• “​ေနာင်တို့​ေပျာ်ရာ​ေြမ”

    “ကျိုး​ေဆာ့​ ကန်း​ေမာ့​” 
    ဆိုတာ အလကား​ထား​ခဲ့​တဲ့​ ​ေရှး​လူြကီး​စကား​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ လက်ကျိုး​သွား​လို့​ ပလာစတာကိုင်ြပီး​ ြငိမ်ြငိမ်​ေနပါ ​ေမာင်စံဖား​ရယ်လို့​ အတန်တန်တား​တဲ့​ြကား​ထဲက ​ေြခမကျိုး​ေသး​ေတာ့​လည်း​ မ​ေနမနား​ တသွား​တည်း​ သွား​မိြပန်တယ်ဗျ။

    ဟိုကလာငှား​ ​ေန့​မအား​ ဒီကလာငှား​ ညမအား​ဆိုတာ အခုမှပဲ ခွပ်ကနဲ ကွက်တိ ြငိ​ေတာ့​တယ်။ ဟိုရခိုင်အိမ်က ကို​ေဂျဆင်ြကီး​ သီချင်း​လာဆိုမတဲ့​ဆိုလည်း​ သွား​ြကည့်​လိုက်ရ၊​ တစ်ရာဖိုး​ေသာက်ြပီး​ ရွာရိုး​ေလျှာက်ြကစို့​ဆိုတဲ့​ ဟိုလူသည်လူ​ေတွ​ေခါ်​ေတာ့​လည်း​ ​ေြပး​ေတွ့​လိုက်ရနဲ့​၊​ ဂျင်​ေြခကိုလည်လို့​။ လက်ကဘယ်လိုမှ မလှည့်​နိုင်လို့​သာ ထား​ခဲ့​ရတယ်။

     ​ေဆး​ရံုကလူနာ​ေတွ မခွဲနိုင်မစိတ်နိုင်တဲ့​အတွက် စိတ်မ​ေကာင်း​ြခင်း​ြကီး​စွာြဖစ်ရတာလည်း​ ခဏခဏပါ။ အဲဒီအခိုက်အတန့်​အတွင်း​မှာ သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက်က သား​ရှင်ြပုမယ်ဆိုလို့​ သူ့​ဇနီး​သည်ဇာတိ​ေြမ ​ေတာင်ငူြမို့​ကိုဖိတ်တဲ့​အခါ ကိုယ်ကလည်း​ ကိုယ့်​အာရံုနဲ့​ကိုယ် စိတ်ဝင်စား​မိတာနဲ့​ ​ေရာက်မိြပန်ပါ​ေရာ။ အရင်က ​ေန့​တဝက်​ေလာက်သွား​ရတဲ့​ခရီး​ကို အခု​ေတာ့​ အြမန်လမ်း​မြကီး​ေကျး​ဇူး​နဲ့​ ၄ နာရီအတွင်း​ ​ေရာက်​ေလသတည်း​ေပါ့​။ ဒါ​ေတာင် ​ေဒး​ဗစ်ချန်း​သိုင်း​ကွက်နဲ့​ ခပ်​ေြဖး​ေြဖး​ ​ေမာင်း​သွား​တာကိုး​။ လူ​ေတွက အရင်အကျင့်​အတိုင်း​ပဲ မ​ေြပာင်း​လဲ​ေသး​ပါဘူး​လို့​ ဘယ်လိုပဲ ​ေပကပ်ြငင်း​ဆန်​ေန​ေပမယ့်​လည်း​ ြမို့​ေတွက​ေတာ့​ အရင်ကနဲ့​ ဘာမှ မဆိုင်​ေအာင် ​ေြပာင်း​လဲသွား​ခဲ့​တာ အမှန်ပါ။ ​

    ေတာင်ငူကို ပထမတစ်ြကိမ်​ေရာက်စဉ်က အ​ေရး​အခင်း​ေကျာင်း​ပိတ်ထား​ခိုက် အကိုတစ်​ေယာက်ရဲ့​ ကုမ္ပဏီမှာ စာ​ေရး​ဝန်ထမ်း​အြဖစ်နဲ့​ ပဲဝယ်​ေြပာင်း​ဝယ် ထွက်စဉ်ကပါ။ သစ်ကိစ္စလည်း​ပါတာ​ေပါ့​။ အဲဒီအချိန်တုန်း​က ​ေတာ်​ေတာ်လှမ်း​ေသး​တဲ့​ ရန်ကုန်-မန္တ​ေလး​လမ်း​မြကီး​ေပါ်က ြမို့​ေတွရွာ​ေတွဟာ အခုအခါမှာ​ေတာ့​ တစ်ခုနဲ့​တစ်ခုဆက်မတတ် စည်ကား​တိုး​ပွား​ေနပါြပီ။ အလယ်ပိုင်း​တိုင်း​စစ်ဋ္ဌာနချုပ် ရံုး​စိုက်ရာြမို့​မို့​လို့​ ဗျူဟာအချက်အချာကျတဲ့​ေနရာ လို့​ အလွယ်တကူသိနိုင်​ေပမယ့်​လည်း​ ​ေတာင်ငူဆိုတာ ကရင်ြပည််နယ်အထက်ပိုင်း​၊​ ကယား​ြပည်နယ်နဲ့​ ပဲခူး​ရိုး​မရဲ့​ ဝင်​ေပါက်ထွက်​ေပါက်တစ်ခုလို့​ သိတဲ့​သူ​ေတာ့​ သိပ်မရှိပါဘူး​။

    ပထဝီအ​ေနအထား​အရဆိုရင် ဆင်​ေသ၊​ ​ေပါင်း​ေလာင်း​၊​ ငလိုက်​ေချာင်း​တို့​ ​ေပါင်း​ဆံုြဖစ်တည်လာတဲ့​ စစ်​ေတာင်း​ြမစ်ြကီး​ထဲကို ခ​ေပါင်း​ေချာင်း​ စီး​ဝင်လာတဲ့​ေနရာမှာ ြမို့​တည်ထား​ပါတယ်။ ပူြပင်း​ေြခာက်​ေသွ့​တဲ့​ အညာ​ေြမလတ်ရာသီဥတုနဲ့​ ဆန့်​ကျင်စွာ စိမ်း​လန်း​ေအး​ချမ်း​သ​ေလာက် ​ေတာနဲ့​ေတာင်စွယ် ​ေရ​ေဝ​ေရလဲများ​နဲ့​ သာသာယာယာလည်း​ ရှိပါတယ်။ ဆွာ၊​ ​ေရနီ၊​ စစ်​ေတာင်း​၊​ ခ​ေပါင်း​ဆိုတဲ့​ ပထဝီထဲကနံမယ်​ေတွဟာ မဆလ​ေခတ်တုန်း​က အလုပ်သမား​လူတန်း​စား​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ်ရင်း​နှီး​ခဲ့​ဖူး​သလို စစ်တပ်ထဲကလူ​ေတွလည်း​ မစိမ်း​ြကတဲ့​ေဒသ​ေတွြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။

    သစ်ကုန်သည်၊​ ပဲကုန်သည်၊​ ပို့​ကုန်ကုမ္ပဏီ​ေတွအတွက်လည်း​ စား​ကျက်စိမ်း​စိမ်း​ြကီး​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။ ​ေတာင်ငူမှာ အဘြဖစ်​ေနတဲ့​ အတန်း​ေဖာ်သူငယ်ချင်း​ြကီး​ကလည်း​ သူငယ်ငယ် ဗိုလ်က​ေလး​မီး​ေသွး​ဘဝတုန်း​က ​ေရာက်ခဲ့​တဲ့​ ​ေတာင်ငူနဲ့​ အခုလက်ရှိ​ေတာင်ငူဟာ ဘာမှမဆိုင်​ေအာင် ကွာြခား​သွား​ြပီြဖစ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ သက်​ေသထူပါတယ်။ အရင်ကဆို ည​ေန​ေစာင်း​လို့​ ရန်ကုန်ကိုဖုန်း​ေခါ်ချင်ရင် နှစ်​ေဆာင်ြပိုင်ရွာက​ေန ြမို့​ထဲအ​ေရာက် ​ေြခသလံုး​ေတာင့်​ေအာင် စက်ဘီး​က​ေလး​နဲ့​ ချမ်း​ချမ်း​စီး​စီး​ လာ​ေြပာရတာ။ အခု​ေတာ့​ အင်တာနက်​ေတွ၊​ ဖုန်း​ေတွနဲ့​ဆို​ေတာ့​ အိုး​မကွာ အိမ်မကွာ ထိုင်ရာမထ ကွန်တက်ရ​ေနြပီတဲ့​။ ဟုတ်ပါရဲ့​။

    အဲဒါ​ေြကာင့်​ပဲ ဆယ်နှစ်​ေကျာ်​ေကျာ် အဆက်အသွယ်ြပတ်​ေနတဲ့​ သူအချင်း​ချင်း​ မ​ေရာက်​ေရာက်​ေအာင် လာ​ေတွ့​လို့​ ရသွား​တာ​ေပါ့​။ ဆက်သွယ်​ေရး​ဝန်ြကီး​ဌာနြကီး​ရဲ့​ အံမခန်း​တိုး​တက်မှုြကီး​ပါပဲလို့​ ​ေထာပနာြပုချင်​ေပမယ့်​ ဖုန်း​တစ်လံုး​ သိန်း​ေလး​ငါး​ဆယ် ​ေပး​ဝယ်ထား​ရတဲ့​သူ​ေတွ မျက်​ေစာင်း​ထိုး​မှာ​ေြကာက်လို့​ ​ေြပာရဲပါဘူး​။ ကား​တစ်စီး​ သိန်း​ေလး​ငါး​ေထာင်​ေပး​ဝယ် ရင်း​နှီး​ထား​ရတဲ့​သူ​ေတွထက်စာရင် ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​ေနာ်။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ​ေြပာတာ။ မတူရင်မတုပါနဲ့​လို့​။ သူများ​ေတွ သိန်း​ေလး​ငါး​ေထာင်က လက်မှတ်​ေလး​တစ်ချက်ထိုး​လိုက်ရံုပဲ။

    ကိုယ့်​မှာ လူနာတစ်​ေယာက် ြကည့်​ခတစ်​ေသာင်း​ရရင်​ေတာင် လူ​ေလး​ငါး​ေသာင်း​ြပည့်​ဖို့​ ဘယ်​ေလာက်ြကည့်​ယူရမယ်ထင်သလဲ။ ရင်း​နှီး​ေပး​ဆပ်မှု​ေတွနဲ့​ ထိုက်သင့်​တဲ့​ေနရာ အဆင့်​အတန်း​တစ်ခုကို ​ေရာက်​ေနြပီြဖစ်တဲ့​ သူငယ်ချင်း​ြကီး​ဆီကလည်း​ ဆီမန်း​မန်း​သလို ညီး​ညူသံ​ေတွ ြကား​ရတာပါပဲ။ သူ့​ခမျာ ဝက်လည်း​ေမွး​ရ၊​ ြကက်လည်း​ေမွး​ရ၊​ ကင်း​လည်း​စစ်ရ၊​ ​ေန့​မအား​ညမအား​ အလုပ်​ေတွများ​လွန်း​လို့​ ​ေဆး​ကုတဲ့​ဆရာဝန်ဘဝကိုသာ ြပန်လိုချင်ပါသတဲ့​။

    အဲလိုကျ​ေတာ့​ ကိုယ်ကလည်း​ ငါး​သ​ေလာက်ြပံုး​ေလး​ ြပံုး​ြပရတာ​ေပါ့​။ ဆရာဝန်ဆိုတာက ဘယ်​ေနရာက ဘာရရ မရရ၊​ ဘယ်သူ​ေကျး​ဇူး​တင်တင် မတင်တင်၊​ ​ေဆး​ကု​ေနရရင်ကို အလိုလို ​ေပျာ်​ေမွ့​ေနတတ်ြပီး​သား​ပါ။ တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေရွး​ချယ်မှုနဲ့​ကိုယ်​ေလ။ ဗိုလ်လုပ်ချင်တဲ့​သူက ဗိုလ်သင်တန်း​တက်မယ်။ ဆရာလုပ်ချင်တဲ့​သူက ဆရာအတတ်သင်သွား​မယ်။ ​ေဆး​ကုချင်တဲ့​သူက ဆရာဝန်လုပ်တာ ဘာဆန်း​သလဲ။ (စီး​ပွား​ရှာချင်တဲ့​သူက​ေတာ့​ အာဏာရှိတဲ့​သူကို အိပ်ထဲထည့်​ဖို့​ ြကိုး​စား​ရမှာ​ေပါ့​ေနာ်)။ ကဲ ြပန်လှည့်​ဦး​စို့​ဗျာ။

     ​ေတာင်ငူကိုလွန်ြပီး​ ​ေနပူ​ေတာ်​ေရာက်လုနီး​ေနြပီ။ လက်ရှိ​ေတာင်ငူြမို့​က​ေတာ့​ လူရှုပ်ရှုပ်၊​ ကား​ရှုပ်ရှုပ်၊​ ဆိုင်ကယ်ရှုပ်ရှုပ် နဲ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို စည်စည်ကား​ကား​ပါ။ ဘဏ်အ​ေဆာက်အဦအြကီး​ြကီး​ေတွ​ေတာင် ​ေလး​ငါး​ခု​ေတွ့​ခဲ့​မိတယ်။ ဘီယာဆိုင်၊​ အင်တာနက်ဆိုင်​ေတွလည်း​ အများ​ြကီး​ပဲ။ ပုဂ္ဂလိက​ေဆး​ရံု​ေတာင် သံုး​ေလး​ခု​ေတွ့​တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ​ေတာင်ငူ​ေရာက်တဲ့​ တို့​အကိုဆရာြကီး​ေတွ ထိုင်ထိုင်သွား​တာ ထင်ပါရဲ့​။ ​ေတာ်ဝင်​ေကတုမတီဆိုတဲ့​ အဆင့်​ြမင့်​ဟိုတယ်အြကီး​ြကီး​လည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​သား​။ ရတနာပံု​ေနြပည်၊​ ဟံသာဝတီ​ေနြပည်​ေတာ်တို့​နဲ့​ ပံုစံချင်း​မတူြခား​နား​တဲ့​ ဗိသုကာလက်ရာကို​ေတွ့​ရပါတယ်။

    က​ေမ္ဗာဇသာဒီနန်း​ေတာ်ရာလို လင်း​နို့​သား​ငါး​ရာ ​ေပျာ်စံရာ ဖုန်နန်း​ေဆာင်ြကီး​အြဖစ် ြပတိုက်သက်သက်ထား​တာထက်စာရင် ​ေန့​စဉ်သန့်​ရှင်း​ေရး​၊​ စီမံခန့်​ခွဲမှုနဲ့​ ဟိုတယ်ပံုသဏ္ဍာန် ထိန်း​သိမ်း​ထား​တာ ပိုအသက်မဝင်နိုင်ဘူး​လား​ လို့​ ​ေတွး​မိပါတယ်။ သမိုင်း​ေြကာင်း​ေလး​ပါ၊​ ယဉ်​ေကျး​မှုက​ေလး​ပါ စိတ်ဝင်စား​ဖွယ် ြဖစ်လာတာ​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဟိုတယ်ရဲ့​အတွင်း​ပိုင်း​ အနုစိတ်ြပင်ဆင်မှုက​ေတာ့​ ယိုး​ဒယား​က ကျွမ်း​ကျင်သူ ပညာရှင်​ေတွ လက်ရာကိုမမီဘူး​လို့​ သိရပါတယ်။ ​

    ေတာင်ငူရဲ့​ ထူး​ြခား​ချက်က​ေတာ့​ ​ေြကး​ရုပ်ထုြကီး​ေတွ များ​တာပါ။ ြမို့​တွင်း​ြမို့​ြပင် လမ်း​ဆံုလမ်း​ခွ​ေတွထား​ဦး​ အဲဒီဟိုတယ်ထဲမှာ​ေတာင် သံုး​ေလး​ရုပ်​ေတွ့​ခဲ့​ပါတယ်။ ​ေြကး​ရုပ်ဆို​ေပမယ့်​ တကယ့်​ေြကး​သွန််း​အစစ်မဟုတ်ပဲ ပလာစတာရုပ်ြကီး​ေတွကို ​ေြကး​ရုပ်သဏ္ဍာန် လုပ်ထား​တာလို့​ ထင်ပါတယ်။ မြကာ​ေသး​ခင်က ြပီး​သွား​တဲ့​ ြမို့​သက်တမ်း​ ၅၁၂နှစ်ြပည့်​ ​ေမွး​ေန့​လိုပဲ လွတ်လပ်​ေရး​ေအာင်ပွဲြကီး​ ြခိမ့်​ြခိမ့်​သဲသဲ ကျင်း​ပမလို့​ ြပင်ဆင်​ေနြက​ေလရဲ့​။ သူနဲ့​အတူ ထီး​ြပိုင်နန်း​ြပိုင် ရှိခဲ့​တဲ့​ ဟံသာဝတီ၊​ အင်း​ဝတို့​လို ြမို့​ပျက်သွား​ြပီး​မှ ြပန်တည်ထား​တာ မဟုတ်ပဲ တဆက်တစပ်တည်း​ ရှိ​ေနခဲ့​တဲ့​ ပ​ေဒသရာဇ်နိုင်ငံငယ်တစ်ခု လို့​ထင်ပါတယ်။

     ြမို့​ထဲက​ေရကန်​ေဟာင်း​ြကီး​ကို ြပန်ဆည်လိုက်တဲ့​အခါ ​ေတာင်ငူရှင်ဘုရင်​ေတွ လွှတ်ထား​တဲ့​ ဧရာမကမ္ဘာလိပ်ြကီး​ေတွ ဖမ်း​မိတယ်လို့​ ​ေြပာြကပါတယ်။ ဟိုတယ်ရဲ့​နံ​ေဘး​မှာ မူလနန်း​ြမို့​ရိုး​အ​ေဟာင်း​ြကီး​ေတွ ရှိ​ေနဆဲလို့​ဆိုြပီး​ ြမန်မာ့​နည်း​ြမန်မာ့​ဟန်အတိုင်း​ ဟိုတယ်​ေဆာက်ဖို့​ လယ်ယာ​ေြမ​ေတွသိမ်း​လိုက်တဲ့​ သတင်း​လည်း​ ြကား​လိုက်မိပါတယ်။ ​ေကာလာဟလလည်း​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာ​ေပါ့​ေနာ်။ လူ​ေတွက သူများ​ချမ်း​သာရင် မနာလိုြဖစ်ြကစြမဲ မဟုတ်လား​။ (​ေတာ်​ေတာ်ြကာ ​ေတာင်ငူမှာ လာဖွ​ေနမစိုး​လို့​) ​ေတာင်ငူမှာရှိတဲ့​ တန်ခိုး​ြကီး​ဘုရား​ေတွထဲမှာ တစ်နိုင်ငံလံုး​ကသိတာက​ေတာ့​ အ​ေရှ့​ေတာက ြမတ်​ေစာညီ​ေနာင်ဘုရား​နှစ်ဆူပါ။

     ြမတ်စွာဘုရား​ဆီမှာ ဗျာဒိတ်ရတဲ့​ လင်း​နို့​ညီအကိုက ရှင်ြမတ်၊​ ရှင်​ေစာ မင်း​သား​ညီ​ေနာင်အြဖစ်နဲ့​ ဓါတ်​ေတာ်​ေမွ​ေတာ်​ေတွကို အြပိုင်အဆိုင် ဘုရား​တည်ြကတာ လို့​ ဘုရား​သမိုင်း​မှာ ဖတ်ခဲ့​ရပါတယ်။ ပုဂံမှာ နရပတိစည်သူနန်း​တက်​ေတာ့​ အိပ်မက်အရ ​ေတာထဲမှာလိုက်ရှာရာက ​ေစတီကုန်း​နှစ်ဆူကို ြပန်လည်ြပုြပင်တည်ထား​တယ်လို့​ဆိုပါတယ်။ ဘုရား​မှာ ထူး​ထူး​ြခား​ြခား​ ြကက်ရုပ်က​ေလး​ေတွ ကိုင်ထား​တဲ့​ နတ်ရုပ်​ေတွကိုြမင်လို့​ ​ေမး​ြကည့်​ေတာ့​ ဒီ​ေဒသဟာ ဘုရား​ေလာင်း​ြကက်မင်း​ဘဝက ညီ​ေနာင်နှစ်​ေဖာ် ကျင်လည်ခဲ့​ရာအရပ် လို့​ ​ေြပာပါတယ်။

    မန္တ​ေလး​က ​ေရွှြကက်ယက်၊​ ​ေရွှြကက်ကျ ြကက်ညီ​ေနာင်ဘုရား​နှစ်ဆူနဲ့​ ဘယ်လိုဆက်စပ်သလဲ​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ဒီလိုြကက်ရုပ်​ေတွ အများ​အြပား​ေတွ့​ခဲ့​ဖူး​တာက​ေတာ့​ အယုဒ္ဓယက နရဆွန်နတ်နန်း​မှာပါ။ ​ေရွှ​ေရာင်၊​ ​ေငွ​ေရာင်၊​ မှန်ကူကွက်​ေရာင်စံုနဲ့​ ြကက်ဖရုပ် အရွယ်ရွယ်အစား​စား​ကို ဥယျာဉ်ြကီး​နဲ့​ေတွ့​ရသလို အမှတ်တရ အရုပ်က​ေလး​ေတွပါ ​ေရာင်း​ပါတယ်။ အစတုန်း​က​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဆီက ဦး​မင်း​ေကျာ်လို အရက်နဲ့​ြကက်နဲ့​ ကစား​တဲ့​မင်း​လား​လို့​ ထင်ခဲ့​မိပါတယ်။ ခုတစ်​ေခါက် ​ေတာင်ငူ​ေရာက်​ေတာ့​မှ သူလည်း​ပဲ ဘုရင့်​ေနာင်က ​ေခါ်​ေမွး​စား​ထား​ဖူး​တယ်ဆို​ေတာ့​ သူ့​အ​ေဖဇာတိ ဒီ​ေနရာကို ​ေရာက်ခဲ့​ဖူး​မယ် ထင်ပါရဲ့​။ (တချို့​ကလည်း​ တူ​ေတာ်တယ်လို့​ အမျိုး​စပ်တယ်) ဒီ​ေဒသက ​ေရွှြကက်က​ေလး​ေတွကို အြမတ်တနိုး​ထား​တဲ့​ ပဋ္ဌာန်း​ဆက်က​ေလး​လည်း​ ပါသွား​လို့​ ​ေနမှာ​ေပါ့​။

    ဘုရင့်​ေနာင် နတ်ရွာစံ​ေတာ့​ နန္ဒဘုရင်လက်ထက်မှာ ဘုရင့်​ေနာင်သင်​ေပး​တဲ့​ စစ်ပညာနဲ့​ ​ေထာင်ထား​ြခား​နား​တယ်ဆို​ေပမယ့်​ ဘုရင့်​ေနာင်ကို​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ချစ်တယ်လို့​ ြကား​ဖူး​ပါတယ်။ သူတို့​ဆီမှာ စစ်ြကို​ေခတ်တုန်း​က ဘုရင့်​ေနာင် နံမယ်နဲ့​ ထိုင်း​စကား​ေြပာ ရာဇဝင်ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​ြကီး​တစ်ကား​ေတာင် ရိုက်ကူး​ခဲ့​ြကပါသတဲ့​။ ဒီလိုနဲ့​ ဆက်​ေတွး​မိတာက ​ေတာင်ငူ​ေြမဆိုတာ ညီ​ေနာင်သား​ချင်း​ေတွ ချစ်ချစ်ခင်ခင် ြကီး​ြပင်း​ြကတဲ့​ ​ေြမပါလား​ လို့​ သတိထား​မိသွား​ပါတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ​ေတာင်ငူမင်း​ဆက်ရဲ့​ အစမှာ​ေတာ့​ သဝန်ြကီး​၊​ သဝန်ငယ် မင်း​ညီ​ေနာင်နှစ်ပါး​ အချင်း​ချင်း​ လုပ်ြကံလို့​နန်း​တက်ခဲ့​တာ ​ေနာက်ဆံုး​ မင်း​ြကီး​ညို​ေရာက်တဲ့​အထိပဲတဲ့​။

    အဲသလို ညီ​ေနာင်သား​ချင်း​ သား​အဖ တူဝရီး​ချင်း​ ​ေသွး​ေြမကျ​ေအာင် သတ်ြဖတ်စိုး​စံ​ေနြကရ​ေတာ့​ ဘယ်မင်း​လက်ထက်မှာမှ အလွန်ဆံုး​ သံုး​ေလး​နှစ်ထက်ပိုြပီး​ နန်း​မစံနိုင်ခဲ့​ဘူး​။ မင်း​ြကီး​ညိုရဲ့​ ရင်​ေသွး​ တပင်​ေရွှထီး​နဲ့​ မင်း​ြကီး​ေဆွက​ေမွး​တဲ့​ ဘုရင့်​ေနာင်ြဖစ်လာမယ့်​ ရှင်ရဲထွဋ်တို့​ဟာ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က အတူနို့​စို့​ဘက်အ​ေနနဲ့​ ချစ်ချစ်ခင်ခင် ရှိခဲ့​ြကတယ်။ အဆင့်​အတန်း​ခွဲြခား​တတ်ရင်၊​ ရှင်ဘုရင်က​ေမွး​မှ မင်း​သား​ဆိုတဲ့​ မာန်​ေတွရှိရင် ​ေတွ့​ရခဲတဲ့​ လူြကီး​သား​သမီး​စရိုက်က​ေလး​ မဟုတ်ဘူး​လား​။ နှစ်​ေယာက်သား​ သက်စွန့်​ဆံဖျား​ ​ေရွှ​ေမာ​ေဓာဘုရား​ေပါ်မှာ နား​ထွင်း​မဂင်္လာဆင်ယင်ြက​ေတာ့​ အ​ေြကာက်အရွံ့​ကင်း​တဲ့​ သူတို့​နှစ်​ေယာက်ရဲ့​ လူငယ်သဘာဝကို သ​ေဘာကျမိပါတယ်။ ​

    ေနာင်ကျ​ေတာ့​ အမ​ေတာ်ြဖစ်သူ သခင်ြကီး​နဲ့​ ရည်ငံတဲ့​အခါ ခမည်း​ေတာ်က ​ေတွ့​ရာသခင်္ျိုင်း​ ဓါး​မဆိုင်း​သုတ်သင်ခိုင်း​ေတာ့​လည်း​ ​ေယာက်ဖ​ေလာင်း​ြကီး​ကို မျက်စိမှိတ်ြပီး​ လွှတ်​ေပး​သလား​ မသိပါဘူး​။ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ထဲမှာ ပိတ်မိ​ေန​ေတာ့​လည်း​ ​ေယာက်ဖ​ေတာ်ရဲ့​ ဇာတာ​ေလး​ယူလို့​ ​ေြပ​ေြပလည်လည် ညှိညှိနှိုင်း​နှိုင်း​ ​ေဆာင်ရွက်​ေပး​ခဲ့​တာပဲ။ ဖတ်ဖူး​ြကား​ဖူး​တာက​ေတာ့​ ဥပုသ်​ေစာင့်​ေနတဲ့​ ခမည်း​ေတာ်ဆီ ခစား​ဝင်တဲ့​အခါ ခါး​တုတ်ြကီး​ကို မသကင်္ာလို့​ မယ်​ေတာ်မိဖုရား​ခင်နွယ်ကို ​ေမး​ြပီး​ သိလည်း​သိ​ေရာ ဥပုသ်ြကီး​နဲ့​ အခုသွား​သတ်​ေစ တစ်ချက်လွှတ်အမိန့်​ေပး​တာတဲ့​။ မင်း​ြကီး​ညိုနတ်ရွာစံလို့​ တပင်​ေရွှထီး​နန်း​တက်​ေတာ့​မှ ၁၄ နှစ်သား​ပဲ ရှိ​ေသး​တယ်ဆိုရင် သူ့​ထက် ၃ လပဲ ြကီး​တဲ့​ ဘုရင့်​ေနာင် ကိုမျိုး​ေအာင်ြဖစ်တုန်း​ကအရွယ်ဟာလည်း​ အံ့​ဖွယ်သုတပါတကား​။ ​

    ေရှး​ကာလသူငယ်များ​လည်း​ ​ေခ​ေသာသူ မဟုတ်လို့​ ဆိုရမယ်။ ဒါ​ေပသိ ​ေရွှစည်း​ခံုဘုရား​ေကျာက်စာမှာ​ေတာ့​ သူတို့​လက်ဆက်ခဲ့​တဲ့​ သက္ကရာဇ်က ဘုရင့်​ေနာင် ၁၉ နှစ်အရွယ်ဆို​ေတာ့​ တပင်​ေရွှထီး​ေတာင် ဘီယာြကိုက်တတ်​ေနြပီး​ တိုင်း​ြပည်ကို ဘုရင့်​ေနာင်နဲ့​ အပ်ထား​တဲ့​အချိန်ြဖစ်​ေနြပီ။ ဘရက်ပစ် နဲ့​ အိန်ဂျလီနာဂျိုလီလို က​ေလး​ေတွတြပံုြကီး​နဲ့​မှ မဂင်္လာ​ေဆာင်ရင်​ေတာ့​ မ​ေြပာတတ်ဘူး​။ တစ်​ေယာက်တစ်မျိုး​ေရး​ြကတဲ့​ ရာဇဝင်မှတ်တမ်း​ေတွထဲမှာ တညီတညွတ်တည်း​ အြငင်း​မပွား​ြကတဲ့​အချက်က​ေတာ့​ အဲဒီသမီး​ေယာက်ဖနှစ်​ေယာက်က ​ေတာ်​ေတာ်ချစ်ြကသား​ပဲ ဆိုတာပါ။

    စစ်ပွဲ​ေတွ အတူတိုက်ရင်း​နဲ့​မှ ဒီနိုင်ငံမှာ သူကလွဲရင် ဘုရင်ပါပဲလို့​ ​ေကျညာြပီး​ ဘုရင့်​ေနာင်ဘွဲ့​ကို​ေပး​တယ်ဆိုတာ အိမ်​ေရှ့​အရာ အပ်နှင်း​တယ်ဆိုတာမျိုး​ ငါမရှိ​ေတာ့​မှ လုပ်ချင်တာလုပ်ဆိုတဲ့​ သ​ေဘာမျိုး​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဘုရင့်​ေနာင်ဘက်ကလည်း​ တပင်​ေရွှထီး​အ​ေပါ် ထား​တဲ့​သစ္စာဟာ သူမတူ​ေအာင်ပါပဲ။ မူး​ေတွမတ်​ေတွ ဘယ်လိုပဲ သူ့​ကိုနန်း​တင်တင် တွင်တွင်ြငင်း​လို့​ အသူရာနတ်​ေမာင်ကို ဦး​မာဃ နန်း​ချသလို​ေတာင် မြကံစည်ရက်ဘူး​။ ​ေြပာမနိုင်ဆိုမရတဲ့​ ​ေယာက်ဖ​ေရာင်း​ရင်း​ြကီး​ကို အလိုလိုက်ြပီး​ ​ေနာက်​ေြကာင်း​လံု​ေအာင် ထိန်း​ထိန်း​သိမ်း​သိမ်း​ အုပ်ချုပ်ရှာတယ်။

    ​ေတာင်ငူသား​ေတွ အချင်း​ချင်း​ တယ်စည်း​လံုး​ြကသကိုး​ လို့​ တစ်​ေယာက်​ေယာက်က​ေြပာလာရင် အံ့​ေလာက်စရာ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေတာင်ငူကထွက်တဲ့​ ​ေနာက်တစ်​ေနာင်က​ေတာ့​ နတ်သျှင်​ေနာင် ြဖစ်ပါတယ်။ သူက​ေတာ့​ စာ​ေပဂီတ​ေလာကမှာ နံမည်​ေကျာ်​ေသာ်ြငား​လည်း​ နိုင်ငံ​ေရး​ ရာဇဝင်မှာ နံမည်​ေကာင်း​ မရရှာပါဘူး​။ ရတုကဗျာ အလကင်္ာကို ဘုရင်တစ်ဆူအြဖစ် လက်ရာ​ေြမာက်​ေအာင် အများ​အြပား​ ​ေရး​ဖွဲ့​ခဲ့​ေသာ်ြငား​လည်း​ လူ​ေပါင်း​မှား​တဲ့​ ြပည်ပအား​ကိုး​ ပုဆိန်ရိုး​ထဲ ထည့်​ထား​ြကတယ်။ သူက ဘုရင့်​ေနာင်ဘွဲ့​ေပး​ြပီး​ သွား​ေပါင်း​တာက သန်လျင်က ဒီဘရစ်တို ြဖစ်​ေနတာကိုး​။

    ဘုရင့်​ေနာင် နတ်ရွာစံတဲ့​အခါ ​ေတာင်ငူမှာဘုရင်ခံြဖစ်တဲ့​ ဘုရင့်​ေနာင်ရဲ့​ညီ​ေတာ် မင်း​ရဲသီဟသူက ရခိုင်ဘုရင်နဲ့​ေပါင်း​ြပီး​ ဘုရင့်​ေနာင်ရဲ့​သား​ေတာ်ြကီး​နန္ဒဘုရင်ကို တိုက်ခိုက်ပါတယ်။ ြကည့်​ရတာ တပင်​ေရွှထီး​လုပ်ြကံခံရ​ေတာ့​ ​ေြခမဲ့​လက်မဲ့​နဲ့​ ကျန််ခဲ့​တဲ့​ဘုရင့်​ေနာင်က ​ေတာင်ငူကိုဗိုလ်​ေြခမပါပဲ သွား​သိမ်း​ခဲ့​စဉ်မှာ ​ေတာင်ငူဘုရင်ြဖစ်​ေနတဲ့​ မင်း​ရဲသီဟသူအလွယ်တကူ နန်း​စွန့်​ြပီး​ ဘုရင့်​ေနာင်​ေနာက်ပါး​က တ​ေကာက်​ေကာက်လိုက်ပါ စစ်တိုက်​ေပး​ခဲ့​တာဟာ အိမ်​ေရှ့​အရာကို ​ေြမှာ်မှန်း​ထား​လို့​ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ရှင်ဘုရင်ထံုး​စံအရ သား​ေတာ်အြကီး​ကို​ေကျာ်ြပီး​ ညီ​ေတာ်ကိုနန်း​တင်ရိုး​မရှိ​ေတာ့​ ​ေနာင်​ေတာ်ဘုရား​နတ်ရွာစံတဲ့​အခါ တူ​ေတာ်ဆီက ထီး​နန်း​ကို လုပ်ြကံတာပါ။

    သူကမှ တူ​ေတာ်ကို ရက်စက်ရဲ​ေသး​ရင် သူ့​မိဖုရား​နဲ့​ သူ့​သား​ေတာ်အိမ်​ေရှ့​စံ နတ်သျှင်​ေနာင်တို့​ သား​အမိက နန္ဒဘုရင်ကို ဘယ်ချမ်း​သာ​ေပး​ပါ့​မလဲ။ ဒီလိုနဲ့​ မင်း​ရဲသီဟသူလွန်​ေတာ့​ နတ်သျှင်​ေနာင်ဘုရင်ြဖစ်လာ​ေရာ။ ဒီအချိန်မှာ အင်း​ဝက မဟာဓမ္မရာဇာဓိပတိက ​ေတာင်ငူကိုလာသိမ်း​တဲ့​အခါ ဖင်​ေသွး​စုနာ​ေပါက်​ေနတဲ့​နတ်သျှင်​ေနာင်က ြမင်း​ေပါ်​ေတာင်မထိုင်နိုင်လို့​ စီး​ချင်း​ယှဉ်မထိုး​နိုင်ပဲ သစ္စာခံလိုက်ရပါတယ်။ ​ေတာင်ငူသား​ စစ်ဘုရင်ဘဝကလာတဲ့​ နတ်သျှင်​ေနာင်ဟာ နန်း​ကျဘုရင်မြဖစ်​ေသာ်ြငား​ စစ်ရှံုး​ဘုရင်ဆိုတဲ့​အြဖစ်ကို ခံနိုင်ရည်မရှိရှာပါဘူး​။ သန်လျင်မှာရှိတဲ့​ ဒီဘရစ်တိုနဲ့​သွား​ေပါင်း​ပါတယ်။

    ဒီဘရစ်တိုက ​ေတာင်ငူကိုလာတိုက်ြပီး​ သူ့​ကို သန်လျင်​ေခါ်သွား​ေလသတဲ့​။ စစ်ရှံုး​ဘုရင်၊​ လက်​ေအာက်ခံဘုရင်က​ေန သံု့​ပန်း​ဘုရင်အြဖစ်ကို ​ေရာက်သွား​တဲ့​ နတ်သျှင်​ေနာင်အတွက် ​ေရွး​ချယ်စရာ ရှိမယ်မထင်ပါဘူး​။ ဟိုကသူငယ်ချင်း​ဆို​ေတာ့​လည်း​ သူငယ်ချင်း​ေပါ့​။ ဘရင်ဂျီဘာသာထဲဝင် ဆို​ေတာ့​လည်း​ ဝင်​ေပါ့​။ ဒါမှ ဟိုက အင်း​ဝသား​ေတွကို ခံတိုက်​ေပး​မှာကိုး​။

    လတ်တ​ေလာြပဿနာက လွတ်​ေြမာက်မလား​လို့​ လမ်း​အ​ေရွး​မှား​ခဲ့​တာ​ေြကာင့်​ သန်လျင်​ေဈး​လယ်​ေခါင်မှာ မရှုမလှကွပ်မျက်ခံရတာ မ​ေထာင်း​တာ​ေပမယ့်​ ရာဇဝင်မှာ နံမည်ဆိုး​ြကီး​နဲ့​ တွင်ကျန်ရစ်ခဲ့​ရမယ့်​အြဖစ်ကို အ​ေြမှာ်အြမင်မရှိတာက သူ့​အတွက် အခါခါ ​ေသရသလို အြဖစ်ဆိုး​ပါတယ်။ (ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေနာက်လူြကီး​များ​က အဲလိုအြဖစ်မျိုး​ြကံုလာရင် ​ေအာက်လူ​ေတွ​ေြကာင့်​ပါ။ အထက်ကအမိန့်​ေပး​လို့​ပါ နဲ့​ လွှဲလွှဲချ​ေနြကတာ။ သမိုင်း​က ​ေပး​တဲ့​ သင်ခန်း​စာ​ေတွ ယူတတ်သွား​မှကိုး​)။ ညီ​ေနာင်သား​ချင်း​ ရင်း​နှီး​စည်း​လံုး​မှု​ေြကာင့်​ ြမန်မာရာဇဝင်မှာ အကျယ်ြပန့်​ဆံုး​နယ်နိမိတ်​ေရာက်​ေအာင် တိုက်ခိုက်စည်း​ရံုး​နိုင်ခဲ့​တဲ့​ ​ေရွှြပည်ြကီး​ဟာ ဘုရင့်​ေနာင်လွန်တဲ့​ေနာက် ဝါး​အစည်း​ေြပသလို ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ အချင်း​ချင်း​သတ်ြဖတ် အာဏာလုြကတဲ့​အခါ ​ေတာင်ငူ၊​ ဟံသာဝတီ၊​ အင်း​ဝတင်မကဘူး​။

     ြမန်မာတစ်နိုင်ငံလံုး​ ြပိုကွဲသွား​ရတာ​ေပါ့​။ အုပ်ချုပ်​ေရး​အာဏာဆိုတာ ပစ္စည်း​ဥစ္စာများ​ အ​ေမွ​ေပး​သလို ငါ​ေသရင် ငါ့​သား​ေြမး​များ​စံစား​ဖို့​။ ​ေရာ့​ဟဲ့​ အင့်​ဟဲ့​ နဲ့​ လွှဲ​ေြပာင်း​ေပး​တိုင်း​ ရတာမှ မဟုတ်ပဲကိုး​။ ​ေနာက်တက်မယ့်​ ဆက်ခံသူမှာ အုပ်ချုပ်မှု အရည်အချင်း​မရှိရင် ထား​ခဲ့​သမျှကုန်​ေရာပဲ။ အ​ေြကွး​ေတွ၊​ ြပဿနာ​ေတွ၊​ အကျင့်​ဆိုး​ေတွ အ​ေမွအြဖစ်ထား​ခဲ့​ရင်​ေတာ့​ စဉ်း​စား​သာြကည့်​ပါ​ေလ။ (မည်သူ့​ကိုမျှ မရည်ရွယ်ပါ။ တိုက်ဆိုင်မှုရှိလျှင် သနား​ပါ၏။) 

    မြကာ​ေသး​ခင်က ဘုရင့်​ေနာင်ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​ြကီး​ကို ဝန်ြကီး​ဌာနများ​ဦး​ေဆာင်လျက် ​ေငွကျပ်သန်း​ေပါင်း​များ​စွာ စိုက်ထုတ် ရိုက်ကူး​ေတာ့​မယ်လို့​ ြကား​လိုက်မိပါတယ်။ အရင်တုန်း​က ​ေယာင်း​မမီး​ရထား​စီး​ထွက်တဲ့​ ဇာတ်ကား​ြကီး​လို မျက်နှာမည်း​မည်း​ြကီး​ေတွနဲ့​ ြကည့်​ရမှာလား​။ အန်ကယ်​ေလး​ရဲ့​ ကျန်ဇီမင်း​လို လဗ်ဆင်း​အသား​ေပး​ မိန်း​မ​ေလး​ေယာက် မြပည့်​မချင်း​ လိုက်ရိုက်ြပမလား​ေတာ့​ မသိဘူး​ေပါ့​။ ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ ​ေတာင်ငူဆိုတဲ့​နံမယ်က​ေလး​ ြပန်​ေခတ်စား​လာဦး​ေတာ့​မှာ အမှန်ပဲ။ ယိုး​ဒယား​ကို ဘယ်လိုသိမ်း​ပိုက်လိုက်တာ။ မွန််​ေတွကို ဘယ်လို​ေအာင်ပွဲခံလိုက်တာ။ စစ်​ေရး​ဗျူဟာက ဘယ်လို၊​ က​ေမ္ဗာဇသာဒီနန်း​ေတာ်ြကီး​ ခမ်း​နား​တာက ဘယ့်​နှယ်ဆိုတဲ့​ အတက်ပိုင်း​ေတွချည့်​ပဲ ဦး​စား​ေပး​ြပတာဟာ ဇာတိ​ေသွး​ဇာတိမာန် တက်ြကွ​ေစတယ်လို့​ ထင်ချင်ထင်ြကပါလိမ့်​မယ်။

    ကိုယ်​ေတွး​မိတာက​ေတာ့​ အကျပိုင်း​က သင်ခန်း​စာယူစရာက​ေလး​ေတွကိုလည်း​ ဆင်ြခင်နိုင်ရင် ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​။ စည်း​လံုး​မှုဆိုတာ အနိုင်တိုက်ခိုက်ြပီး​ အ​ေြကာက်တရား​နဲ့​ တုပ်​ေနှာင်ထား​လို့​ မြမဲဘူး​။ ညီ​ေနာင်သား​ချင်း​ဆိုတာ ခွင့်​လွှတ်စိတ်ထား​ရတယ်။ အြပန်အလှန် အ​ေလျှာ့​ေပး​ရတယ်။ ​ေသွး​သား​ချင်း​ သစ္စာမတည်တဲ့​သူဟာ ဘယ်​ေတာ့​မှ ဘုန်း​ြကီး​သက်ရှည် မတည်ြမဲနိုင်ဘူး​။ စသည်ြဖင့်​ အ​ေတွး​နယ်ချဲ့​စရာ​ေတွ အများ​ြကီး​ပါ။ ​ေတာင်ငူသွား​လည်ြပီး​ အတိတ်ကိုလှန်​ေသာ် လုပ်လိုက်တာ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ​ေတာင်ငူမှာလည်း​ စည်း​လံုး​ြခင်း​အတွက် သီချင်း​တစ်ပုဒ်ရှိ​ေနပါလား​ လို့​ သိလိုက်ရပါတယ်။

    ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ဘုရင့်​ေနာင်မင်း​တရား​ြကီး​ ဝင်စား​သလို စိတ်ြကီး​ဝင်​ေနတဲ့​သူများ​ဟာ ​ေတာင်ငူက ရှင်ရဲထွဋ်ရဲ့​အပံုတစ်ရာပံု တစ်ပံု​ေလာက် သ​ေဘာထား​ြကီး​နိုင်ြပီလား​။ ခွင့်​လွှတ်စိတ်​ေမွး​နိုင်ြပီလား​။ တိုင်း​သူြပည်သား​အ​ေပါ်မှာ ​ေစတနာထား​နိုင်ြပီလား​ဆိုတာ မှန်ြကည့်​ြပီး​ ​ေမး​ခွန်း​ထုတ်ြကပါဦး​။ သူရဲ​ေကာင်း​တို့​ ​ေမွး​ရာ​ေြမက ဘုရင့်​ေနာင်ကို စံြပုထုတ်လုပ်လိုက်တဲ့​ ​ေဗာင်း​ေတာ်ြငိတ် စိတ်​ေတာ်သိအရုပ်က​ေလး​ေတွမှာ သူရဲ​ေကာင်း​တို့​ရဲ့​ ရဲစွမ်း​သတ္တိ နဲ့​ တိုက်ခိုက်မှုစွမ်း​ရည်အြပင် သူရဲ​ေကာင်း​တို့​ရဲ့​ နှလံုး​သား​ဆိုတာ ဘယ်လိုဘယ်ပံုရှိတယ်ဆိုတာ​ေလး​လည်း​ သ​ေဘာမှ​ေပါက်ြကပါ့​မလား​ မသိပါဘူး​။

    ဘုရင့်​ေနာင်သိမ်း​သွား​တဲ့​ ​ေြမပံုြကီး​ကို အထုပ်ထွာြပတာထက် အဲသ​ေလာက်အကျယ်အဝန်း​က ြပည်သူ​ေတွကို စည်း​ရံုး​သွား​တဲ့​ ဘုရင့်​ေနာင်ရဲ့​ နှလံုး​သား​ကို ြမင်​ေအာင်ြကည့်​နိုင်ရင် ​ေတာင်ငူ​ေြမကိုနင်း​ရတာ ထူး​ြခား​တဲ့​အရသာ ခံစား​နိုင်မှာ မလွဲပါဘူး​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.