
ေရာက်ေလရာေနရာတိုင်းကို မှတ်ဉာဏ်ထဲမှာ ကျန်ရစ်ေသးတဲ့ အရင်တုန်းကပံုရိပ်ေတွနဲ့ နှိုင်းယှဉ်ြကည့်လိုက်ရင် မနည်းမှတ်မိေအာင် အစြပန်ေဖာ်ယူရပါတယ်။ အဘိုးြကီးအိုြဖစ်သွားတာ လို့ ဆိုရမလား မသိပါဘူး။
နှလံုးက၊ ဒူးေခါင်းက စကားသိသိသာသာ မေြပာေသာ်လည်း ဦးေနှာက်မှတ်ဉာဏ်ကေတာ့ ေတာ်ေတာ်အိုသွားြပီ။ ဟင် ဒီေနရာက အစတုန်းက ဘယ်လိုေလးေလ။ ဟိုဟာြကီးေတွ ေရာက်လာြပီး ဟိုဥစ္စာြကီးေတွ ေပျာက်သွားတယ်။ စသည်စသည်ြဖင့် စပိတ်ကိုလှန်ေသာ် လုပ်မိေနတယ်။
အသစ်ဆိုတာ ပိုြပီးဆန်းတာ သစ်တာ ေကာင်းတာေပါ့ လို့ ေယဘုယျအားြဖင့် ေြပာလို့ရေပမယ့် ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာ အေဟာင်းေတွကိုချည့် တတမ်းတတ လွမ်းမိတယ်။ ဒါေြကာင့် ြပန်ေရာက်ေရာက်ချင်း လွမ်းေတာ်မူဖို့ စာကိုစီမယ် ြကိုးစားေပမယ့် စိတ်ထဲမှာ အေတာ်ြကီး အားငယ်မိသား။ သည်ခရီး သည်စခန်းအေြကာင်းကို မေသမချင်း ဘယ်ေလာက်ပဲ အပတ်အကုပ် ြကိုးစားေရးေရး ဆဋ္ဌမတန်းြမန်မာစကားေြပထဲမှာပါတဲ့ ဆရာြကီးဦးဖိုးကျား ရဲ့
“ဘုရားဖူးသွားြခင်း”
ကို ေြခဖျားေတာင် မီစရာ အေြကာင်းမရှိဘူး။ မဖတ်ဖူးမြကားဖူးေသးတဲ့ ေနာင်လာေနာက်သားေတွ သိရေအာင် အကျဉ်းချုပ်ကေလး ြပန်ရှင်းြပရရင် သူငယ်ချင်းနှစ်ေယာက် ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားဖူးသွားြကတယ်။ တဲေကျာင်းေလးတစ်ေကျာင်းမှာ မကျန်းမမာြဖစ်ေနတဲ့သူကို ကူညီြပုစုေပးေနတာေြကာင့် တစ်ေယာက်က ေတာင်ေပါ်ထိ မလိုက်နိုင်ပဲ ကျန်ခဲ့တယ်။ ေနာက်တစ်ေယာက်က အေဖာ်ေတွနဲ့ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ဘုရားေပါ်ဆက်တက်သွားတယ် ဆိုတဲ့ဇာတ်လမ်း။
ဘုရားရှင်လက်ထက်က ြမတ်စွာဘုရားကို ဖူးေြမှာ်ဖို့ ခရီးသွားတဲ့ ရဟန်းနှစ်ပါးရဲ့ ပံုဝတ္ထုကေလးနဲ့လည်း နှိုင်းယှဉ်ြပသွားတယ်။
စာေရးဘယ်ေလာက် ေကာင်းတယ်ဆိုတာကေတာ့ သည်အသက်သည်အရွယ်ထိေအာင် စွဲေနေအာင် မှတ်မိေနေသးတာသာ ြကည့်ပါေတာ့။ အခုကိုယ်ကိုယ်တိုင် ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားဖူးသွားတဲ့အေြကာင်းကို ေရးမယ်ြပင်တဲ့အခါ အဲဒါြကီးေခါင်းထဲက မထွက်လို့ ေရးေတာင် မေရးရဲဘူး။
အဲဒါေြကာင့် ဆရာေကာင်းသမားေကာင်းများရဲ့ စာေကာင်းေပမွန်အြဖစ် ဦးထိပ်မှာထားြပီး ေရးရပါတယ်။ ကေချာ်ကချွတ် ကေရာ်ကမယ် ေပမမီ ေဒါက်မမီြဖစ်ခဲ့ရင် ေဟာဒီက ငမိုက်သားကိုသာ ကေလာ်တုတ်ေတာ်မူြကပါ။ ဦးဖိုးကျားရဲ့
“ဘုရားဖူးသွားြခင်း”
ြပီးရင် သူ့လိုပဲ ေနာက်ထပ် ေလာင်းရိပ်ထိုးေနတဲ့ ရသစာေပတစ်ပုဒ်ရှိပါေသးတယ်။ အဲဒါကေတာ့ ကိုဝင်းဦး ရဲ့
“သိုး”
ပါ။ သန်စွမ်းြဖတ်လတ်ြပီး ေခါမေကျာက်ဆစ်ရုပ်ကေလးလို ေတာင့်တင်းေချာေမာတဲ့ အထမ်းသမားကေလးကို (သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက် နံမယ်ေပးသလိုဆို ဟယ်ရီေပါ်တာတဲ့) ရန်ကုန်ြမို့က လူကံုတံသူေဌးမိန်းမပျိုကေလးက သူငယ်ချင်းေတွနဲ့ အေလာင်းအစားလုပ်ြပီး လူချမ်းသာ အထက်တန်းလွှာ အသိုင်းအဝိုင်းထဲကို ကျင်လည်ဝင်ဆန့်ေအာင် ေခါ်ယူသင်ြကားေပးတဲ့ဇာတ်လမ်းပါ။ ဒါေပမယ့် ေကျာက်ရုပ်မဟုတ်ဘူး။ အသည်းနှလံုးနဲ့ဆိုတဲ့ လူပျိုေပါက်ကေလး သိုး ခမျာ ေနာက်ဆံုးေတာ့ ကျင်လည်ရာ ဘဝေဟာင်းကိုပဲ ြပန်သွားခဲ့ပါသတဲ့။
ဝင်းဦး နဲ့ ခင်သန်းနု တို့ရဲ့ အင်မတန်ေအာင်ြမင်ခဲ့တဲ့ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားတစ်ကားလို့လည်း ြကားဖူးပါတယ်။ ခုေတာ့ သူ့ဝတ္ထုြကီးဖတ်ဖူးထားတာနဲ့ အထမ်းသမားေလးေတွ ြမင်ရင် အကင်္ျီလက်ြပတ်ကေလးဝတ်ထားတဲ့ ဝင်းဦးငယ်ရုပ်ကေလး သွားသွားြမင်ေနတယ်။ ေအးေပါ့ေလ။ ကိုဝင်းဦးြကီးေရးသွားတာဆိုေတာ့ အထမ်းသမား ေချာေချာေလးဇာတ်လမ်းေပါ့။ ခင်သန်းနုြကီး ဝတ္ထုမေရးတတ်တာ နာတာပဲ။
သူသာဆို ကျိုက်ထီးရိုးေစာင်းတန်း ဆိုင်ခန်းေတွထဲက မွန်မေချာေချာေလးေတွ ဇာတ်လိုက်ြဖစ်မှာ ေသချာတယ်။ (သားသားက ဒါမျိုးဇာတ်လမ်းမှ ြကိုက်တာ) အင်း။ သည်လို ဘုရားဖူးသွားပံုမျိုးနဲ့ေတာ့ ကုသိုလ်ေတွ တပံုြကီး ရဦးေတာ့မှာပဲ။
ဦးဖိုးကျားဝတ္ထုထဲက ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားကေတာ့ အေဖာ်အေပါင်းများနဲ့ လမ်းမှာ နှစ်ည သံုးညအိပ် တက်ယူရတဲ့ခရီးပါ။ လမ်းက တဲေကျာင်းစခန်းေလးေတွမှာ တေထာက်တနား တည်းခိုချက်ြပုတ်စားေသာက်လို့ ခရီးဆက်ရပါသတဲ့။ ေတာ်ရံုတန်ရံုဇွဲနဲ့ေတာ့ ဘုရားအေရာက်တက်နိုင်ဖို့ မလွယ်ဘူးလို့ ဆိုပါတယ်။ ေရွှနန်းကျင်တုန်းကလို ကျားေတွဆင်ေတွ လိုက်မှာလည်း ေြကာက်ရေသးတာကိုး။ ကိုဝင်းဦးတို့ေခတ်မှာေတာ့ အခစားအထမ်းသမားေလးေတွ ေတာ်ေတာ် ေပါလာြပီေပါ့။
ဒါေပမယ့် အဲဒီေခတ်က အထမ်းသမားဆိုတာ ခုေခတ်လို ေကျာပိုးအိပ်မသယ်ချင်လို့ ပိုက်ဆံေပးသယ်ခိုင်းတာမျိုး မဟုတ်ပါဘူး။ လမ်းမှာ ချက်ြပုတ်စားေသာက်ဖို့ ဆန်နဲ့ အေြခာက်အြခမ်း၊ အိုးခွက်ပန်းကန်ပါ သယ်ေပးရတာပါ။ ေရှးတုန်းက အခုလို ဆိုင်ေတွဘာေတွလည်း မရှိဘူး။ လူေတာ်ေတာ်များများကလည်း ရထားစီးစီး၊ ကားစီးစီး၊ သေဘင်္ာစီးစီး၊ ကိုယ့်အိမ်ကကိုယ် ချိုင့်ြကီးချိုင့်ငယ်နဲ့ ချက်ြပုတ်သယ်ေဆာင်လာြကတာ။
ေသာက်ေရဘူးပါ သယ်ရတယ်။ ေရသန့်ဗူး မရှိဘူး။ ဘုရားဖူးခရီးသွားဝန်ေဆာင်မှုေတွလည်း ဘယ်ရှိဦးမှာလဲ။ ေရွှေြကးစည်လို ဘုရားဖူးယာဉ်ေတွလည်း မရှိေသးဘူး။ ရန်ကုန်ကေန ေမာ်လြမိုင်ရထားစီး ကျိုက်ထိုဘူတာမှာဆင်းရတယ်လို့ ထင်တာပဲ။
ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ကျိုက်ထီးရိုးကို ပထမဦးဆံုးအြကိမ် ေရာက်ဖူးတုန်းကေတာ့ နှစ်တန်းေရာက်ေတာ့မှပါ။ အညာက အမျိုးေတွလည်းပါတယ်။ ညီအငယ် ေမွးကင်းစကေလးလည်း ရင်ခွင်ပိုက်လို့ ပါတယ်။
ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းကားလို့ ေခါ်တဲ့ အိမ်ကေအာ်စတင်ကားြကီးကို အလယ်ေခါင်မှာ ကေလးေတွထိုင်ဖို့ ခံုတန်းထိုးြပီး လူဆယ့်တစ်ေယာက်စီးလာြကတာ တစ်လမ်းလံုး ဖွတ်ချက်ဖွတ်ချက်နဲ့မို့ ေကျာ်တက်သွားတဲ့ကားေတွက ေခတ္တရာခရီးသည် လို့ ေအာ်ြကတယ်။ အဲဒီတုန်းက ေခတ္တရာခရီးသည်ဆိုတဲ့ ရုပ်ရှင်က အူတက်ေနေအာင်ရယ်ရတယ်ေလ။ ကားစုတ်ြကီးနဲ့ ခရီးသွားတဲ့အေြကာင်း ရိုက်ထားတာ။
မနက်ကတည်းက နားနားေနေန ထွက်လာတဲ့ကားဟာ ကင်ပွန်းစခန်းကိုေရာက်ေတာ့ ညကိုးနာရီထိုးေတာ့မယ်။ ကင်ပွန်းစခန်းကေန အထမ်းသမားနှစ်ေယာက်ငှားြပီး ကညင်ဆီမီးတုတ်ြကီးေတွ ထွန်းြပီး တစ်ညလံုးတက်ြကတယ်။ ကေလးဆိုေတာ့ ေမာရမှန်းလည်း မသိပါဘူး။ လူြကီးေတွေရှ့ကေရာက်ေအာင် ေြပးတက်၊ ေနာက်ကျတဲ့လူြကီးေတွ အေမာေြပတဲ့အထိ တေရးတေမာ ငုတ်တုတ်အိပ်လိုက်၊ ေနာက်ဆံုးလူက လူကုန်ြပီ ထ ထ ဆို အိပ်မှုန်စံုမွှားနဲ့ ေရှ့ဆံုးေရာက်ေအာင် ေြပးတက်ြပီး တေရးရေအာင် ြပန်အိပ် နဲ့ ေကျာက်သဗ္ဗန်ေရာက်တဲ့အခါ မနက်လင်းအားြကီး ြဖစ်ေနြပီ။
ေတာင်တက်လမ်းတေလျှာက်မှာ ဘာဆိုင်ခန်းမှ မရှိပဲ အေမာအပန်းေြဖစရာ ဝါးနဲ့ေဆာက်ထားတဲ့ တဲေကျာင်းကေလးေတွ အနှံ့အြပားရှိပါတယ်။
ချမ်းချမ်းစီးစီးမို့ မီးပံုကေလးေတွဖိုြပီး မီးလှံုေနြကတာလည်း ေနရာေတာ်ေတာ်များများပါပဲ။ ေရချမ်းစင်ကေလးေတွ နဲ့ ဝါးေတာင်ေဝှးကေလးေတွ အားကိုးြပီး တက်ြကတယ်။ ဘုရားေပါ်ေရာက်ေတာ့ တစ်ညလံုး ေကာင်းေကာင်း မအိပ်ရေသးတာမို့ လူြကီးေတွက ရေသ့ေတာင်၊ မုဆိုးေတာင်ေတွ ဆက်သွားေတာ့ မလိုက်ေတာ့ပဲ တဲေကျာင်းထဲမှာ အိပ်ြပီး ကျန်ခဲ့တယ်။ အိပ်ယာနိုးမှ နီးနီးနားနား ကျီးကန်းပါးစပ်ကို ဆင်းတယ်။
အဲဒီအချိန်က အြကိုက်ဆံုးကေတာ့ ဝါးနဲ့လုပ်ထားတဲ့ ကျိုက်ထီးရိုး စက်ေသနတ်ကေလးေတွပါ။
ြပန်မချစ်ရင် သတ်ပစ်မယ်တဲ့။ စာကလည်း ေရးထားေသး။ ဓါးဘုရင်တို့၊ မက္ခရာဓါးတို့၊ ကိုးသခင်္ျိုင်းသံဓါးတို့လည်း ရှိတယ်။ ကတွတ်ယို၊ နာနတ်ယိုက ကျိုက်ထီးရိုးက ြပန်လာမှ စားရတာပါ။
ေနာက်တစ်ေခါက် ကျိုက်ထီးရိုးကိုေရာက်ေတာ့ ေဆးေကျာင်းပထမနှစ်မှာ သူငယ်ချင်းေတွနဲ့ သွားရတာပါ။ ဒီတစ်ခါေတာ့ ေန့ဘက် လင်းလင်းချင်းချင်း တက်ရတာမို့ လမ်းခရီးက စခန်းေတွ ေသေသချာချာ မှတ်မိတယ်။ ေရေြမာင်ြကီး၊ ေရေြမာင်ေလး၊ စိုင်တေမာ့၊ ေရွှရင်စို့ တဲ့။ ြမန်မာဆန်ဆန် နံမယ်လှလှေလးေတွ ေပးထားတာ အများြကီးပဲ။ ေရေြမာင်ြကီးစခန်းမှာ ေရချိုးရတာေတာ်ေတာ် အပန်းေြပပါတယ်။ ေရေနွးလိုချင်လည်း ဇလံုြကီးနဲ့ စပ်ေပးတယ်။ ဘုရားေပါ်မှာ အရမ်းေအးတာမို့ အိမ်က အေနွးထည်ေတွ ေစာင်ေတွ သယ်သွားခိုင်းတာနဲ့ အဝတ်အစားက နှစ်စံုေလာက်ပဲ ပါတယ်။
ဒီတစ်ခါေတာ့ အနားဝန်းကျင် စခန်းစံုေအာင် လှည့်ြဖစ်ပါတယ်။ ရဟန္တာေြခေတာ်ရာအထိ ေရာက်ခဲ့တယ်။ ဆီမီးကိုးေထာင်ပူေဇာ်ပွဲလည်း နွှဲခဲ့တယ်။ ေတာသဘာဝ၊ ငှက်ကေလးေတွ၊ သစ်ပင်ပန်းမာန်ေတွရဲ့ အလှအပကို သီချင်းတေြကာ်ေြကာ်နဲ့ ခံစားတတ်ခဲ့တယ်။ ေနာက်ဆံုးနှစ်ကိုေရာက်ေတာ့ အာရ်အိုင်တီက သူငယ်ချင်းေတွနဲ့ တေခါက်ထပ်ေရာက်ြပန်တယ်။
ဒီတစ်ခါေတာ့ မွန်မကေလးေတွ ဘယ်ေလာက်လှတယ်၊ ေဖာ်ေရွတယ်ဆိုတာ ခံစားမိခဲ့တယ်။ တစ်ခါထက်တစ်ခါ ပိုပိုစံုလာတာကေတာ့ ဘုရားပတ်ဝန်းကျင်မှာရှိတဲ့ ေတာင်ကုန်းကေလးေတွအေပါ်က သာသနိက အထိမ်းအမှတ် စခန်းကေလးေတွပါ။ ေနာက်ဆံုးတစ်ေခါက် ြပင်သစ်ေကျာင်းကအဖွဲ့ေတွနဲ့ သွားတဲ့အခါ ေကျာက်ထပ်ြကီးက ြကိမ်ေချာင်းနဲ့ ဘုရားေပါ်တက်ေရွှချြပတာ အေဝးဆံုးခရီးပဲ။
စိတ်ထဲမှာစွဲေနတာကေတာ့ ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားဖူးတယ်ဆိုတာ ကုသိုလ်ရတာေတာ့ မှန်ပါတယ်။ ေတာထဲေတာင်ထဲက ဘုရားကို ခက်ခက်ခဲခဲ တပင်တပန်းတက်ယူရတာမို့ ပိုေတာင် ကုသိုလ်ရဦးမယ်။ ဒါေပမယ့် ေတာ်ရံုတန်ရံု သက်လံုနဲ့ ဇွဲနဲ့ေတာ့ တက်ဖူးဖို့ လွယ်တဲ့ကိစ္စ မဟုတ်ဘူး။ နှစ်ညအိပ် သံုးရက်ေလာက် သွားရတဲ့ခရီးတစ်ေလျှာက်မှာ ေြခေတွလက်ေတွနာတာမှ ေပါင်ေတွကွြပီး လမ်းေတာင် မနည်းေလျှာက်ယူရတဲ့အထိ ပင်ပန်းတယ်။ ြပန်လာရင် နှစ်ရက်သံုးရက်ေလာက် တစ်ကိုယ်လံုး ကိုင်ရိုက်ထားသလို နာတယ်။
ဒါေပမယ့် ေပျာ်စရာေကာင်းတယ်။ ဘူတန်က ြပန်ကာနီး သူတို့ဆီက ကမ္ဘာေကျာ် ကျားရဲတွင်း ဘုန်းြကီးေကျာင်း (Tiger Nest) ကို သွားလည်ြဖစ်တဲ့အခါ ကျိုက်ထီးရိုးထက် နှစ်ဆ၊ သံုးဆ ပိုပင်ပန်းတယ်။ လမ်းခရီးမှာ ေတာ်ြပီ။ ငါဆက်မသွားနိုင်ေတာ့ဘူး လို့ ခဏခဏ ြဖစ်တယ်။ ေြခသလံုးေတွ ကိုက်ြပီး ြကွက်တက်မတတ်ပဲ။ အသက်ြကီးလာလို့လားေတာ့ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့် သိတယ် မဟုတ်လား။ ေသကာမှေသေရာ။ အိုတယ်လို့ကေတာ့ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်ေတာင် အထင်မခံနိုင်တာမို့ မေရာက်ေရာက်ေအာင် တက်ခဲ့တာ ေရာက်သွားေရာ။
တစ်လမ်းလံုးမှာ သတိရမိေနတာကေတာ့ ကိုယ့်ဆီက ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားဖူးခရီးပါ။ သူတို့ဆီမှာေတာ့ ကိုယ်နဲ့အတူ အတက်အဆင်း ေတွ့ခဲ့တဲ့အေဖာ်ဆိုလို့ အားလံုးေပါင်းရင်ေတာင် ဆယ်ေယာက်ြပည့်မှာ မဟုတ်ဘူး။ ဒါေပမယ့် ပင်ပန်းရကျိုးနပ်ပါတယ်။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းက ေတာင်ကမ်းပါးယံမှာ ေဆာက်ထားတာ။
သဘာဝလိုဏ်ဂူြကီးထဲမှာ သူတို့ရဟန္တာဓါတ်ေတာ်ေတွ ေစတီတည်ထားတာရှိတယ်။ ေကျာင်းအတွင်းကို ကင်မရာယူခွင့်၊ ဓါတ်ပံုရိုက်ခွင့် မြပုဘူး။ ေကျာင်းအေရှ့မှာ ေရတံခွန်ြကီးက ေရေတွမစီးနိုင်ဘူး။ အေပါ်ကကျတဲ့ေရေတွက လမ်းခုလတ်မှာ ခဲသွားလို့ ေရခဲပန်းဆွဲြကီးေတွလို ြဖစ်သွားတယ်။ သူတို့ဆီက မှုန်မှိုင်းမှိုင်း သမပိုင်းေတာေတာင်နဲ့ ကိုယ်တို့ဆီက မုတ်သုန်ေတာေတာင်နဲ့က စိမ်းလန်းစိုေြပမှုချင်း ဘယ်လိုမှ မတူနိုင်ပါဘူး။ Biodiversity လို့ေခါ်တဲ့ ဇီဝမျိုးစိတ် ကွဲြပားြကွယ်ဝမှုကလည်း ကိုယ်တို့ဆီက အပံုြကီးသာပါတယ်။
ငှက်ဖျားကေတာ့ သူတို့ဆီမှာ မရှိသေလာက်ပဲ။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ကိုယ့်ဆီက ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားကေတာ့ တန်ခိုးလည်းြကီးသလို ဘုရားဖူးေတွအဖို့ ကုသိုလ်ရတာလည်း အမှန်ပဲ လို့ ထင်ပါတယ်။
အိမ်ရှင်မက ကျိုက်ထီးရိုးဘုရားဖူးရေအာင်လို့ နိဗ္ဗာန်ေဆာ်လုပ်လာတဲ့အခါ စိတ်ထဲမှာ အရင်ဆံုးေပါ်လာတာကေတာ့
“ြဖစ်ပါ့မလား”ဆိုတာပါ။ သူက လမ်းသွားရင်ေတာင် လှုပ်လီလှုပ်လဲ့မဟုတ်လား။ အဲသေလာက်ပင်ပန်းတဲ့ ေတာင်တက်ခရီးြကီးကို ဘယ့်နှယ်လုပ်သွားနိုင်မှာလဲ။ ကိုယ်ကလည်း ဟိုေတာင်တန်းဝယ် ေမာင်ထမ်းကာေခါ်ပါ့မယ် လုပ်နိုင်တဲ့ အေြခအေနမဟုတ်။ လက်က ကျိုးထားတာ မပိုးနိုင် မသယ်နိုင်။ ပုဂံဘုရားဖူး၊ ပဲခူးဘုရားဖူးသလို ကားေလးေမာင်းပို့ရံုနဲ့ ရတာလည်း မဟုတ်။ ဒီတစ်ခါမှာေတာ့ အများြကီး ေခတ်ေနာက်ကျြပီး ဘာမှန်းမသိေတာ့တာ ကိုယ်ြဖစ်ေနပါတယ်။
ရန်ကုန်က ငါးနာရီေလာက်ေမာင်းရင် ကင်ပွန်းစခန်းေရာက်သွားေရာ။ ထမင်းဆိုင်မှာ ခဏအိပ်ေန၊ ေြခာက်နာရီထိုးေတာ့မှ ေတာင်တက်ကားနဲ့ ေရှ့ခန်းကထိုင်လိုက်သွား၊ ေနာက်တစ်နာရီဆို ရင်ြပင်ေတာ်ေပါ်ေရာက်သွားေရာ။ ရွှတ်ကနဲပဲ။ ရင်ြပင်ေပါ်မှာ ေရပူေရေအး၊ ပစ္စည်းကိရိယာအစံုနဲ့ အဆင့်ြမင့်ေဟာ်တယ်ြကီးေတွ ရှိြပန်တယ်။ တချို့လူေတွဆို ရန်ကုန်က မနက်ေစာေစာထလာ။ ဘုရားေပါ်တက်ကန်ေတာ့ြပီး ရန်ကုန်ကို ေန့ချင်းြပန်ြကသတဲ့။ ေကာင်းလိုက်တာကွယ်။ တစက်မှကို အရသာမရှိေတာ့ေအာင်ကို ေကာင်းတာ။
ခိုက်ခိုက်တုန်ေနေအာင် ေအးတဲ့ရာသီဥတုမှာ ေချွးကေလးေတွစို့ြပီး ပါးစပ်က ဖုတ်လှိုက်ဖုတ်လှိုက်ြဖစ်လာတဲ့အထိ၊ သလံုးြမင်းေခါင်းကေလးေတွ ေတာင့်လာတဲ့အထိ ြကိုးစားပန်းစား တက်လိုက်၊ တြဖုတ်တနား အေမာအပန်းေြဖလိုက်၊ ေရချမ်းစင်က ေရေအးေအးကေလးေတွ ေသာက်လိုက်၊ မုန့်ပဲသွားေရစာကေလးေတွ ဝယ်စားလိုက်၊ စိမ့်ေရစမ်းေရ ြကည်ြကည်လင်လင်ကေလးမှာ ေဆာ့ကစားလိုက်ဆိုတဲ့ အရသာေတွ ဘယ်ေရာက်သွားမှန်းမသိဘူး။
ရင်ြပင်ေတာ်အနီးအနားမှာ မီးပံုကေလးေတွဖိုလို့ ကင်ကာဖုတ်ကာ စားရေသာက်ရတာကေလးေတွလည်း မရှိေတာ့ဘူး။ ဘုရားေအာက်က ေကျာက်တံုးြကီးကို နှီးြပားကေလးနဲ့ ေထာက်ေထာက်တွန်းလို့ ေကျာက်တုန်းြကီးလှုပ်သွားတဲ့အခါ
“ဘုရား ဘုရား။ မေတာ်လို့ ြပုတ်များကျသွားမှြဖင့်”
ဆိုတဲ့ သည်းထိတ်ရင်ဖို အံ့ဖွယ်သရဲ ခံစားမှုေတွလည်း ေပျာက်သွားြပီ။ အရာရာ အားလံုး အသစ်အသစ်ေတွ၊ ပိုေကာင်းတာ ပိုအဆင်ေြပတာေတွ။
ကုသိုလ်ရတာေတာ့ ရတုန်းပါပဲ။ လှူစရာတန်းစရာေတွ ပိုေပါေတာ့ ကုသိုလ်ေတွ ပိုရနိုင်တာေပါ့။ သို့ေသာ်လည်းပဲ အဲဒီကုသိုလ်ကအစ ေဈးကွက်ေပါ်ေရာက်ေနသလို ြမင်မိတယ်။ ဘယ်အရာမဆို ဘုရားကိုဗဟိုြပုြပီးေတာ့ အေရာင်းအဝယ်သေဘာမျိုး၊ စီးပွားေရးလုပ်ငန်းသေဘာမျိုး ေဆာင်လာတယ်။ ဘုရားတည်ဖို့ အုတ်ခဲကေလးေတွ ေတာင်ေြခက ရင်ြပင်အေရာက် သယ်ခိုင်းချင်သလား။ ရွက်ြပီးသယ်ေပးမယ်။
မီးစက်နှိုးဖို့ ဒီဇယ်တိုင်ကီြကီးေတွ ကားဂိတ်ကေန ဘုရားေပါ်သယ်ချင်သလား၊ ထမ်းြပီးသယ်ေပးမယ်။ အကိုြကီးက ကုသိုလ်ယူလိုက်။ သာဓု၊ သာဓု၊ ညီေလးတို့ကို သယ်ခေလးပဲေပး။ ထမင်းစားရဦးမှာ။ ဦးဖိုးကျားေခတ်တုန်းကထက်ေတာ့ ဘာမှ မယှဉ်နိုင်ေအာင် အစစအရာရာ လွယ်ကူအဆင်ေြပ ေချာေမွ့သွားြပီ။ ဒါေပမယ့် ဦးဖိုးကျားေခတ်တုန်းကရှိခဲ့တဲ့အရာတစ်ခုကေတာ့ အစအနရှာမရေအာင် ေပျာက်သွားတယ်။
အေပး နဲ့ အယူြကားမှာ ေစတနာေတွ၊ ေမတ္တာေတွ အေငွ့ပျံသွားတယ်။ မရှိေတာ့ဘူး။ ဆန်ေပးရင် ေဆးရမယ်ဆိုတာပဲ ကျန်ခဲ့တယ်။ ကုသိုလ်လိုချင် ခင်ဗျားပဲ ယူလိုက်ပါ။ ကျွန်ေတာ့်ကို ပိုက်ဆံပဲ ေပးပါေတာ့ လို့ ြဖစ်လာတယ်။
ဘုရားဖူးသွားတဲ့လမ်းတေလျှာက်မှာ ဘာေတာဘာေတာင်မှ မြမင်ရသေလာက်ပဲ။ အသံချဲ့စက်ကေလး ဖွင့်ထားရင် ဘုရားဝင်ကန်ေတာ့ခိုင်းမယ်။ သမိုင်းေြကာင်းေလး စီကာပတ်ကံုးေြပာလို့ အလှူခံမယ်။ ဆိုင်ခန်းေတွ ေဘးကျပ်နံကျပ် ေဆာက်ထားတယ်။ ဝယ်စမးပါေလ့။ ေဒသထွက်ကုန်ေတွဆိုတာကေတာ့ ယိုတကာ့ယို ဘူးယိုပါမကျန်ေအာင် ဆိုင်ေပါ်ေရာက်ေနြပီး ခံတက်ေြခာက်ေတာင် ပေရာဒတ်အသစ်ထွက်လို့။ အေြကာ်ဆိုင်ေတွထိုင်လိုက်ရင် လင်ပန်းြကီးေတွနဲ့ ခင်းထားတဲ့အထဲက လက်ညှိုးထိုးဝယ်စားလို့ ရတယ်။
ေချသား၊ စိုင်သား၊ ဆတ်သား၊ ယုန်သား၊ ဖွတ်သား၊ ပဒတ်သား၊ ြဖူသား၊ စနိုက်၊ချိုး၊ ေရြကက်၊ ေတာြကက်၊ ေတာဝက်သားတဲ့။ ကတွတ်ပီလက်တည့်ပံုများကလည်း ဩချေလာက်ပါေပတယ်။ အဲသေလာက်သာ ေန့တိုင်းမိေနရင် တစ်လေတာင် မခံဘူး။ မျိုးြပုန်းကုန်မှာ။ အမ်းမှာေတာင် တခါတရံပဲ ရတယ်။ သိတယ်မဟုတ်လား။ ယံုတယ်ဟုတ်။ ယံုရင် ယုန်သားလို့သာမှတ်လိုက်။
ေတာင်ဆိတ်အဆီေတွကေတာ့ ဆိုင်တိုင်းမှာဝင်လိမ်း၊ ဂါလံပံုးနဲ့ေတာင် ေလှာင်ထားသလား မသိဘူး။ ေဆးြမစ်စံုေတွလည်း စံုပါ့ဗျား။ လက်တို့ြပီးေတာ့ တိုးတိုးေမး ဆိုတဲ့ ေဆးေတွလည်း ေအာတိုက်လို့။ သဘာဝအလှကို ခံစားချင်ရင် ရင်ြပင်ေတာ်ေပါ် ေရာက်မှ ခံစား။
ဘုရားပတ်လည် အာရံုခံရင်ြပင်ြကီးေတွ ေဆာက်လို့ အလှဆံုးပံုေတွ လည်ရိုက်လို့ရတယ်။ (ကင်မရာခွန်ေလးပဲေဆာင်)။ ခုေခတ်လူေတွက ဟိုးတုန်းကလို ဖလင်နဲ့ ရိုက်တာကို ေနာက်တေန့ ကူးေဆးြပီး ေစာင့်ေရွးတဲ့အစား မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ ဓါတ်ပံုဆရာေတွေတာင် ထမင်းငတ်ကုန်ြပီ။ လူတိုင်းလက်ထဲမှာ ကင်မရာပါတယ်။
မပါလည်း ဖုန်းနဲ့ ပွတ်ရိုက်တယ်။ အိုက်တင်အမျိုးမျိုးလည်း ေပးတတ်တယ်။ ခုမှပဲ ကျိုက်ထီးရိုးလည်း ဒစ္စနီလန်းတို့၊ ယူနီဗာဆယ်စတူဒီယိုတို့လိုပဲ ဝက်ဝက်ကွဲ ဓါတ်ပံုရိုက်ေနြကတဲ့ ဓါတ်ေပါင်းစုဓါတ်ပံုစုေစတီြကီး ြဖစ်ေနြပီ။ ေဈးကွက်အသစ် ေပါ်လာတာကေတာ့ တယ်လီဖုန်းဓါတ်ခဲ အားသွင်းသည်တဲ့။
ဦးဖိုးကျားသွားခဲ့တဲ့ ကျိုက်ထီးရိုး၊ ကိုဝင်းဦး ခံစားခဲ့တဲ့ ကျိုက်ထီးရိုး၊ ေမာင်စံဖား ကေလးဘဝက တက်ခဲ့တဲ့ ကျိုက်ထီးရိုးနဲ့ မေန့တေန့က မိန်းမစကားနားေထာင်ြငားဆိုြပီး ေရာက်ခဲ့ြပန်တဲ့ ကျိုက်ထီးရိုးဟာ ပင်လယ်ေအာက်က သိြကားမင်းသယ်လာတဲ့ တိဿရေသ့ြကီး ဦးေခါင်းနဲ့တူေသာ ေကျာက်တံုးြကီးေပါ်က ဘုရားရှင်ရဲ့ ဆံေတာ်နှစ်ဆူ ကိန်းဝပ်ေတာ်မူရာ ေစတီြကီးကလွဲရင် အရာရာေြပာင်းလဲသွားခဲ့တာ မှတ်ေတာင် မမှတ်မိချင်ဘူး။
ေတာင်ေပါ်တက်ရမှာစိုးလို့ အိမ်မှာေနခဲ့တဲ့ သမီးကေလး ကို ကျိုက်ထီးရိုးအေြကာင်း ေြပာြပဆိုရင် ဘယ်အေြကာင်းကို ေြပာရမှာပါလိမ့်။ သူကိုယ်တိုင် စိတ်ပါလို့ တက်ြဖစ်တဲ့ တစ်ေန့ကျရင်လည်း တူေတာ့မှာ မဟုတ်ပါဘူး။ မှာချင်တာကေတာ့ ဗုဒ္ဓသာသနာဆိုတာ သည်အရပ်သည်ေဒသမှာ ဘုရားရှင် ပွင့်ေတာ်မူစဉ်အခါကတည်းက ထွန်းကားခဲ့တယ်။
ဘယ်အရာေတွ ဘယ်လိုပဲ ေြပာင်းလဲ ေြပာင်းလဲ၊ အဖိုးတို့ အေဖတို့ လက်ထက်အထိဘည်း ထွန်းကားဆဲပဲ။ သမီးေလး ြကီးလာတဲ့အခါ၊ ေနာင်လာေနာက်ဖွား သားေြမးများလက်ထက်မှာ ကွယ်မသွားဖို့ပဲ အေရးြကီးပါတယ်ကွယ်။ သမီးေလးရဲ့ ဂိမ်းကစားတဲ့အချိန်ေတွထဲက ဘုရားရှိခိုးတဲ့အချိန်ကေလး နည်းနည်းေလာက် ေပးမယ်မဟုတ်လား။
0 comments:
Post a Comment