• “ချိန်ခွင်​ေပါ်မှ လူသား​များ​”

    ​ေဂျဆင်မရြကီး​ သီချင်း​လာဆိုတဲ့​အခါ တချို့​လူ​ေတွက စကား​တင်း​ဆိုြကပါတယ်။ လူကုန်ကူး​မှုကို သီချင်း​ေတွဆိုြပီး​ တိုက်ဖျက်မလို့​တဲ့​။ တို့​ဆီက ​ေရ​ေပါ်ဆီအဆို​ေတာ်​ေတွကလည်း​ ပိုက်ဆံရလို့​သာ လူကုန်ကူး​မှုတိုက်ဖျက်​ေရး​ ထထ​ေအာ်ြပီး​ေြကာ်ြငာ​ေနတာ ဘယ်သူကမှ တကယ်တမ်း​စိတ်ဝင်စား​တာလည်း​ မဟုတ်ပဲနဲ့​။ စသည်စသည်ြဖင့်​ ရယ်ပွဲဖွဲ့​ေနတာ အြကား​သား​။ ဟုတ်သား​ပဲ။

    သီချင်း​ေတွဆိုလို့​ ကမ္ဘာြကီး​ြငိမ်း​ချမ်း​သွား​မယ် လို့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ မယံုြကည်ပါဘူး​။ အရူး​ေတွ စိတ်ချမ်း​သာ​ေအာင် ထား​နိုင်ရင် ကိုယ်​ေအး​ေအး​ေဆး​ေဆး​ ​ေနရမယ် ဆိုတာကမှ နီး​စပ်​ေသး​။ ဒါ​ေပမယ့်​

     “ြပည်​ေထာင်စုကိုချစ်”

     တုန်း​က ​ေြပာခဲ့​ဖူး​သလိုပဲ သီချင်း​ေတွကို Propaganda အတွက် သံုး​လို့​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ထိ​ေရာက်တယ်​ေလ။ နိုင်ငံ​ေရး​သမား​ေတွက သူတို့​အယူအဆ​ေတွ ြပည်သူလူထုအြကား​မှာ ြပန့်​နှံ့​ေန​ေစဖို့​ သံုး​တဲ့​အတွက် အဲဒီစကား​လံုး​ကို ဝါဒြဖန့်​တယ် လို့​ ဘာသာြပန်ြက​ေပမယ့်​ တကယ်မှာ​ေတာ့​ ကိုယ်​ေပး​ချင်တဲ့​ သတင်း​အချက်အလက် အယူအဆ Message တစ်ခုကို လူအများ​ြကီး​အြကား​မှာ စိမ့်​ဝင်သွား​ေစချင်ရင်လည်း​ အဲဒီနည်း​ကို သံုး​ရပါတယ်။ ​ေြကာ်ြငာ​ေတွလည်း​ တသ​ေဘာတည်း​ပါပဲ။ သူ့​ဘာသာ တကယ်​ေလျှာ်​ေလျှာ် မ​ေလျှာ်​ေလျှာ်

    “ထက်ထက်ရဲ့​ အဝတ်အစား​ေတွကို​ေတာ့​ အိုဆိုဆပ်ြပာမှုန့်​နဲ့​ပဲ ​ေလျှာ်တယ်”

     ဆို ​ေနာက်တခါ ဆပ်ြပာဝယ်မယ့်​သူ​ေတွအတွက် ဒီနံမယ် စမ်း​သံုး​ြကည့်​ဦး​မယ် ြဖစ်သွား​တယ်​ေလ။ ​ေကာင်း​တာ မ​ေကာင်း​တာ ​ေပါက်တာမ​ေပါက််တာက ​ေနာက်မှ။ ​ေလာ​ေလာဆယ်​ေတာ့​ လူသိများ​သွား​တာ အမှန်ပဲ။ သီချင်း​ဆိုြပီး​ လူကုန်ကူး​မှုကို တား​ဆီး​လို့​ မရ​ေသး​ေပမယ့်​လည်း​ အဲဒီညကလာတဲ့​ လူပရိသတ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ကို​ေတာ့​ လူကုန်ကူး​မှုရဲ့​အန္တရာယ်ကို ​ေခါင်း​ထဲထည့်​ေပး​လိုက်နိုင်ပါတယ်။ အဲဒီထဲကတစ်​ေယာက်ြဖစ်တဲ့​ ကိုယ့်​ေခါင်း​ထဲကိုလည်း​ အဲဒီအ​ေတွး​စက​ေလး​ ​ေရာက်လာပါတယ်။

    ပိုက်ဆံမရရင် ​ေလ​ေတာင်မချွန်တဲ့​ သူတို့​တ​ေတွ​ေတာင် အလကား​မတ်တင်း​ သီချင်း​ေတွ တက်ဆိုြပ​ေနလို့​ရှိရင် ကိုယ့်​လည်း​ ကိုယ်တတ်နိုင်တဲ့​ဘက်က​ေန ဒီအ​ေြကာင်း​ကို နုတ်စ်က​ေလး​ ​ေရး​တင်ဦး​မှပါ​ေလ လို့​ သ​ေဘာပိုက်မိတဲ့​အတွက် စာဖတ်သူ​ေတွလည်း​ သည်း​ခံ၍သာ ဖတ်ြက​ေပဦး​ဗျား​။ (ဖတ်ခ​ေလး​က​ေတာ့​ MPT ကိုပဲ ​ေပး​လိုက်​ေပ​ေတာ့​) ကုန်ကူး​တယ်ဆိုတဲ့​သ​ေဘာက ​ေရာင်း​သူရှိမယ်။ ဝယ်သူရှိမယ်။ ြကား​ထဲက ပွဲစား​ပါချင်ပါမယ်။ အခွန်အတုပ် ​ေပး​ရတာရှိမယ်။ အလယ်​ေခါင်မှာ​ေတာ့​ ကုန်ပစ္စည်း​တစ်ခု ရှိတာ​ေပါ့​။

    ဒီ​ေနရာက​ေန ဝယ်သွား​ြပီး​ ​ေနာက်တစ်​ေနရာမှာ သွား​ေရာင်း​တာ။ အဲဒီအလယ်​ေခါင်က အမျိုး​မျိုး​ေသာ ကုန်ပစ္စည်း​ေတွထဲမှာ လူသား​စင်စစ်​ေတွဟာလည်း​ ​ေဈး​ကွက်ရဲ့​ေတာင်း​ဆိုမှုအရ ချိန်ခွင်​ေပါ်တက်မထိုင်ရံုတမယ် အ​ေရာင်း​အဝယ် တွင်ကျယ်လို့​လာပါတယ်။ သုဝဏ္ဏသာမကို ြမား​မှန်​ေတာ့​ သူက ပီဠိယက္ခမင်း​ြကီး​ကို ​ေမး​တာ ​ေဟာသလိုပါတဲ့​။

    “ငါ့​အသား​သည် စား​ေကာင်း​သည်လည်း​ မဟုတ်။ ငါ့​အ​ေရသည် ဝတ်ရံုြခံုလွှမ်း​၍လည်း​ မရ။ ငါ့​၌ အထိုး​တန်​ေသာ အစွယ်၊​ ဦး​ချိုတို့​သည်မရှိ။ သို့​စဉ်လျက် အဘယ်​ေြကာင့်​ သင်မင်း​ြကီး​ ငါ့​အား​ ြမား​ြဖင့်​ ပစ်ဘိသနည်း​။” 

    တဲ့​။

    “ဟုတ်သား​ပဲ။ လူ​ေတွကို ကုန်ကူး​ေရာင်း​ဝယ်​ေတာ့​ေရာ ဘာသံုး​လို့​ရတာ ရှိလို့​တုန်း​။”

     လို့​ မမှတ်ပါနဲ့​။ သိပ်ကိုရှိတာ​ေပါ့​။ အဓိက က​ေတာ့​ လုပ်အား​ပါ။ အဲဒီအ​ေပါ်မှာ တန်ဖိုး​ေတွထပ်ဆင့်​လာတာ ကျွမ်း​ကျင်မှု​ေတွ၊​ ပညာ​ေတွ၊​ လူသား​တစ်​ေယာက်က ထွက်ရှိနိုင်သမျှ စွမ်း​ရည်​ေတွ အား​လံုး​ အြကံုး​ဝင်ပါတယ်။ ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ပ​ေဝသဏီ ​ေကျး​ပိုင်ကျွန်ပိုင်​ေခတ်ကတည်း​က သူတို့​ကိုယ်သူတို့​ ယဉ်​ေကျး​တယ်လို့​ ယူဆတဲ့​ လက်နက်အင်အား​ လူအင်အား​သာတဲ့​သူ​ေတွဟာ အား​နည်း​တဲ့​ မဖွံ့​ြဖိုး​ေသး​တဲ့​ အရပ်​ေဒသက လူ​ေတွကို လူသား​စာရင်း​ထဲ ​ေနာက်ပိတ်ဆံုး​နား​က​ေတာင် မသွင်း​ပဲ ခိုင်း​ေစဖို့​၊​ အလိုရှိရာကို သား​စဉ်​ေြမး​ဆက် အသံုး​ချဖို့​၊​ မတရား​သြဖင့်​ ဖမ်း​ဆီး​ချုပ်​ေနှာင်​ေခါ်ငင်ြပီး​ ​ေရာင်း​ဝယ်​ေဖာက်ကား​ခဲ့​ြကပါတယ်။

    အများ​စုက​ေတာ့​ အမည်း​ေရာင် အသား​အ​ေရရှိတဲ့​သူ​ေတွက အဓိကပါ။ ဘယ်သူ​ေတွက အဓိကလုပ်ြကသလဲဆိုတာက​ေတာ့​ ဒီက​ေန့​ကမ္ဘာမှာ လူမည်း​ေတွဘယ်​ေနရာမှာ​ေတွ့​ရသလဲ လိုက်ြကည့်​လိုက်။ ​ေဒသခံတိုင်း​ရင်း​သား​ မဟုတ်သ​ေရွ့​ေတာ့​ အဲဒီနိုင်ငံကလူ​ေတွ လူကုန်ကူး​မှုလုပ်ခဲ့​တာ ြငင်း​မရတဲ့​သက်​ေသပဲ။ လူြဖူ​ေတွ လူဝါ​ေတွ လူနီ​ေတွ​ေရာ ကုန်ကူး​မခံရဘူး​လား​ဆိုရင် အကူး​ခံရတာ​ေပါ့​။ အင်အား​နည်း​တဲ့​ ချို့​တဲ့​ဆင်း​ရဲတဲ့​သူ​ေတွကို အုပ်စုဖွဲ့​ အနိုင်ကျင့်​ လက်နက်အား​ကိုး​နဲ့​ ဖမ်း​ဆီး​ေရာင်း​ချြကတာ​ေတွ သူတို့​ရုပ်ရှင်​ေတွထဲမှာ မြကည့်​ချင်အဆံုး​ပဲ။ အြပင်မှာလည်း​ အြမဲြဖစ်ပျက်​ေနတုန်း​ပဲ။ အဲဒီလူကုန်ကူး​တယ်ဆိုတဲ့​လုပ်ရပ်ဟာ အင်မတန် လူမဆန်တဲ့​လုပ်ရပ်၊​ ရက်စက်ယုတ်မာတဲ့​ အကုသိုလ်အလုပ်ဆိုတာကို သည်က​ေန့​ေလာက် သ​ေဘာ​ေပါက်လာနိုင်ဖို့​အတွက် မျိုး​ဆက်​ေပါင်း​များ​စွာ အရင်း​တည်ခဲ့​ရပါတယ်။

    ဒါ​ေတာင်မှ မ​ေကာင်း​ဘူး​ ဆိုတဲ့​အသိက​ေလး​ပဲ ရလာ​ေသး​တာ။ ပ​ေပျာက်သွား​ေအာင် ဘယ်သူမှ မတတ်နိုင်​ေသး​ဘူး​။ နဂိုတုန်း​က တရား​ဥပ​ေဒကခွင့်​ြပုထား​ရာက​ေန ဒီက​ေန့​မှာ ဥပ​ေဒြပင်ပ​ေရာက်သွား​တာပဲ ရှိတယ်။ ဒီက​ေန့​မှာ​ေတာ့​ လူကုန်ကူး​မှုဆိုတာ ဘယ်နိုင်ငံကမှ တရား​ဥပ​ေဒနဲ့​ တရား​ဝင်ခွင့်​ြပုထား​တာ မရှိ​ေသာ်ြငား​ တွင်ကျယ်​ေန​ေသး​တာကိုြကည့်​ရင် ဥပ​ေဒြပင်ပက ဒုစရိုက်သမား​များ​နဲ့​ ဥပ​ေဒကို လက်တစ်လံုး​ြခား​လုပ်​ေနသူများ​ ဘယ်​ေလာက်များ​ေနမှန်း​ သိသာပါတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ သီချင်း​ဆိုရင်း​ တိုက်ဖျက်လို့​မရ​ေသာ်ြငား​ တာဝန်သိြပည်သူတစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ကူညီနိုင်မယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ကိုယ့်​အတွက် ဘာမှ အပန်း​မြကီး​ေသာ်ြငား​ လူတစ်​ေယာက်ရဲ့​ဘဝကို ကယ်တင်ရာ​ေရာက်တာ​ေပါ့​။ အဲဒါ စိတ်ကူး​ယဉ်ဆန်ချင်လည်း​ ဆန်ပါလိမ့်​မယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ လူကုန်ကူး​ခံရတဲ့​သူအဖို့​ေတာ့​ ​ေကာက်ရိုး​တစ်မျှင်လည်း​ အား​ကိုး​စရာပါပဲ။ အကယ်၍များ​ ခရီး​သွား​ဟန်လွဲ ြကံုခဲ့​သည်ရှိ​ေသာ် ငါ့​မှာသွား​စရာ ရှိ​ေသး​တယ်တို့​။ ​ေတာ်​ေတာ်ြကာ သက်​ေသလိုက်​ေနရမှြဖင့်​ တို့​ မ​ေတွး​ပဲထား​ရ​ေအာင်​ေနာ်။ ဘယ်ဖုန်း​နံပါတ်မှ မမှတ်မိဘူး​ဆိုရင်​ေတာင် ၁၉၉ ​ေတာ့​ ဆက်လို့​ရပါတယ်။ ငါး​သက်​ေစ့​လွှတ်တာထက်​ေတာ့​ ကုသိုလ်ရမှာ အမှန်ပါ။ အဲဒီဥပ​ေဒနှုတ်ခမ်း​သား​ေလး​နား​မှာ ဟိုဘက်ကူး​လိုက် သည်ဘက်ယိမ်း​လိုက် ြဖစ်​ေနတာက​ေတာ့​ ြပည်ပအလုပ်အကိုင် ရှာ​ေဖွ​ေရး​ေအဂျင်စီ​ေတွပါ။

    နိုင်ငံြခား​မှာ အလုပ်သွား​လုပ်မလား​။ လခ​ေကာင်း​တယ်​ေလ။ နှစ်လ သံုး​လ​ေလာက်ဆို ပွဲခ​ေကျ​ေရာ။ တစ်နှစ် နှစ်နှစ်​ေလာက်လုပ်လိုက်ရင် ကား​စီး​နိုင်တယ်။ စတဲ့​ တိုက်နဲ့​ထား​မယ် အြကိုက်နဲ့​မျှား​တယ် လူပွဲစား​များ​ဟာ သူတို့​ေပး​ထား​တဲ့​ မစား​ရဝခမန်း​ ကတိ​ေတွကို အရူး​ကွက်နင်း​ြပီး​ ဘီလူး​ေခါင်း​ကွာကျတာနဲ့​ လူကုန်ကူး​မှုစစ်စစ်ြကီး​ ြဖစ်သွား​ပါ​ေတာ့​တယ်။ ငယ်ငယ်တုန်း​က က​ေလး​ေတွကို ​ေြခာက်လှန့်​သလိုမျိုး​

    “နင့်​ကို ကုလား​အဖိုး​ြကီး​က ဖမ်း​ြပီး​ေရာင်း​စား​လိမ့်​မယ်။”

     ဆိုတာမျိုး​ သိသိသာသာ မဟုတ်​ေပမယ့်​ အဲဒီသ​ေဘာနဲ့​ ဘာမှ မထူး​ပါဘူး​။ သူတို့​ဆီ​ေရာက်တာနဲ့​ စာအုပ်ယူြပီး​သိမ်း​ထား​မယ်။ အြပင်မထွက်နဲ့​။ နင့်​ကို ရဲဖမ်း​လိမ့်​မယ်။ လခ ​ေပး​ချင်မှ​ေပး​မယ်။ ​ေပး​ချင်သ​ေလာက်​ေပး​မယ်။ ခိုင်း​ချင်တဲ့​အလုပ်ကို ခိုင်း​ချင်သလိုခိုင်း​မယ်။ စသည်ြဖင့်​ ဥပ​ေဒကိုလက်တစ်လံုး​ပဲ ြခား​ြခား​ြပီး​ လူငယ်​ေတွကို​ေရာင်း​စား​ေနတာလည်း​ လူကုန်ကူး​မှုလို့​ပဲ ​ေြပာရပါမယ်။ မိန်း​က​ေလး​ေတွကို ြပည့်​တန်ဆာအိမ်ပို့​တာကမှ လူကုန်ကူး​တာ မဟုတ်ဘူး​ေလ။ ​ေယာကင်္ျား​ေလး​ေတွကိုလည်း​ ​ေငွ​ေြကး​နဲ့​ တုပ်ကာ​ေနှာင်ကာ လုပ်အား​ေခါင်း​ပံုြဖတ် မတရား​အနိုင်ကျင့်​တာ​ေတွ အများ​ြကီး​ရှိပါတယ်။ အထူး​သြဖင့်​ စလံုး​ပံုြပင် မ​ေလး​ပံုြပင်​ေတွ တစ်​ေထာင့်​တစ်ညမကပဲ။

     ကိုယ်​ေတွ့​ြကံုဖူး​တာတစ်ခု ​ေြပာြပပါမယ်။ ြမန်မာြပည်ကအထွက်က​ေတာ့​ အလုပ်က​ေသချာလိုက်တာ။ ဟို​ေရာက်တာနဲ့​ အထုပ်ချြပီး​ အလုပ်ဝင်ရမယ့်​ ပံုစံမျိုး​။ ​ေလယာဉ်ပျံ​ေပါ်ကဆင်း​လို့​ စာအုပ်ထဲ တံုး​ထုလိုက်ရင် သူတို့​တိုင်း​ြပည်ရဲ့​ စီး​ပွား​ေရး​အ​ေြခအ​ေနက မ​ေကာင်း​ေတာ့​ဘူး​။ ရှိြပီး​သား​အလုပ်သမား​ေတွ​ေတာင် ​ေလျှာ့​ချ​ေနတာ။ အသစ်ခန့်​ဖို့​ ​ေဝး​သွား​ြပီ။ သတင်း​စာထိုင်ဖတ်ြပီး​ ရှာ​ေပဦး​ေတာ့​။ ဗီဇာသက်တမ်း​ကုန်ကာနီး​ေလ။ လူက​ေသွး​ပျက်လာ​ေလ။ ထမင်း​ေလး​ နပ်မှန်ရင်​ေတာ်ြပီ။ ​ေနထိုင်ခွင့်​ပါမစ်​ေလး​သာ ​ေလျှာက်​ေပး​ပါ။ ကျွန်ခံပါရ​ေစ။ ကျွန်ခံပါရ​ေစ။ ြဖစ်လာတယ်။

    ကျွန်ဆိုတာ ဒီလိုလွယ်လွယ်နဲ့​ ခံလို့​ရရင် စကင်္ာပူ ဘယ်​ေခါ်ပါ့​မလဲ။ သွား​ရှာ​ေချဦး​။ ကျွန်ခံခ။ သံုး​ေလး​ေထာင်ထက် မနည်း​ေစနဲ့​။ အိမ်တိုင်ချွတ်​ေရာင်း​ရ ​ေရာင်း​ရ။ အလုပ်ရ​ေတာ့​ ြပန်ဆပ်မယ်လို့​ ​ေြပာလိုက်။ အဲသလို အထုပ်အထည်​ေတွဖျက်ြပီး​ ကျွန််ခံခ​ေပး​လိုက်လို့​ ငါ​ေတာ့​ ကျွန်ြဖစ်ပဟဲ့​ လို့​ လက်ခ​ေမာင်း​ခတ်ဖို့​ မစဉ်း​စား​လိုက်နဲ့​ဦး​။ မင့်​ကိုခန့်​တာ ကျွန်အစစ်မှ မဟုတ်​ေသး​တာ။ အစမ်း​ခန့်​။ ​ေအာက်သွား​ဘယ်နှစ်​ေချာင်း​ရှိသလဲ ရိုက်ခိုင်း​ြကည့်​ရဦး​မှာ။ အဲဒီရက်​ေတွမှာ​ေတာ့​ ဝါဝါဝင်း​ေရွှကား​ ရိုက်ဖို့​သာြပင်ထား​။ ဒူး​နဲ့​မျက်ရည်သုတ်။ လက်က ယား​လို့​ေတာင် မကုပ်အား​ဘူး​။ ပုဏ္ဏား​ကလည်း​ စိတ်ညစ်ြပီး​ မထွက်ထွက်​ေအာင် ြကမ်း​ြပလိမ့်​မယ်။

    ဂဏှာတို့​ ဇာလီတို့​ကလည်း​ ဝင်ထား​တဲ့​ပိုက်ဆံ၊​ ပျက်လာတဲ့​ေဖာင်​ေြကာင့်​ ​ေအာင့်​အည်း​သည်း​ခံ ကွယ်ရာ​ေတာက်​ေခါက်ြပီး​ အလုပ်ဆင်း​ရမယ်။ နိုင်ဖဲက သူတို့​လက်ထဲမှာ။ ဗီဇာကုန်ကာနီး​ေလး​ကျမှ ကပ်ြပီး​ ညည်း​နဲ့​ကျုပ်နဲ့​ြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​ဆို ကပ်ြဖုတ်ပစ်တာ။ ​ေအး​ဂျင့်​ဖိုး​က ြပန်အမ်း​ရိုး​ထံုး​စံမရှိဘူး​။ ​ေနာက်တစ်​ေနရာ ပို့​ေပး​မယ်။ ​ေလာ​ေလာဆယ် တိုင်ပတ်မလား​ အိုမလား​ ြကိုက်ရာ​ေရွး​။ သတ္တိရှိရင် တိုင်ြကည့်​ေလ။ နင်​ေနာက် တို့​ဆီ ဝင်လို့​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ အနက်စာရင်း​တို့​လိုက်မှာ။ သူ့​ကျွန်အြဖစ် နွံနစ်ရတာ စလံုး​ကတစ်​ေယာက်တည်း​ မမှတ်ပါနဲ့​။ ဒီဘက်မှာကျန်ခဲ့​တဲ့​ မိသား​စုခမျာလည်း​ ​ေခါင်း​ဆင်နင်း​တာပဲ။

    မျက်ကလဲဆန်ြပာ ​ေငွရှာြပီး​ မပို့​နိုင်ရင် သူများ​ရပ်ရွာမှာ ကိုယ့်​သား​သမီး​ ဒုက္ခ​ေရာက်​ေနမှာ​ေပါ့​။ ဗီဇက်အိုနဲ့​ ငိုြကယိုြကတဲ့​ ဇာတ်လမ်း​ေတွ အင်တာနက်ဆိုင်တိုင်း​မှာ ရှိတယ်။ ကိုယ့်​အိမ်မှာ မလုပ်ဖူး​တဲ့​အလုပ်​ေတွလုပ်ြပီး​ ​ေလး​ငါး​ေြခာက်လ ကျွန်ခံဖို့​အတွက် မိဘဘိုး​ဘွား​စု​ေဆာင်း​ထား​သမျှ အိုစာမင်း​စာ၊​ ​ေချး​ကာငှား​ကာ ​ေြကွး​လည်ပင်း​ခိုက်​ေစြပီး​ လူငယ်ဘဝ တက်ြကွတဲ့​စိတ်ဓါတ် နဲ့​ ​ေမျှာ်လင့်​ချက်​ေတွကို ရိုက်ချိုး​ပစ်တဲ့​ ဟိုဘက်က​ေအး​ဂျင့်​ ဒီဘက်က​ေအး​ဂျင့်​ေတွကို လူကုန်သည် လို့​ ​ေခါ်ရမှာ​ေတာင် ခပ်ခက်ခက်ရယ်။ ဒီြပဿနာရဲ့​အ​ေြဖက​ေတာ့​ သူတို့​နိုင်ငံသား​ေတွဘက်က အရမ်း​ကာ​ေရာ အသာစီး​ယူထား​တဲ့​ ဟိုဘက်အစိုး​ရရယ်၊​ ဘာမှမဆိုင်သလို မျက်နှာလွှဲခဲပစ်လုပ်​ေနတဲ့​ ကိုယ့်​ဘက်ကအစိုး​ရရယ် အ​ေပါ် မူတည်ပါတယ်။

    ပိန္နဲပင် ဆွဲထည့်​တယ်​ေတာ့​ ဘယ်ဟုတ်မလဲ။ ဒါ ကိုယ့်​လူမျိုး​ေတွ လူကုန်ကူး​ခံရတာ​ေလ။ နည်း​နည်း​ေလး​မှ မသနား​ဘူး​လား​။ (သူတို့​က ဒါ​ေတွ ဘယ်သိပါ့​မလဲ။ စကင်္ာပူဆိုတာ စ​ေကာ့​ေဈး​ေလာက်ပဲ မှတ်​ေနတာ) ခု​ေခတ်ကျွန်ခံရတဲ့​အြဖစ်ဟာ စပါတာကပ်စ်ရုပ်ရှင်ထဲကလို၊​ သမိုင်း​ဖတ်စာအုပ်ထဲက ကျွန်မက​ေလး​ဟာရှီလို ​ေကျာက်တံုး​ြကီး​ေတွကိုဆွဲ၊​ ြကာပွတ်ြကီး​ေတွနဲ့​ရိုက်၊​ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ သင့်​တင့်​ေလျှာက်ပတ်တဲ့​ လုပ်ငန်း​ခွင် အ​ေြခအ​ေန၊​ ဖူလံု​ေလာက်ငှတဲ့​ လုပ်အား​ခ၊​ ရသင့်​ရထိုက်တဲ့​ အလုပ်သမား​အခွင့်​အ​ေရး​ စတာ​ေတွ လူစဉ်မမီ၊​ စံနှုန်း​မကိုက်ဘူး​ဆိုရင်လည်း​ မတရား​သြဖင့်​ ကျွန်ြပုခိုင်း​ေစ​ေနတယ် လို့​ ြမင်မိပါတယ်။

    အဲသလိုတွက်လိုက်ရင် ကိုယ့်​ြပည်တွင်း​မှာ​ေတာင် ကျွန်​ေတွ မနည်း​ဘူး​။ သခင်မျိုး​ေဟ့​ တို့​မပါ လို့​ ​ေြပာင်း​ေအာ်ရမယ်။ ငယ်ငယ်က အိမ်နီး​ချင်း​ြဖစ်ဖူး​တဲ့​ ဘွား​ေတာ်ြကီး​တစ်​ေယာက်ဟာ အိမ်​ေဖာ်​ေခါ်ရင် ​ေတာက ဆယ်နှစ်မြပည့်​ေသး​တဲ့​က​ေလး​ေတွပဲ ​ေရွး​ေရွး​ေခါ်ပါတယ်။ ကုလား​ထိုင်​ေပါ်က ​ေြခ​ေထာက်နှစ်​ေချာင်း​ချလိုက်ရင် ဘိနပ်လာစီး​ေပး​ရတယ်။ ညဘက်တီဗီထိုင်ြကည့်​ေနရင် သူ့​ေဘး​နား​မှာ မတ်တပ်ရပ်ြပီး​ ယပ်ခတ်​ေပး​ရတယ်။ ထိုင်ရာမထ ပါး​စပ်ကတြပီး​တဖွဖွ ခိုင်း​တတ်သလို စိတ်တိုင်း​မကျရင် ​ေြဗာတီး​တာလည်း​ မြကာခဏပါ။ ဘယ်အိမ်​ေဖာ်မှ မခံနိုင်လို့​ ထွက်​ေြပး​ေသာ်လည်း​ ဘယ်တုန်း​ကမှ သူ့​ဆီမှာ အိမ်​ေဖာ်မြပတ်တာလည်း​ အံ့​စရာပါ။

    အဲဒီအချိန်တုန်း​က ကိုယ်က က​ေလး​ပဲရှိ​ေသး​ေပမယ့်​ လူလူချင်း​ အဲ​ေလာက် အ​ေြကာြကီး​နဲ့​ေနတာ အား​ြကီး​ အြမင်ကပ်တာပါပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ လူြကီး​ြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာ သူ့​လိုလူ​ေတွ အများ​ြကီး​ေတွ့​ဖူး​သွား​လို့​ မထူး​ဆန်း​ေတာ့​ပါဘူး​။ ဗွက်အိုင်ထဲဆင်း​လာနီး​ သု​ေမဓာလို တံတား​ခင်း​မတတ် ဖဝါး​ေြပး​မ ရတဲ့​ ဓါတ်ပံု​ေတာင် ြမင်ဖူး​ေသး​။ ဘိနပ်စီး​ေပး​တာက​ေတာ့​ ရိုး​ဟိုး​ဟိုး​ေနြပီ။ ဆက်​ေြပာရင် လူကုန်ကူး​တာက​ေန ကိုယ့်​ကျွန်မခံြပီ ဇာတ်ကား​ရိုက်ရ​ေတာ့​မယ်။ လူကုန်ကူး​ခံရတဲ့​သူ​ေတွကို အား​ေပး​နှစ်သိမ့်​ြပီး​ အိမ်မက်က​ေလး​ ​ေပး​ထား​တဲ့​စကား​လံုး​က​ေလး​ နှစ်လံုး​ကိုလည်း​ အဲဒီညက ြကား​လိုက်ရပါတယ်။ သူတို့​အဖွဲ့​အစည်း​ကို​ေတာင် အဲဒီနံမယ်က​ေလး​ ​ေပး​ထား​ေသး​။

    “Walk Free”

    တဲ့​။ သွား​လိုရာလာလိုရာ လွတ်လွတ်လပ်လပ် သွား​နိုင်လာနိုင်ပါ​ေစသတည်း​ ဆိုတဲ့​ အဓိပ္ပါယ်​ေပါ့​။ ဟုတ်တယ်​ေလ။ သူတို့​ဘဝက ငှက်က​ေလး​များ​အ​ေတာင်ညှပ်ထား​သလို သန္တိပါဒါ အဝဥ္စနာ ဘဝ။ လွတ်လပ်ြခင်း​ရဲ့​အရသာဆိုတာ ဘာမှန်း​မသိတဲ့​အြဖစ်။ အဲသလိုဆိုြပန်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွ​ေတာင် မလွတ်ချင်ဘူး​ဗျ။ ြဖူြဖူက​ေတာင်​ေြပာ​ေသး​။ ြဖူြဖူကိုယ်တိုင်လည်း​ အချိန်မ​ေရွး​ ကုန်ကူး​ခံရနိုင်တယ် တဲ့​။ သူမသိလို့​ပါ။ ​ေစာ​ေစာက​ေြပာတဲ့​ သင်သွား​လိုရာသွား​နိုင်ြပီဆိုတဲ့​ဘဝမျိုး​ သူ့​မှာမှ မရှိပဲ။ သူက​ေဆး​ေကျာင်း​ လာတက်မိတာကိုး​။ နိုင်ငံြခား​ထွက်ချင်ရင် ပညာ​ေရး​ကင်း​ရှင်း​ေြကာင်း​ဆိုတဲ့​ဟာြကီး​နဲ့​ တန််း​ြငိ​ေတာ့​တာ။

    ကိုယ့်​ပိုက်ဆံနဲ့​ကိုယ်တက်ြပီး​ ​ေလျာ်ရတယ်ဗျ။ ကျုပ်တို့​ နိုင်ငံ့​ဝန်ထမ်း​များ​အတွက်​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာ​ေကာင်း​မတုန်း​။ လုပ်ငန်း​ခွင်နဲ့​ အလှမ်း​ေဝး​ေဝး​သွား​ချင် ဌာနချုပ်မှထွက်ခွာခွင့်​ဆိုတာ တင်ရတယ်။ ကိုယ့်​ဌာနအြကီး​အကဲဆီ ခွင့်​တင်ရံုနဲ့​မလံု​ေလာက်ဘူး​။ ​ေဒသဆိုင်ရာ အာဏာပိုင်ဆီမှာ လူကိုယ်တိုင် ခွင့်​ေတာင်း​ရတယ်။ ​ေလာက်ကိုင်တုန်း​က လက်​ေထာက်ဆရာဝန်​ေလး​တစ်​ေယာက် ကား​ေပါ်​ေရာက်မှ ြပန်ဆွဲချခံရဖူး​တယ်။ ခွင့်​ြပုချက်မရလို့​တဲ့​။ ြပည်ပထွက်ခွာခွင့်​ဆိုတာမျိုး​ကျ​ေတာ့​ ဝန်ြကီး​ဌာနထိအဆင့်​ဆင့်​ တင်ရတယ်။ ဒီဆို ဟိုကို​ေရာက်ဖို့​လည်း​ မစဉ်း​စား​နဲ့​။ ရှူရှူး​ဖလား​ဝါး​ဖို့​ခွင့်​ြပုထား​ရင် ဘွတ်ဘွတ်က​ေလး​ပါ တခါတည်း​ အဆစ်မ​ေတာင်း​နဲ့​။ ​ေလဆိပ်မှာ နှစ်ြပား​မတန်​ေအာင် အ​ေြပာအဆိုခံရြပီး​ ​ေလယာဉ်​ေပါ်​ေပး​မတက်ဘူး​။

    ဒါ​ေတာင် ကိုယ်က စာအုပ်အစိမ်း​ြကီး​။ အနက်စာရင်း​ တို့​ထား​တဲ့​အထဲလည်း​ ပါတာ မဟုတ်ဘူး​။ အနက်စာရင်း​ဝင် ဆရာဝန်များ​ဘဝက​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာ​ေကာင်း​မလဲ။ ရဲစခန်း​ေရာက်တဲ့​ ခါး​ပိုက်နှိုက်များ​ပမာ မျက်နှာ​ေအာက်ချ ဆိုသမျှ ​ေြပာသမျှ ခံရတယ်။ ဦး​ေနှာက်ယိုစီး​မှုမရှိ​ေအာင် နိုင်ငံ​ေတာ်က ကာကွယ်ထား​တဲ့​ေစတနာ ဆို​ေပမယ့်​ တကယ်တမ်း​ ယိုစီး​မယ့်​ဦး​ေနှာက်များ​ကျ​ေတာ့​

    “အို​ေက နဲ့​ဆို အို​ေကတယ်။ ဟိုဟင်း​ေတွ မလိုဘူး​။” 

    ဆိုတဲ့​ မိုး​ဒီြကီး​ေြကာ်ြငာအတိုင်း​ပဲ။

    “Walk free”

     ဆိုတိုင်း​ အလကား​ေလျှာက်ချင်လို့​ေတာ့​ ဘယ်ရမလဲ​ေနာ့​။ လမ်း​ေြကာင်း​အတိုင်း​ မသွား​ပဲ သူများ​အြပစ်​ေြပာဖို့​ပဲ တတ်တယ်။ အဲဒီ​ေမာင်စံဖား​ဟာ​ေလ။ လူကုန်ကူး​မှုကို တကယ်တမ်း​တိုက်ဖျက်ချင်ရင်​ေတာ့​ ြပည်သူလူထုကလည်း​ လက်တွဲကူပါ့​မယ်။ အဓိကဇာတ်လိုက်ြကီး​က​ေတာ့​ ဥပ​ေဒဘက်​ေတာ်သား​များ​ပါပဲ။ တရား​ဥပ​ေဒစိုး​မိုး​ေရး​ကို ခိုင်ခိုင်မာမာ တည်​ေဆာက်နိုင်ရင် ဥပ​ေဒြပင်ပမှာရှိ​ေနတဲ့​ အဲဒီဒုစရိုက်လုပ်ငန်း​ြကီး​က အလိုလို ​ေမှး​မှိန်သွား​ပါလိမ့်​မယ်။ အ​ေြဖ လူတိုင်း​သိ​ေသာ်ြငား​ ခုထက်ထိ ဘယ်သူမှ မတွက်တတ်တဲ့​ ပုစ္ဆာပါ။

    ဆရာဝန်​ေတွအ​ေြကာင်း​ကို ဆရာဝန်​ေတွ အသိဆံုး​ြဖစ်သလို ရဲကိုကိုတို့​အ​ေြကာင်း​ကိုလည်း​ လင်း​ဇာနည်​ေဇာ်တို့​က အသိခဲ့​ဆံုး​ ြဖစ်မှာပါ။ လူကုန်သည်​ေတွ ရဲမင်း​ပိုင်ြဖစ်ကုန်ရင် ကယ်မယ့်​သူဘယ်ရှိ​ေတာ့​မလဲ။ တ​ေလာတုန်း​က ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်မှာ ြမန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့​ စာမျက်နှာတက်လာ​ေတာ့​ ဝမ်း​ေြမာက်ဝမ်း​သာ သာဓု​ေခါ်လိုက်မိ​ေသး​။ တကယ်လို့​များ​ ဒီစာကိုဖတ်​ေနတဲ့​အထဲမှာ ရဲသား​ြကီး​က ကိုလှ​ေရွှတို့​ ပါတယ်ဆိုရင် ​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​က လက်ခုပ်တီး​ြပီး​ ြကိုဆိုပါတယ်ဗျာ။ ​ေဂျဆင်မရသီချင်း​နဲ့​ပဲ နှုတ်ဆက်ပါ့​မယ်။

    “I’m Yours”

     ပါ။ အတူတူ တိုက်ဖျက်ြကတာ​ေပါ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.