာက္ခကေတာ်က သတိေပးဆံုးမတဲ့အခါ အြပစ်ရှိသူက ဝန်မခံပဲ
“ဒါ သက်သက်မဲ့ သူ့ကို ဘာသာြခားဆိုြပီး နှိမ့်ချဆက်ဆံတာ။”
ဆိုြပိး အတင်းဘာသာေရးအေရာင်ဆိုးြပီးေတာ့ အုပ်စုနဲ့ ရန်ပွဲြဖစ်ေအာင် ေချာက်ချပါတယ်။ နဂိုကမှ ခဏခဏ ဘာသာေရးအဓိကရုဏ်းေတွ ြဖစ်ေနကျြမို့ဆိုေတာ့ ေဈးလည်ေခါင် တုတ်တပျက် ဓါးတပျက် ြဖစ်ေတာ့မယ့်အေရးမှာ အမျိုးသမီးက သူ့အိမ်ကမူဆလင်နှစ်ေယာက်ကို လူလည်ေခါင်ဆွဲေခါ်လိုက်ြပီး
“ဘာသာေရးကို ခုတံုးမလုပ်ပါနဲ့။ ဒါ စာရိတ္တနဲ့ဆိုင်တဲ့ကိစ္စပါ။ ဒီလူနှစ်ေယာက်စလံုးဟာ တို့အိမ်က မိသားစုဝင်၊ ငါ့ေမာင်ေလးေတွပါ။ ေခါင်းေပါ်ေဆာင်းထားတဲ့ ဦးထုပ်ကို နင်ြမင်သလား။ ငါတို့မှာ ဘာသာေရး ခွဲြခားတဲ့စိတ် မရှိဘူးဆိုတာ သူတို့ကိုေမး။ ကိုယ့်ြပဿနာကိုယ်ရှင်း။ ဘာသာေရးကို ဆွဲမထည့်ပါနဲ့။”
လို့ ရှင်းပါတယ်။
ေကာင်ကေလးကို လိုသလို ြကိုးဆွဲဖို့ အနာေဟာင်းေဖာ်ေဖာ်ြပီး ဆွဆွေပးေနတာကေတာ့ သူ့အေမတုန််းက ဘယ်သူေတွသတ်လို့ ဘယ်ေနရာမှာ ေသသွားရတာ ဆိုြပီး အဆက်မြပတ် မီးေမွှးေပးထားပါတယ်။ မီးေလးြပလိုက် မှိုင်းေလးတိုက်လိုက်နဲ့ လွတ်လပ်ေရးပွဲြကီးနီးလာတဲ့အခါ အခမ်းအနားမှာ မပါပါေအာင် စီမံြပီး လျှို့ဝှက်လက်နက်များေပးလို့ အေသးစိတ် အစီအစဉ်ေတွ ေရးဆွဲပါတယ်။
ေသချာသွားတဲ့တစ်ေန့ လက်စလက်နေဖျာက်ဖို့ ေကာင်ေလးဆီက လက်ကိုင်ဖုန်းေတာင်းတဲ့အခါ အိမ်ကအကင်္ျီအိပ်ထဲမှာ ကျန်ခဲ့တယ်။ သွားယူလိုက်ပါဆိုြပီး လူြကံုနဲ့မှာရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် မပိရိေတာ့ အတင်းလုယူရင်း ဆရာကေတာ်ကို ေသနတ်နဲ့ ပစ်သတ်လိုက်ေရာ။ အခမ်းအနားြပင်ဆင်ေနတဲ့ ပါေမာက္ခ အိမ်ြပန်လာလို့ သူ့မိန်းမအြဖစ်ဆိုးနဲ့ တိုးတဲ့အခါ
“ဒီကိစ္စ ဒီအချိန်မှာ လူသိခံလို့ မြဖစ်ဘူး။ သိကုန်ရင် နှစ်ဘက်စလံုးက လူေတွအများြကီး ထပ်ေသကုန်လိမ့်မယ်။”
ဆိုြပီး တိတ်တိတ်ကေလး သြဂင်္ိုလ်လိုက်တယ်။ ေကာင်ေလးကို မျက်စိေအာက်က အေပျာက်မခံေတာ့ပဲ သူသွားေလရာ ေခါ်သွားတယ်။ မူဆလင်ေတွကို တေလးတစား ေနရာေပးဆက်ဆံတာကို သိသာြမင်သာေစတယ်။ အခမ်းအနားတက်လာတဲ့ ရာေထာင်မကေသာ ကေလးငယ်ကေလးေတွကို နှုတ်ဆက်ြပတယ်။ အိန္ဒိယဆိုတာ မတူကွဲြပား ြခားနားတဲ့သူေတွ အတူတကွ ြငိမ်းချမ်းစွာေနြကတယ်လို့ ခံစားမိေစတယ်။ ေထာက်လှမ်းေရးက လက်မတင်ေလးသိသွားလို့ ေကာင်ေလးကို လိုက်ဖမ်းတဲ့အခါ သူက လွတ်ေအာင်ကယ်လိုက်ေတာ့ စစ်ေြကာေရးကို သူကိုယ်တိုင်ေရာက်သွားေရာ။
သူေြပာတာကေတာ့ ရှင်းတယ်။ ဒီေကာင်ေလး သူ့အိမ်ကိုေရာက်ေနကတည်းက အေသခံဗံုးခွဲမလို့ဆိုတာ သူသိြပီးသား။ သူေရာ သူ့မိန်းမေရာ အဲေလာက်ြကီးပိန်းတဲ့အစားမဟုတ်ဘူး။ ဒါေပမယ့် အစကတည်းက လက်ပူးလက်ြကပ် မိေအာင်ေဖာ်ြပီး ဖမ်းလိုက်ရင် ဟိုက ေနာက်ထပ် တစ်ေယာက်ြပီးတစ်ေယာက် ထပ်လွှတ်ေနဦးမှာပဲ။ ဆံုးမှာကို မဟုတ်ဘူး။ ဒီေကာင်ေလးကို ဘယ်ဟာကအမှန်လဲ သိေစြပီး ြပန်လွှတ်လိုက်တယ်။
သူ့မိန်းမအသက်နဲ့ ရင်းထားရမှန်းသိသိြကီး။ ဟိုကိုြပန်ေရာက်သွားရင် သူနဲ့အတူတူ တြခားလူငယ်ေလးေတွလည်း သူတို့ဘက်က ဘယ်လိုသေဘာထားသလဲ အကုန်သိသွားလိမ့်မယ်။ ဒါမှ ေနာက်ထပ်ေနာက်ထပ် အေသခံလူသတ်သမားေတွ ေရာက်မလာေတာ့မှာတဲ့။ အဲသလို ဆင်ေြခေပးပါတယ်။ သူတွက်တဲ့အတိုင်းလည်း မှန်ပါတယ်။ ကိုယ်တို့ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာလည်းရှိတယ်။ ရန်ကိုရန်ချင်း မတံု့နှင်းနဲ့ဆိုတာေလ။ ဒါေပမယ့် လက်ေတွ့ကျေတာ့ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်းမို့ ဘယ်သူကမှ အဲေလာက် သေဘာထား မြကီးနိုင်ဘူး။
သူတို့အိန္ဒိယဘက်ကအေတွးအေခါ်ကျေတာ့ လက်ေတွ့ကျကျ ဆင်ြခင်ထားတယ်။ တရုတ်ကားေတွထဲမှာလို လက်စားေချတဲ့ အယူအဆကို အသားမေပးဘူး။
ဒီရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားဟာ သူတို့ဆီမှာလည်း ေတာ်ေတာ်ကို ခဲနဲ့အေပါက်ခံရမယ့် ဇာတ်ကားပါပဲ။ မူဆလင်ေတွဆိုတာ သူတို့နိုင်ငံမှာ တဝက်ေလာက်ရှိတာ မဟုတ်လား။ ဒါေပမယ့် သူတို့ေြပာချင်တာ မူဆလင်ေတွ လူသတ်ေနပါတယ် လို့ တစ်ခွန်းမှ မပါဘူး။ ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ်ြပိး အြကမ်းဖက်လုပ်ြကံတဲ့သူေတွရှိတယ်။
အဲဒီလူေတွဟာ လူစိတ်ေပျာက်ေအာင် မှိုင်းတိုက်ထားတဲ့အတွက် ကိုယ့်အသက်ကိုေတာင် မနှေြမာတာမို့ ဘယ်သူ့အသက်ကိုမှလည်း ဂရုမစိုက်ဘူး။ အေဖအေမြပန်သတ်ရရင်ေတာင် လူနှစ်ေယာက်ေလာက် စေတးရတာ ဘာြဖစ်ေသးလဲ လို့ပဲ ြမင်တယ်။ ဒီလိုလူေတွ ေမွးထုတ်နိုင်ဖို့ နိုင်ငံေရးပဋိပက္ခတစ်ခုခုမှာ ဓါးစာခံြဖစ်ရရှာတဲ့ အေြခအေနမဲ့ ေြမစာပင်ကေလးေတွကို လိုက်ရှာတယ်။ ြပီးရင် နိုင်ငံမှာ ဩဇာအရှိဆံုး သူတို့နဲ့အတိုက်အခံ ေခါင်းေဆာင်တစ်ေယာက်ေယာက်နဲ့ အသက်ချင်းလဲဖို့ ြကိုးစားတယ်။ စစ်တုရင်စကားနဲ့ ေြပာရရင် နယ်ရုပ်ကေလးနဲ့ ဘုရင်ကိုချက်လုပ်တာေပါ့။
အဲသေလာက်ေအာက်တန်းကျ သူရဲေဘာေြကာင်တဲ့ သူတို့ရဲ့ မဟာဗျူဟာေတွကို မွန်ြမတ်ပါတယ်ဆိုြပီး အထွဋ်အြမတ်ထား ကိုးကွယ်အပ်တဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့ နာမေတာ်နဲ့ အေရြခံုပလိုက်တယ်။ (ရခိုင်မှာဆို အုပ်စုဖွဲ့ လူသတ်ြပီး မုဒိန်းကျင့်တာေတာင် သူတို့သာသနာေတာ်ြကီးအတွက်ဆိုေတာ့ စဉ်းစားသာြကည့်ပါေတာ့) လူဆိုတာ ကိုယ့်အေဖအေမထိပါးြပီး ဆဲဆိုပုတ်ခတ်ရင် မခံနိုင်ဘူး။ ကိုယ်ရှိခိုးေနတဲ့ ဘုရားကို မဖွယ်မရာ ေြပာတာဆိုတာလည်း မခံနိုင်ဘူး။
အဲဒီသေဘာထားကေလးကို အသံုးချြပီး ရုပ်ရှင်ထဲက ဇာတ်ဝင်ခန်းကေလးလိုပဲ သူခိုးက လူေထာင်းတဲ့အခါ မူဆလင်ေတွကို နှိပ်စက်ေနပါတယ်။ ြကည့်မေနပါနဲ့။ ကယ်ေတာ်မူပါ လို့ သူကဦးေအာင် ဟစ်တယ်။ တစ်ဦးတစ်ေယာက်ရဲ့ မသမာမှုမှာ ဘာသာတူ လူအများကို ဆွဲထည့်ြပီး အသံုးချတာေပါ့။ အဓိကရုဏ်းေတွ ဆက်ြဖစ်လာေတာ့ လူအများအြပား ေသေြကပျက်စီးြကရတယ်။
ေရွှေကျာင်းေတာ်ြကီးမှာ လက်နက်ကိုင် ပုန်ကန်ြကမယ့် ဆစ်ခ်စစ်ေသွးြကွေတွကို နှိမ်နှင်းလို့ အြပစ်မဲ့ ဘုရားဖူးဆစ်ခ်လူမျိုးေတွ ေထာင်နဲ့ချီအသက်ဆံုးရှံုးရတယ်။ ဒီအတွက် ဆစ်ခ်ကိုယ်ရံေတာ် နှစ်ေယာက်ကေန အင်ဒီယာဂန္ဒီကိုလုပ်ြကံေတာ့ အိန္ဒိယနိုင်ငံအဝှမ်းမှာ ေနာက်ထပ် အြပစ်မဲ့တဲ့ ဆစ်ခ်လူမျိုးေထာင်ေပါင်းများစွာ အသက်စေတးြကရြပန်တယ်။ အဲသလိုမျိုး လူမျိုးေရး ဘာသာေရးကို အေြကာင်းြပုြပီး ပဋိပက္ခများစွာကို ဓါးဓါးချင်း တုတ်တုတ်ချင်း ေြဖရှင်းေနရရင် ကုလား နဲ့ ငါး အရုပ်ေရးထား ဆိုတဲ့စကားမှန်ဖို့ သိပ်မေဝးေတာ့ဘူး။
နိုင်ငံအတွက်လည်း ဘယ်ေလာက်နစ်နာတယ်ထင်သလဲ။ အမျိုးသားေခါင်းေဆာင်ဆိုတာ လူတစ်သန်းမှာ တစ်ေယာက်ထွက်လာဖို့ မလွယ်ဘူး။ ဘယ်ေကျာင်း ဘယ်ပညာရပ်နဲ့မှ ေမွးထုတ်ေပးလို့ မရဘူး။ နိုင်ငံအတွက် တစ်ဘဝလံုးေပးဆပ်ြပီး အနစ်နာခံတဲ့ စိတ်ဓါတ်ရှိမှ ြဖစ်တာ။ မဟတ္တမဂန္ဒီ၊ အင်ဒီယာဂန္ဒီ၊ ရာဂျစ်ဂန္ဒီ ထွက်လာသမျှ လူထုေခါင်းေဆာင်ေတွအားလံုး အမည်မသိ လုပ်ြကံသူတစ်ဦးနဲ့ လဲလဲသွားရတယ်။
ကဲ လုပ်ြကံမှုြကီးေတွ ေအာင်ြမင်သွားပါြပီတဲ့။ သူတို့ေမျှာ်မှန်းထားတဲ့ ဘာသာေရး နိုင်ငံေရးအကျိုးအြမတ်ရခဲ့တာ ဘယ်နှစ်ခါရှိသလဲ။ ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းကို သတ်လို့ ဂဠုန်ဦးေစာ ဝန်ြကီးချုပ်ြပန်မြဖစ်ဘူး။ ြမန်မာြပည်မှာ နစ်နာတာေတွ ဘယ်သူနဲ့ ြပန်အစားထိုးစရာရှိခဲ့လို့လဲ။
ဒီရုပ်ရှင်ြကည့်အြပီးမှာ ခံစားမိတာက ေလာေလာဆယ်မှာလည်း ကိုယ့်ဆီမှာ ဘာသာေရး၊ တိုင်းရင်းသားအေရး၊ လူ့အခွင့်အေရးေခါင်းစဉ်ေအာက်မှာ သူခိုးကလူဟစ်ြပီး မှိုင်းတိုက်ေနတာေတွ ေန့စဉ်နဲ့အမျှ ဖတ်ရြကားရတယ်။ တကယ့်အမှန်တရားဆိုတာ နလန်မထူနိုင်ေတာ့လို့ ဘာအသံမှကို မထွက်နိုင်ေတာ့ဘူး။ ေအာ်နိုင်တဲ့အသံပဲ လူြကားရမယ်။
အသံြကားတိုင်း ဟုတ်သည်မဟုတ်သည် မချင့်ချိန်ပဲ လက္ခဏကိုနှင်လွှတ်ေနရင်ေတာ့ ေနာက်တစ်ခန်းဆိုရင် မယ်သီတာ သကင်္န်းြခံုထားတဲ့ ဒဿဂီရိေနာက်ကိုပါေတာ့မယ်။ အေရးြကီးတာက ဘယ်ဟာက ကိုယ့်တိုင်းရင်းသားလဲ ကွဲြပားဖို့၊ အဲသည်ကိုယ့်တိုင်းရင်းသားေတွကို ညှာတာဖို့၊ သူတို့နဲ့ စည်းစည်းလံုးလံုး ချစ်ချစ်ခင်ခင်ေနဖို့ပါ။
အြပန်အလှန် အနာတရရှိခဲ့တဲ့ ကိစ္စေတွမှာလည်း ကိုယ့်ဘက်ကိုေရာက်လာခိုက် သေဘာထားြကီးြကီးနဲ့ ဘတစ်ြပန်ကျားတစ်ြပန်ဇာတ်လမ်းကို ရပ်ပလိုက်ဖို့ပါ။ ဒီဘက်ကလွှဲလိုက်ရင် ဟိုဘက်ကလည်း ြပန်လာဦးမှာပဲ။ ေရှ့ခရီးဆက်ချင်ရင် ကရွတ်ကင်းေလျှာက် ေလျှာက်လို့ မြဖစ်ဘူးေလ။
ေလျှာက်မယ့်ေလျှာက် ရန်ကုန်ကေန လိုင်ဇာအေရာက် ေလျှာက်ရမှာေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား။ ေဟာ ေြပာရင်းဆိုရင်း မန္တေလးေတာင် ေရာက်ေနပတဲ့။ ဆက်ေလျှာက်ြကစို့ကွယ်။ အိုမေဝးဘု ေရာက်လုပါြပီ။
0 comments:
Post a Comment