• “​ေမတ္တာအရင်း​ခံ”

    “မ​ေအး​မိရဲ့​ အ​ေပါ်မှာပင် ဆိုး​ချင်သလိုဆိုး​ပါ။ သွမ်း​ချင်သလိုသွမ်း​ပါ။ နှမ်း​ေစ့​က​ေလး​မျှ ကျွန်မ​ေမတ္တာ မပျက်​ေပါင်ရှင်..” တဲ့​။ တယ်လည်း​ ချစ်ဖို့​ေကာင်း​တဲ့​ က​ေလး​မကွယ်။ ဆိုတဲ့​သီချင်း​နံမယ်ကိုက ​ေမတ္တာအရင်း​ခံတဲ့​။ ဘာ​ေတွပဲလုပ်လုပ် သူ့​ဘက်က အရင်း​တည်မယ့်​ အ​ေြခခံစိတ်ဓါတ်က​ေတာ့​ ​ေမတ္တာပါပဲတဲ့​။ လူပျက်​ေတွ အြငိမ့်​မင်း​သမီး​မွှန်း​သလို မွှန်း​ရမှာြဖင့်​ “လူလိမ်မာသား​များ​ ယဉ်ပါး​ပါ​ေပတယ်။ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်​ေသာစကား​များ​ ဆိုတတ်ပါ​ေပတယ်” ​ေပါ့​။ နှုတ်ဖျား​ေလး​က လူြကား​ေကာင်း​ေအာင်ဆို၊​ လက်ဖျား​ေလး​နဲ့​ လူြမင်​ေကာင်း​ေအာင် က ရံုနဲ့​ေတာ့​ အဲဒီ​ေမတ္တာအရင်း​ခံဆိုတဲ့​ အနှစ်က​ေလး​ မပါလာ​ေသး​ဘူး​ေမာင်​ေရ။

    တကယ့်​လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ တကယ့်​ေမတ္တာစိတ်ကို အရင်း​ခံြပီး​ ဆက်ဆံ အသက်​ေမွး​နိုင်ရင်ြဖင့်​ ဘယ်​ေလာက် ​ေအး​ချမ်း​မွန်ြမတ်တဲ့​ဘဝမျိုး​ကို ​ေရာက်နိုင်သလဲဆိုတာ သိရ​ေအာင် ခါတိုင်း​လိုပဲ ​ေစာင်း​ေစာင်း​ချိတ်ချိတ် ​ေထ့​ေထ့​ေသာ​ေသာ ရယ်​ေမာ​ေြပာဆိုြကရ​ေအာင်။

    ​ေမတ္တာဆိုတာကို အနက်ဖွင့်​ြကတာက​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ေစလို​ေသာ ​ေစတနာ တဲ့​။ လူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်က အြခား​သူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ကို ​ေကာင်း​တာ​ေတွကိုချည့်​ြဖစ်​ေစချင်​ေနရင် အဲဒါ​ေမတ္တာစိတ်​ေတွ ြဖစ်​ေနတာပါတဲ့​။ ဆရာြကီး​ဦး​သုခ ရဲ့​ ​ေမတ္တာသုတ် ဆိုတဲ့​စာအုပ်ထဲမှာ​ေတာ့​ နား​လည်လွယ်​ေအာင် အကျယ်ရှင်း​ထား​တယ်။ တဏှာ​ေပမအချစ်လို့​ေခါ်တဲ့​ ၁၅၀၀ ​ေမတ္တာနဲ့​ ၅၂၈ ​ေမတ္တာမှာ ဘာ​ေတွပါလို့​ ဘာ​ေတွကွာသလဲဆိုတာပါ စာရင်း​ချုပ်ထား​တယ်။

    သိချင်ဝယ်ဖတ် တစ်အုပ်တစ်ကျပ်။ အရပ်ဆယ်မျက်နှာကို ကျန်း​မာပါ​ေစ။ ချမ်း​သာပါ​ေစ။ ​ေဘး​ရန်ကင်း​ပါ​ေစ။ ကိုယ်ဆင်း​ရဲကင်း​ြကပါ​ေစ။ စိတ်ဆင်း​ရဲကင်း​ြကပါ​ေစ။ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာချမ်း​သာစွာြဖင့်​ မိမိတို့​ ခန္ဒာဝန်ကိုရွက်​ေဆာင်နိုင်ြကပါ​ေစ တဲ့​။ ​ေမတ္တာသုတ်ထဲမှာ ပါတာ​ေတွ အကုန် ဘာသာြပန်ထား​တာ။ သူ့​စာ​ေတွ ရုပ်ရှင်​ေတွ ဆံုး​တိုင်း​ေတာင်မှပဲ ​ေနာက်ဆံုး​အပုဒ်က​ေလး​ြဖစ်တဲ့​ “သုခိအတ္ထာနံ ပရိဟာရန္တု သုခ” လို့​ လက်မှတ်ထိုး​တယ်။ သူ့​ဘဝ သူ့​သက်တမ်း​တ​ေလျှာက် အမှန်တကယ်ကိုပဲ လူတဘက်သား​အ​ေပါ်မှာ ​ေမတ္တာစိတ်​ေတွထား​သွား​ေလ​ေသာ သူ​ေတာ်​ေကာင်း​ြကီး​ဆိုတာ ဘယ်သူမှ ြငင်း​လို့​ မရပါဘူး​။

    လူတစ်​ေယာက်က တြခား​လူတစ်​ေယာက်အ​ေပါ်မှာ ​ေမတ္တာစိတ်​ေတွ ြဖစ်​ေပါ်​ေနတာကို ​ေမတ္တာထား​တယ် လို့​ေခါ်တယ်။ အခုဆို သား​သား​ကို​ေမတ္တာထား​မယ့်​သူ​ေတွ ဘယ်​ေလာက်​ေတာင် ​ေပါများ​ေနမလဲမဆိုနိုင်။ “ငါမင်း​ကို သတ်ချင်တယ်။ ငါမင်း​ကို သတ်ချင်တယ်” နဲ့​ကို​ေနမှာ။ လူ​ေတာင်မြမင်ရ​ေသး​ဘူး​။ “​ေဖ့​စ်ဘုတ်ထဲမှာ ဟိုဟာ​ေတွ ​ေရး​ေနတဲ့​အ​ေကာင်​ေလ။” လို့​ ဆိုလိုက်ရံုနဲ့​ “ငါ့​ဆီလာလို့​က​ေတာ့​ ​ေသရ​ေအာင်သာြပင်။” ဆိုြပီး​ ဧည့်​ဝတ်​ေကျဖို့​ ြပင်ထား​တာက​ေတာ့​ ​ေမတ္တာတံုး​လို့​ ြဖစ်လိမ့်​မလား​ပဲ။

    ဒါမှမဟုတ်လည်း​ ​ေမတ္တာကို မရှိဘူး​ လို့​ ​ေြပာချင်​ေြပာမှာ​ေပါ့​။ ကိုယ်ကလည်း​ မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် သူများ​တကာ ​ေမတ္တာပျက်​ေအာင် သွား​သွား​လုပ်​ေနတာကိုး​။ ဘယ်သူ့​ကိုပဲြဖစ်ြဖစ် ​ေကာင်း​ေစချင်တဲ့​စိတ်မရှိ​ေသာသူကို​ေတာ့​ ​ေမတ္တာမဲ့​ေသာသူလို့​ ​ေခါ်ြပီး​ သူနဲ့​ဆန့်​ကျင်ဘက်ကို ​ေမတ္တာရှင် လို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ ​ေမတ္တာထား​မယ့်​သူမရှိလို့​ ကိုယ့်​အ​ေပါ် ဘယ်သူများ​ ​ေမတ္တာရှိ​ေလမလဲလို့​ ​ေတာင့်​တ​ေနသူ​ေတွကို​ေတာ့​ ​ေမတ္တာငတ်သူလို့​ ​ေခါ်ြကြပန်သဗျ။ ရယ်ဒီမိတ်စာက​ေလး​ေတွမှာ နံမယ်​ေြပာင်း​တပ်ြပီး​ လှတပတ ြမင်​ေလသမျှ သူငယ်မက​ေလး​ေတွကို လိုက်ပစ်တာက​ေတာ့​ ဦး​တက်ခါး​ေမတ္တာ​ေဝတယ် လို့​ ​ေြပာရမှာ​ေပါ့​။ သို့​ေသာ် သူ​ေဝတဲ့​စာကို ​ေမတ္တာစာလို့​ မ​ေခါ်ဘူး​။ “ြမိန်ရက်​ေပ့​သူတို့​ကိုယ် ြမိုရက်​ေပ့​ သူ့​ခံတွင်း​..” ဆိုတာမျိုး​မှ ​ေမတ္တာစာလို့​ေခါ်တာ။ အား​လံုး​ ြကား​ြကား​သမျှ ရြက​ေစသား​လို့​ ကိုယ့်​ပတ်ဝန်း​ကျင်ကလူ​ေတွ အယုတ်အလတ်အြမတ်မ​ေရွး​ ​ေမတ္တာထား​နိုင်ရင်​ေတာ့​ ​ေမတ္တာြဖန်း​တယ် လို့​ ​ေခါ်လိမ့်​မယ်။

    ကိုယ့်​အနား​မှာ မရှိ​ေလ​ေသာသူကို အ​ေဝး​ကလှမ်း​ြပီး​ ​ေမတ္တာထား​တာမျိုး​ကျ​ေတာ့​ ​ေမတ္တာပို့​တယ် လို့​ ​ေခါ်ရမှာ။ ​ေဂါ်ဘာချက်ြကီး​ဆီက အကို​ေလး​ေတွဆို တ​ေန့​တ​ေန့​ ြမန်မာမင်း​သမီး​ေလး​ေတွရဲ့​ လန်း​လန်း​လှလှ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ပံုက​ေလး​ေတွတင်ြပီး​ ​ေမတ္တာပို့​ပို့​ေနြကတာ ​ေတွ့​လိုက်ပါတယ်။ တို့​လည်း​ပဲ ​ေမတ္တာမျှရတာ​ေပါ့​ေလ။ “အ​ေရှ့​အရပ်၌ရှိ​ေသာ..” ဆိုတဲ့​ ​ေမတ္တာပို့​စာသား​ြကီး​ အစအဆံုး​မှာ “လူအချင်း​ချင်း​ လှည့်​ဖျား​ြခင်း​ ကင်း​ရှင်း​ြကပါ​ေစ။” ဆိုတဲ့​အပိုဒ်ကို​ေရာက်တိုင်း​ စာ​ေပစိစစ်​ေရး​ပို့​ ဆင်ဆာြဖတ်ခိုင်း​ချင်​ေနတာ၊​ ငါ့​ကို​ေစာင်း​ေြပာြပန်ြပီလို့​ ထင်​ေနတာက​ေတာ့​ ​ေမတ္တာစူး​လို့​များ​ ြဖစ်မလား​ပဲ။ သူတပါး​အ​ေပါ်မှာ ထား​တဲ့​ေမတ္တာစိတ်က​ေလး​ေတွကို အချိန်နဲ့​အမျှ ရှင်သန်တိုး​ပွား​လာ​ေအာင်၊​ ​ေပျာက်ပျက်မသွား​ေအာင် ​ေမွး​ြမူထား​တဲ့​စိတ်က​ေလး​ကို ​ေမတ္တာပွား​ေနတယ် လို့​ ဆိုပါမယ်။

    “မင်း​ … လာမရှုပ်နဲ့​။ လာမရှုပ်နဲ့​။ မင်း​လာမရှုပ်နဲ့​။ ငါ့​မှာတစ်​ေယာက်တည်း​ ​ေမတ္တာတရား​ေတွ ပွား​များ​ချင်​ေသး​တယ်” ဆိုတဲ့​ ဒိုး​လံုး​ြကီး​ေတာင် ဘုရား​သခင်ရဲ့​ ​ေမတ္တာရိပ်​ေအာက်​ေတာင် ​ေရာက်သွား​ြပီ။ ကိုယ်​ေမတ္တာထား​တဲ့​သူက ကိုယ့်​ကို ြပန်ြပီး​ ​ေမတ္တာရှိရင် တုန့်​လှည်​ေမတ္တာတဲ့​။ ​ေရွှမန်း​တင်​ေမာင်ြကီး​က​ေတာ့​ ဆိုခဲ့​သား​။ “တစ်ဦး​ေမတ္တာ တစ်ဦး​မှာ ကူး​လာဆက်ဆံ တုန့်​ြပန်ပါသည်။ ဧကန်မလွဲ အမှန်ပါပဲအတည်။ ​ေရွှမန်း​ေမာင်တင် ြကည်လင်​ေသာ ​ေမတ္တာဓါတ်ကို သိမှတ်ြက​ေပလိမ့်​မည်။” တဲ့​။ (တို့​ဘဘြကီး​ဟစ်လိုက်ရင် အံကိုက်ပဲ​ေနမှာ။ နံမယ်​ေတာင်ြပင်စရာမလို) ကိုယ့်​ဆီကထွက်သွား​တဲ့​ေမတ္တာ​ေတွက အဆင့်​ဆင့်​ပွား​ြပီး​ေတာ့​မှ ကိုယ့်​ဆီြပန်​ေရာက်လာ​ေတာ့​ ​ေမတ္တာစက်ဝန်း​ လို့​ဆိုတယ်။ ဒါက​ေတာ့​ အမာစိန်ဆိုတာ။ “​ေမတ္တာစက်ဝန်း​ထဲတွင် ကျ​ေရာက်သူမှန်လျှင် တုန့်​လှယ်ကိုယ့်​ကိုချစ်ခင် ​ေမတ္တာစိတ်​ေတွ ပွား​ကာပင်” တဲ့​။ တချို့​ကျ​ေတာ့​ အလုပ်လုပ်တဲ့​ေနရာမှာ ပွင့်​ပွင့်​လင်း​လင်း​ပဲ။ ဂ​ေရဟမ်သီချင်း​ေလး​မှ ြကိုက်တာ “ယူ​ေဆာင်လာပါ။ လိုချင်တယ် အြကင်နာ​ေမတ္တာ…” တဲ့​။

    အဲဒါ​ေမတ္တာရပ်ခံတာ​ေလ။ ကဲ ဘာကျန်​ေသး​တုန်း​။ အဲသလိုမျိုး​ ဗမာ​ေဆး​ အာ​ေမွှး​လုပ်မိလို့​ ဆို​ေပျာ်ြပုတ်ြကီး​ြဖစ်သွား​ရှာသူကလည်း​ ​ေမတ္တာပဲ မဟုတ်လား​။ ​ေမ့​လို့​ ​ေမ့​လို့​။ ​ေဒါ်​ေမလှြမိုင်ြကီး​ ဆိုသွား​တာ ရှိ​ေသး​တယ်။ ြပင်ပက​ေဘး​ရန်အဖျက်​ေတွ မဝင်နိုင်​ေအာင် ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​၊​ လံုြခံု​ေရး​သီချင်း​က​ေလး​။ “တစ်ဦး​အ​ေပါ်တစ်ဦး​ ထူး​တဲ့​ေမတ္တာ ​ေစတနာ သဒ္ဒါတရား​ ထား​ြကပါကုန် ​ေမတ္တာလွှမ်း​ြခံု။ ကိုယ်ချင်း​စာတရား​လည်း​ များ​စွာ ထား​ပါ​ေလကုန်။ အများ​သတ္တဝါ​ေတွ အကုန်၊​ နှစ်ြဖာ​ေသာသုခ ြပည့်​ဝ​ေစကုန်။ ချစ်သဒ္ဒါမနွမ်း​ပံု ​ေမတ္တာလွှမ်း​ြခံု” တဲ့​ဗျား​။

    ဝီကီပီး​ဒီး​ယား​မှာ​ေတာင် ဒီ​ေလာက် ​ေမတ္တာ​ေတွ စံုစံုလင်လင် ခံုခံုမင်မင် ရှိပါ့​မလား​ပဲ။ တို့​က ​ေဇာ်ဂျီဖွန့်​နဲ့​ ရိုက်​ေနတာဆို​ေတာ့​ “​ေမတ္တာကမ္ဘာများ​ြဖင့်​ မြခား​လိုတယ်။” ဆိုြပီး​ ယူနီကုဒ် ​ေြပာင်း​ရိုက်ခိုင်း​မယ် ထင်တယ်​ေနာ်။ ​ေမတ္တာ​ေတွ ဍီကာချဲ့​တာက​ေတာ့​ သီအိုရီပိုင်း​ေတွပါကွယ်။ လက်​ေတွ့​ဘဝထဲ ြပန်သွား​ရ​ေအာင်။ ကိုယ့်​ရဲ့​ေန့​စဉ်ဘဝမှာ ြကံု​ေတွ့​ဆက်ဆံ​ေနရတဲ့​သူ​ေတွအ​ေပါ် ​ေမတ္တာအရင်း​ခံစိတ်က​ေလး​နဲ့​ ဆက်ဆံြကည့်​ြကပါစို့​။ ဘယ်လိုဆက်ဆံြကမလဲ။ ​ေတွ့​သမျှလူအ​ေပါင်း​ကို “မင်း​မိဘထက်​ေတာင် ငါပိုချစ်တာ။ ​ေဆွမျိုး​များ​ထက်ကို ငါပိုချစ်တာ။ မင်း​ရည်း​စား​ထက်​ေတာင် ငါပိုချစ်တာ” လို့​ မဟုတ်ကဟုတ်က​ေတွ မယံုမချင်း​ထိုင်​ေြပာလို့​ ြဖစ်ပါ့​မလား​။

    အဲသ​ေလာက် ချစ်ဖို့​မလိုဘူး​။ သူ့​အ​ေပါ်မှာထား​တဲ့​ ကိုယ့်​သ​ေဘာထား​ အြပုအမူကို ကိုယ်ချင်း​စာနာတဲ့​စိတ်နဲ့​သာ ဆက်ဆံလိုက်ပါ။ သူ့​ေနရာမှာ ငါသာဆိုရင်၊​ ငါ့​သား​ေလး​ သမီး​ေလး​သာြဖစ်ရင်၊​ လို့​ ​ေတွး​ေပး​ပါ။ (သူ့​ပိုက်ဆံ​ေတွ ငါ့​ဟာသာဆိုရင်တို့​၊​ သူ့​ေနရာ သူ့​ရာထူး​မျိုး​ ငါရလိုက်ရင် တို့​ေတာ့​ မပါဘူး​ဗျ) လူတိုင်း​လူတိုင်း​ဟာ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေမတ္တာမထား​တဲ့​သူ မရှိပါဘူး​။ ကိုယ့်​ကိုထား​တဲ့​စိတ်မျိုး​ တပါး​သူအ​ေပါ်မှာ ထား​ေပး​လိုက်ရင် အဲဒါ​ေမတ္တာထား​တာပါပဲ။ သည်ပစ္စည်း​က​ေလး​ ကိုယ်လိုချင်တယ်။ သူလည်း​လိုချင်မှာပဲ။ အတူတူမျှ​ေဝ သံုး​စွဲြကရ​ေအာင်။ (ဥပမာ​ေြပာတာ​ေနာ်။ ​ေတာ်ြကာပိုက်ဆံလာ​ေချး​ေနဦး​မယ်။ လခကတိုး​ေတာ့​မှာဆို​ေတာ့​) ​ေဝလို့​မရတာ​ေတွကို မ​ေဝနိုင်​ေပမယ့်​ ရတာ​ေတွကို ​ေဝမှာ​ေပါ့​။ အခန်း​ထဲမှာ ​ေလ​ေတွ အများ​ြကီး​ရှိတယ်​ေလ။ တစ်​ေယာက်တစ်ဝက်​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။ ရှူနိုင်သ​ေလာက်ရှူသွား​ တစ်ြပား​မှမ​ေပး​နဲ့​။ အဲလိုမျိုး​ မ​ေဝငှခိုင်း​ပါဘူး​။

    အ​ေတွး​က​ေလး​ေတွကိုပဲ တစ်ဝက်ခွဲ​ေပး​လိုက်ပါ။ ကိုယ်လည်း​ မ​ေလျာ့​ဘူး​။ သူလည်း​မကုန်ုဘူး​။ ပိုက်ဆံလည်း​ မ​ေပး​ရဘူး​။ အလကား​ရတယ်။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​မှာ စိတ်အလျဉ်ဆိုတာရှိတယ်။ စကား​မ​ေြပာတတ်တဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင်မှ စိတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ အ​ေတွး​နဲ့​ အဆက်မြပတ်​ေြပာ​ေနတယ်။ အဲဒီအ​ေတွး​ေတွဟာ “ငါသွား​မယ်။ ငါစား​မယ်။ ငါအလုပ်လုပ်​ေနတယ်” စသည်ြဖင့်​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်ပဲ စဉ်း​စား​တာများ​ပါတယ်။ သူများ​ကို ထည့်​မစဉ်း​စား​ဘူး​။ အြဖစ်အပျက်တစ်ခု၊​ အ​ေြကာင်း​အရာတစ်ခုဆိုရင်လည်း​ ကိုယ့်​ဘက်ကပဲ ​ေတွး​ြက ​ေြပာြက ဆံုး​ြဖတ်ြက ခံစား​ြကပါတယ်။ သူ့​ဘက်မှာ​ေရာ ဘယ်လိုရှိ​ေနမလဲဆိုတာ ဝင်​ေတွး​ြကည့်​ ခံစား​ြကည့်​၊​ စဉ်း​စား​ြကည့်​ေပး​ရင် ကိုယ့်​ရဲ့​အ​ေတွး​ေတွကို တစ်ဝက်ခွဲ​ေပး​တာပဲ မဟုတ်ဘူး​လား​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တစ်ဝက်​ေလျာ့​မသွား​တဲ့​အြပင် သူ့​အြမင် သူ့​အ​ေတွး​ေတွပါ ရလိုက်လို့​ နှစ်ဆပွား​မလာပါလား​။

    ​ေြပာရတာလွယ်သ​ေလာက် လက်​ေတွ့​ကျ​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် ခက်​ေနသလား​ မသိပါဘူး​။ ညတိုင်း​ဘုရား​ရှိခိုး​၊​ ပုတီး​စိပ်၊​ ပရိတ်ပဋ္ဌာန်း​ေတွ ရွတ်ြပီး​ ကုသိုလ်ယူတာက လွယ်ချင်လွယ်လိမ့်​မယ်။ ကိုယ့်​အလုပ်ထဲမှာ လူတဘက်သား​ ကိုယ်ချင်း​စာဖို့​က အင်မတန်ခက်တာ။ (ခက်​ေပါင်ကွယ်။ အန်တီတို့​ဆို ရံုး​ေရာက်​ေရာက်ချင်း​ ဇီး​ကွက်ရုပ်က​ေလး​ ​ေသာက်​ေရလဲ၊​ ရှင်သီဝလိဂါထာ​ေလး​ သက်​ေစ့​ရွတ်၊​ ခုနှစ်ရက်သား​သမီး​ေမတ္တာပိ်ု့​ြပီး​မှ အလုပ်စတာ လို့​ ​ေြပာ​ေနဦး​မယ်) အိန္ဒိယမှာတုန်း​က ​ေလယာဉ်ခရီး​စဉ်ပျက်လို့​ ​ေလဆိပ်ထဲမှာ တစ်ရက်​ေကျာ်​ေကျာ် ြကာခဲ့​ပါတယ်။ ကိုယ်နဲ့​အတူတူ ခရီး​သည် ခုနစ်ဆယ်​ေကျာ်​ေလာက်​ေပါ့​။ ​ေနာက်တ​ေန့​မနက်အ​ေစာြကီး​ ​ေလယာဉ်​ေပါ်တက်တဲ့​အခါမှာ လံုြခံု​ေရး​အရ ​ေရခဲ​ေချာင်း​ြကီး​ေတွ ဓါတ်မှန်စက်ြကီး​ေတွနဲ့​ စစ်​ေဆး​ြပီး​မှ ​ေပး​တက်တယ်။ အဲလိုစစ်​ေဆး​ဖို့​ ​ေလယာဉ်လက်မှတ်​ေပါ်မှာ လဝကတံဆိပ်တံုး​ထုထား​မှ ဝင်ခွင့်​စစ်ခွင့်​ရမယ်။ ကိုယ်​ေတွက ကိစ္စမရှိဘူး​။

    မ​ေန့​ကြဖတ်ထား​ ထုထား​လည်း​ မသကာ နှစ်ခါြပန်တံုး​ထုလိုက်ရံု​ေပါ့​။ ြပဿနာက ဘဂင်္လား​က ​ေလယာဉ်​ေြပာင်း​စီး​တဲ့​ ဦး​ထုပ်ြဖူ အလီဘာဘာ့​ သူငယ်ချင်း​ေလး​ဆယ်ကို လဝက က အထွက်တံုး​ထုမ​ေပး​နိုင်ဘူး​။ အဝင်မှ မရှိတာ။ တရန်စစ်​ေလ။ ဟိုဘက်တစ်စီး​ကဆင်း​ြပီး​ သည်ဘက်တစ်စီး​ေပါ်တက်လာတာ။ ဒါဆို အဝင်ပါထု​ေပး​လိုက်ဆိုလို့​မရဘူး​။ အဝင်တံုး​ထုဖို့​က ဗီဇာပါမှ ထု​ေပး​ရတာ။ အဝင်မရှိပဲနဲ့​ အထွက်လည်း​ ရှိလို့​မရဘူး​။ တံုး​မပါရင် ဟိုကလည်း​ လံုြခံု​ေရး​ စစ်​ေဆး​ အာမခံ​ေပး​လို့​ မရဘူး​။ မုတ်ဆိတ်ရှည်ြကီး​ေတွပါဆို​ေန။ ​ေနာက်ြပီး​ တြခား​ေနရာ မဟုတ်ဘူး​။ အိန္ဒိယ။ ​ေလ​ေြကာင်း​လိုင်း​ကလည်း​ အိန္ဒိယအစိုး​ရပိုင်​ေလ​ေြကာင်း​လိုင်း​။ ကိုယ့်​ဆီမှာလို ဘယ်ဝန်ြကီး​ဌာနြဖစ်ြဖစ် ဖုန်း​ဆက်လိုက်ရမလား​နဲ့​ြပီး​တဲ့​ ပုဂ္ဂလိက​ေလ​ေြကာင်း​မဟုတ်ဘူး​။

    တစ်ညလံုး​ ​ေလဆိပ်နား​ေန​ေဆာင်မှာ ဒုက္ခ​ေရာက်​ေနြကတာ သူတို့​မျက်စိ​ေအာက်တင်​ေပမယ့်​ အဲသည် တာမီနယ် ြပဿနာက​ေလး​ကို ဘယ်သူကမှ ​ေခါင်း​ခံ​ေြဖရှင်း​ေပး​မယ့်​သူမရှိတာ ဘာြဖစ်လို့​များ​ပါလိမ့်​။ တို့​ေနရာမှာ သူတို့​ဆို ဘယ်လိုများ​ေနမှာလဲလို့​ ​ေတွး​မိတယ်။ အိပ်ထဲက တစ်ြပား​မှ စိုက်​ေပး​ရတာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ ကူညီလိုက်လို့​လည်း​ အဆီအသား​ တစ်ကျပ်သား​ေလျာ့​မသွား​ဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ငါနဲ့​ဘာဆိုင်လို့​ ဝင်တာဝန်ယူရမှာလဲ။ ​ေခါင်း​ခံတာဝါသနာမပါဘူး​။ (တြခား​ဟာပဲ ပါလို့​ေနမှာ) လူတိုင်း​ အဲလိုပဲ ​ေတွး​ြကတယ်။

    ကိုယ့်​ဆီကလူ​ေတွလည်း​ အဲဒီအကျင့်​ မကင်း​ပါဘူး​။ ဘူတန်မှာ ​ေဆး​ရံုကို လူြကီး​လာ​ေတာ့​ ​ေမ့​ေဆး​အ​ေငွ့​ရည်​ေတွက ဒိတ်လွန်​ေနြပီ။ ဘယ်လိုလုပ်ရမလဲဆို​ေတာ့​ ဟိုကလည်း​ “မသံုး​ပါနဲ့​။ အသစ်လဲ​ေပး​ပါ့​မယ်” ပဲ ​ေြပာတာ​ေပါ့​။ တို့​ဆီမှာ ၉၉ ကဟာ​ေတာင် သံုး​ေနတာ ဘာမှ မြဖစ်​ေပါင်။ ​ေကာင်း​ြပီ​ေလ။ မသံုး​နဲ့​ဆို မသံုး​ရံု​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ မီး​လာတုန်း​ေလး​ ဝါယာ​ေရှာ့​ြဖစ်ြပီး​ ​ေဈး​မီး​ေလာင်သလိုပဲ ​ေမ့​ေဆး​မရှိ​ေသး​ပါဘူး​ဆို​ေနမှ အစာအိမ်​ေပါက်တဲ့​သူကလည်း​ ရှိ​ေသး​။ မခွဲရင် ​ေသလိမ့်​မယ်။ လွှဲလို့​ရသလား​ လွှဲတယ်။ ​ေပျာ်​ေပျာ်ြကီး​။ ​ေနာက်တခါ လွှဲလို့​မရတဲ့​အခါမှာကျမှ ြပဿနာတက်တာ။ မခွဲလို့​လည်း​မရဘူး​။ အူကျလို့​ပုပ်ချင်ချင်ြဖစ်​ေနတာ။ လွှဲဖို့​က လမ်း​မှာ နှစ်ရက်ြကာမယ်။ ဒီအတိုင်း​ထား​ နက်ြဖန်ဆို လူနာက စိတ်မချရ​ေတာ့​ဘူး​။ ဆရာဝန်ဆိုတာက ​ေမတ္တာအရင်း​ခံတဲ့​စိတ်ရှိရမှာ​ေပါ့​။

    ငါလုပ်လိုက်လို့​ အသက်ရှင်ရင် ​ေကျး​ဖူး​တင်ချင်မှ တင်မှာ။ လခက သည်လခပဲ။ ​ေသသွား​ရင် အလကား​ ြပဿနာတက်မယ်။ အလုပ်ရှုပ်မယ်။ ခုဟာက ​ေသဖို့​များ​ေနတဲ့​လူနာြကီး​။ ဟုတ်ပါြပီ​ေလ။ အဲသည်​ေသဖို့​များ​တဲ့​လူနာြကီး​ဟာ ကိုယ့်​အ​ေဖဆိုရင် သည်လိုပဲ ဆံုး​ြဖတ်ဦး​မှာလား​။ သည်တစ်နည်း​မရရင် ​ေနာက်တစ်နည်း​ဆိုတာ မတတ်​ေတာ့​ဘူး​လား​။ အဲသလိုမျိုး​ သူများ​ကို အ​ေတွး​တဝက်​ေပး​ဖို့​ ​ေြပာတာပါ။ ဒါ​ေလး​မှ ​ေခါင်း​မခံချင်လည်း​ ………..။

    တခါတ​ေလကျြပန်​ေတာ့​လည်း​ ကိုယ်က​ေခါင်း​ခံတိုင်း​ မျက်နှာ​ေကာင်း​မရရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ နှဲြကီး​တက်နင်း​မိလို့​ ​ေလျှာ်ရတာထက်ဆိုး​တာ​ေတွ ရှိပါ​ေသး​တယ်။ ကိုယ်ဝန်​ေဆာင်တစ်​ေယာက်ကို ဗိုက်ခွဲ​ေမွး​တယ်ဆိုတာ အသက်တစ်သက်ကိစ္စ မဟုတ်။ အနည်း​ဆံုး​ေတာ့​ နှစ်သက်ပဲ။ ကမ္ဘာဦး​ကတည်း​က ​ေဖာင်စီး​မီး​ေနပါဆိုမှ အ​ေသအ​ေပျာက်ကင်း​ဖို့​ဆိုတာ ဘယ်ြဖစ်နိုင်မလဲ။ ခက်တာက မကင်း​လွန်း​ေနတာ​ေလ။ စာရင်း​ေကာက်လိုက်ရင် အ​ေသအ​ေပျာက်အများ​ဆံုး​နိုင်ငံထဲမှာ ပါ​ေနတယ်ဆို​ေတာ့​ အ​ေမ​ေသတာပဲြဖစ်ြဖစ် က​ေလး​ေသတာပဲြဖစ်ြဖစ် ြကား​လိုက်ရရင်ကို နား​ရာဇဝတ်သင့်​ြပီး​သား​။ အမှန်​ေတာ့​ အများ​စုက ဆရာဝန်ဆီကို ​ေရာက်မလာတာ။ အ​ေရာက်​ေနာက်ကျတာ​ေြကာင့်​ မကယ်နိုင်တာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေရဗူး​ေပါက်တာ​ေတွ လာမ​ေြပာနဲ့​။ အထူး​ကုဆရာဝန်ြကီး​လက်က​ေန အ​ေသအ​ေပျာက်စာရင်း​တက်လာလို့​က​ေတာ့​ ​ေနရာမှာတင် အ​ေထာင်း​ခံရတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေဝး​လံ​ေခါင်ဖျား​အရပ်က​ေန ​ေနပူ​ေတာ်အ​ေရာက် ကိုယ့်​စား​ရိတ်နဲ့​ ကိုယ်သွား​လို့​ အဆူအဆဲခံြကရပါသတဲ့​။ ရန်ကုန်​ေလာက်ဆိုရင်​ေတာ့​ ဘယ်နှစ်ခါသွား​ရသွား​ရ သွား​ဦး​မှာ။

    ခု​ေတာ့​ တခါက နှစ်ခါ သံုး​ခါဆို ဆရာဝန်ပါ ​ေသချင်​ေစာ်နံလာ​ေရာ။ ဒါ​ေလး​ေလာက်က​ေတာ့​ မမတို့​က ကျွမ်း​ကျင်ရာ လိမ်မာတာ​ေတွရှိပါတယ်။ ဗိုက်ခွဲြပီး​ထွက်လာတဲ့​က​ေလး​ကို ချက်ြကိုး​ြဖတ်ြပီး​တာနဲ့​ ထမင်း​အိုး​ပူပူကို လက်နှီး​မပါပဲ ကိုင်ထား​မိသလို အခုချက်ချင်း​ က​ေလး​ေဆာင်ကို ြမန်ြမန်သွား​ပို့​။ ြဖစ်စရာရှိ ဟို​ေရာက်မှြဖစ်၊​ အ​ေရး​ြကီး​တာ ခွဲခန်း​ထဲမှာ မြဖစ်နဲ့​။ (အမှန်​ေတာ့​ က​ေလး​ဆရာဝန်က ခွဲခန်း​ထဲရှိ​ေနရမှာ။ သူကလည်း​ တစ်​ေယာက်တည်း​ မနိုင်မနင်း​ ဂျင်​ေြခလည်​ေနလို့​) ဒါ​ေတာင် အ​ေဆာင်ချင်း​က အ​ေဝး​ြကီး​မို့​လို့​ နို့​မို့​ဆို ပစ်လိုက်မယ် ဖမ်း​လိုက်​ေနာ်​ေတွ ြဖစ်ကုန်မှာ။ ​ေမွး​ကင်း​စက​ေလး​ေလး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ သက်တမ်း​မှာ ပထမဦး​ဆံုး​ ​ေလး​၊​ ငါး​၊​ ဆယ်မိနစ်က အ​ေရး​အြကီး​ဆံုး​ပါပဲ။ သူဆက်ရှင်မယ် မရှင်ဘူး​ကိုလည်း​ အဆံုး​အြဖတ်​ေပး​နိုင်တယ်။ လူစဉ်မမီ၊​ ဒုက္ခိတဘဝကိုလည်း​ ​ေရာက်သွား​နိုင်တယ်။ စာရွက်​ေပါ်မှာ ဂဏန်း​တစ်လံုး​ေလျာ့​သွား​ဖို့​က အဓိကလား​။ တစ်ဝက်​ေလာက် ​ေတွး​ေပး​ြကစမ်း​ပါဗျာ။

    ​ေမတ္တာ​ေတွကို ထား​တာ၊​ ပို့​တာ၊​ ​ေဝတာ၊​ တုန့်​ြပန်တာဆိုတာ အ​ေကာင်အထည် မြမင်ရ၊​ အနံ့​အရသာ မသိရ၊​ အသံပလံမြကား​ရ ဆို​ေပမယ့်​ ခံစား​လို့​ေတာ့​ ရတာ အမှန်ပဲ။ သံလိုက်ဓါတ်များ​လို​ေပါ့​။ တကယ့်​ေမတ္တာစိတ်မပါပဲ ပါး​စပ်​ေြပာြကီး​နဲ့​ဆို သိပ်သိသာတယ်။ “​ေမတ္တာြဖင့်​” လို့​ စာ​ေရး​ကပ်ြပီး​ ြခင်း​ေထာင်း​ြကီး​၊​ အထုပ်အထည်ြကီး​နဲ့​ ပို့​တာ​ေတာင်မှပဲ ​ေစတနာ၊​ ​ေမတ္တာ မပါရင် ခံစား​လို့​ မရဘူး​။ အ​ေပး​အယူ အဝယ်အ​ေရာင်း​သက်သက်ပဲ။ အဲဒီမြမင်ရတဲ့​ေမတ္တာ​ေတွကို လက်​ေတွ့​ခံစား​ြပီး​ အကျိုး​ရှိ​ေနသူ​ေတွက​ေတာ့​ ြပည်သူချစ်​ေသာ အနုပညာသည်များ​ပါပဲ။ တစ်နိ်ုင်ငံလံုး​က ပို့​သတဲ့​ေမတ္တာ​ေတွကို သူတို့​တကယ်ခံစား​နိုင်ြကတယ်။ ပိတ်သတ်ြကီး​ေပး​တဲ့​ဆု​ေတွ​ေြကာင့်​ ဝမ်း​သာလွန်း​လို့​ မျက်ရည်လည်​ေနြကတာ ​ေတွ့​တယ်မဟုတ်လား​။

    ပရိတ်သတ်ကလည်း​ ကိုယ်သာထမင်း​မစား​ရ​ေသး​လို့​ ဗိုက်ဆာချင်ဆာ​ေနမယ်။ အသည်း​စွဲမင်း​သား​မင်း​သမီး​ေလး​ေတွ သည်နှစ်အကယ်ဒမီမရမှာ စိတ်ပူလို့​ ထမင်း​ေမ့​ဟင်း​ေမ့​ ထိုင်အား​ေပး​တာ။ တခါမှ အြပင်မှာ မြမင်ဖူး​ေသး​ေသာ်လည်း​ ကိုယ်ချစ်တဲ့​မင်း​သား​မင်း​သမီး​ေလး​ေတွဆို ​ေချာ​ေစချင် လှ​ေစချင်၊​ နံမယ်ပိုြကီး​ေစချင်တာ ​ေမတ္တာ​ေတွ ပို့​ေနတာပဲ မဟုတ်ဘူး​လား​။ လူသန်း​ေြခာက်ဆယ်မှာ ဘာသိဘာသာ​ေနတဲ့​သူ တစ်ဝက်​ေလာက်ပါဦး​ေတာ့​ ​ေမတ္တာသန်း​သံုး​ဆယ်ရ​ေနတာ​ေြကာင့်​ သူတို့​အဖို့​ ဘယ်သွား​သွား​ မျက်နှာပန်း​လည်း​ပွင့်​တာပဲ။ ကူညီ​ေစာင့်​ေရှာက်မယ့်​သူလည်း​ မရှား​ဘူး​။ ​ေကျွး​ချင်​ေမွး​ချင်တဲ့​သူဆိုတာ အလျှံပယ်။

    သူတို့​ြကည့်​လိုက်ရင် ဘယ်ခါမဆို ရွှင်ရွှင်လန်း​လန်း​ ဝံ့​ဝံ့​ြကွား​ြကွား​။ ဟိုလူ​ေတွကလွဲရင် သန်း​ေြခာက်ဆယ်လံုး​ ​ေမတ္တာထား​တဲ့​တစ်​ေယာက်များ​ဆို သွား​ေလရာ လာ​ေလရာ အုတ်အုတ်သည်း​သည်း​ အုန်း​အုန်း​ြကွက်ြကွက်မို့​ အား​ကျတဲ့​သူ​ေတွက တို့​သွား​ရင်လည်း​ ကား​လမ်း​ေဘး​လူစုြပီး​ အဲလိုညိုး​ေလး​ ​ေအာ်​ေပး​စမ်း​ပါဆိုြပီး​ေတာင် ခိုင်း​စား​ြက​ေသး​။ ပို့​သတဲ့​ေမတ္တာ​ေတွ​ေြကာင့်​ ခံယူရရှိသူ​ေတွမှာလည်း​ ကျန်း​မာ ချမ်း​သာ ဝမ်း​သာ လန်း​ြဖာရသလို ပို့​သတဲ့​သူ​ေတွဘက်မှာ​ေတာ့​ ​ေမတ္တာစိတ်ရဲ့​ ဂုဏ်သတ္တိ​ေတွကို လက်ငင်း​ခံစား​ရပါသတဲ့​။ ဘာ​ေတွလဲဆိုတာ ရှင်း​သွား​ေအာင် ​ေမတ္တာဂုဏ်ဆိုတဲ့​သီချင်း​ေလး​နဲ့​ နှုတ်ဆက်လိုက်မယ်​ေနာ်။ အား​လံုး​ပဲ လူထု​ေမတ္တာခံယူနိုင်ြကပါ​ေစ။

    ​ေရွှ​ေမတ္တာ ပို့​ြကထာဝစဉ် အကျိုး​အား​ြဖင့်​ တစ်ဆယ့်​တစ်ပါး​ ပွား​တာ မုချပါပဲ အစဉ်။

    အိပ်တဲ့​အချိန်မှာပင် ဇိမ်ယူလို့​ ချမ်း​သာဖို့​ြပင်၊​ ညတိုင်း​ အြကိမ်ြကိမ်စက်​ေတာ့​ ထက်ြမက်ပါတဲ့​အိမ်မက်ကိုြမင်။ နိုး​ထပါလို့​ မနက်လင်း​ရင် အစဉ်သုခ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာရွှင်။ ဪ … လူတကာချစ်ခင် သူငါြဖစ်အင် နတ်​ေတွက​ေတာင် ​ေစာင်မချင်။
    (​ေမတ္တာအကျိုး​မှာ ဖွင့်​ကာြပရင် တန်ခိုး​အာနိသင်၊​ ြဗဟ္မာ့​ဘံုလား​ရာ တရား​ပါပဲ ထင်မှတ်ပါ​ေစ​ေြကာင်း​အစဉ်) ၂။ ြကည်ြကည်လင်လင် ​ေရွှ​ေမတ္တာပို့​သ စိတ်မှာအစဉ်။

    (ငါး​ေထွ​ေသာရန်သူပင် ချစ်ပါ​ေစလမ်း​ထွင် ​ေမတ္တာ​ေရြဖန်း​ချင်၊​ ​ေဘး​ရန်ရှင်း​ အမှန်ကင်း​စင်၊​ သွား​လာရာတိုင်း​တွင် မျက်နှာပွင့်​လန်း​လျှင်၊​ ​ေမတ္တာ​ေစာင်ြခံုရင် လံုမှာပဲလို့​ စွဲြမဲသူတိုင်း​တွင်) ၂ ။ (အယူ​ေတာ်​ေဆာင် ​ေနာင်စု​ေတ မလွဲ​ေစ။ ြပည်​ေကာင်း​ကင် နတ်ဘုရင်ထင်ရှား​ေအာင် ​ေမတ္တာပွား​ြကအစဉ်) ၂။ တည်ြကည်​ေသာစိတ်မှာ ဒိဋ္ဌပင်၊​ ​ေမတ္တာ​ေတာ်ထိုအကျိုး​ကို ယံုြကည်ပါလျှင် လိုရာြပည့်​ဖို့​ြပင်။

    (​ေမတ္တာအကျိုး​မှာ ဖွင့်​ကာြပရင် တန်ခိုး​အာနိသင်၊​ ြဗဟ္မာ့​ဘံုလား​ရာ တရား​ပါပဲ ထင်မှတ်ပါ​ေစ​ေြကာင်း​အစဉ်) ၂။ ြကည်ြကည်လင်လင် ​ေရွှ​ေမတ္တာပို့​သ စိတ်မှာအစဉ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.