• “ြမိုင် / ​​ေမလှြမိုင်”

    ​​ေဒါ်​​ေမလှြမိုင် ဆိုထား​​တဲ့​​ “ြမိုင်” သီချင်း​​ပါ။ မူရင်း​​အဆိုရှင်က​​ေတာ့​​ ြမ​​ေြခကျင်း​​မ​​ေငွြမိုင်တဲ့​​။ ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင် ရဲ့​​ ကန့​်​ကူလက်လှည့​်​ဆရာမ ြဖစ်ြပီး​​ အင်မတန်ဇာတ်စီး​​​ေကာင်း​​တယ် လို့​​ နံမည်​​ေကျာ်ပါတယ်။ ​​ေရွှမန်း​​ရဲ့​​ ဗုဒ္ဒဝင်ဇာတ်​​ေတာ်​​ေတွမှာ သူ့​​ အနုပညာအ​​ေမွ​​ေတွကို တစွန်း​​တစ အကဲခတ်နိုင်ပါတယ်။ သူ့​​​ေခတ်ကထုတ်တဲ့​​ မျက်နှာ​​ေချထုတ်​​ေြကာ်ြငာ​​ေတွမှာ ြမင်ဖူး​​သ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ မျက်လံုး​​မျက်ခံုး​​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ ဗမာဆန်ဆန်​​ေချာတဲ့​​ အမျိုး​​သမီး​​ြကီး​​ပါ။ ဦး​​သု​​ေမာင်ဆိုတဲ့​​ ပန်း​​ဦး​​ပန်မယ့​်​သူ သီချင်း​​ထဲက “လက်ဦီး​​ပန်ချင် အြမန်ပင်လာခဲ့​​ဖို့​​ ကိုကိ်ု​​ေခါ်ချင်ပါတယ် ​​ေမာင်​​ေခါ်ချင်ပါတယ် ..” ဆိုတာလည်း​​ သူဆိုထား​​တဲ့​​သီချင်း​​ပါပဲ။ ဒီသီချင်း​​ကို နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင် က ​​ေရး​​​ေပး​​ြပီး​​ အဆိုရှင်ရဲ့​​ ပညာစွမ်း​​ကို ​​ေသတ္တာ​​ေမှာက်ြပမည့​်​ ကိုယ်ရည်​​ေသွး​​ ​​ေတး​​တစ်ပုဒ်ြဖစ်ပါတယ်။ သူဆိုထား​​ခဲ့​​တဲ့​​ `​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေတာထဲက​​ေရွှကျီး​​ညို ​​ေငွြမိုင်လာရင်ဆီး​​လို့​​ြကို`ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​ထဲက `ဒိက​​ေန့​​ညြဖင့​်​ လာမယ်ဆို ယံုရမှာလား​​အကို။ အများ​​က​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေရွှကျီး​​ညို သာလိုက်ပါဦး​​ဆို။ ​​ေရွှကျီး​​ညို ​​ေရွှကျီး​​ညို´ ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​ပိုဒ်က​​ေလး​​ဆို ​​ေခတ်စား​​လွန်လွန်း​​လို့​​ ဆရာမြကိး​​ ​​ေဒါ်ခင်မျိုး​​ချစ်တို့​​ ငယ်ငယ်က ´ Tonight coming, you said so. should I believe though? Everybody wants to know, little golden crow. Golden Crow, Golden Crow´ လို့​​ ဘာသာြပန်ြပိး​​ဆိုခဲ့​​ြကတယ်လို့​​ ဖတ်ဖူး​​ပါတယ်။
    ​​ေမလှြမိုင် က​​ေတာ့​​ စစ်ြပီး​​​ေခတ် ြမန်မာ့​​အသံ မှာ ထိပ်ထိပ်ြကဲပညာရှင်ြကီး​​ပါပဲ။ သူ့​​အသံက ပီလည်း​​ပီ၊​ ြမည်လည်း​​ြမည်၊​ ြကည်လည်း​​ြကည်တဲ့​​ ပါရမီရှင်ြကီး​​ပါ။ သီချင်း​​စာသား​​ကို တစ်လံုး​​ချင်း​​ ရှင်း​​ရှင်း​​လင်း​​လင်း​​၊​ ဌာန်ကရိုဏ်း​​ကျကျ ဆိုထား​​ပါတယ်။ စာ​​ေဘာင်ပဲ့​​​ေအာင်ဆိုတယ်လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ ဥမမာအား​​ြဖင့​်​ ဒ​​ေဇာင်မုန်း​​ ဒ​​ေဇာင်ဒိုင် ဆိုတဲ့​​ အသံထွက်မျိုး​​ပါ။ ဒါ​​ေတာင်မှ နှစ်​​ေတွြကာလာတဲ့​​အခါ စာသား​​​ေတွကို နား​​ြကား​​နဲ့​​ ထင်သလိုြပင်ဆိုြကရင်း​​ “ြမိုင်ဆိုရင် ဆိုင်သလို စကား​​​ေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွား​​ဘူး​​ တရား​​နဲ့​​​ေပျာ်တဲ့​​ ြမိုင်..မြမိုင်၊​ မြမိုင်..” ကို တချို့​​ကဆိုြကရာမှာ ”ြမိုင်ဆိုရင် စိုင် ဂဠုန် နဂါး​​​ေရာ ြမိုင်ဗိုလ်မထား​​ဘူး​​ အများ​​ကတင်တဲ့​​ြမိုင်..” လို့​​ ဆိုြကတာ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကား​​မိပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ်တြခား​​စီပါ။
    ဒီသီချင်း​​မှာ ​​ေသ​​ေသချာချာ နား​​စိုက်​​ေထာင်​​ေစချင်တာက​​ေတာ့​​ အဆို​​ေတာ်က ဆိုင်း​​အတီး​​ကို ထိပ်က​​ေဆာင်ြပိး​​ဆိုသွား​​လိုက်၊​ အသံက​​ေလး​​​ေတွ​​ေပး​​ြပိး​​ ​​ေခါ်သွား​​လိုက်၊​ ဆိုင်း​​​ေနာက်က​​ေန အမီလိုက်ြပိး​​ လှိမ့​်​ချလိုက်နဲ့​​ နိုင်​​ေအာင်ဆိုသွား​​တဲ့​​ ပညာစွမ်း​​ကို အကဲခပ်​​ေစချင်ပါတယ်။ သူဆိုလို့​​ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာင် ​​ေကာင်း​​တဲ့​​သီချင်း​​ကို ပညာနုတဲ့​​သူ​​ေတွ စာသား​​ကျက်ြပီး​​ လိုက်ဆိုတဲ့​​အခါ ဘယ်​​ေလာက် အိုး​​နင်း​​ခွက်နင်း​​ ြဖစ်သလဲဆိုတာ ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ြပိုင်ပွဲ​​ေတွမှာ ဒီသိချင်း​​မဲကျတဲ့​​အခါ သိခဲ့​​ြကရပါတယ်။ သီချင်း​​စထွက်လိုက်တဲ့​​ `အများ​​နဲ့​​ အကုန်ဆိုင့​်​….င့​်​´ဆိုတဲ့​​ အသံတည်ပံုက​​ေလး​​နဲ့​​တင် အဆို​​ေတာ်ရဲ့​​ ဝမ်း​​စာကို သိဖို့​​လံု​​ေလာက်ပါတယ်။ မယံုရင် လိုက်ဆိုြကည့​်​လိုက်ပါလား​​။ `ြမိုင် ြမိုင် ြမိုင် ကျွန်မ .. စတိုင် စတိုင် စတိုင် ကျကျနန ဂဃနဏ ခံုခံုမင်မင် စံုစံုလင်လင်´ ဆိုတဲ့​​​ေနရာကျ​​ေတာ့​​ ဘရိတ်နဲ့​​ ဆိုတယ်လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ ကိုယ့​်​စည်း​​ ကိုယ့​်​ဝါး​​နဲ့​​ တိုင်ပင်ကိုက်​​ေအာင် ဆိုတာကိုမှ ဆိုင်း​​က ​​ေနာက်ကလိုက်လာရတာပါ။ အဆိုဘက်က အဆိုပညာကုန်ြပသလို အတီး​​ဘက်ကလည်း​​ အရသာရှိရှိ လက်စွမ်း​​ြပြပီး​​ စိမ်တီး​​ထား​​ပါတယ်။ ဆိုင်း​​နား​​​ေထာင်တဲ့​​အရသာ ဘယ်လိုရှိတယ်ဆိုတာလည်း​​ မမိလိုက်တဲ့​​သူ​​ေတွ သိ​​ေစချင်ပါတယ်။ ​​ေြကး​​သံ ပတ်သံ စည်း​​သံ ဝါး​​သံက​​ေလး​​​ေတွကို ဂရုတစိုက်နား​​​ေထာင်မိရင် ပို အရသာရှိပါလိမ့​်​မယ်။ က ရင်လည်း​​ ကလို့​​ အင်မတန်​​ေကာင်း​​တဲ့​​ သီချင်း​​ကိုး​​။ ​​ေတာ်ရံုတန်ရံုမင်း​​သမီး​​များ​​​ေတာင် အဲသလို ပစ်ခတ်မဆိုနိုင်၊​ သိုင်း​​ဝိုင်း​​မကနိုင်လို့​​ ​​ေပျာက်လုလုြဖစ်​​ေနတဲ့​​သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။
    ​​ေဒါ်​​ေငွြမိုင်တို့​​​ေခတ် ​​ေမလှြမိုင်တို့​​​ေခတ်က အနုပညာရှင်ြကီး​​​ေတွဟာ အသံ​​ေကာင်း​​ရံု ရုပ်​​ေချာရံု၊​ စန်း​​​ေကာင်း​​ရံုသက်သက်နဲ့​​ တိုင်း​​​ေကျာ်ြပည်​​ေကျာ် ြဖစ်ရိုး​​မရှိပါဘူး​​။ ြပည်သူ​​ေတွရဲ့​​ နား​​မျက်စိက အား​​ြကီး​​ပါး​​တာကိုး​​။ အနုပညာဝမ်း​​စာြပည့​်​မှ တန်း​​တူပညာသည်​​ေတွထဲမှာ​​ေတာင် ထူး​​ထူး​​ြခား​​ြခား​​ ချွန်ထွက်​​ေနမှ ပုလဲအ​​ေရာင်မမှိန်ြဖစ်ြကရတာပါ။ ဒီပညာ​​ေတွကို သူတို့​​ကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ ငယ်ငယ်​​ေလး​​ကတည်း​​က ဆရာ​​ေကာင်း​​သမား​​​ေကာင်း​​များ​​ထံမှာ ထံနီး​​လုပ်​​ေကျွး​​ရင်း​​ သင်တန်တာသင် အတူခိုး​​တန်တာခိုး​​ ဆံုး​​မသမျှနာခံလို့​​ ဆည်း​​ပူး​​ထား​​ခဲ့​​ရပါသတဲ့​​။ သူတို့​​ကိုယ်တိုင် ဆရာ​​ေနရာ ​​ေရာက်လာြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ သစ်တစ်ပင်​​ေကာင်း​​ ငှက်တစ်​​ေသာင်း​​နား​​နိုင်သလို အနုပညာအ​​ေမွ​​ေတွ လက်ဆင့​်​ကမ်း​​​ေပး​​ြကတာပါပဲ။ ​​ေဒါ်​​ေငွြမိုင်လက်က ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင်ထွက်ခဲ့​​သလို ​​ေမလှြမိုင်ဆီမှာလည်း​​ ​​ေဒါ်မာမာ​​ေအး​​ထွက်လာခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ ဆရာ့​​ထက်တပည့​်​ လက်​​ေစာင်း​​ထက်တယ်လို့​​ မ​​ေြပာနိုင်ရင်​​ေတာင် ဆရာ​​ေကာင်း​​တပည့​်​ ပန်း​​​ေကာင်း​​ပန်ခဲ့​​ြကတာက​​ေတာ့​​ မြငင်း​​နိုင်ပါဘူး​​။ ဆရာ​​ေရာ တပည့​်​ပါ ဂုဏ်ယူစရာ​​ေကာင်း​​လိုက်ပါဘိ။
    နယ်ပယ်အသီး​​သီး​​မှာ ပညာအရာ တဘက်ကမ်း​​ခတ်​​ေနတဲ့​​ ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​များ​​ကို အဲဒိအစဉ်အလာက​​ေလး​​ ဘယ်​​ေလာက် ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​သလဲဆိုတာ သတိြပုမိ​​ေစချင်လိုက်တာ​​ေနာ်။ တဘက်ကမ်း​​သွား​​ြပိး​​ ကိုယ်တိုင် ​​ေရခပ်​​ေနရလို့​​ ဟင်း​​စား​​သာ​​ေပး​​လိုက် ကွန်ချက်မြပနဲ့​​လို့​​ အယူအဆ​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​သွား​​တာ ဝမ်း​​နည်း​​စရာြကီး​​ပါ။ သူတို့​​ဘက်ကြကည့​်​​ေတာ့​​လည်း​​ အိုစာမင်း​​စာမှ ရှာမထား​​ရင် တပည့​်​​ေတွဆိုတာ ဆရာ​​ေသာဘာ​​ေသာ စား​​စရာချန်တာမဟုတ်ဘူး​​လို့​​ ​​ေတွး​​တာလည်း​​ မမှား​​ဘူး​​​ေလ။ ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်း​​​ေတွကို တစတစ အ​​ေလး​​​ေပး​​တာ လွန်ကဲလာလို့​​ ဒီလိုြဖစ်လာရတယ်လို့​​ ြမင်ပါတယ်။ ပင်စင်ယူရင် အိမ် ြခံ ​​ေြမ ကား​​ ​​ေရွှ ​​ေငွ လံု​​ေလာက်​​ေအာင် စုမိ​​ေကာင်း​​ စုမိမှာပါ။ ​​ေလး​​စား​​လိုက်နာ တန်ဖိုး​​ထား​​မည့​်​ တပည့​်​တပန်း​​ ​​ေနာက်လိုက်သား​​​ေြမး​​ ကျန်နိုင်ပါ့​​မလား​​။ ရာထူး​​လက်ရှိမဟုတ်​​ေတာ့​​ရင် လမ်း​​မှာ​​ေတွ့​​တာ​​ေတာင် အ​​ေခါ်အ​​ေြပာလုပ်ရမှာ ဝန်​​ေလး​​တတ်တဲ့​​ ​​ေခတ်ြကပ်ြကိး​​ထဲမှာ အား​​ကိုး​​ယံုြကည်​​ေလာက်တဲ့​​ ဆရာစစ် တပည့​်​စစ်ဆိုတာ​​ေတွ ရှိမှ ရှိပါဦး​​မလား​​​ေတာင် မ​​ေြပာတတ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ အ​​ေတွ့​​ရများ​​တာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ အာစိ အာစိ လို့​​ ​​ေလး​​ဘက်ကုန်း​​မတတ် ​​ေအာက်ကျို့​​​ေပါင်း​​ြပီး​​ နံမည် အရှိန်အဝါ အခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေတွကို ရသ​​ေလာက် အသံုး​​ချ ​​ေရာင်း​​စား​​၊​ ြပဿနာြဖစ်​​ေတာ့​​ ​​ေခါင်း​​စဉ်တပ်မယ့​်​ ဆရာကို ပညာြပန်​​ေပး​​တဲ့​​ တပည့​်​မျိုး​​​ေတွရယ်။ တပည့​်​လိမ္မာ ဆရာအာပတ်လွတ်​​ေအာင် ခွင်​​ေတွ လမ်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွ စား​​​ေပါက်​​ေတွ ညှိ​​ေပး​​မယ့​်​ လက်သပ်​​ေမွး​​ ​​ေဝစား​​မျှစား​​ တပည့​်​မျိုး​​​ေတွရယ်။ ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​ကို တိုး​​တက်ထွန်း​​ကား​​ဦး​​မယ့​်​ ​​ေလာကြကီး​​ပါဗျာ။ ရှိသမျှ ြမိုင်​​ေတွကုန်​​ေအာင် မ​​ေြပာပါရ​​ေစနဲ့​​ ​​ေမာလှ​​ေချရဲ့​​။ ​​ေတာ်ဦး​​စို့​​။


    အများ​​နဲ့​​အကုန်ဆိုင်… ြမိုင်ဆိုလျှင်ြဖင့​်​ အင်မတန်​​ေကာင်း​​..။ ြမ​​ေြခကျင်း​​​ေငွြမိုင် ဆိုရင်ြဖင့​်​ အင်မတန့​်​ အင်မတန် ​​ေကာင်း​​..။
    (ြမိုင် အ​​ေြကာင်း​​ကို အသီး​​သီး​​မှတ်စရာ၊​ လှည့​်​လည်ြကံရှာ ြကည့​်​မိြပန်ရာ ဣတိတဿမာ ထို့​​​ေြကာင့​်​..)၂
    (အြကံထူး​​ပါတဲ့​​ ဉာဏ်ထူး​​ပါတဲ့​​ ကံထူး​​ပါတဲ့​​ြမိုင်၊​ ြကည်ြကည်လင်လင် ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ ြမိုင်)၂ (တန်​​ေဆာင်မုန်း​​ တန်​​ေဆာင်တိုင် သူ့​​အိမ်ထဲလည်း​​ြမိုင်၊​ ကိုယ့​်​အိမ်ထဲလည်း​​ြမိုင် အရပ်ချင်း​​ညီညီြပိုင်၊​ အရပ်ချင်း​​ကြပိုင်၊​ ပွား​​ရာကမှနိုင်၊​ များ​​ရာကမှနိုင် အရပ်ချင်း​​ညီညီြပိုင််)၂ စိတ္တရဂီဝါ ရာဇာမင်း​​တို့​​ ဘာသာချင်း​​မို့​​ အချင်း​​ချင်း​​​ေပျာ်တဲ့​​ြမိုင်၊​ (အ​​ေြကာင်း​​ယှဉ်ြပိုင် ၎င်း​ ခင်ြမိုင်)၂ (မင်း​​ဝံ​​ေတာင်​​ေမာင်း​​ ​​ေြခာက်​​ေသာင်း​​​ေတာြမိုင်)၂၊​ ြပုမူအင်အား​​​ေဇာပိုင် ပုထုဇဉ်များ​​​ေတာြမိုင်၊​ ရှိသမျှြမိုင်​​ေတွကုန်​​ေအာင် မ​​ေြပာပါရ​​ေစနဲ့​​ ​​ေမာလှ​​ေချရဲ့​​၊​ (တကယ့​်​ကိုထူး​​တဲ့​​ မြမိုင် စန္ဒကူး​​နံ့​​သာ​​ေမွှး​​တဲ့​​ြမိုင်)၂၊​ (စား​​​ေတာ့​​လည်း​​ြမိုင် သွား​​​ေတာ့​​လည်း​​ြမိုင်၊​)၂ မြမိုင်၊​ မြမိုင်၊​ မဟာြမိုင်ြကီး​​မှာ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ ​​ေပျာ်တဲ့​​ ြမိုင်။

    (ြမိုင်ဆိုလျှင် ဆိုင်သလိုစကား​​​ေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွား​​ဘူး​​ တရား​​နဲ့​​​ေပျာ်တဲ့​​ ြမိုင်၊​ မြမိုင်၊​ မြမိုင်) ၄
    (​​ေစာင်း​​နဲ့​​လည်း​​ြမိုင် အကဲပိုင် တ​​ေယာနဲ့​​လည်း​​ြမိုင် အကဲပိုင်)၂ ပန်း​​ြမိုင်လယ် စပါယ်ရှယ်သီချင်း​​ကို ရိုး​​တိုး​​ရွတ ခနခန ဆိုတဲ့​​ြမိုင်၊​ အသံုး​​ကျတဲ့​​ အကိုတို့​​ြမိုင်၊​ မမုန်း​​ြကနဲ့​​ အကိုတို့​​ြမိုင်၊​ ြမိုင်ြကီး​​​ေတာမှာ တစ်​​ေယာက်တည်း​​​ေပျာ်တဲ့​​ြမိုင်။
    ြမိုင်..ြမိုင်..ြမိုင်.. ကျွန်မ၊​ စတိုင်..စတိုင်..စတိုင်..ကျကျနန၊​ ဂဃနဏ စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင်၊​ ရဂံုတွင် ြမိုင်​​ေတွက ​​ေပါလှချည်ရဲ့​​.. ။ ြမိုင်​​ေတွစံု​​ေအာင်​​ေလ ကျွန်မ ဂုဏ်တင်လို့​​လည်း​​ မြကွား​​တတ်ပါဘူး​​..။ သနား​​စရာမြမိုင်....၊​ ချစ်စရာမြမိုင်၊​ အဆံုး​​အပိုင်ရနိုင် ... မမုန်း​​နိုင်မြမိုင်၊​ ကာလတီး​​လံုး​​ ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်၊​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင် ထွင်တဲ့​​ ြမိုင်၊​

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.