• “သမိုင်း​ဘီး​ကို တွန်း​လှိမ့်​ြခင်း​”

    ကိုယ်တို့​​ဆီက ဘဘြကီး​​​ေတွ နိုင်ငံတကာ အခမ်း​​အနား​​တက်ြကရတဲ့​​အခါ သူတို့​​​ေရှ့​​ကမိုက်ခွက်ငုတ်တိုက​​ေလး​​ ​​ေရှ့​​မှာ နံမယ်ကို အဂင်္လိပ်​ဘာ​သာနဲ့​​​ေရး​​ြပီး​​ H.E လို့​​ အထွဋ်တင်ထား​​တာ​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါ​အဲဒါ ဘာ​​ေြပာတာပါလိမ့်​​လို့​​ ချက်ချင်း​​ သ​​ေဘာမ​​ေပါက်ပါဘူး​​။

    သတင်း​​​ေတွ ြကည့်​​ပါများ​​မှ ဇာတ်ရည်လည်လာတာလက်စသတ်​​ေတာ့​​

    “ဝန်မင်း​​ဖျား​​”
    လို့​​ တပ်ထား​​တာပဲ။
    “His Excellency”
    ​​ေပါ့​​။ ြဗိတိသျှ အ​​ေမွအနှစ်ထင်ပါရဲ့​​ဗျာ။ ဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​ဘုရား​​ ဆိုရင်
    “Your Majesty”
    ။ ထိပ်တင်ကိုယ်​​ေတာ်ြကီး​​ဘုရား​​က
    “YourHighness”

    ။ ဘိုး​​ဘိုး​​သက်​​ေတာ်ရှည် ဆို
    “Your Grace”
    ။ ထီး​​သံုး​​နန်း​​သံုး​​ အင်မတန်ယဉ်​​ေကျး​​ပျူငှာတဲ့​​အ​​ေခါ်အ​​ေဝါ်များ​​မို့​​ ဆရာ​​ေဇာ်ဂျီ​​ေရး​​တဲ့​​
    “မဟာဆန်ချင်သူ”
    ကို​​ေတာင် ြပန်သတိရမိပါ​​ေသး​​တယ်။ မင်း​​​ေဆွမင်း​​မျိုး​​မဟုတ်သူများ​​ကျ​​ေတာ့​​​ေရာ အဲသလို အ​​ေခါ်ခံချင် ဘယ့်​​နှယ်လုပ်ရပါ့​​။ လွယ်ပါတယ်။ ရှင်ဘုရင်နဲ့​​တည့်​​​ေအာင်​​ေပါင်း​​​ေပါ့​​။ မ​​ေအ​​ေပး​​ရ ​​ေပး​​ရ၊​ နှမ​​ေပး​​ရ ​​ေပး​​ရ ​​ေပး​​​ေပါင်း​​။ ဒါဆိုလည်း​​ သူ​​ေကာင်း​​မျိုး​​ြဖစ်သွား​​ြပီလို့​​ ​​ေခါ်တယ်။ သူတို့​​လည်း​​ ​​ေရှ့​​က​​ေန ဘွဲ့​​ထူး​​ဂုဏ်ထူး​​​ေတွ တပ်​​ေခါ်ရတယ်။

    နယ်​​ေြမရပ်ရွာ အပိုင်စား​​ရတယ်။ သမိုင်း​​သင်တုန်း​​က ကျက်ခဲ့​​တဲ့​​ ဆာရယ်ဂျီနယ်ကရက်​​ေဒါက်တို့​​၊​ ​​ေလာ့​​ဒ်ဒါလဟိုဇီတို့​​၊​ဆာဟူး​​ဘတ်ရန့်​​စ်တို့​​ ဆိုတဲ့​​ ဘုရင်ခံ​​ေတွဟာ အဲသည် သူ​​ေကာင်း​​မျိုး​​​ေတွပဲ။ သူတို့​​ နံမယ်​​ေရှ့​​ကဆာ​​ေတွ ​​ေလာ့​​ဒ်​​ေတွက ကိုယ့်​​ြမန်မာလိုဆိုရင် ဘုရား​​ထူး​​ရတာနဲ့​​ တူတယ်။ ထား​​ပါ​​ေတာ့​​​ေလ။ ဒါက အဂင်္လန်​​ေရွှနန်း​​ရှင်ကိုယ်တိုင်ကချီး​​ြမှင့်​​ ​​ေြမှာက်စား​​ထား​​တဲ့​​ ဘုရင့်​​ကိုယ်စား​​လှယ်​​ေတာ်ြကီး​​များ​​ မို့​​လို့​​။ တစ်ခွန်း​​ဆယ်ြပား​​မရလည်း​​ထူး​​​ေပျာ်ပါတယ်။ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ြကီး​​ ထူး​​ြကတာ​​ေပါ့​​။

    ဒါ​​ေပသိကိုယ်​​ေရွှအဂင်္လိပ်ြကီး​​​ေတွက လူလည်ကျသဗျ။ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ ဥ​​ေရာပတိုက်မှာ က​​ေလက​​ေချ သူခိုး​​ြကမ်း​​ပိုး​​လုပ်လာခဲ့​​လည်း​​ ကျုပ်တို့​​ ြမန််မာြပည်​​ေရာက်ရင် အုပ်ချုပ်​​ေရး​​ပိုင်း​​တန်း​​ဝင်၊​ ဆာတပ်​​ေခါ်ြပီး​​ဘုရား​​ထူး​​ရတယ်။ ြမန်မာလို​​ေြပာရင်​​ေတာင် သခင်ြကီး​​၊​ မင်း​​ြကီး​​၊​ ကျွန်​​ေတာ်မျိုး​​က အဲသလို ​​ေြပာရဆိုရတယ်။ ပညာမတတ်လို့​​ မသိတဲ့​​သူအများ​​စုက​​ေတာ့​​ ဟိုက ဘလယ်ဒီဖူး​​ ဆိုရင်​​ေတာင် ကိုယ့်​​ဆဲမှန်း​​မှ မသိတာ။ မနာတတ်ပါဘူး​​။

    သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ြမန်မာပညာတတ်​​ေတွ ​​ေပါ်လာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ (ြမန်မာထဲက သူတို့​​ ခိုင်း​​​ေကာင်း​​တဲ့​​သူတချို့​​ကိုအဂင်္လန်​​ေခါ်ြပီး​​ ဆာဘွဲ့​​​ေပး​​ပလိုက်တာကိုး​​)
    “ြကည့်​​စမ်း​​ပါဦး​​။ ဒါ ငါတို့​​ကို ဘို​​ေတွက သက်သက်နှိမ်ထား​​တာပဲ။ သူတို့​​ကို သခင်​​ေခါ်ရ​​ေအာင် ငါတို့​​က ကျွန်ြဖစ်​​ေနတာ မှ မဟုတ်တာ။ ​​ေနရာတကာ ကျွန်စိတ်​​ေမွး​​​ေနလို့​​မြဖစ်​​ေသး​​ဘူး​​။ ကိုယ့်​​စိတ်ဓါတ်ကို ြမင့်​​ြမင့်​​ထား​​ြကမှ​​ေတာ်မယ်။ ”

    လို့​​ ​​ေတွး​​မိတဲ့​​အတွက် ြမန်မာ​​ေတွလည်း​​ကိုယ့်​​နံမယ်​​ေရှ့​​မှာ သခင်တပ်ြပီး​​ တို့​​ဗမာအစည်း​​အရံုး​​ြကီး​​ ​​ေပါ်လာခဲ့​​ပါတယ်။ အဲသည်​​ေခတ်က သူတို့​​​ေြကွး​​​ေြကာ်တဲ့​​ Slogan က
    “သခင်မျိုး​​​ေဟ့​​ တို့​​ဗမာ”
    တဲ့​​။ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​ အသိအြမင်​​ေတွ ပွင့်​​လင်း​​လာတဲ့​​ရလာဒ်တစ်ခု ဆိုြကပါစို့​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ သည်က​​ေန့​​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေသွး​​ကွဲစကား​​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​အား​​အင်ချိနဲ့​​လာချိန်မှာအဲသည်စကား​​ကို အထအန​​ေကာက်ြပီး​​

    “နင်တို့​​က သခင်မျိုး​​​ေဟ့​​ တို့​​ဗမာဆို​​ေတာ့​​ ငါတို့​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွကကျွန်​​ေတွမို့​​လို့​​လား​​။ ”

    လို့​​ ​​ေမး​​စရာ ​​ေြပာစရာ ြဖစ်လာပါတယ်။ ဒါက​​ေတာ့​​ သက်သက် ကန့်​​လန့်​​တိုက်တာပါ။ အဲသည်​​ေခတ်က​​ေအာ်ခဲ့​​တဲ့​​ တို့​​ဗမာဆိုတာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​မပါဘူး​​လို့​​ ဘယ်သူက​​ေြပာလဲ။ သည်​​ေြမသည်​​ေရမှာအတူ​​ေမွး​​ဖွား​​ြကီး​​ြပင်း​​လာခဲ့​​တဲ့​​သူ အား​​လံုး​​ပါတယ်။

    “​​ေတာင်​​ေတာရယ်သာ”
    လို့​​ဆိုတာဟာ
    “​​ေြမာက်​​ေတာကမသာဘူး​​”
    လို့​​ ဆိုချင်တာမှ မဟုတ်တာ။ တကယ်တမ်း​​ အ​​ေြပာထက် လက်​​ေတွ့​​ကျတာ​​ေတွကို သံုး​​သပ်ြကည့်​​လိုက်မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​သူတို့​​ဘက်က အဲသလို ​​ေတွး​​ကုန်ြကတာ အလွန်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ လက်​​ေတွ့​​ဘဝ ြဖတ်သန်း​​လာခဲ့​​တဲ့​​ သမိုင်း​​​ေြကာင်း​​မှာညီလိုအကိုလို တန်း​​တူညီမျှ ဆက်ဆံခဲ့​​ြကသလား​​ဆိုတာ ြပန်စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​ြက​​ေပါ့​​။

    ကိုယ်တို့​​ြမန်မာ​​ေတွ ကမ္ဘာမ​​ေြက ဆိုြကတဲ့​​အခါ
    “တို့​​ဘိုး​​ဘွား​​ အ​​ေမွစစ်မို့​​ ချစ်ြမတ်နိုး​​​ေပ”
    ဆိုတာ ပါပါတယ်။ သည်က​​ေန့​​သည်အချိန် ပထဝီစာအုပ်ထဲမှ ​​ေြမပံုလှလှက​​ေလး​​ ဆွဲနိုင်ဖို့​​ ြမန်မာနိုင်ငံလို့​​ ဧရိယာနယ်နိမိတ်သတ်မှတ်ခံရဖို့​​ဆိုတာ တကယ်ကို တို့​​ဘိုး​​တို့​​ဘွား​​များ​​ ​​ေပး​​အပ်သွား​​တဲ့​​ အ​​ေမွအနှစ်စစ်စစ် ြဖစ်ပါတယ်။ ရာဇဝင် သမိုင်း​​​ေြကာင်း​​ရှိခဲ့​​လို့​​ အစ္စ​​ေရး​​​ေတွလိုလည်း​​ ပါလက်စတိုင်း​​​ေတွဆီမှာ အရိုး​​​ေတွအသား​​​ေတွ​​ေတာင်လိုပံု​​ေအာင်ဖို့​​ြပီး​​ တိုက်မယူခဲ့​​ရဘူး​​။ ဘဂင်္ါလီ​​ေတွလို ြဖစ်တည်မှုသက်​​ေသ ဘယ်​​ေနရာမှာမှရှာမရတဲ့​​ အြဖစ်မျိုး​​လည်း​​ မရှိဘူး​​။

    ဧရာဝတီ၊​ ချင်း​​တွင်း​​၊​ စစ်​​ေတာင်း​​၊​ သံလွင် ြမစ်ဝှမ်း​​လွင်ြပင်​​ေတွကို​​ေရ​​ေဝ​​ေရလဲနဲ့​​တကွ ပိုင်စိုး​​ခဲ့​​ြပီး​​ ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​​ေတွ အနား​​သပ်လို့​​ ပင်လယ်ကမ်း​​စပ်ထိ​​ေအာင်ြမန်မာြပည်ဖွား​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွ အ​​ေြခချ​​ေနထိုင်ခဲ့​​တယ်။ ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွ ထွန်း​​ကား​​ခဲ့​​တယ်။ ပ​​ေဒသရာဇ်မင်း​​ဆက်​​ေတွ အုပ်စိုး​​ခဲ့​​တယ်။ ကိုလိုနီစံနစ်ြကီး​​ကို ​​ေတာင့်​​မခံနိုင်တဲ့​​အခါ သူ့​​ကျွန်ဘဝကိုလည်း​​​ေရာက်ခဲ့​​ရတယ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ လွတ်လပ်​​ေရး​​ကို မရအရ တိုက်ယူခဲ့​​ရတယ်။ လွတ်လပ်​​ေရး​​ရတဲ့​​အခါသီဟတင်စိုး​​ ကို ဇင်မာဦး​​ နဲ့​​ ​​ေြပး​​ဖက်ခိုင်း​​ြပီး​​ ြပီး​​ပါြပီ ဇာတ်သိမ်း​​လိုက်လို့​​ မရဘူး​​။

    ဇာတ်လမ်း​​က အခုမှ စမှာ။ နိုင်ငံတစ်ခု ထူ​​ေထာင်ရ​​ေတာ့​​မယ်​​ေလ။ State Building တဲ့​​။ ဘယ်​​ေနရာကဘယ်​​ေနရာအထိ နယ်နိမိတ်သတ်မှတ်ြပီး​​ ဘယ်သူ​​ေတွက အုပ်ချုပ်မှာလဲ။ နိုင်ငံထူ​​ေထာင်ချင် အစိုး​​ရအဖွဲ့​​ရှိရတယ်။ ဘယ်မလဲ အစိုး​​ရ။ ​​ေတာင်သူြကီး​​မင်း​​​ေခတ်တုန်း​​ကလို ရှင်ဘုရင် လှံနဲ့​​ထိုး​​လိုက်လို့​​ထိုး​​တဲ့​​လူ ရှင်ဘုရင် ​​ေြမှာက်လိုက်လို့​​ မရဘူး​​။ အစိုး​​ရအဖွဲ့​​ဆိုတာ ဖွဲ့​​စည်း​​ပံု အ​​ေြခခံဥပ​​ေဒနဲ့​​ဖွဲ့​​စည်း​​ရတယ်။ မင်း​​တို့​​နိုင်ငံကို ဘယ်လိုဖွဲ့​​စည်း​​ပံုမျိုး​​ နဲ့​​ တည်​​ေဆာက်မှာလဲ။

    အဲဒါ​​ေြကာင့်​​လွတ်လပ်​​ေရး​​လိုချင်တဲ့​​ ဗိုလ်ချုပ်​​ေအာင်ဆန််း​​တို့​​က အ​​ေြခခံဥပ​​ေဒဆိုတာကို ​​ေရး​​ဆွဲခဲ့​​ရတာ​​ေပါ့​​။ အဲသလို ​​ေရး​​ဆွဲတဲ့​​အခါ လမ်း​​ဆံုတစ်ခုကို ​​ေရာက်လာခဲ့​​ပါတယ်။ Union of Myanmar ြပည်​​ေထာင်စုြမန်မာနိုင်ငံ​​ေတာ် ဆိုြပီး​​ ဗဟိုဦး​​စီး​​ ချုပ်ကိုင်မှုနဲ့​​ သွား​​တဲ့​​ ပံုစံရယ်။ လွတ်လပ်​​ေသာြမန််မာ့​​ြပည်​​ေထာင်စုအဖွဲ့​​အစည်း​​ Federation of Burma ဆိုြပီး​​ ြပည်နယ်​​ေတွကို လွတ်လပ်ခွင့်​​​ေပး​​တဲ့​​ ပံုစံရယ်။

    သို့​​​ေသာ်လည်း​​ အဲဒီအချိန်က နိုင်ငံ​​ေတာ်တည်​​ေဆာက်​​ေရး​​ State Buildingလိုပဲ အမျိုး​​သား​​စည်း​​လံုး​​ညီညွတ်မှုတည်​​ေဆာက်​​ေရး​​ Nation Building ဆိုတာလည်း​​ အ​​ေရး​​ြကီး​​လာတယ်။ မင်း​​တို့​​သီး​​သန့်​​ ထူ​​ေထာင်လိုက်တဲ့​​ ြမန်မာဆိုတာ ဘယ်လိုလူမျိုး​​လဲ။ ဘယ်လိုစရိုက်လက္ခဏာ ယဉ်​​ေကျး​​မှုဘာသာစကား​​ ရှိသလဲ။ အစရှိတဲ့​​ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​လက္ခဏာ National Identity ဟာ ဘယ်လိုမျိုး​​လဲ ဆိုတာထင်ထင်ရှား​​ရှား​​ ြပသဖို့​​လည်း​​ လိုလာပါတယ်။

    ဒါ​​ေြကာင့်​​ ြမန်မာြပည်သည် တို့​​ြပည်၊​ ြမန်မာစာသည်တို့​​စာ၊​ ြမန်မာစကား​​သည် တို့​​စကား​​၊​ သတ်သတ်မှတ်မှတ် ​​ေြကြငာရတယ်။ အဲသည်အချိန်မှာ အဂင်္လိပ်က​​ေတာင်တန်း​​သား​​​ေတွဆီသွား​​ြပီး​​

    “မင်း​​တို့​​က​​ေရာ ြမန်မာ​​ေတွနဲ့​​အတူတူ လွတ်လပ်​​ေရး​​ လိုချင်တာ ဟုတ်လို့​​လား​​။ သူတို့​​နဲ့​​ မလိုက်ချင် ငါတို့​​နဲ့​​ ​​ေနချင်​​ေနခဲ့​​​ေလ။ ​​ေနာက်​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ကျမှ ငါတို့​​လည်း​​ မင်း​​တို့​​ကိုသီး​​ြခား​​လွတ်လပ်​​ေရး​​ ​​ေပး​​မှာ​​ေပါ့​​။ ”
    ဆိုတဲ့​​ စကား​​မျိုး​​ ​​ေြပာပါတယ်။ ဒီအခါမှာ ြမန်မာနိုင်ငံထူ​​ေထာင်ဖို့​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွနဲ့​​ မခွဲအတူ စည်း​​လံုး​​မှု ယူရမယ် ဆိုြပီး​​ ပင်လံုစာချုပ် ဆိုတာ ​​ေပါ်လာ​​ေရာ။ ခွဲထွက်ချင်လည်း​​ ​​ေနာက်မှ ကိုယ့်​​ချင်း​​ကိုယ့်​​ချင်း​​ ြပန်ညှိမယ်။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ်​​ေတာ့​​ အိမ်ဦး​​ခန်း​​ကဖုတ်​​ေကာင်အရင်ထုတ်ြကဦး​​စို့​​ရဲ့​​ လို့​​ စိတ်ဝမ်း​​တူညီခဲ့​​ြကတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ လွတ်လပ်​​ေရး​​ကို​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေစာ​​ေစာ ရခဲ့​​တယ်။

    ဒီလိုနဲ့​​အချုပ်အြခာအာဏာဟာ ြမန်မာ​​ေတွလက်ထဲ ြပန်​​ေရာက်ခဲ့​​ပါတယ်။ သည်အခါမှာ ဗိုလ်ချုပ်​​ေအာင်ဆန်း​​လည်း​​မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ သူနဲ့​​အတူ ကိုယ်ကျိုး​​မဖက် တိုင်း​​ြပည်အတွက် အလုပ်လုပ်​​ေနြကတဲ့​​ ပညာတတ်၊​ နိုင်ငံ​​ေရး​​သမား​​​ေတွလည်း​​ပါသွား​​တယ်။ ကျန်တဲ့​​သူ​​ေတွ မရှိဘူး​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ရှိပါတယ်။ မရှိတာက လက်ထဲ​​ေရာက်လာတဲ့​​ အာဏာြကီး​​ကိုဘယ်ပံုဘယ်နည်း​​ ခွဲ​​ေဝ ချုပ်ကိုင်ြကမတုန်း​​။

    တစ်စံုတစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ လက်ထဲကို လံုး​​လံုး​​လျား​​လျား​​​ေရာက်မသွား​​​ေအာင် ချိန်ခွင်လျှာကို ဘယ်လိုထိန်း​​ြကမတုန်း​​ဆိုတဲ့​​ Check and Balance မရှိတာလို့​​ ထင်ပါရဲ့​​။ အာဏာလုပွဲ၊​ အကွဲအြပဲ ဇာတ်လမ်း​​​ေတွ တား​​မရ ဆီး​​မရ ​​ေပါ်လာတယ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​နိုင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​ကို တပ်မ​​ေတာ်က ကယ်တင်ထား​​ရတာ ၁၉၆၂ က​​ေန ၂၀၁၂ နီး​​နီး​​ဆို​​ေတာ့​​ နှစ် ၅၀ တိုင်ခဲ့​​ြပီ။ အ​​ေရး​​မြကီး​​ပါဘူး​​။ သူ့​​ကျွန်ခံရတာမှ မဟုတ်ပဲ။ ကိုယ့်​​ကျွန်ကိုယ်ဆက်ခံရတာ။ ဘာြဖစ်​​ေသး​​တုန်း​​။ သူတို့​​ဟာသူတို့​​ လုပ်ချင်ရာ လုပ်ချင်သလိုလုပ်၊​ ကိုယ်​​ေတွ ထမင်း​​​ေလး​​နပ်မှန်ရင်​​ေတာ်ြပီ။ မ​​ေြပာနဲ့​​ဆို မ​​ေြပာဘူး​​။ မြကား​​နဲ့​​ဆို မြကား​​ဘူး​​။ မြကည့်​​နဲ့​​ဆို မြမင်ဘူး​​​ေပါ့​​။

    ဒါ​​ေပမယ့်​​အဲသလိုမျိုး​​ အတိုက်အခံ အထိန်း​​အကွပ်မရှိ အြကွင်း​​မဲ့​​ အာဏာနဲ့​​ အုပ်ချုပ်တဲ့​​အခါ နတ်ဝတ်ပုဆိုး​​တိမ်မီး​​ခိုး​​နဲ့​​ ဘုရင်ြကီး​​လို ​​ေြပာင်​​ေတာ်မူရံုမကလို့​​ ြပူ​​ေတာ်​​ေမာင်ြကီး​​ပဲ ြဖစ်​​ေန​​ေန သူ့​​အနား​​ကမင်း​​ြကီး​​များ​​ ဘုရား​​က​​ေတာ့​​ ဘုန်း​​​ေတာ်​​ေြကာင့်​​ လုပ်ြမဲလုပ်ဦး​​မှာပဲ။ ကိုယ့်​​ြမန်မာအချင်း​​ချင်း​​​ေတာ့​​ဘယ်သူမှ ဘာမှ မ​​ေြပာဘူး​​​ေပါ့​​။ သူများ​​နိုင်ငံကလူ​​ေတွက ​​ေပတံြကီး​​နဲ့​​ ထုတ်တိုင်း​​ြကတဲ့​​အခါ မဟာအရှက်​​ေတာ်ကွဲ​​ေတာ့​​တယ်။

    (​​ေဒတာ​​ေတွကို တိုင်း​​တာပါ​​ေနာ်) အိုလံပစ်ကို အနား​​မသီနိုင်​​ေပမယ့်​​ ဖွံ့​​ြဖိုး​​မှု​​ေနာက်ကျဆံုး​​နိုင်ငံ​​ေတွထဲမှာြမန်မာက တံခွန်စိုက်လို့​​ချည့်​​ ​​ေန​​ေတာ့​​တယ်။ မဟုတ်တမ်း​​တရား​​ပါလို့​​လည်း​​ ြငင်း​​မရ။ ဓါတ်ပံုြကီး​​နဲ့​​​ေတာင်ြပထား​​တယ်။ ြမန်မာ​​ေတွက ၁၉၀၀ ြပည့်​​နှစ်​​ေလာက်တုန်း​​က လှည်း​​ယာဉ်က​​ေလး​​နဲ့​​ သွား​​ြကပါတယ်တဲ့​​။ အခု ၂၀၁၀ မှာလည်း​​ လှည်း​​ယာဉ်​​ေလး​​နဲ့​​ သွား​​ြမဲပါပဲတဲ့​​။ ​​ေအာင်မယ် ဒင်း​​တို့​​မသိလို့​​။ ဗုဒ္ဓဝင်ဖွား​​​ေတာ်မူခန်း​​ြပီး​​​ေတာ့​​သု​​ေဒ္ဓဒနမင်း​​ြကီး​​ လယ်ထွန်မဂင်္လာခင်း​​တဲ့​​အခါ

    “ယမထာ ​​ေရွှြကိမ်လံုး​​ရယ်နှင့်​​ ထွန်တံုး​​ကိုတဲ့​​​ေြခ​​ေတာ်တင် နွား​​ြကန်စံုနှင်”
    ဆိုတာ​​ေလ။ မယံုသွား​​ြကည့်​​။ အဲသည်နွား​​ြကန်စံု ခုထိရှိတုန်း​​။ ကိုယ့်​​ဆီမှာ လျှပ်စစ်ဓါတ်​​ေတွ ပို​​ေနလို့​​ သူများ​​နိုင်ငံကို​​ေတာင် ​​ေရာင်း​​စား​​​ေနရပါတယ်လို့​​လူသိရှင်ြကား​​​ေြပာသွား​​​ေတာ့​​ ဟိုက

    “ပိုမှာ​​ေပါ့​​။ ြမန်မာဆိုတာ ကမ္ဘာမှာ လျှပ်စစ်ဓါတ်အား​​ အသံုး​​အနည်း​​ဆံုး​​နိုင်ငံထဲမှာပါတယ်​​ေလ။ ”
    တဲ့​​။ အာလာဒင်ပွတ်တဲ့​​ မီး​​ခွက်​​ေတွ သူတို့​​ သံုး​​​ေနြကတုန်း​​ဟာကို။ (နိုင်ငံရဲ့​​ဂ၅% ဟာ လျှပ်စစ်မီး​​ မရပါဘူး​​တဲ့​​) ဒါဥပမာပဲ ရှိ​​ေသး​​တာ။ နိုင်ငံသား​​တစ်ဦး​​ချင်း​​ ပျမ်း​​မျှဝင်​​ေငွ၊​ထုတ်ကုန်တန်ဖိုး​​၊​ တိုင်း​​ချင်တာနဲ့​​တိုင်း​​၊​ ကိုယ့်​​​ေနာက်မှာ ​​ေဟတီ နဲ့​​ ရဝမ်ဒါပဲ ကျန်​​ေတာ့​​တယ်။ (ဟွန့်​​။ ငါသာ ခရိုနီ ြဖစ်လို့​​က​​ေတာ့​​ ဟိုတယ်ရဝမ်ဒါ​​ေတွ တစ်နိုင်ငံလံုး​​ ​​ေလျှာက်ဖွင့်​​ပစ်မယ်)

    အဲလိုမျိုး​​သူများ​​​ေရှ့​​မှာ အရှက်ကွဲ​​ေပါင်း​​များ​​တဲ့​​အတွက် သည်တစ်ခါ​​ေတာ့​​ အ​​ေြပာင်း​​အလဲဟာ ြပည်သူ​​ေတွက ​​ေတာင်း​​ဆိုတာသက်သက်မဟုတ်ပဲ (သူ့​​ချည်း​​သက်သက်ဆို ဘယ်တုန်း​​က ဂရုစိုက်ဖူး​​လို့​​လဲ) အုပ်ချုပ်သူ​​ေတွ ကိုယ်တိုင်ကလိုလိုလား​​လား​​ ​​ေြပာင်း​​လဲဖို့​​ ြကိုး​​စား​​လာတာ ြဖစ်ပါတယ်။ မြဖစ်မ​​ေန ဆိုတာလည်း​​ ပါချင်ပါမှာ​​ေပါ့​​။ ဒီလိုနဲ့​​ တပ်မ​​ေတာ်အစိုး​​ရက​​ေန အရပ်သား​​အစိုး​​ရ (​​ေဘာင်း​​ဘီချွတ် ြဖစ်ချင်ြဖစ်ပ​​ေစ) လက်ထဲကိုစံနစ်တကျ အာဏာလွှဲ​​ေြပာင်း​​​ေပး​​ခဲ့​​ပါသတဲ့​​။

    ​​ေဟာသမိုင်း​​ဘီး​​ြကီး​​ တစ်ပါတ်လည်လာပါြပီခင်ဗျာ။ State Building က ြပန်စြကပါစို့​​။ ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုအ​​ေြခခံဥပ​​ေဒလား​​။ ဆယ့်​​ငါး​​နှစ်တိုင်တိုင် အချိန်ယူြပီး​​ ​​ေရး​​ဆွဲထား​​တာ။ ​​ေညာင်နှစ်ပင်မှာ​​ေလ။ သည့်​​ထက် ​​ေအး​​​ေဆး​​တာ ရှိဦး​​မလား​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဒါ​​ေပမယ့်​​​ေပါ့​​ခင်ဗျာ။ ဘယ်​​ေလာက်ြကာ​​ေအာင်တည်တည်​​ေကာက်ညင်း​​မနပ်​​ေတာ့​​ အရပ် အြပစ်တင်ကာမှ တင်​​ေရာ။ အဲသဟာြကီး​​က မနူး​​မနပ်နဲ့​​မို့​​ ထပ်ြပင်ဆင်စရာ​​ေတွရှိပါတယ်တဲ့​​။

    ဆွဲတုန်း​​ကလည်း​​ ဟုတ်ဘူး​​လား​​ ငါ့​​တူရယ်၊​ ဟုတ်တာ​​ေပါ့​​ ြကီး​​​ေတာ်ရယ် နဲ့​​ ဆွဲခဲ့​​ြကတာပါပဲ။ အခု ြပင်မယ်ဆိုလည်း​​ ြပင်​​ေပါ့​​။ သို့​​​ေပတဲ့​​ ဘာ​​ေတွ ြပင်မလို့​​များ​​ပါလိမ့်​​လို့​​​ေတာ့​​ စိတ်ဝင်စား​​မိတာ​​ေပါ့​​။ ချွန်တဲ့​​သူကလည်း​​ ချွန်ရှာပါတယ်။ ရှင်​​ေစာပု နန်း​​တင်လို့​​ရ​​ေအာင် ြပင်မှာပါတဲ့​​။ (တို့​​ မယံုဘူး​​)ြပင်လက်စနဲ့​​​ေတာ့​​ မထူး​​ပါဘူး​​ကွယ်။ ြပည်နယ်ြပည်မ အခွင့်​​အ​​ေရး​​​ေလး​​​ေတွ မျှသွား​​​ေအာင်Federalism က​​ေလး​​ပါ ဝင်​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကည့်​​ြကရ​​ေအာင် လို့​​ ​​ေမျှာ်လင့်​​ထား​​သူ​​ေတွကလည်း​​ တပံုြကီး​​ပါပဲ။

     ခွဲမထွက်နဲ့​​ဆိုလည်း​​ မထွက်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပသိ ြမန်မာနဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွအြကား​​မှာ ဘီလူး​​စည်း​​လူ့​​စည်း​​တိတိပပ ရှိ​​ေစချင်လို့​​။ အာဏာကို ဘယ်လိုခွဲြကမတုန်း​​။ တာဝန်ကို ဘယ်လိုခွဲြကမတုန်း​​။ အရင်း​​အြမစ်နဲ့​​သယံဇာတကို ဘယ်လိုခွဲြကမတုန်း​​၊​ ​​ေငွ​​ေရး​​​ေြကး​​​ေရး​​ကို ဘယ်လို စီမံခန့်​​ခွဲြကမတုန်း​​ တဲ့​​။

    တခါကခရီး​​သွား​​တစ်​​ေယာက်ဟာ ဗိုက်ဆာလွန်း​​လို့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ တစ်​​ေကျာင်း​​​ေပါ်တက်ြပီး​​ ဆွမ်း​​ကျန်ဟင်း​​ကန်က​​ေလး​​များ​​​ေပး​​ပါ​​ေကျွး​​ပါ ​​ေတာင်း​​သတဲ့​​။ အဆင်မ​​ေြပပါဘူး​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​က တွင်တွင်​​ေခါင်း​​ခါလို့​​ ​​ေခါင်း​​ငိုက်စိုက်နဲ့​​​ေကျာင်း​​​ေပါ်ကဆင်း​​လာရတယ်။ ​​ေကျာင်း​​​ေအာက်က ကိုရင်ြကီး​​က ြမင်​​ေတာ့​​

    “​​ေရာ်။ ဒကာ့​​နှယ်။ ငါ့​​ဘုန်း​​ြကီး​​အ​​ေြကာင်း​​လည်း​​ မသိပဲနဲ့​​။ ငါြပမယ်။ လာလိုက်ခဲ့​​။ ”

    ဆို​​ေကျာင်း​​​ေပါ် ြပန်​​ေခါ်သွား​​သတဲ့​​။ ​​ေကျာင်း​​​ေပါ်မှာ ဘုန်း​​ြကီး​​ ဦး​​ချြပီး​​ စပ်ြဖဲစပ်ြဖဲ​​ေနတဲ့​​ကိုရင့်​​ကို ဘုန်း​​ြကီး​​က
    “ဟဲ့​​ကိုရင်။ ဘာ​​ေတွ အူြမူး​​​ေနသတုန်း​​။ ြပံုး​​စိစိနဲ့​​။ ”

    လို့​​​ေမး​​​ေတာ့​​ ကိုရင်က

    “မှန်လှပါ။ တပည့်​​​ေတာ် အိပ်မက်မက်တယ်ဖျာ့​​။ အိပ်မက်ထဲမှာ ဆရာ​​ေတာ်က ရှင်ဘုရင်ြကီး​​ ြဖစ်လို့​​ဖျာ့​​။ ”

    လို့​​ ​​ေလျှာက်သတဲ့​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​လည်း​​ ြပံုး​​ြဖီး​​ြဖီး​​လုပ်လို့​​မှမဆံုး​​​ေသး​​ဘူး​​။ ကိုရင်က

    “အရှင်ဘုရား​​တိုင်း​​ြပည်ြကီး​​က ကျယ်လိုက်တာဖျာ့​​။ တပည့်​​​ေတာ်ကို ​​ေကျာက်ပန်း​​​ေတာင်း​​ နယ်က​​ေလး​​တစ်နယ်​​ေလာက်အပိုင်စား​​​ေပး​​ပါလား​​ဖျာ့​​။ ”

    “​​ေဟ့​​​ေအး​​လကွာ။ ကိုရင့်​​နှယ် ငါ ထန်း​​လျက်ြကိုက်မှန်း​​ သိလျက်နဲ့​​။ ​​ေကျာက်ပန်း​​​ေတာင်း​​က ထန်း​​လျက်​​ေပါသယ်ကွ။ ”

    “ဒီလိုဆိုလည်း​​ရှမ်း​​ြပည်က သီ​​ေပါ​​ေလး​​ြဖစ်ြဖစ်။ ”

    “လုပ်ြပန်ြပီ။ သည်ကိုရင်။ ငါလက်ဘက်ြကိုက်တာ မင်း​​ မသိဘူး​​လား​​။ ​​ေပး​​နိုင်ဘူး​​ကွာ။ ”

    “​​ေတာ်ပါြပီဆရာ​​ေတာ်ရယ်။ ဒါြဖင့်​​လည်း​​ ဘာမှမထွက်တဲ့​​ ပခုက္ကူသာ ​​ေပး​​ရစ်ပါ​​ေတာ့​​။ ”

    လို့​​လည်း​​ဆို​​ေရာ ဘုန်း​​ြကီး​​လည်း​​ြကိမ်လံုး​​ထဆွဲြပီး​​

    “တယ်လည်း​​အ​​ေတာင်း​​အရမ်း​​ထူတဲ့​​ ကိုရင်။ ပခုက္ကူမှာ ရှင်မ​​ေတာင်က သနပ်ခါး​​ ထွက်တယ်လဟ။ ငါ့​​မိဖုရား​​ြကီး​​သနပ်ခါး​​လိမ်း​​ဖို့​​ ထား​​ရဦး​​မှာ။ ”

    ဆိုလိုက်ရိုက်​​ေတာ့​​ ကိုရင်က ခရီး​​သွား​​တကာကို

    “ကဲငါ့​​ရှင်။ ြမင်ြပီ မဟုတ််လား​​။ ငါ့​​ဆရာ​​ေတာ်က ငါ့​​ဟာငါ အိပ်မက်ထဲမက်တဲ့​​ဟာ​​ေတာင် သူ့​​ဆီ​​ေတာင်း​​ရတဲ့​​အစား​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ”

    လို့​​ ​​ေြပာသတဲ့​​။ ကိုယ့်​​လူတို့​​လည်း​​လိုချင်သမျှ ​​ေတာင်း​​ချင်သပဆို ​​ေတာင်း​​ြကည့်​​ြက​​ေပါ့​​ဗျာ။ ကိုရင်က​​ေတာ့​​ လစ်ြပီ။ တာ့​​တာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.