• “​ေနဝင်ချိန်ကို ြဖတ်သန်း​ြခင်း​”

    နှစ်ကူး​ခါနီး​က​ေလး​မှာ မ​ေမျှာ်လင့်​ပဲ ​ေကာင်း​ရာ​ေကာင်း​ေြကာင်း​က​ေလး​လုပ်ြဖစ်သွား​တာက​ေတာ့​ အမျိုး​ထဲက အဖွား​နှစ်​ေယာက်ကို သွား​ကန်​ေတာ့​ြဖစ်တာပါ။ လက်ကျန်ဆိုလို့​လည်း​သူတို့​နှစ်​ေယာက်ပဲ ရှိ​ေတာ့​တယ်။ ဒါ​ေတာင် အိမ်က အ​ေမြဖစ်သူက

    “လိုက်ပို့​စမ်း​”

    ဆို ​ေခါ်လို့​ပါသွား​တာ။ ဟိုကအဘွား​ေတွက ရန်ကုန်ြပန်​ေရာက်ြပီဆိုလို့​ ​ေမျှာ်​ေနတာ ြကာြပီ။ လူြကံုနဲ့​ေတာင်မှာ ယူရတယ်။ ကိုယ့်​ြဖင့်​ သမီး​တစ်​ေကာင် ဖား​ဖား​ေနရတာနဲ့​ သူတို့​ဆီမ​ေရာက်ြဖစ်တာ နှစ်​ေြပာင်း​လရှည်ြကာခဲ့​ြပီ​ေမာင်​ေရပဲ။ ကိုယ့်​အသက်​ေတာင် ၄၆ ထဲမှာဆို​ေတာ့​ အ​ေမက ၆၆၊​ ကိုယ့်​အဖွား​ေတွဆိုရင်ဘယ်သူမှ ၈၆ထက် ​ေလျာ့​လိမ့်​မယ် မဟုတ်။

    အ​ေမ့​ဘက်ကအဖွား​က​ေတာ့​ ဘူတန်သွား​ေနတုန်း​က ဆံုး​ရှာတယ်။အခုဟာက​ေတာ့​ အ​ေဖ့​ဘက်က အဖွား​ရဲ့​ ညီမများ​ ​ေယာင်း​မများ​ေပါ့​။ ဝမ်း​ကွဲညီအမ​ေတွ အြပိုင်း​အယိုင်း​စုစုစည်း​စည်း​ရှိခဲ့​တဲ့​ထဲမှာ အခုဆို ​ေြပး​ေရြကည့်​လို့​မှ နှစ်​ေယာက်၊​ သံုး​ေယာက် ကျန်​ေတာ့​တယ်။ဘိုး​မျိုး​ဘွား​မျိုး​ေတွ ြပုတ်လုပါ​ေပါ့​။ ​

    ေယာကင်္ျား​ေလး​ သက်တမ်း​နဲ့​ဆိုရင် ကိုယ်​ေတာင် ​ေသရခါနီး​ေနပလား​ပဲ။ အဖိုး​ေတွ၊​ အ​ေဖ​ေတွ ​ေလး​ဆယ်​ေကျာ်​ေလာက်ဆို အတုန်း​အရံုး​ေလ။ ​ေနာက်နှစ်ခါ တန်​ေဆာင်မုန်း​ဆိုတဲ့​ကိစ္စဟာကိုယ်လည်း​ မ​ေသချာဘူး​။ သူတို့​လည်း​ မ​ေသချာဘူး​။ ​ေြပာ​ေတာ့​သာ သွား​ကန်​ေတာ့​တယ်တဲ့​။ နံမယ်​ေကာင်း​ကယူလိုက်​ေသး​။ တကယ်တမ်း​ကျ​ေတာ့​ မုန့်​က​ေလး​ပဲက​ေလး​သာ ကန်​ေတာ့​နိုင်တာ၊​ ဆရာဝန်ြဖစ်လျက်နဲ့​ ​ေဆး​ဖိုး​ဝါး​ခ​ေတာင်တာဝန်ယူနိုင်တာ မဟုတ်။

    ခု​ေတာင် ကိုယ့်​အ​ေမကန်​ေတာ့​တဲ့​ဆီ လက်အုပ်က​ေလး​ချီလို့​ ဒိုင်ဗင်ဝင်ပစ်ရတာ။လူကြဖင့်​ ​ေသခါနီး​တာ​ေတာင် ခုထက်ထိ ဘာမှ မဟုတ်​ေသး​တဲ့​အ​ေကာင် လို့​ ​ေြပာရင် ဘယ်မှ မရှာနဲ့​။ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်သာ မှန်ြကည့်​ြပီး​ေြပာ​ေနတာပဲ။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် သူတို့​ကလည်း​ မျက်နှာ​ေလး​ေတွ့​ချင်ရှာလို့​ေခါ်တာပါ။ ကိုယ်ကလည်း​ ဒီမျက်နှာက​ေလး​ပဲ ြပစရာရှိပါတယ်။ သူ့​ေြမး​ သူ့​အဖွား​ အ​ေပး​အယူတည့်​ေနြပီး​တာပဲ မဟုတ်ဘူး​လား​။

    အဖွား​နှစ်​ေယာက် တစ်အိမ်စီ​ေနြကတာပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်နှစ်​ေယာက်စလံုး​က ကိုယ့်​တ ​ေန​ေတာ့​ တလက်စတည်း​ နှစ်အိမ်လံုး​ ပတ်ဝင်ခဲ့​လိုက်တယ်။ သိတဲ့​အတိုင်း​ရန်ကုန်ြမို့​ထဲ ကား​ေမာင်း​ရတာ၊​ သပ်သပ်စီသွား​ရင် ကျုပ်အဖွား​ေတွ အသက်မီဖို့​ မလွယ်ဘူး​။ပထမသွား​တဲ့​ အဖွား​က အသက် ၉ဝ​ေကျာ်​ေနြပီ။ အ​ေဖ့​ဘက်အဖွား​၊​ အ​ေမ့​ဘက်ကအဖွား​၊​ နှစ်​ေယာက်စလံုး​နဲ့​ညီအမဝမ်း​ကွဲ​ေတာ်တယ်။ သူတို့​အချင်း​ချင်း​က အ​ေဖညီအကို အရင်း​ေမွး​ေတွ။

    ကိုယ်တို့​က သူ့​ကို​ေခါ်တာ​ေမ​ေမြကည် လို့​ ​ေခါ်ရတယ်။ သူတို့​တ​ေတွက တစ်​ေယာက်တစ်​ေယာက် ဘယ်​ေတာ့​မှ နံမယ် အြပည့်​အစံု မ​ေခါ်ြကဘူး​။ြကည်ြကည်​ေရ။ ညွန့်​ညွန့်​ေရ။ ရီရီ​ေရ။ အဲသလိုမျိုး​ နံမယ်တစ်လံုး​ကို နှစ်ခါထပ်ြပီး​ေခါ်ြကတယ်။က​ေလး​ေတွက ​ေရှ့​က ​ေမ​ေမတပ်​ေခါ်ရတယ်။ အငယ်မို့​ကျန်တဲ့​ ညီမ​ေတာင် ၉ဝ​ေကျာ်ဆို​ေတာ့​ အသက်ရှည်လွန်း​လို့​သာခုထက်ထိ ကျန်း​ကျန်း​မာမာ ​ေတွ့​ရတာ။ သွား​ေတွ တစ်​ေချာင်း​မှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ အံကပ်က​ေလး​နဲ့​ေနတယ်။နား​မြကား​ေတာ့​ဘူး​။ ပါး​စပ်က​ေလး​ လှုပ်တာကို အကဲခပ် စကား​ေြပာတယ်။

     ​ေြပာရင်း​ေြပာရင်း​နဲ့​မှအား​မရ​ေတာ့​ရင် ဝှိုက်ဘုတ်က​ေလး​ထိုး​ေပး​တယ်။ ​ေရး​ြပစမ်း​။ သူဖတ်မယ်။ သူငယ်ြပန်ချင်​ေနြပီလို့​ကွယ်ရာမှာ ​ေြပာြက​ေပမယ့်​ သူသိတာ သတိရတာ​ေတွြဖင့်​ ကိုယ်​ေတွ​ေတာင် လိုက်မမီဘူး​။ အိမ်က ​ေမာင်နှမဘုစုခရု မကျန် ဘယ်သူဘာြဖစ်၊​ ဘာြပဿနာရှိ။ သူအကုန် အပ်ကျတာကအစ သိတယ်။ ​ေရာက်တိုင်း​ လူ​ေစ့​ေအာင်​ေမး​တယ်။

    ​ေဆး​ေတွမ​ေသာက်ရ​ေသး​ဘူး​မှတ်ြပီး​ အတင်း​ထပ်အတိုက်ခိုင်း​တတ်​ေပမယ့်​ မုန့်​ဟင်း​ခါး​စား​ေနတာ ​ေငး​ေတာင်ြကည့်​ယူရတယ်။ပလပ်စတစ်ြခင်း​ေတာင်း​က​ေလး​ တစ်လံုး​ယူြပီး​ အဲဒီထဲက ဆီချက်၊​ ငရုတ်သီး​မှုန့်​၊​ ငံြပာရည်၊​ နံနံပင်သူ့​ဟာသူ စိတ်ြကိုက် မမှား​မယွင်း​ထည့်​စား​တယ်။ အ​ေြကာ်​ေတွ မာလို့​ မဝါး​နိုင်တာဆို ပန်း​ကန်တစ်ချပ်နဲ့​ သပ်သပ်ဖယ်ပစ်တယ်။ ​ေဘး​ကို အဖိတ်အကျ မရှိဘူး​။

    ကိုယ့်​ဘာဟာ စား​ေသာက်ြပီး​ရင် ​ေကာင်မ​ေလး​ေခါ်အသိမ်း​ခိုင်း​၊​ သူ့​စား​ပွဲက​ေလး​ကို အစအနမကျန် ​ေြပာင်​ေန​ေအာင် သုတ်၊​ သူ့​လက်ကို အနံ့​မစွဲ​ေအာင်​ေသ​ေသချာချာ သုတ်သင်တယ်။ ဧည့်​သည်လာြပီ။ ​ေကာ်ဖီတိုက်စမ်း​၊​ အ​ေအး​တိုက်စမ်း​။

    အကုန် သူစီမံတယ်။သူကိုယ်တိုင် သူ့​ေြမး​ေတွကို လက်ထဲဖန်ခွက်အ​ေရာက် တိုက်တယ်။ ကိုယ်​ေတွလို ​ေြခမြမဲလက်မြမဲ​ေတာင်ဆွဲ ​ေြမာက်ဆွဲ မဆွဲဘူး​။ စကား​ေတွဆိုတာက​ေတာ့​ သူကချည့်​ေဖာင်​ေန​ေအာင် ​ေြပာ​ေတာ့​တာ။ စိန်​ေဗဒါြကီး​ပတ်စမ်း​သလို တစ်ဝိုင်း​လံုး​ရှိသမျှ ပတ်လံုး​ အကုန်ြမည်​ေအာင် လိုက်တီး​သလား​ မှတ်ရတယ်။ ဘယ်သူနဲ့​မှစကား​မ​ေြပာလိုက်ရဘူး​ဆိုတာ မရှိ။ နံမယ် မှား​ေခါ်ရိုး​ ထံုး​စံမရှိ။ သတိတရကလည်း​ ရှိပါ့​။

    “ဖိုး​ချိုတစ်​ေကာင်နယ်​ေရာက်​ေနတာ ြကာလှြပီ။ ခု​ေလာက်ရှိ ရန်ကုန်ြပန်​ေရာက်ဖို့​ေတာ်​ေပါ့​။ ဖုန်း​ဆက်ြကည့်​စမ်း​။”

    ဆိုလို့​ ကိုယ်က လာရတယ်။ တို့​လူြကီး​ေတွြဖင့်​ တစ်လတစ်ခါ မျက်နှာြပတာ​ေတာင် မှတ်​မိချင်​မှမှတ်​မိ​တာ။ (သူတို့​ အြပစ်​ေတာ့​ ဟုတ်ပါဘူး​။ အမျိုး​မှ မ​ေတာ်ပဲကိုး​)။ သည်မှာ​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေြမး​ကိုယ့်​အဖွား​ဆို​ေတာ့​ မလာနိုင်ကာမှ ​ေန​ေရာ။ ​ေရာက်မှ​ေတာ့​ ​ေအာင်မယ်မင်း​ မ​ေသလို့​ ​ေတွ့​ရ ​ေမ့​နိုင်ပါရိုး​လား​ေပါ့​။

    အိမ်ရှိလူကုန်မာ​ေြကာင်း​သာ​ေြကာင်း​ ​ေမး​ြမန်း​ြပီး​ေတာ့​ မြကာ​ေသး​ခင်က ကျံုမ​ေငး​ြပန်ြပီး​ အြကီး​အကျယ် အလှူလုပ်ခဲ့​တဲ့​အ​ေြကာင်း​ေြပာြပတယ်။ ဘယ်သား​သမီး​ ဘယ်​ေလာက်​ေထာက်ပံ့​လို့​ သူ ဘယ်လို လှူနိုင်တန်း​နိုင်တယ်ဆိုတာ ဝမ်း​ပန်း​တသာ​ေြပာရင်း​ကမှမျက်ရည်စမ်း​စမ်း​နဲ့​တစ်ခါ သူအခုလို ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ မ​ေတာင့်​မတ ​ေနနိုင်စား​နိုင် လှူနိုင်တန်း​နိုင်တာကိုသွား​ေလသူြကီး​များ​နဲ့​ေတွ့​ြပီး​ ​ေြပာြပချင်လိုက်တာတဲ့​။ ဟုတ်တာ​ေပါ့​။ ဟိုတ​ေလာက ​ေရး​တဲ့​ တရုတ်ဇာတ်လမ်း​တွဲထဲမှာတရုတ်စစ်သူြကီး​ေြပာတဲ့​

    “ကိုယ့်​ေအာင်ြမင်မှုဆိုတာ ကိုယ့်​ဇာတိရပ်ရွာကို ြပန်မြပနိုင်ခဲ့​ရင်အချည်း​နှီး​ပဲ”

    ဆိုတာ​ေလး​ ြပန်သတိရသွား​တယ်။ သူ​ေပျာ်​ေနတယ်​ေလ။ သူစိတ်ချမ်း​သာ​ေနတယ်​ေလ။ ဒါ​ေတွကိုသူ​ေြပာြပချင်​ေနတယ်။ မျှ​ေဝချင်​ေနတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူ​ေြပာြပချင်တဲ့​သူ​ေတွက အခု မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။အမျှပဲ ​ေဝလို့​ရတယ်။ အ​ေမတို့​ အဖွား​တို့​ ဘုရား​ရှိခိုး​ရင် တ​ေြဖး​ေြဖး​ ပိုပိုြကာလာတယ်​ေလ။တမလွန်မှာ အမျှ​ေဝစရာ ​ေဆွမျိုး​ေတွက တိုး​တိုး​လာတာကိုး​။

    လူ​ေတွဆိုတာသ​ေဘင်္ာဆိပ်မှာ အသုတ်လိုက် အသုတ်လိုက် တက်တက်သွား​တဲ့​ ခရီး​သည်​ေတွလိုပဲ။ တစ်စီး​ဝင်လာလိုက်။တစ်စီး​ထွက်သွား​လိုက်၊​ ကိုယ့်​အ​ေပါင်း​အ​ေဖာ်​ေတွက ပါသွား​နှင့်​လို့​ ကျန်ရစ်ခဲ့​ရတဲ့​အခါ ​ေနာက်သ​ေဘင်္ာ​ေစာင့်​ရင်း​ေနာက်လူ​ေတွနဲ့​ စကား​သာ​ေြပာ​ေနရတယ်။ စိတ်က​ေတာ့​ အရင်သ​ေဘင်္ာ​ေပါ်ပါသွား​တဲ့​သူ​ေတွ​ေနာက်ကို လိုက်ချင်​ေနြပီ။

    အဲသည်​ေကာင်မ​ေတွ ဟို​ေရာက်ရင် ငါ့​မှ​ေစာင့်​ေနပါဦး​မလား​။ ြပန်မှ မ​ေတွ့​ေတာ့​ရင် ဘယ့်​နှယ်လုပ်မလဲနဲ့​ စိတ်​ေစာ​ေနရြပီ။ အဲသလို​ေတွး​လိုက်​ေတာ့​လည်း​ ​ေသြခင်း​တရား​ဆိုတာ ငယ်တုန်း​က​ေလာက် အ​ေြကာက်အကန်မဟုတ်​ေတာ့​ပါဘူး​။ တစ်သက်နဲ့​တစ်ကိုယ် ကုသိုလ်​ေတွလည်း​ တတ်စွမ်း​သ​ေလာက် လုပ်ခဲ့​ြပီး​ြပီ။ငရဲငအံု အပယ်ဘံု​ေတွထဲ​ေရာက်​ေလာက်စရာ အကုသိုလ်ြကီး​တဲ့​သူ​ေတွ ကိုယ့်​ေဆွကိုယ့်​မျိုး​ထဲ မပါတာမဂင်္လာရှိလိုက်​ေလ။ (ရှင်ဘုရင်အမျိုး​ဆို သည်လို​ေြပာနိုင်ဖို့​ ခက်ရှာမပ) ဇရာက​ေန ဗျာဓိ၊​မရဏကို အစဉ်လိုက်ကူး​သွား​ြပီး​တဲ့​အခါ သံသရာဘံုမှာ အသစ်တဖန်စရဦး​မှာ မဟုတ်လား​။

    ​ေနာက်အဖွား​တစ်​ေယာက်ဆီကူး​တဲ့​အခါ သူတို့​ချင်း​လည်း​ မြကာ​ေသး​ခင်ကမှ တစ်အိမ့်​တစ်အိမ် ကူး​သန်း​ြပီး​ စကား​စြမည်​ေဖာင်ဖွဲ့​ြကတဲ့​အ​ေြကာင်း​သိရတယ်။ သူတို့​ချင်း​က ​ေယာင်း​မတစ်ဝမ်း​ကွဲဆိုလည်း​ ဟုတ်သလို၊​ ခမည်း​ခမက်ဆိုလည်း​ ​ေတာ်ြပန်တယ်။​ေြမာင်း​ြမအိမ်က ဝမ်း​ကွဲအမများ​ရဲ့​ ​ေမာင်က​ေလး​နဲ့​ အ​ေြကာင်း​ပါလို့​ ​ေယာင်း​မလို့​စပ်ရင်လည်း​ေတာ်တယ်။ ကိုယ်တို့​အမျိုး​များ​ဟာ နှစ်ဝမ်း​သံုး​ဝမ်း​ကွဲရင် ဖူး​စာြပန်ြပန်ဆံုတတ်လို့​ ခမည်း​ခမက်လည်း​ြပန်​ေတာ်ြကရတယ်။

    ကိုယ့်​မိဘများ​ဟာလည်း​ သူတို့​ ညီအမဝမ်း​ကွဲချင်း​ ကိုယ့်​အိပ်ထဲကိုယ် အဖိတ်ခိုင်း​ထား​တာ​ေလ။ဒါ​ေြကာင့်​ ကိုယ်တို့​ထဲမှာ အ​ေြကအညာက ​ေနရာပဲ​ေဝး​တာ။ ​ေသွး​မ​ေဝး​ဘူး​။ ဒီအဖွား​ကို​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​က​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်လို့​ ​ေခါ်ြကတယ်။ သူလည်း​ မငယ်​ေတာ့​ပါဘူး​။ ၈၄ နှစ်ရှိြပီ။ သွား​ေတွ တစ်​ေချာင်း​မှမကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒူး​ေတွနာ​ေနလို့​ အထိုင်အထ နည်း​နည်း​ေလး​ေပမယ့်​ လူက​ေတာ့​ ငယ်ငယ်ကအတိုင်း​ လူသွက်။​ေြပာဆိုစိတ်ြမန် အာသွက်ခယံ။ စကား​တတ်ရတဲ့​အထဲ ဘဝကစံု​ေတာ့​ သူ့​ဆီ​ေရာက်ရင် အြမဲ ​ေြပာြပစရာ​ေတွကလည်း​တပံုြကီး​ရှိ​ေသး​တယ်ရှင့်​ပဲ။

    သူကထူး​ထူး​ြခား​ြခား​

    “ဖိုး​ချို။ နင်​ေရး​တဲ့​စာအုပ် ငါဖတ်ရတယ်။”

    ဆို​ေတာ့​ ကိုယ့်​မှာ ရှက်ကိုး​ရှက်ကန်း​ြဖစ်ရ​ေသး​။ ကိုယ့်​အမျိုး​ေတွဟာ လှ​ေတာက မဟုတ်​ေပမယ့်​လို့​ ဘယ်သူမဆို စကား​ကို စီကာပတ်ကံုး​ကွက်ကွက်ကွင်း​ကွင်း​ ြမင်​ေအာင် ပံုတိုပတ်စ​ေလး​ေတွနဲ့​ ခိုင်း​ခိုင်း​နှိုင်း​နှိုင်း​ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိြကတယ်။ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​ ​ေလ​ေဖာတယ်ဆိုတာ ကိုယ့်​အမျိုး​ေတွ​ေရှ့​ကျ ​ေြပာရဲဘူး​။ ကျုပ်ဘြကီး​ကကျုပ်ထက်တတ်တဲ့​သူချည့်​ပဲ။ ​ေြပာရင်း​ဆိုရင်း​သား​ စကား​စပ်မိလို့​ မြငိမ်မသက်တဲ့​အ​ေြကာင်း​ေတွ​ေရာက်ကုန်တဲ့​အခါ ကိုယ်ကလည်း​ မ​ေနနိုင်လို့​ အ​ေငါ်တူး​လိုက်မိတယ်။

    “​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်​ေရ။ အြပင်သိပ်မထွက်နဲ့​။အိမ်မှာပဲ​ေန​ေနာ်။ သူများ​ေတွက ဟိုဟာဒီဟာ​ေတွြဖစ်တာ ဗကပစနက်လို့​ ​ေြပာ​ေနြကတယ်။ ​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်တို့​အဆက်အနွယ်​ေတွ ကျန်​ေသး​လို့​လား​။”

    ဆို​ေတာ့​

    “လာဖမ်း​လှည့်​ေလဟယ်။ ငါတစ်​ေယာက်ကျန်​ေတာ့​တာ။”

    လို့​ ြပန်​ေသာတယ်။ ​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်ဟာ ကိုယ့်​အဖိုး​နဲ့​ ​ေတာထဲမှာ အ​ေြကာင်း​ပါလာတာပါ။ ကိုယ်တို့​အဖိုး​ေလး​ဟာဗိုလ်သင်တန်း​ တတိယအပတ်စဉ်ဆင်း​ပဲ။ နိုင်ငံြခား​ ပညာ​ေတာ်သင်သွား​ဖို့​ မဂင်္လာဒံု​ေလဆိပ်​ေရာက်တဲ့​အချိန်မှာဗကပကို မတရား​သင်း​ေြကြငာလိုက်တဲ့​အတွက် ဘား​မား​ရိုင်ဖယ်တပ်နဲ့​အတူ အရှင်လတ်လတ်ြကီး​ ​ေြမမြမိုပဲအန်ဒါဂ​ေရာင်း​ေရာက်သွား​သူပါ။

    ကိုယ်သိသ​ေလာက်က​ေတာ့​ဗကပဆိုတာ ြဖုတ်ထုတ်သတ်၊​ ရန်ငါမကွဲရင် အမျိုး​ြပုတ်​ေအာင်သတ်၊​ ဗား​ကရာ​ေချာက်ြကီး​ကို ဆိုရှယ်လစ်အရိုး​ေတွနဲ့​ဖို့​ပစ်မယ် လို့​ ြကိမ်း​ဝါး​၊​ ရုပ်ရှင်ထဲမှာဆို ​ေအာင်ခိုင်တို့​၊​ အံ့​ေကျာ်တို့​မှ ရတာ။ဗကပ​ေတွ ​ေကာင်မ​ေလး​တစ်​ေယာက်ကို ြကည့်​ေနြပီဆို မတရား​ကျင့်​ေတာ့​မလို့​။

    အဲသလို သ​ေဘာ​ေပါက်ထား​တာပါ။ြမန်မာြပည်မှာ ဗကပ​ေလာက် အန္တရာယ်ြကီး​တာ မရှိဘူး​။ ဆူပူမှုတိုင်း​ရဲ့​ ​ေနာက်ကွယ်မှာ ဗကပကစံနစ်တကျ ြကိုး​ကိုင်​ေနတယ် လို့​ ယူဆထား​တာပါ။ (သည်ပုတ်ထဲ​ေနမှ​ေတာ့​ သည်ပဲက​ေလး​ေပါ့​ဗျာ ​ေနာ့​)ဗကပ နဲ့​ပတ်သက်ြပီး​ ​ေြကာက်တာက သူတို့​တ​ေတွဟာ ဘာသာမရှိဘူး​။ ဘုန်း​ြကီး​ရဟန်း​လည်း​ သတ်ဖို့​ဝန်မ​ေလး​ဘူး​။မန်း​ေလး​က နံမယ်​ေကျာ် စာ​ေရး​ဆရာြကီး​ စာ​ေရး​ဆရာမြကီး​တို့​ရဲ့​သား​ဆိုရင် သူ့​မိဘကို သူကိုယ်တိုင်​ေခါင်း​ြဖတ်၊​လည်​ေချာင်း​ေသွး​နဲ့​ ​ေြခ​ေဆး​ြပီး​ ​ေခတ်သစ်အဇာတသတ်ဘွဲ့​ကို ခံယူမယ် လို့​ ဓါတ်ပံုနဲ့​တကွ၊​ ​ေြကာ်ြငာစာ​ေရး​ကပ်ထား​တာ​ေတွ့​လိုက်ဖတ်လိုက်ရ​ေတာ့​

    “ဘုရား​ ဘုရား​”

    လို့​ ​ေတာင် တ မိတယ်။

    ​ေနာက်​ေတာ့​ေဖ့​စ်ဘုတ်ြကီး​ရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​ေြကာင့်​ လို့​ပဲ ​ေြပာရမယ် ထင်တယ်။ ဓါတ်ပံု​ေတွကို အလွဲသံုး​စား​လုပ်ြပီး​သူများ​သား​သမီး​ကို အသ​ေရဖျက် အပုပ်ချ၊​ ကိုယ်လိုချင်သလို ​ေသွး​ထိုး​လှံု​ေဆာ်ဖို့​ဆိုတာ လွယ်လွယ်​ေလး​ပါကလား​လို့​ သိလိုက်ရတဲ့​အချိန်ကျ​ေတာ့​ ဘယ်သူ့​ကိုမှ မယံု​ေတာ့​ဘူး​။ ဗကပက ယုတ်မာတယ်။ ဆိုရှယ်လစ်ကယုတ်မာတယ်။ စတဲ့​ ဝါဒစွဲအြမင်​ေလး​ ကွာသွား​ြပီး​ ဘယ်သူပဲြဖစ်ြဖစ် ယုတ်မာတဲ့​အမှုကို ြပုသူကယုတ်မာတာပဲ လို့​ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ကျကျ ြမင်တတ်လာပါတယ်။

    ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ ၈၈ မှာလည်း​ ြမင်ခဲ့​ရတယ်။စက်တင်ဘာမှာလည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​ရတယ်။ ဘယ်သူ​ေတွက ဘာလုပ်သလဲဆိုတာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဦး​ေနှာက် နဲ့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ်မရင့်​ကျက်​ေသး​သူ​ေတွက​ေတာ့​ မသမာတဲ့​သူက

    “ဒီမှာြကည့်​စမ်း​။ ​ေတွ့​လား​။ ​ေသကုန်ြပီ။ အဲဒါ ကုလား​သတ်တာ။ဗမာသတ်တာ။”

    စသည်ြဖင့်​ ဆွ​ေပး​လိုက်ရင် ​ေသွး​ဆူြပီး​ မစဉ်း​မစား​ ယံုြကလွန်း​လို့​ သင်ခန်း​စာယူနိုင်​ေအာင် ကိုယ်အ တဲ့​အ​ေြကာင်း​ ကိုယ့်​ေပါင် ကိုယ်လှန်​ေထာင်း​တာ​ေနာ်။

    ကိုယ့်​အဖိုး​ဗကပြကီး​က​ေတာ့​ ဘုရား​သွား​ေကျာင်း​တက်၊​ ဘာသာ​ေရး​နဲ့​ မကင်း​ကွာတဲ့​သူပါ။ ပညာတတ်၊​ စစ်ဗိုလ်ဘဝက​ေနကံအလှည့်​မသင့်​လို့​ ​ေတာထဲ​ေရာက်သွား​ရှာ​ေတာ့​ ​ေြခ​ေမွး​လက်​ေမွး​တင်မကဘူး​။ ​ေခါင်း​ေမွး​ပါ ခဏခဏမီး​ေလာင်တဲ့​အထိ ဒုက္ခသုက္ခ​ေတွကို စံု လို့​။

     ​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်ကိုယ်တိုင်​ေတာင် က​ေလး​မျက်နှာြမင်ြပီး​တာနဲ့​ေသွး​နုသား​နု စစ်တလင်း​ြပင်ခဲ့​ရတယ်လို့​ ဒဏ်ရာ​ေလး​ေတွ ြပြပြပီး​ ​ေြပာရှာတယ်။ ကိုလိုနီပညာ​ေရး​ကိုကျကျနန မီခဲ့​တဲ့​ အ​ေမွက​ေလး​ ထိန်း​ထား​ချင်သလား​ မသိပါဘူး​။ ​ေမွး​သမျှသား​သမီး​ေတွ အကုန် ြမန်မာနံမယ်တစ်​ေယာက်မှ မရှိဘူး​။ သူတို့​ချင်း​လည်း​ အဂင်္လိပ်လိုပဲ ​ေြပာြကသတဲ့​။

    ခုချိန်ထိ အမယ်ြကီး​အို​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်ဟာ ဧည့်​လမ်း​ညွှန်​ေတွ ​ေငး​ရ​ေလာက်​ေအာင် ဒိုး​ဒိုး​ေဒါက်​ေဒါက် ​ေြပာနိုင်ပါတယ်။

    “​ေဒါ်​ေဒါ်ခင်ကွန််ြမူနစ်ဝါဒကို တကယ် ယံုခဲ့​သလား​။”

    လို့​ ​ေမး​ြကည့်​ေတာ့​

    “အဲဒီအချိန်တုန်း​က သူပဲ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ရှိတာ​ေလ။တရုတ်ြပည်မှာလည်း​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​က အရမ်း​ေအာင်ြမင်​ေနတာ မဟုတ်လား​။ ​ေနာက်တစ်ခုက ဘား​မား​ရိုင်ဖယ်တပ်ကဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန်း​ကိုယ်တိုင် ကွန်ြမူနစ်ပါတီထဲ ဝင်ခိုင်း​ထား​တာ​ေလ၊​ ဦး​နုက မတရား​သင်း​ေြကြငာလိုက်တဲ့​အခါသူတို့​လည်း​ ​ေတာမခိုလို့​ ဘယ်လိုလုပ်မတုန်း​။ အဲဒီအချိန်မှာ အစိုး​ရဘက်က ရန်ကုန်စုစုက​ေလး​ပဲကျန်​ေတာ့​တာ။ အကုန်လံုး​ ဟိုဘက်ကသူပုန်၊​ သည်ဘက်သူပုန်၊​ သိမ်း​ထား​ြပီး​သား​။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ပါတီက​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွက​ေလယာဉ်ပျံနဲ့​ စာ​ေတွကျဲတယ်။ ရဲ​ေဘာ်တို့​။ ငါတို့​လမ်း​စဉ် မှား​ေနြပီ။ ​ေနာက်ြပန်ဆုတ်ြက။ြပန်လာြက။ ဆိုလို့​ ြပန်လာြကတာ။”

    တဲ့​။ သူတို့​က ဗိုလ်​ေဇယျြကီး​နဲ့​ တစ်ဖွဲ့​တည်း​ လို့​ ​ေြပာပါတယ်။ဗိုလ်​ေဇယျြကီး​သမီး​ေတွ​ေတာင် ရိုး​ထဲမှာ​ေမွး​လို့​ ရိုး​ရိုး​ လို့​မှည့်​၊​ ​ေတာထဲမှာ ​ေမွး​လို့​ေတာ​ေတာ လို့​ မှည့်​တယ် လို့​ ​ေြပာြပတယ်။

    သူတို့​ေခတ်တုန်း​ကအလင်း​ဝင်စစ်ဗိုလ်​ေတွဟာ သည်က​ေန့​ေခတ် ဦး​ခွန်ဆာတို့​၊​ ဦး​ဖုန်ကျား​ရှင်တို့​လို ကု​ေဋကုဋာသဲကိုး​ြဖာ မြကွယ်ဝြကပါဘူး​။ ​ေထာင်ထဲတန်း​ဝင်ြကရပါတယ်။ အမများ​ြဖစ်တဲ့​ ကိုယ့်​အဖွား​တ​ေတွခမျာရင်ထုမနာနဲ့​ေထာင်ဝင်စာ သွား​သွား​ေတွ့​ရပါသတဲ့​။ ​ေထာင်ကထွက်​ေတာ့​လည်း​ပဲ အလွန်ပင်ပန်း​စွာလုပ်ကိုင်စား​ေသာက်ခဲ့​ရပါတယ်။

    ကိုယ့်​ဖိုး​ေအ မာနခဲြကီး​က အ​ေပါင်း​အသင်း​ေတွ ​ေကာင်း​စား​ေန​ေသာ်ြငား​ဘယ်သူ့​ေအာက်မှ မကျို့​ချင်လို့​ဆို ဘယ်သူ့​ဆီမှ မသွား​ဘူး​။ အိမ်မှာ စီး​ကရက် လက်ြကား​ညှပ်​ေနတယ်။အဲဒီစီး​ကရက်ကလည်း​ ရာဇဝင်နဲ့​ဗျ။ ​ေတာထဲမှာရှိတုန်း​က​ေရာ၊​ ​ေထာင်ထဲမှာ ရှိတုန်း​ကပါ၊​ အမ​ေတွက​အဆက်အသွယ်​ရတိုင်း​ လူြကံုနဲ့​ပို့​ေပး​​ရတဲ့​ လန်ဒန်ဂိုး​ဖလိတ် သံဗူး​နဲ့​မှ ​ေသာက်ပါသတဲ့​။ ​ေနာက်​ေတာ့​အစီခံမပါတဲ့​ ခ​ေပါင်း​က​ေလး​​ေတွ ခဲခဲ​ေနတာ ြမင်ရင် စိတ်​ေတာင် မ​ေကာင်း​ြကဘူး​။

    အဖိုး​ေပမယ့်​ကိုယ်တို့​က ​ေဖ​ေဖ​ေအး​ လို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ သူက အဝတ်အစား​က​ေလး​ေတွ နွမ်း​ချင်နွမ်း​မယ်။ လူက​ေတာ့​ဘယ်​ေတာ့​မှ တပတ်​မနွမ်း​ဘူး​။ သန့်​ြပီး​ေကျာ့​ေနတယ်။ ကုလား​ထိုင်​ေပါ် ​ေြခ​ေထာက်ချိတ်ထိုင်ရင်ကိုပံုစံကို ကျ​ေနတာပဲ။ ကိ်ုယ်တို့​အမျိုး​ထဲမှာ အဂင်္လိပ်လို အတတ်ဆံုး​။ မနက်မိုး​လင်း​ရင် အဂင်္လိပ်သတင်း​စာတစ်​ေစာင်နဲ့​စီး​ကရက် လက်ြကား​ကမချ၊​ ဝမ်း​တီး​တူး​တီး​ ​ေကာ်ဖီဆိုင်မှာ မ​ေသာက်ချင်ဘူး​ဆိုတဲ့​ အစား​မျိုး​ဗျ။

    ​ေဖ​ေဖ​ေအး​အ​ေြကာင်း​ကိုအခုမှ ြပန်​ေတွး​မိြပီး​ တစိမ့်​စိမ့်​သ​ေဘာကျတာက သူဟာ ဆင်း​ရဲ​ေပမယ့်​ မဟုတ်တာ ဘယ်တုန်း​ကမှမလုပ်ဘူး​။ သူများ​ဆီလည်း​ ​ေအာက်ကျမခံဘူး​။ ပိုက်ဆံမရှိပဲနဲ့​ သူ့​ကိုယ်သူ ပညာတတ်တစ်​ေယာက်ရဲ့​အဆင့်​အတန်း​နဲ့​ ညီ​ေအာင်​ေနတယ်။ ဘယ်အချိန်ြကည့်​ြကည့်​ စုတ်တီး​စုတ်ဖတ်၊​ ပိုသီပတ်သီဆိုတာမရှိဘူး​။

    လူ့​ေရှ့​သူ့​ေရှ့​ သူ့​ပညာြကီး​လူသိခံချင်လို့​ ဘိုလိုမှုတ်​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​။ သူ့​က​ေလး​ေတွနဲ့​ထမင်း​စား​ေရ​ေသာက်​ေြပာ​ေပမယ့်​ တစိမ်း​နဲ့​ဆို ​ေမး​မှ ​ေြဖတယ်။ ထူး​ဆန်း​တာက ​ေသသာသွား​ေရာ သူ့​ဆီကနိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက်တဲ့​ အ​ေတွး​အြမင် ချိုသည်ခါး​သည် တစ်လံုး​တစ်ပါဒမှ မြကား​ခဲ့​ရဘူး​။ စကား​စပ်လို့​ေတာင်ဝင်မှတ်ချက်မ​ေပး​ဘူး​။ အဲသည်​ေန့​ကမှ ​ေဒါ်​ေဒါ်ခင့်​ဆီက ြကား​ခဲ့​ရတာ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ နိုင်ငံ​ေတာ်ပွဲတစ်ပွဲကအြပန်စိတ်တိုတိုနဲ့​ ​ေြပာဖူး​သတဲ့​။

    “ကိုယ်က အပင်စိုက်ခဲ့​တာ​ေလ။ အသီး​စား​ဖို့​မှ မဟုတ်တာ။ ကိုယ့်​တာဝန်​ေကျြပီ။ြပီး​ြပီ။”

    တဲ့​။ အဲဒီ​ေနာက် ဘယ်ပွဲမှ မတက်​ေတာ့​ဘူး​ လို့​ ဆိုတယ်။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​အထင်ြကီး​ထား​မိတဲ့​ သည်အ​ေကာင်ဟာ သူ့​ဘိုး​သူ့​ဘွား​ေတွနဲ့​ ​ေတွ့​မှပဲ အလကား​ ဖွတ်ကျား​။ မင်း​အများ​ြကီး​လို​ေသး​ပါလား​ လို့​ သိလိုက်ရပါတယ်။

    ဘမျိုး​ဘိုး​တူ။ဗီဇဆိုတာက​ေတာ့​ ပါသင့်​သ​ေလာက် ပါလာဟန်တူပါတယ်။ ​ေဟာသည်အ​ေကာင် အူ​ေြကာင်ကျား​ ​ေမာင်စံဖား​တစ်​ေယာက်ဟာလည်း​ဘယ်​ေတာ့​မှ အများ​ညီ ဤကျွဲဖတ်ခိုင်း​လို့​မရဘူး​။ သူ့​စိတ်ထဲထင်ရာကို စွတ်ရွတ်လုပ်၊​ စွတ်ရွတ်​ေြပာ၊​ေဟာ အခုဆို စွတ်ရွတ်​ေရး​ေန​ေတာ့​တာပဲ။ သည်စကား​ေြပာလိုက်ရင်ြဖင့်​ လူမုန်း​များ​ေတာ့​မယ် သိသိြကီး​နဲ့​လည်း​နှုတ်က မ​ေစာင့်​စည်း​ဘူး​။ စဉ်း​စား​ြကည့်​။

     ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်မှာ အဲသ​ေလာက် လူသိများ​ေနြပီဆိုကတည်း​ကဟုတ်ဟုတ်ြငား​ြငား​ အကျိုး​ရှိ၊​ ပိုက်ဆံရမယ့်​ အလုပ်​ေတွ မလုပ်ပဲ အား​အား​ယား​ယား​ အချိန်​ေတွြဖုန်း​ေနလို့​သာ​ေပါ့​။ ဒင်း​သာ ​ေဆး​ခန်း​ေတွ လှည့်​ပတ်ထိုင်​ေန ခွဲ​ေနရရင် သူများ​ေရး​တဲ့​စာ​ေတာင်သ​ေဘာ​ေပါက်​ေအာင် ဖတ်ချိန်ရမှာ မဟုတ်ဘူး​။ သူ့​ဘဝတ​ေလျှာက်လံုး​မှာ ဘယ်တုန်း​ကမှ ဟုတ်ဟုတ်ြငား​ြငား​ပိုက်ဆံလည်း​ မရှာဖူး​ဘူး​။

    ဟန်က​ေလး​နဲ့​ေတာ့​ ​ေနချင်တယ်။ မာနကလည်း​ ြကီး​ချင်​ေသး​တယ်။ ငယ်ငယ်တုန်း​ကအဖွား​က ​ေစာင့်​ေရှာက်ရတာ။ ​ေနာက်​ေတာ့​ အ​ေမက ​ေစာင့်​ေရှာက်၊​ ခု​ေတာ့​ မိန်း​မက သမီး​က ြပန်​ေစာင့်​ေရှာက်​ေနရတယ်။သူ့​အနား​ ​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​မယ့်​ မိန်း​မသူတစ်​ေယာက်ရှိမ​ေနရင် အဲသည်အ​ေကာင် လူ​ေမွှး​လူ​ေတာင်​ေြပာင်မှာ မဟုတ်ဘူး​။ အသက်သိပ်ြကီး​လာလို့​ ​ေြမး​မ​ေလး​က

    “ဖိုး​ဖိုး​။ အိပ်ယာထဲမှာ ရှူရှူး​ေတွ​ေပါက်မချနဲ့​။”

     ဆိုြပီး​ ဒိုင်ယာပါက​ေလး​ လဲ​ေပး​ရတဲ့​အထိ​ေတာ့​ အသက်မရှည်ချင်ပါဘူး​ေလ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.