• "ြဗူရိုကရက် ​ေမာင်စံဖား​"

    ငယ်ငယ်က စာကျက်ရင်း​နဲ့​ ကုလား​ထိုင်​ေပါ်​ေနာက်မှီြပီး​ ​ေရှ့​ကစား​ပွဲ​ေပါ်​ေြခနှစ်ဖက် ြကက်​ေြခတ်တင်ထား​မိရင် ​ေမွး​သဖခင်က ဇက်ပိုး​အုပ်ြပီး​ ​ေကာင်း​ချီး​ေပး​ပါတယ်။

    “သည်​ေကာင် ြကီး​လာရင် ြဗူရိုကရက်ြဖစ်မယ့်​အ​ေကာင်” 

    တဲ့​။ ြဗူရိုကရက်ဆိုတာ စား​ပွဲကုလား​ထိုင်နဲ့​ ဘယ်သူ့​မှ လူမထင်ပဲ ထင်ရာလုပ်တဲ့​ အစား​မျိုး​ လို့​ အြကမ်း​ဖျင်း​ နား​လည်ထား​လိုက်မိပါတယ်။ ြပင်သစ်စာသင်​ေတာ့​ နား​လည်လာတာက ြဗူရိုဆိုတာ အလုပ်စား​ပွဲ၊​ ရံုး​ခန်း​ကို​ေြပာတာ။

    ဌာန လို့​လည်း​ အဓိပ္ပါယ်ရတယ်။ လူလား​မ​ေြမာက်တ​ေြမာက်မှာ ဖတ်ခဲ့​ရတဲ့​ ဆိုရှယ်လစ် စာတို​ေပစ​ေတွအရ ြဗူရိုကရက်လို့​ ​ေြပာရင် ကိုလိုနီလက်ကိုင်တုတ် အုပ်ချုပ်​ေရး​ယန္တရား​ကလူ​ေတွ လို့​ ြမင်လာ​ေစတယ်။ နယ်ပိုင်ဝန်​ေထာက် ​ေမာင်လူ​ေအး​က​ေလး​ ကာကီ​ေဘာင်း​ဘီတိုဝတ်၊​ တုတ်​ေကာက်က​ေလး​တစ်​ေချာင်း​နဲ့​ ဧရာဝတီြမစ်ရိုး​တ​ေလျှာက် လမ်း​ေလျှာက်ထွက်တယ် ဆို​ေတာ့​

    “အဲဒါ ြဗူရိုကရက်​ေပါ့​။”

    လို့​ မျက်စိထဲ​ေတာင် ြမင်​ေယာင်လာ​ေသး​။ ၁၀၉/၁၁၀ ​ေတွ သူလာလို့​ ထွက်​ေြပး​ြကတယ်ဆို​ေတာ့​

    “သူတို့​ေခတ်တုန်း​က ​ေထွ/အုပ် အရာရှိ​ေတွများ​ ပါဝါရှိလိုက်​ေလကွာ။”

    လို့​ အား​ကျမိပါရဲ့​။ ​ေရွှတိဂံုဘုရား​ေစာင်း​တန်း​က အလှူ့​ဒကာြကီး​ေတွ နံမယ်ကိုဖတ်လိုက်ရင်​ေတာင် ​ေစး​ေစး​ပိုင်ပိုင်နဲ့​ ပါး​စပ်အရသာရှိ​ေနတယ်။ အ​ေရး​ပိုင်မင်း​၊​ ဝတ်လံု​ေတာ်ရမင်း​၊​ အင်စပက်​ေတာ်မင်း​၊​ အတွင်း​ဝန်မင်း​တဲ့​။

    သာမာန်လူ​ေတွက ဘုန်း​ြကီး​မဟုတ် ဘာမဟုတ် ဘုရား​ထူး​၊​ သခင်​ေခါ်ရတဲ့​အစား​ေတွ​ေပါ့​။ အဲဒါြကီး​ မ​ေကျနပ်လွန်း​လို့​ တို့​ဗမာအစည်း​အရံုး​က လူငယ်​ေတွ သခင်ဘွဲ့​ခံလာြကတာ​ေလ။ ဒီလိုဆို​ေတာ့​ ြဗူရိုကရက်ဆိုတာ လုပ်ပိုင်ခွင့်​အာဏာကို အ​ေြကာင်း​ြပုြပီး​ လူလူချင်း​ အညွန့်​ခူး​စား​တဲ့​ အစား​မျိုး​၊​ အလုပ်​ေနရာနဲ့​ ​ေအာက်ကြမှင့်​ထား​ြပီး​ သူများ​အ​ေပါ် လံုး​ြကီး​တင်ရံုတင် မဟုတ်၊​ ဝတ်ဆံပါခတ်ြကတဲ့​သူ​ေတွ လို့​ နား​လည်လာပါတယ်။

    ကိုယ့်​ဆရာသမား​များ​ကလည်း​ ကာဠုဒါယီအမတ်က​ေလး​ကို ဗကဘိုး​ဘိုး​ြကီး​ေြပာသလို

    “မင့်​နှယ် ရာထူး​ေလး​ရှိ ​ေဆာင့်​ြကွား​ေဆာင့်​ြကွား​နဲ့​”

    လို့​ ​ေြပာချင်စရာ။ ကိုလိုနီ​ေခတ်ြမန်မာြပည်မှာ ဘွဲ့​ရပညာတတ်​ေတွ ဘာြဖစ်လို့​ တန်ခိုး​ထွား​ရသလဲဆို​ေတာ့​ သူတို့​ ဘွဲ့​လက်မှတ်က​ေလး​ြပြပီး​ အလုပ်ဝင်ရင် ြဗူရိုကရက်ြဖစ်ဖို့​ အ​ေသချာဆံုး​ လမ်း​စမို့​လို့​ပါ။ မျိုး​ချစ်စိတ်ရှိြပီး​ အသိအြမင်နိုး​ြကား​လာတဲ့​ ြမန်မာလူငယ်​ေတွက​ေတာ့​ ကျွန်ပညာ​ေရး​စံနစ်က​ေန အမျိုး​သား​ချင်း​ဖိနှိပ်မယ့်​ ြဗူရိုကရက်​ေတွ ထွက်လာတာ မြကိုက်ြကဘူး​။

     ဒါ​ေပမယ့်​ ရှင်ဘုရင်​ေခတ်တုန်း​ကလို အဋ္ဌာရဿ ၁၈ ရပ် ဘယ်​ေကျာင်း​မှ မတက်ရပဲ အထူး​ေအာင်တဲ့​ မင်း​ညီမင်း​သား​များ​က မနုကျဉ်း​ မနုကျယ်​ေတွနဲ့​ လိုချင်သလိုအတိုး​အ​ေလျှာ့​လုပ်ြပီး​ အုပ်ချုပ်တာထက်စာရင်​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေသး​သ​ေပါ့​ လို့​ ဆိုရ​ေတာ့​မလို။ (​ေတာ်​ေသး​ရဲ့​ဗျာ။ အဲ့​တုန်း​က ​ေဆး​/မန်း​ြကီး​ မ​ေပါ်​ေသး​လို့​။ နို့​မို့​ ရင်​ေသွး​ေတာ်​ေတွ ​ေခါ်ချိန်မြပည့်​ရင် မိုး​မီး​ေလာင်မှာ)

    သူတို့​ေခတ်တုန်း​က​ေတာ့​ အရစ္စတိုကရက် လို့​ ​ေခါ်ရမှာ​ေပါ့​ေလ။ မင်း​ မိဖုရား​ အမှူး​ထား​ြပီး​ ဝန်​ေတွ အမတ်​ေတွ၊​ မင်း​ေဆွမင်း​မျိုး​ေတွ ညီလာခံမှာ တိုင်ပင်ြပီး​ အုပ်ချုပ်ြကတာ မဟုတ်လား​။ ဘုရင်က ဉာဏ်ြကီး​ရင် ဘုရင်သာြပီး​ မူး​မတ်​ေတွ ဉာဏ်ြကီး​ရင် အလိမ္မာနဲ့​ ဘုရင်ကို လိုသလိုထိန်း​ချုပ်နိုင်စွမ်း​ရှိတယ်။ အဆံ​ေတွဉာဏ်​ေတွ မရှိပဲ ဟန်​ေတွမာန်​ေတွသက်သက်နဲ့​ ြကံုရင်​ေတာ့​ စုဖုရား​ကို စစ်မတိုက်ဖို့​တား​တဲ့​ ကင်း​ဝန်ဘိုး​ဘိုး​လို ​ေကျာက်ပျဉ်နဲ့​ချိတ်ထမီ ဆု​ေတာ်လာဘ်​ေတာ်ရတတ်သတဲ့​။ သူတို့​ေခတ်ကဝန်​ေတွကို ​ေလျှာ့​ေတာ့​ မတွက်​ေလနဲ့​ဆရာ။

    ဥတု​ေဘာဥ္ဖနသဂင်္ဟကျမ်း​ေရး​တဲ့​ ဦး​ဘိုး​လှိုင်ဟာ ​ေြကး​နန်း​ရိုက်တဲ့​ အတတ်လည်း​ တဘက်ကမ်း​ခတ်တယ်။ အတုမရှိ​ေကျာင်း​ြကီး​လည်း​ သူ​ေဆာက်ထား​တာ။ ခု​ေခတ်လိုြဖင့်​ ကျန်း​မာ​ေရး​ဝန်ြကီး​ခန့်​မလား​။ ​ေဆာက်လုပ်​ေရး​ဝန်ြကီး​ခန့်​မလား​။ ဆက်သွယ်​ေရး​ဝန်ြကီး​ခန့်​မလား​။ သံုး​ခုစလံုး​တြပိုင်နက် ခန့်​ချင်​ေသး​လား​။ စမ်း​ချင်ရာစမ်း​ ​ေမာင်ဘဂျမ်း​ပဲ။ မဟာဒါန်ဝန်ခန့်​မယ်ြကား​လို့​ အိမ်​ေတာ်သား​ေတွ ဆန္ဒ​ေဖာ်ထုတ်ခိုင်း​ရတဲ့​ အစား​မျိုး​ မဟုတ်ဘူး​။

    ြမန်မာ့​ဦး​စွန်း​ေတွ ​ေပျာက်သွား​တဲ့​အခါကျ​ေတာ့​ သူတို့​အ​ေနာက်နိုင်ငံကပါလာတဲ့​သူများ​က ကိုယ့်​ြမန်မာအမျိုး​သား​ထဲက ပညာတတ်လူငယ်​ေတွကို လုပ်ငန်း​သ​ေဘာ သင်ြပလက်တွဲရင်း​ သူတို့​အုပ်ချုပ်​ေရး​ယန္တရား​ကို အသက်သွင်း​ရတယ်။ ရခိုင်နဲ့​တနသင်္ာရီကို သိမ်း​ြပီး​ကတည်း​က ​ေဒါက်တာ​ေရှာလူး​တို့​၊​ ဦး​ရဲ​ေကျာ်သူတို့​လို အဂင်္လိပ်စာပညာတတ်​ေတွ ထွက်လာြပီ။

     ​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​ လွတ်လပ်​ေရး​ရဖို့​ြကိုး​စား​ခဲ့​တဲ့​ ​ေဖ-ပု-ရှိန်တို့​။ ဦး​ေမ​ေအာင်တို့​၊​ ​ေဒါက်တာဘ​ေမာ်တို့​ေတာင်မှ အဂင်္လိပ်ပညာ​ေရး​စံနစ်ြဖစ်တဲ့​ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်က အသီး​အပွင့်​ေတွ။ ဆိုလိုတာက အရစ္စတိုကရက်က​ေန ြဗူရိုကရက်ကို ကူး​ေြပာင်း​လာတဲ့​အခါ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တဲ့​ အ​ေြခခံ အရည်အချင်း​က​ေတာ့​ ပညာ​ေရး​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဆရာဝန်ြဖစ်ချင် ​ေဆး​ေကျာင်း​တက်ရမယ်။ ​

    ေတာအုပ်လုပ်ချင် သစ်​ေတာ​ေကျာင်း​တက်ရမယ်။ ပုလိပ်လုပ်ချင် ဆပ်​ေကျာင်း​တက်၊​ စစ်ဗိုလ်လုပ်ချင်​ေတာင် ဗိုလ်သင်တန်း​မတက်ပဲ မြဖစ်ဘူး​။ အ​ေဖ့​ေနရာ သား​ဆက်ခံတဲ့​ စံနစ်က​ေန ပညာရှင်တစ်​ေယာက်လွန်ရင် ​ေနာက်ပညာရှင်တစ်​ေယာက်ကို လွှဲ​ေြပာင်း​ေပး​ရတဲ့​စံနစ်အြဖစ်ကို ​ေြပာင်း​လာတယ်။

    ဘာကွာသွား​သလဲဆို​ေတာ့​ လူကလူသပ်သပ်၊​ ကုလား​ထိုင်က ကုလား​ထိုင်သပ်သပ် ြဖစ်သွား​တာ​ေပါ့​။ ဘာကမကွာဘူး​လဲဆိုရင်​ေတာ့​ ကုလား​ထိုင်​ေပါ်​ေရာက်ရင် ကုလား​ထိုင်မူး​မူး​တဲ့​ ဉာဉ်က​ေလး​က​ေတာ့​ အရစ္စတိုကရက်လည်း​ သည်အတိုင်း​ပဲ။ ြဗူရိုကရက်လည်း​ အလား​တူပဲ။ သိပ်မထူး​ပါဘူး​။ ခက်တာက အခု​ေခတ် ဒီမိုကရက်ဆိုတဲ့​သူ​ေတွထိ​ေအာင်လည်း​ အဲဒီ​ေပါ်​ေရာက်ရင် ယစ်မူး​တဲ့​ဒဏ်ကို မခံနိုင်​ေသး​ဘူး​။ ဘို​ေတွတုန်း​က​ေတာ့​ ကုလား​အလုပ်သမား​ေတွက မျက်နှာြကက်မှာ ယပ်​ေတာင်ြကီး​ ြကိုး​နဲ့​လွှဲ​ေပး​လို့​ ယပ်မူး​မူး​တယ်။

    မဆလ​ေခတ်​ေရာက်​ေတာ့​ ပန်ကာမူး​မူး​တာ​ေပါ့​။ သည်က​ေန့​ကျ အဲယား​ကွန််း​မူး​မူး​တာ​ေနမယ်။ မူး​လည်း​မူး​ချင်စရာကွယ်။ ဝင်ဒါမီယာ၊​ အင်း​လျား​လမ်း​က ြခံ​ေတွ​ေြမ​ေတွမှန်သမျှ အဲသည်​ေခတ်က ြဗူရိုကရက်ြကီး​ေတွ​ေဈး​ေပါ​ေပါနဲ့​ ဝယ်ထား​ခဲ့​တာ​ေတွချည့်​ပဲ။ သား​ေြမး​များ​လက်ထက်ထိ​ေအာင် လက်ငုတ်မပျက် အ​ေြခမပျက် ​ေနနိုင်တယ်။ ဒီ​ေနရာမှာလည်း​ ကွာသွား​တာတစ်ခုရှိြပန်တယ်။ ​ေရှး​ကြဗူရိုကရက်များ​ဟာ ခု​ေခတ်လူြကီး​ေတွလို ကျင့်​ဝတ်​ေတွ၊​ သိက္ခာ​ေတွကို နံမယ်ပျက်ခံြပီး​ တိတ်တိတ်ပုန်း​ေရာင်း​စား​စရာ မလိုဘူး​။

     အိ​ေြန္ဒမပျက် တင့်​ေတာင့်​တင့်​တယ် ​ေနနိုင်တယ်။ (ခုလူ​ေတွလည်း​ နံမယ်သာ ပျက်ချင်ပျက်တာ အိ​ေြန္ဒ​ေတာ့​ မပျက်ြကပါဘူး​)။

    ခမည်း​ေတာ်ဘုရား​ မိန့်​မှာြကား​ခဲ့​သလို ​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​ ြဗူရိုမကရက်တကရက် ြဖစ်လာတာက​ေတာ့​ အမ်း​ကို​ေရာက်မှပါ။ အဲသည်မတိုင်ခင်က အထူး​ကုလက်​ေထာက်ဆရာဝန်ပဲ ရှိ​ေသး​တာကိုး​။ အလုပ်ဝင်ဝင်ချင်း​ ြပန်တမ်း​ဝင်အရာရှိတန်း​ြဖစ်တယ်ဆို​ေပမယ့်​ လုပ်ငန်း​သ​ေဘာအရ လက်​ေထာက်ဆရာဝန်ဆိုတာ ဆရာဝန်ဘဝမှာ ​ေအာက်​ေြခသိမ်း​ ပျား​ပျား​ဝပ်လုပ်ခဲ့​ရတဲ့​ အလုပ်သင်တပိုင်း​မို့​လို့​ ဘယ်လက်​ေထာက်ဆရာဝန်မှ ြဗူရိုကရက်ဆန်ဆန် ဟန်တလံုး​ပန်တလံုး​ မရှိနိုင်ပါဘူး​။

    အမ်း​မှာ​ေတာ့​ အထူး​ကုဆရာဝန်ဆိုြပီး​ ​ေရချိုး​ခန်း​အိမ်သာတွဲလျက် ရံုး​ခန်း​ြကီး​တစ်ခန်း​ေပး​ထား​ေတာ့​ အဲ့​ေတာ့​မှပဲ သူတို့​ေြပာတဲ့​ ြဗူရိုဆိုတာြကီး​နဲ့​ စတိုင်မလိုင်ထုတ်ရ​ေတာ့​မှာ​ေပါ့​။ သို့​ေသာ်ြငား​လည်း​ ညီလာခံဝင်ရင် ပလ္လင်တစ်ခုတည်း​နဲ့​ ြဖစ်တာမှမဟုတ်ပဲ။ မူး​ြကီး​မတ်ရာမပါပဲ တစ်ကိုယ်​ေတာ် ထင်တိုင်း​ြကဲ​ေနလို့​က​ေတာ့​ ​ေခါင်း​ေပါင်း​ေပါ် ယပ်​ေတာင်စိုက်ထား​တဲ့​ သိဝိမင်း​ြကီး​ဇာတ်ပဲ ကလို့​ရမယ်။ အထက်အရာရှိြကီး​လုပ်ြပီး​ စီမံခန့်​ခွဲစရာ လက်​ေထာက်ဆရာဝန်မှ လံုလံု​ေလာက်​ေလာက်မရှိပဲနဲ့​ဟာ။ ဆရာလည်း​ကိုယ်ပဲ၊​ တပည့်​လည်း​ကိုယ်ပဲ၊​ မင်း​ေစြပာတာလည်း​ ကိုယ့်​ဟာကိုယ်ပဲ လုပ်ရတဲ့​အခါ ရံုး​ခန်း​တွင်း​က စီစဉ်ညွှန်ြကား​လို့​ အလုပ်မြဖစ်​ေတာ့​ဘူး​။

    ဆရာမ​ေတွအလုပ်လုပ်တဲ့​ လူနာ​ေဆာင်ထဲက စား​ပွဲမှာ၊​ အ​ေရး​ေပါ်နဲ့​ ြပင်ပလူနာဌာနက လူနာြကည့်​တဲ့​စား​ပွဲမှာပဲ တမိုး​လံုး​ေဖျာက်ဆိပ် ထွက်ထွက်လုပ်ရတာမို့​ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ အဲဒီရံုး​ခန်း​ြကီး​ကို လူနာက သီး​သန့်​ခန်း​လိုချင်တယ်ဆို ​ေပး​လိုက်ဖို့​ လွှဲအပ်လိုက်​ေတာ့​တယ်။

    အခုရန်ကုန်​ေရာက်​ေတာ့​ ရံုး​ခန်း​ထိုင်စရာ သံုး​ေတာင်မြပည့်​တြပည့်​ ခန်း​သာလယ်က​ေလး​တစ်ခု အပိုင်စား​ရတဲ့​အခါ ​ေဆး​ရံုက က​ေလး​ေတွ​ေရာ၊​ ​ေဆး​ကုမ္ပဏီက သမီး​ငယ်​ေလး​ေတွ​ေရာ

    “ဆရာ ဝင်ခွင့်​ြပုပါ။”

    နဲ့​ လက်ညှိုး​ေလး​ေထာင်​ေထာင် ဝင်လာြက​ေတာ့​

    “အလို ငါ​ေတာင် ြဗူရိုကရက်စြပုလာပါ​ေပါ့​လား​။”

    လို့​ သတိထား​မိလာတယ်။ ထမင်း​စား​ရင် ဝဒ်ထဲက အလုပ်သမား​က ဖွန်း​ေလး​ ပန်း​ကန်​ေလး​နဲ့​ ြပင်​ေကျွး​တယ်။ ကိုယ့်​ဘာသာ ​ေဆး​စရာမလို​ေတာ့​ဘူး​။ အဲယား​ကွန်း​ခန်း​က​ေလး​နဲ့​ လက်​ေဆာင်ရထား​တဲ့​ ဂလက်ဆီနုတ်က​ေလး​ ထိုင်ပွတ်​ေနလို့​ ရလာြပီ။

    အဲလိုဆို​ေတာ့​ အမ်း​မှာတုန်း​ကလို ​ေဘာင်း​ဘီစက၊​ ကိုယ်ြကပ်တီရှပ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ ​ေဆး​ရံု​ေပါ်တက်လို့​ မသင့်​ေတာ်​ေတာ့​ဘူး​ဆို ပဲထုတ်၊​ ရုပ်တင် လုပ်လာရ​ေတာ့​တယ်။ ​ေတာ်​ေတာ်ြကာ ဆရာစိုး​မင်း​ဆိုတဲ့​လူြကီး​က စာထဲမှာသာ ြကပ်မြပည့်​တာ မဟုတ်ဘူး​။ အြပင်မှာလည်း​ ​ေပါ​ေတာ​ေတာနဲ့​ရယ် လို့​ အ​ေြပာမခံနိုင်ဘူး​ေလ။ လူစိမ်း​ေတွ အလယ်မှာ မဟုတ်လား​။ တ​ေန့​တ​ေန့​ ရုပ်ြကီး​ကို တည်တည်ထား​ရတာ ​ေညာင်း​ေတာင်​ေညာင်း​တယ်။

    ကဲ ြကည့်​။ သူများ​ မ​ေြပာပါနဲ့​ေလ။ အခုမှ ကုလား​ထိုင်​ေပါ်စထိုင်ဖူး​တဲ့​ ကိုယ့်​လိုအ​ေကာင်​ေတာင်မှ ကုလား​ထိုင်က ြကမ်း​ပိုး​ကိုက်သလို ရွစိရွစိ ြဖစ်လာတာ ​ေတွ့​တယ် မဟုတ်လား​။ ရာဇဌာနီ မင်း​ေနြပည်ြကီး​က ထွက်​ေတာ်မူြကီး​ ဝင်​ေတာ်မူြကီး​ေတွနဲ့​ တစ်ရံုး​တည်း​ထိုင် အလုပ်လုပ်​ေနြကရတဲ့​ ကိုယ့်​ဆရာသမား​ေတွ ဘယ်လို​ေနမယ် ​ေတွး​ြကည့်​စမ်း​ပါဘိ။ အမင်း​မင်း​ခယ စိုး​ရာစဉ် ​ေသာင်း​ေြမြပင်ဆိုတဲ့​ ြမို့​ေတာ်သစ်ြကီး​ကို ဘာကိစ္စ​ေလး​ရှိလိုက်ရှိလိုက် ဖဝါး​ေြခခိုက် ဦး​တိုက်ခစား​ရတာ ဓမ္မတာ​ေတာင် ြဖစ်​ေနြပီ။ ဟိုး​အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ အဲသည်​ေနရာြကီး​ကို ြကပ်​ေြပး​လို့​ ​ေခါ်သတဲ့​။

     ြကပ်ဆိုတာ နာနာဘာဝ ဝိနာဘာဝ​ေတွ စုကာ​ေဝး​ကာ ပွဲလမ်း​သဘင် ဆင်ယင်​ေပျာ်ပါး​ရာ အရပ်ကို ​ေခါ်တာ​ေလ။ ပွဲ​ေဈး​တန်း​ြကီး​ ထိန်ထိန်ညီး​ေန​ေအာင် စည်စည်ကား​ကား​ ညတုန်း​ကဝင်နွှဲမိတာ မနက်လည်း​လင်း​ေရာ လွင်တီး​ေခါင်မှာ ကျီး​နဲ့​ဖုတ်ဖုတ်ြဖစ်​ေန​ေတာ့​မှ ညကပွဲခင်း​ထဲမှာ ​ေတွ့​ခဲ့​တာ လူ​ေတွ မဟုတ်ဘူး​။ ြကပ်​ေတွပဲ လို့​ သိလိုက်ရတယ် ဆိုတဲ့​ ပံုြပင်​ေတွ ြကား​ဖူး​သလား​။ အခုလည်း​ သိပ်​ေတာ့​ မထူး​ပါဘူး​။

    သူတို့​ဆီက လူ​ေနရပ်ကွက်ဆိုင်ခန်း​ေတွဟာ ည​ေမှာင်​ေတာ့​မှ စည်စည်ကား​ကား​ ရုပ်ရုပ်သည်း​သည်း​ရှိတာ။ မိုး​လင်း​တာနဲ့​ ရံုး​ကား​ေတွ​ေပါ်တက်၊​ အလုပ်ဆင်း​ြက​ေတာ့​ တိတ်ဆိတ်​ေြခာက်ကပ်သွား​ေရာ။ ရံုး​ကိုကား​ေရာက်တာနဲ့​ သူသူကိုယ်ကိုယ် အပိုင်စား​ရတဲ့​ စား​ပွဲ​ေလး​တစ်လံုး​စီရှိတဲ့​ေနရာ အ​ေရာက်သွား​လို့​ အိတ်က​ေလး​၊​ ြခင်း​ေထာင်း​က​ေလး​ချြပီး​ရင် တစ်​ေန့​တာ လုပ်ငန်း​စဉ်ြကီး​ လည်ပတ်ရဦး​မယ်​ေလ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက အရင်စ။ ​ေဘာစိ​ေရာက်ပလား​။

    ဘာမှာထား​သလဲ။ သူဒီ​ေန့​ ဘာလုပ်မှာလဲ။ အဲဒါ အ​ေရး​ြကီး​တယ်။ ကိုယ့်​တစ်​ေန့​တာက သူ့​တစ်​ေန့​တာနဲ့​ အံဝင်ခွင်ကျြဖစ်​ေအာင် ဆွဲရမှာ။ အဲဒီမီး​က​ေလး​ စိမ်း​ေနဖို့​ပဲလိုတယ်။ စိမ်း​ြပီလား​။ လာ ​ေပ​ေပ့​ေရဂျိုင်ဆင်း​ရ​ေအာင်။ အိမ်မှာ ဘရိတ်ဖတ် မဆွဲခဲ့​ရ​ေသး​ဘူး​။ ဒီက​ေန့​အလုပ်​ေတွကို ဝမ်း​တီး​တူး​ေကာ်နဲ့​ စြကမယ်။ ဒါြပီး​ရင် ဆက်လုပ်ရမှာက အ​ေြကွး​အရင်ဆပ်ဖို့​။ ​ေဘာစိခိုင်း​ထား​တာ ဘာရှိသလဲ စဉ်း​စား​။ မလုပ်ရ​ေသး​တာ မြပီး​ေသး​တာဆို ​ေမး​လာရင် ​ေြပာဖို့​ ဆင်​ေြခ​ေလး​ပါ ြကိုစဉ်း​စား​ထား​။

    ဟိုကဟိတ်ဆိုရင် ကိုယ့်​ဆီမှာ တိတ်ြပီး​သား​ ြဖစ်ရမယ်။ မဟုတ်ရင် အဆိပ်ခံရ​ေတာ့​မှာ။ အန်တီြကီး​ေတွက​ေတာ့​ အဲဒီအချိန်ဆို သူတို့​ရဲ့​ မြပီး​ေသး​ေသာ ပန်း​ချီကား​များ​ကို ဆက်တယ်။ ပဌာန်း​ရွတ်တာတို့​၊​ ဘုရား​ပန်း​လဲတာတို့​၊​ ရှင်သီဝလိလာဘ်​ေခါ်ဂါထာရွတ်တာတို့​ ​ေန့​စဉ်အဓိဋ္ဌာန်​ေတွကို ဝတ်မပျက်​ေအာင် ​ေဆာင်ရွက်တယ်။ မမ​ေလး​တို့​က ကရင်ပတ်ရိုက် နှုတ်ခမ်း​နီလစ်ဂ​ေလာ့​စ်တင်တဲ့​အချိန်။ သူတို့​အချင်း​ချင်း​ မ​ေန့​ညက စ​ေတး​တပ်စ်​ေတွကို အပ်ဒိတ်လုပ်ြကတဲ့​အချိန်။ ဒါြပီး​ရင်လုပ်မှာက တစ်​ေယာက်ကိုတစ်​ေယာက် ဘာ​ေတွဝတ်လာသလဲ အကဲခပ်ရမှာ။ ထူး​ထူး​ြခား​ြခား​ ဝတ်လာလျက်နဲ့​မှ

    “ဟယ် ဒါ​ေလး​က လှလိုက်တာ​ေနာ်။”

    လို့​ တစ်ခွန်း​မှ မ​ေြပာရင် အား​ြကီး​ရိုင်း​တယ်။ လူမှု​ေရး​ မသိတတ်ဘူး​။ လုပ်​ေဖာ်ကိုင်ဘက်ချင်း​ဆိုတာ ဂရုစိုက်ရတယ်။ ဆံပင်​ေလး​ ​ေြပာင်း​ဆိုး​လာတာ။ လက်သည်း​ေလး​ ပန်း​ေဖာ်လာတာကအစ ြကည့်​ေစချင် ​ေြပာ​ေစချင် အသိအမှတ်ြပုတာ ခံချင်လို့​ပဲဟာ။

    ရံုး​ဌာနဆိုတာ ကိုယ့်​ချည့်​ပဲ အလုပ်လုပ်လို့​ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ တ​ေအာင့်​ေနရင် အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က ဧည့်​သည်​ေတွလာ​ေတာ့​မယ်။ မင်း​ေနြပည်ကလူ​ေတွ ဖူတယ်လို့​ အ​ေြပာမခံနိုင်ဘူး​။ လာတဲ့​ဧည့်​သည်ထဲမှာ ကိုယ့်​မိတ်​ေဆွသူ့​မိတ်​ေဆွ​ေတွပါလာရင် ကူညီဧည့်​ခံရဦး​မယ်။ (​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​လို ​ေအာ်ချက်​ေတွလာရင်​ေတာ့​ လံု​ေအာင်ထိုင်​ေတာ်​ေရ့​။ သူတင်လိုက်ရင် လူငါး​ေထာင်ြမင်ကုန်မှာ) ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​က ကိုယ့်​ဆီ တကူး​တက မလာပါဘူး​။ ဘဘြကီး​ ဘဘ​ေလး​၊​ မမြကီး​ မမ​ေလး​ေတွဆီ အခစား​ဝင်ဖို့​လာတာ။

    ဒီ​ေတာ့​ ယ​ေန့​သိသင့်​သိထိုက်သည်များ​ထဲမှာ ဆင်နား​ရွက်တံခါး​ေလး​နဲ့​လူ​ေတွ ဘယ်သူရှိတယ်၊​ ဘယ်သူမရှိဘူး​။ ဘယ်အချိန်မှာ ဘယ်အစည်း​အ​ေဝး​၊​ ဘယ်​ေတာ့​ ြပန်လာမယ် အပ်ဒိတ်လုပ်ထား​လိုက်ပါဦး​။ ဘယ်အချိန်​ေလာက် ဘယ်​ေနရာမှာ​ေစာင့်​ လို့​ နတ်လမ်း​ညွှန်ြပီး​ရင် ထမင်း​စား​ဆင်း​ြကရ​ေအာင်။ ကင်တင်း​မဆင်း​ချင် အခန်း​ထဲတင် စား​ပွဲတစ်ဝိုင်း​မှာ စုလိုက်လို့​ရတယ်။ အ​ေရး​ြကီး​တာက ​ေဘာစိကို

    “အာစိ ထမင်း​ချား​ေတာ့​မား​”

    လို့​ ​ေမး​ဖို့​၊​ မျက်နှာြကီး​ရာ ဟင်း​ဖတ်က​ေလး​ေတွ ဦး​ချခဲ့​ဖို့​၊​ ​ေရြကည်​ေတာ်ဝတ်က​ေလး​ မပျက်​ေစဖို့​။

    လူ​ေတွက မင်း​ပါး​ခစား​ ကမ်း​နား​သစ်ပင်လို့​သာ​ေြပာတာ။ မင်း​နား​စိုး​ေပါက် မ​ေနချင်တဲ့​သူ ဘယ်သူရှိသလဲ ​ေြပာ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက အထာသိဖို့​ပဲ လိုတယ်။ အထာသိရင် ​ေြမွ​ေပွး​ေတာင် ​ေခါင်း​က​ေန ကိုင်ထား​လို့​ရသ​ေလ။ ရံုး​ြပင်ကန္နား​ ဆိုတာ တကယ်​ေတာ့​ နတ်ကန္နား​နဲ့​ သိပ်ထူး​လှတာ မဟုတ်ဘူး​။ နတ်တိုင်း​နတ်တိုင်း​ သူ့​ဆိုင်း​နဲ့​သူ တီး​ရတယ်။ အရှင်ြကီး​ အရှင်​ေကာင်း​တို့​ အြကိုက်ကို​ေဆာင်နိုင်ရင် အ​ေချာင်လည်း​နှိုက်လို့​ရတယ်။

    အရိပ်အကဲသာ မျက်​ေြခမြပတ်​ေစနဲ့​။ အဲလိုဆို​ေတာ့​ ရာဇဌာနီ မင်း​ေနြပည်ကသူ​ေတွအဖို့​ တို့​အ​ေရး​ြကီး​က တစ်ပါး​တည်း​ရှိတယ်။ မင်း​လိုလိုက် မင်း​ြကိုက်သာခစား​။ သစ္စာထား​ချင် ကုလား​ထိုင်ကိုထား​။ သည်လူသွား​ရင် ​ေနာက်လူကို ဆက် ဘုရား​ထူး​ရမှာ။ ​ေန့​စဉ်တာဝန်ဝတ္တရား​ လုပ်ငန်း​စဉ်များ​ဆိုတာ စာအုပ်ထဲမှာ သင်တယ်။ မယ်သီတာခိုး​တာ ဘယ်သူလဲ။ သိချင် ဝယ်ဖတ် တစ်အုပ်တစ်ကျပ်။ လူြကီး​ေခါ်တဲ့​အချိန်မှာ အချိန်မ​ေရွး​ အသင့်​ရှိရမယ်။

    လူြကီး​ခိုင်း​လိုက်ရင် ချက်ချင်း​ထလုပ်နိုင်ရမယ်။ အလယ်ကလူ​ေတွအတွက် အထက်ကိုတင်ြပ၊​ ​ေအာက်​ေြခြပန်ခိုင်း​၊​ ြပီး​မြပီး​လိုက်ြကည့်​၊​ အထက်ြပန် အစီရင်ခံ။ အဲဒါ အ​ေရး​ကုန်ပဲ။ ခလုပ်အဖွင့်​အပိတ်က အ​ေပါ်မှာပဲ ရှိတယ်။ ကိုယ်ကလျှပ်ကူး​ပစ္စည်း​အြဖစ်ပဲ အသံုး​ဝင်တယ်။ အလကား​ေနရင်း​ သခွပ်ပင်က မီး​တကျည်ကျည် ထမ​ေတာက်ချင်နဲ့​။ အဲဒါ ​ေရှာ့​ခ်ရှိတယ် လို့​ မှတ်။ အရင်တုန်း​ကလို ြကိုး​နီစံနစ် (Red Tape System) မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ဓါတ်ြကိုး​စံနစ် (Wire System) ​ေတာ့​ ြဖစ်လာြပီ။ တစ်ခုပဲ မီး​မလာရင် ဘာမှ အလုပ်မလုပ်​ေတာ့​ဘူး​။ ပါဝါဆပ်ပလိုင်း​က အ​ေပါ်မှာ။

    တကယ်​ေတာ့​ လူြကီး​ေတွကို ကုလား​ထိုင်ရစ်မူး​ေအာင် လုပ်တာလည်း​ အဲဒီ​ေအာက်ကလူ​ေတွပါပဲ။ ဘုန်း​ြကီး​ရဟန်း​ေတာင် ဘတ်စကား​ေပါ်​ေနရာဖယ်​ေပး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ လူြကီး​ကျ​ေတာ့​ ခါး​ကျိုး​မတတ်ညွှတ်ထား​တာ။ အထက်က ဘာမှ မဖိရ​ေသး​ဘူး​။ ​ေအာက်က ြပား​ြပား​ဝပ်တာ အသား​ေသ​ေနြပီ။ ဘွဲ့​လွန်တက်တုန်း​က ကိုယ်တို့​ေဘာစိြကီး​တစ်​ေယာက်ဟာ ည​ေနရံုး​ဆင်း​ေလ့​မရှိဘူး​။ ညခုနှစ်နာရီထိုး​မှ သူ့​မမ​ေလး​က ကား​နဲ့​လာြကိုရင် ​ေဆး​ခန်း​ကို ကူး​တယ်။ သူကဘာမှ မ​ေြပာပါဘူး​။ သူ့​ဘာသူ သွား​ဟယ်လာဟယ် လမ်း​မှာ အချိန်ကုန်လို့​ အချိန်၊​ လူ၊​ ဆီ၊​ အလဟဿမြဖစ်ရ​ေအာင် စီမံတာ။ သို့​ေသာ်လည်း​ ကိုယ်တို့​လူမျိုး​ေတွ အိုဗာတင်း​ြကိုက်ပံုကိုလည်း​ သိတယ် မဟုတ်လား​။

    “ြဆာြကီး​ေတာင် မြပန်ပဲ​ေန​ေသး​တာ။ တို့​လည်း​ သူ့​ထက်အရင် ရံုး​ဆင်း​စရာလား​။”

    ဆိုြပီး​ ဘယ်သူမှ မြပန်ြကဘူး​။ ​ေဘာစိကား​လာမှ အထုပ်က​ေလး​ေတွကား​ဆီလိုက်ပို့​ြပီး​

    “ြဆာြကီး​ တာ့​တာ။”

    လုပ်ြပီး​မှ လိုရာြကွြမန်း​ေတာ်မူြကတယ်။

    အဲဒီတစ်ည​ေနခင်း​လံုး​ ဝဒ်ထဲမှာ အလုပ်လုပ်​ေနတာ​ေတာ့​ မဟုတ်​ေပါင်ဗျာ။ ကုလား​ကား​ြကည့်​၊​ ဂျာနယ်ဖတ်၊​ အ​ေရမရအဖတ်မရ​ေြပာလို့​ အချိန်ကုန်​ေအာင် ​ေစာင့်​ြကတယ်။ ​ေနနိုင်ြကတာကို ချီး​ကျူး​ပါတယ်။ ဒါ​ေပသိ ပညာတတ်ဆရာဝန်​ေတွရဲ့​ အချိန်​ေတွ အလဟဿြဖစ်ကုန်တာ​ေတာ့​ နှ​ေြမာမိတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ​ေဘာစိက အဲလို​ေနရမယ်လို့​ လံုး​ဝခိုင်း​တာ မဟုတ်ဘူး​။ သိုး​မည်း​တစ်​ေကာင်ဆိုလို့​ ကိုယ်ပဲ ရှိသလား​ မ​ေြပာတတ်ဘူး​။

    ကိုယ်က​ေတာ့​ အလုပ်ရှိရင် မိုး​အလင်း​လုပ်ရလုပ်ရ။ ငုတ်တုတ်​ေတာ့​ ထိုင်မ​ေစာင့်​ချင်ဘူး​။ ည​ေနပိုင်း​ ြပင်သစ်​ေကျာင်း​မသွား​ရရင်​ေတာင် အဲဒီအချိန် သမီး​ကို ထမင်း​ခွံ့​တယ်။ သူနဲ့​ ကစား​တယ်။ စိတ်ဆိုး​လည်း​ ဆရာြကီး​ရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​ကို ​ေနာင်ဘဝကျမှ ဆပ်ပါ​ေတာ့​မယ် ရှီး​ေဖာရယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆရာြကီး​က လံုး​ဝ စိတ်မဆိုး​ခဲ့​ဘူး​ဗျ။

    ကိုယ့်​ထက်ဆရာကျလို့​ ဆရာြကီး​ြဖစ်​ေနမှပဲဟာ ဘယ်သူ​ေတွသူ့​ကို စိတ်ထဲက ​ေလး​စား​တယ် ဘယ်သူ​ေတွ ​ေရှ့​တင်ဟန်​ေဆာင်တယ် မသိပဲ​ေနပါ့​မလား​။ (အင်း​ ​ေနရင်း​ထိုင်ရင်း​ အ​ေနှာင့်​မလွတ်အသွား​မလွတ်​ေတွ​ေရး​ြပီး​ ြမို့​ေမတ္တာ​ေတာ့​ ခံယူလိုက်မိြပန်ြပီ)။

    “တို့​သိပါတယ် ​ေမာင်စံဖား​ရယ်။ အဆံုး​သတ်​ေတာ့​ နင်ပဲ အ​ေကာင်း​ သူများ​ေတွ ဘယ်သူမှ မ​ေကာင်း​။ ဒီဘူတာပဲ ဆိုက်ြပန်တာ မဟုတ်လား​။”

    လို့​ မ​ေြပး​ေသာ် ကန်ရာရှိကလည်း​ ြဖစ်ဦး​မယ်။

    ​ေရး​ရတဲ့​ အဓိကရည်ရွယ်ချက်က​ေတာ့​ ြဗူရိုကရက်စရိုက်ဆိုတာ ဘယ်လိုြဖစ်လာသလဲ သတိထား​မိ​ေစချင်လို့​ပါ။ အထူး​သြဖင့်​ ကိုယ့်​ေဘး​နား​မှာ အရည်အချင်း​မမီပဲ ပျပ်ဝပ်ကျိုး​နွံ၊​ သစ္စာရှိမှုတစ်ခုတည်း​နဲ့​ တိုး​မ​ေပါက်​ေအာင် ဝန်း​ရံခစား​လာြပီဆိုရင် သတိထား​ပါ။ ဘုန်း​ြကီး​ရူး​နဲ့​ ​ေလှလူး​နဲ့​ေတွ့​တတ်ပါတယ်။

    ဒီမိုက​ေရစီလို့​ ပါး​စပ်ကမချ​ေအာ်​ေနြပီး​ ြဗူရိုကရက်အ​ေမွဆိုး​ေတွကို မသိလိုက်မသိဘာသာ ဆက်ခံထား​ခဲ့​မိရင် ကိုယ့်​ရံုး​ခန်း​ အတွင်း​နဲ့​အြပင် ဆင်နား​ရွက်တစ်ခါး​ေလး​ တစ်ချပ်အြကား​မှာ ြပည်သူ​ေတွနဲ့​ တကမ္ဘာစီြခား​ေနတဲ့​သူ​ေတွ၊​ ြခား​လုမတတ် အဟတ်ကွာလာတဲ့​သူ​ေတွကို ကိုယ်​ေတွ့​မျက်ြမင် ပက်ပင်း​ြကံုလာရတဲ့​အတွက်၊​ အဲဒီလူ​ေတွထဲမှာလည်း​ ကိုယ်ချစ်ခင်​ေလး​စား​ရတဲ့​သူ​ေတွ ပါ​ေနတဲ့​အတွက်၊​ သတိတရား​က​ေလး​ ချပ်​ေစြခင်း​အကျိုး​ငှာ ထင်ရာြမင်ရာ ​ေတွး​မိ​ေတွး​ရာက​ေလး​မှား​ ​ေဝငှမိပါတယ်။

    ဟုတ်သည်မဟုတ်သည်က​ေတာ့​ ​ေရွှဉာဏ့်​ရှင်များ​ ဆင်ြခင်နိုင်ပါလိမ့်​မယ် လို့​ ​ေမျှာ်လင့်​ရပါ​ေြကာင်း​။ (​ေဆး​ရံုလာလည်ရင်​ေတာ့​ တံခါး​ေခါက်ြပီး​မှ ဝင်ကွယ်။ ဘိုသီဘတ်သီြကီး​ေတွ့​ေနပါဦး​မယ်။ ခွိခွိ)။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.