• “​ေမတို့​ချယ်ရီ​ေြမာင်”

    ​ေတာင်​ေပါ်မှာ ပွင့်​တဲ့​ပန်း​ ဘာပန်း​ရယ်လို့​ေခါ်ပါတယ် လို့​ေမး​လာရင် ​ေရ​ေရရာရာ ​ေြပာစရာအ​ေြဖမရှိ​ေပမယ့်​ ခရမ်း​ေရာင် အနုအရင့်​မှာ အြဖူဖတ်က​ေလး​ေတွလည်း​ စွက်ထား​တဲ့​ ပန်း​ပွင့်​က​ေလး​ေတွ ​ေဝ​ေန​ေအာင် ပွင့်​ေနတာ လှ​ေတာ့​အလှသား​ပါ​ေလ။ ချင်း​ေတာင်​ေပါ်မှာဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေတာင်ဇလပ်ပန်း​ေတွပွင့်​ြပီး​ အနီ​ေရာင်ရှိသတဲ့​။ အညာမှာ​ေတာ့​ လက်ပံပွင့်​ေတွ ​ေလအတိုက် ​ေြကွလိုက်တဲ့​အခါ တဝဲဝဲလွင့်​လို့​ ​ေလယာဉ်ပမာ လို့​ဆိုတယ်။

    ရှမ်း​ရိုး​မ​ေတာင်ြကီး​ေပါ်မှာ​ေတာ့​ ချယ်ရီပန်း​ေတွ ​ေဝ​ေဝဆာဆာရှိတာမို့​ သူ့​ကို ချယ်ရီ​ေြမလို့​ေတာင် ​ေခါ်ြကတယ်။ အခုဆို အ​ေရှ့​ရိုး​မလည်း​ ​ေရာက်ခဲ့​ြပီ။ အ​ေနာက်ရိုး​မမှာလည်း​ တစ်နှစ်ကူး​လို့​ တစ်နှစ်ကျူး​ြပန်​ေတာ့​ အသစ်ဖူး​ခဲ့​ရြပန်​ေချြပီ။ ​ေရြကည်ြကည် မြကည်ြကည်၊​ ြမက်နုနု မနုနု၊​ သွား​ဟဲ့​ လို့​ ​ေစလာရင် သခင်များ​ ထား​သ​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေနခဲ့​တာချည့်​ပါပဲ။ ​ေကျး​ဇူး​ေတာင်တင်ရ​ေသး​တာပ။ နို့​မို့​ သည်လို ​ေဝး​လံ​ေခါင်ဖျား​ ဘယ်သူက တကူး​တက သွား​လည်ြဖစ်မှာတုန်း​။ ​ေရာက်တဲ့​အရပ်မှာ အဆင်​ေြပစွာ အသက်​ေမွး​ေနထိုင်တတ်တဲ့​ အရည်အချင်း​ဟာ ဝန်ြကီး​ဌာနြကီး​က ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​တာ အစစ်အမှန်ပါပဲ။ သူများ​တကာ​ေတွထက် ပိုချစ်လို့​ ကိုယ့်​ချည့်​ပဲ ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ေနတဲ့​ေစတနာကို အခုမှပဲ အမှန်အကန် သ​ေဘာ​ေပါက်​ေလ​ေတာ့​တယ်။

    သည်ကလည်း​ ​ေပး​အပ်​ေသာ တာဝန်များ​ကို ​ေကျပွန်စွာ ထမ်း​ေဆာင်လျက်ပါဗျာ။ နိုင်ငံ​ေတာ်ကတာဝန်​ေတွတင် ဘယ်ကလိမ့်​မတုန်း​။ ​ေဖ့​စ်ဘုတ် မျက်နှာ​ေပါ်က ချစ်​ေသာပရိသတ်ြကီး​ရဲ့​ “အချိန်မှန်မှန် စာ​ေရး​ပါ​ေနာ် ကိုကို​ေနာ်” ဆိုတဲ့​ တာဝန်​ေတွကိုပါ မပျက်မကွက် ထမ်း​ေဆာင်​ေနပါတယ်။ အခုဆိုရင် ​ေရွှြပည်ရခိုင် အ​ေြကာင်း​လည်း​ အတန်အသင့်​ နှံ့​နှံ့​စပ်စပ် သိခဲ့​ြပီ။ နဂါး​ြပည်လို့​ သူတို့​ဘာသူတို့​တင်စား​တဲ့​ ဘူတန်နိုင်ငံအ​ေြကာင်း​လည်း​ တီး​မိ​ေခါက်မိ ရှိြကြပီ။ အညာလွမ်း​ချင်း​၊​ မန္တ​ေလး​ချီး​မွှန်း​ခန်း​ေတွလည်း​ ထပ်ခဲ့​ြပီ။ သည်တခါ​ေတာ့​ ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ ရှမ်း​ြပည်​ေြမာက်ပိုင်း​က လား​ရှိုး​ြမို့​ကို အလည်သွား​ြကစို့​လား​။

    လား​ရှိုး​ြမို့​ကို ပထမဦး​ဆံုး​အြကိမ်​ေရာက်ဖူး​တုန်း​က အစိုး​ရအလုပ်မဝင်ခင် အင်တာဗျူး​ေြဖတဲ့​အခါ ဒုတိယဦး​စား​ေပး​သွား​မယ့်​ြမို့​ကို လား​ရှိုး​ လို့​ ြဖည့်​လိုက်တဲ့​အတွက် ​ေရာက်ဖူး​တယ်ရှိ​ေအာင် သွား​ြကည့်​ချင်​ေနခိုက် ​ေဆွမျိုး​လိုခင်​ေနတဲ့​ မိတ်​ေဆွဇနီး​ေမာင်နှံက သား​ဦး​ကိုယ်ဝန်ကို ဇာတိမှာ ြပန်​ေမွး​လိုတယ်ဆို​ေတာ့​ ဗိုက်​ေစာင့်​ေပး​ရင်း​ အလည်လိုက်ခဲ့​မယ်ဆိုြပီး​ တစ်လကိုး​သီတင်း​ သွား​ေနြဖစ်တာပါ။ အခုဆို အဲသည်သမီး​က​ေလး​ေတာင် သွား​ဘက်ဆိုင်ရာ​ေဆး​တက္ကသိုလ် ​ေရာက်သွား​ြပီ။ ကိုယ်က​ေတာ့​ မ​ေန့​တ​ေန့​ကလို ထင်​ေနတုန်း​။ ပထမဦး​ဆံုး​အြကိမ် ​ေလယာဉ်ပျံစီး​ဖူး​တာလည်း​ အဲဒီတုန်း​ကမှ​ေပါ့​။ ​

    ေလယာဉ်​ေပါ်ကဆင်း​လိုက်တာနဲ့​ ​ေအး​စိမ့်​ေနတဲ့​ ပတ်ဝန်း​ကျင်​ေလထုကို ခံစား​လို့​ရတယ်။ ြမို့​တြမို့​လံုး​ ​ေြမြပန့်​ရယ်လို့​ သိပ်မရှိပဲ ကုန်း​တက်ကုန်း​ဆင်း​ေတွချည့်​ပဲ။ အခုလက်ရှိရှိ​ေနတဲ့​ ​ေရွှတိဂံုပံုတူ​ေစတီ၊​ မဟာမုနိပံုတူဘုရား​၊​ ြမို့​ေတာ်ခန်း​မ ဆိုတာ​ေတွ​ေတာင် မရှိ​ေသး​ဘူး​။ ြမို့​ေဟာင်း​ြကီး​ကျ​ေနတာပဲ။ လား​ရှိုး​ေဟာ်တယ်က ​ေတာ်​ေတာ်သစ်ြပီး​ ခမ်း​နား​တဲ့​ အ​ေဆာက်အဦ ြဖစ်​ေနတုန်း​။ ပန်အုပ်​ေကျာင်း​နား​က ရပ်ကွက် (၅) မှာ ​ေနခဲ့​ပါတယ်။ စည်လည်း​မစည်လွန်း​သလို လူ​ေြခလည်း​ မတိတ်လွန်း​၊​ သွား​ေရး​လာ​ေရး​လည်း​ ​ေတာ်​ေတာ် အဆင်​ေြပတဲ့​ ​ေနရာ​ေလး​ဗျ။ သူ့​ထက်​ေကာင်း​တာ​ေတာင် သူ့​ေလာက် မ​ေကာင်း​နိုင်တာက​ေတာ့​ ကိုယ်​ေနတဲ့​အိမ်ဟာ ကျန်း​ဝူကျိက​ေလး​ ​ေအာ်​ေမ့​ဂိုဏ်း​ထဲ​ေရာက်သွား​တဲ့​အလား​ ​ေကာလိပ်​ေကျာင်း​သူ ညီအမအပျို​ေချာ​ေလး​သံုး​ေယာက်ရယ်၊​ စာ​ေပး​စာယူတက်​ေနတဲ့​ ညီမဝမ်း​ကွဲ​ေလး​ေတွရယ်၊​ ​ေခါင်သူြကီး​ အပျို​ေခါင်း​လုပ်​ေနတဲ့​ အ​ေဒါ်အပျိုမြကီး​တြကီး​တစ်​ေယာက်ရယ် (သူက​ေတာင် ကိုယ့်​ထက်ငယ်​ေသး​တယ်) ရှိပါတယ်။

    တစ်​ေယာက်တစ်​ေယာက်စီရဲ့​ သူငယ်ချင်း​အ​ေပါင်း​အသင်း​ေတွနဲ့​ဆိုရင် စဉ်း​စား​သာြကည့်​ပါ​ေတာ့​။ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ဟိုနား​သည်နား​ ကိုယ့်​ဘာသာ လည်ချင်ပတ်ချင်လည်း​ ​ေနာက်က မြငီး​မြငူလိုက်ပို့​ေပး​မယ့်​ က​ေလး​လူလည် ​ေမာင်ငယ်​ေလး​နှစ်​ေယာက်လည်း​ ရှိ​ေသး​သဗျား​။ ဘာလို​ေသး​လဲ မထင်နဲ့​ဦး​။ အဲသည်တုန်း​က လား​ရှိုး​မှာ လိုင်စင်မပါတဲ့​ကား​ေတွ အရမ်း​ေဈး​ေပါ​ေနလို့​ အဲသည်အိမ်မှာတင် ကား​သံုး​စီး​၊​ ဆိုင်ကယ်နှစ်စီး​ရှိတယ်။ ဒါကိုမှ ရှင်ြပုတုန်း​က ​ေရွှထီး​ေဆာင်း​ရသလို မ​ေြပာရင် ဘယ်လို​ေြပာရမလဲ​ေနာ့​။

    လား​ရှိုး​သူ လား​ရှိုး​သား​ေတွရဲ့​ စိတ်​ေနစိတ်ထား​က​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ ​ေဖာ်​ေရွပွင့်​လင်း​ြပီး​ ​ေပျာ်​ေပျာ်​ေနတတ်၊​
    အ​ေကာင်း​ြကိုက်တတ်ြကပါတယ်။ ပိုက်ဆံရှာဖို့​ အပျင်း​မြကီး​သလို ပိုက်ဆံသံုး​ဖို့​လည်း​ လက်မတွန့်​တတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​ထက်ငယ်တဲ့​သူ​ေတွ​ေပမယ့်​ စီး​ပွား​ေရး​မှာ ကိုယ့်​ထက်​ေတာ့​ လည်တာချည့်​ပဲ။ ကုန်သွယ်မှု အချက်အချာလမ်း​မြကီး​ေပါ်မှာ ြကီး​ြပင်း​လာြကလို့​ ထင်ပါရဲ့​။ သူသူကိုယ်ကိုယ် ရှမ်း​စကား​ တရုတ်စကား​ ​ေရပက်မဝင်​ေအာင် ​ေြပာတတ်ဆိုတတ်သလို ြမန်မာလိုလည်း​ ချက်ချက်ြခာြခာ ​ေြပာတတ်တာပါပဲ။ မူဆယ် လား​ရှိုး​ခရီး​ေလာက်ကိုလည်း​ အိမ်ဦး​ြကမ်း​ြပင် ကူး​သန်း​ေရာင်း​ဝယ်တတ်ြက​ေတာ့​ ြပည်မြကီး​ကက​ေလး​ေတွလို သင်တန်း​ေတွတက်၊​ စီဗီ​ေတွ​ေလျှာက်တင်၊​ အသိရှိမှ အလုပ်ရတဲ့​ အစား​မျိုး​ မဟုတ်ပါဘူး​။ အဲသလို ရံုး​ထိုင်အလုပ်မျိုး​ကိုလည်း​ ပျင်း​စရာ​ေကာင်း​လို့​ သိပ်စိတ်မဝင်စား​ြကဘူး​။ သူတို့​က ဆိုင်ဖွင့်​စား​ရင်​ေတာင် ဆိုင်မှာ ဖင်ြမဲြမဲမထိုင်ပဲ ဝင်ချည်ထွက်ချည် ြကီး​ြကပ်​ေရာင်း​ဝယ်ချင်ြကတာ။

    ပိုက်ဆံရှာတဲ့​ေနရာမှာ ကတွတ်​ေပါက်က ဗျိုင်း​ေစာင့်​သလို အထိုင်မချပဲ လက်ပံပင်ဆက်ရက်ကျသလို ြမူး​ြမူး​ပျံပျံ သွက်သွက်လက်လက် အလုပ်လုပ်​ေလ့​ရှိတယ်။ မိန်း​က​ေလး​ေတွဆို လုပ်မစား​ချင်လို့​သာ​ေနမယ်။ ဆံပင်ညှပ်၊​ ​ေခါင်း​ေလျှာ်၊​ မျက်နှာ​ေဆး​၊​ အလှြပင်၊​ အကုန်လုပ်တတ်တယ်။ အ​ေရာင်း​အဝယ်​ေအး​သွား​ရင် ချက်ချင်း​ြဗူတီပါလာ ​ေကာက်ဖွင့်​ချင် ဖွင့်​တာ။ အချက်အြပုတ်ဘက်ကျ​ေတာ့​လည်း​ ြမန်မာဟင်း​ ရှမ်း​ဟင်း​ တရုတ်ဟင်း​ ဘာြဖစ်ြဖစ် အစပ်အဟပ်တည့်​ေအာင် ချက်တတ်တယ်။ အဝတ်အစား​မှာ​ေတာ့​ ကိုယ်တိုင်မချုပ်တတ်​ေပမယ့်​ အပ်ချုပ်သည် စိတ်ညစ်ရ​ေလာက်​ေအာင် ဟိုလိုသည်လို လိုချင်တာ မရမချင်း​ ဂျီး​ထူတယ်။ ပွဲစား​တန်း​သွား​စရာ မလိုပဲ အိမ်ကကား​ေတွကို ဖုန်း​တစ်လံုး​နဲ့​ အတက်အကျ ကား​ေကျာ​ေမာ်ဒယ် စနည်း​နာြပီး​ ​ေရာင်း​တတ်ဝယ်တတ်တဲ့​ စီး​ပွား​ေရး​ နား​မျက်စိလည်း​ ရှိတယ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ လား​ရှိုး​သူကိုယူရင် အိမ်တွင်း​မှုလုပ် သိမ်း​ထုပ်​ေသချာ အိမ်ရှင်မမျိုး​ထက်၊​ ဒိုး​တူ​ေဘာင်ဘက် စီး​ပွား​ရှာရင်း​ အိမ်ကို မလစ်ဟင်း​ေအာင် စီမံမယ့်​ မိုဘိုင်း​အိမ်ရှင်မပဲ ရဖို့​များ​တယ်။ ကိုယ်ကလွဲရင် အတဲ့​သူကို လား​ရှိုး​မှာ မရှာနဲ့​ ​ေမာမယ်။

    လား​ရှိုး​မှာ ဘာ​ေတွ​ေပါသလဲ​ေမး​ရင် ဆိုင်​ေတွ​ေပါတယ်​ေလ လို့​ပဲ ​ေြဖရလိမ့်​မယ်။ အစား​အ​ေသာက်၊​ အဝတ်အထည်၊​ အလှြပင်ဆိုင်၊​ အ​ေခွဆိုင်​ေတွ အား​ြကီး​ပဲ။ ဟိုတုန်း​က​ေတာ့​ ခုလို အင်တာနက်ဆိုင်တို့​ ဂိမ်း​ဆိုင်တို့​ မ​ေပါ်​ေသး​ပဲကိုး​။ ကာရာအို​ေကဆိုင်​ေတာ့​ ရှိတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​အိမ်မှာကိုယ် ဟုမ်း​သီ​ေယတာ ​ေဆာင်း​ေဘာက်​ေလး​ေတွနဲ့​ အသံကုန်ဟစ်ြကတာများ​တယ်။ တရုတ်ြပည်မှာ လက်ရှိ​ေခတ်စား​ေနတဲ့​သီချင်း​ဟာ လား​ရှိုး​မှာလည်း​ ဟစ်ြဖစ်တယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ အမဲလံုး​ေခါက်ဆွဲကို လား​ရှိုး​ဘယ်ဆိုင်မှာစား​စား​ လက်ရာမတိမ်း​မယိမ်း​ စား​ရမယ်။ တိုဟူး​ေနွး​၊​ ထမင်း​ဝါ၊​ ငါး​ထမင်း​၊​ ရှမ်း​ေခါက်ဆွဲ၊​ ရှမ်း​စာ​ေတွအား​လံုး​ ဘယ်​ေနရာမှာြဖစ်ြဖစ် ရ​ေပမယ့်​ အရသာချင်း​ကျ​ေတာ့​ ဘယ်​ေတာ့​မှ လား​ရှိုး​မှာစား​ရတာကို မမီဘူး​။ ​ေရ​ေြမသဘာဝကလည်း​ အရသာထဲမှာ ပါတာကိုး​။ မာလာဟင်း​၊​ ယူနန်​ေဟာ့​ေပါ့​၊​ ငါး​ကင်၊​ ြကက်ကင် ရန်ကုန်မှာထက် ​ေကာင်း​တယ်ဆိုရင် မယံုမရှိနဲ့​။ ြကက်ကင်တစ်မျိုး​တည်း​ကို စီး​ပွား​ြဖစ်​ေရာင်း​တဲ့​ဆိုင်ဟာ ဘယ်​ေသာအခါမှ လူြပတ်တယ်လို့​ မရှိဘူး​။ လား​ရှိုး​မှာ အဲသလိုပဲ တမယ်​ေကာင်း​ နံမယ်ရရင် သူ​ေဌး​ြဖစ်တယ်။ ခုနစ်လွှာ​ေပါက်စီ၊​ ​ေြမအိုး​ြမီး​ရှည်၊​ ​ေဆး​ခါး​ေပါင်း​ရည်၊​ ရန်ကုန်မှာ ​ေခတ်စား​ေနတာ​ေတွ အား​လံုး​ဟာ လား​ရှိုး​က လာပါတယ်။

    အဲသ​ေလာက် စား​စရာဆိုင်​ေတွ မှိုလို​ေပါက်​ေနတာ​ေတာင်မှ အား​မရ​ေသး​ပဲ ကိုယ့်​ဘာသာ ​ေဈး​ဝယ်ချက်ြပုတ်လို့​ အိမ်မှာ သူငယ်ချင်း​ေတွနဲ့​ မီး​ဖိုပတ်လည် နှိုက်ခပ်စား​ေသာက်ရတာလည်း​ ​ေပျာ်စရာပါ။ ြကက်ဆူကျီတို့​၊​ မူကွာကျီလို့​ေခါ်တဲ့​ ချဉ်​ေစာ်ကား​သီး​ဟင်း​ချိုတို့​ မှတ်မှတ်ရရ စား​ဖူး​တယ်။ ခု​ေတွး​မိရင် အခုစား​ချင်လာတုန်း​။ နူး​အိ​ေနတဲ့​ အမဲသား​ြပုတ်တံုး​ကို ပါး​ရှပ်​ေန​ေအာင် လွှာလွှာက​ေလး​လှီး​လို့​ ငရုပ်သီး​ဆီချက်၊​ ရှာလကာရည်၊​ ပဲငံြပာရည်​ေလး​နဲ့​နှပ်၊​ မုန်လာဥအမျှင်က​ေလး​ေတွ ပူစီနံရွက်က​ေလး​ေတွနဲ့​ အုပ်စား​တဲ့​ ပန်း​ေသး​စတိုင်က​ေလး​ကလည်း​ ​ေကာင်း​မှ​ေကာင်း​။ မိန်း​မလှကျွန်း​မှာ ဧည့်​သည်​ေမာင်ရှင် သွား​လုပ်တာဆို​ေတာ့​ အိမ်မှာ ဘီယာ​ေသာက်လို့​မ​ေကာင်း​ေပမယ့်​ ြကက်ဥက​ေဇာ်က​ေတာ့​ ဘီယာထက်​ေတာင် ​ေကာင်း​ေနြပန်​ေရာ။ ​ေနွး​ေနွး​က​ေလး​ေလ။ စား​တာ​ေသာက်တာ​ေတွပဲ လိုက်ဖတ်​ေနရတယ်။ ​ေကာင်း​ခန်း​လည်း​မလာ​ေသး​ဘူး​ လို့​ မထင်နဲ့​ေနာ်။ လာမှာကို မဟုတ်တာ။ တစ်လကိုး​သီတင်း​ ​ေပျာ်​ေပျာ်ပါး​ပါး​ ​ေနထိုင်သွား​ခဲ့​ေတာ့​ ​ေမာင်ရင်း​နှမလို ခင်ခင်မင်မင် ြဖစ်သွား​ြပီး​ ​ေထွလီကာလီ အိုက်တင်ခံ ပဲခံ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ မိုး​လင်း​ မျက်စိနှစ်လံုး​ပွင့်​ရင် “ကိုသျှို၊​ ဒီ​ေန့​ ဘာစား​မလဲ။ ဘယ်သွား​မလဲ။” အစီအစဉ်​ေတွ ​ေမး​ြပီ။ ြပီး​တာနဲ့​ ြမို့​လံုး​ပတ်လည် ​ေမွှ​ေနှာက်ခ​ေလာက်ဆန်​ေလသတည်း​။

    ဘုရား​ဖူး​၊​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​သွား​၊​ (မန်ဆူ၊​ ပန်အုပ်၊​ ကန်ဦး​ ဆိုတဲ့​ ရှမ်း​ေကျာင်း​အြကီး​ြကီး​ ​ေတွရှိတယ်) ဘံု​ေကျာင်း​လည်၊​ ရုပ်ရှင်ြကည့်​ ​ေတွအြပင် လား​ရှိုး​မှာ မြဖစ်မ​ေန သွား​ရမှာက​ေတာ့​ ​ေရပူစမ်း​ပါ။ ကန်ထဲမှာပဲ စိမ်စိမ်၊​ ​ေရချိုး​ခန်း​ေလး​ထဲမှာပဲ နှပ်နှပ်၊​ ြပန်လာရင် ​ေြခ​ေတွလက်​ေတွ မလှုပ်ချင်​ေလာက်​ေအာင် အ​ေြကာ​ေတွ​ေြပလာ​ေရာ။ ဗိုက်​ေတွလည်း​ ​ေချာင်လာ​ေရာ။ လား​ရှိုး​ေကာလိပ်ထဲလည်း​ နှံ့​လို့​။ စကိတ်ကွင်း​လည်း​ေရာက်တယ်။ ​ေချာ်လဲမှာစိုး​လို့​ ဘီယာပဲ ​ေသာက်​ေသာက်ြပီး​ြပန်တာ။ ​ေမာ်​ေတာ်ပီကယ်​ေတွရှိ​ေပမယ့်​ ဘယ်အိမ်ကကား​လဲ ဘယ်သူ​ေမာင်း​သလဲ သိ​ေနြပီး​သား​ဆို​ေတာ့​ ဘာစကား​မှ ​ေြပာ​ေနစရာမလို။ လား​ရှိုး​ြကီး​က ​ေဆွမျိုး​ေတွအိမ်ကိုလည်း​ ခနခန သွား​လည်ြဖစ်ြပီး​ အဲသည်ကလူ​ေတွနဲ့​လည်း​ အဖွဲ့​ကျခဲ့​တာပဲ။ ​ေလာက်ကိုင်ကို သွား​တဲ့​အခါမှာ​ေတာင် အဲသည်အိမ်က မိတ်​ေဆွ​ေတွကို ဖုန်း​နဲ့​မိတ်ဆက် မှာြကား​ေပး​ထား​လို့​ မျက်နှာစိမ်း​ေပမယ့်​ နယ်ခံလူြကီး​မိတ်​ေဆွ အား​ကိုး​စရာ ရခဲ့​တယ်။ အဲသည်အချိန်က လား​ရှိုး​ေဆး​ရံုြကီး​ဟာ အ​ေဆာင်အသစ်​ေတွ ​ေဆာက်တုန်း​၊​ ​ေဆး​ခန်း​က​ေလး​ေတွ မှန်သမျှကလည်း​ လူနာတရုန်း​ရုန်း​နဲ့​ စည်တုန်း​။

    ဒုသမ္မတြကီး​ရဲ့​ ​ေပါ်လီကလင်း​နစ်က​ေလး​ကလည်း​ နံမည်ကို​ေကျာ်လို့​။ ယူလီဟား​ လို့​ ရှမ်း​နံမယ်​ေပး​ထား​တယ်။ လား​ရှိုး​ေဈး​က​ေတာ့​ ​ေဈး​နှစ်​ေဈး​ရှိတာ နှစ်​ေဈး​လံုး​စည်တယ်။ ​ေဈး​လည်း​ သက်သာတယ်။ သူ့​ဆီကမှ ရန်ကုန်တင်တာကိုး​။ သူတို့​အိမ်ကလူ​ေတွက​ေတာ့​ ဘာပဲလိုလို မူဆယ်တက်တက်ဝယ်တာ။ အိမ်ဦး​ြကမ်း​ြပင်။ ​ေပါက်​ေဖာ်ြကီး​ေတွက သူ့​ကုန်ပစ္စည်း​ေတွ လွယ်လွယ်ကူကူ စီး​ဆင်း​နိုင်​ေအာင် လမ်း​တံတား​ပါ ကိုယ်တိုင် ​ေဖာက်​ေပး​ထား​ေပသကိုး​။ ပန်ဝိုင်ရာထူး​နဲ့​ ြပည်နယ်ရံုး​မှာ တွဲ​ေနတဲ့​သူငယ်ချင်း​ဆို ရန်ကုန် တ​ေခါက်တ​ေခါက် ြပန်တဲ့​အခါ တရုတ်​ေဆး​ေတွ သယ်သယ်လာတာနဲ့​တင် ​ေနစရိတ် စား​စရိတ် ​ေကျပါသတဲ့​။ သူတို့​ေခတ် သူတို့​အခါမှာ လား​ရှိုး​ေဈး​ထဲကို ြပန်သွင်း​တဲ့​ မုန့်​ပံုး​ေသတ္တာထဲမှာ ​ေငွစက္ကူ​ေတွ အြပည့်​ပါလာတယ် လို့​ ​ေြပာစမှတ်ရှိခဲ့​တယ်။ (ခု​ေခတ်လို နံမယ်​ေြပာ၊​ ကိစ္စ​ေြပာ၊​ ​ေန့​စွဲ၊​ အ​ေရအတွက်နဲ့​ ​ေသ​ေသချာချာမှ မှတ်မထား​ြကပဲကိုး​ကွယ်)။

    တကယ်တမ်း​အလုပ်ဝင်တဲ့​အခါ လား​ရှိုး​ကို မ​ေရာက်ပဲ ရန်ကုန်မှာတင် ကိစ္စြပတ်သွား​ေပယ့်​ မကုန်​ေသး​တဲ့​ေရစက်ဟာ ​ေလာက်ကိုင်ကို ​ေြပာင်း​ရတဲ့​အခါ ြပန်ဆက်မိပါတယ်။ သူ့​ဆီတစ်ညမအိပ်ပဲ ​ေရာက်မှ မ​ေရာက်တာ။ အဝင်တခါ အထွက်တခါနဲ့​ ပိုလို့​ကျွမ်း​ဝင်လာခဲ့​ရတဲ့​ လား​ရှိုး​ြမို့​ဟာ တခါနဲ့​တခါ သိသိသာသာြကိး​ ​ေြပာင်း​လဲတိုး​တက်လာတာ မြငင်း​နိုင်ပါဘူး​။

    လမ်း​တံတား​၊​ အ​ေဆာက်အဦတင် မဟုတ်ဘူး​။ အရင်ကဆို လား​ရှိုး​-ရန်ကုန် တိုက်ရိုက်ကား​မရှိဘူး​။ အခုရှိလာြပီ။ ပုဂ္ဂလိက​ေလ​ေြကာင်း​လိုင်း​ေတွ ​ေြပး​လာြပီ။ ​ေဈး​ြကီး​ေတွ ​ေဆး​ရံုြကီး​ေတွ ပိုြကီး​ြကီး​လာြပီ။ လူဝင်လူထွက်လည်း​ ပိုပို စည်လာပါြပီ။ အခု​ေရာက်​ေနတဲ့​ ရခိုင်ြပည်နယ်နဲ့​ ​ေတာ်​ေတာ် ကွာတာကို သတိထား​မိသွား​ပါတယ်။ ဘာ​ေြကာင့်​လဲ လို့​ ဆန်း​စစ်ြကည့်​ဖို့​ ​ေတွး​မိြက​ေသး​သလား​။ ဘာ​ေြကာင့်​ မ​ေတွး​မိရသလဲ ကို အရင်​ေတွး​ြကည့်​လိုက်ြကပါဦး​။ တရုတ်က အကူအညီ​ေြကာင့်​လား​။ အစိုး​ရက ​ေစာင်မမှု​ေြကာင့်​လား​။ အဲဒါ​ေတွက အဓိက မကျပါဘူး​။ တကယ်တမ်း​ အ​ေရး​ပါတာက ​ေဒသခံ​ေတွရဲ့​ အြမင်၊​ အကျင့်​၊​ အား​ထုတ်မှု၊​ ကိုယ်စွမ်း​ဉာဏ်စွမ်း​ေတွပါ လို့​ဆိုရင် ရခိုင်သား​ေတွကို နှိမ်သလို ြဖစ်​ေနပါဦး​မယ်။ အဲသည်သ​ေဘာမျိုး​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ရခိုင်​ေတွမှာ အမျိုး​အနွယ်ကို ​ေစာင့်​ေရှာက်တဲ့​ ဝံသာနုရက္ခိတစိတ်ထား​ ြပင်း​ထန်တာ ​ေြပာခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ရှမ်း​တရုတ်​ေပါ​ေသာ်ြငား​ ရခိုင်ကုလား​ မရှိတာ သက်​ေသပါ။ (ရှိရင် အဲဒါ ရခိုင်အမည်ခံထား​တာ)။ သို့​ေသာ်လည်း​ ​ေဒသဖွံ့​ြဖိုး​တိုး​တက်ဖို့​ဆိုတာက​ေတာ့​ ရက္ခိအခါတစ်သိန်း​နဲ့​လည်း​ မလံု​ေလာက်​ေသး​ပါဘူး​။ လူမှု​ေရး​၊​ စီး​ပွား​ေရး​၊​ ပညာ​ေရး​၊​ ကျန်း​မာ​ေရး​ေတွမှာ သည့်​ထက် အများ​ြကီး​ ခွန်အား​စိုက်ထုတ်ဖို့​ လိုပါ​ေသး​တယ်။

    သည်ဘက်အရပ်မှာ ​ေအာက်​ေြခဝန်ထမ်း​ရှာြပီး​ အလုပ်လုပ်ဖူး​ြကသူတိုင်း​ သိြကပါလိမ့်​မယ်။ သူတို့​က မနက်မိုး​လင်း​တဲ့​အခါ မျက်စိနှစ်လံုး​မပွင့်​ခင် ဆန်အိုး​ထဲကို အရင်လှမ်း​နှိုက်လိုက်တာတဲ့​။ အထဲမှာ ဆန်ရှိ​ေသး​လို့​က​ေတာ့​ “သည်​ေန့​ အလုပ်မဆင်း​ေသး​ဘူး​။ ဆက်အိပ်လိုက်ဦး​မယ်” ဆိုတဲ့​ အစား​မျိုး​ လို့​ ဆိုတယ်။ စိတ်ညစ်မခံနိုင်တဲ့​သူ​ေတွက တြခား​အရပ်က အလုပ်သမား​ အြပီး​ေခါ်လာတယ်။ အဲသည်​ေတာ့​ ဟိုဘက်က ြမန်မာ​ေစာ​ေစာ ရှမ်း​ေတာြပန်ဆိုတာ​ေတွနဲ့​ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ ရခိုင်ရိုး​မကို ကန့်​လန့်​ြဖတ်တဲ့​ အမ်း​-မင်း​ဘူး​ အကွာအ​ေဝး​နဲ့​ ရှမ်း​ရိုး​မြကီး​ကို ကန့်​လန့်​ြဖတ်တဲ့​ မန္တ​ေလး​-မူဆယ် အကွာအ​ေဝး​ဟာ ဘာမှ မဆိုင်ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဟိုက ဗင်ကား​ေတွနဲ့​ ​ေန့​ချင်း​ေရာက် အချိန်မ​ေရွး​ စီး​လို့​ရတယ်။ သည်မှာက လိုင်း​ကား​ေတာင် ​ေန့​တိုင်း​မရှိ။ မိုး​တွင်း​ဆို နှစ်ရက်ြကာတယ်။ ကား​ခလည်း​ ပို​ေဈး​ြကီး​တယ်။ ကိုင်း​ ဘယ့်​နှယ်ရှိစ။ လား​ရှိုး​က ၂၄ နာရီ မီတာခထက် ရခိုင်က တစ်ညသံုး​နာရီ မီတာခက ပိုတာ​ေရာ မယံုဘူး​လား​။ လား​ရှိုး​ြမို့​အဝင်က ဘုရား​ြကီး​ကို သူတို့​က ဖုန်း​ဘုရား​ြကီး​ လို့​ေခါ်တယ်။ “မိုဘိုင်း​ဖုန်း​ချ​ေပး​မယ်။ အလှူ​ေငွတစ်သိန်း​ထည့်​။”

    အဲသည်အလှူ​ေငွ​ေတွနဲ့​ ဘုရား​တည်တာ။ ကုသိုလ်လည်း​ရ ဝမ်း​လည်း​ဝ။ သည်ဘက်မှာ ​ေဆး​မှတ်တမ်း​စာအုပ်ကို ငါး​ရာ တစ်​ေထာင်​ေရာင်း​တဲ့​အခါ တစ်​ေဆး​ရံုလံုး​ ခံုဖွဲ့​အစစ်ခံရ​ေလာက်​ေအာင် တိုင်တတ်တယ်။ ရှဉ့်​မ​ေလျှာက်ရချင် ​ေနပ​ေစ။ ပျား​ေတာ့​ လာမစွဲနဲ့​။ ကိုင်း​ပါချိုင်ပလိုက်မှာဆိုတာမျိုး​။ လူမှု​ေရး​စိတ်ဓါတ်က​ေလး​ နည်း​နည်း​လိုတယ်။ ကိုယ့်​အိမ်​ေရှ့​က ချိုင့်​ခွက်​ေတာင် ကိုယ်ထွက်ဖို့​ဖို့​ ဝါသနာမပါဘူး​။ ညလံုး​ေပါက် မီး​အလှူရှင်ဆိုတဲ့​ ဝှိုက်ဘုတ်က​ေလး​ဟာ ​ေစတီပုထိုး​မှာ ​ေတွ့​ရတာ မထင်နဲ့​။ ​ေဆး​ရံုမှာ ချိတ်ထား​တာ။ အဲဒါ​ေတာင် တစ်လ​ေနလို့​ တစ်ခါ နံမယ် မ​ေရး​ရဘူး​။ အလှူရှင်ရှိတယ်ဆိုရင် သူ့​လူနာ အသည်း​အသန် ​ေဆး​ရံုတက်​ေနလို့​သာမှတ်။ ​ေြမြကီး​လက်နဲ့​ပုတ်လို့​ လွဲဦး​မယ်။

    ကဲ ပညာ​ေရး​ဘက် နည်း​နည်း​ လှည့်​ေမွှလိုက်ဦး​မယ်ဗျာ။ ြမန်မာြပည်မှာ အြကီး​ဆံုး​ ​ေကျာင်း​အိပ်​ေကျာင်း​စား​ ​ေဘာ်ဒါ​ေဆာင်ြကီး​ေတွဟာ ြပင်ဦး​လွင်မှာ အများ​ဆံုး​ရှိတယ်ဗျ။ ကိုယ်​ေတွ ဆယ်တန်း​ကတည်း​က ​ေခတ်စား​ေနတာ ခုထိ ​ေခတ်မတိမ်​ေသး​ဘူး​။ တစ်နိုင်ငံလံုး​မှာ ​ေဈး​အြမင့်​ဆံုး​ အလွတ်ပညာသင်​ေကျာင်း​ေတွဟာ တက္ကသိုလ်ြပည်ြကီး​တည်ထား​သလို အြပိုင်အဆိုင် စည်ကား​ေနတာဟာ ပညာ​ေရး​ဘက်မှာ အရင်း​အနှီး​စိုက်ထုတ်ဖို့​ လက်မ​ေနှး​ြကဘူး​ လို့​ ​ေကာက်ချက်ဆွဲနိုင်တယ်။ သည်ဘက်ကလူ​ေတွမှာ​ေတာ့​ ငါး​တန်း​ ​ေြခာက်တန်း​ေလာက်ဆို ဂဏန်း​ြကိုး​တုပ်၊​ ပုဇွန်​ေခါင်း​ချိုး​ တ​ေန့​နှစ်​ေထာင်သံုး​ေထာင် ဝင်​ေနတယ်ဆိုရင် ​ေကျာင်း​အပျက်ခံဖို့​ ဝန်မ​ေလး​ဘူး​။ ဆယ်တန်း​ေလာက်​ေရာက်ဖို့​ ဖျစ်ဖျစ်ြမည်​ေအာင် ထား​ယူရတယ်။ မယံုရင် ြပည်နယ်နဲ့​တိုင်း​အချင်း​ချင်း​ ဆယ်တန်း​ေအာင်ချက်ချင်း​ ယှဉ်ြကည့်​လိုက်။

    ပက်ပက်စက်စက် ကွာတယ်။ ဆယ်တန်း​ေအာင်​ေတာ့​ ဘာလုပ်ရမှာတုန်း​။ သည်အလုပ်ပဲ ဆက်လုပ်စား​ရမယ့်​ဟာ။ ဘွဲ့​ရ​ေတာ့​ေကာ ဘာထူး​လဲ။ ဒီအလုပ်အြပင် ဘာမှ မရှိ။ အမ်း​ေဆး​ရံုက ​ေအာက်​ေြခဝန်ထမ်း​ အလုပ်သမား​ေတွထဲမှာ ဘွဲ့​ရြပီး​သား​ ​ေလး​ငါး​ေယာက်ပါတယ်။ ​ေြမာက်ဦး​သွား​တုန်း​က ​ေရွှသဇင်ဟိုတယ်မှာ ဘဲလ်ဘွိုင်လုပ်တဲ့​က​ေလး​ေတွဟာ အကုန်ဘွဲ့​ရြပီး​သား​။ အိမ်ချိတ်စရာ ဓါတ်ပံုတစ်ပံုတိုး​ရံုအြပင် ဘာတစ်ခုမှ အဲသည်ပညာနဲ့​ လုပ်စား​လို့​မှမရတာ။ အလကား​ ​ေငွကုန်လူပန်း​၊​ အချိန်ကုန်ခံလို့​။ ​ေစာ​ေစာစီး​စီး​ ​ေကျာင်း​ထွက် အလုပ်လုပ်၊​ ​ေယာကင်္ျား​ မိန်း​မယူ​ေတာ့​ ဘဝအ​ေြကာင်း​ကို ​ေစာ​ေစာစီး​စီး​ မသိရပါလား​။ အဲလို စိတ်ကူး​စိတ်သန်း​မျိုး​နဲ့​ဆို​ေတာ့​ သည်ဘက်က က​ေလး​ေတွ ရည်မှန်း​ချက် ခပ်ြမင့်​ြမင့်​ထား​ရင် အလွန်ဆံုး​ရှိမှ နတလ လို့​ေခါ်တဲ့​ နယ်စပ်​ေဒသနဲ့​တိုင်း​ရင်း​သား​လူမျိုး​များ​ ဖွံ့​ြဖိုး​ေရး​တက္ကသိုလ်​ေလာက်ကို ထိပ်မှာထား​မှန်း​တာ။

    ရန်ကုန်၊​ မန္တ​ေလး​၊​ ​ေဆး​ေကျာင်း​၊​ ကွန်ြပူတာ၊​ ​ေန​ေနသာသာ စစ်​ေတွက တက္ကသိုလ်​ေတာင် သွား​မထား​ချင်လို့​ ​ေတာင်ကုတ်မှာ တက္ကသိုလ်လာဖွင့်​ေပး​ဖို့​ လွှတ်​ေတာ်ထဲက အာြပဲ​ေအာင် ​ေအာ်​ေတာင်း​တုန်း​။ ဟုတ်တယ်​ေလ။ နတလ​ေကျာင်း​ဆင်း​လို့​ ​ေထွ/အုပ်မှာ ငှက်ကဥ​ေလာက်ြဖစ်ရင် ဆရာဝန်ဆိုတာ လိုချင်တိုင်း​ အစည်း​အ​ေဝး​ေခါ်ဆင့်​လို့​ရတယ်။ ဘယ်ဌာနကဦး​စီး​ြဖစ်ြဖစ် အစီရင်ခံစာတင်ခိုင်း​လို့​ ရတယ်။ ရှမ်း​ြပည်မှာြဖင့်​ အဲသည်​ေကျာင်း​ တက်မယ့်​သူ​ေတာင်မရှိလို့​ အတန်း​ေတွ ပျက်ပျက်ကုန်​ေရာ။ ဟိုဘက်မှာလည်း​ သည်ပညာ​ေရး​နဲ့​ လုပ်စား​လို့​ မရပါဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ဘွဲ့​မရ​ေသး​ရင် လူမရို​ေသမှာစိုး​လို့​ အလုပ်ပျက်ခံြပီး​ကို ​ေကျာင်း​ြပီး​ေအာင်ဆက်တက်ြကတာ။ အ​ေသွး​အ​ေမွး​ အ​ေတွး​အြမင်ချင်း​ကျ​ေတာ့​ သိသိသာသာ ကွာကုန်တာ​ေပါ့​။ ​ေကျာင်း​တက်တယ်ဆိုတာ အလုပ်​ေလျှာက်ဖို့​ တစ်ခုတည်း​မှ မဟုတ်ပဲ။

    ​ေရှ့​ေရး​ေနာက်​ေရး​ အ​ေမျှာ်အြမင်ပိုင်း​ကျ​ေတာ့​လည်း​ ကွာြပန်​ေရာ။ သည်ဘက်မှာ ကိုး​လလွယ် ဆယ်လဖွား​ဖို့​အ​ေရး​ေတာင် ဗိုက်နာ​ေတာ့​မှ ​ေဆး​ရံုကို အိမ်သာတက်သလို ​ေရာက်လာတယ်။ က​ေလး​ေထွး​ဖို့​ အနှီး​တစ်ထည်မပါ။ မ​ေအလဲစရာ တမီအပိုမပါ။ အကုန်​ေဆး​ရံုက ဆီး​ဆင်။ အဆင်မ​ေြပရင်​ေြပာ။ ​ေသချာသာမှတ်လာခဲ့​။ ဂျာနယ်ထဲက ​ေအာ်​ေပး​မယ်။ လွှတ်​ေတာ်ထဲထိ စာတင်​ေပး​မယ်။ အဲသည်ဆရာဝန် ဆရာမ ​ေြပာင်း​သွား​ေစရမယ်။ သူ့​ေနာက် ဘယ်သူမှ လူစား​ဝင်မလာ​ေတာ့​တဲ့​အထိ​ေတာ့​ ​ေတွး​မထား​ဘူး​။ ရှမ်း​ြပည်က သူတို့​ဆီလာတဲ့​ ဆရာဝန်ဆို မ​ေပျာ်မှာစိုး​လို့​ ဘိန်း​ေကျွး​ရ ​ေကျွး​ရ။ အလိုလိုက်ထား​တာ။ မိုး​ေကာင်း​လွန်း​လို့​ ဘာပင်စိုက်စိုက်ြဖစ်တဲ့​ ရိုး​မ​ေတာင်ြကီး​ေပါ်မှာ ခုတ်ရံုသာခုတ်ြပီး​ ြပန်စိုက်ရ​ေကာင်း​မှန်း​ မသိြကလို့​ အခုဆို ဝါး​ေတာ သစ်ရိုင်း​ နဲ့​ချည့်​ အြမဲစိမ်း​ရတယ်။ ဟိုဘက်ကလူ​ေတွက ​ေတာြပုန်း​မှာကို ​ေသမ​ေလာက် ​ေြကာက်တယ်​ေလ။ အဲသည်​ေတာ​ေတွထဲ သူပုန်လုပ်​ေနရတဲ့​ဟာ။ ​ေတာမရှိ​ေတာ့​ရင် ကိုယ်လံုး​တီး​ြဖစ်ကုန်မှာ​ေပါ့​။

    ​ေြပာမှား​ဆိုမှား​ရှိလည်း​ ခွင့်​လွှတ်ြကပါကွယ်။ ရခိုင်သူ ရခိုင်သား​ မိတ်​ေဆွများ​က​ေတာ့​ ဆတ်ဆတ်ခါ နာကုန်ြက​ေရာ့​မယ်။ တယ်လည်း​နှိပ်ကွပ်လှသကိုး​လို့​လည်း​ ​ေတွး​ေရာ့​မယ်။ အဲလိုမျိုး​ အ​ေတွး​ေတွ ​ေချာ်တတ်လွန်း​လို့​ သည်တခါ သူများ​မ​ေြပာခင် ​ေသ​ေသချာချာ ြပန်တည့်​ထား​ခဲ့​ပါ့​မယ်။ ဖတ်ြပီး​သမျှ စာ​ေြကာင်း​ေတွကို ရခိုင်အ​ေနနဲ့​လည်း​ မဖတ်နဲ့​။ ရှမ်း​အ​ေနနဲ့​လည်း​ မဖတ်နဲ့​။ အြပင်လူတစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ​ေဘး​ကထွက်ြပီး​ ဘက်မပါပဲ ြပန်ဖတ်ြကည့်​လိုက်။ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်မှာ ြဖစ်​ေနသမျှ ြပဿနာအား​လံုး​ဟာ အဲဒီမှာ အ​ေြခခံပါတယ်။ အ​ေြကာင်း​အရာ ဆိုလိုရင်း​ကို သ​ေဘာ​ေပါက်ဖို့​ထက် ဘယ်သူဘယ်ဝါ၊​ ဘယ်ဘက်ကို ထိခိုက်​ေစတယ် စသည်ြဖင့်​ ပုဂ္ဂိုလ်စွဲ၊​ ဝါဒစွဲ၊​ ဂိုဏ်း​ဂဏအစွဲ​ေတွက ချွတ်မရ​ေအာင် စွန်း​ေန​ေတာ့​ တရား​ကိုယ်သ​ေဘာကို ဘယ်လိုမှ မြမင်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။

    ငယ်ငယ်က ဆိုနီ မိုး​ေကျာ် ပျက်လံုး​ခွင်ထဲမှာ တဖတ်ဖတ်ရိုက်ြကသလိုပဲ။ အို ​ေဒဝစ္ဆရာ၊​ ​ေဆွနတ်ကညာ လှရာတို့​ ​ေပါင်း​ကာစု​ေဝး​..။ လှဟန် ထည့်​ မဆိုနဲ့​။ ဖတ်ကနဲ။ လှ​ေသွး​လည်း​ ငါ့​အမျိုး​။ ထည့်​မဆိုနဲ့​။ ဖတ်ကနဲ။ ဆင်း​ ဟန် မူယာ။ မူယာ မပါ​ေြကး​။ ဖတ်ကနဲ။ ြမ​ေရာင်စိန်​ေရာင် ဝင်း​ဝါ.. ကိုဟန်။ ဖတ်ကနဲ။ ​ေြကာ့​ရှင်း​။ ဖတ်ကနဲ နဲ့​ သီချင်း​တစ်ပုဒ်လံုး​ ဘယ်ဟာ မှ ဆိုလို့​မရ​ေတာ့​သလို​ေပါ့​။ ကုလား​မပါ​ေြကး​။ ရခိုင်မပါ​ေြကး​။ ရှမ်း​မပါ​ေြကး​။ ကချင်မပါ​ေြကး​ေတွပဲ လိုက်ဂရုစိုက်​ေန​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာသွား​မှန်း​ေတာင် မသိလိုက်ဘူး​ မဟုတ်လား​။ ဆိုလိုရင်း​က​ေတာ့​ လား​ရှိုး​ြမို့​က ​ေကာင်မ​ေလး​ ပါး​ေလး​မို့​မို့​ နီနီရဲကိုတင် ​ေအာင့်​ေမ့​တသ သတိရ​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ​ေတာသံုး​ေတာင် ​ေတာင်သံုး​ေတာင် ဇာရပ်ကအိုအ​ေမာင် လို့​ေမး​တတ်တဲ့​ ​ေတာင်နှစ်လံုး​ေကျာ် ကမ်း​ေြခအရပ်က မယ်ထွီး​ကိုလည်း​ သ​ေဘာကျမိတာ​ေြကာင့်​ ​ေနာက်တခါ လာရင် မမှတ်မိ​ေလာက်​ေအာင် တိုး​တက်​ေြပာင်း​လဲလာ​ေစချင်တဲ့​ ​ေစတနာက​ေလး​ကို ြမင်​ေအာင် ဖတ်ြကည့်​ေစချင်တာပါပဲ။ ဝင်း​ဦး​အသံက​ေလး​နဲ့​ နှုတ်ဆက်ခဲ့​မယ်​ေနာ်။

    “နှစ်ြဖာ​ေထွး​တဲ့​ ယ​ေန့​ညအ​ေြခ ကမ္ဘာ​ေဝး​ေစ မ​ေမ့​ေပ။ ချစ်မဆံုး​ ြပံုး​ပန်း​ပွင့်​ေန ​ေမ​ေရ။
    ြကယ်က​ေလး​များ​ အဆံုး​သို့​ေလ။ ရှုစား​ပံု မျက်လံုး​ေတွ ​ေလကစား​ရာတလွင့်​လွင့်​ ပါ​ေန။
    ချစ်သည်း​ စွဲရစ်​ေပါ့​ေလ။ ရစ်ဝဲ​ေန။ ြမဲတဲ့​ နှစ်ဦး​ေမတ္တာ သစ္စာမိုး​ေစွ။
    စိတ်ကူး​နဲ့​ရူး​တဲ့​အ​ေြခ တကယ်ခင်ရင် လာပါ​ေမ။ ​ေမာင်တို့​ .. ​ေမာင် ​ေဟာင် ​ေဟာင် တို့​… ချယ်ရီ​ေြမ။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.