• “တို့​​​ေတာင်ယာ​​ေတာ / သု​​ေမာင်”

    မဟာဂီတ သီချင်း​​ြကီး​​​ေတွထဲမှာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတး​​သံများ​​လည်း​​ ပါပါတယ်။ ကရင်ဩသံ၊​ ဒိန်း​​သံ၊​ ထား​​ဝယ်သံ၊​ မွန်သံ စသည်ြဖင့​်​​ေပါ့​​။ ​​ေရှး​​​ေရှး​​က ကခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေနာက်ပိုင်း​​ဇာတ်​​ေတာ် ​​ေတွထဲမှာလည်း​​ ချင်း​​ဖ​​ေဝး​​ တို့​​၊​ ဖိုး​​​ေထာင် ဝါနု တို့​​၊​ ကျိုက်ထီး​​ရီုး​​သမိုင်း​​ထဲက ​​ေရွှနန်း​​ကျင်တို့​​ဟာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​များ​​ပါ။ ဗမာရှင်ဘုရင်​​ေတွ ​​ေခတ်ကတည်း​​က တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွဟာလည်း​​ ​​ေခတ်ြပိုင်ဖွံ့​​ြဖိုး​​ခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီအသံများ​​ဟာ ြကား​​​ေနြကလူအဖို့​​ ဘယ်သီချင်း​​ထဲ ယူသံုး​​သံုး​​ ဒါ ဘာသံလို့​​ ကွဲကွဲြပား​​ြပား​​သိပါတယ်။ ဥပမာ ​​ေမာင်​​ေပါက်ကျိုင်း​​လိုလူစား​​ဆို ကရင်ဒံုး​​ယိမ်း​​သံ​​ေလး​​။ ကရင်ဩသံ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ “တို့​​​ေတာင်ယာ​​ေတာ” သီချင်း​​အြပင် သန်း​​သန်း​​​ေမ ဆိုထား​​တဲ့​​ “တမိုး​​တ​​ေြမ” သီချင်း​​မှာပါ ြကား​​ရပါလိမ့​်​မယ်။ ြမိုင်တန်း​​​ေမှာင် ​​ေဝ​​ေလး​​… တို့​​၊​ ရှို့​​မီး​​ထိန်လွင်​​ေလး​​..တို့​​ နဲ့​​ စပါတယ်။ မဟာဂီတမှာက မွန်ဆိုရင်လည်း​​မွန်သံဟာ ​​ေဟာဒီအ​​ေတာ​​ေတာ၊​ ​​ေဟာလိုအစသတ် လို့​​ စည်း​​ကမ်း​​ကလနား​​ ထား​​ပါတယ်။ သီချင်း​​​ေရး​​ဆရာများ​​ကလည်း​​ ဆိုင်း​​ဆရာကို မန်း​​​ေတာ​​ေလး​​ ​​ေတာ​​ေပး​​။ မွန်ချ​​ေလး​​ချ​​ေပး​​ လို့​​ဆိုရင် အတီး​​သမား​​က သ​​ေဘာ​​ေပါက်ပါတယ်။ ခု​​ေခတ်လူငယ်​​ေတွ မြကား​​ဖူး​​မှာစိုး​​လို့​​ ြပန်​​ေြပာြပရတာပါ။ ဒီသီချင်း​​ဟာ မဟာဂီတကဆင်း​​သက်လာတယ်လို့​​ ဆိုချင်ပါတယ်။
    သီချင်း​​​ေရး​​သူက ကိုညီထွဋ်တို့​​ ဘိုး​​​ေအြကီး​​။ ဆရာ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​ရဲ့​​ ဘခင် လူရွှင်​​ေတာ် ဦး​​ြကင်ခဲ ပါတဲ့​​။ မူရင်း​​အဆိုက​​ေတာ့​​ ဥဩဘ​​ေသာင် ပါ။ ကိုသု​​ေမာင်ြပန်ဆိုထား​​တဲ့​​ အ​​ေခွကိုတင်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ တာတူး​​​ေလး​​လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ကိုရန်ပိုင်စိုး​​ ရဲ့​​ ဆို​​ေပျာ်မှာ ပွဲသိမ်း​​သီချင်း​​လည်း​​ြဖစ်ပါတယ်။ အလွန်ြမူး​​ြကွြပီး​​၊​ ကလို့​​ခုန်လို့​​သွက်သ​​ေလာက် ဆိုရတာ​​ေတာ့​​ ထင်သ​​ေလာက် မလွယ်ပါဘူး​​။ အခု ဦး​​သု​​ေမာင် ဆိုတဲ့​​ အဆိုမျိုး​​ကို အ​​ေငါက်ဆို လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ပါး​​စပ်မှာ ဘရိတ်ဖမ်း​​ြပီး​​ ဆိုသလိုမျိုး​​ပါ။ ကာရာအို​​ေက​​ေလး​​နဲ့​​ ဟစ်ြကည့​်​ရင် သိပါလိမ့​်​မယ်။
    သီချင်း​​ရဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေတာ့​​ ကရင်လူမျိုး​​များ​​ ယာ​​ေတာမှာ ဘာသာဘာဝ ​​ေပျာ်စရာ ​​ေကာင်း​​ပံု​​ေတွကို နား​​​ေထာင်ရင်း​​ ြမူး​​​ေပျာ်လာ​​ေအာင် သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​ပါတယ်။ ​​ေခါင်ရည် ​​ေသာက်ချင်စိတ် ​​ေပါက်လာ​​ေအာင်ကို ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ နား​​​ေထာင်ရင်း​​ ​​ေြခ​​ေတွ လက်​​ေတွ လှုပ်လာ​​ေအာင်ကိုလည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ။
    မွန်​​ေတွ ရှမ်း​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာခဲ့​​သလိုပဲ ကရင်​​ေတွဟာလည်း​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ မျိုး​​နွယ်စုြကီး​​တစ်ခုမို့​​ သူတို့​​အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ တခုတ်တရ ​​ေြပာရပါဦး​​မယ်။ လွတ်လပ်​​ေရး​​ရြပီး​​ ြမန်မာနိုင်ငံရဲ့​​ ဒုတိယ​​ေြမာက် သမ္မတြကီး​​ မန်း​​ဝင်း​​​ေမာင်ဟာ ကရင် အမျိုး​​သား​​ြကီး​​ပါ။ ​​ေကာ်သူး​​​ေလြပည်နယ်လို့​​ သူတို့​​ဘာသာ မှည့​်​​ေခါ်တဲ့​​ ကရင်ြပည်နယ်ြကီး​​ရဲ့​​ အမှတ်အသား​​ဟာ ဇွဲကပင်​​ေတာင်ြကီး​​ နဲ့​​ ဖား​​စည်ြကီး​​ ြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာလူမျိုး​​တိုင်း​​ မ​​ေရာက်မရှိ ​​ေရာက်ဖူး​​ရတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ သာမည​​ေတာင်ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ကို သွား​​​ေရာက်ဖူး​​​ေမျှာ်ြကလို့​​​ေပါ့​​။ ြမန်မာနိုင်ငံ​​ေအာက်ပိုင်း​​ ြမစ်ဝကျွန်း​​​ေပါ်​​ေဒသ​​ေတွမှာလည်း​​ ကရင်​​ေတွဟာ တချိန်က မွန်​​ေတွနည်း​​တူ ြပန့​်​နှံ့​​​ေနထိုင်ြကပါတယ်။ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ညီအကို​​ေတွထဲမှာ ရှမ်း​​ကို အတူအနစ်နာခံဘက် အကိုြကီး​​လို့​​ သ​​ေဘာထား​​ရင် ကရင်ကို​​ေတာ့​​ စိတ်ထား​​ြဖူစင်သ​​ေလာက်၊​ တုတ်ထိုး​​အိုး​​​ေပါက်​​ေြပာတတ်ြပီး​​ စိတ်တိုတတ်သူ ညီငယ်က​​ေလး​​လို့​​ ​​ေြပာရမှာ​​ေပါ့​​။ ြမန်မာရုပ်ရှင်ကား​​​ေတွ ဝတ္ထု​​ေတွထဲမှာ သူပုန်ဇာတ်​​ေကာင်​​ေနရာ လိုလာရင် ကရင်က​​ေလး​​​ေတွပဲ လူြကမ်း​​လုပ်ြကရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြမန်မာ့​​တပ်မ​​ေတာ်ထဲက စစ်သည်​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ဟာလည်း​​ ကရင်အမျိုး​​သား​​​ေလး​​​ေတွ ပါပါတယ်။ အရင်​​ေခတ်တုန်း​​က ​​ေမှာင်ခိုလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ထိုင်း​​နိုင်ငံရဲ့​​ ထွက်ကုန်ပစ္စည်း​​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ဟာ ကရင်ြပည်နယ်ကတဆင့​်​ မွန်ြပည်နယ် ​​ေမာ်လြမိုင်ြမို့​​မှာ တ​​ေထာက်နား​​ြပီး​​မှ ရန်ကုန်ကို ဝင်ြကပါတယ်။ ဒီ​​ေတာ့​​လည်း​​ ြမဝတီ မဲ​​ေဆာက် နဲ့​​ ဘုရား​​သံုး​​ဆူ​​ေတာင်ြကား​​လမ်း​​​ေတွဟာ မူဆယ်-မန္တ​​ေလး​​ လမ်း​​မြကီး​​လိုပဲ အ​​ေရး​​ပါလာခဲ့​​တယ်​​ေလ။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ လမ်း​​ပန်း​​ဆက်သွယ်​​ေရး​​က လံုြခံုမှုမရှိ​​ေလ​​ေတာ့​​ ကုန်သည်​​ေတွခမျာ ရန်စွယ်ြကား​​မှ လှဥမ္မာဇာတ်ကြကရပါတယ်။ အ​​ေရး​​အခင်း​​​ေနာက်ပိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ အဲဒီလမ်း​​မြကီး​​က ကုန်စည်ဝင်ရာသက်သက် မဟုတ်​​ေတာ့​​ပဲ လူထွက်ရာ ​​ေအာက်လမ်း​​ြကီး​​ဘဝကို ​​ေရာက်သွား​​ြပန်ပါ​​ေရာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ကရင်ြပည်နယ်မှာ တ​​ေထာင့​်​တည မကတဲ့​​ ပံုြပင်​​ေတွ ​​ေြပာမကုန်​​ေအာင်ရှိပါတယ်။
    ကိုယ်​​ေတွ့​​ြကံုခဲ့​​ရသ​​ေလာက် ကရင်ြပည်နယ်အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ထဲမှာပါသလိုပဲ ရိုး​​ရိုး​​သား​​သား​​ နဲ့​​ ​​ေဖာ်​​ေဖာ်​​ေရွ​​ေရွ ခင်တတ်မင်တတ်တဲ့​​သူ​​ေတွ များ​​ပါတယ်။ ဇွဲကပင်​​ေတာင်ြကီး​​ကလည်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်လှတဲ့​​​ေတာင်ြကိး​​ပါ။ ဘား​​အံြမို့​​နား​​မှာ ရှိတဲ့​​ ​​ေကျာက်ကလပ်​​ေစတီဆိုလည်း​​ အံ့​​အား​​သင့​်​​ေလာက်​​ေအာင်ကို လှလွန်း​​လို့​​ တချို့​​ြမန်မာ​​ေတွက အင်တာနက်​​ေပါ်ကဓါတ်ပံု​​ေတွ ​​ေတွ့​​တာ​​ေတာင် အြပင်မှာ တကယ်ရှိတဲ့​​ ြမန်မာြပည်က ဘုရား​​​ေစတီလို့​​ မယံုြကပါဘူး​​။ အနား​​ပတ်ဝန်း​​ကျင်မှာ လည်စရာပတ်စရာ ဘုရား​​ဖူး​​စရာ​​ေနရာ​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေပါပါတယ်။ ြမိုငိြကိး​​ငူအထိ​​ေတာင် ​​ေရာက်ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ သူလည်း​​ပဲ သာမည​​ေတာင်နည်း​​တူ ​​ေမတ္တာနယ်​​ေြမမို့​​ သက်သတ်လွတ်သာစား​​ြကပါတယ်။ ြမန်မာ​​ေတွတစ်အိမ်လံုး​​ သက်သတ်လွတ်စား​​ဖို့​​ အ​​ေဖာ်ညှိရခက်​​ေနတတ်ချိန်မှာ အဲဒီနယ်​​ေြမက ကရင်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရွာလံုး​​ကျွတ် ရာသက်ပန် သက်သတ်လွတ်သမား​​​ေတွပါ။ သူတို့​​ဆီ​​ေရာက်တုန်း​​ သူတို့​​ ​​ေကျွး​​တာ​​ေမွး​​တာ​​ေတွ စား​​ရတဲ့​​အခါ ဘာအသား​​ကိုမှ မ​​ေတာင့​်​တပဲ သက်သတ်လွတ်စား​​​ေနပါလား​​ဆိုတာ​​ေတာင် ​​ေမ့​​သွား​​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ စစ်မက်ထူ​​ေြပာတဲ့​​ ရန်​​ေဘး​​မကင်း​​တဲ့​​ အရပ်​​ေဒသမှာ ြငိမ်း​​ချမ်း​​တဲ့​​ ​​ေမတ္တာရှင်​​ေတွလည်း​​ ​​ေပါ်ထွန်း​​တတ်တာ အံဩစရာပါ။ သူတို့​​ထား​​ရှိြကတဲ့​​​ေမတ္တာ။ ပို့​​သတဲ့​​​ေမတ္တာ၊​ ပွား​​များ​​ြကတဲ့​​​ေမတ္တာအဟုန်တို့​​​ေြကာင့​်​ ကရင်ြပည်နယ်ြကိး​​လည်း​​ သမင်နဲ့​​ကျား​​ ​​ေလး​​သမား​​နဲ့​​သား​​​ေကာင်တို့​​ ချစ်စရာအသွင်ချင်း​​ဆံုတဲ့​​ ​​ေမတ္တာအင်ြကင်း​​ရဂံုြကိး​​ ြဖစ်လာခဲ့​​ရင် ဘယ်​​ေလာက်များ​​ ​​ေကာင်း​​လိုက်မလဲ​​ေနာ်။



    ြမိုင်တန်း​​​ေမှာင်​​ေဝ ​​ေလး​​…။ ​​ေဝး​​…​​ေဝး​​..​​ေဝး​​။

    ​​ေတာင်​​ေသလာ​​ေြကာ ဖရံု​​ေနှာ၊​ ပဲြခံုနွယ်​​ေပါ သခွား​​​ေနှာ၊​ ယာြပင်​​ေတာမှာ တို့​​​ေတာင်ယာ​​ေတာမှာ၊​ ​​ေဝ ​​ေဝ ​​ေဝ ​​ေဝ သူငယ်ချင်း​​တို့​​​ေရ.. လွမ်း​​ဖွယ်​​ေတွက ​​ေပါ…။

    (စလူရွက်မိုး​​လို့​​ ြကူရိုး​​နဲ့​​ကာ ​​ေတာင်ယာတဲမှာ တင်ပလိုင်း​​​ေလး​​​ေတွ ဆင်သိုင်း​​လို့​​သာ ဘာသာြမူး​​ရှာ၊​)၂ တို့​​​ေတာင်ယာ တို့​​​ေတာင်ယာ ဩသံ​​ေတွပါ။

    (​​ေခါင်ရည် ​​ေခါင်ရည်ဗူး​​လွယ်ကာ ​​ေတာင်​​ေသလာဦး​​မှာ)၂
    (ကရင်တို့​​ဘာသာဘာသာ)၂ ​​ေသာက်​​ေခါင်ရည်ကျူး​​ြမူး​​​ေပျာ်ချိန်မှာ (တဲယာမှာ)၂ ​​ေသလာ​​ေတာင်​​ေြခမှာ…​​ေဝး​​….။

    (ဗူး​​၊​ ဖရံု၊​ သခွား​​နဲ့​​ ပဲ၊​ ငရုတ်ပါ။ အြမဲလုပ်ကိုင်ရာ၊​ ယာြပင်မှာ စာ​​ေြခာက်ကာ ​​ေခါင်ရည်ကို​​ေသာက်မှာ)၂
    (တို့​​ ကရင်​​ေတာင်ရိုး​​မှာ ဖား​​စည်တီး​​သံသာ မလံုတလံု ြခံုတပိုင်း​​ သင်တိုင်း​​​ေရွှ​​ေရာင်ြဖာ)၂
    ​​ေတာင် ​​ေတာင်​​ေြခမှာ၊​ ​​ေခါင် ​​ေခါင်ရည်ပါ၊​ ​​ေသာက်ြကူး​​ဖို့​​ရာ တို့​​စု​​ေဝး​​လို့​​ ​​ေဟး​​ ​​ေဟး​​ ဟာ…။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.