• “ဝါတား​​ ကုသလ”

    ငယ်ငယ်ကတည်း​​က မှတ်မိ​​ေနသ​​ေလာက်ြဖင့်​​ သြကင်္န်ြပီး​​တာနဲ့​​ အပူချိန်​​ေတွတရှိန်ရှိန်တက်ြပီး​​ အိပ်မရ​​ေအာင် ပူ​​ေတာ့​​တာပါပဲ​။ က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က​​ေတာ့​​ မိတ်​​ေတွ​​ေပါက်တဲ့​​ရာသီ​​ေပါ့​​​။

    ညဘက်ဆို အိုက်ကအိုက်၊​ မိတ်​​ေတွကယား​​၊​ ယပ်​​ေတာင်တစ်​​ေချာင်း​​နဲ့​​ အိပ်လို့​​ကို မရဘူး​​​။ အိပ်ကာနီး​​​ေဆာ့​​ကစား​​ထား​​လို့​​လူကလည်း​​ ​​ေချွး​​​ေစာ်​​ေတွနံလို့​​​။ အိမ်​​ေရှ့​​က ပလက်​​ေဖာင်း​​ကျယ်ကျယ်မှာ ကုလား​​ထိုင်​​ေလး​​တစ်လံုး​​နဲ့​​ငုတ်တုတ်ထွက်ထိုင်​​ေနရတယ်​။ လမ်း​​မက​​ေတာ့​​ ​​ေလက​​ေလး​​ တြဖူး​​ြဖူး​​နဲ့​​ ​​ေအး​​သ​​ေလ​။ အိပ်​​ေပျာ်သွား​​မှလူြကီး​​​ေတွက လာနှိုး​​ရင် အိမ်ထဲကို ဝင်အိပ်တယ်​။ အခု​​ေခတ်ထက်စာရင် အိမ်​​ေြခကလည်း​​ သိပ်မရှိလှ​​ေသး​​ဘူး​​​။

    ဘယ်အိမ်ြကည့်​​ြကည့်​​၊​ အ​​ေပါ်ထပ် ​​ေအာက်ထပ် နှစ်ထပ်ပဲ ရှိတယ်​။ အိမ်​​ေရှ့​​ပလက်​​ေဖာင်း​​ဆိုတာ ဘာ​​ေဈး​​သည်မှရှိတာ မဟုတ်ဘူး​​​။ ညအခါ လသာသာ​။ ကစား​​မလား​​ နား​​မလား​​ လုပ်တဲ့​​​ေနရာ​။ အခုလို ပူတဲ့​​ရာသီဆိုရင်အ​​ေဖက မနက်တစ်ခါ ညတစ်ခါ တံမျက်စည်း​​လှည်း​​ြပီး​​ ​​ေရတုတ်တုတ်ရွှဲ​​ေန​​ေအာင် ​​ေလာင်း​​ထား​​တယ်​။ သမံတလင်း​​ဆို​​ေတာ့​​ဖုန်လည်း​​ မထဘူး​​​။ အပူ​​ေငွ့​​​ေတွ ကုန်သွား​​ရင် ​​ေအး​​လာတယ်​။ ညဘက်ဆို ကား​​လမ်း​​မ​​ေပါ်​​ေတာင် အသွား​​အလာကရှင်း​​​ေနြပီ​။ လူ​​ေတွလည်း​​ အပူဒဏ်​​ေြကာင့်​​ ကိုယ့်​​အိမ်​​ေရှ့​​ကိုယ် ကုလား​​ထိုင်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ထွက်ထိုင်ြက​။ က​​ေလး​​​ေတွ ကစား​​တာ​​ေငး​​ြက​​ေပါ့​​​။

    တစ်ခါတ​​ေလ ဗိုလ်တစ်​​ေထာင်ကမ်း​​နား​​က ဆိပ်ခံ​​ေဘာတံတား​​​ေပါ် သွား​​ထိုင်ြက​​ေတာ့​​လည်း​​​ေအး​​လိုက်တာများ​​​ေလ​။ အရသာကိုရှိ​​ေနတာပဲ​။ အဲဒီ​​ေခတ်က အဲယား​​ကွန်း​​ဆိုတာ ​​ေပါ်မှ မ​​ေပါ်​​ေသး​​ပဲ​။ ပန်ကာ​​ေတာင်အနိုင်နိုင်​။ ​​ေရခဲ​​ေရ​​ေလး​​များ​​ ​​ေသာက်လိုက်ရရင် ဘဝင်ကို စိမ့်​​​ေန​​ေအာင်​​ေအး​​တာ​။ ​​ေခါင်း​​ရင်း​​နား​​ကသွား​​စိုက်ဆရာြကီး​​အိမ်မှာပဲ ​​ေရခဲ​​ေသတ္တာဆိုတာ ြမင်ဖူး​​တယ်​။

    ညဦး​​ပိုင်း​​ သူ့​​သမီး​​က အိမ်နား​​ကက​​ေလး​​​ေတွ​​ေခါ်စာကျက်ခိုင်း​​လို့​​ရှိရင် အဲသည်အိမ်က ​​ေရခဲ​​ေရ ​​ေသာက်ချင်လို့​​ သွား​​သွား​​ကျက်ရတာ အ​​ေမာ​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​လူဆိုတဲ့​​ သတ္တဝါဟာ ရာသီဥတုက​​ေလး​​များ​​ ပူြပင်း​​လာြပီဆိုရင် သည်လိုပဲ ​​ေအး​​ရာ​​ေအး​​​ေြကာင်း​​ ရှာြကံ​​ေနတတ်တာပ​​ေဝသဏီကတည်း​​ကပါ​။

    သည်လို ပူြပင်း​​​ေသာ့​​​ေထွ ​​ေနွရာသီ​​ေရာက်ရင် လူကလည်း​​ ​​ေချွး​​ထွက်များ​​လာ​​ေတာ့​​တချိန်လံုး​​ ​​ေရအိုး​​စင် ​​ေြပး​​​ေြပး​​​ေမာ့​​​ေနရတာ​။ ​​ေရအိုး​​ကလည်း​​ သဲအိုး​​ စိမ့်​​အိုး​​က​​ေလး​​ဆို​​ေတာ့​​ဖက်​​ေတာင်ထား​​ချင်စရာ​။ ကိုယ်လိုပဲ လမ်း​​သွား​​လမ်း​​လာ​​ေတွလည်း​​ ​​ေရဆာ​​ေရငတ်ြကမှာ​​ေပါ့​​ ဆိုြပီး​​အိမ်​​ေရှ့​​ ဗန်ဒါပင်က​​ေလး​​ ပတ်လည်မှာ အုတ်ခံုက​​ေလး​​တက်ြပီး​​ ​​ေရချမ်း​​အိုး​​က​​ေလး​​​ေတွ စီ​​ေန​​ေအာင်တင်ထား​​တယ်​။ အဲဒီ​​ေရအိုး​​စင်ကို ညတိုင်း​​ ​​ေဆး​​​ေြကာ​​ေရထည့်​​ရတယ်​။ ​​ေရအကျိုး​​ဆယ်ပါး​​ မ​​ေတာင်း​​ပဲနဲ့​​ြပည့်​​တယ် လို့​​ ​​ေြပာထား​​​ေတာ့​​ ကိုယ်​​ေတွ မပင်မပန်း​​လှူနိုင်တာကလည်း​​ ဒါ​​ေလး​​ရှိတာ​။ ​​ေမာင်နှမတ​​ေတွမပျင်း​​မရိ စိတ်ရှည်လက်ရှည် လုပ်ြကပါတယ်​။

     ​​ေနွအခါဆို ​​ေရကလည်း​​ ရှား​​ြပီဆို​​ေတာ့​​ ၄၇ လမ်း​​ထဲက​​ေရဘံုဘိုင်က​​ေလး​​မှာ တန်း​​စီြပီး​​ ​​ေရအိုး​​​ေရခွက်​​ေတွ ​​ေဆး​​​ေြကာသန့်​​စင်၊​ ​​ေရပံုး​​က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေရ​​ေတွြဖည့်​​ရတယ်​။ မပျင်း​​ပါဘူး​​​။ ​​ေပျာ်စရာြကီး​​ပါ​။ သူများ​​အိမ်​​ေတွကလည်း​​ သည်မှာပဲ တန်း​​စီြပီး​​ ​​ေရလာခပ်ြကတာဆို​​ေတာ့​​သည်ရာသီ ဘံုဘိုင်နံ​​ေဘး​​က အင်မတန် လူစည်တယ်​။ သီချင်း​​​ေလး​​ တ​​ေကျာ်​​ေကျာ်နဲ့​​ ပျား​​ပန်း​​ခပ်သလို​​ေရလာခပ်တဲ့​​ ​​ေရထမ်း​​သမား​​ြကီး​​လည်း​​ ရှိတယ်​။

    အဲသည်​​ေခတ်တုန်း​​က​​ေရ​​ေမာ်တာ​​ေတွ ​​ေခတ်မစား​​​ေသး​​ဘူး​​​။ ကိုယ့်​​အိမ်ကလည်း​​ ​​ေအာက်ထပ်ဆို​​ေတာ့​​ ဂျိုး​​ြဖူ​​ေရက ​​ေမာ်တာနဲ့​​မတင်ပဲခံလို့​​ရတယ်​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ခုရာသီကျ​​ေတာ့​​ ​​ေရအား​​ကနည်း​​သွား​​တာမို့​​ ဘံုဘိုင်ကလာတဲ့​​အား​​က စည်ပိုင်း​​ထဲကိုသူ့​​ဘာသာ မတက်​​ေတာ့​​ဘူး​​​။ ​​

    ေရဇလံုအနိမ့်​​က​​ေလး​​နဲ့​​ ြပည့်​​​ေအာင်ခံြပီး​​မှာ တိုင်ကီထဲ ကဲ့​​ကဲ့​​တည့်​​ရတယ်​။ တခါတ​​ေလ ကိုယ့်​​ဘံုဘိုင်ပါ ​​ေရမလာ​​ေတာ့​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေရအား​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ လမ်း​​ထဲက ဘံုဘိုင်မှာ သွား​​ခပ်ရတယ်​။ ​​ေရကိစ္စ​​ေတွ အား​​လံုး​​ြပီး​​စီး​​​ေတာ့​​မှ ​​ေရမိုး​​ချိုး​​ြပီး​​ ​​ေအး​​​ေအး​​ချမ်း​​ချမ်း​​ အိပ်ရတာ​။

    သီချင်း​​​ေတွအများ​​ြကီး​​ဆိုတတ်သွား​​တာ အဲဒီကစတာပဲ​။ ညတိုင်ကျရင် အိမ်​​ေနာက်​​ေဖး​​ ဘံုဘိုင်နံ​​ေဘး​​မှာ ​​ေရခံ​​ေရခပ်ရင်း​​နား​​ထဲြကား​​ဖူး​​နား​​ဝ သီချင်း​​မှန််သမျှ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​ နား​​မခံသာ​​ေအာင် နှိပ်စက်တယ်​။ အိမ်​​ေနာက်မှာတည်ထား​​တဲ့​​တိုင်ကီသံုး​​လံုး​​ မြပည့်​​မချင်း​​ မအိပ်ရဘူး​​​။ နို့​​မို့​​ ​​ေနာက်​​ေန့​​ သံုး​​စရာ ​​ေရမရှိဘူး​​​ေလ​။ ကိုယ်က​​ေပါ​​ေပါသံုး​​ချင် ​​ေပါ​​ေပါြပည့်​​​ေအာင် လျှံ​​ေအာင် ခပ်ရတယ်​။ သူများ​​​ေတွလည်း​​ သည်လိုပဲ ခပ်ရတယ်​။ မခပ်ချင် ​​ေရထမ်း​​ငှား​​​ေလ​။ က​​ေလး​​ပီပီ ​​ေမာတယ်ပန်း​​တယ် ဘယ်ရှိလိမ့်​​မလဲ​။ ပုဆိုး​​​ေလး​​ တုတ်တုတ်ရွှဲနဲ့​​​ေအး​​​ေအး​​ချမ်း​​ချမ်း​​ လန်း​​လန်း​​ဆန်း​​ဆန်း​​ပဲ​။

    ဗိုလ်ချုပ်လမ်း​​ြကီး​​အတိုင်း​​ရုပ်ရှင်ရံု​​ေတွဘက်က ​​ေလျှာက်လာခဲ့​​ရင် လမ်း​​မှာ ​​ေရအိုး​​စင်ြကီး​​ြကီး​​ နှစ်​​ေနရာပဲ ရှိတယ်​။ စပတ်လမ်း​​ (ဗိုလ်​​ေအာင်​​ေကျာ်လမ်း​​) ထိပ်က တာယာဆိုင်​​ေရှ့​​မှာရယ်၊​ ကိုယ့်​​အိမ်​​ေရှ့​​မှာရယ်​။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ အ​​ေပါ်ထပ် ဓါတ်ပံုဆိုင်က ​​ေရပိုက်နဲ့​​ ချ​​ေပး​​​ေတာ့​​ အခပ်ရသက်သာသွား​​တယ်​။ ဘာ​​ေရသန့်​​ဗူး​​မှမ​​ေပါ်​​ေသး​​တဲ့​​​ေခတ်မို့​​ ​​ေနွဘက်ရန်ကုန် လမ်း​​​ေလျှာက်တဲ့​​သူ​​ေတွဟာ ​​ေရချမ်း​​စင်က​​ေလး​​​ေတွမှာ ​​ေသာက်ရင်​​ေသာက်၊​ဒါမှမဟုတ်

    “​​ေသာက်မလား​​ကို့​​ ​​ေသာက်မလား​​ကို”

     ဆိုတဲ့​​ ​​ေရခဲ​​ေရသည်က​​ေလး​​​ေတွမှာ ​​ေသာက်ရင်​​ေသာက်၊​ဒါပဲ​​ေရွး​​စရာ ရှိတယ်​။ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်ြပီး​​ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​မတက်ခင်အထိ ​​ေသာက်​​ေရအိုး​​ြဖည့်​​တဲ့​​ဝတ်တစ်ခါမှ မပျက်ခဲ့​​ဘူး​​​။ အိမ်က အ​​ေဖ​​ေတွအဖွား​​​ေတွလည်း​​ ကိုယ်တိုင်ဝင်လုပ်​​ေလ့​​ရှိ​​ေတာ့​​ သူတို့​​ဆီကသက်ြကီး​​စကား​​ သက်ငယ်ြကား​​ခဲ့​​ရတာ​​ေတွလည်း​​ မနည်း​​ဘူး​​​။ အခုစာထဲမှာ ​​ေရး​​​ေရး​​​ေနမိတဲ့​​ ပံုတိုပတ်စ​​ေတွကသူတို့​​ဆီက ြကား​​ဖူး​​တာ​။ ြငိမ်ြငိမ်​​ေနပါ နတ်သမီး​​ရယ်ဆိုတာ သူတို့​​စကား​​​။

    ကိုယ်က​​ေကာ်ပီလုပ်ထား​​ရံုသက်သက်​။ (ခရက်ဒစ်​​ေပး​​တာ ခရက်ဒစ်​​ေပး​​တာ) သည်အ​​ေဖ​​ေတွ အဖွား​​​ေတွ စကား​​ြကွယ်ခဲ့​​လို့​​ ​​ေဟာသည် အူ​​ေြကာင်ကျား​​က​​ေလး​​လည်း​​လှ​​ေတာသား​​နီး​​နီး​​ ကို​​ေလအိုး​​ြဖစ်​​ေနတာ​။

    က​​ေလး​​ဘဝမှာတစ်ရက်မပျက် ​​ေဆာင်ရွက်ရတဲ့​​ ဝတ္တရား​​​ေတွရှိတယ်​။ မနက်အဖွား​​နဲ့​​ ​​ေဈး​​လိုက်​။ ဆယ်နာရီခွဲရင်ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ ဆွမ်း​​ချိုင့်​​သွား​​ပို့​​​။ တ​​ေန့​​ နှစ်ခါ သံုး​​ခါ အိမ်ကအလုပ်သမား​​​ေတွအတွက်​​ေမာင်​​ေအး​​ဆိုင်မှာ လက်ဖက်ရည်သွား​​ဝယ်​။ ည​​ေန​​ေန​​ေအး​​ရင် အိမ်​​ေရှ့​​က ပိ​​ေတာက်ပင် ​​ေရ​​ေလာင်း​​၊​ ညဘက်ကစား​​လို့​​ဝရင်​​ေရြဖည့်​​​ေရခပ်၊​ ​​ေရချမ်း​​စင် အလုပ်လုပ်​။ တခါတခါကျ စိတ်ညစ်မိ​​ေပမယ့်​​ လူြကီး​​​ေတွ ခိုင်း​​တာဆို​​ေတာ့​​ဘယ်​​ေြပာရဲမလဲ​။

    လုပ်ရတာပဲ​။ ​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​သမီး​​များ​​ အဲလိုခိုင်း​​မိရင် မိုး​​ြကိုး​​​ေတွ ပစ်သွား​​ဦး​​မယ်​။ အိမ်​​ေရာက်လို့​​ ကား​​​ေပါ်ကဆင်း​​ရင် ကိုယ့်​​လွယ်အိပ်ကိုယ် သယ်မသွား​​ဘူး​​​။ သူလည်း​​ သူ့​​ကုသိုလ်နဲ့​​သူ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​​။ ခု​​ေတာ့​​ လူြကီး​​​ေတွ​​ေကျး​​ဇူး​​​ေတွကို သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာြပီ​။ ရပ်ထဲရွာထဲ သူများ​​တစိမ်း​​နဲ့​​အကျွမ်း​​တဝင် ​​ေနထိုင်ဆက်ဆံတတ်လာတယ်​။ ကိုယ့်​​​ေမာင်နှမ​​ေမွး​​ချင်း​​​ေတွ တက်ညီလက်ညီ အလုပ်လုပ်တတ်လာတယ်​။ က​​ေလး​​ပီပီ ​​ေဆာ့​​တဲ့​​အချိန်ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေြပာင်း​​ဆန်​​ေအာင် ​​ေဆာ့​​တာပဲ​​ေပါ့​​​။

    က​​ေလး​​ဘဝကတည်း​​ကခိုင်း​​လို့​​လုပ်တယ်ဆို​​ေပမယ့်​​ လူြကီး​​​ေတွက ​​ေရအကျိုး​​ဆယ်ပါး​​ကို နား​​လည်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပထား​​တယ်​။ အလွတ်ရ​​ေအာင်လည်း​​ ကျက်ခဲ့​​ရတယ်​။

    “သက်ရှည် ဆင်း​​လှ ချမ်း​​သာရ ဗလ ဉာဏ်ပညာ၊​ စင်ြကယ်သန့်​​ရှင်း​​​ေကျာ်​​ေဇာြခင်း​​ ခပင်း​​​ေချွရံြဖာ၊​ ​​ေရမငတ်ြငား​​ လျှင်ြမန်သွား​​၊​ ဆယ်ပါး​​​ေရကျိုး​​သာ​။ ”

     တဲ့​​​။ ​​ေရကုသိုလ်လုပ်တဲ့​​အခိုက်အတံ့​​မှာကိုပဲ အဲသည်အကျိုး​​​ေကျး​​ဇူး​​​ေတွ မလွဲမ​​ေသွ ရလိမ့်​​မယ်လို့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ ယံုြကည်​​ေစတယ်​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​မို့​​လို့​​ သည်တစ်သက်မှာ မ​​ေတာ်လို့​​များ​​ ယမမင်း​​ြကီး​​ထံ​​ေမှာက် ​​ေရာက်ရဦး​​မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ြကိး​​ြကီး​​မား​​မား​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ လှူတန်း​​ဖူး​​တဲ့​​ အလှူဒါနဆိုရင် ​​ေရကုသိုလ်​​ေတွ ြပုခဲ့​​ဖူး​​တယ်လို့​​ မ​​ေမ့​​မ​​ေလျာ့​​ ရဲရဲြကီး​​ ​​ေြပာနိုင်တယ်​။

    ကျန်တဲ့​​အလှူ​​ေတွမှာ အဲသည်တုန်း​​က​​ေလာက် လံု့​​လ​​ေြကာင့်​​ကျစိုက်ခဲ့​​တာ မရှိဘူး​​​။ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​​ေပါ်က ​​ေဝ​​ေနယျသုခ ​​ေရချမ်း​​စင်အသင်း​​ဝင်ြပီး​​​ေရအလှူ​​ေတွ ပါဝင်၊​ ဘုရား​​​ေပါ်မှာ ​​ေရကုသိုလ်​​ေတွ လုပ်ခဲ့​​တယ်​။ အဖွား​​က​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်​​ေငွဇင်တန်​​ေဆာင်း​​က​​ေရြကည်​​ေတာ်ဝတ်အသင်း​​မှာ ရာသက်ပန်အသင်း​​ဝင်ြပီး​​ ဝတ်မပျက် လှူတန်း​​တယ်​။

    အကျိုး​​စီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာကို​​ေမျှာ်ကိုး​​လှူတန်း​​တာ မဟုတ်​​ေပမယ့်​​ ကံ ကံ၏အကျိုး​​ကို ယံုယံုြကည်ြကည်​သဒ္ဒါပီတိ​စိတ်နဲ့​​ ​​ေဝယျာဝစ္စကုသိုလ်ယူတာမို့​​အစွန်း​​အထင်း​​ အညစ်အ​​ေြကး​​ ဘာတစ်ခုမှ မရှိတဲ့​​ စင်ြကယ်​​ေသာဒါန​​ေတာ့​​ အစစ်ပဲ​။ အသက်အရွယ်ရလာတဲ့​​အခါဗုဒ္ဓဘာသာမို့​​လို့​​ အခါအခွင့်​​သင့်​​တိုင်း​​ အလှူဒါနြပုြမဲ ြပုမိ​​ေသာ်ြငား​​ ​​ေရကုသိုလ်တုန်း​​ကသဒ္ဒါတရား​​ကို မှီတာ မရှိ​​ေသး​​ဘူး​​​။ အဲဒါဘိုး​​ဘွား​​မိဘ သင်ြပ​​ေပး​​ထား​​လို့​​​ေပါ့​​​။

    တန်ဖိုး​​အား​​ြဖင့်​​ပိုများ​​တဲ့​​အလှူ​​ေတွ လှူမိသား​​ပဲ​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဘယ်ဟာက ဘယ်လိုအကျိုး​​​ေပး​​မယ် ​​ေရ​​ေရရာရာ ဘာမှ မသိဘူး​​​။ မှတ်မှတ်သား​​သား​​လည်း​​ မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အကျိုး​​​ေပး​​ရင်​​ေတာင် ​​ေညာင်ပင်ြကီး​​​ေလာက်​​ေတာ့​​မ​​ေမျှာ်လင့်​​နိုင်ဘူး​​​။ အကျိုး​​​ေပး​​ချင်လည်း​​ ​​ေပး​​မှာ​​ေပါ့​​​။

    ဒါ​​ေပမယ့်​​ မိဘဘိုး​​ဘွား​​နဲ့​​ အတူတကွ၊​လက်ကတီး​​​ေချွး​​ကျ လှူရတန်း​​ရတာ မဟုတ်​​ေတာ့​​ အတူတူ အကျိုး​​​ေပး​​ဖို့​​လည်း​​ မ​​ေသချာဘူး​​​။ ​​ေရစက်ဆိုတာအဲဒါ​​ေြပာတာ​​ေလ​။ ​​ေပး​​ချင်တဲ့​​အကျိုး​​ကို​​ေပး​​​။ သူတို့​​​ေတွနဲ့​​ အတူတကွ ြပည်လည်ဆံုဆည်း​​ စံစား​​ရတာ​​ေလာက်ဘယ်ဟာမှတန်ဖိုး​​မရှိဘူး​​​။ သံသရာကို လည်​​ေစတတ်​​ေသာ ပပဥ္စတရား​​​ေတွ လို့​​ပဲ ​​ေြပာ​​ေြပာ​။ ​​ေရစက်ရှိတဲ့​​သူ​​ေတွနဲ့​​​ေတာ့​​ဆံုချင်တာ အမှန်ပဲ​။

    သည်က​​ေန့​​​ေခတ်ကို​​ေရာက်တဲ့​​အခါ ရာသီဥတုက ပိုမိုပူြပင်း​​လာတယ်လို့​​ ​​ေသ​​ေသချာချာ မ​​ေြပာနိုင်​​ေပမယ့်​​ လူဦး​​​ေရ​​ေတွအဆမတန််တိုး​​ပွား​​လာတာက​​ေတာ့​​ ​​ေြမြကီး​​လက်ခတ်မလွဲမို့​​ သည်ရာသီမှာ ​​ေရမလံု​​ေလာက်တဲ့​​ ြပသနာကြကံုရြမဲဓမ္မတာ လို့​​​ေတာင် ​​ေြပာလို့​​ရမယ်​။ တွံ​​ေတး​​ ဒလဘက်ဆို ​​ေရကန်ြကီး​​​ေတွ ခန်း​​ကုန်ြပီ​။ ​​ေန့​​ခင်း​​အပူချိန်ကလည်း​​ မုဥ္စလိန္ဒာအိုင်​​ေတာင် မခံနိုင်​​ေလာက်ဘူး​​​။ အင်း​​​ေလး​​ကန်ြကီး​​ဆို သနား​​စရာ​​ေတာင်​​ေကာင်း​​​။

    အညာ​​ေြမလတ် မိုး​​​ေခါင်​​ေရရှား​​အရပ်မှာဆို ​​ေတွး​​သာ ြကည့်​​ပါ​​ေတာ့​​​။ ဘူတန်မှာကတည်း​​က ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်လိုလူမှုကွန်ယက်​​ေတွက​​ေန ​​ေရအလှူ​​ေတွ ​​ေဆာ်ဩ​​ေနြကတာ ​​ေဝရင်း​​မျှရင်း​​ သိခဲ့​​တယ်​။ အခုလည်း​​ ဒါ ရာသီအလှူ​​ေပါ့​​​။ လိုအပ်လာြပန်ြပီ​​ေလ​။ ဗုဒ္ဓဘာသာမှ မဟုတ်ဘူး​​​။ ဘယ်ဘာသာမဆို တတပ်တအား​​ လှူြကတန်း​​ြက ြပန်ပါ​​ေလရဲ့​​​။

    ကိုယ့်​​တုန်း​​က ကိုယ့်​​မိဘဘိုး​​ဘွား​​က နား​​လည်​​ေအာင်ရှင်း​​ြပြပီး​​ သဒ္ဒါပီတိစိတ်​​ေတွ ပွား​​လာ​​ေအာင်လှံု့​​​ေဆာ်​​ေပး​​ခဲ့​​သလိုမျိုး​​ ကိုယ်လည်း​​ပဲ အလှည့်​​ကျ​​ေတာ့​​ မနွဲ့​​စတမ်း​​ အလှူ့​​ရှင်များ​​ ဝမ်း​​​ေြမာက်ဖွယ်ြဖစ်​​ေအာင်နိဗ္ဗာန်​​ေဆာ် လုပ်မိပါတယ်​။ ​​ေနာင်ဘဝကျ ​​ေရကုသိုလ်အြပင် စာ​​ေရး​​သီကံုး​​ြခင်း​​ ကုသိုလ်ပါ အကျိုး​​​ေပး​​သန်​​ေစသား​​ခင်ဗျ​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.