ေဒါ်ေမလှြမိုင် ဆိုထားတဲ့ “ြမိုင်” သီချင်းပါ။ မူရင်းအဆိုရှင်ကေတာ့ ြမေြခကျင်းမေငွြမိုင်တဲ့။ ေရွှမန်းတင်ေမာင် ရဲ့ ကန့်ကူလက်လှည့်ဆရာမ ြဖစ်ြပီး အင်မတန်ဇာတ်စီးေကာင်းတယ် လို့ နံမည်ေကျာ်ပါတယ်။ ေရွှမန်းရဲ့ ဗုဒ္ဒဝင်ဇာတ်ေတာ်ေတွမှာ သူ့ အနုပညာအေမွေတွကို တစွန်းတစ အကဲခတ်နိုင်ပါတယ်။ သူ့ေခတ်ကထုတ်တဲ့ မျက်နှာေချထုတ်ေြကာ်ြငာေတွမှာ ြမင်ဖူးသေလာက်ေတာ့ မျက်လံုးမျက်ခံုးေကာင်းေကာင်း ဗမာဆန်ဆန်ေချာတဲ့ အမျိုးသမီးြကီးပါ။ ဦးသုေမာင်ဆိုတဲ့ ပန်းဦးပန်မယ့်သူ သီချင်းထဲက “လက်ဦီးပန်ချင် အြမန်ပင်လာခဲ့ဖို့ ကိုကိ်ုေခါ်ချင်ပါတယ် ေမာင်ေခါ်ချင်ပါတယ် ..” ဆိုတာလည်း သူဆိုထားတဲ့သီချင်းပါပဲ။ ဒီသီချင်းကို နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင် က ေရးေပးြပီး အဆိုရှင်ရဲ့ ပညာစွမ်းကို ေသတ္တာေမှာက်ြပမည့် ကိုယ်ရည်ေသွး ေတးတစ်ပုဒ်ြဖစ်ပါတယ်။ သူဆိုထားခဲ့တဲ့ `ေအာင်ပင်လယ် ေတာထဲကေရွှကျီးညို ေငွြမိုင်လာရင်ဆီးလို့ြကို`ဆိုတဲ့ သီချင်းထဲက `ဒိကေန့ညြဖင့် လာမယ်ဆို ယံုရမှာလားအကို။ အများကေြပာတဲ့ ေရွှကျီးညို သာလိုက်ပါဦးဆို။ ေရွှကျီးညို ေရွှကျီးညို´ ဆိုတဲ့ သီချင်းပိုဒ်ကေလးဆို ေခတ်စားလွန်လွန်းလို့ ဆရာမြကိး ေဒါ်ခင်မျိုးချစ်တို့ ငယ်ငယ်က ´ Tonight coming, you said so. should I believe though? Everybody wants to know, little golden crow. Golden Crow, Golden Crow´ လို့ ဘာသာြပန်ြပိးဆိုခဲ့ြကတယ်လို့ ဖတ်ဖူးပါတယ်။
ေမလှြမိုင် ကေတာ့ စစ်ြပီးေခတ် ြမန်မာ့အသံ မှာ ထိပ်ထိပ်ြကဲပညာရှင်ြကီးပါပဲ။ သူ့အသံက ပီလည်းပီ၊ ြမည်လည်းြမည်၊ ြကည်လည်းြကည်တဲ့ ပါရမီရှင်ြကီးပါ။ သီချင်းစာသားကို တစ်လံုးချင်း ရှင်းရှင်းလင်းလင်း၊ ဌာန်ကရိုဏ်းကျကျ ဆိုထားပါတယ်။ စာေဘာင်ပဲ့ေအာင်ဆိုတယ်လို့ ေခါ်ပါတယ်။ ဥမမာအားြဖင့် ဒေဇာင်မုန်း ဒေဇာင်ဒိုင် ဆိုတဲ့ အသံထွက်မျိုးပါ။ ဒါေတာင်မှ နှစ်ေတွြကာလာတဲ့အခါ စာသားေတွကို နားြကားနဲ့ ထင်သလိုြပင်ဆိုြကရင်း “ြမိုင်ဆိုရင် ဆိုင်သလို စကားေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွားဘူး တရားနဲ့ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်..မြမိုင်၊ မြမိုင်..” ကို တချို့ကဆိုြကရာမှာ ”ြမိုင်ဆိုရင် စိုင် ဂဠုန် နဂါးေရာ ြမိုင်ဗိုလ်မထားဘူး အများကတင်တဲ့ြမိုင်..” လို့ ဆိုြကတာ ေတာ်ေတာ်ြကားမိပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ်တြခားစီပါ။
ဒီသီချင်းမှာ ေသေသချာချာ နားစိုက်ေထာင်ေစချင်တာကေတာ့ အဆိုေတာ်က ဆိုင်းအတီးကို ထိပ်ကေဆာင်ြပိးဆိုသွားလိုက်၊ အသံကေလးေတွေပးြပိး ေခါ်သွားလိုက်၊ ဆိုင်းေနာက်ကေန အမီလိုက်ြပိး လှိမ့်ချလိုက်နဲ့ နိုင်ေအာင်ဆိုသွားတဲ့ ပညာစွမ်းကို အကဲခပ်ေစချင်ပါတယ်။ သူဆိုလို့ ဒီေလာက်ေတာင် ေကာင်းတဲ့သီချင်းကို ပညာနုတဲ့သူေတွ စာသားကျက်ြပီး လိုက်ဆိုတဲ့အခါ ဘယ်ေလာက် အိုးနင်းခွက်နင်း ြဖစ်သလဲဆိုတာ ဆိုကေရးတီးြပိုင်ပွဲေတွမှာ ဒီသိချင်းမဲကျတဲ့အခါ သိခဲ့ြကရပါတယ်။ သီချင်းစထွက်လိုက်တဲ့ `အများနဲ့ အကုန်ဆိုင့်….င့်´ဆိုတဲ့ အသံတည်ပံုကေလးနဲ့တင် အဆိုေတာ်ရဲ့ ဝမ်းစာကို သိဖို့လံုေလာက်ပါတယ်။ မယံုရင် လိုက်ဆိုြကည့်လိုက်ပါလား။ `ြမိုင် ြမိုင် ြမိုင် ကျွန်မ .. စတိုင် စတိုင် စတိုင် ကျကျနန ဂဃနဏ ခံုခံုမင်မင် စံုစံုလင်လင်´ ဆိုတဲ့ေနရာကျေတာ့ ဘရိတ်နဲ့ ဆိုတယ်လို့ ေခါ်ပါတယ်။ ကိုယ့်စည်း ကိုယ့်ဝါးနဲ့ တိုင်ပင်ကိုက်ေအာင် ဆိုတာကိုမှ ဆိုင်းက ေနာက်ကလိုက်လာရတာပါ။ အဆိုဘက်က အဆိုပညာကုန်ြပသလို အတီးဘက်ကလည်း အရသာရှိရှိ လက်စွမ်းြပြပီး စိမ်တီးထားပါတယ်။ ဆိုင်းနားေထာင်တဲ့အရသာ ဘယ်လိုရှိတယ်ဆိုတာလည်း မမိလိုက်တဲ့သူေတွ သိေစချင်ပါတယ်။ ေြကးသံ ပတ်သံ စည်းသံ ဝါးသံကေလးေတွကို ဂရုတစိုက်နားေထာင်မိရင် ပို အရသာရှိပါလိမ့်မယ်။ က ရင်လည်း ကလို့ အင်မတန်ေကာင်းတဲ့ သီချင်းကိုး။ ေတာ်ရံုတန်ရံုမင်းသမီးများေတာင် အဲသလို ပစ်ခတ်မဆိုနိုင်၊ သိုင်းဝိုင်းမကနိုင်လို့ ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနတဲ့သီချင်းကေလးပါ။
ေဒါ်ေငွြမိုင်တို့ေခတ် ေမလှြမိုင်တို့ေခတ်က အနုပညာရှင်ြကီးေတွဟာ အသံေကာင်းရံု ရုပ်ေချာရံု၊ စန်းေကာင်းရံုသက်သက်နဲ့ တိုင်းေကျာ်ြပည်ေကျာ် ြဖစ်ရိုးမရှိပါဘူး။ ြပည်သူေတွရဲ့ နားမျက်စိက အားြကီးပါးတာကိုး။ အနုပညာဝမ်းစာြပည့်မှ တန်းတူပညာသည်ေတွထဲမှာေတာင် ထူးထူးြခားြခား ချွန်ထွက်ေနမှ ပုလဲအေရာင်မမှိန်ြဖစ်ြကရတာပါ။ ဒီပညာေတွကို သူတို့ကိုယ်တိုင်ကလည်း ငယ်ငယ်ေလးကတည်းက ဆရာေကာင်းသမားေကာင်းများထံမှာ ထံနီးလုပ်ေကျွးရင်း သင်တန်တာသင် အတူခိုးတန်တာခိုး ဆံုးမသမျှနာခံလို့ ဆည်းပူးထားခဲ့ရပါသတဲ့။ သူတို့ကိုယ်တိုင် ဆရာေနရာ ေရာက်လာြပန်ေတာ့လည်း သစ်တစ်ပင်ေကာင်း ငှက်တစ်ေသာင်းနားနိုင်သလို အနုပညာအေမွေတွ လက်ဆင့်ကမ်းေပးြကတာပါပဲ။ ေဒါ်ေငွြမိုင်လက်က ေရွှမန်းတင်ေမာင်ထွက်ခဲ့သလို ေမလှြမိုင်ဆီမှာလည်း ေဒါ်မာမာေအးထွက်လာခဲ့တာေပါ့။ ဆရာ့ထက်တပည့် လက်ေစာင်းထက်တယ်လို့ မေြပာနိုင်ရင်ေတာင် ဆရာေကာင်းတပည့် ပန်းေကာင်းပန်ခဲ့ြကတာကေတာ့ မြငင်းနိုင်ပါဘူး။ ဆရာေရာ တပည့်ပါ ဂုဏ်ယူစရာေကာင်းလိုက်ပါဘိ။
နယ်ပယ်အသီးသီးမှာ ပညာအရာ တဘက်ကမ်းခတ်ေနတဲ့ ဆရာြကီး ဆရာမြကီးများကို အဲဒိအစဉ်အလာကေလး ဘယ်ေလာက် ချစ်စရာေကာင်းသလဲဆိုတာ သတိြပုမိေစချင်လိုက်တာေနာ်။ တဘက်ကမ်းသွားြပိး ကိုယ်တိုင် ေရခပ်ေနရလို့ ဟင်းစားသာေပးလိုက် ကွန်ချက်မြပနဲ့လို့ အယူအဆေတွ ေြပာင်းသွားတာ ဝမ်းနည်းစရာြကီးပါ။ သူတို့ဘက်ကြကည့်ေတာ့လည်း အိုစာမင်းစာမှ ရှာမထားရင် တပည့်ေတွဆိုတာ ဆရာေသာဘာေသာ စားစရာချန်တာမဟုတ်ဘူးလို့ ေတွးတာလည်း မမှားဘူးေလ။ ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းေတွကို တစတစ အေလးေပးတာ လွန်ကဲလာလို့ ဒီလိုြဖစ်လာရတယ်လို့ ြမင်ပါတယ်။ ပင်စင်ယူရင် အိမ် ြခံ ေြမ ကား ေရွှ ေငွ လံုေလာက်ေအာင် စုမိေကာင်း စုမိမှာပါ။ ေလးစားလိုက်နာ တန်ဖိုးထားမည့် တပည့်တပန်း ေနာက်လိုက်သားေြမး ကျန်နိုင်ပါ့မလား။ ရာထူးလက်ရှိမဟုတ်ေတာ့ရင် လမ်းမှာေတွ့တာေတာင် အေခါ်အေြပာလုပ်ရမှာ ဝန်ေလးတတ်တဲ့ ေခတ်ြကပ်ြကိးထဲမှာ အားကိုးယံုြကည်ေလာက်တဲ့ ဆရာစစ် တပည့်စစ်ဆိုတာေတွ ရှိမှ ရှိပါဦးမလားေတာင် မေြပာတတ်ေတာ့ပါဘူး။ အေတွ့ရများတာေတွကေတာ့ အာစိ အာစိ လို့ ေလးဘက်ကုန်းမတတ် ေအာက်ကျို့ေပါင်းြပီး နံမည် အရှိန်အဝါ အခွင့်အေရးေတွကို ရသေလာက် အသံုးချ ေရာင်းစား၊ ြပဿနာြဖစ်ေတာ့ ေခါင်းစဉ်တပ်မယ့် ဆရာကို ပညာြပန်ေပးတဲ့ တပည့်မျိုးေတွရယ်။ တပည့်လိမ္မာ ဆရာအာပတ်လွတ်ေအာင် ခွင်ေတွ လမ်းေြကာင်းေတွ စားေပါက်ေတွ ညှိေပးမယ့် လက်သပ်ေမွး ေဝစားမျှစား တပည့်မျိုးေတွရယ်။ ေသာက်ကျိုးနည်းကို တိုးတက်ထွန်းကားဦးမယ့် ေလာကြကီးပါဗျာ။ ရှိသမျှ ြမိုင်ေတွကုန်ေအာင် မေြပာပါရေစနဲ့ ေမာလှေချရဲ့။ ေတာ်ဦးစို့။
အများနဲ့အကုန်ဆိုင်… ြမိုင်ဆိုလျှင်ြဖင့် အင်မတန်ေကာင်း..။ ြမေြခကျင်းေငွြမိုင် ဆိုရင်ြဖင့် အင်မတန့် အင်မတန် ေကာင်း..။
(ြမိုင် အေြကာင်းကို အသီးသီးမှတ်စရာ၊ လှည့်လည်ြကံရှာ ြကည့်မိြပန်ရာ ဣတိတဿမာ ထို့ေြကာင့်..)၂
(အြကံထူးပါတဲ့ ဉာဏ်ထူးပါတဲ့ ကံထူးပါတဲ့ြမိုင်၊ ြကည်ြကည်လင်လင် ေအးေအးေဆးေဆး ြမိုင်)၂ (တန်ေဆာင်မုန်း တန်ေဆာင်တိုင် သူ့အိမ်ထဲလည်းြမိုင်၊ ကိုယ့်အိမ်ထဲလည်းြမိုင် အရပ်ချင်းညီညီြပိုင်၊ အရပ်ချင်းကြပိုင်၊ ပွားရာကမှနိုင်၊ များရာကမှနိုင် အရပ်ချင်းညီညီြပိုင််)၂ စိတ္တရဂီဝါ ရာဇာမင်းတို့ ဘာသာချင်းမို့ အချင်းချင်းေပျာ်တဲ့ြမိုင်၊ (အေြကာင်းယှဉ်ြပိုင် ၎င်း ခင်ြမိုင်)၂ (မင်းဝံေတာင်ေမာင်း ေြခာက်ေသာင်းေတာြမိုင်)၂၊ ြပုမူအင်အားေဇာပိုင် ပုထုဇဉ်များေတာြမိုင်၊ ရှိသမျှြမိုင်ေတွကုန်ေအာင် မေြပာပါရေစနဲ့ ေမာလှေချရဲ့၊ (တကယ့်ကိုထူးတဲ့ မြမိုင် စန္ဒကူးနံ့သာေမွှးတဲ့ြမိုင်)၂၊ (စားေတာ့လည်းြမိုင် သွားေတာ့လည်းြမိုင်၊)၂ မြမိုင်၊ မြမိုင်၊ မဟာြမိုင်ြကီးမှာ တစ်ေယာက်တည်း ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်။
(ြမိုင်ဆိုလျှင် ဆိုင်သလိုစကားေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွားဘူး တရားနဲ့ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်၊ မြမိုင်၊ မြမိုင်) ၄
(ေစာင်းနဲ့လည်းြမိုင် အကဲပိုင် တေယာနဲ့လည်းြမိုင် အကဲပိုင်)၂ ပန်းြမိုင်လယ် စပါယ်ရှယ်သီချင်းကို ရိုးတိုးရွတ ခနခန ဆိုတဲ့ြမိုင်၊ အသံုးကျတဲ့ အကိုတို့ြမိုင်၊ မမုန်းြကနဲ့ အကိုတို့ြမိုင်၊ ြမိုင်ြကီးေတာမှာ တစ်ေယာက်တည်းေပျာ်တဲ့ြမိုင်။
ြမိုင်..ြမိုင်..ြမိုင်.. ကျွန်မ၊ စတိုင်..စတိုင်..စတိုင်..ကျကျနန၊ ဂဃနဏ စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင်၊ ရဂံုတွင် ြမိုင်ေတွက ေပါလှချည်ရဲ့.. ။ ြမိုင်ေတွစံုေအာင်ေလ ကျွန်မ ဂုဏ်တင်လို့လည်း မြကွားတတ်ပါဘူး..။ သနားစရာမြမိုင်....၊ ချစ်စရာမြမိုင်၊ အဆံုးအပိုင်ရနိုင် ... မမုန်းနိုင်မြမိုင်၊ ကာလတီးလံုး ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်၊ နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင် ထွင်တဲ့ ြမိုင်၊
ေမလှြမိုင် ကေတာ့ စစ်ြပီးေခတ် ြမန်မာ့အသံ မှာ ထိပ်ထိပ်ြကဲပညာရှင်ြကီးပါပဲ။ သူ့အသံက ပီလည်းပီ၊ ြမည်လည်းြမည်၊ ြကည်လည်းြကည်တဲ့ ပါရမီရှင်ြကီးပါ။ သီချင်းစာသားကို တစ်လံုးချင်း ရှင်းရှင်းလင်းလင်း၊ ဌာန်ကရိုဏ်းကျကျ ဆိုထားပါတယ်။ စာေဘာင်ပဲ့ေအာင်ဆိုတယ်လို့ ေခါ်ပါတယ်။ ဥမမာအားြဖင့် ဒေဇာင်မုန်း ဒေဇာင်ဒိုင် ဆိုတဲ့ အသံထွက်မျိုးပါ။ ဒါေတာင်မှ နှစ်ေတွြကာလာတဲ့အခါ စာသားေတွကို နားြကားနဲ့ ထင်သလိုြပင်ဆိုြကရင်း “ြမိုင်ဆိုရင် ဆိုင်သလို စကားေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွားဘူး တရားနဲ့ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်..မြမိုင်၊ မြမိုင်..” ကို တချို့ကဆိုြကရာမှာ ”ြမိုင်ဆိုရင် စိုင် ဂဠုန် နဂါးေရာ ြမိုင်ဗိုလ်မထားဘူး အများကတင်တဲ့ြမိုင်..” လို့ ဆိုြကတာ ေတာ်ေတာ်ြကားမိပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ်တြခားစီပါ။
ဒီသီချင်းမှာ ေသေသချာချာ နားစိုက်ေထာင်ေစချင်တာကေတာ့ အဆိုေတာ်က ဆိုင်းအတီးကို ထိပ်ကေဆာင်ြပိးဆိုသွားလိုက်၊ အသံကေလးေတွေပးြပိး ေခါ်သွားလိုက်၊ ဆိုင်းေနာက်ကေန အမီလိုက်ြပိး လှိမ့်ချလိုက်နဲ့ နိုင်ေအာင်ဆိုသွားတဲ့ ပညာစွမ်းကို အကဲခပ်ေစချင်ပါတယ်။ သူဆိုလို့ ဒီေလာက်ေတာင် ေကာင်းတဲ့သီချင်းကို ပညာနုတဲ့သူေတွ စာသားကျက်ြပီး လိုက်ဆိုတဲ့အခါ ဘယ်ေလာက် အိုးနင်းခွက်နင်း ြဖစ်သလဲဆိုတာ ဆိုကေရးတီးြပိုင်ပွဲေတွမှာ ဒီသိချင်းမဲကျတဲ့အခါ သိခဲ့ြကရပါတယ်။ သီချင်းစထွက်လိုက်တဲ့ `အများနဲ့ အကုန်ဆိုင့်….င့်´ဆိုတဲ့ အသံတည်ပံုကေလးနဲ့တင် အဆိုေတာ်ရဲ့ ဝမ်းစာကို သိဖို့လံုေလာက်ပါတယ်။ မယံုရင် လိုက်ဆိုြကည့်လိုက်ပါလား။ `ြမိုင် ြမိုင် ြမိုင် ကျွန်မ .. စတိုင် စတိုင် စတိုင် ကျကျနန ဂဃနဏ ခံုခံုမင်မင် စံုစံုလင်လင်´ ဆိုတဲ့ေနရာကျေတာ့ ဘရိတ်နဲ့ ဆိုတယ်လို့ ေခါ်ပါတယ်။ ကိုယ့်စည်း ကိုယ့်ဝါးနဲ့ တိုင်ပင်ကိုက်ေအာင် ဆိုတာကိုမှ ဆိုင်းက ေနာက်ကလိုက်လာရတာပါ။ အဆိုဘက်က အဆိုပညာကုန်ြပသလို အတီးဘက်ကလည်း အရသာရှိရှိ လက်စွမ်းြပြပီး စိမ်တီးထားပါတယ်။ ဆိုင်းနားေထာင်တဲ့အရသာ ဘယ်လိုရှိတယ်ဆိုတာလည်း မမိလိုက်တဲ့သူေတွ သိေစချင်ပါတယ်။ ေြကးသံ ပတ်သံ စည်းသံ ဝါးသံကေလးေတွကို ဂရုတစိုက်နားေထာင်မိရင် ပို အရသာရှိပါလိမ့်မယ်။ က ရင်လည်း ကလို့ အင်မတန်ေကာင်းတဲ့ သီချင်းကိုး။ ေတာ်ရံုတန်ရံုမင်းသမီးများေတာင် အဲသလို ပစ်ခတ်မဆိုနိုင်၊ သိုင်းဝိုင်းမကနိုင်လို့ ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနတဲ့သီချင်းကေလးပါ။
ေဒါ်ေငွြမိုင်တို့ေခတ် ေမလှြမိုင်တို့ေခတ်က အနုပညာရှင်ြကီးေတွဟာ အသံေကာင်းရံု ရုပ်ေချာရံု၊ စန်းေကာင်းရံုသက်သက်နဲ့ တိုင်းေကျာ်ြပည်ေကျာ် ြဖစ်ရိုးမရှိပါဘူး။ ြပည်သူေတွရဲ့ နားမျက်စိက အားြကီးပါးတာကိုး။ အနုပညာဝမ်းစာြပည့်မှ တန်းတူပညာသည်ေတွထဲမှာေတာင် ထူးထူးြခားြခား ချွန်ထွက်ေနမှ ပုလဲအေရာင်မမှိန်ြဖစ်ြကရတာပါ။ ဒီပညာေတွကို သူတို့ကိုယ်တိုင်ကလည်း ငယ်ငယ်ေလးကတည်းက ဆရာေကာင်းသမားေကာင်းများထံမှာ ထံနီးလုပ်ေကျွးရင်း သင်တန်တာသင် အတူခိုးတန်တာခိုး ဆံုးမသမျှနာခံလို့ ဆည်းပူးထားခဲ့ရပါသတဲ့။ သူတို့ကိုယ်တိုင် ဆရာေနရာ ေရာက်လာြပန်ေတာ့လည်း သစ်တစ်ပင်ေကာင်း ငှက်တစ်ေသာင်းနားနိုင်သလို အနုပညာအေမွေတွ လက်ဆင့်ကမ်းေပးြကတာပါပဲ။ ေဒါ်ေငွြမိုင်လက်က ေရွှမန်းတင်ေမာင်ထွက်ခဲ့သလို ေမလှြမိုင်ဆီမှာလည်း ေဒါ်မာမာေအးထွက်လာခဲ့တာေပါ့။ ဆရာ့ထက်တပည့် လက်ေစာင်းထက်တယ်လို့ မေြပာနိုင်ရင်ေတာင် ဆရာေကာင်းတပည့် ပန်းေကာင်းပန်ခဲ့ြကတာကေတာ့ မြငင်းနိုင်ပါဘူး။ ဆရာေရာ တပည့်ပါ ဂုဏ်ယူစရာေကာင်းလိုက်ပါဘိ။
နယ်ပယ်အသီးသီးမှာ ပညာအရာ တဘက်ကမ်းခတ်ေနတဲ့ ဆရာြကီး ဆရာမြကီးများကို အဲဒိအစဉ်အလာကေလး ဘယ်ေလာက် ချစ်စရာေကာင်းသလဲဆိုတာ သတိြပုမိေစချင်လိုက်တာေနာ်။ တဘက်ကမ်းသွားြပိး ကိုယ်တိုင် ေရခပ်ေနရလို့ ဟင်းစားသာေပးလိုက် ကွန်ချက်မြပနဲ့လို့ အယူအဆေတွ ေြပာင်းသွားတာ ဝမ်းနည်းစရာြကီးပါ။ သူတို့ဘက်ကြကည့်ေတာ့လည်း အိုစာမင်းစာမှ ရှာမထားရင် တပည့်ေတွဆိုတာ ဆရာေသာဘာေသာ စားစရာချန်တာမဟုတ်ဘူးလို့ ေတွးတာလည်း မမှားဘူးေလ။ ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းေတွကို တစတစ အေလးေပးတာ လွန်ကဲလာလို့ ဒီလိုြဖစ်လာရတယ်လို့ ြမင်ပါတယ်။ ပင်စင်ယူရင် အိမ် ြခံ ေြမ ကား ေရွှ ေငွ လံုေလာက်ေအာင် စုမိေကာင်း စုမိမှာပါ။ ေလးစားလိုက်နာ တန်ဖိုးထားမည့် တပည့်တပန်း ေနာက်လိုက်သားေြမး ကျန်နိုင်ပါ့မလား။ ရာထူးလက်ရှိမဟုတ်ေတာ့ရင် လမ်းမှာေတွ့တာေတာင် အေခါ်အေြပာလုပ်ရမှာ ဝန်ေလးတတ်တဲ့ ေခတ်ြကပ်ြကိးထဲမှာ အားကိုးယံုြကည်ေလာက်တဲ့ ဆရာစစ် တပည့်စစ်ဆိုတာေတွ ရှိမှ ရှိပါဦးမလားေတာင် မေြပာတတ်ေတာ့ပါဘူး။ အေတွ့ရများတာေတွကေတာ့ အာစိ အာစိ လို့ ေလးဘက်ကုန်းမတတ် ေအာက်ကျို့ေပါင်းြပီး နံမည် အရှိန်အဝါ အခွင့်အေရးေတွကို ရသေလာက် အသံုးချ ေရာင်းစား၊ ြပဿနာြဖစ်ေတာ့ ေခါင်းစဉ်တပ်မယ့် ဆရာကို ပညာြပန်ေပးတဲ့ တပည့်မျိုးေတွရယ်။ တပည့်လိမ္မာ ဆရာအာပတ်လွတ်ေအာင် ခွင်ေတွ လမ်းေြကာင်းေတွ စားေပါက်ေတွ ညှိေပးမယ့် လက်သပ်ေမွး ေဝစားမျှစား တပည့်မျိုးေတွရယ်။ ေသာက်ကျိုးနည်းကို တိုးတက်ထွန်းကားဦးမယ့် ေလာကြကီးပါဗျာ။ ရှိသမျှ ြမိုင်ေတွကုန်ေအာင် မေြပာပါရေစနဲ့ ေမာလှေချရဲ့။ ေတာ်ဦးစို့။
အများနဲ့အကုန်ဆိုင်… ြမိုင်ဆိုလျှင်ြဖင့် အင်မတန်ေကာင်း..။ ြမေြခကျင်းေငွြမိုင် ဆိုရင်ြဖင့် အင်မတန့် အင်မတန် ေကာင်း..။
(ြမိုင် အေြကာင်းကို အသီးသီးမှတ်စရာ၊ လှည့်လည်ြကံရှာ ြကည့်မိြပန်ရာ ဣတိတဿမာ ထို့ေြကာင့်..)၂
(အြကံထူးပါတဲ့ ဉာဏ်ထူးပါတဲ့ ကံထူးပါတဲ့ြမိုင်၊ ြကည်ြကည်လင်လင် ေအးေအးေဆးေဆး ြမိုင်)၂ (တန်ေဆာင်မုန်း တန်ေဆာင်တိုင် သူ့အိမ်ထဲလည်းြမိုင်၊ ကိုယ့်အိမ်ထဲလည်းြမိုင် အရပ်ချင်းညီညီြပိုင်၊ အရပ်ချင်းကြပိုင်၊ ပွားရာကမှနိုင်၊ များရာကမှနိုင် အရပ်ချင်းညီညီြပိုင််)၂ စိတ္တရဂီဝါ ရာဇာမင်းတို့ ဘာသာချင်းမို့ အချင်းချင်းေပျာ်တဲ့ြမိုင်၊ (အေြကာင်းယှဉ်ြပိုင် ၎င်း ခင်ြမိုင်)၂ (မင်းဝံေတာင်ေမာင်း ေြခာက်ေသာင်းေတာြမိုင်)၂၊ ြပုမူအင်အားေဇာပိုင် ပုထုဇဉ်များေတာြမိုင်၊ ရှိသမျှြမိုင်ေတွကုန်ေအာင် မေြပာပါရေစနဲ့ ေမာလှေချရဲ့၊ (တကယ့်ကိုထူးတဲ့ မြမိုင် စန္ဒကူးနံ့သာေမွှးတဲ့ြမိုင်)၂၊ (စားေတာ့လည်းြမိုင် သွားေတာ့လည်းြမိုင်၊)၂ မြမိုင်၊ မြမိုင်၊ မဟာြမိုင်ြကီးမှာ တစ်ေယာက်တည်း ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်။
(ြမိုင်ဆိုလျှင် ဆိုင်သလိုစကားေနာ် ြမိုင်အပိုမြကွားဘူး တရားနဲ့ေပျာ်တဲ့ ြမိုင်၊ မြမိုင်၊ မြမိုင်) ၄
(ေစာင်းနဲ့လည်းြမိုင် အကဲပိုင် တေယာနဲ့လည်းြမိုင် အကဲပိုင်)၂ ပန်းြမိုင်လယ် စပါယ်ရှယ်သီချင်းကို ရိုးတိုးရွတ ခနခန ဆိုတဲ့ြမိုင်၊ အသံုးကျတဲ့ အကိုတို့ြမိုင်၊ မမုန်းြကနဲ့ အကိုတို့ြမိုင်၊ ြမိုင်ြကီးေတာမှာ တစ်ေယာက်တည်းေပျာ်တဲ့ြမိုင်။
ြမိုင်..ြမိုင်..ြမိုင်.. ကျွန်မ၊ စတိုင်..စတိုင်..စတိုင်..ကျကျနန၊ ဂဃနဏ စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင်၊ ရဂံုတွင် ြမိုင်ေတွက ေပါလှချည်ရဲ့.. ။ ြမိုင်ေတွစံုေအာင်ေလ ကျွန်မ ဂုဏ်တင်လို့လည်း မြကွားတတ်ပါဘူး..။ သနားစရာမြမိုင်....၊ ချစ်စရာမြမိုင်၊ အဆံုးအပိုင်ရနိုင် ... မမုန်းနိုင်မြမိုင်၊ ကာလတီးလံုး ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်၊ နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင် ထွင်တဲ့ ြမိုင်၊
0 comments:
Post a Comment