• “သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​ နဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ / ​​ေစာင်း​​​ေမာင်​​ေနဝါ၊​ ခင်ြဖူြကည်”

    ဝီလျံရှိတ်စပီး​​ယား​​ ရဲ့​​ ရိုမီယို နဲ့​​ ဂျူး​​လိယက် ဇာတ်လမ်း​​မျိုး​​ဟာ ြမန်မာမှာလည်း​​ ရှိခဲ့​​ပါတယ်။ သန်လျင်ဘက်ကို​​ေရာက်​​ေလတိုင်း​​ လွမ်း​​​ေစတီ​​ေလး​​ကိုြမင်ရင် ဟိုး​​အရင်က သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​မင်း​​သမီး​​​ေလး​​ သူ့​​​ေမာင်​​ေတာ်ကို လာ​​ေမျှာ်တဲ့​​ ​​ေနရာလို့​​ ​​ေြပာြကစြမဲပါ။ အဲဒီကြကည့​်​ရင် တိဂံုဆံ​​ေတာ်ရှင်ြကီး​​ကိုလည်း​​ အထင်း​​သား​​ ဖူး​​နိုင်တာကိုး​​။ ရန်ကုန်ြမို့​​ဝန်း​​ကျင်က ငမိုး​​ရိပ်​​ေချာင်း​​တို့​​ သန်လျက်စွန်း​​တို့​​ဆိုတာကလည်း​​ ဒါဟာ ဒဏ္ဍာရီသက်သက်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ခဲ့​​ဘူး​​ လို့​​ သက်​​ေသထူ​​ေနသလိုပါပဲ။
    အဲဒီဇာတ်လမ်း​​​ေလး​​ကို ဂရိတ်ဦး​​ဖိုး​​စိန်ြကီး​​ ကတဲ့​​အခါ ကိုယ်လံုး​​​ေပါ်မှန်ြကီး​​​ေရှ့​​မှာ ပုဆိုး​​​ေတွ တထည်ြပီး​​တထည်လဲရင်း​​ ရည်း​​စား​​ဆီသွား​​ဖို့​​ အလှတြပင်ြပင်လုပ််​​ေနတဲ့​​ ဖိုး​​စိန်ြကီး​​ကို ပရိသတ်က တယ်ပွဲကျဆိုပဲ။ ချစ်သူ သမီး​​ရည်း​​စား​​ဆိုတာ ဘယ်​​ေခတ်မှာမဆို ဇာတ်လမ်း​​အထွဋ်အထိပ်မှာ ရှိခဲ့​​တာချည့​်​ပဲ​​ေလ။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ြမန်မာမှန်ရင် သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​ နဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ ဆိုတာ မြကား​​ဖူး​​တဲ့​​သူ မရှိသ​​ေလာက်ပဲ​​ေလ။ ခု ဟယ်ရီ​​ေပါ်တာ တို့​​ရဲ့​​ အာဗာတာ​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ သား​​ငယ် သမီး​​ငယ်​​ေတွ က တွိုင်း​​လိုက်ဆာဂါ​​ေလာက် မရင်း​​နှီး​​​ေတာ့​​မှာစိုး​​လို့​​ အစြပန်​​ေဖာ်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်​​ေနာ်။
    ​​ေစာင်း​​​ေမာင်​​ေနဝါ နဲ့​​ ခင်ြဖူြကည် တို့​​က ြပန်ဆိုထား​​ပါတယ်။ ြမန်မာ့​​ရုပ်သံမှာ သီချင်း​​​ေကာင်း​​​ေလး​​​ေတွကို ဆိုခဲ့​​ တီး​​ခဲ့​​ြကတဲ့​​ ဝါသနာတူ ဇနီး​​​ေမာင်နှံပါ။ ြမန်မာ့​​​ေစာင်း​​သံ ဘယ်​​ေလာက်သာယာတယ် ဆိုတာကိုလည်း​​ အရသာခံ နား​​ဆင်​​ေစလိုပါတယ်။
    ြမစ်ကူး​​​ေချာင်း​​ြခား​​ကလာရှာတဲ့​​ ချစ်သူမင်း​​သား​​​ေလး​​က ြပန်ခါနီး​​မှာ ခွဲလည်း​​မခွဲချင်​​ေသး​​၊​ အြပန်​​ေနာက်ကျရင် အန္တရာယ်​​ေတွ့​​မှာလည်း​​ စိုး​​ရိမ်​​ေနရှာတဲ့​​မင်း​​သမီး​​​ေလး​​ကို အား​​​ေပး​​နှုတ်ဆက်ရင်း​​ မနက်ြဖန်ခါ ဆက်ဆက် လာပါမယ် လို့​​ ​​ေြပာသွား​​ရှာ​​ေတာ့​​ ဘယ်သူမ​​ေမျှာ်ပဲရှိပါ့​​မလဲ။ သစ္စာထား​​ နှစ်ပါး​​သွား​​ခန်း​​ကတည်း​​က ​​ေနာင် လွမ်း​​ခန်း​​​ေရာက်ရင် ပရိသတ်ကို နင့​်​သွား​​​ေအာင် အိုင်က​​ေလး​​ ကျင်း​​က​​ေလး​​ယက်ြပီး​​ ပျိုး​​ထား​​တဲ့​​ ြမန်မာ့​​ဇာတ်သဘင်ပညာကို အကဲခတ်နိုင်ပါတယ်။
    ချစ်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ြကိုက်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ဆိုတဲ့​​ အပိုဒ်က​​ေလး​​က စိန်ပါတီဆိုတဲ့​​ ကထိန်သကင်္န်း​​ သီချင်း​​ပုဒ်က​​ေလး​​နဲ့​​ အသံတူတူပါပဲ။ ​​ေရှး​​ကစာဆိုများ​​ဟာ တ​​ေယာက်နဲ့​​တ​​ေယာက်လည်း​​ အ​​ေြကာင်း​​သိ ရင်း​​နှီး​​ြကြပီး​​သား​​မို့​​ အကို​​ေရ ကျွန်​​ေတာ် ြကိုက်လို့​​ဗျာ ဆို ​​ေြပလည်သွား​​တာချည့​်​ပါပဲ။ လက်ရည်တြပင်တည်း​​ ​​ေရှး​​က​​ေတာ့​​ ပိုချစ်ြကတယ် ဆိုတာ အမှန်ပါ။
    သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​ နင်း​​နန္ဒာဇာတ်လမ်း​​က​​ေလး​​ရယ်၊​ မယ်လမုဘုရား​​ ​​ေရွှတိဂံုသမိုင်း​​၊​ ငမိုး​​ရိပ်​​ေချာင်း​​ အစရှိတာ​​ေတွဟာ သက်ြကီး​​စကား​​ သက်ငယ်ြကား​​ခဲ့​​ရတဲ့​​ ရန်ကုန်ပတ်ဝန်း​​ကျင်က ပါး​​စပ်ရာဇဝင်က​​ေလး​​​ေတွပါ။ အခု​​ေတာ့​​ ကိုယ်က လူြကီး​​​ေနရာ​​ေရာက်လာြပီဆို​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်လူ​​ေတွ ြကား​​ဖူး​​တယ်ရှိ​​ေအာင် ဧဝံ​​ေမသုတံ လုပ်ရ​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​​ေလ။ နို့​​မဟုတ်ရင် ဘာြပည်မှာ ဘာမင်း​​ြကီး​​က ဘာသီး​​ြကီး​​ ဘာြမစ်ထဲ​​ေမျာလာတာ ဆယ်ြပီး​​ ဘာဆိုလား​​လုပ်လိုက်တာ ဘာ​​ေတွြဖစ်ကုန်မှန်း​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ လို့​​ ဘာပံုြပင်​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေနြကရမှာစိုး​​လို့​​ပါ။
    ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီ​​ေတာ်ြမတ်ြကီး​​ကို ​​ေဂါတမြမတ်စွာဘုရား​​ရှင်ရဲ့​​ ဆံ​​ေတာ်​​ေတွကို ဌာပနာထား​​တယ် ဆိုတာရယ်။ အဲဒီဆံ​​ေတာ်​​ေတွကို တဖုဿ နဲ့​​ ဘလ္လိက ကုန်သည်ညီ​​ေနာင်က ပထမဦး​​ဆံုး​​ ဥပဿကာအြဖစ်နဲ့​​ မဇ္ဈိမ​​ေဒသက​​ေန ရယူလာခဲ့​​တယ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဗုဒ္ဓဝင်ထဲမှာပါလို့​​ ြငင်း​​စရာမရှိပါဘူး​​။ အဲဒီဆံ​​ေတာ်​​ေတွကို ​​ေစတီအြဖစ် တည်ထား​​ကိုး​​ကွယ်မယ့​်​ ဥက္ကလာပမင်း​​ြကီး​​ရဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ မယံုရင် ပံုြပင်လို့​​သာ မှတ်လိုက်ပါကွယ်။ ဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ ပွင့​်​​ေတာ်မူြပီး​​ကုန်​​ေသာ ဘုရား​​ရှင်​​ေလး​​ဆူတို့​​ရဲ့​​ အ​​ေမွအနှစ်​​ေတွကို ပရိ​​ေဘာဂ​​ေစတီအြဖစ် တည်ထား​​ကိုး​​ကွယ်ရမယ့​်​ ဘုရား​​တကာ အ​​ေလာင်း​​အလျာြကီး​​ဆို​​ေတာ့​​ သူလိုငါလို ဘယ်ဟုတ်ပါ့​​မလဲကွယ်။ သိြကား​​မင်း​​ြကီး​​ကိုယ်တိုင်က ကံထရိုက်​​ေပး​​ဖို့​​ လူ့​​ြပည်ဆင်း​​ရှာတဲ့​​အခါမှာ သင့​်​​ေတာ်ရာ တစ်​​ေယာက်မှ မ​​ေတွ့​​ဘူး​​တဲ့​​။ ဒီလို ပ​​ေရာဂျက်ြကီး​​ြကီး​​မား​​မား​​ဆိုတာ ​​ေသွး​​မ​​ေတာ် သား​​မစပ်​​ေတွကို ချ​​ေပး​​လို့​​ စိတ်မချရဘူး​​မဟုတ်လား​​။ သိသား​​နဲ့​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဥစ္စာရင်လို ဥစ္စာရင်ခဲဆိုသလို သူကိုယ်တိုင် ြကိုး​​စား​​မှ ြဖစ်မယ့​်​ကိစ္စဆို​​ေတာ့​​ သူကိုယ်တိုင် လူ​​ေယာင်ဖန်ဆင်း​​လို့​​ လူ့​​ြပည်ကို သာသနာြပုဖို့​​လာခဲ့​​ပါသတဲ့​​။ ဘယ်ကိုလာသလဲဆို​​ေတာ့​​ မယ်လမုက​​ေလး​​ဆီကို​​ေပါ့​​ကွယ်။ မယ်လမုမင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သိြကတဲ့​​အတိုင်း​​ လမုသီး​​ြကီး​​က​​ေမွး​​တဲ့​​ သ​​ေန္ဒသူက​​ေလး​​ကို ဘရ​​ေသ့​​ြကီး​​က အဓိဌာန် လက်ညှိုး​​ နို့​​ချိုတိုက်​​ေကျွး​​ြပီး​​ ​​ေမွး​​ထား​​သူက​​ေလး​​ပါတဲ့​​။ ဒါက​​ေတာ့​​ အုန်း​​ကျွန်း​​လုပ်တာ လွန်သွား​​သလား​​မသိပါဘူး​​။ တကယ်​​ေတာ့​​ သ​​ေန္ဒသူဆိုတာ နို့​​တိုက်စရာမှ မလိုတာ။ ဥပပါတ်သ​​ေန္ဒနဲ့​​​ေမွး​​ရင် ၁၆နှစ်အရွယ် တန်း​​​ေရာက်တယ်လို့​​ သူတို့​​ပဲ ​​ေြပာြကတာ​​ေလ။ သိြကား​​မင်း​​ြကီး​​က​​ေတာ့​​ အဲဒီမယ်လမုက​​ေလး​​ကို သိြကား​​​ေြခာက်ရွာက ကိုမာဃ လို့​​ ​​ေြပာြပီး​​ လူပျိုလှည့​်​ဖို့​​ရာပါတဲ့​​။ (တို့​​လည်း​​ပဲ သူ့​​လို​​ေတာ့​​ သာသနာြပူလိုက်ချင်သား​​ကွယ်)
    သို့​​​ေသာ်လည်း​​ လူ့​​ြပည်မှာ ဗီဇာကုန်သွား​​တဲ့​​အခါ ထပ်တိုး​​မ​​ေပး​​လို့​​ နတ်ြပည်ြပန်သွား​​​ေတာ့​​ မယ်လမုက​​ေလး​​ခမျာ လွမ်း​​ဖျား​​လွမ်း​​နာများ​​ကျရှာသတဲ့​​။ ဒီအခါမှာ ကိုကိုမာဃက မာတလိတို့​​ ဝိသြကံုတို့​​ကို မယ်လမုက​​ေလး​​ အလွမ်း​​​ေြပ​​ေစဖို့​​ သိြကား​​​ေရစင်ကို ဝါး​​ကျည်​​ေတာက်နဲ့​​ အပို့​​လွှတ်​​ေတာ့​​ နတ်သား​​က​​ေလး​​​ေတွက ​​ေကျး​​​ေယာင်​​ေဆာင်လို့​​ သယ်ရတာ​​ေပါ့​​။ အြပင်မှာ ​​ေြခပုန်း​​ခုတ်ခဲ့​​တာကို ဒိလို အိမ်အပါသယ်လာလို့​​​ေတာ့​​ ဘယ်ရပါ့​​မလဲကွယ်။ အိမ်မှာတင် သုဇိတာ သုမာလာ သုနန္ဒာ သုမိတ္တာ သိြကား​​မိဖုရား​​​ေလး​​ပါး​​ ရှိနှင့​်​ြပီး​​ဟာ။ သူတို့​​က ​​ေကျး​​သား​​​ေလး​​​ေတွ ​​ေနာက်က​​ေန သိမ်း​​စွန်​​ေယာင်​​ေဆာင်ြပီး​​ လိုက်သုတ်​​ေတာ့​​ ဝါး​​ကျည်​​ေတာက်တစ်ခုက ငမိုး​​ရိပ်​​ေချာင်း​​ထဲကျြပိး​​ ငမိုး​​ရိပ် နတ်မိ​​ေကျာင်း​​ကို ​​ေမွး​​ပါသတဲ့​​။ ​​ေနာက်တစ်လံုး​​က ဟိမဝန္တာမှာကျလို့​​ ကျား​​ငစဉ်း​​လဲြကီး​​​ေမွး​​​ေရာတဲ့​​။ တစ်လံုး​​ကို ​​ေမဓါဝီသမင်မက​​ေသာက်လို့​​ ​​ေဘဒါရီ မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​ ​​ေမွး​​ြပန်​​ေရာ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​တစ်လံုး​​ကျမျ မယ်လမုက​​ေလး​​ဆီ​​ေရာက်​​ေတာ့​​ အလွမ်း​​​ေတွ ​​ေြပြပီး​​ သား​​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​ ​​ေမွး​​ပါ​​ေလ​​ေရာတဲ့​​။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ အတိတ်ဝဋ်​​ေြကွး​​​ေြကာင့​်​လား​​ ​​ေဖ​​ေဖကို​​ေပွလီ​​ေြကာင့​်​လား​​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ က​​ေလး​​ခမျာ ​​ေမွး​​ကတည်း​​က တကိုယ်လံုး​​ ကုဋ္ဌနူနာ​​ေတွ ပါလာသတဲ့​​။ ဆရာ​​ေပါင်း​​စံု​​ေန​​ေအာင်ကုတာ​​ေတာင် မ​​ေပျာက်တဲ့​​အဆံုး​​ ဘရ​​ေသ့​​ြကီး​​က `ညည်း​​က​​ေလး​​ဟာြဖင့​်​ သိြကား​​မင်း​​ဆင်း​​ကုရင်​​ေတာင် ​​ေပျာက်မှာမဟုတ်´ လို့​​ ဆိုသတဲ့​​။ ဒါမျိုး​​​ေတာ့​​ ဘယ် အ​​ေြပာခံပါ့​​မလဲကွယ်။ သိြကား​​မင်း​​ြကိး​​ကိုယ်တိုင် ​​ေဆး​​ဆရာ​​ေယာင်ဖန်ဆင်း​​လို့​​ လာကုပါ​​ေလ​​ေရာ။ က​​ေလး​​တစ်ကိုယ်လံုး​​ကို တက်နင်း​​လိုက်တဲ့​​အခါ ​​ေြခ​​ေထာက်ြကွလိုက်တာနဲ့​​ အနာ​​ေတွဟာ အလွှား​​လိုက် ကွာကျသွား​​တယ်ဆိုပဲ။ ငယ်ထိပ်က​​ေလး​​နား​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ က​​ေလး​​အ​​ေမက ထိခိုက်မိသွား​​မှာစိုး​​လို့​​ ` ဦး​​ခွံ​​ေလး​​​ေတာ့​​ လှပ်ပ ဆရာရယ်´ လို့​​ ​​ေြပာတာနဲ့​​ ငယ်ထိပ်က​​ေလး​​​ေတာ့​​ မနင်း​​ပဲ ချန်ထား​​လိုက်သတဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ အဲဒီဘုရင်ြကိး​​ ငယ်ထိပ်မှာ အနာမ​​ေပျာက်ဘူး​​တဲ့​​။ သူ့​​ကို ဦး​​ခွံလှပ်ပထား​​လို့​​ ဦး​​ခွံလှပ်ပမင်း​​သား​​လို့​​ ​​ေခါ်ရင်း​​ ကာလ​​ေရွှ့​​​ေလျာလာ​​ေတာ့​​ ဥက္ကလာပမင်း​​ြကီး​​ြဖစ်လာတယ်ဆိုပဲ။ သူအုပ်ချုပ်တဲ့​​တိုင်း​​ြပည်ကို ဥက္ကလာပတိုင်း​​လို့​​​ေခါ်ြပီး​​ (တိုင်း​​​ေဒသြကီး​​ လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေခါ်​​ေသး​​ဘူး​​​ေနာ်) ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ ဒဂံု၊​ အ​​ေလာင်း​​မင်း​​တရား​​ြကီး​​လက်ထက်​​ေရာက်ခါမှ ရန်ကုန်ရယ်လို့​​ ြဖစ်လာသတဲ့​​။
    ဥက္ကလာပမင်း​​ြကိး​​ဟာ ကုန်သည်ညီ​​ေနာင် မဇ္ဈိမအရပ်က​​ေန သ​​ေဘင်္ာြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ပင့​်​​ေဆာင်လာတဲ့​​ ဆံ​​ေတာ်ြမတ်​​ေတွကို ြကည်ညို​​ေတာ်မူလွန်း​​လို့​​ စစ်သည် ဗိုလ်​​ေြခတစ်​​ေထာင်နဲ့​​ ​​ေရထဲမှာ ရင်​​ေခါင်း​​ြမုတ်တဲ့​​အထိ ဆင်း​​ြပီး​​ ဆီး​​ြကိုဖူး​​​ေမျှာ်ပါသတဲ့​​။ အဲဒိ​​ေနရာမှာ ဆံ​​ေတာ်တစ်ဆူကို ဌာပနာြပီး​​ ဆံ​​ေတာ်ဦး​​​ေစတီတည်ခဲ့​​တာ အခု ဗိုလ်တ​​ေထာင်ဘုရား​​​ေပါ့​​ကွယ်။ အဲဒီ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ သိြကား​​မင်း​​ြကီး​​က ​​ေရှး​​ဘုရား​​ရှင်တို့​​ရဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေဝှး​​​ေတာ်၊​ ​​ေရစစ်​​ေတာ်၊​ ​​ေရသနုပ်​​ေတာ်တို့​​ တည်ရှိရာ သိဂင်္ုတ္တရကုန်း​​​ေြမမှာ ​​ေစတီတည်ရမယ်လို့​​ အထက်ကလာတဲ့​​ ညွှန်ြကား​​ချက်ရှိခဲ့​​​ေတာ့​​ အဲဒီကုန်း​​​ေြမြကိး​​ဟာ ဘယ်​​ေနရာမှာပါလိမ့​်​လို့​​ လိုက်ရှာြကသတဲ့​​။ ဘယ်သူ့​​မှ ​​ေမး​​မရ​​ေတာ့​​ ​​ေဒသခံနတ်မင်း​​ြကီး​​​ေတွထဲက အသက်အရှည်ဆံုး​​ စတုမဟာရာဇ်အနွယ် ရုက္ခစိုး​​နတ်မင်း​​ြကီ​​ေတွကို ပင့​်​ဖိတ်ြပီး​​​ေမး​​ြမန်း​​သတဲ့​​။ နတ်မင်း​​ဘိုး​​ဘိုး​​ြကိး​​တို့​​ကို အခု ရန်ကုန်ြမို့​​​ေတာ်ခန်း​​မ​​ေရှ့​​ကို​​ေခါ်ြပီး​​ အဲဒီအရပ်မှာ စု​​ေလလို့​​ လက်ညှိုး​​ြကိး​​ထိုး​​ြပိး​​ ညွှန်ြကား​​လိုက်တဲ့​​​ေနရာမှာ ​​ေစတီတစ်ဆူ တည်လိုက်တာက​​ေတာ့​​ ဆူး​​​ေလ​​ေစတီရယ်လို့​​ ြဖစ်လာသတဲ့​​။ ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေလး​​ကို မှန်ကန်စွာ​​ေြဖဆိုသွား​​နိုင်သူ ဝါသနာရှင် လူငယ်က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ကျိုက္ကဆံဘိုး​​ဘိုး​​ြကီး​​ပါတဲ့​​. သူက အသက်အြကီး​​ဆံုး​​ ဆိုပဲ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ သူ​​ေနတဲ့​​ နတ်ကွန်း​​​ေနရာမှာ ​​ေစတီတစ်ဆူတည်ရင်း​​က ကျိုက္ကဆံ​​ေစတီလို့​​ ြဖစ်လာြပန်​​ေရာ။ မယ်လမုဘုရား​​က​​ေတာ့​​ အဲဒီအချိန်တုန်း​​က မရှိခဲ့​​ပါဘူး​​။ လွတ်လပ်​​ေရး​​ရြပိး​​​ေနာက်ပိုင်း​​ ရန်ကုန်ြမို့​​ထဲက ကျူး​​​ေကျာ်ရပ်ကွက်​​ေတွကို ​​ေတာင်ဥက္ကလာပ ​​ေြမာက်ဥက္ကလာပ ြမို့​​သစ်​​ေတွတည်ြပီး​​ ြမို့​​ြပင်ကို ထုတ်တဲ့​​အခါ အခု​​ေြပာြပတဲ့​​ ပံုြပင်က​​ေလး​​က ​​ေခတ်စား​​လာြပီး​​ ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​တစ်ပါး​​က ရုပ်ထု​​ေတွ လှလှပပနဲ့​​သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​တဲ့​​ ​​ေစတီတစ်ဆူတည်ခဲ့​​​ေတာ့​​မှ ​​ေပါ်လာတာပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူ့​​​ေစတီပရဝဏ်ထဲက ရုပ်ထုက​​ေလး​​​ေတွက လှလည်း​​လှ စိတ်ဝင်စား​​ဖွယ် ပံုြပင်က​​ေလး​​နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ နယ်ကလာတဲ့​​ ဘုရား​​ဖူး​​​ေတွက မယ်လမုဘုရား​​ကိုမှ လိုက်မပို့​​ရင် မြပန်ဘူး​​ရယ်လို့​​ ရန်ကုန်​​ေန အိမ်ရှင်​​ေတွကို ပူဆာြကတာ​​ေပါ့​​။
    ဥက္ကလာပမင်း​​ြကီး​​ဆီမှာ သူ့​​အ​​ေဖ သိြကား​​မင်း​​ြကီး​​ ​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ ြကိမ်စြကာဆိုတာ ရှိသတဲ့​​။ ကုန်း​​​ေပါ်ကို ရိုက်လိုက်ရင် ကုန်း​​​ေနသတ္တဝါထဲက အြကီး​​ဆံုး​​၊​ ​​ေရ​​ေပါ်ကို ရိုက်လိုက်ရင် ​​ေရ​​ေနသတ္တဝါထဲက အြကီး​​ဆံုး​​က လာြပိး​​ ခစား​​လို့​​ အမှု​​ေတာ်ထမ်း​​ရသတဲ့​​။ ​​ေကာင်း​​လိုက်တဲ့​​ ​​ေပါ်တာြကိမ်လံုး​​​ေနာ်။ သူ့​​သား​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ဟိုး​​အစတုန်း​​က​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာမင်း​​သား​​​ေလး​​​ေပါ့​​ကွယ်။ ဇာတ်ရည်လည်လာြပီ​​ေပါ့​​။ ရန်ကုန်သား​​က​​ေလး​​နဲ့​​ တညင်သူက​​ေလး​​တို့​​ အ​​ေြကာင်း​​။ သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​မင်း​​သမီး​​က​​ေလး​​ဟာ သူ့​​မယ်​​ေတာ် ကံ​​ေတာ်ကုန်ြပီး​​ ဖုတ်ကျည်း​​သြဂင်္ိုလ်စဉ်မှာ ဝမ်း​​ဗိုက်ကို ထိုး​​ဝါး​​နဲ့​​ တွန်း​​ခိုက် ဖွား​​ြမင်လာလို့​​ `ရှင်​​ေတာ့​​လည်း​​ ရှင်လွန်း​​ ​​ေမွး​​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေမွး​​လွန်း​​ပါ​​ေပ့​​´ လို့​​ဆိုရင်း​​ ရှင်​​ေမွး​​လွန်း​​ လို့​​ ​​ေခါ်တာပါတဲ့​​။ မင်း​​​ေသွး​​အစစ်ြဖစ်လင့​်​ကစား​​ သုဿန်တစြပင်မှာ ဖွား​​သူမို့​​ မဂင်္လာမရှိ၊​ ဘုန်း​​ကံနိမ့​်​ပါး​​သူမို့​​ ခမည်း​​​ေတာ် အရင်း​​က​​ေတာင် နန်း​​​ေတာ်ထဲမ​​ေခါ်ပဲ သုဿန်ဝမှာ တပင်တိုင်ြမနန်း​​နဲ့​​ ထား​​ပါသတဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​လည်း​​ သူ့​​ကိုယ်သူ သိြကား​​သား​​က တြပား​​သား​​မှ မ​​ေလျှာ့​​တဲ့​​ ဥက္ကလာပမင်း​​ြကီး​​က ​​ေချွး​​မ​​ေတာ်ဖို့​​ ခါး​​ခါး​​သီး​​သီး​​ြဖစ်​​ေနတာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​သား​​​ေတာ် သန်လျှင်ဘက်ကမ်း​​မကူး​​ရ​​ေအာင် ရှိသမျှ ​​ေလှသ​​ေဘင်္ာ​​ေတွကို မင်း​​မိန့​်​နဲ့​​ ကာဖျူး​​ထုတ်ထား​​သတဲ့​​။ လူြကီး​​သား​​ဆိုတာ သူ့​​အ​​ေဖထုတ်တဲ့​​ အမိန့​်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဘယ်မှုလိမ့​်​မလဲကွယ်။ ြကိမ်စြကာြကိး​​နဲ့​​ ​​ေရ​​ေပါ်တချက်ရိုက်လိုက်ရင် ငမိုး​​ရိပ် စီး​​​ေတာ်မိ​​ေကျာင်း​​ြကိး​​က ဘွား​​ကနဲ​​ေပါ်လာရတာ​​ေပါ့​​။ ဘာြပဿနာရှိသလဲ​​ေနာ့​​။ ြပဿနာတိုင်း​​ရဲ့​​ အစမှာ မိန်း​​မတစ်​​ေယာက်က​​ေတာ့​​ ပါစြမဲလို့​​ ​​ေြပာြကတာ ဟုတ်များ​​ ဟုတ်မလား​​ပဲ။ ငမိုး​​ရိပ်မှာ ရန်သူ​​ေဟာင်း​​ နတ်မိ​​ေချာင်း​​မ သံသုမာဆိုတာရှိတယ်။ နယ်လုရင်း​​ ကိုက်ထည့​်​လိုက်တာ လက်တစ်ဘက်ြပတ်သွား​​ရှာလို့​​ မလက်တို လို့​​လည်း​​​ေခါ်တယ်။ သူကလည်း​​ မတရား​​လုပ်လို့​​​ေတာ့​​ ဘယ်ခံမလဲ။ အမျိုး​​သမိး​​​ေရး​​ရာ မရှိ​​ေသး​​​ေပမယ့​်​ သူ့​​အကို ​​ေမာင်ြကိး​​နတ်ကို တိုင်တာ​​ေပါ့​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ မင်း​​နန္ဒာမင်း​​သား​​​ေလး​​က ဘုန်း​​ြကီး​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေမာင်ြကီး​​နတ်လည်း​​ မြကံနိုင်။ `သူ့​​အရှင်ကို အရင် ဘုန်း​​ကံနိမ့​်​ပါး​​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​​ေချပါ´ လို့​​ ထမင်း​​​ေရပူလာ လျှာလွှဲလိုက်သတဲ့​​။ မိန်း​​မတစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ အြငိုး​​ကို ဒိ​​ေလာက်နဲ့​​​ေတာ့​​ ဘယ်နှစ်သိမ့​်​လို့​​ရမလဲကွယ်။ များ​​စိတ်ကို သိတယ်မဟုတ်လား​​။ ​​ေမွ့​​နွန်း​​သခင်မ​​ေလး​​ထံမှာ ခစား​​လို့​​ ​​ေြမျာက်ထိုး​​ပင့​်​​ေကာ် ဇာတ်လမ်း​​​ေတွ ဖန်​​ေတာ့​​တာ​​ေပါ့​​။ `သခင်မ​​ေလး​​ရဲ့​​​ေမာင်​​ေတာ်ဟာ ထိပ်ထား​​သခင်မကို ​​ေမတ္တာစစ်နဲ့​​ ချစ်ရိုး​​မှန်ရင် အလိုလိုက်ရမှာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​ညာလက်ရံုး​​​ေပါ်ကို ​​ေခါင်း​​အံုး​​အိပ်ချင်တယ်လို့​​ ပူဆာြကည့​်​ပါလား​​´ လို့​​ ချွန်သတဲ့​​။ ​​ေယာကင်္ျား​​တို့​​ဘုန်း​​ လက်ရံုး​​မို့​​ ခွင့​်​မြပုြပန်ရင်လည်း​​ `ဒါဆိုရင်လည်း​​ြပိး​​​ေရာ မချစ်ဘူး​​လို့​​မှတ်လိုက်မယ်´ ဆိုတဲ့​​ဒဏ်ကို မခံနိုင်လို့​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​တို့​​ထံုး​​ နျလံုး​​မူြပီး​​ အလိုလိုက်ရတာ​​ေပါ့​​။ ဘုနိး​​နိမ့​်​သွား​​တဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ​​ေလး​​ အြပန်မှာ သံသုမာတို့​​ ဆပ်ပလိုင်း​​ချက်နဲ့​​ ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ ငမိုး​​ရိပ်ြကီး​​က အရင်လို မခုခံနိုင်ပဲ မင်း​​နန္ဒာလက်ထဲက သန်လျှက်​​ေတာ်​​ေတာင် ​​ေရမှာခသွား​​သတဲ့​​။ အဲဒီ​​ေနရာကို က​​ေန့​​အထိ သံလျှက်စွန်း​​လို့​​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ငမိုး​​ရိပ်ြကီး​​က မင်း​​သား​​​ေလး​​ကို အာခံတွင်း​​ထဲငံုလို့​​ အလွတ်ရုန်း​​​ေြပး​​ခဲ့​​ရပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဒဂံုဆိပ်ကမ်း​​လည်း​​​ေရာက်​​ေရာ ​​ေမာ​​ေမာနဲ့​​ အိပ်​​ေပျာ်သွား​​မိတာ မင်း​​သား​​​ေလး​​ကို ြပန်အံထုတ်ဖို့​​ သတိမရ​​ေတာ့​​ဘူး​​တဲ့​​။ သား​​​ေပျာက်လို့​​ ြကိမ်စြကာရိုက်​​ေခါ်တဲ့​​ ဘုရင်ြကီး​​​ေရှ့​​​ေရာက်မှ `တို့​​က ​​ေမ့​​တတ်တယ်​​ေနာ်.. အချစ်´ ဆိုြပိး​​ အံချလိုက်တာ မင်း​​သား​​​ေလး​​ခမျာ အသက်​​ေငွ့​​​ေငွ့​​က​​ေလး​​က​​ေန ြပန်မလည်လာ​​ေတာ့​​ဘူး​​တဲ့​​။ ​​ေမျှာ်သာ​​ေမျှာ် မ​​ေပါ်လာတဲ့​​ ချစ်သူ​​ေလး​​ဟာ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ လာနိုင်မှာ မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​လို့​​ သိလိုက်တဲ့​​အချိန်မှာ မင်း​​သမိး​​က​​ေလး​​လည်း​​ ရင်ကွဲနာကျြပီး​​ နတ်ရွာလား​​ြပန်​​ေရာတဲ့​​။ လူချင်း​​မ​​ေပါင်း​​လိုက်ရတဲ့​​ ချစ်သူနှစ်ဦး​​ဟာ မသာ​​ေတာ်​​ေတွ မီး​​သြဂင်္ိုလ်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​ကင်မှာ ဒဂံုဘက်ကလာတဲ့​​ မီး​​ခိုး​​လံုး​​ြကိး​​နဲ့​​ သန်လျှင်ဘက်ကလာတဲ့​​ မီး​​ခိုး​​လံုး​​ြကီး​​ နှစ်ခုအြဖစ် အတူတကွ ​​ေပါင်း​​မိသွား​​သတဲ့​​ကွယ်။ ကိုင်း​​ .. ပံုြပင်က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ဒါပါပဲကွယ်။ ​​ေမာင်ညီမက​​ေလး​​တို့​​လည်း​​ ရန်ကုန်​​ေရာက်တဲ့​​အခါ ပံုြပင်ထဲက ​​ေနရာက​​ေလး​​​ေတွကို သွား​​ြကည့​်​ြပီး​​ ဦး​​ဦး​​​ေြပာတဲ့​​ မဟုတ်ကဟုတ်က​​ေတွကို ဆက်ြပိး​​ ​​ေဖာ်ဝပ်ဒ်လုပ်လိုက်ြက​​ေပါ့​​ကွယ်။


    တကျွန်း​​ဆီ​​ေန တ​​ေြမဆီြခား​​ ​​ေမာင်ဘုရား​​ကိုတဲ့​​ အား​​ကိုး​​တဲ့​​ သူပါကွယ်၊​ မျက်နှာချင်း​​ (လမင်း​​မှာ)၂ ဆံုလို့​​ရယ်။
    မခွဲနိုင် မခွာရက်ပါကလား​​၊​ အစဉ်ပ ခင်နှမ ြမင်သမျှ​​ေတာ့​​ ချစ်စမ်း​​​ေစချင်တယ် တူ​​ေမာင်မယ် အ​​ေြကာင်း​​ဆက်သွယ် ​​ေပါင်း​​ဖက်မယ်။ ခန်း​​သဥ္ဇာ စိန်ြခူး​​ြမနန်း​​ ​​ေဆာင်ခန်း​​ရိပ်ဝယ် မင်း​​နန္ဒာ ​​ေမာင်ဘုရား​​ကို ​​ေစာင့​်​စား​​​ေနပါတယ်။
    စိတ်မပူပါနဲ့​​။ တ​​ေန့​​တ​​ေခါက် ​​ေမာင်​​ေရာက်​​ေအာင်လာမယ်။

    ချစ်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ြကိုက််သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ချစ်သူြကိုက်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ ​​ေရွှဂံုသား​​ကို ​​ေြကာက်အား​​ပိုလှတယ်။ အသက်နဲ့​​ ထပ်တူြကင်မယ် တညင်ကျွန်း​​က ခင်လွန်း​​သူဇာနွယ်။
    (အချစ်ကို​​ေဆာင်သပ ြမင့​်​မိုရ်​​ေတာင်မက ​​ေမာင့​်​အ​​ေပါ်မှာ သဒ္ဒါပွား​​လို့​​ ပျိုအား​​ထား​​လို့​​ရယ် ချုပ်ချယ်သူမိဘများ​​က ဖျက်ဦး​​မှာလား​​ ​​ေနာင်များ​​ဝယ်)၂
    (အသည်း​​​ေကျာ် တပါး​​ပျို ခမည်း​​​ေတာ်ဘုရား​​ကို ပန်ြကား​​​ေလျှာက်ထား​​မယ်)၂
    ​​ေနာင်ခါ​​ေရး​​မှာသာကွယ် ​​ေတွး​​ညှာတာဖွယ် မာယာဉာဏ်နဲ့​​​ေနှာ၊​ ခင့​်​သ​​ေဘာ ဖွင့​်​​ေြပာမယ်၊​ စိတ်ချကာပ မယံုနိုင်တယ်။
    ကမ္ဘာ့​​ ကမ္ဘာ​​ေတွ မတွက်​​ေရနိုင်​​ေတာ့​​တယ်၊​ အသ​​ေခင်္ျညွှန်း​​ပါတယ် သျှင်​​ေမွ့​​နွန်း​​ ငယ်ကျွမ်း​​သူဖာနွယ်။

    ချစ်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ြကိုက််သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ချစ်သူြကိုက်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ ​​ေရွှဂံုသား​​ကို ​​ေြကာက်အား​​ပိုလှတယ်။ အသက်နဲ့​​ ထပ်တူြကင်မယ် တညင်ကျွန်း​​က ခင်လွန်း​​သူဇာနွယ်။

    (အသည်း​​ထဲမှာ စွဲြမဲပါလို့​​ရယ် လာဖို့​​ကွယ် မှာလျက်သား​​နဲ့​​ စကား​​ဖျက်တယ် ​​ေနာင်များ​​ဝယ် ​​ေြကာက်အား​​ငယ် ​​ေမာင်ဘုရား​​ရယ်
    သ​​ေဘာအထင်​​ေတာ်မလွဲနဲ့​​ ခင်သက်လယ် ြကင်ဖက်ရယ် လာချင်​​ေဇာနဲ့​​ ​​ေမာလှတယ် နဒီြခား​​တယ် တညင်ကျွန်း​​ဝယ် ခင်လွန်း​​ရယ််)၂

    (ဥက္ကလာ ဒဂံု ြပည်တိုင်း​​ ဌာနာဝယ် ညဉ့​်​နက်ပါလို့​​ရယ် မြပန်​​ေစချင်တယ်)၂ (မြပန်လို့​​​ေတာ့​​ မြဖစ်ဘူး​​ ထင်တယ် အချစ်ဦး​​ခင်ရယ် ခွင့​်​ြပုပါ​​ေတာ့​​ကွယ်)၂
    (အချိန်မလှတယ် အချိန်မလှတယ် ြမစ်​​ေရြပင်ကျယ် မကူး​​​ေစချင်တယ်)၂
    မစိုး​​ရိမ်ပါနဲ့​​ကွယ် ငမိုး​​ရိပ်စီး​​ကာ အြပီး​​တိုင် ြပန်ခဲ့​​မယ် နက်ြဖန်ခါ ​​ေလသာြပူတင်း​​က ဆင်း​​လို့​​ ​​ေစာင့​်​ပါကွယ် ​​ေမာင်လာမယ်။

    ချစ်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ြကိုက််သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ ချစ်သူြကိုက်သူ​​ေမာင်ရဲ့​​ မင်း​​နန္ဒာ ​​ေရွှဂံုသား​​ကို ​​ေြကာက်အား​​ပိုလှတယ်။ အသက်နဲ့​​ ထပ်တူြကင်မယ် တညင်ကျွန်း​​က ခင်လွန်း​​သူဇာနွယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.