
ဘယ်အရာပဲြဖစ်ြဖစ် နိုင်ငံြခားကလာြပီးပိုက်ဆံေတွ အများြကီးေပးရမှ ေကာင်းတယ်ထင်တဲ့ ကေလးကို လွယ်လင့်တကူ ေဈးထဲမှာ တစ်ထုပ်နှစ်ရာနဲ့ဝယ်လို့ရတဲ့သဘာဝသစ်ပင်ထွက် ပစ္စည်းေတွနဲ့ ဆွဲေဆာင်နိုင်ဖို့ဆိုတာ သည်အတိုင်းေတာ့ မရပါဘူး။ သူ့ခမျာတေရာ်ကင်ပွန်းဆိုတာေတာင် ခုမှ ြကားဖူးရှာတာ။ တေရာ်ဆိုတာက သစ်ကိုင်းကေလးတစ်ထွာတစ်ညိုကိုထုေထာင်းယူလိုက်ရင် ြပစ်ချွဲချွဲ အရည်ကေလးေတွထွက်လာေရာ။
ကင်ပွန်းသီးကေတာ့ မန်ကျည်းသီးနဲ့ခပ်ဆင်ဆင်၊ လက်နဲ့ဖိေချလိုက်ရင် မန််ကျည်းနှစ်လို အညိုရည်ကေလးေတွ ထွက်လာတယ်။ အဲဒီနှစ်ခုေပါင်းလိုက်ေတာ့ေခါင်းေလျှာ်လို့ ရသွားေရာ။ ေချးေတွေြပာင်တဲ့အြပင် ဆံပင်မှာလည်း ကင်ပွန်းသီးနံ့ သင်းသင်းကေလးစွဲကျန်ရစ်တယ်။ ေဖတို့ငယ်ငယ်တုန်းက ကိုယ့်အေမေခါင်းေလျှာ်ထားရင် သူ့ဆံပင်တေထွးြကီးကိုသွားသွားေမွှးတယ်။ သမီးဖွားဖွားဆံပင်ေတွက သူ့တံေခါက်ခွက်ေကျာ်တယ်။
အဲဒါ တေရာ်ကင်ပွန်းနဲ့ပဲေလျှာ်တာ။ ေသေသြခာြခာေြခာက်သွားြပီဆိုမှ ခေရပွင့်ကေလးစိမ်ထားတဲ့ အုန်းဆီေမွှးကေလး နှံ့ေအာင်လူးြပီးစပယ်ြကက်ရံုးကေလးေတွ ပန်တယ်။ ဓါတ်ပံုထဲမှာ သမီးြမင်ဖူးတဲ့ ေဖတို့ အေဘးြကီး ဆံပင်ေတွဆိုလည်းလူတစ်ရပ်ေကျာ်တယ် မဟုတ်ဘူးလား။ သူတို့ေခတ်တုန်းက သမီးခုသံုးတဲ့ ေခါင်းေလျှာ်ရည်ေတွဘယ်ရှိဦးမှာလဲ။ တေရာ်ကင်ပွန်းနဲ့ပဲ ေလျှာ်စရာ ရှိတာေပါ့။
ေဖငယ်ငယ်တုန်းကလည်းေဖတို့ တစ်အိမ်လံုး အဲဒါနဲ့ပဲ ေလျှာ်တယ်။ ေဆးေကျာင်းတက်မှ ြကီးြကီးကျယ်ကျယ် ြကက်ဥအနှစ်ပါတဲ့ေခါင်းေလျှာ်ရည်တို့၊ပျားရည်သံပုရာေခါင်းေလျှာ်ရည်တို့ အဆန်းေပါ်သမျှ ေလျှာက်ဝယ်ြဖစ်တာ။ နံမယ်ေတွ တံဆိပ်ေတွဆိုစံုလို့။ သမီးလိုပါပဲ။ ေဈးြကီးေလ ေကာင်းေလလို့ ထင်ခဲ့တယ်။ မေကာင်းဘူးလို့ေတာ့ မေြပာပါဘူး။ေကာင်းသားပဲ။ အနံ့ကေလးေတွလည်း အမျိုးမျိုးေမွှးပါတယ်။ တစ်ခုေတာ့ ရှိတာေပါ့။
သဘာဝအနံ့နဲ့ေတာ့တူကိုမတူတာ။ ဥပမာြပရရင် ကိုယ့်ဘာသာ ခွဲြခစ်ညှစ်ထားတဲ့ အုန်းနို့နဲ့ သံဗူးကေလးထဲက ေဖာက်ယူတဲ့အုန်းနို့ အရသာ ကွာသလိုကွာတယ်။ အဲဒါ အုန်းနို့အရသာ မဟုတ်ဘူးလား ဆိုေတာ့ ဟုတ်ေတာ့ဟုတ်ပါတယ်။ဒါေပမယ့် တကယ့်အုန်းနို့အရသာနဲ့ေတာ့ တူကိုမတူတာ။ စက်ရံုအြကီးြကီးကေန လူေတွအများြကီးသံုးစွဲဖို့ထုတ်လုပ်လိုက်တဲ့ ကုန်ပစ္စည်းေတွမှာ သတ်မှတ်ထားတဲ့ အရည်အေသွး စံချိန်စံနှုန်းေတာ့ြပည့်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါေပမယ့် ကိုယ့်ဘာသာ စိတ်လိုလက်ရ လုပ်ထားတဲ့ သဘာဝပစ္စည်းေတွနဲ့ေတာ့တူမှာ မဟုတ်ဘူး။
ဗန်ဒါေစ့အဆီနဲ့ ထုတ်လုပ်ထားပါတယ်၊ သခွားရည်နဲ့ စီမံေဖာ်စပ်ထားပါတယ်၊နို့ေတာင်မှ ဆိတ်နို့ကေလးနဲ့ ထုတ်တဲ့ ဆပ်ြပာပါဆိုတဲ့ ကုန်ထုပ်လုပ်ငန်းြကီးေတွဟာ တကယ်ေတာ့ဗန်ဒါသီးေတွ၊ သခွားသီးေတွ၊ ဆိတ်နို့ေတွ လိုက်ဝယ်ေနတာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူတို့အတွက် ေရလိုချင်ရင်ဟိုက်ဒရိုဂျင်နှစ်လံုး ေအာက်ဆီဂျင်တစ်လံုး ဘယ်ေနရာက ေဈးသက်သက်သာသာ ေပါေပါများများရနိုင်မလဲသာအဓိက။
သဘာဝပစ္စည်းစစ်စစ်ြဖစ်ရံုနဲ့ေတာ့သမီးကို မဆွဲေဆာင်နိုင်မှန်းသိပါတယ်။ ဒါေပမယ့် တေရာ်ကင်ပွန်းဆိုတာ ထီးသံုးနန်းသံုးမှန်းသိေအာင်ေတာ့ရှင်းြပရဦးမှာေပါ့။ ေရှးတုန်းက ြမန်မာဘုရင်ေတွ သြကင်္န်ေတာ် မဂင်္လာေခါ်တဲ့အခါ အဲသည်တေရာ်ကင်ပွန်းရည်နဲ့ပဲေခါင်းေဆးမဂင်္လာြပုြကတယ်။ လက်ဝတ်ရတနာေတွ ေငွဒဂင်္ါးြပားေတွ ထည့်စိမ်ထားတဲ့ ေရွှေရေငွေရ၊ြမစ်ြကီးငါးသွယ်က ေဆာင်ကျဉ်းလာတဲ့ ဂဂင်္ါေရ၊ ယမံုနာေရ၊ ဟိမဝန္တာက မှာယူထားတဲ့ အေနာတတ္ထေရ၊နဝရတ်ေရစင်ေတွလည်း ပါသတဲ့။
သူတို့က ဦးေခါင်းဥေသျှာင်ဆိုတာ အထွဋ်အြမတ်ထားတဲ့ အရာမို့လို့သူများလက်နဲ့ အထိအကိုင်မခံချင်တာနဲ့ တစ်နှစ်မှ တစ်ခါ ေခါင်းေလျှာ်တာမျိုးေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ဒါေပမယ့် တစ်နှစ်တစ်ခါ သြကင်္န်ေတာ် မဂင်္လာေခါ်တာကေတာ့ ြမန်မာဓေလ့ ေလာကီမဂင်္လာ ၁၂ပါး နဲ့အညီသဘင်ပွဲလမ်းအေနနဲ့ တခမ်းတနား လုပ်ြကရတာေပါ့။ အဲဒီပွဲလမ်းေတွမှာ တေရာ်ကင်ပွန်းဟာ မပါမြပီးေပါ့ကွယ်။မေကာင်းတဲ့ ဘုန်းနိမ့်ကံနိမ့် အမဂင်္လာေတွကို ဖယ်ရှားေပးနိုင်တယ် လို့ ယံုြကည်ဟန်တူတယ်။တချို့အရပ်ေတွမှာ အသုဘပို့လို့ သုဿန်ကြပန်လာရင် အိမ်ဝမှာ တေရာ်ကင်ပွန်းဇလံုကေလး ချထားတယ်။စတိြဖစ်ြဖစ် ေခါင်းကေလးဆွတ်ြပီးမှ အိမ်ထဲဝင်ြကတယ်။
တတ်နိုင်တဲ့သူေတွကေတာ့ အသုဘလာပို့တဲ့သူေတွကိုတေရာ်ကင်ပွန််းရည်ထုပ်ကေလးေတွ ေဝလိုက်တယ်။ အိမ်ကျမှ ေခါင်းေလျှာ်ဖို့။ ေတာ်ေတာ်စွဲစွဲြမဲြမဲယံုတဲ့သူေတွထဲမှာ ပုဂံမှာ သမီးေတွ့ခဲ့တဲ့ ဓမ္မရံြကီးဘုရားဒါယိကာ နရသူမင်းလည်း ပါတယ်။ဘိသိက်ေတာ်ခံ ေခါင်းေဆးမဂင်္လာြပုအံ့ဆဲဆဲ ပဋိက္ခရားြပည်က ပုဏ္ဏားြဖူ ပုဏ္ဏားညို သူလျှိုေတွလက်ချက်နဲ့နတ်ရွာစံရတာ။ အဲဒီတုန်းက တေရာ်ကင်ပွန်းေတွကေတာ့ ေသွးေချာင်းစီးတဲ့အထဲ ေမျာကုန်မှာပဲ။
ေရှးတုန်းကြမန်မာေတွဟာ ေယာင်ေရာ ဆံထံုးပါ ထံုးြကတာမို့ ဆံေကသာသန့်ရှင်းဖို့ တေရာ်ကင်ပွန်းကိုပဲအားထားရလိမ့်မယ်။
ကေလးဘဝမှာ ဦးစွန်းဖုတ်ကေလး စေမွးရာက ဂျာရစ်ကေလးတိြပီး ေယာင်ေပစူးထားေတာ့ကိုးနှစ်ဝန်းကျင်ေပါ့။ အဲသည်ေယာင်ေပစူး ေအာက်နားကေလးကရှည်ြပီး ေမးေအာက်ဝဲလာေတာ့ ဆံေထာက်ကေလးြဖစ်လာတာေပါ့။ေရှ့ဆံပင်ကိုေတာ့ မျက်လံုးထဲမဝင်ေအာင် ဆံရစ်ဝိုင်းကေလး တိတိေပးရတာေပါ့။
“ေမဆံရစ်ကညာေဖချစ်ထှာရယ်ေလ၊ ေရွှေမတ္တာက ြကီး ြကီး ြကီးလှပါသဗျ။”
လို့ သီချင်းထဲဆိုြကေတာ့ အပျိုေဖာ်ဝင်ေရွှရင်သိမ်းသစ်ဆိုရင် ဆံရစ်ဆံေထာက်ကေလးေတွ နဲ့ ေနမှာေပါ့။ အဲသည်ကရှည်လာတဲ့ ဆံပင်ေကျာဝဲကေလးကိုမရရေအာင် အုပ်သိမ်းြပီးထံုးေတာ့ အုပ်လံုးသိမ်းြပီ လို့ ေခါ်တယ်။ ၁၇ - ၁၈ ေလာက်ရှိြပီ။မမှီ့တမှီသိမ်းထားတဲ့ အုပ်လံုးကေလး ေအာက်နား နားသယ်စပ်ဆီက ဝဲကနဲ ကပိုကယို ကျလာတဲ့ နားေအာက်ကဆံနွယ်ကေလးေတွကိုေတာ့ဗျာပါဆံလို့ေခါ်တယ်။
“ဗျာပါဆံရယ်က တစ်ဘက်တစ်ဆုပ်၊ မုတ်ပုတီးရယ်က တစ်သွယ်နှစ်သွယ်။ မမေလးရယ်ေရွှေြခကျင်း ဝါဝင်းလှတယ်။”
တဲ့။ အဲဒီေနာက်မှာေတာ့ အပျိုြကီးဖားဖားြဖစ်ြပီမို့ ဖက်ရှင်ကမ္ဘာထဲကိုေရာက်ေတာ့တာပဲ။ ေဖတို့ြမန်မာမိန်းကေလးေတွက ေခါင်းြမီးလည်း မြခံု၊ ေပါင်းထုပ်လည်း မဆင်တာမို့ဆံထံုးထံုးဖွဲ့ြခင်းအတတ်မှာေတာ့ အနုပညာေြမာက်ေအာင် ဖန်တီးဆန်းသစ်ေလ့ရှိတယ်။ ပုဂံေခတ်ကထံုးတဲ့ပံုဟာ အင်းဝေခတ်နဲ့ မတူဘူး။ ဟံသာဝတီက ဆံထံုးများဟာ ရတနာပံုေနြပည်နဲ့ ြခားနားတယ်။
ေြမာက်ဦးက ထုက္ခန်သိမ်ထဲမှာ ေကျာက်သားပန်းပုရုပ်ြကွနဲ့ သရုပ်ေဖာ်ထားတဲ့ ရခိုင်ပျိုေမများေတာင်မှတစ်ရုပ်နဲ့တစ်ရုပ် ဆံထံုးပံုစံချင်းမတူလို့ အင်မတန်ေရှးကျတဲ့ ေကျာက်သားဆံပင်ဆံထံုးဖက်ရှင်ကတ်တေလာက်အြဖစ် ေလ့လာေနြကရတယ်။ ရာနဲ့ချီတဲ့ ရခိုင်ပျိုေမအရုပ်ေတွထဲမှာ ဘယ်အရုပ်မှေခါင်းြမီးြခံုမပါခဲ့ဘူး။ (ဘယ်တုန်းကမှ သူတို့ေြမ မဟုတ်ခဲ့တဲ့ သက်ေသအေထာက်အထားေပါ့)။
ဆံပင်ေတွကိုအနည်းနည်းအသွယ်သွယ် အလှဆင်တတ်တဲ့ ြမန်မာမေလးေတွက သူတို့ဆံပင်ကို ဘယ်လို သန့်ရှင်းြဖီးသင်ထိန်းသိမ်းြကမယ် ထင်သလဲ။ အခုေခတ်မှာလို ေလျှာ်ကာ ေကာက်ကာ၊ ဆိုးကာ ေပါင်းကာ၊ ကရိကထမများဘူး။သူတို့ဆံပင်ကေလးေတွ ဘယ်ေလာက်နူးညံ့ေပျာ့ေြပာင်းသလဲဆို ြမန်မာနရီမှူးေတွ သံုးတဲ့ ေရခွက်ကေလးေတွဟာ၁၃နှစ်သမီးေလးရဲ့ ဆံြခည်မျှင် ၁၆ပင်နဲ့ တိုင်းြပီး အေပါက်ေဖါက်ထားမှ လိုချင်တဲ့ အချိန်ကိုက်နရီကိုက်ဖလားကေလး ရတာတဲ့။
ဒါေြကာင့် သူတို့ေလျှာ်တဲ့ တေရာ်ကင်ပွန်းဆိုတာ သမီးဆိုင်ကရှန်ပူေတွေလာက် မေကာင်းဘူးထင်ရင်ေတာ့ မှားလိမ့်မယ်။ အေရာင်ကေလးေတွနက်ေမှာင်ေနေအာင်ေခါင်းမေလျှာ်ခင် ေဆးကူြကတာကေတာ့ ေထာလပတ်ရွက်လို့ေခါ်တဲ့ ြခံုပုတ်အရွက်ကေလးေတွကို မညက်တညက်ေထာင်းြပီးဦးေရြပားနှံ့ေအာင် လိမ်းေပးရတယ်။ မျက်ခံုးကေလးေတွလည်း သန််ြပီးနက်လာေစတယ်။ အေရာင်တင်ရံုသက်သက်မဟုတ်ပဲနက်ေအာင်သန်ေအာင် အားေပးတာမို့ ြမန်မာမေလးေတွ ေြကာင့်ကျစိုက်ြပီး ကရိကထခံြကတယ်။
သမီးတို့အခုဆိုးတဲ့ဆံပင်ေတွက အသစ်ရှည်လာရင် အရင်းက နဂိုအေရာင်ထွက်လာေရာ။ သူ့ဆံပင်ဆံရင်းက နက်နက်ေမှာင်ေမှာင်ထွက်လာတာကမှ သူ့သဘာဝဆံပင်အေရာင်ေလ။ အစစ်နဲ့အတုဆိုတာကို ေရလိုက်လွဲကုန်မှာစိုးလို့ပါ။ေခတ်ေရစီးေြကာင်းဆိုတာကလည်း အချိန်ရဲ့ ေြပာင်းလဲတတ်တဲ့သဘာဝပဲ မဟုတ်လား။
အံမဝင်ခွင်မကျပဲေခတ်ေဟာင်းစံနစ်ေဟာင်းထဲမှာ ကျန်ရစ်ခဲ့တဲ့ သမီးအေဖဟာ ကိုယ့်သမီးေလးကို ငယ်ငယ်က သူ့အေမေတွအဖွားေတွအလှြပင်သလို သနပ်ခါးေလးအေဖွးသား၊ ေကသာေကျာ့ရှင်း ကင်ပွန်းသီးနံ့သင်းသင်း၊ ချည်ထမီကေလးဝတ်၊ပန်းကေလးေတွပန်ြပီး ြမင်ချင်တာ ရယ်စရာြကီးေတာ့ ြဖစ်ေနမှာပဲ။ ကိုယ်ြကိုက်သလို ကိုယ်ေနလို့ရပါတယ်။ေရှးေရှးတုန်းကေတာ့ ဘယ်လိုဘယ်ပံု ဝတ်စားဆင်ြပင်ြကသလဲ ဆိုတာ မသိမမီလိုက်တဲ့ သမီးတို့သိရေအာင်ပံုေြပာြပတယ်ပဲ သေဘာထားေပါ့။ သည်လိုကိစ္စမျိုးနဲ့ ပတ်သက်လာရင် အိန္ဒိယက မင်းသမီးကေလးေတွကိုချီးကျူးမိတယ်။ ဘယ်သူမဆို ေခတ်အဆန်ဆံုးလည်း ဝတ်နိုင်တယ်။
သူ့ေနရာ သူ့အခါနဲ့လိုက်ေအာင်လက်ဖျားဒါန်းနီ ပန်းချီကေလးဆိုး၊ ငယ်ထိပ်မှာ ေဆးမှင်နီကေလးတို့ြပီး ဆာရီလှလှကေလးေတွြခံုတာလည်း ေြပာင်းမသွားဘူး။ ဘယက်တန်ဆာ ဒွာရယာေတွကလည်း လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေထာင်ေပါင်းများစွာကအတိုင်းေြပာင်းမသွားဘူး။ ေဖတို့ဆီမှာက ဘုရားနံရံေဆးေရးပန်းချီေတွကို ြကည့်ရင် သိသာတယ်။ စိန္ဇမာနဝတ်တဲ့ထိုင်မသိမ်း နဲ့ ခါးေတာင်အကင်္ျီြကီးက ဘုရားတကာ ဘယ်ေခတ်ကတည်သွားသလဲဆိုတဲ့ အေပါ်မှာတည်သတဲ့။
တကယ်ေတာ့ မူလလက်ေဟာင်းစိန္ဇမာနကို သရုပ်ေဖာ်ချင်ရင် ဆာရီြခံုထားမှ သရုပ်မှန်မယ် မဟုတ်လားလို့ ဘုရားေပါ်မှာ မိတ်ေဆွတစ်ေယာက်က ေြပာတာ နာြကားဖူးပါတယ်။ (သူေြပာပံုနဲ့ဆို ပဋာစာရီကမှ အြမဲတမ်း ေခတ်မီေနမယ့်သေဘာရှိတယ်)
ေခတ်ေရစီးေြကာင်းကေတာ့တားမရဘူးေပါ့။ ေဖတို့တုန်းကလည်း သည်လိုပဲ ပါဝင် စီးေမျာခဲ့တာပဲ။ သမီးလည်း သမီးေခတ်နဲ့သမီးေပါ့။လှြကပါတယ်။ ြမန်မာမေလးေတွ ြမန်မာနဲ့ မတူေတာ့တာတစ်ခုပဲ ေြပာစရာရှိတယ်။ ကိုရီးယားမင်းသမီးေလးေတွနဲ့တူတယ်။ ယိုးဒယားမယ်ေလးေတွနဲ့ တူတယ်။ ဂျပန်မေလးေတွလား ေအာင့်ေမ့ရတယ်။ ဘာဘီရုပ်ကေလးကိုချိတ်ထမီပတ်ေပးထားသလို ြကွရွေနတယ်။
ြမန်မာဆိုတာ ဘယ်လိုရုပ်မျိုးလည်းဆိုရင် ြပစရာ မရှိဘူး။အဲဒါေြကာင့် ြကာရင် ေပျာက်သွားမှာစိုးလို့ သမီးေဖငယ်ငယ်က သိလိုက်မီလိုက်တဲ့ ြမန်မာဖက်ရှင်ကိုသမီးေလးသိေအာင် အရုပ်ေရးစာစီထားခဲ့တယ်။ သမီးြကီးလာေတာ့လည်း ကေလးမေလးေတွကို ြပန်ြပီးဆီမန်းမန်းဦးေလ။ အဲသည်အချိန်ထိေအာင် ေဖတို့ြမန်မာြပည်ြကီး မြပိုမကွဲ လွတ်လွတ်လပ်လပ်ရှိေနပါေစလို့ေတာ့ဆုေတာင်းြကတာေပါ့။ စကားလက်အိုဟားရားကေတာ့ ေြပာသား။
“ြဖစ်ချင်ရာြဖစ်စမ်းပါေစ။ မနက်ြဖန်ဆိုတာတကယ်ေတာ့ သည့်ြပင်ရက်တစ်ရက်ပဲဟာ”
တဲ့။
0 comments:
Post a Comment