• “ြကက်တူ​ေရွး​ အာ​ေခါင်နီ ကွမ်း​ကလပ်ကိုချီ”

    “ခရိုနီ​ေတွအ​ေြကာင်း​လည်း​ နည်း​နည်း​ပါး​ပါး​ ​ေရး​စမ်း​ပါဦး​ ဆရာ။” လို့​ ချွန်တွန်း​လုပ်လာတဲ့​အခါ အမ်း​ြမို့​မှာ အနုပ်စုတ်ဂုတ်စုတ်လူနာ​ေတွနဲ့​ လံုး​လည်ချာလည်လိုက်​ေနတဲ့​ အစုတ်ပလုပ်ဆရာဝန်က​ေလး​ပီပီ အဲဒီ ခရိုနီဆိုတာြကီး​ကို ဘာ​ေြပာမှန်း​ နား​မလည်ပါဘူး​။ ြကား​ဖူး​ေလာက်​ေအာင်​ေတာင် ဘုန်း​ကံက မပါလာတာ ထင်ပါရဲ့​။ ြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​။

    နံုချာရတဲ့​အထဲ နံုအ လှချည့်​လား​ လို့​ေတာ့​ အ​ေြပာမခံနိုင်တာနဲ့​ ရန်ကုန်​ေရာက်​ေတာ့​ ဗဟုသုတဟင်း​ေလး​အိုး​ြကီး​များ​ဆီ ​ေမး​ြမန်း​ဆည်း​ပူး​ရတယ်။ လက်စသတ်​ေတာ့​ သည်လူြကီး​ေတွ ငါသိတာ ြကာ​ေပါ့​။ လက်ညှိုး​ြကီး​များ​ေတာင် ​ေငါက်ကနဲ ​ေငါက်ကနဲ ထိုး​ြပလို့​ရ​ေသး​။ သူတို့​အ​ေြကာင်း​ ​ေကာင်း​ရာမွန်ရာ သာယာနာ​ေပျာ်ဖွယ်က​ေလး​ေတွချည့်​ပဲ ​ေရး​ြပန်ရင်လည်း​ မျက်နှာလိုအား​ရ မစား​ရအ​ေညှာ်ခံ ငတ်ြကီး​ကျရာ ​ေရာက်ဦး​မယ်။ ဒီလိုလုပ်တာ ဘာ​ေကာင်း​သလဲ။ ​ေတာ်​ေရာ့​လား​။ ​ေရး​ြပန်​ေတာ့​ မနာလို ဝန်တိုမိစ္ဆာြဖစ်အား​ြကီး​တယ် ဆိုဦး​မယ်။ တစ်ခွန်း​တည်း​ေြပာစမ်း​ပါ အဲဒီလူြကီး​ေတွ ​ေကာင်း​သလား​ မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​ဆိုရင်​ေတာ့​ ခင်ဗျား​ဘယ်ဘုရား​ရှိခိုး​သလဲ လို့​ ြပန်​ေမး​ရမှာပဲ။ ဘယ်ဘုရား​ပဲ ရှိခိုး​ရှိခိုး​ သူတို့​ြပု​ေသာအမှုများ​ကို ​ေကာင်း​ချီး​ေပး​မယ့်​ ဘုရား​သခင်မျိုး​က​ေတာ့​ ​ေြမကမ္ဘာမှာ​ေရာ၊​ ​ေကာင်း​ကင်ဘံုတခွင်​ေရာ၊​ စြကာဝဠာတိုက်တစ်​ေသာင်း​မှာပါ ပွင့်​ေတာ်မမူ​ေသး​ပါဘူး​။

    သို့​ေသာ်လည်း​ အဲဒီခရိုနီဆိုတာြကီး​ေတွက ကိုယ့်​ြပည်တွင်း​မှာမှ မဟုတ်ဘူး​။ နိုင်ငံတကာမှာ ပို​ေတာင် ​ေပါ​ေသး​တယ်။ ​ေခတ်အဆက်ဆက်လည်း​ ဘယ်တုန်း​ကမှ မကင်း​ခဲ့​ဘူး​။ ဒါြဖင့်​ သူတို့​က ဘယ်ဘုရား​မှ မရှိခိုး​တဲ့​ ဘာသာမဲ့​ေတွမို့​လား​လို့​ေတာ့​ မထင်လိုက်နဲ့​။ သူတို့​အား​လံုး​အတွက် တစ်ခုတည်း​ေသာကိုး​ကွယ်ရာက​ေတာ့​ ပိုက်ဆံပဲ။ အဲဒီပိုက်ဆံအတွက် ချည်း​ကပ်တဲ့​ဗျူဟာကျ​ေတာ့​ အာဏာရယ်၊​ အကျင့်​ပျက်ြခစား​ြခင်း​ရယ်ကို ​ေဝစား​မျှစား​ ဆရာ​ေမွး​တပည့်​ေမွး​မူဝါဒနဲ့​ ချဉ်း​ကပ်ြကတာ​ေပါ့​။ အခု​ေလာ​ေလာဆယ် နိုင်ငံတကာက စီး​ပွား​ေရး​ပိတ်ဆို့​မှု​ေတွကို ရုတ်သိမ်း​ေရး​၊​ ဆိုင်း​ငံ့​ထား​ေရး​ကိစ္စ​ေတွဟာ အဲဒီခရိုနီ​ေတွရဲ့​ ရန်ကို​ေြကာက်လို့​ သည်​ေလာက် ြကန့်​ြကာ​ေနတာပါ။ ကာတွန်း​ေတွနဲ့​ သရုပ်​ေဖာ်သလိုပဲ ငတ်ြပတ်ဆင်း​ရဲ​ေနတဲ့​ ြပည်သူ​ေတွကို လက်ညှိုး​ထိုး​ြပြပီး​ အတိုင်း​တိုင်း​အြပည်ြပည်က အကူအညီ အ​ေထာက်အပံ့​ မှန်သမျှကို လုပ်ပိုင်ခွင့်​ရှိတဲ့​သူ​ေတွနဲ့​ ပူး​ေပါင်း​လို့​၊​ လုပ်ပိုင်ခွင့်​ေတွကို အလွဲသံုး​စား​လုပ်လို့​ ကိုယ်ကျိုး​အတွက် စီး​ပွား​ရှာသူ​ေတွကို ခရိုနီလို့​ ​ေခါ်ပါသတဲ့​။ တနည်း​အား​ြဖင့်​ ​ေြပာရမယ်ဆိုရင် အခွင့်​ထူး​ခံလူတန်း​စား​ လို့​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ရင်လည်း​ မမှား​ဘူး​။

    ြမန်မာရှင်ဘုရင်​ေတွ လက်ထက်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေြမ​ေပါ်​ေြမ​ေအာက် ​ေရွှတွင်း​ေငွတွင်း​ ပယင်း​ဒုတ္ထာ​ေတွကို ရှင်ဘုရင်ကချည့်​ပဲ အကုန်ပိုင်တယ်ဆိုတာ​ေတာင် ​ေရနံတူး​တဲ့​ေနရာမှာ​ေတာ့​ တွင်း​ရိုး​တွင်း​စား​များ​ကို မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက် အပိုင်စား​ တူး​ခွင့်​ေဖာ်ခွင့်​ ​ေပး​သနား​ထား​ြကပါတယ်။ တူး​တိုင်း​လည်း​ ​ေအာင်တာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူ့​ကုသိုလ်ကံကပါဦး​မှ လို့​ အယူရှိြကတယ်။ ပိုက်ဆံတတ်နိုင်လို့​ သူတို့​စီး​ပွား​ေရး​နယ်ပယ်ထဲ ဝင်တိုး​ရင်​ေတာင် ဘုရင်မင်း​ြမတ် အခွင့်​ေတာ်ခံရတဲ့​ မျိုး​ရိုး​ မဟုတ်ရင် ​ေငွဘယ်​ေလာက်ရှိရှိ ​ေတာင်ပံနီတွင်း​စား​ လို့​ပဲ သမုတ်တယ်။ တွင်း​ရိုး​ြဖစ်ဖို့​ဆိုတာ အ​ေဝး​ြကီး​။ တွင်း​ရိုး​အစစ်ြကီး​ ယူလိုက်တာ​ေတာင် တွင်း​စား​ပဲ ြဖစ်တယ်။ ​ေကျာက်မျက်ရတနာနဲ့​ ပတ်သက်လာရင်​ေတာ့​ ဘယ်သူတူး​လို့​ရရ ဘုရင့်​ကိုဆက်သရတာချည့်​ပဲ။ င​ေမာက်ပတ္တြမား​ြကီး​တုန်း​က​ေတာင် တဝက်ကို ခွဲြပီး​ ဝှက်ထား​လို့​ ​ေဆွခုနှစ်ဆက် မျိုး​ခုနှစ်ဆက် မီး​ရှို့​သတ်ပါသတဲ့​။

    ကိုယ့်​ေဆွမျိုး​ေတွ ​ေကျာက်​ေအာင်တာ​ေတာင် သူ​ေဌး​အိမ်ထမင်း​ကပ်စား​ရဖို့​ ​ေန​ေနသာသာ မဆီမဆိုင် မီး​ေလာင်တိုက် ခွဲတမ်း​ရကုန်တာ​ေပါ့​။ လက်လွတ်ထွက်​ေြပး​ရှာတဲ့​ မနန်း​ြကည်ဆိုတဲ့​ အမျိုး​သမီး​က ​ေတာင်​ေပါ်က​ေန မျက်ရည်စက်လက် နဲ့​ မိုး​ကုတ်ြမို့​ဘက် ​ေမျှာ်ြကည့်​ခဲ့​လို့​ အဲသည်​ေတာင်ကို နန့်​ြကည့်​ေတာင် လို့​ ​ေခါ်ြကပါသတဲ့​။ ဟုတ်တာ မဟုတ်တာ အပထား​ ​ေြပာစမှတ်​ေတာ့​ ရှိခဲ့​တာပဲ။

    ကိုလိုနီ​ေခတ်ကို​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ လုပ်ငန်း​ြကီး​ေတွ၊​ လိုင်စင်​ေတွကို အစိုး​ရမင်း​များ​ထံ ​ေလျှာက်ထား​အသနား​ခံလို့​ လက်သင့်​ရာ စား​ေတာ်​ေခါ်ြပီး​ လုပ်ကိုင်ခဲ့​ြကပါတယ်။ အထက်တန်း​ြမန်မာစာမှာ သင်ခဲ့​ရတဲ့​ အင်း​ေလလံဆိုတဲ့​ ဝတ္ထုတိုက​ေလး​ဟာ မှတ်သား​စရာလည်း​ေကာင်း​၊​ သင်ခန်း​စာလည်း​ရတဲ့​ အဲသည်​ေခတ်က ခရိုနီ​ေတွအ​ေြကာင်း​ တစွန်း​တစ လှစ်ြပထား​တဲ့​ စာက​ေလး​တစ်ပုဒ်ပါ။ အဂင်္လန်က ဘုရင်မြကီး​ကိုယ်တိုင်က သူ​ေကာင်း​ြပုထား​တဲ့​ ဆာဘွဲ့​ရ ပုဂ္ဂိုလ်​ေတွ​ေတာင် ​ေပါ်လာခဲ့​ေသး​တယ်။ သခင်အား​ရ ကျွန်ပါး​ဝအမျိုး​ေတွလို့​ ကင်ပွန်း​တပ်ြပီး​ ဝံသာနုစိတ်ြပင်း​ထန်တဲ့​ ြမန်မာ​ေတွက​ေတာ့​ အား​မ​ေပး​ပဲ ရှံု့​ချခဲ့​ပါတယ်။ ဒါ​ေတွက မနာလိုလို့​ သွား​ပုပ်​ေလလွင့်​ေြပာ​ေနတာ​ေတွပါဆိုြပီး​ ခရိုနီ​ေတွက​ေတာ့​ မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက်အလိုက် ​ေခါင်း​ေထာင်မပျက်ခဲ့​ပါဘူး​။

    အင်း​သူြကီး​လုပ်စား​လည်း​ ​ေကျာင်း​ေဆာက်လှူလိုက်ရင် ​ေကျာင်း​ဒကာြကီး​ ြဖစ်သွား​တာပဲ မဟုတ်လား​။ သူလှူတဲ့​ေကျာင်း​ေပါ်တက်သီတင်း​သံုး​ြပီး​ ငါး​စိမ်း​သည်​ေတွ လက်ရဲဇက်ရဲ ထုရိုက်ခုတ်ြဖတ်တာ အပယ်လား​တဲ့​ တရား​ေတာ် အကျယ်တဝင့်​ေဟာတဲ့​ ဘုန်း​ြကီး​ေရာ ရှိပါ့​မလား​။ ဒီလိုနဲ့​ ခရိုနီ​ေတွရဲ့​ ပံုရိပ်ဟာ ြမန်မာလူမှုအသိုင်း​အဝိုင်း​မှာ ​ေချာင်း​ငယ်​ေရ၊​ ြမစ်ငယ်​ေရ၊​ ပင်လယ်​ေရ နဲ့​ ​ေဆး​စရာမလိုပဲ ပိုက်ဆံ​ေတွအိပ်ထဲြပည့်​ေနရင် အလိုလို သန့်​စင်သွား​တဲ့​ အယူဝါဒကို တစတစ ​ေြပာင်း​လဲလာပါတယ်။

    ကိုလိုနီ​ေခတ်ကလွန်လို့​ ြမန်မာ​ေတွကိုယ်တိုင် အာဏာရလာတဲ့​ေခတ်မှာ​ေတာ့​ ခရိုနီ​ေတွ ​ေရွှ​ေခတ်လို့​ ​ေြပာရမယ် ထင်ပါတယ်။ ဦး​နု ဝန်ြကီး​ချုပ်ြဖစ်တဲ့​အခါ သူ့​အိမ်မှာရှိတဲ့​ပစ္စည်း​ ငါး​ြပား​တ​ေစ့​မကျန် မှတ်တမ်း​တင်ပါ။ သူဝန်ြကီး​ချုပ် သက်တမ်း​ေစ့​လို့​ နှုတ်ထွက်တဲ့​အခါ ငါး​ြပား​တစ်​ေစ့​ပို​ေနခဲ့​ရင် သူ့​ကို လာဘ်စား​မှုနဲ့​ ဖမ်း​ပါ လို့​ ​ေြပာခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ကျွန်​ေတာ်တို့​ အဖိုး​အဖွား​များ​ေခတ်တုန်း​က ​ေန့​ချင်း​ညချင်း​ တိုက်တာအိမ်​ေြမ​ေတွနဲ့​ ြကွယ်ဝသွား​တဲ့​ လိုင်စင်သူ​ေဌး​ ​ေတွ အား​လံုး​ဟာ ဦး​နုရဲ့​ မိတ်​ေဆွ သဂင်္ဟ အဝန်း​အဝိုင်း​ထဲကပဲဆိုတာ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က မျက်ဝါး​ထင်ထင် ြမင်ဖူး​ထား​ပါတယ်။ ​ေငွများ​ရင် တရား​နိုင်တဲ့​ေခတ် လို့​ ကိုယ်​ေတွ့​ြကံုဖူး​သူ​ေတွက နင့်​နင့်​နဲနဲ ဇာတ်​ေြကာင်း​ြပန်ြပတဲ့​ ပံုြပင်​ေတွလည်း​ ြကား​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ က​ေလး​ပီပီ သူတို့​ဘာကို​ေြပာချင်မှန်း​မသိပဲ လူြကီး​စကား​ဝိုင်း​ေဘး​ နား​စွန်နား​ဖျား​ြကား​ထား​တဲ့​ စကား​ေတွဟာ အခုမှပဲ ြပန်​ေတွး​ြကည့်​ြဖစ်ပါ​ေတာ့​တယ်။ ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်ကို ​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူ​ေဌး​ေတွ သ​ေဘင်္ာ​ေမှာက်တဲ့​ေခတ်ကို ​ေရာက်လာပါတယ်။

    ဗံုလံုတလှည့်​ ငါး​ပျံတလှည့်​ေပါ့​ဗျာ။ ဥက္ကဋ္ဌ နှင့်​ သား​ေြမး​များ​ ​ေကာင်း​စား​ေသာ ​ေခတ်ကို ကိုယ်တိုင်မှီလိုက်ပါ​ေသး​တယ်။ ြပည်သူ့​ဆိုင်ခွဲတမ်း​ နဲ့​ ဆန်တန်း​စီဝယ်စား​ရတဲ့​ေခတ်တုန်း​က အရပ်ထဲမှာ ဘုန်း​ြကီး​ရဟန်း​ထက် ရိုရို​ေသ​ေသ တ​ေလး​တစား​ ခရီး​ဦး​ြကို နှုတ်ခွန်း​ဆက်ရ​ေသာသူ​ေတွကို အခုထက်ထိ မှတ်မိ​ေနပါ​ေသး​တယ်။ ​ေဒါက်တာဇီဗား​ဂိုး​ဇာတ်ကား​ ြကည့်​ရတဲ့​အခါ ​ေအး​စက်​ေနတဲ့​ လူမမယ် သား​ငယ်က​ေလး​ အ​ေနွး​ဓါတ်​ေပး​ဖို့​ ကိုယ့်​အိမ်ြခံစည်း​ရိုး​က ထင်း​က​ေလး​နှစ်​ေချာင်း​ (အဲသည်အချိန်မှာ​ေတာ့​ ြပည်သူပိုင်သိမ်း​ထား​တဲ့​ ဘံုရိပ်သာြဖစ်​ေနြပီ) ကို မသိ​ေအာင် ယူမိတဲ့​ အြပစ်အတွက် ခံုရံုး​တင် တရား​စွဲတာ ြပထား​ေတာ့​ မျက်စိထဲမှာ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်ြကီး​ပဲ ​ေြပး​ေြပး​ြမင်မိပါ​ေတာ့​တယ်။

    မဆလ​ေခတ်မှာ ြပည်သူပိုင်စံနစ်နဲ့​မို့​ ခရိုနီ​ေတွ ​ေပျာက်ကွယ်ညှိုး​မှိန်သွား​ရမယ့်​အစား​ သူ့​နည်း​သူ့​ဟန်နဲ့​ ​ေခတ်စံနစ်ကို ​ေလျှာ်ညီစွာ ြပန်လည်​ေပါ်ထွက်လို့​လာပါတယ်။ ြပည်တွင်း​စီး​ပွား​ေရး​ လုပ်ငန်း​အငယ်စား​က​ေလး​ေတွ၊​ အိမ်တွင်း​စက်မှုလက်မှုလုပ်ငန်း​က​ေလး​ေတွကို ဆိုရှယ်လစ်စီး​ပွား​ေရး​စံနစ်ရဲ့​ ထိန်း​ချုပ်မှု​ေအာက်မှာ အကန့်​အသတ်များ​စွာနဲ့​ ခွင့်​ြပုလုပ်ကိုင်ြကပါတယ်။ သို့​ေသာ် အများ​သူငါ ရ​ေလ့​မရှိတဲ့​ အထူး​အခွင့်​အ​ေရး​က​ေလး​ေတွကို ဌာနဆိုင်ရာနဲ့​ နီး​စပ်ရာ ခရိုနီ အသိုင်း​အဝိုင်း​ေတွမှာ လက်ဝါး​ချင်း​ရိုက်ြပီး​ ရှဉ့်​လည်း​ေလျှာက်ြက ပျား​လည်း​စွဲြက ကျန်တာ ဘယ်သူမှ မသိ​ေစနဲ့​ဆိုတာမျိုး​ လုပ်နိုင်ကိုင်နိုင်တဲ့​သူ​ေတွဟာ ြပိုင်ဘက်လုပ်ငန်း​ရှင်​ေတွကို သမင်ဆယ်လှမ်း​ ကျား​တစ်လှမ်း​နှုန်း​နဲ့​ ​ေအာင်ြမင်မှု​ေတွ ​ေဝ​ေဝဆာဆာ ရကုန်ြကပါတယ်။ ဥပမာဆိုြကပါစို့​ တိုး​တက်ဖွံ့​ြဖိုး​လာတဲ့​ ြမို့​ြပစီမံချက်​ေတွအရ လက်ကား​ပွဲရံု​ေတွကို တရုတ်တန်း​မှာ ခွင့်​မြပု​ေတာ့​ဘူး​။

    အကုန်လံုး​ ဘုရင့်​ေနာင်ပွဲရံုတန်း​ကို ​ေြပာင်း​ြက လို့​ အမိန့်​ထွက်လာတဲ့​အခါ အကုန်လံုး​ မြဖစ်မ​ေန ​ေြပာင်း​ြက​ေရွှ့​ြက ဒုက္ခပင်လယ်​ေဝ​ေနတုန်း​ ဒူး​က​ေလး​နှန့်​ရင်း​ ​ေဈး​ေရာင်း​မပျက်တဲ့​၊​ အနီး​အနား​က ယှဉ်​ေရာင်း​မယ့်​ဆိုင် မရှိ​ေတာ့​လို့​ ဝက်ဝက်ကွဲ​ေရာင်း​ေကာင်း​ ချမ်း​သာ စီး​ပွား​ြဖစ်သွား​တဲ့​သူ​ေတွ ​ေတွ့​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ကား​ပစ္စည်း​ဆိုင်​ေတွ ​ေရွှ့​ေတာ့​လည်း​ သည်အတိုင်း​ပဲ။ အစိုး​ရဆီက အမိန့်​စာတစ်ခု ထွက်တိုင်း​ထွက်တိုင်း​ ချမ်း​သာသွား​တဲ့​သူ​ေတွ နည်း​မှ မနည်း​ခဲ့​တာ။

    အတိတ်ဘဝက လှူခဲ့​တန်း​ခဲ့​တဲ့​ ကုသိုလ်ကံနည်း​ခဲ့​လို့​ သည်ဘဝမှာ လူတန်း​မ​ေစ့​ ချမ်း​ချမ်း​သာသာ မ​ေနနိုင်ရတဲ့​ြကား​ထဲ သူများ​တကာ သူ့​ကုသိုလ်နဲ့​သူ ချမ်း​သာြကွယ်ဝလာတာကို မုဒိတာ မပွား​ပဲ အဘိဇ္ဇာ​ေတွပွား​ေနမိတဲ့​အတွက် သည်သူငယ်က​ေလး​ေတာ့​ ​ေနာက်ဘဝ ​ေနာက်ဘဝ​ေတွမှာ သည့်​ထက်သည် ဆင်း​ရဲနွမ်း​ပါး​ရဦး​မယ် ထင်ပါရဲ့​။ ​ေရွှဆိတ်ရုပ်​ေတွ ​ေြမကမ​ေပါက်ပဲ၊​ လက်ပန်း​ေပါက်ခပ်လိုက်ရင် ​ေရွှမိုး​ေငွမိုး​မရွာပဲ၊​ ​ေဇာတိက၊​ ဇဋိလ၊​ ကာ​ေကာဏ္ဍ၊​ ​ေမဏ္ဍက သူ​ေဌး​ြကီး​ေတွ​ေလာက် ြကွယ်ဝတဲ့​သူ​ေတွ ြမန်မာြပည်မှာ ​ေပါများ​လာတာကိုလည်း​ အများ​သူငါ ကုသိုလ်ဒါနြပုချင်တဲ့​ သဒ္ဒါစိတ်​ေတွ ယိုဖိတ်လာ​ေစြခင်း​ငှာ တစ်ဦး​ချင်း​တစ်​ေယာက်ချင်း​ မိတ်ဆက်မ​ေပး​ေတာ့​ပါဘူး​။ အဲသည် သူ​ေဌး​ြကီး​တစ်​ေယာက်တိုင်း​ တစ်​ေယာက်တိုင်း​ကို မိတ်ဆက်​ေပး​တဲ့​အခါ သူ့​ရဲ့​ ​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံက ဘယ်သူဘယ်ဝါြဖစ်တယ် ဆိုတာ ​ေြပာစရာမလို​ေအာင်ကို ပွင့်​ပွင့်​လင်း​လင်း​ လူတကာသိြဖစ်ကုန်ပါြပီ။ ဘယ်သူ​ေတွ ​ေစာင်မလို့​ ဘယ်​ေနရာမှာ ​ေထာင်ြကွသွား​တာလည်း​ မခိုင်လံုတဲ့​ ​ေကာလာဟလ​ေတွမို့​ စကား​ထဲထည့်​မ​ေြပာချင်ပါ။

    သူများ​ေြပာလို့​ သိရတဲ့​ဘဝကများ​ ကိုယ်​ေြပာမှ သူများ​သိရမှာြကလို့​။ သူ​ေဌး​သ​ေဘင်္ာ​ေမှာက်တာ ကိုယ့်​အရာ မဟုတ်တဲ့​အတွက် သူ​ေတာင်း​စား​ပီပီ ကိုယ့်​ခွက်​ေပျာက်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​ပဲ ကိုယ် ​ေြပာပါ​ေတာ့​မယ်။

    ၂၀၀၆ ခုနှစ် ​ေလာက်ကိုင်ကို မ​ေြပာင်း​ရခင်အချိန်အထိ အလုပ်သမား​ေဆး​ရံုမှာ ပထမလက်​ေထာက်ဆရာဝန်အြဖစ် အလုပ်လုပ်​ေနခဲ့​ပါတယ်။ အဲသည်တုန်း​က ကိုယ်နဲ့​တာဝန်ကျတဲ့​ အလုပ်သင်ဆရာဝန်က​ေလး​ေတွခမျာ ညဘက် အ​ေရး​ေပါ်လူနာလာရင် ကိုယ့်​ဆီချက်ချင်း​ဆက်သွယ်ဖို့​အ​ေရး​ ဖုန်း​သံုး​ေလး​လံုး​ေလာက် တစ်ခုမဟုတ်တစ်ခု​ေခါ်ြပီး​မှ အဆက်အသွယ်ရပါတယ်။ ညြကီး​အချိန်မ​ေတာ်ဆိုရင် အိမ်အ​ေပါ်ထပ်က မိသား​စုကို အရမ်း​အား​နာရပါတယ်။ သူတို့​အလုပ်လည်း​ မဟုတ်ပဲ အိပ်​ေကာင်း​တုန်း​ ဆင်း​ဆင်း​ေခါ်​ေပး​ရလို့​ပါ။ ဟန်း​ဖုန််း​ဆိုတာ ကိုယ့်​အရာမှ မဟုတ်တာ။ ဌာနမှူး​လုပ်တဲ့​ ကိုယ့်​ဆရာြကီး​ေတာင် အသည်း​အစား​ထိုး​ခွဲတာ ​ေအာင်ြမင်​ေတာ့​မှ တစ်လံုး​ေလာက် ဝယ်ခွင့်​ရတယ်။ ကိုယ့်​ဘာသာ ဝယ်ကိုင်ဖို့​ဆိုတာ အိပ်မက်​ေတာင် မမက်ဘူး​။

    ​ေဆး​ရံုမှာ ဆရာြကီး​ေတွ ခွဲစိတ်​ေနတုန်း​ သူတို့​ဖုန်း​ေတွ ြမည်လာရင် ကိုယ့်​မှာ ဒုက္ခကို​ေရာက်လို့​။ လုပ်ြကပါဦး​။ ဘယ်ခလုပ်ကိုနှိပ်ြပီး​ ကိုင်ရမှာတုန်း​ နဲ့​။ ​ေလာက်ကိုင်ကို ​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ ​ေဆး​ရံုက အလုပ်သမား​ေတွမှာ ဟန်း​ဖုန်း​ကိုယ်စီနဲ့​ဗျ။ လမ်း​ေဘး​က အမှိုက်သိမ်း​တဲ့​သူလည်း​ လည်ပင်း​ဆွဲထား​တာ။ ပထမဆံုး​ခွဲ​ေပး​တဲ့​လူနာက သူ့​ဆာဂျင်မှာ ဖုန်း​မရှိဘူး​လို့​ သိသွား​ေတာ့​ သနား​သွား​ြပီး​ “​ေရာ့​ ငါ့​ဟာ ယူလိုက်​ေတာ့​” လို့​ စွန့်​ကျဲသွား​တယ်။ ဘူတန်က ြပန်ကာနီး​မှာ ​ေလာက်ကိုင်မှာ အသစ်ဝယ်လာတဲ့​ ဟန်း​ဆက်က​ေလး​ပျက်သွား​လို့​ မြပန်ခင်သံုး​လို့​ရ​ေအာင် ြမန်မာ​ေငွ သံုး​ေသာင်း​ေလာက်ပဲ တန်တဲ့​ဟာက​ေလး​ ကိုင်​ေတာ့​ အလုပ်သမား​ေလး​တစ်​ေယာက်က “Sir, Shame on you.” လို့​ ​ေြပာတယ်။

    ဆရာဝန်ြဖစ်​ေနြပီး​ အဲလို အ​ေပါစား​ြကီး​ မကိုင်ပါနဲ့​ လို့​ဆိုတယ်။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​ ကိုယ်ြပန်လာတဲ့​အခါ ဆယ့်​ငါး​သိန်း​တန်ဖုန်း​ကဒ်အစား​၊​ ငါး​သိန်း​တန်ဖုန်း​ကဒ်​ေတွ ​ေပါ်​ေနြပီမို့​ ဝမ်း​သာအား​ရ ဝယ်ြဖစ်သွား​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေစာ​ေစာက ရှက်ဖွယ် ရှက်ဖွယ် အကဲ့​ရဲ့​ခံရတဲ့​ ဟန်း​ဆက်မျိုး​ကို တစ်သိန်း​ေကျာ်​ေပး​ဝယ်ရတယ်။ ​ေဟာအခု နှစ်သိန်း​ဖုန်း​ေပါ်လာြပီ။ လက်ထဲကဟာြကီး​က ပို​ေကာင်း​လို့​လည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ လိုင်း​ပိုမိတယ်လို့​လည်း​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်​ေတာင် ညာလို့​မရဘူး​။ အင်တာနက်လည်း​ သံုး​လို့​မရဘူး​။ သံုး​ချင်တစ်လံုး​ ထပ်ဝယ်လိုက်​ေပါ့​တဲ့​။ သိပ်မြကာခင် တစ်သိန်း​ဖုန်း​၊​ ငါး​ေသာင်း​ဖုန်း​ေတွလည်း​ လာဦး​မတဲ့​။ အစကတည်း​က သူများ​နိုင်ငံ​ေတွမှာ ​ေအာက်​ေြခလူတန်း​စား​သံုး​တဲ့​ဟာ​ေတွကို ကိုယ့်​ဆီမှာ​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ကင်ကကျလာတဲ့​ ဘိလပ်ရည်ပုလင်း​ဖံုး​က​ေလး​လို အလုအယက် ​ေရွှနဲ့​စက်လို့​ဝယ်ရတယ်။ ြကံများ​ြကိတ်သလို ြပည်သူ​ေတွအိပ်ထဲက ရှိစုမဲ့​စု ပိုက်ဆံက​ေလး​ေတွကို သူ​ေဌး​ေတွ အိပ်ထဲမ​ေရာက်​ေရာက်​ေအာင် အြပန်ြပန်အလှန်လှန် တစ်စက်မကျန် ညှစ်ယူတယ်။ ဒါက ကိုယ်က ဖုန်း​ေလာက်ပဲ သံုး​နိုင်တဲ့​ ငါး​သိန်း​တန်အစား​ေလာက်မို့​ပါ။ (ဒါ​ေတာင် နိုင်ငံြခား​မှာ အလုပ်လုပ်ြပီး​ စု​ေဆာင်း​လာခဲ့​တာ​ေလး​နဲ့​မှ ဝယ်နိုင်တာ​ေနာ်။

    လခနဲ့​များ​ေတာ့​ ​ေဝး​ေသး​) ကား​စီး​နိုင်တဲ့​အစား​ေတွ ဘယ်လို​ေရာင်း​ဝယ် စီး​ေမာင်း​ေနြကသလဲ ​ေတွး​သာ ြကည့်​ပါ​ေတာ့​။ ခု​ေလာက်ဆိုရင် ခရိုနီဆိုတာ ဘာလုပ်တဲ့​သူ​ေတွလဲ ခပ်​ေရး​ေရး​ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေလာက်ြပီ ထင်ပါတယ်။ ဟင် ဘာမှလည်း​ မဆိုင်ပဲနဲ့​ လို့​ ဆိုသူ​ေတွအတွက် ​ေနာက်တစ်မျိုး​ ရှင်း​ရ​ေသး​တာပ။ အဲဒီအ​ေြကာင်း​ကို ​ေရး​ချင်လို့​ ခရိုနီ​ေတွကို ရမယ်ရှာရပါတယ်ဗျ။

    လယ်သမား​ြကီး​ေတွခမျာ သူတို့​လယ်ယာ​ေြမ​ေတွ မတရား​သိမ်း​ပိုက်ခံြကရတဲ့​အတွက် လယ်ထွန်စက်ဘီး​ေအာက် ပက်လက်ထိုး​ဝင်ြပီး​ ဆန္ဒြပြကပါသတဲ့​။ ဘယ်သူ​ေတွက သိမ်း​တာလဲ။ နိုင်ငံ​ေတာ်က သိမ်း​တာ​ေလ။ ဒါဆိုလည်း​ ခိုင်လံုတဲ့​ အ​ေြကာင်း​ တစံုတရာ မရှိပဲ ဘယ်သိမ်း​ပါ့​မလဲ။ နိုင်ငံ​ေတာ်ရဲ့​ ​ေရရှည်အကျိုး​စိး​ပွား​အတွက် သိမ်း​တာ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ ကျုပ်တို့​အမ်း​ြမို့​မှာလည်း​ ​ေလယာဉ်ကွင်း​ြကီး​တည်​ေဆာက်တဲ့​အခါ လူ​ေနအိမ်​ေြခ​ေတွကို ဖယ်ရ​ေရွှ့​ရတဲ့​အတွက် သည်လိုပဲ နစ်နာြကတာ​ေပါ့​။ ြမို့​သစ်မှာ ​ေြမကွက် ြပန်​ေပး​သား​ပဲ။ သွား​ေရး​လာ​ေရး​ခက်ခဲတဲ့​အရပ်မှာ ​ေလယာဉ်ကွင်း​ြကီး​ ြပီး​သွား​တဲ့​အခါ အများ​ြကီး​ စည်ပင်ဖွံ့​ြဖိုး​လာမယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အခုလည်း​ ​ေနြပည်​ေတာ် ပျဉ်း​မနား​ လယ်​ေဝး​တဝိုက်က လယ်​ေြမ​ေတွကို သိမ်း​ယူတယ်ဆိုတာ နိုင်ငံတကာအဆင့်​မီ ​ေဟာ်တယ်ြကီး​ေတွ၊​ အဆင့်​ြမင့်​အိမ်ယာြကီး​ေတွ၊​ စီမံကိန်း​လုပ်ငန်း​ြကီး​ေတွအတွက် သိမ်း​ယူတာ မဟုတ်လား​။

    သာဓု​ေခါ်ြပီး​ ​ေရစက်ချလိုက်ြကတာ​ေပါ့​။ ဒီထိ​ေတာ့​ လက်မခံလည်း​ လက်ခံရမှာပဲ။ ဘာတတ်နိုင်တာလိုက်လို့​။ ခက်တာက ဘာမှ မြကာလိုက်​ေသး​ဘူး​။ အဲသည်လယ်ကွက်ြကီး​ေတွကို ပိုင်း​ပိုင်း​ြပီး​ ြပန်​ေရာင်း​လိုက်တာ အ​ေမရိကန်ြပည်​ေထာင်စုမှာ​ေတာင် အဲသ​ေလာက် ြမင့်​မား​တဲ့​ အိမ်ြခံ​ေြမ​ေဈး​နှုန်း​မရှိဘူး​တဲ့​။ နိုင်ငံ​ေတာ်က ​ေရာင်း​တာလား​။ ဟင့်​အင်း​ ကံထရိုက်ရတဲ့​ သူ​ေဌး​ြကီး​က ​ေရာင်း​တာ​ေလ။ ကဲ ဘာ​ေြပာချင်​ေသး​လဲ။ အလကား​သိမ်း​ထား​တဲ့​ေြမ​ေတွကို တစ်​ေပပတ်လည် သိန်း​ရာ​ေပါင်း​များ​စွာနဲ့​ တွက်​ေရာင်း​တဲ့​သူ​ေဌး​ြကီး​ရဲ့​ သမာအာဇီဝ ကို နတ်လူသာဓုမ​ေခါ်နိုင်ြကတာ ကိုယ့်​ထက်သာ မနာလိုတဲ့​သူ​ေတွ​ေပါ့​ေနာ်။ လူ​ေတွကိုက ခက်ပါတယ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ မတိုး​တက်တာ။

    ဘယ်ကိစ္စမဆို တဘက်တည်း​က ြကည့်​ြမင်​ေနသမျှ တဘက်သတ်အြမင်ပဲ ရမှာ​ေပါ့​။ တြခား​တဘက်က​ေန သံုး​သပ်ဦး​စို့​။ လူ​ေတွရဲ့​ ​ေလာဘဆိုတာ အ​ေတာမသတ်နိုင်ပါဘူး​။ လူ့​အလို နတ်မလိုက်နိုင် လို့​ေတာင် ဆိုြကတယ်။ နစ်နာ​ေြကး​ ​ေလျှာ်​ေြကး​ေတွ ​ေပး​တဲ့​အခါ ​ေပး​ေနတာ​ေတွ ရှိပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ မှန်မှန်ကန်ကန် တရား​နည်း​လမ်း​ကျကျ ဟုတ်ပါ့​မလား​။ ကိုယ်​ေတွ့​ပဲ ​ေြပာြကတာ​ေပါ့​ေနာ်။ ​ေကျာက်ြဖူက​ေန ကူမင်း​အထိ ဓါတ်​ေငွ့​ပိုက်လိုင်း​ြကီး​ သွယ်တဲ့​အခါ ဥယျာဉ်ြခံ​ေြမ​ေတွ၊​ လယ်ယာ​ေြမ​ေတွကို ြဖတ်သွား​ရတဲ့​အတွက် သိမ်း​ယူလိုက်ရတဲ့​အတွက် ထိုက်သင့်​တဲ့​ ​ေလျှာ်​ေြကး​ေငွ​ေတွကို နစ်နာသူ​ေတာင်သူလယ်သမား​များ​အား​ သက်ဆိုင်ရာ ကုမ္ပဏီ​ေတွက စိစစ်ြပီး​ ​ေပး​ပါသတဲ့​။ ြမိတ်ဘက် ထား​ဝယ်ဘက်မှာ အလား​တူ ြကံုဖူး​လို့​ ြမိန်သွား​တဲ့​သူ​ေတွက သည်ဘက်မှာလည်း​ ပိုက်လိုင်း​ြဖတ်မယ့်​ ​ေြမ​ေတွကို ​ေဈး​ေကာင်း​ေပး​ြပီး​ လိုက်ဝယ်ြက၊​ မတန်တဆ​ေလျှာ်​ေြကး​ေတွ ​ေတာင်း​ြကတဲ့​ ​ေဈး​ကွက်ြကီး​ေြကာင့်​ ​ေကျာက်ြဖူက​ေြမ​ေဈး​ေတွလည်း​ ဝင်ဒါမီယာနီး​ပါး​ လိုက်လာပါ​ေလ​ေရာ။ စိုက်ခင်း​ရှင်​ေတွကို အပင်အ​ေရအတွက်နဲ့​ ​ေလျာ်​ေြကး​ေပး​တာမို့​ ​ေြမယာအြငင်း​ပွား​တဲ့​ ြပဿနာ​ေတွအြပင်မှာ လာမစစ်ခင်တစ်ရက်​ေလာက်မှ ပင်​ေထာင်ကိုင်း​ကူး​ တူး​ကာဆွကာ မတ်တတ်​ေထာင်ထား​တဲ့​အပင်​ေတွကို လက်ညှိုး​ထိုး​ေလျာ်ခိုင်း​တာ​ေတွလည်း​ မြကာခနပါပဲ။ တကယ်တမ်း​နစ်နာသူ ​ေတာင်သူအစစ်​ေတွက​ေတာ့​ အဲဒါမျိုး​ေတွလည်း​ နား​မလည်၊​ စကား​ေရလည်​ေအာင်လည်း​ မ​ေြပာတတ် မဆိုတတ်တဲ့​အတွက် ဘာခံစား​ခွင့်​မှ မရြကပါဘူး​။ ​

    ေနာက်တစ်ချက်က အဲလိုမျိုး​ စီမံကိန်း​လုပ်ငန်း​ြကီး​ေတွမှာ နစ်နာသူ​ေဒသခံ​ေတွအတွက် နိုင်ငံ​ေတာ်ကြဖစ်​ေစ၊​ အြကီး​အကဲများ​ကြဖစ်​ေစ၊​ တစံုတရာ​ေသာ အကူအညီ​ေပး​ေလ့​ရှိပါတယ်။ ဥပမာ ​ေရွှ့​ေပး​ရတဲ့​ အိမ်ြကီး​အိမ်​ေကာင်း​ေတွကို ရပ်ကွက်အသစ်မှာ မူလအ​ေြခအ​ေနအတိုင်း​ အိမ်တစ်လံုး​ြပန်ြဖစ်လာဖို့​ ​ေငွ​ေြကး​အင်အား​ လူအင်အား​ အကူအညီ​ေပး​ရပါ​ေြကာင်း​ ​ေငွစာရင်း​ရှင်း​တမ်း​နဲ့​ အထက်ကိုတင်ြပ​ေသာ်ြငား​လည်း​ တကယ်တမ်း​မှာ တစ်အိမ်​ေထာင် ​ေငွငါး​ေထာင်နဲ့​ မနက်ြဖန် မြမင်ချင်ဘူး​ စကား​တစ်ခွန်း​နဲ့​ ​ေြပာင်း​ခဲ့​ရသူ​ေတွချည့်​ပါပဲ။ အာစရိြကီး​များ​ စိတ်မရှည်ပံုက သူများ​တကာ အိမ်သစ်​ေတာင် ​ေဆာက်လို့​မြပီး​ေသး​ဘူး​။ ပါဂျဲရိုး​ေတွ ​ေလး​ငါး​စီး​ဝယ်စီး​ြပ​ေတာ့​ သီချင်း​နား​ေထာင်​ေလ့​မရှိတဲ့​ ဘုန်း​ဘုန်း​က​ေတာင် “ပုလဲ​ေလး​ေတွဆိုတာ ကမာ​ေကာင်က​ေလး​ေတွရဲ့​မျက်ရည်ပဲခင် ဒါ​ေြကာင့်​သာပင် လည်မှာ မဆွဲစမ်း​ပါနဲ့​ခင်။” လို့​ တရား​ထဲ ထည့်​ေဟာချင်လာ​ေလာက်​ေအာင်ပါပဲတဲ့​။ (ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ဒီဘုန်း​ဘုန်း​ ကျုပ်နဲ့​ေပါင်း​လို့​ရတာ ထင်ပ)

    အရင်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေြကွး​တင်ရင် ရှင်ဘုရင်ဆပ်လိမ့်​မယ် လို့​ ဆိုရိုး​စကား​ရှိပါတယ်။ ​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ​ေတာ့​ အရင်ရှင်ဘုရင်ရဲ့​အ​ေြကွး​ ​ေနာက်ရှင်ဘုရင် လာမ​ေတာင်း​ေြကး​ ဆိုတာမျိုး​ကလည်း​ ​ေြပာြကြပန်သကို​ေလ။ ဒီလို​ေြကး​သာဆိုရင်ြဖင့်​ ကျုပ်လည်း​ပဲ ငါး​နှစ်တခါ ​ေငွလိုက်​ေချး​လို့​ချည့်​ေနမှနဲ့​တူရဲ့​။ တကယ်​ေတာ့​ ဘယ်သူ​ေတွပဲ ချမ်း​သာချမ်း​သာ ကိုယ့်​မစား​ရ​ေသာ်ြငား​ ဝမ်း​သာ​ေပး​နိုင်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ သူတို့​စည်း​စိမ်​ေတွ တိုး​သထက်တိုး​ေအာင် ကိုယ်​ေတွက ဖွတ်​ေကျာြပာစု အငတ်ခံအ​ေသခံရမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ဟုတ်​ေသး​ပါဘူး​ေနာ့​။ ဒါနဲ့​ပဲ ကိုယ့်​မရှိ​ေသာ်ြငား​ တိုင်း​ြပည်ရှိ ကိုယ်ချမ်း​သာသလိုပဲ​ေပါ့​ လို့​ သ​ေဘာထား​ြကီး​ြကီး​ထား​ြပီး​ မုဒိတာပွား​နိုင်​ေအာင် ြကိုး​စား​နား​လည်​ေပး​လိုက်တဲ့​အခါ အဆင်​ေြပသွား​ပါတယ်။ ခရိုနီ​ေတွ ဘယ်လိုပဲ ကျိကျိတက်ချမ်း​သာချမ်း​သာ၊​ သူတို့​ဘဝဟာ လက်နဲ့​ထိသမျှ ​ေရွှြဖစ်​ေစ ဆုပန်ထား​တဲ့​ ဘုရင်ြကီး​နဲ့​ပဲ တူပါတယ်။ သူတို့​နဲ့​ထိစပ်သမျှ အရာအား​လံုး​ဟာ ငိုက်ဆံ​ေငွ​ေြကး​အတွက်သာ အ​ေပး​အယူသ​ေဘာကို​ေဆာင်တယ်။ အြပံုး​ေလး​တစ်ပွင့်​၊​ နှုတ်ချိုစကား​က​ေလး​ တစ်ခွန်း​ေတာင် စိတ်ရင်း​ေစတနာနဲ့​ မရနိုင်​ေတာ့​ဘူး​။

    ဘာမဆို ​ေငွ​ေပး​ဝယ်ရတယ်။ အလကား​ ဘာမှ မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ရခဲ့​ရင်လည်း​ သူတို့​က အဖိုး​တန်တယ် မထင်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒီလိုနဲ့​ ​ေငွ​ေပး​ဝယ်လို့​ရတဲ့​ အရာ​ေတွ အား​လံုး​ ြပည့်​စံုလာတဲ့​တ​ေန့​ သူ့​ဆီမှာ ​ေငွနဲ့​ဝယ်လို့​မရတာ​ေတွ တစ်​ေရွး​သား​မှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​ လို့​ နား​လည်လာလိမ့်​မယ်။ မယား​ေတွ မ​ေရမတွက်နိုင်​ေအာင် ရချင် ရပါလိမ့်​မယ်။ ​ေမတ္တာစစ်နဲ့​ချစ်တဲ့​သူ တစ်​ေယာက် မပါနိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ စား​ေကာင်း​ေသာက်ဖွယ်​ေတွ လို​ေလ​ေသး​မရှိ ​ေန့​ညမ​ေရွး​ ရနိုင်​ေသာ်ြငား​ ချိုြမိန်​ေရာင့်​ရဲမှု​ေတွကို​ေတာ့​ ခံစား​နိုင်မှာ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ြပည်သူ​ေတွရဲ့​ မျက်ရည်စက်လက်ငိုသံ​ေတွကို မျက်ကွယ်ြပုလိုက်တဲ့​အချိန်မှာ စိတ်ထဲကမပါပဲ ဟန်​ေဆာင်ရယ်​ေမာသံ​ေတွနဲ့​ ​ေပျာ်​ေမွ့​ချင်​ေယာင်​ေဆာင်ရ​ေတာ့​မယ်။ ဒီ့​ထက်ဆိုး​တာက​ေတာ့​ မယ်ဘုရား​ေထွး​လိုက်တဲ့​ ဝါး​ဖတ်​ေတာ် ကွမ်း​နုညက်ကိုလည်း​ မရွံမရှာ လက်နှစ်ဘက်နဲ့​ခံယူလို့​ ြမိန်​ေရယှက်​ေရ ဝါး​ြမိုသ​ေယာင်ြပုရမယ်။

    ​ေရွှကိုယ်​ေတာ်​ေတွ ပန်​ေတာ်ကျစွန့်​လိုက်ရင်လည်း​ မက်မက်စက်စက် စံုဖက်​ေပါင်း​သင်း​ရလိမ့်​မယ်။ အကာ​ေတွမှန်သမျှ ြပည့်​စံုလာတဲ့​တ​ေန့​မှာ အနှစ်​ေတွမှန်သမျှလည်း​ ဘာမှ ကျန်​ေတာ့​မှာ မဟုတ်ဘူး​။ သပျစ်သီး​မစား​ဖူး​ေပမယ့်​လည်း​ ြကည့်​ရတာ ချဉ်မယ့်​ပံုြကီး​ပါကွယ်။ နှုတ်ခမ်း​နာနဲ့​လည်း​ တည့်​ချင်မှ တည့်​မှာ​ေပါ့​။ ကိုယ်စား​ေနကျ မုန့်​ပျား​သလက်က​ေလး​စား​၊​ ​ေကာက်ရိုး​ပံုတိုး​အိပ်တာပဲ ​ေကာင်း​ပါတယ်။ မရှိ​ေတာ့​ မရှိဘူး​ေပါ့​။ မ​ေြကာင့်​ကျရတာ ​ေအး​ချမ်း​တယ်။ ရှင်ဘုရင်နဲ့​ေပါင်း​ြပီး​ လူထုမျက်ရည်​ေချာင်း​စီး​ေအာင် လုပ်မယ့်​သူကလည်း​ လုပ်ပါ​ေစ​ေလ။ ဆင်း​ရဲသား​နဲ့​ေပါင်း​ြပီး​ အချင်း​ချင်း​ မျက်ရည်သုတ်​ေပး​မယ့်​သူရှိ​ေနရင် ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ ခရိုနီလည်း​ နီပါ​ေစ။ အာဏာရှင်လည်း​ ရှင်ပါ​ေစ။ “ြကက်တူ​ေရွး​ အာ​ေခါင်နီ ကွမ်း​ကလပ်ကိုချီ။ မချီပါနဲ့​ ကိုြကက်​ေတာ ဘြကီး​လာမှ ​ေြပာ။ နင့်​ဘြကီး​ ငါမ​ေြကာက် ​ေဆး​တံြကီး​နဲ့​ေခါက်” တဲ့​။ ဘြကီး​ေရာ ြကက်​ေတာ​ေရာ တစ်သ​ေဘာတည်း​မို့​ ​ေြပာလည်း​ ​ေဆး​တံနဲ့​အ​ေခါက်ခံရရံု ရှိတာပ။ ကဲ တိတ်​ေတာ့​ တိတ်​ေတာ့​။ မငိုပါနဲ့​။ ​ေပျာ်​ေပျာ်ပါး​ပါး​ ​ေသာက်စား​ကခုန်ြကပါစို့​။ ​ေပျာ်သလား​ေဟ့​ ​ေမာင်တို့​ေရ့​… ။ ​ေပျာ်တယ်​ေဟ့​ ... ​ေပျာ်တယ်​ေဟ့​။ ​ေပျာ်သလား​ေဟ့​ ​ေမာင်တို့​ေရ့​...။ ​ေပျာ်တယ်​ေဟ့​ … ​ေပျာ်တယ်​ေဟ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.