• “ကျွန်​​ေတာ်မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​”

    နိုင်ငံရပ်ြခား​​ ကျည်ကွယ်မျက်ကွယ်ကို ခနတြဖုတ် ​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​သူတစ်​​ေယာက် အ​​ေနနဲ့​​ ဆီး​​တား​​ပိတ်ဆို့​​ြခင်း​​ကင်း​​တဲ့​​ အင်တာနက်​​ေပါ် တ​​ေမျှာ်တ​​ေခါ် ​​ေရွှစြကာြဖန့​်​မိတဲ့​​အခါ အြပင်​​ေလာကမှာ တကယ်ထိ​​ေတွ့​​လို့​​ မရ​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ ကွန်ြပူတာမျက်နှာြပင်က​​ေန တည်​​ေဆာက်ထား​​တဲ့​​ လူမှုအသိုင်း​​အဝိုင်း​​တစ်ရပ်ကို ကျွမ်း​​ဝင်မိပါတယ်။ လွတ်လပ်မှုဆိုတဲ့​​ အရသာကိုလည်း​​ ြမည်း​​စမ်း​​ြကည့​်​လို့​​ရတယ်။ ​​ေညာင်သီး​​စား​​ရင်း​​ ​​ေလး​​ညို့​​သံလည်း​​ နား​​​ေထာင်တတ်လာပါတယ်။ အလကား​​သက်သက် အချိန်​​ေတွ ကုန်ရန်​​ေကာ လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေတွး​​မိပါဘူး​​။ အသိ အြမင် အြကား​​ ကမှ တဆင့​်​ အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်သစ်​​ေတွလည်း​​ ရတာကိုး​​။ အသံုး​​ချတဲ့​​သူ အ​​ေပါ်မူတည်လို့​​ အသိဉာဏ် ပွင့​်​လင်း​​လာတယ်လို့​​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​။ နဂိုတုန်း​​က မ​​ေတွး​​မိတဲ့​​ မသိခဲ့​​တဲ့​​၊​ သိခွင့​်​မရခဲ့​​တဲ့​​ အရာ​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ စိတ်ထဲရှိတာ​​ေတွ ချ​​ေရး​​ြဖစ်တဲ့​​အခါမှာ အများ​​စုက အစိုး​​ရမ​​ေကာင်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွ ြဖစ်လို့​​​ေနပါတယ်။ နို့​​ မဟုတ်လို့​​လား​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဟုတ်တဲ့​​အြပင် ဟိုဘက်​​ေတာင် လွန်​​ေန​​ေသး​​ပါရဲ့​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဒါ​​ေတွ​​ေရး​​​ေနယံုနဲ့​​​ေတာ့​​ အို​​ေသသွား​​​ေတာင် ကိုယ့​်​ဟာကိုယ် စိတ်မချမ်း​​သာတာထက် ဘာမှထူး​​စရာမြမင်ပါဘူး​​။ နိပါတ်​​ေတာ်ထဲက ဇာတ်​​ေပါင်း​​သလို ချစ်သား​​ ဤသူတို့​​ကား​​ ယခုမှသာလျှင် ဤသို့​​ြဖစ်သည်မဟုတ်၊​ ​​ေရှး​​ယခင်ဘဝ​​ေပါင်း​​များ​​စွာကပင်.. ဆို အတိတ်​​ေဆာင်လို့​​ ဆံုး​​နိုင်စရာမရှိ။ ကိုယ်သိတာ ြမင်သိ ြကား​​သိမျှ၊​ ခံသိနဲ့​​ ဘဝပျက်​​ေနသူ​​ေတွ အပံုအပင်။ ဒါြဖင့​်​ဘာလို့​​​ေြပာ​​ေနရ​​ေသး​​သတုန်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေတွး​​မိတာက​​ေလး​​ကို မျှ​​ေဝချင်လို့​​ပါ။
     လူတိုင်း​​ထုတ်မ​​ေြပာရင်သာ​​ေနမယ်။ သိြပီး​​ြကတာက ဒီအစိုး​​ရ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ မိုး​​ရွာလို့​​ ​​ေြမာင်း​​​ေရလျှံတာကအစ အိမ်ြကမ်း​​​ေပါက်က က​​ေလး​​ကျွံကျတာလည်း​​ အစိုး​​ရမ​​ေကာင်း​​လို့​​။ အဲလို​​ေြပာလိုက်​​ေတာ့​​ ဒီအစိုး​​ရဆိုတာ ဘယ်သူ​​ေတွတုန်း​​၊​ စစ်တပ်ကဗိုလ်ချုပ်​​ေတွက စသလား​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ကိုယ်တိုင်​​ေရာ အဲဒီ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အစိုး​​ရထဲမှာ ပါမ​​ေနဘူး​​လား​​။ အထိုက်အ​​ေလျာက်​​ေတာ့​​ ပါတာချည့​်​ပါ။ ကျွန်​​ေတာ်က အစိုး​​ရဝန်ထမ်း​​ဆရာဝန်တစ်​​ေယာက်မို့​​ ကျွန်​​ေတာ် တာဝန်ကျတဲ့​​ ​​ေဆး​​ရံုမှာ လူနာကို ပိုက်ဆံမရှိလို့​​ ဂရုမစိုက်ဘူး​​။ မင်း​​ကိုငါခွဲ​​ေပး​​ထား​​တယ်၊​ အလှု​​ေငွ ဘယ်​​ေရွ့​​ဘယ်မျှထည့​်​ခဲ့​​၊​ စသည်ြဖင့​်​ တ​​ေလာကလံုး​​ လုပ်​​ေနြကတဲ့​​ အစဉ်အလာကွ လို့​​ ဆက်ခံထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​မယ်ဆိုရင် အဲဒီ​​ေဆး​​ရံုက လူနာ​​ေတွအတွက် ကွန်​​ေတာ်ဟာ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အစိုး​​ရပါပဲ။ ဘယ်သူ ဘယ်ဝါ ဘယ်တုန်း​​က ဘာလုပ် စသည်ြဖင့​်​ ပုဂ္ဂလဓိဌာန်မဆိုပါ။ တရား​​ကိုယ်သ​​ေဘာကို ​​ေြပာြကပါစို့​​။
     လူ​​ေတွဟာ ကိုယ့​်​ကိုထိ​​ေတာ့​​မှသာ မချိ​​ေအာင်နာြကတဲ့​​အမျိုး​​ပါ။ ကိုယ်​​ေြကာင့​်​ သူတပါး​​ထိခိုက်မိသွား​​ရင် ​​ေဆာရီး​​တခွန်း​​ထွက်တဲ့​​သူဟာ အ​​ေတာ် ဘိုဆန်လို့​​ လို့​​​ေြပာရမယ်။ ဆရာဝန်​​ေတွ အြကင်နာတရား​​မရှိလို့​​ ဘာြဖစ်ညာြဖစ် စသည်ြဖင့​်​ ဟစ်တိုင်တက်​​ေနတဲ့​​သူများ​​ကို စိတ်မဆိုး​​ပါဘူး​​။ ​​ေသာက ဗျာပါဒနဲ့​​ ​​ေတွ့​​ရတဲ့​​အခါမှာ တရား​​လက်ကိုင်မရှိရင် ဒီလိုပဲ တရား​​ခံရှာြကစြမဲပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေလာကြကီး​​ကို လူနာ ဆရာဝန် နှစ်မျိုး​​တည်း​​နဲ့​​ တည်​​ေဆာက်ထား​​တာ မဟုတ်​​ေလ​​ေတာ့​​ ဆရာဝန်များ​​ခမျာလည်း​​ အြခား​​အြခား​​​ေသာ ရံုး​​​ေရး​​ဝန်တာ ကိစ္စများ​​နဲ့​​ ြကံု​​ေတွ့​​ရ​​ေသး​​တာ​​ေပါ့​​။ “ဟာ.. ဆရာ​​ေလး​​ပါလား​​။ ​​ေဆး​​ရံုကြပန်လာတာလား​​၊​ သွား​​ သွား​​ ဆရာ​​ေလး​​။ ရတယ်။ ရတယ်။” လို့​​ ​​ေြပာတတ်တဲ့​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ပီကယ်မျိုး​​ဆို ကျွန်​​ေတာ် ထိုင်ရှိခိုး​​မတတ် ​​ေကျး​​ဖူး​​တင်ပါတယ်။ ပိုက်ဆံကို နှ​​ေမျာလို့​​မဟုတ်ရ​​ေပါင်။ နင်မဟုတ် နင့​်​အ​​ေဖ တရား​​ခံရှာတာ နာမ်နိမ့​်​လို့​​ပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သီချင်း​​ထဲကလို​​ေြပာရရင် ”​​ေတွ့​​လိမ့​်​နိုး​​နိုး​​ထင်သည်..” ​​ေပါ့​​။ အဲဒီအခါမျိုး​​မှာ​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ြပည်သူခင်ဗျ။ ဘံုလံုတလှည့​်​ ငါး​​ပျံတလှည့​်​​ေပါ့​​ဗျာ။
     ကိုယ့​်​တုန်း​​ကခံလိုက်ရလို့​​ မချိ​​ေအာင် ဆတ်ဆတ်ခါနာတဲ့​​ အမှုမျိုး​​ကို ကိုယ့​်​အလှည့​်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ တူြဖစ်ြပီ နှံလိုက်မဟဲ့​​ဆိုရင် ဘယ်မှာတုန်း​​ ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​။ ​​ေခါင်က မိုး​​မလံုတာ ကို လက်ခံပါတယ်။ လက်မခံလို့​​မှမရတာ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ တံစက်ြမိတ်က ကိုယ့​်​နဖူး​​​ေပါ်မှာ​​ေလ။ ဒီလိုဆို​​ေတာ့​​ ”​​ေခတ်ြကပ်ြကီး​​မှာ ဘာနဲ့​​သွား​​စား​​မတုန်း​​ ​​ေမာင်ရဲ့​​” လို့​​ ​​ေြပာစရာရှိြပန်တာ​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို ြပန်​​ေမး​​ြကည့​်​ပါခင်ဗျာ။ ”ငါဟာ တကယ်ပဲ ငတ်​​ေသ​​ေလာက်​​ေအာင် နွမ်း​​ပါး​​​ေနလို့​​ မလွှဲမ​​ေရှာင်သာ ဒီအလုပ်ကို လုပ်​​ေနရတာလား​​။ တြခား​​​ေရွး​​စရာ လမ်း​​မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​။” လို့​​။ တကယ်တမ်း​​ သရဲမရဲစီး​​​ေနတဲ့​​သူများ​​ဟာ ပင်စင်ယူချိန်ြကရင်၊​ အလုပ်ထွက်လိုက်ရတဲ့​​ အချိန်ြကရင် အိုး​​ပိုင် အိမ်ပိုင်​​ေလး​​နဲ့​​ အြကီး​​တစ်လံုး​​ အငယ်တစ်လံုး​​ထား​​ချင်တဲ့​​ သူ​​ေတွကများ​​ပါတယ်။ “သူများ​​တကာ တြပား​​နှစ်ြပား​​ ြကက်​​ေကာက် ငှက်​​ေကာက် ​​ေကာက်​​ေနရတာလာ​​ေြပာတယ်။ နင့​်​အဘ​​ေတွက ကု​​ေဋချီဘတ်​​ေနတာ” လို့​​ ​​ေြပာရင်လည်း​​လက်ခံပါတယ်။ ဒါ​​ေပသိ ​​ေမး​​စမ်း​​ပါရ​​ေစ။ အဲဒီမဟာဘဒ္ဒကမ္ဘာက လူြကီး​​မင်း​​များ​​​ေကာ ​​ေဇာတိက ဇဋိလတို့​​လို စူပါသူြကွယ်ြကီး​​များ​​ဘဝက မဆင်း​​​ေတာ့​​လို့​​လား​​။ အတိတ်ကံအရှိန်ကုန်တဲ့​​အခါ၊​ ဘုရား​​တန်​​ေဆာင်း​​က ကမ္ဗည်း​​​ေတာင် မကျန်ဘူး​​ဗျ။ ကျွန်​​ေတာ် လက်​​ေထာက်ဆရာဝန်ဘဝက မတက်တာ ၁၅ နှစ်​​ေတာင်ြပည့​်​​ေတာ့​​မယ်။ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ဝန်ြကီး​​က ​​ေလး​​ဆက်​​ေြပာင်း​​သွား​​ြပီ။ ဆရာြကီး​​ဒီဂျီ​​ေတွဆိုတာများ​​​ေတာ့​​ တကျိပ်ခွဲမကပဲ။ တာသတိံသာနတ်သက််မှ မဟုတ်ြကတာ​​ေလ။ တချက်မှား​​ ကား​​ကနဲဆိုတဲ့​​ဘဝပါ။ ဒီ​​ေတာ့​​ သူတို့​​လည်း​​ မင်း​​သမီး​​များ​​လို အရွယ်​​ေလး​​ရှိတုန်း​​ ​​ေရခပ်ြကရတာပါ။ သနား​​စရာ​​ေတာင်​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ စာရင်း​​ချုပ်လိုက်တဲ့​​အခါြက​​ေတာ့​​ ကျန်ခဲ့​​တာ အကုသိုလ်ကံ အ​​ေတာ်များ​​များ​​ရယ်။ ကုန်သွား​​တာ ကိုယ်ကျင့​်​သိက္ခာ သမာဓိ​​ေတွရယ်ပါ။ အာဏာလက်ရှိတုန်း​​က ြပား​​ြပား​​ဝပ်​​ေနတဲ့​​ ငယ်​​ေမွး​​​ေမျာက်​​ေတွကပဲ “အချစ်ကမနည်း​​ တဆစ်မှမလွဲ အြမစ်ကလှဲ လှစ်ြပလိုက်မှာပဲ..” ဆို ငယ်ကျိုး​​ငယ်နာ​​ေတွကို သည်း​​ကနဲမည်း​​ကနဲ သည်း​​ကနဲ မည်း​​ကနဲ နွှာ​​ေတာ့​​တာဗျား​​။ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​နဲ့​​ ငယ်ရာကြကီး​​လာြကတဲ့​​အခါ တ​​ေန့​​မှာ ခင်ဗျား​​တို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လည်း​​ (အစိမ်း​​​ေချွအ​​ေချွမခံရဘူး​​ဆိုရင်​​ေပါ့​​) ဒီ​​ေနရာမျိုး​​​ေရာက်ြကဦး​​မှာပါ။ ဒီအခါ ဒီလမ်း​​ကိုြပန်​​ေလျှာက်ြကဦး​​မလို့​​လား​​။ ​​ေတာ်သင့​်​ြပီ လို့​​မထင်ဘူး​​လား​​။ ခုမှငါ့​​အလှည့​်​​ေရာက်​​ေတာ့​​တာလို့​​ ​​ေတွး​​ရင်​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာလိုပါ ခင်ဗျာ။
     ဒါ​​ေတွက ​​ေနာက်မှ ​​ေနာက်​​ေရာက်ရား​​ပါ။ ​​ေနာင်ခါလာ ​​ေနာင်ခါ​​ေဈး​​​ေပါ့​​လို့​​ဆိုရင်လည်း​​ လက်ရှိဘဝကိုြပန်​​ေရှး​​ရှုြကရ​​ေအာင်။ လူတိုင်း​​လုပ်​​ေနတဲ့​​ ဓ​​ေလ့​​မို့​​။ အများ​​ကို မလွန်ဆန်နိုင်လို့​​ မိုး​​ခါး​​​ေရ​​ေသာက် ​​ေနြကရတယ်ဆိုရင် ​​ေသာက်ပါ။ ​​ေရငတ်​​ေသမှာစိုး​​ရတာကိုး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဆင်ဆင်ြခင်ြခင် ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​​ေလး​​နဲ့​​ လူသား​​ချင်း​​ညှာတာ​​ေထာက်ထား​​တဲ့​​ စိတ်က​​ေလး​​နဲ့​​​ေသာက်ြကပါ။ အချင်း​​ချင်း​​ အြပန်အလှန်ကူညီလို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တုန့​်​ြပန်တဲ့​​ ထမင်း​​က သူများ​​လက်ကပုတ်ချြပီး​​ နိုင်ထက်ကလူ စိတ်ဆင်း​​ရဲ​​ေအာင်လုပ်ြပီး​​မှ စား​​ရတဲ့​​ ထမင်း​​နဲ့​​ အရသာကွာပါတယ်။ ကိုယ့​်​အလုပ်ထဲက ဥပမာနဲ့​​ပဲ ​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ ​​ေဆး​​ရံုဂိတ်​​ေစာင့​်​တဲ့​​ကုလား​​ ပိုက်ဆံလိုချင်ရင် အဝင်တခါ အထွက်တခါ ဆလံအခါခါသ လည်း​​ မုန့​်​ဖိုး​​ပဲဖိုး​​ဖူလံုပါတယ်။ အသည်း​​အသန်လူနာကို ပိုက်ဆံ​​ေပး​​မှ တံခါး​​ဖွင့​်​​ေပး​​မယ်။ ​​ေသာ့​​က စစ္စတာြကီး​​ကိုင်တာ ဆိုတာမျိုး​​ လုပ်ရင်​​ေတာ့​​ အဲဒါ လူမဆန်တာပါ။ ြမန်မာလူမျိုး​​များ​​ဟာ ​​ေခတ်ကသင်ြကား​​​ေပး​​ထား​​လို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​သိတတ်ပါတယ်။ တချို့​​တ​​ေလ မသိတတ်တဲ့​​လူအနည်း​​အကျဉ်း​​ရှိလည်း​​ ခွင့​်​လွှတ်လိုက်ပါ။ လူတဘက်သား​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေအာင်၊​ စိတ်ဆင်း​​ရဲ​​ေအာင် ပညာြပတာမျိုး​​ကို​​ေတာ့​​ မလုပ်မိ​​ေအာင် ထိမ်း​​​ေစချင်ပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်ကိုယ်တိုင်လည်း​​ထိမ်း​​ဖို့​​ ဆံုး​​ြဖတ်ပါတယ်။
     ဒီစာကို ဒီမှာ​​ေရး​​ရတဲ့​​ ရည်ရွယ်ချက်က​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်နဲ့​​ အ​​ေတွး​​အြမင် မကွာြခား​​တဲ့​​သူ​​ေတွ ကွန်​​ေတာ့​်​လို သခင်္န်း​​စာယူနိုင်​​ေအာင်ပါ။ ဘုရား​​​ေဟာလို့​​ မကျွတ်တဲ့​​သူများ​​ကို မရည်ရွယ်ပါဘူး​​။ ငယ်ငယ်က ြကား​​ဘူး​​တာတခုက သာသနာငါး​​​ေထာင် နဲ့​​ သာသနာ​​ေြခာက်​​ေထာင်ကွ လို့​​ ြငင်း​​ြကတဲ့​​လူနှစ်​​ေယာက်ကို ဆရာ​​ေတာ်က ြကား​​တဲ့​​အခါ ”ဟို ငါး​​​ေထာင်ဆိုတဲ့​​ အ​​ေကာင်ကို ​​ေခါ်​​ေချစမ်း​​“ ဆိုြပိး​​ တံ​​ေတာင်နဲ့​​ ​​ေထာင်း​​သတဲ့​​။ ”နင့​်​နှယ်။ သာသနာ​​ေတာင် ငါး​​​ေထာင်မှန်း​​ ​​ေြခာက်​​ေထာင်မှန်း​​​ေတာင် မသိတဲ့​​အ​​ေကာင်နဲ့​​ ြပိုင်ြငင်း​​ပ​​ေလတယ်။” လို့​​ဆိုသတဲ့​​။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ကမ္ဘာတည်သ​​ေရွ့​​ သာသနာတည်​​ေစရမည် ဆိုတဲ့​​ ပုဂ္ဂိုလ်​​ေကျာ်များ​​ကို မြငင်း​​ရဲ​​ေပါင်ဗျာ။
    (၂၂.၉.၂၀၁၀)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.