• “သြကင်္န်စာ”


    “​ေနွခါမီဝယ်၊​ ရာသီမိဿ၊​ ဂိမာန္တနှင့်​စိြတြကယ်၊​ တိမ်ခိုး​လယ်မှာ စံပယ်ကွန့်​ကာ တိမ်​ေဘွချာလယ် ​ေဒသစာလှမ်း​ လှည့်​လည်ြမန်း​ပါလို့​နှစ်ဆန်း​ခဲ့​သြကင်္န်၊​ သစ်သစ်သာဖန်​ေတာ့​တယ်၊​ နိုင်ငံ​ေြကာ့​ြပည်သူမှာ ပန်ဆုယူ တာ​ေရသွန်း​ချိန်မို့​လွမ်း​လှတယ်​ေလး​။”


    တဲ့​။

    တန်ခူး​လဖွဲ့​ လွမ်း​ချင်း​က​ေလး​ပါ။ သူများ​တကာ​ေတွ အင်မတန်​ေပျာ်ပါး​ေနြကတဲ့​သြကင်္န်ချိန်ခါြကီး​မှာ ဘယ့်​နှယ်လာ လွမ်း​လွမ်း​ေဆွး​ေဆွး​ အလွမ်း​ေတွဖွဲ့​နွဲ့​ေနပါလိမ့်​။ ဟိုး​အရင်ဘူတန်မှာ ​ေရာက်​ေနတုန်း​က​ေတာ့​ ထား​ပါ​ေတာ့​။ ခု​ေနခါ ရန်ကုန်မှာ ငုတ်တုတ်ြကီး​ ​ေရာက်​ေနလျက်သား​နဲ့​သြကင်္န်​ေရ စိုရွှဲရွှဲ​ေအာက်မှာ လွမ်း​သ​ေလး​ ​ေဆွး​သ​ေလး​နဲ့​ ပလီ​ေနပံု​ေထာက် သူများ​ေပျာ်လို့​ မ​ေပျာ်နိုင်​ေရာဂါပဲြဖစ်ရမယ် လို့​ ဆိုြက​ေရာ့​မယ်။

     နှစ်သစ်ကူး​မို့​ ချစ်ဦး​ကို ရှာ​ေဖွစရာလည်း​ မရှိပါဘူး​။ ဘယ်ရပ်ဌာနီဘယ်ဆီများ​သွား​ပါလိမ့်​ လို့​လည်း​ ရှာပံု​ေတာ်မင်း​သား​ြကီး​ လုပ်စရာ မလိုပါဘူး​။ ဘယ်သူ့​လွမ်း​ေနတာတုန်း​လို့​ ​ေြပာရင် ငတ်တုတ်​ေမ့​သွား​ဦး​မယ်။ ယံုမှာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။ အဟုတ်ြကီး​ တကယ်ြကီး​ကို လွမ်း​မိတာပါဗျာ။ဆင်း​လာမယ့်​ သိြကား​မင်း​ြကီး​ကို တိုင်တည်ြပီး​ ​ေြပာဝံ့​ပါရဲ့​။ လွမ်း​တာမှ တစ်​ေယာက်တည်း​ေတာင်မဟုတ်ဘူး​။ အများ​ြကီး​ပဲ။ ၄ဂလမ်း​ ပလီက ကုလား​ေလး​ေတွကို လွမ်း​ေနမိပါတယ်။

    ငယ်ငယ်တုန်း​က သြကင်္န်ဆိုရင် အိမ်​ေရှ့​မှာ စည်ပိုင်း​ြပတ်က​ေလး​ချ၊​ ပလပ်စတစ်ခွက်က​ေလး​၊​ေရြပွတ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ ​ေရပက်ကစား​ြကတဲ့​အခါ သည်း​သည်း​မည်း​မည်း​ အား​ရပါး​ရ ပက်တာက အဲသည်ပလီက ကုလား​က​ေလး​ေတွကိုပါ။က​ေလး​ဘာဝ ​ေရ​ေလာင်း​တာချင်း​အတူတူဆို ​ေရစိုမခံချင်လို့​ ထွက်​ေြပး​တဲ့​သူ၊​ ပုန်း​လျှိုး​ကွယ်လျှိုး​ေချာင်း​ကာခိုကာလာတဲ့​သူကို အမိအရပက်ရတာ ပိုသ​ေဘာကျတယ် မဟုတ်လား​။

    သူတို့​ကလည်း​ တကယ်​ေရစိုမှာစိုး​လို့​ကနည်း​နည်း​ညိုြမလုပ်ချင်တာကများ​များ​လား​ မသိပါဘူး​။ သြကင်္န်​ေရများ​ဆို ထွန့်​ထွန့်​လူး​ ​ေြကာက်တာ။ သူတို့​ပလီကဆရာများ​ကလည်း​ ​ေရမကစား​ေစချင်လို့​ ​ေရစိုရင် ဆူတယ်နဲ့​တူပါတယ်။ ​ေနွ​ေကျာင်း​ပိတ်တုန်း​ နယ်ကခဏ​ေကျာင်း​လာတက်တဲ့​က​ေလး​ေတွမို့​ အဝတ်အစား​ လဲစရာဖယ်စရာ ​ေလာက်​ေလာက်ငှငှ ပါချင်မှလည်း​ ပါမှာ​ေပါ့​။

    ၄၆လမ်း​ထိပ်မှာ ဗမာသစ်ဆု​ေပး​မဏ္ဍပ် ရှိ​ေတာ့​ သူတို့​ခမျာ အဲဒီလည်း​ သွား​ြကည့်​ချင်၊​ လမ်း​ခုလတ်မှာကိုယ့်​လို ကြမင်း​ေြကာထတဲ့​ ​ေမျာက်​ေလာင်း​က​ေလး​ေတွ ရန်ကလည်း​ လွတ်​ေအာင်​ေရှာင်ရတာဆို​ေတာ့​သြကင်္န်တွင်း​မှာ သူတို့​ကို​ေရ​ေလာင်း​ရတာဟာ သူခိုး​ပုလိပ် ကစား​ရသလိုပဲ။ ​ေပျာ်စရာြကီး​။

    မ​ေြပး​နိုင်လို့​အ​ေလာင်း​ခံရ​ေတာ့​လည်း​ ခမျာများ​ စိတ်ဆိုး​မာန်ဆိုး​၊​ ခွန်း​ြကီး​ခွန်း​ငယ် မြဖစ်ရှာပါဘူး​။ ကိုယ်​ေတွနဲ့​ကက​ေလး​ချင်း​ဆို​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​က ဆရာ​ေတွ လစ်ရင် လစ်သလို လာလာ​ေဆာ့​ေနကျ မဟုတ်လား​။ သူတို့​နဲ့​ေဆာ့​ရတာစင်ဒရဲလား​ ကပွဲလာတာနဲ့​တူတယ်။ နာရီတြကည့်​ြကည့်​နဲ့​။ ​ေကျာင်း​တံခါး​ပိတ်ချိန် တိုင်တာနဲ့​ြပန်​ေြပး​ြကရတယ်။ ြပီး​ရင် သူတို့​ စာကျက်ရမယ်​ေလ။

    သူတို့​စာကျက်ပံုကို သ​ေဘာကျလို့​ အ​ေဖကသူတို့​ေတွကျက်တဲ့​ စာအုပ်ပံုစံ သစ်သား​ေခါက်ခံု အြပား​က​ေလး​တစ်ခု ဝယ်​ေပး​ထား​တယ်။ စာအုပ်က​ေလး​အဲသည်​ေပါ်တင်ြပီး​ ကိုယ့်​ေပါင်ကိုယ် တံ​ေတာင်က​ေလး​နဲ့​ ကျိတ်ကာကျိတ်ကာ ​ေခါင်း​က​ေလး​ငိုက်ငိုက်ကျြပီး​စာကျက်တာ အကျင့်​ကိုပါလို့​။ သူတို့​ကို ဘာစာ​ေတွ သင်ရသလဲလို့​ စပ်စုြကည့်​တဲ့​အခါကျ​ေတာ့​ ကိုရမ်ကိုသင်ပါသတဲ့​။

    အာရဗီဘာသာကိုလည်း​ သင်ရပါသတဲ့​။ သူတို့​အား​လံုး​ ကုလား​စကား​နဲ့​ေြပာြက​ေပမယ့်​ ြမန်မာစကား​ မ​ေြပာတတ်တဲ့​သူတစ်​ေယာက်မှ မရှိပါဘူး​။ ​ေကျာင်း​မှာ​ေခါ်တဲ့​ ကုလား​နံမယ်​ေတွရှိသလို ြမန်မာနံမယ်​ေတွလည်း​ ရှိြကတယ်။

    မြကာ​ေသး​ခင်က သူတို့​ပလီမှာ မီး​ေလာင်တာြကား​ရတဲ့​အခါ က​ေလး​ဘဝတုန်း​ကကိုယ့်​ရဲ့​အိပ်မက်ဆိုး​ြကီး​ ြပန်ြပန်မက်လာတယ်။ စကား​ေြပာတတ်ကာစမှာ အ​ေဖ အ​ေမနဲ့​ ၄ဂလမ်း​ထဲလမ်း​ေလျှာက်ြကတယ်။ တံခါး​ေတွ အလံုပိတ်ထား​တဲ့​အိမ်တစ်အိမ် (အဲဒီတုန်း​က ပလီလို့​ နား​မလည်​ေသး​ဘူး​)ြပူတင်း​ေပါက်သံတိုင်ြကား​က​ေန က​ေလး​တစ်​ေယာက် ငို​ေနတဲ့​အသံ ြကား​ရတယ်။ အထဲမှာ မီး​လင်း​ေနတာ​ေတာ့​ေတွ့​တယ်။ သူ့​အ​ေဖအ​ေမက တံခါး​အလံုပိတ်ြပီး​ ရိုက်​ေနတာလို့​ ထင်သွား​တာနဲ့​ ငိုြပီး​ အ​ေဖ့​ဆီ​ေြပး​ဖက်မိတယ်။ထွက်​ေြပး​လို့​လည်း​ မရဘူး​ ဆိုြပီး​ ​ေြကာက်သွား​တယ်။

    နည်း​နည်း​သိတတ်လာတဲ့​အထိ အဲဒီပလီ​ေရှ့​ကို​ေရာက်ရင်​ေြကာက်တယ်။ က​ေလး​ဘဝကို အ​ေစာဆံုး​ြပန်မှတ်မိတဲ့​ မှတ်ဉာဏ်တစ်ခုနှစ်ခုထဲမှာ အဲဒီပလီကို ​ေြကာက်တာတစ်ခုပါတယ်။ သံတိုင်​ေတွနဲ့​ ြပူတင်း​ေပါက်တစ်ခု၊​ အထဲကမီး​လင်း​ေနတယ်။ က​ေလး​တစ်​ေယာက် ငို​ေနတယ်။ဘာြဖစ်လို့​မှန်း​မသိဘူး​။ စိတ်ထဲမှာ စွဲ​ေန​ေအာင် ​ေြကာက်လည်း​ေြကာက်တယ်။ မှတ်လည်း​မှတ်မိတယ်။

    ​ေနာက်​ေတာ့​ ​ေမ့​သွား​တာ ​ေတာ်​ေတာ်ြကာလာြပီး​မှ အဲသည်ပလီမှာ မီး​ေလာင်ြပီး​ က​ေလး​ေလး​ေတွ အြပင်မထွက်နိုင်ပဲ​ေသကုန်တယ်ဆို​ေတာ့​ စိတ်ထဲမှာ အရမ်း​ြပန်​ေြကာက်လာတယ်။ သနား​ပါတယ်။ သူတို့​ခမျာ ဘယ်​ေလာက်များ​ေြကာက်ရှာြကမလဲမသိဘူး​။

    သူတို့​ေနရာမှာ ကိုယ်ဝင်ြပီး​ေတာင် မ​ေတွး​ရဲစရာ။ နှစ်သစ်ကူး​လို့​မဂင်္လာယူ​ေနတဲ့​အချိန်မှာ မ​ေကာင်း​တဲ့​အနိဋ္ဌာရံု​ေတွ နှလံုး​သွင်း​သလို ြဖစ်​ေနြပီ။ ဟုတ်တယ်။အဲဒါ​ေတွ နှလံုး​ မသွင်း​သင့်​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် ​ေပျာ်​ေပျာ်ရွှင်ရွှင် သင့်​သင့်​ြမတ်ြမတ်ရှိတဲ့​ငယ်ငယ်တုန်း​က ​ေရကစား​ြကတဲ့​သြကင်္န်က​ေလး​ကို လွမ်း​မိတာ​ေပါ့​။

    ဗမာစစ်စစ်ြကီး​ြဖစ်လျက်နဲ့​ သစ္စာ​ေဖာက်​ေလာက်​ေကာင် ြဖစ်ချင်​ေနတာ​ေတာ့​မဟုတ်ပါဘူး​။ တကယ်လို့​များ​ အ​ေစာ်ကား​ခံရတဲ့​ အသတ်ခံရတဲ့​သူ​ေတွထဲမှာ မင်း​အ​ေမ မင်း​နှမ​ေတွပါလာရင် သည်လိုကုလား​ဘက်ပင်း​တဲ့​စာမျိုး​ ​ေရး​နိုင်ဦး​မှာလား​ လို့​ မှတ်ချက်ဝင်​ေပး​ြကမှာသိပ်ကို ​ေသချာပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေသ​ေသချာချာ စဉ်း​စဉ်း​စား​စား​ ​ေတွး​ြကည့်​ပါဦး​။ ကိုယ့်​အ​ေမကိုယ့်​နှမကမှ အသက်နဲ့​အရှက်နဲ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။

    သူများ​အ​ေမ သူများ​နှမ​ေတွမှာလည်း​ အသက်နဲ့​အရှက်နဲ့​ပဲ။ကိုယ်က ကလဲ့​စား​ေချ ​ေသွး​ေြကွး​ဆပ်တယ်ဆိုတဲ့​သူ​ေတွဟာ ကိုယ့်​ကို မတရား​ အနိ်ုင်ကျင့်​သွား​တဲ့​သူ​ေတွနဲ့​ဘာသာတူ​ေနတာ တစ်ခုတည်း​နဲ့​ အြပစ်အတူတူရှိတယ်လို့​ အလ္လာအရှင်ြမတ်ကလည်း​ မ​ေဟာ၊​ ​ေဂါတမဘုရား​ရှင်ကလည်း​ေဟာ​ေတာ်မမူပါဘူး​။ သည်ြပဿနာ​ေြကာင့်​ ဘယ်သူ့​အ​ေမ ဘယ်သူ့​နှမမှ နစ်နာထိခိုက်မှု​ေတွ မရှိပဲရန်မီး​ြငိမ်း​သွား​ေအာင် နှစ်ဘက်စလံုး​မှာ ဆင်ြခင်တံုတရား​က​ေလး​ လက်ကိုင်ထား​ေစချင်ပါတယ်။

    ကျွန်​ေတာ်က ပလီက ကုလား​က​ေလး​ေတွကို ကုလား​လို့​ေခါ်လို့​ လူမျိုး​ခွဲြခား​တဲ့​စိတ်နဲ့​ သူတို့​ေလး​ေတွ​ေဘး​အန္တရာယ်ြဖစ် ထိခိုက်နစ်နာ​ေစတဲ့​စာမျိုး​ မ​ေရး​ဖူး​ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ မူဆလင် ညီ​ေနာင်အ​ေပါင်း​တို့​၊​အစ္စလာမ်သူရဲ​ေကာင်း​တို့​လို့​ တဖွဖွ ​ေြမှာက်ပင့်​ေပး​ြပီး​ အဲသည်က​ေလး​ေတွကို ​ေသတွင်း​ထဲတွန်း​ပို့​၊​နိုင်ငံတကာက အ​ေထာက်အပံ့​ေတွထိုင်စား​ေနမယ်ဆိုရင် အဲဒါအလ္လာအရှင်ြမတ်ရဲ့​ သာသနာ​ေတာ်ကို ​ေစာင့်​ေရှာက်​ေနတာလို့​ဘယ်လိပ်ြပာနဲ့​ ယံုြကည်​ေနတာလဲ။

    ြမန်မာ​ေတွဘက်ကလည်း​ ဗုဒ္ဓသာသနာ​ေတာ်ြကီး​ကို ကာကွယ်​ေစာင့်​ေရှာက်တာမိမိရဲ့​ ယံုြကည်မှုသဒ္ဒါတရား​ကို မိမိဘာသာ ခိုင်ြမဲ​ေန​ေအာင် ြကိုး​စား​တာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ပါပဲ။သရဏဂံုသံုး​ပါး​ရဲ့​ အနှစ်သာရဟာ ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင် အသက်ထက်ဆံုး​ သက်ဝင်ယံုြကည်ြခင်း​ပါ။လင့်​ဘက်ကပါလာလို့​ မယား​က အလိုလို ဗုဒ္ဓဘာသာ မြဖစ်ဘူး​။ အ​ေဖအ​ေမ မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက် ကိုး​ကွယ်လာလို့​တြခား​လည်း​ ဘာဘာသာမှ ကိုး​ကွယ်စရာ မရှိဘူး​ဆိုရင် မိရိုး​ဖလာ ဗုဒ္ဓဘာသာ လို့​ပဲ​ေခါ်တယ်။ မခိုင်မာဘူး​။

    ဒါ​ေြကာင့်​ တစ်ချိန်ချိန််မှာ ကိုယ်ကိုး​ကွယ်တဲ့​ ရဟန်း​သံဃာ​ေတွကို သူတို့​ကို မပစ်ရင် ငါတို့​တစ်မိသား​စုလံုး​ေခါင်း​ြဖတ်ခံရမှာ​ေပါ့​ဟဲ့​ ဆို ပစ်မိန့်​ေပး​ရင် သရဏဂံုပျက်တယ်။ အထက်က​ေပး​တဲ့​အမိန့်​မို့​မနာခံရင် ငါအလုပ်ြပုတ်၊​ ထမင်း​ငတ်သွား​မှာ​ေပါ့​ဟဲ့​ဆိုြပီး​ သကင်္န်း​ကို ြမင်ြမင်ြကီး​နဲ့​ ပစ်မိခတ်မိရင်လည်း​အတူတူပဲ။

    သကင်္န်း​ြကီး​တဖါး​ဖါး​ ​ေကျာင်း​ထိုင်ဆရာ​ေတာ်ြကီး​ ြဖစ်ဦး​ေတာင်မှ ဘဂင်္ါလီတစ်​ေယာက်ရန်ကုန်အ​ေရာက် ဆယ်သိန်း​နဲ့​ သကင်္န်း​စည်း​ြပီး​ ​ေခါ်လာမယ်ဆိုရင် ရှင်​ေဒဝဒတ်​ေတာင် အဲဒါမျိုး​လုပ်ခဲ့​တာ မဟုတ်ဘူး​ လို့​ သတိရလိုက်ပါဦး​။ ကိုယ့်​ဘက်က စည်း​ေတွတစ်ခုမှ မလံုပဲ ငါတို့​ရပ်ထဲရွာထဲကုလား​ေတွ မရှိမှ သာသနာ​ေတာ်ြကီး​ အဓွန့်​ရှည်မယ် ဆိုတာကလည်း​ မဟုတ်​ေသး​ပါဘူး​။

    ဒီနှစ်သြကင်္န်မှာ သူများ​ေပျာ်လို့​ မ​ေပျာ်နိုင်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​ဟာ အဲသည်ကိစ္စပါပဲ။မသမာမှုအ​ေပါင်း​နဲ့​ ဆွတဲ့​သူ​ေတွက ဆွ​ေနတယ်။ ညတိုင်ညတိုင်ကျရင် မအူကုန်း​ ကန်​ေတာ်​ေလး​ဘက်​ေတွမှာကား​တစ်စီး​နဲ့​ တိမ်ြကား​မင်း​ေခါင်လုပ်ြပီး​ ဆဲဆိုြခိမ်း​ေြခာက် ​ေမာင်း​ေြပး​သွား​တဲ့​သူ​ေတွရှိ​ေနတုန်း​ပဲ။

    ရပ်ကွက်ထဲကလူ​ေတွကလည်း​ မီး​ကွင်း​များ​ ပစ်သွား​မှြဖင့်​ဆို သတိဝီရိယနဲ့​ အိပ်​ေကာင်း​ြခင်း​မအိပ်ရတာလည်း​ ြကာ​ေနြပီ။ သည်အချိန်မှာ ​ေလာင်တဲ့​မီး​တိုင်း​ကို ြမန်မာ​ေလာင်ရင် ကုလား​ကရှို့​တာ၊​ကုလား​ေလာင်ရင် ြမန်မာကရှို့​တာလို့​ သံသယ​ေတွ ဝင်မဆံုး​ဘူး​။ နိုင်ငံြခား​အသံလွှင့်​ဌာန​ေတွကလည်း​ကိုယ့်​ဆီမှာ မီး​ေလာင်ရင် ​ေပျာ်​ေနသလား​ ​ေအာင့်​ေမ့​ရတယ်။

    သတင်း​ကို ဝမ်း​သာအား​ရ သူ့​ထက်ငါဦး​တင်ြကတယ်။ ဟိုး​အရင်တစ်နှစ်တုန်း​က သြကင်္န်မဏ္ဍပ်​ေတာင် မ​ေရှာင်ဘူး​။ ဗံုး​ေဖာက်တဲ့​သူက​ေဖာက်တယ်။ြကံ​ေြကာက် မိုး​ေအာက်မ​ေနနဲ့​ လို့​ မဆိုနိုင်​ေသာ်ြငား​ သည်နှစ်သြကင်္န်ရဲ့​ လံုြခံု​ေရး​ အစီအမံ​ေတွကဘယ်​ေလာက်အထိ ​ေရပက်မဝင်ရှိမလဲဆိုတာ ဘယ်သူမှ မ​ေြပာနိုင်ဘူး​။

    ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် မ​ေတာ်တဆများ​ြဖစ်ခဲ့​သည်ရှိ​ေသာ် (ဖွဟဲ့​ လွဲပါ​ေစ ဖယ်ပါ​ေစ) ကိုယ့်​ဘက်က တတ်နိုင်သ​ေလာက် လုပ်​ေပး​လို့​ရ​ေအာင်ဘယ်မှမလည်ဘူး​။ ရိပ်သာ​ေတာင် မဝင်နိုင်ဘူး​။ သတင်း​ြကား​တာနဲ့​ ​ေဆး​ရံုအ​ေရာက်​ေြပး​ဖို့​ အသင့်​အ​ေနအထား​ရှိ​ေနတယ်။ မဏ္ဍပ်ထဲ အဘလာ​ေရကစား​မှာမို့​ ​ေစာင့်​ေနရတာထက်စာရင် အခုလို ​ေစာင့်​ရတာမျိုး​က ပိုအဓိပ္ပါယ်ရှိတယ်။ဘယ်သူမှ မလာဘူး​ဆိုမှ စိတ်​ေအး​လက်​ေအး​ ဟင်း​ချြပီး​ ​ေပျာ်နိုင်မှာ။

    တစ်သက်နဲ့​တစ်ကိုယ် ြဖစ်နိုင်​ေြခရှိတာကိုသာ​ေမျှာ်တလင့်​လင့်​ ​ေစာင့်​ခဲ့​ဖူး​တယ်။ အခုဟာက​ေတာ့​ ြဖစ်နိုင်​ေြခမရှိတာကို မြဖစ်ပါ​ေစနဲ့​ မြဖစ်ပါ​ေစနဲ့​ဆု​ေတာင်း​ရင်း​ မ​ေတာ်လို့​များ​ ြဖစ်ခဲ့​သည်ရှိ​ေသာ် အလံုး​စံု​ေသာ ကံဆိုး​မိုး​ေမှာင်မှု​ေတွထဲမှာကိုယ့်​ဘက်ကပျက်ကွက်ညံ့​ဖျင်း​မှု ပါသွား​မှာစိုး​လို့​ ဝီရိယလွန်ြပီး​ ဥဒ္ဒိစ္စအြဖစ်ခံ​ေနရတယ်။ြဖစ်မလာ​ေအာင် ​ေြပရာ​ေြပ​ေြကာင်း​ တတ်စွမ်း​သမျှ​ေရး​တယ်။ မ​ေတာ်လို့​များ​ ြဖစ်လာခဲ့​ရင် ကူညီရ​ေအာင်လည်း​သတိဝီရိယနဲ့​ေနတယ်။ ကိုယ့်​ဘက်က​ေတာ့​ လုပ်​ေပး​နိုင်တာ ဒါအကုန်ပါပဲ။

    ​ေလာက်ကိုင်မှာ​ေနတုန်း​က တာဝန်ရှိသူ ဘဘြကီး​တစ်​ေယာက်က​ေြပာတဲ့​ ညညအိပ်မ​ေပျာ်ဘူး​ဆိုတဲ့​စကား​ကိုအခုမှပဲ ကိုယ်ချင်း​စာနိုင်လာပါတယ်။ ပထဝီအ​ေနအထား​အရ ဒယ်အိုး​ပံုချိုင့်​ဝှမ်း​ြကီး​ထဲမှာကိုယ်က​ေနရြပီး​ သူများ​လက်နက်ကိုင်​ေတွက အိုး​နှုတ်ခမ်း​ ​ေတာင်စခန်း​ေတွမှာဆို​ေတာ့​ မ​ေတာ်တဆအ​ေြကာင်း​ချင်း​ရာများ​ ရှိခဲ့​ေသာ် ကိုယ့်​လူ​ေတွ အထိနာမစိုး​လို့​ စိတ်ပူမိတယ် ဆိုတာကိုး​။

    သူလည်း​ပဲ မြဖစ်ပါ​ေစနဲ့​ မြဖစ်ပါ​ေစနဲ့​ တဖွဖွ ​ေမတ္တာပို့​ြပီး​ ြဖတ်သန်း​လာခဲ့​ရဟန်တူပါတယ်။သြကင်္န်မှာ နတ်သမီး​ေတွ အလှည့်​ကျကိုင်ရတဲ့​ ြဗဟ္မာြကီး​ဦး​ေခါင်း​ဆိုတာ အဲဒါမျိုး​ ြဖစ်လိမ့်​မယ်ထင်တယ်။ သြကင်္န်ြပီး​ နှစ်ဆန်း​တစ်ရက်​ေန့​ကျမှ ဘုရား​တက်ရင်း​ ​ေခါင်း​ေပါ်ကအထုပ်ြကီး​ ဘုတ်ကနဲပစ်ချသလို ပစ်ချြပီး​ စိတ်လွတ်ကိုယ်လွတ် ​ေပျာ်နိုင်မယ်​ေလ။

    သည်လိုြပဿနာမျိုး​ေတွ ​ေနာင်ကိုဘယ်​ေတာ့​မှ ထပ်မြဖစ်​ေအာင်ဆိုတာက​ေတာ့​နိုင်ငံ​ေရး​အရ ​ေြဖရှင်း​ရမယ့်​အရာ​ေတွ အများ​ြကီး​ပါ​ေနပါတယ်။ ကိုယ်​ေတွက​ေလး​ဘဝ ငယ်ငယ်ကတည်း​ကြငိမ်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ချမ်း​ အတူတူ​ေနလာခဲ့​တဲ့​ ဘာသာမတူသူ​ေတွြကား​မှာ ြပဿနာ​ေတွ အစြပုလာခဲ့​တာက​ေတာ့​ဘဂင်္ါလီ​ေတွ ရိုဟင်ဂျာအသံ ထွက်လာကတည်း​ကပါ။

    အဲဒီဘဂင်္ါလီ​ေတွ ြမန်မာနိုင်ငံထဲ ကျွံဝင်လာတာဘာ​ေြကာင့်​လည်း​ စဉ်း​စား​ြကည့်​။ မိရင် အဖမ်း​ခံရမယ်။ အရပ်ကမိရင် အသက်အန္တရာယ် ရှိတယ်။ ခရီး​စား​ရိတ်နဲ့​ပွဲခကလည်း​ နင့်​ေန​ေအာင် ​ေပး​ရတယ်။ သူတို့​ဆီမှာ တရား​ဝင်ထွက်ရင် အဲ​ေလာက် မကုန်လို့​လား​။

    သ​ေဘင်္ာသား​ ဆင်း​ဘတ် လုပ်ချင်​ေသး​လား​။ ထိုင်း​ကမိရင် လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​အဖွဲ့​ေတွက အစာ​ေကျွး​ ​ေရြဖည့်​ေပး​ြပီး​ပင်လယ်ထဲဆွဲ​ေခါ်သွား​၊​ စက်​ေလှကို ​ေမာ်တာြဖုတ်ြပီး​ ​ေရစီး​ေြကာင်း​နဲ့​ ​ေမျှာလွှတ်လိုက်တာ။အဲသ​ေလာက် သက်စွန့်​ဆံဖျား​ ​ေငွကုန်သံြပာ လမ်း​ကို ဘာြဖစ်လို့​ မ​ေရွး​မြဖစ် ​ေရွး​ရသလဲ။ သူတို့​ကဘယ်ဘက်မှာမှ နိုင်ငံသား​ ြဖစ်မ​ေနတဲ့​အတွက်​ေပါ့​။

    ဟိုဘက်က ဘဂင်္ါလီမြကီး​က​ေတာ့​ အဲသည်လူသား​မျိုး​ဆက်​ေတွဟာသူတို့​ ဘဂင်္လား​ေဒ့​ရှ်နိုင်ငံြကီး​ ခွဲမထွက်ခင်ကတည်း​က သူ့​ေြမ​ေပါ်မှာ ရှိ​ေနတာ မဟုတ်တဲ့​အတွက်ဘယ်လိုပဲ အ​ေရြပား​ငုတ်တို နက်​ေမှာင်ညို​ေနပါ​ေစ နင့်​ြခံထဲမှာ အုတဲ့​ဥ နင့်​ြကက်ဖရဲ့​ဥ ပါတဲ့​။ကိုယ့်​ဘက်မှာက​ေတာ့​ အဲသလို ခိုင်ခိုင်မာမာ ြငင်း​ဆိုကာကွယ်​ေပး​မယ့်​ ​ေခါင်း​ေဆာင်ကလည်း​ မရှိ။​

    ေငွလိုသ​ေလာက်​ေပး​နိုင်ရင် ဘာမဆိုလက်သိပ်ထိုး​လုပ်​ေပး​မယ့်​ အကျင့်​ပျက်သူ​ေတွ ​ေပါလှတာ​ေြကာင့်​ြမန်မာနိုင်ငံသား​စာအုပ်ရဖို့​က ဟိုဘက်​ေလာက် မခက်ဘူး​ထင်ပါတယ်။ လဝကမှာချည့်​ပဲ တာဝန်ရှိတယ်လို့​မ​ေြပာပါဘူး​။ သူ့​အထက်မှာ​ေရာ၊​ သူ့​ေအာက်မှာပါ၊​ ဥပ​ေဒကို မလိုက်နာတဲ့​သူ​ေတွ ရှိတာပဲ။ ဒီြပဿနာကိုနိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ မ​ေြဖရှင်း​ပဲ ရဲသား​ြကီး​က ကိုလှ​ေရွှ​ေလာက်မှာ ရပ်ထား​ရင်​ေတာ့​

    “မြကာမီ လာမည်​ေမျှာ့​”

    လို့​ မှတ်ထား​လိုက်ပါ။

    ကဲ ကွယ်။ ​ေခါင်း​စဉ်ကို သြကင်္န်စာ လို့​တပ်ထား​ြပီး​ကာမှ မဆီမဆိုင်လက်ပံသား​ ဓါး​နဲ့​ချိုင်​ေနရတယ်။ ငါ့​နှယ်။ ​ေရလည်း​ မ​ေလာင်း​ရ။ မုန့်​လံုး​ေရ​ေပါ်က​ေလး​မှ မပါ။သံချပ်သံလည်း​ မြကား​ရ။ အလှြပကား​ြကီး​လည်း​ မြမင်။ ပိ​ေတာက်​ေရွှဝါက​ေလး​ေတွလည်း​ မ​ေမွှး​။ ရာကွတ်မာမွတ် အီစွတ်တို့​ကို ​ေရလိုက်​ေလာင်း​ေနမိြပီ။ ယံုြပီ မဟုတ်လား​။ သူတို့​ကို သတိရ​ေနပါတယ်ဆိုတာ။ြပန်ဖတ်ြကည့်​စမ်း​ပါဦး​။

    ကျုပ်ဇာတ်လမ်း​ထဲမယ် ြငိမ်း​ေမာင်ြကီး​လည်း​ မပါဘူး​။ သက်​ေထွး​လည်း​မပါဘူး​။ ဦး​တာြကီး​လည်း​ မပါဘူး​။ ဘယ်သူတုန်း​ ဇာတ်လိုက်က။ ြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​။ သြကင်္န်သီချင်း​ေလး​ေတာ့​ဖွင့်​ဦး​မှပါ။

    “​ေဟာ ​ေဟာ ​ေဟာဗျ။ ြဗန်း​ကနဲစို။လန့်​လိုက်တာဗျာ။ ချမ်း​လိုက်တာ။ ​ေအး​လိုက်တာ။ စိမ့်​လိုက်တာ။ ​ေရ​ေတွ ရွှဲကုန်ြပီ။ ​ေရ​ေတွရွှဲကုန်ြပီ။ ​ေရ​ေတွ ရွှဲကုန်ြပီ။ ​ေဟာဗျ။ ချမ်း​လိုက်တာ အသည်း​ကိုတုန်​ေရာဗျာ။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.