ဘယ်စံနစ်ေတွ ဘယ်လိုပဲေြပာင်းေြပာင်း လူေတွရဲ့စိတ်ထဲမှာ မသိမသာေရာ သိသိသာသာပါ စွဲကျန်ေနေသးတဲ့ ပံုရိပ်တစ်ခုကေတာ့ တိုင်းြပည်အုပ်ချုပ်တဲ့ အြကီးအကဲဆိုတာ ရှင်ဘုရင်ပဲ လို့ သေဘာေပါက်ထားြကတာပါ။ သမ္မတြကီး ေခါ်ချင်ေခါ်မယ်။ ဥက္ကဋ္ဌြကီး တပ်ချင်တပ်မယ်။
ေဒါက်တာဘေမာ်တုန်းကလို အဓိပတိြကီး လို့ ထွင်ချင်ထွင်လိမ့်မယ်။ ဘယ်လိုပဲေခါ်သည်ြဖစ်ေစ ဒီနိုင်ငံမှာေတာ့ သူြပီးရင် အကုန်ြပီးရမယ်။ သူ့နှုတ်ကထွက်တဲ့စကားဆိုတာ အမိန့်လို့ယူဆရမယ်။ မိန့်ေတာ်မူတယ် လို့ သံုးေလ့ရှိတယ်ေလ။ ခုေခတ်မှာေတာင် မိန့်ြကားသွားပါေြကာင်း သံုးေနေသးတယ်။ တိုင်းသူြပည်သားများဘက်ကလည်း သူဦးေဆာင်ရာကို လိုက်ပါရမယ် ဆိုတဲ့သေဘာရှိတယ်။
လို့ ဆိုေတးသီချင်းထဲကလို ေြမှာက်ပင့်ြပီး ကိုယ်လိုချင်ရာကို ပူဆာရမှာေပါ့ေနာ်။ အရင်တုန်းကလို သက်ဦးဆံပိုင် မဟုတ်ေတာ့ေသာ်ြငားလည်း အချုပ်အြခာအာဏာပိုင် လို့ေတာ့ သတ်မှတ်ထားေသးတာပဲ မဟုတ်လား။
စံနစ်ေဟာင်းြကီးကေန စံနစ်သစ်ကို ဘယ်လိုပဲေြပာင်းလဲလာသည်ြဖစ်ေစ အကျင့်ေဟာင်းေတွကလည်း မေြပာင်းေသးပဲကျန်ေသးတာေတွ အများြကီးပါ။ သတင်းစာများနဲ့ေတွ့ဆံုတာေတာင်မှ နေမာတဿ သံုးြကိမ်မရွတ်ပဲ တစ်ြကိမ် နှစ်ြကိမ် သံုးြကိမ်ေြမာက်ေအာင်ဆို ယဉ်ေကျးပျူငှာစွာ ရိုေသသမှုြပုြကတာ ြမင်တဲ့အတိုင်းပဲေလ။ ေြပာေတာ့သာ ဂျာနယ်လစ်ေတွ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ဖွြကတာ။ ေဆးရံုလာရင်လည်း နမာ့စေတးလုပ်တဲ့ ဆရာဝန်ြကီးေတွရှိတာပဲ။ ေကျာင်းသွားေတာ့လည်း ကေလးေတွကသာ
လုပ်တာ မဟုတ်ဘူး။ ေကျာင်းအုပ်ြကီးအြပင် ပညာေရးမှူးြကီးေတွပါ မကျန် ဆွာဒိခပ်လုပ်ြကသားပဲ။ ဒီစံနစ်ြကီးကို မေကာင်းပါဘူး မြဖစ်သင့်ပါဘူး မဆိုလိုဘူးေနာ်။ ကိုယ့်ဘာသာြကည်ညိုလို့ကေတာ့ အိမ်ကမိန်းမ ေခါင်းေပါ်တင်ရှိခိုးလည်း သေဘာရှိ။ ဒါြဖင့် ဘယ်သူက အတင်းအကျပ် ငါ့မရှိခိုးရင် ဘာလုပ်လိုက်ရ ညာလုပ်လိုက်ရ ေြပာဖူးလို့လဲ။ ဟုတ်ပ။
ကျွန်ေတာ်တို့ကိုက အြပင်မှာ အရှင်လတ်လတ်ြကီး ြမင်လိုက်ရရင် မေနနိုင်မထိုင်နိုင်ကို ြကည်ညိုစိတ်ေတွတဖွားဖွားနဲ့ လက်ဖဝါးေလးေတွက သံလိုက်နဲ့ဆွဲသလို ကပ်ကပ်သွားတာေနမယ်။ သက်ြကီးဝါြကီးမို့ သက္ကစ္စဂါရဝအြပင်ကို ရာဆူဆူ ဗိုလ်လူခဝပ်စင်းဆိုတဲ့ ဘုန်းကံအရှိန်အဝါလည်း ပါတယ်လို့ ေြပာရမလို ြဖစ်ေနြပီ။ ကားြဖတ်ေမာင်းသွားတုန်းက ဘိနပ်နဲ့ေကာက်ေပါက်တယ် ဆိုတဲ့လူြကီးေတာင် လူချင်းေတွ့ရင်ေတာ့ ေအာ်မီေတာ်ေဖာ်လုပ်မိမလား မသိ။ (သားသားေတာ့ ပါေသးဘူးဗျ။ ဒီက ေရှ့ေတာ်ပါး ခစားေစ အစားမျိုး ဟုတ်ဘူး။
ဆိုတာမျိုးပဲ ရှိေသးတာ။) ဆိုလိုတာက လူလူချင်းတူေပမယ့်လည်း သူတို့ေနာက်မှာ ကိုယ်စားြပုထားတာက နိုင်ငံေတာ်ြဖစ်တဲ့အတွက်ေြကာင့် အရှိန်အဝါချင်း ဘာမှမဆိုင်ဘူး။ တြခားစီပဲလို့ သေဘာေပါက်ရမှာပါ။
တိုင်းသူြပည်သားေတွဘက်က အဲသလိုမတူြခားနားေြကာင်း လက်ခံရသလိုပဲ သူတို့ဘက်ကလည်း လူထဲကလူ မဟုတ်ေြကာင်း သက်ေသြပ တာဝန်ယူရတာေတွ ရှိပါမယ်။ ေတာကကာလသားများ ေဗျာက်အိုးေဖာက်သလို
ဆို ဘွာခပ်လို့ မရဘူး။ တိုင်းသူြပည်သား လူအများတို့ေလး ဆိုတဲ့ အမိန့်ေြကြငာစာေတွကို ခုစာေလးေြကာ် ခုဆီထမင်း ဇာတ်ထဲကလူြပက်ေတွလို ပေလာင်းပလဲ မြပုရဘူး။
ဆိုတာမျိုး ေခါင်းေရှာင်ေနလို့လည်း မရြပန်ဘူးခင်ဗျ။ ေလာကြကီး ရှင်ဘုရင်လုပ်ရတာ ဘယ်ေလာက်ခက်သလဲဆိုတာ ရှင်ဘုရင်လုပ်ေနတဲ့သူေတွကိုယ်တိုင်က ေကာင်းေကာင်း မသိေသးတာ ခက်တာပဲေနာ်။ ဆရာြမို့မြငိမ်းရဲ့ ဘင်ဂျိုသံ သီချင်းထဲကလို
ဆိုြပီး စိတ်ကူးေတာင် မယဉ်ဝံ့ပါဘူး။ ဗိုလ်ေအာင်ဒင်ြကီးအသံနဲ့
ဆိုတာချည့်ပဲ ြကားေယာင်လာတယ်။ အဟုတ်။
တကယ်ေတာ့ ရှင်ဘုရင်စံနစ်ဆိုတာ ကုန်လွန်ခဲ့တဲ့ အတိတ်သမိုင်းထဲက အုပ်ချုပ်ေရးပံုစံ အေဟာင်းတစ်ခုပါ။ ဗုဒ္ဓဝင်ေတွထဲမေတာ့ ကမ္ဘာဦးအစ မဟာသမ္မတမင်းြကီးကတည်းက အုပ်ချုပ်သူလူတန်းစားဆိုတာ ရှိခဲ့တယ်။ သူများေတွကို စီမံအုပ်ချုပ်ေနရလို့ သူ့ဘာသာရှာေဖွစိုက်ပျိုး မစားနိုင်တာေြကာင့် အုပ်ချုပ်ခံလူတန်းစားေတွက အခွန်ဘဏ္ဍာ ဆက်သေပးြကရတယ်ဆိုတာနဲ့ စခဲ့ြကသတဲ့။
အေနာက်နိုင်ငံကဘုရင်ေတွကေတာ့ သူတို့ဟာ နတ်ဘုရားေတွက တိုက်ရိုက်ဆင်းသက်လာတဲ့၊ လူေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့ အခွင့်အာဏာကို နတ်ဘုရားများက အပ်နှင်းထားတဲ့ လူတန်းစားတစ်မျိုး လို့ ယူဆြကတယ်။ ခရစ်ယာန်ေတွလည်း ဒီလိုပဲ။ ေလာကကို ဘုရားသခင်ဖန်ဆင်းတယ်။ ေလာကသားေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့ အခွင့်အာဏာကို ဘုရားသခင်မှတဆင့် ဘုရင်မင်းြမတ်ကို အပ်နှင်းတယ်လို့ ယံုတယ်။ တရုတ်ေတွလည်း ဒီအတိုင်းပဲ။
ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ မိုးေကာင်းကင်က ခွင့်ြပုထားတာ။ ဒါေြကာင့် ေကာင်းကင်ရဲ့အလိုေတာ်ကို လူတိုင်း လိုက်နာြကရမယ် လို့ ေရးြကတယ်။ သေဘာကေတာ့ အုပ်ချုပ်ေရးအာဏာကို ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုနဲ့ ပူးချည်ထားလိုက်ေတာ့ အလိုလိုေနရင်းကို အုပ်ချုပ်သူေတွက ရှိခိုးကန်ေတာ့ခံ ြကီးြမတ်ေသာ လူတန်းစား ြဖစ်မသွားပါလား။
ဒီလိုနဲ့ပဲ သူတို့တေတွဟာ လူချင်းတူေပမယ့် အသက်ရှူချင်းကွဲတဲ့မျိုးရိုး၊ သားစဉ်ေြမးဆက် ေသွးကေလးစပ်လိုက်ရံုနဲ့ သူများအေပါ်အုပ်ချုပ် မင်းလုပ်နိုင်တဲ့ မျိုးရိုး လို့ ယူဆလက်ခံလာြကတယ်။ (အဂင်္လိပ်ေတွကဆို ေတာ်ဝင်ေသွးဆိုတာ သူများေတွလို အနီေရာင် မဟုတ်ဘူး။ အြပာေရာင် လို့ဆိုြပီး အိုဗာတင်းေသာက်ြကေသးတယ်)။
ေသေသချာချာ စဉ်းစားြကည့်ရင် ရှင်ဘုရင်လုပ်တယ်ဆိုတာ ေတာ်ေတာ်ကို မနိပ်တဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းြကီးပါဗျာ။ ေမာင်းမမိဿံ မိဖုရား အလန်းဇယားေလးေတွကို အလုပ်ချိန်ြပင်ပမှာမှ ေတွ့ခွင့်ရတာ။ တစ်ေန့တစ်ေန့ ဝန်အိုအမတ်အိုများနဲ့ တစ်နိုင်ငံလံုးက ေခါင်းစားစရာ မှန်သမျှကို အေမွှဇယားခင်း သိုင်းကွက်နင်းေနရတာ။ အနားရှိသမျှကလည်း ဘယ်သူ့မှ ယံုလို့ရတာမဟုတ်။ လစ်ရင်တွယ်ဖို့၊ အေရာက်ပို့ဖို့ ေစာင့်ေနတဲ့သူေတွချည့်ပဲ။
အေခါ်အေြပာကေတာ့ ညက်လွန်းလို့ ရွှန်းရွှန်းေဝ။ ေကျာမချမချင်း ဓါးြပမှန်းသိကိုမသိရဘူး။ အတွင်းေရးမှူးလှလှေလးေတွက ပို မယံုရေသး။ (ငါ့ရဲ့အထဲထဲက…. အတွင်းခံ ဆို တရားရံုးမှာ သက်ေသတင်တတ်တယ်) ေယာကင်္ျားေဖာင်စီး မိန်းမမီးေနဆိုတာ ရှင်ဘုရင်အိပ်ေနသေလာက်ရှိတာ။ သူ့ခမျာ အနား လူတစ်ေယာက်ကပ်လာတိုင်း သခင်္ျိုင်းကိုတစ်ခါ မျက်ေစာင်းထိုးေနရတဲ့ဘဝ။ (မယံု အိုဘားမားနဲ့ပါလာတဲ့ MIB ြကီးေတွကို ေမးြကည့်ပါလား။
လက်တစ်ကမ်းမေြပာနဲ့ ေသနတ်တစ်ပစ်စာေတာင် စိတ်ချရတာ မဟုတ်ဘူး)။ ကရိကထများလိုက်ပံုများလည်း ေြပာမေြပာချင်။ ကိုယ့်ေရကိုယ်သယ်မလာနိုင်ရင် ဘယ်ကဖန်ြပာခွက်နဲ့ ေကျာက်စက်ေရကိုမှ တေမာ့တကျိုက် ေသာက်လိုက်ဖို့ မစဉ်းစားေလနဲ့။ ရှင်ဘုရင်တစ်ခါထွက် ပဲြကီးတစ်ေလှချက်ဆိုတာ ဘာဟုတ်ေသးလဲ။
သူတစ်ေယာက်တည်းရဲ့ ေဝယျာဝစ္စ၊ လုပ်ငန်းေဆာင်တာများကို စီမံရန်အတွက် သမ္မတရံုးဝန်ထမ်းဦးေရ သံုးေသာင်းေကျာ်ခန့်ထားပါတယ်လို့ သိမီသူတစ်ေယာက်က ေြပာတဲ့အခါ ယံုေတာင် မယံုနိုင်ဘူး။ (မယံုရင် ပံုြပင် အဲေလ အေမြကီးကားမှာလို့ မှတ်လိုက်ပါ ပိတ်သတ်ြကီးရယ်)။
ရှင်ဘုရင့်ေယာက်ဖ နန်းေတာ်ေအာက် ေခွးြကည့်ခိုင်းတဲ့ပံုြပင်ကို လူတိုင်းြကားဖူးပါလိမ့်မယ်။ အမမျက်နှာတစ်ခုလံုး ေထာက်ထားစရာရှိေနမှေတာ့ဗျာ။ သူ့ဘာသူ ဘယ်နှစ်ေခါက်ြကည့်ြကည့်ေပါ့။ ပင်ပန်းမှာစိုးရင် CCTV ကင်မလာေလးတပ်ထားေပးလိုက်ရံုပဲ။ ဒါေပမယ့် ကိုယ်တိုင်ရှင်ဘုရင်ေနရာမှာ ေရာက်ေနရင်ေတာ့ ချက်ဆိုနားခွက်မီးေတာက်ရံုနဲ့လည်း အလုပ်မြဖစ်ေသးပါဘူး။
နှစ်ကွက်သံုးကွက်ေလာက် ြကိုတွက်မထားနိုင်ရင် ရှင်ဘုရင်တန်မဲ့ ေခွးအခါခါ ဆင်းြကည့်ရတဲ့အြဖစ်ထက် ဆိုးပါတယ်။ ြပဿနာတစ်ခုြဖစ်လာတယ်။ ေရွှနားေတာ်ေပါက်ြကားလာြပီဆိုကတည်းက ငယ်ေသာအမှုြကီးခဲ့လို့။
ဆို လူလွှတ်ြပီးအြကည့်ခိုင်း။ အေြကာင်းစံု သံေတာ်ဦးလာတင်တဲ့အချိန်ဆိုရင် ဟိုကအမှုက ပိုြကီးေနြပီ။ အဆိုတင်သွင်းခွင့်ြပု၊ လက်ခံေဆွးေနွး၊ အြကံြပုချက်ရယူ၊ အေြဖတစ်ခုခုရလာတဲ့အခါကျေတာ့ ဟိုကေရာဂါကျွမ်းေနြပီ။ ဒီေဆးနဲ့မတိုးေတာ့ဘူး။ အထူးအေရးေပါ်အစည်းအေဝးနဲ့မှြဖစ်ေတာ့မယ်။ ြခင်ကိုက်ေနတယ်။ ြခင်ကိုက်ေနတယ်။
ယားေနြပီေနာ်။ ယားေနြပီ။ ရိုက်ချင်ေနတယ်။ ရိုက်ချင်ေနတယ်။ ကန့်ကွက်ရန်မရှိ။ ကန့်ကွက်ရန်မရှိ။ ရိုက်ခွင့်ြပုသည်။ ရိုက်ခွင့်ြပုသည်။ လာေလ့။ ြဖန်း။ ဆိုေတာ့ ြခင်က မရှိေတာ့ဘူး။ ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ ဘာမဆို ြကိုတင်ေြမှာ်ြမင်ထားနိုင်မှ တိုင်ပင်ကိုက်ရံုေလာက်ရှိမှာပါ။ (ဒါေြကာင့်လည်း တို့မင်းြတားများအဆက်ဆက် ေဗဒင်ဆရာေတွကို လက်မလွှတ်ခဲ့တာေပါ့ကွယ်။ ငှဲေလျာင်း ငှဲေလျာင်း)
ဘယ်ရှင်ဘုရင်ေတွ ဘယ်ေလာက်ပဲ ရင်ဝယ်သားလိုသေဘာထား အုပ်ချုပ်သွားသည်ြဖစ်ေစ၊ ဘာသာေရးအဆံုးအမအရ ေယဘုယျအားြဖင့် ယူဆထားြကတာကေတာ့ ရန်သူမျိုးငါးပါးထဲမှာ တတိယေနရာမှာ အြမဲထားခဲ့ြကတာ စဉ်းစားစရာေကာင်းပါတယ်။ သူ့ေနာက်ကနှစ်ပါးဆို ဘာထူးလို့လဲ။ အတူတူပဲေလ လို့ေတာင် ေရာေရာချေနြကေသး။ ဘာြဖစ်လို့လဲဆိုေတာ့ ရာဇေတာဝါဆိုတာ ဗျဿနတရားငါးပါးလံုးကို တဘရိတ်တည်းေပးနိုင်တာကိုး။ (ပါဠိလိုေတွညှပ်ညှပ်ြပီး ကမ္မဝါဖတ်ေတာ့မယ် ထင်မေနနဲ့ေနာ်။ အဲဒါ ဩကာသ level ခင်ဗျ)။
အဲဒီသေဘာတရားကို ဆင်ြခင်နိုင်တဲ့ ရဟန်းသံဃာများကေတာ့ သမိုင်းစဉ်တေလျှာက် ထီးေရးနန်းရာနဲ့ မကင်းေသာ်ြငား ကွာကွာကေလးေတာ့ ေနခဲ့ြကတာပ။ ဘာသာေရးအဆံုးအမ သွန်သင်ရံု ဆရာဒကာဆက်ဆံေရး၊ ရဟန်းရှင်လူ ြပည်သူအများြငိမ်းချမ်းေရးကျမှသာ မလွှဲမေရှာင်သာ ပါဝင်ေလ့ရှိြကတယ်။ ဒီေနရာမှာ စံနမူနာ ဥပမာြပချင်တာကေတာ့ ရှင်ဒိသာပါေမာက် နဲ့ ပံ့သကူ မေထရ်ြကီး နှစ်ပါးပါ။
ဘာသာမတူ လူမျိုးြခားတဲ့ ကျူးေကျာ်သူေတွရဲ့ရန်ကို သံခင်းတမန်ခင်းနဲ့ ေြဖရှင်းေပးနိုင်ခဲ့တဲ့ သာသနာ့အာဇာနည်အြဖစ် သမိုင်းေမာ်ကွန်းအတင်ခံရတဲ့ ရှင်ဒိသာပါေမာက်ဟာ ဓုတင်ေဆာင် ပံ့သကူမေထရ်ြကီးနဲ့ သီလဂုဏ်၊ သမာဓိဂုဏ်၊ ပညာဂုဏ်အားြဖင့် သိပ်ကွာြခားမှု ရှိမယ်မထင်ပါဘူး။ ပံ့သကူမေထရ်ြမတ်လည်း ညီေနာင်နှစ်ပါးအြကား စစ်မက်ြဖစ်ပွားလို့ ြပည်သူေတွ ေထာင်းေထာင်းမေကျရေလေအာင် နိုင်ငံေရးနည်းနဲ့ ေြဖရှင်းေပးခဲ့တဲ့သံဃာေတာ်တစ်ပါးပဲ မဟုတ်လား။ သို့ေသာ်လည်း သူအာမခံလို့ ေစ့စပ်ေပးထားတဲ့ဘုရင်က
ဆိုတဲ့ကတိကို လက်တစ်လံုးြခားလုပ်ြပီး အဆိပ်ေကျွးသတ်လိုက်ပါတယ်။ အာဏာအတွက် ဘာသာကို ခုတံုးလုပ်သူများနဲ့ေတွ့ရင် ဘုန်းြကီးတို့ဘဝက ဓါးခုတ်ရာ လက်ဝင်လျှိုမိတဲ့အြဖစ်ထက် ဆိုးသေလ။ မိုက်မဲသည့်အေလျာက်၊ ေတွေဝသည့်အေလျာက် မလိမ္မာသည့်အေလျာက်ေတွနဲ့ေတွ့ရင် ရှားမီးခဲတွင် ရဲရဲငယ်ကင် အကျွန်မြမင်ဝံ့ြပီတကား ြဖစ်သွားမှာကိုး။
သူ့ေခတ်တုန်းက ဘုန်းဘုန်းလည်း ဟိုကံကိုေဆာင်ေပမယ့် အင်မတန်အာဏာမက်တဲ့ဘုရင်က လက်ဖျားနဲ့ေတာင် မထိရဲပါဘူး။
လို့သာ ကပ်သီးကပ်ဖဲ့ ေလျှာက်တင်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း ကိုယ်ေတာ်ကြပန်ြကွမယ်ြပင်တဲ့အခါ ေတာင်းပန်ကန်ေတာ့လို့ ြပန်ပင့်ေဆာင်ကိုးကွယ်ပါသတဲ့။ ရန်သူမျိုးငါးပါးဆိုတာြကီးက ဘယ်သူမှ ကင်းလို့ရတာလည်း မဟုတ်။ သတိတရားနဲ့ ချဉ်းကပ်နိုင်မှ တန်ကာြကမယ်။ အကိုင်မတတ်ရင် တိုင်ပတ်သွားတဲ့အမျိုးလို့ ဆိုလိုချင်တာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဘုရင်စံနစ်ရှိတဲ့ ဘယ်နိုင်ငံမဆို နန်းစံသူလွန်ခဲ့ရင် ဘယ်သူ့ကိုနန်းလျာထားမှာလဲဆိုတာကလည်း အြမဲြပဿနာရှိခဲ့ပါတယ်။ လိင်မှုဆိုင်ရာခွဲြခားဆက်ဆံမှုက အဲဒီမှာကို လက်ပူးလက်ြကပ်မိေတာ့တာ။ ဘုရင်ကေမွးတာချင်းအတူတူ သားေယာကင်္ျားေလးတစ်ေယာက်ရဲ့ အလားအလာနဲ့ သမီးမိန်းကေလးတစ်ေယာက်ရဲ့ အလားအလာက မိုးနဲ့ေြမေလာက် ကွာတယ်။ အဂင်္လန်က အဋ္ဌမေြမာက်ဟင်နရီဆိုရင် အဲဒီအေြကာင်းြပချက်တစ်ခုတည်းနဲ့ ထင်တိုင်းကျဲခဲ့တာ မိဖုရားေခါင်း ေြခာက်ေခါင်းြပုတ်သွားြပီး အဂင်္လိကန်ေကျာင်းေတာ်ဆိုြပိး ခရစ်ယာန်ဂိုဏ်းကွဲတစ်ခုေတာင်ေပါ်လာတယ်။
အြပီးသတ်ြကေတာ့ သူ့သမီး အယ်လစ်ဇဘက်ကပဲ ဘုရင်မအြဖစ်နဲ့ နန်းတက်လာရတယ်။ သားေယာကင်္ျားေလး အများအြပားေမွးနိုင်တဲ့သူများကျေတာ့လည်း တစ်မျိုး ြပဿနာေပါ်ြပန်တာပဲ။ အေလာင်းမင်းတရားဦးေအာင်ေဇယျဟာ တိုင်းြပည်ကို စတင်စည်းရံုးစဉ်ကတည်းက သားြကီးများ လက်ရံုးအားကိုး၊ ေသွးေသာက်ေရာင်းရင်းများ သစ္စာေတာ်ခံအားကိုးနဲ့ စိတ်သွားတိုင်းကိုယ်ပါလာခဲ့ရာက သူလွန်တဲ့အခါ သားေတာ်များ အစဉ်လိုက်နန်းစံရစ်ေစလို့ အပ်ချမတ်ချ စီမံသွားခဲ့တာေတာင်မှ မသာေတာ် ေရွှဘိုြပန်မေရာက်ေသးဘူး။
ေြမဒူးမင်းသားက သစ္စာေပးလို့ ေနာင်ေတာ်ြကီးနဲ့အြကားမှာ အက်ရာထင်ခဲ့ပါတယ်။ ြကီးသူကခွင့်လွှတ်လို့ ေြပလည်ခဲ့ေသာ်ြငားလည်း ေနာင်ေတာ်ြကီးလွန်လို့ သူကိုယ်တိုင် နန်းလျာထားရမယ့်အခါကျေတာ့ မင်းမှာသစ္စာ လူမှာကတိေတွ အသာထား။ ညီအကိုဆိုတာ သားအဖေလာက် မရင်းဘူးလို့ သေဘာထားတဲ့အတွက် ညီေတာ်ေတွအကုန် အိမ်နိမ့်ချထားြပီး သားေတာ်စဉ့်ကူးမင်းကို အရိုက်အရာခံေစပါတယ်။ ေြမဒူးကေမွးတဲ့ စဉ့်ကူးကမှ မင်းြဖစ်နိုင်ေသးရင် ေနာင်ေတာ်ြကီးကေမွးတဲ့ ေမာင်ေမာင်ကေရာ ဘာလို့ မြဖစ်နိုင်ရမှာလဲ။
ဒီလိုနဲ့ ထီးနန်းကိုလုပ်ြကံေတာ့ သူလည်းပဲ ခုနှစ်ရက်စံ ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်တစ်ပါး ြဖစ်ခဲ့ရေသးတာေပါ့။ သားတစ်ရာေလာက်ေမွးထားတဲ့ မင်းတုန်းမင်းြကီးကျေတာ့ သူ့ဘာသူေတာင် ဘာလုပ်ရမှန်းမသိေတာ့ဘူး။
ပါေတာ်မမူမချင်း ကျက်ခဲ့မှတ်ခဲ့ရတဲ့ သမိုင်းေတွကေတာ့ ဘုရင်ကိုသတ်ရင် ဘုရင်ြဖစ်တယ်၊ ဘုရင်နတ်ရွာလားရင် သူ့ေသွးသားေတွထဲက တစ်ေယာက်ေယာက်က ထီးေမွနန်းေမွ ဆက်ခံတယ် ဆိုတဲ့အချက်ေတွက သစ္စာတရားလို ခိုင်ြမဲေနတာပါ။ ပါေတာ်မူသွားတာ အဲသည်ေလာက်ြကီး ြကာေတာ်မူခဲ့တာေတာင်မှပဲ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ြကံရင် ဝန်ြကီးချုပ်ြပန်ြဖစ်နိုးနိုး၊ ကင်ဂျံုအန်းေလး တစ်ေယာက်ေလာက် ပျိုးေထာင်လို့ရနိုးနိုး၊ အေတွးေတွကိုေတာ့ ေခတ်ေနာက်ြပန်ဆွဲတယ်လို့ မေြပာရင် ဘယ်လိုေြပာရပါ့မလဲ။
ဆိုတာမျိုး ရှိမလာခဲ့ရင်ေတာ့ ေနာက်တက်မယ့် လိစ္ဆဝီမင်းများဟာ နန်းစံသက်ငါးနှစ်ကုန်တဲ့အခါ ဘယ်သူ့ကို နန်းလျာထားမှာလဲဆိုတဲ့ကိစ္စကို ြကိုေတွးမထားရင် ဗိုလ်နာလာေတာ့မှ ြဖစ်ကတတ်ဆန်း အိမ်သာေဆာက်ေနတဲ့ဘဝမျိုး ေရာက်ပါလိမ့်မယ်။ ဘာပူစရာရှိလဲ။ ဘအသက် အငယ်ေလးရှိေသးတာ။ ေနာက်နှစ်ခါ တန်ေဆာင်မုန်းလည်း ပွဲြကည့်ဦးမှာ လို့ အားခဲထားလည်း သေဘာေပါ့ဗျာ။ ဒါေပသိ ြပဿနာက ေနာက်မျိုးဆက်မေမွးတဲ့ ြပဿနာ မဟုတ်ပါဘူး။
ေမွးလွန်လွန်းလို့ ခက်ေနတာ။ ဆင်ြဖူမရှင်ြကီး သီေပါနန်းတင်သလို ဓါးထမ်းြပီးတင်ေပးခဲ့ချင်တာေလ။ အေရးြကီးတာက ကိုယ်ေမွးတဲ့ေမျာက် ကိ်ုယ့်ြပန်မေြခာက်ဖို့ အဓိက။ ကိုယ့်အတွက် ရန်ေဘးကင်းေြကာင်း ေကာင်းမှုမဂင်္လာ ြဖစ်ပါေစြခင်းအကျိုးငှာတစ်ခုတည်းကို ြပင်ဆင်ကာကွယ်ေနရင်ေတာ့ အရင်းလဲတဲ့တေန့ အဖျားလည်း အလိုလို ထင်းြဖစ်ရဦးမှာပဲ။
လှံဖျား ပုစဉ်းနားေတာ့ ကျီးကန်းေချးပါဆိုသလိုပဲ သူတို့ဟာသူတို့ နန်းတွင်းအေရးေတာ်ပံုေတွ နိုင်ငံေရးကျားကွက်ကစားြကတာ ကိ်ုယ်နဲ့အေနသာြကီးဆိုေပမယ့် မေတွ့တာြကာသူြကီးတစ်ေယာက် ပရက်ရှာေတွများလွန်းလို့ ေဂါက်သွားမလား ပူမိတာေြကာင့် သူ့ေနရာကဝင်ြပီး ေခါင်းစားြကည့်မိတာပါ။ သတိတရေရးတဲ့ လွမ်းစာလို့ပဲ ဆိုချင်ဆိုလိုက်ပါေတာ့။ ကိုယ်သာ သူ့ေနရာမှာဆိုရင် ဘာလုပ်မလဲ။
ဆိုတဲ့ ဘင်ဂျိုသံသီချင်းကေလးကို ဆန္ဒေဖာ်ထုတ်တဲ့သူေတွေရှ့ သွားဖွင့်ြပရေကာင်းမလား။ ရဲစခန်းေရှ့ ေရာက်တဲ့အခါ
အဲဒီသီချင်းပိုဒ်ကေလးကို ထပ်ကာထပ်ကာ ဒီေဂျပွတ်ေပးရရင် ေကာင်းမယ်ေနာ်။ ေနာင်ကျသပိတ်စခန်းြဖိုခွင်းြခင်း နည်းဗျူဟာေတွထဲမှာ နံပါတ်စဉ်ဘယ်ေလာက်က ထည့်ရင်ေကာင်းမလဲ လွှတ်ေတာ်ကျရင် ရက်ပါကိုကိုေလးက အဆိုတင်သွင်းေပးပါလားကွယ်။ ကဲ သီချင်းရှိတဲ့သူေတွ ေအာက်ကကွန်မန့်ထဲမှာ ရှဲေပးြကပါဦးဗျာ။ တီးမယ့်သူရှိလို့ကေတာ့ သားသားကိုယ်တိုင် ဆိုြပလိုက်ချင်ေသး။ ေဟး ေဟး။
ေဒါက်တာဘေမာ်တုန်းကလို အဓိပတိြကီး လို့ ထွင်ချင်ထွင်လိမ့်မယ်။ ဘယ်လိုပဲေခါ်သည်ြဖစ်ေစ ဒီနိုင်ငံမှာေတာ့ သူြပီးရင် အကုန်ြပီးရမယ်။ သူ့နှုတ်ကထွက်တဲ့စကားဆိုတာ အမိန့်လို့ယူဆရမယ်။ မိန့်ေတာ်မူတယ် လို့ သံုးေလ့ရှိတယ်ေလ။ ခုေခတ်မှာေတာင် မိန့်ြကားသွားပါေြကာင်း သံုးေနေသးတယ်။ တိုင်းသူြပည်သားများဘက်ကလည်း သူဦးေဆာင်ရာကို လိုက်ပါရမယ် ဆိုတဲ့သေဘာရှိတယ်။
“ကိုယ့်ဘဝရဲ့ မီးအိမ်ရှင်ပါ။ ကိုယ့်ဘဝရဲ့ ပဲ့ကိုင်ရှင်ေလး၊ ကိုယ့်ဘဝရဲ့တန်ခိုးရှင်ပါ။ ကိုယ့်ဘဝရဲ့အားအင်ေပါ့။”
လို့ ဆိုေတးသီချင်းထဲကလို ေြမှာက်ပင့်ြပီး ကိုယ်လိုချင်ရာကို ပူဆာရမှာေပါ့ေနာ်။ အရင်တုန်းကလို သက်ဦးဆံပိုင် မဟုတ်ေတာ့ေသာ်ြငားလည်း အချုပ်အြခာအာဏာပိုင် လို့ေတာ့ သတ်မှတ်ထားေသးတာပဲ မဟုတ်လား။
စံနစ်ေဟာင်းြကီးကေန စံနစ်သစ်ကို ဘယ်လိုပဲေြပာင်းလဲလာသည်ြဖစ်ေစ အကျင့်ေဟာင်းေတွကလည်း မေြပာင်းေသးပဲကျန်ေသးတာေတွ အများြကီးပါ။ သတင်းစာများနဲ့ေတွ့ဆံုတာေတာင်မှ နေမာတဿ သံုးြကိမ်မရွတ်ပဲ တစ်ြကိမ် နှစ်ြကိမ် သံုးြကိမ်ေြမာက်ေအာင်ဆို ယဉ်ေကျးပျူငှာစွာ ရိုေသသမှုြပုြကတာ ြမင်တဲ့အတိုင်းပဲေလ။ ေြပာေတာ့သာ ဂျာနယ်လစ်ေတွ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ် ဖွြကတာ။ ေဆးရံုလာရင်လည်း နမာ့စေတးလုပ်တဲ့ ဆရာဝန်ြကီးေတွရှိတာပဲ။ ေကျာင်းသွားေတာ့လည်း ကေလးေတွကသာ
“ဘဘဗိုလ်ချုပ်ြကီး ကျန်းမာပါေစ”
လုပ်တာ မဟုတ်ဘူး။ ေကျာင်းအုပ်ြကီးအြပင် ပညာေရးမှူးြကီးေတွပါ မကျန် ဆွာဒိခပ်လုပ်ြကသားပဲ။ ဒီစံနစ်ြကီးကို မေကာင်းပါဘူး မြဖစ်သင့်ပါဘူး မဆိုလိုဘူးေနာ်။ ကိုယ့်ဘာသာြကည်ညိုလို့ကေတာ့ အိမ်ကမိန်းမ ေခါင်းေပါ်တင်ရှိခိုးလည်း သေဘာရှိ။ ဒါြဖင့် ဘယ်သူက အတင်းအကျပ် ငါ့မရှိခိုးရင် ဘာလုပ်လိုက်ရ ညာလုပ်လိုက်ရ ေြပာဖူးလို့လဲ။ ဟုတ်ပ။
ကျွန်ေတာ်တို့ကိုက အြပင်မှာ အရှင်လတ်လတ်ြကီး ြမင်လိုက်ရရင် မေနနိုင်မထိုင်နိုင်ကို ြကည်ညိုစိတ်ေတွတဖွားဖွားနဲ့ လက်ဖဝါးေလးေတွက သံလိုက်နဲ့ဆွဲသလို ကပ်ကပ်သွားတာေနမယ်။ သက်ြကီးဝါြကီးမို့ သက္ကစ္စဂါရဝအြပင်ကို ရာဆူဆူ ဗိုလ်လူခဝပ်စင်းဆိုတဲ့ ဘုန်းကံအရှိန်အဝါလည်း ပါတယ်လို့ ေြပာရမလို ြဖစ်ေနြပီ။ ကားြဖတ်ေမာင်းသွားတုန်းက ဘိနပ်နဲ့ေကာက်ေပါက်တယ် ဆိုတဲ့လူြကီးေတာင် လူချင်းေတွ့ရင်ေတာ့ ေအာ်မီေတာ်ေဖာ်လုပ်မိမလား မသိ။ (သားသားေတာ့ ပါေသးဘူးဗျ။ ဒီက ေရှ့ေတာ်ပါး ခစားေစ အစားမျိုး ဟုတ်ဘူး။
“ေဘာ်သာခွာတူ ပုလဲြဖူ ြမင်သားေပါ့သက်ေဝ”
ဆိုတာမျိုးပဲ ရှိေသးတာ။) ဆိုလိုတာက လူလူချင်းတူေပမယ့်လည်း သူတို့ေနာက်မှာ ကိုယ်စားြပုထားတာက နိုင်ငံေတာ်ြဖစ်တဲ့အတွက်ေြကာင့် အရှိန်အဝါချင်း ဘာမှမဆိုင်ဘူး။ တြခားစီပဲလို့ သေဘာေပါက်ရမှာပါ။
တိုင်းသူြပည်သားေတွဘက်က အဲသလိုမတူြခားနားေြကာင်း လက်ခံရသလိုပဲ သူတို့ဘက်ကလည်း လူထဲကလူ မဟုတ်ေြကာင်း သက်ေသြပ တာဝန်ယူရတာေတွ ရှိပါမယ်။ ေတာကကာလသားများ ေဗျာက်အိုးေဖာက်သလို
“ဟုတ်ေပါင်။ ေယာင်လို့။ ကန်ေတာ့ ကန်ေတာ့ ြကီးေတာ်ေရ။ အဲသေလာက် ကွဲြပဲသွားမယ်မှန်း မသိလို့ပါ။”
ဆို ဘွာခပ်လို့ မရဘူး။ တိုင်းသူြပည်သား လူအများတို့ေလး ဆိုတဲ့ အမိန့်ေြကြငာစာေတွကို ခုစာေလးေြကာ် ခုဆီထမင်း ဇာတ်ထဲကလူြပက်ေတွလို ပေလာင်းပလဲ မြပုရဘူး။
“ညပ်ချွာဖျား။ ငါေတာ့ အားမကုန်ပဲ ပျားအံုကို တုတ်နဲ့ထိုးမိြပီ။ တံခါးလာေခါက်ရင် လူြကီးေတွ မရှိေသးဘူး။ အြပင်သွားတယ် လို့ ေြပာလိုက်”
ဆိုတာမျိုး ေခါင်းေရှာင်ေနလို့လည်း မရြပန်ဘူးခင်ဗျ။ ေလာကြကီး ရှင်ဘုရင်လုပ်ရတာ ဘယ်ေလာက်ခက်သလဲဆိုတာ ရှင်ဘုရင်လုပ်ေနတဲ့သူေတွကိုယ်တိုင်က ေကာင်းေကာင်း မသိေသးတာ ခက်တာပဲေနာ်။ ဆရာြမို့မြငိမ်းရဲ့ ဘင်ဂျိုသံ သီချင်းထဲကလို
“ငါသာ ရှင်ဘုရင် ြဖစ်ေတာ်မူခဲ့ရင်..”
ဆိုြပီး စိတ်ကူးေတာင် မယဉ်ဝံ့ပါဘူး။ ဗိုလ်ေအာင်ဒင်ြကီးအသံနဲ့
“လွယ်သလား ခက်သလား ရာမ။ ေြပာစမ်း။ လွယ်သလား ခက်သလား။ ဗိုလ်လုပ်ချင်တဲ့ေကာင်ဆိုတာ ဗိုလ်သင်တန်းတက်ရတယ်။”
ဆိုတာချည့်ပဲ ြကားေယာင်လာတယ်။ အဟုတ်။
တကယ်ေတာ့ ရှင်ဘုရင်စံနစ်ဆိုတာ ကုန်လွန်ခဲ့တဲ့ အတိတ်သမိုင်းထဲက အုပ်ချုပ်ေရးပံုစံ အေဟာင်းတစ်ခုပါ။ ဗုဒ္ဓဝင်ေတွထဲမေတာ့ ကမ္ဘာဦးအစ မဟာသမ္မတမင်းြကီးကတည်းက အုပ်ချုပ်သူလူတန်းစားဆိုတာ ရှိခဲ့တယ်။ သူများေတွကို စီမံအုပ်ချုပ်ေနရလို့ သူ့ဘာသာရှာေဖွစိုက်ပျိုး မစားနိုင်တာေြကာင့် အုပ်ချုပ်ခံလူတန်းစားေတွက အခွန်ဘဏ္ဍာ ဆက်သေပးြကရတယ်ဆိုတာနဲ့ စခဲ့ြကသတဲ့။
အေနာက်နိုင်ငံကဘုရင်ေတွကေတာ့ သူတို့ဟာ နတ်ဘုရားေတွက တိုက်ရိုက်ဆင်းသက်လာတဲ့၊ လူေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့ အခွင့်အာဏာကို နတ်ဘုရားများက အပ်နှင်းထားတဲ့ လူတန်းစားတစ်မျိုး လို့ ယူဆြကတယ်။ ခရစ်ယာန်ေတွလည်း ဒီလိုပဲ။ ေလာကကို ဘုရားသခင်ဖန်ဆင်းတယ်။ ေလာကသားေတွကို အုပ်ချုပ်ဖို့ အခွင့်အာဏာကို ဘုရားသခင်မှတဆင့် ဘုရင်မင်းြမတ်ကို အပ်နှင်းတယ်လို့ ယံုတယ်။ တရုတ်ေတွလည်း ဒီအတိုင်းပဲ။
ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ မိုးေကာင်းကင်က ခွင့်ြပုထားတာ။ ဒါေြကာင့် ေကာင်းကင်ရဲ့အလိုေတာ်ကို လူတိုင်း လိုက်နာြကရမယ် လို့ ေရးြကတယ်။ သေဘာကေတာ့ အုပ်ချုပ်ေရးအာဏာကို ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုနဲ့ ပူးချည်ထားလိုက်ေတာ့ အလိုလိုေနရင်းကို အုပ်ချုပ်သူေတွက ရှိခိုးကန်ေတာ့ခံ ြကီးြမတ်ေသာ လူတန်းစား ြဖစ်မသွားပါလား။
ဒီလိုနဲ့ပဲ သူတို့တေတွဟာ လူချင်းတူေပမယ့် အသက်ရှူချင်းကွဲတဲ့မျိုးရိုး၊ သားစဉ်ေြမးဆက် ေသွးကေလးစပ်လိုက်ရံုနဲ့ သူများအေပါ်အုပ်ချုပ် မင်းလုပ်နိုင်တဲ့ မျိုးရိုး လို့ ယူဆလက်ခံလာြကတယ်။ (အဂင်္လိပ်ေတွကဆို ေတာ်ဝင်ေသွးဆိုတာ သူများေတွလို အနီေရာင် မဟုတ်ဘူး။ အြပာေရာင် လို့ဆိုြပီး အိုဗာတင်းေသာက်ြကေသးတယ်)။
ေသေသချာချာ စဉ်းစားြကည့်ရင် ရှင်ဘုရင်လုပ်တယ်ဆိုတာ ေတာ်ေတာ်ကို မနိပ်တဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းြကီးပါဗျာ။ ေမာင်းမမိဿံ မိဖုရား အလန်းဇယားေလးေတွကို အလုပ်ချိန်ြပင်ပမှာမှ ေတွ့ခွင့်ရတာ။ တစ်ေန့တစ်ေန့ ဝန်အိုအမတ်အိုများနဲ့ တစ်နိုင်ငံလံုးက ေခါင်းစားစရာ မှန်သမျှကို အေမွှဇယားခင်း သိုင်းကွက်နင်းေနရတာ။ အနားရှိသမျှကလည်း ဘယ်သူ့မှ ယံုလို့ရတာမဟုတ်။ လစ်ရင်တွယ်ဖို့၊ အေရာက်ပို့ဖို့ ေစာင့်ေနတဲ့သူေတွချည့်ပဲ။
အေခါ်အေြပာကေတာ့ ညက်လွန်းလို့ ရွှန်းရွှန်းေဝ။ ေကျာမချမချင်း ဓါးြပမှန်းသိကိုမသိရဘူး။ အတွင်းေရးမှူးလှလှေလးေတွက ပို မယံုရေသး။ (ငါ့ရဲ့အထဲထဲက…. အတွင်းခံ ဆို တရားရံုးမှာ သက်ေသတင်တတ်တယ်) ေယာကင်္ျားေဖာင်စီး မိန်းမမီးေနဆိုတာ ရှင်ဘုရင်အိပ်ေနသေလာက်ရှိတာ။ သူ့ခမျာ အနား လူတစ်ေယာက်ကပ်လာတိုင်း သခင်္ျိုင်းကိုတစ်ခါ မျက်ေစာင်းထိုးေနရတဲ့ဘဝ။ (မယံု အိုဘားမားနဲ့ပါလာတဲ့ MIB ြကီးေတွကို ေမးြကည့်ပါလား။
လက်တစ်ကမ်းမေြပာနဲ့ ေသနတ်တစ်ပစ်စာေတာင် စိတ်ချရတာ မဟုတ်ဘူး)။ ကရိကထများလိုက်ပံုများလည်း ေြပာမေြပာချင်။ ကိုယ့်ေရကိုယ်သယ်မလာနိုင်ရင် ဘယ်ကဖန်ြပာခွက်နဲ့ ေကျာက်စက်ေရကိုမှ တေမာ့တကျိုက် ေသာက်လိုက်ဖို့ မစဉ်းစားေလနဲ့။ ရှင်ဘုရင်တစ်ခါထွက် ပဲြကီးတစ်ေလှချက်ဆိုတာ ဘာဟုတ်ေသးလဲ။
သူတစ်ေယာက်တည်းရဲ့ ေဝယျာဝစ္စ၊ လုပ်ငန်းေဆာင်တာများကို စီမံရန်အတွက် သမ္မတရံုးဝန်ထမ်းဦးေရ သံုးေသာင်းေကျာ်ခန့်ထားပါတယ်လို့ သိမီသူတစ်ေယာက်က ေြပာတဲ့အခါ ယံုေတာင် မယံုနိုင်ဘူး။ (မယံုရင် ပံုြပင် အဲေလ အေမြကီးကားမှာလို့ မှတ်လိုက်ပါ ပိတ်သတ်ြကီးရယ်)။
ရှင်ဘုရင့်ေယာက်ဖ နန်းေတာ်ေအာက် ေခွးြကည့်ခိုင်းတဲ့ပံုြပင်ကို လူတိုင်းြကားဖူးပါလိမ့်မယ်။ အမမျက်နှာတစ်ခုလံုး ေထာက်ထားစရာရှိေနမှေတာ့ဗျာ။ သူ့ဘာသူ ဘယ်နှစ်ေခါက်ြကည့်ြကည့်ေပါ့။ ပင်ပန်းမှာစိုးရင် CCTV ကင်မလာေလးတပ်ထားေပးလိုက်ရံုပဲ။ ဒါေပမယ့် ကိုယ်တိုင်ရှင်ဘုရင်ေနရာမှာ ေရာက်ေနရင်ေတာ့ ချက်ဆိုနားခွက်မီးေတာက်ရံုနဲ့လည်း အလုပ်မြဖစ်ေသးပါဘူး။
နှစ်ကွက်သံုးကွက်ေလာက် ြကိုတွက်မထားနိုင်ရင် ရှင်ဘုရင်တန်မဲ့ ေခွးအခါခါ ဆင်းြကည့်ရတဲ့အြဖစ်ထက် ဆိုးပါတယ်။ ြပဿနာတစ်ခုြဖစ်လာတယ်။ ေရွှနားေတာ်ေပါက်ြကားလာြပီဆိုကတည်းက ငယ်ေသာအမှုြကီးခဲ့လို့။
“သည်လိုအြဖစ်အပျက်မျိုး ရှိတယ်။ ဟုတ်လား။”
ဆို လူလွှတ်ြပီးအြကည့်ခိုင်း။ အေြကာင်းစံု သံေတာ်ဦးလာတင်တဲ့အချိန်ဆိုရင် ဟိုကအမှုက ပိုြကီးေနြပီ။ အဆိုတင်သွင်းခွင့်ြပု၊ လက်ခံေဆွးေနွး၊ အြကံြပုချက်ရယူ၊ အေြဖတစ်ခုခုရလာတဲ့အခါကျေတာ့ ဟိုကေရာဂါကျွမ်းေနြပီ။ ဒီေဆးနဲ့မတိုးေတာ့ဘူး။ အထူးအေရးေပါ်အစည်းအေဝးနဲ့မှြဖစ်ေတာ့မယ်။ ြခင်ကိုက်ေနတယ်။ ြခင်ကိုက်ေနတယ်။
ယားေနြပီေနာ်။ ယားေနြပီ။ ရိုက်ချင်ေနတယ်။ ရိုက်ချင်ေနတယ်။ ကန့်ကွက်ရန်မရှိ။ ကန့်ကွက်ရန်မရှိ။ ရိုက်ခွင့်ြပုသည်။ ရိုက်ခွင့်ြပုသည်။ လာေလ့။ ြဖန်း။ ဆိုေတာ့ ြခင်က မရှိေတာ့ဘူး။ ရှင်ဘုရင်ဆိုတာ ဘာမဆို ြကိုတင်ေြမှာ်ြမင်ထားနိုင်မှ တိုင်ပင်ကိုက်ရံုေလာက်ရှိမှာပါ။ (ဒါေြကာင့်လည်း တို့မင်းြတားများအဆက်ဆက် ေဗဒင်ဆရာေတွကို လက်မလွှတ်ခဲ့တာေပါ့ကွယ်။ ငှဲေလျာင်း ငှဲေလျာင်း)
ဘယ်ရှင်ဘုရင်ေတွ ဘယ်ေလာက်ပဲ ရင်ဝယ်သားလိုသေဘာထား အုပ်ချုပ်သွားသည်ြဖစ်ေစ၊ ဘာသာေရးအဆံုးအမအရ ေယဘုယျအားြဖင့် ယူဆထားြကတာကေတာ့ ရန်သူမျိုးငါးပါးထဲမှာ တတိယေနရာမှာ အြမဲထားခဲ့ြကတာ စဉ်းစားစရာေကာင်းပါတယ်။ သူ့ေနာက်ကနှစ်ပါးဆို ဘာထူးလို့လဲ။ အတူတူပဲေလ လို့ေတာင် ေရာေရာချေနြကေသး။ ဘာြဖစ်လို့လဲဆိုေတာ့ ရာဇေတာဝါဆိုတာ ဗျဿနတရားငါးပါးလံုးကို တဘရိတ်တည်းေပးနိုင်တာကိုး။ (ပါဠိလိုေတွညှပ်ညှပ်ြပီး ကမ္မဝါဖတ်ေတာ့မယ် ထင်မေနနဲ့ေနာ်။ အဲဒါ ဩကာသ level ခင်ဗျ)။
အဲဒီသေဘာတရားကို ဆင်ြခင်နိုင်တဲ့ ရဟန်းသံဃာများကေတာ့ သမိုင်းစဉ်တေလျှာက် ထီးေရးနန်းရာနဲ့ မကင်းေသာ်ြငား ကွာကွာကေလးေတာ့ ေနခဲ့ြကတာပ။ ဘာသာေရးအဆံုးအမ သွန်သင်ရံု ဆရာဒကာဆက်ဆံေရး၊ ရဟန်းရှင်လူ ြပည်သူအများြငိမ်းချမ်းေရးကျမှသာ မလွှဲမေရှာင်သာ ပါဝင်ေလ့ရှိြကတယ်။ ဒီေနရာမှာ စံနမူနာ ဥပမာြပချင်တာကေတာ့ ရှင်ဒိသာပါေမာက် နဲ့ ပံ့သကူ မေထရ်ြကီး နှစ်ပါးပါ။
ဘာသာမတူ လူမျိုးြခားတဲ့ ကျူးေကျာ်သူေတွရဲ့ရန်ကို သံခင်းတမန်ခင်းနဲ့ ေြဖရှင်းေပးနိုင်ခဲ့တဲ့ သာသနာ့အာဇာနည်အြဖစ် သမိုင်းေမာ်ကွန်းအတင်ခံရတဲ့ ရှင်ဒိသာပါေမာက်ဟာ ဓုတင်ေဆာင် ပံ့သကူမေထရ်ြကီးနဲ့ သီလဂုဏ်၊ သမာဓိဂုဏ်၊ ပညာဂုဏ်အားြဖင့် သိပ်ကွာြခားမှု ရှိမယ်မထင်ပါဘူး။ ပံ့သကူမေထရ်ြမတ်လည်း ညီေနာင်နှစ်ပါးအြကား စစ်မက်ြဖစ်ပွားလို့ ြပည်သူေတွ ေထာင်းေထာင်းမေကျရေလေအာင် နိုင်ငံေရးနည်းနဲ့ ေြဖရှင်းေပးခဲ့တဲ့သံဃာေတာ်တစ်ပါးပဲ မဟုတ်လား။ သို့ေသာ်လည်း သူအာမခံလို့ ေစ့စပ်ေပးထားတဲ့ဘုရင်က
“ေနာင်ေတာ်ဘုရားကို လက်ဖျားနဲ့ေတာင် မတို့ပါဘူး။”
ဆိုတဲ့ကတိကို လက်တစ်လံုးြခားလုပ်ြပီး အဆိပ်ေကျွးသတ်လိုက်ပါတယ်။ အာဏာအတွက် ဘာသာကို ခုတံုးလုပ်သူများနဲ့ေတွ့ရင် ဘုန်းြကီးတို့ဘဝက ဓါးခုတ်ရာ လက်ဝင်လျှိုမိတဲ့အြဖစ်ထက် ဆိုးသေလ။ မိုက်မဲသည့်အေလျာက်၊ ေတွေဝသည့်အေလျာက် မလိမ္မာသည့်အေလျာက်ေတွနဲ့ေတွ့ရင် ရှားမီးခဲတွင် ရဲရဲငယ်ကင် အကျွန်မြမင်ဝံ့ြပီတကား ြဖစ်သွားမှာကိုး။
သူ့ေခတ်တုန်းက ဘုန်းဘုန်းလည်း ဟိုကံကိုေဆာင်ေပမယ့် အင်မတန်အာဏာမက်တဲ့ဘုရင်က လက်ဖျားနဲ့ေတာင် မထိရဲပါဘူး။
“တပည့်ေတာ်လှူတဲ့ဆွမ်းကိုမစားချင်ရင် တပည့်ေတာ်တိုင်းြပည်ထဲလည်း မေနနဲ့ေပါ့။ ဒီတိုင်းြပည်မှာ ဘယ်သူ့အိမ်ကဆွမ်းြဖစ်ြဖစ် တပည့်ေတာ်ကပ်တဲ့ဆွမ်းနဲ့ အတူတူပဲ”
လို့သာ ကပ်သီးကပ်ဖဲ့ ေလျှာက်တင်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း ကိုယ်ေတာ်ကြပန်ြကွမယ်ြပင်တဲ့အခါ ေတာင်းပန်ကန်ေတာ့လို့ ြပန်ပင့်ေဆာင်ကိုးကွယ်ပါသတဲ့။ ရန်သူမျိုးငါးပါးဆိုတာြကီးက ဘယ်သူမှ ကင်းလို့ရတာလည်း မဟုတ်။ သတိတရားနဲ့ ချဉ်းကပ်နိုင်မှ တန်ကာြကမယ်။ အကိုင်မတတ်ရင် တိုင်ပတ်သွားတဲ့အမျိုးလို့ ဆိုလိုချင်တာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဘုရင်စံနစ်ရှိတဲ့ ဘယ်နိုင်ငံမဆို နန်းစံသူလွန်ခဲ့ရင် ဘယ်သူ့ကိုနန်းလျာထားမှာလဲဆိုတာကလည်း အြမဲြပဿနာရှိခဲ့ပါတယ်။ လိင်မှုဆိုင်ရာခွဲြခားဆက်ဆံမှုက အဲဒီမှာကို လက်ပူးလက်ြကပ်မိေတာ့တာ။ ဘုရင်ကေမွးတာချင်းအတူတူ သားေယာကင်္ျားေလးတစ်ေယာက်ရဲ့ အလားအလာနဲ့ သမီးမိန်းကေလးတစ်ေယာက်ရဲ့ အလားအလာက မိုးနဲ့ေြမေလာက် ကွာတယ်။ အဂင်္လန်က အဋ္ဌမေြမာက်ဟင်နရီဆိုရင် အဲဒီအေြကာင်းြပချက်တစ်ခုတည်းနဲ့ ထင်တိုင်းကျဲခဲ့တာ မိဖုရားေခါင်း ေြခာက်ေခါင်းြပုတ်သွားြပီး အဂင်္လိကန်ေကျာင်းေတာ်ဆိုြပိး ခရစ်ယာန်ဂိုဏ်းကွဲတစ်ခုေတာင်ေပါ်လာတယ်။
အြပီးသတ်ြကေတာ့ သူ့သမီး အယ်လစ်ဇဘက်ကပဲ ဘုရင်မအြဖစ်နဲ့ နန်းတက်လာရတယ်။ သားေယာကင်္ျားေလး အများအြပားေမွးနိုင်တဲ့သူများကျေတာ့လည်း တစ်မျိုး ြပဿနာေပါ်ြပန်တာပဲ။ အေလာင်းမင်းတရားဦးေအာင်ေဇယျဟာ တိုင်းြပည်ကို စတင်စည်းရံုးစဉ်ကတည်းက သားြကီးများ လက်ရံုးအားကိုး၊ ေသွးေသာက်ေရာင်းရင်းများ သစ္စာေတာ်ခံအားကိုးနဲ့ စိတ်သွားတိုင်းကိုယ်ပါလာခဲ့ရာက သူလွန်တဲ့အခါ သားေတာ်များ အစဉ်လိုက်နန်းစံရစ်ေစလို့ အပ်ချမတ်ချ စီမံသွားခဲ့တာေတာင်မှ မသာေတာ် ေရွှဘိုြပန်မေရာက်ေသးဘူး။
ေြမဒူးမင်းသားက သစ္စာေပးလို့ ေနာင်ေတာ်ြကီးနဲ့အြကားမှာ အက်ရာထင်ခဲ့ပါတယ်။ ြကီးသူကခွင့်လွှတ်လို့ ေြပလည်ခဲ့ေသာ်ြငားလည်း ေနာင်ေတာ်ြကီးလွန်လို့ သူကိုယ်တိုင် နန်းလျာထားရမယ့်အခါကျေတာ့ မင်းမှာသစ္စာ လူမှာကတိေတွ အသာထား။ ညီအကိုဆိုတာ သားအဖေလာက် မရင်းဘူးလို့ သေဘာထားတဲ့အတွက် ညီေတာ်ေတွအကုန် အိမ်နိမ့်ချထားြပီး သားေတာ်စဉ့်ကူးမင်းကို အရိုက်အရာခံေစပါတယ်။ ေြမဒူးကေမွးတဲ့ စဉ့်ကူးကမှ မင်းြဖစ်နိုင်ေသးရင် ေနာင်ေတာ်ြကီးကေမွးတဲ့ ေမာင်ေမာင်ကေရာ ဘာလို့ မြဖစ်နိုင်ရမှာလဲ။
ဒီလိုနဲ့ ထီးနန်းကိုလုပ်ြကံေတာ့ သူလည်းပဲ ခုနှစ်ရက်စံ ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်တစ်ပါး ြဖစ်ခဲ့ရေသးတာေပါ့။ သားတစ်ရာေလာက်ေမွးထားတဲ့ မင်းတုန်းမင်းြကီးကျေတာ့ သူ့ဘာသူေတာင် ဘာလုပ်ရမှန်းမသိေတာ့ဘူး။
ပါေတာ်မမူမချင်း ကျက်ခဲ့မှတ်ခဲ့ရတဲ့ သမိုင်းေတွကေတာ့ ဘုရင်ကိုသတ်ရင် ဘုရင်ြဖစ်တယ်၊ ဘုရင်နတ်ရွာလားရင် သူ့ေသွးသားေတွထဲက တစ်ေယာက်ေယာက်က ထီးေမွနန်းေမွ ဆက်ခံတယ် ဆိုတဲ့အချက်ေတွက သစ္စာတရားလို ခိုင်ြမဲေနတာပါ။ ပါေတာ်မူသွားတာ အဲသည်ေလာက်ြကီး ြကာေတာ်မူခဲ့တာေတာင်မှပဲ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ြကံရင် ဝန်ြကီးချုပ်ြပန်ြဖစ်နိုးနိုး၊ ကင်ဂျံုအန်းေလး တစ်ေယာက်ေလာက် ပျိုးေထာင်လို့ရနိုးနိုး၊ အေတွးေတွကိုေတာ့ ေခတ်ေနာက်ြပန်ဆွဲတယ်လို့ မေြပာရင် ဘယ်လိုေြပာရပါ့မလဲ။
“ေခတ်ေနာက်ြပန်ဆွဲရတာ ြကာပါတယ်ကွာ။ ရဲေဘာ်တို့။ ေနာက်လှည့်။ အြမန်ေလျှာက်။”
ဆိုတာမျိုး ရှိမလာခဲ့ရင်ေတာ့ ေနာက်တက်မယ့် လိစ္ဆဝီမင်းများဟာ နန်းစံသက်ငါးနှစ်ကုန်တဲ့အခါ ဘယ်သူ့ကို နန်းလျာထားမှာလဲဆိုတဲ့ကိစ္စကို ြကိုေတွးမထားရင် ဗိုလ်နာလာေတာ့မှ ြဖစ်ကတတ်ဆန်း အိမ်သာေဆာက်ေနတဲ့ဘဝမျိုး ေရာက်ပါလိမ့်မယ်။ ဘာပူစရာရှိလဲ။ ဘအသက် အငယ်ေလးရှိေသးတာ။ ေနာက်နှစ်ခါ တန်ေဆာင်မုန်းလည်း ပွဲြကည့်ဦးမှာ လို့ အားခဲထားလည်း သေဘာေပါ့ဗျာ။ ဒါေပသိ ြပဿနာက ေနာက်မျိုးဆက်မေမွးတဲ့ ြပဿနာ မဟုတ်ပါဘူး။
ေမွးလွန်လွန်းလို့ ခက်ေနတာ။ ဆင်ြဖူမရှင်ြကီး သီေပါနန်းတင်သလို ဓါးထမ်းြပီးတင်ေပးခဲ့ချင်တာေလ။ အေရးြကီးတာက ကိုယ်ေမွးတဲ့ေမျာက် ကိ်ုယ့်ြပန်မေြခာက်ဖို့ အဓိက။ ကိုယ့်အတွက် ရန်ေဘးကင်းေြကာင်း ေကာင်းမှုမဂင်္လာ ြဖစ်ပါေစြခင်းအကျိုးငှာတစ်ခုတည်းကို ြပင်ဆင်ကာကွယ်ေနရင်ေတာ့ အရင်းလဲတဲ့တေန့ အဖျားလည်း အလိုလို ထင်းြဖစ်ရဦးမှာပဲ။
လှံဖျား ပုစဉ်းနားေတာ့ ကျီးကန်းေချးပါဆိုသလိုပဲ သူတို့ဟာသူတို့ နန်းတွင်းအေရးေတာ်ပံုေတွ နိုင်ငံေရးကျားကွက်ကစားြကတာ ကိ်ုယ်နဲ့အေနသာြကီးဆိုေပမယ့် မေတွ့တာြကာသူြကီးတစ်ေယာက် ပရက်ရှာေတွများလွန်းလို့ ေဂါက်သွားမလား ပူမိတာေြကာင့် သူ့ေနရာကဝင်ြပီး ေခါင်းစားြကည့်မိတာပါ။ သတိတရေရးတဲ့ လွမ်းစာလို့ပဲ ဆိုချင်ဆိုလိုက်ပါေတာ့။ ကိုယ်သာ သူ့ေနရာမှာဆိုရင် ဘာလုပ်မလဲ။
“ငါသာရှင်ဘုရင်ြဖစ်ေတာ်မူခဲ့ရင် နားြငီးေတာ်မူတယ် ေမာင်မင်း။ နားြငီးတယ် ေမာင်မင်း။”
ဆိုတဲ့ ဘင်ဂျိုသံသီချင်းကေလးကို ဆန္ဒေဖာ်ထုတ်တဲ့သူေတွေရှ့ သွားဖွင့်ြပရေကာင်းမလား။ ရဲစခန်းေရှ့ ေရာက်တဲ့အခါ
“ဘယ်လိုစီရင်မယ်ဆို ဒီလိုလုပ်ချင်တယ်။ အပျိုေတာ်ေတွ လာြက။ လက်မလွတ်ေစနဲ့ကွယ်။ ဘယ့်နှယ် ဝိုင်းမယ်။ ဒီ့နှယ် ဝိုင်းမယ်။ ဖိုးတီးချင်ေတာ့ ဖိုးတီးချင်ေတာ့ ေသရှာေပေရာ့ကွယ်။ ဟဲ့ေကာင် မေြပးနဲ့။ ဖမ်းြပီး ကလိုးထိ။ ဖမ်းြပီး ကလိထိုး။ အလယ်လယ် အမေလး ယားပါတယ်။”
အဲဒီသီချင်းပိုဒ်ကေလးကို ထပ်ကာထပ်ကာ ဒီေဂျပွတ်ေပးရရင် ေကာင်းမယ်ေနာ်။ ေနာင်ကျသပိတ်စခန်းြဖိုခွင်းြခင်း နည်းဗျူဟာေတွထဲမှာ နံပါတ်စဉ်ဘယ်ေလာက်က ထည့်ရင်ေကာင်းမလဲ လွှတ်ေတာ်ကျရင် ရက်ပါကိုကိုေလးက အဆိုတင်သွင်းေပးပါလားကွယ်။ ကဲ သီချင်းရှိတဲ့သူေတွ ေအာက်ကကွန်မန့်ထဲမှာ ရှဲေပးြကပါဦးဗျာ။ တီးမယ့်သူရှိလို့ကေတာ့ သားသားကိုယ်တိုင် ဆိုြပလိုက်ချင်ေသး။ ေဟး ေဟး။
0 comments:
Post a Comment