• “​​ေကသာဆံ​ြမ ထံ​ုး​​​ေနာက်စ”

    ြမန်မာနှစ်ဆန်း​​တစ်ရက်​​ေန့​​မှာ ြဗူတီပါလာမှာမှ ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်တတ်တဲ့​​သမီး​​ကို အ​​ေြပာင်း​​အလဲ​​ေလး​​ြဖစ်သွား​​​ေအာင် တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​နဲ့​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ရပါတယ်။

    ဘယ်အရာပဲြဖစ်ြဖစ် နိုင်ငံ​ြခား​​ကလာြပီး​​ပိုက်ဆံ​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​​ေပး​​ရမှ ​​ေကာင်း​​တယ်ထင်တဲ့​​ က​​ေလး​​ကို လွယ်လင့်​​တကူ ​​ေဈး​​ထဲမှာ တစ်ထုပ်နှစ်ရာနဲ့​​ဝယ်လို့​​ရတဲ့​​သဘာဝသစ်ပင်ထွက် ပစ္စည်း​​​ေတွနဲ့​​ ဆွဲ​​ေဆာင်နိုင်ဖို့​​ဆိုတာ သည်အတိုင်း​​​ေတာ့​​ မရပါဘူး​​။ သူ့​​ခမျာတ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ဆိုတာ​​ေတာင် ခုမှ ြကား​​ဖူး​​ရှာတာ။ တ​​ေရာ်ဆိုတာက သစ်ကိုင်း​​က​​ေလး​​တစ်ထွာတစ်ညိုကိုထု​​ေထာင်း​​ယူလိုက်ရင် ြပစ်ချွဲချွဲ အရည်က​​ေလး​​​ေတွထွက်လာ​​ေရာ။

    ကင်ပွန်း​​သီး​​က​​ေတာ့​​ မန်ကျည်း​​သီး​​နဲ့​​ခပ်ဆင်ဆင်၊​ လက်နဲ့​​ဖိ​​ေချလိုက်ရင် မန််ကျည်း​​နှစ်လို အညိုရည်က​​ေလး​​​ေတွ ထွက်လာတယ်။ အဲဒီနှစ်ခု​​ေပါင်း​​လိုက်​​ေတာ့​​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်လို့​​ ရသွား​​​ေရာ။ ​​ေချး​​​ေတွ​​ေြပာင်တဲ့​​အြပင် ဆံ​ပင်မှာလည်း​​ ကင်ပွန်း​​သီး​​နံ​့​​ သင်း​​သင်း​​က​​ေလး​​စွဲကျန်ရစ်တယ်။ ​​ေဖတို့​​ငယ်ငယ်တုန်း​​က ကိုယ့်​​အ​​ေမ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ထား​​ရင် သူ့​​ဆံ​ပင်တ​​ေထွး​​ြကီး​​ကိုသွား​​သွား​​​ေမွှး​​တယ်။ သမီး​​ဖွား​​ဖွား​​ဆံ​ပင်​​ေတွက သူ့​​တံ​​​ေခါက်ခွက်​​ေကျာ်တယ်။

    အဲဒါ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​နဲ့​​ပဲ​​ေလျှာ်တာ။ ​​ေသ​​ေသြခာြခာ​​ေြခာက်သွား​​ြပီဆိုမှ ခ​​ေရပွင့်​​က​​ေလး​​စိမ်ထား​​တဲ့​​ အုန်း​​ဆီ​​ေမွှး​​က​​ေလး​​ နှံ​့​​​ေအာင်လူး​​ြပီး​​စပယ်ြကက်ရံ​ုး​​က​​ေလး​​​ေတွ ပန်တယ်။ ဓါတ်ပံ​ုထဲမှာ သမီး​​ြမင်ဖူး​​တဲ့​​ ​​ေဖတို့​​ အ​​ေဘး​​ြကီး​​ ဆံ​ပင်​​ေတွဆိုလည်း​​လူတစ်ရပ်​​ေကျာ်တယ် မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ သူတို့​​​ေခတ်တုန်း​​က သမီး​​ခုသံ​ုး​​တဲ့​​ ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ရည်​​ေတွဘယ်ရှိဦး​​မှာလဲ။ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​နဲ့​​ပဲ ​​ေလျှာ်စရာ ရှိတာ​​ေပါ့​​။

    ​​ေဖငယ်ငယ်တုန်း​​ကလည်း​​​ေဖတို့​​ တစ်အိမ်လံ​ုး​​ အဲဒါနဲ့​​ပဲ ​​ေလျှာ်တယ်။ ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​တက်မှ ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ် ြကက်ဥအနှစ်ပါတဲ့​​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ရည်တို့​​၊​ပျား​​ရည်သံ​ပုရာ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ရည်တို့​​ အဆန်း​​​ေပါ်သမျှ ​​ေလျှာက်ဝယ်ြဖစ်တာ။ နံ​မယ်​​ေတွ တံ​ဆိပ်​​ေတွဆိုစံ​ုလို့​​။ သမီး​​လိုပါပဲ။ ​​ေဈး​​ြကီး​​​ေလ ​​ေကာင်း​​​ေလလို့​​ ထင်ခဲ့​​တယ်။ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။​​ေကာင်း​​သား​​ပဲ။ အနံ​့​​က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ အမျိုး​​မျိုး​​​ေမွှး​​ပါတယ်။ တစ်ခု​​ေတာ့​​ ရှိတာ​​ေပါ့​​။

    သဘာဝအနံ​့​​နဲ့​​​ေတာ့​​တူကိုမတူတာ။ ဥပမာြပရရင် ကိုယ့်​​ဘာသာ ခွဲြခစ်ညှစ်ထား​​တဲ့​​ အုန်း​​နို့​​နဲ့​​ သံ​ဗူး​​က​​ေလး​​ထဲက ​​ေဖာက်ယူတဲ့​​အုန်း​​နို့​​ အရသာ ကွာသလိုကွာတယ်။ အဲဒါ အုန်း​​နို့​​အရသာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​ ဆို​​ေတာ့​​ ဟုတ်​​ေတာ့​​ဟုတ်ပါတယ်။ဒါ​​ေပမယ့်​​ တကယ့်​​အုန်း​​နို့​​အရသာနဲ့​​​ေတာ့​​ တူကိုမတူတာ။ စက်ရံ​ုအြကီး​​ြကီး​​က​​ေန လူ​​ေတွအများ​​ြကီး​​သံ​ုး​​စွဲဖို့​​ထုတ်လုပ်လိုက်တဲ့​​ ကုန်ပစ္စည်း​​​ေတွမှာ သတ်မှတ်ထား​​တဲ့​​ အရည်အ​​ေသွး​​ စံ​ချိန်စံ​နှုန်း​​​ေတာ့​​ြပည့်​​ပါလိမ့်​​မယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ကိုယ့်​​ဘာသာ စိတ်လိုလက်ရ လုပ်ထား​​တဲ့​​ သဘာဝပစ္စည်း​​​ေတွနဲ့​​​ေတာ့​​တူမှာ မဟုတ်ဘူး​​။

    ဗန်ဒါ​​ေစ့​​အဆီနဲ့​​ ထုတ်လုပ်ထား​​ပါတယ်၊​ သခွား​​ရည်နဲ့​​ စီမံ​​​ေဖာ်စပ်ထား​​ပါတယ်၊​နို့​​​ေတာင်မှ ဆိတ်နို့​​က​​ေလး​​နဲ့​​ ထုတ်တဲ့​​ ဆပ်ြပာပါဆိုတဲ့​​ ကုန်ထုပ်လုပ်ငန်း​​ြကီး​​​ေတွဟာ တကယ်​​ေတာ့​​ဗန်ဒါသီး​​​ေတွ၊​ သခွား​​သီး​​​ေတွ၊​ ဆိတ်နို့​​​ေတွ လိုက်ဝယ်​​ေနတာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူတို့​​အတွက် ​​ေရလိုချင်ရင်ဟိုက်ဒရိုဂျင်နှစ်လံ​ုး​​ ​​ေအာက်ဆီဂျင်တစ်လံ​ုး​​ ဘယ်​​ေနရာက ​​ေဈး​​သက်သက်သာသာ ​​ေပါ​​ေပါများ​​များ​​ရနိုင်မလဲသာအဓိက။

    သဘာဝပစ္စည်း​​စစ်စစ်ြဖစ်ရံ​ုနဲ့​​​ေတာ့​​သမီး​​ကို မဆွဲ​​ေဆာင်နိုင်မှန်း​​သိပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ဆိုတာ ထီး​​သံ​ုး​​နန်း​​သံ​ုး​​မှန်း​​သိ​​ေအာင်​​ေတာ့​​ရှင်း​​ြပရဦး​​မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေရှး​​တုန်း​​က ြမန်မာဘုရင်​​ေတွ သြကင်္န်​​ေတာ် မဂင်္လာ​​ေခါ်တဲ့​​အခါ အဲသည်တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ရည်နဲ့​​ပဲ​​ေခါင်း​​​ေဆး​​မဂင်္လာြပုြကတယ်။ လက်ဝတ်ရတနာ​​ေတွ ​​ေငွဒဂင်္ါး​​ြပား​​​ေတွ ထည့်​​စိမ်ထား​​တဲ့​​ ​​ေရွှ​​ေရ​​ေငွ​​ေရ၊​ြမစ်ြကီး​​ငါး​​သွယ်က ​​ေဆာင်ကျဉ်း​​လာတဲ့​​ ဂဂင်္ါ​​ေရ၊​ ယမံ​ုနာ​​ေရ၊​ ဟိမဝန္တာက မှာယူထား​​တဲ့​​ အ​​ေနာတတ္ထ​​ေရ၊​နဝရတ်​​ေရစင်​​ေတွလည်း​​ ပါသတဲ့​​။

    သူတို့​​က ဦး​​​ေခါင်း​​ဥ​​ေသျှာင်ဆိုတာ အထွဋ်အြမတ်ထား​​တဲ့​​ အရာမို့​​လို့​​သူများ​​လက်နဲ့​​ အထိအကိုင်မခံ​ချင်တာနဲ့​​ တစ်နှစ်မှ တစ်ခါ ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်တာမျိုး​​​ေတာ့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ဒါ​​ေပမယ့်​​ တစ်နှစ်တစ်ခါ သြကင်္န်​​ေတာ် မဂင်္လာ​​ေခါ်တာက​​ေတာ့​​ ြမန်မာဓ​​ေလ့​​ ​​ေလာကီမဂင်္လာ ၁၂ပါး​​ နဲ့​​အညီသဘင်ပွဲလမ်း​​အ​​ေနနဲ့​​ တခမ်း​​တနား​​ လုပ်ြကရတာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီပွဲလမ်း​​​ေတွမှာ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ဟာ မပါမြပီး​​​ေပါ့​​ကွယ်။မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ဘုန်း​​နိမ့်​​ကံ​နိမ့်​​ အမဂင်္လာ​​ေတွကို ဖယ်ရှား​​​ေပး​​နိုင်တယ် လို့​​ ယံ​ုြကည်ဟန်တူတယ်။တချို့​​အရပ်​​ေတွမှာ အသုဘပို့​​လို့​​ သုဿန်ကြပန်လာရင် အိမ်ဝမှာ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ဇလံ​ုက​​ေလး​​ ချထား​​တယ်။စတိြဖစ်ြဖစ် ​​ေခါင်း​​က​​ေလး​​ဆွတ်ြပီး​​မှ အိမ်ထဲဝင်ြကတယ်။

    တတ်နိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ အသုဘလာပို့​​တဲ့​​သူ​​ေတွကိုတ​​ေရာ်ကင်ပွန််း​​ရည်ထုပ်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဝလိုက်တယ်။ အိမ်ကျမှ ​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ဖို့​​။ ​​ေတာ်​​ေတာ်စွဲစွဲြမဲြမဲယံ​ုတဲ့​​သူ​​ေတွထဲမှာ ပုဂံ​မှာ သမီး​​​ေတွ့​​ခဲ့​​တဲ့​​ ဓမ္မရံ​ြကီး​​ဘုရား​​ဒါယိကာ နရသူမင်း​​လည်း​​ ပါတယ်။ဘိသိက်​​ေတာ်ခံ​ ​​ေခါင်း​​​ေဆး​​မဂင်္လာြပုအံ​့​​ဆဲဆဲ ပဋိက္ခရား​​ြပည်က ပုဏ္ဏား​​ြဖူ ပုဏ္ဏား​​ညို သူလျှို​​ေတွလက်ချက်နဲ့​​နတ်ရွာစံ​ရတာ။ အဲဒီတုန်း​​က တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေသွး​​​ေချာင်း​​စီး​​တဲ့​​အထဲ ​​ေမျာကုန်မှာပဲ။

    ​​ေရှး​​တုန်း​​ကြမန်မာ​​ေတွဟာ ​​ေယာင်​​ေရာ ဆံ​ထံ​ုး​​ပါ ထံ​ုး​​ြကတာမို့​​ ဆံ​​​ေကသာသန့်​​ရှင်း​​ဖို့​​ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ကိုပဲအား​​ထား​​ရလိမ့်​​မယ်။

    က​​ေလး​​ဘဝမှာ ဦး​​စွန်း​​ဖုတ်က​​ေလး​​ စ​​ေမွး​​ရာက ဂျာရစ်က​​ေလး​​တိြပီး​​ ​​ေယာင်​​ေပစူး​​ထား​​​ေတာ့​​ကိုး​​နှစ်ဝန်း​​ကျင်​​ေပါ့​​။ အဲသည်​​ေယာင်​​ေပစူး​​ ​​ေအာက်နား​​က​​ေလး​​ကရှည်ြပီး​​ ​​ေမး​​​ေအာက်ဝဲလာ​​ေတာ့​​ ဆံ​​​ေထာက်က​​ေလး​​ြဖစ်လာတာ​​ေပါ့​​။​​ေရှ့​​ဆံ​ပင်ကို​​ေတာ့​​ မျက်လံ​ုး​​ထဲမဝင်​​ေအာင် ဆံ​ရစ်ဝိုင်း​​က​​ေလး​​ တိတိ​​ေပး​​ရတာ​​ေပါ့​​။

    “​​ေမဆံ​ရစ်ကညာ​​ေဖချစ်ထှာရယ်​​ေလ၊​ ​​ေရွှ​​ေမတ္တာက ြကီး​​ ြကီး​​ ြကီး​​လှပါသဗျ။”

    လို့​​ သီချင်း​​ထဲဆိုြက​​ေတာ့​​ အပျို​​ေဖာ်ဝင်​​ေရွှရင်သိမ်း​​သစ်ဆိုရင် ဆံ​ရစ်ဆံ​​​ေထာက်က​​ေလး​​​ေတွ နဲ့​​ ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​။ အဲသည်ကရှည်လာတဲ့​​ ဆံ​ပင်​​ေကျာဝဲက​​ေလး​​ကိုမရရ​​ေအာင် အုပ်သိမ်း​​ြပီး​​ထံ​ုး​​​ေတာ့​​ အုပ်လံ​ုး​​သိမ်း​​ြပီ လို့​​ ​​ေခါ်တယ်။ ၁၇ - ၁၈ ​​ေလာက်ရှိြပီ။မမှီ့​​တမှီသိမ်း​​ထား​​တဲ့​​ အုပ်လံ​ုး​​က​​ေလး​​ ​​ေအာက်နား​​ နား​​သယ်စပ်ဆီက ဝဲကနဲ ကပိုကယို ကျလာတဲ့​​ နား​​​ေအာက်ကဆံ​နွယ်က​​ေလး​​​ေတွကို​​ေတာ့​​ဗျာပါဆံ​လို့​​​ေခါ်တယ်။

    “ဗျာပါဆံ​ရယ်က တစ်ဘက်တစ်ဆုပ်၊​ မုတ်ပုတီး​​ရယ်က တစ်သွယ်နှစ်သွယ်။ မမ​​ေလး​​ရယ်​​ေရွှ​​ေြခကျင်း​​ ဝါဝင်း​​လှတယ်။”

    တဲ့​​။ အဲဒီ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​ အပျိုြကီး​​ဖား​​ဖား​​ြဖစ်ြပီမို့​​ ဖက်ရှင်ကမ္ဘာထဲကို​​ေရာက်​​ေတာ့​​တာပဲ။ ​​ေဖတို့​​ြမန်မာမိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွက ​​ေခါင်း​​ြမီး​​လည်း​​ မြခံ​ု၊​ ​​ေပါင်း​​ထုပ်လည်း​​ မဆင်တာမို့​​ဆံ​ထံ​ုး​​ထံ​ုး​​ဖွဲ့​​ြခင်း​​အတတ်မှာ​​ေတာ့​​ အနုပညာ​​ေြမာက်​​ေအာင် ဖန်တီး​​ဆန်း​​သစ်​​ေလ့​​ရှိတယ်။ ပုဂံ​​​ေခတ်ကထံ​ုး​​တဲ့​​ပံ​ုဟာ အင်း​​ဝ​​ေခတ်နဲ့​​ မတူဘူး​​။ ဟံ​သာဝတီက ဆံ​ထံ​ုး​​များ​​ဟာ ရတနာပံ​ု​​ေနြပည်နဲ့​​ ြခား​​နား​​တယ်။​​

    ေြမာက်ဦး​​က ထုက္ခန်သိမ်ထဲမှာ ​​ေကျာက်သား​​ပန်း​​ပုရုပ်ြကွနဲ့​​ သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​တဲ့​​ ရခိုင်ပျို​​ေမများ​​​ေတာင်မှတစ်ရုပ်နဲ့​​တစ်ရုပ် ဆံ​ထံ​ုး​​ပံ​ုစံ​ချင်း​​မတူလို့​​ အင်မတန်​​ေရှး​​ကျတဲ့​​ ​​ေကျာက်သား​​ဆံ​ပင်ဆံ​ထံ​ုး​​ဖက်ရှင်ကတ်တ​​ေလာက်အြဖစ် ​​ေလ့​​လာ​​ေနြကရတယ်။ ရာနဲ့​​ချီတဲ့​​ ရခိုင်ပျို​​ေမအရုပ်​​ေတွထဲမှာ ဘယ်အရုပ်မှ​​ေခါင်း​​ြမီး​​ြခံ​ုမပါခဲ့​​ဘူး​​။ (ဘယ်တုန်း​​ကမှ သူတို့​​​ေြမ မဟုတ်ခဲ့​​တဲ့​​ သက်​​ေသအ​​ေထာက်အထား​​​ေပါ့​​)။

    ဆံ​ပင်​​ေတွကိုအနည်း​​နည်း​​အသွယ်သွယ် အလှဆင်တတ်တဲ့​​ ြမန်မာမ​​ေလး​​​ေတွက သူတို့​​ဆံ​ပင်ကို ဘယ်လို သန့်​​ရှင်း​​ြဖီး​​သင်ထိန်း​​သိမ်း​​ြကမယ် ထင်သလဲ။ အခု​​ေခတ်မှာလို ​​ေလျှာ်ကာ ​​ေကာက်ကာ၊​ ဆိုး​​ကာ ​​ေပါင်း​​ကာ၊​ ကရိကထမများ​​ဘူး​​။သူတို့​​ဆံ​ပင်က​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်နူး​​ညံ​့​​​ေပျာ့​​​ေြပာင်း​​သလဲဆို ြမန်မာနရီမှူး​​​ေတွ သံ​ုး​​တဲ့​​ ​​ေရခွက်က​​ေလး​​​ေတွဟာ၁၃နှစ်သမီး​​​ေလး​​ရဲ့​​ ဆံ​ြခည်မျှင် ၁၆ပင်နဲ့​​ တိုင်း​​ြပီး​​ အ​​ေပါက်​​ေဖါက်ထား​​မှ လိုချင်တဲ့​​ အချိန်ကိုက်နရီကိုက်ဖလား​​က​​ေလး​​ ရတာတဲ့​​။

    ဒါ​​ေြကာင့်​​ သူတို့​​​ေလျှာ်တဲ့​​ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​ဆိုတာ သမီး​​ဆိုင်ကရှန်ပူ​​ေတွ​​ေလာက် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ထင်ရင်​​ေတာ့​​ မှား​​လိမ့်​​မယ်။ အ​​ေရာင်က​​ေလး​​​ေတွနက်​​ေမှာင်​​ေန​​ေအာင်​​ေခါင်း​​မ​​ေလျှာ်ခင် ​​ေဆး​​ကူြကတာက​​ေတာ့​​ ​​ေထာလပတ်ရွက်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ြခံ​ုပုတ်အရွက်က​​ေလး​​​ေတွကို မညက်တညက်​​ေထာင်း​​ြပီး​​ဦး​​​ေရြပား​​နှံ​့​​​ေအာင် လိမ်း​​​ေပး​​ရတယ်။ မျက်ခံ​ုး​​က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ သန််ြပီး​​နက်လာ​​ေစတယ်။ အ​​ေရာင်တင်ရံ​ုသက်သက်မဟုတ်ပဲနက်​​ေအာင်သန်​​ေအာင် အား​​​ေပး​​တာမို့​​ ြမန်မာမ​​ေလး​​​ေတွ ​​ေြကာင့်​​ကျစိုက်ြပီး​​ ကရိကထခံ​ြကတယ်။

    သမီး​​တို့​​အခုဆိုး​​တဲ့​​ဆံ​ပင်​​ေတွက အသစ်ရှည်လာရင် အရင်း​​က နဂိုအ​​ေရာင်ထွက်လာ​​ေရာ။ သူ့​​ဆံ​ပင်ဆံ​ရင်း​​က နက်နက်​​ေမှာင်​​ေမှာင်ထွက်လာတာကမှ သူ့​​သဘာဝဆံ​ပင်အ​​ေရာင်​​ေလ။ အစစ်နဲ့​​အတုဆိုတာကို ​​ေရလိုက်လွဲကုန်မှာစိုး​​လို့​​ပါ။​​ေခတ်​​ေရစီး​​​ေြကာင်း​​ဆိုတာကလည်း​​ အချိန်ရဲ့​​ ​​ေြပာင်း​​လဲတတ်တဲ့​​သဘာဝပဲ မဟုတ်လား​​။

    အံ​မဝင်ခွင်မကျပဲ​​ေခတ်​​ေဟာင်း​​စံ​နစ်​​ေဟာင်း​​ထဲမှာ ကျန်ရစ်ခဲ့​​တဲ့​​ သမီး​​အ​​ေဖဟာ ကိုယ့်​​သမီး​​​ေလး​​ကို ငယ်ငယ်က သူ့​​အ​​ေမ​​ေတွအဖွား​​​ေတွအလှြပင်သလို သနပ်ခါး​​​ေလး​​အ​​ေဖွး​​သား​​၊​ ​​ေကသာ​​ေကျာ့​​ရှင်း​​ ကင်ပွန်း​​သီး​​နံ​့​​သင်း​​သင်း​​၊​ ချည်ထမီက​​ေလး​​ဝတ်၊​ပန်း​​က​​ေလး​​​ေတွပန်ြပီး​​ ြမင်ချင်တာ ရယ်စရာြကီး​​​ေတာ့​​ ြဖစ်​​ေနမှာပဲ။ ကိုယ်ြကိုက်သလို ကိုယ်​​ေနလို့​​ရပါတယ်။​​ေရှး​​​ေရှး​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုဘယ်ပံ​ု ဝတ်စား​​ဆင်ြပင်ြကသလဲ ဆိုတာ မသိမမီလိုက်တဲ့​​ သမီး​​တို့​​သိရ​​ေအာင်ပံ​ု​​ေြပာြပတယ်ပဲ သ​​ေဘာထား​​​ေပါ့​​။ သည်လိုကိစ္စမျိုး​​နဲ့​​ ပတ်သက်လာရင် အိန္ဒိယက မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​​ေတွကိုချီး​​ကျူး​​မိတယ်။ ဘယ်သူမဆို ​​ေခတ်အဆန်ဆံ​ုး​​လည်း​​ ဝတ်နိုင်တယ်။

    သူ့​​​ေနရာ သူ့​​အခါနဲ့​​လိုက်​​ေအာင်လက်ဖျား​​ဒါန်း​​နီ ပန်း​​ချီက​​ေလး​​ဆိုး​​၊​ ငယ်ထိပ်မှာ ​​ေဆး​​မှင်နီက​​ေလး​​တို့​​ြပီး​​ ဆာရီလှလှက​​ေလး​​​ေတွြခံ​ုတာလည်း​​ ​​ေြပာင်း​​မသွား​​ဘူး​​။ ဘယက်တန်ဆာ ဒွာရယာ​​ေတွကလည်း​​ လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ နှစ်​​ေထာင်​​ေပါင်း​​များ​​စွာကအတိုင်း​​​ေြပာင်း​​မသွား​​ဘူး​​။ ​​ေဖတို့​​ဆီမှာက ဘုရား​​နံ​ရံ​​​ေဆး​​​ေရး​​ပန်း​​ချီ​​ေတွကို ြကည့်​​ရင် သိသာတယ်။ စိန္ဇမာနဝတ်တဲ့​​ထိုင်မသိမ်း​​ နဲ့​​ ခါး​​​ေတာင်အကင်္ျီြကီး​​က ဘုရား​​တကာ ဘယ်​​ေခတ်ကတည်သွား​​သလဲဆိုတဲ့​​ အ​​ေပါ်မှာတည်သတဲ့​​။

    တကယ်​​ေတာ့​​ မူလလက်​​ေဟာင်း​​စိန္ဇမာနကို သရုပ်​​ေဖာ်ချင်ရင် ဆာရီြခံ​ုထား​​မှ သရုပ်မှန်မယ် မဟုတ်လား​​လို့​​ ဘုရား​​​ေပါ်မှာ မိတ်​​ေဆွတစ်​​ေယာက်က ​​ေြပာတာ နာြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ (သူ​​ေြပာပံ​ုနဲ့​​ဆို ပဋာစာရီကမှ အြမဲတမ်း​​ ​​ေခတ်မီ​​ေနမယ့်​​သ​​ေဘာရှိတယ်)

    ​​ေခတ်​​ေရစီး​​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​တား​​မရဘူး​​​ေပါ့​​။ ​​ေဖတို့​​တုန်း​​ကလည်း​​ သည်လိုပဲ ပါဝင် စီး​​​ေမျာခဲ့​​တာပဲ။ သမီး​​လည်း​​ သမီး​​​ေခတ်နဲ့​​သမီး​​​ေပါ့​​။လှြကပါတယ်။ ြမန်မာမ​​ေလး​​​ေတွ ြမန်မာနဲ့​​ မတူ​​ေတာ့​​တာတစ်ခုပဲ ​​ေြပာစရာရှိတယ်။ ကိုရီး​​ယား​​မင်း​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​တူတယ်။ ယိုး​​ဒယား​​မယ်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ တူတယ်။ ဂျပန်မ​​ေလး​​​ေတွလား​​ ​​ေအာင့်​​​ေမ့​​ရတယ်။ ဘာဘီရုပ်က​​ေလး​​ကိုချိတ်ထမီပတ်​​ေပး​​ထား​​သလို ြကွရွ​​ေနတယ်။

     ြမန်မာဆိုတာ ဘယ်လိုရုပ်မျိုး​​လည်း​​ဆိုရင် ြပစရာ မရှိဘူး​​။အဲဒါ​​ေြကာင့်​​ ြကာရင် ​​ေပျာက်သွား​​မှာစိုး​​လို့​​ သမီး​​​ေဖငယ်ငယ်က သိလိုက်မီလိုက်တဲ့​​ ြမန်မာဖက်ရှင်ကိုသမီး​​​ေလး​​သိ​​ေအာင် အရုပ်​​ေရး​​စာစီထား​​ခဲ့​​တယ်။ သမီး​​ြကီး​​လာ​​ေတာ့​​လည်း​​ က​​ေလး​​မ​​ေလး​​​ေတွကို ြပန်ြပီး​​ဆီမန်း​​မန်း​​ဦး​​​ေလ။ အဲသည်အချိန်ထိ​​ေအာင် ​​ေဖတို့​​ြမန်မာြပည်ြကီး​​ မြပိုမကွဲ လွတ်လွတ်လပ်လပ်ရှိ​​ေနပါ​​ေစလို့​​​ေတာ့​​ဆု​​ေတာင်း​​ြကတာ​​ေပါ့​​။ စကား​​လက်အိုဟား​​ရား​​က​​ေတာ့​​ ​​ေြပာသား​​။

     “ြဖစ်ချင်ရာြဖစ်စမ်း​​ပါ​​ေစ။ မနက်ြဖန်ဆိုတာတကယ်​​ေတာ့​​ သည့်​​ြပင်ရက်တစ်ရက်ပဲဟာ”

    တဲ့​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.