• “မင်း​ရာမရဲ့​ ကိဿကိန္ဒာ”

    ရာမာယနဇာတ်​ေတာ်ဟာ ြမန်မာ​ေတွနဲ့​ သိပ်မစိမ်း​သလို အိန္ဒိယ၊​ ယိုး​ဒယား​၊​ လာအို၊​ က​ေမ္ဗာဒီး​ယား​ေတွမှာလည်း​ ရှိတဲ့​အတွက် ​ေတာင်အာရှနိုင်ငံ​ေတွရဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုအ​ေမွအနှစ်လို့​လည်း​ ​ေြပာလို့​ရတာ​ေပါ့​။ မူရင်း​အစ ြမစ်ဖျား​ခံရာက​ေတာ့​ အိန္ဒိယကစာဆို​ေတာ်ြကီး​ ဝါလမိကိရဲ့​ ကဗျာရှည်ြကီး​ကလာတယ်လို့​ ​ေြပာြကြပီး​ ဖတ်​ေတာ့​ မဖတ်ဖူး​ပါဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ြမန်မာြပည်ကို ​ေရာက်လာတာက​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွက သည်က​ေန့​ထိ ယိုး​ဒယား​လို့​ နှုတ်ကျိုး​ေနတဲ့​ ထိုင်း​နိုင်ငံက ြဖစ်ပါတယ်။

    ထိုင်း​လူမျိုး​ေတွက သူတို့​ကို ယိုး​ဒယား​လို့​ေခါ်တယ်ဆိုရင် ​ေခါ်မှန်း​မသိတာပဲ ရှိမယ်။ ဒါဟာ ငါတို့​ကို ချိုး​ချိုး​ဖဲ့​ဖဲ့​ နှိပ်နှိပ်ချချ​ေခါ်တာ။ လူမျိုး​ေရး​ခွဲြခား​တာ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် အနာ​ေပါ်တုတ်ကျ ခုန်ဆွခုန်ဆွ ြဖစ်မ​ေနပါဘူး​။ အယုဒ္ဓယမှာ ဧည့်​လမ်း​ညွှန်​ေတွက သီဟတင်စိုး​ ဂျပန်ကား​ရိုက်သလို ဖရမာ​ေတွက ဘယ်လိုဘယ်ချမ်း​သာ နား​ေထာင်​ေကာင်း​ေအာင် စီကာပတ်ကံုး​ ​ေြပာချင်​ေြပာမယ်။ သွား​ရင်း​လာရင်း​ ကိုယ့်​ကို ြမန်မာမှန်း​သိရင် စကား​နည်း​ရန်စဲ အသံတိတ်သွား​တာ​ေလာက်ပဲရှိြပီး​ ရာဇဝင်​ေြကွး​ ဆပ်လိုက်ြကစို့​ရဲ့​ လို့​ေတာ့​ ရန်​ေစာင်မာန်တင်း​ လုပ်​ေလ့​မရှိပါဘူး​။ သူတို့​နဲ့​ကိုယ်နဲ့​ အသား​အ​ေရ ရုပ်ဆင်း​သွင်ြပင်ချင်း​ကလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်ြကီး​ နီး​စပ်​ေပတာကိုး​။ ြမန်မာဘုရင်​ေတွ ယိုး​ဒယား​ကို စစ်ချီစစ်တိုက်လုပ်တဲ့​အခါ စစ်​ေရး​၊​ နိုင်ငံ​ေရး​။ စီး​ပွား​ေရး​ေတွ ဘယ်လိုအကျိုး​အြမတ်ရှိခဲ့​သလဲ ​ေရ​ေရရာရာ မ​ေြပာနိုင်​ေပမယ့်​ ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​ အနုပညာပိုင်း​မှာ​ေတာ့​ တန်ဖိုး​မြဖတ်နိုင်​ေအာင် တိုး​တက်ဖွံ့​ြဖိုး​လာခဲ့​ပါတယ်။ ကိုယ့်​ဆီမှာရှိတဲ့​ ယိုး​ဒယား​ကန်​ေတာ့​ြကိုး​တို့​၊​ ယိုး​ဒယား​သီချင်း​တို့​ဆိုတာ သူတို့​ဆီမှာ​ေတာင် မူရင်း​ မကျန်ရစ်​ေတာ့​ဘူး​။

    အဲသည်​ေတး​သွား​တီး​လံုး​မျိုး​ကို ​ေရှး​ေရှး​တုန်း​ကတီး​ြကမှုတ်ြကတဲ့​ ထိုင်း​သီချင်း​ေတွထဲမှာ ြကား​ေတာ့​ ြကား​ဖူး​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဘယ်သီချင်း​လဲ ဟုတ္တိပတ္တိ မ​ေြပာနိုင်ဘူး​။ ရာမယနဇာတ်​ေတာ်က​ေတာ့​ သူ့​ဆီမှာ​ေရာ ကိုယ့်​ဆီမှာပါ သပ်သပ်ခပ်ခပ် ကျန်ရစ်​ေန​ေသး​ြပီး​ ကိုယ့်​ဆီကလက်ရာဟာြဖင့်​ သူ့​ဘက်ကအ​ေမွအနှစ် မကင်း​ေပဘူး​လို့​ တိတိပပ​ေြပာနိုင်ပါတယ်။

    အိန္ဒိယမှာလည်း​ ရာမယနက ယဉ်​ေကျး​မှု ​ေရ​ေသာက်ြမစ်မို့​ ထိန်း​သိမ်း​ဆက်ခံထား​ဆဲ အမှန်ပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ များ​ြပား​လှစွာ​ေသာ ဟိန္ဒူနတ်ဘုရား​ေတွထဲ​ေရာက်သွား​ြပီး​ ကိုြကီး​ေကျာ်တို့​၊​ မမနှဲတို့​လိုပဲ ကုလား​ဘုရား​ပွဲကျင်း​ပရင်း​ နတ်​ေချာ့​ြကတဲ့​အခါ ပွဲမကရ​ေတာ့​လို့​ ဖုန်အလိမ်း​လိမ်း​တက်​ေနတဲ့​ ြမန်မာရာမပံု​ေတာ်များ​နဲ့​ သမင်လိုက်ြက ခွင်ရိုက်ြကပါတယ်။ သူတို့​ဆီမှာက ရုပ်ထုရုပ်လံုး​ကျ​ေတာ့​ ပိုြပီး​ ခမ်း​ခမ်း​နား​နား​ အသက်ဝင်ပါတယ်။ ဘုရား​ေကျာင်း​ေတွနဲ့​ကိုး​ကွယ်ြကတဲ့​ ဟနုမာန်​ေမျာက်မင်း​ေတာင်မှပဲ တရုတ်ြပည်က ​ေမျာက်မင်း​စွန်း​ဝူခုန်း​ထက် တန်ခိုး​ထွား​ြပီး​ ကိုး​ကွယ်ဝတ်ြပုဆု​ေတာင်း​သူ တပံုတပင်နဲ့​ နတ်ဘုရား​တစ်ဆူ ြဖစ်​ေတာ်မူ​ေပထ​ေသာ အမတ​ေဒဝတာြကီး​တစ်ပါး​အြဖစ် ထင်ရှား​ပါတယ်။

    ခု​ေတာ့​ အိန္ဒိယရုပ်ရှင်ဇာတ်လမ်း​တွဲ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​မှာ ရိုက်ရက်အြပည့်​ေပး​ေနရလို့​ ဘုရား​ပွဲပင့်​ဖို့​ေတာင် ခပ်ခက်ခက်ရယ်။ သူ့​ပုခံုး​ေပါ်ထမ်း​ထား​တဲ့​ ​ေရွှ​ေရာင်​ေဆး​ြကိမ်လံုး​ေတာင်​ေဝှး​ြကီး​ဆို ကျုပ်တို့​ဆီ လွှတ်​ေတာ်ထဲက ဝန်မင်း​များ​ ​ေရွညီလာဝန်း​ရံခတဲ့​အခါ လူပျို​ေတာ်သား​တစ်​ေယာက်က ထမ်း​ြပီး​ ဝင်​ေစထွက်​ေစ လုပ်တဲ့​ဟာမျိုး​ေပါ့​။ (​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​ ခိုင်ဖံုး​ရံုး​ဖွင့်​သလို ​ေလှာ်တက်​ေတွနဲ့​ေခါက်ြပီး​ ဝူဝူ ဝယ်ဝယ် မလုပ်ရလို့​)။ ​ေပါ့​ေသး​ေသး​ေတာ့​ မမှတ်နဲ့​ေနာ်။ ​ေရွှသား​ပကတိ စစ်စစ်ြကီး​ဆိုပါလား​။ ​ေနာက်တခါ ​ေရွှနန်း​ေတာ်က ​ေြကာ်ြငာတဲ့​အခါမှ ထွန်း​အိန္ဒာဘိုကို မန်း​ဝင်း​ရုပ်ြကီး​ထွက်​ေအာင်ဆင်ြပီး​ အဲဒါြကီး​နဲ့​ လိုက်ရိုက်ခိုင်း​ရင် ​ေကာင်း​မလား​ပဲ။ (​ေတာ်​ေရာ​ေပါ့​။ နို့​မို့​ ဟနုမာန်အရိုက်ခံရတာ ကိုယ်ြဖစ်​ေနဦး​မယ်)

    အိန္ဒိယက မယ်သီတာက​ေတာ့​ တစ်နယ်နဲ့​တစ်နယ် ရုပ်သွင်မတူြကဘူး​။ ကိုယ့်​လူမျိုး​ ယဉ်​ေကျး​မှုအလိုက် ဆင်ြကြပင်ြကတယ်။ မျက်ဝန်း​နက်နက် ဝိုင်း​ဝိုင်း​စက်စက်ြကီး​ြဖစ်​ေအာင် ကာချယ်​ေတွဆိုး​ြပီး​ နှာကျား​ပန်း​ချီြခယ် နဖူး​ြပင်မှာ အနီစက်​ေတာက်​ေတာက်က​ေလး​နဲ့​ စံပယ်ပန်း​ေတွ တ​ေခါင်း​လံုး​ညွှတ်​ေန​ေအာင်ပန်ထား​တဲ့​ မယ်သီတာဟာ အင်မတန်ဆွဲ​ေဆာင်မှုရှိတဲ့​ အိန္ဒိယယဉ်​ေကျး​မှု ယမင်း​ပျိုက​ေလး​ပါပဲ။ တချို့​က ဂါဝန်ရှည်က​ေလး​နဲ့​ တချို့​က ​ေအာက်ပိုး​ကျိုက်က​ေလး​နဲ့​ ​ေြခ​ေထာက်မှာ လက်မှာ ြခူ​ေတွ​ေဝ​ေန​ေအာင်ဆွဲထား​ြပီး​ အသံလွင်လွင်က​ေလး​ထွက်​ေအာင် ကြပြကတာ ြမန်မာ​ေတွ ယိုး​ဒယား​ေတွ ကပံုမျိုး​နဲ့​ ဘာမှ မဆိုင်ပါဘူး​။

    ဇာတ်​ေဆာင်​ေတွဟာ ​ေခါင်း​ေဆာင်း​ မျက်နှာဖံုး​ မ​ေဆာင်း​ပဲ မျက်နှာ​ေပါ် ​ေဆး​ေရာင်စံု ပန်း​ချီြခယ်လို့​ သူတို့​ဘာသာဘာဝနဲ့​ ကြကခုန်ြကတဲ့​ ရာမာယနဟာလည်း​ တစ်မျိုး​ စိတ်ဝင်စား​ဖို့​ ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​။ သိဃင်္ိုယ်ြပည်လို့​ သိြကတဲ့​ သီရိလကင်္ာမှာလည်း​ အဲဒီရာမဇာတ်မျိုး​ ရှိတယ်​ေလ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ြမန်မာြပည်က ဟိန္ဒူဘုရား​ပွဲ​ေတွကျရင် ကိုယ့်​ဆီက စည်း​ပံု ထိုင်မသိမ်း​ ​ေရသီနား​နဲ့​ မယ်သီတာြကီး​က ​ေမပုလဲပရိသတ်အလယ်မှာ ​ေရွှသမင်ကို ဖမ်း​လို့​ေပး​ပါ လုပ်ရတာ လမိုင်း​ကို ကပ်မယ်မထင်ပါဘူး​။ ဟိုကအက ကတတ်တဲ့​သူ ရှာမရလို့​ သူတို့​လည်း​ နား​မလည်ပါး​မလည်ဟာြကီး​ကို သည်း​ခံခွင့်​လွှတ် ရှုစား​ရပံု​ေပါက်တယ်။

    ယိုး​ဒယား​က​ေန ြမန်မာ​ေတွဆီကို​ေရာက်လာတဲ့​ ရာမာယနကို သည်ကလူ​ေတွကလည်း​ သည်အတိုင်း​ နား​မလည်ပါး​မလည် ပံုတူကူး​ြပီး​ ကတာ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ြမန်မာ့​သုခုမ သဘင်ပညာနဲ့​ ဇာတ်အိမ်ဇာတ်သွား​ေပါ်မှာ တန်ဆာဆင်ြပီး​ ကျကျနန လှလှပပ ကြပြကတဲ့​အခါ ခုနစ်ရက် ခုနစ်လီ ၄၉ ညတိုင်တိုင် ကြပြကရပါသတဲ့​။ နန်း​ေတာ်ထဲမှာ ကြပရတဲ့​ ​ေတာ်ဝင်ဇာတ်​ေတာ်ြကီး​ဆိုလို့​ ရာမ နဲ့​ အီ​ေနာင် နှစ်ခုပဲ မှတ်မှတ်သား​သား​ရှိတယ်။ သူ့​အခန်း​နဲ့​သူ၊​ သူ့​ေတး​သွား​တီး​လံုး​နဲ့​သူ၊​ သူ့​ကကွက်နဲ့​သူ လမိုင်း​ဝင်​ေအာင်ကရတာ ဘယ်​ေလာက်များ​ အသား​ေသ​ေအာင်ကျင့်​ထား​ရသလဲဆိုရင် ငယ်ငယ်တုန်း​က ြကည့်​ဖူး​တဲ့​ ​ေရ​ေကျာ်​ေမာင်​ေမာင်ဆိုတဲ့​ ရာမမင်း​သား​ဟာ အရပ်ထဲသွား​ရင်း​လာရင်း​ ဘယ်အချိန်ြကည့်​ြကည့်​ သူ့​လက်​ေချာင်း​ေလး​ေတွက ယိုး​ဒယား​ကြကိုး​ဆင်ထား​လျက်က​ေလး​ ​ေတွ့​ရတယ်။ (အသား​တင်မဟုတ်ဘူး​ အ​ေြကာပါ​ေသ​ေနသလား​ပဲ)။ မဟာဂီတသီချင်း​ြကီး​ထဲမှာပါတဲ့​ ယိုး​ဒယား​သီချင်း​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ဟာ အဲသည်ရာမဇာတ်​ေတာ်ထဲက ဇာတ်ထွက် ဇာတ်ဝင်​ေတး​သီချင်း​ေတွပါပဲ။

    ပန်း​ြမိုင်လယ် ဆို လူတိုင်း​သိြကပါလိမ့်​မယ်။ ပတ်ပျိုး​ထဲမှာဆိုရင်​ေတာ့​ ဘုန်း​မျာ့​မျာ့​မင်း​ ပတ်ပျိုး​ပါတယ်။ ြကက်သီး​ေမွး​ညင်း​ထ​ေအာင် နား​ေထာင်လို့​ေကာင်း​ပါတယ်။ ​ေတး​သွား​မပါပဲနဲ့​ တီး​လံုး​ချည့်​သက်သက် က​ေရာင်း​တို့​ ဖျဉ်း​ချင်တို့​လို တီး​ကွက်​ေတွဆို ကတတ်တဲ့​သူ​ေတွအဖို့​ ဘယ်လိုမှ မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် လက်​ေတွ ​ေြခ​ေတွ ​ေကွး​ေကာက်လာ​ေအာင် အ​ေရာက်ပို့​ပါတယ်။ “မယ်သီတာလို ​ေရွှသမင် ဖမ်း​လို့​ေပး​ဖို့​ ချစ်သူရာမမင်း​ကို​ေစ” ဆိုတဲ့​ သီချင်း​ထဲက တီး​လံုး​မျိုး​ကို​ေြပာတာပါ။ ြမန်မာတို့​ရဲ့​ ရာမာယနဇာတ်​ေတာ်ြကီး​ရဲ့​အသက်ဟာ ဇာတ်အိမ်ဇာတ်သွား​မှာ မရှိပဲ ​ေစာ​ေစာက ​ေြပာခဲ့​တဲ့​ ကကွက်၊​ ​ေတး​သွား​၊​ စည်း​ကမ်း​ကလနား​ေပါ်မှာ ရှိပါတယ်။

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ြပန်လည်​ေဖာ်ထုတ်ြကတဲ့​သူ​ေတွက ​ေရွှမန်း​တင်​ေမာင်ဇာတ်ကသလို “ကျုပ်သား​ကိုတဲ့​ စွန်ချီ။ ငှက်ပလီဘယ်ကို ြကွပါလိမ့်​။ ြပန်ချပါအုန်း​ ဟုန်း​ ဟုန်း​ ဟုန်း​..။” ဆိုတာမျိုး​ ရင်ဘတ်ြကီး​ကို ထုထုြပီး​ ဆိုငို​ေြပာ​ေတွထည့်​လာတဲ့​အခါ အဆီအ​ေငါ် အစပ်အဟပ်မတည့်​သလို ြဖစ်​ေနတယ် ထင်တာပဲ။ ​ေရွှသမင်က​ေလး​ရဲ့​ လည်ြပန်တ​ေမာ့​ေမာ့​ဟန်က​ေလး​၊​ ဂမ္ဘီမယ်​ေတာ်ရဲ့​ ​ေဒါင်း​ေတာင်နှစ်ဘက်ချီဟန်က​ေလး​၊​ ဒဿဂီရိြကီး​ရဲ့​ ဖ​ေနာင့်​သံစူး​ ကဆုန်နင်း​ဟန်က​ေလး​ေတွ မပီြပင်ရင် ဘာအရသာမှကို မရှိ​ေတာ့​တာ။ အဲသည်အက​ေတွကို ကျကျနန ြပန်လည်​ေဖာ်ထုတ် ထိမ်း​သိမ်း​ခဲ့​တာက​ေတာ့​ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​လက်ထက် ယဉ်​ေကျး​မှုဝန်ြကီး​ဌာနက အနုပညာရှင်များ​ပါပဲ။ သူ့​ေနာက်ပိုင်း​ ဆိုက​ေရး​တီး​ြပိုင်ပွဲ​ေတွနဲ့​ အကျိတ်အနယ် ြပန်စု​ေဆာင်း​ယူတာ​ေတာင်မှ တူတူတန်တန် မရ​ေတာ့​ဘူး​။ သ​ေဘာ​ေလာက်ပဲ ရှိြပီး​၊​ ဟန်​ေတွ ​ေပျာက်ကုန်တယ်။ ​ေခတ်ကာလပညာသည်တို့​က သီချင်း​ြကီး​လည်း​ မ​ေကျ၊​ ကြကိုး​လည်း​ မညက်​ေတာ့​ပဲ ရုပ်သွင်က​ေလး​ေတွသာ မှုန်မှုန်​ေချာ​ေန​ေအာင် ြပင်ြကတာမို့​ ထင်ပါရဲ့​။

    သိ​ေစချင်တာက​ေတာ့​ ရာမာယနဇာတ်​ေတာ်ဟာ ဇာတ်​ေြကာင်း​ေကျာရိုး​က​ေလး​ တစ်ခုတည်း​ေပါ်မှာ အာရှနိုင်ငံ​ေတွက ကိုယ့်​ကိုယ်ပိုင်ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​ကိုယ် အစာသွတ် တန်ဆာဆင်ထား​တဲ့​အတွက် တစ်နယ်တစ်မျိုး​ မရိုး​ရ​ေအာင် မူဟန်သွယ်သွယ် ြပုြပင်ထိန်း​သိမ်း​လာြကတယ်ဆိုတဲ့​အချက်ကိုပါ။ အင်ဒိုနီး​ရှား​မှာ​ေတာင် တုတ်ထိုး​ရုပ်​ေသး​နဲ့​ ကြကခုန်ြကတာ သည်ဇာတ်​ေတာ်ထဲက ဇာတ်​ေကာင်​ေတွပဲ မဟုတ်လား​။

    ဇာတ်​ေကာင်​ေတွ အသက်ဝင်လာလိုက်ပံုက​ေတာ့​ ​ေနရာတိုင်း​မှာ တကယ်ရှိခဲ့​တယ် လို့​ ထင်​ေနြကြပီး​ အ​ေလာင်း​ေတာ်ရာမမင်း​သား​လို့​ ​ေြပာတဲ့​သူက​ေြပာ၊​ (တကယ်​ေတာ့​ ဗုဒ္ဓဝင်ထဲမှာ​ေရာ ဘုရား​ေဟာထဲမှာပါ မပါတာ အမှန်) ရာမာကရစ်ရှနား​ နတ်ဘုရား​ရယ်လို့​ ကိုး​ကွယ်တဲ့​သူက ကိုး​ကွယ်​ေနြက​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွ သ​ေရ​ေခတ္တရာ ပါး​စပ်ရာဇဝင်ခင်း​သလိုပဲ ​ေတာင်အာရှ​ေြမပံု အြပန့်​လိုက်ြကီး​ေပါ်မှာ ဇာတ်ပန္နက်ရိုက်ြပီး​ ​ေရ​ေြမ​ေတာ​ေတာင် လိုက်ဖက်​ေအာင်စိတ်ကူး​လို့​ ကိုယ့်​ဘက်ကိုယ်ယက်ြပီး​ ဇာတ်​ေကာင်​ေတွကို အ​ေမွခွဲယူလိုက်ြကတာက​ေတာ့​ သည်လိုပါ။ လကင်္ာဒီပချစ်သူလို့​ေခါ်တဲ့​ ဒဿဂီရိြကီး​က သီရိလကင်္ာ​ေခါ် သီဟိုဠ်စံ မင်း​တရား​ြကီး​ြဖစ်သွား​သတဲ့​။ သီဟိုဠ် နဲ့​ သိဃင်္ိုယ် အသံဆင်​ေနလို့​ ဆွဲစိလိုက်တာ​ေနမယ်။ အ​ေလာင်း​ေတာ်ရာမမင်း​သား​ရဲ့​ အယုဒ္ဓယ​ေရွှြပည်ြကီး​က​ေတာ့​ အမည်နာမချင်း​မှာ တွတ်​ေတာင်မဟုတ်ဘူး​။ ဒဲ့​ေပါက်ထား​တဲ့​ ယိုး​ဒယား​ြပည်က ယူ​ေဆာင်​ေလသတည်း​။

    သူတို့​ရာဇဝင်​ေတွထဲမှာကိုက ရာမမင်း​ဆက်ဆိုတာ ​ေရစစ္စြတီ ြပုလုပ်ြပီး​သား​။ နံပါတ်စဉ်​ေတာင်ထိုး​ေပး​ထား​ရတယ်။ ​ေမှာ်ရံု​ေတာြကီး​ရယ် ဉာဏ်ပလီတဲ့​ ဂမ္ဘီသခင်မရယ် စံပါယ်ရာ ဘီလူး​တို့​ဌာနီက​ေတာ့​ အသား​မည်း​မည်း​ မျက်လံုး​ြပူး​ြပူး​၊​ ဆံပင်​ေကာက်​ေကာက်၊​ သွား​ေခါ​ေခါ၊​ လူရုပ်ဆိုး​ေတွ​ေနြကတဲ့​ အိန္ဒိယက ယူ​ေစဗျား​။ ဟင် ဒါဆိုရင် သား​သား​တို့​ ​ေရွှ​ေတွစံရာ ြပည်ြမန်မာက ြဖစ်စရာတစ်ခုပဲ ကျန်​ေတာ့​တာ​ေပါ့​။ သုကျိတ်နဲ့​ ဘာလီတို့​စံရာ ကိဿကိန္နာ​ေလ။ ဟုတ်များ​ဟုတ်​ေန​ေလ​ေရာ့​သလား​ဗျာ။ ကျုပ်တို့​ဆီက ကိုကိုဘာလီနဲ့​ ညီညီသုကျိတ်​ေတွကလည်း​ လံုး​ေထွး​သတ်ပုတ် နန်း​လုလာခဲ့​တာ ရိုး​ရာမဟုတ်ဘူး​လား​။ နန်း​ေတာ်​ေရှ့​ြကီး​ကဆို မြမရင်ရဲ့​ မယ်ဥ​ေတာင် သီချင်း​ထဲမှာ ချွန်ထား​တယ်။ “ြကို့​ညိုစံရာ သုကျိတ်မင်း​တို့​ သင်း​ပင်း​ဖွဲ့​တဲ့​ေနရာ” တဲ့​။ ​

    ေသ​ေရာဟ။ ခုမှပဲ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေမျာက်မျိုး​ြမင့်​မှန် မှန်း​သိ​ေတာ့​တယ်။ ဆိုင်ဆိုင်မဆိုင်ဆိုင် တို့​အညာကလူ​ေတွလွတ်​ေအာင် မယ်သီတာ​ေမွး​ရာဇာတိ မိတ္ထီလာြပည်ဆိုတာကို​ေတာ့​ နံမယ်ချင်း​တူတဲ့​ တို့​မိတ္ထီလာကပဲ ယူလိုက်ြကရ​ေအာင်​ေနာ်။ လယ်ထွန်မဂင်္လာလုပ်ရင်း​ ထွန်သွား​နဲ့​ထိုး​မိတဲ့​ ​ေရွှြကုပ်က​ေမွး​တယ် ဆိုတာကိုး​။ “မိတ္ထီလာကန်​ေတာ်​ေအာက်က ဖား​ေကာက်ခဲ့​ပါ” ဆိုတဲ့​သီချင်း​ကို သီတာ​ေဒဝီက​ေလး​အတွက် သား​ေချာ့​ေတး​လို့​ ဆွဲစိလိုက်တာ​ေပါ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ြမန်မာမ​ေလး​ေတွက နတ်သမီး​ေလး​လိုလှ​ေနြပီး​ ြမန်မာထီး​က​ေလး​ေတွက ​ေမျာက်ရှံုး​ေအာင်​ေဆာ့​တာ​ေနာ့​။

    ကဲပါ​ေလ။ ​ေမျာက်ြဖစ်မှ​ေတာ့​ ​ေမျာက်ြပည်သမိုင်း​ကို ​ေမျာက်မျက်ရည်ဝိုင်း​ြဖစ်​ေအာင် ကျရာဇာတ်ရုပ်က ကရ​ေသး​တာပ။ ဒဿ​ေကျာ်စွာက ​ေကာင်မ​ေလး​ကို အတင်း​ခိုး​ေြပး​တဲ့​အခါ (မွှား​လို့​ မွှား​လို့​။ သူနဲ့​ကျမှ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်)။ ဒဿဂီရိက မယ်သီတာကို ရထား​ပျံနဲ့​ ​ေဆာင်ကျဉ်း​သွား​တဲ့​အခါမှာ ြကို့​ပင်ြကီး​ေပါ်မှာ ​ေမျာက်မှိုင်မှိုင်​ေနတဲ့​သုကျိတ်ကို​ေတွ့​ေတာ့​ ဟိုက ထံုး​စံအတိုင်း​ ကယ်ြကပါဦး​ ​ေအာ်သတဲ့​။ သူကိုယ်တိုင်​ေတာင်မှ ရဖျုဂျီကမ့်​မှာ ကပ်ရပ်စား​ေသာက်​ေနရတဲ့​ ​ေမာင်သုကျိတ်က “ဘာဘာ ဘာမှ မတတ်နိုင်ပါ။” လို့​ အ​ေြကာင်း​ြပန်တယ်။ “ဒါဆိုလည်း​ ​ေဟာဒီြမတဘက်က​ေလး​ကို ဒီအိတ်ချ်အယ်လ်နဲ့​ ပို့​ေပး​ပါ။” ဆိုတာ​ေတာ့​ ဟွန်ဒီလွှဲခရမှာမို့​လား​ မသိ ယူထား​လိုက်တယ်။ မင်း​ညီ​ေနာင် ြကို့​ပင်​ေအာက်​ေရာက်လာ​ေတာ့​ ​ေနာင်​ေတာ်ရာမက မယား​ေဇာနဲ့​ ဖလက်ြပ​ေနြပီမို့​ ညီညီ့​ေပါင်​ေပါ်​ေခါင်း​အံုး​လို့​ အိပ်သတဲ့​။

    ​ေကျာ​ေပါ်မှာ မှက်ြခင်ကိုက်လို့​ အသား​ေတွ တဆတ်ဆတ်တုန်တာ​ေတာင် ကိုကိုနိုး​မှာစိုး​လို့​ ညီ​ေတာ်​ေမာင်က​ေလး​က အံကျိတ်ခံသတဲ့​။ သူများ​ညီအကို​ေတွများ​ တယ်လည်း​ချစ်ြကြကင်နာြကပါကလား​ ဆိုတဲ့​ စိတ်ဟာ ​ေမာင်သုကျိတ်ကို မျက်ရည်​ေတွ ဗူး​သီး​လံုး​ေလာက်ကျ​ေစတယ်။ ဘယ်​ေလာက်​ေတာင်လဲဆိုရင် ကိုကိုရာမက တံ​ေတာင်နဲ့​ေထာင်း​ရသလား​ လို့​ ညီ​ေတာ်လက္ခဏကို မာန်ယူရတဲ့​အထိပဲ။ ကဲ အခု​ေတာ့​ လက်​ေတွ့​သိြပီ။ ကျုပ်တို့​ဟာ တကယ်ကို ​ေမျာက်ဇာတ်ပါတာခင်ဗျ။ ဘူတန်မှာတုန်း​က သူတို့​ဘုရင်က ဘူတန်ြပည်သူ​ေတွကို ​ေစာင့်​ေရှာက်တာ၊​ လူတန်း​ေစ့​ေအာင် အခွင့်​အ​ေရး​ေပး​တာ​ေတွကို ြမင်ရတုန်း​ကတစ်ခါ။ ဘန်​ေကာက်မှာ ယပက်လက်​ေတွ ​ေြမလျှိုး​မိုး​ပျံ နှစ်ြပား​တန် ကား​ရထား​ေတွနဲ့​ အိုင်ဖုန်း​ေလး​ေတွ ခရက်ဒစ်ကဒ်​ေတွနဲ့​ လူရည်လည်​ေနတာ ​ေတွ့​လိုက်ရတုန်း​ကတစ်ခါ၊​ ​ေမာင်သုကျိတ်ဝင်ပူး​သလို “ညီ​ေနာင်မူယာ သူသာြမင် သည်တွင်​ေရွှဘဝင် လွန်လှိုက်လှဲ” ဆို ​ေမျာက်မျက်ရည်ဝိုင်း​ြဖစ်ရတယ်။ သုကျိတ်ခမျာမှာ​ေတာ့​ အကိုအရင်း​ြကီး​က ပလ္လင်​ေပါ်တက်ကိုက်ြပီး​ မိန်း​မပါသိမ်း​ပိုက်ခံထား​ရတာကိုး​။

    ​ေမျာက်ဇာတ်ခင်း​မိမှ​ေတာ့​ ဆံုး​ေအာင် လက်စသပ်ရဦး​မှာ​ေပါ့​ေလ။ မင်း​ရာမတို့​ညီ​ေနာင်နှစ်​ေဖာ်ကို ြကို့​ညိုသစ်ဘံု စံကွန်း​နန်း​ကဆင်း​လို့​ စံုဆယ်ြဖာ ပန်ထွာဦး​တင်နဲ့​ ြဖစ်​ေြကာင်း​ကုန်စင် ​ေမျာက်သံ​ေနှာလို့​ သံ​ေတာ်ဦး​တင်ကာ သက်​ေသအြဖစ် မယ်သီတာဆီက ြမပုဝါက​ေလး​ဆက်လို့​ စစ်ကူ​ေတာင်း​ရှာတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ သည်အြဖစ်မျိုး​ဟာ တို့​သမိုင်း​ထဲမှာ မဏိပူရ ကချာနယ်က ​ေချာ်ဂျစ်ဆင် မာဂျစ်ဆင် ညီအကိုနဲ့​ တြဖတ်တည်း​ပါပဲ။ ြပည်တွင်း​က ကိုယ့်​အမျိုး​သား​ချင်း​ အနိုင်ကျင့်​နှိပ်စက်တဲ့​သူကို အြပစ်တင်ချင်တင်၊​ ြပည်ပအား​ကိုး​ ပုဆိန်ရိုး​လုပ်ြပီး​ သူများ​စစ်ကူနဲ့​ နန်း​ချတဲ့​သူကို အြပစ်တင်ချင်တင်၊​ သမိုင်း​ဆိုတာက​ေတာ့​ နန်း​တက်တဲ့​သူ ဆက်​ေရး​စတမ်း​ပဲ။ ဘယ်ဘက်ကနင်း​နင်း​ ဖွတ်ဖွတ်ညက်ညက်​ေကျရတဲ့​ ြပည်သူကို စကား​ထဲထည့်​ေြပာရိုး​ထံုး​စံ မရှိ​ေလဘူး​။ ​ေမျာက်ညီ​ေနာင် အာဂျား​အာဂျား​ဖိုက်တင်ပ​ေလး​ြက​ေတာ့​ ညီအကိုချင်း​မို့​ ချွတ်စွပ်တူ​ေနတာနဲ့​ ဘယ်ဘက်ကဝင်ကူရမှန်း​ေတာင် မသိဘူး​တဲ့​။ (ဟုတ်ပါရဲ့​။ ကိုယ်ဆိုလည်း​ ​ေမျာက်ဆိုတာ အား​လံုး​ တစ်ရုပ်တည်း​ထွက်တယ် လို့​ မှတ်တာ)။

    ဒါနဲ့​ပဲ ​ေရွှဉာဏ့်​ရှင် ရာမမင်း​သား​က နှုတ်ခမ်း​မှာဝါး​ေနတဲ့​ ကွမ်း​ေသွး​နဲ့​တို့​ြပီး​ မှတ်​ေပး​လိုက်ရတယ်ဆိုပဲ။ အဲသည်ကစ ​ေမျာက်ဖင်နီဆိုတာ ​ေပါ်လာသတဲ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လား​မသိ။ အဲသည်မျက်နှာစိမ်း​က​ေလး​ ကတဲ့​အခါ လက်ညှိုး​ေလး​တ​ေထာင်​ေထာင်နဲ့​ ဘယ်​ေတာ့​မှ မ​ေမ့​ဘူး​ဆိုြပီး​ မ​ေကာ်နီအိုက်တင်လုပ်​ေနတာကိုး​။ အာဘွား​ေပး​လိုက်လည်း​ ြပီး​တဲ့​ဟာကို။

    သုကျိတ်ကို စစ်ကူ​ေပး​ြပီး​တဲ့​ေနာက် ကိုယ်တို့​ေမျာက်​ေတွ တလှည့်​ြပန်ကူရတာက​ေတာ့​ သိဃင်္ိ်ုယ်ြပည်အ​ေရာက်​ေကျာက်တန်း​စီဖို့​အ​ေရး​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ တို့​တ​ေတွ ဆည်​ေြမာင်း​တမံဖို့​တဲ့​ပညာကို အဲ့​တုန်း​ကတည်း​က တတ်ပံုရတယ်​ေနာ်။ ပ​ေရာဂျက်ြကီး​က အြပီး​မသတ်ပဲ တန်း​လန်း​နဲ့​ ဂွမ်း​သွား​တာလည်း​ တူြပန်တာပဲ။ ဟိုမှာက​ေတာ့​ ဂဏန်း​မက ဖျက်လို့​ပါတဲ့​။ တိုက်ပွဲတို့​ထံုး​စံ စစ်​ေထာက်လှမ်း​ေရး​ လိုြပန်တာမို့​ သိဃင်္ိုယ်ကျွန်း​ကို လွှား​ကနဲ​ေခါက်ြပန်ကူး​နိုင်တဲ့​ သီရိလကင်္ာအဲယား​လိုင်း​ပိုင်ရှင် စပယ်ရှယ်​ေအး​ဂျင့်​တစ်​ေယာက် ရှာရတဲ့​အခါ အရင်အစိုး​ရလက်ထက်က နိုင်ငံ​ေရး​အကျဉ်း​သား​အြဖစ် ပိန်ချံုး​ချိနဲ့​ေနသူ ဟနုမာန်ကို လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာခွင့်​ေပး​ြပီး​ ​ေရှ့​ေတာ်သွင်း​ေစသတဲ့​။ ရာမမင်း​ရဲ့​ လက်​ေတာ်နဲ့​ တစ်ခါသပ်လိုက်မှာ တစ်ဂါဝုတ် ြကီး​ြကီး​လာြပီး​ သံုး​ခါသပ်လိုက်တာ သံုး​ဂါဝုတ် ြဖစ်သွား​သတဲ့​။ အရှင်​ေမွး​ ​ေန့​ချင်း​ြကီး​ဆိုတာလည်း​ အဲသည်က​ေပါ်လာတာပဲ။

    အဲသည်​ေနာက်​ေတာ့​ သိဃင်္ိုယ်ြပည်ကို မီး​နဲ့​ ရှို့​တာ ဤ​ေဖစကိုယ်တို့​ပါ။ ရာမမင်း​သား​ ​ေသငယ်​ေဇာနဲ့​ေမျာ​ေနတုန်း​မှာ ဝိတိုရိယ​ေဆး​ရံုကို​ေခါ်မသွား​ပဲ ​ေတာင်လံုး​ေကျာ်​ေဆး​ြမစ် သွား​ယူလာတာလည်း​ ကိုြကီး​ဟနုမာန်​ေပါ့​။ ​ေတာင်ပါဖဲ့​ထမ်း​လာတာ မြမင်ဘူး​လား​။ ဟိုဘက်ရှင်ဘုရင် သည်ဘက်ရှင်ဘုရင်​ေတွ စစ်တိုက်ြကတဲ့​ေနရာမှာ ​ေရှ့​တန်း​စစ်​ေြမြပင်မှာ ရွပ်ရွပ်ချွံချွံတိုက်ပွဲဝင်လာတာ ​ေမျာက်စစ်သည်​ေတွချည့်​သာမို့​ သည်က​ေန့​ကျုပ်တို့​ဆီက တပ်မ​ေတာ်သား​ေတွဟာလည်း​ ​ေမျာက်ကဆင်း​သက်လာတယ်လို့​ ယူ​ေသာ်ရ၏။ (လူဟာ ​ေမျာက်ကဆင်း​သက်တယ်ဆိုတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေတွ့​ြပီလား​) ကိဿကိန္နာလွှတ်​ေတာ်မှာ ဘာ​ေြကာင့်​ အစိတ်သား​ ချန်ထား​ရသလဲ​ေရာ နား​လည်ြပီလား​။

    ယိုး​ဒယား​မှာကတဲ့​ ရာမဇာတ်​ေတာ်က​ေတာ့​ မကိုဋ်​ေတွစည်း​ပံု​ေတွ ​ေရွှြခည်ထိုး​ ပိုး​ထည်​ေတွနဲ့​ ပိုြပီး​ မျက်စိပသာဒြဖစ်ပါတယ်။ ​ေရ​ေသာက်ြမစ်တစ်ခုတည်း​က ဆင်း​သက်လာတဲ့​အနုပညာ​ေတွမို့​ ြမန်မာပညာရှင်​ေတွဘက်ကလည်း​ စိတ်ဝင်တစား​ ​ေလ့​လာြကည့်​ရင် ​ေကာင်း​လိမ့်​မယ်ထင်ပါတယ်။ လာအို၊​ က​ေမ္ဗာဒီး​ယား​က ရာမာယန​ေတွနဲ့​ အာဆီယံရာမဖိုရမ်​ေလး​တစ်ခု​ေလာက် ​ေဆွး​ေနွး​နှီး​ေနှာမယ်ဆိုရင်​ေကာ ဘယ်လိုများ​ေန​ေလမလဲ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက သူများ​ဟာ​ေတွကို မ​ေလ့​လာခင် သူများ​နိုင်ငံ​ေတွမှာ ကိုယ့်​အနုပညာ​ေတွကို ထုတ်​ေဖာ်မြပသခင်မှာ ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှုထဲမှာရှိတဲ့​ ကိုယ်ပိုင်အနုပညာကို ​ေြခ​ေြခြမစ်ြမစ် ​ေလ့​လာထိန်း​သိမ်း​ထား​ဖို့​ အရင်လိုအပ်လိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။ ဇာတ်ဝင်ဇာတ်ပို့​ ဇာတ်ထွက်​ေတး​သွား​ေတွကို​ေတာင် ကျကျနန ဆိုတတ်တီး​တတ်တဲ့​သူ​ေတွ မကျန်သ​ေလာက် ြဖစ်​ေနြပီပဲဟာ။ အဲဒါ​ေတွကို ခံစား​ြပီး​ ြကည့်​တတ်တဲ့​ ပရိသတ်ကို မရှိ​ေတာ့​တာ ဘာမှ မဆန်း​ဘူး​။

    ဒါ​ေတွဟာ သဘာဝပါပဲ။ ြမန်မာ​ေတွ ​ေကာ်ပီကူး​ြပီး​ဆိုခဲ့​တဲ့​ ယိုး​ဒယား​ေတး​သွား​မူရင်း​ေတွဆို ဘယ်မှာ အစရှာလို့​ရလို့​လဲ။ သည်အနုပညာ​ေတွကို တ​ေလး​တစား​ထိန်း​သိမ်း​ဖို့​ဆိုတာ သူတို့​ရဲ့​ တန်ဖိုး​ကို နား​လည်ဖို့​လိုပါတယ်။ ​ေတာင်အာရှတစ်ဝှမ်း​လံုး​မှာ ပျံနှံ့​စိမ့်​ဝင်သွား​တဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုတစ်ခု၊​ ကိုယ့်​လူမျိုး​ ကိုယ့်​ေဒသအ​ေလျာက် ြပုြပင်ဆက်ခံထိန်း​သိမ်း​ထား​တဲ့​ အနုပညာလက်ရာ​ေကာင်း​တစ်ခု၊​ ကိုး​ကွယ်ရာ နတ်​ေဒဝတာများ​လို စွဲြမဲလာတဲ့​ ယံုြကည်မှုတစ်ခုဆိုတာ အခု​ေတာ့​ သိ​ေလာက်ြပီ ထင်ပါတယ်။ ကိုယ့်​ြမန်မာ​ေတွကိုကလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ် ခက်ပါတယ်။ ​ေြမာက်ဝင်ရိုး​စွန်း​ကိုပဲ​ေရာက်​ေရာက်၊​ အီ​ေကွတာ​ေအာက်ကိုပဲ ဝင်ဝင်၊​ အရင်ဆံုး​ေမ့​ပစ်လိုက်တာက​ေတာ့​ ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှု ဓ​ေလ့​ထံုး​စံ​ေတွကိုပါ။

    မျိုး​ဆက်နှစ်ဆက်​ေလာက်ဆို ဘာမှကို မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ ဝသုန်ဤ​ေြမ ကမ္ဘာမ​ေကျစတမ်း​ ဘယ်​ေနရာ​ေရာက်​ေရာက် ​ေဆွခုနစ်ဆက် မျိုး​ခုနစ်ဆက် မ​ေပျာက်ပျက်​ေအာင် ထိန်း​သိမ်း​ဆက်ခံထား​တာ​ေတွက​ေတာ့​ မ​ေကာင်း​တဲ့​အကျင့်​ဆိုး​ေတွ၊​ စိတ်ပုတ်စိတ်ယုတ်​ေတွ၊​ ဘယ်​ေတာ့​မှ ညီညွတ်စည်း​လံုး​မှု မရှိတာ​ေတွ​ေပါ့​။ အဲဒါကိုက ​ေမျာက်စိတ်နဲ့​တူတာ​ေလ။ ကိဿကိန္ဒာဗီဇဆိုရင် ြငင်း​ဦး​မှာလား​။ ခု​ေနများ​ ​ေဇာတိကလို ​ေမျာက်ကျွန်း​သူ​ေလး​ တစ်​ေကာင်​ေလာက်ရရင် ​ေမျာက်သား​ေတာ်အြဖစ်နဲ့​ ​ေမျာက်ဒဂံုအိမ် ပို့​ထား​လိုက်မယ်။ ​ေမျာက်​ေလာင်း​ေလး​ေတွ ​ေနှာက်ယှက်မယ်ြကံရင်​ေတာ့​ ​ေမျာက်ကိုရီး​ယား​က​ေန ဒံုး​ပျံ​ေတွ ​ေမျာက်ကနဲ ​ေမျာက်ကနဲ​ေန​ေအာင် ​ေရထဲပစ်ချခိုင်း​မယ်။ စိန်​ေမျာက်​ေမျာက်တဲ့​ ဘာမှတ်သလဲ။ ဟွန့်​..။

    “အြမီး​ရယ် ​ေရှ ​ေရှ ​ေရှ ဧရာမ ​ေမျာက်ြကီး​။ ဧရာမ​ေမျာက်ြကီး​။ မယ်သီတာ ရ​ေအာင်ခိုး​ မင်း​ရာမ ​ေမျာက်သိုး​။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.