
“တကယ်လို့များ ကိုယ်ပိုင်ကားနဲ့ ဘုရားစံုလည်၊ ဘုရားစံုလည်မလို့ လိုက်ြကမှာလားကွယ်။ ေမာင့်… လိုက်ြကမှာလားကွယ်။”
လို့ ေမးလိုက်တဲ့အခါ သီချင်းထဲကအတိုင်း
“လိုက်မယ်။ လိုက်မယ်။”
နဲ့ ညာသံေပးမလာပါဘူး။
“ဘာနဲ့ သွားမှာတုန်း။ ေလယာဉ်ပျံနဲ့မှ လိုက်နိုင်မယ်။”
လို့ သမီးဆီက တစ်ချက်လွှတ်အမိန့်ကျလာပါတယ်။ ခက်ပါေသာ်ေကာ သမီးရယ်။ အေဖက ဟာရိုးေရာ်ဘင်မှ မဟုတ်တာ။ ဘယ့်နှယ် ေလယာဉ်ပျံြကီးတဝီဝီ ေကာင်းကင်ထက်မှာြမည်နဲ့ ခရီးသွားနိုင်မှာတုန်း။ ေနာက်ဆံုးေတာ့ မူဆယ်၊ ေလာက်ကိုင်ကို စားရိတ်ခံ စပွန်ဆာေပးြပီး အလည်အပတ်သွားဖို့ အေဖာ်စပ်တဲ့ သွားဆရာဝန်ကေလးနဲ့ အရင်းမစိုက် ေလှထိုးလိုက်ရတယ်။ ဟိုဘက်မှာေတာ့ သမီးေလးတို့ကို ထူးထူးေထွေထွ သတိမရမိပါဘူး။ မိတ်ေဟာင်းေဆွေဟာင်း၊ နယ်သစ်ေြမသစ်ေတွက ဆွဲေဆာင်တာကိုး။ မန်းေလးေရာက်လို့
“တို့မန္တေလး ြမို့ြကီးရဲ့ ပတ်လည်တခို…”
ဆို လည်ြဖစ်ပတ်ြဖစ်ေတာ့မှပဲ သမီးကို တတတ သတိရမိတယ်။ သမီးက ပံုြပင်ြကိုက်တယ် မဟုတ်လား။ ဒီမန်းေလးဝန်းကျင်မှာ အင်မတန် ပံုြပင်ဆန် ဒဏ္ဍာရီဆန်တဲ့ ေနရာေလးေတွ အများြကီးပဲ သမီးရဲ့။
ဘယ်ေနရာမဆို ရာဇဝင်သမိုင်းေြကာင်းကေလးနဲ့၊ ေရှးြဖစ်ေဟာင်း ေအာင့်ေမ့ဖွယ်ကေလးေတွနဲ့ ဆိုေတာ့ သမီးသာပါလာရင် ပံုြပင်ေဟာင်းေတွ ြပန်အစေဖာ်ေနရတာနဲ့ ခရီးေတာင် တွင်မယ် မထင်။ သမီးမေြပာပါနဲ့ေလ။ သူ့အေဖကိုယ်တိုင်ေတာင် အဲသည်ေနရာေတွ အရင်က ေရာက်ဖူးတာ မဟုတ်ဘူး။
သူများေြပာတာြကားဖူး၊ စာထဲေပထဲ ဖတ်ဖူးရံုရှိတာ။ ေသေသချာချာ ေြပာရရင်ေတာ့ သီချင်းကေလးေတွကတဆင့် ြကားဖူးထားတာကေလးေတွက အခုလူကိုယ်တိုင် အရှင်လတ်လတ်ြကီး ေရာက်လိုက်မှ ဇာတ်ရည်လည်လာတာေတွလည်း ရှိတယ်။
မန္တေလးြမို့ြကီးဟာ ေရှးြမန်မာဘုရင်ေတွ နန်းေလတည်စိုက်ရာ ဆိုြပီး ထီးစိုက်နန်းတည်ြပုခဲ့ေပမယ့် တကယ်ေတာ့ ဘဝရှင်မင်းတုန်းမင်းတရားြကီးနဲ့ သားေတာ် သီေပါဘုရင်မင်းြမတ် နှစ်ပါးသာ စိုးစံခဲ့ြကရတာပါ။ သို့ေသာ်လည်း ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီး နန်းစိုက်ခဲ့တဲ့ အမရပူရေရွှနန်းေတာ်ကလည်း ခုချိန်မှာ မန္တေလးနဲ့ တဆက်တည်းြဖစ်ေန၊ စစ်ကိုင်း နဲ့ အင်းဝေနြပည်ေတာ်ြကီးေတွကလည်း ြမစ်ကမ်းကေလးပဲြခားတာဆိုေတာ့ သန်လျင်နဲ့ ဒလေလာက်ေတာင် ေဝးတာ မဟုတ်ေတာ့ဘူး။
ဟိုဘက်ဆီက ငါးမည်ရြပည်ေရွှဘိုေရာက်ေအာင် ဆက်တက်ရင်ေတာင် အပံုမေဝးဘု ေရာက်လုပါြပီ သမီးရယ်။ ဒီေတာ့ အထက်အညာ မန္တေလးတဝိုက်ဆိုတာ ြမန်မာေတွရဲ့ အသည်းနှလံုးရပ်ဝန်းေတွ လို့ ေြပာရရင် မှားေတာ့ မမှားဘူးေပါ့။ ဘယ်ေနရာကိုသွားသွား၊ ဘာပဲ ေြပာေြပာ ရာဇဝင်ရှိတယ်ဆိုတာ သမီးမယံုရင် အခု ပံုြပင်ကေလးေတွနဲ့ သက်ေသထူြပမယ်။
ြမန်မာရာဇဝင်ထဲမှာ သင်ခဲ့ရတဲ့ ဘုရင်မင်းြမတ်ြကီးများနဲ့ သူတို့ရဲ့ ေကာင်းမှုေတာ် ေစတီပုထိုးေတွကလည်း အများသား မဟုတ်လား။ ဘုရားေလးဖူးလိုက်၊ သမိုင်းေြကာင်းေလး ြပန်ေနွှးလိုက်၊ ပတ်ဝန်းကျင် ပထဝီအေနအထားကေလး ေစ့ငုြကည့်လိုက်၊ လူမှုဘဝ အေြခအေနကေလးေတွ တေစ့တေစာင်း အကဲခတ်လိုက်နဲ့ဆိုေတာ့ အင်မတန် စိတ်ဝင်စားဖို့ ေကာင်းတာကလား။ အေဖ့ကျေတာ့ အေတွးနယ်ကေလးချဲ့ြပီး စာတိုေပစကေလး ြပန်ေရးြပရတဲ့ အလုပ်တစ်ခု ပိုလာတယ်။ ဒါလည်းပဲ နွားများ စားြမံု့ြပန်သလို အဖန်တလဲလဲ အရသာခံတဲ့သေဘာပဲေပါ့။
ဟိုးတေခါက်လာတုန်းက အင်းဝကို မေရာက်ဖူးလို့ လိုက်ပို့ပါဆိုြပီး အဲဒီကေန တံတားဦးဘက်အထိ ပတ်တဲ့အခါ မန္တေလးနဲ့ ေလှတရွှတ်စာကေလး ေဝးရံုနဲ့ ပီဘိအညာေကျးလက်ကေလး ြဖစ်သွားတဲ့ ြမန်မာရာဇဝင်မှာ နန်းစိုက်ေတာ်ေတာ်များတဲ့ မင်းေနြပည် အေဟာင်းကေလးကို စိတ်ဝင်စားြဖစ်တယ်။
စာထဲေပထဲမှာေတာ့ ေနဝင်ြမင်သည် ဝေရွှြပည်ဆိုတာ တယ်သာယာတာပဲ သမီးရယ်။ အညာက လံုမပျိုကေလး ကမ်းတဲ့ ဖက်ေဆးလိပ်ကေလးေတာင် ပျိုတို့ေမာင် ေရွှဝသွားကိုမှ ပါးချင်ပါသတဲ့။ အင်းဝဆိုတဲ့ နံမယ်ကေလးဟာ သူတို့အေနာက်နိုင်ငံက စာေပရာဇဝင်ထဲမှာေတာင်မှ Ava ဆိုတဲ့ ကိုယ်ပိုင် အသံုးအနှုန်းနဲ့ လူတိုင်းသိြကတယ်။
ဒါေပမယ့်လည်း အခုေတာ့ တိတ်ဆိတ်ေြခာက်ကပ်ေနတယ်ဆိုေပမယ့် အေဖ့မျက်စိထဲမေတာ့ အရမ်းကို ေအးေအးချမ်းချမ်းနဲ့ ြမန်မာဆန်တဲ့ေနရာကေလး၊ အညာဆန်တဲ့ေနရာကေလး လို့ ခံစားရတယ်။ အင်းဝ နဲ့ မန္တေလးသာ ဘုရင့်ေနာင်တံတား၊ ေအာင်ေဇယျတံတားြကီးေတွလို ကူးလူးရှက်သန်းသွားမယ်ဆိုရင် ပန်းလှိုင်၊ နဝေဒး၊ လှိုင်သာယာတို့လိုပဲ တိုက်တာအိမ်ေြခကလွဲလို့ သာသာယာယာ မရှိေတာ့တဲ့ ဆင်ေြခဖံုးြကီးေတွ ြဖစ်သွားမှာပဲ။
အမိန့်ေတာ်ရ သူေဌးမင်းြကီးေတွ ေရွှနဲ့စက်ြပီးေရာင်းစားဖို့ ဆင်းရဲသားေကျာမွဲေတွက လယ်ေပျာက်ယာေပျာက်၊ အိုးေပျာက်အိမ်ေပျာက်၊ ေမွးရပ်ေြမစွန့်ြကရဦးမယ်။ တိုးတက်တယ်ဆိုတာ ေနရာတိုင်းလည်း မေကာင်းေသးပဲကိုး။ အခုဆို လူေတွက မံုရွာဘက် အာရံုေရာက်ေနတုန်း၊ ကန်ေတာ်ြကီးပတ်ချာလည်က နိုင်ငံေတာ်ပိုင်ေတွက ပုဂ္ဂလိကလက်ပါကုန်ြပီ။ တိရိစ္ဆာန်ဥယျာဉ်ြကီးေတာင်
“Life of Pi”
ရုပ်ရှင်ထဲက Piscine ကေလးတို့မိသားစုလိုပဲ ဖယ်ေပးြကရေတာ့မယ်။ ဒီေနရာေတွက တယ့်အချက်အချာ ေနရာြကီးေတွမှာ ရှိတာဆိုေတာ့ ေနာင်ကျ မိုးပျံအေဆာက်အဦြကီးေတွ ေပါ်လာရင် နိုင်ငံေတာ်အတွက် (အဲသလိုေတာ့ ေြပာရတာပေလ) အကျိုးအြမတ် အများြကီးရှိလိမ့်မယ်တဲ့။ ဒါေပမယ့် အဲဒီအထဲက ငှက်တစ်ေသာင်း နားခိုရာ သက်တမ်းရင့် သစ်ပင်ြကီးေတွ အကုန်လံုး ပန်းပုရုပ်ေတွ ြဖစ်ကုန်ေတာ့ ချည်ခင်စွပ်ကေလးေတွ၊ သင်တိုင်းဝတ်ကေလးေတွက ဘယ်ဓါတ်တိုင်မှာ မိုးခိုရပါ့မလဲ။
ေနပူေတာ်က ေဖတို့ ေရာက်ခဲ့ဖူးတဲ့ ဆာဖာရီဥယျာဉ်ြကီးကို သမီးမှတ်မိေသးသလား။ တိရစ္ဆာန်ေလးေတွ သနားစရာေကာင်းလိုက်တာကွယ်။ ထီးတစ်ရွက်စာ မရှိတရှိ သစ်ကိုင်းကေလးေအာက်မှာ လျှာကေလးေတွထွက်ေနေအာင် အရိပ်ခိုေနြကရရှာတယ်။ အပင်မပါတဲ့ လွင်တီးေခါင်မှာ အေကာင်ကေလးေတွ ေလျှာက်သွားေနြကရတာဟာ သမီးတို့ဖတ်စာအုပ်ထဲက ေလဒီဂါဂါရင်ြကီး လကမ္ဘာမှာ လမ်းေလျှာက်ေနတာနဲ့ မတူဘူးလား။
ဒါေပမယ့်လည်း သမီးရယ်။ လူေတွ အကျိုးစီးပွားအတွက်ဆိုရင် တိရစ္ဆာန်ဆိုတာ ေခါင်းထဲထည့်စဉ်းစား စကားထဲထည့်ေြပာေနစရာမှ မဟုတ်တာကွယ်။ အခု သူတို့ လူအချင်းချင်းေတာင်မှ တချို့လူေတွရဲ့ အကျိုးစီးပွားအတွက် တရပ်လံုးတရွာလံုး ြကိမ်မီးအံုးြကရတာေတွ မြမင်ချင် မြကားချင်မှအဆံုးပဲ။ ြမိန်လို့ ြမိုရက်မှြဖင့် နင်မေနပါေစနဲ့ေတာ့။ ဆက်ြကဦးစို့လား။ အင်းဝ နဲ့ အင်းစိန် က ေြမပံုေပါ်မှာသာ မနီးတာ။ ေဖေရးတဲ့စာထဲမေတာ့ ေတာ်ေတာ်နီးေနြပီ။ ခုတစ်ေခါက် ေရာက်တဲ့အခါမေတာ့ ဆရာြကီးဦးသန်းဝင်းက ကားတစ်စီး ဆီအြပည့်နဲ့ သင်သွားလိုရာသွားနိုင်သည်ဆိုြပီး နိဗ္ဗာန်ကူးတို့ ပို့ေပးထားေတာ့ ေဖလည်း သိပ်စဉ်းစားမေနပါဘူး။
စစ်ကိုင်း၊ မင်းကွန်းဘက်ကို ေြခဦးလှည့်ခဲ့တယ်။ ဒါကျေတာ့ တကယ့်သာသနာ့နယ်ေြမေတွပါလား။ ေဖြဖင့် စိတ်ေတာင် မေကာင်းဘူး။ သမီးအဖွားကို တကူးတက စားရိတ်ခံြပီး ဗုဒ္ဓဂါယာကိုသာ ပို့ေပးခဲ့တာေတာင် သူက ဝမ်းသာလွန်းလို့ တဖွဖွ ေြပာမဆံုးဘူး။ ဒါေပမယ့် တကယ်ေတာ့ ေဖ့စိတ်ရင်းအတိုင်းသာဆိုရင် ေဟာသည်စစ်ကိုင်း မင်းကွန်းဘက်ကိုသာ မေရာက်ေရာက်ေအာင် ပို့ေပးသင့်တာ လို့ ဆိုချင်ေတာ့တယ်။ ဟိုမှာက ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ပွင့်ရာေဒသ မဇ္ဇိမဆိုြပီး သံေဝဇနယဌာနေတွကို ဘုရားဂုဏ်ေတာ် ရည်စူးဖူးေြမှာ် ြကည်ညိုရတာ။
စစ်ကိုင်းမင်းကွန်းမှာေတာ့ ဘုရားဂုဏ်ေတာ်တင်မကဘူး။ တရားဂုဏ်ေတာ်၊၊ သံဃာ့ဂုဏ်ေတာ်ေတွကိုပါ ကိုယ်ေတွ့မျက်ြမင် ြကည်ညိုသဒ္ဒါပွားနိုင်တယ်။ ကိုအံြကီး သီချင်းထဲက
“ေတာင်ေတွစိမ်းလန်း၊ ေချာင်ေတွသိန်းသန်း၊ ေခမာေသာင်ကမ်း တက်လှမ်းေအာင်ရာေြမ”
ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်ေရာက်တဲ့အခါ အပိုမေြပာမှန်း သိလိမ့်မယ်။ နန်းေတာ်ေရှ့ြကီးေရးတဲ့
“စစ်ကိုင်းအေနာက်ဘက် ေတာင်ေတွမယ် တို့ပစ္စည်းေတွ ရှိေနတယ်။ နိဗ္ဗာန်ေရာက်ေအာင် ေဆာင်ယူဖွယ် နန်းေတာ်ေရှ့ကို ေမးလာြကရင် သူေဌးဝါဒလို့ ကျွန်ေတာ် ေြပာြပလိုက်မယ်။”
ဆိုတာ အစတုန်းက ဆရာတင်ြကီးဟာ ြကွားစရာမရှိ ရှာြကံြပီး စစ်ကိုင်းေတာင် သိုက်သမိုင်းဝတ္ထုေတွထဲက ေရွှမန်ကျည်းခုနှစ်ပင်ကို စာရင်းတင်ထားတယ် မှတ်တာ။ တကယ်ေတာ့ သူေြပာချင်တာ အဲဒါ မဟုတ်မှန်း ကိုယ်တိုင်ေရာက်မှ သေဘာေပါက်တယ်။
စစ်ကိုင်းမှာ ေတာင်ေတွ ေချာင်ေတွ အြပည့် သာသနာ့ဝန်ထမ်းေပါင်းများစွာ မေရနိုင်မတွက်နိုင်ေအာင် ရှိြကသဗျ။ ရပ်ခံရွာခံ ဆင်းရဲသားအားကိုးနဲ့သာ ဆွမ်းခံစားရစတမ်းဆို ကိုရင်စာေတာင် ေလာက်ေအာင်ရမှာ မဟုတ်ဘူး။ ေဒသခံေတွ ဆွမ်းမေလာင်းလို့ ေြပာတာ မဟုတ်ဘူးေနာ်။ ဆရာ ဒကာ အချိုးအစားက ဘယ်လိုမှ မမျှဘူးလို့ ေြပာတာ။
ဒါေပမယ့် စစ်ကိုင်းေတာင်ရိုးက ဘုန်းြကီး၊ သီလရှင် ဘယ်ေခတ်တုန်းကမှ ဆွမ်းကွမ်းရိက္ခာ ခက်ခဲရှားပါးတယ် မြကားဖူးဘူး။ အဲဒါ ဘာကိုေြပာတာလဲဆိုေတာ့ စစ်ကိုင်းဆိုတာ ေဖတို့ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာလူမျိုးေတွက ဒါနမျိုးေစ့ေတွ စိုက်တဲ့ပျိုးတဲ့ ေနရာတစ်ခုလို့ဆိုချင်တာ။ အဲဒီဥစ္စာပစ္စည်းကမှ နန်းေတာ်ေရှ့ြကီးေြပာတဲ့ နိဗ္ဗာန်ေရာက်ေအာင် ေဆာင်ယူဖွယ် ြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူးလား။
မင်းကွန်းသာသနာ့နယ်ေြမကိုေရာက်ေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံေတွထဲမှာ ေဖတို့ ြမန်မာြပည်ကသာ ပိဋကပ်သံုးပံု အာဂံုေဆာင်နိုင်တဲ့ သာသနာ့ အာဇာနည်ပုဂ္ဂိုလ်ထူးေတွ စဉ်ဆက်မြပတ် ေပါ်ထွက်ခဲ့ေပသကိုးလို့ ပီတိြဖစ်ရတယ်။ မြပီးေသးေပမယ့် အြကီးဆံုးပုထိုးေတာ်ြကီး၊ အြကီးဆံုးေခါင်းေလာင်းြကီး၊ အြကီးဆံုးြခေသင့်္ြကီးေတွကိုလည်း အံ့မခန်းေတွ့ရတယ်။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။
အဲဒါြကီး ငါ့လက်ထက် မြပီးြပီးေအာင် ဆက်ေဆာက်မယ်ဆိုတဲ့ တကာေတာ် ေရေြမ့ရှင် မေပါ်ေသးဘူး။ ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီးက အမရပူရမှာ နန်းစိုက်ေပမယ့် ကုသိုလ်ေတာ်ေတွတည်ထားေတာ့ မန္တေလးဝန်းကျင်မှာ အနှံ့အြပားပဲ။
“ဘိုးေတာ်ငယ် ပဝရ၊ ေတဇငယ် တလူလူ တည်ထားအဆူဆူ။”
တဲ့။ ေနာက်ြပီးေတာ့ ရှိေသးတယ်။
‘ဇမ္ဗူဆီမီး ေြခာက်ေရာင်ရှင်၊ ဂူြကီးြမတ်ထွဋ်တင်၊ ေရွှလင်းပင်၊ ြခေသင့်္ဖျား၊ ေထွေထွ လျှပ်နှယ်သား။”
တဲ့။ လက်ဝဲသုန္ဒရြကီး ေရးခဲ့တဲ့ မဲဇာေတာင်ေြခထဲမှာ ပါတဲ့ ဘုရားေတွေပါ့။ အဲဒီဘွဲ့ေတာ်ပါတဲ့ ဘုရားေတွ ေရာက်ရင် သည်ဘုရားက ဘိုးေတာ်ဘုရား တည်သွားတာ လို့ မှတ်မိနိုင်တာေပါ့ေလ။ သူ့ေကာင်းမှုေတွထဲမှာ အြကီးဆံုးေတွချည့်ပဲ စုဖို့ ရည်ရွယ်သွားတာကေတာ့ မင်းကွန်းမှာေပါ့ေလ။ အရပ်အေနကိုက မင်းတရားြကီး ေခတ္တကွန်းခိုရာေြမလို့ မှည့်ထားသမို့လား။
ဘိုးေတာ် လက်စမသတ်ခဲ့တဲ့ ေကာင်းမှုေတွ နံေဘးမှာ သားေတာ် စစ်ကိုင်းမင်း (သူ့ကိုေတာ့ ဘြကီးေတာ် လို့ ေခါ်တယ်) တည်ခဲ့တာ ြမသိန်းတန်ေစတီြကီးပါ။ ြမစ်ဆိပ်က ြခေသင့်္ြကီးနှစ်ေကာင်က နတ်လမ်းကေလးအတိုင်း တက်လာရင် ေစတီရင်ြပင်ကို ေရာက်ကေရာ။ ဟိုေခတ်ကေတာ့ ေရွှေဖာင်ေတာ် ေငွေဖာင်ေတာ်ေတွနဲ့ ဘုရားဖူးလာြကတယ်ထင်ပါရဲ့။
ဘြကီးေတာ်က စစ်ကိုင်းြမို့ကို စားလို့ စစ်ကိုင်းမင်းလို့ တွင်ေပမယ့် သူနန်းစိုက်တာက အင်းဝမှာဆိုလားပဲ။ သူ့မိဖုရား နန်းမေတာ်မယ်နုရဲ့ အုတ်ေကျာင်းေတာ်ြကီးက အင်းဝမှာ ရှိတာေလ။ ေကျာင်းေအာက်က အုတ်တိုင်ေချာင်ေတွမှာ ေနာက်က တေကာက်ေကာက် လိုက်လာတဲ့ကေလးေတွက ေဟာသည်အေကွ့မှာြဖင့် မယ်နု နဲ့ ေမာင်အိုကို လစ်ကွစ်ေတွေပးေနတုန်း ပက်ပင်းမိပါတယ် လို့ ဆင်ေြပာြကေပမယ့် ဒါမျိုးေတွက သိပ်ေတာ့ ယံုရတာ မဟုတ်ပါဘူး။
အဂင်္လန်ရာဇဝင်ထဲက အဋ္ဌမေြမာက် ဟင်နရီြကီးက အပျိုေတာ်အသစ်ကေလး ဂျိန်းေဆေမာကို လိုချင်လို့ လက်ေဟာင်းမိဖုရား အန်းဘိုလင်းကို ေခါင်းြဖတ်ဖို့ ရမယ်ရှာတဲ့အခါ သူ့ေမာင်အရင်းနဲ့ အတင်းစွပ်စွဲတာမျိုးလည်း ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာေပါ့။
နိုင်ငံေရးဆိုတဲ့သေဘာဟာ ဘယ်ေနရာမှာ ြဖစ်ြဖစ် လူတဘက်သားကို လုပ်ြကံေချာက်တွန်းမယ့်သူေတွ၊ အေကာက်ြကံမယ့်သူေတွ ေခတ်အဆက်ဆက် မတိမ်ေကာခဲ့ပဲကိုး။ ငယ်ငယ်တုန်းကေတာ့ ကုန်းေဘာင်ရာဇဝင်မှာ မယ်နုတို့ ဆင်ြဖူမရှင်တို့ကို မုဆိုးတစ်ပိုင်း မိန်းမရိုင်းြကီးေတွလို့ တံဆိပ်ကပ်ထားခဲ့ေပမယ့် ေတွးတတ်လာတဲ့အခါမှာ ဒီေြမမှာေပါက်တဲ့အပင်ဟာ ဒီအသွင်ပဲ ရှိရလိမ့်မယ် လို့ နားလည်နိုင်လာပါတယ်။
တကယ်ေတာ့ ဆင်ြဖူမရှင်ဟာ လူမမယ်အရွယ်မှာ စြကာေဒဝီြကီးက ကယ်ထားလို့ အသက်ချမ်းသာရာရတဲ့ မိဘမဲ့ကေလးမကေလး မဟုတ်လား။ နန်းေတာ်ထဲမှာေနရင် လက်မဦးလို့ကေတာ့ ဇက်ကျူးလို့ ေခါင်းစမ်းစရာ မရှိဘူးဆိုတဲ့သေဘာကို ဘဝနဲ့ ရင်းြပီး သိလာရတာ။ ြမသိန်းတန်ဘုရားက သီတာခုနှစ်တန်ဆိုတဲ့ ေရလှိုင်းတွန့်ကေလးေတွ ြမင်ရတဲ့အခါ စစ်ကိုင်းမင်းနဲ့ မယ်နုတို့ကို ပုန်စားြပီး ေနာက်တက်တဲ့ မင်းြဖစ်သူ သာယာဝတီစားရဲ့ ြကင်ယာေတာ် အေနာက်နန်းမေတာ် မြမကေလးကို သတိရလာပါတယ်။
“သံသာေလ ကမ်းတိုင် တူြပိုင်ေလကူးမယ်။ ဆုထူးငယ် ပန်ရွယ်သွန်း”
လို့ သဘင်သမားေတွ ပါးစပ်ဖျားကမချတဲ့ ချစ်သမျှကို ပတ်ပျိုးဟာ သူေရးခဲ့တာေပါ့။ သူ့ခမျာလည်း နန်းထဲမှာ ဝါသနာအေလျာက် ဆိုကာတီးကာ အနုပညာနဲ့ ေမွ့ေလျာ်ခဲ့ေသာ်ြငားလည်း နန်းတွင်းေရးမှာ ြကားညပ်တဲ့အခါ ေခါင်းမလွတ်ခဲ့ပါဘူး။ သူနဲ့ဝါသနာတူတဲ့ ြပည်မင်းသားကို မင်းေြမာက်တန်ဆာေတွ ငှားပါတယ်။ ပုန်စားဖို့ အလိုတူပါတယ် လို့ စွပ်စွဲြပီး အသတ်ခံရတဲ့အခါ သမီးေတာ် လှိုင်ထိပ်ေခါင်တင်ကေလးလည်း ဆင်ြဖူမရှင်နည်းတူ စြကာေဒဝီဆီေရာက်ရရှာတယ်။
လှံနဲ့အထိုးခံရတဲ့ ယင်းေတာမင်းြကီးရဲ့သား ေမာင်ဘိုးလှိုင်ကေလးလည်း အတူတူပဲတဲ့။ တကယ်ေတာ့ ကေလးသံုးေယာက်စလံုးဟာ ေသဒဏ်စီရင်ထားသူေတွချည့်ပဲ။ ေတာ်ေသးတာေပါ့။ ဘိုးေတာ်ဘုရားက စြကာေဒဝီမင်းသမီးကို အသက်လွှတ်အမိန့််ေတာ် ချီးြမှင့်ခဲ့ေပလို့။
သာယာဝတီမင်းရဲ့ေနာက်မှာ ညီေတာ် ပုဂံမင်းသား နန်းတက်ပါတယ်။ ခုနှစ်နှစ် နန်းစံခဲ့ေပမယ့် သူက ဘုရားတည်တာ ဝါသနာ မပါလို့လား မသိ။ သူ့ေကာင်းမှုရယ်လို့ မှတ်မှတ်သားသား မဖူးခဲ့မိေသးဘူး။ သူ့လက်ထက်မှာ သူ့ထက်နံမယ်ေကျာ်တာကေတာ့ ြမို့ဝန်ဘိုင်ဆပ်နဲ့ ေမာင်ပိန်ေလ။ နံမယ်ြကားလိုက်ရင်ြဖင့် ဘယ်လိုလူေတွလဲ ရိပ်မိေလာက်မယ် ထင်ပါရဲ့။ ခရိုနီအစ ဒင်းတို့က လို့ ေြပာရင် မမှားပါဘူးဗျာ။ မင်းကွန်းကအြပန်ဝင်တဲ့ ဦးပိန်တံတားဆိုတာြကီးဟာ သူ့လက်ရာေပါ့။
အမရပူရ နန်းေတာ်ရာအေဟာင်းက ကျွန်းလံုးတိုင်ြကီးေတွကို ေလလံမေခါ်ပဲ ကံထရိုက်ဆွဲြပီး တံတားြကီးတစ်စင်း လှလှပပထိုးဖို့ ပေရာဂျက်ကျသွားတာ။ အခုဆို နှစ်ေပါင်းနှစ်ရာေကျာ်ေပါ့။ (ဘိုးေတာ်ေခါင်းေလာင်းလှူတုန်းက ၁၈၀၈ တဲ့) လူေတွတေသာေသာ ေလျှာက်ြပန်သံေပး လုပ်ေနြကတုန်းရယ်။ တုပ်တုပ်ေတာင် မလှုပ်ဘူး။ သည်ကေန့ေခတ်ကျမှ မနက်ဖွင့်ပွဲလုပ် ညေနြပိုကျတာ။ ကမ္ဘာမှာေတာင် စံချိန်တင်ေလာက်တယ်။ တံတားြကီးရဲ့တဘက်မှာ လှမ်းြမင်ရတာ ေကျာက်ေတာ်ြကီးဘုရားတဲ့။ လမ်းမှာေတွ့ခဲ့တာ တစ်ခုကေတာ့ ေရွှလင်းပင်ဘုရား။ ေတာင်သမန်ေရကေတာ့ သန်းထွန်းေလးဆိုသလို
“ေတာင်သမန်ထဲ အင်းေရမှာ ေပျာ်ရွှင်ြကည်၊ ေရေဖွးေဖွးမှာ ေလှကေလးေတွေလှာ်လို့ ငါးေတွ ဖမ်းြကသည်။”
ဆိုတာမျိုး မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ ညစ်ပုပ်ပုပ်နဲ့ရယ်။ နန်းေတာ်ေရှ့ြကီး ေရးခဲ့သလို
“စံေတာ်ရာ နတ်တို့ြပည်သဏ္ဍာန်၊ ရာဇဝင်ကို ြကည့်လိုက်ေတာ့ အမှန်ဧကန်၊ သန်းေခါင်ေကျာ်ရင် နတ်စည်ရွမ်းသံ ြကားတယ် ြကားတယ်။ ြကားရတယ်တဲ့ အင်းြကီးေတာင်သမန်။”
ဆိုတာလည်း မဟုတ်ေတာ့ဘူး။ မယ်ဇယ်ပင်ေအာက်က အေြကာ်ဆိုင်ကေလးေတွေတာင် ဘီယာဂါးဒင်း ြဖစ်ကုန်ြပီ။ ဒါေပမယ့်လည်း အဲဒီကျွန်းတိုင်အေဆွးြကီးေတွနဲ့ တံတားအိုြကီးဟာြဖင့် မန်းြမို့ေတာ်ရဲ့ ဂန္တဝင်အလှတစ်ပါး ြဖစ်ေနဆဲပါပဲ။ မန္တလာသူ ပျိုြဖူေချာကေလးေတွထက်ေတာင် ဓါတ်ပံုအရိုက်ခံရဆံုး၊ ပန်းချီအဆွဲခံရဆံုး။ သဘာဝဟာ သဘာဝပါ လို့ ခံစားတတ်ြကသလိုပဲ အန်းတိတ်ဟာလည်း အန်းတိတ်ပါလို့ ခံစားတတ်ြကရင် ဘယ်ေလာက်ေကာင်းမလဲ သမီးရယ်။ ေတာင်သမန်ကြပန်ေတာ့ ေနဝင်ရိုးရီကေလးရှိေနြပီ။
ေနာက်တစ်ေန့ ဘာေတွ ေြပာရမလဲေတာင် မြပင်မဆင်ရေသးဘူးဆိုေတာ့ မန္တလာညချမ်းကို မလည်နိုင်ေသးပါဘူး။ ဒါေတာင် ဆရာပံုပံုဦးလာေခါ်ေတာ့ Café City ကို ေရာက်လိုက်ရေသးတယ်။ အမြကီးေဒါ်ခင်သက်ေဝတို့ မိသားစုနဲ့ မချိန်းပဲသွားေတွ့ေတာ့ စပွန်ဆာရြပန်တာေပါ့ သမီးရယ်။ ေဖ့အေြကာင်းလည်း သိတယ် မဟုတ်လား။
“ကျွန်ေတာ် ေမာင်ပါြကီးပါ။ ဒါကျွန်ေတာ့်သား သန်းေဖေလ။”
ဆိုြပီး တွံေတးသိန်းတန် အသံြကားရာ လိုက်ရှာေနတာေလ။ ေနာက်တေန့မနက် ေရွှြပည်မိုးမှာ ထံုးစံအတိုင်း တစ်ခါမှ မြမင်ဖူးတဲ့မိတ်ေဆွေတွက ထမင်းေကျွးရံုတင်မဟုတ်ဘူး။ သွားချင်ရာ လိုက်ပို့ပါဦးမယ်ဆိုေတာ့ ေဖေဖဦးကျိုင်းတုတ်လည်း ရန်ကင်းေတာင်ဆိုတာ တစ်ခါမှ မေရာက်ဖူးေသးဘူး။ တမနက်စာနဲ့ အမှီြပန်ေရာက်ရင် သွားရေအာင်ဆို ေြခရှည်ြကြပန်ေရာ။
သူ့ကိုယ်သူနန်းေတာ်ေရှ့လို့ ညွှန်းလွန်းတဲ့လူြကီးေနတဲ့ေနရာကို အခုမှပဲ ေရာက်ဖူးေတာ့တယ်။ ဝမ်းသာလိုက်တာ။ ြမန်မာေတွ အများြကီးပဲ သိလား။ ေရမနီေတာ့တဲ့ ေရနီေြမာင်းဆိုတာလည်း ြပတယ်။ အဲ့ဒီဟိုဘက်က ဓါတ်ဆီဆိုင်တဲေလးေတွရှိတဲ့ ေအာင်ပင်လယ်ဆိုတာေတာ့ ရှမ်းြပည်တက်တဲ့ အေဖ့အတွက် မစိမ်းဘူး။
“ဧရာဝတီမှာ လျှံဝင်းေြပာင်ြငီးတဲ့ ရန်ကင်းေတာင်ြကီးအနီးခို။ ဆရာကိုနန်းေတာ်ေရှ့ တစ်ခါေရှ့ေခါင်းေဆာင်တဲ့ ြမန်မာေရွှေဒါင်းေတာင်ေတွ ကိုင်ကာဆို။”
တဲ့။ သီချင်းထဲမေတာ့ ြကားဖူးတာ ြကာပါြပီ။
မန်းေလးြမို့ြကီးဟာ စည်မျက်နှာကဲ့သို့ ညီညာပါေပသကို လို့ ဆိုြကေပမယ့် တို့မန္တေလး ြမို့ြကီးရဲ့ ပတ်လည်တခိုဆိုရင်ေတာ့ ေတာရိပ်ေတာင်ရိပ်ေတွ စိမ်းစိမ်းစိုစိုေတာ့ ရှိလှတယ်။ စခန်းမေဝးေပါင် မန္တေလးေတာင်ဆိုတာြကီးကေတာ့ ြမနန္ဒာေရညိုသန်းတယ် မန်းေတာင်ရိပ်ခိုဆိုတဲ့ တေဘာင်စကားနဲ့လာတဲ့ ကုန်းြမင့်ြကီးေပါ့ကွယ်။ အဲဒီေဘးကေန မတ္တရာလမ်းအတိုင်းဆက်သွားရင်
“မှုန်ရီေမှး ဟိုအေဝးကေစတီ သခင်မေတာင်ေတာ်မဟီရှင့်။”
ဆိုတာကို ေရာက်တယ်။ သခင်မေတာင်ကို အရင်ကေတာ့ မယ်ဥေတာင် လို့လည်းေခါ်တယ်။ သူတို့က မေရွှဥ လို့ေတာင် နံမယ်တပ်မေခါ်ရက်ဘူး။ သခင်မ မမဥ လို့ တေလးတစား ချစ်ချစ်ခင်ခင် ေခါ်တယ်။ သူလည်း သူ့ဒဏ္ဍာရီနဲ့သူ လာတာမို့ ပန်းဒဏ္ဍာရီဆိုြပီး ဂန္တဝင်ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားြကီးတစ်ကားေတာင် ထွက်ြပီးသွားြပီ။ မြမရင်ဆိုတာကေတာ့
“မစံုသူေတွ ေရာက်ြကလျှင် ဝမ်းသာသလိုလို ဝမ်းနည်းသလိုလို ငိုချင်လျက်ပင်။”
တဲ့။ ေဖတို့ြမန်မာေတွက ေတာရိပ်ေတာင်ရိပ်ြမင်ရင် လွမ်းစိတ် ဝမ်းနည်းစိတ်ေတွ အလိုလို ေပါ်တတ်တယ်ထင်ပါရဲ့။ အားကိုးအားထားတဲ့စိတ်လည်းပါတယ်။ မိဘဆံုးပါးသွားရင်ေတာင်
“ေရွှေတာင်ြကီးြပိုပါေပါ့”
လို့ တတြပီး ငိုတယ် မဟုတ်လား။ ေြကးေတာင်ြကီးြပိုမယ့်ြကံေတာ့လည်း ပဋာေြမလူး ငိုတဲ့သူေတွ ငိုတာ မဆန်းပါဘူးသမီးရယ်။ နင့်အဘေတွ ပေဝသဏီက တူးချင်တိုင်းတူးတုန်းက မငိုပဲ အခုကျမှ လာမငိုေနပါနဲ့လို့ ေြပာတဲ့သူေတွကိုေတာ့ အေဖက မစာနာရန်ေကာ လို့ပဲ ြမင်ပါတယ်။ ေဖ့သမီးကေလး ေချာ်လဲလို့ လက်ကေလး ကျိုးသွားတုန်းကေရာ။ ဘယ်သူ့အကိုင်မှ မခံပဲ အသံတိတ် အံကျိတ်ေနပါလျက် အေဖ့ကိုလည်း ြမင်ပါေရာ အဲ့ကနဲ ဝမ်းနည်းပက်လက်ငိုရင်း လက်ကေလးလှမ်းြပတယ် မဟုတ်ဘူးလား။
ဂဏှာ နဲ့ ဇာလီတို့က စူဇကာေရှ့မှာ ငိုြပတယ်လို့ မဖတ်ဖူးပါဘူးသမီးရယ်။ သူတို့လည်း ဂံုးေပါင်းတစ်ေထာင်၊ ပုဏ္ဏားတစ်သိန်းရဲ့ အကန်အေြကာက်မှာ ခါးစည်းခံလာရာက အားကိုးရမယ့်သူြမင်တဲ့အခါ ငိုယိုတိုင်တမ်းြကဟန်တူပါတယ်။ ေဖ့သမီးေလးလည်း ငိုလို့ဝေတာ့ ေဖေခါ်သွားတဲ့ေဆးရံုက အရိုးဆရာဝန်ြကီးြပုသမျှ အံကျိတ်ြပီးခံတယ် မဟုတ်ဘူးလား။ ခုလည်း သူတို့တေတွ မျက်ရည်သုတ်ကုန်ြပီတဲ့။
တစ်ဦးေမတ္တာ တစ်ဦးမှာဆိုတဲ့သေဘာကေလး လှစ်ကနဲ ြမင်လိုက်ရတာမို့ ြကားကေြခထိုးတဲ့ ပုဏ္ဏားေတွကို ငိုေကာင်းေအာင် ပို့ေပးတယ် လို့ပဲ သေဘာထားလိုက်ရေအာင်။ ေြပာမယ့်သာ ေြပာေနရတာ သခင်မေတာင်ေတာ်ဆီေတာ့ မေရာက်ခဲ့ေပါင် သမီးရယ်။ မြမရင်သီချင်းထဲက
“ြဗိဇင်၊ ေတာင်သဇင်၊ ေတာစပယ်ကေလးေတွက ေဘးအကျ ေမွှးလှတယ်ရှင်။”
ဆိုတာရယ်၊ ပန်းဒဏ္ဍာရီရုပ်ရှင်ထဲက မမဥ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့ စိုက်ခဲ့တယ်ဆိုတဲ့ သရဖီပန်းပင်ေတာြကီးရယ်နဲ့တင် စိတ်ထဲမှာ ေမွှးြမေနတာပဲ။
အခု ရန်ကင်းေတာင်ကေတာ့ မစံုသူေတွေရာက်မှ လွမ်းတာ မဟုတ်ဘူး။ စံုတွဲေတွလာရင်လည်း ကွဲတတ်လို့ လွမ်းရတာပဲလို့ ဆိုတယ်။ အရင်တုန်းကေတာ့ ငါးရံ့မင်းေစတီေတာင်ေတာ်ဦးမှာဆိုလို့ အဲဒီေတာင်ကို ငါးရံ့မင်းေတာင်ပဲ ေခါ်တယ်မှတ်တာ။ မိုးေခါင်ရင် ရွတ်ရတဲ့ ငါးရံ့မင်းပရိတ်ဆိုတာ အဲသည်ေစတီကလာတာေပါ့။ မန်းေလးကလူေတွ မိုးေခါ်ချင်ရင်လည်း အဲဒီက ဘုရားတစ်ဆူ ကားေပါ်တင်ြပီး ြမို့ပတ်ြက၊ လွန်ဆွဲြကသတဲ့။
တကယ်တမ်းေရာက်ေတာ့ ငါးရံ့မင်းေစတီတစ်ဆူတည်း မဟုတ်ပါဘူး။ ြမတ်စွာဘုရားရဲ့ ြဖစ်ေတာ်စဉ်က တိရိစ္ဆာန်ဘဝေတွကို ရည်စူးြပီး ဘုရားေစတီကေလးေတွ ေတာင်အနှံ့တည်ထားတာ။ ရှုခင်းေကာင်းေကာင်း သာေတာင့်သာယာ၊ အဲဒီထဲမှာမှ ငါးရံ့မင်းလိုဏ်ဂူဆိုတာ ေတာင်ေစာင်းပတ်ြကားအက်ြကီးထဲမှာ စိမ့်လို့ ေအးလို့။ သဘာဝေရထွက်ကေလးလည်း ရှိသကိုး။
ေကာင်းမှုတကာက မင်းရှင်ေစာ တည်ထားတယ် လို့ သိလိုက်ရေတာ့ အံ့ဩသွားတယ်။ သူ့ကုသိုလ်ေတွ သည်အရပ်တဝိုက်မှာ မနည်းမေနာပဲေနာ်။ ေအာင်ပင်လယ်သီချင်းထဲမှာ
“ေရွှမန္တေလးေတာင် ေဖွးေဖွးေရာင်ေရွှ ေတာင်ေြခအေကွ့အတက် အေရှ့ဘက်မှာကွယ် ဂူငယ်တစ်ခုနဲ့ အများရှုြမင်နိုင်တယ်။”
လို့ မင်းရှင်ေစာသမိုင်းကိုေဖာ်တဲ့အခါ ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာ ေတွးမိတာက အရိုးအိုး အုတ်ဂူကေလးြဖစ်လိမ့်မယ် လို့ ထင်ေနတာ။ အခုမှပဲ သေဘာေပါက်ေတာ့တယ်။ မင်းရှင်ေစာတည်တဲ့ သည်ငါးရံ့မင်းလိုဏ်ဂူေစတီကို ဆိုချင်တာကိုး။
ဟိုးအရင်တခါ ေရာက်ဖူးတုန်းက တည်းတဲ့ဟိုတယ်နေဘးက ေရွှကျီးြမင်ဘုရားဆိုတာ ဝင်ဖူးေတာ့လည်း မင်းရှင်ေစာ ေကာင်းမှုတဲ့။ အဲဒီမင်းသားက တိရစ္ဆာန်ကေလးေတွကို ချစ်ပံုရတယ်ေနာ်။
ဒါေပမယ့် ရာဇဝင်ထဲမှာ ဖတ်ရတုန်းက သူ့ကို အံ့ေကျာ်ြကီးရုပ်နဲ့ပဲ ြမင်ေယာင်မိတယ်။ ပုဂံက အေလာင်းစည်သူမင်းြကီးရဲ့ သားေတာ်ြကီး။ အေဖာ်အေပါင်း ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါများနဲ့ ေသာက်စားမူးယစ်ေနလို့ မူးေတွမတ်ေတွက တိုင်တာေြကာင့် ေဖာင်ေပါ်ြကိုးတုပ်ြပီးေမျှာလိုက်တာလို့ ေြပာြကတယ်။ ဟုတ်မယ်မထင်ပါဘူး။ ရှင်ဘုရင့်အပါး ခစားတဲ့ မူးြကီးမတ်ရာေတွဆိုတာ အတို့အရှို့က များပါဘိသနဲ့။ ေနာက်ြပီး စဉ်းစားြကည့်ပါဦး။
ပုဂံကေမျှာတဲ့ေဖာင်ဟာ မန္တေလးမှာ လာတင်စရာလား။ သူ့ဖာသူ ထီးေရးနန်းေရး စိတ်ရှုတ်ေထွးလို့ လွတ်ရာကျွတ်ရာ လူပျိုေတာ်သားများနဲ့ ြမစ်ညာကိုဆန်တက်ရင်း ေရခံေြမခံသင့်ရာ အေြခချပံုရပါတယ်။ ကန်ေတွတူး၊ ေြမာင်းေတွသွယ်ြပီး စိုက်ပျိုးေရးလုပ်ငန်းေတွ အြကီးအကျယ်လုပ်တယ်ဆိုပဲ။ မန်းေလးမှာ သူဆည်ထားတဲ့ကန်ချည့်ပဲ ေလးကန်ရှိသတဲ့။ ေအာင်ပင်လယ်က အဲသည်ထဲကမှ တစ်ခု။
သူတည်တဲ့ဘုရားလည်း နှံ့နှံ့တက်လို့။ အရက်သမားချင်းအတူတူ ပုဂံမင်းေတာင် သူြကီးဘုရား ရွာသားေကာင်းမှု လုပ်သွားတာ မဟုတ်ဘူး။ သူ့အေြကာင်းက သနားစရာလည်းေကာင်းပါတယ်။ ခမည်းေတာ်အေလာင်းစည်သူ အမျက်ေတာ်ရှလို့ ေအးရာေအးေြကာင်းေနေသာ်လည်းပဲ ညီေတာ်ရဲ့စနက်က လွတ်ေအာင်မေရှာင်နိုင်ခဲ့ဘူး။ သူ့ေခတ်သူ့အခါက လက်ညှိုးညွှန်ရာေရထွက်တဲ့ ေဖာင်စြကာပိုင်ရှင် မင်းတရားြကီးဟာ အသက်ြကီးလာေတာ့ ေြကာင်အို ြကွက်မေလးဆိုသလို သားေတာ်ြဖစ်တဲ့ နရသူက ေရွှဂူြကီးဘုရားထဲေခါ် ေခါင်းအံုးနဲ့ဖိသတ်လို့ နတ်ရွာစံရတယ်။
သည်အတိုင်း တက်နန်းစံလိုက်ရင်ေတာ့ ဗူးတစ်ရာအေပါက် ပိတ်မရတာမို့ သူ့ေနာင်ေတာ်ြကီးသိသွားတာနဲ့ သူ့အတွက် ေနစရာရှိမှာ မဟုတ်ဘူး။ ဘုန်းလက်ရံုးချင်းကလည်း ယှဉ်နိုင်တာ မဟုတ်တဲ့အတွက် အေကာက်ြကံတာကိုပဲ ဥပါယ်တစ်မျှင်လို့ ေခါင်းစဉ်တပ်ရတယ်။ ပံသကူမေထရ်ြမတ်ကို ခမည်းေတာ်မရှိတဲ့ေနာက် ေနာင်ေတာ်ဖျားကို ဖဝါးေြခဦး နဖူးနဲ့ပင့်ြပီး နန်းတင်ချင်ပါတယ်။ ဘုန်းဘုရားက အာမခံလျက် ပင့်ေဆာင်ေပးေတာ်မူပါ လို့ ေလျှာက်သတဲ့။ လိမ်စရာရှားလို့ ဘုန်းြကီးမှ လာလိမ်ရတယ်လို့ကွယ်။
ဟိုကလည်း လွယ်လွယ်နဲ့ယံုတဲ့ ကိုယ်ေတာ်မှတ်လို့။ မင်းမှာသစ္စာ လူမှာကတိ။ ေနာင်ကိုဘယ်ေတာ့မှ မင်းရှင်ေစာအသက်ကို ရန်မရှာပါဘူးလို့ ကတိေတာင်းတယ်။
“တပည့်ေတာ်ရဲ့ ဘယ်လက်နက်ေလးြမားနဲ့မှ ေနာင်ေတာ်ဘုရားကို ေဘးမြဖစ်ေစရပါ။”
လို့ သစ္စာဆိုြပီး ကတိေပးသတဲ့။ ကတိအတိုင်း သူ့ေနာင်ေတာ်ကို မင်းခမ်းမင်းနားနဲ့ ဘိသိက်ေြမှာက်နန်းတင်ြပီးမှ ညဘက်ဒင်နာမှာ ဆိုကေရးတီးေသာက်တဲ့ ဘလက်ေလဘယ် တိုက်လိုက်တာ ဂန့်ေဂါ်ေတာကို ေရာက်သွားသတဲ့။ ြကည့်စမ်း ြကည့်စမ်း။ လူအမှု ဘုန်းြကီးပတ်ရတယ်လို့။ နဂိုကမှ ဓုတင်ေဆာင်ြပီး ပံ့သကူသကင်္န်း ဆင်ြမန်းေနပါတယ်ဆိုမှ။
ေတာ်ြပီ။ ဒီရှင်ဘုရင် ငါသပိတ်ေမှာက်တယ်ဆိုြပီး နန်းေတာ်ထဲကပင့်သမျှ ဆွမ်းစားမြကွပဲေနသတဲ့။ (ေတာ်ပါေသးရဲ့။ သပိတ်စခန်းေတာ့ မဖွင့်ဘူး)။ ရှင်ဘုရင်ကလည်း ခပ်ရွတ်ရွတ်ရယ်။
“အလို ကိုယ်ေတာ်။ သည်လိုေနလို့ေတာ့ ရရိုးလား။ ဒီတိုင်းြပည်က ကပ်သမျှဆွမ်း တပည့်ေတာ်ဆွမ်းချည့်ပဲ။ တပည့်ေတာ်ဆွမ်းမှ မဘုဉ်းချင်ရင် တပည့်ေတာ်တိုင်းြပည်လည်း မေနနဲ့ေပါ့။”
လို့ ဘန်ေကာက်ကို ေဆးသွားကုဖို့ လွှတ်သတဲ့။ တကာကအိုးရွဲ့ရင် ဘုန်းြကီးလည်း စေလာင်းရွဲ့ရံုရှိတာပ။ ချက်ချင်းေလှြပင်ခိုင်းြပီး သီဟိုဠ်ြပန်ြကွမယ်ြပင်သတဲ့။ လမ်းတဝက်ေရာက်ေတာ့ ြမစ်ဆိပ်ေလှေပါ်မှာ
“ဘုရားတက်ဖူးေတာ်မူပါဦးဘုရား။”
လို့ ေလျှာက်တဲ့မူးမတ်ေတွကို ယံုြပီး ဘုရားဖူးေလှေပါ် တက်လိုက်တဲ့အခါ ပုဂံေရာက်ေအာင် အြပင်းေလှာ်ြပီး ြပန်ပင့်ခဲ့ရတယ် လို့ ေြပာြကပါတယ်။ နိုင်ငံေရးဆိုတာ ဘုန်းြကီးေတွလည်း အသံုးချခံရတတ်တယ်။ ြပည်သူအတွက် လုပ်ေနတဲ့သူေတွလည်း သွားပုပ်ေလလွင့် ေြပာဆို လုပ်ြကံခံရတတ်တယ် လို့ သင်ခန်းစာယူရမလား မသိပါဘူး။
ရန်ကင်းေတာင်ကအြပန် ဘုရားဖူးပို့သူ မိတ်ေဆွြကီးက ေရွှမန်းြမို့ရဲ့ ေကာင်းေပ့ဆိုတဲ့ဆိုင်မှာ ေန့လည်စာ လိုက်ေကျွးပါတယ်။
“ကိုယ့်ပိုက်ဆံမကုန်ပဲ သူများဆီက အလကား စားရေသာက်ရရင် ေပျာ်ေနတာပဲ မဟုတ်လား။ လက်ထဲ ကိုင်တွယ်သံုးစွဲေနတာေတွလည်းပဲ သူများေပးထားတာေတွချည့်ပဲေလ”
လို့ အေဖနဲ့တူတဲ့ သမီးကေတာ့ ေငါ့ဦးမလား မသိပါဘူး။ ေပျာ်ေတာ့ ေပျာ်တာေပါ့ သမီးရယ်။ ဒါေပမယ့် အဲဒီဟာက သူများဆီက အလကားရလို့၊ သူများေကျွးတာ အလကားစားရလို့ မဟုတ်ပါဘူးကွယ်။ ကိုယ်ေရးတဲ့စာေတွကို အေရးတယူလိုက်ဖတ်ြပီး ကိုယ့်အေပါ် အဲသေလာက်ေတာင် ေစတနာရှိတဲ့သူေတွ ရှိပါလား လို့ သိလိုက်ရတဲ့အတွက်၊ သူတို့ထားတဲ့ ေစတနာေမတ္တာေတွကို ခံစားမိတဲ့အတွက် ေပျာ်ပါတယ်။
တခါမှ မသိဘူး မြမင်ဖူးတဲ့သူေတွဆီသွားြပီး ဘုန်းြကီးေန ဘုန်းြကီးစားစားြပီး ပါးစပ်ကေလးနဲ့ ေကျးဇူးတင်စကား ေြပာတတ်တဲ့အထဲလည်း ေဖ မပါပါဘူး သမီးရယ်။ သူတို့အတွက် ေဖ့ဆီက အေကာင်းဆံုးတုန့်ြပန်ေပးနိုင်တာ ေစတနာအမှန်နဲ့ ဖတ်ချင့်စဖွယ်၊ မှတ်ဖွယ်မှတ်ရာ စာတိုေပစကေလးေတွ မြပတ်တမ်းဆက်ေရးေနဖို့ပဲေပါ့။ အေြမှာက်အဖား အတွန််းအပို့ကင်းတဲ့၊ အဆိပ်အေတာက် အညှီအေဟာက်ကင်းတဲ့ စာေလးေတွဆိုတာ ဖတ်ရသူလည်း စိတ်ချမ်းသာ ေရးရသူလည်း မဂင်္လာရှိတယ် မဟုတ်ပါလားကွယ်။
0 comments:
Post a Comment