• “ဟိုမှသည် တ​ေထာက်နား​လို့​ မန္တ​ေလး​ေတာင်​ေတာ်ဆီ”

    ​ေဖ့​စ်ဘုတ်ြကီး​ေပါ်လာတာ မ​ေကာင်း​ပါဘူး​။ အလကား​ အ​ေရမရ အဖတ်မရ ဟိုလူ့​ေြမှာက်​ေပး​ သည်လူ့​ပတ်ဆဲနဲ့​ သြကင်္န်အ​ေြမှာက်​ေလာက်​ေတာင် အသံထွက်တာ မဟုတ်ဘူး​။

    တကယ်မရှိတဲ့​ အသိုင်း​အဝိုင်း​တစ်ခုကို ဂိမ်း​စွဲသလို စွဲ​ေနြကတာပဲ။ ြပင်ပ​ေလာကမှာ ​ေအာင်ြမင်ြဖစ်ထွန်း​စရာ မရှိတဲ့​သူ​ေတွသာ အချိန်​ေတွ ပို​ေနလို့​ သူတို့​အတ္တပံုရိပ်​ေတွကို သူများ​အထင်ြကီး​ေအာင် အ​ေရာင်တင်​ေနြကတာ။ အစရှိသြဖင့်​ အြငင်း​မပွား​လို​ေသာ အ​ေတွး​အြမင် အယူအဆများ​စွာ ရှိပါလိမ့်​မယ်။ လူဆိုတာ ကိုယ်ယူထား​တဲ့​ မိန်း​မကို​ေတာင်

    “မိန်း​မယူတာမှား​ြပီ။ ​ေယာက္ခမ သူအနိုင်ကျင့်​သည်။ ဒီမိန်း​မကို ကွာရှင်း​လိုက်ရင် ဘယ်လို​ေနမလဲ။”

     လို့​ ြဖစ်ကုန်ြကတာလည်း​ ခဏခဏ မဟုတ်လား​။ ဒါက​ေတာ့​ ကာယကံရှင်ရဲ့​ စိတ်အ​ေြခအ​ေန​ေပါ်မှာပဲ မူတည်စရာရှိပါတယ်။ ြကူ​ေြကာင်ပွား​ လုပ်ချင်ရင်​ေတာ့​ တြခား​ဝက်ဆိုက်​ေတွ ရှိတယ်။ လူ​ေကာင်ထွား​ ရုပ်ြမင်ချင်လည်း​ သ​ေဘာရှိ။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ရဲ့​ သ​ေဘာထား​ကို ​ေြပာရမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်ြကီး​ေြကာင့်​ ဘဝမှာ အထိုက်အ​ေလျာက် သိသာစွာ ​ေြပာင်း​လဲခဲ့​တာ​ေတွ မနည်း​ပါဘူး​။

    အဓိကအား​ြဖင့်​ စာမှန်မှန်​ေရး​ြဖစ်တဲ့​အခါ ဦး​ေနှာက်က သံ​ေချး​မတက်​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေတွး​ရတာကိုး​။ ကိုယ်​ေတွး​တာကိုယ်​ေရး​သလို သူများ​ေတွး​တာ​ေတွ လိုက်ဖတ်လို့​ရတာလည်း​ အြမတ်ပဲ။ ဒီထက်ပို အကျိုး​ရှိတာက​ေတာ့​ အ​ေတွး​နဲ့​တင် ရပ်မထား​ပဲ လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ အမှား​အမှန် ​ေဝဖန်ပိုင်း​ြခား​ြပီး​ သတိြကီး​စွာ အလုပ်လုပ်တဲ့​ အကျင့်​ရလာလို့​ အဲဒါက​ေတာ့​ တန်ဖိုး​မြဖတ်နိုင်တဲ့​ အြမတ်လို့​ ​ေြပာရမယ်။ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာကို ကိုယ်တိုင် မကျင့်​သံုး​နိုင်ပဲ ​ေလကန်ရံုသက်သက် ဆရာြကီး​လုပ်ချင်ရံုသက်သက်နဲ့​ စာမျက်နှာ​ေပါ် တင်​ေနတာ​ေလာက် မိုက်လံုး​ြကီး​တဲ့​သူ ရှိပါဦး​မလား​။

     မ​ေကာင်း​တဲ့​အချက် (ကိုယ်မနှစ်သက်တဲ့​အချက်က​ေတာ့​) အဲဒီ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်က ပံုရိပ်က အြပင်​ေလာကက ကိုယ့်​ဘဝမှာ အရိပ်ထိုး​လာမှာကိုပါ။ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ် စာ​ေရး​ေနတဲ့​ဆရာဝန်​ေလ လို့​ လူနာ​ေတွကသိမှာ နည်း​နည်း​ေလး​မှ မခံနိုင်ပါဘူး​။ ​ေဆး​ကု​ေနတဲ့​ဆရာဝန်ဘဝနဲ့​ စာ​ေရး​ေနတဲ့​ဆရာဝန်ဘဝနဲ့​ဟာ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်​ေတာ့​ နှစ်ကိုယ်ခွဲထား​တယ်။ ဘယ်​ေတာ့​မှ နှစ်​ေယာက်တြပိုင်နက် မရှိဘူး​။ (​ေဆာင်း​အိပ်မက်ထဲက ဝင်း​ဦး​ြကီး​ကို အား​ကျလို့​) အမ်း​ြမို့​မှာ အဲဒီဆရာဝန်က စာ​ေရး​တယ် လို့​ သိတဲ့​သူ လက်ချိုး​ေရလို့​ရတယ်။ ထုတ်​ေဝသူြကီး​က စာအုပ်​ေတွ ပါဆယ်နဲ့​ ပို့​ေပး​ခဲ့​တာ​ေတာင် တဝက်​ေကျာ်​ေကျာ် ရန်ကုန်ကို ြပန်ပို့​ပစ်တယ်။ လူနာ​ေတွနဲ့​ ကိုယ်နဲ့​ြကား​က ဆက်ဆံ​ေရး​ကို မလိုလား​အပ်တာ​ေတွ မဝင်​ေစချင်ဘူး​။ ဒီ့​ထက်ပို တိတိကျကျ ​ေြပာရရင် တတ်နိုင်သ​ေလာက် လူနာနဲ့​ ပုဂ္ဂိုလ်​ေရး​ ရင်း​နှီး​ေအာင် မဆက်ဆံဘူး​။

    Socialize မလုပ်ဘူး​ လို့​ ​ေြပာတာ။ မတူမတန်ဆက်ဆံတာ မဟုတ်ဘူး​။ ဂရုစိုက်စရာရှိတာ စိုက်တယ်။ လူနာကို ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတဲ့​ စိတ်မထား​ပဲ ဘာ​ေရာဂါနဲ့​ ဘာကုထား​တယ်။ ဘယ်အ​ေြခအ​ေနဆိုတာပဲ တစ်​ေယာက်ချင်း​ မမှား​မယွင်း​ မှတ်ထား​တယ်။ နံမည်​ေတာင် မသိဘူး​။ ဓါတ်ပံုထဲမှာ လူနာမျက်နှာကို အမည်း​ြကီး​နဲ့​ ပိတ်ြပီး​ ဘလိုင်း​မလုပ်တတ်​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ လူနာတိုင်း​ကို ပါစင်နယ်နဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ဘလိုင်း​လုပ်ထား​တာ ​ေတာ်​ေတာ်​ေတာင် ကျင့်​သား​ရ​ေနြပီ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ဘယ်သွား​သွား​ ​ေရာက်ရာအရပ်မှာ လူနာ​ေတွက အတင်း​လိုက် မိတ်ဆက်အစ​ေဖာ်ရင်​ေတာင် ကိုယ့်​ဘက်က ြပန်စဉ်း​စား​လို့​ မရဘူး​။ ဘာ​ေရာဂါလဲ ​ေြပာမှ မှတ်မိတယ်။

    မာနြကီး​တာ မဟုတ်​ေပမယ့်​ ခွဲြခား​ြပီး​ ဆက်ဆံရာ​ေရာက်မစိုး​လို့​ အား​လံုး​ကို တသား​တည်း​ မခွဲမြခား​ ခပ်စိမ်း​စိမ်း​ေလး​ ဆက်ဆံတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ တြခား​တဘက်မှာက အမ်း​မှာ အခုဘာ​ေတွြဖစ်​ေနသလဲ တကမ္ဘာလံုး​က သိနိုင်တယ်။ ​ေဆး​ရံုမှာ ဘာ​ေတွလိုသလဲသိလို့​ လှူတဲ့​တန်း​တဲ့​သူ​ေတွရှိသလို ရခိုင်မှာ ဘာ​ေတွ ြဖစ်​ေနသလဲ သိချင်လို့​ ​ေမး​တဲ့​ြမန်း​တဲ့​သူလည်း​ ရှိတယ်။ အဲဒီဘက်ကိုကျ​ေတာ့​ အမည်မ​ေဖာ်လိုသူ ​ေဒသခံတစ်ဦး​မှတို့​၊​ လူစုလူ​ေဝး​ြကီး​မှတို့​၊​ တာဝန်ရှိဝန်ထမ်း​တစ်ဦး​မှတို့​ နဲ့​ ဘလိုင်း​လုပ်လို့​မှ မရပဲကိုး​။

    မမှန်မကန်တဲ့​ အချက်အလက်​ေတွနဲ့​ ​ေြမှာက်ထိုး​ပင့်​ေကာ်လုပ်​ေနသူ​ေတွက စာနယ်ဇင်း​ကျင့်​ဝတ်နဲ့​ အ​ေြပာမခံရ​ေပမယ့်​ ကိုယ်​ေတွ့​မျက်ြမင် သက်​ေသတင်​ေရး​တဲ့​သူကျမှ မင့်​ဘယ်သူက အဲသလို​ေရး​ဖို့​ အခွင့်​ေပး​ထား​သတုန်း​ ဆိုတာကျ ဘယ့်​နှယ်​ေြပာရပါ့​ အရပ်ကတို့​ရယ်။ မ​ေြပာနဲ့​ဆိုလည်း​ မ​ေြပာရံုရှိတာပ။ ကိုယ်​ေြပာလည်း​ ဘာမှမှ မလုပ်တာ။ ဘာမှြဖစ်စရာမရှိပါဘူး​ေနာ့​။ သူများ​မ​ေကာင်း​ေြကာင်း​ေတွ အထုပ်​ေြဖ​ေြဖြပြပီး​ သူကချည့်​ အမှတ်ယူလို့​ နံမယ်ြကီး​ချင်​ေနတယ် လို့​ စွပ်စွဲလာသူများ​အတွက်​ေတာ့​ အခု​ေရာပဲ ​ေနာက်​ေရာပဲ ဘယ်​ေတာ့​မှ မ​ေြဖရှင်း​ချင်ပါ။ ဒီလိုမှန်း​သိ အစကတည်း​က ကိုရီး​ယား​မင်း​သား​ေလး​ပံုတင်ထား​ြပီး​ ချစ်တံုး​ေလး​ လို့​ နံမယ် မှည့်​ထား​လိုက်ပါတယ်။

     ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ ကိုယ်​ေရး​သမျှစာထဲမှာ အဆိပ်အ​ေတာက်​ေတွ မပါ​ေစရဘူး​လို့​ေတာ့​ အာမခံနိုင်ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ သည်စာ​ေတွက တ​ေန့​ကျ သမီး​က​ေလး​ ဖတ်ရှုနား​လည်နိုင်​ေလာက်တဲ့​အခါ သူ့​အတွက် ဆံုး​မစကား​အ​ေနနဲ့​ သွန်သင်ချင်တဲ့​စိတ်နဲ့​ သူ့​အ​ေဖဆိုတာ ဘယ်လိုလူစား​မျိုး​လဲ ဘယ်လိုစိတ်​ေနစိတ်ထား​ရှိသလဲ လို့​ ခံစား​နား​လည်နိုင်​ေစဖို့​ ရည်ရွယ်တာကိုး​။ ဟိုး​အစတုန်း​က ​ေြပာခံ့​ဖူး​တဲ့​ စကား​ေလး​ ြပန်​ေကာက်ရရင် ​ေမှာ်ရံု​ေတာထဲမှာ သား​ေပျာက်ကို ​ေြခရာ​ေကာက်တဲ့​ မိဂဏ္ဘီြကီး​ဆီက ​ေြခရာချန်တဲ့​ အတတ်က​ေလး​သင်ြပီး​ သမီး​ေလး​အတွက် ​ေြခစလက်စက​ေလး​ေတွ ထား​ခဲ့​ချင်တယ်။ မ​ေန့​ကမှ အမှတ်မထင် သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ စာမျက်နှာ​ေပါ်က အိန္ဒိယအ​ေြကာင်း​ေတွ ဖတ်မိတဲ့​အခါ အရမ်း​စိတ်ဝင်စား​သွား​တဲ့​အထဲမှာ သည်း​ေြခြကိုက်က​ေလး​ တစ်ခုလည်း​ ပါလာသ​ေလ။

    ဂျဝါဟာလား​ေနရူး​ြကီး​က သူ့​သမီး​ အင်ဒီယာဂန္ဒီဆီကို ​ေထာင်ထဲက​ေန ​ေရး​ြပီး​ပို့​ခဲ့​တဲ့​ ချစ်သမီး​သို့​ ​ေပး​စာများ​ဆိုတာ ကမ္ဘာ​ေကျာ်တယ်ဆိုပဲ။ ဖတ်ချင်လိုက်တာဗျာ။ အဲဒီအထဲမှာ ခရစ်​ေတာ်မ​ေပါ်မီ နှစ်​ေပါင်း​ေြခာက်​ေထာင်​ေလာက်ကတည်း​က အစြပုခဲ့​တဲ့​ အိန္ဒိယနိုင်ငံြကီး​သမိုင်း​ေြကာင်း​နဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတွလည်း​ ပါသတဲ့​။ ​ေဒါ်ယင်း​မာြကီး​စာအုပ်လို ​ေနမယ်ထင်တယ်​ေနာ်။ အဲဒီသူငယ်ချင်း​ရဲ့​ စာမျက်နှာ​ေပါ်မှာ ကိုယ်မသိ​ေသး​တဲ့​ စိတ်ဝင်စား​စရာ​ေတွ အများ​ြကီး​ ဖတ်လိုက်ရလို့​ ​ေကျး​ဇူး​တင်လိုက်တာ။ ဒါ​ေဖ့​စ်ဘုတ်ြကီး​ရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​လည်း​ပါတာပဲ။ တိုး​ရှဲ့​ပါ။ သိုင်း​ကျူး​ပါ။ ခမ်း​စား​အမီး​ဒါး​ ပါ ​ေဖ့​ဘုတ်​ေရ။ ငယ်ငယ်တုန်း​က အင်ဒီယာဂန္ဒီြကီး​ကို ပန်ချာပီသက်​ေတာ်​ေစာင့်​ေတွ လုပ်ြကံလိုက်တယ် လို့​ သတင်း​စာထဲမှာ ဖတ်လိုက်ရတယ်။ ရာဂျစ်ဂန္ဒီကို တမီး​လ်မက​ေလး​က အ​ေသခံဗံုး​ခွဲလုပ်ြကံတာလည်း​ သိလိုက်တယ်။ သတင်း​စာထဲက​ေန မျက်စိထဲမှာ ဆံုး​သွား​ြပီး​ ဦး​ေနှာက်ထဲ ဝင်မလာဘူး​။ ဪ ဟတ်လား​ နဲ့​ ြပီး​သွား​တယ်။ ​

    ေဒါ်ယင်း​မာြကီး​စာအုပ်ကို ဘာသာြပန်လိုက်​ေတာ့​ တရုတ်နဲ့​ ကိုယ်နဲ့​ အဆက်အစပ်​ေတွ ြမင်မိလာရာက သူတို့​ အိန္ဒိယနဲ့​ေကာ ငါတို့​ ဘယ်လိုများ​ဆက်စပ်သလဲ မသိဘူး​ လို့​ သိချင်လာတယ်။ ပုဂံရာဇဝင် ပထမြမန်မာနိုင်ငံ​ေတာ်က ခရစ်​ေတာ် ​ေပါ်ြပီး​ ​ေတာ်​ေတာ်ြကာမှ စတာ။ တရုတ်ရာဇဝင် ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်က ခရစ်မ​ေပါ်မီ နှစ်​ေပါင်း​ တစ်ရာနှစ်ရာ​ေလာက်က စတာ။ အခု အိန္ဒိယရာဇဝင်ကျမှ ခရစ်မ​ေပါ်မီ အနှစ်​ေြခာက်​ေထာင်ဆို​ေတာ့​ မလွန်လွန်း​ဘူး​လား​ေအ။ အဲဒီထက် ပိုထူး​ဆန်း​တာက သူတို့​ယဉ်​ေကျး​မှုဟာ ဘယ်တုန်း​ကမှ အဆက်ြပတ်မသွား​တဲ့​ တဆက်တစပ်တည်း​ ယဉ်​ေကျး​မှုပါတဲ့​။ ဂရိတို့​ ​ေရာမတို့​၊​ ဥ​ေရာပတို့​ဆိုတာ ​ေကျာက်ြဖစ်ရုပ်ြကွင်း​သာသာ ​ေြခရာလက်ရာ ြပန်​ေကာက်​ေနရတာ။ အိန္ဒိယယဉ်​ေကျး​မှုက​ေတာ့​ ​ေရှး​အကျဆံုး​ေခတ်က​ေန သည်က​ေန့​တိုင်​ေအာင် ရှင်သန်​ေနဆဲပါ လို့​ ဆိုတယ်။

     ​ေြပာအား​ရှိလိုက်တာဗျာ။ ​ေနရူး​ြကီး​ အဲသလို​ေြပာနိုင်ဖို့​ အဲဒီပ​ေဝသဏီ အတီ​ေတ ​ေရှး​သ​ေရာအခါက အိန္ဒိယနိုင်ငံသား​ေတွအား​လံုး​ သူတို့​ ယဉ်​ေကျး​မှုကို ဆက်ခံထိမ်း​သိမ်း​လာခဲ့​ရတာကို​ေရာ ြမင်နိုင်ပါ့​မလား​ မသိဘူး​။ သည်က​ေန့​ေခတ်အခါ ကိုယ့်​လက်ထက်​ေရာက်လို့​ ကိုယ်ကဆက်ခံထိမ်း​သိမ်း​ြပီး​ ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ကို ယဉ်​ေကျး​မှုအ​ေမွ မ​ေပး​နိုင်ရင် သူတို့​ခမျာ အ​ေမြကီး​ကား​ယဉ်​ေကျး​မှု၊​ ကိုရီး​ယား​ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​ အ​ေဖမ​ေပါ်တဲ့​က​ေလး​များ​လို မျက်နှာငယ်​ေနရမှာ​ေပါ့​ေနာ်။ တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ြမန်မာယဉ်​ေကျး​မှုဆိုတာလည်း​ အဲသ​ေလာက် အစဉ်အလာြကီး​မား​တဲ့​ အင်အား​ြကီး​နိုင်ငံနှစ်ခုအြကား​မှာ ကိုယ့်​မူကိုယ့်​ဟန်နဲ့​ ခိုင်ခိုင်မာမာ ရပ်တည်ရှင်သန်လာခဲ့​ြကတာ ခု​ေတာ့​ြဖင့်​ ပါး​စပ်ရာဇဝင်​ေလး​ ြဖစ်ရ​ေတာ့​မယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ဘယ်​ေလာက်ပဲ အစဉ်အလာနဲ့​ ဆက်ခံထိန်း​သိမ်း​နိုင်တယ်ဆိုဦး​ေတာ့​ သူတို့​ မဇ္ဈိမအရပ်မှာပွင့်​ေတာ်မူခဲ့​တဲ့​ ဗုဒ္ဓသာသနာ​ေတာ်​ေတာင်မှ အာ​ေသာကမင်း​ြကီး​ေနာက်ပိုင်း​ သိပ်မြကာလိုက်ဘူး​။ စစ်တိုက်ြပီး​သိမ်း​ပိုက်သာသနာြပုတဲ့​ ဘာသာ​ေတွ​ေြကာင့်​ ​ေပျာက်ကွယ်သွား​ြပီး​ အ​ေရှ့​ေတာင် အာရှဘက်ကို ဆင်း​လာရတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။

    အင်ဒိုနီး​ရှား​၊​ ဂျာဗား​ကျွန်း​ေတွအထိ ြပန့်​နှံ့​ခဲ့​ရ​ေပမယ့်​ သည်က​ေန့​အခါမှာ​ေတာ့​ ​ေစတီဂူ​ေကျာင်း​ ​ေရှး​ေဟာင်း​အ​ေဆာက်အဦများ​မှာသာ အမှတ်တရအြဖစ် ကျန်ရစ်​ေလ​ေတာ့​တယ်။ ကုလား​ ကုလား​နဲ့​ တကုလား​တည်း​ကုလား​ေနလိုက်တာ နင်တို့​ ရှိခိုး​ေနတဲ့​ဘုရား​ေကာ ကုလား​ မဟုတ်လို့​ ဘာလဲဆိုရင် ြငင်း​စရာ မရှိ​ေပါင်ဗျာ။ သကျသာကီဝင်မင်း​မျိုး​ဆိုတာ မဇ္ဈိမအရပ်က လာတာဆို​ေတာ့​ ကုလား​လို့​ေခါ်ချင်လည်း​ ကုလား​ပဲ​ေပါ့​။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ရှိခိုး​ေနတာ ကုလား​ဆိုတဲ့​ သာကီဝင်မင်း​မျိုး​မို့​လို့​ ရှိခိုး​ေနတာမှ မဟုတ်တာ။ ဘုန်း​ေတာ်အနန္တ၊​ ကံ​ေတာ်အနန္တ၊​ ဉာဏ်​ေတာ်အနန၊​္တ တန်ခိုး​ေတာ်အနန္တ နဲ့​ ကိုး​ပါး​ေသာ ဂုဏ်​ေတာ်​ေတွကို ြကည်ညိုလျက် ရှိခိုး​ဦး​တင်​ေနတာပဲဟာ။ ရှင်ဘုရင်​ေတွ ဘုရား​နဲ့​ ​ေဆွမျိုး​စပ်ချင်လို့​ တ​ေကာင်း​အဘိရာဇာ တို့​ဗမာသာကီ မျိုး​နွယ်မှန်သည်လို့​ စပ်ချင်တိုင်း​စပ်ခဲ့​ြက​ေပမယ့်​ အဲဒီအဘိရာဇာြကီး​ မလာခင်ကတည်း​က ြမန်မာြပည်သူ​ေတွက ရှိနှင့်​တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ ဘယ်လိုပဲ ြဖစ်ြဖစ် ြငင်း​လို့​မရတဲ့​အချက်က​ေတာ့​ သာသနာအ​ေမွရယ်၊​ ထီး​ဆက်နန်း​လျာအ​ေမွရယ်က​ေတာ့​ အိန္ဒိယက အ​ေမွဆက်ခံလာတာ​ေပါ့​ေနာ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ပထမဦး​ဆံုး​ သရဏဂံုတည်သူ ဥပသိကာြကီး​ တဖုဿနဲ့​ ဘလ္လိကတို့​ ဆံ​ေတာ်ရှစ်ဆူကို ​ေစတီတည်တာက​ေတာ့​ ြမန်မာ့​ေြမ​ေပါ်မှာ ြဖစ်ပါသဗျား​။

    သ​ေဘင်္ာနဲ့​ ပင့်​ေဆာင်လာတဲ့​ ဘုရား​ရှင်ဆံ​ေတာ်ကို ဗိုလ်တစ်​ေထာင်ကမ်း​နား​က​ေန ရင်ဝ​ေရြမုတ်တဲ့​တိုင်​ေအာင် ဆီး​ြကိုပူ​ေဇာ်သူ ဥက္ကလာပမင်း​တရား​ြကီး​ဟာ ဆံ​ေတာ် မ​ေရာက်မီကတည်း​က ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တစ်​ေယာက်ြဖစ်​ေနလို့​ေပါ့​။ ဒီလိုဆိုရင် ရှင်အရဟံမ​ေထရ်ြမတ် နဲ့​ သီရိဓမ္မာ​ေသာကမင်း​ြကီး​ရဲ့​ ​ေသာဏ ဥတ္တရမ​ေထရ်ြမတ်များ​ ြမန်မာြပည်ကို ဗုဒ္ဓသာသနာ သယ်​ေဆာင်လာတယ်ဆိုတာ သိပ်များ​ ​ေနာက်ကျလွန်း​ေနမလား​ဗျာ။ တို့​ေတွက ဘုရား​ပွင့်​ြပီဆိုတာနဲ့​ ဆံ​ေတာ်အ​ေမွ သရဏဂံုအ​ေမွရလိုက်​ေပတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ ​ေတာက်။ ဥက္ကလာပမင်း​ြကီး​ ​ေကျာက်စာ​ေလး​ဘာ​ေလး​ ထွင်း​မသွား​တာ နာသကွယ်။

    နှုတ်တစ်ရာ စာတစ်လံုး​ဆိုတာ အဲဒါ​ေြပာတာ​ေပါ့​။ သူ့​ခြမာ သိြကား​မင်း​ကို အ​ေဖ​ေတာ်လိုက်လို့​ သမိုင်း​ဘဝက​ေန ဒဏ္ဍာရီထဲ ဇာတ်​ေလျှာသွား​ရတယ်။ (ဒါလည်း​ သင်ခန်း​စာယူြကပါ ဘိုး​ေတာ်ဘ​ေတာ်တို့​ရယ်။ စတိုရီ​ေတွ မိတ်ကပ်လုပ်ချင်​ေတာင် ယုတ္တိ​ေတာ့​ မလွတ်​ေစနဲ့​။ ဟုတ်ပလား​) မဇ္ဈိမ​ေဒသက ဗုဒ္ဓသာသနာအ​ေမွဟာ အိန္ဒိယမှာ မကျန်ခဲ့​ေပမယ့်​ အဲဒီနား​က နီ​ေပါ၊​ ဘူတန် နဲ့​ တိဘက်​ေတွမှာ အသွင်တစ်မျိုး​နဲ့​ ခိုင်ခိုင်မာမာ ကျန်ရစ်​ေနပါ​ေသး​တယ်။ အဓိကက​ေတာ့​ ဗုဒ္ဓဘာသာဘုန်း​ေတာ်ြကီး​များ​ဟာ နိုင်ငံ​ေရး​ကို ဝင်​ေရာက်စွက်ဖက်​ေလ့​မရှိလို့​၊​ စစ်​ေရး​နဲ့​ ဘာသာကို အကာအကွယ်မယူတတ်လို့​ တြခား​သတ်ြဖတ် ​ေမာင်း​ထုတ်မယ့်​ သာသာ​ေတွကို ဓါး​ဓါး​ချင်း​ လှံလှံချင်း​ ဘယ်​ေတာ့​မှ မတွန်း​လှန်ပဲ အ​ေလျာ့​ေပး​ြပီး​ ယံုြကည်သူကိုသာ ယံုြကည်ရာ ​ေဟာ​ေြပာဆံုး​မမယ်။

    ဘယ်သူမှ ယံုြကည်သူမရှိရင် ကိုယ့်​ဘာသာ ယံုယံုြကည်ြကည် ကျင့်​ြကံအား​ထုတ်မယ်ဆိုတဲ့​ စိတ်နဲ့​ေနပါတယ်။ (မယံုရင် ဒလိုင်း​လား​မား​ြကီး​ကို ြကည့်​ပါဗျ)။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တစ်​ေယာက်ကို အိမ်​ေထာင်ြပုမိလို့​ ကိုယ့်​ဗုဒ္ဓဘာသာထဲကို ​ေြပာင်း​မှြဖစ်မယ်ဆိုတဲ့​ ဓ​ေလ့​ကလည်း​ ကျား​ကျား​မမ ရှိကို မရှိပါဘူး​။ ဝိသာခါတို့​ေခတ်ကတည်း​က မရှိတာ။ ကိုး​ကွယ်ရာဆိုတာ ​ေခါင်း​ေပါ်မှာထား​တာ။ ခါး​ေအာက်မှာထား​တာ မဟုတ်ဘူး​။ ဘာသာြခား​ေတွ အိမ်​ေထာင်ကျြပီး​ ဗုဒ္ဓဘာသာ​ေြပာင်း​လာတာဟာ အင်မတန်ြဖစ်​ေတာင့်​ြဖစ်ခဲ​ေပမယ့်​ ြဖစ်လာရင် ဘယ်လိုဖိအား​ေပး​လို့​မှ မဟုတ်ဘူး​။ သူကိုယ်တိုင် ယံုြကည်လာလို့​ပဲ။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​ေတွက ဘာသာမတူသူ​ေတွကို အလကား​ေနရင်း​ အမုန်း​ပွား​ြပီး​ လူမျိုး​တုန်း​ လက်စ​ေပျာက်​ေအာင် သတ်ချင်​ေနပါတယ်ဆိုတာ ဘုရား​ပွင့်​ေတာ်မူစဉ်အခါကစလို့​ သည်က​ေန့​ထိတိုင်​ေအာင် ဘယ်မှာမှ မရှိခဲ့​ဖူး​ဘူး​။

    မိုး​ကျ​ေရွှကိုယ်​ေတွ မဟုတ်လို့​ သူ့​မှာ​ေရာ ကိုယ့်​မှာပါ ရာဇဝင်​ေတွရှိတယ်။ ြပန်ဖတ်ြကည့်​လိုက်တာနဲ့​ ဘယ်သူက ဘယ်အစား​လဲ သိနိုင်ြပီး​သား​။ ​ေြပာသား​ပဲ။ ပံု​ေြပာမယ်ြကံရင်လည်း​ ယုတ္တိရှိရှိ​ေလး​ လုပ်ြကပါလို့​။ သူတို့​အိန္ဒိယသမိုင်း​ကို ဖတ်ြကည့်​မိတဲ့​အခါ မျက်လံုး​ြပူး​ရံုတင် မဟုတ်ဘူး​။ ပါး​စပ်ပါ အ​ေဟာင်း​သား​ ြဖစ်သွား​တယ်။ စစ်ပွဲ​ေတွ စစ်ပွဲ​ေတွဆိုတာ မနည်း​ဘူး​။ အာ​ေသာကမင်း​ြကီး​ေတာင် စစ်ပွဲက​ေန အကျွတ်တရား​ရသွား​ြပိး​ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြဖစ်လာတာ။ မင်း​ဆက်​ေတွ မင်း​ဆက်​ေတွကလည်း​ နည်း​မှ မနည်း​ပဲ။ အိန္ဒိယ​ေြမ​ေပါ်မှာ ​ေသွး​ေချာင်း​စီး​ရတဲ့​ အ​ေြကာင်း​ရင်း​ဟာ ဘုရား​ရှင်လက်ထက်က ကပ္ပိလနဲ့​ ​ေကာလိယတို့​လို ​ေရအတွက် ြဖစ်ရတဲ့​ စစ်ပွဲ​ေတွ မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​ဆီက ဘုရင်မင်း​တရား​ြကီး​ေတွလို အာဏာစက်ြဖန့်​ကျက်ဖို့​ ြဖစ်ရတာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ ဘာသာအယူဝါဒ မတူတဲ့​အတွက် ြဖစ်ရတဲ့​ စစ်ပွဲ​ေတွက များ​တယ်။ အဂင်္လိပ်အုပ်ချုပ်တဲ့​ အိန္ဒိယအင်ပါယာက​ေန ြမန်မာနိုင်ငံက ခွဲ​ေရး​ နဲ့​ ပဲ့​ထွက်သွား​တာ ဘာြပဿနာမှ မရှိဘူး​။ အစကတည်း​က လူမျိုး​ချင်း​လည်း​ မတူဘူး​။

    သီး​ြခား​တစ်နိုင်ငံစီ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​ အိန္ဒိယနိုင်ငံ လွတ်လပ်​ေရး​ရြပီး​မှ ဘာသာ​ေရး​ကို အ​ေြကာင်း​ြပုြပီး​ ပါကစ္စတန်နိုင်ငံတို့​၊​ ဘဂင်္လား​ေဒ့​ရှ်တို့​ ပဲ့​ထွက်သွား​ရတာက​ေတာ့​ လွယ်လွယ်နဲ့​ မဟုတ်ဘူး​။ အတိုက်အခံ အ​ေသအ​ေပျာက် ​ေြမာက်များ​စွာရှိခဲ့​တယ်။ အဲဒီထဲမှာမှ ဆစ်ခ်လူမျိုး​ေတွ​ေနတဲ့​ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်ြကီး​ဟာ ထက်ြခမ်း​ကွဲြပီး​ တစ်ပိုင်း​စီပါသွား​တဲ့​အခါ နှစ်ြခမ်း​စလံုး​ စိတ်မချမ်း​သာြကဘူး​။ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်ဆိုတာ အိန္ဒိယ​ေြမပံုမှာ ြကည့်​လိုက်ရင် ဟိုး​ ​ေြမာက်စူး​စူး​က ပန်ချာပီဦး​ေပါင်း​ထုပ်က​ေလး​တင်ထား​သလို အြပင်ထွက်​ေနတဲ့​နယ်က​ေလး​။ ဓါတ်ပံု​ေတွထဲမှာ ြကည့်​ရင် အင်မတန်သာသာယာယာနဲ့​ ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ရှိတဲ့​အရပ်။ ကာလကတ္တား​ေရာက်တုန်း​က ​ေတာင်ြမို့​မှာ စား​ဖူး​တဲ့​ ပန်ချာပီြကက်​ေြကာ်ဆိုတာ လက်ြကိတ်မဆလာ ငရုတ်သီး​မှုန့်​က​ေလး​နဲ့​ ​ေြကာ်ထား​တာ ဘယ်လိုအရသာရှိမှန်း​မသိဘူး​။

    ငယ်ငယ်က စိန်​ေပါ​ေကျာင်း​နံ​ေဘး​မှာ ဆစ်ဘုရား​ရှိခိုး​ေကျာင်း​နဲ့​ ဂုရုနာနတ်သ်​ေဆး​ခန်း​က​ေလး​မှာ ပန်ချာပီ​ေတွ ြမင်ဖူး​တယ်။ က​ေလး​မို့​ မုတ်ဆိတ်ြကီး​ေတွ ​ေဘာင်း​ထုပ်ြကီး​ေတွ ​ေြကာက်​ေပမယ့်​ ​ေပါင်း​ြကည့်​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် သ​ေဘာ​ေကာင်း​တဲ့​သူ​ေတွ။ အဲဒီအရပ်ကလူ​ေတွက အြကမ်း​ဖက်သမား​ေတွရှိသတဲ့​ဗျာ။ စစ်​ေသွး​ြကွ​ေတွ ​ေနတဲ့​အရပ်တဲ့​။ ဟုတ်တယ် မဟုတ်တယ်​ေတာ့​ ကိုယ်မ​ေရာက်ဖူး​လို့​ ဘယ်သိပါ့​မလဲ။ စာထဲမှာဖတ်ရတာ​ေတာ့​ ပန်ချာပီစစ်​ေသွး​ြကွ​ေတွဟာ အိန္ဒိယကို ​ေတာ်လှန်ဖို့​ ​ေရွှဘုရား​ေကျာင်း​ြကီး​ထဲမှာ လက်နက်များ​စွာနဲ့​ အခိုင်အမာ တပ်စွဲ​ေနပါသတဲ့​။ ကံဆိုး​သူမယ်ရှင်က​ေလး​က​ေတာ့​ အဲဒီအချိန် ဝန်ြကီး​ချုပ်ြဖစ်​ေနတဲ့​ အင်ဒီယာဂန္ဒီပါပဲ။ သူ့​ခမျာ ဇာတာစန်း​လဂ် ညှိုး​မှိန်ချိန်မို့​ ​ေနာက်ဆံုး​ေရွး​ေကာက်ပွဲမှာ​ေတာင် မဲခိုး​ပါတယ်ဆို တရား​စွဲခံရလို့​ ​ေရှး​ေရှ့​က သိက္ခာ​ေတွ သိပ်မကျန်ချင်​ေတာ့​ဘူး​။

    အခု ​ေရွှဘုရား​ေကျာင်း​ထဲမှာ လက်နက်​ေတွ ရှိတယ်တဲ့​ ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။ (တို့​ဆီက​ေတာ့​ ပလီထဲက လက်နက်​ေတွမိလည်း​ ဟိုဘက်ကလိုလို သည်ဘက်ကလိုလို ​ေြကြငာပလိုက်​ေတာ့​ ​ေအး​ေရာ။ ရန်မီး​မပွား​ေတာ့​ဘူး​ေပါ့​။ အ​ေသအ​ေပျာက် ​ေြကြငာရင်​ေတာင် လူစုလူ​ေဝး​ြကီး​ထဲမှ လို့​ပဲ ​ေြပာတာ။ ပညာ​ေတွ ပညာ​ေတွ) မှား​တယ်မှန်တယ်က​ေတာ့​ သူတို့​နိုင်ငံ သူတို့​ကသာ ပိုသိ​ေပလိမ့်​မယ်။ အြဖစ်အပျက်က​ေတာ့​ ​ေရွှ​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​ကို အလံုး​အရင်း​နဲ့​ ဝင်စီး​လိုက်တာ ဘာသာ​ေရး​အထွဋ်အြမတ်​ေန့​ြကီး​မို့​ အြပစ်မဲ့​ြပည်သူ​ေထာင်​ေပါင်း​များ​စွာ ​ေသရှာသတဲ့​။ အြပင်ပန်း​ြကည့်​ရင်​ေတာ့​ အင်ဒီယာဂန္ဒီအာဏာမက်လို့​၊​ နံမည်​ေကာင်း​ရချင်လို့​၊​ ြကမ္မာငင်လို့​ အဲသလို လူမဆန်တဲ့​အမှုကို ရက်ရက်စက်စက် ကျူး​လွန်တာပဲ လို့​ ထင်စရာရှိပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူ့​ေနရာက တဆိတ်ဝင်​ေတွး​ြကည့်​ရ​ေအာင်ဗျ။

    အာရှတိုက်မှာ တစ်ကမ္ဘာလံုး​ကသိြကတဲ့​ မိန်း​မသား​ဆိုလို့​ သူ့​အြပင် သူ့​အရင်က မရှိခဲ့​ဖူး​ပါဘူး​။ အိန္ဒိယနိုင်ငံ​ေရး​ေလာကအ​ေြကာင်း​ကိုလည်း​ သူ့​ေလာက် ထဲထဲဝင်ဝင် သိနိုင်မယ့်​သူ မရှိဘူး​။ ​ေထာင်ထဲကို ဝင်လိုက်ထွက်လိုက်နဲ့​ လုပ်လာခဲ့​တဲ့​ သူ့​အ​ေဖ၊​ မိန်း​မသား​ြဖစ်လျက် ခင်ပွန်း​သည်အတွက် တိုက်ပွဲဝင်ခဲ့​ရတဲ့​ သူ့​အ​ေမကို ကိုယ်တိုင်ခံစား​ခဲ့​ဖူး​တဲ့​ အိန္ဒိယအမျိုး​သမီး​ငယ်က​ေလး​ဟာ အာဏာကို အသက်ထက် ငမ်း​ငမ်း​တက် မက်​ေမာလိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။ သို့​ေသာ် သူ့​အသက်ထက် မက်​ေမာတာတစ်ခုရှိလို့​သာ အဲဒီအလုပ်ကို သူလုပ်တာ​ေနမှာ။ နိုင်ငံအတွက်လား​။ ပါတီအတွက်လား​ဆိုတာ​ေတာ့​ သူမှပဲ သိလိမ့်​မယ်။

    ကိုယ်ချင်း​စာစိတ်နဲ့​ ​ေတွး​ြကည့်​မယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ သူဟာ သူ့​အ​ေဖတစ်ဘဝလံုး​ အရင်း​တည်လာခဲ့​တဲ့​ လွတ်လပ်​ေသာ အိန္ဒိယြပည်​ေထာင်စုြကီး​ မြပိုကွဲ​ေစချင်လို့​ သူ့​အသက် သူ့​နံမယ်နဲ့​ ရင်း​လိုက်တာ ြဖစ်​ေလမလား​ပဲ။ သူ့​ေချွး​မအဆိုအရ​ေတာ့​ ​ေရွှ​ေကျာင်း​ကိစ္စြပီး​ကတည်း​က သူအသတ်ခံရ​ေတာ့​မယ်မှန်း​သိလို့​ စကား​ကုန်​ေအာင် ​ေြပာဆို မှာြကား​ထား​ခဲ့​ြပီး​သား​။ ဒါ​ေတာင်မှ သူ့​ကိုယ်ရံ​ေတာ် ဆစ်ခ်လူမျိုး​နှစ်​ေယာက်ကို သူများ​အြကံ​ေပး​တဲ့​ြကား​က အတိုက်အခံလုပ်ြပီး​ အနား​မှာ ထား​ြမဲထား​တာဟာ ​ေသရမှာကို သိက္ခာကျရမှာ​ေလာက် မ​ေြကာက်ဘူး​လို့​ သိသာ​ေနတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ သိက္ခာကျရမှာထက် အိန္ဒိယြပိုကွဲမှာကို ပို​ေြကာက်လို့​ ြပတ်ြပတ်သား​သား​ ဆံုး​ြဖတ်သွား​တယ် ထင်ပါရဲ့​။ စိတ်ဓါတ်ကို သ​ေဘာကျတယ်ဗျ။ လုပ်ပံုကိုင်ပံုကို သ​ေဘာမတူဘူး​။ ကျုပ်သာ​ေဗဒင်ဆရာဆို အခါြကီး​ရက်ြကီး​ကို ဘယ်​ေရွး​ေပး​ပါ့​မလဲ။

    အိန္ဒိယမှာ ပုဏ္ဏား​အဲ​ေလာက်ပဲ ရှား​ပါး​သလား​ဗျာ။ ခွဲထွက်​ေရး​ြကိုး​စား​တဲ့​ ဆစ်ခ်လူမျိုး​ စစ်​ေသွး​ြကွ​ေတွဟာ ပန်ဂျပ်ြပည်နယ်က ပန်ချာပီြပည်သူအ​ေပါင်း​ကို ဘယ်​ေလာက်အထိ ကိုယ်စား​ြပုနိုင်တယ် မြပုနိုင်တယ် မသိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေရွှ​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​ကို ဝင်​ေရာက်စီး​နင်း​တဲ့​အခါမှာ ဘုမသိဘမသိ အသက်ဆံုး​ရှံုး​ရတဲ့​ ဘာသာ​ေရး​ကိုင်း​ရှိုင်း​သူ ြပည်သူအများ​ခမျာ ​ေြမဇာပင် ြဖစ်ရရှာတယ်။ အခဲမ​ေြကနိုင်လို့​ ဝန်ြကီး​ချုပ်ကို လုပ်ြကံြပီး​တဲ့​အခါမှာ စီစဉ်သူ​ေတွ ဘယ်​ေလာက်များ​ ဝမ်း​ေြမာက်ဝမ်း​သာ ြဖစ်ရသလဲ​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေနာက်ဆက်တွဲ လူသတ်ပွဲ​ေတွမှာ​ေတာ့​ ရက်ရက်စက်စက် ​ေသွး​ေချာင်း​စီး​ရတာ ဘာမှ မဆိုင်တဲ့​ အြပစ်မဲ့​ဆစ်ခ်လူမျိုး​ေတွချည့်​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ Collateral Damage ဆိုတာ မလွှဲမ​ေရှာင်သာပါဘူး​ လို့​ ​ေပါ့​ေပါ့​တန်တန်သ​ေဘာထား​ရင် အြကမ်း​ဖက်ဝါဒဆိုတာ ဘယ်​ေတာ့​မှ အဆံုး​သတ်မယ် မထင်ပါဘူး​။

     ဂျူး​ေတွဘက်က ဟစ်တလာကို နား​လည်​ေပး​ဖို့​ခက်သလို၊​ ပန်ချာပီ​ေတွလည်း​ အင်ဒီယာကို ချစ်ဖို့​ ခဲယဉ်း​မှာ အမှန်ပဲ။ ရခိုင်​ေတွကျမှ သည်း​ခံလိုက်ပါ သူြကီး​ရယ်။ သည်း​ခံလိုက်ပါ သူြကီး​က​ေတာ် လာလုပ်တာကလည်း​ လွယ်ဘူး​ထင်တယ်​ေနာ်။ လူအခွင့်​အ​ေရး​ဆိုတာ အကန့်​အသတ်ရှိတယ်။ သူတပါး​၏အခွင့်​အ​ေရး​ကို မထိခိုက်သည်အထိ တဲ့​။ မိမိရဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ဟာ သူတပါး​အခွင့်​အ​ေရး​ စတဲ့​ေနရာမှာ ဆံုး​တယ်။ ဒီ​ေခါင်း​စဉ်ြကီး​တပ်ြပီး​ လုပ်စား​ေနတဲ့​သူ​ေတွကို ဘုန်း​ြကီး​စာချ​ေနရဦး​မှာလား​။ ကျား​ကျား​မီး​ယပ်ကွယ်။ ြပင်သစ်စကား​ပံု တစ်ခုရှိတယ်ဗျ။ ကိုယ့်​အိ်မ်ကိုယ်ချစ်ရင် ခဏခဏ ခရီး​ထွက်​ေပး​ပါတဲ့​။ သူများ​အရပ်​ေတွ ​ေရာက်​ေတာ့​ ကိုယ့်​အိမ်​ေကာင်း​ကွက်က​ေလး​ေတွ ​ေတွ့​ေတွ့​လာြပီး​ အိမ်ကို ပိုပို ချစ်လာသတဲ့​။ ​ေကာင်း​ကွက်မရှိ​ေတာင် အိမ်နဲ့​ေဝး​ေတာ့​မှ အိမ်ကို လွမ်း​ရ​ေကာင်း​မှန်း​သိမယ်​ေလ။ တရုတ်ြပည်ြကီး​ ပတ်​ေမျှာ်လိုက်၊​ အိန္ဒိယြပည်ြကီး​ လှည့်​ေညှာ်လိုက်၊​ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်က လူြကီး​ေတွကို​ေတာ့​ သည်လိုပဲ နှက်​ေဆာ်​ေန​ေတာ့​မှာလား​ လို့​ မထင်​ေစချင်ပါဘူး​။ အခုမှပဲ ကိုယ့်​လူြကီး​ေတွ ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​သလဲ သိတာပါ။

    ဂယ်​ေြပာတာ။

    မပလီပါဘူး​။

    အစက​ေတာ့​ တို့​ေဖတို့​ဘများ​ တယ်လည်း​ရက်စက်သကိုး​လို့​ ​ေတွး​တယ်။ သူများ​အိမ်သွား​လည်ြကည့်​ေတာ့​မှ ​ေရွှ​ေဖာ့​လံုး​နဲ့​ ဆံုး​မသကိုး​လို့​ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေတာ့​တယ်။ မိုး​ေပါ်​ေထာင်​ေဖာက် ​ေြခာက်ပစ်လှန့်​ပစ်​ေလာက်​ေတာ့​ သစ်ပင်​ေပါ်တက် ​ေခါင်မိုး​ေပါ်တက်​ေနတဲ့​သူ​ေတွ အနည်း​အကျဉ်း​ထိတာ ဘာဆန်း​သလဲ။ တီအန်နန်မင်စကွဲယား​လို ဘူဒိုဇာနဲ့​ ထိုး​မယူရ​ေသး​ဘူး​။ နာဠာဂီရိြကီး​ ကုလား​ဘုရား​ပွဲလွှတ်လိုက်သလို ​ေထာင်​ေပါင်း​များ​စွာ ဆိုတဲ့​စာရင်း​ တက်မလာ​ေသး​ဘူး​။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​ ​ေတာ်​ေသး​ရဲ့​။

    နာဂစ်မှာ သိန်း​နဲ့​ချီတာ ဘယ်လိုကယ်ရမှန်း​မသိလို့​ပါ။ ဘတို့​ အြပစ် ဟုတ်ပါဘူး​။ ဒါ​ေပသိ တစ်ခု​ေတာ့​ ​ေတွး​ြကည့်​မိတယ်ဗျ။ အဲသလို လူ​ေတွရာ​ေထာင်ချီြပီး​ မြဖစ်မ​ေန ထိန်း​သိမ်း​ရမယ့်​အြဖစ်ကို ​ေရာက်လာြပီဆိုြကပါစို့​ဗျာ။ မဆိုစ​ေကာင်း​ ဆိုစ​ေကာင်း​ အင်ဒီယာဂန္ဒီြကီး​လို​ေပါ့​။ ဘာဘာ ဘာမှ မသိဘူး​။ အထက်က လုပ်ဆိုလို့​ လုပ်လိုက်တာပဲ။ ဘာမှလာမ​ေြပာနဲ့​ သိချင်သူ့​သွား​ေမး​။ ဆိုတာမျိုး​ထက်စာရင် ဘယ်အတွက်လုပ်တယ်။ ဘယ်သူ့​အတွက်လုပ်တယ်။ ဘယ်လိုအကျိုး​အြမတ်မျိုး​ကို ​ေမျှာ်ကိုး​လို့​ လုပ်ရတယ်ဆိုတာ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အရင်​ေမး​ြကည့်​ရင် မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​။ ဒါမှ ကိုယ့်​အသက်စွန့်​ရတယ်ဆိုရင်လည်း​ တိုင်း​ြပည်အတွက် အသက်စွန့်​ရတယ် လို့​ ​ေသ​ေသချာချာ သိသွား​ရတာ​ေပါ့​။

    အမျိုး​ ဘာသာ သာသနာအတွက်ဆိုြပီး​ သူများ​က ရှို့​ေပး​တိုင်း​ေလာင်ရတဲ့​မီး​ေတွ များ​လွန်း​လို့​ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် ​ေဝဖန်ရစ်ြကပါဦး​ လို့​ အြကံ​ေပး​ချင်ပါတယ်။ ဟုတ်တယ်ထင်လည်း​ သ​ေဘာရှိ​ေပါ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.