• “နတ်ကန္နား​ပါတီ”

    ဝါ​ေခါင်လဆိုရင် မန္တ​ေလး​ကလူ​ေတွ ​ေပျာ်​ေပျာ်ပါး​ပါး​ နွှဲ​ေလ့​ရှိြကတဲ့​ပွဲက​ေတာ့​ ​ေတာင်ြပံုး​ပွဲ နဲ့​ ရတနာ့​ဂူနတ်ပွဲ​ေတွပါပဲ။ ကိုး​ကွယ်​ယံုြကည်မှု​တစ်ခု​အ​ေနနဲ့​ သွား​တဲ့​သူ​ေတွရှိသလို၊​ ရိုး​ရာအရ ​ေရှး​ထံုး​စံတစ်ခုကို မပျက်မကွက် လိုက်နာ​ေဆာင်ရွက်တဲ့​အ​ေနနဲ့​လည်း​ သွား​ြကတယ်။ ဘာရယ်မဟုတ် အ​ေပျာ်သ​ေဘာနဲ့​ လည်ကာပတ်ကာ သွား​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိပါမယ်။

    ဘယ်လိုပဲ ြဖစ်ြဖစ် အင်မတန်စည်ကား​တဲ့​ ပွဲတစ်ပွဲဆိုတာ​ေတာ့​ ြငင်း​မရဘူး​ေပါ့​။ ​ေရှး​က​ေတာ့​ လူငယ်လူရွယ်​ေတွ သြကင်္န်ပွဲမှာ ကဲသလို ကျီစယ်​ေနာက်​ေြပာင်​ေလ့​ရှိြကြပီး​ ပွဲ​ေတာ်အတွင်း​မှာ​ေတာ့​ တစ်မိသား​နဲ့​တစ်မိသား​ သား​ေြပာမယား​ေြပာ ​ေြပာလို့​ဆိုလို့​ေတာင် စိတ်မဆိုး​ြကဘူး​လို့​ဆိုတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ခုကာလ သြကင်္န်​ေမာင်မယ်​ေတွလို ​ေပါ်ကာလှစ်ကာ မူး​စွာရူး​စွာ စိတ်ရှိတိုင်း​လွှတ်​ေပး​တဲ့​ ပွဲမျိုး​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ​ေြပာမှား​ဆိုမှား​ ​ေဗွမယူပဲ သည်း​ခံခွင့်​လွှတ်​ေပး​ြကရံုပဲ ရှိတာ​ေပါ့​။ ​ေရွှမန်း​ြမို့​ ကျက်သ​ေရ​ေဆာင် ြမို့​မအဖွဲ့​ြကီး​ေတာင် ​ေတာင်ြပံုး​ပွဲ နွှဲ​ေလ့​ရှိတယ်ထင်ပဗျာ။ “အို ​ေတာင်ြပံုး​ေခါ် ပွဲ​ေတာ်ြကီး​ နီး​လာြပီ။ လာ ကိုြမို့​မ ကျွန်မနဲ့​တွဲ သွား​ပါရစီ။ ဟိုး​ေနာက်က​ေန ​ေယာက်ဖ​ေရ ​ေခါ်​ေနြပီ။ ပျို သည်း​ညည်း​ခံ သည်း​ညည်း​ခံ ထံုး​စံပါအတည်။

    အိမ်ကိုြမန်ြမန် ြပန်ပါ က​ေလး​ေတွငိုကုန်ြပီ။” တဲ့​။ မန္တ​ေလး​ မတ္တရာ ရထား​လမ်း​ေပါ်က ​ေတာင်ြပံုး​ဘူတာဆိုတဲ့​ရွာက​ေလး​မှာ ​ေတာင်ြပံုး​မင်း​အရှင်နှစ်ပါး​ရဲ့​ ​ေကျး​ေတာ်မျိုး​ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ မိသား​စုအသိုင်း​အဝိုင်း​ေတွက မင်း​ညီ​ေနာင်ရဲ့​ ဓ​ေလ့​နဲ့​အညီ ​ေပျာ်ပွဲသဘင်ြကီး​ ဆင်ယင်ကျင်း​ပတဲ့​ပွဲလို့​ ဆိုရမှာ​ေပါ့​ေလ။ ထိန်ခုတ်ပွဲ၊​ ယုန်လိုက်ပွဲ၊​ ချိုး​ေရ​ေတာ်သံုး​ပွဲ၊​ စစ်ထွက်ပွဲ ၊​ စစ်ြပန်ပွဲတဲ့​။ ပုဂံ​ေခတ်ကတည်း​က စခဲ့​တာ သည်က​ေန့​အထိတိုင်​ေအာင် ရိုး​ရာမပျက် ဆင်နွှဲလျက်ရှိ​ေနတုန်း​ပဲ။

    သူတို့​က ဘိုး​ေတာ်လို့​ေခါ်တဲ့​ အ​ေနာ်ရထာမင်း​ြကီး​က ပုဂံက၊​ မယ်​ေတာ်ြဖစ်တဲ့​ မယ်ဝဏ္ဏက​ေတာ့​ ပုပ္ပား​က၊​ ခမည်း​ေတာ်နဲ့​ ဘြကီး​ေတာ်က​ေတာ့​ သုဝဏ္ဏဘူမိ သထံုြပည်ဘက်ကလာတာြဖစ်ြပီး​ အဲသည် ကိုယ်​ေတာ်က​ေလး​နှစ်ပါး​ အပိုင်စား​ရတဲ့​နယ်ပယ်က​ေတာ့​ မန္တ​ေလး​အထက် ​ေတာင်ြပံုး​ရွာမှာ​ေပါ့​။ ကိုယ်​ေတာ်က​ေလး​ စံုမက်တယ်ဆိုတဲ့​ သခင်မ မမဥက​ေတာ့​ သခင်မ​ေတာင်​ေတာ်​ေပါ်မှာ စံြမန်း​တယ် လို့​ဆိုလိုက်ရင် သူတို့​ရဲ့​ နတ်နန်း​ပထဝီကို အြကမ်း​ဖျင်း​ ြမင်​ေယာင်ြကည့်​လို့​ ရပါလိမ့်​မယ်။

    နတ်ကိုး​ကွယ်မှု​ေတွကို မင်း​အာဏာစက်နဲ့​ တား​ြမစ်ခဲ့​တဲ့​ အ​ေနာ်ရထာမင်း​ြကီး​ နဲ့​ ရှင်အရဟံတို့​ရဲ့​ ​ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓသာသနာ မျိုး​ေစ့​ေအာက်မှာ​ေတာင်မှပဲ အိမ်တွင်း​မင်း​မဟာဂီရိ နတ်မိသား​စု​ေတွ၊​ ​ေရွှြပံုး​အရှင်နှစ်ပါး​မိသား​စု​ေတွ၊​ ပခုက္ကူ ​ေရွှကူနီက ပုခန်း​မင်း​ြကီး​ ကိုြကီး​ေကျာ်၊​ ဥဿာပဲခူး​က နံကရိုင်း​မယ်​ေတာ်၊​ ​ေရငံကိုပိုင်စိုး​တဲ့​ ဦး​ရှင်ြကီး​၊​ အစရှိတဲ့​ ြမန်မာ ၃၇ မင်း​နတ်​ေတွဟာ သည်ဘက်​ေခတ် အင်တာနက်​ေပါ် ​ေရာက်လာတဲ့​အထိတိုင်​ေအာင်​ေတာင် မတိမ်​ေကာနိုင်ပဲ စိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​ေန​ေသး​တာ ထူး​ြခား​တာ​ေတာ့​ အမှန်ပါပဲ။ သို့​ေသာ်လည်း​ အခု​ေနာက်ပိုင်း​မှာ ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်မှုတစ်ခု လို့​ ခိုင်ခိုင်မာမာ အ​ေနအထား​က​ေန ရိုး​ရာဓ​ေလ့​ထံုး​တမ်း​တစ်ခု ယဉ်​ေကျး​မှုတစ်ခုအြဖစ်ကို ​ေြပာင်း​လဲလာတာ ​ေကာင်း​တဲ့​ဘက်က​ေတွး​လို့​ ဝမ်း​သာရပါတယ်။ ကိုယ်​ေတွအထက် မျိုး​ဆက်နှစ်ဆက်​ေလာက်မှာတုန်း​က​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ကို စွဲစွဲြမဲြမဲ ယံုြကည်ကိုး​ကွယ်​ေလ့​ရှိတာ မှတ်မိပါတယ်။ ြမန်မာလူမျိုး​ေတွဆိုတာ ကိုယ့်​အ​ေဖအ​ေမဘက်က နံမယ်​ေတွကိုသာ ဆက်ခံစရာမလိုတာ ကိုယ့်​မိဘ​ေတွဘက်က ပါလာတဲ့​ ရိုး​ရာနတ်​ေတွကို​ေတာ့​ အလိုလို ဆက်ခံြပီး​သား​ြဖစ်သတဲ့​။

    လူတိုင်း​မှာ မိဆိုင်ဘဆိုင် ရိုး​ရာနတ်​ေတွ ရှိသတဲ့​ေလ။ ​ေချာင်း​ရိုး​ေြမာင်း​ရိုး​သာ တိမ်​ေကာမယ် မျိုး​ရိုး​ မတိမ်​ေကာဘူး​ လို့​ေြပာတာဟာ အဲသည် မိဘဘက်က ရိုး​ရာနတ်ကိုး​ကွယ်မှု​ေတွကို ရည်ညွှန်း​ပါသတဲ့​။ အဲသည်ရိုး​ရာနတ်ကိုး​ကွယ်မှု​ေတွကို သား​ြကီး​သမီး​ြကီး​များ​က မပျက်မကွက် ဆက်ခံရပါသတဲ့​။ အဖွား​တို့​ေခတ်တုန်း​က​ေတာ့​ ဘာ​ေလး​ြဖစ်လိုက်ြဖစ်လိုက် က​ေလး​အငိုမတိတ်ရင်​ေတာင် ​ေလဆန်တာ ​ေလထိုး​တာ အသာထား​ “နင်တို့​ ရိုး​ရာ ကိုး​ြပီး​ြကပလား​။” ဆို လက်ဘက်တစ်ရိုး​၊​ ကွမ်း​တစ်ရိုး​ေလာက်မှ မကိုး​လိုက်ရရင် ကိစ္စြပီး​ကို မြပီး​ဘူး​။ ကိုယ့်​နတ်နဲ့​ကိုယ်​ေတာင် အပတ်မလည်ရတဲ့​အထဲ ခရီး​သွား​လမ်း​သွား​ရှိရင် နယ်ရှင်ပယ်ရှင် ြမို့​ေတာ်ရင် ရွာ​ေတာ်ရင်​ေတွကလည်း​ ပါြပန်​ေသး​တာ။ “ပုလဲ​ေရွှြမို့​ သဲ​ေရငယ်စို့​ပါတဲ့​ ဖဲ​ေရွှြမို့​အပိုင်၊​ ​ေအာက်ခရိုင် ​ေကျာက်တိုင်တဝိုက်…။” ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ်နဲ့​ ဦး​ရှင်ြကီး​တင်ြကတာ ြကား​ဖူး​မှာ​ေပါ့​။ အိမ်တိုင်း​အိမ်တိုင်း​က ဝါဝင်ဝါထွက်ဆို ကိုယ့်​ရိုး​ရာနတ်​ေတွကို သတိတရ ပသ​ေလ့​ရှိြကတယ်။

    ကိုယ့်​နတ်ကိုယ့်​စည်း​ကမ်း​နဲ့​ အမှား​အယွင်း​ကင်း​ေအာင်လည်း​ ​ေနြကရ​ေသး​သတဲ့​။ အရှင်နှစ်ပါး​ရဲ့​ ​ေမာင်း​မသား​ချင်း​ တပည့်​တပန်း​များ​ဆိုရင် ဝက်သား​လို့​ေတာင် ပါး​စပ်ကထုတ်မ​ေခါ်ရဲြကဘူး​။ တရုတ်အမဲ လို့​ ​ေခါ်ြကရတယ်။ စား​ဖို့​ေန​ေနသာသာ အိမ်​ေပါ်​ေတာင် အတင်မခံဘူး​။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​။ ကိုယ့်​အ​ေမ​ေတွအဖွား​ေတွတင်ရတဲ့​ မိဆိုင်ဖဆိုင်ရိုး​ရာနတ်က အ​ေနာက်မယ်​ေတာ်တဲ့​။ ဝါဝင်ဝါထွက် မုန့်​ြဖူမုန့်​နီ၊​ ဆန်တစ်စလည် နဲ့​ ဝက်သား​တစ်အိုး​ချက် တင်ရတာမို့​လို့​။ ပဲခူး​မယ်​ေတာ်ရိုး​ရာနဲ့​ သူငယ်ချင်း​အိမ်မှာ​ေတာ့​ အြမီး​စံု​ေခါင်း​စံု ငါး​ရံ့​နှစ်​ေကာင်တင်ရသတဲ့​။ က​ေလး​ဆို​ေတာ့​ ဘာနတ်တင်တင် သူတို့​က အ​ေငွ့​ပဲစား​တာ ကိုယ်​ေတွက အ​ေတွ့​ဝါး​ရတာဆို​ေတာ့​ ဦး​ရှင်ြကီး​တင်တဲ့​ မုန့်​ဆမ်း​၊​ ငှက်​ေပျာသီး​ကအစ ​ေပျာ်စရာ​ေကာင်း​သလား​ မ​ေမး​ပါနဲ့​။ ဒါ​ေတာင် ကိုယ့်​အိ်မ်က နတ်ကို ရိုး​ရာပဲကိုး​တာ။ ကန္နား​မ​ေပး​ဘူး​။ သူများ​နတ်ပွဲ​ေတွမှာ ြကက်​ေြကာ်​ေတွ၊​ ငါး​ေြကာ်​ေတွ အ​ေကာင်လိုက်ဖဲ့​ဖဲ့​စား​ေနတာ​ေတွ့​ရင် အလကား​ေနရင်း​ သွား​ရည်တြမား​ြမား​ နဲ့​ ​ေငး​ရတာ​ေမာလို့​။ ပိုက်ဆံ​ေတွလည်း​ ြကဲ​ေသး​တာကိုး​။

    နတ်က​ေတာ်​ေတွက ဇာတ်လမ်း​ေတွလည်း​ ခင်း​ခင်း​ြပ​ေသး​တာ၊​ အဝတ်​ေတွအမျိုး​မျိုး​လဲလိုက်။ ကလိုက်ခုန်လိုက် ငိုလိုက်ယိုလိုက်နဲ့​ဆို​ေတာ့​ ပျင်း​ေတာ့​ မပျင်း​ရဘူး​ေပါ့​။ ဆိုင်း​ေတွဝိုင်း​ေတွကလည်း​ ြမိုင်ကြမိုင်ပါဘိသနဲ့​။ ဒါ​ေပသိ သူတို့​လုပ်ြပတဲ့​ အပူး​ေတွအကပ်​ေတွကို​ေတာ့​ ငယ်ငယ်ကတည်း​က မယံုပါဘူး​။ ​ေဟာတာ​ေြပာတာ​ေတွဆို ပိုဆိုး​ေတာ့​တာ​ေပါ့​။ ​ေဆး​ရံုမှာ လုပ်လာတာ ြကာ​ေတာ့​ တချို့​တ​ေလလူနာ​ေတွက ဟိုဟာပူး​သလိုလို သည်ဟာပူး​သလိုလို လာလုပ်ရင် ခပ်တည်တည်နဲ့​ ပိတ်​ေဟာက်ပလိုက်တာ။ “နင်ဘယ်သူလဲ။ ဘယ်ကလဲ။ ​ေြပာစမ်း​၊​ ငါ့​သိလား​။ ​ေအး​ မသိရင် ငါ့​အ​ေဆာင်ထဲလာမပူး​နဲ့​။ လိပ်ြပာလွင့်​သွား​မယ်။ ဘာမှတ်သလဲ။” လို့​ ြကိမ်း​လိုက်ြပီး​ ဒိုင်ယာဇီပမ်တစ်လံုး​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေကာက်ထိုး​ပလိုက်တာ​ေပါ့​။ သူ့​ဟာသူအိပ်သွား​မှ​ေတာ့​ ပူး​ချင်တဲ့​အ​ေကာင်ပူး​။ အသံထွက်စရာ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ့်​ေဆး​ရံုကိုယ် ဘာ​ေြကာက်စရာရှိတာလိုက်လို့​။ သည်မှာ​ေသတဲ့​တ​ေစ္ဆအား​လံုး​ ငါ့​လက်ချက်မကင်း​ဘူး​လို့​ မှတ်ထား​လိုက်။ နှစ်ခါြပန်​ေသသွား​ချင်လို့​လား​ေပါ့​။

    ​ေကျး​ဇူး​တင်ဖို့​ေကာင်း​တာက​ေတာ့​ ကိုယ်မမီလိုက်တဲ့​ ဖိုး​ေအြကီး​ပါပဲ။ ကျံုမ​ေငး​အိမ်မှာ အိမ်တွင်း​အုန်း​က ြကွက်ြမီး​ကျိုး​ရတာ၊​ ​ေြခာက်လျက်ညှိုး​ရတာဆို ကိုယ်တို့​ဘွား​ေအြကီး​မှာ ဗိုက်​ေအာင့်​ဗိုက်နာ ြဖစ်ရတာ အြမဲပဲတဲ့​။ “သည်​ေလာက်​ေတာင် ြဖစ်လှတာ မင်း​လည်း​တို့​အိမ်မ​ေနနဲ့​ေတာ့​လကွာ။” ဆို ြမစ်ထဲ​ေမျှာြပီး​ ရိုး​ရာြဖတ်ပလိုက်တာ ကိုယ့်​အလှည့်​ေရာက်​ေတာ့​ ဘာထံုး​စံ ရိုး​ရာမှ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ အိမ်မှာလည်း​ အုန်း​မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ အဖွား​နဲ့​အ​ေမသာ သူတို့​ဟာသူတို့​ မ​ေနနိုင်လို့​ လုပ်​ေနြကတာ။ ဗုဒ္ဓဘာသာပီပီ အန​ေန္တာအနန္တငါး​ပါး​သာ ကိုး​ကွယ်ရာတဲ့​။ ​ေကာင်း​ေရာ။ တို့​ေြမး​အဖိုး​ သား​အဖ​ေတွကမှ တိုင်ပင်စရာမလို တသ​ေဘာတည်း​ ထပ်တူကျပါ​ေပတယ်။ နည်း​နည်း​သိတတ်လာ​ေတာ့​ က​ေလး​တုန်း​ကလို နတ်ကန္နား​ပွဲ​ေတွလည်း​ သွား​သွား​ မ​ေမာ့​ေတာ့​ဘူး​။

    ဘာနတ်မှလည်း​ အယံုအြကည်မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ရှင်ြပုတဲ့​အခါ ဆန်တစ်ြပည်​ေငွတစ်မတ်နဲ့​ နတ်က​ေတာ်ြကီး​အိမ်မှာ ကန်​ေတာ့​ပွဲ​ေတွ​ေပး​ြပီး​ နတ်ြပတာမျိုး​ေတာ့​ ရိုး​ရာမပျက် လုပ်ြကတယ်။ ကိုယ်မယံု​ေပမယ့်​ ယံုတဲ့​သူ​ေတွ စိတ်အ​ေနှာက်အယှက် မြဖစ်​ေစချင်တဲ့​သ​ေဘာ​ေပါ့​။ လူြကီး​ေတွဆိုတာက​ေတာ့​ ​ေရှး​ထံုး​လည်း​ မပယ်နဲ့​ ​ေဈး​သံုး​လည်း​ မြကွယ်နဲ့​ လို့​ လက်ကိုင်ထား​ြကတာ မဟုတ်လား​။ အခုသည်အသက် သည်အရွယ်​ေရာက်ကာမှ ရိုး​ရာ​ေတွ​ေမ့​ထား​လို့​ နတ်ကိုင်သလား​မသိဘူး​လို့​ အ​ေြပာခံ​ေနရတယ်။ မယံုရင် ပင့်​ချင်တဲ့​နတ် ပင့်​ြပီး​ေမး​ြကည့်​။ “​ေမာင်ရင် ရိုး​ရာနဲ့​အညီ မ​ေဆာင်ရွက်လို့​၊​ ထံုး​စံ​ေတွကို ​ေမ့​ထား​လို့​ ရာထူး​လည်း​တက်မှာ မဟုတ်ဘူး​။ အ​ေြပာင်း​အ​ေရွှ့​လည်း​ ရှိမှာမဟုတ်ဘူး​။ အဲသည် ဇနပုဒ်အရပ်မှာပဲ အရိုး​ထုတ်ရကိန်း​ြမင်တယ်။” လို့​ ​ေဟာြကမှာဗျ။ ​ေြမြကီး​လက်နဲ့​ပုတ်တာကမှ လွဲဦး​မယ်​ေနာ့​။ (နတ်ကို​ေတာင် ဘာ​ေတွ​ေဟာလိမ့်​မလဲ ြကို​ေဟာ​ေပး​လိုက်ဦး​မယ် သ​ေဘာ​ေပါက်)။

    ဘုရား​ေဟာကျမ်း​ဂန််ထဲက စတုမဟာရာဇ်၊​ တာဝတိန်သာ၊​ ယာမာ၊​ တုဿိတာ၊​ နိမ္မာနရတိ၊​ ပရနိမ္မိတဝဿဝတီဆိုတဲ့​ နတ်ြပည်​ေြခာက်ထပ်ကို​ေတာင် နံမည်စံု​ေအာင် မ​ေခါ်တတ်ပဲနဲ့​ အတွင်း​ ၃ရမင်း​၊​ အြပင် ၃ရမင်း​၊​ ဝန်း​၃ရမင်း​၊​ ၁၁၁ပါး​ေသာနတ်မင်း​အ​ေပါင်း​ကျ​ေတာ့​မှ ြဖစ်​ေြကာင်း​ရယ်တဲ့​ကုန်စင် နတ်သံ​ေနှာလို့​ ​ေြပာြပချင်ြဖစ်ြကရတာက​ေတာ့​ သူတို့​အား​လံုး​မှာ စိတ်ဝင်စား​စရာ ပံုြပင်ဇာတ်​ေြကာင်း​က​ေလး​ေတွ၊​ နား​ေထာင်လို့​ မြငီး​စရာ နတ်ချင်း​က​ေလး​ေတွ ကိုယ်စီရှိြကတာကိုး​။ ဇာတ်သမား​ သဘင်သည်တို့​ကလည်း​ နတ်သမိုင်း​ေတွ ကလို့​ခုန်လို့​။ ရုပ်ရှင်သမား​ေတွကလည်း​ ဂန္တဝင်​ေြမာက်​ေအာင် ရိုက်ခဲ့​ြပခဲ့​တာ​ေတွ ရှိတာပဲ။ ြပည်လှ​ေဖ နဲ့​ ​ေမရှင် ရဲ့​ ​ေစာင်း​ေတာ်ရှင်ဆိုရင် သိမီြကည့်​ရှုဖူး​တဲ့​သူတိုင်း​ တဖွဖွ ​ေြပာမဆံုး​ဘူး​။ “သည်ပုဆိုး​ေလး​ကိုဆင် ​ေဟာသည်ပုဆိုး​ေလး​ကိုဆင်၊​ ကိုကိုရှင်ရယ်​ေလ။ ကပိုကယိုဆင်လို့​ လာခဲ့​ပါ​ေတာ့​ေတာ်။” လို့​ ​ေဒါ်​ေမရှင်ဆိုတဲ့​ ယက္ကန်း​သီချင်း​၊​ “​ေလာကီအတွင်း​ဝယ် မကင်း​ြကတဲ့​ ကာမဂုဏ်နယ်၊​ ​ေမာင်ရယ် အာရံုငါး​သွယ် ဝင်စား​လို့​ြဖင့်​ ချစ်သင့်​ပါတယ်…။” လို့​ မိန်း​မ​ေနာက်ပိုး​လုပ်တဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ေတွဟာ အနုပညာမှတ်တိုင်အြဖစ် ကျန်ရစ်​ေနဆဲပါပဲ။

    ဂီတသမား​ေတွဘက်မှာလည်း​ သီချင်း​က​ေလး​ေတွ အများ​ြကီး​ရှိခဲ့​တာ​ေပါ့​။ “​ေကျး​ဇူး​ရှင် ​ေနညိုနု၊​ ​ေရွှလိုရှု၊​ ​ေမပျိုဥရဲ့​ေတာင်​ေတာ်အဝင်။” ဆိုတဲ့​ မြမရင်ရဲ့​ ​ေတာင်​ေတာ်သခင်မသီချင်း​ဆိုရင် မန္တ​ေလး​သား​မှန်ရင် သိကိုသိရမယ့်​သီချင်း​လို့​ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိြကပါတယ်။ ရက်ပ်​ေတွ ဟစ်ပ်​ေဟာ့​ပ်​ေတွဆိုတဲ့​ေခတ်မှာ​ေတာင် သား​စိုး​တို့​ ဗီဗာဟိန်း​တို့​က “ကိုြကီး​ေကျာ် .. တို့​ ကိုြကီး​ေကျာ်..” လုပ်လို့​ေကာင်း​ေနတုန်း​ မဟုတ်လား​။
    ကိုယ့်​ြမန်မာနတ်​ေတွလိုပဲ နိုင်ငံတကာမှာလည်း​ အင်မတန်​ေရှး​ကျြပီး​ စိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​တဲ့​ နတ်ကိုး​ကွယ်မှု နဲ့​ နတ်သမိုင်း​ပံုြပင်က​ေလး​ေတွ ရှိြကပါတယ်။ တစ်ကမ္ဘာလံုး​သိြကတာက​ေတာ့​ ဂရိဒဏ္ဍာရီနတ်သမိုင်း​ေတွပါပဲ။ ဆိုရိုး​စကား​ေတွထဲမှာ၊​ သမိုင်း​ဝင်​ေရှး​ေဟာင်း​အ​ေမွအနှစ်​ေတွထဲမှာ၊​ စာ​ေပ၊​ ရုပ်ရှင် နဲ့​ ဂီတ အနုပညာနယ်ပယ်​ေတွမှာ ဘယ်​ေတာ့​မှ ရိုး​မသွား​ပဲ အစဉ်အဆက် လက်ဆင့်​ကမ်း​ ကိုး​ကား​ေြပာဆိုလာြက​ေလရဲ့​ဗျာ။ ကိုယ်​ေတာင်မှ ပန်ဒိုရာရဲ့​ထန်း​ေခါက်ဖာဆိုြပီး​ ​ေရး​ခဲ့​မိ​ေသး​။ ြမန်မာစာ​ေပနယ်ထဲမှာ​ေတာင် ဟာြကူလီင​ေပျာ့​ဆိုတဲ့​ နံမည်ရှိတယ်။

    နှစ်​ေပါင်း​ေထာင်နဲ့​ချီြကာရှည်​ေနြပီြဖစ်တဲ့​ အဲသည်နတ်ပံုြပင်က​ေလး​ေတွ မရိုး​နိုင်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ အင်မတန်မှပဲ လူသား​ဆန်စွာနဲ့​ လူ​ေတွရဲ့​စိတ်ရင်း​သ​ေဘာကို ထင်ဟပ်​ေပး​လို့​ ြဖစ်မယ်ထင်ပါတယ်။ ဥပမာ​ေပး​ရရင် ​ေနြကာပန်း​မယ် ကလစ်တီနဲ့​ နာဆစ်ဆပ်ပန်း​က​ေလး​ေတွရဲ့​ ပံုြပင်က​ေလး​ေတွကို မှတ်မိြကဦး​မလား​ မသိဘူး​။ ​ေနနတ်သား​ကို တဘက်သတ်ချစ်စိတ်နဲ့​ သူ့​ကိုများ​ လှမ်း​ြကည့်​လာ​ေလမလား​လို့​ ​ေရွှ​ေရာင်ဆံနွယ်က​ေလး​ေတွကို ​ေနထွက်​ေနဝင် ြဖီး​သင်ရင်း​ ​ေနလံုး​ြကီး​ဆီ တ​ေမာ့​ေမာ့​လုပ်​ေနရှာသူ နတ်မိမယ်က​ေလး​ခမျာ မလှုပ်မယှက်​ေြခ​ေထာက်က အြမစ်​ေတွတွယ်လာြပီး​ ​ေနြကာပန်း​ပွင့်​က​ေလး​ြဖစ်သွား​သတဲ့​။

    လူ​ေချာလူခန့်​ ​ေထာင်​ေထာင်​ေမာင်း​ေမာင်း​ ချစ်စရာ​ေကာင်း​ေကာင်း​ လုလင်ပျိုနာဆစ်ဆပ်ကို ​ေနာက်ကတ​ေကာက်​ေကာက် လိုက်ြပီး​ မိန်း​မ​ေနာက်ပိုး​လုပ်ရှာသူ နတ်မိမယ်​ေလး​အက်ခိုး​က​ေတာ့​ ​ေနာက်ဆံုး​မှာ သူများ​က​ေခါ်လိုက်ရင် သံ​ေယာင်လိုက်ြပီး​ထူး​ရတဲ့​ အသံက​ေလး​သဲ့​သဲ့​သာကျန်​ေတာ့​တဲ့​အခါ သူ့​သခင်မ အချစ်နတ်ဖုရား​မ အဖရိုဒိုက်က သား​ေတာ်​ေမာင် ကျူး​ပစ်ကို ‘အဲသည်လူပျိုြကီး​ကို ချစ်တတ်​ေအာင် သင်​ေပး​လိုက်စမ်း​” ဆိုလွှတ်လိုက်တယ်တဲ့​။ ကိုလူဆိုး​က​ေလး​က မဆင်မြခင် “သည်က​ေန့​ ဘယ်သူနဲ့​ေတွ့​ေတွ့​ ​ေတွ့​တဲ့​လူကို ချစ်​ေစ​ေရာ့​လဟယ်” ဆို ြမား​သရမ်း​လွှတ်လိုက်သတဲ့​။ ကိုလူပျို လူညိုထွား​က အမဲလိုက်တမ်း​ ကစား​လို့​အြပန် ​ေမာ​ေမာနဲ့​ စမ်း​ေရြကည်က​ေလး​ေသာက်မလို့​ ငံု့​လိုက်တဲ့​အချိန်မှာ တည်ြငိမ်တဲ့​ ​ေရြပင်​ေပါ်က သူ့​ရုပ်က​ေလး​ သူြပန်ြမင်ြပီး​ “​ေချာလိုက်တဲ့​ သတ္တဝါ​ေလး​ကွယ်” ဆိုြပီး​ မျက်စိ​ေတာင် မလွှဲနိုင်​ေအာင် ချစ်စိတ်ဝင်သွား​လို့​ တချိန်လံုး​ ​ေရြပင်​ေပါ်ကို ငိုက်ကျ​ေနတဲ့​ ခရမ်း​ေရာင် ပန်း​ပွင့်​လှလှ​ေလး​ြဖစ်သွား​သတဲ့​။ တချိန်လံုး​ မှန်​ေရှ့​ကမခွာြဖစ်​ေနတဲ့​ ကိုလူ​ေချာ​ေတွကို နာဆစ်ဆပ်​ေရာဂါလို့​ ကင်ပွန်း​တပ်ြကတယ်​ေလ။ ယံုတာမယံုတာ အပထား​ သူ့​အကျိုး​အ​ေြကာင်း​ေလး​နဲ့​ သူ့​ယုတ္တိယုတ္တာက​ေလး​နဲ့​ဆို​ေတာ့​ တစ်ခါြကား​ဖူး​ရင်လည်း​ မ​ေမ့​နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ အြကိမ်ြကိမ်​ေြပာလို့​လည်း​ မရိုး​နိုင်​ေတာ့​ဘူး​ မဟုတ်လား​။
    ြမန်မာနတ်​ေတွမှာလည်း​ ဂရိဒဏ္ဍာရီထဲကလို စူပါပါဝါ​ေတွနဲ့​ အံမခန်း​စွမ်း​အင်​ေတွ မရှိ​ေသာ်ြငား​ ထူး​ြခား​တဲ့​ စရိုက်သဘာဝက​ေလး​ေတွ​ေတာ့​ ကိုယ်စီကိုယ်စီ ရှိြကပါတယ်။

    အများ​စုက မင်း​ြပစ်မင်း​ဒဏ်သင့်​ခဲ့​ြကသူ​ေတွြဖစ်တာမို့​ ရှင်ဘုရင်​ေခတ်က မတရား​သြဖင့်​ အသတ်ခံရလို့​ အကုသိုလ်စိတ်တ​ေစ္ဆ​ေြခာက်တဲ့​အခါ ​ေြပရာ​ေြပ​ေြကာင်း​ ​ေတာင်း​ပန်​ေချာ့​ေမာ့​ရာက​ေန နယ်ပယ်အပိုင်စား​၊​ ​ေနာက်လိုက်ကိုး​ကွယ်သူများ​ လက်ဆင့်​ကမ်း​လာြကသလား​ စဉ်း​စား​စရာြဖစ်ပါတယ်။ ​ေနာက်တက်တဲ့​ ြမန်မာရှင်ဘုရင်​ေတွလက်ထက်မှာလည်း​ အဲသည်နတ်​ေတွနဲ့​ ဆု​ေပး​ဆုယူ အဓိဋ္ဌာန်ကတိ​ေတွ လုပ်ခဲ့​ြကတယ်။ နိမိတ်တ​ေဘာင်​ေတွနဲ့​ ​ေစာင့်​ေရှာက်ခဲ့​ြကတယ်။ အိပ်မက်ယာမက်များ​ေပး​လို့​ လမ်း​ညွှန်ခဲ့​ြကတယ်လို့​ ရာဇဝင်​ေတွမှာ အခိုင်အမာဆိုထား​တာ​ေတွလည်း​ ရှိပါတယ်။ ဥဇ္ဖနာမင်း​ြကီး​ရဲ့​ မင်း​မဟာဂီရိ ဗာလိနတ်စာ​ေကျွး​ပွဲ​ေတွ၊​ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ ပုခန်း​ေရွှကူနီက ​ေဖြကီး​ေကျာ်အိပ်မက်​ေပး​တာ​ေတွ၊​ မင်း​တုန်း​မင်း​သား​နဲ့​ က​ေနာင်မင်း​သား​နှစ်ပါး​တို့​ ​ေတာင်ြပံုး​က မင်း​ညီ​ေနာင်ဆီမှာ ​ေအာင်​ေြမနင်း​ဆုပန်ကတိထား​ခဲ့​ရာက အြကံအစည်ြပီး​ေြမာက်လို့​ နတ်ပွဲြကီး​ေတွ ြခိမ့်​ြခိမ့်​သည်း​ ကျင်း​ပခဲ့​တာ​ေတွကို ဖတ်မိတဲ့​အခါ ကိုယ်​ေတွကသာ ဘာမဟုတ် ညာမဟုတ်နဲ့​ မယံုမြကည်ြဖစ်​ေနတာ။ ​

    ေရှး​ေရှး​ကြဖင့်​ ရှင်ဘုရင်​ေတွကိုယ်တိုင်​ေတာင် ယံုယံုြကည်ြကည် ကိုး​ကွယ်ခဲ့​ြကသား​ လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​မိတာ​ေပါ့​။ (ဒါမှမဟုတ်လည်း​ အဲဒီနတ်​ေတွက ရှင်ဘုရင်မှပဲ အဖက်လုပ် စကား​ေြပာြက​ေလသလား​ေတာ့​ မ​ေြပာတတ်​ေပါင်) သိတတ်စကတည်း​က မယံုပါဘူး​ဆိုြပီး​ ​ေမ့​ထား​တဲ့​ ြမန်မာနတ်​ေတွကို အခုကျမှ ြပန်ြပီး​တခုတ်တရ ​ေရး​သား​ေဖာ်ထုတ်​ေနရတာက​ေတာ့​ နတ်ကိုး​ကွယ်မှုနဲ့​ ပတ်သက်ဆက်နွယ်​ေနတဲ့​ ြမန်မာ့​ရိုး​ရာ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေလး​ေတွ အ​ေြကာင်း​ ​ေြပာချင်လို့​ပါ။ ြမန်မာ ၃၇ မင်း​နတ်​ေတွကို ဗာလိနတ်စာ ပူ​ေဇာ်ပသတဲ့​အခါ သူ့​ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ နတ်​ေတွကို လိုက်လို့​ တီး​လံုး​တီး​ကွက်၊​ နတ်ချင်း​လကင်္ာ​ေတွ စည်း​ကမ်း​တကျရှိပါတယ်။ အဲသည် သုခုမ အနုပညာ​ေတွဟာလည်း​ ​ေအသင် ​ေရာမ ​ေခါမြပည်က ​ေကျာက်သား​ပကတိ နတ်ကွန်း​အ​ေဆာက်အဦများ​လိုပဲ မ​ေပျာက်မပျက်​ေစရ​ေအာင် ရှာ​ေဖွ​ေဖာ်ထုတ် သန့်​စင် ထိန်း​သိမ်း​အပ်​ေသာ ယဉ်​ေကျး​မှု အ​ေမွအနှစ်များ​ လို့​ ြမင်မိပါတယ်။ ခု​ေခတ် နတ်ကန္နား​ပွဲမှာ ဆိုင်း​သမား​ေတွ ဗရုတ်သုတ်ခလုပ်သလို “အိုး​ေလး​လှုပ်ပါ​ေဟ့​။” နဲ့​ အ​ေမဂျမ်း​ မ​ေချာ့​သင့်​ပါဘူး​။

    မန္တ​ေလး​ကနတ်ပွဲ​ေတွမှာ “ခိုင်ဖုန်း​ဝူး​လျူ ​ေပါင်ကျင်း​ချန်” ဆို အိုး​မဲသုတ်ြပီး​ကလိုက် “လဝန်း​ေလး​နဲ့​တူတယ် ကွမ်ရင့်​ကိုလား​ကွယ်” ဆို မျက်နှာ​ေချအ​ေဖွး​သား​နဲ့​ကလိုက်လုပ်ရင် အံ​ေပါင်း​ ဟုန်​ေပါင်း​ေတွ စည်တတ်တယ်ဆို​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ရိုး​ရာ​ေတွ​ေပျာက်ကုန်မှာ​ေတာ့​ စိုး​ရပါတယ်။ ပိုဆိုး​တာက​ေတာ့​ သဘင်မှုအနုပညာနယ်ထဲက ဇာတ်သမား​များ​ေတာင်မှ ပွဲဦး​ထွက် သမား​စဉ် လမိုင်း​နတ်တင်တဲ့​ အပျို​ေတာ်ဆယ့်​နှစ်ခန်း​ကို တူတူတန်တန် နတ်သံက​ေလး​မှ မပစ်တတ်မကတတ်လို့​ ​ေပျာက်ကွယ်ကုန်ရမယ်ဆိုရင် အရမ်း​နှ​ေြမာစရာ​ေကာင်း​ပါလိမ့်​မယ်။ ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ ြမန်မာလူငယ်က​ေလး​များ​အ​ေနနဲ့​လည်း​ မူရင်း​မူမှန် ြမန်မာသံက​ေလး​ေတွကို မြကား​ဖူး​ြကမှာစိုး​လို့​ ြပန်မိတ်ဆက်​ေပး​လိုက်ရပါတယ်။ နတ်ကိုယံုယံု မယံုယံု နတ်သံက​ေလး​ကို​ေတာ့​ ယံုယံုြကည်ြကည် နား​ေထာင်ြကည့်​လိုက်ြကပါဦး​ဗျာ။ ​ေကာင်း​မှ​ေကာင်း​။



    “မဂင်္လာရယ်မှ မဏ္ဍိုင်​ေလး​……..။ (​ေဟ့​ .. ​ေဟ့​ .. ​ေဟ့​ ​ေအာင်ပါ​ေလ)
    ​ေရာင်ဆိုင်ငယ်မှ​ေလး​လီ၊​ သာ​ေမာငယ်စည်၊​ နတ်ြပည်ထိလု ​ေပျာ်ဖွယ်ငယ်​ေကာင်း​ နတ်အ​ေပါင်း​စု၏။
    ​ေမယုငယ်မှ ဗဟို ြမင့်​မိုရ်ထိပ်မှာ ​ေဝယန္တာက သူဇာ၊​ နန္ဒ၊​ စိတ္တရ နဲ့​ စိတ္တ၊​ ဓမ္မာ ြကင်ယာအများ​ မိဖုရား​အ​ေပါင်း​ ​ေထာင်​ေသာင်း​မက ငါသိြကား​မှန် ထက်ဖျား​ငယ်စံ ဝန်း​ရံခ၏။
    နတ်များ​အမှူး​ လူတို့​ြပည်ခွင် ငါအရှင်သည် ​ေပျာ်ရွှင်ြမူး​လာဘိတကား​။ မဂင်္လာစံကင်း​ ပွဲများ​အ​ေပါင်း​ ဂုဏ်​ေရာင်လင်း​ပါတဲ့​ မင်း​အများ​တို့​။ (​ေရွှမန်း​ဇာတ်သဘင်အဖွဲ့​သား​ေတွ ဟုတ်မှဟုတ်ြကရဲ့​လား​ေမာင်တို့​။ ဟုတ်​ေပ့​ဗျို့​)။
    တစ်ြကိမ်ငယ်မှ နှစ်ြကိမ်​ေလး​ ….. ။ (​ေဟ့​ .. ​ေဟ့​ .. ​ေဟ့​ ​ေအာင်ပါ​ေလ)။ သံုး​ြကိမ်ငယ်မှတင်တင် ြမို့​ေတာ်အရှင် မယ်လျှင်ြဖင့်​ ကန်​ေတာ့​ပါ၏။

    စံုလင်ငယ်မှမယွင်း​ ပွဲြပင်ကျင်း​၍ ထမင်း​မ​ေနှာ အုန်း​ငှက်​ေပျာနှင့်​ သ​ေဘာြဖူစင်၊​ ကျွနင်္ုပ်ကယ်တင် စည်ပင်ထွန်း​ကာ မပါဘုရား​ဟု အသနား​ငယ့်​ခံ နန်း​စံသည့်​သခင် ြမို့​ေတာ်ကို ပိုင်အုပ်စိုး​ပါတဲ့​ နတ်အမျိုး​ရှင့်​။
    နယ်​ေတာ်ကို ပိုင်အုပ်စိုး​ပါတဲ့​ နတ်မျိုး​ညီလာခွင် နန်း​ေတာင်ြကီး​ရှင်် ဦး​သံုး​ြကိမ်တင် မယ်လျှင်ရှင့်​ကန်​ေတာ့​ နတ်နန်း​ကွန်း​တင်က ​ေကျး​ေတာ်ရှင် ကျွန်​ေတာ်မျိုး​တို့​ကို ဘုရား​ တိုး​မပါ။

    (အတူ​ေလး​ရယ်တဲ့​ ယှဉ်ကာြပိုင် ယှဉ်ကာြပိုင်) ၂။ ပန်း​ေမွ့​ယာ ​ေရွှ​ေကာ်​ေဇာ ​ေရာ​ေနှာလို့​ထိုင်။
    (ပျိုတိုင်း​ြကိုက်ပါတဲ့​ နှင်း​ဆီခိုင် နှင်း​ဆီခိုင်) ၂။ ခွင််လံုး​ပိုင်တဲ့​ အဖွဲ့​ေတာ်သား​ ​ေဝး​ရာကရှား​။
    (သန်း​ေခါင်ကို ​ေန့​မှတ်ပါလို့​) ၃။ (အရပ်​ေလး​ကိုတဲ့​ အား​မနာ) ၂။ မ​ေသာက်ရရင် သီလ​ေစာင့်​တယ် ကိုး​ေကျာင်း​တကာ။
    (​ေသာက်​ေတာ်ဗူး​ရယ်တဲ့​ အိုမကွာ) ၂။ မင်း​ေကျာ်စွာလို့​ မ​ေကျာ်လား​ ​ေဝး​ရာကရှား​။
    (​ေလာင်း​စရာ ​ေငွမရှား​ပါဘု) ၂။ ြကက်ြကား​ကိုတဲ့​ ြမင်း​ေပါ်တင် ​ေဗာင်း​စိုင်း​ေြကာ့​ရှင်။
    (ချစ်လို့​ရယ်တဲ့​ ခင်မင် ယဉ်ရှာ​ေရာ့​သလား​) ၂။ ကိုြကီး​ေကျာ်​ေရ (ဗျိူ ဗျို ဗျို) ​ေမာင်ြကီး​ေကျာ်​ေရ (ဗျာ ဗျာ ဗျာ)။ ဤဇမ္ဗူမှာ ြပိုင်ဘက်ရှား​ မိုး​ကျနတ်သား​။

    (​ေြမာင်း​တူကို ​ေလျှာက်ပါလို့​) ၂။ အ​ေနာက်​ေလး​ရယ်တဲ့​ ​ေရွှကူနီ ​ေဝး​ကွာခဲ့​ြပီ။
    (ည​ေနည​ေနဆီမှာ​ေလ ကူနီ​ေြကာ့​စံကွန်း​) ၂။ ကိုြကီး​ေကျာ်ပလီလွန်း​တယ် (ကျက်သ​ေရ တက်​ေနတိုး​တယ်) ​ေဆး​စိုက်တဲ့​ကျွန်း​။
    ​ေရွှြပံုး​ကို သွား​မယ်လို့​ နပ်ခါး​ရယ်တဲ့​သံုး​ေတာင် ​ေြပာင်​ေလာက်​ေအာင်​ေသွး​။
    (​ေကျာက်ပျဉ်ြကီး​ရယ်နဲ့​ မှန်ဘီး​ကို ယူခဲ့​ပါ့​ ညိုနွဲ့​ရယ့်​ေလး​)။

    ​ေရွှြပံုး​က ပန်း​ခွာညို ​ေမွှး​လှတယ်ဆို (မာ​ေစလို ​ေလာင်း​ညို​ေလှက​ေလး​နဲ့​ ချိုး​တင်ခဲ့​ေလး​)။
    ဟို​ေရှ့​ဆီမှာ​ေလ ​ေနရီပါလို့​ ​ေရာ်ရမ်း​ (ကိုြကီး​ေကျာ်လာမယ့်​လမ်း​ ဆီး​ြကိုလှည့်​စမ်း​)။
    ဟို​ေနာက်ဆီမှာ​ေလ တိမ်နီ​ေတွက သွယ်တန်း​ (ကိုြကီး​ေကျာ်လာမယ့်​လမ်း​ ဆီး​ြကိုလှည့်​စမ်း​)။
    စိုး​ပါနဲ့​ေမရယ်​ေလ မိုး​ြကယ်မို့​လား​။ (သည်​ေတာင်ကို ​ေမာင်ြဖိုပါ့​မယ် ြမင့်​မိုရ်မို့​လား​)။
    မရှက်ဘူး​လား​ မ​ေြကာက်ဘူး​လား​ ​ေသာက်​ေခါင်ြကူး​တဲ့​ မင်း​ညီ​ေနာင် ​ေရွှြပံုး​သူမျာ့​ေမာင်။
    (ရှက်တတ်ရင်​ေသာက်ပါရိုး​လား​ ​ေြကာက်တတ်ရင် ​ေသာက်ပါရိုး​လား​ ပုဆိုး​စွန်​ေတာင် သက်တန့်​ေသွး​နဲ့​ ဘိုး​ေတာ်ြကီး​ေြမး​)။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.