ေဒါ်ြကည်ေအာင်ရဲ့ ”တီးပါတီ” သီချင်းကို တင်ထားပါတယ်။ ေရွှတိုင်ညွန့် က ေရးပါတယ်။ စစ်ြကိုေခတ် ြမန်မာ့ဂီတေလာကမှာ အင်မတန်အရှိန်အဝါြကီးတဲ့ နှစ်ေယာက်ပါ။ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့် က အံတီထားရဲ့အေဖ၊ ေဇာ်ဝင်းထွဋ် ရဲ့ အဖိုးြဖစ်ြပီး၊ မြကည်ေအာင် ကေတာ့ အြငိမ့်မင်းသမီး ဘဝထက် ဓါတ်ြပားအဆိုေတာ်ဘဝမှာ ေအာင်လံထူခဲ့သူြဖစ်ပါတယ်။ သူ့အသံဟာ ေမရှင်တို့ ေလပါတီတို့လို ချိုမေနပဲ ဩဩြကီးနဲ့ အသံဝါြကီးပါ။ ဒါေပမယ့် အဆိုပညာမှာေတာ့ ြပိုင်ဖက်ကင်းပါတယ်။ မန္တလာြမင့်တို့ မေအးမိတို့ဟာ ေဒါ်ြကည်ေအာင် လက်ထွက်ေတွပါ။ ကိုလံဘီယာ ဓါတ်ြပားကုမ္ပဏီ ရဲ့ ပင်တိုင်အဆိုေတာ်လည်း ြဖစ်ပါတယ်။ သူ့ေခတ်မှာ တုန်းကေတာ့ ဒီသီချင်းကို ဘိုသံေတွပါလို့ ကာလေပါ်လို့ သတ်မှတ်ပါတယ်။
တီးပါတီ ဆိုတာကေတာ့ ဒီကေန့ မဂင်္လာေဆာင်ေတွမှာ ဧည့်ခံေလ့ရှိတဲ့ လက်ဖက်ရည်ဝိုင်းကို ေခါ်တာပါ။ ဘိုဆန်ချင်တဲ့ ချစ်သူကို ဗမာအစားအစာကိုသာ နှစ်သက်တဲ့အေြကာင်း ေြပာရင်းကေန အဲဒီေခတ်အခါက မျက်နှာြဖူေတွတည်ခင်းတဲ့ လက်ဖက်ရည်ပွဲကို ေထာင့်ေစ့ေအာင် သရုပ်ေဖာ်ရင်း ဒါမျီုးေတွမနှစ်သက်တဲ့အေြကာင်း ချစ်သူကို ယဉ်ယဉ်ေလးနဲ့ နားဝင်ေအာင်ေြပာတဲ့ သီချင်းပါ။ နိုင်ငံရပ်ြခားေရာက်ေနလို့ သူများအစားအစာေတွ အာမထိ လျှာမထိ ြဖစ်ေနတဲ့အခါ ဒီသီချင်းေလးကို သတိရမိပါတယ်။
ြမန်မာ့ရုပ်ရှင် စိန်ရတုဇာတ်ကားြကီးတုန်းက ဒီသီချင်းကေလးကို သီဟတင်စိုး နဲ့ ဇင်မာဦး တို့ရဲ့သမီးကေလး ဓါတ်စက်ဖွင့်ြပီးကတဲ့အခန်းမှာ ြကားလိုက်ရပါတယ်။ `မွန်ြမန်မာေနြပည် ဖိတ်ြကားလိုက်ေတာ့သည်´ ဆိုြပီး ေအာ်လံတပ်ထားတဲ့စက်ြကီးကေန နားေထာင်လိုက်ရတာ တကယ်ကို ေရှးြဖစ်ေဟာင်း ေအာင့်ေမ့ဖွယ်ပါပဲ။ `စားပွဲကိုထိုင်ရန် ဝိုင်နဲ့အတည်´ ဆိုတဲ့အပိုဒ်ကေလးကလည်း ဂါဝန်ဖားဖားြကိးေတွ တမမနဲ့ ကြကခုန်ြကတဲ့ အဂင်္လိပ် လက်ဘက်ရည်ပွဲေတွကို ြမင်ေယာင်ေစပါတယ်။
အဂင်္လိပ်လက်ေအာက်မှာေနခဲ့ြကတဲ့ အချိန်တုန်းက အေနာက်တိုင်းယဉ်ေကျးမှုနဲ့ အစားအစာေတွ ေခတ်စားလာတဲ့အခါ ြမန်မာေတွအဖို့ အသစ်အဆန်းြဖစ်ခဲ့ရပံုပါ။ ဘိလပ်ရည်တို့ ကရင်ဆိုဒါတို့လို အချိုရည်မျိုးစံုတင်မကပါဘူး။ ေဟာလစ် အိုဗာတင်း ကိုကိုး အစရှိတဲ့ အေဖျာ်ရသာများနဲ့အတူ ဂိုးဒင်းပပ်ဖ်တို့ အေဆာ့တိကိတ်တို့လည်း ြမန်မာေတွြကားမှာ ေခတ်စားခဲ့ပါတယ်။ စိးကရက်ေတာင် လန်ဒန်ကလာတဲ့ သံ၊ဗူးနဲ့စီးကလက်မှ ေကာင်းတာ လို့ ဘိုးဘွားေတွ ေြပာစကားကို မီလိုက်ြကားလိုက်ပါေသးတယ်။ ဘိလပ်ြပန်ဆိုတဲ့ လူတန်းစားဆိုရင်လည်း လူညွှန့် လူေပါ်လူေဇာ်ေပါ့။ ကိုကိုေသျှာင်ြကီးေဗွတို့လည်း သပ်သပ်ရပ်ရပ် ဆံပင်တိုတိုညှပ်လို့ ေကာ့စမက်တစ်ေတွနဲ့ ေတာင့်ြပီးြပားေနေအာင် ြဖီးြကသင်ြကလို့ ဘိုေကေမာင်ရယ်လို့ ေခတ်စားလာြကြပန်ေရာ။ အဲဒီလို စိမ့်ဝင်လာတဲ့ အေနာက်ယဉ်ေကျးမှုကို ြမန်မာပီသတဲ့ မျိုးချစ်စိတ်ြပင်းထန်တဲ့ ေရှးရိုးအစွဲြကိးတဲ့ လူြကိးသူမများကေတာ့ မနှစ်သက်ြကပါဘူး။ ဆရာြကိးဦးဖိုးကျား ရဲ့ ဝတ်လံုေတာ်ရေမာင်ေသာင်းေဖလို ဇာတ်ေကာင်များနဲ့ သေရာ်ခဲ့ သခင်္န်းစာေပးခဲ့ြကပါတယ်။ ဒိသိချင်းကေလးကလည်း အလားတူပါပဲ။
ဒါေပမယ့် တစ်ဘက်ကြကည့်ြပန်ေတာ့ ေသျှာင်တေစာင်းနဲ့ ေပါင်းပုဝါ။ ေနာက်က တရွတ်ဆွဲေနတဲ့ ဗလာထမီေရသီနား အရှည်ြကီးေတွဟာ ဇာတ်စင်ေပါ်မှာ ဆိုြက ကြကတဲ့အခါသာ ြကည့်ေကာင်းတာ။ ေန့စဉ်လက်ေတွ့ဘဝထဲမှာေတာ့ ကရိကထများလှပါတယ်။ ဒါေြကာင့်လည်း အဆင်ေြပ လွယ်ကူသက်သာတဲ့ ေခတ်ေရစီးေြကာင်းကို မလွန်ဆန်နိုင်ပဲ ဆင့်ကဲေြပာင်းလဲ လာခဲ့ရတာေပါ့။ အေရးြကီးတဲ့ ကိုယ့်လူမျိုးရဲ့ ဓေလ့စရိုက်ေကာင်းေတွကိုေတာ့ အလွယ်တကူ တိုက်စားေပျာက်ပျက်သွားေလ့ မရ၊ှိပါဘူး။ ဧည့်သည်လာလို့ လက်ဖက်ကွမ်းေဆးတည်တဲ့ အေလ့ကေတာ့ ရှိြမဲပါပဲ။ သီချင်းထဲကလို လက်ဘက်ရည်ပွဲထိုင်နဲ့ တည်ခင်းေကျွးေမွးတဲ့ အေလ့အထက ဒီကေန့အထိလည်း မတိမ်ေကာေသးပဲ အသံုးတည့်ေနရေသးတဲ့ အေြကာင်းကေတာ့ ဝတ်ေကာင်းစားလှေတွနဲ့ ဟန်ေတွပန်ေတွ တခွဲသားနဲ့ ဂိုက်ဆိုက်ထုတ်ေနရတဲ့ မဂင်္လာေဆာင်ပွဲေတွမှာ ဧည့်ခံရတာလည်း အပန်းမြကီး၊ စားရေသာက်ရတာလည်း ဣေြန္ဒမပျက်၊ တည်ခင်း သိမ်းဆည်းရတာလည်း ေယာက်ယက်ခတ်မေနပဲ သက်ေတာင့်သက်သာရှိလို့ ထင်ပါရဲ့။ စားရေသာက်ရတာကေတာ့ သီချင်းထဲကအတိုင်း အာမထိလျှာမထိတာ အမှန်ပဲ။ မုန့်ဟင်းခါး၊ ေခါက်ဆွဲ၊ ထမင်းတို့နဲ့ ဧည့်ခံရင် အကုန်အကျ ပိုများတာထက် လူေတွကလည်း ေသလုေအာင်ပင်ပန်းြပီး အရပ်ကပါ ဝန်းနိုင်ဝိုင်းနိုင်မှ ရတာဆိုေတာ့ ဘာသိဘာသာေနေလ့ရှိြပိး ေချွးသံတရွှဲရွှဲ နဲ့ ဧည့်ခံရင် ရှိုးပဲ့မှာေြကာက်တဲ့ ြမို့ေနလူထုက မြကိုက်ြကပါဘူး။ ဘယ်သူေတွကို ဘာေကျွးလိုက်မယ် ဆိုတာထက် ဘာေတွဝတ်ြပီး ဘယ်လိုအလှြပင်မယ်ဆိုတာကို ပိုအေလးထားေနတာကိုး။ အေနာက်တိုင်းဓေလ့ေတွကို ပံုတူကူးထားလိုက်တာမှလည်း ေမွးေန့ဆိုရင် ဖေယာင်းတိုင်မီးမှုတ်ရတာတို့၊ မဂင်္လာေဆာင်မှာ လက်ထပ်ကိတ်မုန့်ြကီးလှီးြပိး လက်ကိုင်ပန်းစည်း ေနာက်ြပန်ပစ်တာတို့ အကုန်လိုက်လုပ်ေတာ့တာပဲ။
တကယ်ေတာ့ ဆရာ ေရွှတိုင်ညွန့်တို့ မြကည်ေအာင်တို့ ေြပာတာလည်း မလွန်ပါဘူး။ ြမန်မာပီပီ ကိုယ့်တိုင်းကိုယ့်ြပည်က ကိုယ့်အသံုးအနှုန်း အစားအေသာက်ေတွကိုလည်း စံုေအာင် သိသင့်တာေပါ့။ ြမန်မာလူမျိုးေတွေလာက် မုန့်ပဲသွားရည်စာေတွကို စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင် စားြကေသာက်ြကတာ ရှိမယ်မထင်ပါဘူး။ အီြကာေကွး၊ ေလးေခွကျီ၊ တီေကွ့၊ ေပါက်စီစတဲ့ တရုတ်မုန့်ေတွလည်းပါ၊ အာလူးပူရီ၊ ချပါတီ၊ တိုေရှ၊ မုန့်တိုဆမ်းစတဲ့ ကုလားမုန့်ေတွလည်းပါ၊ မုန့်လုပ်ေဆာင်း၊ ေရွှရင်ေအး၊ သာကူ၊ မုန့်ြကာစိ၊ ဆနွင်းမကင်းစတဲ့ ယိုးဒယားမုန့်ေတွလည်းပါ၊ ကိုယ့်ြမန်မာ့ရိုးရာ မုန့်ဆမ်း၊ မုန့်ဖက်ထုပ်၊ မုန့်ကတိုးခွာ၊ ထန်းသီးမုန့်၊ ေကာက်လှိုင်းတီမုန့်၊ ကေရကရာ၊ စလူမုန့်၊ အနုဆုပ်၊ ထိုးမုန့်၊ လမုန့်၊ မုန့်ဗိုင်းေတာင့်၊ ေခါြပင်၊ မုန့်ဆပ်သွားဖူး၊ မုန့်လိပ်ြပာ၊ မုန့်အုပ်ကေလး(မုန့်လင်မယားလို့လည်း ေခါ်တယ်)၊ မုန့်ေပါင်း၊ မုန့်ပျားသလက်၊ မုန့်ဆီေကျာ်၊ ဘိန်းမုန့်၊ ေခါက်မုန့်၊ ေရမုန့်၊ ေအာင်ဗလမုန့်၊ မုန့်ဦးေနှာက်၊ မုန့်သိုင်းြခံု၊ မုန့်ကျွဲသည်း စံုလို့ စံုလို့၊ လဒူမုန့် ဆိုတာေတာင်ရှိေသး။ ရှမ်းြပည်သွားရင် ေခါပုပ်တို့ နှစ်ြပန်ေကျာ်တို့ ရှိတယ်။ ထားဝယ်ဘက်ဆင်းရင် သာေခွယိုင်တို့ ေမျှာ့မုန်တို့ရှိတယ်။ ရခိုင်ြပည်မှာ မုန့်တီ၊ အာပူလျှာပူ၊ ေနာက် ြပည်ပလာတာ၊ ြကံခင်းထမင်းသုပ်၊ မန္တေလးြမီးရှည်၊ ဟသင်္ာတမုန့်ဟင်းခါး၊ ေရွှေတာင်ေခါက်ဆွဲ၊ ြမိတ်ကပ်ေြကးကိုက်၊ ဘာများ ကျန်ေသးတုန်းဗျာ။
အဲဒီမုန့်ေတွအားလံုး စားဖူးဖို့ေနေနသာသာ ြကားေတာင် မြကားဖူးေတာ့တဲ့သူေတွ တေန့တြခား များများလာတာ သနားမိပါတယ်။ သူများမေြပာနဲ့ သမီးလုပ်တဲ့သူေတာင် အထက်က အမယ်မယ်ေသာမုန့်ေတွကို တစ်ခုတေလေတာင် စားလည်းမစား၊ ြကိုက်လည်းမြကိုက်၊ သူသိတာ စားတတ်တာ၊ ချိစ်ကိတ်၊ ဘတ်တာကိတ်၊ ေချာကလက်၊၊ ဂျယ်လီ၊ ေရခဲမုန့်၊ ကိတ်ဘွိုင်၊ ပီဇာ၊ ဘာဂါ၊ ဒင်းဆမ်း၊ အဲဒါအကုန်ပဲ။ စတိုးဆိုင်တို့ ေရှာ့ပင်းေမာတို့က အစားအေသာက်ေတွနဲ့ ြကိးြပင်းလာရလို့ထင်ပါရဲ့။ ကိုယ်ငယ်ငယ်ကလို မုန့်သည်ေတွလည်း မလာေတာ့ဘူး။ အိမ်နားဝန်းကျင် လုပ်ေရာင်းတဲ့သူေတွလည်း မရှိေတာ့ဘူး။ ပဲြပုတ်သည်တို့ ေကာက်ညှင်းြပန်ေပါင်း၊ ဆီထမင်းေရာင်းတဲ့ အသည်တို့လည်း လည်မေရာင်းြကေတာ့ဘူး။ ေဈးထဲသွားဝယ်မှ ရတယ်။ `ြကက်မြကီးက ေကာက်ညှင်းေပါင်းဖို့ ေြကာင်ြကီးဆီမှာ အိုးသွားငှားသတဲ့ကွယ်´ လို့ ပံုေြပာရင်ေတာင် မရှင်းမရှင်းြဖစ်ေနဦးမှာ။ `နှမ်းပျစ် ဖက်ထုပ် ေပါက်ေပါက်ဆုပ် ေရွှနှုတ်အြပည့် ဝါးရေအာင်´ ဆိုလည်း ဘာေတွမှန်း သိမှာမဟုတ်။ ခက်ေတာ့ေနပါြပီ ကေလးတို့ရယ်။ `ဆီထမင်း ငါးေြကာ်ရယ် မုန့်မျိုးစံုစွာကွယ်။ ေပးပါ ေရွှနှဲ အဲဒါြကိုက်တယ်။ ငါးကင်ကို ဆီလူး ဆားြဖူးလို့ေပးပါ ေမာင်ရယ်´လို့ ေချာ့ရတဲ့ မမနှဲကေလးေတာင် `ရင်ခုန်ေစတဲ့ ေပါင်မုန့်ေထာပတ်ကေလးပါကွယ်။ ဂွတ်ေမာနင်းေခါ်တယ်။ ဂွတ်ေမာနင်းေပါ့ကွယ်´ လို့ ေြပာင်းေချာ့ရေတာ့မယ်။ ဒီအြဖစ်မျိုးေတွကို လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်းတစ်ရာနီးပါးကတည်းက ြကိုတင်သိြမင် ခံစား သိဆိုထားတဲ့ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့်လက်ရာကေလးကို ေဒါ်ြကည်ေအာင်ရဲ့ အသံကေလးနဲ့ နားဆင်ြကည့်လိုက်ပါဦးဗျာ။
စားရင်လည်းမှန်မှန် အိပ်ရင်လည်းမှန်မှန်၊ အြကံဉာဏ်ကေတာ့ ေကာင်းပါရဲ့အတည်၊ ဂုဏ်ယူတာေတာ့ယူနိုင်သည်။ မြကည်ေအာင် ေမာင့်ကို အဆိုသွင်းမည်၊ ရှင့်ကိုအဆိုသွင်းမည်။ ြမန်မာပီပီ ကိုယ့်တိုင်းကိုယ့်ြပည် ကိုယ့်အသံုးအနှံုးေတွ အားလံုးကုန်ုလည်းမကျန်ေအာင် စီမံချင်ပါသည်။
(မွန်ြမန်မာေနြပည် ဖိတ်ြကားလိုက်ေတာ့သည်။)၂ မြကည်ေအာင် ကျွန်မရဲ့ေမွးေန့ကိုပဲ အြမဲ တီးပါတီ။ (ဗီတာမို ကိုကိုးနဲ့ အမျိုးစံုသည်၊ ဆန်ပတ်သီ၊ ကရင်ရိုးလ် နဲ့ ဂိုးလ်ေကာ်ဖီ၊ ကိုလံဘီယာအဖွဲ့နဲ့ ဧည့်ခံမည်၊ အေဆာ့တိကိတ် ဂိုးလ်ဖလိတ်လည်း ကျွန်မဝယ်မည်။) (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကို အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)
(စားပွဲကိုထိုင်ရန် ဝိုင်နဲ့အတည် ဂုဏ်သေရြကီးသည် တီးပါတီ၊ တြခားဟာေတွက ရင်ြပည့်မည်။ မစားပါနဲ့ ဆိုသည်။)၂ ြကည်ေအာင်ေြပာမယ် ေမာင်ယံုြကည်၊ ချိစ်ကိတ်နဲ့ ပလိန်းကိတ်ထက်ပင် ပိုြကိုက်တာ ေြပာချင်ပါသည််၊ မုန့်ဟင်းခါးနဲ့ မလဲချင်ြပီ။ ြမန်မာပီပိေကျွးချင်ပါေတာ့သည် ြကည်ေအာင်စိတ်ကရည် အမင်းမင်းစံုညီ၊ ဘိုဆန်ကာပင် တီးပါတီေပးရင် စားတဲ့အခါ အများတို့ကာပင့်ကာ ဟန်မကျသေမာင်၊ ဝေအာင်လည်း မစားရသည်။ ရှင့်မိတ်ေဆွတို့ တီးပါတီ ကျွန်မစိတ်ြကိုက်နဲ့မညီ၊ (စီမံကာပင် အမျိုးမျိုးေတွ ြကံစည်)၂ လူြကီးလူေကာင်းစံုြကြပီ၊ မိတ်အများဖိတ်ြကား အြငိမ့်ငှားမည်၊ ေရွှတိုင်ညွန့်ကို သတင်းေပးလို့ သီချင်းေရးခိုင်းမည်။ (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကို အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)၂
ကိုယ့်ဗမာအသံုအေဆာင် ြကည်ေအာင်ြကိုက်သည် စားဖွယ်ေသာက်ရာမယ် ဂုဏ်ယူချင်သည် ခပ်ရိုးရိုးပဲကျွန်မေနမည်။ ကိုယ့်ဗမာအသံုးအေဆာင် ြကည်ေအာင်ြကိုက်သည်၊ သူ့အလိုသေဘာကို ပျိုကူညီ၊ ထူးြမတ်တဲ့ ေမာင့်ဂုဏ်ရည်။ အမျိုးမျိုးေတွ ေကျွးေမွးဧည့်ခံ ပျိုဖိတ်မန်ြပီးြပီ တီးပါတီ။ (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကိ်ု အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)၂
ေဒါ်ြကည်ေအာင်ရဲ့ ”တီးပါတီ” သီချင်းကို တင်ထားပါတယ်။ ေရွှတိုင်ညွန့် က ေရးပါတယ်။ စစ်ြကိုေခတ် ြမန်မာ့ဂီတေလာကမှာ အင်မတန်အရှိန်အဝါြကီးတဲ့ နှစ်ေယာက်ပါ။ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့် က အံတီထားရဲ့အေဖ၊ ေဇာ်ဝင်းထွဋ် ရဲ့ အဖိုးြဖစ်ြပီး၊ မြကည်ေအာင် ကေတာ့ အြငိမ့်မင်းသမီး ဘဝထက် ဓါတ်ြပားအဆိုေတာ်ဘဝမှာ ေအာင်လံထူခဲ့သူြဖစ်ပါတယ်။ သူ့အသံဟာ ေမရှင်တို့ ေလပါတီတို့လို ချိုမေနပဲ ဩဩြကီးနဲ့ အသံဝါြကီးပါ။ ဒါေပမယ့် အဆိုပညာမှာေတာ့ ြပိုင်ဖက်ကင်းပါတယ်။ မန္တလာြမင့်တို့ မေအးမိတို့ဟာ ေဒါ်ြကည်ေအာင် လက်ထွက်ေတွပါ။ ကိုလံဘီယာ ဓါတ်ြပားကုမ္ပဏီ ရဲ့ ပင်တိုင်အဆိုေတာ်လည်း ြဖစ်ပါတယ်။ သူ့ေခတ်မှာ တုန်းကေတာ့ ဒီသီချင်းကို ဘိုသံေတွပါလို့ ကာလေပါ်လို့ သတ်မှတ်ပါတယ်။
တီးပါတီ ဆိုတာကေတာ့ ဒီကေန့ မဂင်္လာေဆာင်ေတွမှာ ဧည့်ခံေလ့ရှိတဲ့ လက်ဖက်ရည်ဝိုင်းကို ေခါ်တာပါ။ ဘိုဆန်ချင်တဲ့ ချစ်သူကို ဗမာအစားအစာကိုသာ နှစ်သက်တဲ့အေြကာင်း ေြပာရင်းကေန အဲဒီေခတ်အခါက မျက်နှာြဖူေတွတည်ခင်းတဲ့ လက်ဖက်ရည်ပွဲကို ေထာင့်ေစ့ေအာင် သရုပ်ေဖာ်ရင်း ဒါမျီုးေတွမနှစ်သက်တဲ့အေြကာင်း ချစ်သူကို ယဉ်ယဉ်ေလးနဲ့ နားဝင်ေအာင်ေြပာတဲ့ သီချင်းပါ။ နိုင်ငံရပ်ြခားေရာက်ေနလို့ သူများအစားအစာေတွ အာမထိ လျှာမထိ ြဖစ်ေနတဲ့အခါ ဒီသီချင်းေလးကို သတိရမိပါတယ်။
ြမန်မာ့ရုပ်ရှင် စိန်ရတုဇာတ်ကားြကီးတုန်းက ဒီသီချင်းကေလးကို သီဟတင်စိုး နဲ့ ဇင်မာဦး တို့ရဲ့သမီးကေလး ဓါတ်စက်ဖွင့်ြပီးကတဲ့အခန်းမှာ ြကားလိုက်ရပါတယ်။ `မွန်ြမန်မာေနြပည် ဖိတ်ြကားလိုက်ေတာ့သည်´ ဆိုြပီး ေအာ်လံတပ်ထားတဲ့စက်ြကီးကေန နားေထာင်လိုက်ရတာ တကယ်ကို ေရှးြဖစ်ေဟာင်း ေအာင့်ေမ့ဖွယ်ပါပဲ။ `စားပွဲကိုထိုင်ရန် ဝိုင်နဲ့အတည်´ ဆိုတဲ့အပိုဒ်ကေလးကလည်း ဂါဝန်ဖားဖားြကိးေတွ တမမနဲ့ ကြကခုန်ြကတဲ့ အဂင်္လိပ် လက်ဘက်ရည်ပွဲေတွကို ြမင်ေယာင်ေစပါတယ်။
အဂင်္လိပ်လက်ေအာက်မှာေနခဲ့ြကတဲ့ အချိန်တုန်းက အေနာက်တိုင်းယဉ်ေကျးမှုနဲ့ အစားအစာေတွ ေခတ်စားလာတဲ့အခါ ြမန်မာေတွအဖို့ အသစ်အဆန်းြဖစ်ခဲ့ရပံုပါ။ ဘိလပ်ရည်တို့ ကရင်ဆိုဒါတို့လို အချိုရည်မျိုးစံုတင်မကပါဘူး။ ေဟာလစ် အိုဗာတင်း ကိုကိုး အစရှိတဲ့ အေဖျာ်ရသာများနဲ့အတူ ဂိုးဒင်းပပ်ဖ်တို့ အေဆာ့တိကိတ်တို့လည်း ြမန်မာေတွြကားမှာ ေခတ်စားခဲ့ပါတယ်။ စိးကရက်ေတာင် လန်ဒန်ကလာတဲ့ သံ၊ဗူးနဲ့စီးကလက်မှ ေကာင်းတာ လို့ ဘိုးဘွားေတွ ေြပာစကားကို မီလိုက်ြကားလိုက်ပါေသးတယ်။ ဘိလပ်ြပန်ဆိုတဲ့ လူတန်းစားဆိုရင်လည်း လူညွှန့် လူေပါ်လူေဇာ်ေပါ့။ ကိုကိုေသျှာင်ြကီးေဗွတို့လည်း သပ်သပ်ရပ်ရပ် ဆံပင်တိုတိုညှပ်လို့ ေကာ့စမက်တစ်ေတွနဲ့ ေတာင့်ြပီးြပားေနေအာင် ြဖီးြကသင်ြကလို့ ဘိုေကေမာင်ရယ်လို့ ေခတ်စားလာြကြပန်ေရာ။ အဲဒီလို စိမ့်ဝင်လာတဲ့ အေနာက်ယဉ်ေကျးမှုကို ြမန်မာပီသတဲ့ မျိုးချစ်စိတ်ြပင်းထန်တဲ့ ေရှးရိုးအစွဲြကိးတဲ့ လူြကိးသူမများကေတာ့ မနှစ်သက်ြကပါဘူး။ ဆရာြကိးဦးဖိုးကျား ရဲ့ ဝတ်လံုေတာ်ရေမာင်ေသာင်းေဖလို ဇာတ်ေကာင်များနဲ့ သေရာ်ခဲ့ သခင်္န်းစာေပးခဲ့ြကပါတယ်။ ဒိသိချင်းကေလးကလည်း အလားတူပါပဲ။
ဒါေပမယ့် တစ်ဘက်ကြကည့်ြပန်ေတာ့ ေသျှာင်တေစာင်းနဲ့ ေပါင်းပုဝါ။ ေနာက်က တရွတ်ဆွဲေနတဲ့ ဗလာထမီေရသီနား အရှည်ြကီးေတွဟာ ဇာတ်စင်ေပါ်မှာ ဆိုြက ကြကတဲ့အခါသာ ြကည့်ေကာင်းတာ။ ေန့စဉ်လက်ေတွ့ဘဝထဲမှာေတာ့ ကရိကထများလှပါတယ်။ ဒါေြကာင့်လည်း အဆင်ေြပ လွယ်ကူသက်သာတဲ့ ေခတ်ေရစီးေြကာင်းကို မလွန်ဆန်နိုင်ပဲ ဆင့်ကဲေြပာင်းလဲ လာခဲ့ရတာေပါ့။ အေရးြကီးတဲ့ ကိုယ့်လူမျိုးရဲ့ ဓေလ့စရိုက်ေကာင်းေတွကိုေတာ့ အလွယ်တကူ တိုက်စားေပျာက်ပျက်သွားေလ့ မရ၊ှိပါဘူး။ ဧည့်သည်လာလို့ လက်ဖက်ကွမ်းေဆးတည်တဲ့ အေလ့ကေတာ့ ရှိြမဲပါပဲ။ သီချင်းထဲကလို လက်ဘက်ရည်ပွဲထိုင်နဲ့ တည်ခင်းေကျွးေမွးတဲ့ အေလ့အထက ဒီကေန့အထိလည်း မတိမ်ေကာေသးပဲ အသံုးတည့်ေနရေသးတဲ့ အေြကာင်းကေတာ့ ဝတ်ေကာင်းစားလှေတွနဲ့ ဟန်ေတွပန်ေတွ တခွဲသားနဲ့ ဂိုက်ဆိုက်ထုတ်ေနရတဲ့ မဂင်္လာေဆာင်ပွဲေတွမှာ ဧည့်ခံရတာလည်း အပန်းမြကီး၊ စားရေသာက်ရတာလည်း ဣေြန္ဒမပျက်၊ တည်ခင်း သိမ်းဆည်းရတာလည်း ေယာက်ယက်ခတ်မေနပဲ သက်ေတာင့်သက်သာရှိလို့ ထင်ပါရဲ့။ စားရေသာက်ရတာကေတာ့ သီချင်းထဲကအတိုင်း အာမထိလျှာမထိတာ အမှန်ပဲ။ မုန့်ဟင်းခါး၊ ေခါက်ဆွဲ၊ ထမင်းတို့နဲ့ ဧည့်ခံရင် အကုန်အကျ ပိုများတာထက် လူေတွကလည်း ေသလုေအာင်ပင်ပန်းြပီး အရပ်ကပါ ဝန်းနိုင်ဝိုင်းနိုင်မှ ရတာဆိုေတာ့ ဘာသိဘာသာေနေလ့ရှိြပိး ေချွးသံတရွှဲရွှဲ နဲ့ ဧည့်ခံရင် ရှိုးပဲ့မှာေြကာက်တဲ့ ြမို့ေနလူထုက မြကိုက်ြကပါဘူး။ ဘယ်သူေတွကို ဘာေကျွးလိုက်မယ် ဆိုတာထက် ဘာေတွဝတ်ြပီး ဘယ်လိုအလှြပင်မယ်ဆိုတာကို ပိုအေလးထားေနတာကိုး။ အေနာက်တိုင်းဓေလ့ေတွကို ပံုတူကူးထားလိုက်တာမှလည်း ေမွးေန့ဆိုရင် ဖေယာင်းတိုင်မီးမှုတ်ရတာတို့၊ မဂင်္လာေဆာင်မှာ လက်ထပ်ကိတ်မုန့်ြကီးလှီးြပိး လက်ကိုင်ပန်းစည်း ေနာက်ြပန်ပစ်တာတို့ အကုန်လိုက်လုပ်ေတာ့တာပဲ။
တကယ်ေတာ့ ဆရာ ေရွှတိုင်ညွန့်တို့ မြကည်ေအာင်တို့ ေြပာတာလည်း မလွန်ပါဘူး။ ြမန်မာပီပီ ကိုယ့်တိုင်းကိုယ့်ြပည်က ကိုယ့်အသံုးအနှုန်း အစားအေသာက်ေတွကိုလည်း စံုေအာင် သိသင့်တာေပါ့။ ြမန်မာလူမျိုးေတွေလာက် မုန့်ပဲသွားရည်စာေတွကို စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင် စားြကေသာက်ြကတာ ရှိမယ်မထင်ပါဘူး။ အီြကာေကွး၊ ေလးေခွကျီ၊ တီေကွ့၊ ေပါက်စီစတဲ့ တရုတ်မုန့်ေတွလည်းပါ၊ အာလူးပူရီ၊ ချပါတီ၊ တိုေရှ၊ မုန့်တိုဆမ်းစတဲ့ ကုလားမုန့်ေတွလည်းပါ၊ မုန့်လုပ်ေဆာင်း၊ ေရွှရင်ေအး၊ သာကူ၊ မုန့်ြကာစိ၊ ဆနွင်းမကင်းစတဲ့ ယိုးဒယားမုန့်ေတွလည်းပါ၊ ကိုယ့်ြမန်မာ့ရိုးရာ မုန့်ဆမ်း၊ မုန့်ဖက်ထုပ်၊ မုန့်ကတိုးခွာ၊ ထန်းသီးမုန့်၊ ေကာက်လှိုင်းတီမုန့်၊ ကေရကရာ၊ စလူမုန့်၊ အနုဆုပ်၊ ထိုးမုန့်၊ လမုန့်၊ မုန့်ဗိုင်းေတာင့်၊ ေခါြပင်၊ မုန့်ဆပ်သွားဖူး၊ မုန့်လိပ်ြပာ၊ မုန့်အုပ်ကေလး(မုန့်လင်မယားလို့လည်း ေခါ်တယ်)၊ မုန့်ေပါင်း၊ မုန့်ပျားသလက်၊ မုန့်ဆီေကျာ်၊ ဘိန်းမုန့်၊ ေခါက်မုန့်၊ ေရမုန့်၊ ေအာင်ဗလမုန့်၊ မုန့်ဦးေနှာက်၊ မုန့်သိုင်းြခံု၊ မုန့်ကျွဲသည်း စံုလို့ စံုလို့၊ လဒူမုန့် ဆိုတာေတာင်ရှိေသး။ ရှမ်းြပည်သွားရင် ေခါပုပ်တို့ နှစ်ြပန်ေကျာ်တို့ ရှိတယ်။ ထားဝယ်ဘက်ဆင်းရင် သာေခွယိုင်တို့ ေမျှာ့မုန်တို့ရှိတယ်။ ရခိုင်ြပည်မှာ မုန့်တီ၊ အာပူလျှာပူ၊ ေနာက် ြပည်ပလာတာ၊ ြကံခင်းထမင်းသုပ်၊ မန္တေလးြမီးရှည်၊ ဟသင်္ာတမုန့်ဟင်းခါး၊ ေရွှေတာင်ေခါက်ဆွဲ၊ ြမိတ်ကပ်ေြကးကိုက်၊ ဘာများ ကျန်ေသးတုန်းဗျာ။
အဲဒီမုန့်ေတွအားလံုး စားဖူးဖို့ေနေနသာသာ ြကားေတာင် မြကားဖူးေတာ့တဲ့သူေတွ တေန့တြခား များများလာတာ သနားမိပါတယ်။ သူများမေြပာနဲ့ သမီးလုပ်တဲ့သူေတာင် အထက်က အမယ်မယ်ေသာမုန့်ေတွကို တစ်ခုတေလေတာင် စားလည်းမစား၊ ြကိုက်လည်းမြကိုက်၊ သူသိတာ စားတတ်တာ၊ ချိစ်ကိတ်၊ ဘတ်တာကိတ်၊ ေချာကလက်၊၊ ဂျယ်လီ၊ ေရခဲမုန့်၊ ကိတ်ဘွိုင်၊ ပီဇာ၊ ဘာဂါ၊ ဒင်းဆမ်း၊ အဲဒါအကုန်ပဲ။ စတိုးဆိုင်တို့ ေရှာ့ပင်းေမာတို့က အစားအေသာက်ေတွနဲ့ ြကိးြပင်းလာရလို့ထင်ပါရဲ့။ ကိုယ်ငယ်ငယ်ကလို မုန့်သည်ေတွလည်း မလာေတာ့ဘူး။ အိမ်နားဝန်းကျင် လုပ်ေရာင်းတဲ့သူေတွလည်း မရှိေတာ့ဘူး။ ပဲြပုတ်သည်တို့ ေကာက်ညှင်းြပန်ေပါင်း၊ ဆီထမင်းေရာင်းတဲ့ အသည်တို့လည်း လည်မေရာင်းြကေတာ့ဘူး။ ေဈးထဲသွားဝယ်မှ ရတယ်။ `ြကက်မြကီးက ေကာက်ညှင်းေပါင်းဖို့ ေြကာင်ြကီးဆီမှာ အိုးသွားငှားသတဲ့ကွယ်´ လို့ ပံုေြပာရင်ေတာင် မရှင်းမရှင်းြဖစ်ေနဦးမှာ။ `နှမ်းပျစ် ဖက်ထုပ် ေပါက်ေပါက်ဆုပ် ေရွှနှုတ်အြပည့် ဝါးရေအာင်´ ဆိုလည်း ဘာေတွမှန်း သိမှာမဟုတ်။ ခက်ေတာ့ေနပါြပီ ကေလးတို့ရယ်။ `ဆီထမင်း ငါးေြကာ်ရယ် မုန့်မျိုးစံုစွာကွယ်။ ေပးပါ ေရွှနှဲ အဲဒါြကိုက်တယ်။ ငါးကင်ကို ဆီလူး ဆားြဖူးလို့ေပးပါ ေမာင်ရယ်´လို့ ေချာ့ရတဲ့ မမနှဲကေလးေတာင် `ရင်ခုန်ေစတဲ့ ေပါင်မုန့်ေထာပတ်ကေလးပါကွယ်။ ဂွတ်ေမာနင်းေခါ်တယ်။ ဂွတ်ေမာနင်းေပါ့ကွယ်´ လို့ ေြပာင်းေချာ့ရေတာ့မယ်။ ဒီအြဖစ်မျိုးေတွကို လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်းတစ်ရာနီးပါးကတည်းက ြကိုတင်သိြမင် ခံစား သိဆိုထားတဲ့ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့်လက်ရာကေလးကို ေဒါ်ြကည်ေအာင်ရဲ့ အသံကေလးနဲ့ နားဆင်ြကည့်လိုက်ပါဦးဗျာ။
စားရင်လည်းမှန်မှန် အိပ်ရင်လည်းမှန်မှန်၊ အြကံဉာဏ်ကေတာ့ ေကာင်းပါရဲ့အတည်၊ ဂုဏ်ယူတာေတာ့ယူနိုင်သည်။ မြကည်ေအာင် ေမာင့်ကို အဆိုသွင်းမည်၊ ရှင့်ကိုအဆိုသွင်းမည်။ ြမန်မာပီပီ ကိုယ့်တိုင်းကိုယ့်ြပည် ကိုယ့်အသံုးအနှံုးေတွ အားလံုးကုန်ုလည်းမကျန်ေအာင် စီမံချင်ပါသည်။
(မွန်ြမန်မာေနြပည် ဖိတ်ြကားလိုက်ေတာ့သည်။)၂ မြကည်ေအာင် ကျွန်မရဲ့ေမွးေန့ကိုပဲ အြမဲ တီးပါတီ။ (ဗီတာမို ကိုကိုးနဲ့ အမျိုးစံုသည်၊ ဆန်ပတ်သီ၊ ကရင်ရိုးလ် နဲ့ ဂိုးလ်ေကာ်ဖီ၊ ကိုလံဘီယာအဖွဲ့နဲ့ ဧည့်ခံမည်၊ အေဆာ့တိကိတ် ဂိုးလ်ဖလိတ်လည်း ကျွန်မဝယ်မည်။) (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကို အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)
(စားပွဲကိုထိုင်ရန် ဝိုင်နဲ့အတည် ဂုဏ်သေရြကီးသည် တီးပါတီ၊ တြခားဟာေတွက ရင်ြပည့်မည်။ မစားပါနဲ့ ဆိုသည်။)၂ ြကည်ေအာင်ေြပာမယ် ေမာင်ယံုြကည်၊ ချိစ်ကိတ်နဲ့ ပလိန်းကိတ်ထက်ပင် ပိုြကိုက်တာ ေြပာချင်ပါသည််၊ မုန့်ဟင်းခါးနဲ့ မလဲချင်ြပီ။ ြမန်မာပီပိေကျွးချင်ပါေတာ့သည် ြကည်ေအာင်စိတ်ကရည် အမင်းမင်းစံုညီ၊ ဘိုဆန်ကာပင် တီးပါတီေပးရင် စားတဲ့အခါ အများတို့ကာပင့်ကာ ဟန်မကျသေမာင်၊ ဝေအာင်လည်း မစားရသည်။ ရှင့်မိတ်ေဆွတို့ တီးပါတီ ကျွန်မစိတ်ြကိုက်နဲ့မညီ၊ (စီမံကာပင် အမျိုးမျိုးေတွ ြကံစည်)၂ လူြကီးလူေကာင်းစံုြကြပီ၊ မိတ်အများဖိတ်ြကား အြငိမ့်ငှားမည်၊ ေရွှတိုင်ညွန့်ကို သတင်းေပးလို့ သီချင်းေရးခိုင်းမည်။ (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကို အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)၂
ကိုယ့်ဗမာအသံုအေဆာင် ြကည်ေအာင်ြကိုက်သည် စားဖွယ်ေသာက်ရာမယ် ဂုဏ်ယူချင်သည် ခပ်ရိုးရိုးပဲကျွန်မေနမည်။ ကိုယ့်ဗမာအသံုးအေဆာင် ြကည်ေအာင်ြကိုက်သည်၊ သူ့အလိုသေဘာကို ပျိုကူညီ၊ ထူးြမတ်တဲ့ ေမာင့်ဂုဏ်ရည်။ အမျိုးမျိုးေတွ ေကျွးေမွးဧည့်ခံ ပျိုဖိတ်မန်ြပီးြပီ တီးပါတီ။ (အဖိုးထိုက် အဖိုးတန် သံုးေဆာင်ရန်ကိ်ု အမျိုးမျိုး မုန့်တိုက်ကို မှာဦးမည်။)၂
0 comments:
Post a Comment