• “ချစ်သူများ​ေန့​ ​ေရှ့​တစ်ရက်​ေကျာ်”

    ​ေဖ​ေဖာ်ဝါရီ ၁၂ ရက်​ေန့​မှာ ​ေရး​တဲ့​မှတ်စုက ြပည်​ေထာင်စု​ေန့​အ​ေြကာင်း​ မဟုတ်ဘူး​ဆိုလို့​ရှိရင် ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာနိုင်ငံသား​ မပီသသလို ခံစား​မိလိမ့်​မယ် ထင်ပါရဲ့​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ဒီအချိန်မှာ အဲဒီအ​ေြကာင်း​ေရး​ရတာကလည်း​ အလကား​ေနရင်း​ မဲ့​ရွဲ့​ဆဲဆို အတင်း​တုပ်အပုပ်ချမယ့်​သူ​ေတွ ရှိမှာ ​ေသချာသ​ေလာက်ပဲ။ သူတို့​ေတွ တည့်​သွား​လို့​ မြဖစ်ဘူး​။ ြငိမ်း​ချမ်း​သွား​လို့​ မြဖစ်ဘူး​။

    ငါတို့​ထမင်း​အိုး​ကွဲသွား​လိမ့်​မယ် လို့​ ယံုြကည်​ေနသူ​ေတွ မနည်း​မ​ေနာြကီး​ကို ရှိတယ်။ ဟိုဘက်တို့​လိုက် သည်ဘက်ရှို့​လိုက်လုပ်ြပီး​ သူများ​ရပ်ရွာမှာ ထမင်း​နပ်မှန်​ေနသူ​ေတွက​ေတာ့​ ပူရှာမ​ေပါ့​ေလ။ ​ေကအိုင်​ေအဆိုတာ တရုတ်​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံနဲ့​ပါလို့​ ​ေြပာတာ​ေတာင်မှ ငယ်ပါငုတ်စူး​သလို ​ေစွ့​ေစွ့​ခုန်​ေနတဲ့​သူလည်း​ ရှိရဲ့​။

    မဟုတ်မဟတ် လုပ်ဇာတ်​ေတွ​ေတာ့​ ဘာအ​ေြကာင်း​နဲ့​မှ ဘယ်ဘက်ကမှ ဝါဒြဖန့်​ေနစရာ အ​ေြကာင်း​မရှိပါဘူး​။ မယံုရင် လိုင်ဇာကလူ​ေတွ ကချင်စကား​ေြပာတာ ဘယ်နှစ်​ေယာက် တရုတ်စကား​ေြပာတာ ဘယ်နှစ်​ေယာက်လဲ ြပန်ြကည့်​လိုက်ပါဦး​။ ဒီ့​ထက်တိတိကျကျ ​ေြပာြပရရင် လိုင်ဇာမှာလည်း​ ကိုယ့်​ဆီကလိုပဲ နယ်စပ်​ေဒသဖွံ့​ြဖိုး​ေရး​လုပ်တဲ့​ အစိုး​ရမဟုတ်​ေသာ အဖွဲ့​အစည်း​ေတွ ရှိတယ်ဗျ။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ြမန်မာဘက်က NGO ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​။ တရုတ်NGO​ေတွ၊​ တရုတ်ဆရာဝန်​ေတွဆို​ေပမယ့်​ ြမန်မာ​ေဆး​ေကျာင်း​ဆင်း​ တရုတ်စကား​မွှတ်​ေနတဲ့​ သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက် အဲဒီမှာ လုပ်ခဲ့​ဖူး​တယ်။ လိုင်ဇာမှာ အလုပ်လုပ်ဖို့​ တရုတ်ဗီဇာယူရတယ်။ ြပည်မြကီး​မှာ သင်တန်း​တက်ရတယ်။ လိုင်ဇာြမို့​က ကျန်း​မာ​ေရး​ စာရင်း​ဇယား​ကိန်း​ဂဏန်း​ေတွက တရုတ်ြပည်ကိုတင်ရတယ်။

    ကာကွယ်​ေဆး​ထိုး​တာ၊​ ကုသမှုအစီရင်ခံတာ၊​ အြကံဉာဏ်​ေတာင်း​တာ အား​လံုး​ တရုတ်ြပည်ကိုသွား​တယ်။ သူတို့​ဆီ လူစိမ်း​ဝင်လို့​ မသကင်္ာရင် သိပ်ခက်ခက်ခဲခဲ စစ်​ေဆး​စရာ မလိုဘူး​။ ပတ်ထား​တဲ့​ လက်ပတ်နာရီ ​ေကာက်ြကည့်​လိုက်။ ြမန်မာစံ​ေတာ်ချိန်ြကီး​နဲ့​ဆို ဘာဆင်​ေြခမှ ​ေပး​လို့​မရဘူး​။ ကချင် မဟုတ်ဘူး​ မြငင်း​ဘူး​။

    ကချင်မရှိဘူး​ မ​ေြပာဘူး​။ သိုး​ေရ​ေအာက်မှာ ဝံပု​ေလွရှိတယ်လို့​ပဲ ​ေြပာချင်တာ။ ဒီ​ေလာက်ရှင်း​ေနတာြကီး​ကို ​ေြပာင်လိမ်​ေနတာက​ေတာ့​ မသိလို့​ ဟုတ်ပံုမရပါဘူး​။ ပိုက်ဆံရလို့​ အဲဒီဘက်က ​ေရး​စား​ေနတာ​ေနမှာ​ေပါ့​။ ဒါမျိုး​ေတွ အချိန်ကုန်ခံြပီး​ ြပန်လှန်ြငင်း​ခုန်​ေနဖို့​ ဝါသနာ မပါပါဘူး​။

    လိုင်ဇာမှာရှိတဲ့​ ကချင်ဆိုတဲ့​အဖွဲ့​အစည်း​၊​ မူဆယ်အထိ ဆက်​ေြကး​ေကာက်​ေနတဲ့​ သူပုန်အဖွဲ့​အစည်း​၊​ ​ေလာက်ကိုင်မှာရှိတဲ့​ ကိုး​ကန့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ဆိုတဲ့​ လက်နက်ကိုင် ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​အဖွဲ့​အစည်း​၊​ အဲဒီက​ေအာက်ဘက်ဆင်း​တဲ့​ ဝလက်နက်ကိုင် တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ၊​ အဲဒါ​ေတွအား​လံုး​က ြမန်မာ​ေြမပံုထဲမှာသာ နံမယ်​ေတွကွဲသွား​တာ။

    ဟိုဘက်မှာ​ေတာ့​ တရုတ်ြပည်မြကီး​ရဲ့​ ယူနန်ြပည်နယ် တစ်နယ်တည်း​ပဲ။ ြမန်မာစစ်တပ်က​ေတာ့​ သူတို့​ကိုသတ်မယ့်​လက်နက်​ေတွကို သူပုန်​ေတွဆီ ​ေရာင်း​မစား​တာ​ေသချာတယ်။ လာစရာလမ်း​ကလည်း​ နှစ်လမ်း​မရှိဘူး​။ ဘယ်ဘက်က​ေသ​ေသ တရုတ်နိုင်ငံသား​ တစ်​ေယာက် မပါဘူး​။ အ​ေနသာြကီး​။ ဘယ်ဘက်ကဝယ်ဝယ် အြမတ်အစွန်း​ကနင့်​လို့​။ ယာလည်း​ညက် ြကက်လည်း​ပန်း​၊​ ြခံလည်း​လံု။ အခုကိုယ့်​ဗမာစစ်တပ် (သူတို့​ေခါ်သလိုပဲ ထား​လိုက်ပါ​ေတာ့​) ဘက်မှာ​ေတာ့​ နာလည်း​နာ​ေသး​ နံလည်း​နံ​ေသး​။ ဘယ်သူ​ေတွ ဘယ်နှစ်​ေယာက် ကျသွား​တယ်ဆိုတာ​ေတာ့​ လူြကား​သူြကား​မ​ေကာင်း​လို့​ ​ေြပာ​ေတာင် မ​ေြပာချင်​ေတာ့​ဘူး​။ ြပည်​ေထာင်စု​ေန့​ြကီး​မှာ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ စည်း​လံုး​ဖို့​အ​ေြကာင်း​ေြပာချင်လို့​ ပူး​ကပ်​ေနတဲ့​ အ​ေမှာင့်​ပ​ေယာဂ​ေတွကို အရင်ြမင်​ေအာင် ထုတ်ရတာပါ။ ​

    ေကအိုင်​ေအလို့​ပဲ အမည်ခံခံ၊​ ​ေကအိုင်အိုလို့​ပဲ ​ေြပာချင်​ေြပာ၊​ အဲဒီထဲမှာရှိ​ေနတဲ့​ ကချင်တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွနဲ့​ စစ်မှန်တဲ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ကို ရ​ေစချင်လို့​ ​ေဆွး​ေနွး​ခဲ့​တဲ့​သူ​ေပါင်း​လည်း​ မနည်း​ေတာ့​ဘူး​။ အ​ေြဖတစ်ခုခုရဖို့​လည်း​ မနီး​စပ်​ေသး​ဘူး​။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ြကား​ထဲက ဝင်ြပီး​ အုန်း​စား​ေပး​ပါတယ်။ ရည်ရွယ်ချက်က​ေတာ့​ ဘယ်ဘက်ကမှ လိုက်ဖို့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် ​ေြပလည်ြငိမ်း​ချမ်း​ေစဖို့​ပါ။ ဒီြပဿနာရဲ့​အစကို ဖက်ဒရယ်မူ​ေတာင်း​ဖို့​ ြဗိတိသျှ​ေတွက ​ေသွး​ထိုး​ေပး​သွား​တာလို့​ ​ေြပာြကတာ လွတ်လပ်​ေရး​ ရကာစက​ေတာ့​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။

     ဒါ​ေပမယ့်​ ၁၉၄၈ ကတည်း​က အဲဒီြဗိတိသျှဆိုတာြကီး​က မရှိ​ေတာ့​ပဲ ​ေဆွမျိုး​ေပါက်​ေဖာ်​ေတွက သမိုင်း​ေပး​တာဝန်ကို လက်လွှဲယူလိုက်​ေတာ့​ မကင်း​ရာမကင်း​ေြကာင်း​ရှိသူ​ေတွမို့​လို့​ လက်သည်အ​ေဟာင်း​ြကီး​ကိုပဲ သီဟတင်စိုး​ကား​ ဆက်ရိုက်ခိုင်း​ထား​ြကပံုရပါတယ်။ ကူမင်တန်​ေတွကိုတိုက်တဲ့​ ​ေကျာ်​ေဆွရဲ့​ ဂန္တဝင်

    “ပုလဲမျက်ရည်”

    ဇာတ်ကား​ြကီး​ကို​ေတာင် လက်စ​ေဖျာက် ​ေချာင်ထိုး​ထား​လိုက်​ေတာ့​တယ်။ ရုပ်လံုး​ေပါ်လာတာက​ေတာ့​ နယ်စပ်က ကျွံဝင်လာတဲ့​ြပဿနာကို ဘဂင်္လား​က ဘာသာ​ေရး​၊​ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ် အကာအကွယ်ယူသလိုပဲ တရုတ်က တိုင်း​ရင်း​သား​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ထား​တာ လို့​ သိသာလာတယ်။ စီး​ပွား​ေရး​နဲ့​ဝင်လာတာက​ေတာ့​ မန္တ​ေလး​ြမို့​ေတာင် သိမ်း​ြပီး​ေနြပီ။ အဲဒါ​ေတွကို ြမင်​ေအာင် မြကည့်​နိုင်တဲ့​အတွက် ြမန်မာနဲ့​ ကချင်နဲ့​၊​ ြမန်မာနဲ့​ ရခိုင်နဲ့​ စိတ်​ေတွနာကုန်ြကတယ်။ မတည့်​တဲ့​အတူတူ​ေတာ့​ အတူမ​ေနချင်​ေတာ့​ပါဘူး​ လို့​ ြဖစ်ကုန််တယ်။ ဘယ်လိုပဲ ရင်ြကား​ေစ့​ေစ့​ ပဋိပက္ခ​ေတွ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်လာရတယ်။

    ဒီအခါမှာ စဉ်း​စား​ဖို့​လိုတာက အဲဒီပဋိပက္ခကို ဘယ်လိုရင်ဆိုင်​ေြဖရှင်း​မလဲ ဆိုတာပဲ။ ဟိုတ​ေလာတုန်း​က ​ေြပာတာက​ေတာ့​ နိုင်ငံ​ေရး​နည်း​နဲ့​ ​ေြဖရှင်း​မတဲ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေတ့​ေတ့​ဆိုင်ဆိုင်ကျ​ေတာ့​ လဂွန်း​အိ်န်လည်း​မပါ၊​ မိုး​ညှင်း​သတိုး​လည်း​မပါပဲနဲ့​ ​ေတ့​လွဲလွဲသွား​တယ်။ မျက်စိ​ေအာက်တင် ကိုယ့်​ရဲ​ေဘာ်​ေတွ ​ေသ​ေြက အနာတရြမင်ရြပန်​ေတာ့​ ဒီဘက်ကတခါ သီရိလကင်္ာမှာ ကျား​သူပုန်​ေတွ နှိမ်သလိုနှိမ်နှင်း​ပစ်မယ် ဆိုြပီး​ အပျက်ပျက်နဲ့​ နှာ​ေခါင်း​ေသွး​ထွက်ကုန်တယ်။

    အ​ေြဖ​ေတာ့​ မ​ေပါ်​ေသး​ဘူး​။ ​ေမျှာ်လင့်​ထား​တာက သည်ဘက်ကလည်း​ လိုင်ဇာကိုသိမ်း​နိုင်ရင် ​ေသချာ​ေပါက် ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ကမ်း​လှမ်း​လာလိမ့်​မယ်။ ဟိုဘက်ကလည်း​ လိုင်ဇာကျချင်ကျ ​ေကအိုင်​ေအ​ေပျာက်သွား​လိမ့်​မယ်​ေတာ့​ မထင်နဲ့​တဲ့​။ ဤခရီး​မနီး​ေသး​ေပါင်ဗျာ။

    တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်ပါပဲ။ ရုပ်သံလိုင်း​တစ်ခုကလွှင့်​တဲ့​ အိန္ဒိယရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​တစ်ကား​ ြကည့်​လိုက်ရတဲ့​အခါ ရင်ထဲမှာ ဒိုင်း​ကနဲ ​ေြပာစရာစကား​ေတွ ပလံုစီလာတယ်။ နံမယ်က

    “Black and White”

    တဲ့​။ ဒီရုပ်ရှင်ကား​ကို ခံစား​နိုင်ဖို့​ ​ေနရူး​ ရဲ့​

    “အိန္ဒိယကိုရှာ​ေဖွ​ေတွ့​ရှိြခင်း​”

    ကို နည်း​နည်း​နိဒါန်း​ပျိုး​ဖို့​လိုမယ်။ သူကဘာ​ေြပာသလဲဆို​ေတာ့​ အိန္ဒိယဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာကို ကိုယ်စား​ြပုသလဲတဲ့​။ အိန္ဒိယ​ေြမာက်ပိုင်း​ အိန္ဒုြမစ်ဝှမ်း​က မိုဟင်ဂျိုဒါဂို ြမို့​က​ေန ​ေတာင်ဘက်စွန်း​ အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာထဲကို ချွန်ထွက်သွား​တဲ့​ ကိုမိုရင်အငူအထိ အကျယ်အဝန်း​နဲ့​ ပထဝီ​ေြမြကီး​လား​။ အဲဒီ​ေြမြကီး​အ​ေပါ်မှာ ရှင်သန်​ေနထိုင်ြကတဲ့​ အိန္ဒိယနွယ်ဖွား​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွလား​။

    လွန်ခဲ့​တဲ့​ နှစ်​ေပါင်း​ ၅၀၀၀ ​ေကျာ်ကာလက​ေန သည်က​ေန့​အထိ အဆက်အစပ်မပျက် အြမဲရှင်သန်ဆက်ခံလာခဲ့​တဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတွလား​။ ခရီး​သွား​ဧည့်​သည်​ေတွကို ဆွဲ​ေဆာင်ဖို့​ ​ေရွှ​ေပလွှာ​ေတွထဲမှာပါသလို ​ေဆး​ေရာင်စံုအိန္ဒိယ၊​ ဂန္ဓာရံုအိန္ဒိယ၊​ အံဖွယ်သုတ အိန္ဒိယဆိုတဲ့​ ထူး​ြခား​ဆန်း​ြပား​မှု​ေတွလား​။ ​ေြပာချင်တာ​ေြပာ။ ​ေတွး​ချင်တာ​ေတွး​ အဲဒါ​ေတွ အား​လံုး​ပါတာ အိန္ဒိယပါပဲတဲ့​။

    ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ အိန္ဒိယ​ေလာက် မတူကွဲြပား​ြခား​နား​နိုင်တာ မရှိပါဘူး​တဲ့​။ (ကိုယ့်​မျက်စိထဲမ​ေတာ့​ ကုလား​ဆိုတာ အကုန် အတူတူမှတ်​ေနတာ။ ဘယ်ဟုတ်လို့​လဲ။) ​ေြမာက်ဘက်ဖျား​က ပထန်​ေတွနဲ့​ ​ေတာင်ဘက်ဖျား​က တမီလ်​ေတွဟာ အရပ်အ​ေမာင်း​၊​ အသား​အ​ေရာင်၊​ ရုပ်ဆင်း​သွင်ြပင်ချင်း​ ဘာမှမဆိုင်၊​ ဆန့်​ကျင်ဘက်​ေတွပါတဲ့​။ အစား​အ​ေသာက်၊​ အဝတ်အစား​၊​ ဘာသာစကား​ေတွ ဘယ်လိုမှ ဆက်စပ်လို့​ မရ​ေအာင် ကွဲြပား​ပါသတဲ့​။

    သို့​ေသာ်ြငား​လည်း​ ပထန်တစ်​ေယာက်နဲ့​ တမီလ်တစ်​ေယာက် အတူတူရပ်​ေနတုန်း​ြကည့်​လိုက်ရင် အဲဒီမတူြခား​နား​ချက်​ေတွထဲမှာ အိန္ဒိယသွင်ြပင်လက္ခဏာ (ကုလား​ရုပ်​ေပါက်တာကို ​ေြပာချင်တာ ြဖစ်လိမ့်​မယ်) က​ေတာ့​ နှစ်​ေယာက်စလံုး​မှာ အထင်အရှား​ေတွ့​ရပါလိမ့်​မယ်တဲ့​။ အဲဒီရုပ်လက္ခဏာက တကမ္ဘာလံုး​ သူတို့​ြကိုက်တဲ့​ေနရာမှာသွား​ေန၊​ ဘယ်သူ​ေတွနဲ့​ေန​ေန။ ဘယ်ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​ေန​ေန ​ေပျာက်သွား​ရိုး​ထံုး​စံ မရှိဘူး​တဲ့​။ (စကား​ေြပာရင် ​ေခါင်း​က​ေလး​ ရမ်း​ကာရမ်း​ကာ ​ေြပာတတ်တာ၊​ မျက်လံုး​ြပူး​၊​ နှာ​ေခါင်း​ချွန်၊​ အ​ေမွှး​သန်တာတို့​ကို ​ေြပာတာများ​လား​မသိ) ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ အဲဒီလက္ခဏာ​ေတွက အိန္ဒိယနိုင်ငံသား​ေတွဆီမှာ အြမစ်တွယ်​ေနတာ နှစ်​ေပါင်း​ေထာင်​ေသာင်း​မက ရှိ​ေနလို့​ပါတဲ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ အိန္ဒိယရဲ့​နယ်နိမိတ်ဆိုတာ ​ေြမပံုစာရွက်​ေပါ်မှာတင် ြမင်ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ လူသား​ေတွကို ြကည့်​လိုက်ရင်ကို ထင်ရှား​ေနပါသတဲ့​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ အိန္ဒိယမှာ လွတ်လပ်​ေရး​မရခင်ကတည်း​က အင်မတန်ြကီး​မား​တဲ့​ အက်ရာြကီး​တစ်ခုကို အစဉ်သြဖင့်​ ရင်ြကား​ေစ့​ေစ့​ေနရပါတယ်။ အဲဒါက​ေတာ့​ အိန္ဒိယတိုင်း​သား​ချင်း​တူ​ေပမယ့်​ သူတို့​ရှိခိုး​တဲ့​ ဘုရား​ချင်း​ မတူြခား​နား​တဲ့​ ြပဿနာပါ။ လွတ်လပ်​ေရး​ရဖို့​ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာဆန္ဒြပမယ်ဆိုတဲ့​ မဟတ္တမဂန္ဒီြကီး​ေတာင် အဲဒီအ​ေရး​ကျ​ေတာ့​ ​ေရတိမ်နစ်ရပါတယ်။ အင်ဒီယာဂန္ဒီတို့​၊​ ရာဂျစ်ဂန္ဒီတို့​လည်း​ မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက်လိုက် ​ေပး​ဆပ်ြကရတယ်။ စစ်ပွဲ​ေပါင်း​များ​စွာ ြဖစ်ပွား​ခဲ့​တယ်။ အဓိကရုဏ်း​ေပါင်း​များ​စွာ နှိမ်နှင်း​ခဲ့​ရတယ်။ ဘယ်တုန်း​ကမှလည်း​ ြငိမ်း​မသွား​ခဲ့​ဘူး​။ ဒီ

    “အြဖူ နဲ့​ အမည်း​”

    ဆိုတဲ့​ ရုပ်ရှင်ကား​က​ေလး​က​ေတာ့​ အဲဒီပဋိပက္ခ​ေတွကို အ​ေြဖရှာပံုက​ေလး​ ြပထား​တဲ့​ ​ေပါ်လစီကား​က​ေလး​ပါ။

    ဘာသာ​ေရး​အဓိကရုဏ်း​တစ်ခုမှာ မိဘမဲ့​ြဖစ်သွား​ရှာတဲ့​ လူငယ်​ေလး​တစ်ဦး​ဟာ အြခား​အြခား​ေသာ သူ့​လို​ေြမစာပင်က​ေလး​များ​နဲ့​အတူ ဘာသာ​ေရး​အစွန်း​ေရာက် အြကမ်း​ဘက်တိုက်ခိုက်​ေရး​ ​ေလ့​ကျင့်​သင်ြကား​ေပး​မယ့်​သူ​ေတွရဲ့​ သူတို့​လိုချင်သလို ​ေသခိုင်း​ဖို့​ ခဏတာကယ်တင်မှု​ေအာက်ကို ​ေရာက်သွား​ပါတယ်။

     ​ေကျွး​ေမွး​ြပုစု သွန်သင်ညွှန်ြပမှု​ေတွ ြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ သူ့​ကိုအနီး​ကပ်​ေနရာယူဖို့​ တာဝန်​ေပး​လိုက်တာက​ေတာ့​ ချပ်ဒနီ​ေချာင်ြမို့​က လူချစ်လူခင် အင်မတန်​ေပါတဲ့​ ပါ​ေမာက္ခြကီး​ နဲ့​ ဇနီး​ြဖစ်သူတို့​ရဲ့​ အိမ်မှာ လူယံုတစ်​ေယာက်ြဖစ်လာ​ေအာင် လုပ်ဇာတ်​ေတွဆင်ြပီး​ အတွင်း​စည်း​ေရာက်​ေအာင် ဝင်​ေစပါတယ်။ ပန်း​တိုင်ထား​တာက​ေတာ့​ လွတ်လပ်​ေရး​ေန့​ အခမ်း​အနား​ကို ဝန်ြကီး​ချုပ်လာ မိန့်​ခွန်း​ေြပာတဲ့​အခါ ြမို့​မျက်နှာဖံုး​မိသား​စုနဲ့​အတူ ပွဲခင်း​ထဲဝင်ြပီး​ အ​ေသခံဗံုး​ခွဲရမှာပါ။

    သ​ေဘာထား​ြပည့်​ဝတဲ့​ ပညာတတ်မိသား​စုနဲ့​ ထဲထဲဝင်ဝင် ​ေနထိုင်မိတဲ့​အခါ ​ေကာင်​ေလး​ဘက်က သ​ေဘာထား​ေတွ မသိမသာ ​ေပျာ့​ေြပာင်း​လာပါတယ်။ တ​ေန့​ေသာအခါ ​ေဈး​လယ်​ေခါင်မှာ လာဘ်​ေပး​လာဘ်ယူ မတရား​မှုတစ်ခုနဲ့​ ြကံုလို့​ ပါ​ေမာက္ခက​ေတာ်က သတိ​ေပး​ဆံုး​မတဲ့​အခါ အြပစ်ရှိသူက ဝန်မခံပဲ

    “ဒါ သက်သက်မဲ့​ သူ့​ကို ဘာသာြခား​ဆိုြပီး​ နှိမ့်​ချဆက်ဆံတာ။”

    ဆိုြပိး​ အတင်း​ဘာသာ​ေရး​အ​ေရာင်ဆိုး​ြပီး​ေတာ့​ အုပ်စုနဲ့​ ရန်ပွဲြဖစ်​ေအာင် ​ေချာက်ချပါတယ်။ နဂိုကမှ ခဏခဏ ဘာသာ​ေရး​အဓိကရုဏ်း​ေတွ ြဖစ်​ေနကျြမို့​ဆို​ေတာ့​ ​ေဈး​လည်​ေခါင် တုတ်တပျက် ဓါး​တပျက် ြဖစ်​ေတာ့​မယ့်​အ​ေရး​မှာ အမျိုး​သမီး​က သူ့​အိမ်ကမူဆလင်နှစ်​ေယာက်ကို လူလည်​ေခါင်ဆွဲ​ေခါ်လိုက်ြပီး​

    “ဘာသာ​ေရး​ကို ခုတံုး​မလုပ်ပါနဲ့​။ ဒါ စာရိတ္တနဲ့​ဆိုင်တဲ့​ကိစ္စပါ။ ဒီလူနှစ်​ေယာက်စလံုး​ဟာ တို့​အိမ်က မိသား​စုဝင်၊​ ငါ့​ေမာင်​ေလး​ေတွပါ။ ​ေခါင်း​ေပါ်​ေဆာင်း​ထား​တဲ့​ ဦး​ထုပ်ကို နင်ြမင်သလား​။ ငါတို့​မှာ ဘာသာ​ေရး​ ခွဲြခား​တဲ့​စိတ် မရှိဘူး​ဆိုတာ သူတို့​ကို​ေမး​။ ကိုယ့်​ြပဿနာကိုယ်ရှင်း​။ ဘာသာ​ေရး​ကို ဆွဲမထည့်​ပါနဲ့​။”

    လို့​ ရှင်း​ပါတယ်။

    ​ေကာင်က​ေလး​ကို လိုသလို ြကိုး​ဆွဲဖို့​ အနာ​ေဟာင်း​ေဖာ်​ေဖာ်ြပီး​ ဆွဆွ​ေပး​ေနတာက​ေတာ့​ သူ့​အ​ေမတုန််း​က ဘယ်သူ​ေတွသတ်လို့​ ဘယ်​ေနရာမှာ ​ေသသွား​ရတာ ဆိုြပီး​ အဆက်မြပတ် မီး​ေမွှး​ေပး​ထား​ပါတယ်။ မီး​ေလး​ြပလိုက် မှိုင်း​ေလး​တိုက်လိုက်နဲ့​ လွတ်လပ်​ေရး​ပွဲြကီး​နီး​လာတဲ့​အခါ အခမ်း​အနား​မှာ မပါပါ​ေအာင် စီမံြပီး​ လျှို့​ဝှက်လက်နက်များ​ေပး​လို့​ အ​ေသး​စိတ် အစီအစဉ်​ေတွ ​ေရး​ဆွဲပါတယ်။

     ​ေသချာသွား​တဲ့​တစ်​ေန့​ လက်စလက်န​ေဖျာက်ဖို့​ ​ေကာင်​ေလး​ဆီက လက်ကိုင်ဖုန်း​ေတာင်း​တဲ့​အခါ အိမ်ကအကင်္ျီအိပ်ထဲမှာ ကျန်ခဲ့​တယ်။ သွား​ယူလိုက်ပါဆိုြပီး​ လူြကံုနဲ့​မှာရပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ မပိရိ​ေတာ့​ အတင်း​လုယူရင်း​ ဆရာက​ေတာ်ကို ​ေသနတ်နဲ့​ ပစ်သတ်လိုက်​ေရာ။ အခမ်း​အနား​ြပင်ဆင်​ေနတဲ့​ ပါ​ေမာက္ခ အိမ်ြပန်လာလို့​ သူ့​မိန်း​မအြဖစ်ဆိုး​နဲ့​ တိုး​တဲ့​အခါ

    “ဒီကိစ္စ ဒီအချိန်မှာ လူသိခံလို့​ မြဖစ်ဘူး​။ သိကုန်ရင် နှစ်ဘက်စလံုး​က လူ​ေတွအများ​ြကီး​ ထပ်​ေသကုန်လိမ့်​မယ်။”

    ဆိုြပီး​ တိတ်တိတ်က​ေလး​ သြဂင်္ိုလ်လိုက်တယ်။ ​ေကာင်​ေလး​ကို မျက်စိ​ေအာက်က အ​ေပျာက်မခံ​ေတာ့​ပဲ သူသွား​ေလရာ ​ေခါ်သွား​တယ်။ မူဆလင်​ေတွကို တ​ေလး​တစား​ ​ေနရာ​ေပး​ဆက်ဆံတာကို သိသာြမင်သာ​ေစတယ်။ အခမ်း​အနား​တက်လာတဲ့​ ရာ​ေထာင်မက​ေသာ က​ေလး​ငယ်က​ေလး​ေတွကို နှုတ်ဆက်ြပတယ်။ အိန္ဒိယဆိုတာ မတူကွဲြပား​ ြခား​နား​တဲ့​သူ​ေတွ အတူတကွ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာ​ေနြကတယ်လို့​ ခံစား​မိ​ေစတယ်။ ​ေထာက်လှမ်း​ေရး​က လက်မတင်​ေလး​သိသွား​လို့​ ​ေကာင်​ေလး​ကို လိုက်ဖမ်း​တဲ့​အခါ သူက လွတ်​ေအာင်ကယ်လိုက်​ေတာ့​ စစ်​ေြကာ​ေရး​ကို သူကိုယ်တိုင်​ေရာက်သွား​ေရာ။

    သူ​ေြပာတာက​ေတာ့​ ရှင်း​တယ်။ ဒီ​ေကာင်​ေလး​ သူ့​အိမ်ကို​ေရာက်​ေနကတည်း​က အ​ေသခံဗံုး​ခွဲမလို့​ဆိုတာ သူသိြပီး​သား​။ သူ​ေရာ သူ့​မိန်း​မ​ေရာ အဲ​ေလာက်ြကီး​ပိန်း​တဲ့​အစား​မဟုတ်ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ အစကတည်း​က လက်ပူး​လက်ြကပ် မိ​ေအာင်​ေဖာ်ြပီး​ ဖမ်း​လိုက်ရင် ဟိုက ​ေနာက်ထပ် တစ်​ေယာက်ြပီး​တစ်​ေယာက် ထပ်လွှတ်​ေနဦး​မှာပဲ။ ဆံုး​မှာကို မဟုတ်ဘူး​။ ဒီ​ေကာင်​ေလး​ကို ဘယ်ဟာကအမှန်လဲ သိ​ေစြပီး​ ြပန်လွှတ်လိုက်တယ်။

    သူ့​မိန်း​မအသက်နဲ့​ ရင်း​ထား​ရမှန်း​သိသိြကီး​။ ဟိုကိုြပန်​ေရာက်သွား​ရင် သူနဲ့​အတူတူ တြခား​လူငယ်​ေလး​ေတွလည်း​ သူတို့​ဘက်က ဘယ်လိုသ​ေဘာထား​သလဲ အကုန်သိသွား​လိမ့်​မယ်။ ဒါမှ ​ေနာက်ထပ်​ေနာက်ထပ် အ​ေသခံလူသတ်သမား​ေတွ ​ေရာက်မလာ​ေတာ့​မှာတဲ့​။ အဲသလို ဆင်​ေြခ​ေပး​ပါတယ်။ သူတွက်တဲ့​အတိုင်း​လည်း​ မှန်ပါတယ်။ ကိုယ်တို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာလည်း​ရှိတယ်။ ရန်ကိုရန်ချင်း​ မတံု့​နှင်း​နဲ့​ဆိုတာ​ေလ။ ဒါ​ေပမယ့်​ လက်​ေတွ့​ကျ​ေတာ့​ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအ​ေဟာင်း​မို့​ ဘယ်သူကမှ အဲ​ေလာက် သ​ေဘာထား​ မြကီး​နိုင်ဘူး​။

    သူတို့​အိန္ဒိယဘက်ကအ​ေတွး​အ​ေခါ်ကျ​ေတာ့​ လက်​ေတွ့​ကျကျ ဆင်ြခင်ထား​တယ်။ တရုတ်ကား​ေတွထဲမှာလို လက်စား​ေချတဲ့​ အယူအဆကို အသား​မ​ေပး​ဘူး​။

    ဒီရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​ဟာ သူတို့​ဆီမှာလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို ခဲနဲ့​အ​ေပါက်ခံရမယ့်​ ဇာတ်ကား​ပါပဲ။ မူဆလင်​ေတွဆိုတာ သူတို့​နိုင်ငံမှာ တဝက်​ေလာက်ရှိတာ မဟုတ်လား​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​ေြပာချင်တာ မူဆလင်​ေတွ လူသတ်​ေနပါတယ် လို့​ တစ်ခွန်း​မှ မပါဘူး​။ ဘာသာ​ေရး​ကို ခုတံုး​လုပ်ြပိး​ အြကမ်း​ဖက်လုပ်ြကံတဲ့​သူ​ေတွရှိတယ်။

    အဲဒီလူ​ေတွဟာ လူစိတ်​ေပျာက်​ေအာင် မှိုင်း​တိုက်ထား​တဲ့​အတွက် ကိုယ့်​အသက်ကို​ေတာင် မနှ​ေြမာတာမို့​ ဘယ်သူ့​အသက်ကိုမှလည်း​ ဂရုမစိုက်ဘူး​။ အ​ေဖအ​ေမြပန်သတ်ရရင်​ေတာင် လူနှစ်​ေယာက်​ေလာက် စ​ေတး​ရတာ ဘာြဖစ်​ေသး​လဲ လို့​ပဲ ြမင်တယ်။ ဒီလိုလူ​ေတွ ​ေမွး​ထုတ်နိုင်ဖို့​ နိုင်ငံ​ေရး​ပဋိပက္ခတစ်ခုခုမှာ ဓါး​စာခံြဖစ်ရရှာတဲ့​ အ​ေြခအ​ေနမဲ့​ ​ေြမစာပင်က​ေလး​ေတွကို လိုက်ရှာတယ်။ ြပီး​ရင် နိုင်ငံမှာ ဩဇာအရှိဆံုး​ သူတို့​နဲ့​အတိုက်အခံ ​ေခါင်း​ေဆာင်တစ်​ေယာက်​ေယာက်နဲ့​ အသက်ချင်း​လဲဖို့​ ြကိုး​စား​တယ်။ စစ်တုရင်စကား​နဲ့​ ​ေြပာရရင် နယ်ရုပ်က​ေလး​နဲ့​ ဘုရင်ကိုချက်လုပ်တာ​ေပါ့​။

    အဲသ​ေလာက်​ေအာက်တန်း​ကျ သူရဲ​ေဘာ​ေြကာင်တဲ့​ သူတို့​ရဲ့​ မဟာဗျူဟာ​ေတွကို မွန်ြမတ်ပါတယ်ဆိုြပီး​ အထွဋ်အြမတ်ထား​ ကိုး​ကွယ်အပ်တဲ့​ ဘုရား​သခင်ရဲ့​ နာမ​ေတာ်နဲ့​ အ​ေရြခံုပလိုက်တယ်။ (ရခိုင်မှာဆို အုပ်စုဖွဲ့​ လူသတ်ြပီး​ မုဒိန်း​ကျင့်​တာ​ေတာင် သူတို့​သာသနာ​ေတာ်ြကီး​အတွက်ဆို​ေတာ့​ စဉ်း​စား​သာြကည့်​ပါ​ေတာ့​) လူဆိုတာ ကိုယ့်​အ​ေဖအ​ေမထိပါး​ြပီး​ ဆဲဆိုပုတ်ခတ်ရင် မခံနိုင်ဘူး​။ ကိုယ်ရှိခိုး​ေနတဲ့​ ဘုရား​ကို မဖွယ်မရာ ​ေြပာတာဆိုတာလည်း​ မခံနိုင်ဘူး​။

    အဲဒီသ​ေဘာထား​က​ေလး​ကို အသံုး​ချြပီး​ ရုပ်ရှင်ထဲက ဇာတ်ဝင်ခန်း​က​ေလး​လိုပဲ သူခိုး​က လူ​ေထာင်း​တဲ့​အခါ မူဆလင်​ေတွကို နှိပ်စက်​ေနပါတယ်။ ြကည့်​မ​ေနပါနဲ့​။ ကယ်​ေတာ်မူပါ လို့​ သူကဦး​ေအာင် ဟစ်တယ်။ တစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ မသမာမှုမှာ ဘာသာတူ လူအများ​ကို ဆွဲထည့်​ြပီး​ အသံုး​ချတာ​ေပါ့​။ အဓိကရုဏ်း​ေတွ ဆက်ြဖစ်လာ​ေတာ့​ လူအများ​အြပား​ ​ေသ​ေြကပျက်စီး​ြကရတယ်။

    ​ေရွှ​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​မှာ လက်နက်ကိုင် ပုန်ကန်ြကမယ့်​ ဆစ်ခ်စစ်​ေသွး​ြကွ​ေတွကို နှိမ်နှင်း​လို့​ အြပစ်မဲ့​ ဘုရား​ဖူး​ဆစ်ခ်လူမျိုး​ေတွ ​ေထာင်နဲ့​ချီအသက်ဆံုး​ရှံုး​ရတယ်။ ဒီအတွက် ဆစ်ခ်ကိုယ်ရံ​ေတာ် နှစ်​ေယာက်က​ေန အင်ဒီယာဂန္ဒီကိုလုပ်ြကံ​ေတာ့​ အိန္ဒိယနိုင်ငံအဝှမ်း​မှာ ​ေနာက်ထပ် အြပစ်မဲ့​တဲ့​ ဆစ်ခ်လူမျိုး​ေထာင်​ေပါင်း​များ​စွာ အသက်စ​ေတး​ြကရြပန်တယ်။ အဲသလိုမျိုး​ လူမျိုး​ေရး​ ဘာသာ​ေရး​ကို အ​ေြကာင်း​ြပုြပီး​ ပဋိပက္ခများ​စွာကို ဓါး​ဓါး​ချင်း​ တုတ်တုတ်ချင်း​ ​ေြဖရှင်း​ေနရရင် ကုလား​ နဲ့​ ငါး​ အရုပ်​ေရး​ထား​ ဆိုတဲ့​စကား​မှန်ဖို့​ သိပ်မ​ေဝး​ေတာ့​ဘူး​။

    နိုင်ငံအတွက်လည်း​ ဘယ်​ေလာက်နစ်နာတယ်ထင်သလဲ။ အမျိုး​သား​ေခါင်း​ေဆာင်ဆိုတာ လူတစ်သန်း​မှာ တစ်​ေယာက်ထွက်လာဖို့​ မလွယ်ဘူး​။ ဘယ်​ေကျာင်း​ ဘယ်ပညာရပ်နဲ့​မှ ​ေမွး​ထုတ်​ေပး​လို့​ မရဘူး​။ နိုင်ငံအတွက် တစ်ဘဝလံုး​ေပး​ဆပ်ြပီး​ အနစ်နာခံတဲ့​ စိတ်ဓါတ်ရှိမှ ြဖစ်တာ။ မဟတ္တမဂန္ဒီ၊​ အင်ဒီယာဂန္ဒီ၊​ ရာဂျစ်ဂန္ဒီ ထွက်လာသမျှ လူထု​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွအား​လံုး​ အမည်မသိ လုပ်ြကံသူတစ်ဦး​နဲ့​ လဲလဲသွား​ရတယ်။

    ကဲ လုပ်ြကံမှုြကီး​ေတွ ​ေအာင်ြမင်သွား​ပါြပီတဲ့​။ သူတို့​ေမျှာ်မှန်း​ထား​တဲ့​ ဘာသာ​ေရး​ နိုင်ငံ​ေရး​အကျိုး​အြမတ်ရခဲ့​တာ ဘယ်နှစ်ခါရှိသလဲ။ ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​ကို သတ်လို့​ ဂဠုန်ဦး​ေစာ ဝန်ြကီး​ချုပ်ြပန်မြဖစ်ဘူး​။ ြမန်မာြပည်မှာ နစ်နာတာ​ေတွ ဘယ်သူနဲ့​ ြပန်အစား​ထိုး​စရာရှိခဲ့​လို့​လဲ။

    ဒီရုပ်ရှင်ြကည့်​အြပီး​မှာ ခံစား​မိတာက ​ေလာ​ေလာဆယ်မှာလည်း​ ကိုယ့်​ဆီမှာ ဘာသာ​ေရး​၊​ တိုင်း​ရင်း​သား​အ​ေရး​၊​ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ေခါင်း​စဉ်​ေအာက်မှာ သူခိုး​ကလူဟစ်ြပီး​ မှိုင်း​တိုက်​ေနတာ​ေတွ ​ေန့​စဉ်နဲ့​အမျှ ဖတ်ရြကား​ရတယ်။ တကယ့်​အမှန်တရား​ဆိုတာ နလန်မထူနိုင်​ေတာ့​လို့​ ဘာအသံမှကို မထွက်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေအာ်နိုင်တဲ့​အသံပဲ လူြကား​ရမယ်။

    အသံြကား​တိုင်း​ ဟုတ်သည်မဟုတ်သည် မချင့်​ချိန်ပဲ လက္ခဏကိုနှင်လွှတ်​ေနရင်​ေတာ့​ ​ေနာက်တစ်ခန်း​ဆိုရင် မယ်သီတာ သကင်္န်း​ြခံုထား​တဲ့​ ဒဿဂီရိ​ေနာက်ကိုပါ​ေတာ့​မယ်။ အ​ေရး​ြကီး​တာက ဘယ်ဟာက ကိုယ့်​တိုင်း​ရင်း​သား​လဲ ကွဲြပား​ဖို့​၊​ အဲသည်ကိုယ့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွကို ညှာတာဖို့​၊​ သူတို့​နဲ့​ စည်း​စည်း​လံုး​လံုး​ ချစ်ချစ်ခင်ခင်​ေနဖို့​ပါ။

    အြပန်အလှန် အနာတရရှိခဲ့​တဲ့​ ကိစ္စ​ေတွမှာလည်း​ ကိုယ့်​ဘက်ကို​ေရာက်လာခိုက် သ​ေဘာထား​ြကီး​ြကီး​နဲ့​ ဘတစ်ြပန်ကျား​တစ်ြပန်ဇာတ်လမ်း​ကို ရပ်ပလိုက်ဖို့​ပါ။ ဒီဘက်ကလွှဲလိုက်ရင် ဟိုဘက်ကလည်း​ ြပန်လာဦး​မှာပဲ။ ​ေရှ့​ခရီး​ဆက်ချင်ရင် ကရွတ်ကင်း​ေလျှာက် ​ေလျှာက်လို့​ မြဖစ်ဘူး​ေလ။ ​

    ေလျှာက်မယ့်​ေလျှာက် ရန်ကုန်က​ေန လိုင်ဇာအ​ေရာက် ​ေလျှာက်ရမှာ​ေပါ့​။ ဟုတ်ဘူး​လား​။ ​ေဟာ ​ေြပာရင်း​ဆိုရင်း​ မန္တ​ေလး​ေတာင် ​ေရာက်​ေနပတဲ့​။ ဆက်​ေလျှာက်ြကစို့​ကွယ်။ အိုမ​ေဝး​ဘု ​ေရာက်လုပါြပီ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.