• “ပုဏ္ဏား​တို့​ဘာသာ”

    ဗုဒ္ဓဝင်ဇာတ်နိပါတ်​ေတာ်​ေတွထဲမှာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ဇာတ်ပို့​ေပး​နိုင်ရံုတင်မကဘူး​။ တခါတခါ ဇာတ်​ေဆာင်ဆု​ေတွပါ တ​ေလှြကီး​ သိမ်း​ကျံုး​ယူသွား​ြကတာက​ေတာ့​ ပုဏ္ဏား​ြကီး​ေတွပါပဲ။ ထင်ရှား​တဲ့​ဇာတ်​ေကာင်စရိုက်​ေတွနဲ့​ လုပ်ကွက်​ေတွ အခန်း​များ​များ​ရ​ေလ​ေတာ့​ သဘာရင့်​ ဝါရင့်​ေတွသာ ပုဏ္ဏား​ရုပ်နိုင်နင်း​ြက​ေပတယ်။

    ရှင်ဘုရင်ကို ပျပ်ဝပ်ကျိုး​နွံစွာ ခစား​တတ်ပံုများ​ေတာ့​ သူများ​နဲ့​ကို မတူဘူး​။ “မှန်နင်း​ကီး​ေြကာင်း​ပါ ဖယား​။” “သ​ေဘာ​ေတာ်ြမတ်အတိုင်း​ပါ ဖယား​” နဲ့​ လက်က​ေလး​နှစ်​ေချာင်း​ကို ဂျပန်ကာရာ​ေတး​သမား​ေတွလို ​ေထာင်ထား​လိုက်တာ ြပန်ကိုမချ​ေတာ့​ဘူး​။ လမ်း​ေလျှာက်ပံုကအစ ခါး​က​ေလး​ကိုင်း​ကိုင်း​၊​ ​ေခါင်း​က​ေလး​ ရမ်း​တမ်း​ရမ်း​တမ်း​၊​ မျက်​ေစာင်း​က​ေလး​ကို ချီ​ေနတာပဲ။ ပုဏ္ဏား​ဆိုတာ စာမတတ်​ေပမတတ် အလုပ်မရှိ အကိုင်မရှိ အ​ေလန​ေတာ​ေတာ့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ မဟုတ်​ေလဘူး​ဗျ။ ​ေဝဒသံုး​ပံု၊​ နက္ခတ်​ေဗဒင်၊​ ဂါထာမန္တာန်၊​ အခါ​ေပး​ အစီအရင်​ေတွ တတ်ကျွမ်း​လွန်လွန်း​လို့​ ဘယ်​ေလာက်ရုပ်ဆိုး​တဲ့​ ပုဏ္ဏား​ြဖစ်ြဖစ် ပညာရှိအ​ေဆာင်အ​ေယာင် ​ေခါင်း​ေပါင်း​က​ေလး​ နှစ်စ​ေထာင်က​ေတာ့​ မပါမြဖစ် ပါ​ေလတယ်။ အခု​ေခတ်စား​ေနတဲ့​ စကား​သံုး​ရရင် ​ေအး​လိ​ေတွ (Elites) ​ေပါ့​။

    ရာဇဝင်အဆက်ဆက် ဘယ်မင်း​ပဲ နန်း​တက်တက် ရာဇဘိ​ေသကသဘင်ဆင်ယင်မယ်ဆိုရင် ပုဏ္ဏား​ြဖူ၊​ ပုဏ္ဏား​ညို၊​ ခရုသင်း​၊​ ​ေြမဇာြမက်၊​ သ​ေြပခက်ဆိုတာ​ေတွ မပါလို့​ မြဖစ်။ ​ေအာင်​ေဇယျတု ​ေငွခရုသင်္ခါ နဲ့​ ဘိသိက်မှမသွန်း​ရင် စုလျား​ရစ်ပတ် လက်ထပ်သဘင်ြကီး​လည်း​ အထမ​ေြမာက်​ေလဘူး​။ ြမန်မာဗုဒ္ဒဘာသာ ယဉ်​ေကျး​မှု ထံုး​တမ်း​စဉ်လာ​ေတွမှာ ဘယ်​ေနရာမှ မပါမြပီး​တဲ့​ ပုဏ္ဏား​ြကီး​ေတွ အ​ေြကာင်း​ကို ​ေရ​ေရရာရာ မသိ​ေတာ့​ပဲ သည်က​ေန့​မှာ​ေတာ့​ ပုဏ္ဏား​လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် သူ့​ေြပာသလိုလို၊​ ငါ့​ေြပာသလိုလို၊​ ဟုတ်လည်း​မဟုတ်ပဲနဲ့​ ​ေဟာစား​ေြပာစား​လို့​ေကာင်း​ေအာင် အတင်း​ပုဏ္ဏား​ဇာတ်လိုက်သွင်း​လိုသွင်း​ (လူ​ေတွကြဖင့်​ တစက်မှ ပုဏ္ဏား​ရုပ်မထွက်)၊​ “ပုဏ္ဏား​ဆိုတာ ကုလား​ဆို​ေတာ့​ တို့​ ကုလား​ေတွလည်း​ ပုဏ္ဏား​ေတွပါပဲကွယ်” လို့​ ြဖစ်တဲ့​သူကြဖစ် (နှစ်ခုစလံုး​ ဘာမှန်း​မသိပဲ လိုချင်သလို ညီမျှြခင်း​ထုတ်တာ​ေလ။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​။ ရိုဟင်ဂျာ​ေတွဟာ ဘုရား​ရှင်လက်ထက်​ေတာ်ကတည်း​က ဆင်း​သက်လာတဲ့​ ပုဏ္ဏား​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွပါလို့​ သက်​ေသလာမထူ​ေသး​တာ)၊​ ဗူး​လံုး​နား​မထွင်း​ အုတ်အ​ေရာ​ေရာ ​ေကျာက်အ​ေရာ​ေရာ ြဖစ်ကုန်လို့​ ပုဏ္ဏား​တို့​ရဲ့​ ဘာသာဘာဝကို စာ​ေပကျမ်း​ဂန်​ေတွထဲက ​ေဖာ်ထုတ် ​ေလ့​လာလိုက်ရပါတယ်။ (ကျမ်း​ဂန်​ေတွ ဆွဲမထည့်​ထား​ရင် ကိုယ်တရား​ခံြဖစ်​ေနမယ်)။

    ဘူတန် နဲ့​ အိန္ဒိယကို ​ေရာက်တုန်း​က ဟိန္ဒူဘာသာဝင်​ေတွနဲ့​ မိတ်​ေဆွြဖစ်သွား​ြပီး​ သူတို့​ရဲ့​ ဘာသာ​ေရး​ ပွဲလမ်း​သဘင်​ေတွကို ဝင်နွှဲြဖစ်တိုင်း​ သူတို့​ေတွ ရှင်း​ရှင်း​ြပြကလို့​ အ​ေတာ်အသင့်​ တီး​မိ​ေခါက်မိ ရှိလာပါတယ်။ ခင်ရာ​ေဆွမျိုး​ ဆိုသလို တစ်​ေကာင်ြကွက် တစ်မျက်နှာြဖစ်​ေနရှာတဲ့​ ကိုယ့်​ကို အိမ်လွမ်း​စိတ်​ေတွသက်သာ​ေအာင် သူတို့​မိသား​စုလိုပဲ သ​ေဘာထား​ြပီး​ တံခါး​မရှိ ဓါး​မရှိ ဝင်​ေစထွက်​ေစတဲ့​အြပင် သူတို့​ဘာသာ အယူဝါဒ​ေတွနဲ့​လည်း​ မစိမ်း​ေအာင် စိတ်ရှည်လက်ရှည် ရှင်း​ြပ၊​ လည်စရာပတ်စရာ​ေတွ လိုက်ြပြကတာလည်း​ အ​ေမာပါပဲ။

    ဘူတန်ကလူ​ေတွဟာ အဂင်္လိပ်စကား​ကို ရံုး​သံုး​ဘာသာအြဖစ် ထမင်း​စား​ေရ​ေသာက်​ေြပာနိုင်တာထက် ဟင်ဒီဘာသာစကား​ကို​ေတာ့​ မွှတ်​ေန​ေအာင် တတ်ြကပါတယ်။ ရုပ်သံလိုင်း​ေတွအား​လံုး​ ဘူတန်ရုပ်ြမင်ကလွဲရင် အိန္ဒိယလိုင်း​ေတွချည့်​ပဲ။ လက်စသတ်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွဆီမှာ မ​ေတာက်တ​ေခါက် ​ေလျှာက်​ေြပာ​ေနတဲ့​ ခါနာ၊​ မာလကီး​ယား​၊​ ​ေဂျာင်း​၊​ ဂျာ​ေရး​ကား​၊​ ဆိုတာ​ေတွက ဘဂင်္ါလီစကား​ ပမွှား​ေလး​ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။ ​ေဘာလီး​ဝုဒ်က ဟင်ဒီစကား​ေြပာကား​ေတွဟာ တကမ္ဘာလံုး​ကို ြဖန့်​မှာမို့​ ဟင်ဒီနဲ့​ေြပာထား​တာ။

    သူတို့​ဆီမှာ ရုပ်ရှင်ြကည့်​ချင်ရင် ဘာစကား​ေြပာနဲ့​ကား​ကို ြကည့်​မှာလဲ။ သူ့​နယ်၊​ သူ့​ဘာသာ၊​ သူ့​မင်း​သား​၊​ သူ့​မင်း​သမီး​၊​ သူ့​ေဈး​ကွက်နဲ့​ သပ်သပ်စီဗျ။ ​ေရာက်တုန်း​ေရာက်ခိုက် ​ေသ​ေသချာချာ လိုက်လည်ြဖစ်တာ​ေတွက​ေတာ့​ ြပတိုက်ြကီး​ေတွပါ။ သူတို့​လူမျိုး​တစ်ရာ့​တစ်ပါး​ရဲ့​ အဝတ်အဆင် အ​ေနအထိုင် ဓ​ေလ့​ထံုး​စံ ​ေရ​ေြမသဘာဝက​ေလး​ေတွ မတူြခား​နား​တာလည်း​ ​ေလ့​လာမိပါတယ်။ အဲသည်ထဲမှာ ရှာလို့​လည်း​ မ​ေတွ့​ဘူး​ဆိုြပီး​ လိုက်​ေမး​ လိုက်ရှာြကည့်​ြဖစ်တာက​ေတာ့​ ချစ်တီး​ဆိုတာရယ်၊​ ပုဏ္ဏား​ဆိုတာရယ်ပါ။ အ​ေနာက်ဘင်း​ဂလီြပည်နယ်ထဲက ​ေငွ​ေြကး​လည်ပတ်မှုနဲ့​ စီး​ပွား​ရှာစား​တတ်သူ လူလတ်တန်း​စား​ေတွကို ချတ္တရ လို့​ေခါ်ြပီး​ ချစ်တီး​လို့​ မှတ်ထား​တာြဖစ်မယ်။ မဏိပူရက ကသည်း​ေတွကို ြမန်မာ​ေတွက ပုဏ္ဏား​လို့​ ​ေခါ်ြကတာြဖစ််မယ် စသည်ြဖင့်​ မ​ေရရာတဲ့​ စကား​ေတွပဲ ြကား​ခဲ့​မိပါတယ်။

    ဗုဒ္ဓဘာသာကျန်း​ဂန်​ေတွထဲမ​ေတာ့​ ြဗဟ္မဏအယူရှိသူ​ေတွမှာ အမျိုး​ေလး​ပါး​ ခွဲြခား​ထား​တဲ့​အခါ မင်း​၊​ ပုဏ္ဏား​၊​ ကုန်သည်၊​ ကျွန် မျိုး​ရိုး​ လို့​ ရှိတာပါတဲ့​။ ဟိန္ဒူဘာသာမှာလည်း​ ဇာတ်​ေလး​ပါး​ရှိရာမှ ြဗဟ္မဏအနွယ်​ေတွက ထိပ်ဆံုး​က ပါ​ေလတယ်။ အမျိုး​ဇာတ်ြမင့်​ရံုသက်သက်​ေတာ့​မဟုတ်ဘူး​။ အကျင့်​သီလ စာဂများ​လည်း​ ြပည့်​စံုရတယ်။ သက်သတ်လွတ်စား​တဲ့​သူ​ေတွက ပိုစင်ြကယ်သတဲ့​။ သူတို့​ဆီမ​ေတာ့​ ​ေလယာဉ်ပျံစီး​ရင်​ေတာင် သက်သတ်လွတ်စာက မြဖစ်မ​ေန စီမံထား​ရ​ေလတယ်။ ဆံပင်ရှည်ရှည် အရပ်ြမင့်​ြမင့်​နဲ့​ ကာရီး​နား​ကပူး​ရ်ဆိုတဲ့​ မင်း​သမီး​က​ေလး​ေတာင် သက်သတ်လွတ်စား​တဲ့​ ပု​ေဏ္ဏး​မ​ေလး​မှန်း​ သိလိုက်ရ​ေတာ့​ ပိုချစ်စရာ​ေကာင်း​သွား​တယ်။ အဆင်တန်ဆာအား​ြဖင့်​ေတာ့​ ဝတ်ြဖူစင်ြကယ်ဝတ်တဲ့​အမျိုး​ပါ။

    အမျိုး​သား​ေတွက ကတံုး​တံုး​ထား​ြပီး​ ဦး​ဆံမျှင်က​ေလး​ မြဖစ်စ​ေလာက်ကို အုန်း​သီး​ ြကွက်ြမီး​တန်း​သလို ချန်ထား​ြကတယ်။ ပိတ်ြဖူပုဆိုး​ပါး​က​ေလး​ကို ​ေအာက်ပိုး​ကျိုက်ြပီး​ သိုရင်း​လက်ရှည်ဝတ်၊​ ​ေဖာ့​ြဖူနှစ်စ​ေထာင်​ေပါင်း​တယ်။ နဖူး​ေပါ် ပါး​ေပါ်မှာ ထံုး​စင်း​က​ေလး​ေတွ ြခယ်​ေလ့​ရှိတယ်။ အမျိုး​သမီး​ေတွက ချည်သား​ဆာရီအြဖူကိုပဲ ဆင်ပါတယ်။ ခင်ပွန်း​လင်သည်ကို ကျွန်ပမာလုပ်​ေကျွး​ြပုစု​ေလ့​ရှိပါသတဲ့​။ စူဇကာပုဏ္ဏား​ြကီး​ကို လူယုတ်မာတစ်​ေယာက်ြဖစ်သွား​ေစသူက​ေတာ့​ သူ့​ရဲ့​ေြမး​အရွယ် မယား​အလိမ္မာက​ေလး​ အမိတ္တာပံုပဲ မဟုတ်လား​။

    အ​ေြကွး​နဲ့​သိမ်း​ထား​တဲ့​ လင်အိုြကီး​ကို ရို​ေသသမှု လုပ်​ေကျွး​ြပုစုလွန်း​အား​ြကီး​လို့​ အိမ်နီး​ချင်း​ပု​ေဏ္ဏး​မ​ေတွက ရိုက်​ေမာင်း​ပုတ်​ေမာင်း​လုပ်တာနဲ့​ လက်တိုလက်​ေတာင်း​ အ​ေစအပါး​ေလး​ ရှာ​ေပး​ခိုင်း​ေတာ့​ ပိုက်ဆံကမရှိ၊​ ကပ်​ေစး​ကနည်း​တဲ့​ ပုဏ္ဏား​ပီပီ အလကား​ရရာရ​ေြကာင်း​ အနံ့​ခံရင်း​ ​ေဝဿန္တရာ မင်း​ြကီး​ဆီ​ေရာက်သွား​တာ​ေလ။ ခက်တာက ဝကင်္ပါ​ေတာင်မှာဆို​ေတာ့​ အနည်ထိုင်ချိန်မှာ မင်း​ေရာက်လာဆိုြပီး​ လှူစရာ ဘာမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ ပုဏ္ဏား​တို့​ဇွဲဟာ ငါး​မရလည်း​ ​ေရတင်ချိုး​ြပန်တဲ့​အစား​ထဲ​ေတာ့​ မပါ​ေလဘူး​။ ပါး​စပ်က​ေလး​စိုက်ရတဲ့​ဥစ္စာ။ ဘုရား​ဆုပန်မင်း​ေယာကင်္ျား​ြကီး​က ဘာတွန့်​တို​ေနစရာအ​ေြကာင်း​ရှိသလဲဆိုြပီး​ ဂဏှာနဲ့​ဇာလီကို အား​မနာလျှာမကျိုး​ ဆက်​ေတာင်း​ြပန်တယ်။ ​ေတာ်ရံုဖွဲနပဲ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ ရိုက်​ေမာင်း​ပုတ်​ေမာင်း​ ဆဲ​ေရး​မာန်မဲသူ​ေတွဆီက ရ​ေအာင်​ေြခရာခံြပီး​ ​ေစတမုဆိုး​လမ်း​ညွှန်မှုနဲ့​ မ​ေရာက်​ေရာက်​ေအာင် သွား​ရှာတာ။ လိုချင်တာရှိလာရင် နတ်သိြကား​ နဂါး​ ဂဠုန် ဂုဏ္ဘန် ယက္ခ​ေတွလည်း​ မမှုဘူး​။

    သူ့​လိုပဲ ပါရမီ​ေတာ်​ေတွြဖည့်​ေပး​ရှာသူ ပုဏ္ဏား​ြကီး​က​ေတာ့​ ပု​ေရာဟိတ်ဆရာြကီး​ ​ေကး​ဝဋ်ပဲြဖစ်ပါတယ်။ သူ့​အစွမ်း​ဟာ မိတ္ထီလာြပည်မှအပ တစ်ရာ​ေသာထီး​ေဆာင်း​မင်း​တို့​ကို စူဠနီြဗဟ္မဒတ်မင်း​ြကီး​ရဲ့​ လက်ခုပ်ထဲက​ေရအြဖစ်ကို ​ေဆာင်ကျဉ်း​ေပး​နိုင်ပါတယ်။ အနုြမူလက်နက်​ေတွ မ​ေပါ်​ေသး​တဲ့​ေခတ်မှာ သူ့​ရဲ့​ စစ်​ေရး​ဗျူဟာအစီအမံ​ေတွက ဒုတိယအ​ေကာင်း​ဆံုး​မို့​သာ တစ်ဆယ့်​ေြခာက်​ေခါဘဏီတပ်ြကီး​ကို စီမံနိုင်တာြဖစ်​ေပလိမ့်​မယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ပုဏ္ဏား​တို့​ဘာဝ လက်​ေဆာင်မက်တတ်တဲ့​ ဝါသနာ​ေြကာင့်​ မ​ေဟာ်သထာသုခမိန် ​ေထာင်း​တာခံလိုက်ရ​ေလတယ်။

    ပုဏ္ဏား​နဲ့​ မကင်း​ရှာ​ေလသူ ြမတ်စွာဘုရား​သခင် ကိုယ်​ေတာ်ြမတ်ဟာ ပရိနိဗ္ဗာန်ြပုလို့​ ဓါတ်​ေတာ်​ေတွ ​ေလာင်ကျွမ်း​ြပီး​ချိန်မှာ​ေတာင် ​ေရစက်မကုန်​ေလ​ေသး​ဘူး​။ ​ေဒါနပုဏ္ဏား​ြကီး​က ဓါတ်​ေတာ်​ေတွ ​ေဝပါ​ေရာလား​။ ြပည်ြပည်မင်း​ေပါင်း​ ဗိုလ်ထုပရိသတ်အလည်မှာ အထင်အရှား​ေဝခဲ့​ေသာ်ြငား​ ဗီအိုင်ပီခွဲတမ်း​က ဦး​ေပါင်း​အြကား​၊​ ခါး​ပိုက်အြကား​နဲ့​ နဂါး​ြပည် နတ်ြပည်​ေတွ​ေရာက်သွား​ေလ​ေတာ့​ အ​ေဝမတတ်ဆရာငတ်ြပီး​ ငါသာ​ေဝသည် ငါသည်ဘာမျှမရပါတကား​ လို့​ ငိုြကီး​ချက်မြဖစ်ရရှာတယ်။ (ငိုပါနဲ့​ကွယ်။ ခု​ေနများ​ လူဝင်စား​ရင် မဲရံုမှူး​ခန့်​မယ်)။

    ရှာလို့​ေဖွလို့​ရသမျှကို မလှူရက်မတမ်း​ရက် စု​ေဆာင်း​သိမ်း​ဆည်း​လွန်း​တာ ​ေသလွန်တဲ့​အခါ​ေတာင် သား​သမီး​အတွက် မထား​ခဲ့​နိုင်ပဲ ​ေြမ​ေအာက်ြမှုပ်သွား​တတ်တဲ့​ဓ​ေလ့​ဟာလည်း​ ပုဏ္ဏား​ြကီး​တို့​စရိုက်ပါပဲ။ ​ေသာ​ေရယျပုဏ္ဏား​ြကီး​ဝင်စား​တဲ့​ ​ေခွး​က​ေလး​ဟာ ဘုရား​ရှင်မိန့်​ြကား​လို့​ သူ့​သား​က အ​ေဖ​ေခါ်တဲ့​အခါမှသာ ဝှက်ထား​တဲ့​ ဥစ္စာ​ေတွကို ြပသပါသတဲ့​။ ဘယ်သူဘယ်ဝါကိုမျှ တစ်ြကိမ်တစ်ခါမျှ မလှူတန်း​ဖူး​ေလတဲ့​ အဒိန္နပုဗ္ဗကဆိုတဲ့​ ပုဏ္ဏား​ြကီး​ဟာ ြမတ်စွာဘုရား​ရှင်ထံ ခစား​ြပီး​ “ အရှင်​ေဂါတမ၊​ အရှင်တို့​အား​ အလှူကိုလည်း​ မ​ေပး​၊​ ဥပုသ်သီလကိုလည်း​ မ​ေဆာက်တည်၊​ ပူ​ေဇာ်ြခင်း​လည်း​ မြပု၊​ တရား​ေတာ်လည်း​ မနာယူ၊​ အရှင်တို့​၌ စိတ်ကိုြကည်ညို​ေစရံုသက်သက်မျှြဖင့်​ နတ်ြပည်၌ြဖစ်​ေသာသူမည်သည် ရှိ​ေကာင်း​ပါ၏​ေလာ။” လို့​ ​ေမး​ေလျှာက်သတဲ့​။ ကုသိုလ်​ေတာင် အလကား​ရမှ လိုချင်တဲ့​အမျိုး​။ ဇာတ်ထဲကပုဏ္ဏား​ေတွက​ေတာ့​ အကုန်လံုး​ ဂံုး​ရုပ်၊​ လူြကမ်း​၊​ လူမိုက်များ​ြဖစ်​ေပ​ေသာ်ြငား​ တကယ့်​အြပင်မှာ ​ေကာင်း​ေသာ ြမတ်​ေသာ ပုဏ္ဏား​ေတွက​ေတာ့​ ပိုများ​ပါတယ်။

    ဗုဒ္ဓသာသနာမှာ ပထမဦး​ဆံုး​ သံဃာအြဖစ်ကိုရြကတဲ့​ ပဥ္စဝဂ္ဂီငါး​ဦး​ဟာ ြဗဟ္မဏပုဏ္ဏား​ စစ်စစ်ြကီး​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။ ​ေလာင်း​မင်း​သား​ဖွား​ေတာ်မူစဉ်ကတည်း​က လက္ခဏာ​ေတာ်ြကီး​ငယ်တို့​ကို ဖတ်ရှုြပီး​ စြကဝ​ေတး​မဏ္ဍတ်မင်း​ ​ေသာ်လည်း​ေကာင်း​၊​ ဘုရား​ရှင်အြဖစ်ကို ​ေသာ်လည်း​ေကာင်း​၊​ ဧကန်ရလတ္တံ့​ လို့​ နှစ်​ေချာင်း​ေသာလက်ညှိုး​နဲ့​ ​ေဟာကိန်း​ထုတ်သွား​ခဲ့​သူ​ေတွပါတဲ့​။ အငယ်ဆံုး​ ​ေကာဏ္ဍညပုဏ္ဏား​က​ေလး​ကသာ တစ်​ေချာင်း​ေသာလက်ညှိုး​နဲ့​ တစ်ခွန်း​ေသာစကား​ကိုဆိုသူပါတဲ့​။ မှန်ချင်မှန် မှား​ချင်မှား​ ရှင်ဘုရင်မြကိုက်တဲ့​စကား​ကိုဆိုလို့​ သူတို့​ေတာင်မှ ြပည်နှင်ဒဏ်အ​ေပး​ခံရ​ေလတယ်။ အဲဒါကမှ သစ္စာတရား​များ​လား​မသိ။
    အဲလိုဆို​ေတာ့​ ပုဏ္ဏား​ဆိုတာ ဂါထာမန္တန် ရွတ်အံတဲ့​အတတ်၊​ နက္ခတ်​ေဗဒင် စီရင်တဲ့​အတတ်​ေတွတင် မဟုတ်ဘူး​။ လက္ခဏာြကီး​ငယ် အသွယ်သွယ်​ေတွနဲ့​ လူရိပ်လူကဲ ခတ်တဲ့​အတတ်၊​ အတိတ်တ​ေဘာင်၊​ စနည်း​နိမိတ်များ​ နာြကား​ဖတ်ရှုတဲ့​အတတ်လည်း​ ကျွမ်း​ကျင်​ေလ့​ရှိမှန်း​ သိအပ်တယ်​ေနာ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ​ေလာကီသား​များ​ပီပီ တံစိုး​လက်​ေဆာင်မရရင် ဥမ္မာဒန္တီကို​ေတာင် အမယ်အိုလို့​ ​ေလျှာက်တင်တဲ့​အခါလည်း​ ​ေလျှာက်​ေလတယ်။ မျက်မြမင်ပုဏ္ဏား​ေလး​ေတွ ဆင်ဆိုသည်မှာ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်​ဆိုချက်​ေတွက​ေတာ့​ သည်က​ေန့​ထိ မှတ်သား​သင်ယူလို့​ မဆံုး​ေသး​ဘူး​ မဟုတ်လား​။

    ခတ္တိယဇာတ်အနွယ် သာကီဝင်မင်း​မျိုး​ကလာတဲ့​ ြမတ်ဗုဒ္ဓသာသနာမှာ ပုဏ္ဏား​မျိုး​နွယ်​ေတွ ထိပ်ထိပ်ြကဲြဖစ်ကုန်ြကလို့​ ရှင်​ေဒဝဒတ်တို့​၊​ ရှင်တိဿမ​ေထရ်ြကီး​တို့​က ရင်တွင်း​ခံစား​ချက်​ေတွ ြပင်း​ထန်ကုန်ရတာလို့​လည်း​ ဆိုပါတယ်။ ရှင်​ေမာဂ္ဂလန် နဲ့​ ရှင်သာရိပုတ္တရာတို့​ဟာ ​ေမာဂ္ဂလိပု​ေဏ္ဏး​မြကီး​နဲ့​ သာရီပု​ေဏ္ဏး​မြကီး​တို့​က ​ေမွး​ဖွား​တဲ့​သား​ေတွြဖစ်လို့​ အမိရဲ့​ အမည်ကို အမှီြပုြပီး​ နာမ​ေတာ်ရြက​ေလတယ်။ ရှင်မဟာကဿပကိုယ်​ေတာ်ြကီး​ဟာလည်း​ ပိပ္ပလိအမည်ရှိ ပုဏ္ဏား​ဘဝက​ေန ရဟန်း​ဝတ်ြပီး​ မျိုး​နွယ်ကို အမှီြပုလို့​ ကဿပ အမည်တွင်ခဲ့​ပါသတဲ့​။ အား​လံုး​ဟာ ဧတဒဂ်ရ ရဟန္တာမ​ေထရ်ြကီး​များ​ြဖစ်တယ် ဆိုတာ​ေတာ့​ သိြပီး​သား​ ြဖစ်​ေပလိမ့်​မယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ပုဏ္ဏား​လို့​ဆိုလိုက်ရင် အား​လံုး​ကို ဖာတ်ထဲကလူြကမ်း​ရုပ်ြကီး​များ​အြဖစ် သိမ်း​ြကံုး​ြပီး​ အြမင်မမှား​သင့်​ဘူး​။

    ဗုဒ္ဓသာသနာ​ေတာ်နဲ့​ မြကံုြကိုက်တဲ့​ သာသနာပကာလများ​မှာဆိုရင် ပုဏ္ဏား​ဆိုတာ လှူဖွယ်ဝတ္ထုတို့​ကို လက်ခံ​ေဆာင်ယူထိုက်တဲ့​ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်ထဲမှာ ပါ​ေလတယ်။ ရဟန်း​သံဃာ​ေတွမှ မရှိပဲကိုး​။ ဘုရား​ေလာင်း​ယုန်မင်း​ သူ့​ကိုယ်သူမီး​ပံုအတွင်း​ခုန်ဆင်း​ြပီး​ လှူဒါန်း​ခဲ့​တာဟာ ပုဏ္ဏား​အသွင်​ေဆာင်ထား​တဲ့​ သိြကား​မင်း​ကိုပါ။ သံဃာ့​ဂုဏ်​ေတာ်ထဲမှာပါတဲ့​ အနုတ္တရံ ပုညခတ္တံ ​ေလာကသာ ​ေကာင်း​မှုကုသိုလ်များ​ စိုက်ပျိုး​ရာ လယ်ယာ​ေြမ​ေကာင်း​သဖွယ်ြဖစ်​ေသာ ဆိုတဲ့​ ဂုဏ်ပုဒ်​ေလာက် ဒါနအကျိုး​ေပး​မသန်နိုင်​ေပမယ့်​ အလ္လဇီ ဒုသီလ​ေတွကို “ပါလို၏” ရည်မှန်း​လို့​ လှူဒါန်း​တာထက်စာရင်​ေတာ့​ ကုသိုလ်ရတာ အမှန်ပဲတဲ့​။ (ဟုတ်ပါ့​မလား​ ​ေမာင်ကာဠုရယ်။ သည်​ေနရာမှာ​ေတာ့​ သ​ေဘာထား​ ကွဲလွဲချင်လိုက်ပါဘိ) ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ပုဏ္ဏား​ရဲ့​ ဂုဏ်သတ္တိ​ေတွဟာ ​ေဩာင်း​.. ​ေဇယျတု​ေတွ၊​ ဥံု ဖွ​ေတွတင်မကဘူး​။ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်များ​လည်း​ ြဖစ်​ေလတယ်လို့​ ြဖည့်​မှတ်လိုက်ြကပါဦး​။

    ပုဏ္ဏား​ဆရာြကီး​ေတွဟာ ဂါထာမန္တန်၊​ ပါဠိပါဋ်္ဌသား​ေတွအြပင် သက္ကတဘာသာတို့​။ သသင်္ကရိုက်ဘာသာတို့​ကိုလည်း​ တတ်ကျွမ်း​ေလတဲ့​အတွက် မဟာဝိသုဒ္ဓာရံုဆရာ​ေတာ်ဘုရား​ြကီး​ေတာင် ငယ်စဉ်က ပုဏ္ဏား​ြကီး​တစ်ဦး​ထံမှာ တပည့်​ခံလို့​ ကျမ်း​စာများ​သင်ယူဖူး​ပါသတဲ့​။ ဆရာ​ေတာ်က သူ့​ဆရာပုဏ္ဏား​ေတာ်က​ေလး​ကို ကျီစယ်လို​ေတာ့​ ပါဠိဘာသာနဲ့​ “​ေခတ်ကာလပုဏ္ဏား​များ​နှယ် ​ေရှး​ေရှး​ကလိုြဖင့်​ မဟုတ်​ေတာ့​ေပဘူး​။” လို့​ ဆိုပါသတဲ့​။ ပုဏ္ဏား​ပါဆိုမှ သည်လို​ေသး​ေသး​တင်လို့​ ရရိုး​လား​။ “အိမ်း​.. ​ေခတ်ကာလ ​ေမာင်ပဥ္စင်း​များ​ကလည်း​ ​ေရှး​ေရှး​ကလိုြဖင့်​ မဟုတ်​ေတာ့​ေပ​ေကာကွယ်။” လို့​ ခွန်း​တံု့​မခံ ​ေချပပါသတဲ့​။ “သမ​ေဏာစ ြဗဟ္မ​ေဏာစ သမဏ ြဗဟ္မဏာ” လို့​ မှတ်သား​စရာြဖစ်သွား​တာ​ေပါ့​။ ဟုတ်ပါရဲ့​ေလ။ ခု​ေခတ်ြကီး​မှာ ပုဏ္ဏား​ေတွ ကွယ်ကုန်လို့​ ဇာတ်စင်​ေတွ​ေပါ်မှာ ကန့်​လန့်​ကာအ​ေနာက်နား​ကို ပုဏ္ဏား​ကွယ်လို့​ေခါ်တာ​ေတာ့​ ဟုတ်ဟန်မတူပါဘူး​။

    ဇာတ်ထဲမှာ မဟုတ်လည်း​ အြပင်​ေလာကမှာ ပုဏ္ဏား​ေတာ်ြကီး​ေတွ ​ေတွ့​ေတွ့​ေနမိသား​ပဲ။ တီဗီမှာ သတင်း​ေြကညာတဲ့​သူ​ေတွလည်း​ မဂင်္လာ​ေဆာင်​ေတွ လိုက်ြပီး​ ပုဏ္ဏား​ဟန်က​ေလး​နဲ့​ ပုဏ္ဏား​သံ​ေပး​ြကတယ်။ ဘုရား​တည်မလို့​ အုတ်ခဲြကီး​ေတွ ​ေရွှ​ေရာင်​ေငွ​ေရာင်ပတ်ြပီး​ ရတနာစိန်​ေကျာက် ဇယ်​ေတာက်တမ်း​ကစား​ြကတဲ့​အခါမှာလည်း​ နှစ်စ​ေထာင်က​ေလး​နဲ့​ ပုဏ္ဏား​ေယာင်​ေဆာင်ြကတယ်။ ကျုပ်တို့​က မျိုး​နဲ့​ရိုး​နဲ့​ အခါ​ေပး​လာြကတဲ့​ ပုဏ္ဏား​စစ်စစ် ​ေရမ​ေရာဘူး​ဆိုတဲ့​ ဆရာြကီး​များ​က​ေတာ့​ မင်း​သား​များ​လို ရက်ြကိုချိတ်မှ အဆင်​ေြပ​ေပလိမ့်​မယ်။ ဒါ​ေတာင် ကျုပ်တို့​လူသာမန်​ေတွ သိြမင်နိုင်ခွင့်​မရတဲ့​ ယြတာမန္တန် အစီအမံ​ေတွ အများ​ြကီး​ရှိ ဆိုပဲ။ ကွန်ြပူတာနဲ့​ စက်ခလုပ်နှိပ်ြပီး​ဖွင့်​လှစ်အပ်​ေသာ အိုင်တီ​ေခတ်ြကီး​မှာလည်း​ ပုဏ္ဏား​ဆိုတာ စစ်မှန်ရာရှာ​ေဖွ၍ ​ေဆာင်ထား​အပ်​ေသာ၊​ အခါအရာသင့်​ေတာ်ရန်စီမံမှုအတွက် မပျက်မကွက် အြကံဉာဏ်​ေတာင်း​ခံအပ်​ေသာ မရှိမြဖစ်ပုဂ္ဂိုလ်ထူး​ထဲမှာ ပါ​ေနဆဲပဲ။ အခါမသင့်​ရင် အခွင့်​မသာဘူး​ဗျ။ မယံုမရှိနဲ့​။ ​ေြမာက်ကိုရီး​ယား​က ဒံုး​ပျံြကီး​ ​ေဝဟင်မ​ေရာက်ပဲ ​ေရြပင်​ေအာက်ငုပ်လျှိုး​သွား​တာ ပုဏ္ဏား​ေတာ်​ေတွနဲ့​ မတိုင်ပင်မိလို့​ ြဖစ်လိမ့်​မယ်။ အာကာသဓါတ် အား​နည်း​ေနတာကိုး​။

    ဆရာြကီး​မင်း​သိခင်္က​ေတာ့​ ပုဏ္ဏား​ဘကွန်း​ဝတ္ထုထဲမှာ နံမယ်တူ ပံုနား​ဘကွန်း​တစ်​ေယာက်နဲ့​ မိတ်ဆက်​ေပး​သွား​တယ်။ ကူလီလုပ်ခဲ့​တဲ့​ဘကွန်း​ချင်း​ အတူတူ​ေပမယ့်​ အဲသည်တစ်​ေယာက်က ဘာကိုသယ်ခိုင်း​ခိုင်း​ ပံုပံုြပီး​နား​တတ်လွန်း​လို့​ ပံုနား​ဘကွန်း​လို့​ ​ေခါ်ပါသတဲ့​။ အလုပ်သာ လက်​ေကျာတင်း​ေအာင်မလုပ်ချင်တာ သူကလည်း​ ကိုဘကွန်း​လို သူ​ေဌး​ြကီး​ေတာ့​ ြဖစ်ချင်​ေသး​သတဲ့​။ အခုလည်း​ ပုဏ္ဏား​လိုလိုအ​ေယာင်​ေဆာင်ထား​တဲ့​ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်တစ်ချို့​ကို ပံုနား​ေတွများ​ ြဖစ်​ေနမလား​ လို့​ ​ေစာ​ေြကာမိပါတယ်။ အလှူခံတဲ့​ေနရာမှာ​ေတာ့​ ဗုဒ္ဓဝင်ဇာတ်​ေတာ်ထဲက စူဇကာပုဏ္ဏား​ြကီး​ေတာင် ထိုင်ငိုသွား​ေလာက်ပါရဲ့​။ ဘာမှ​ေတာင်း​စရာရမ်း​စရာမရှိရင် ပင်လယ်ထဲက​ေရ​ေတွကို ရံုး​ြပင်ကန္နား​ တရား​တ​ေဘာင်ခင်း​လို့​ေတာင်း​တယ်။ တကာ​ေတာ်​ေရ​ေြမ့​ရှင်ြကီး​ေတွရဲ့​ သဒ္ဒါတရား​ကို လာစမ်း​သလား​ မှတ်တာပဲ။ ​ေဝဿန္တရာမျိုး​ရိုး​နဲ့​ စူဇကာမျိုး​ရိုး​ ပါရမီြဖည့်​ဘက်နှစ်ဦး​ အခုမှ​ေတွ့​ြကရ။

    သမုဒ္ဒရာ​ေရ ဘယ်သူကုန်​ေအာင် ​ေသာက်နိုင်မှာလိုက်လို့​။ ယူ​ေစဗျား​။ သူတို့​ခမျာ ဘယ်​ေလာက်စား​ရမဲ့​မဲ့​ ​ေသာက်ရမဲ့​မဲ့​ြဖစ်​ေနရှာသလဲဆိုတာ ​ေရွှြပည်ရခိုင်က အလှူ​ေပး​ကိုယ်စား​လှယ် အန်ဂျီအို​ေတွ အသိဆံုး​ပဲ။ သလိပ်ပိုး​ေတွ့​ တီဘီလူနာ​ေတွအတွက် ​ေဆး​အလကား​ေပး​ရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ လမ်း​စရိတ်၊​ စား​စရိတ်၊​ ​ေဆး​ကုစရိတ်ပါ ​ေထာက်ပံ့​တယ်ဆိုလို့​ ပိုး​ေတွ့​တီဘီလူနာ​ေတွရဲ့​သလိပ်ခွက်က​ေလး​ေတွဟာ ​ေရာင်း​စား​လို့​ေတာင်ရတယ်။ ဘာလုပ်ဖို့​ ​ေပျာက်​ေအာင်ကု​ေန​ေတာ့​မှာလဲ။ မိုး​လင်း​ရင် ​ေဆး​ရံုဝ ထိုင်​ေန၊​ ဝယ်သူလာ​ေတာ့​ “အဟမ်း​ .. ​ေရာ့​။ ​ေပး​ သံုး​ေထာင်” ဆို အို​ေက​ေနြပီ။ ​ေဆး​ြပန်​ေရာင်း​စား​တာကလည်း​ ရဦး​မှာ။

    သလိပ်က​ေရွှြဖစ်​ေအာင် ဘိုး​ဘိုး​ေအာင်​ေတာင် ဖိုမထိုး​တတ်ဘူး​။ အမယ် .. ဝယ်သူကလည်း​ တရင်း​တနှီး​ ​ေပး​ဝယ်လာရတဲ့​ သလိပ်က​ေလး​ကို ​ေဆး​ခန်း​ေရှ့​နား​ေရာက်ကာနီး​မှ ြမတ်ြမတ်နိုး​နိုး​ အာခံတွင်း​ထဲ သွင်း​လို့​ငံုကာ ကိုယ့်​သလိပ်အြဖစ် အစစ်ခံြက​ေလတယ်။ နှယ်နှယ်ရရမှတ်လို့​။ ဒါ ပိုး​ေတွ့​သလိပ်။ မ​ေတွ့​ရင် ပိုက်ဆံြပန်​ေတာင်း​လို့​ရတယ်။ သူ့​ေဆး​ခန်း​နဲ့​သူ၊​ သူ့​အလှူ့​တကာနဲ့​သူဆို​ေတာ့​ တယ်လည်း​ေပျာ်စရာ​ေကာင်း​တာ​ေဝ့​။ ကိုယ်ဝန်သည်​ေတွလည်း​ ရှူရှူး​ေရာင်း​လို့​ရတယ်။ ​ေယာကင်္ျား​ြကီး​ေတွသာ လာမဝယ်မိ​ေစနဲ့​။ သူတို့​အရပ်ထဲ ဟို​ေရာဂါပိုး​များ​ေတွ့​လို့​က​ေတာ့​ မ​ေသမချင်း​ ထမင်း​စား​ေဆး​ကုလက်မှတ်ရတာမို့​ လက်ခ​ေမာင်း​များ​ ခတ်​ေလမလား​။

    ​ေဝဿန္တရာအ​ေလာင်း​နဲ့​ စူဇကာအ​ေလာင်း​ေတွရဲ့​ အလှူ​ေတာ်မဂင်္လာမှာ ဘာကိစ္စ ကျုပ်တို့​က မာရ်နတ်​ေနရာ က​ေနဦး​မှာလဲ ​ေနာ့​။ သာဓုသာ ​ေခါ်လိုက်ြကပါစို့​။ သာဓု အ​ေြမှာက်တစ်သိန်း​ ​ေခါ်နင်း​ကီး​မယ်။ ငှဲ့​ ငှယ်…၊​ ငှဲ့​ ငှယ် …. ။ လာထား​ ကမယ်။ ကျနား​ပါး​နာ ကျနား​ပါး​နာ … ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ။ ကျနား​ပါး​နာ ကျနား​ပါး​နာ … ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ။ ကျနား​ပါး​နာ ကျနား​ပါး​နာ …. ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ ​ေဂျ။

    ပံု /
    စိန္တာမယ သုတမယ၊​ မ​ေနာမရ၊​ ဂမ္ဘီမရ၊​ ဘာဆိုတာမှမရ
    ဒဂံုအ​ေကျာ်တရိုး​က ပုဏ္ဏား​ေတာ်စိုး​။
    (မှတ်ချက်။ ဦး​ရှင်ြကီး​ မတင်ပါ)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.