• “အတိတ်လမ်း​ကို ြပန်​ေလျှာက်ြခင်း​”

    ဒါ​ေနာက်ဆံုး​ပဲလို့​ မှတ်မှတ်ရရ နှုတ်ဆက်ခဲ့​ြပီး​ေပမယ့်​ မ​ေမျှာ်လင့်​ပဲ ြပန်ဆံုရတဲ့​သူ​ေတွ၊​ ြပန်​ေရာက်ခဲ့​ရတဲ့​ေနရာ​ေတွဟာ စိတ်အစဉ်ကို အတိတ်ကာလတစ်ခုဆီ အ​ေရာက် ြပန်​ေခါ်သွား​ေလ့​ရှိပါတယ်။ ​ေဒါ်ပတ္တြမား​ခင်ရဲ့​

    “အတိတ်လမ်း​ကို ြပန်​ေလျှာက်ြခင်း​”

    ဆိုတဲ့​ စကား​ထက် ြပည့်​စံု​ေအာင် ​ေြပာစရာ စကား​ မရှိပါဘူး​။ လူဆိုတာ သူ့​တစ်သက် ကိုယ့်​တစ်သက် မ​ေသ​ေသး​သ​ေရွ့​ေတာ့​ တ​ေန့​ေန့​ တချိန််ချိန် တ​ေနရာရာမှာ ြပန်လည်ဆံု​ေတွ့​နိုင်ြက​ေသး​သတဲ့​။ ​ေနရာ​ေဟာင်း​က​ေလး​ေတွ ြပန်​ေရာက်သွား​တဲ့​အခါမှာလည်း​ လူစံုတက်စံု မဟုတ်​ေသာ်ြငား​ သိ​ေဟာင်း​ကျွမ်း​ေဟာင်း​ေတွ ြပန်​ေတွ့​ရြပန်တာပဲ။

    ဒီအခါမှာ အခုမျက်ြမင် ြကံု​ေတွ့​ေနရတဲ့​ အရာအား​လံုး​ကို ဟိုး​အတိတ်က ပံုရိပ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ နှိုင်း​ယှဉ်ချိန်ထိုး​ ြကည့်​ြကတာ​ေပါ့​။

    ဆရာစိုင်း​ခမ်း​လိတ်ရဲ့​ ​ေနရာဟာ မတည်ြငိမ်ြခင်း​၊​ အချိန်ဆိုတာ မတည်ြမဲြခင်း​၊​ နိယာမအတိုင်း​ အရာရာ​ေြပာင်း​လဲကုန်တာလည်း​ အံ့​ချီး​မကုန် ြကံုရြပန်တာပဲ။ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ မှတ်ဉာဏ်ထဲမှာ စွဲကျန်​ေန​ေသး​တဲ့​ ပံုရိပ်က​ေလး​ေတွကို တမ်း​တမ်း​တတ လိုက်​ေဖွရှာရင်း​ အလွမ်း​ေြပသွား​တာ​ေပါ့​။ အလွမ်း​ေြပ မန်း​ေြမ တ လိုက်​ေတာ့​ ကမ်း​ေြခမှာ စမ်း​ေရစ​ေတွနဲ့​ ြဖန်း​ေလက တသုန်သုန်တဲ့​။

    ခုတစ်​ေခါက်​ေရာက်တဲ့​ အလွမ်း​ေြပခရီး​မှာ မန်း​ေြမကဖိတ်​ေခါ်လို့​ မန္တလာ​ေဘွ ​ေရွှဘံု​ေရွှနန်း​ဆီ ဦး​တည်လိုက်တာ ဟို​ေရာက်လည်း​ ​ေထာင်ကဲ​ေပါက်​ေဖာ်​ေတွ ​ေြခချင်း​လိမ်​ေနမယ့်​အတူတူ​ေတာ့​ မထူး​ပါဘူး​။ ငါတို့​လည်း​ သူတို့​ေြမအ​ေရာက်သွား​ ဖဝါး​ေြခတင် ခရီး​နှင်လိုက်မဟဲ့​ဆို မူဆယ်၊​ ​ေလာက်ကိုင်အထိ ​ေြခစြကာြဖန့်​လိုက်မိပါတယ်။

    ပထမဦး​ဆံုး​ လူလည်​ေခါင် စကား​ေဖာင်​ေဖာင်တက်​ေြပာရတဲ့​ပွဲမှာ ​ေရွှမန်း​ဆီသို့​ ြဖစ်သွား​ရတာက​ေတာ့​ ကိုယ့်​စာ​ေတွဖတ်တဲ့​သူအများ​စုဟာ မန္တ​ေလး​ ​ေဆး​ေကျာင်း​ဝန်း​ကျင်မှာ အရှိများ​တယ် လို့​ ခံစား​ရလို့​ပါ။ စကင်္ာပူက လူ​ေတွလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိပါတယ်။ သူတို့​ဆီ​ေရာက်တုန်း​က​ေတာ့​ ကိုယ့်​မှာ ​ေြပာစရာစကား​မှ မရှိပဲနဲ့​။

    ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် စာ​ေရး​ဆရာြကီး​ပါ။ ပွဲတိုင်း​ေကျာ်ြကီး​ပါ လို့​ လူ​ေြပာသူ​ေြပာခံချင်စိတ် တစ်စိုး​တစ်စိမှ မရှိ​ေသာ်ြငား​ စာ​ေရး​သူနဲ့​ စာဖတ်သူ အြပန်အလှန် ​ေဆွး​ေနွး​ချင်တဲ့​ စိတ်​ေတာ့​ရှိတာ အမှန်ပါ။

    “ဘယ်က က​ေလက​ေချလဲ။ သူ​ေရး​တာ​ေတွ ငါလည်း​ တစ်လံုး​မှ မဖတ်ဖူး​ပါလား​”

    လို့​ ြမို့​ေမတ္တာပို့​တဲ့​သူ​ေတွကို တုန့်​လှည်​ေမတ္တာ ဆိုစရာ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေပသိ ကိုယ့်​စာ​ေတွဖတ်ြပီး​ ကိုယ့်​အ​ေပါ်စကား​စြမည် ဆိုချင်သူများ​ဆီက​ေတာ့​ တ​ေလး​တစား​ နား​ေထာင် ​ေမး​ြမန်း​ချင်ပါတယ်။ ​ေနာက်ကိုဆက်​ေရး​စရာ အ​ေတွး​စက​ေလး​ေတွရသလို ဆင်ြခင်စရာ သင်ခန်း​စာ​ေလး​ေတွလည်း​ သတိြပုမိတာ​ေပါ့​။

    မျက်နှာြမင် ချစ်ခင်ပါ​ေစ၊​ အသံြကား​ သနား​ပါ​ေစ ဆိုတဲ့​ ဆု​ေတာင်း​လိုပဲ ​ေတာက်တိုမယ်ရ စာတို​ေပစက​ေလး​ေတွ လိုက်ဖတ်​ေနရင်း​နဲ့​လည်း​ ကိုယ့်​ချင်း​ကိုယ့်​ချင်း​ အြပန်အလှန် ​ေမတ္တာ ​ေစတနာ ထား​လို့​ အရသား​ပါကလား​ လို့​ သိလိုက်ရပါတယ်။ တစ်ြကိမ်တစ်ခါမှ လူချင်း​မြမင်မ​ေတွ့​ဖူး​တဲ့​ တစိမ်း​ြပင်ြပင်ြကီး​ေတွဆီက ရင်း​နှီး​ေနွး​ေထွး​မှုကို လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲြကီး​ ခံစား​ခဲ့​ရတယ်။

    ကိုယ့်​ဘက်က ြပန်​ေပး​ဆပ်စရာရှိတာက သူ​ေရာကိုယ်​ေရာ နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် အကျိုး​ရှိမယ့်​ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်​ေသာစကား​များ​ကို မှတ်ဖွယ်မှတ်ရာ ဟာသက​ေလး​များ​ေနှာလို့​ ရင်း​ရင်း​နှီး​နှီး​ ​ေပါ့​ေပါ့​ပါး​ပါး​က​ေလး​ စကား​လက်​ေဆာင် ​ေပး​ရမှာ​ေပါ့​။ လမ်း​တ​ေလျှာက်လံုး​ ကား​ေပါ်မှာ မအိပ်နိုင်ပဲ အ​ေတွး​နယ်ချဲ့​ခဲ့​မိတယ်။ စဉ်း​စား​ထား​တာ​ေတွက​ေတာ့​ များ​လွန်း​လို့​ ကိုယ့်​ဘာသာ​ေတာင် ြပန်မမှတ်မိ​ေတာ့​ဘူး​။ အချိန်က​ေလး​လည်း​ ​ေဘာင်ဝင်​ေအာင်၊​ ပျင်း​ရိြငီး​ေငွ့​ဖွယ် မြဖစ်ရ​ေအာင်၊​ ဆိုလိုရင်း​ ရည်ရွယ်ချက်က​ေလး​လည်း​ တည့်​တည့်​မတ်မတ်ထိ​ေအာင် ဘယ်လို​ေြပာရပါ့​မလဲ။

    စိတ်ကူး​နဲ့​ ဖဲဆင်ရိုက်ရတာ တစ်​ေယာက်တည်း​ ကျား​ထိုး​တဲ့​သူလိုပဲ။ အ​ေတွး​ေတွနဲ့​ မိုး​လင်း​တဲ့​ ပွဲ​ေပါင်း​များ​စွာ ဆက်ကာဆက်ကာ​ေနရတဲ့​ ​ေမြမို့​ည​ေတွ များ​လွန်း​တယ်။ တကယ်​ေြပာ​ေတာ့​ ယက်သဲ့​ြကား​ ငါး​တင်၊​ တင်တဲ့​ငါး​ ​ေြကာင်စား​၊​ စဉ်း​စား​ထား​သမျှ​ေတွက ြကက်​ေပျာက်ငှက်​ေပျာက် ​ေပျာက်ကုန်​ေရာ။

    လား​ရှိုး​ကို​ေရာက်​ေတာ့​ ​ေမျှာ်လင့်​ထား​တဲ့​အချိန်ထက် အများ​ြကီး​ေစာ​ေနတယ်။ ယံု​ေတာင် မယံုနိုင်ဘူး​။ လမ်း​ေတွက လွှတ်​ေကာင်း​ေနပါ​ေပါ့​လား​။ ကား​ြကီး​ကလည်း​ ​ေအး​လိုက်တာ စိမ့်​လို့​ ​ေစာင်ြခံုမ​ေနွး​ေပါင်။ အရင်ကဆို ရန်ကုန်-လား​ရှိုး​ တိုက်ရိုက်ကား​ေတာင် မရှိ​ေသး​လို့​ ကျွဲဆည်ကန်မှာ ​ေရာင်နီလာ​ေအာင် ြခင်ရိုက်ရင်း​ ငုတ်တုတ်ထိုင်​ေစာင့်​ရတယ်​ေလ။ မန်း​ေလး​-လား​ရှိုး​ေတာင်မှ ဗင်ကား​ေလး​ေတွပဲ ရှိတာ။ လား​ရှိုး​ေရာက်​ေအာင် တစ်​ေနကုန်​ေမာင်း​ရတယ်။

    ခု​ေတာ့​ လား​ရှိုး​ဝင်တာ ရှစ်နာရီမထိုး​ေသး​ဘူး​။ အစက လား​ရှိုး​မှာ ညအိပ်ဖို့​ စီစဉ်ထား​ေပမယ့်​ တလက်စတည်း​ ​ေလာက်ကိုင်တက်ြပီး​ အဲဒီမှာညအိပ်ရင် ​ေကာင်း​မလား​လို့​ အ​ေဖာ်စပ်​ေတာ့​ ကိုယ်နဲ့​အတူပါလာတဲ့​ သွား​ဆရာဝန်က​ေလး​ကလည်း​ ဝမ်း​သာအား​ရပဲ။ သူလည်း​ ​ေလာက်ကိုင်မှာ လုပ်ခဲ့​တာ သံုး​နှစ်​ေတာင် မဟုတ်လား​။ နှစ်​ေယာက်သား​ ပင်ပန်း​ရ​ေကာင်း​မှန်း​ေတာင် မသိ​ေတာ့​ပါဘူး​။ ​ေနာက်တစ်​ေခါက် ​ေရာက်ရဦး​မယ်လို့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ ​ေတွး​မထား​ဘူး​ေလ။ သွား​မယ်​ေလလို့​ စိတ်ပိုင်း​ြဖတ်လိုက်ြပီး​ကတည်း​က ​ေပျာ်​ေနတဲ့​ခရီး​။

    လမ်း​ခုလတ် နား​တီး​ရွာမှာ ထမင်း​စား​နား​ကတည်း​က ကိုယ့်​အိမ်ကိုယ့်​ယာ ြပန်​ေရာက်သလို ခံစား​ရြပီ။ အတက်အဆင်း​ ကား​သမား​ေတွကအစ ရင်း​နှီး​ေနတဲ့​ သည်မျက်နှာြကီး​ေတွ​ေလ။ အသိအကျွမ်း​ ဘုန်း​ဘုန်း​တို့​ပါ ြပန်​ေတွ့​ရြပီ။ ြမင်လိုက်​ေတွ့​လိုက်ရရင် သူလည်း​ဝမ်း​သာ ကိုယ်လည်း​ဝမ်း​သာ။ ကိုး​ကန့်​နံ့​လွှမ်း​တဲ့​ ရှမ်း​ဟင်း​က​ေလး​ေတွ ြပန်စား​ရတာကိုက အရသာ။ ​ေနရာ​ေဟာင်း​ လူ​ေဟာင်း​ လမ်း​ေဟာင်း​က​ေလး​ကို အရင်လိုပဲ​ေနာ်။ အစက ဒါမရှိဘူး​ နဲ့​ အစ​ေဖာ်ရင်း​ ခရီး​သွား​ြကတယ်။ အချိန်က​ေတာ့​ အရင်လို မြကာ​ေတာ့​ဘူး​။ ကား​လမ်း​မြကီး​ေတွက ဖုန်တ​ေထာင်း​ေထာင်း​နဲ့​ ချဲ့​လို့​ေကာင်း​ေနတုန်း​။ ​ေနာက်ဆို ​ေလာက်ကိုင်နဲ့​လည်း​ ရွှတ်ကနဲ ြဖစ်​ေတာ့​မယ်။ အခု​ေတာင် အရင်က နှစ်ညအိပ်လာရတဲ့​ခရီး​ကို ​ေန့​တစ်ပါတ်မကူး​ခင် ​ေရာက်လာြပီ။

    ​ေလာက်ကိုင်ကို​ေရာက်​ေရာက်ချင်း​ အရင်ဆံုး​သွား​ြကည့်​တာက ကိုယ်​ေတွထိုင်ခဲ့​တဲ့​ ​ေဆး​ခန်း​က​ေလး​ဆီပါ။ အခု​ေတာ့​ ပို​ေတာင် စည်ကား​ေနြပီ။ အဲဒီ​ေဆး​ခန်း​မှာထိုင်​ေနတဲ့​ ဆရာဝန်က​ေလး​ကလည်း​ ကိုယ်​ေတွလိုပဲ ​ေလာက်ကိုင်ကို တ​ေကျာ့​ြပန်ဝင်ခဲ့​တဲ့​ ခွဲစိတ်ဆရာဝန်က​ေလး​ပါ။ သူ့​ခမျာ ကိုယ်နဲ့​တုန်း​က လက်​ေထာက်ဆရာဝန်အြဖစ် ​ေရာက်ခဲ့​ြပီး​သား​။ အခု အထူး​ကုြဖစ်​ေတာ့​လည်း​ သည်ကိုပဲ ထပ်​ေရာက်ရတယ်။ နှစ်ထပ်ရှိ​ေပမယ့်​ မမှတ်မိ​ေသး​လို့​ ​ေနပါလိမ့်​မယ်။ ​ေနာက်တစ်ခါ ဖျာလိပ်နဲ့​သယ်ရင်

    “သစ်ကိုင်း​မရှိတဲ့​လမ်း​ကပဲ သယ်ြက”

    လို့​ ​ေြပာတဲ့​ မုဆိုး​ဖိုက​ေလး​ရဲ့​ ပံုြပင်ကို သတိရမိသား​။ ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ သိ​ေဟာင်း​ကျွမ်း​ေဟာင်း​ေတွမို့​ ဝမ်း​သာအယ်လဲပါပဲ။ ​ေဆး​ရံုမှာတည်း​ဖို့​ေခါ်​ေပမယ့်​ လမ်း​သလား​ချင်တာနဲ့​ ြမို့​ထဲမှာပဲ တည်း​ြဖစ်ပါတယ်။ အထုပ်အပိုး​ချ၊​ ​ေရမိုး​ချိုး​ြပီး​တာနဲ့​ ​ေဆး​ရံုကုန်း​ေပါ်ကို အရင် တန်း​တက်​ေတာ့​တာ။ ကင်း​ကိုက်သလို ​ေအာ်ဟစ်နှုတ်ဆက်ြကတဲ့​ ဆရာမ​ေတွ အလုပ်သမား​ေတွနဲ့​ ြပန်​ေတွ့​ရတာလည်း​ ဝမ်း​သာစရာပဲ။ ​ေြပာင်း​တဲ့​သူ​ေတွ ​ေြပာင်း​ကုန်ြပီ။

    ကျန်တဲ့​သူ​ေတွ ကျန်​ေသး​တယ်။ အြမဲတ​ေစ ရီ​ေဝ​ေဝနဲ့​ ရှိ​ေနတဲ့​ အလုပ်သမား​ြကီး​နှစ်​ေယာက်ကိုလည်း​ ရှိမှရှိ​ေသး​ရဲ့​လား​ လို့​ ပူပူပင်ပင် ​ေမး​ရတယ်။ အရင်က စိတ်တိုစိတ်ဆိုး​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ အခု အဲဒါ​ေတွ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ အကုန်​ေမ့​ပစ်လိုက်ြပီ။ ထူး​ထူး​ြခား​ြခား​ ​ေဆး​ရံုဝင်း​ထဲမှာ တည်ထား​တဲ့​ ဘုရား​က​ေလး​လည်း​ မုခ်ဦး​အြကီး​ြကီး​နဲ့​ ြဖစ်​ေနြပီ။ ဝန််ထမ်း​အိမ်ယာ​ေတွက အသစ်ြဖစ်​ေနြပီ။ ဆရာဝန်အင်အား​က​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွတုန်း​ကလိုပဲ မရှိရှိတဲ့​သူနဲ့​ ြဖစ်​ေအာင် ဝိုင်း​ြကရတုန်း​။

    ဟိုး​တ​ေလာတုန်း​က မြငိမ်မသက်​ေတွြဖစ်​ေတာ့​ သူတို့​တ​ေတွ ဘယ်လိုများ​ေနြကသတုန်း​လို့​ စိတ်ဝင်တစား​ေမး​ေတာ့​ သူတို့​ကလည်း​ သည်း​ထိပ်ရင်ဖိုြဖစ်​ေအာင်ကို ဝိုင်း​ေြဖြကပါတယ်။ အဲဒီချိန် ကိုယ်က ဘူတန်မှာ ​ေရာက်​ေနြပီကိုး​။ တိုင်း​ြပည်ပျက်တာ၊​ စစ်မက်ြဖစ်ပွား​တာဆိုတာ ဘယ်​ေနရာမှာြဖစ်ြဖစ် သိပ်​ေတာ့​မကွာလှပါဘူး​။ အသံ​ေတွြကား​ေနရတယ်။ လူနာ​ေတွ ​ေရာက်​ေရာက်လာတယ်။

    အိမ်မှာ ြပန်မအိပ်ရဘူး​။ ​ေဆး​ရံု​ေပါ်မှာတင် မိသား​စုလိုက် တက်အိပ်ြကရတယ်။ အိမ်​ေတွ​ေဖာက်တယ်။ ဆိုင်​ေတွ​ေဖာက်တယ်။ မီး​ေတွ​ေလာင်တယ်။ လူ​ေတွ​ေသတယ်။ လမ်း​ေတွပိတ်ကုန်တယ်။ ရှိတာ​ေလး​နဲ့​ ြခိုး​ြခံစား​ေသာက်ရတယ်။ စည်စည်ကား​ကား​ြမို့​ြကီး​က တစြပင်လို ​ေြခာက်ကပ်သွား​တယ်။

    “ဘာမှမြဖစ်ပါဘူး​။ ​ေအး​ေဆး​ပါ ​ေအး​ေဆး​ပါ။”

    လိုက်​ေအာ်တဲ့​သူက​ေအာ်၊​ စကား​မဆံုး​ခင် ပစ်တဲ့​သူကပစ်တယ်။ (ကိုယ့်​ဟာကိုယ် ယံုချင်ရာ ယံုြက​ေပါ့​။ ​ေြပာတာတစ်​ေယာက် ပစ်တာတစ်​ေယာက်ပဲဥစ္စာ) အဲဒီလိုအ​ေြခအ​ေနမျိုး​ကို ဘယ်သူက လိုချင်မှာလဲ။ ဘယ်ဘက်ကနိုင်နိုင်၊​ ဘယ်ဘက်ကရှံုး​ရှံုး​၊​ ​ေြမစာပင်က အြမတ်ထွက်ရိုး​ထံုး​စံမရှိတာကို

    “စစ်”

    လို့​ ​ေခါ်တယ်​ေလ။ နိုင်ချင်တဲ့​သူနိုင် နယ်​ေြမ​ေလး​ေအး​ချမ်း​သွား​မှ ကိုယ့်​ထမင်း​ကိုယ် ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​စား​ရမယ်လို့​ ​ေတွး​ကုန်ြကမှာပဲ။

    ခုချိန်မှာ မြငိမ်း​ချမ်း​တဲ့​ ြပည်နယ်ြပည်မက တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွလည်း​ ​ေလာက်ကိုင်က ကိုး​ကန့်​ေတွလို ြငိမ်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ချမ်း​ရှိသွား​ြကပါ​ေစ လို့​ ဆု​ေတာင်း​ေပး​ရင် ဆဲတာထက် နာမယ့်​သူ​ေတွ အများ​ြကီး​ ရှိပါတယ်။ ကိုယ်နဲ့​ ကိုယ့်​မိသား​စု အသက်အိုး​အိမ် စည်း​စိမ်​ေတွ မပါတိုင်း​

    “​ေလှခွက်ချည့်​ကျန် အလံမလှဲြကနဲ့​။ ဒူး​မ​ေထာက် လက်မ​ေြမှာက်ြကနဲ့​။ တိုက်ရဲတာ ​ေသရဲတာ အာဇာနည်လို့​ေခါ်တယ်။”

    အစရှိသည်ြဖင့်​ ​ေြမှာက်ပင့်​လှံု​ေဆာ်​ေပး​လို့​ ကိုယ့်​လူမျိုး​ ကိုယ့်​ဘာသာဝင်​ေတွ အ​ေသအ​ေပျာက်များ​ရမယ့်​ စာမျိုး​ကို​ေတာ့​ မ​ေရး​နိုင်ပါဘူး​။ ဇာတ်တူသား​ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်စား​မှ ပျက်တာမဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​လူမျိုး​ချင်း​ ထိုး​ေကျွး​ရင်လည်း​ ပျက်သဗျ။ ​ေြကး​နီမကလို့​ ​ေရွှထွက်တဲ့​ေတာင်ြကီး​ တစ်​ေတာင်လံုး​ကုန်သွား​လည်း​ မနှ​ေြမာဘူး​။ ကိုယ့်​လူမျိုး​ေတွ​ေခါင်း​ထဲက အသိဉာဏ်​ေတွ ထွက်မလာ​ေတာ့​မှာပဲ နှ​ေြမာတယ်။

    ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ ​ေလာက်ကိုင်ြမို့​က​ေတာ့​ ခု​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ ရှိ​ေနတာ အမှန်ပါ။ အရင်ကနဲ့​မတူတာ ကိုး​ကန့်​လက်နက်ကိုင်စစ်သား​ေတွက ြမန်မာရဲဝတ်စံုကို မြပည့်​မစံုဝတ်ထား​ြကတယ်။ ​ေပါ်​ေပါ်ထင်ထင် လက်နက်မကိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ဥပ​ေဒြပင်ပက စီး​ပွား​ေရး​လုပ်ငန်း​ေတွက လူြမင်သူြမင် အထင်ကရ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ သိသာသိ​ေစ မြမင်​ေစနဲ့​ ြဖစ်လာြပီ။

    အခုြပန်စည်လာတယ်ဆိုတာ ဟိုတုန်း​က အိပ်​ေနသ​ေလာက်ပဲ ရှိပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ဆင်ပိန်ကျွဲပဲ ဆိုြကပါစို့​။

    လာရင်း​ကိစ္စက နိုင်ငံ​ေရး​မပါသမို့​ အလွမ်း​ေြပ​ေအာင် အသိအကျွမ်း​အိမ်​ေတွ တစ်အိမ်တက်ဆင်း​ လိုက်နှုတ်ဆက်၊​ ​ေဈး​တန်း​လမ်း​ေလျှာက်၊​ ​ေြခ​ေညာင်း​ေအာင် ြမို့​ပတ်ြကပါတယ်။ ြမို့​အဝင်မှာ လဲထား​တဲ့​ တရုတ်​ေငွ​ေတွက ​ေလာက်ကိုင်ကြပန်ထွက်လာတဲ့​အထိ ​ေြကး​ြပား​တစ်ြပား​ေတာင် မပွန်း​ဘူး​။ လည်လို့​လည်း​ မကုန်၊​ စား​လို့​လည်း​ မ​ေလျာ့​ခဲ့​ဘူး​။

    ထမင်း​စား​ဖိတ်​ေတွ ြငင်း​ရလွန်း​လို့​ စိတ်များ​ေတာင်ဆိုး​ြကတယ်။ ဟုတ်တယ်​ေလ။ ဘယ်သူ​ေတွ ဘယ်​ေလာက်​ေကျွး​ေကျွး​ ထမင်း​ဆိုတာ တစ်​ေန့​ နှစ်နပ်ထက် ပိုစား​လို့​ ရမလား​။ ဒါ​ေပမယ့်​ အရသာက စား​တဲ့​ထမင်း​မှာ မရှိပါဘူး​။ ြပန်​ေတွ့​တဲ့​ မျက်နှာ​ေတွမှာသာ ရှိတာ။ ဝမ်း​သာအယ်လဲဆိုတာ အစစ်ပဲ။ ဒါ​ေတာင် လူကုန်​ေအာင် လိုက်မ​ေတွ့​ရလို့​ စိတ်မ​ေကာင်း​ဘူး​။

    ​ေနာက်တစ်​ေန့​ မူဆယ်တက်​ေတာ့​ ​ေလာက်ကိုင်လမ်း​ထက် အများ​ြကီး​သာတယ်။ ဆံပင်ဖုန်မကပ်ပဲ ​ေရာက်တယ်။ အစအဆံုး​ ကတ္တရာလမ်း​။ အသွား​အလာလည်း​ သိပ်စည်တယ်။ ဟိုး​တုန်း​က နံမယ်ြကီး​လှတဲ့​ စစ်​ေဆး​ေရး​ဂိတ်ြကီး​ေတွ သ​ေဘာ​ေလာက်ပဲ ကျန်​ေတာ့​တယ်။ မူဆယ်ကလူ​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ် ကျန်း​မာြကမယ်ထင်ပါတယ်။ အိမ်ငါး​လံုး​ေလာက်​ေလျှာက်ရင် ​ေဆး​ခန်း​တစ်ခန်း​ရှိတယ်။ ​ေလာက်ကိုင်လို မဟုတ်ဘူး​။

    ဆရာဝန်​ေတွကလည်း​ ြမဲသလား​ မ​ေမး​နဲ့​။ ​ေြခ​ေထာက်​ေအာက် အြမစ်​ေပါက်​ေနပလား​ေတာင် မသိဘူး​။ ​ေြပာင်း​မိန့်​ထွက်ရင်​ေတာင် အထုပ်မသိမ်း​ဘူး​။ ​ေစာင်ထုပ်ြကီး​သယ်ြပီး​ ဆင်း​သွား​တာ။ ဂျမ်း​ဘံုတို့​ လွှမ်း​ြခံုပလိုက်လို့​က​ေတာ့​ လံုရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ ​ေနွး​သွား​ေရာ။ (သာမာန်​ေစာင်​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်ပါ့​မလဲ)။ ​ေဆး​မမီလည်း​ ​ေဒွး​စီတို့​က မပူ​ေပါင်။ အစိုး​ရလခ​ေလး​ ဘာမက်​ေလာက်စရာရှိလဲ။ ထွက်စာတင်လိုက်ရံု​ေပါ့​။ ကိုယ်က အဲသမှာ ခိုင်​ေနမှပဲဟာ။

    မူဆယ်ဟာ ​ေလာက်ကိုင်ထက်သာတာက​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​ြမန်မာ​ေတွဘက်က သာတယ်။ ဟိုဘက်​ေရွှလီထဲအထိ ​ေဈး​ဆိုင်တိုင်း​မှာ ြမန်မာစကား​တတ်တဲ့​သူရှိတယ်။ ြမန််မာ​ေငွလဲမယ့်​သူ ရှိတယ်။ ​ေလာက်ကိုင်မှာ ြမန်မာ​ေငွ​ေပး​ရင် ဝက်အူ​ေချာင်း​ကင်​ေရာင်း​တဲ့​သူ​ေတာင် မယူဘူး​။ မန်း​ေလး​ကဆိုင်း​ဘုတ်​ေတွသာ ြမန်မာလို မ​ေရး​တာ။ ​ေရွှလီမှာ ရှိသမျှဆိုင်း​ဘုတ် ြမန်မာလို မပီကလာ​ေရး​ထား​တယ်။ ရှမ်း​ထမင်း​ဆိုင်​ေတွဆိုတာ ​ေပါမှ​ေပါ။ ​ေရွှလီဂိတ်ကို ြဖတ်ြပီး​ နန်း​ေတာ်​ေပါက်က ဝင်သွား​တဲ့​အခါ မျက်နှာကို ရှိန်း​ကနဲ​ေနသွား​ေအာင် ရှက်မိတယ်။

    သူတို့​နယ်စပ်ြမို့​က​ေလး​က လမ်း​မကျယ်ြကီး​ေတွက ကိုယ့်​ဆီ​ေနြပည်​ေတာ်က ​ေတာ်ဝင်လမ်း​မြကီး​ေတွထက် သာတယ်။ ကျယ်ဝန်း​ညီညာ ​ေြဖာင့်​ြဖူး​ထိန်လင်း​ ​ေနလိုက်ပံုများ​။ လမ်း​ေဘး​ဝဲယာက ဆီအုန်း​ပင်အရှည်ြကီး​ေတွ​ေတာင် အရိပ်ရ​ေအာင် လှ​ေအာင် စီစီရီရီ စိုက်ထား​တယ်။

    ဘယ်အရာမှ ပစ္စလက္ခတ် မရှိဘူး​။ ​ေြခလှမ်း​က​ေလး​ ​ေခွး​တပစ်စာထွက်လိုက်ရံုနဲ့​ အဲသ​ေလာက်ကွာတာ ြမင်ရလို့​ရှက်မိတယ်။ ဥဒဟိုကမ္ဘာပတ်​ေနတဲ့​ တို့​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွ ရှက်ြကဘူး​လား​မသိ။ (ြမို့​ေတာ်ချင်း​ နှိုင်း​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်) ​ေရွှလီအဝင်ဝက ရပ်ကွက်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ဟာ ​ေကျာက်စိမ်း​ြမို့​ေတာ်ြကီး​လို့​ ​ေခါ်ရ​ေလာက်​ေအာင် လက်ရာဆန်း​၊​ အ​ေရာင်အ​ေသွး​ဆန်း​ေတွနဲ့​ ​ေကျာက်စိမ်း​ရတနာ​ေတွ ဇယ်​ေတာက်ရံုမကဘူး​။

    အိမ်​ေဆာက်လို့​ေတာင် ရ​ေအာင် ​ေတာင်ပံုယာပံု​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ အင်း​လျား​လိပ်က ​ေကျာက်ြမက်ြပပွဲ​ေတွ တီဗီထဲ ြကည့်​ဖူး​တာ သူ့​ဆယ်ပံုတစ်ပံု မရှိဘူး​။ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်ထဲမှာ ​ေကျာက်စိမ်း​ဆိုတာ ကျန်​ေသး​ရဲ့​လား​ေတာင် မသိဘူး​။ မပူပါနဲ့​။

    အဲဒီ​ေဈး​ကွက်က သူတို့​ြပည်ြကီး​အတွက် မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​ဆီကလူ​ေတွ လာဝယ်ဖို့​ ​ေရာင်း​တာ။ ထွက်သွား​တုန်း​က ​ေကျာက်တံုး​ေတွကို တဘက်ကမ်း​မှာတင် ရတနာအြဖစ် ကိုယ်​ေတွကပဲ ြပန်ဝယ်ရတာ။ အဝင်နဲ့​အထွက်မှာ ​ေဈး​ဘယ်​ေလာက်ကွာသွား​မလဲ စဉ်း​စား​ြကည့်​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေရွှထွက်ဖို့​မလိုဘူး​။ ဉာဏ်ထွက်ဖို့​လိုတယ် လို့​ ​ေြပာတာ။

    ကုန်ြကမ်း​ကျ​ေတာ့​ နှစ်ပဲတစ်ြပား​နဲ့​ဝယ်တယ်။ လုပ်အား​ခကို သည်ဘက်ကလူ​ေတွကိုပဲ တစ်ပဲ​ေြခာက်ြပား​နဲ့​ ခိုင်း​မယ်။ ကုန်​ေချာရ​ေတာ့​ သည်ဘက်​ေဈး​ကွက်ကိုပဲ ​ေထာင်​ေသာင်း​သိန်း​သန်း​တင်​ေရာင်း​ဦး​မယ်။ ဘာလို့​များ​ အဲ​ေလာက် အ ​ေနြကပါလိမ့်​ေနာ်။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ မူဆယ်-မန်း​ေလး​ လမ်း​မြကီး​ကို ​ေချာ​ေန​ေအာင်၊​ အထစ်အ​ေငါ့​မရှိ​ေအာင် ကမကထလုပ်ြပီး​ ခင်း​ေပး​ထား​တာ​ေနမယ်။ ရခိုင်က ​ေတာင်​ေပါ်လမ်း​ေတွနဲ့​ ကွာလိုက်ပံုများ​ မ​ေြပာပါနဲ့​။ ဟိုက မင်း​ဘူး​-အမ်း​ ကန့်​လန့်​ြဖတ်လမ်း​တိုက​ေလး​ကို ​ေြခာက်နာရီ မိုင်ကုန်​ေမာင်း​ရတယ်။

     ဒီမှာ မူဆယ်က မန္တ​ေလး​ကို ​ေန့​ချင်း​ေရာက်တယ်။ ကား​ဆက် မြပတ်ဘူး​။ အကွာအ​ေဝး​ချင်း​ ​ေြမပံု​ေပါ်မှာ ြပန်ြကည့်​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ရခိုင်​ေတွအ​ေနနဲ့​ လမ်း​မ​ေကာင်း​တာကိုပဲ ​ေကျး​ဇူး​တင်သင့်​တယ်။ လမ်း​ေကာင်း​ရင် အဲဒီလမ်း​ကလွဲလို့​ ဘာတစ်ခုမှ ရခိုင်မှာ ကျန်မှာ မဟုတ်ဘူး​။ အကုန် တရုတ်​ေရာက်ကုန်မှာ။ ဂက်စ်​ေတွက ပိုက်ဆံရမှာ၊​ အသိမ်း​ခံရတဲ့​ ​ေြမရှင်​ေတွ ​ေလျှာ်​ေြကး​ရမှာပဲ တွက်ရင် စာရင်း​ချုပ်လိုက်​ေတာ့​ ဘာမှ ကျန််လိမ့်​မယ် မထင်။

    ချဉ်သီး​ပင်​ေအာက် ချဉ်သီး​ရှား​ေတာ့​ ချဉ်သီး​သည်​ေတွပဲ ငတ်မှာ။ သူ​ေဌး​က အကုန်သိမ်း​ြပီး​ ြမတ်​ေတာ့​လည်း​ သူ့​အိပ်ထဲချည့်​။ တရုတ်ကို ြကံဖန်​ေြကာက် ြကံဖန်​ေကျး​ဇူး​တင်ရမယ်ဆိုရင်ြဖင့်​ သူ့​ေကျး​ဇူး​နဲ့​ ​ေအာင်​ေြမြမမန်း​ကို တစ်​ေနမဝင်ခင် ​ေရာက်သွား​ရတာ​ေပါ့​။

    မန်း​ေရွှြမို့​က အိမ်ရှင်မိတ်​ေဆွများ​က​ေတာ့​ ​ေပါ့​ေသး​ေသး​တစ်​ေယာက်မှ မပါပါဘူး​။ အား​လံုး​ အသီး​သီး​ နံမယ်​ေကျာ်​ေတွချည့်​ပါပဲ။ မန္တ​ေလး​မှာက နံမည်မရှိရင် ထိုး​မုန့်​ လက်ဘက်​ေတာင် ​ေရာင်း​လို့​ရတာမှ မဟုတ်ဘူး​ေလ။ လူမြမင်ဖူး​ေပမယ့်​လို့​ သိချင်ကျွမ်း​ချင်လို့​ တကူး​တက မိတ်ဖွဲ့​ထား​ရတာပါ။ လူချင်း​စိမ်း​ေပမယ့်​ စာချင်း​ ရင်း​နှီး​ဖူး​ြပီး​သား​။ သူ့​အ​ေြကာင်း​ ကိုယ့်​အ​ေြကာင်း​ တီး​မိ​ေခါက်မိြပီး​သား​ပါ။ သိ​ေဟာင်း​ကျွမ်း​ေဟာင်း​ေတွနဲ့​ ြပန်​ေတွ့​ရ​ေတာ့​ ဝမ်း​သာမိသလိုပဲ မိတ်သစ်​ေဆွသစ်များ​နဲ့​ ရင်း​နှီး​ခွင့်​ရတာလည်း​ မဂင်္လာတစ်ပါး​ေပါ့​။

    မန္တ​ေလး​ဟာ အခါခါ ​ေရာက်ခဲ့​ဖူး​ေပမယ့်​ ကိုယ်နဲ့​ေတာ့​ မရင်း​နှီး​ေသး​လို့​ ပထဝီ​ေတွ ကျက်​ေနရတုန်း​ပါ။ အရင်တစ်​ေခါက်တုန်း​က အင်း​ဝ တံတား​ဦး​ကို ​ေရာက်ခဲ့​ြပီမို့​ သည်တစ်ခါ​ေတာ့​ မင်း​ကွန်း​ကို လိုက်ပို့​ပါတယ်။ ဘိုး​ေတာ်​ေကာင်း​မှု တည်ထား​ြပုသည်ဆိုတဲ့​ ပုထိုး​ေတာ်ြကီး​၊​ ​ေခါင်း​ေလာင်း​ေတာ်ြကီး​၊​ ြခ​ေသင့်္​ြကီး​နှစ်​ေကာင် (ခု​ေတာ့​ ဖင်​ေြပာင်ြကီး​နှစ်စံုပဲ ကျန်​ေတာ့​တယ်) နဲ့​ ဦး​ေပါ်ဦး​ကို သတိရမိတယ်။ ​ေခါင်း​ေလာင်း​ြကီး​ေတွကို သံဇကာခတ်ထား​ေတာ့​ မနူဟာဘုရား​ထက်​ေတာင် မွန်း​ြကပ်ပါတယ်။ ​ေလှာင်ြခိုင့်​ေသး​ေသး​ေလး​ထဲကို သာလိကာအြကီး​ြကီး​ ထည့်​ထား​သလိုပဲ။ စစ်ကိုင်း​မင်း​ရဲ့​ ြမသိန်း​တန်​ေစတီကို​ေတာ့​ မယ်နုအုတ်​ေကျာင်း​နဲ့​ တွဲြကည့်​မိတာ​ေပါ့​။

    အနား​ဝန်း​ကျင် ဘယ်​ေနရာြကည့်​ြကည့်​ ကုန်း​ေဘာင်ဆက်ရဲ့​ ​ေြခရာလက်ရာ​ေတွ ​ေတွ့​ရသလို ရန်ကင်း​ေတာင်​ေပါ်က နိပတ်​ေတာ် ​ေစတီစံုဖူး​ရ​ေတာ့​ မင်း​ရှင်​ေစာတို့​ ပုဂံ​ေခတ်ကတည်း​က မန္တ​ေလး​ဆိုတာ ​ေတာြကိုအံုြကား​ေတာ့​ မဟုတ်ပဲကိုး​လို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်ရြပန်​ေရာ။ ​ေအာင်ပင်လယ်လည်း​ သူ့​လက်ရာပဲ။ ​ေရွှကျီး​ြမင်လည်း​ သူ့​ေကာင်း​မှုပဲ။ ရတနာ့​ဂူ၊​ ​ေတာင်ြပုန်း​၊​ သခင်မ​ေတာင်ဘက်ကို ြမင်​ေတာ့​ ြမန်မာ​ေတွရဲ့​ ရိုး​ရာအစွဲအလန်း​ေတွ မ​ေသး​တာလည်း​ အကဲခတ်မိတယ်ဗျ။

     ဒါ​ေပမယ့်​ မန္တ​ေလး​ဘက်က ​ေရှး​ေဟာင်း​အနုပညာလက်ရာ​ေတွက​ေတာ့​ သဒ္ဒါြကည်လင် ပါရမီရှင်​ေတွရဲ့​ အထပ်ထပ် မွန်း​မံြပုြပင်မှု၊​ အသစ်ြပန်လည်တည်​ေဆာက်မှု​ေတွ​ေြကာင့်​ ​ေရှး​မူ​ေတွ ပျက်ပျက် ကုန်ပါြပီ။ ဒီ​ေနရာမှာလည်း​ ဉာဏ်နဲ့​ယှဉ်တဲ့​ ြပုြပင်ထိန်း​သိမ်း​မှု လိုြပန်တာပါပဲ။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ရိုး​ရာမပျက် ထိန်း​သိမ်း​ထား​တာဆိုလို့​ မီး​ပျက်ြပီး​ ြခင်ကိုက်တာက​ေလး​ပဲ ရှိ​ေတာ့​တယ်။

    သည်လိုနဲ့​ အများ​ေမျှာ်လင့်​ေတာင့်​တ​ေနတဲ့​ (ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်​ေတာ့​ အဲသလိုပဲ အား​ေပး​လိုက်ပါတယ်) ​ေန့​ခင်း​စကား​ အချိန်က​ေလး​ ​ေရာက်လာပါတယ်။ စိတ်ထဲရှိသမျှ ထင်တိုင်း​ြကဲလိုက်မဟဲ့​ လို့​ ​ေတွး​မထား​ေသာ်ြငား​လည်း​ လာရကျိုး​မနပ်ြဖစ်မှာစိုး​ေတာ့​ တတ်သမျှမှတ်သမျှ ဝါစါကမ္မာ ြဖည့်​စွက်ကာနဲ့​ လိုရင်း​အ​ေရာက် ရုန်း​ရပါတယ်။ အား​ရလှတယ် မဟုတ်​ေပမယ့်​ ​ေကျနပ်​ေလာက်​ေအာင်​ေတာ့​ ြကိုး​စား​ခဲ့​ပါတယ်။

    မန္တ​ေလး​ပရိသတ်ရဲ့​ ထူး​ြခား​တဲ့​အထာက​ေလး​ကိုလည်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်မိပါတယ်။ ဘယ်လိုပဲ ​ေခတ်​ေတွ စံနစ်​ေတွ​ေြပာင်း​ေြပာင်း​၊​ ြမန်မာဆန်တဲ့​ နန်း​ဆန်ဆန် ဓ​ေလ့​ေလး​ေတွကို ချစ်လည်း​ချစ်တယ်။ အရိုး​လည်း​ စွဲ​ေန​ေသး​တယ်။ သူများ​ထက် ​ေကျာ်ချင်ကွန့်​ချင်တဲ့​ ​ေမာင်​ေကျာ်ကွန့်​က သီချင်း​တစ်ပုဒ်​ေလာက် ဆို​ေပး​ပါလို့​ ပွဲ​ေတာင်း​လာတဲ့​အခါ ဒီ​ေခတ်လူငယ်​ေတွ ဘယ်သူမှ မြကား​ဖူး​ေလာက်ဘူး​ မြကိုက်​ေလာက်ဘူး​ထင်တဲ့​ ​ေရှး​သီချင်း​တစ်ပုဒ်ကို ​ေြခဆင်း​ပျိုး​ြကည့်​ပါတယ်။ နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ဆိုတဲ့​

    “​ေရွှမိုး​ညို”

    ပါ။ ကိုယ်​ေတာင် သီချင်း​နုတ်စ်​ေတွ ​ေရး​ကာစက မြကား​ဖူး​တဲ့​သီချင်း​ဗျ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မန်း​ေလး​သား​ေတွအတွက် ကိုယ်ထင်သလို စိမ်း​မ​ေနပါဘူး​။ ​ေကာ်ဖီ​ေကာ်နာနဲ့​ ထိုင်း​မယ်ဆိုင်၊​ ပီကင်း​ဘဲကင်နဲ့​ အီတာလျံ​ေခါက်ဆွဲ​ေတွ ရနိုင်​ေပမယ့်​လည်း​ ခို​ေတာင်မုန့်​တီ၊​ အထမ်း​ြမီး​ရှည်၊​ ခနံုထုပ်၊​ ထပ်တစ်ရာဆီ​ေြခာက်​ေတွ​ေလာက် မက်မက်စက်စက် မရှိြကဘူး​။ ​

    ေရာ့​ခ်၊​ ​ေပါ့​ပ်၊​ ဟစ်​ေဟာ့​ အကုန်ြကိုက်​ေပမယ့်​လည်း​ သူတစ်ခါတ​ေလ ​ေြပာဖူး​တယ် ြမို့​မရဲ့​အတီး​ နား​ေထာင်ချင်သတဲ့​။ ဘား​ကုဒ်ကလပ်က မုတ္တမ​ေညာင်ညိုရိပ်မှာ တရုတ်မ​ေပါင်တိုတစ်ကျိတ်​ေလာက်နဲ့​ တစ်မတ်​ေစ့​ဖ​ေနာင့်​နဲ့​ပွတ်သလို ပွတ်​ေန​ေပမယ့်​ သြကင်္န်ကျြပန်​ေတာ့​

    “စံတူမမီ လှကိုလှသည် ​ေငွဖလား​ေလး​လည်း​ မနိုင့်​တနိုင်ချီ”

    ဆို ယိမ်း​နွဲ့​ကာ တီး​ကွက်နဲ့​အတူ ကတယ်။ မန္တ​ေလး​ဆိုတာ အြပင်မှာ ြမင်​ေနရတဲ့​ ဆိုင်ခန်း​ကန္နား​၊​ လမ်း​တံတား​ေတွမှာ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ မန်း​သူမန်း​သား​ေတွရဲ့​ နှလံုး​သား​ထဲမှာ​ေတာ့​ ကျန်​ေသး​တယ်။ ​ေတာ်​ေတာ်ြကီး​ကို ကျန်​ေသး​တယ်။ ဘယ်လို​ေဖာ်ထုတ် ထိန်း​သိမ်း​ြကမလဲဆိုတာပဲ ​ေြပာစရာရှိတယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.