• “ငါသာ ရှင်ဘုရင် ြဖစ်​ေတာ်မူခဲ့​ရင်”

    ဘယ်စံနစ်​ေတွ ဘယ်လိုပဲ​ေြပာင်း​ေြပာင်း​ လူ​ေတွရဲ့​စိတ်ထဲမှာ မသိမသာ​ေရာ သိသိသာသာပါ စွဲကျန်​ေန​ေသး​တဲ့​ ပံုရိပ်တစ်ခုက​ေတာ့​ တိုင်း​ြပည်အုပ်ချုပ်တဲ့​ အြကီး​အကဲဆိုတာ ရှင်ဘုရင်ပဲ လို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်ထား​ြကတာပါ။ သမ္မတြကီး​ ​ေခါ်ချင်​ေခါ်မယ်။ ဥက္ကဋ္ဌြကီး​ တပ်ချင်တပ်မယ်။ ​

    ေဒါက်တာဘ​ေမာ်တုန်း​ကလို အဓိပတိြကီး​ လို့​ ထွင်ချင်ထွင်လိမ့်​မယ်။ ဘယ်လိုပဲ​ေခါ်သည်ြဖစ်​ေစ ဒီနိုင်ငံမှာ​ေတာ့​ သူြပီး​ရင် အကုန်ြပီး​ရမယ်။ သူ့​နှုတ်ကထွက်တဲ့​စကား​ဆိုတာ အမိန့်​လို့​ယူဆရမယ်။ မိန့်​ေတာ်မူတယ် လို့​ သံုး​ေလ့​ရှိတယ်​ေလ။ ခု​ေခတ်မှာ​ေတာင် မိန့်​ြကား​သွား​ပါ​ေြကာင်း​ သံုး​ေန​ေသး​တယ်။ တိုင်း​သူြပည်သား​များ​ဘက်ကလည်း​ သူဦး​ေဆာင်ရာကို လိုက်ပါရမယ် ဆိုတဲ့​သ​ေဘာရှိတယ်။

    “ကိုယ့်​ဘဝရဲ့​ မီး​အိမ်ရှင်ပါ။ ကိုယ့်​ဘဝရဲ့​ ပဲ့​ကိုင်ရှင်​ေလး​၊​ ကိုယ့်​ဘဝရဲ့​တန်ခိုး​ရှင်ပါ။ ကိုယ့်​ဘဝရဲ့​အား​အင်​ေပါ့​။”

    လို့​ ဆို​ေတး​သီချင်း​ထဲကလို ​ေြမှာက်ပင့်​ြပီး​ ကိုယ်လိုချင်ရာကို ပူဆာရမှာ​ေပါ့​ေနာ်။ အရင်တုန်း​ကလို သက်ဦး​ဆံပိုင် မဟုတ်​ေတာ့​ေသာ်ြငား​လည်း​ အချုပ်အြခာအာဏာပိုင် လို့​ေတာ့​ သတ်မှတ်ထား​ေသး​တာပဲ မဟုတ်လား​။

    စံနစ်​ေဟာင်း​ြကီး​က​ေန စံနစ်သစ်ကို ဘယ်လိုပဲ​ေြပာင်း​လဲလာသည်ြဖစ်​ေစ အကျင့်​ေဟာင်း​ေတွကလည်း​ မ​ေြပာင်း​ေသး​ပဲကျန်​ေသး​တာ​ေတွ အများ​ြကီး​ပါ။ သတင်း​စာများ​နဲ့​ေတွ့​ဆံုတာ​ေတာင်မှ န​ေမာတဿ သံုး​ြကိမ်မရွတ်ပဲ တစ်ြကိမ် နှစ်ြကိမ် သံုး​ြကိမ်​ေြမာက်​ေအာင်ဆို ယဉ်​ေကျး​ပျူငှာစွာ ရို​ေသသမှုြပုြကတာ ြမင်တဲ့​အတိုင်း​ပဲ​ေလ။ ​ေြပာ​ေတာ့​သာ ဂျာနယ်လစ်​ေတွ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ဖွြကတာ။ ​ေဆး​ရံုလာရင်လည်း​ နမာ့​စ​ေတး​လုပ်တဲ့​ ဆရာဝန်ြကီး​ေတွရှိတာပဲ။ ​ေကျာင်း​သွား​ေတာ့​လည်း​ က​ေလး​ေတွကသာ

    “ဘဘဗိုလ်ချုပ်ြကီး​ ကျန်း​မာပါ​ေစ”

    လုပ်တာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေကျာင်း​အုပ်ြကီး​အြပင် ပညာ​ေရး​မှူး​ြကီး​ေတွပါ မကျန် ဆွာဒိခပ်လုပ်ြကသား​ပဲ။ ဒီစံနစ်ြကီး​ကို မ​ေကာင်း​ပါဘူး​ မြဖစ်သင့်​ပါဘူး​ မဆိုလိုဘူး​ေနာ်။ ကိုယ့်​ဘာသာြကည်ညိုလို့​က​ေတာ့​ အိမ်ကမိန်း​မ ​ေခါင်း​ေပါ်တင်ရှိခိုး​လည်း​ သ​ေဘာရှိ။ ဒါြဖင့်​ ဘယ်သူက အတင်း​အကျပ် ငါ့​မရှိခိုး​ရင် ဘာလုပ်လိုက်ရ ညာလုပ်လိုက်ရ ​ေြပာဖူး​လို့​လဲ။ ဟုတ်ပ။

    ကျွန်​ေတာ်တို့​ကိုက အြပင်မှာ အရှင်လတ်လတ်ြကီး​ ြမင်လိုက်ရရင် မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင်ကို ြကည်ညိုစိတ်​ေတွတဖွား​ဖွား​နဲ့​ လက်ဖဝါး​ေလး​ေတွက သံလိုက်နဲ့​ဆွဲသလို ကပ်ကပ်သွား​တာ​ေနမယ်။ သက်ြကီး​ဝါြကီး​မို့​ သက္ကစ္စဂါရဝအြပင်ကို ရာဆူဆူ ဗိုလ်လူခဝပ်စင်း​ဆိုတဲ့​ ဘုန်း​ကံအရှိန်အဝါလည်း​ ပါတယ်လို့​ ​ေြပာရမလို ြဖစ်​ေနြပီ။ ကား​ြဖတ်​ေမာင်း​သွား​တုန်း​က ဘိနပ်နဲ့​ေကာက်​ေပါက်တယ် ဆိုတဲ့​လူြကီး​ေတာင် လူချင်း​ေတွ့​ရင်​ေတာ့​ ​ေအာ်မီ​ေတာ်​ေဖာ်လုပ်မိမလား​ မသိ။ (သား​သား​ေတာ့​ ပါ​ေသး​ဘူး​ဗျ။ ဒီက ​ေရှ့​ေတာ်ပါး​ ခစား​ေစ အစား​မျိုး​ ဟုတ်ဘူး​။

    “​ေဘာ်သာခွာတူ ပုလဲြဖူ ြမင်သား​ေပါ့​သက်​ေဝ”

    ဆိုတာမျိုး​ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။) ဆိုလိုတာက လူလူချင်း​တူ​ေပမယ့်​လည်း​ သူတို့​ေနာက်မှာ ကိုယ်စား​ြပုထား​တာက နိုင်ငံ​ေတာ်ြဖစ်တဲ့​အတွက်​ေြကာင့်​ အရှိန်အဝါချင်း​ ဘာမှမဆိုင်ဘူး​။ တြခား​စီပဲလို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်ရမှာပါ။

    တိုင်း​သူြပည်သား​ေတွဘက်က အဲသလိုမတူြခား​နား​ေြကာင်း​ လက်ခံရသလိုပဲ သူတို့​ဘက်ကလည်း​ လူထဲကလူ မဟုတ်​ေြကာင်း​ သက်​ေသြပ တာဝန်ယူရတာ​ေတွ ရှိပါမယ်။ ​ေတာကကာလသား​များ​ ​ေဗျာက်အိုး​ေဖာက်သလို

    “ဟုတ်​ေပါင်။ ​ေယာင်လို့​။ ကန်​ေတာ့​ ကန်​ေတာ့​ ြကီး​ေတာ်​ေရ။ အဲသ​ေလာက် ကွဲြပဲသွား​မယ်မှန်း​ မသိလို့​ပါ။”

    ဆို ဘွာခပ်လို့​ မရဘူး​။ တိုင်း​သူြပည်သား​ လူအများ​တို့​ေလး​ ဆိုတဲ့​ အမိန့်​ေြကြငာစာ​ေတွကို ခုစာ​ေလး​ေြကာ် ခုဆီထမင်း​ ဇာတ်ထဲကလူြပက်​ေတွလို ပ​ေလာင်း​ပလဲ မြပုရဘူး​။

    “ညပ်ချွာဖျား​။ ငါ​ေတာ့​ အား​မကုန်ပဲ ပျား​အံုကို တုတ်နဲ့​ထိုး​မိြပီ။ တံခါး​လာ​ေခါက်ရင် လူြကီး​ေတွ မရှိ​ေသး​ဘူး​။ အြပင်သွား​တယ် လို့​ ​ေြပာလိုက်”

    ဆိုတာမျိုး​ ​ေခါင်း​ေရှာင်​ေနလို့​လည်း​ မရြပန်ဘူး​ခင်ဗျ။ ​ေလာကြကီး​ ရှင်ဘုရင်လုပ်ရတာ ဘယ်​ေလာက်ခက်သလဲဆိုတာ ရှင်ဘုရင်လုပ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွကိုယ်တိုင်က ​ေကာင်း​ေကာင်း​ မသိ​ေသး​တာ ခက်တာပဲ​ေနာ်။ ဆရာြမို့​မြငိမ်း​ရဲ့​ ဘင်ဂျိုသံ သီချင်း​ထဲကလို

    “ငါသာ ရှင်ဘုရင် ြဖစ်​ေတာ်မူခဲ့​ရင်..”

    ဆိုြပီး​ စိတ်ကူး​ေတာင် မယဉ်ဝံ့​ပါဘူး​။ ဗိုလ်​ေအာင်ဒင်ြကီး​အသံနဲ့​

    “လွယ်သလား​ ခက်သလား​ ရာမ။ ​ေြပာစမ်း​။ လွယ်သလား​ ခက်သလား​။ ဗိုလ်လုပ်ချင်တဲ့​ေကာင်ဆိုတာ ဗိုလ်သင်တန်း​တက်ရတယ်။”

    ဆိုတာချည့်​ပဲ ြကား​ေယာင်လာတယ်။ အဟုတ်။

    တကယ်​ေတာ့​ ရှင်ဘုရင်စံနစ်ဆိုတာ ကုန်လွန်ခဲ့​တဲ့​ အတိတ်သမိုင်း​ထဲက အုပ်ချုပ်​ေရး​ပံုစံ အ​ေဟာင်း​တစ်ခုပါ။ ဗုဒ္ဓဝင်​ေတွထဲမ​ေတာ့​ ကမ္ဘာဦး​အစ မဟာသမ္မတမင်း​ြကီး​ကတည်း​က အုပ်ချုပ်သူလူတန်း​စား​ဆိုတာ ရှိခဲ့​တယ်။ သူများ​ေတွကို စီမံအုပ်ချုပ်​ေနရလို့​ သူ့​ဘာသာရှာ​ေဖွစိုက်ပျိုး​ မစား​နိုင်တာ​ေြကာင့်​ အုပ်ချုပ်ခံလူတန်း​စား​ေတွက အခွန်ဘဏ္ဍာ ဆက်သ​ေပး​ြကရတယ်ဆိုတာနဲ့​ စခဲ့​ြကသတဲ့​။

    အ​ေနာက်နိုင်ငံကဘုရင်​ေတွက​ေတာ့​ သူတို့​ဟာ နတ်ဘုရား​ေတွက တိုက်ရိုက်ဆင်း​သက်လာတဲ့​၊​ လူ​ေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့​ အခွင့်​အာဏာကို နတ်ဘုရား​များ​က အပ်နှင်း​ထား​တဲ့​ လူတန်း​စား​တစ်မျိုး​ လို့​ ယူဆြကတယ်။ ခရစ်ယာန်​ေတွလည်း​ ဒီလိုပဲ။ ​ေလာကကို ဘုရား​သခင်ဖန်ဆင်း​တယ်။ ​ေလာကသား​ေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့​ အခွင့်​အာဏာကို ဘုရား​သခင်မှတဆင့်​ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ကို အပ်နှင်း​တယ်လို့​ ယံုတယ်။ တရုတ်​ေတွလည်း​ ဒီအတိုင်း​ပဲ။

    ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ မိုး​ေကာင်း​ကင်က ခွင့်​ြပုထား​တာ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေကာင်း​ကင်ရဲ့​အလို​ေတာ်ကို လူတိုင်း​ လိုက်နာြကရမယ် လို့​ ​ေရး​ြကတယ်။ သ​ေဘာက​ေတာ့​ အုပ်ချုပ်​ေရး​အာဏာကို ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်မှုနဲ့​ ပူး​ချည်ထား​လိုက်​ေတာ့​ အလိုလို​ေနရင်း​ကို အုပ်ချုပ်သူ​ေတွက ရှိခိုး​ကန်​ေတာ့​ခံ ြကီး​ြမတ်​ေသာ လူတန်း​စား​ ြဖစ်မသွား​ပါလား​။

    ဒီလိုနဲ့​ပဲ သူတို့​တ​ေတွဟာ လူချင်း​တူ​ေပမယ့်​ အသက်ရှူချင်း​ကွဲတဲ့​မျိုး​ရိုး​၊​ သား​စဉ်​ေြမး​ဆက် ​ေသွး​က​ေလး​စပ်လိုက်ရံုနဲ့​ သူများ​အ​ေပါ်အုပ်ချုပ် မင်း​လုပ်နိုင်တဲ့​ မျိုး​ရိုး​ လို့​ ယူဆလက်ခံလာြကတယ်။ (အဂင်္လိပ်​ေတွကဆို ​ေတာ်ဝင်​ေသွး​ဆိုတာ သူများ​ေတွလို အနီ​ေရာင် မဟုတ်ဘူး​။ အြပာ​ေရာင် လို့​ဆိုြပီး​ အိုဗာတင်း​ေသာက်ြက​ေသး​တယ်)။

    ​ေသ​ေသချာချာ စဉ်း​စား​ြကည့်​ရင် ရှင်ဘုရင်လုပ်တယ်ဆိုတာ ​ေတာ်​ေတာ်ကို မနိပ်တဲ့​ အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​ြကီး​ပါဗျာ။ ​ေမာင်း​မမိဿံ မိဖုရား​ အလန်း​ဇယား​ေလး​ေတွကို အလုပ်ချိန်ြပင်ပမှာမှ ​ေတွ့​ခွင့်​ရတာ။ တစ်​ေန့​တစ်​ေန့​ ဝန်အိုအမတ်အိုများ​နဲ့​ တစ်နိုင်ငံလံုး​က ​ေခါင်း​စား​စရာ မှန်သမျှကို အ​ေမွှဇယား​ခင်း​ သိုင်း​ကွက်နင်း​ေနရတာ။ အနား​ရှိသမျှကလည်း​ ဘယ်သူ့​မှ ယံုလို့​ရတာမဟုတ်။ လစ်ရင်တွယ်ဖို့​၊​ အ​ေရာက်ပို့​ဖို့​ ​ေစာင့်​ေနတဲ့​သူ​ေတွချည့်​ပဲ။

    အ​ေခါ်အ​ေြပာက​ေတာ့​ ညက်လွန်း​လို့​ ရွှန်း​ရွှန်း​ေဝ။ ​ေကျာမချမချင်း​ ဓါး​ြပမှန်း​သိကိုမသိရဘူး​။ အတွင်း​ေရး​မှူး​လှလှ​ေလး​ေတွက ပို မယံုရ​ေသး​။ (ငါ့​ရဲ့​အထဲထဲက…. အတွင်း​ခံ ဆို တရား​ရံုး​မှာ သက်​ေသတင်တတ်တယ်) ​ေယာကင်္ျား​ေဖာင်စီး​ မိန်း​မမီး​ေနဆိုတာ ရှင်ဘုရင်အိပ်​ေနသ​ေလာက်ရှိတာ။ သူ့​ခမျာ အနား​ လူတစ်​ေယာက်ကပ်လာတိုင်း​ သခင်္ျိုင်း​ကိုတစ်ခါ မျက်​ေစာင်း​ထိုး​ေနရတဲ့​ဘဝ။ (မယံု အိုဘား​မား​နဲ့​ပါလာတဲ့​ MIB ြကီး​ေတွကို ​ေမး​ြကည့်​ပါလား​။

    လက်တစ်ကမ်း​မ​ေြပာနဲ့​ ​ေသနတ်တစ်ပစ်စာ​ေတာင် စိတ်ချရတာ မဟုတ်ဘူး​)။ ကရိကထများ​လိုက်ပံုများ​လည်း​ ​ေြပာမ​ေြပာချင်။ ကိုယ့်​ေရကိုယ်သယ်မလာနိုင်ရင် ဘယ်ကဖန်ြပာခွက်နဲ့​ ​ေကျာက်စက်​ေရကိုမှ တ​ေမာ့​တကျိုက် ​ေသာက်လိုက်ဖို့​ မစဉ်း​စား​ေလနဲ့​။ ရှင်ဘုရင်တစ်ခါထွက် ပဲြကီး​တစ်​ေလှချက်ဆိုတာ ဘာဟုတ်​ေသး​လဲ။

    သူတစ်​ေယာက်တည်း​ရဲ့​ ​ေဝယျာဝစ္စ၊​ လုပ်ငန်း​ေဆာင်တာများ​ကို စီမံရန်အတွက် သမ္မတရံုး​ဝန်ထမ်း​ဦး​ေရ သံုး​ေသာင်း​ေကျာ်ခန့်​ထား​ပါတယ်လို့​ သိမီသူတစ်​ေယာက်က ​ေြပာတဲ့​အခါ ယံု​ေတာင် မယံုနိုင်ဘူး​။ (မယံုရင် ပံုြပင် အဲ​ေလ အ​ေမြကီး​ကား​မှာလို့​ မှတ်လိုက်ပါ ပိတ်သတ်ြကီး​ရယ်)။

    ရှင်ဘုရင့်​ေယာက်ဖ နန်း​ေတာ်​ေအာက် ​ေခွး​ြကည့်​ခိုင်း​တဲ့​ပံုြပင်ကို လူတိုင်း​ြကား​ဖူး​ပါလိမ့်​မယ်။ အမမျက်နှာတစ်ခုလံုး​ ​ေထာက်ထား​စရာရှိ​ေနမှ​ေတာ့​ဗျာ။ သူ့​ဘာသူ ဘယ်နှစ်​ေခါက်ြကည့်​ြကည့်​ေပါ့​။ ပင်ပန်း​မှာစိုး​ရင် CCTV ကင်မလာ​ေလး​တပ်ထား​ေပး​လိုက်ရံုပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ်တိုင်ရှင်ဘုရင်​ေနရာမှာ ​ေရာက်​ေနရင်​ေတာ့​ ချက်ဆိုနား​ခွက်မီး​ေတာက်ရံုနဲ့​လည်း​ အလုပ်မြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​။

    နှစ်ကွက်သံုး​ကွက်​ေလာက် ြကိုတွက်မထား​နိုင်ရင် ရှင်ဘုရင်တန်မဲ့​ ​ေခွး​အခါခါ ဆင်း​ြကည့်​ရတဲ့​အြဖစ်ထက် ဆိုး​ပါတယ်။ ြပဿနာတစ်ခုြဖစ်လာတယ်။ ​ေရွှနား​ေတာ်​ေပါက်ြကား​လာြပီဆိုကတည်း​က ငယ်​ေသာအမှုြကီး​ခဲ့​လို့​။

    “သည်လိုအြဖစ်အပျက်မျိုး​ ရှိတယ်။ ဟုတ်လား​။”

    ဆို လူလွှတ်ြပီး​အြကည့်​ခိုင်း​။ အ​ေြကာင်း​စံု သံ​ေတာ်ဦး​လာတင်တဲ့​အချိန်ဆိုရင် ဟိုကအမှုက ပိုြကီး​ေနြပီ။ အဆိုတင်သွင်း​ခွင့်​ြပု၊​ လက်ခံ​ေဆွး​ေနွး​၊​ အြကံြပုချက်ရယူ၊​ အ​ေြဖတစ်ခုခုရလာတဲ့​အခါကျ​ေတာ့​ ဟိုက​ေရာဂါကျွမ်း​ေနြပီ။ ဒီ​ေဆး​နဲ့​မတိုး​ေတာ့​ဘူး​။ အထူး​အ​ေရး​ေပါ်အစည်း​အ​ေဝး​နဲ့​မှြဖစ်​ေတာ့​မယ်။ ြခင်ကိုက်​ေနတယ်။ ြခင်ကိုက်​ေနတယ်။

    ယား​ေနြပီ​ေနာ်။ ယား​ေနြပီ။ ရိုက်ချင်​ေနတယ်။ ရိုက်ချင်​ေနတယ်။ ကန့်​ကွက်ရန်မရှိ။ ကန့်​ကွက်ရန်မရှိ။ ရိုက်ခွင့်​ြပုသည်။ ရိုက်ခွင့်​ြပုသည်။ လာ​ေလ့​။ ြဖန်း​။ ဆို​ေတာ့​ ြခင်က မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ ဘာမဆို ြကိုတင်​ေြမှာ်ြမင်ထား​နိုင်မှ တိုင်ပင်ကိုက်ရံု​ေလာက်ရှိမှာပါ။ (ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ တို့​မင်း​ြတား​များ​အဆက်ဆက် ​ေဗဒင်ဆရာ​ေတွကို လက်မလွှတ်ခဲ့​တာ​ေပါ့​ကွယ်။ ငှဲ​ေလျာင်း​ ငှဲ​ေလျာင်း​)

    ဘယ်ရှင်ဘုရင်​ေတွ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ရင်ဝယ်သား​လိုသ​ေဘာထား​ အုပ်ချုပ်သွား​သည်ြဖစ်​ေစ၊​ ဘာသာ​ေရး​အဆံုး​အမအရ ​ေယဘုယျအား​ြဖင့်​ ယူဆထား​ြကတာက​ေတာ့​ ရန်သူမျိုး​ငါး​ပါး​ထဲမှာ တတိယ​ေနရာမှာ အြမဲထား​ခဲ့​ြကတာ စဉ်း​စား​စရာ​ေကာင်း​ပါတယ်။ သူ့​ေနာက်ကနှစ်ပါး​ဆို ဘာထူး​လို့​လဲ။ အတူတူပဲ​ေလ လို့​ေတာင် ​ေရာ​ေရာချ​ေနြက​ေသး​။ ဘာြဖစ်လို့​လဲဆို​ေတာ့​ ရာဇ​ေတာဝါဆိုတာ ဗျဿနတရား​ငါး​ပါး​လံုး​ကို တဘရိတ်တည်း​ေပး​နိုင်တာကိုး​။ (ပါဠိလို​ေတွညှပ်ညှပ်ြပီး​ ကမ္မဝါဖတ်​ေတာ့​မယ် ထင်မ​ေနနဲ့​ေနာ်။ အဲဒါ ဩကာသ level ခင်ဗျ)။

    အဲဒီသ​ေဘာတရား​ကို ဆင်ြခင်နိုင်တဲ့​ ရဟန်း​သံဃာများ​က​ေတာ့​ သမိုင်း​စဉ်တ​ေလျှာက် ထီး​ေရး​နန်း​ရာနဲ့​ မကင်း​ေသာ်ြငား​ ကွာကွာက​ေလး​ေတာ့​ ​ေနခဲ့​ြကတာပ။ ဘာသာ​ေရး​အဆံုး​အမ သွန်သင်ရံု ဆရာဒကာဆက်ဆံ​ေရး​၊​ ရဟန်း​ရှင်လူ ြပည်သူအများ​ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ကျမှသာ မလွှဲမ​ေရှာင်သာ ပါဝင်​ေလ့​ရှိြကတယ်။ ဒီ​ေနရာမှာ စံနမူနာ ဥပမာြပချင်တာက​ေတာ့​ ရှင်ဒိသာပါ​ေမာက် နဲ့​ ပံ့​သကူ မ​ေထရ်ြကီး​ နှစ်ပါး​ပါ။

    ဘာသာမတူ လူမျိုး​ြခား​တဲ့​ ကျူး​ေကျာ်သူ​ေတွရဲ့​ရန်ကို သံခင်း​တမန်ခင်း​နဲ့​ ​ေြဖရှင်း​ေပး​နိုင်ခဲ့​တဲ့​ သာသနာ့​အာဇာနည်အြဖစ် သမိုင်း​ေမာ်ကွန်း​အတင်ခံရတဲ့​ ရှင်ဒိသာပါ​ေမာက်ဟာ ဓုတင်​ေဆာင် ပံ့​သကူမ​ေထရ်ြကီး​နဲ့​ သီလဂုဏ်၊​ သမာဓိဂုဏ်၊​ ပညာဂုဏ်အား​ြဖင့်​ သိပ်ကွာြခား​မှု ရှိမယ်မထင်ပါဘူး​။ ပံ့​သကူမ​ေထရ်ြမတ်လည်း​ ညီ​ေနာင်နှစ်ပါး​အြကား​ စစ်မက်ြဖစ်ပွား​လို့​ ြပည်သူ​ေတွ ​ေထာင်း​ေထာင်း​မ​ေကျရ​ေလ​ေအာင် နိုင်ငံ​ေရး​နည်း​နဲ့​ ​ေြဖရှင်း​ေပး​ခဲ့​တဲ့​သံဃာ​ေတာ်တစ်ပါး​ပဲ မဟုတ်လား​။ သို့​ေသာ်လည်း​ သူအာမခံလို့​ ​ေစ့​စပ်​ေပး​ထား​တဲ့​ဘုရင်က

    “​ေနာင်​ေတာ်ဘုရား​ကို လက်ဖျား​နဲ့​ေတာင် မတို့​ပါဘူး​။”

     ဆိုတဲ့​ကတိကို လက်တစ်လံုး​ြခား​လုပ်ြပီး​ အဆိပ်​ေကျွး​သတ်လိုက်ပါတယ်။ အာဏာအတွက် ဘာသာကို ခုတံုး​လုပ်သူများ​နဲ့​ေတွ့​ရင် ဘုန်း​ြကီး​တို့​ဘဝက ဓါး​ခုတ်ရာ လက်ဝင်လျှိုမိတဲ့​အြဖစ်ထက် ဆိုး​သ​ေလ။ မိုက်မဲသည့်​အ​ေလျာက်၊​ ​ေတွ​ေဝသည့်​အ​ေလျာက် မလိမ္မာသည့်​အ​ေလျာက်​ေတွနဲ့​ေတွ့​ရင် ရှား​မီး​ခဲတွင် ရဲရဲငယ်ကင် အကျွန်မြမင်ဝံ့​ြပီတကား​ ြဖစ်သွား​မှာကိုး​။

    သူ့​ေခတ်တုန်း​က ဘုန်း​ဘုန်း​လည်း​ ဟိုကံကို​ေဆာင်​ေပမယ့်​ အင်မတန်အာဏာမက်တဲ့​ဘုရင်က လက်ဖျား​နဲ့​ေတာင် မထိရဲပါဘူး​။

    “တပည့်​ေတာ်လှူတဲ့​ဆွမ်း​ကိုမစား​ချင်ရင် တပည့်​ေတာ်တိုင်း​ြပည်ထဲလည်း​ မ​ေနနဲ့​ေပါ့​။ ဒီတိုင်း​ြပည်မှာ ဘယ်သူ့​အိမ်ကဆွမ်း​ြဖစ်ြဖစ် တပည့်​ေတာ်ကပ်တဲ့​ဆွမ်း​နဲ့​ အတူတူပဲ”

     လို့​သာ ကပ်သီး​ကပ်ဖဲ့​ ​ေလျှာက်တင်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း​ ကိုယ်​ေတာ်ကြပန်ြကွမယ်ြပင်တဲ့​အခါ ​ေတာင်း​ပန်ကန်​ေတာ့​လို့​ ြပန်ပင့်​ေဆာင်ကိုး​ကွယ်ပါသတဲ့​။ ရန်သူမျိုး​ငါး​ပါး​ဆိုတာြကီး​က ဘယ်သူမှ ကင်း​လို့​ရတာလည်း​ မဟုတ်။ သတိတရား​နဲ့​ ချဉ်း​ကပ်နိုင်မှ တန်ကာြကမယ်။ အကိုင်မတတ်ရင် တိုင်ပတ်သွား​တဲ့​အမျိုး​လို့​ ဆိုလိုချင်တာ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။

    ဘုရင်စံနစ်ရှိတဲ့​ ဘယ်နိုင်ငံမဆို နန်း​စံသူလွန်ခဲ့​ရင် ဘယ်သူ့​ကိုနန်း​လျာထား​မှာလဲဆိုတာကလည်း​ အြမဲြပဿနာရှိခဲ့​ပါတယ်။ လိင်မှုဆိုင်ရာခွဲြခား​ဆက်ဆံမှုက အဲဒီမှာကို လက်ပူး​လက်ြကပ်မိ​ေတာ့​တာ။ ဘုရင်က​ေမွး​တာချင်း​အတူတူ သား​ေယာကင်္ျား​ေလး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အလား​အလာနဲ့​ သမီး​မိန်း​က​ေလး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အလား​အလာက မိုး​နဲ့​ေြမ​ေလာက် ကွာတယ်။ အဂင်္လန်က အဋ္ဌမ​ေြမာက်ဟင်နရီဆိုရင် အဲဒီအ​ေြကာင်း​ြပချက်တစ်ခုတည်း​နဲ့​ ထင်တိုင်း​ကျဲခဲ့​တာ မိဖုရား​ေခါင်း​ ​ေြခာက်​ေခါင်း​ြပုတ်သွား​ြပီး​ အဂင်္လိကန်​ေကျာင်း​ေတာ်ဆိုြပိး​ ခရစ်ယာန်ဂိုဏ်း​ကွဲတစ်ခု​ေတာင်​ေပါ်လာတယ်။

    အြပီး​သတ်ြက​ေတာ့​ သူ့​သမီး​ အယ်လစ်ဇဘက်ကပဲ ဘုရင်မအြဖစ်နဲ့​ နန်း​တက်လာရတယ်။ သား​ေယာကင်္ျား​ေလး​ အများ​အြပား​ေမွး​နိုင်တဲ့​သူများ​ကျ​ေတာ့​လည်း​ တစ်မျိုး​ ြပဿနာ​ေပါ်ြပန်တာပဲ။ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​ဦး​ေအာင်​ေဇယျဟာ တိုင်း​ြပည်ကို စတင်စည်း​ရံုး​စဉ်ကတည်း​က သား​ြကီး​များ​ လက်ရံုး​အား​ကိုး​၊​ ​ေသွး​ေသာက်​ေရာင်း​ရင်း​များ​ သစ္စာ​ေတာ်ခံအား​ကိုး​နဲ့​ စိတ်သွား​တိုင်း​ကိုယ်ပါလာခဲ့​ရာက သူလွန်တဲ့​အခါ သား​ေတာ်များ​ အစဉ်လိုက်နန်း​စံရစ်​ေစလို့​ အပ်ချမတ်ချ စီမံသွား​ခဲ့​တာ​ေတာင်မှ မသာ​ေတာ် ​ေရွှဘိုြပန်မ​ေရာက်​ေသး​ဘူး​။ ​

    ေြမဒူး​မင်း​သား​က သစ္စာ​ေပး​လို့​ ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​နဲ့​အြကား​မှာ အက်ရာထင်ခဲ့​ပါတယ်။ ြကီး​သူကခွင့်​လွှတ်လို့​ ​ေြပလည်ခဲ့​ေသာ်ြငား​လည်း​ ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​လွန်လို့​ သူကိုယ်တိုင် နန်း​လျာထား​ရမယ့်​အခါကျ​ေတာ့​ မင်း​မှာသစ္စာ လူမှာကတိ​ေတွ အသာထား​။ ညီအကိုဆိုတာ သား​အဖ​ေလာက် မရင်း​ဘူး​လို့​ သ​ေဘာထား​တဲ့​အတွက် ညီ​ေတာ်​ေတွအကုန် အိမ်နိမ့်​ချထား​ြပီး​ သား​ေတာ်စဉ့်​ကူး​မင်း​ကို အရိုက်အရာခံ​ေစပါတယ်။ ​ေြမဒူး​က​ေမွး​တဲ့​ စဉ့်​ကူး​ကမှ မင်း​ြဖစ်နိုင်​ေသး​ရင် ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​က​ေမွး​တဲ့​ ​ေမာင်​ေမာင်က​ေရာ ဘာလို့​ မြဖစ်နိုင်ရမှာလဲ။

    ဒီလိုနဲ့​ ထီး​နန်း​ကိုလုပ်ြကံ​ေတာ့​ သူလည်း​ပဲ ခုနှစ်ရက်စံ ကုန်း​ေဘာင်မင်း​ဆက်တစ်ပါး​ ြဖစ်ခဲ့​ရ​ေသး​တာ​ေပါ့​။ သား​တစ်ရာ​ေလာက်​ေမွး​ထား​တဲ့​ မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​ကျ​ေတာ့​ သူ့​ဘာသူ​ေတာင် ဘာလုပ်ရမှန်း​မသိ​ေတာ့​ဘူး​။

    ပါ​ေတာ်မမူမချင်း​ ကျက်ခဲ့​မှတ်ခဲ့​ရတဲ့​ သမိုင်း​ေတွက​ေတာ့​ ဘုရင်ကိုသတ်ရင် ဘုရင်ြဖစ်တယ်၊​ ဘုရင်နတ်ရွာလား​ရင် သူ့​ေသွး​သား​ေတွထဲက တစ်​ေယာက်​ေယာက်က ထီး​ေမွနန်း​ေမွ ဆက်ခံတယ် ဆိုတဲ့​အချက်​ေတွက သစ္စာတရား​လို ခိုင်ြမဲ​ေနတာပါ။ ပါ​ေတာ်မူသွား​တာ အဲသည်​ေလာက်ြကီး​ ြကာ​ေတာ်မူခဲ့​တာ​ေတာင်မှပဲ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ြကံရင် ဝန်ြကီး​ချုပ်ြပန်ြဖစ်နိုး​နိုး​၊​ ကင်ဂျံုအန်း​ေလး​ တစ်​ေယာက်​ေလာက် ပျိုး​ေထာင်လို့​ရနိုး​နိုး​၊​ အ​ေတွး​ေတွကို​ေတာ့​ ​ေခတ်​ေနာက်ြပန်ဆွဲတယ်လို့​ မ​ေြပာရင် ဘယ်လို​ေြပာရပါ့​မလဲ။

    “​ေခတ်​ေနာက်ြပန်ဆွဲရတာ ြကာပါတယ်ကွာ။ ရဲ​ေဘာ်တို့​။ ​ေနာက်လှည့်​။ အြမန်​ေလျှာက်။”

    ဆိုတာမျိုး​ ရှိမလာခဲ့​ရင်​ေတာ့​ ​ေနာက်တက်မယ့်​ လိစ္ဆဝီမင်း​များ​ဟာ နန်း​စံသက်ငါး​နှစ်ကုန်တဲ့​အခါ ဘယ်သူ့​ကို နန်း​လျာထား​မှာလဲဆိုတဲ့​ကိစ္စကို ြကို​ေတွး​မထား​ရင် ဗိုလ်နာလာ​ေတာ့​မှ ြဖစ်ကတတ်ဆန်း​ အိမ်သာ​ေဆာက်​ေနတဲ့​ဘဝမျိုး​ ​ေရာက်ပါလိမ့်​မယ်။ ဘာပူစရာရှိလဲ။ ဘအသက် အငယ်​ေလး​ရှိ​ေသး​တာ။ ​ေနာက်နှစ်ခါ တန်​ေဆာင်မုန်း​လည်း​ ပွဲြကည့်​ဦး​မှာ လို့​ အား​ခဲထား​လည်း​ သ​ေဘာ​ေပါ့​ဗျာ။ ဒါ​ေပသိ ြပဿနာက ​ေနာက်မျိုး​ဆက်မ​ေမွး​တဲ့​ ြပဿနာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ​

    ေမွး​လွန်လွန်း​လို့​ ခက်​ေနတာ။ ဆင်ြဖူမရှင်ြကီး​ သီ​ေပါနန်း​တင်သလို ဓါး​ထမ်း​ြပီး​တင်​ေပး​ခဲ့​ချင်တာ​ေလ။ အ​ေရး​ြကီး​တာက ကိုယ်​ေမွး​တဲ့​ေမျာက် ကိ်ုယ့်​ြပန်မ​ေြခာက်ဖို့​ အဓိက။ ကိုယ့်​အတွက် ရန်​ေဘး​ကင်း​ေြကာင်း​ ​ေကာင်း​မှုမဂင်္လာ ြဖစ်ပါ​ေစြခင်း​အကျိုး​ငှာတစ်ခုတည်း​ကို ြပင်ဆင်ကာကွယ်​ေနရင်​ေတာ့​ အရင်း​လဲတဲ့​တ​ေန့​ အဖျား​လည်း​ အလိုလို ထင်း​ြဖစ်ရဦး​မှာပဲ။

    လှံဖျား​ ပုစဉ်း​နား​ေတာ့​ ကျီး​ကန်း​ေချး​ပါဆိုသလိုပဲ သူတို့​ဟာသူတို့​ နန်း​တွင်း​အ​ေရး​ေတာ်ပံု​ေတွ နိုင်ငံ​ေရး​ကျား​ကွက်ကစား​ြကတာ ကိ်ုယ်နဲ့​အ​ေနသာြကီး​ဆို​ေပမယ့်​ မ​ေတွ့​တာြကာသူြကီး​တစ်​ေယာက် ပရက်ရှာ​ေတွများ​လွန်း​လို့​ ​ေဂါက်သွား​မလား​ ပူမိတာ​ေြကာင့်​ သူ့​ေနရာကဝင်ြပီး​ ​ေခါင်း​စား​ြကည့်​မိတာပါ။ သတိတရ​ေရး​တဲ့​ လွမ်း​စာလို့​ပဲ ဆိုချင်ဆိုလိုက်ပါ​ေတာ့​။ ကိုယ်သာ သူ့​ေနရာမှာဆိုရင် ဘာလုပ်မလဲ။

    “ငါသာရှင်ဘုရင်ြဖစ်​ေတာ်မူခဲ့​ရင် နား​ြငီး​ေတာ်မူတယ် ​ေမာင်မင်း​။ နား​ြငီး​တယ် ​ေမာင်မင်း​။”

     ဆိုတဲ့​ ဘင်ဂျိုသံသီချင်း​က​ေလး​ကို ဆန္ဒ​ေဖာ်ထုတ်တဲ့​သူ​ေတွ​ေရှ့​ သွား​ဖွင့်​ြပရ​ေကာင်း​မလား​။ ရဲစခန်း​ေရှ့​ ​ေရာက်တဲ့​အခါ

    “ဘယ်လိုစီရင်မယ်ဆို ဒီလိုလုပ်ချင်တယ်။ အပျို​ေတာ်​ေတွ လာြက။ လက်မလွတ်​ေစနဲ့​ကွယ်။ ဘယ့်​နှယ် ဝိုင်း​မယ်။ ဒီ့​နှယ် ဝိုင်း​မယ်။ ဖိုး​တီး​ချင်​ေတာ့​ ဖိုး​တီး​ချင်​ေတာ့​ ​ေသရှာ​ေပ​ေရာ့​ကွယ်။ ဟဲ့​ေကာင် မ​ေြပး​နဲ့​။ ဖမ်း​ြပီး​ ကလိုး​ထိ။ ဖမ်း​ြပီး​ ကလိထိုး​။ အလယ်လယ် အမ​ေလး​ ယား​ပါတယ်။”

    အဲဒီသီချင်း​ပိုဒ်က​ေလး​ကို ထပ်ကာထပ်ကာ ဒီ​ေဂျပွတ်​ေပး​ရရင် ​ေကာင်း​မယ်​ေနာ်။ ​ေနာင်ကျသပိတ်စခန်း​ြဖိုခွင်း​ြခင်း​ နည်း​ဗျူဟာ​ေတွထဲမှာ နံပါတ်စဉ်ဘယ်​ေလာက်က ထည့်​ရင်​ေကာင်း​မလဲ လွှတ်​ေတာ်ကျရင် ရက်ပါကိုကို​ေလး​က အဆိုတင်သွင်း​ေပး​ပါလား​ကွယ်။ ကဲ သီချင်း​ရှိတဲ့​သူ​ေတွ ​ေအာက်ကကွန်မန့်​ထဲမှာ ရှဲ​ေပး​ြကပါဦး​ဗျာ။ တီး​မယ့်​သူရှိလို့​က​ေတာ့​ သား​သား​ကိုယ်တိုင် ဆိုြပလိုက်ချင်​ေသး​။ ​ေဟး​ ​ေဟး​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.