• “အညာကို ြပန်ချင်တယ်”


    “​ေနွမိန်တ​ေပါင်း​ ​ေြကွချိန်​ေြပာင်း​ ရွက်​ေဟာင်း​ေြကွကျ ​ေြမခခဲ့​ြပီ​ေလ။”


    ဆိုတဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ဟာ ငယ်ငယ်တုန်း​က​ေတာ့​ သည်ရာသီမှာ လာ​ေနကျပါ။

    “လက်ပံပွင့်​ေကာက်”

    တဲ့​။ နား​ထဲကို စွဲ​ေနတာပဲ။ အဲဒါြပီး​ရင် ​ေဒါ်​ေမလှြမိုင်ရဲ့​

    “နှင်း​ေငွ့​ကျန် ​ေလြပန်​ေလာင်း​ ​ေဟမာန်​ေဆာင်း​ ​ေြပာင်း​ခဲ့​ပါြပီတဖန်။ သာတ​ေပါင်း​ ညှာ​ေညာင်း​ေြကွ ​ေနွရတုကိုဖန်။”

    ဆိုတဲ့​

    “​ေနွဦး​ေတး​သံ”

    က​ေလး​လည်း​ လာတတ်တယ်။ ဦး​အံ့​ြကီး​ရဲ့​

    “သူနဲ့​သာတူညီ ဖူး​လိုက်ချင်ရဲ့​ ဦး​ခိုက်တင်ပါတဲ့​ သဲပံု​ေစတီ။” 

    ဆိုတဲ့​

    “မိန်ရာသီ”

    သီချင်း​ေလး​လည်း​ ြကား​ရတတ်တယ်။ မြကည်​ေအာင်က​ေတာ့​

    “ရာသီ​ေတာ်ဦး​”

    သီချင်း​ထဲမှာ

    “​ေနွဦး​ေြပာင်း​လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​သည်။”

    တဲ့​။ ချိုြပံုး​ကဆို

    “​ေန့​ေပါင်း​များ​စွာ လ​ေပါင်း​များ​စွာ ြကာခဲ့​ေသာ်လည်း​ ကိုယ်မ​ေမ့​သည်သာ။”

    လို့​

    “မုန်း​ရစ်​ေလဦး​”

    ထဲမှာ ဆိုတယ်။ စတူရီယိုထဲမှာဆိုရင်​ေတာ့​ ကိုငှက်ြပန်ဆိုတဲ့​

    “​ေနွဦး​ကံ့​ေကာ်များ​”

    ​ေပါ့​။ ​ေမဆွိက​ေတာ့​

    “​ေနွဟာ အချစ်ပံု​ေြပာလိမ့်​မယ်။ ချစ်လျက်​ေဝး​သူ နှစ်ဦး​အ​ေြကာင်း​..။”

    ဆိုြပီး​ ​ေကျာင်း​တံခါး​ပိတ်ချိန်ကို

    “​ေနွပံုြပင်”

    သီချင်း​နဲ့​ လွမ်း​ြပမှာ။ လူငယ်ဆိုတာ ပညာရှာတဲ့​အရွယ်မို့​ ​ေကျာင်း​သား​ဘဝမှာပဲ ရှိ​ေသး​တယ်​ေလ။

    တစ်နှစ်တစ်ခါ ​ေနွရာသီ​ေရာက်​ေတာ့​မှ ​ေကျာင်း​ြကီး​ေတွ ပိတ်ြပီး​ မိဘရပ်ထံြပန်တဲ့​သူြပန်၊​ ​ေကျာင်း​ေနသူငယ်ချင်း​ အ​ေပါင်း​အသင်း​ေတွနဲ့​ ခွဲခွာြကရတာ။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ဥတုသံုး​ပါး​ထဲမှာ ​ေနွရာသီဟာ လွမ်း​စရာအ​ေကာင်း​ဆံုး​ပဲ လို့​ ထင်ြကတယ်။ သူများ​ေတွ​ေတာ့​ လွမ်း​ေတာ်မူလို့​ စာကိုစီြကတာ ဘယ်ဆီသို့​ ဘယ်ရွာသို့​ ဘယ်သူသို့​ ဘယ်ဝါသို့​ လွမ်း​ြက​ေလတယ် မသိပါဘူး​။

    ကိုယ်လည်း​ပဲ လွမ်း​ေတာ့​လွမ်း​တာ​ေပါ့​။ အခုလို ပူြပင်း​ေသာ့​ေထွ ဂိမ္မာန်​ေနွဆို ကိုယ့်​စိတ်က အတိတ်ဆီကို ြပန်လွမ်း​တယ်။ သာလို့​ ​ေကာင်း​လို့​ ​ေြငာင်း​လိုြငိမ့်​လို့​ တတမ်း​တတ လွမ်း​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အရှိကို အရှိအတိုင်း​၊​ အ​ေဟာင်း​ကို အ​ေဟာင်း​အတိုင်း​ မက်မက်စက်စက် ဆွတ်ဆွတ်ြကင်ြကင် လွမ်း​တယ်။

    အဲဒီအလွမ်း​ထဲမှာ ​ေနသူရိန် ပူရှိန်ြပင်း​တာလည်း​ပါတယ်။ လှည်း​လမ်း​ေြကာင်း​တ​ေလျှာက် ဖုန်လံုး​ြကီး​ေတွ တလိမ့်​လိမ့်​ တက်တာလည်း​ပါတယ်။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ သန်း​ထွန်း​ေလး​လိုပဲ

    “အညာဌာနီ တစ်ခါလာမည် ကျွန်​ေတာ့​အတွက်​ေတာ့​ ​ေမ့​မရပါ​ေလြပီ။”

    လို့​ ဟစ်ပလိုက်ရတယ်။

    ငယ်ငယ်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေနွရာသီဆိုတာ တစ်နှစ်တစ်ခါ အညာြပန်ရတဲ့​ ရက်​ေတွ​ေပါ့​။ အ​ေမ​ေရာအဖွား​ေရာ အညာသူ​ေတွမို့​ သူတလှည့်​ ကိုယ်တလှည့်​ြပန်ြက​ေပမယ့်​ ကိုယ်က​ေတာ့​ ဘယ်သူြပန်ြပန် လိုက်တာကိုး​။ အဲဒီ​ေခတ်က ခရီး​လမ်း​ပန်း​က ခု​ေခတ်လို လွယ်ကူအဆင်​ေြပလှတာ မဟုတ်ပါဘူး​။

    ဘတ်စကား​အိုြကီး​နဲ့​ ကုန်အိတ်​ေတွအ​ေပါ်မှာ ​ေြခ​ေတွကျဉ် ခါး​ေတွနာလာ​ေအာင် စီး​ရတယ်။ ရန်ကုန်ကည​ေန သံုး​နာရီ​ေလာက်ထွက်ရင် ​ေရနံ​ေချာင်း​ကို ​ေနာက်တ​ေန့​မနက် ဆယ်နာရီသာသာ​ေလာက် ​ေရာက်တယ်။

    အဲဒီကမှ အ​ေနာက်ဘက်ကမ်း​ကူး​ရြပန်​ေရာ။ ​ေမာ်​ေတာ်နဲ့​ ကုန်း​ေဇာင်း​အထိပဲ ကူး​ကူး​၊​ သမ္ဗာန်နဲ့​ နန်း​ေတာ်ကျွန်း​၊​ ငါး​ေြခာက်ကျွန်း​၊​ ထူး​ ဘက်ကိုပဲ ကူး​ကူး​၊​ ​ေနခိုတာနဲ့​ဘာနဲ့​ ရွာကို​ေမှာင်ရီပျိုး​မှ ​ေရာက်ချင်​ေရာက်၊​ မ​ေရာက်လည်း​ ကုန်း​ေဇာင်း​တစ်ညအိပ်ြပီး​ ​ေနာက်တစ်​ေန့​မှ ​ေရာက်တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ အညာခရီး​ဟာ လမ်း​တင် အသွား​နှစ်ရက် အြပန်နှစ်ရက်ကုန်တယ်။ ရွာ​ေရာက်ရင်လည်း​ တစ်ပါတ်​ေလာက် အ​ေမာအပန်း​ေြဖမှ ြပန်ဖို့​ အား​ြပည့်​တယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ အ​ေမာ​ေြဖတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အသား​ကျ​ေအာင် ြပန်ကျင့်​ယူရတာပါ။ ​ေရာက်ကာစမှာ ​ေသာက်ရတဲ့​ေရကိုက အရသာတစ်မျိုး​ြဖစ်​ေနလို့​ အာသာမ​ေြပဘူး​။ တွင်း​ေရ​ေလ။ အဖွား​က​ေတာ့​ မုန်း​ေချာင်း​ထဲက ​ေရကိုမှ ​ေသာက်ချင်တာ။

    အိမ်သာကလည်း​ တွင်း​အိမ်သာ တုတ်ခ​ေနာင်း​နဲ့​။ ကား​ေပါ်တက်စီး​ကတည်း​က ဝမ်း​ချုပ်သွား​တာ ရွာ​ေရာက်​ေတာ့​လည်း​ အသား​မကျဘူး​။ မျက်စိကလည်း​ ညဘက်​ေမှာင်ြကီး​ထဲ​ေနတဲ့​အကျင့်​ကို ြပန်ကျင့်​ရတယ်။ အဲဒီတုန်း​က ရွာမှာ ဘက်ထရီအိုး​ေတာင် မရှိဘူး​။ ​ေရနံဆီမီး​ခွက်ပဲ ထွန်း​တာ။

    နှစ်ရက် သံုး​ရက်​ေလာက်ဆို ​ေနသား​ကျလာပါတယ်။ တခါတခါ မီး​ခွက်​ေရှ့​ စာအုပ်တစ်အုပ် သည်း​ြကီး​မည်း​ြကီး​ဖတ်​ေနတုန်း​ ​ေညှာ်နံ့​ထွက်လာမှ ဆံပင်​ေတွ မီး​ကျွမ်း​သွား​မှန်း​သိတယ်။ အညာကြပန်လာလို့​ ရန်ကုန်​ေရာက်ရင်လည်း​ ညဘက်ကျ လင်း​ေြကာင်​ေြကာင်နဲ့​ မျက်စိစူး​တာ၊​ အသံ​ေတွ ဆူညံတာ၊​ အိုက်စပ်စပ်ြကီး​ေနတာကို ​ေနသား​ကျ​ေအာင် ြပန်ကျင့်​ရတာပါပဲ။

    အစား​အ​ေသာက်ကအစ ရန်ကုန်နဲ့​ေတာ့​ ဘာမှ မတူပါ​ေလဘူး​။ မုန့်​ဟင်း​ခါး​ဆိုတာများ​ ရွာမှာစား​ကာစဆို မျက်ရည်​ေတာင်လည်မယ်။ မုန့်​ဖတ်က အ​ေရာင်မွဲညစ်ညစ်၊​ ရှမ်း​ေခါက်ဆွဲအလံုး​ေလာက်တုတ်တယ်။ ဟင်း​ရည်က ငါး​တစိမှမပါ။ ပဲနှစ်ြပစ်ြပစ်ြကီး​။ နှစ်ရက် သံုး​ရက်​ေလာက် ဆက်စား​လိုက်မှ ဆီချက်နံ့​ေမွှး​ေမွှး​ေလး​ကို အရသာခံတတ်သွား​မယ်။ ​

    ေနာက်​ေတာ့​လည်း​ ရန်ကုန်က လိုက်မမီတဲ့​ အညာမုန့်​ေတွ အရသာ​ေတွ့​လာတာပါ။ မင်း​ဇံက မုန့်​လံုး​က​ေလး​ေတွဆို ငှက်​ေပျာဖက်မှာ ကပ်လို့​ ဆီက​ေလး​နဲ့​ ခွာယူရတယ်။ ​ေစး​လို့​အိလို့​။ မုန့်​ေပါင်း​ပူပူက​ေလး​ေတွဆို ဆီနံ့​ေမွှး​ေမွှး​က​ေလး​နဲ့​။ ​ေကျာင်း​ေတာ်ရာဘုရား​က ဝက်​ေြမဥက​ေလး​ေတွဆို ချိုလိုက်တာများ​ ဆိမ့်​ေနတာပဲ။ အဖွား​က​ေတာ့​ အဲဒီက မုန့်​ဩဇာက​ေလး​ေတွကို လူြကံုရှိတိုင်း​ မှာစား​တယ်။

    ရွာမှာရှိတဲ့​ အဖွား​များ​ အ​ေဒါ်များ​က​ေတာ့​ ရန်ကုန်သား​ဧည့်​သည်က​ေလး​လာရင် ရွာမှာ နွား​မသား​ေပါက်တဲ့​အိမ်က နွား​နို့​မှာမှာထား​တယ်။ ကျိုလိုက်ရင် အဆီ​ေတွ​ေတာင် ​ေဝ့​လို့​။ ကိုယ်​ေရာက်​ေနရင် ရွာစဉ်​ေလျှာက်​ေရာင်း​တဲ့​ အသား​၊​ငါး​သည်များ​ေတာင်မှ အိမ်နား​တဝဲလည်လည် ဟိုဟာဝယ်ပါဦး​။ သည်ဟာဝယ်ပါဦး​။ တွန်း​တွန်း​ထိုး​ထိုး​ ​ေရာင်း​ြကတယ်။ က​ေလး​ဘဝ ရွာမှာ​ေပျာ်တာလည်း​ မ​ေြပာနဲ့​ေလ။ မိုး​လင်း​ကမိုး​ချုပ် ပါး​စပ်နဲ့​အစား​ြပတ်တယ်လို့​မှ မရှိပဲကိုး​။

    ပွင့်​ြဖူြမို့​နယ်ထဲမှာ ရှိတဲ့​ ကိုယ်တို့​ရွာက​ေလး​ဟာ အနီး​ဆံုး​မှာ အထင်ကရရှိတာကို ​ေြပာရရင် လယ်ကိုင်း​၊​ ​ေကျာင်း​ေတာ်ရာဘုရား​ အနား​မှာ လို့​ ​ေြပာရတယ်။ ​ေကျာင်း​ေတာ်ရာဘုရား​က ငါး​ေထွြကီး​ေတွ အစာ​ေကျွး​တဲ့​ ဗူး​သယ်ဆိပ်က​ေနလာ၊​ မင်း​ဇံရွာ၊​ သရက်​ေတာရွာ၊​ သမင်ြခံရွာက​ေလး​ေတွ လွန်ရင်​ေရာက်က​ေရာ။ ​

    ေပ​ေတာရွာတဲ့​။ ပွင့်​ြဖူ၊​ ကုန်း​ေဇာင်း​ဘက်က​ေနလာရင် ရွာခိုင်တို့​ ​ေရှာက်​ေတာတို့​၊​ ရွာသာညွန့်​၊​ ပန်း​တုန်း​ြကီး​ ပန်း​တုန်း​ေလး​တို့​ ​ေကျာ်လာရတယ်။ လယ်ကွင်း​ြပင် တ​ေမျှာ်တ​ေခါ်ကိုြဖတ်သွား​ရင် ြမစ်နား​စုလို့​ေခါ်တဲ့​ နန်း​ေတာ်ကျွန်း​၊​ ငါး​ေြခာက်ကျွန်း​၊​ ထူး​ရွာက​ေလး​ေတွကို ​ေရာက်တယ်။ ​ေြမြပန့်​လွင်ြပင်ကျယ်ြကီး​မှာ တစ်ရွာနဲ့​တစ်ရွာ လယ်ကွက်ြကီး​ေတွ၊​ မုန်း​ေချာင်း​က​ေလး​၊​ မဲဇလီဆည်ကလွှတ်တဲ့​ တူး​ေြမာင်း​က​ေလး​ေတွနဲ့​ ြခား​ထား​တယ်။ ​ေတာအုပ်​ေတာတန်း​ မရှိဘူး​။ လယ်​ေတွကိုင်း​ေတွ၊​ တလင်း​ေတွပဲ ရှိတယ်။

     နှစ်သက်ရှည်ြကာလှတဲ့​ ရွာြကီး​ေတွမို့​လို့​ သစ်ြကီး​ဝါး​ြကီး​ စိမ်း​စိမ်း​အုပ်အုပ်​ေတွ့​ရင် ရွာ၊​ ြကား​ထဲကဟာ လယ်ယာတလင်း​ လို့​သာမှတ်။ တစ်ရွာနဲ့​တစ်ရွာ ဆက်သွယ်ထား​တာ ကား​လမ်း​ မဟုတ်ဘူး​။ နွား​လှည်း​ပဲ သွား​လို့​ရတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ငယ်ငယ်ကဆို ရွာကက​ေလး​ေတွ လယ်ထွန်စက်လာရင် ထွက်ြကည့်​ြကတယ်။ အခုလို ဆိုင်ကယ်တဝီဝီ မြဖစ်ခင်တုန်း​က​ေတာ့​ စက်ဘီး​က​ေလး​ေတွ စီး​ြကတယ်။ ဒါ​ေတာင် ​ေကျာင်း​ဆရာ ဆရာမ​ေလာက်ပဲ စီး​တာ။

    သူသူကိုယ်ကိုယ် လမ်း​ေလျှာက်ြကတာ မိုင်​ေတွများ​စွာ။ ဘယ်ရွာဝင်ဝင် ရွာထိပ်မှာ နား​စရာ ဇရပ်က​ေလး​။ အရိပ်​ေကာင်း​က​ေလး​၊​ ​ေရချမ်း​စင်​ေအး​ေအး​ေလး​ေတွ ရှိတယ်။ ဘယ်အိမ်မှ ဝင်း​တံခါး​ပိတ်ထား​တာ မရှိဘူး​။ ​ေခွး​ေလး​ဘာ​ေလး​ြကည့်​၊​ ြမင်တဲ့​အိမ် ဝင်နား​၊​ စိမ်း​စိမ်း​ကျက်ကျက် အခါး​ရည်က​ေလး​ေတာ့​ တိုက်၊​ ​ေဆး​လိပ်က​ေလး​ေတာ့​ တည်လိုက်မှာ။

    အချိန်မ​ေတာ် ​ေမှာင်ရီပျိုး​လို့​ မိုး​ချုပ်သွား​လည်း​ အိပ်ယာလိပ်ပါရင် ဇရပ်မှာတည်း​၊​ မပါရင် ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ ဝင်​ေလျှာက်လိုက်၊​ မှတ်ပံုတင် ြပစရာမလိုဘူး​။ ကိုယ်တို့​ရပ်ကိုယ်တို့​ရွာ စတုဒီသာ ​ေလး​မျက်နှာက လာချင်တဲ့​သူလာ၊​ အ​ေဝရာ​ေဟာတု ြဖစ်ြပီး​သား​။

    ရွာရဲ့​သ​ေဘာက တစ်အိမ့်​တစ်အိမ် အူမ​ေချး​ခါး​ကအစ သိြပီး​သား​မို့​ မျက်နှာစိမ်း​များ​ ရွာထိပ်ကြဖတ်သွား​ရင် ​ေနာက်ကတ​ေကာက်​ေကာက် လိုက်မြကည့်​ေသာ်ြငား​ ဘယ်သူ့​ ​ေမး​လိုက်​ေမး​လိုက်၊​ ပံုပန်း​သဏ္ဍန်၊​ ထူး​ြခား​လက္ခဏာ၊​ ဘယ်သူနဲ့​စကား​ေြပာြပီး​ ဘယ်ဘက်ကိုခရီး​ဆက်သွား​တယ် ခ​ေရ​ေစ့​တွင်း​ကျ ​ေြပာြပတတ်တယ်။

    လူမှုအသိုင်း​အဝိုင်း​က စုစုစည်း​စည်း​ရှိလွန်း​လို့​ တရုတ်များ​ကုလား​များ​ေတာင် မူး​လို့​ရှုစရာ မရှိဘူး​။ (​ေရလည်း​မြကည် ြမက်လည်း​မနုပဲကိုး​)။ ရွာထိပ်မှာ အဂင်္လိပ်​ေခတ်က စစ်​ေြပး​ရင်း​ကျန်ခဲ့​တဲ့​ ပန်ချာပီြကီး​ တစ်​ေယာက်​ေတာ့​ရှိတယ်။ အခု​ေတာ့​ သူတို့​လည်း​ ကိုယ်နဲ့​ အမျိုး​စပ်လို့​ရ​ေနြပီ။ တစ်ရွာလံုး​က ဟိုဘက်ကလှည့်​ေတာ်၊​ သည်ဘက်ကလှည့်​ေတာ်၊​ အမျိုး​ေတာ်ြကတယ်။

    မိသား​စုတိုင်း​က ​ေမွး​ချင်း​ေပါက်​ေဖာ် ခုနှစ်​ေယာက် တစ်ကျိပ်ရှိတယ်။ တစ်ဝမ်း​နှစ်ဝမ်း​ကွဲသွား​ရင် ြပန်ဖူး​စာဆံုတယ်။ လူချင်း​ေတွ့​လို့​ ဇ​ေဝဇဝါြဖစ်​ေနရင်

    “နင် ဘယ်သူလဲ။”

    ဘယ်​ေတာ့​မှ မ​ေမး​ဘူး​။

    “နင် ဘယ်သူ့​သား​သမီး​လဲ။”

    ​ေမး​လိုက်ရင် ဇာတိဇစ်ြမစ် အကုန်သိြပီ။ အ​ေနာက်တိုင်း​သား​ေတွလို မျိုး​ရိုး​နံမယ် ဆက်ခံမထား​ေပမယ့်​ ​ေမွး​ချင်း​ညီအကိုချင်း​မှန်း​ နံမယ်​ေခါ်လိုက်ရင် သ​ေဘာ​ေပါက်တယ်။ သား​ြကီး​ကို ဘို​ေက လို့​ မှည့်​လိုက်ရင် ​ေနာက်​ေမွး​သမျှ ဘို​ေရှ၊​ ဘို​ေတ၊​ ဘို​ေဖ ြဖစ်သွား​တယ်။ မိန််း​က​ေလး​ကျ ခင်ရီ၊​ ခင်မှီ၊​ ခင်သီ၊​ ခင်ြကည်​ေပါ့​။ (အဲသ​ေလာက်ကို ကာရံငဲ့​တာ)။

     လူမှုအသိုင်း​အဝိုင်း​ချင်း​က ဘူတန်နဲ့​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်တူတယ်။ ရွာမှာ တရုတ်၊​ ကုလား​ မရှိသလိုပဲ၊​ မိန််း​မရှာ၊​ ြပည့်​တန်ဆာ မရှိဘူး​။ သူခိုး​မရှိတာက​ေတာ့​ မအံ့​ဩ​ေလာက်ပါဘူး​။ ဘယ်အိမ်တက်ခိုး​ခိုး​ အိုး​စုတ်ခွက်စုတ်၊​ အဝတ်စုတ်ချင်း​ အတူတူနဲ့​အနူနူ။ လူထက်နွား​ကတန်ဖိုး​ြကီး​လို့​ နွား​ခိုး​ပူတာ​ေလာက်ပဲ ရှိတယ်။ (အဲဒါ ြမစ်အ​ေရှ့​ဘက်ကမ်း​က လာခိုး​တာ) အ​ေသာက်အစား​ ​ေလာင်း​ကစား​ရှိရင် လူ​ေြပာသူ​ေြပာခံရတယ်။ တစ်ပင်လဲမူ တစ်ပင်ထူတာ​ေတာင်မှ ငယ်လင်ငယ်မယား​ မဟုတ်ဘူး​ဆိုြပီး​ ​ေြခာက်ြပစ်ကင်း​သဲလဲစင် စာရင်း​ကဖျက်တယ်။

    ​ေပွတဲ့​ရှုပ်တဲ့​သူဆိုရင်​ေတာ့​ သူမ​ေြပာနဲ့​ သူ့​သား​သမီး​များ​ အရွယ်​ေရာက်လို့​ မိဘဝတ္တရား​ ​ေတာင်း​ရြမန်း​ရတဲ့​အခါ မျက်နှာငယ်ရတယ်။ ဒီဝါသနာမျိုး​က မျိုး​ရိုး​လိုက်သလို ထင်ြကတယ်။

    အစွဲအလမ်း​ေတွနဲ့​ ပတ်သက်ရင်​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​အရပ်က နည်း​နည်း​ထူး​ြခား​ပါတယ်။ မိဆိုင်ဖဆိုင် ရိုး​ရာကို ကိုး​ေတာ့​ကိုး​တယ်။ တြခား​အရပ်​ေတွလို ပူ​ေနာင်ချပ်ချိမ်း​ လုပ်​ေလ့​မရှိဘူး​။ နတ်ကန္နား​ပွဲ ဘယ်ရွာမှာမှ မရှိဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ နတ်က​ေတာ်အဖွား​ြကီး​ေတွ​ေတာ့​ ရှိတယ်။ လက်ဘက်တစ်ရိုး​ ကျွမ်း​တစ်ရိုး​ကိုး​ြပီး​ နတ်​ေမး​ရင်​ေဟာတယ်။ ရှင်​ေလာင်း​နတ်ြပရင် ဆန်တစ်ြပည်​ေငွတစ်မတ်ကိုး​ရတယ်။

    ရွာကလူ​ေတွက နတ်ကိုအဲ​ေလာက် မ​ေြကာက်ဘူး​။ သရဲကိုပို​ေြကာက်တယ်။ ညဘက် သုဿန်မသွား​ရဲဘူး​။ အသုဘအိမ်ဘက် ​ေြခဦး​မလှည့်​ရဲဘူး​။ ရွာမှာ နာ​ေရး​ရှိရင် ကိုယ့်​အိမ်ကိုယ်​ေတာင် တစ်​ေယာက်တည်း​ မအိပ်ရဲဘူး​။ တ​ေစ္ဆပံုြပင်​ေတွ ​ေဝ​ေဝဆာဆာ ​ေြပာြပတတ်ြကတယ်။ အပူး​ေတွအကပ်​ေတွကိုလည်း​ ယံုတယ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ငယ်ငယ်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေရွှရင်​ေကျာ်ဂိုဏ်း​ဆိုတာ အဲဒီဘက်မှာ သိပ်နံမယ်ြကီး​တယ်။ မြကာ​ေသး​ခင်ကလည်း​ ​ေကျာက်ခဲအန်ြပတာ​ေတွ အဲဒီဘက်ကလာတယ်။

    ယံုလွယ်ြကတယ်လို့​ပဲ ​ေြပာရမှာပဲ။

    တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ရွာကို ြပန်အမွှန်း​တင်ြပီး​ ြကွား​စရာ ဟုတ်ဟုတ်ြငား​ြငား​ ဘာဆိုဘာမှ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​အတွက် ဘာနဲ့​မှ လဲလို့​မရတာ တစ်ခု​ေတာ့​ရှိတယ်​ေလ။ ​ေဆွ​ေတွမျိုး​ေတွ​ေပါ့​။ ဇာတိနွယ် လို့​ ​ေခါ်ရမယ်။ မိဘဘိုး​ဘွား​အား​လံုး​ အဲဒီရွာက​ေန ဆင်း​သက်လာတာကိုး​။ အဖွား​ေရာ အ​ေမ​ေရာဟာ ပုဝါပါး​ကိုြကက်သား​ထုပ်သွား​ြက​ေပမယ့်​ ရွာကို​ေတာ့​ စွန့်​သွား​တဲ့​အထဲ မပါဘူး​။ ကိုယ့်​သား​သမီး​ေလး​ေတွ အပါ​ေခါ်ြပီး​ ရွာကို အ​ေရာက်ြပန်ြကတယ်။

    ရွာကအမျိုး​ေတွနဲ့​ စိမ်း​မသွား​ေအာင် ထား​တယ်။ အဲဒီအလုပ်ကို သမီး​က​ေလး​တစ်​ေကာင်တည်း​ ​ေမွး​ထား​မိတဲ့​ ကိုယ်​ေတာင် မလုပ်နိုင်ဘူး​။ ကာဠုဒါယီ ဂါထာ​ေပါင်း​များ​စွာနဲ့​ ြပည်​ေတာ်ြပန်ပင့်​သလို အာကာကိုလွှာပံုြပုလည်း​ပဲ သည်သမီး​က​ေတာ့​ သည်ခရီး​ကို လိုက်ချင်မယ် မဟုတ်ဘူး​။ အဲဒီမှာ သူနဲ့​ ပတ်သက်တာ ဘာတစ်ခုမှ မရှိဘူး​ေလ။ ​ေဆွမျိုး​အသိုင်း​အဝိုင်း​ရဲ့​ ​ေနွး​ေထွး​တဲ့​ အရိပ်အာဝါသဆိုတာ သူမခံစား​တတ်​ေသး​ဘူး​။

    သူ့​အ​ေဖကို ဘယ်သူနဲ့​မှ မျှ​ေဝြပီး​ မချစ်နိုင်တဲ့​သမီး​ဟာ ဝမ်း​ကွဲ​ေမွး​ချင်း​ေတွနဲ့​ အ​ေပျာ်​ေတွကို ​ေဝမျှခံစား​နိုင်မှာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ အလှြပင်ဆိုင်မှာ ​ေြခသည်း​အလှ​ေဖာ်ထား​တဲ့​ ဖဝါး​အစံုနဲ့​ ဖုန်အလိမ်း​လိမ်း​ေဖွး​တဲ့​ ​ေြမြပင်ကိုနင်း​ဖို့​လည်း​ ခက်မှာ​ေပါ့​ေလ။

    သူ့​အ​ေဖက​ေတာ့​ ရွာကို မ​ေခါ်ချင်ပဲ ဘယ်​ေနပါ့​မလဲ​ေလ။ ​ေဆး​ေကျာင်း​ေရာက်တဲ့​အထိ ​ေနွ​ေကျာင်း​ပိတ် ရွာြပန်ရင် ခင်မိခင်ရာ သူငယ်ချင်း​ေတွကို ရွာအလည်​ေခါ်သွား​ေနကျ။ ​ေကျာင်း​သက်တဝက်​ေလာက်မှာ ကိုစိုး​သူနဲ့​ သူငယ်ချင်း​ြဖစ်​ေတာ့​ ရွာကလူ​ေတွြဖင့်​ စိတ်​ေတွပူလို့​။ မ​ေတာ်လို့​ ​ေခါ်များ​လာရင် ဘယ်​ေနရာမှာသွား​ထား​ရပါ့​မလဲ အား​ေတွကိုနာလို့​။ တို့​ရွာကလူ​ေတွ တစ်​ေယာက်တစ်တို့​ ဝိုင်း​တို့​ရင်​ေတာင် အဲသည်မင်း​သား​ လံုး​ပါး​ပါး​ေလာက်တယ်တဲ့​။ ​

    ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ လူအလည်မ​ေခါ်နိုင်တာနဲ့​ ြပက္ခဒိန်​ေလး​ေတွပဲ အလည်​ေခါ်သွား​ရတယ်။ တို့​ရွာမှာ အိမ်​ေပါက်​ေစ့​ စိုး​သူပံုချိတ်တယ်။ ရွာကလူ​ေတွ မင်း​သား​ချစ်ရင် တဆံုး​တစပဲ။ ဘာ​ေတွ​ေြပာ၊​ ဘာ​ေတွဝတ်၊​ ဘာ​ေတွလုပ်ြပသလဲ တစ်ခုမှမသိဘူး​။ တ​ေနကုန် ပင်ပန်း​လာတာ ညဘက်ကျ ​ေခွထဲ သူ့​မျက်နှာက​ေလး​ေတွ့​လိုက်ရရင် အ​ေမာကို​ေြပလို့​တဲ့​။ ကား​သစ်မထွက်ရင် အ​ေဟာင်း​သာြပ။ ြကည့်​ဦး​မှာ။ သီချင်း​ကို​ေတာ့​ လူငယ်ပိုင်း​ေလာက်ပဲ နား​ေထာင်တယ်။ လူြကီး​ပိုင်း​က ခုထက်ထိ

    “ကိုသိန်း​တန်၊​ စိုး​ သ​ေဘင်္ာ​ေပါ်တက်ခဲ့​မယ်။”

    ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။ စိန်​ေအာင်မင်း​ြကီး​ေတာင်

    “ယာ​ေတာရဲ့​အလယ်မှာ ငါ​ေြပာမယ် ​ေရွှရှင်ဘုရင်ရဲ့​ နင်ဆင်ြခင်ဦး​။”

    ဆို ချင်း​က​ေလး​ဖ​ေဝး​ဇာတ်ထုပ် မြပီး​ေသး​ဘူး​။ ရွာမှာ ဦး​ညွန့်​ဝင်း​ြကီး​လည်း​ ကိုတင်​ေမာင့်​သား​အြကီး​ေကာင် ဘဝက မတက်​ေသး​ဘူး​။

    နှစ်​ေတွအများ​ြကီး​ ြကာလာခဲ့​တဲ့​ေနာက် ကမ္ဘာြကီး​က ရွာထဲကို မဝင်​ေသး​ေပမယ့်​ ရွာထဲကလူ​ေတွက​ေတာ့​ ကမ္ဘာအနှံ့​အြပား​ ​ေရာက်ကုန်ပါြပီ။ စကင်္ာပူ မ​ေလး​ေလာက်​ေတာ့​ စကား​ထဲထည့်​မ​ေြပာြက​ေတာ့​ဘူး​။ အဂင်္လန်မှာ ပညာသင်​ေနတဲ့​ နံမယ်ြကီး​ ဗီဒီယိုဂျာနယ်လစ်က​ေလး​တစ်​ေယာက်နဲ့​ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ် မိတ်​ေဆွြဖစ်သွား​ေတာ့​ သူက ​ေရှာက်​ေတာသား​တဲ့​။

    ရုရှား​မှာ ပညာသင်​ေနတယ်ဆိုတဲ့​ ​ေတာင်ရွာက ​ေဆွမျိုး​စပ်လာသူတစ်ဦး​လည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ နံမယ်​ေကျာ် ဘ​ေလာက်ဂါြကီး​တစ်​ေယာက်ကလည်း​ ကိုယ့်​ရွာသား​တင်မဟုတ်၊​ ​ေဆွမျိုး​ေတာင်​ေတာ်​ေနတာကို တ​ေန့​ကမှ သိလိုက်ရတယ်။ ​

    ေနာက်​ေပါက်​ေမွး​ချင်း​ေတွထဲက အ​ေမြကီး​ကား​ကို ​ေယာင်​ေနာက်ဆံထံုး​ပါသွား​တဲ့​သူ၊​ ပါရီမှာ ကာဖီ​ေသာက်​ေနတဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိခဲ့​ြပီ။ သူတို့​တ​ေတွ​ေရာ။ ရွာကို သတိရ​ေသး​ရဲ့​လား​ မသိ။ ကိုယ်က​ေတာ့​ သတိရရံုတင်မဟုတ်။ ြပန်ကိုြပန်ချင်​ေနတာပါ။ ကမ္ဘာ​ေကျာ် တရုတ်စစ်သူြကီး​တစ်​ေယာက် ​ေြပာဖူး​တာက​ေတာ့​

    “လူဆိုတာ ဘဝမှာ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ​ေအာင်ြမင် ​ေအာင်ြမင်၊​ ကိုယ့်​ေမွး​ရပ်ဇာတိရွာကို ြပန်ြပီး​ အဲသည်​ေအာင်ြမင်မှု​ေတွကို မြပနိုင်လို့​ရှိရင် ဝါး​လံုး​ေခါင်း​ထဲမှာ လသာ​ေနရသလိုပဲ။ ဘာအဓိပ္ပါယ်မှ မရှိဘူး​။”

    တဲ့​။ ကိုယ့်​အ​ေမ​ေတွ အဖွား​ေတွက​ေတာ့​ စုမိ​ေဆာင်း​မိရှိလို့​ အလှူအတန်း​လုပ်ရင် ကိုယ့်​ရပ်ကိုယ့်​ရွာမှာ ြပန်လှူြပီး​ မိဘဘိုး​ဘွား​ ​ေဆွမျိုး​ညာတကာ​ေတွကို အမျှ​ေဝတယ်။ ကိုယ့်​စိတ်သ​ေဘာက​ေတာ့​ ရွာကလူ​ေတွဆီြပန်ြပီး​ ပလွှား​ြကွား​ဝါြပတာမျိုး​လည်း​ ဝါသနာ မပါဘူး​။

     ​ေဝငှ​ေပး​ကမ်း​ လှူဒါန်း​ေလာက်​ေအာင်လည်း​ လူတန်း​မ​ေစ့​ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တတ်ထား​တဲ့​ပညာက​ေလး​နဲ့​ေတာ့​ ကိုယ့်​နယ်ကိုြပန်ြပီး​ ​ေဆး​ကု​ေပး​ချင်တဲ့​စိတ်​ေတွ ​ေလာက်ကိုင်မှာကတည်း​က ြဖစ်တယ်။ သူများ​ရပ်ရွာမှာ တခါတ​ေလ အုပ်စုအား​ကိုး​နဲ့​ အနိုင်ကျင့်​ြကတာ​ေတွ၊​ ပညာြပတာ​ေတွ ကိုယ်လည်း​ ခံရတာပါပဲ။ ​ေနာင်ကျ​ေတာ့​ ​ေမ့​ပလိုက်တယ်ဆို​ေပမယ့်​ အဲသလို လူတဘက်သား​က သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ ရမ်း​ကား​ရိုင်း​ြပတဲ့​ အြပုအမူ​ေတွကို သည်း​ညည်း​ေနခံရတဲ့​အခါဆိုရင် သည်လူ​ေတွကို ငါ့​ပညာနဲ့​အလုပ်အ​ေကျွး​ြပုမယ့်​အစား​ ငါ့​ရပ်ငါရွာမှာ ငါ့​ေဆွငါ့​မျိုး​ေတွကိုပဲ ြပန်ကု​ေပး​လိုက်ရရင် ကုသိုလ်မရ​ေတာင် ပီတိ​ေတာ့​ ြဖစ်ရမှာပဲလို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​မိတယ်။ ​

    ေဆွရိပ်မျိုး​ရိပ်ကို ြပန်တမ်း​တတယ်။ ဝန်ထမ်း​ဘဝဆိုတာက​ေတာ့​ ထား​ရာ​ေန ​ေစရာသွား​ရတာကိုး​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ​ေရာက်တဲ့​အရပ်က ​ေတွ့​တဲ့​သူကို ကိုယ့်​ေဆွကိုယ့်​မျိုး​လို သ​ေဘာထား​ရတယ်။ အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​ဘဝကို လူနာ​ေတွပိုင်တယ်။ ပုဂ္ဂလိကဘဝကို​ေတာ့​ သမီး​ကပိုင်တယ် လို့​သ​ေဘာထား​ြပီး​ အဲသည်နှစ်ခုြကား​မှာ ချိန်ခွင်လျှာ ညှိရတဲ့​အတွက် ရန်ကုန်မှာ ြပန်​ေနရတယ်။

     ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​စိတ်က နယ်မှာ ပို​ေပျာ်တယ်။ ရွာကို ပိုလွမ်း​တယ်။ သည်ဘဝမှာ ကိုယ့်​နယ်ကိုယ်ြပန် ​ေဆး​ကုမ​ေပး​နိုင်​ေသး​သ​ေရွ့​ ဆရာဝန်ြဖစ်ရကျိုး​နပ်ဦး​မှာ မဟုတ်ဘူး​ လို့​ အ​ေြကွး​စာရင်း​မှတ်ထား​တယ်။ မ​ေသခင်​ေတာ့​ ဆပ်ချင်ပါ​ေသး​ရဲ့​ေလ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.