• “​​ေကျး​​ရွာဝါဒ / ပစ်တိုင်း​​​ေထာင်”

    နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင် ဟာ ြမန်မာ့​​ဂီတ​​ေလာကမှာ ​​ေရှး​​ရိုး​​​ေရာ သံဆန်း​​ပါ ထံုး​​လို​​ေချ ​​ေရလို​​ေနှာက်နိုင်တဲ့​​ စာဆိုတစ်​​ေယာက်ပါ။ သူ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ သီချင်း​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ထဲမှာမှ ​​ေကျး​​ရွာဝါဒ ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​​ေလး​​ကို ညွှန်း​​ပါရ​​ေစ။ သူ​​ေြပာတဲ့​​​ေကျး​​ရွာဆိုတာ အခု​​ေတာ့​​ ြမို့​​ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေရွှဘို ပါ။ အရင်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​အသံ လူြကီး​​များ​​ အ​​ေတာ်ပဲ နှစ်ချိုက်တယ် ထင်ပါရဲ့​​ ညဘက် ​​ေကျး​​ရွာနဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​ အစီအစဉ်​​ေလး​​ မပါလိုက်နဲ့​​ ဒီသီချင်း​​ကိုပဲ ​​ေကာက်​​ေကာက်လွှင့​်​​ေတာ့​​တာ။ ကိုအံ့​​ြကီး​​ အဆိုနဲ့​​ပါ။ ​​ေကာင်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​တာကိုး​​။ အခု​​ေတာ့​​ တမူထူး​​သွား​​​ေအာင် ဆိုင်း​​ဆရာ ပစ်တိုင်း​​​ေထာင် ရဲ့​​ အဆို​​ေလး​​နဲ့​​ တင်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ ဦး​​သု​​ေမာင် ဆိုတာ​​ေလး​​လည်း​​ ရှိပါရဲ့​​။ မရိုး​​​ေအာင်​​ေပါ့​​။
    ​​ေြခဆင်း​​က​​ေလး​​မှာ ​​ေမာင်တို့​​ရွာကို ​​ေယာင်လို့​​​ေတာင် မလာချင်ဘူး​​ဆိုတဲ့​​ စကား​​​ေလး​​နဲ့​​ ကညာခင်ဟာ ရွှံဘွက် ​​ေနာက်​​ေချး​​​ေြကာက်တဲ့​​ ြမို့​​ြကီး​​သူက​​ေလး​​ကို ကွက်ကွက်ကွင်း​​ကွင်း​​ ြမင်​​ေစပါတယ်။ တကယ့​်​ရွာဆိုတာကို တခါတရံ ​​ေရာက်ဖူး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ ဒီနှစ််ခုကို ထွန့​်​ထွန့​်​လူး​​ ​​ေရှာင်ြကတာ​​ေပါ့​​။ သီချင်း​​ရဲ့​​ အထွက်က “တ​​ေခါက်​​ေလာက်ြကွခဲ့​​စမ်း​​ပါ” ဆိုတဲ့​​ အသွား​​ဟာ ဇာတ်မင်း​​သား​​များ​​ နှစ်ပါး​​ဆိုတဲ့​​ “​​ေချာသည် ​​ေရာဟနီ ​​ေြပာမည်..” ဆိုတဲ့​​ အသွား​​နဲ့​​ အတူတူပါပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဆရာတင်က ရွာရဲ့​​ သာသာယာယာရှိပံုက​​ေလး​​ကို ​​ေြပာတဲ့​​အခါလည်း​​ တိမ်ဝါ​​ေရာင်က​​ေလး​​နဲ့​​ စိမ်း​​စိမ်း​​စိုစို မို့​​ ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​ပါသတဲ့​​။ အခုဆို အရင်ကနဲ့​​​ေတာင် မတူ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​တဲ့​​။ လျှပ်စစ်မီး​​​ေတွရလို့​​ ဓါတ်မီး​​​ေရာင်တထိန်ထိန်နဲ့​​။ ကုသိုလ်ြဖစ်​​ေဆး​​ရံု။ စာသင်​​ေကျာင်း​​ စတဲ့​​ ြမို့​​အဂင်္ါရပ်​​ေတွနဲ့​​ ​​ေြပာင်း​​လဲခဲ့​​ပါြပီတဲ့​​ခင်ဗျ။ ​​ေြပာအား​​ရှိတာ​​ေပါ့​​ ​​ေရွှဘိုသား​​ြကီး​​ရယ်။
    ဒီလို​​ေြပာင်း​​လဲလာရတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ကလည်း​​ နိုင်ငံအကျိုး​​လုပ်​​ေဆာင်လိုတဲ့​​၊​ ကုသိုလ်​​ေရး​​၊​ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​ဆို မြငိုြငင်တတ်တဲ့​​ ြမန်မာလူငယ်များ​​​ေြကာင့​်​ပါတဲ့​​။ အဲဒီကမှ ​​ေကာင်း​​ြခီး​​သခင်္ါ​​ေလး​​ ချီြပီး​​ စည်​​ေတာ်က​​ေလး​​ရွမ်း​​လို့​​ ထံုး​​စံမပျက်ရ​​ေအာင် ဒီသီချင်း​​သူ​​ေရး​​တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​လည်း​​ မကျန်​​ေစပဲ ကျက်သ​​ေရ မဂင်္လာရှိရှိ သီချင်း​​ကို အဆံုး​​သတ်ပါတယ်။
    အ​​ေြကာင်း​​အရာက ​​ေပါ်လစီ သီချင်း​​​ေပမယ့​်​ အဲဒီ​​ေခတ်က ​​ေတး​​​ေရး​​ဆရာများ​​ဟာ သူကိုယ်တိုင် မယံုြကည်တဲ့​​ ဝါဒမျိုး​​ကို ​​ေရွှပံု​​ေပး​​ြပီး​​၊​ ဂုတ်​​ေပါ်ဓါး​​မိုး​​ြပီး​​ ​​ေရး​​ခိုင်း​​​ေတာင် ​​ေရး​​မ​​ေပး​​ြကပါဘူး​​။ သိမီြကား​​ဖူး​​သ​​ေလာက်မှာလည်း​​ သန့​်​ရှင်း​​နိုင်ရမည်။ တည်ြမဲနိုင်ရမည် ဆိုတဲ့​​ ရှက်စရာသီချင်း​​မျိုး​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​ဆိုခဲ့​​တယ်လို့​​လည်း​​ မရှိပါဘူး​​။ ဇာတိ​​ေသွး​​ဇာတိမာန် တက်ြကွ​​ေစတဲ့​​၊​ ဘာသာ သာသနာထွန်း​​​ေတာက်​​ေစတဲ့​​ သီချင်း​​မျိုး​​သာ ​​ေရး​​ြကတာပါ။ ဘုန်း​​​ေတာ်ဘွဲ့​​ ​​ေရး​​ခိုင်း​​ရင် သကင်္န်း​​စည်း​​လိုက်ဦး​​။ ပျံလွန်​​ေတာ့​​ ဧယျာဉ်ကျူး​​​ေပး​​မယ် လို့​​ ​​ေြပာလိမ့​်​မယ် ထင်ပါရဲ့​​။ ခု​​ေနာက်ပိုင်း​​​ေတာ့​​ ဒီသီချင်း​​ကို သိပ်မြကား​​ရ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဓါတ်မီး​​​ေရာင်ထိန် ပါလို့​​လား​​ မသိ။ ဘယ်အချိန်မှာြကား​​လိုက် ြကား​​လိုက် ရွာက​​ေလး​​ကို မျက်စိထဲြပန်ြမင်လာြပီး​​ သူ​​ေခါ်သလို တ​​ေခါက်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ြကွလိုက်ချင်မိ​​ေသး​​တာ​​ေြကာင့​်​ ဒီသီချင်း​​​ေလး​​ကို မျှ​​ေဝပါတယ်ဗျာ။
    သီချင်း​​နံမယ်ကို ​​ေကျး​​ရွာဝါဒလို့​​ ​​ေပး​​ထား​​ပံုကို ြကည့​်​ရတာ ဒီသီချင်း​​ကိုလွတ်လပ်​​ေရး​​ရြပီး​​ကာစမှာ ​​ေရး​​ခဲ့​​ပံု​​ေပါ်ပါတယ်။
    ​​ေနာက်ထပ် `လူပျို့​​ဝ်ဒ´ တို့​​ `အပျို့​​ဝါဒ´ တို့​​ `သူ​​ေဌး​​ဝါဒ´ တို့​​ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွလည််း​​ ရှိခဲ့​​​ေသး​​တာကိူး​​။ လွတ်လပ်​​ေရး​​ရကာစမှာ ြမန်မာနိုင်ငံ​​ေတာ်သစ်ြကီး​​ကို ဘယ်လို မူဝါဒနဲ့​​ စခန်း​​သွား​​မလဲဆိုတဲ့​​ အ​​ေတွး​​က ြပည်သူတရပ်လံုး​​ကို စိတ်ဝင်စား​​​ေစတယ်ထင်ပါရဲ့​​။ အရင်က သြဂင်္ိုလ်ြငင်း​​ြကတဲ့​​လူြကီး​​​ေတွက ကွန်ြမူနစ်ဝါဒတို့​​ ဓနရှင်ဝါဒတို့​​ ြငင်း​​ကုန်ြက​​ေရာ။ သူတို့​​​ေခတ်က​​ေတာ့​​ နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံရယ်လို့​​ြဖစ်လာရင် နိုင်ငံ​​ေရး​​သ​​ေဘာတရား​​ မူဝါဒတစ်ခုခု​​ေတာ့​​ ရှိရမယ်လို့​​ ယံုြကည်ြကပံုဗျ။ ​​ေရှး​​လူြကီး​​​ေတွ အဲဒါခက်တာ​​ေနာ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ဘာမှ မလိုဘူး​​မဟုတ်လား​​။ ပါတီနံမယ်မှာ ဒီမိုက​​ေရစီလို့​​ ပါ​​ေအာင်မှည့​်​လိုက်၊​ ဆိုင်ဆိုင် မဆိုင်ဆိုင် ​​ေဒါင်း​​ပံု၊​ ခ​​ေမာက်ပံုက​​ေလး​​ တံဆိပ်မှာ ပါ​​ေအာင်ထည့​်​လိုက်၊​ ဟုတ်ဟုတ် မဟုတ်ဟုတ် အရင်အစိုး​​ရလက်ထက်တုန်း​​က ထိမ်း​​သိမ်း​​ခံရပါတယ်လို့​​ ဒဏ်ရာ​​ေဟာင်း​​​ေလး​​​ေတွ ြပြပီး​​​ေြပာလိုက်၊​ ဘာမှမလို​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဟိုပါတီတစ်ခုတည်း​​နဲ့​​ ၁၀၀% အစိုး​​ရဖွဲ့​​လို့​​မှ မရပဲဟာ။ ကွက်စိတ်​​ေဟာတာ မဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ ဇာတ်ပို့​​ဇာတ်ရံ လိုကိုလိုမှာ။ မင်း​​ြကီး​​များ​​​ေတာ့​​ ဖရား​​ထူး​​လိုက်။ မင်း​​ြကီး​​နည်း​​​ေတာ့​​လည်း​​ ဖရဲ​​ေပါ့​​။ တ​​ေန့​​ ဆယ့​်​ငါး​​မိနစ်နဲ့​​ ချိတ်လံုချည်​​ေလး​​ဝတ်ြပီး​​ ထိုင်​​ေနရံုပဲ။ တချက်တချက် ကိုယ့​်​ကို လူြကည့​်​​ေစချင် `မှန်နင်း​​ကီး​​​ေြကာင်း​​ပါ ဖရား​​´ လို့​​ အိပ်ချင်မူး​​တူး​​က​​ေန က​​ေယာင်ကတမ်း​​ ထ​​ေအာ်လိုက်။ ဟိုသီချင်း​​က​​ေလး​​ မြကား​​ဖူး​​ဘူး​​လား​​။ `တန်း​​တူညီမျှ ဝါဒြဖူစင်တဲ့​​​ေြမ´ တဲ့​​။ အနီ​​ေရာင်လည်း​​ မဆိုး​​နဲ့​​။ အြပာ​​ေရာင်လည်း​​ မဆိုး​​နဲ့​​။ အြဖူထည်က​​ေလး​​​ေန။ ကိုယ်က ြပုြပင်​​ေြပာင်း​​လဲလို့​​မရပဲ အရာရာ အထက်ကသ​​ေဘာအတိုင်း​​ြဖစ်ပျက်​​ေနတဲ့​​ သခင်္ါရ​​ေလာကြကီး​​ကို ြမင်​​ေအာင် ရှုနိုင်ရင် ဝိပဿနာဉာဏ်များ​​​ေတာင် ရင့​်​သန်လာဦး​​မှာ။ ဝါဒတစ်​​ေထာင် ​​ေဆာင်နိုင်တယ်ဆိုတာ သစ္စကပရိဗိုဇ်ြကီး​​တို့​​ ​​ေခတ်မှာ ကျန်ခဲ့​​ြပီဗျ။ ခုချိန်ခါမှာ ကား​​လမက်စ်ြကီး​​ကို ရုရှား​​တို့​​ တရုတ်တို့​​​ေတာင် မယံုချင်ြက​​ေတာ့​​ဘူး​​။
    ဝါဒစွဲ​​ေတွ ကင်း​​သွား​​ြပီဆို​​ေတာ့​​မှ ​​ေကျး​​လက်​​ေဒသဖွံြဖိုး​​တိုး​​တက်​​ေရး​​ဆိုတဲ့​​ ​​ေနာက်​​ေခါင်း​​စဉ်တစ်ခုကို သွား​​ြကပါစို့​​။ ကျား​​ြမီး​​ဆွဲလို့​​ဝ​​ေတာ့​​ အခု နဂါး​​​ေခါင်း​​​ေပါ် တက်ထိုင်ရတာပ။ ကိုယ့​်​ရွာကိုယ့​်​​ေဒသ တိုး​​တက်ဖို့​​ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်မပါနိုင်လို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေပး​​ကား​​​ေပး​​၏မရ ြဖစ်တတ်ပါတယ်ဗျာ။ လှူတဲ့​​သူက ကု​​ေဋချိြပီး​​ လှူ​​ေပး​​သွား​​ဦး​​ အမှတ်တရဓါတ်ပံုက​​ေလး​​ရိုက်ြပီး​​ရင် လှူဘွယ်ဝတ္ထု​​ေတွက ဥစ္စာဟူသည်မျက်လှည့​်​မျိုး​​ ြဖစ်သွား​​တတ်တာ မယံုမရှိပါနဲ့​​။ ရထိုက်တဲ့​​ ကုသိုလ်မှမပါပဲကိုး​​။ သျှင်​​ေမာဂ္ဂလန်ကိုယ်​​ေတာ်ြကီး​​ လက်​​ေတာ်နဲ့​​ ခွံ​​ေပး​​မှ စား​​ရမယ့​်​ဘဝ။ (ကဲပါ​​ေလ။ အတိတ်ကို အတိတ်မှာပဲထား​​ ပုလိပ်ကို ဂိတ်မှာပဲ ထား​​လိုက်ြကပါစို့​​။ သား​​သား​​ ​​ေြကာက်​​ေြကာက်ဗျ။) အန်ဂျီအိုတို့​​သဘာဝ ဆင်း​​ရဲတဲ့​​နိုင်ငံ​​ေတွက သနား​​စရာလူသား​​​ေလး​​​ေတွအတွက် သူ​​ေဌး​​ြကီး​​​ေတွ အခွန်သက်သာ​​ေအာင် ​​ေရွှစည်း​​ခံုလှူလိုက်တဲ့​​ အိုး​​ကွဲနဲ့​​ ယာဂုက​​ေလး​​​ေတွဟာ အလှူရှင်​​ေတွ ကိုယ်တိုင်က ချိုင့​်​ြကီး​​ချိုင့​်​ငယ်​​ေတွနဲ့​​ ရသ​​ေလာက် ြပန်ခပ်ြက​​ေသး​​တာ။ သူတို့​​ကို​​ေပး​​ရတဲ့​​ လခ​​ေတွ ဝန်​​ေဆာင်မှု​​ေတွကိုက မနည်း​​ပဲ။ အဲဒီလက်ခုပ်​​ေတွ ြပည့​်​လို့​​ လက်ြကား​​ယိုလာတာက​​ေလး​​​ေတွကိုမှ တခါ ကိုယ့​်​ဆီကလူ​​ေတွက အဆင့​်​ဆင့​်​ ခွက်​​ေစာင်း​​ခုတ်ြကပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဘုရား​​ ဘုရား​​။ ​​ေရး​​မယ့​်​သာ ​​ေရး​​​ေနရ။ ​​ေတာ်​​ေတာ် လူမုန်း​​များ​​မယ့​်​ စာပါလား​​​ေနာ်။ မ​​ေရး​​ချင်ဘူး​​။ မ​​ေရး​​ချင်ဘူး​​။ ​​ေရး​​ကို မ​​ေရး​​ချင်ဘူး​​။ ဒီလို အြဖစ်အပျက်မျိုး​​​ေတွ များ​​လွန်း​​​ေန​​ေတာ့​​ အဖွဲ့​​အစည်း​​နဲ့​​ စံနစ်တကျလုပ်ကိုင်ြကရတဲ့​​ အြပည်ြပည်ဆိုင်ရာလုပ်ငန်း​​ြကီး​​များ​​ပီပီ ​​ေစာင့​်​ြကည့​်​​ေလ့​​လာ ြပန်စာမှတ်တမ်း​​များ​​နဲ့​​ ထိန်း​​ထိန်း​​သိမ်း​​သိမ်း​​ စီမံကွပ်ကဲပါတယ်။ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ကျုပ်တို့​​ ဗမာက ရယ်တာ​​ေပါ့​​ခင်ဗျာ။ ဘာများ​​မှတ်​​ေနြကသလဲ မသိပါဘူး​​။ ြမန်မာြပည်က ကံထရိုက်​​ေတွအား​​လံုး​​က ကံရာဇာငယ်​​ေသလို့​​ ဝင်စား​​ြကတာချည့​်​ပဲ။ ​​ေရာမြမို့​​ြကီး​​​ေတာင် တစ်ရက်တည်း​​ အြပီး​​တည်ြပလိုက်ဦး​​မယ်။ အလှူရှင်စိတ်တိုင်း​​ကျ သည်ကား​​​ေစတီ သည်ဆီ​​ေရွှနန်း​​ သန့​်​ြပီး​​​ေတာက်​​ေြပာင် ​​ေန​​ေစရမယ်။ မှတ်တမ်း​​တင် ဗီဒိယို​​ေလး​​ ရိုက်ယူသွား​​လိုက်ဦး​​။ ​​ေကျနပ်ပလား​​။ ​​ေရာ့​​ ပတ္တြမား​​ ​​ေပး​​နဂါး​​။ တာ့​​တာ။ မနက်ြဖန် ​​ေနာက်တ​​ေနရာမှာ ​​ေတွ့​​ြကမယ်။ ဒီကို​​ေတာ့​​ ြပန်မလာခဲ့​​နဲ့​​။ အ​​ေလာင်း​​စည်သူမင်း​​ြကီး​​​ေတာင် လက်ညှိုး​​ညွှန်ရာ ​​ေရြဖစ်တယ်လို့​​ပဲပါတာ။ သူ​​ေကျာခိုင်း​​သွား​​ရင် ​​ေရကျန်မကျန် ဘယ်သူမှ ​​ေရး​​မသွား​​ဘူး​​။
    အင်မတန် ​​ေြကာက်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ စိတ်ဓါတ်ြကီး​​ပါ။ မရှိဘူး​​လို့​​ မထင်ပါနဲ့​​။ ငါ​​ေလ ြမင်နိုင်ရင် မင်း​​ကို ြပချင်တယ်။ ဂယ်ဘဲ ဂယ်ဘဲ။ တကယ်ဆိုရင် ကိုယ့​်​အိပ်ထဲက စိုက်ြပီး​​​ေပး​​ရတာလည်း​​မဟုတ်ဘူး​​။ ဒီလုပ်ငန်း​​တစ်ခု အမှန်တကယ် သက်ဝင်​​ေအာင်ြမင်လာလို့​​ရှိရင် ကိုယ့​်​လူမျိုး​​​ေတွပဲ အကျိုး​​ခံစား​​ရမှာ။ ကိုယ်လုပ်​​ေနတဲ့​​ အလုပ်ထဲမှာ ​​ေစတနာအမှန်က​​ေလး​​ ငါး​​ြပား​​ဖိုး​​​ေလာက် ထည့​်​လိုက်ပါ​​ေတာ့​​လား​​ဗျာ။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ ​​ေဒသခံ​​ေတွ ကိုယ်တိုင်က ကိုယ့​်​​ေဒသဖွံ့​​ြဖိုး​​​ေရး​​​ေတွမှ ကိုယ်တိုင် ပါဝင်ြက​​ေစချင်တယ်လို့​​​ေြပာတာ။ နို့​​မဟုတ်ရင် ​​ေရာင်း​​သူ ဝယ်သူ အသံတူလို့​​ ပွဲြပိး​​မီး​​​ေသသွား​​ရင် ကိုယ့​်​ဆီမှာ တကယ် အလုပ်လုပ်လို့​​မရတဲ့​​ ဟန်ြပပစ္စည်း​​ြကီး​​တစ်ခုကို ထိန်း​​သိမ်း​​​ေနရတာပဲ အဖတ်တင်ြပီး​​ အကျိုး​​လည်း​​ မရှိဘူး​​ဗျ။ ကိုယ့​်​ရပ်ကိုယ့​်​ရွာ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ အား​​ကျိုး​​မာန်တက် မပါသင့​်​ပါလား​​။ `ကျုပ်တို့​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်နား​​လည်ပါ့​​မလဲ ​​ေမာင်ရာ။ ​​ေတာသူ​​ေတာင်သား​​ပဲ ဥစ္စာ။ ကျုပ်တို့​​ရွာက ပညာတတ်တဲ့​​သူ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ရွာကိုမှ ြပန်မလာြက​​ေတာ့​​ပဲကိုး​​။´ လို့​​ ​​ေြပာြပန်ရင်လည်း​​ ​​ေအာင်မင်း​​လွန်ရာကျမယ်​​ေနာ်။ (ဟီး​​ဟီး​​။ ဒါက​​ေတာ့​​ သူများ​​တကာလိုက်နှိပ်ကွပ်​​ေနတဲ့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို အြမင်ကပ်လို့​​ ကိုယ့​်​ဂိုး​​ကိုယ်ြပန်ရှူး​​တာ​​ေလ) ြမန်မာဆရာဝန်က​​ေလး​​​ေတွ ချင်း​​​ေတာင်​​ေပါ်တက်တက်ြပီး​​ ြကိုး​​ြကာ​​ေတာင်ပံခတ်ခတ်​​ေနရတဲ့​​အခါ အမှန်တကယ် သွား​​ဖူး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ ​​ေမာင်သာရ​​ေရး​​တဲ့​​ ​​ေကျာက်စရစ်​​ေတာ မာ​​ေခါင်​​ေခါင်မှာ အ​​ေတာင်ကျွတ်​​ေသာ ြကိုး​​ြကာ ​​ေရရှာမရသကဲ့​​သို့​​ အြဖစ်နဲ့​​ ြကံုြကရပါတယ်။ သူတို့​​​ေဒသခံ ချင်း​​ဆရာဝန်က​​ေလး​​​ေတွကို ရန်ကုန်မှာ ဆံုမိလို့​​ ´မင်း​​တို့​​​ေရာ ချင်း​​ြပည်ကိုြပန်သွား​​ချင်တဲ့​​စိတ်မရှိဘူး​​လား​​´ လို့​​​ေမး​​မိပါတယ်။ `ဒါက​​ေတာ့​​ ချင်း​​လည်း​​ တိုး​​တက်ချင်လို့​​ ရန်ကုန်တက်လာတာပဲ​​ေလ´ လို့​​ ြပန်​​ေြဖသဗျ။ တစ်ဦး​​ချင်း​​တစ်​​ေယာက်ချင်း​​အတွက်​​ေတာ့​​ ဟုတ်တာ​​ေပါ့​​​ေလ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အချိန်တခု​​ေရာက်လာရင်​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​​ေဒသက​​ေလး​​အတွက် ကိုယ်တတ်နိုင်တာတစ်ခုခု လုပ်​​ေပး​​နိုင်ရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ ဧည့​်​သည်လာလာတဲ့​​ ြပည်မက ဆရာဝန်က​​ေလး​​​ေတွဆိုတာ အိမ်သာကျင်း​​တူး​​ရင်​​ေတာင် နှစ်နှစ်စာထက် ပိုမတူး​​ြကဘူး​​​ေလ။ ကိုယ့​်​ြပည်နယ်ြကီး​​ တိုး​​တက်​​ေစချင်ရင် ကိုယ်တိုင်ဝင်လုပ်မှ ​​ေစတနာထား​​တဲ့​​အခါ သူများ​​ထက်သာ​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​။ အခုတ​​ေလာ သူများ​​​ေတွဆီမှာ ​​ေရပန်း​​စား​​​ေနတဲ့​​ `​​ေရရှည်တည်တံ့​​မည့​်​တိုး​​တက်မှု´ ဆိုတာ အဲဒါကို ​​ေြပာတာ။ ြပည်နယ်ြကီး​​ ​​ေခတ်မီတိုး​​တက်လာ​​ေအာင် သစ်ပင်​​ေတွ ခုတ်​​ေရာင်း​​ြပီး​​ အိမ်တိုင်း​​ အဲယား​​ကွန်း​​​ေတွ တပ်​​ေပး​​တာ တိုး​​တက်မှုမဟုတ်ပါဘူး​​။ ြပင်ပက အကူအညီ​​ေပး​​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ ထိထိ​​ေရာက်​​ေရာက် ကူညီရာ​​ေရာက်သွား​​​ေအာင်၊​ ​​ေဒသတွင်း​​က လိုအပ်ချက်​​ေတွလည်း​​ ​​ေစ့​​​ေစ့​​ငှငှ ြပည့​်​စံုဖူလံုသွား​​​ေအာင် အား​​လံုး​​ကိုယ်စီ ကိုယ့​်​အလုပ်ထဲမှာကိုယ် ​​ေစတနာက​​ေလး​​ အြပည့​်​အဝ ထား​​လိုက်ြကရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ အရင်း​​အြမစ် လုပ်အား​​ အချိန် ဘယ်ဟာကိုမှ အချည်း​​နှီး​​ မြဖစ်​​ေစချင်ပါဘူး​​ဗျာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ အခုလက်ရှိ ဒီစာကို ​​ေရး​​​ေနတဲ့​​ အချိန်မှာလည်း​​ ​​ေစတနာသန့​်​သန့​်​နဲ့​​ ​​ေကျး​​ရွာက​​ေလး​​​ေတွ တိုး​​တက်ဖို့​​ကိုသာ ​​ေမျှာ်​​ေတွး​​လို့​​ ​​ေရး​​ရ​​ေြကာင်း​​ပါ​​ေနာ်။ ဘယ်သူ့​​ဘယ်သူကိုမှ မ​​ေညှာ်လိုပါ။ ဘွာ​​ေတး​​ ဘွာ​​ေတး​​။ အာဘွား​​ အာဘွား​​။ လွန်တာရှိက ဝန္တာမိ။



    ​​ေမာင်တို့​​ရွာကို ​​ေယာင်လို့​​​ေတာင် မလာချင်ဘူး​​တဲ့​​။ ကညာခင်… ကညာခင်ဆိုတဲ့​​စကား​​ရယ်၊​ မှား​​..မှား​​ပါလိမ့​်​မဗျာ။ အရင်က​​ေရာက်ြပီး​​မို့​​…။ ဟိုအရင်က ​​ေရာက်ြပီး​​မို့​​ ​​ေနာက်​​ေချး​​နဲ့​​ အိုင်ဗွက်အလယ်မှာ…. ​​ေနာက်​​ေချး​​နဲ့​​ အိုင်ဗွက်အလယ်မှာ၊​ ကျွန်မတို့​​ စတိုင်ပျက်ပါတယ်ဆိုလို့​​ ငို​​ေတာ့​​မလို​​ေနတာ များ​​…….။

    (တ​​ေခါက်​​ေလာက် ြကွခဲ့​​စမ်း​​ပါ။ ကျုပ်နှမများ​​ကို ဖိတ်ြကား​​ချင်ပါတယ် ခင်ဗျာ။ တိမ်ဝါ​​ေရာင် တိမ်​​ေတာင်​​ေတွ စိမ်း​​စိမ်း​​စို၊​ အကိုတို့​​ရွာ)၂ အခုများ​​ြဖင့​်​ ြမို့​​ြကီး​​လို ဓါတ်မီး​​​ေရာင်ထိန် ကုသိုလ်ြဖစ်​​ေဆး​​ရံု ပွဲနဲ့​​ လမ်း​​နဲ့​​ သာသာယာယာ စာသင်​​ေကျာင်း​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရှး​​ကနဲ့​​မတူပါ၊​ ​​ေကျး​​ရွာဝါဒ ​​ေြပာင်း​​လဲလိုက်ြက​​ေပါ့​​ တခါ။

    (နိုင်ငံအကျိုး​​များ​​ကိုသာ အား​​လံုး​​ရွက်​​ေဆာင်ပါမယ်ခင်ဗျာ၊​ ြပုြပင်​​ေရး​​လုပ်တဲ့​​ရွာ အမျိုး​​သား​​​ေရး​​ဆို မြငိုြငင်ပါ။)၂ (​​ေကာင်း​​ချီး​​သခင်္ါ ​​ေရွှ​​ေတဇာ၊​ ​​ေကာင်း​​ချီး​​သခင်္ါ ြမန်မာတို့​​ ​​ေရွှ​​ေတဇာ၊​ ဦး​​​ေအာင်​​ေဇယျ၊​ ယင်း​​ ပထမ က​​ေနတာ မုဆိုး​​ဘို ​​ေခါ် ရွာက​​ေလး​​ပါခင်ဗျာ။ အမျိုး​​သား​​များ​​ တိုး​​ပွား​​စရာ နိုး​​ြကား​​ကာ ​​ေအာင်ြမင်​​ေဆာင်ရွက်လာ ဇာတိ ကမ္ဘာသိ ပါရမီ့​​ရှင်​​ေတာင် ထွက်ခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ ရွာက​​ေလး​​ပါ)၂

    ​​ေအာင်ြမန်မာ၊​ ​​ေအာင်ရာဇာ ​​ေအာင်ရာနိမိတ်ကယ် သွန်း​​ဘိသိက်ြဖာ၊​ ​​ေအာင်ရပ်ကယ်သာ သ​​ေလး​​၊​ ​​ေအာင်ရာတည့​်​မယွင်း​​၊​ ရိုင်း​​ပင်း​​ကာ ကူညီ​​ေပး​​၊​ ဆရာတင် နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ပါဗျာ သွင်း​​ဆိုတဲ့​​စာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.