• “လူြပိန်း​စကား​”

    “မှန်​ေရွှြပူတင်း​ငယ်​ေပါ် ​ေရာ်ကာရမ်း​လို့​ြဖင့်​ မှန်း​ေမျှာ်၊​ အာရံု​ေဆာ်ကျင်း​လို့​ လင်း​ေသာ်၊​ ပျို​ေမ ​ေစာင့်​လို့​သာ​ေမျှာ်…။”

    တဲ့​။

    ​ေဒါ်​ေမရှင်တို့​ ​ေခတ်တုန်း​က မိန်း​မ​ေတွဟာ လှိုင်ထိပ်​ေခါင်တင်တို့​ေခတ် စိန်ြခူး​ြကာ​ေညာင်​ေဘာလယ်ထဲကလိုပဲ ြပူတင်း​ေပါက်က​ေလး​က ​ေမး​တင်​ေနြပီဆိုရင် ​ေဗဒင်မ​ေမး​နဲ့​။ အဲဒါ တစ်​ေယာက်​ေယာက်ကို ​ေမျှာ်​ေနတာ လို့​ ​ေြပာလို့​ရပါတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ြမန်မာအမျိုး​သမီး​ေတွရဲ့​ အ​ေမျှာ်စိုက်ကဏ္ဍကို ကား​မှန်ြပူတင်း​ေပါ် ​ေမး​တင်ြပီး​ြကည့်​ေနတဲ့​ ဓါတ်ပံုက​ေလး​ တစ်ပံုက ​ေတာ်လှန်​ေရး​ လုပ်ခဲ့​ပါြပီ။

    မိုနာလီဇာ ပန်း​ချီကား​လိုပဲ အသိရခက်တဲ့​ ​ေတွး​ေတာစရာ​ေတွ တပံုြကီး​နဲ့​ အသက်ဝင်လှတဲ့​ မျက်ဝန်း​တစ်စံုဟာ ​ေနာက်က ဉာဏ်မီသ​ေလာက် လိုက်​ေတွး​တာ​ေတာင် ချက်ချင်း​သ​ေဘာ မ​ေပါက်နိုင်​ေလာက်​ေအာင် သိမ်​ေမွ့​နက်နဲလှပါတယ်။ အဲဒီပံုက​ေလး​ကို ြမင်လိုက်တဲ့​သူတိုင်း​က သူဘာ​ေတွများ​ ​ေတွး​ေနပါလိမ့်​ေနာ် လို့​ စိတ်ဝင်စား​ရံုသက်သက်​ေတာ့​ မကပါဘူး​။ တစိမ့်​စိမ့်​ယိုဖိတ်လာတဲ့​ ဂရုဏာရယ်၊​ ြဖစ်မှြဖစ်ရပ​ေလတယ် ဆိုတဲ့​ စိတ်ပျက်လက်ပျက် ခံစား​ချက်က​ေလး​ အနည်း​ငယ်ရယ်၊​ အသိဉာဏ်ြကီး​တဲ့​သူက အသိဉာဏ်နံုနဲ့​တဲ့​သူ​ေတွအ​ေပါ် သနား​တဲ့​ စိတ်ရယ် အတိုင်း​သား​ ြမင်​ေနရပါတယ်။

     ြကက်တူ​ေရွး​က​ေတာ်​ေတာ် ​ေမာင်​ေဘာ်ကလည်း​ မကဲချင်ပါဘူး​။ အဲဒီ​ေန့​က အြဖစ်ရယ်၊​ အဲဒီ​ေနာက် ဆက်ြဖစ်​ေနတဲ့​ အြဖစ်သနစ်​ေတွကို ကိုယ်တိုင် ြမင်​ေတွ့​ြကား​သိလာရတဲ့​အခါ သူ့​စိတ်ထဲ အဲသည်တုန်း​က ဘာ​ေတွရှိမယ်ဆိုတာကို တစတစ ရိပ်စား​မိလာပါတယ်။

    ဘာရှိရမှာလဲ။ ကိုယ်တို့​ြမန်မာြပည်သူ​ေတွဟာ အင်မတန်မှ နိုင်ငံ​ေရး​ေရချိန် နိမ့်​ေနတာကို သနား​မိတဲ့​ စိတ်ပဲ ရှိမှာ​ေပါ့​။ ဘာ​ေြပာတာလဲ အဲဒါ။ ြဖစ်ပျက်လာသမျှ ြပဿနာတိုင်း​မှာ အ​ေြဖကို မရှာပဲ ဘက်ကိုရှာ​ေနြကတဲ့​အတွက် ဘယ်သူဘာလာ​ေြပာ​ေြပာ သည်လူဟာ ငါတို့​ဘက်က ​ေြပာ​ေနတာလား​။ ငါတို့​နဲ့​ ဆန့်​ကျင်ဘက်က ​ေြပာ​ေနတာလား​ ဆိုတာပဲ အတင်း​ ြမင်​ေအာင်ြကည့်​ပါတယ်။ ဆိုလိုရင်း​အဓိပ္ပါယ် ဘာကိုရည်ရွယ်လို့​ ​ေြပာပါတယ်ဆိုတာ​ေတာင် ဉာဏ်မီ​ေအာင် မ​ေတွး​ေတာ့​ဘူး​။

    အရှင်း​ဆံုး​ လက်​ေတွ့​ဥပမာက​ေတာ့​ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်က မိတ္ထီလာမှတ်တမ်း​မှတ်ချက်များ​ကိုပဲ လိုက်ဖတ်ြကည့်​လိုက်ပါ​ေလ။ ဖတ်တဲ့​လူတိုင်း​က ဒီဟာ ဗမာဘက်က မဟုတ်ရင် မုချ ကုလား​ဘက်က​ေရး​ေနတာပဲ လို့​ တထစ်ချယူဆလိုက်တယ်။ နှစ်ဘက်မျှ​ေအာင် ြကား​ချြပီး​ေရး​ရင်​ေတာင် သည်​ေကာင် အရင်တုန်း​က ဟိုဘက်က​ေန လှံု​ေဆာ်​ေနတာ။ အခုမှ ​ေလသံ​ေြပာင်း​သွား​ြပီး​ ငါတို့​ဆီ သာကူး​လုပ်လာတာ။ အဲလို​ေတွး​ချင်​ေတွး​မယ်။ ​ေြကာင်ြကာြကာ ​ေရမငုပ်နိုင်ပါဘူး​ကွာ။ ​ေတွ့​လား​။ အစက ငါတို့​ အြကိုက်လိုက်​ေြပာြပီး​ အခု​ေတာ့​ ဇာတိရုပ်​ေပါ်လာြပီ။ ငါ မ​ေြပာလား​။ သည်​ေကာင် ဟိုဘက်ကပါလို့​။ အဲသလို ​ေကာက်ချက်ချချင်ချမယ်။

     မြငင်း​နိုင်​ေအာင် ချက်နဲ့​လက်နဲ့​ ​ေြပာရင်​ေတာင် ငါ့​စကား​နွား​ရ​ေြပာတယ် လို့​ စွပ်စွဲ​ေရာ။ ဘက်မထား​ပဲ အရှိကိုအရှိအတိုင်း​ အမှန်ကို အမှန်အတိုင်း​ ရှုြမင်နိုင်တဲ့​သူဆိုတာ မရှိသ​ေလာက် ရှား​တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ မျက်စိ​ေအာက်တင် တစ်စိတ်က တစ်အိပ်ြဖစ်တယ်။ အမှိုက်ကစ ြပဿဒ်မီး​ေလာင်တယ်။ သူများ​ေမွှရင် ​ေမွှသ​ေလာက် ​ေပွမဆံုး​ဘူး​။ သူများ​ဖွရင် ဖွသ​ေလာက် ငပွြကီး​ြဖစ်တယ်။ ​ေနာက်ဆံုး​မ​ေတာ့​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်လည်း​ အဲသည် ကား​မှန်ြပူတင်း​ေပါက်က စိတ်ကုန် သနား​၊​ သည်လူ​ေတွ သည်ပံုနဲ့​ေတာ့​ မလွယ်ပါလား​ ဆိုတဲ့​ ခံစား​ချက်က​ေလး​နဲ့​ မျက်ဝန်း​တစ်စံုကို ​ေြပး​ေြပး​ြမင်မိ​ေတာ့​တယ်။ ဒါ​ေတွက လက်ပံ​ေတာင်း​ နဲ့​ ဦး​ပိုင်၊​ ကုလား​ နဲ့​ ြမန်မာ၊​ ဘက်နှစ်ဘက်တည်း​ ရှိြက​ေပလို့​သာ​ေပါ့​။ ကိုယ်တို့​ ြမန်မာနိုင်ငံအတွင်း​မှာ မှီတင်း​ေနထိုင်ြက​ေသာ တိုင်း​ရင်း​သား​ေပါင်း​စံုတို့​၏အ​ေရး​ဆိုရင် ဘယ့်​နှယ်လုပ်ရပါ့​။

    ကိုယ်က​ေတာ့​ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ ရှိတဲ့​အတိုင်း​ ြပည်​ေထာင်စုကို ချစ် လို့​လည်း​ေြပာခဲ့​တယ်။ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ် လို့​လည်း​ ​ေြပာခဲ့​တယ်။ မိသား​စုစိတ်ဓါတ်၊​ ပင်လံုစိတ်ဓါတ် ​ေြပာချင်တာ​ေြပာ။ ​ေဟာရင်း​မတ်တပ်ကသာ ပျံ​ေတာ်မူရမယ်။ ဆန်ြဖူြဖူတစ်ခွက်​ေတာင် ​ေလာင်း​မယ့်​သူ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ ဒီစကား​ေတွက ရိုး​လှြပီ။ ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်ကတည်း​က အပ်​ေြကာင်း​ထပ်လာခဲ့​တာ။ နင်တို့​ချစ်ခဲ့​တာ ငါတို့​အသိဆံုး​ပဲ။

     ​ေမာင်ရင်​ေလး​ ရန်ကုန်မှာ ဆရာဝန်လုပ်ရင်း​ ဘာမှ မသိပဲနဲ့​ ဝင်မ​ေလှာ်နဲ့​။ အခုဟာက ​ေညှာ်​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေလာင်ြပီး​လို့​ ကျွမ်း​လှြပီ။ လွမ်း​မ​ေနနဲ့​ေတာ့​တဲ့​။ ဒီလိုဆို​ေတာ့​လည်း​ သူတို့​ရင်ထဲမှာ ဘာ​ေတွရှိ​ေနသလဲ။ အြကိတ်အခဲ​ေတွ ဘာ​ေြကာင့်​ သည်​ေလာက် ြကီး​မား​လာရသလဲ။ သူတို့​ အသံ​ေတွကိုပဲ ြပန်နား​ေထာင်ရပါတယ်။ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ဆီက တစ်သံထဲထွက်လာတာ ဖက်ဒရယ်မူပါတဲ့​။ ြမတ်စွာဘုရား​။ ြကမ်း​ြကား​ေလြကား​ဗျာ။ အဲသဟာြကီး​က ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်တုန်း​က ​ေလသံ​ေတာင် သလပ်လို့​ ရတာ မဟုတ်ဘူး​။

    ၁၉၆၀ ​ေတာင်ြကီး​ညီလာခံမှာ အဲဒီအသံြကီး​ထွက်လာလို့​ ြပည်​ေထာင်စုြကီး​ြပိုကွဲမယ့်​အ​ေရး​၊​ တိုင်း​ြပည်ြကီး​ ​ေချာက်ထဲကျ​ေတာ့​မယ့်​ေဘး​က အချိန်မီ ကယ်တင်ခဲ့​ရတာဆို။ အခု ​ေနာက်တစ်ခါ ထပ်အကယ်ခံရ​ေတာ့​ ဘယ့်​နှယ်လုပ်မလဲ။ ကျား​ေသကို ြပန်အသက်သွင်း​ြကဦး​မလို့​လား​။ ဘယ်လိုပဲ ြဖစ်ြဖစ် သူတို့​ဘက်က အဲသ​ေလာက်​ေတာင် စိတ်အား​ထက်သန်​ေနြပီဆိုရင် အ​ေြကာင်း​တစ်ခုခု​ေတာ့​ ရှိရမှာ​ေပါ့​။ ကိုယ်ကလည်း​ တစ်သက်လံုး​ ​ေြခာက်လှန့်​ခံထား​ရလို့​ ​ေြကာက်​ေနတာ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာ​ေပါ့​။ ​ေဒ​ေဝါြကီး​ဆိုတာ ဘာြကီး​တုန်း​။ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်ပဲ အရင်သိ​ေအာင် ​ေမး​ြမန်း​တီး​ေခါက် ရှာ​ေဖွ​ေလ့​လာြကည့်​ရမှာ​ေပါ့​ေလ။

    အဂင်္လိပ်လက်​ေအာက်က ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွ လွတ်လပ်​ေရး​သွား​ေတာင်း​တဲ့​အခါ ဟိုက လူလည်ြကီး​သား​သမီး​များ​က

    “လွတ်လပ်​ေရး​ဆိုတာ​ေတာ့​ ဟုတ်ပါြပီ။ ဒါ​ေပသိ အဲဒါြကီး​က မုန့်​မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ မင်း​တို့​နိုင်ငံက လွတ်လပ်​ေရး​ရရင် ဘာမူနဲ့​ သွား​မှာလဲ။ ြပတ်ြပတ်သား​သား​ သိ​ေအာင် အရင်လုပ်ပါဦး​။”

    လို့​ ​ေခါင်း​စား​လွှတ်လိုက်သတဲ့​။ ဟုတ်တယ်​ေလ။ အချုပ်အြခာ အာဏာပိုင်တဲ့​ နိုင်ငံဆိုတာ အုပ်ချုပ်​ေရး​စံနစ်ပံုစံတစ်ခု ရှိရတယ်။ ရှင်ဘုရင် နဲ့​ အုပ်ချုပ်မှာလား​။ Royal ​ေခါ်တယ်။ အဂင်္လန်တို့​၊​ ထိုင်း​တို့​၊​ ဘူတန်တို့​လိုမျိုး​။ သမ္မတ နဲ့​ အုပ်ချုပ်မှာလား​။ Republic လို့​ေခါ်တယ်။ ြပည်သူက ​ေရွး​ေကာက်တင်​ေြမှာက်တဲ့​ကိုယ်စား​လှယ်နဲ့​ အုပ်ချုပ်တာ။ ြပည်​ေထာင်စု နဲ့​ သွား​မှာလား​။ အဲဒါက လက်ရှိ ြမန်မာနိုင်ငံရဲ့​ ပံုစံ။

     ြပည်​ေထာင်စုြမန်မာနိုင်ငံ​ေတာ် (Union of Myanmar) လို့​ ​ေခါ်တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အမှန်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွက အစွဲမ​ေဖျာက်နိုင်လို့​ ​ေတာ် ဆိုတာြကီး​ ထည့်​ထား​တာ။ သူတို့​ဘာသာနဲ့​ဆို ဘုရင်စံနစ်မဟုတ်ရင် ​ေတာ် ဆိုတာ မသံုး​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေတာ်သံုး​လို့​လည်း​ ြကီး​ြမတ်တယ် လို့​ မယူဆ​ေတာ့​ဘူး​။ အူတူတူ စရိုက်နဲ့​ အထည်ြကီး​ပျက်လို့​သာ သ​ေဘာထား​တယ်။ ​ေနာက်ပံုစံတစ်မျိုး​က​ေတာ့​ Federation လို့​ေခါ်တယ်။ ကိုယ်တို့​ဆီမှာ နား​ခါး​တဲ့​ ဖက်ဒရယ်မူဆိုတာ အဲဒါ။ Soviet Union ​ေတာင် အခု Russia Federation ြဖစ်သွား​ြပီ။ ြပည်နယ်​ေတွကို ထိုက်သင့်​သ​ေလာက် ကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့်​ေပး​ထား​တယ်။

    ကိုယ်တို့​ဆီမှာ နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ ဘယ်​ေလာက်​ေတာင် မျက်​ေြခြဖတ်ထား​သလဲဆိုရင် အခု​ေြပာ​ေနတဲ့​အ​ေြကာင်း​အရာ​ေတွကို သ​ေဘာ​ေပါက် နား​လည်တဲ့​သူ၊​ စိတ်ဝင်တစား​ရှိတဲ့​သူ ဘယ်သူမှ မရှိဘူး​။ အား​လံုး​တညီတညွတ်တည်း​သ​ေဘာ​ေပါက်ထား​တဲ့​ မူဝါဒက စား​မယ်ဝါး​မယ် ဖား​မယ်ပွား​မယ်။ ငါမ​ေသမချင်း​ ငါ့​ေနာက်ကတက်မယ့်​သူဟာ ငါ့​ကိုလှန်ြကည့်​မယ့်​ေကာင် မြဖစ်ရဘူး​။ ​ေြခရာချင်း​တူမလာခင် သတ်ပစ်တဲ့​ ြခ​ေသင့်္​မူဝါဒနဲ့​ အုပ်ချုပ်တာ။

    တကယ်​ေတာ့​ Union ပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ Federation ပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊​ ငါ​ေြပာတာသာ ​ေကာင်း​တယ်။ ဟိုဟာ အလကား​ဝါဒ။ နား​မ​ေယာင်နဲ့​။ လို့​ ​ေြပာမယ့်​အစား​၊​ ဘယ်ဟာက ဘယ်လို၊​ အဆိုး​အ​ေကာင်း​၊​ အ​ေြကာင်း​အြပစ်က​ေလး​ သိခွင့်​ေပး​ြပီး​မှ ြပည်သူ့​သ​ေဘာထား​အရ ကိုယ်တိုင်ဆံုး​ြဖတ်တာသာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ မဟုတ်လား​။ ဟိုအချိန်တုန်း​က​ေတာ့​ လွတ်လပ်​ေရး​ရဖို့​သာ ပဓာနမို့​လို့​ ​ေတာင်တန်း​ြပည်မ မခွဲြခား​ပဲ အတူတကွလွတ်လပ်​ေရး​ယူဖို့​ ပင်လံုစာချုပ်ဆိုတာ ချုပ်ခဲ့​ြကတယ်။

    အမှန်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွဉာဏ်ရည်နဲ့​သာဆိုရင် အ​ေရး​မြကီး​တာကို ဗာရာဏသီချဲ့​ေနတယ်။ ဘာစံနစ်နဲ့​ပဲ ြဖစ်ြဖစ် အ​ေခါ်အ​ေဝါ်သာ ​ေြပာင်း​သွား​တာ။ အုပ်ချုပ်တဲ့​သူက သူ့​ဘာသာ စိတ်တိုင်း​ကျ ထင်သလို အုပ်ချုပ်မှာပဲ။ Republic of China မှာလည်း​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​ ထင်တိုင်း​ကျဲခဲ့​တာ အယ်လိဇဘက်ဘုရင်မြကီး​ လက်မှိုင်ချရမယ်။ အာရှတိုက်မှာ အြကီး​ဆံုး​ ဒီမိုက​ေရစီနိုင်ငံလို့​ ​ေြကွး​ေြကာ်တဲ့​ အိန္ဒိယမှာလည်း​ အင်ဒီယာဂန္ဒီြကီး​က ​ေနာက်ဆံုး​ေရွး​ေကာက်ပွဲမှာ မဲ​ေတွခိုး​ြပီး​ အနိုင်ယူခဲ့​တယ် လို့​ သတင်း​ေတွထွက်လာတာပဲ။

    ကိုယ်တို့​ရဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုဆိုရှယ်လစ် သမ္မတြမန်မာနိုင်ငံ​ေတာ်ြကီး​ဟာလည်း​ ရာဇဝင်ထဲကိုမှ မ​ေရာက်​ေသး​တာ။ ​ေလာ​ေလာလတ်လတ်ြကီး​ ရှိ​ေသး​တယ်။ ြမိန်တဲ့​သူ​ေတွ ြမိန်​ေနတုန်း​၊​ ဂိန်တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ဂိန်​ေကာင်း​တုန်း​။ ​ေြမွ​ေပွး​ေြမွ​ေဟာက် အ​ေမာက်က​ေလး​ထား​လိုက်ရံုနဲ့​ နဂါး​ြဖစ်သွား​တာမှ မဟုတ်ပဲ။ ဘယ်လို​ေခါ်​ေခါ် သူတို့​ပဲ အုပ်ချုပ်မှာ ​ေခါ်ချင်သလို​ေခါ်ပ​ေစ​ေပါ့​။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ တခါတခါမှာ အဲဒီအ​ေခါ်အ​ေဝါ် အသံုး​အနှုန်း​က​ေလး​ကပဲ ရန်စငြဖိုး​ အမျိုး​မျိုး​ ​ေသွး​ထိုး​ေပး​ေနတာလည်း​ ရှိပါတယ်။ အဂင်္လိပ်က အစ​ေဖာ်​ေပး​သွား​တဲ့​ အဲဒီဖက်ဒရယ်မူဆိုတဲ့​စကား​လံုး​ဟာ ြမန်မာ နဲ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွအြကား​မှာ

    “မင်း​တို့​တ​ေတွက တစ်​ေယာက်နဲ့​ တစ်​ေယာက် မတူပါလား​ေနာ်။ တစ်ဖ​ေအတည်း​ေမွး​ထား​တာ မှ ဟုတ်ရဲ့​လား​။”

    လို့​ ​ေသွး​ခွဲ​ေပး​သွား​သလို နာစရာရှိတိုင်း​ ​ေတွး​စရာ​ေပါ်တဲ့​ အ​ေြကာင်း​အရာတစ်ရပ် ြဖစ်လို့​လာပါတယ်။ သည်အခါမှာ ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ တစ်အူတံုဆင်း​ေတွပါလား​ဆိုတာ​ေတာင် ​ေမ့​ေမ့​သွား​ြပီး​ ညီအကိုချင်း​ထထသတ်တဲ့​ စစ်ပွဲ​ေတွက အမိရင်ထဲ မချိတင်ကဲ ြဖစ်စရာ မဟုတ်ဘူး​လား​။ အခုဆိုရင် သည်အ​ေြကာင်း​အရာဟာ ဘယ်​ေလာက်​ေတာင်များ​ စန်း​စန်း​တင့်​ြဖစ်သလဲဆို ြမန်မာလို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် တို့​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ မပါဘူး​လား​။

    တိုင်း​ရင်း​သား​ လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် ြမန်မာမဟုတ်ဘူး​လား​။ ြမန်မာက တိုင်း​ရင်း​သား​ထဲ မပါလို့​လား​။ စသည်စသည် ခွန်း​တုန့်​တင်မခံ ြဖစ်လာပါတယ်။ ြပည်​ေထာင်စုဆိုတဲ့​သ​ေဘာကို​ေတာင် ြမန်မာ​ေတွက လက်ဝါး​ြကီး​အုပ်ထား​တဲ့​ လူမျိုး​ြကီး​ဝါဒ လို့​ ြမင်ကုန်တဲ့​အခါ ဘယ်လိုရှင်း​ြပရှင်း​ြပ နား​ချလို့​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ နား​လှည့်​ြပီး​ ပါး​ရိုက်မှာ လို့​ ​ေတွး​လာတယ်။

    ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ တစ်နိုင်ငံလံုး​ကို အညွန့်​အ​ေညှာက် မ​ေပါက်နိုင်​ေအာင် မျိုး​ဆက်တစ်ခုလံုး​ နိုင်ငံ​ေရး​သင်း​သတ်ထား​တဲ့​ မဆလလက်​ေအာက်ကလည်း​ လွတ်ခဲ့​ြပီ။ ဒုတိယမ္ပိ နှစ်ြကိမ်​ေြမာက်လည်း​ ​ေချာက်ထဲကျအံ့​ဆဲဆဲ တည်း​လည်း​က​ေလး​မို့​ ဝင်ဝင်ကယ်​ေပး​ထား​ရတဲ့​ တပ်မ​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​ ကယ်တင်​ေစာင်မမှုကလည်း​ လွတ်ခဲ့​ြပီ။ ဒီအချိန်မှာမှ ဖက်ဒရယ်ကို မ​ေဆွး​ေနွး​ရင် ဘယ်​ေတာ့​ ​ေဆွး​ေနွး​မှာလဲ ဆိုြပီး​ တာစူကုန်ြကပါြပီ။ ဒီလိုမှ မ​ေဆွး​ေနွး​ရင် နိုင်ငံတစ်ခု၊​ တိုင်း​ြပည်တစ်ခု တည်​ေထာင်ဖို့​ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တဲ့​ ြပည်တွင်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ဆိုတာကို ဘယ်လိုမှ ရမှာ မဟုတ်​ေတာ့​ပဲကိုး​။ ​ေကာင်း​ပါြပီ။ ​

    ေဆွး​ေနွး​ြကရ​ေအာင်ပါ။ အရင်တုန်း​က စကား​ထဲ​ေတာင် ထည့်​ေြပာလို့​ မရတဲ့​၊​ တို့​တာဝန်အ​ေရး​ြကီး​သံုး​ပါး​ထဲမှာ ဒုတိယ​ေနရာက ဦး​ထိပ်ထား​ရတဲ့​၊​ ဖဆပလ​ေခတ်တုန်း​ကဆိုရင်​ေတာ့​ အုန်း​သီး​စား​ရမယ့်​ (ကိုကိုး​ကျွန်း​အပို့​ခံရမယ် လို့​ေြပာတာ) ဒီကျား​ြမီး​ြကီး​ကို ဆွဲလိုက်ြကရ​ေအာင်။ အရင်ဆံုး​ ​ေြပာရမှာက ဘယ်သူ​ေတွ ​ေဆွး​ေနွး​မှာလဲ ဆိုတာပါ။ အရပ်ထဲ လက်ဘက်ရည်ဆိုင် ​ေပါက်ပန်း​ေဈး​ထိုင်​ေြပာတဲ့​ ကိစ္စမှ မဟုတ်တာ။

     ​ေြပာမယ့်​ဆိုမယ့်​ ​ေဆွး​ေနွး​မယ့်​ ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ ဉာဏ်ကလည်း​ မီဦး​မှ။ (ကိုယ်​ေတာင် ဉာဏ်မမီတဲ့​အထဲပါတယ်ဗျ) အ​ေရး​ကလည်း​ ပိုင်ဦး​မှ။ အ​ေရး​ပိုင်တယ်ဆိုတာ အဂင်္လိပ်ကခန့်​ထား​တဲ့​ အ​ေရး​ပိုင်မင်း​ ကို ​ေြပာတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ တိုင်း​ရင်း​သား​တစ်ရပ်ရပ်ကို ကိုယ်စား​ြပုြပီး​ ​ေဆွး​ေနွး​မယ့်​ ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ အဲသည်တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွကို အမှန်တကယ် ကိုယ်စား​ြပုရဲ့​လား​။ သူ့​သ​ေဘာနဲ့​ြပီး​ မီး​ေသရဲ့​လား​ ဆိုတာ ​ေြပာစရာ ြဖစ်လာပါတယ်။ ဒီ​ေတာ့​မှပဲ အငိုလွယ်ြပီး​ အရှိုက်ခက်တာကို သ​ေဘာ​ေပါက်လာပါတယ်။

    တိုင်း​ရင်း​သား​ကိုယ်စား​လှယ်ဆိုတာ ကိုယ်ပိုင်စစ်တပ်နဲ့​ လက်နက်ကိုင်တိုက်ပွဲဝင်​ေနမှ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွကို ကိုယ်စား​ြပုတာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒီအခါမှာ ကချင်ြပည်နယ်မှာ ​ေကအိုင်အို​ေတွနဲ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ေဆွး​ေနွး​တယ်ဆိုတာ​ေတာင် ကချင်လူမျိုး​ေတွအတွက် နာလိုခံခက်တဲ့​စကား​ ြဖစ်လာ​ေစပါတယ်။

    လက်နက်ကိုင်တဲ့​ ​ေကအိုင်အို / ​ေကအိုင်​ေအ (အဲဒီနှစ်ဖွဲ့​ မတူဘူး​တဲ့​ဗျ) နဲ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ရမှသာ ကချင်လူမျိုး​ေတွနဲ့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ ရတယ် လို့​ ​ေခါ်မှာလား​။ ကျန်တဲ့​ လက်နက်မကိုင်ပဲ ​ေအး​ချမ်း​စွာ ​ေနထိုင်သူ ကချင်တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွက ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ယူစရာ မလိုဘူး​လား​။

    ကချင်လက်နက်ကိုင်တပ်ရင်း​ေတွဟာ ကချင်အမျိုး​သား​ထုတစ်ရပ်လံုး​ကို ဘယ်​ေလာက် ကိုယ်စား​ြပုသလဲ ဆိုတဲ့​ ​ေမး​ခွန်း​ြကီး​ ​ေပါ်လာပါတယ်။ ဒါြဖင့်​ရင် ကချင်တိုင်း​ရင်း​သား​ေရး​ရာဝန်ြကီး​ေတွကပဲ ကချင်ြပည်နယ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ကို ကိုယ်စား​ြပုတာ​ေပါ့​ေလ လို့​ လာမ​ေငါ့​နဲ့​ဦး​။ ဒီ​ေနရာမှာ အင်မတန် စဉ်း​စဉ်း​စား​စား​နဲ့​ ​ေတွး​စရာ​ေတွ အများ​ြကီး​ ပါလာတယ်။

    တိုင်း​ရင်း​သား​မှရယ် မဟုတ်ဘူး​။ ြပည်မက ြမန်မာ​ေတွမှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ြပည်သူကို ကိုယ်စား​ြပုတဲ့​ ြပည်သူ့​ကိုယ်စား​လှယ်ဆိုတာ လွတ်လပ်ြပီး​ တရား​မျှတတဲ့​ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲ (အစစ်) နဲ့​သာလျှင် ရရှိနိုင်တယ်။ အတုနဲ့​ တက်လာခဲ့​ရင် ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်သာ အစစ်ဟန်​ေဆာင်​ေနလို့​ရမယ်။ အာဏာနဲ့​ ရပ်တည်​ေနလို့​ေတာ့​ရတယ်။ သူ့​ေနာက်မှာ ြပည်သူမပါတဲ့​အတွက် သူ့​ဆန္ဒဟာ ြပည်သူ့​ဆန္ဒ မြဖစ်ဘူး​။ ဖဲချပ်က​ေလး​များ​ ဒါး​နဲ့​ေထာင်ထား​သလိုပဲ။

    ဒါး​ရုတ်လိုက်တာနဲ့​ ဖုတ်ကနဲ ြပုတ်ကျတယ်။ ဟို​ေရှ့​ကလူ​ေတွ ဘာလို့​ တပ်ကို ခါး​ပိုက်​ေထာင်ထဲထည့်​ဖို့​ ြကိုး​စား​ြကသလဲဆိုတာ သည်သ​ေဘာ​ေြကာင့်​။ လက်ပန်း​ေတာင်း​ေတာင်မှာ အဲ​ေလာက် အတို့​အရှို့​ေတွြကား​ထဲက ဘွား​ေတာ်ြကီး​ ဘာလို့​ မီး​ေသသလဲ။ သူ့​ေနာက်မှာ ယူနီ​ေဖာင်း​တစ်​ေယာက်​ေတာင် ရှိတာ မဟုတ်ဘူး​။ ြပည်သူက အမှန်တကယ် ​ေထာက်ခံြပီး​ တက်လာလို့​ေလ။ သူ့​ကိုဆန့်​ကျင်တာဟာ ြပည်သူကို ဆန့်​ကျင်တာပဲ။ သူ့​သ​ေဘာထား​ဟာ ြပည်သူကို အနီး​ကပ်ဆံုး​ ကိုယ်စား​ြပုတာပဲ။ လူ​ေတွက အဲသလိုပဲ ခံယူထား​ြကတဲ့​အတွက် ​ေတာ်ရံုတန်ရံုဆို သူနဲ့​ ကဏ္ဍ​ေကာစ​ေတာင် မ​ေြပာြက​ေတာ့​ပဲ ဒုတိယဘုရား​သခင်ပါလို့​ အရွဲ့​တိုက်ြပီး​ အ​ေရာက်ပို့​ြကတယ်။

    ဒီ​ေနရာမှာ ဘွား​ေတာ်စိတ်ထဲမှာ လူ​ေတွက ငါြပီး​ရင်ြပီး​ပါတယ်ဆိုတဲ့​ စိတ်ထား​ဝင်လာတာနဲ့​ သူလည်း​ သူ့​သ​ေဘာကို ြပည်သူ့​သ​ေဘာလို့​ ထင်​ေယာင်ထင်မှား​ြဖစ်သွား​ြပီး​ အာဏာရှင် ြဖစ်မှန်း​မသိ ြဖစ်ြပီး​ ဂွမ်း​သွား​တတ်တယ်။ (ဟိတ် စကား​အြဖစ်​ေြပာတာ​ေနာ်။ တို့​ေမြကီး​က ဘယ်ခါမဂွမ်း​ မိုး​ဆမ်း​ပန်း​) သူက ြပည်သူ​ေတွကို ကိုယ်စား​ြပုတာ။ ြပည်သူ​ေတွက သူ့​ကိုယ်စား​ သူ့​စိတ်တိုင်း​ကျ လိုက်​ေန​ေပး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ အဲဒီနှစ်ခုကို သ​ေဘာမ​ေပါက်နိုင်လို့​ ကျန်တဲ့​ အ​ေခါဘဏီတပ်ြကီး​အမှူး​ေတွ သူ့​ကို လိုက်လို့​မမီတာဗျ။

    လူတိုင်း​က သာမာန်လွှတ်​ေတာ်ကိုယ်စား​လှယ်တစ်​ေယာက်ထက် ဘာမှ မပိုပါဘူး​လို့​ အမနာပ တဖွဖွ ​ေြပာ​ေနလျက်က၊​ သတင်း​စာ စာမျက်နှာ​ေပါ်မှာ တစ်လံုး​တစ်ပါဒ မ​ေဖာ်ြပပဲ ​ေဖျာက်ထား​လျက်က တစ်နှစ်တစ်ခါ ရာထူး​တက်​ေပး​စရာ မလိုပဲ ဘယ်​ေနရာ​ေရာက်သွား​သလဲဆိုတာ အား​လံုး​မျက်ြမင်ြဖစ်လာတယ်။ (သံုး​ပွင့်​ဆိုင် ​ေြကညာချက်ဆိုတာ ထွက်လာြပီ​ေလ) ဒီလိုပဲ​ေပါ့​။ တိုင်း​ရင်း​သား​ကိုယ်စား​လှယ်ဆိုတာမျိုး​ဟာလည်း​ သူတို့​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွက ြပည်သူ့​ဆန္ဒစစ်စစ်နဲ့​ (အမှန်တကယ်) ​ေရွး​ချယ်တင်​ေြမှာက်ထား​တဲ့​ သူ​ေတွသာ ြဖစ်တယ်။ လက်နက်ကိုင်ထား​တဲ့​သူကမှ ကချင်ြပည်နယ်ကို ကိုယ်စား​ြပုတယ်လို့​ ဘယ်​ေြပာလို့​ရမလဲ။ သူတို့​လည်း​ အ​ေရး​ပါတဲ့​ အခန်း​ကဏ္ဍက ပါချင်ပါပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​ြပီး​ အား​လံုး​ြပီး​။

    သူတို့​ြငိမ်း​ အား​လံုး​ြငိမ်း​ဆိုတာက​ေတာ့​ ကိုယ့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွကို အရင် ကိုယ်ခိုင်​ေအာင် စည်း​ရံုး​လိုက်ပါဦး​။ (လက်နက်နဲ့​ သိမ်း​သွင်း​တာကို မဆိုလို)

    စစ်မှန်တဲ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​ကိုယ်စား​လှယ်​ေတွထွက်လာြပီဆိုရင်​ေတာင်မှ အဲဒါ လူပဲရ​ေသး​တာ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက သူတို့​မှာ ဦး​ေနှာက်နဲ့​ အ​ေမျှာ်အြမင် ဘယ်​ေလာက်ပါသလဲဆိုတဲ့​အ​ေပါ်မှာ သူတို့​ တိုင်း​ရင်း​သား​ လူမျိုး​ေတွရဲ့​ အနာဂတ်ကံြကမ္မာက တည်​ေနတယ်။ တိုင်း​ြပည်အုပ်ချုပ်တယ်ဆိုတာ ​ေဗာင်း​ေတာ်ညှိတ် စိတ်​ေတာ်သိ၊​ ခိုင်း​တာလုပ်ရံုနဲ့​ဆို လက်တိုလက်​ေတာင်း​ ​ေနာက်လိုက်​ေကာင်း​ပဲ ြဖစ်လာမယ်။ ​

    ေခါင်း​ေဆာင်​ေနရာ တက်လို့​မရဘူး​။ ကိုယ်ကဦး​ေဆာင်ရမယ့်​ ​ေနရာ​ေရာက်လာတဲ့​အခါ စင်​ေပါ်မှာကသမျှကို ​ေအာက်က အတိုင်း​သား​ ြမင်​ေနရတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေြပာမှား​ဆိုမှား​ တစ်ခွန်း​ရှိ၊​ ဘွာခပ်လို့​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ တစ်ဘဝလံုး​ရင်း​ြပီး​ နင်း​တက်လာခဲ့​သမျှ​ေတွဟာ ဘာမဟုတ်တဲ့​ စကား​အမှား​ေလး​တစ်ခွန်း​နဲ့​ သဲပံုလှိုင်း​ရိုက်သလို ြပိုရပျက်ရတယ်။ ဒါက သူ့​တစ်​ေယာက်တည်း​ရဲ့​ စည်း​စိမ်ဥစ္စာ၊​ ​ေနရာရာထူး​ပဲ ရှိ​ေပမယ့်​ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ အတွက်ကျ​ေတာ့​ ြပည်နယ်တစ်ခုလံုး​ရဲ့​ ​ေမျှာ်လင့်​ချက်​ေလ။

    တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွထဲမှာ အမှန်တကယ် တတ်သိနား​လည် တတ်ကျွမ်း​တဲ့​ လူမျိုး​စုကလည်း​ ​ေထာက်ခံတဲ့​ ပညာရှိ​ေတွ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ရှိြကပါတယ်။ ြပဿနာက အဲသည်လူ​ေတွထွက်လာမှာလား​။ ​ေြပာဆို​ေဆွး​ေနွး​ဖို့​ အခွင့်​ရမှာလား​။ ကိုယ်​ေတွလိုပဲ သူတို့​လည်း​ ​ေချာင်ထိုး​ေဘး​ဖယ် ခံထား​ြကရသလား​ ​ေတွး​စရာ​ေပါ့​။ ​ေကျာက်စိမ်း​တူး​တဲ့​၊​ ဘိန်း​ေရာင်း​တဲ့​ လက်နက်ကိုင်​ေခါင်း​ေဆာင်နဲ့​ အပစ်အခတ်ရပ်စဲဖို့​ေတာ့​ ညှိရပါလိမ့်​မယ်။ တကယ့်​ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​အစစ်က​ေတာ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​ကိုယ်စား​လှယ် ပညာရှိ​ေတွနဲ့​ ​ေဆွး​ေနွး​ရမှာပါ။

    အခု​ေရး​လာြပီး​တဲ့​အထိ ဖက်ဒရယ်မူအ​ေြကာင်း​က စလံုး​ေရ​ေတာင် မစရ​ေသး​ပါဘူး​။ ဖက်ဒရယ်မူဆိုတာ ဘာလဲ ကိုယ်နား​လည်သ​ေလာက် ရှင်း​ြပတာရယ်။ အဲဒါြကီး​ေဆွး​ေနွး​ချင်သပဆို ဘာ​ေတွလိုအပ်မလဲ ဆိုတာရယ်​ေလာက်ပဲ ​ေခါင်း​စား​ရ​ေသး​တာပါ။ တကယ်တမ်း​ဆက်​ေလ့​လာရင် ခက်ခဲတယ် နက်နဲတယ်။ ကျယ်​ေြပာတယ်။ အံ့​ဩဖွယ်။ လို့​ပဲ လူြပက်​ေတွ ​ေြပာသလို ​ေြပာရမှာ​ေပါ့​။

    နိုင်ငံ​ေရး​ကို မဆလက Political Science မှာသင်သ​ေလာက်ပဲ တီး​မိ​ေခါက်မိရှိတဲ့​ ကိုယ့်​ြဖုတ်ဦး​ေနှာက်နဲ့​ေတာ့​ လိုက်လို့​မမီပါဘူး​။ အနှိပ်သည်ငတိုး​ေြပာမို့​ ​ေသာတယ်လို့​ပဲ သ​ေဘာထား​ြကပါ။ ဒီပညာရပ်နဲ့​ပတ်သက်လို့​ နိုင်ငံရပ်ြခား​မှာ ပီအိတ်ချ်ဒီ ​ေဒါက်တာဘွဲ့​ြကီး​များ​ယူထား​တဲ့​ မျိုး​ဆက်သစ် ြမန်မာလူငယ်​ေတွ (အခု​ေတာ့​ လူလတ်ပိုင်း​ေတွ ြဖစ်ကုန်ြပီ) အများ​ြကီး​ ရှိ​ေနပါြပီ။ သူတို့​တ​ေတွ ဘာ​ေြပာမလဲ။ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွက ဘယ်လိုသ​ေဘာထား​မလဲ ဆိုတာလည်း​ စိတ်ဝင်စား​စရာ ြဖစ်လာြပီ​ေနာ်။ ​ေငွ​ေရာင်ပိတ်ကား​ေပါ်မှာ ဆက်လက်ရှုစား​ရ​ေအာင်ကွယ်။

    စာဖတ်သူ​ေတွအတွက် ​ေမတ္တာနဲ့​ အြကံ​ေကာင်း​ ​ေပး​ချင်တာက​ေလး​က​ေတာ့​ မျက်စိကြမင်၊​ နား​ကြကား​တဲ့​အချက်အလက်​ေတွကို ခံစား​ချက်အရင်း​ခံလို့​ တမဟုတ်ချင်း​ ပါး​စပ်ကလွှတ်ကနဲ ြပန်ထုတ်၊​ လက်ကြဖတ်ကနဲ ြပန်​ေရး​မယ့်​အစား​ ဦး​ေနှာက်ထဲကို ပို့​ြပီး​ ဆင်ြခင်ဉာဏ်က​ေလး​နဲ့​ ​ေကျ​ေကျညက်ညက်ြဖစ်​ေအာင် processing လုပ်ြပီး​မှ မှတ်ချက်က​ေလး​ output ြပန်ထုတ်ရင် တစ်​ေန့​ထက်တစ်​ေန့​ ဉာဏ်ရည်​ေတွထက်သထက် ထက်လာပါလိမ့်​မယ်။ ပိန်း​ဥလည်း​ မစား​နဲ့​။ ပိန်း​ပန်း​လည်း​ မဆင်နဲ့​။ ပိန်း​ြကာဖက်​ေရမတင်သလို ဒီကိုဂျင်​ေသာက်ြပီး​ ​ေပါက်လွယ်နိုင်ြက​ေစကုန်သတည်း​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.