• “ြပည်​ေထာင်စုကိုချစ်”

    သီချင်း​မှန်ရင် စိမ်း​စိမ်း​ကျက်ကျက် အကုန်နား​ရည်ဝလွယ်လို့​ တခါတ​ေလ​ေတာ့​လည်း​ ကိုယ်ကသာ အဲဒီသီချင်း​ြကီး​ မုန်း​စရာ​ေကာင်း​လိုက်တာလို့​ ထင်​ေနတာ။

    တကယ်တမ်း​ အစအဆံုး​ရ​ေနမှန်း​ ​ေယာင်​ေယာင်ြပီး​ ညည်း​မိမှပဲ သတိရြပီး​ ဖွဟဲ့​ ဖွ ဖွ ြပန်လုပ်ယူရတယ်။ အထူး​သြဖင့်​ အတင်း​ြကီး​ နား​မယဉ်ယဉ်​ေအာင် ခဏခဏ အသံလွှင့်​ေပး​တဲ့​ သီချင်း​မျိုး​ေတွပါ။

    “တာဝန် ဝတ္တရား​ အသိစိတ်ဓါတ်နဲ့​ ​ေစတနာ​ေတွညီ၊​ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ စွမ်း​အား​ြပလို့​ ​ေပျာ်ရွှင်မဆံုး​သည်။ ​ေရသာမခိုတမ်း​ ဇွဲလံု့​လနဲ့​ အြပိုင်နွှဲမည်။ ြမန်မာ့​နည်း​ြမန်မာ့​ဟန် လမ်း​စဉ်​ေအာင်ရမည်။”

     ဆိုတဲ့​ သီချင်း​မျိုး​ေတွ​ေပါ့​။

     “စက်ရံု အလုပ်ရံု၊​ ထုတ်ကုန်ပစ္စည်း​ တိုး​ပွား​ရ​ေအာင် ြကံ​ေဆာင်ကာြကိုး​စား​လို့​ ရနိုင်ပါသည်။ ကာယအား​ကိုယ်စီ ဉာဏအား​တူညီ ညီညွတ်မှု အဓိပ္ပါယ်​ေဖာ်​ေဆာင်မည်။” 

    တဲ့​။ အဲဒါ ဘာ​ေြပာမှန်း​မသိခင်ကတည်း​က စာ​ေရး​တဲ့​ခံုကို ​ေပတံ​ေစာင်း​နဲ့​ ​ေခါက်ြပီး​ ဆိုတတ်တဲ့​သီချင်း​။ ​ေဒါ်မာမာ​ေအး​ြကီး​ဆိုတဲ့​

    “​ေမာင် .. ​ေမာင် ..။ တကယ်အလုပ်သမား​ဆိုရင် ဒီကပင် စတင် ချစ် ချစ်ပါရ​ေစရှင်။ အနား​မှာချဉ်း​ကပ်လို့​ ပါး​ချင်း​အပ်ကာ ​ေြပာချင်ပါသည်။ တိုင်း​ြပည်အတွက် ကုန်ထုတ်နှုန်း​ပိုမိုတက်​ေအာင် ​ေဆာင်ရွက်စမ်း​ပါလို့​အတည်။”

     ဆိုတာ ရှိ​ေသး​တယ်။ ခိုင်း​လို့​သာ ဆိုရတယ် ထင်ရဲ့​။ အဲဒီအချိန်က သူလည်း​ဆိုရတာ ဘယ်​ေလာက်ရှက်​ေနမလဲမသိဘူး​။ ကိုယ်လည်း​ နား​ေထာင်ရတာ ရှက်စရာ။ ဒါ​ေပသိ ဘယ်လိုဘယ်လို နား​စွဲသွား​မှန်း​ မသိဘူး​။ အစအဆံုး​ကိုရ​ေရာ။ တခါတခါ​ေတာ့​လည်း​ သီချင်း​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။

     “နိုင်ငံ​ေတာ် ြပိုကွဲမယ့်​ အ​ေြခအ​ေနကို တို့​လက်မခံနိုင်ပါ..။” 

    ဆို စာ​ေြကာင်း​လိုက်ြကီး​ အသံထည့်​ဆိုတဲ့​ စိမ်း​မို့​မို့​ အသံြကီး​ နား​ထဲက ​ေဖျာက်မရဘူး​။ “ြပည့်​အင်အား​သည် ြပည်တွင်း​မှာသာရှိသည်။” ဆိုတဲ့​ ခင်စိုး​ဝင်း​ အသံြကီး​လို​ေပါ့​။ ဂီတဆိုတာ ဝါဒြဖန့်​စရာ လက်နက်တစ်ခုလို့​ ထင်ပံုရပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဂါထာ​ေပး​တိုင်း​ ​ေတး​ြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ ခိုင်း​လို့​ပဲဆိုဆို၊​ နား​ေယာင်လို့​ပဲ ညည်း​ညည်း​။

    သ​ေဘာတရား​ဆိုတာကို အဲသလိုနည်း​နဲ့​ ​ေခါင်း​ထဲရိုက်သွင်း​ရင်​ေတာ့​ ဒီဘက်နား​ကဝင်လို့​ ဟိုဘက်နား​ကထွက်သွား​မှာ။ ဒီလို​ေြပာလို့​ ​ေပါ်လစီသီချင်း​ဆိုတာ အနှစ်အရသာ မရှိဘူး​လို့​ မဆိုလိုပါဘူး​။ ဆရာ​ေရွှတိုင်ညွန့်​ ​ေဆး​ရံု​ေပါ်က​ေန​ေရး​ေပး​သွား​တဲ့​ ဇာတိမာန်သီချင်း​ဆို ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​လဲ။

    “ဗမာဇာနည်အချင်း​တို့​ ဒါ ဗမာြပည်။ မဟာသာကီမင်း​မှ မျိုး​နွယ်ဆင်း​သည်။ သမ္ဘာတာရှည်လင်း​ဖို့​ အာဏာပိုင်နန်း​တည် ဒါ ဗမာြပည် သိ​ေစမည်။” 

    တဲ့​။ ​ေဒါ်မာမာ​ေအး​ြကီး​ရဲ့​ “ဂနိုင်​ေြခ ြမိုင်​ေြခ​ေတာ သာ​ေမာဖွယ်ရာ..။” ဆို ြကား​လိုက်ရင် ြကက်သီး​ေမွး​ညင်း​ေတာင် ထတယ်။ အဲလိုပဲ နား​ဝင်ြငိမ့်​ေြငာင်း​တဲ့​ ​ေပါ်လစီသီချင်း​တစ်ပုဒ်ရှိတယ်။ သတင်း​လာခါနီး​ အဲဒါက​ေလး​ြကား​လိုက်ရင် တီဗီပိတ်မလို့​ လုပ်​ေနရင်း​က အသာ​ေလး​ ဆံုး​ေအာင်နား​ေထာင်ြပီး​မှ ြပည်သူ့​သ​ေဘာထား​လာရင် ပိတ်ပစ်တယ်။ ​ေကဂျာနူး​ဆိုတာ။

     “ြပည်​ေထာင်စုကိုချစ် ​ေသွး​ချင်း​များ​ပီပိ” 

    ဆိုတဲ့​ သီချင်း​ေလ။ ​ေနာက်ကဂီတာတီး​တဲ့​လူြကီး​ဝတ်တဲ့​ ပုဆိုး​အဝါကွက်က​ေလး​ကအစ မှတ်မိြပီး​ ​ေရှ့​နား​ကျရင်​ေတာ့​ ​ေကဂျာနူး​ြကီး​ ​ေမး​က​ေလး​ဆတ်ြပီး​ မျက်​ေစာင်း​ထိုး​ေတာ့​မှာ လို့​ သိ​ေနလည်း​ မဆံုး​မချင်း​ ထိုင်ြကည့်​တယ်။ ြကိုက်လို့​။ ဘာြဖစ်လို့​ြကိုက်သလဲဆို​ေတာ့​ သီချင်း​က တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ ြပည်​ေထာင်စုကို ချစ်ြကဖို့​အ​ေြကာင်း​၊​ ဆိုတာက ကချင်တိုင်း​ရင်း​သူက​ေလး​၊​ ​ေြပာတာက နာစရာရှိရင် လွမ်း​စရာ​ေလး​နဲ့​ေြဖတဲ့​။ ဘာကွာသွား​သလဲဆို​ေတာ့​ ​ေရှ့​က​ေြပာခဲ့​တဲ့​သီချင်း​ေတွလို

    “​ေရာ့​ ဒီစာသား​။ ဒီအသံနဲ့​ဆိုရမှာ နင့်​ဘာသာ ဆိုချင်ချင် မဆိုချင်ချင် အသံထွက်​ေအာင်ဆို။ ဒီမှာ သွင်း​ြပီ။”

    ဆိုတာမျိုး​ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေသ​ေသချာချာ ခံစား​သီဆိုထား​တယ်။ ဆိုတဲ့​သူကိုယ်တိုင်က သူဆို​ေနတဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာ ယံုယံုြကည်ြကည် သီဆိုတာ။ ဘာြဖစ်လို့​ သိသလဲဆို​ေတာ့​ ခံစား​လို့​ရ​ေနတယ်​ေလ။ အခု​ေြပာချင်တာ အဲဒီြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာကို ခံစား​လို့​ ရသလား​ မရဘူး​လား​ဆိုတဲ့​အ​ေြကာင်း​ကို ​ေြပာပါမယ်။ ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်မှာ လူြဖစ်လာသူတစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ဆိုတဲ့​စကား​လံုး​ဟာ ​ေတာ်​ေတာ်ကို အကျွမ်း​တဝင်ရှိခဲ့​ရတာပါ။

    သူ့​ခမျာ နံမည်ဆိုး​အ​ေမွ​ေတွနဲ့​ ကျန်ရစ်ခဲ့​ရတဲ့​ မဆလပါတီကို​ေတာင် နံမည်အသစ်​ေပး​ထား​တာကိုက တစညပါတီတဲ့​။ သူ့​သက်တမ်း​တ​ေလျှာက် ၂၆ နှစ်လံုး​လံုး​ တိုင်း​ရင်း​သား​စည်း​လံုး​ညီညွတ်​ေရး​အတွက် ​ေတာင်​ေပါ်​ေြမြပန့်​မကျန်် စည်း​ရံုး​သွား​နိုင်ခဲ့​တယ်လို့​ ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​ ရှိတဲ့​ပံုပါပဲ။ နှစ်စဉ်နှစ်တိုင်း​ ကျိုက္ကဆံကွင်း​မှာ ြပည်​ေထာင်စုပွဲြကီး​ ြခိမ့်​ြခိမ့်​သဲသဲ ကျင်း​ပတာ၊​ အလံ​ေတာ်ြကီး​ ခမ်း​ခမ်း​နား​နား​ သယ်ယူတာ​ေတွကို ​ေတာ်​ေတာ်ကိုအ​ေလး​ေပး​ြပီး​ အစဉ်အလာမပျက်လုပ်ခဲ့​ရှာတယ်။ တိုင်း​နဲ့​ြပည်နယ်က ​ေဒသထွက်ကုန်​ေတွကို ​ေဈး​ချိုချိုနဲ့​ ​ေရာင်း​ချသလို ြပခန်း​ြကီး​ေတွမှာလည်း​ ​ေငွကုန်​ေြကး​ကျခံလို့​ ခမ်း​ခမ်း​နား​နား​ ြပင်ဆင်ြပသတယ်။

     ဝန်ြကီး​ဌာနြပခန်း​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။ ပ​ေဒသာကပွဲ​ေတွလုပ်တယ်။ ရန်ကုန်မှာ အင်မတန်စည်ကား​ြပီး​ တြပည်လံုး​က မြဖစ်မ​ေန လာ​ေရာက်ဆင်နွှဲြကတဲ့​ ပွဲတစ်ပွဲပါ။ ြပက္ခဒိန်ထဲမှာ ြပည်​ေထာင်စု​ေန့​ေလာက် အင်တိုက်အား​တိုက် ကျင်း​ပတဲ့​ အစိုး​ရရံုး​ပိတ်ရက် မရှိဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူရည်ရွယ်သလို တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွအြကား​မှာ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာ ခိုင်ခိုင်မာမာ အုတ်ြမစ်ချ​ေပး​နိုင်ခဲ့​ရဲ့​လား​ ဆိုတာ​ေတာ့​ အ​ေတာ်​ေလး​ သံသယြဖစ်စရာ​ေကာင်း​တယ်။ အဲဒီ​ေခတ်က ဗံုး​ေပါက်ြပီ​ေဟ့​ ဆို ကျိုက္ကဆံကွင်း​မှာ။ မိုင်း​ခွဲြပီ​ေဟ့​ဆို အလံသယ်လာတဲ့​လမ်း​မှာ။ ဘာ​ေတွဘယ်လိုြဖစ်​ေန​ေန တိုင်း​နဲ့​ြပည်နယ်က ဗဟို​ေကာ်မတီဝင်​ေတွ၊​ ​ေဒသပါတီ​ေကာ်မတီလူြကီး​ေတွ ရန်ကုန်က အြကီး​အကဲ​ေတွအိမ် အထုပ်​ေတွနဲ့​ ဝင်တဲ့​ ပွဲြကီး​လည်း​ ြဖစ်ြပန်တယ်။

     အဲဒါဟာ သူ့​အတွက် ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်လို့​ သတ်မှတ်ရင်​ေတာ့​ မသိဘူး​။ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာ ဘယ်လိုဟာမျိုး​လဲ လို့​ ​ေမး​ရင် အခု ဒီစာကို​ေရး​ေနတဲ့​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်​ေတာင် မ​ေရး​ခင် ​ေတွး​ရင်း​ေတွး​ရင်း​နဲ့​မှ သ​ေဘာ​ေပါက်လာတာ။ လူတိုင်း​သိတဲ့​၊​ ြမင်​ေနကျ၊​ ပါး​စပ်ဖျား​ကမချ တဖွဖွ​ေြပာ​ေနတဲ့​စကား​ေပမယ့်​ အဲဒီစကား​ရဲ့​ ဆိုလိုရင်း​ အဓိပ္ပါယ်ကို ြကက်တူ​ေရွး​တစ်​ေကာင်ထက် ပိုြပီး​ သ​ေဘာ​ေပါက်နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူး​လို့​ဆိုရင် လွန်တယ် မထင်နဲ့​ေနာ်။ စာ​ေမး​ပွဲမှာ ​ေမး​ရင်​ေတာ့​ ​ေလး​တန်း​က​ေလး​ေတာင် ဂုဏ်ထူး​ထွက်​ေအာင် ​ေြဖနိုင်ပါလိမ့်​မယ်။

     “ြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ အချင်း​ချင်း​ ညီရင်း​အကိုပမာ ချစ်ြကည်စည်း​လံုး​တဲ့​ စိတ်ဓါတ်​ေပါ့​”

     လို့​။ ​ေြပာတဲ့​သူ​ေြပာပါြပီတဲ့​။ ြကား​တဲ့​သူက ယံုရဲ့​လား​။ ​ေြပာတဲ့​သူက​ေရာ သူ့​စကား​ သူ့​ဖာသာ ယံုလို့​လား​။

    “ကိုကို​ေရ သိပ်ချစ်တယ်။ အစွဲြကီး​ စွဲမိြပီရှင်” 

    ဆိုတာ ​ေဟမာ​ေနဝင်း​လည်း​ ​ေြပာတတ်တာပဲ။ သူ​ေတာင် သူ့​ဖာသာ မယံုလို့​ ယံုလား​ ယံုလား​ ​ေမး​ေနရတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ သံသယ​ေတွပွား​ေနရသလဲဆို​ေတာ့​ စာ​ေရး​လာမိတဲ့​ သက်တမ်း​တ​ေလျှာက်မှာ အဲဒီြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ဆိုတဲ့​ အ​ေရး​နဲ့​ပတ်သက်လာရင် ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ ထိလွယ်ရှလွယ်တဲ့​

    “Sensitive Issue” 

    တစ်ခုမှန်း​ တစတစ သ​ေဘာ​ေပါက်လာလို့​ပါ။ အဲဒီထက် ပိုြပီး​ေရး​ြဖစ်​ေအာင် တွန်း​အား​ေပး​တဲ့​အချက်က​ေတာ့​ ​ေဒါ်ယင်း​မာြကီး​ရဲ့​

    “စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင်” 

    တုန်း​ကလို သူတို့​အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက် တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွနဲ့​ ြမန်မာအြကား​မှာ သပ်လျှို​ေပး​မယ့်​သူ​ေတွ ြမင်​ေတွ့​လာရလို့​ပဲ။ ဒီအတိုင်း​ ဘာမှ ြပန်မ​ေြပာပဲ နား​ေထာင်​ေနမိလိုက်ရင် ​ေနာင်ကျ အလိုတူအလိုပါဘဝ​ေရာက်သွား​တဲ့​ နန်း​ရင်း​ဝန်လီဆီဘိုး​ဘိုး​ြကီး​လို မြဖစ်ရ​ေလ​ေအာင် ဒီကိစ္စက​ေတာ့​ အခုကတည်း​က ရှင်း​ထား​ပါမှ ​ေတာ်ကာကျပါမယ်။ ဆိုြကပါစို့​ဗျာ။

    ကျွန်​ေတာ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွဟာတဲ့​။ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွအ​ေပါ်မှာ အြမဲတမ်း​ အနိုင်ကျင့်​ ဗိုလ်ကျြပီး​ စိုး​မိုး​ဆက်ဆံလာတာပါတဲ့​။ ရခိုင်ထီး​နန်း​ဟာ ဘိုး​ေတာ်ဘုရား​လက်ထက်မှာ အတင်း​အြကပ် အနိုင်ကျင့်​ြပီး​ ဘုရား​ဆင်း​တုပါမကျန် သိမ်း​ပိုက်ယူငင်သွား​လို့​ ပျက်ရတယ်တဲ့​။ မွန်​ေတွရဲ့​ ထီး​နန်း​ကိုလည်း​ ြမန်မာ​ေတွ မြကာမဏ ထိပါး​ေနှာက်ယှက်လွန်း​လို့​ ​ေအာက်ြမန်မာြပည်မှာ မွန်ရယ်လို့​ေတာင် မကျန်ဘူး​တဲ့​။ ရှမ်း​ေစာ်ဘွား​ေတွကျ​ေတာ့​ ြမန်မာဘုရင်​ေတွက အြမဲလိုလို ပဏ္ဍာဆက်ဘဝနဲ့​ အထက်ကဆက်ဆံ​ေနတာတဲ့​။ ကချင်ြပည်နယ်ဆိုတာက​ေတာ့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ ြမန်မာမင်း​များ​လက်​ေအာက်မှာ ရှိခဲ့​တာ မဟုတ်ပါဘူး​တဲ့​။

    အဂင်္လိပ်က သိမ်း​ြပီး​ ြမန်မာ​ေြမပံုထဲထည့်​ထား​လို့​သာ ြမန်မာ​ေအာက် ​ေရာက်​ေနတာ။ တကယ်​ေတာ့​ သီး​ြခား​လွတ်လပ်တဲ့​ ြပည်နယ်တစ်ခုပါတဲ့​။ ​ေကာ်သူး​ေလက ကရင်​ေတွနဲ့​ ​ေငွ​ေတာင်ြပည်က ကယား​ေတွကျ​ေတာ့​ ​ေကာ့​ေကး​ရှပ်စ်ကဆင်း​သက်လာတာမို့​လို့​ ြမန်မာ​ေတွနဲ့​ မျိုး​နွယ် မတူပါဘူး​တဲ့​။ ဒီဇာတ်လမ်း​ေတွက ရိုး​ေနြပီ​ေလ။ မဆလ​ေခတ်ကတည်း​က ​ေနာ​ေကျြပီး​သား​။ ြဗိတိသျှနယ်ချဲ့​ေတွက ြမန်မာြပည်ကို လွတ်လပ်​ေရး​ မ​ေပး​ချင်လို့​ ​ေသွး​ခွဲတဲ့​စကား​ေတွ။ သီဟတင်စိုး​ကား​ထဲမှာ သွား​ေြပာ။ ဟုတ်ဘူး​ဗျ။

    ကျုပ်ြကား​ခဲ့​တာ ဘယ်အြဖူကမှ အဲဒီစကား​ေြပာ​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​။ ြမန်မာ​ေတွဆီက ြကား​တာ။ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်မှာ ​ေသ​ေသချာချာကို ​ေြပာလို့​ေရး​လို့​ေနတာ ဖတ်ရတာ။ (ကိုယ့်​လိုဟာမျိုး​ ဘယ်အြဖူကမှ အဘက်မလုပ်တာမို့​လို့​ မြကား​တာလည်း​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်) အြဖူ​ေတွ​ေြပာရင် မနာ​ေပါင်ဗျာ။ ရယ်​ေနလိုက်မှာ​ေပါ့​။ သူတို့​စိတ်ဓါတ်ကို သိြပီး​သား​ပဲ။ ခုဟာက ြမန်မာနံမယ်နဲ့​ မျက်လံုး​မည်း​မည်း​ေတွဆီကမို့​ အသည်း​နာသဗျာ။ ြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ဆိုတာ ဘာကို​ေခါ်တာလဲ သိလား​။ ြမန်မာြပည်​ေြမပံုြကီး​ေပါ်မှာ ဟိုး​သမိုင်း​မှတ်တမ်း​ေတွ စ​ေရး​ေနကတည်း​က ဝင်​ေရာက်​ေနထိုင်အ​ေြခချသူ​ေတွကို ​ေခါ်တာ​ေပါ့​။

     ြမန်မာဆိုတာ စကတည်း​က တိဘက်ြမန်မာအနွယ်​ေတွ မွန်ခမာအနွယ်​ေတွ ဧရာဝတီ၊​ ချင်း​တွင်း​၊​ စစ်​ေတာင်း​၊​ သံလွင် ြမစ်ဝှမ်း​ေတွကို ဝင်​ေရာက်လာခဲ့​ြကတာပါတဲ့​။ ရုပ်​ေသး​ပွဲစလို့​ ဇာတ်ပန္နက်ရိုက်သလိုပဲ ဒီ​ေြမ​ေပါ်မှာ ပ​ေဒသရာဇ်နိုင်ငံက​ေလး​ေတွ ထူ​ေထာင်လို့​ ဘိုး​စဉ်​ေဘာင်ဆက် ​ေနလာခဲ့​ြကတာ ​ေတာင်​ေပါ်မှာ​ေတာင်​ေပါ်သား​ေတွရှိသလို ​ေြမြပန့်​မှာလည်း​ ​ေြမြပန့်​သား​ေတွ ရှိခဲ့​တာပဲ။

    ဘယ်ြမန်မာဘုရင်ကမှ လယ်​ေြမ​ေတွမှာခိုင်း​ဖို့​ ကျွန်လိုရင် ​ေတာင်​ေပါ်တက်ြပီး​ ​ေတွ့​သမျှလူ လက်နက်အား​ကိုး​နဲ့​ ဖမ်း​ဆီး​လာတာမျိုး​ မလုပ်ခဲ့​ဘူး​။ အာဖရိကတိုက်ရဲ့​သမိုင်း​ကိုသိရင် အ​ေမရိကကို လူမည်း​ေတွ ဘယ်လို​ေရာက်သွား​သလဲ ဆိုတာသိရင် ြမန်မာ​ေတွက တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွအ​ေပါ် ဘယ်တုန်း​ကမှ နိုင့်​ထက်စီး​နင်း​ မလုပ်ခဲ့​ဖူး​မှန်း​ သိလိမ့်​မယ်။ စစ်နိုင်တဲ့​ ြမန်မာဘုရင်​ေတွက စစ်ရှံုး​တဲ့​ဆီက​ေန သံု့​ပန်း​ေတွ အြမဲ​ေခါ်​ေနကျ မဟုတ်လို့​လား​ဆိုရင် အင်း​ဝကို​ေရာက်ဖူး​ေအာင် သွား​ြကည့်​ပါ။ အဲဒီမှာ ယိုး​ဒယား​တန်း​ဆိုတာရှိတယ်။

    ပုဏ္ဏား​တန်း​ဆိုတာလည်း​ ရှိတယ်။ ြမန်မာဘုရင်​ေခါ်လာတဲ့​ သံု့​ပန်း​ဆိုတာ စပါတာကပ်ကား​ထဲကလို ​ေြခ​ေထာက်သံ​ေြခချင်း​ခတ်ြပီး​ ​ေရ​ေသာက်ဖို့​နား​ရင် ြကာပွတ်နဲ့​ ရွှမ်း​ကနဲ အရိုက်ခံရတဲ့​အစား​ မဟုတ်ဘူး​။ ရပ်နဲ့​ရွာနဲ့​ မိသား​စုနဲ့​ထား​တာ။ ကျွမ်း​ကျင်သူ ပညာရှင်ကို တရပ်တရွာက ပင့်​လာသ​ေလာက်ပဲ ရှိတယ်။ ယိုး​ဒယား​ကို သိမ်း​ေတာ့​ က​ေလး​ေတွကို ​ေမာင်း​ဆံုထဲထည့်​ေထာင်း​တယ်ဆိုတာ ဘယ်စာအုပ်အ​ေထာက်အထား​ကို ကိုး​ကား​ြပီး​ ​ေြပာတာလဲ။ ဘယ်​ေလာက်အထိ ယံုရသလဲ။

    စာ​ေရး​ထား​တိုင်း​ ယံုရစတမ်း​ဆို Myanmar Express က​ေရး​သမျှ​ေတွ ထိုင်ယံု​ေန အရူး​ြဖစ်ယံုပဲ ရှိမယ်။ ကိုယ်သိသ​ေလာက်​ေတာ့​ အခုလက်ရှိဘုရင်မင်း​ြမတ်ရဲ့​ ရာမမင်း​ဆက်ဆိုတာ ဘုရင့်​ေနာင် ​ေခါ်​ေမွး​စား​ြပီး​ စစ်ပညာသင်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ မင်း​သား​ ြဗဟ္နရာဇ်ကလာတယ် လို့​ ြကား​ဖူး​တယ်။ ရန်သူ့​နယ်​ေြမက သံု့​ပန်း​ကို သား​ေတာ်အရင်း​နဲ့​အတူထား​ြပီး​ စစ်ပညာပါသင်​ေပး​တဲ့​ ဘုရင်ဆိုတာ ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​မှာ​ေတာင် ြကား​ဖူး​လို့​လား​။ သူတို့​ယိုး​ဒယား​ေတွ ြမန်မာကို မုန်း​ေနတယ်ဆိုတာ အဲလို ​ေသ​ေသချာချာ ပညာမသင်ပဲ သူများ​ေသွး​ခွဲစကား​ေတွ ယံုလွယ်တတ်တဲ့​သူ​ေတွကသာ ြဖစ်​ေကာင်း​ြဖစ်မယ်။

    ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွဘက်က​ေတာ့​ ယိုး​ဒယား​ကို ဘယ်တုန်း​ကမှ မမုန်း​ပါဘူး​။ (မယံု အခု ​ေဒါ်ယင်လက်ြကီး​နဲ့​ ​ေတွ့​ေပး​ြကည့်​။ အိုဘား​မား​ြကီး​ ရှံုး​သွား​မယ်) ြမန်မာ့​ယဉ်​ေကျး​မှု မဟာဂီတနယ်ပယ်ထဲက ယိုး​ဒယား​သီချင်း​ဆိုတာ​ေတွဟာ သူတို့​ထိုင်း​မှာ​ေတာင် လက်ကျန်မရှိတာ့​တဲ့​ ဂီတအ​ေမွအနှစ်​ေတွ​ေပါ့​။ ရမ်း​သမ်း​ြပီး​ ​ေြပာ​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ သက်​ေသရှိတယ်။

    “လွမ်း​ပို​ေအာင် ညိုမင်း​လွင် ​ေလ​ေြပပျိုး​ တိမ်ခိုး​ဆင်” 

    ဆိုတဲ့​သီချင်း​ဟာ ယိုး​ဒယား​မင်း​သား​ေလး​တစ်ပါး​ မိုး​ေတွညိုလာတဲ့​အခါ အိမ်ကိုလွမ်း​လွန်း​လို့​ သူတို့​ဘာသာနဲ့​ ဆိုညည်း​တဲ့​သီချင်း​က​ေလး​ကို ြပန်​ေရး​ထား​တာပါတဲ့​။ သူ့​မူရင်း​အသံတိုင်း​ ြမန်မာ​ေတွလိုက်ဆိုြကတာ​ေတာ့​

    “ချူ ချူ ​ေရ ဧ ချိုက် ချယာပါ​ေနှာ” 
    တဲ့​။ ယိုး​ဒယား​ေတွ​ေတာင် အဲဒီစကား​ နား​မလည်ဘူး​။ ယိုး​ဒယား​သံု့​ပန်း​ဆိုတာ နန်း​ေတာ်ထဲမှာ မင်း​ညီမင်း​သား​အြဖစ် ဝန်ြကီး​မူး​မတ်များ​က တတန်း​တစား​တည်း​ ဆက်ဆံြကတယ်။ တြပည်တိုင်း​ြခား​က လာတဲ့​သူ​ေတာင် အဲသလိုဆို ကိုယ့်​ြပည်​ေထာင်ဘက်အချင်း​ချင်း​ဆို အတူတူပဲ ရှိမ​ေပါ့​။

    ရခိုင်နန်း​ဆက်က ကံရာဇာြကီး​ဘုရင်ဟာ ကိုယ်တို့​ တ​ေကာင်း​အဘိရာဇာ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ရဲ့​ သား​ေတာ် အြကီး​ပဲ။ အဲသလိုပဲ ကိုယ်​ေတွ ပထမ ြမန်မာနိုင်ငံ​ေတာ် ထူ​ေထာင်တဲ့​အခါ ကျန်စစ်သား​မင်း​ြကီး​ဆိုတာ ရခိုင်မင်း​သမီး​ ပဥ္စကလျာဏီက​ေမွး​လို့​ ရခိုင်​ေသွး​ တဝက်တိတိပါတယ်။ ထီး​ေရး​နန်း​ေရး​ဆိုတာ ရှိ​ေပမယ့်​ ​ေဆွ​ေရး​မျိုး​ေရး​ေတွ မကင်း​ခဲ့​ပါဘူး​။ ရခိုင်ကို ြမန်မာဘက်က စစ်ြပင်ဝင်​ေရာက်တဲ့​အခါတိုင်း​ဟာ အလကား​ေနရင်း​ ရန်သွား​ြပုတာ မဟုတ်ပဲ ရခိုင်ဘက်က မင်း​ညီမင်း​သား​ တစ်ဦး​တစ်​ေယာက်က ြမန်မာဘုရင်ဆီမှာ စစ်ကူ​ေတာင်း​ရာက စတာပဲ များ​ပါတယ်။

    ရခိုင်ကပင့်​လာတဲ့​ မဟာြမတ်မုနိကို ရတနာပံုနန်း​ဦး​မှာ ကိုး​ကွယ်ခဲ့​လို့​ သည်က​ေန့​ထိ မန္တ​ေလး​ြမို့​ ကျက်သ​ေရ​ေဆာင် ဘာသာ​ေရး​ အထွတ်အြမတ် ြမန်မာြပည်သူ​ေတွရဲ့​ နှလံုး​သည်း​ပွတ်ြဖစ်​ေနတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ ကိုး​ကွယ်ရာဘာသာတရား​ဆိုတာ ပုဂ္ဂလိကပိုင်၊​ ဘယ်သူ့​ကိုမှ မ​ေပး​နိုင်ဘူး​ဆိုတဲ့​ သ​ေဘာမှ မရှိတာ။ ကိုယ့်​ဆီထက် ြကည်ညိုပူ​ေဇာ်​ေကာ်​ေရာ်မယ့်​ဆီ​ေရာက်တာ ဝမ်း​သာစရာ​ေပါ့​။ ထိုင်း​က ြမဘုရား​ဆင်း​တု​ေတာ်​ေတာင် ဂရိဘက်က လာတယ် ​ေလ။

    ဘုရား​ြကီး​က ​ေြကး​ရုပ်ြကီး​ေတွကလည်း​ အန်​ေကာဝပ်ကလာတာပဲ။ ြမန်မာရာဇဝင်​ေတွထဲမှာ ကချင်​ေတွ နံမယ်မပါတာက​ေတာ့​ သူတို့​ကို အရင်က ရှမ်း​လူမျိုး​ထဲမှာ ထည့်​ထား​လို့​ပါ။ ပ​ေဒသရာဇ်​ေခတ်တ​ေလျှာက်လံုး​ ဘယ်​ေခတ်မှာမဆို ြမန်မာမင်း​များ​ဟာ ရှမ်း​ေစာ်ဘွား​များ​နဲ့​ အဆက်အဆံမြပတ်ခဲ့​ပါဘူး​။ ပုဂံ​ေခတ်က အ​ေနာ်ရထာမင်း​ရဲ့​ မိဖုရား​ ​ေစာမွန်လှ က ရှမ်း​အမျိုး​သမီး​မို့​ သူ့​အကိုဆီြပန်ရင်း​ ​ေမြမို့​အတက်မှာ နား​ေဍာင်း​ကျကျန်ခဲ့​တာ​ေပါ့​။ ပင်း​ယကိုတည်တဲ့​ ရှမ်း​ညီ​ေနာင် သံုး​ဦး​ဆိုတာ ရှိခဲ့​တယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့​ ရှမ်း​မင်း​သိုဟန်ဘွား​ဆိုတာ​ေတာင် ြမန်မာနန်း​ဆက်ထဲ ပါလာခဲ့​ဖူး​တယ်။ ြမန်မာနဲ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွရဲ့​ ဆက်ဆံ​ေရး​ဟာ ရှင်ဘုရင်နဲ့​ ​ေစာ်ဘွား​ဆက်ဆံ​ေရး​ေလာက်ကိုပဲ ြကည့်​ြပီး​ အကဲြဖတ်လို့​ေတာ့​ မရဘူး​ေပါ့​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ စာ​ေပ ယဉ်​ေကျး​မှု အ​ေထာက်အထား​များ​အရ​ေတာ့​ ြမန်မာ​ေတွဟာ သူတို့​ကို မလိုတမာ နှိမ့်​ချဆက်ဆံတဲ့​အ​ေထာက်အထား​ မ​ေတွ့​ဖူး​ပါဘူး​။ ကျိုက်ထီး​ရိုး​ဘုရား​သမိုင်း​မှာဆို ​ေရွှနန်း​ကျင်ဆိုတဲ့​ ကရင်မက​ေလး​ကို မဏ္ဍိုင်ထား​ြပီး​ ဇာတ်အိမ်တည်လို့​ ဆိုြကကြကတယ်။ ချင်း​က​ေလး​ဖ​ေဝး​ကို ဦး​ဘိုး​စိန်ြကီး​က​ေတာ့​လည်း​ တိုင်း​ရင်း​သား​များ​ကို ဂရုဏာသက်ဖွယ် ချစ်ခင်ဖွယ်သာ သရုပ်​ေဖာ်တယ်။ က​ေလး​ေတွြကီး​ြပင်း​လာခဲ့​ရတဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ရိုး​ရာ ပံုြပင်တိုင်း​ဟာ ြမန်မာကို အကိုြကီး​တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ သရုပ်​ေဖာ်ထား​ခဲ့​တယ်။

    အဲဒါ​ေတွက ဦး​ေနဝင်း​ခိုင်း​လို့​ လုပ်ထား​တာ တစ်ခုမှ မပါဘူး​။ ကိုယ်လည်း​မမီ သူလည်း​မမီတဲ့​ ​ေခတ်ကအ​ေြကာင်း​ေတွကို ကိုယ်​ေြပာတာကမှ အမှန်လို့​ ငါတ​ေကာမ​ေကာလိုပါဘူး​။ အ​ေထာက်အထား​က​ေလး​ေတွနဲ့​ ​ေြပာရင်ဆိုရင်​ေတာ့​ ပို​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​။ အ​ေထာက်အထား​ချင်း​တူရင်​ေတာင် ချစ်စကိုရှည်​ေစတဲ့​အ​ေထာက်အထား​ကို ပိုခိုင်မာ​ေအာင် ြကိုး​စား​သင့်​တာ​ေပါ့​။ သီချင်း​ထဲမှာပါသလို နာစရာရှိရင် လွမ်း​စရာ​ေလး​နဲ့​ေချတာ​ေလ။

     “အိန္ဒိယကိုရှာ​ေဖွ​ေတွ့​ရှိြခင်း​” 

    ထဲမှာ ပဏ္ဍိတ်ြကီး​ေနရူး​ေရး​ထား​တာ ဖတ်ရ​ေတာ့​ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာ ပိုသ​ေဘာ​ေပါက်လာပါတယ်။

    သူတို့​အိန္ဒိယမှာ ကွဲြပား​ြခား​နား​မှု (Diversity) ဆိုတာ သိပ်ထင်ရှား​ပါသတဲ့​။ လူတိုင်း​လည်း​ အလွယ်တကူ ​ေတွ့​ြမင်နိုင်ပါသတဲ့​။ ဥပမာ အ​ေနာက်​ေြမာက်ပိုင်း​က ပထန်​ေတွနဲ့​ ​ေတာင်ပိုင်း​က တမီလ်​ေတွဆို ဘာမှမဆိုင်ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ပထန်လူမျိုး​ေတွမှာ ရှိ​ေနတဲ့​ အိန္ဒိယသွင်ြပင်လက္ခဏာနဲ့​ တမီလ်လူမျိုး​ေတွမှာ ​ေတွ့​ရတဲ့​ အိန္ဒိယသွင်ြပင်လက္ခဏာက​ေတာ့​ ထပ်တူထပ်မျှပါပဲတဲ့​။ အဲဒီလူမျိုး​နှစ်မျိုး​အြပင် သီး​ြခား​စရိုက်လက္ခဏာ​ေတွနဲ့​ထင်ရှား​တဲ့​ လူမျိုး​ကွဲ​ေပါင်း​များ​စွာ အိန္ဒိယမှာ ​ေတွ့​နိုင်​ေပမယ့်​ အဲသည်လူမျိုး​အား​လံုး​ရဲ့​ အိန္ဒိယလက္ခဏာကသာ ပိုထင်ရှား​တဲ့​ ဘံုလက္ခဏာတစ်ခု ြဖစ်ပါသတဲ့​။

    အဲဒီလက္ခဏာဆိုတာ အိန္ဒိယတိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ ရာစုနှစ်​ေပါင်း​များ​စွာ ဆက်ခံထိန်း​သိမ်း​လာခဲ့​ြကတာကို အစဉ်အလာ​ေဟာင်း​ မှတ်တမ်း​ေဟာင်း​ေတွမှာ ​ေတွ့​နိုင်ပါသတဲ့​။ အိန္ဒိယယဉ်​ေကျး​မှုကို လွှမ်း​မိုး​ဖို့​ ြပည်ပဩဇာ​ေတွ ဘယ်လိုပင် ဝင်လာခဲ့​ေပမယ့်​ အဲဒီအိန္ဒိယလက္ခဏာကို​ေတာ့​ ​ေပျာက်ပျက်သွား​ေအာင် လွှမ်း​မိုး​ဖို့​ မြဖစ်နိုင်ပါဘူး​တဲ့​။ (စကား​ေြပာရင် ​ေမး​က​ေလး​ ရမ်း​ကာရမ်း​ကာ မျက်စက​ေလး​ ပစ်ကာပစ်ကာ ​ေြပာတတ်တာကို ဆိုချင်တာလား​မသိ) ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ အဲဒါဟာ နဂိုကတည်း​က ြပည်ပကဝင်လာတာ မဟုတ်ပဲ သူတို့​လူမျိုး​ေတွ အ​ေသွး​အသား​ထဲမှာ အရိုး​စွဲ​ေနတဲ့​ ဓ​ေလ့​ထံုး​စံ​ေတွက ဆက်ခံလာတာမို့​လို့​တဲ့​။ အဲဒီလက္ခဏာရှိတဲ့​အတွက် သမိုင်း​တင်ြပီး​ဘယ်ကာလမှာမဆို အိန္ဒိယတစ်​ေယာက်ဟာ အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့​ ဘယ်အစိတ်အပိုင်း​မှာပဲ​ေန​ေန၊​ သူ့​အိမ်သူ့​ယာလို ခံစား​လို့​ရ​ေနပါလိမ့်​မယ်တဲ့​။

    အိန္ဒိယရဲ့​ ြပင်ပ ဘယ်အရပ်​ေရာက်​ေရာက် ဘယ်​ေလာက်ြပည့်​စံုတဲ့​ အ​ေြခအ​ေနမျိုး​ြဖစ်ြဖစ် သူ့​အတွက်​ေတာ့​ တစိမ်း​ြပင်ြပင် ခံစား​ရပါလိမ့်​မယ်တဲ့​။ သူ​ေြပာ​ေနတာြကီး​က ဦး​ေနဝင်း​ကျုပ်တို့​ကို ​ေခါင်း​ထဲရိုက်သွင်း​လို့​ မဝင်ခဲ့​တဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာြကီး​ မဟုတ်ဘူး​လား​ဗျ။ ကျွန်​ေတာ့​မှာ ​ေမွး​ချင်း​ေမာင်နှမ ​ေြခာက်​ေယာက်ရှိတယ်ဗျ။ တစိမ်း​ေတွ အြမဲ​ေြပာ​ေလ့​ရှိတယ်။ တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက် လံုး​ဝ မတူြကဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ြမင်​ေနကျလာတဲ့​အခါ ရုပ်ချင်း​မဆင်တဲ့​ ​ေမာင်နှမ​ေတွရဲ့​ မျက်နှာ​ေပါ်မှာ တ​ေထရာတည်း​တူတဲ့​ ပံုပန်း​သဏ္ဍာန်တစ်ခု ဖမ်း​လို့​ရတယ်။

     အဲဒါ အ​ေဖတို့​ အဖိုး​တို့​မှာလည်း​ တူတယ်။ တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွမှာလည်း​ အတူတူပဲဗျ။ ​ေမာင်း​က​ေလး​ကာထား​တဲ့​ နာဂ​ေတွမှာပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊​ လည်တံရှည်ရှည်နဲ့​ ပ​ေဒါင်​ေတွမှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ကွဲြပား​တဲ့​အသွင်သဏ္ဍာန်​ေတွရှိ​ေပမယ့်​ ြမန်မာတိုင်း​ရင်း​သား​ြဖစ်တဲ့​ စရိုက်လက္ခဏာ​ေတွ ​ေတွ့​ရတယ်။ အ​ေနြကာလာတဲ့​အခါ ​ေသွး​ကလည်း​ စကား​ေြပာတယ်။ ရခိုင်​ေတွမှာ ြဖစ်​ေနတဲ့​ ပဋိပက္ခမို့​ ြမန်မာ​ေတွရဲ့​ အမျိုး​သား​လံုြခံု​ေရး​နဲ့​ ဘာဆိုင်လို့​လဲ ဘာပတ်သက်လို့​လဲ လို့​ မှတ်ချက်​ေပး​ြပီး​ အ​ေမး​ခံရတဲ့​အခါ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ အဲဒီအ​ေြဖထွက်လာတယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ်ရခိုင်​ေရာက်တာ အခုမှ နှစ်နှစ်ရှိ​ေသး​တာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဘယ်ရခိုင်ကမှ ကိုယ်နဲ့​ စိမ်း​ေနတယ် မခံစား​မိဘူး​။ ကိုး​ကန့်​ေတွအလယ်မှာ၊​ ရှမ်း​ေတွ အလယ်မှာလည်း​ အလား​တူပဲ။ တရင်း​တနှီး​ ညီရင်း​အကိုလို ဆက်ဆံခဲ့​တဲ့​ ဘူတန်​ေတွနဲ့​ေတာင် မတူဘူး​။ ဂရုဏာ​ေဒါ​ေသာ ဆိုချင်ဆို ​ေြပာချင်​ေြပာမယ်။ မ​ေကာင်း​တာြဖစ်​ေအာင် ဒုက္ခ​ေရာက်​ေအာင်​ေတာ့​ ဘယ်​ေတာ့​မှ လုပ်မှာမဟုတ်ဘူး​။ သူများ​ကလာအနိုင်ကျင့်​ေနရင်လည်း​ လက်ပိုက်ြကည့်​မ​ေနနိုင်ဘူး​။ အဲဒါ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​ ​ေခါက်ရိုး​ကျိုး​ေအာင် သင်​ေပး​ထား​လို့​ မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​ဘာကိုယ်​ေတာင် အစက မသိဘူး​။ အ​ေသွး​ထဲမှာ သူ့​ဘာသူ ရှိ​ေနတာ။

     “လာလာ​ေချ​ေသး​ ​ေမာင်စံဖား​ရယ်။ ဒါြဖင့်​ အခု ကချင်​ေတွကို သတ်​ေနတာ နင်တို့​ဗမာ​ေတွ မဟုတ်လို့​ ဘာလဲ​ေြပာ။” 

    ဆို လည်း​ ​ေြပာရဦး​မယ်။ အဲဒီစစ်ပွဲဟာ ဗမာမို့​လို့​ ကချင်မို့​လို့​ဆိုတဲ့​ လူမျိုး​ေရး​စစ်ပွဲ လို့​ ဘယ်သူက ​ေြပာလဲ။ ကချင်ြပည်နယ်ရဲ့​ တြခား​ေနရာ​ေတွမှာ ြငိမ်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ချမ်း​ အတူတူ​ေန​ေနြကတဲ့​ ဗမာ​ေတွ ကချင်​ေတွ ရှိသား​ပဲ။ ​ေကအိုင်​ေအဆိုတာ ကချင်ြပည်နယ်လွတ်​ေြမာက်​ေရး​အတွက် ဖွဲ့​ထား​တဲ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​စစ်တပ်ဆိုတာ မှန်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကချင်တိုင်း​ရင်း​သား​တရပ်လံုး​က ​ေထာက်ခံတယ်လို့​ မ​ေြပာနိုင်ဘူး​။ အယ်ခွန်း​ရီရဲ့​အ​ေဖ အယ်လ်ကွန်ဖန်ြကီး​ကို ​ေလာင်ချာနဲ့​ ပစ်တာ သူတို့​ပဲ။ ကချင်​ေခါင်း​ေဆာင် ဆမား​ ဒူး​ဝါး​ြကီး​ေတွ ြမန်မာအစိုး​ရနဲ့​ ​ေခတ်အဆက်ဆက် ချစ်ချစ်ခင်ခင် ဆက်ဆံခဲ့​တာ ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​နဲ့​ တွဲရိုက်ထား​တဲ့​ ဓါတ်ပံု​ေတွ ရှိတယ်။

     ​ေနာက်တစ်ချက်က အပစ်အခတ်ရပ်စဲ​ေရး​တို့​၊​ အြပီး​တိုင်​ေချမှုန်း​ေရး​တို့​ကို မီး​စတစ်ဘက် ​ေရမှုတ်တစ်ဘက်လုပ်​ေနပါတယ်ဆိုတဲ့​ ြမန်မာစစ်တပ်ကလည်း​ ြမန်မာလူမျိုး​တစ်ရပ်လံုး​ရဲ့​ ဆန္ဒသ​ေဘာထား​ကို ​ေဖာ်​ေဆာင်​ေနတာပါလို့​ ဘယ်သက်​ေသနဲ့​ ​ေြပာ​ေနတာလဲ။ ြပည်​ေထာင်စု မြပိုကွဲ​ေရး​ဆိုြပီး​ လုပ်ချင်တိုင်း​လုပ်​ေနတယ်ပဲ ထား​ပါ​ေလ။ သူတို့​က ကချင်တစ်​ေယာက်ကို သတ်လိုက်တိုင်း​ ပလီ​ေရှ့​မှာထကြပသလို အား​ရဝမ်း​သာရှိ​ေနတဲ့​ ြမန်မာလူမျိုး​များ​ ြမင်ဖူး​သလား​။ ြပစမ်း​ပါ။ ြကည့်​ချင်လို့​။ လက်သည်း​ဆိတ်ရင်​ေတာင် လက်ထိပ်က နာတတ်တာ အဲ​ေလာက်​ေသွး​စိမ်း​ရှင်ရှင်ထွက်​ေနမှ မနာပဲ ရှိပါ့​မလား​။

    ညှိနှိုင်း​လို့​ မရ​ေသး​တဲ့​ ြပဿနာတစ်ခုကို အ​ေြကာင်း​ြပုြပီး​ လူမျိုး​ေရး​ ​ေသွး​ခွဲတာ​ေတာ့​ ဒီက မယံုြကည်တတ်ပါဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ြငိမ်​ေနရင် ဟုတ်နိုး​ေယာင်ထင်မစိုး​လို့​ ​ေချပါတယ်။ နိုင်ငံ​ေရး​ေြကာင့်​ြဖစ်တဲ့​ ြပဿနာတစ်ခုကို လူမျိုး​ေရး​နဲ့​ ဆွဲထည့်​လိုက်၊​ ဘာသာ​ေရး​နဲ့​ မှိုင်း​တိုက်လိုက်၊​ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​နဲ့​ ဖ​ေနာင့်​နင်း​ အမှတ်ယူလုပ်လိုက်​ေနတာကို ကွဲကွဲြပား​ြပား​သိ​ေစချင်တဲ့​အတွက် ဒီစာကို​ေရး​ပါတယ်။ ဒီအ​ေရး​အခင်း​ြကီး​ြဖစ်​ေတာ့​မှ ဘဂင်္ါလီ​ေတွက မိုး​ေပါ်ကကျသလို ​ေရာက်လာတာ မဟုတ်ပါဘူး​။

    နဂိုကတည်း​က တစတစ ကုလား​အုပ်​ေခါင်း​လျှိုသလို တိုး​ဝင်လာခဲ့​ြကတာပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ြပဿနာ ြကီး​ြကီး​မား​မား​ ရှိခဲ့​လို့​လား​။ သူတို့​လည်း​ ​ေသ​ေသဝပ်ဝပ်​ေန။ ကိုယ်လည်း​ေရာ​ေရာ​ေနှာ​ေနှာ ဆက်ဆံတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ စစ်​ေတွ​ေရာက်တုန်း​က ကုလား​က​ေလး​ေတွ အများ​ြကီး​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ ​ေတာင်း​တဲ့​လူလည်း​ ​ေတာင်း​ရမ်း​စား​တယ်။ ဆိုက်ကား​နင်း​တဲ့​က​ေလး​ေတွလည်း​ ရှိတာပဲ။ ဘယ်ရခိုင်ထမင်း​ဆိုင်ကမှ ရိုက်​ေမာင်း​ပုတ်​ေမာင်း​ ​ေငါက်ငမ်း​မထုတ်ဘူး​။ ကုလား​နင်း​တဲ့​ဆိုက်ကား​ မစီး​ဘူး​။

     ပိုက်ဆံမ​ေပး​ဘူး​လို့​လည်း​ မရှိဘူး​။ နိမ့်​ကျတဲ့​က​ေလး​ေတွကို​ေတာင် အနိုင်ကျင့်​မဆက်ဆံပဲနဲ့​ ​ေကာင်း​ေရာင်း​ေကာင်း​ဝယ် စီး​ပွား​ြဖစ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွနဲ့​ဆို အဆင်​ေြပစွာ မဆက်ဆံပဲ​ေနပါ့​မလား​။ အခုြပဿနာက ဒီလူ​ေတွရှိ​ေနလို့​ ြဖစ်ရတာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒီလူ​ေတွကို ကိုယ်နဲ့​ဘယ်လိုမှ ​ေနမြဖစ်​ေအာင် ​ေသွး​ထိုး​လှံု့​ေဆာ် ရန်တိုက်​ေြမှာက်ပင့်​ေပး​ြပီး​ သီး​ြခား​ြပည်နယ်​ေတာင်း​ခိုင်း​ထား​လို့​ ြဖစ်ရတာ။ ဒီလူ​ေတွဟာ သူတို့​ေြပာသလို ဘဂင်္လား​နိုင်ငံ မတည်​ေထာင်မီကတည်း​က ကိုယ့်​ဘက်မှာရှိ​ေနခဲ့​တယ်ဆို​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ေသွး​သား​လား​ သူတို့​ေသွး​သား​လား​ဆိုတာ သူတို့​အရိုး​ထဲက အိန္ဒိယဗီဇလက္ခဏာက ဘွင်း​ဘွင်း​ြကီး​ ​ေဖာ်ြပ​ေနတယ်။

    ကိုယ်နဲ့​ သံသရာအဆံုး​တိုင် တစိမ်း​ဆန်​ေနမှာြဖစ်ြပီး​ သူတို့​စိတ်ထဲက အိမ်နဲ့​ယာက ဘဂင်္လား​မှာ။ အခုဟာက ကိုယ့်​အိမ်မှာ ​ေနခွင့်​ေပး​ဖို့​ေတာင်း​ေနတာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူ့​အိမ်အြဖစ် လုယူ​ေနတာ။ ကိုယ့်​ကို ​ေမာင်း​ထုတ်​ေနတာ။ လူ​ေတွက ​ေရာက်နှင့်​ြပီး​ြပီ။ အိမ်ကို သိမ်း​ချင်တာ။ ဒီအ​ေြခအ​ေနထိ​ေအာင် အဲဒီကိစ္စဟာ ြမန်မာနိုင်ငံ​ေတာ်ရဲ့​ လံုြခံု​ေရး​ အချုပ်အြခာအာဏာကို မထိပါး​ေသး​ဘူး​လား​။ တယ်တရား​တာပဲ။ ​

    ေနရူး​ြကီး​ေြပာတဲ့​စကား​က မဆံုး​ေသး​ဘူး​။ လူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ဟာ ကိုယ့်​ဘာသာယဉ်​ေကျး​မှုတို့​ ရှင်သန်ြကီး​ြပင်း​ရာ ​ေရ​ေြမ​ေပါ်မှာ ဘယ်​ေသာအခါမှ သူစိမ်း​ြပင်ြပင် ခံစား​ရလိမ့်​မည် မဟုတ်ပါတဲ့​။ မူဆလင်၊​ ခရစ်ယာန်၊​ ဖာရစီ၊​ ဂျူး​ စတဲ့​ အိန္ဒိယဗီဇမဟုတ်​ေသာ ဘာသာတရား​ကို သက်ဝင်ယံုြကည်လျက် အိန္ဒိယြပည်ထဲကို ဝင်​ေရာက်လာခဲ့​လျှင်လည်း​ မျိုး​ဆက်အနည်း​ငယ်အတွင်း​မှာပဲ သူ့​ဘာသာ အလိုအ​ေလျာက် အိန္ဒိယပီသသွား​လိမ့်​မယ်။

    အိန္ဒိယတိုင်း​သား​တစ်​ေယာက်က ဘယ်ဘာသာကိုပဲ ကိုး​ကွယ် ကိုး​ကွယ် အိန္ဒိယသား​အြဖစ်သာ ဆက်ရှိ​ေနဦး​မှာြဖစ်ပါသတဲ့​။ အိန္ဒိယခရစ်ယာန်တစ်​ေယာက်က အ​ေနာက်တိုင်း​သွား​ရင် အိန္ဒိယအြဖစ်ပဲ ြမင်ြကမှာ ြဖစ်ြပီး​ အိန္ဒိယမူဆလင်တစ်​ေယာက် တူရကီ၊​ အာ​ေရဗျသွား​ရင်လည်း​ အိန္ဒိယအြဖစ်ပဲ ဆက်ရှိပါလိမ့်​မယ် တဲ့​။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ လူတိုင်း​လူတိုင်း​မှာ ဇာတိနွယ်ရဲ့​ ​ေနာက်ခံပန်း​ချီကား​ချပ်​ေတွ ရှိြကတယ်။ တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက် ထပ်တူမရှိနိုင်​ေပမယ့်​ ဟိမဝန္တာ၊​ ကက်ရှ်မီး​ယား​ေဒသက​ေန အပူပိုင်း​ဇံု အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာထဲအထိ ရှည်လျား​ကျယ်​ေြပာတဲ့​ အိန္ဒိယ​ေြမြပင်တဝှမ်း​က ယဉ်​ေကျး​မှုလက္ခဏာ​ေတွ လွှမ်း​ြခံုထား​လို့​ ြဖစ်ပါသတဲ့​။

    သူ​ေြပာတဲ့​ အိန္ဒိယြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ကိုသာ အား​လံုး​လက်ခံ သ​ေဘာ​ေပါက်ြကရင် ပါကစ္စတန်တို့​ ဘဂင်္လား​တို့​ေတာင် ပဲ့​ထွက်လာစရာ အ​ေြကာင်း​ မရှိဘူး​။ သူ့​ဘာသူ ပဲ့​ချင်ပဲ့​ အ​ေရး​မြကီး​ဘူး​။ သူ့​မှာ သန်း​ေထာင့်​နှစ်ရာ​ေတာင် ကျန်တယ်။ ကိုယ့်​ဆီက သန်း​ေြခာက်ဆယ်က ထပ်ပဲ့​သွား​ရင် ကျန်ခဲ့​တဲ့​ အများ​စုြမန်မာ​ေတွအတွက် မပူပါဘူး​။

    ပဲ့​သွား​တဲ့​ အနည်း​စုက​ေလး​အတွက်ကိုပဲ စိတ်ပူမိပါတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်ဆိုတာ သူများ​ကလာ ​ေခါင်း​ထဲအတင်း​ရိုက်သွင်း​လို့​လည်း​ ခိုင်မာသွား​တဲ့​အရာ မဟုတ်ပါဘူး​။ မိ​ေကျာင်း​မှန်​ေတာ့​ ဆန်ရသလို ဗီဇကပါလာတဲ့​ ခံစား​ချက်တစ်မျိုး​သာ ြဖစ်ပါတယ်။ ကိုယ်​ေတွမှာရှိသလို သူတို့​မှာလည်း​ ရှိြကတာပဲ။ အ​ေရး​ြကီး​တဲ့​အခါ အြမဲ ​ေသွး​နီး​ခဲ့​ြကသား​ပဲ။ သူများ​ကလာ​ေသွး​ခွဲလို့​ စိတ်ဝမ်း​ေတွကွဲြကရင် နှစ်ဘက်စလံုး​ရင်နာ​ေနရမှာစိုး​လို့​ တင်သန်း​ဦး​အြကိုက် ​ေပါ်လစီဇာတ်ကား​ရိုက်လိုက်ရပါတယ်။ သို့​ေသာ် စိတ်ထဲက တကယ် ယံုယံုြကည်ြကည်နဲ့​ ​ေရး​တာပါ။

     ြမန်မာနိုင်ငံတဝှမ်း​လံုး​ လွှတ်ချင်တဲ့​ေနရာလွှတ်၊​ ​ေတွ့​ချင်တဲ့​သူနဲ့​ေတွ့​၊​ ကိုယ့်​အိမ်ကိုယ့်​ယာစိတ်ထား​နဲ့​ ​ေရာ​ေနှာဆက်ဆံလို့​ ရပါတယ်။ အခုလည်း​ ဆက်ဆံ​ေနသား​ပဲ။ တသက်လံုး​ အစိုး​ရမ​ေကာင်း​ေြကာင်း​ အပုပ်ချလာတဲ့​အ​ေကာင်က ဒီ​ေနရာကျမှ အစိုး​ရနဲ့​ တ​ေလသံတည်း​ ဘာြဖစ်လို့​ ထွက်ရသလဲဆို​ေတာ့​ အခု​ေြပာ​ေနတဲ့​ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ဓါတ်​ေြကာင့်​ပါ ဆိုရင် သ​ေဘာ​ေပါက်သွား​လိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။

    သ​ေဘာထား​ေတွ ​ေြပာင်း​သွား​လို့​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ နိုင်ငံ​ေရး​က နိုင်ငံ​ေရး​၊​ အမျိုး​သား​ေရး​က အမျိုး​သား​ေရး​၊​ တစ်ကန့်​စီ​ေလဗျာ။ ဒီတခါ ​ေကဂျာနူး​သီချင်း​လာရင် ​ေသချာ နား​ေထာင်လိုက်ြက​ေနာ်။ ဘာတဲ့​။

     “ြပည်​ေထာင်စုကိုချစ် ​ေသွး​ချင်း​များ​ပီပီ …” 

    တဲ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.