• “မန်းဒဏ္ဍာရီ”

    အခုတစ်​ေခါက် မန္တ​ေလး​သွား​ဖို့​ ြကံုလာ​ေတာ့​ အိမ်ကသား​အမိကို စိမ်း​ေရာင်စိုသီချင်း​ထဲကလို

    “တကယ်လို့​များ​ ကိုယ်ပိုင်ကား​နဲ့​ ဘုရား​စံုလည်၊​ ဘုရား​စံုလည်မလို့​ လိုက်ြကမှာလား​ကွယ်။ ​ေမာင့်​… လိုက်ြကမှာလား​ကွယ်။”

    လို့​ ​ေမး​လိုက်တဲ့​အခါ သီချင်း​ထဲကအတိုင်း​

    “လိုက်မယ်။ လိုက်မယ်။”

    နဲ့​ ညာသံ​ေပး​မလာပါဘူး​။

    “ဘာနဲ့​ သွား​မှာတုန်း​။ ​ေလယာဉ်ပျံနဲ့​မှ လိုက်နိုင်မယ်။”

    လို့​ သမီး​ဆီက တစ်ချက်လွှတ်အမိန့်​ကျလာပါတယ်။ ခက်ပါ​ေသာ်​ေကာ သမီး​ရယ်။ အ​ေဖက ဟာရိုး​ေရာ်ဘင်မှ မဟုတ်တာ။ ဘယ့်​နှယ် ​ေလယာဉ်ပျံြကီး​တဝီဝီ ​ေကာင်း​ကင်ထက်မှာြမည်နဲ့​ ခရီး​သွား​နိုင်မှာတုန်း​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ မူဆယ်၊​ ​ေလာက်ကိုင်ကို စား​ရိတ်ခံ စပွန်ဆာ​ေပး​ြပီး​ အလည်အပတ်သွား​ဖို့​ အ​ေဖာ်စပ်တဲ့​ သွား​ဆရာဝန်က​ေလး​နဲ့​ အရင်း​မစိုက် ​ေလှထိုး​လိုက်ရတယ်။ ဟိုဘက်မှာ​ေတာ့​ သမီး​ေလး​တို့​ကို ထူး​ထူး​ေထွ​ေထွ သတိမရမိပါဘူး​။ မိတ်​ေဟာင်း​ေဆွ​ေဟာင်း​၊​ နယ်သစ်​ေြမသစ်​ေတွက ဆွဲ​ေဆာင်တာကိုး​။ မန်း​ေလး​ေရာက်လို့​

    “တို့​မန္တ​ေလး​ ြမို့​ြကီး​ရဲ့​ ပတ်လည်တခို…”

    ဆို လည်ြဖစ်ပတ်ြဖစ်​ေတာ့​မှပဲ သမီး​ကို တတတ သတိရမိတယ်။ သမီး​က ပံုြပင်ြကိုက်တယ် မဟုတ်လား​။ ဒီမန်း​ေလး​ဝန်း​ကျင်မှာ အင်မတန် ပံုြပင်ဆန် ဒဏ္ဍာရီဆန်တဲ့​ ​ေနရာ​ေလး​ေတွ အများ​ြကီး​ပဲ သမီး​ရဲ့​။

    ဘယ်​ေနရာမဆို ရာဇဝင်သမိုင်း​ေြကာင်း​က​ေလး​နဲ့​၊​ ​ေရှး​ြဖစ်​ေဟာင်း​ ​ေအာင့်​ေမ့​ဖွယ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ ဆို​ေတာ့​ သမီး​သာပါလာရင် ပံုြပင်​ေဟာင်း​ေတွ ြပန်အစ​ေဖာ်​ေနရတာနဲ့​ ခရီး​ေတာင် တွင်မယ် မထင်။ သမီး​မ​ေြပာပါနဲ့​ေလ။ သူ့​အ​ေဖကိုယ်တိုင်​ေတာင် အဲသည်​ေနရာ​ေတွ အရင်က ​ေရာက်ဖူး​တာ မဟုတ်ဘူး​။

    သူများ​ေြပာတာြကား​ဖူး​၊​ စာထဲ​ေပထဲ ဖတ်ဖူး​ရံုရှိတာ။ ​ေသ​ေသချာချာ ​ေြပာရရင်​ေတာ့​ သီချင်း​က​ေလး​ေတွကတဆင့်​ ြကား​ဖူး​ထား​တာက​ေလး​ေတွက အခုလူကိုယ်တိုင် အရှင်လတ်လတ်ြကီး​ ​ေရာက်လိုက်မှ ဇာတ်ရည်လည်လာတာ​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။

    မန္တ​ေလး​ြမို့​ြကီး​ဟာ ​ေရှး​ြမန်မာဘုရင်​ေတွ နန်း​ေလတည်စိုက်ရာ ဆိုြပီး​ ထီး​စိုက်နန်း​တည်ြပုခဲ့​ေပမယ့်​ တကယ်​ေတာ့​ ဘဝရှင်မင်း​တုန်း​မင်း​တရား​ြကီး​နဲ့​ သား​ေတာ် သီ​ေပါဘုရင်မင်း​ြမတ် နှစ်ပါး​သာ စိုး​စံခဲ့​ြကရတာပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ ဘိုး​ေတာ်မင်း​တရား​ြကီး​ နန်း​စိုက်ခဲ့​တဲ့​ အမရပူရ​ေရွှနန်း​ေတာ်ကလည်း​ ခုချိန်မှာ မန္တ​ေလး​နဲ့​ တဆက်တည်း​ြဖစ်​ေန၊​ စစ်ကိုင်း​ နဲ့​ အင်း​ဝ​ေနြပည်​ေတာ်ြကီး​ေတွကလည်း​ ြမစ်ကမ်း​က​ေလး​ပဲြခား​တာဆို​ေတာ့​ သန်လျင်နဲ့​ ဒလ​ေလာက်​ေတာင် ​ေဝး​တာ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။

    ဟိုဘက်ဆီက ငါး​မည်ရြပည်​ေရွှဘို​ေရာက်​ေအာင် ဆက်တက်ရင်​ေတာင် အပံုမ​ေဝး​ဘု ​ေရာက်လုပါြပီ သမီး​ရယ်။ ဒီ​ေတာ့​ အထက်အညာ မန္တ​ေလး​တဝိုက်ဆိုတာ ြမန်မာ​ေတွရဲ့​ အသည်း​နှလံုး​ရပ်ဝန်း​ေတွ လို့​ ​ေြပာရရင် မှား​ေတာ့​ မမှား​ဘူး​ေပါ့​။ ဘယ်​ေနရာကိုသွား​သွား​၊​ ဘာပဲ ​ေြပာ​ေြပာ ရာဇဝင်ရှိတယ်ဆိုတာ သမီး​မယံုရင် အခု ပံုြပင်က​ေလး​ေတွနဲ့​ သက်​ေသထူြပမယ်။

     ြမန်မာရာဇဝင်ထဲမှာ သင်ခဲ့​ရတဲ့​ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ြကီး​များ​နဲ့​ သူတို့​ရဲ့​ ​ေကာင်း​မှု​ေတာ် ​ေစတီပုထိုး​ေတွကလည်း​ အများ​သား​ မဟုတ်လား​။ ဘုရား​ေလး​ဖူး​လိုက်၊​ သမိုင်း​ေြကာင်း​ေလး​ ြပန်​ေနွှး​လိုက်၊​ ပတ်ဝန်း​ကျင် ပထဝီအ​ေနအထား​က​ေလး​ ​ေစ့​ငုြကည့်​လိုက်၊​ လူမှုဘဝ အ​ေြခအ​ေနက​ေလး​ေတွ တ​ေစ့​တ​ေစာင်း​ အကဲခတ်လိုက်နဲ့​ဆို​ေတာ့​ အင်မတန် စိတ်ဝင်စား​ဖို့​ ​ေကာင်း​တာကလား​။ အ​ေဖ့​ကျ​ေတာ့​ အ​ေတွး​နယ်က​ေလး​ချဲ့​ြပီး​ စာတို​ေပစက​ေလး​ ြပန်​ေရး​ြပရတဲ့​ အလုပ်တစ်ခု ပိုလာတယ်။ ဒါလည်း​ပဲ နွား​များ​ စား​ြမံု့​ြပန်သလို အဖန်တလဲလဲ အရသာခံတဲ့​သ​ေဘာပဲ​ေပါ့​။

    ဟိုး​တ​ေခါက်လာတုန်း​က အင်း​ဝကို မ​ေရာက်ဖူး​လို့​ လိုက်ပို့​ပါဆိုြပီး​ အဲဒီက​ေန တံတား​ဦး​ဘက်အထိ ပတ်တဲ့​အခါ မန္တ​ေလး​နဲ့​ ​ေလှတရွှတ်စာက​ေလး​ ​ေဝး​ရံုနဲ့​ ပီဘိအညာ​ေကျး​လက်က​ေလး​ ြဖစ်သွား​တဲ့​ ြမန်မာရာဇဝင်မှာ နန်း​စိုက်​ေတာ်​ေတာ်များ​တဲ့​ မင်း​ေနြပည် အ​ေဟာင်း​က​ေလး​ကို စိတ်ဝင်စား​ြဖစ်တယ်။

    စာထဲ​ေပထဲမှာ​ေတာ့​ ​ေနဝင်ြမင်သည် ဝ​ေရွှြပည်ဆိုတာ တယ်သာယာတာပဲ သမီး​ရယ်။ အညာက လံုမပျိုက​ေလး​ ကမ်း​တဲ့​ ဖက်​ေဆး​လိပ်က​ေလး​ေတာင် ပျိုတို့​ေမာင် ​ေရွှဝသွား​ကိုမှ ပါး​ချင်ပါသတဲ့​။ အင်း​ဝဆိုတဲ့​ နံမယ်က​ေလး​ဟာ သူတို့​အ​ေနာက်နိုင်ငံက စာ​ေပရာဇဝင်ထဲမှာ​ေတာင်မှ Ava ဆိုတဲ့​ ကိုယ်ပိုင် အသံုး​အနှုန်း​နဲ့​ လူတိုင်း​သိြကတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ အခု​ေတာ့​ တိတ်ဆိတ်​ေြခာက်ကပ်​ေနတယ်ဆို​ေပမယ့်​ အ​ေဖ့​မျက်စိထဲမ​ေတာ့​ အရမ်း​ကို ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​နဲ့​ ြမန်မာဆန်တဲ့​ေနရာက​ေလး​၊​ အညာဆန်တဲ့​ေနရာက​ေလး​ လို့​ ခံစား​ရတယ်။ အင်း​ဝ နဲ့​ မန္တ​ေလး​သာ ဘုရင့်​ေနာင်တံတား​၊​ ​ေအာင်​ေဇယျတံတား​ြကီး​ေတွလို ကူး​လူး​ရှက်သန်း​သွား​မယ်ဆိုရင် ပန်း​လှိုင်၊​ နဝ​ေဒး​၊​ လှိုင်သာယာတို့​လိုပဲ တိုက်တာအိမ်​ေြခကလွဲလို့​ သာသာယာယာ မရှိ​ေတာ့​တဲ့​ ဆင်​ေြခဖံုး​ြကီး​ေတွ ြဖစ်သွား​မှာပဲ။

    အမိန့်​ေတာ်ရ သူ​ေဌး​မင်း​ြကီး​ေတွ ​ေရွှနဲ့​စက်ြပီး​ေရာင်း​စား​ဖို့​ ဆင်း​ရဲသား​ေကျာမွဲ​ေတွက လယ်​ေပျာက်ယာ​ေပျာက်၊​ အိုး​ေပျာက်အိမ်​ေပျာက်၊​ ​ေမွး​ရပ်​ေြမစွန့်​ြကရဦး​မယ်။ တိုး​တက်တယ်ဆိုတာ ​ေနရာတိုင်း​လည်း​ မ​ေကာင်း​ေသး​ပဲကိုး​။ အခုဆို လူ​ေတွက မံုရွာဘက် အာရံု​ေရာက်​ေနတုန်း​၊​ ကန်​ေတာ်ြကီး​ပတ်ချာလည်က နိုင်ငံ​ေတာ်ပိုင်​ေတွက ပုဂ္ဂလိကလက်ပါကုန်ြပီ။ တိရိစ္ဆာန်ဥယျာဉ်ြကီး​ေတာင်

    “Life of Pi”

    ရုပ်ရှင်ထဲက Piscine က​ေလး​တို့​မိသား​စုလိုပဲ ဖယ်​ေပး​ြကရ​ေတာ့​မယ်။ ဒီ​ေနရာ​ေတွက တယ့်​အချက်အချာ ​ေနရာြကီး​ေတွမှာ ရှိတာဆို​ေတာ့​ ​ေနာင်ကျ မိုး​ပျံအ​ေဆာက်အဦြကီး​ေတွ ​ေပါ်လာရင် နိုင်ငံ​ေတာ်အတွက် (အဲသလို​ေတာ့​ ​ေြပာရတာပ​ေလ) အကျိုး​အြမတ် အများ​ြကီး​ရှိလိမ့်​မယ်တဲ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲဒီအထဲက ငှက်တစ်​ေသာင်း​ နား​ခိုရာ သက်တမ်း​ရင့်​ သစ်ပင်ြကီး​ေတွ အကုန်လံုး​ ပန်း​ပုရုပ်​ေတွ ြဖစ်ကုန်​ေတာ့​ ချည်ခင်စွပ်က​ေလး​ေတွ၊​ သင်တိုင်း​ဝတ်က​ေလး​ေတွက ဘယ်ဓါတ်တိုင်မှာ မိုး​ခိုရပါ့​မလဲ။

    ​ေနပူ​ေတာ်က ​ေဖတို့​ ​ေရာက်ခဲ့​ဖူး​တဲ့​ ဆာဖာရီဥယျာဉ်ြကီး​ကို သမီး​မှတ်မိ​ေသး​သလား​။ တိရစ္ဆာန်​ေလး​ေတွ သနား​စရာ​ေကာင်း​လိုက်တာကွယ်။ ထီး​တစ်ရွက်စာ မရှိတရှိ သစ်ကိုင်း​က​ေလး​ေအာက်မှာ လျှာက​ေလး​ေတွထွက်​ေန​ေအာင် အရိပ်ခို​ေနြကရရှာတယ်။ အပင်မပါတဲ့​ လွင်တီး​ေခါင်မှာ အ​ေကာင်က​ေလး​ေတွ ​ေလျှာက်သွား​ေနြကရတာဟာ သမီး​တို့​ဖတ်စာအုပ်ထဲက ​ေလဒီဂါဂါရင်ြကီး​ လကမ္ဘာမှာ လမ်း​ေလျှာက်​ေနတာနဲ့​ မတူဘူး​လား​။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ သမီး​ရယ်။ လူ​ေတွ အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက်ဆိုရင် တိရစ္ဆာန်ဆိုတာ ​ေခါင်း​ထဲထည့်​စဉ်း​စား​ စကား​ထဲထည့်​ေြပာ​ေနစရာမှ မဟုတ်တာကွယ်။ အခု သူတို့​ လူအချင်း​ချင်း​ေတာင်မှ တချို့​လူ​ေတွရဲ့​ အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက် တရပ်လံုး​တရွာလံုး​ ြကိမ်မီး​အံုး​ြကရတာ​ေတွ မြမင်ချင် မြကား​ချင်မှအဆံုး​ပဲ။ ြမိန်လို့​ ြမိုရက်မှြဖင့်​ နင်မ​ေနပါ​ေစနဲ့​ေတာ့​။ ဆက်ြကဦး​စို့​လား​။ အင်း​ဝ နဲ့​ အင်း​စိန် က ​ေြမပံု​ေပါ်မှာသာ မနီး​တာ။ ​ေဖ​ေရး​တဲ့​စာထဲမ​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်နီး​ေနြပီ။ ခုတစ်​ေခါက် ​ေရာက်တဲ့​အခါမ​ေတာ့​ ဆရာြကီး​ဦး​သန်း​ဝင်း​က ကား​တစ်စီး​ ဆီအြပည့်​နဲ့​ သင်သွား​လိုရာသွား​နိုင်သည်ဆိုြပီး​ နိဗ္ဗာန်ကူး​တို့​ ပို့​ေပး​ထား​ေတာ့​ ​ေဖလည်း​ သိပ်စဉ်း​စား​မ​ေနပါဘူး​။

    စစ်ကိုင်း​၊​ မင်း​ကွန်း​ဘက်ကို ​ေြခဦး​လှည့်​ခဲ့​တယ်။ ဒါကျ​ေတာ့​ တကယ့်​သာသနာ့​နယ်​ေြမ​ေတွပါလား​။ ​ေဖြဖင့်​ စိတ်​ေတာင် မ​ေကာင်း​ဘူး​။ သမီး​အဖွား​ကို တကူး​တက စား​ရိတ်ခံြပီး​ ဗုဒ္ဓဂါယာကိုသာ ပို့​ေပး​ခဲ့​တာ​ေတာင် သူက ဝမ်း​သာလွန်း​လို့​ တဖွဖွ ​ေြပာမဆံုး​ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တကယ်​ေတာ့​ ​ေဖ့​စိတ်ရင်း​အတိုင်း​သာဆိုရင် ​ေဟာသည်စစ်ကိုင်း​ မင်း​ကွန်း​ဘက်ကိုသာ မ​ေရာက်​ေရာက်​ေအာင် ပို့​ေပး​သင့်​တာ လို့​ ဆိုချင်​ေတာ့​တယ်။ ဟိုမှာက ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ပွင့်​ရာ​ေဒသ မဇ္ဇိမဆိုြပီး​ သံ​ေဝဇနယဌာန​ေတွကို ဘုရား​ဂုဏ်​ေတာ် ရည်စူး​ဖူး​ေြမှာ် ြကည်ညိုရတာ။

    စစ်ကိုင်း​မင်း​ကွန်း​မှာ​ေတာ့​ ဘုရား​ဂုဏ်​ေတာ်တင်မကဘူး​။ တရား​ဂုဏ်​ေတာ်၊​၊​ သံဃာ့​ဂုဏ်​ေတာ်​ေတွကိုပါ ကိုယ်​ေတွ့​မျက်ြမင် ြကည်ညိုသဒ္ဒါပွား​နိုင်တယ်။ ကိုအံြကီး​ သီချင်း​ထဲက

    “​ေတာင်​ေတွစိမ်း​လန်း​၊​ ​ေချာင်​ေတွသိန်း​သန်း​၊​ ​ေခမာ​ေသာင်ကမ်း​ တက်လှမ်း​ေအာင်ရာ​ေြမ”

    ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်​ေရာက်တဲ့​အခါ အပိုမ​ေြပာမှန်း​ သိလိမ့်​မယ်။ နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ြကီး​ေရး​တဲ့​

    “စစ်ကိုင်း​အ​ေနာက်ဘက် ​ေတာင်​ေတွမယ် တို့​ပစ္စည်း​ေတွ ရှိ​ေနတယ်။ နိဗ္ဗာန်​ေရာက်​ေအာင် ​ေဆာင်ယူဖွယ် နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ကို ​ေမး​လာြကရင် သူ​ေဌး​ဝါဒလို့​ ကျွန်​ေတာ် ​ေြပာြပလိုက်မယ်။”

    ဆိုတာ အစတုန်း​က ဆရာတင်ြကီး​ဟာ ြကွား​စရာမရှိ ရှာြကံြပီး​ စစ်ကိုင်း​ေတာင် သိုက်သမိုင်း​ဝတ္ထု​ေတွထဲက ​ေရွှမန်ကျည်း​ခုနှစ်ပင်ကို စာရင်း​တင်ထား​တယ် မှတ်တာ။ တကယ်​ေတာ့​ သူ​ေြပာချင်တာ အဲဒါ မဟုတ်မှန်း​ ကိုယ်တိုင်​ေရာက်မှ သ​ေဘာ​ေပါက်တယ်။

    စစ်ကိုင်း​မှာ ​ေတာင်​ေတွ ​ေချာင်​ေတွ အြပည့်​ သာသနာ့​ဝန်ထမ်း​ေပါင်း​များ​စွာ မ​ေရနိုင်မတွက်နိုင်​ေအာင် ရှိြကသဗျ။ ရပ်ခံရွာခံ ဆင်း​ရဲသား​အား​ကိုး​နဲ့​သာ ဆွမ်း​ခံစား​ရစတမ်း​ဆို ကိုရင်စာ​ေတာင် ​ေလာက်​ေအာင်ရမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေဒသခံ​ေတွ ဆွမ်း​မ​ေလာင်း​လို့​ ​ေြပာတာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ ဆရာ ဒကာ အချိုး​အစား​က ဘယ်လိုမှ မမျှဘူး​လို့​ ​ေြပာတာ။

    ဒါ​ေပမယ့်​ စစ်ကိုင်း​ေတာင်ရိုး​က ဘုန်း​ြကီး​၊​ သီလရှင် ဘယ်​ေခတ်တုန်း​ကမှ ဆွမ်း​ကွမ်း​ရိက္ခာ ခက်ခဲရှား​ပါး​တယ် မြကား​ဖူး​ဘူး​။ အဲဒါ ဘာကို​ေြပာတာလဲဆို​ေတာ့​ စစ်ကိုင်း​ဆိုတာ ​ေဖတို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာလူမျိုး​ေတွက ဒါနမျိုး​ေစ့​ေတွ စိုက်တဲ့​ပျိုး​တဲ့​ ​ေနရာတစ်ခုလို့​ဆိုချင်တာ။ အဲဒီဥစ္စာပစ္စည်း​ကမှ နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ြကီး​ေြပာတဲ့​ နိဗ္ဗာန်​ေရာက်​ေအာင် ​ေဆာင်ယူဖွယ် ြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူး​လား​။

    မင်း​ကွန်း​သာသနာ့​နယ်​ေြမကို​ေရာက်​ေတာ့​ ​ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံ​ေတွထဲမှာ ​ေဖတို့​ ြမန်မာြပည်ကသာ ပိဋကပ်သံုး​ပံု အာဂံု​ေဆာင်နိုင်တဲ့​ သာသနာ့​ အာဇာနည်ပုဂ္ဂိုလ်ထူး​ေတွ စဉ်ဆက်မြပတ် ​ေပါ်ထွက်ခဲ့​ေပသကိုး​လို့​ ပီတိြဖစ်ရတယ်။ မြပီး​ေသး​ေပမယ့်​ အြကီး​ဆံုး​ပုထိုး​ေတာ်ြကီး​၊​ အြကီး​ဆံုး​ေခါင်း​ေလာင်း​ြကီး​၊​ အြကီး​ဆံုး​ြခ​ေသင့်္​ြကီး​ေတွကိုလည်း​ အံ့​မခန်း​ေတွ့​ရတယ်။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​။

    အဲဒါြကီး​ ငါ့​လက်ထက် မြပီး​ြပီး​ေအာင် ဆက်​ေဆာက်မယ်ဆိုတဲ့​ တကာ​ေတာ် ​ေရ​ေြမ့​ရှင် မ​ေပါ်​ေသး​ဘူး​။ ဘိုး​ေတာ်မင်း​တရား​ြကီး​က အမရပူရမှာ နန်း​စိုက်​ေပမယ့်​ ကုသိုလ်​ေတာ်​ေတွတည်ထား​ေတာ့​ မန္တ​ေလး​ဝန်း​ကျင်မှာ အနှံ့​အြပား​ပဲ။

    “ဘိုး​ေတာ်ငယ် ပဝရ၊​ ​ေတဇငယ် တလူလူ တည်ထား​အဆူဆူ။”

    တဲ့​။ ​ေနာက်ြပီး​ေတာ့​ ရှိ​ေသး​တယ်။

    ‘ဇမ္ဗူဆီမီး​ ​ေြခာက်​ေရာင်ရှင်၊​ ဂူြကီး​ြမတ်ထွဋ်တင်၊​ ​ေရွှလင်း​ပင်၊​ ြခ​ေသင့်္​ဖျား​၊​ ​ေထွ​ေထွ လျှပ်နှယ်သား​။”

    တဲ့​။ လက်ဝဲသုန္ဒရြကီး​ ​ေရး​ခဲ့​တဲ့​ မဲဇာ​ေတာင်​ေြခထဲမှာ ပါတဲ့​ ဘုရား​ေတွ​ေပါ့​။ အဲဒီဘွဲ့​ေတာ်ပါတဲ့​ ဘုရား​ေတွ ​ေရာက်ရင် သည်ဘုရား​က ဘိုး​ေတာ်ဘုရား​ တည်သွား​တာ လို့​ မှတ်မိနိုင်တာ​ေပါ့​ေလ။ သူ့​ေကာင်း​မှု​ေတွထဲမှာ အြကီး​ဆံုး​ေတွချည့်​ပဲ စုဖို့​ ရည်ရွယ်သွား​တာက​ေတာ့​ မင်း​ကွန်း​မှာ​ေပါ့​ေလ။ အရပ်အ​ေနကိုက မင်း​တရား​ြကီး​ ​ေခတ္တကွန်း​ခိုရာ​ေြမလို့​ မှည့်​ထား​သမို့​လား​။

    ဘိုး​ေတာ် လက်စမသတ်ခဲ့​တဲ့​ ​ေကာင်း​မှု​ေတွ နံ​ေဘး​မှာ သား​ေတာ် စစ်ကိုင်း​မင်း​ (သူ့​ကို​ေတာ့​ ဘြကီး​ေတာ် လို့​ ​ေခါ်တယ်) တည်ခဲ့​တာ ြမသိန်း​တန်​ေစတီြကီး​ပါ။ ြမစ်ဆိပ်က ြခ​ေသင့်္​ြကီး​နှစ်​ေကာင်က နတ်လမ်း​က​ေလး​အတိုင်း​ တက်လာရင် ​ေစတီရင်ြပင်ကို ​ေရာက်က​ေရာ။ ဟို​ေခတ်က​ေတာ့​ ​ေရွှ​ေဖာင်​ေတာ် ​ေငွ​ေဖာင်​ေတာ်​ေတွနဲ့​ ဘုရား​ဖူး​လာြကတယ်ထင်ပါရဲ့​။

    ဘြကီး​ေတာ်က စစ်ကိုင်း​ြမို့​ကို စား​လို့​ စစ်ကိုင်း​မင်း​လို့​ တွင်​ေပမယ့်​ သူနန်း​စိုက်တာက အင်း​ဝမှာဆိုလား​ပဲ။ သူ့​မိဖုရား​ နန်း​မ​ေတာ်မယ်နုရဲ့​ အုတ်​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​က အင်း​ဝမှာ ရှိတာ​ေလ။ ​ေကျာင်း​ေအာက်က အုတ်တိုင်​ေချာင်​ေတွမှာ ​ေနာက်က တ​ေကာက်​ေကာက် လိုက်လာတဲ့​က​ေလး​ေတွက ​ေဟာသည်အ​ေကွ့​မှာြဖင့်​ မယ်နု နဲ့​ ​ေမာင်အိုကို လစ်ကွစ်​ေတွ​ေပး​ေနတုန်း​ ပက်ပင်း​မိပါတယ် လို့​ ဆင်​ေြပာြက​ေပမယ့်​ ဒါမျိုး​ေတွက သိပ်​ေတာ့​ ယံုရတာ မဟုတ်ပါဘူး​။

    အဂင်္လန်ရာဇဝင်ထဲက အဋ္ဌမ​ေြမာက် ဟင်နရီြကီး​က အပျို​ေတာ်အသစ်က​ေလး​ ဂျိန်း​ေဆ​ေမာကို လိုချင်လို့​ လက်​ေဟာင်း​မိဖုရား​ အန်း​ဘိုလင်း​ကို ​ေခါင်း​ြဖတ်ဖို့​ ရမယ်ရှာတဲ့​အခါ သူ့​ေမာင်အရင်း​နဲ့​ အတင်း​စွပ်စွဲတာမျိုး​လည်း​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာ​ေပါ့​။

    နိုင်ငံ​ေရး​ဆိုတဲ့​သ​ေဘာဟာ ဘယ်​ေနရာမှာ ြဖစ်ြဖစ် လူတဘက်သား​ကို လုပ်ြကံ​ေချာက်တွန်း​မယ့်​သူ​ေတွ၊​ အ​ေကာက်ြကံမယ့်​သူ​ေတွ ​ေခတ်အဆက်ဆက် မတိမ်​ေကာခဲ့​ပဲကိုး​။ ငယ်ငယ်တုန်း​က​ေတာ့​ ကုန်း​ေဘာင်ရာဇဝင်မှာ မယ်နုတို့​ ဆင်ြဖူမရှင်တို့​ကို မုဆိုး​တစ်ပိုင်း​ မိန်း​မရိုင်း​ြကီး​ေတွလို့​ တံဆိပ်ကပ်ထား​ခဲ့​ေပမယ့်​ ​ေတွး​တတ်လာတဲ့​အခါမှာ ဒီ​ေြမမှာ​ေပါက်တဲ့​အပင်ဟာ ဒီအသွင်ပဲ ရှိရလိမ့်​မယ် လို့​ နား​လည်နိုင်လာပါတယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ ဆင်ြဖူမရှင်ဟာ လူမမယ်အရွယ်မှာ စြကာ​ေဒဝီြကီး​က ကယ်ထား​လို့​ အသက်ချမ်း​သာရာရတဲ့​ မိဘမဲ့​က​ေလး​မက​ေလး​ မဟုတ်လား​။ နန်း​ေတာ်ထဲမှာ​ေနရင် လက်မဦး​လို့​က​ေတာ့​ ဇက်ကျူး​လို့​ ​ေခါင်း​စမ်း​စရာ မရှိဘူး​ဆိုတဲ့​သ​ေဘာကို ဘဝနဲ့​ ရင်း​ြပီး​ သိလာရတာ။ ြမသိန်း​တန်ဘုရား​က သီတာခုနှစ်တန်ဆိုတဲ့​ ​ေရလှိုင်း​တွန့်​က​ေလး​ေတွ ြမင်ရတဲ့​အခါ စစ်ကိုင်း​မင်း​နဲ့​ မယ်နုတို့​ကို ပုန်စား​ြပီး​ ​ေနာက်တက်တဲ့​ မင်း​ြဖစ်သူ သာယာဝတီစား​ရဲ့​ ြကင်ယာ​ေတာ် အ​ေနာက်နန်း​မ​ေတာ် မြမက​ေလး​ကို သတိရလာပါတယ်။

    “သံသာ​ေလ ကမ်း​တိုင် တူြပိုင်​ေလကူး​မယ်။ ဆုထူး​ငယ် ပန်ရွယ်သွန်း​”

    လို့​ သဘင်သမား​ေတွ ပါး​စပ်ဖျား​ကမချတဲ့​ ချစ်သမျှကို ပတ်ပျိုး​ဟာ သူ​ေရး​ခဲ့​တာ​ေပါ့​။ သူ့​ခမျာလည်း​ နန်း​ထဲမှာ ဝါသနာအ​ေလျာက် ဆိုကာတီး​ကာ အနုပညာနဲ့​ ​ေမွ့​ေလျာ်ခဲ့​ေသာ်ြငား​လည်း​ နန်း​တွင်း​ေရး​မှာ ြကား​ညပ်တဲ့​အခါ ​ေခါင်း​မလွတ်ခဲ့​ပါဘူး​။ သူနဲ့​ဝါသနာတူတဲ့​ ြပည်မင်း​သား​ကို မင်း​ေြမာက်တန်ဆာ​ေတွ ငှား​ပါတယ်။ ပုန်စား​ဖို့​ အလိုတူပါတယ် လို့​ စွပ်စွဲြပီး​ အသတ်ခံရတဲ့​အခါ သမီး​ေတာ် လှိုင်ထိပ်​ေခါင်တင်က​ေလး​လည်း​ ဆင်ြဖူမရှင်နည်း​တူ စြကာ​ေဒဝီဆီ​ေရာက်ရရှာတယ်။

    လှံနဲ့​အထိုး​ခံရတဲ့​ ယင်း​ေတာမင်း​ြကီး​ရဲ့​သား​ ​ေမာင်ဘိုး​လှိုင်က​ေလး​လည်း​ အတူတူပဲတဲ့​။ တကယ်​ေတာ့​ က​ေလး​သံုး​ေယာက်စလံုး​ဟာ ​ေသဒဏ်စီရင်ထား​သူ​ေတွချည့်​ပဲ။ ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ ဘိုး​ေတာ်ဘုရား​က စြကာ​ေဒဝီမင်း​သမီး​ကို အသက်လွှတ်အမိန့််​ေတာ် ချီး​ြမှင့်​ခဲ့​ေပလို့​။

    သာယာဝတီမင်း​ရဲ့​ေနာက်မှာ ညီ​ေတာ် ပုဂံမင်း​သား​ နန်း​တက်ပါတယ်။ ခုနှစ်နှစ် နန်း​စံခဲ့​ေပမယ့်​ သူက ဘုရား​တည်တာ ဝါသနာ မပါလို့​လား​ မသိ။ သူ့​ေကာင်း​မှုရယ်လို့​ မှတ်မှတ်သား​သား​ မဖူး​ခဲ့​မိ​ေသး​ဘူး​။ သူ့​လက်ထက်မှာ သူ့​ထက်နံမယ်​ေကျာ်တာက​ေတာ့​ ြမို့​ဝန်ဘိုင်ဆပ်နဲ့​ ​ေမာင်ပိန်​ေလ။ နံမယ်ြကား​လိုက်ရင်ြဖင့်​ ဘယ်လိုလူ​ေတွလဲ ရိပ်မိ​ေလာက်မယ် ထင်ပါရဲ့​။ ခရိုနီအစ ဒင်း​တို့​က လို့​ ​ေြပာရင် မမှား​ပါဘူး​ဗျာ။ မင်း​ကွန်း​ကအြပန်ဝင်တဲ့​ ဦး​ပိန်တံတား​ဆိုတာြကီး​ဟာ သူ့​လက်ရာ​ေပါ့​။

    အမရပူရ နန်း​ေတာ်ရာအ​ေဟာင်း​က ကျွန်း​လံုး​တိုင်ြကီး​ေတွကို ​ေလလံမ​ေခါ်ပဲ ကံထရိုက်ဆွဲြပီး​ တံတား​ြကီး​တစ်စင်း​ လှလှပပထိုး​ဖို့​ ပ​ေရာဂျက်ကျသွား​တာ။ အခုဆို နှစ်​ေပါင်း​နှစ်ရာ​ေကျာ်​ေပါ့​။ (ဘိုး​ေတာ်​ေခါင်း​ေလာင်း​လှူတုန်း​က ၁၈၀၈ တဲ့​) လူ​ေတွတ​ေသာ​ေသာ ​ေလျှာက်ြပန်သံ​ေပး​ လုပ်​ေနြကတုန်း​ရယ်။ တုပ်တုပ်​ေတာင် မလှုပ်ဘူး​။ သည်က​ေန့​ေခတ်ကျမှ မနက်ဖွင့်​ပွဲလုပ် ည​ေနြပိုကျတာ။ ကမ္ဘာမှာ​ေတာင် စံချိန်တင်​ေလာက်တယ်။ တံတား​ြကီး​ရဲ့​တဘက်မှာ လှမ်း​ြမင်ရတာ ​ေကျာက်​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​တဲ့​။ လမ်း​မှာ​ေတွ့​ခဲ့​တာ တစ်ခုက​ေတာ့​ ​ေရွှလင်း​ပင်ဘုရား​။ ​ေတာင်သမန်​ေရက​ေတာ့​ သန်း​ထွန်း​ေလး​ဆိုသလို

    “​ေတာင်သမန်ထဲ အင်း​ေရမှာ ​ေပျာ်ရွှင်ြကည်၊​ ​ေရ​ေဖွး​ေဖွး​မှာ ​ေလှက​ေလး​ေတွ​ေလှာ်လို့​ ငါး​ေတွ ဖမ်း​ြကသည်။”

    ဆိုတာမျိုး​ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ညစ်ပုပ်ပုပ်နဲ့​ရယ်။ နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ြကီး​ ​ေရး​ခဲ့​သလို

    “စံ​ေတာ်ရာ နတ်တို့​ြပည်သဏ္ဍာန်၊​ ရာဇဝင်ကို ြကည့်​လိုက်​ေတာ့​ အမှန်ဧကန်၊​ သန်း​ေခါင်​ေကျာ်ရင် နတ်စည်ရွမ်း​သံ ြကား​တယ် ြကား​တယ်။ ြကား​ရတယ်တဲ့​ အင်း​ြကီး​ေတာင်သမန်။”

    ဆိုတာလည်း​ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ မယ်ဇယ်ပင်​ေအာက်က အ​ေြကာ်ဆိုင်က​ေလး​ေတွ​ေတာင် ဘီယာဂါး​ဒင်း​ ြဖစ်ကုန်ြပီ။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ အဲဒီကျွန်း​တိုင်အ​ေဆွး​ြကီး​ေတွနဲ့​ တံတား​အိုြကီး​ဟာြဖင့်​ မန်း​ြမို့​ေတာ်ရဲ့​ ဂန္တဝင်အလှတစ်ပါး​ ြဖစ်​ေနဆဲပါပဲ။ မန္တလာသူ ပျိုြဖူ​ေချာက​ေလး​ေတွထက်​ေတာင် ဓါတ်ပံုအရိုက်ခံရဆံုး​၊​ ပန်း​ချီအဆွဲခံရဆံုး​။ သဘာဝဟာ သဘာဝပါ လို့​ ခံစား​တတ်ြကသလိုပဲ အန်း​တိတ်ဟာလည်း​ အန်း​တိတ်ပါလို့​ ခံစား​တတ်ြကရင် ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​မလဲ သမီး​ရယ်။ ​ေတာင်သမန်ကြပန်​ေတာ့​ ​ေနဝင်ရိုး​ရီက​ေလး​ရှိ​ေနြပီ။ ​

    ေနာက်တစ်​ေန့​ ဘာ​ေတွ ​ေြပာရမလဲ​ေတာင် မြပင်မဆင်ရ​ေသး​ဘူး​ဆို​ေတာ့​ မန္တလာညချမ်း​ကို မလည်နိုင်​ေသး​ပါဘူး​။ ဒါ​ေတာင် ဆရာပံုပံုဦး​လာ​ေခါ်​ေတာ့​ Café City ကို ​ေရာက်လိုက်ရ​ေသး​တယ်။ အမြကီး​ေဒါ်ခင်သက်​ေဝတို့​ မိသား​စုနဲ့​ မချိန်း​ပဲသွား​ေတွ့​ေတာ့​ စပွန်ဆာရြပန်တာ​ေပါ့​ သမီး​ရယ်။ ​ေဖ့​အ​ေြကာင်း​လည်း​ သိတယ် မဟုတ်လား​။

    “ကျွန်​ေတာ် ​ေမာင်ပါြကီး​ပါ။ ဒါကျွန်​ေတာ့်​သား​ သန်း​ေဖ​ေလ။”

    ဆိုြပီး​ တွံ​ေတး​သိန်း​တန် အသံြကား​ရာ လိုက်ရှာ​ေနတာ​ေလ။ ​ေနာက်တ​ေန့​မနက် ​ေရွှြပည်မိုး​မှာ ထံုး​စံအတိုင်း​ တစ်ခါမှ မြမင်ဖူး​တဲ့​မိတ်​ေဆွ​ေတွက ထမင်း​ေကျွး​ရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ သွား​ချင်ရာ လိုက်ပို့​ပါဦး​မယ်ဆို​ေတာ့​ ​ေဖ​ေဖဦး​ကျိုင်း​တုတ်လည်း​ ရန်ကင်း​ေတာင်ဆိုတာ တစ်ခါမှ မ​ေရာက်ဖူး​ေသး​ဘူး​။ တမနက်စာနဲ့​ အမှီြပန်​ေရာက်ရင် သွား​ရ​ေအာင်ဆို ​ေြခရှည်ြကြပန်​ေရာ။

    သူ့​ကိုယ်သူနန်း​ေတာ်​ေရှ့​လို့​ ညွှန်း​လွန်း​တဲ့​လူြကီး​ေနတဲ့​ေနရာကို အခုမှပဲ ​ေရာက်ဖူး​ေတာ့​တယ်။ ဝမ်း​သာလိုက်တာ။ ြမန်မာ​ေတွ အများ​ြကီး​ပဲ သိလား​။ ​ေရမနီ​ေတာ့​တဲ့​ ​ေရနီ​ေြမာင်း​ဆိုတာလည်း​ ြပတယ်။ အဲ့​ဒီဟိုဘက်က ဓါတ်ဆီဆိုင်တဲ​ေလး​ေတွရှိတဲ့​ ​ေအာင်ပင်လယ်ဆိုတာ​ေတာ့​ ရှမ်း​ြပည်တက်တဲ့​ အ​ေဖ့​အတွက် မစိမ်း​ဘူး​။

    “ဧရာဝတီမှာ လျှံဝင်း​ေြပာင်ြငီး​တဲ့​ ရန်ကင်း​ေတာင်ြကီး​အနီး​ခို။ ဆရာကိုနန်း​ေတာ်​ေရှ့​ တစ်ခါ​ေရှ့​ေခါင်း​ေဆာင်တဲ့​ ြမန်မာ​ေရွှ​ေဒါင်း​ေတာင်​ေတွ ကိုင်ကာဆို။”

    တဲ့​။ သီချင်း​ထဲမ​ေတာ့​ ြကား​ဖူး​တာ ြကာပါြပီ။

    မန်း​ေလး​ြမို့​ြကီး​ဟာ စည်မျက်နှာကဲ့​သို့​ ညီညာပါ​ေပသကို လို့​ ဆိုြက​ေပမယ့်​ တို့​မန္တ​ေလး​ ြမို့​ြကီး​ရဲ့​ ပတ်လည်တခိုဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေတာရိပ်​ေတာင်ရိပ်​ေတွ စိမ်း​စိမ်း​စိုစို​ေတာ့​ ရှိလှတယ်။ စခန်း​မ​ေဝး​ေပါင် မန္တ​ေလး​ေတာင်ဆိုတာြကီး​က​ေတာ့​ ြမနန္ဒာ​ေရညိုသန်း​တယ် မန်း​ေတာင်ရိပ်ခိုဆိုတဲ့​ တ​ေဘာင်စကား​နဲ့​လာတဲ့​ ကုန်း​ြမင့်​ြကီး​ေပါ့​ကွယ်။ အဲဒီ​ေဘး​က​ေန မတ္တရာလမ်း​အတိုင်း​ဆက်သွား​ရင်

    “မှုန်ရီ​ေမှး​ ဟိုအ​ေဝး​က​ေစတီ သခင်မ​ေတာင်​ေတာ်မဟီရှင့်​။”

    ဆိုတာကို ​ေရာက်တယ်။ သခင်မ​ေတာင်ကို အရင်က​ေတာ့​ မယ်ဥ​ေတာင် လို့​လည်း​ေခါ်တယ်။ သူတို့​က မ​ေရွှဥ လို့​ေတာင် နံမယ်တပ်မ​ေခါ်ရက်ဘူး​။ သခင်မ မမဥ လို့​ တ​ေလး​တစား​ ချစ်ချစ်ခင်ခင် ​ေခါ်တယ်။ သူလည်း​ သူ့​ဒဏ္ဍာရီနဲ့​သူ လာတာမို့​ ပန်း​ဒဏ္ဍာရီဆိုြပီး​ ဂန္တဝင်ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​ြကီး​တစ်ကား​ေတာင် ထွက်ြပီး​သွား​ြပီ။ မြမရင်ဆိုတာက​ေတာ့​

    “မစံုသူ​ေတွ ​ေရာက်ြကလျှင် ဝမ်း​သာသလိုလို ဝမ်း​နည်း​သလိုလို ငိုချင်လျက်ပင်။”

    တဲ့​။ ​ေဖတို့​ြမန်မာ​ေတွက ​ေတာရိပ်​ေတာင်ရိပ်ြမင်ရင် လွမ်း​စိတ် ဝမ်း​နည်း​စိတ်​ေတွ အလိုလို ​ေပါ်တတ်တယ်ထင်ပါရဲ့​။ အား​ကိုး​အား​ထား​တဲ့​စိတ်လည်း​ပါတယ်။ မိဘဆံုး​ပါး​သွား​ရင်​ေတာင်

    “​ေရွှ​ေတာင်ြကီး​ြပိုပါ​ေပါ့​”

    လို့​ တတြပီး​ ငိုတယ် မဟုတ်လား​။ ​ေြကး​ေတာင်ြကီး​ြပိုမယ့်​ြကံ​ေတာ့​လည်း​ ပဋာ​ေြမလူး​ ငိုတဲ့​သူ​ေတွ ငိုတာ မဆန်း​ပါဘူး​သမီး​ရယ်။ နင့်​အဘ​ေတွ ပ​ေဝသဏီက တူး​ချင်တိုင်း​တူး​တုန်း​က မငိုပဲ အခုကျမှ လာမငို​ေနပါနဲ့​လို့​ ​ေြပာတဲ့​သူ​ေတွကို​ေတာ့​ အ​ေဖက မစာနာရန်​ေကာ လို့​ပဲ ြမင်ပါတယ်။ ​ေဖ့​သမီး​က​ေလး​ ​ေချာ်လဲလို့​ လက်က​ေလး​ ကျိုး​သွား​တုန်း​က​ေရာ။ ဘယ်သူ့​အကိုင်မှ မခံပဲ အသံတိတ် အံကျိတ်​ေနပါလျက် အ​ေဖ့​ကိုလည်း​ ြမင်ပါ​ေရာ အဲ့​ကနဲ ဝမ်း​နည်း​ပက်လက်ငိုရင်း​ လက်က​ေလး​လှမ်း​ြပတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။

    ဂဏှာ နဲ့​ ဇာလီတို့​က စူဇကာ​ေရှ့​မှာ ငိုြပတယ်လို့​ မဖတ်ဖူး​ပါဘူး​သမီး​ရယ်။ သူတို့​လည်း​ ဂံုး​ေပါင်း​တစ်​ေထာင်၊​ ပုဏ္ဏား​တစ်သိန်း​ရဲ့​ အကန်အ​ေြကာက်မှာ ခါး​စည်း​ခံလာရာက အား​ကိုး​ရမယ့်​သူြမင်တဲ့​အခါ ငိုယိုတိုင်တမ်း​ြကဟန်တူပါတယ်။ ​ေဖ့​သမီး​ေလး​လည်း​ ငိုလို့​ဝ​ေတာ့​ ​ေဖ​ေခါ်သွား​တဲ့​ေဆး​ရံုက အရိုး​ဆရာဝန်ြကီး​ြပုသမျှ အံကျိတ်ြပီး​ခံတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ ခုလည်း​ သူတို့​တ​ေတွ မျက်ရည်သုတ်ကုန်ြပီတဲ့​။

    တစ်ဦး​ေမတ္တာ တစ်ဦး​မှာဆိုတဲ့​သ​ေဘာက​ေလး​ လှစ်ကနဲ ြမင်လိုက်ရတာမို့​ ြကား​က​ေြခထိုး​တဲ့​ ပုဏ္ဏား​ေတွကို ငို​ေကာင်း​ေအာင် ပို့​ေပး​တယ် လို့​ပဲ သ​ေဘာထား​လိုက်ရ​ေအာင်။ ​ေြပာမယ့်​သာ ​ေြပာ​ေနရတာ သခင်မ​ေတာင်​ေတာ်ဆီ​ေတာ့​ မ​ေရာက်ခဲ့​ေပါင် သမီး​ရယ်။ မြမရင်သီချင်း​ထဲက

    “ြဗိဇင်၊​ ​ေတာင်သဇင်၊​ ​ေတာစပယ်က​ေလး​ေတွက ​ေဘး​အကျ ​ေမွှး​လှတယ်ရှင်။”

    ဆိုတာရယ်၊​ ပန်း​ဒဏ္ဍာရီရုပ်ရှင်ထဲက မမဥ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့​ စိုက်ခဲ့​တယ်ဆိုတဲ့​ သရဖီပန်း​ပင်​ေတာြကီး​ရယ်နဲ့​တင် စိတ်ထဲမှာ ​ေမွှး​ြမ​ေနတာပဲ။

    အခု ရန်ကင်း​ေတာင်က​ေတာ့​ မစံုသူ​ေတွ​ေရာက်မှ လွမ်း​တာ မဟုတ်ဘူး​။ စံုတွဲ​ေတွလာရင်လည်း​ ကွဲတတ်လို့​ လွမ်း​ရတာပဲလို့​ ဆိုတယ်။ အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ ငါး​ရံ့​မင်း​ေစတီ​ေတာင်​ေတာ်ဦး​မှာဆိုလို့​ အဲဒီ​ေတာင်ကို ငါး​ရံ့​မင်း​ေတာင်ပဲ ​ေခါ်တယ်မှတ်တာ။ မိုး​ေခါင်ရင် ရွတ်ရတဲ့​ ငါး​ရံ့​မင်း​ပရိတ်ဆိုတာ အဲသည်​ေစတီကလာတာ​ေပါ့​။ မန်း​ေလး​ကလူ​ေတွ မိုး​ေခါ်ချင်ရင်လည်း​ အဲဒီက ဘုရား​တစ်ဆူ ကား​ေပါ်တင်ြပီး​ ြမို့​ပတ်ြက၊​ လွန်ဆွဲြကသတဲ့​။

    တကယ်တမ်း​ေရာက်​ေတာ့​ ငါး​ရံ့​မင်း​ေစတီတစ်ဆူတည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ြမတ်စွာဘုရား​ရဲ့​ ြဖစ်​ေတာ်စဉ်က တိရိစ္ဆာန်ဘဝ​ေတွကို ရည်စူး​ြပီး​ ဘုရား​ေစတီက​ေလး​ေတွ ​ေတာင်အနှံ့​တည်ထား​တာ။ ရှုခင်း​ေကာင်း​ေကာင်း​ သာ​ေတာင့်​သာယာ၊​ အဲဒီထဲမှာမှ ငါး​ရံ့​မင်း​လိုဏ်ဂူဆိုတာ ​ေတာင်​ေစာင်း​ပတ်ြကား​အက်ြကီး​ထဲမှာ စိမ့်​လို့​ ​ေအး​လို့​။ သဘာဝ​ေရထွက်က​ေလး​လည်း​ ရှိသကိုး​။

     ​ေကာင်း​မှုတကာက မင်း​ရှင်​ေစာ တည်ထား​တယ် လို့​ သိလိုက်ရ​ေတာ့​ အံ့​ဩသွား​တယ်။ သူ့​ကုသိုလ်​ေတွ သည်အရပ်တဝိုက်မှာ မနည်း​မ​ေနာပဲ​ေနာ်။ ​ေအာင်ပင်လယ်သီချင်း​ထဲမှာ

    “​ေရွှမန္တ​ေလး​ေတာင် ​ေဖွး​ေဖွး​ေရာင်​ေရွှ ​ေတာင်​ေြခအ​ေကွ့​အတက် အ​ေရှ့​ဘက်မှာကွယ် ဂူငယ်တစ်ခုနဲ့​ အများ​ရှုြမင်နိုင်တယ်။”

    လို့​ မင်း​ရှင်​ေစာသမိုင်း​ကို​ေဖာ်တဲ့​အခါ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ ​ေတွး​မိတာက အရိုး​အိုး​ အုတ်ဂူက​ေလး​ြဖစ်လိမ့်​မယ် လို့​ ထင်​ေနတာ။ အခုမှပဲ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေတာ့​တယ်။ မင်း​ရှင်​ေစာတည်တဲ့​ သည်ငါး​ရံ့​မင်း​လိုဏ်ဂူ​ေစတီကို ဆိုချင်တာကိုး​။

    ဟိုး​အရင်တခါ ​ေရာက်ဖူး​တုန်း​က တည်း​တဲ့​ဟိုတယ်န​ေဘး​က ​ေရွှကျီး​ြမင်ဘုရား​ဆိုတာ ဝင်ဖူး​ေတာ့​လည်း​ မင်း​ရှင်​ေစာ ​ေကာင်း​မှုတဲ့​။ အဲဒီမင်း​သား​က တိရစ္ဆာန်က​ေလး​ေတွကို ချစ်ပံုရတယ်​ေနာ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ရာဇဝင်ထဲမှာ ဖတ်ရတုန်း​က သူ့​ကို အံ့​ေကျာ်ြကီး​ရုပ်နဲ့​ပဲ ြမင်​ေယာင်မိတယ်။ ပုဂံက အ​ေလာင်း​စည်သူမင်း​ြကီး​ရဲ့​ သား​ေတာ်ြကီး​။ အ​ေဖာ်အ​ေပါင်း​ ​ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါများ​နဲ့​ ​ေသာက်စား​မူး​ယစ်​ေနလို့​ မူး​ေတွမတ်​ေတွက တိုင်တာ​ေြကာင့်​ ​ေဖာင်​ေပါ်ြကိုး​တုပ်ြပီး​ေမျှာလိုက်တာလို့​ ​ေြပာြကတယ်။ ဟုတ်မယ်မထင်ပါဘူး​။ ရှင်ဘုရင့်​အပါး​ ခစား​တဲ့​ မူး​ြကီး​မတ်ရာ​ေတွဆိုတာ အတို့​အရှို့​က များ​ပါဘိသနဲ့​။ ​ေနာက်ြပီး​ စဉ်း​စား​ြကည့်​ပါဦး​။

    ပုဂံက​ေမျှာတဲ့​ေဖာင်ဟာ မန္တ​ေလး​မှာ လာတင်စရာလား​။ သူ့​ဖာသူ ထီး​ေရး​နန်း​ေရး​ စိတ်ရှုတ်​ေထွး​လို့​ လွတ်ရာကျွတ်ရာ လူပျို​ေတာ်သား​များ​နဲ့​ ြမစ်ညာကိုဆန်တက်ရင်း​ ​ေရခံ​ေြမခံသင့်​ရာ အ​ေြခချပံုရပါတယ်။ ကန်​ေတွတူး​၊​ ​ေြမာင်း​ေတွသွယ်ြပီး​ စိုက်ပျိုး​ေရး​လုပ်ငန်း​ေတွ အြကီး​အကျယ်လုပ်တယ်ဆိုပဲ။ မန်း​ေလး​မှာ သူဆည်ထား​တဲ့​ကန်ချည့်​ပဲ ​ေလး​ကန်ရှိသတဲ့​။ ​ေအာင်ပင်လယ်က အဲသည်ထဲကမှ တစ်ခု။

    သူတည်တဲ့​ဘုရား​လည်း​ နှံ့​နှံ့​တက်လို့​။ အရက်သမား​ချင်း​အတူတူ ပုဂံမင်း​ေတာင် သူြကီး​ဘုရား​ ရွာသား​ေကာင်း​မှု လုပ်သွား​တာ မဟုတ်ဘူး​။ သူ့​အ​ေြကာင်း​က သနား​စရာလည်း​ေကာင်း​ပါတယ်။ ခမည်း​ေတာ်အ​ေလာင်း​စည်သူ အမျက်​ေတာ်ရှလို့​ ​ေအး​ရာ​ေအး​ေြကာင်း​ေန​ေသာ်လည်း​ပဲ ညီ​ေတာ်ရဲ့​စနက်က လွတ်​ေအာင်မ​ေရှာင်နိုင်ခဲ့​ဘူး​။ သူ့​ေခတ်သူ့​အခါက လက်ညှိုး​ညွှန်ရာ​ေရထွက်တဲ့​ ​ေဖာင်စြကာပိုင်ရှင် မင်း​တရား​ြကီး​ဟာ အသက်ြကီး​လာ​ေတာ့​ ​ေြကာင်အို ြကွက်မ​ေလး​ဆိုသလို သား​ေတာ်ြဖစ်တဲ့​ နရသူက ​ေရွှဂူြကီး​ဘုရား​ထဲ​ေခါ် ​ေခါင်း​အံုး​နဲ့​ဖိသတ်လို့​ နတ်ရွာစံရတယ်။

     သည်အတိုင်း​ တက်နန်း​စံလိုက်ရင်​ေတာ့​ ဗူး​တစ်ရာအ​ေပါက် ပိတ်မရတာမို့​ သူ့​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​သိသွား​တာနဲ့​ သူ့​အတွက် ​ေနစရာရှိမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ဘုန်း​လက်ရံုး​ချင်း​ကလည်း​ ယှဉ်နိုင်တာ မဟုတ်တဲ့​အတွက် အ​ေကာက်ြကံတာကိုပဲ ဥပါယ်တစ်မျှင်လို့​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ရတယ်။ ပံသကူမ​ေထရ်ြမတ်ကို ခမည်း​ေတာ်မရှိတဲ့​ေနာက် ​ေနာင်​ေတာ်ဖျား​ကို ဖဝါး​ေြခဦး​ နဖူး​နဲ့​ပင့်​ြပီး​ နန်း​တင်ချင်ပါတယ်။ ဘုန်း​ဘုရား​က အာမခံလျက် ပင့်​ေဆာင်​ေပး​ေတာ်မူပါ လို့​ ​ေလျှာက်သတဲ့​။ လိမ်စရာရှား​လို့​ ဘုန်း​ြကီး​မှ လာလိမ်ရတယ်လို့​ကွယ်။

    ဟိုကလည်း​ လွယ်လွယ်နဲ့​ယံုတဲ့​ ကိုယ်​ေတာ်မှတ်လို့​။ မင်း​မှာသစ္စာ လူမှာကတိ။ ​ေနာင်ကိုဘယ်​ေတာ့​မှ မင်း​ရှင်​ေစာအသက်ကို ရန်မရှာပါဘူး​လို့​ ကတိ​ေတာင်း​တယ်။

    “တပည့်​ေတာ်ရဲ့​ ဘယ်လက်နက်​ေလး​ြမား​နဲ့​မှ ​ေနာင်​ေတာ်ဘုရား​ကို ​ေဘး​မြဖစ်​ေစရပါ။”

    လို့​ သစ္စာဆိုြပီး​ ကတိ​ေပး​သတဲ့​။ ကတိအတိုင်း​ သူ့​ေနာင်​ေတာ်ကို မင်း​ခမ်း​မင်း​နား​နဲ့​ ဘိသိက်​ေြမှာက်နန်း​တင်ြပီး​မှ ညဘက်ဒင်နာမှာ ဆိုက​ေရး​တီး​ေသာက်တဲ့​ ဘလက်​ေလဘယ် တိုက်လိုက်တာ ဂန့်​ေဂါ်​ေတာကို ​ေရာက်သွား​သတဲ့​။ ြကည့်​စမ်း​ ြကည့်​စမ်း​။ လူအမှု ဘုန်း​ြကီး​ပတ်ရတယ်လို့​။ နဂိုကမှ ဓုတင်​ေဆာင်ြပီး​ ပံ့​သကူသကင်္န်း​ ဆင်ြမန်း​ေနပါတယ်ဆိုမှ။ ​

    ေတာ်ြပီ။ ဒီရှင်ဘုရင် ငါသပိတ်​ေမှာက်တယ်ဆိုြပီး​ နန်း​ေတာ်ထဲကပင့်​သမျှ ဆွမ်း​စား​မြကွပဲ​ေနသတဲ့​။ (​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​။ သပိတ်စခန်း​ေတာ့​ မဖွင့်​ဘူး​)။ ရှင်ဘုရင်ကလည်း​ ခပ်ရွတ်ရွတ်ရယ်။

    “အလို ကိုယ်​ေတာ်။ သည်လို​ေနလို့​ေတာ့​ ရရိုး​လား​။ ဒီတိုင်း​ြပည်က ကပ်သမျှဆွမ်း​ တပည့်​ေတာ်ဆွမ်း​ချည့်​ပဲ။ တပည့်​ေတာ်ဆွမ်း​မှ မဘုဉ်း​ချင်ရင် တပည့်​ေတာ်တိုင်း​ြပည်လည်း​ မ​ေနနဲ့​ေပါ့​။”

    လို့​ ဘန်​ေကာက်ကို ​ေဆး​သွား​ကုဖို့​ လွှတ်သတဲ့​။ တကာကအိုး​ရွဲ့​ရင် ဘုန်း​ြကီး​လည်း​ စ​ေလာင်း​ရွဲ့​ရံုရှိတာပ။ ချက်ချင်း​ေလှြပင်ခိုင်း​ြပီး​ သီဟိုဠ်ြပန်ြကွမယ်ြပင်သတဲ့​။ လမ်း​တဝက်​ေရာက်​ေတာ့​ ြမစ်ဆိပ်​ေလှ​ေပါ်မှာ

    “ဘုရား​တက်ဖူး​ေတာ်မူပါဦး​ဘုရား​။”

    လို့​ ​ေလျှာက်တဲ့​မူး​မတ်​ေတွကို ယံုြပီး​ ဘုရား​ဖူး​ေလှ​ေပါ် တက်လိုက်တဲ့​အခါ ပုဂံ​ေရာက်​ေအာင် အြပင်း​ေလှာ်ြပီး​ ြပန်ပင့်​ခဲ့​ရတယ် လို့​ ​ေြပာြကပါတယ်။ နိုင်ငံ​ေရး​ဆိုတာ ဘုန်း​ြကီး​ေတွလည်း​ အသံုး​ချခံရတတ်တယ်။ ြပည်သူအတွက် လုပ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွလည်း​ သွား​ပုပ်​ေလလွင့်​ ​ေြပာဆို လုပ်ြကံခံရတတ်တယ် လို့​ သင်ခန်း​စာယူရမလား​ မသိပါဘူး​။

    ရန်ကင်း​ေတာင်ကအြပန် ဘုရား​ဖူး​ပို့​သူ မိတ်​ေဆွြကီး​က ​ေရွှမန်း​ြမို့​ရဲ့​ ​ေကာင်း​ေပ့​ဆိုတဲ့​ဆိုင်မှာ ​ေန့​လည်စာ လိုက်​ေကျွး​ပါတယ်။

    “ကိုယ့်​ပိုက်ဆံမကုန်ပဲ သူများ​ဆီက အလကား​ စား​ရ​ေသာက်ရရင် ​ေပျာ်​ေနတာပဲ မဟုတ်လား​။ လက်ထဲ ကိုင်တွယ်သံုး​စွဲ​ေနတာ​ေတွလည်း​ပဲ သူများ​ေပး​ထား​တာ​ေတွချည့်​ပဲ​ေလ”

    လို့​ အ​ေဖနဲ့​တူတဲ့​ သမီး​က​ေတာ့​ ​ေငါ့​ဦး​မလား​ မသိပါဘူး​။ ​ေပျာ်​ေတာ့​ ​ေပျာ်တာ​ေပါ့​ သမီး​ရယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲဒီဟာက သူများ​ဆီက အလကား​ရလို့​၊​ သူများ​ေကျွး​တာ အလကား​စား​ရလို့​ မဟုတ်ပါဘူး​ကွယ်။ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာ​ေတွကို အ​ေရး​တယူလိုက်ဖတ်ြပီး​ ကိုယ့်​အ​ေပါ် အဲသ​ေလာက်​ေတာင် ​ေစတနာရှိတဲ့​သူ​ေတွ ရှိပါလား​ လို့​ သိလိုက်ရတဲ့​အတွက်၊​ သူတို့​ထား​တဲ့​ ​ေစတနာ​ေမတ္တာ​ေတွကို ခံစား​မိတဲ့​အတွက် ​ေပျာ်ပါတယ်။

    တခါမှ မသိဘူး​ မြမင်ဖူး​တဲ့​သူ​ေတွဆီသွား​ြပီး​ ဘုန်း​ြကီး​ေန ဘုန်း​ြကီး​စား​စား​ြပီး​ ပါး​စပ်က​ေလး​နဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​တင်စကား​ ​ေြပာတတ်တဲ့​အထဲလည်း​ ​ေဖ မပါပါဘူး​ သမီး​ရယ်။ သူတို့​အတွက် ​ေဖ့​ဆီက အ​ေကာင်း​ဆံုး​တုန့်​ြပန်​ေပး​နိုင်တာ ​ေစတနာအမှန်နဲ့​ ဖတ်ချင့်​စဖွယ်၊​ မှတ်ဖွယ်မှတ်ရာ စာတို​ေပစက​ေလး​ေတွ မြပတ်တမ်း​ဆက်​ေရး​ေနဖို့​ပဲ​ေပါ့​။ အ​ေြမှာက်အဖား​ အတွန််း​အပို့​ကင်း​တဲ့​၊​ အဆိပ်အ​ေတာက် အညှီအ​ေဟာက်ကင်း​တဲ့​ စာ​ေလး​ေတွဆိုတာ ဖတ်ရသူလည်း​ စိတ်ချမ်း​သာ ​ေရး​ရသူလည်း​ မဂင်္လာရှိတယ် မဟုတ်ပါလား​ကွယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.