• “ထိုသံုး​ပါး​”

    ြမို့​မအသင်း​ြကီး​စိန်ရတုသဘင် ပ​ေဒသာကပွဲ ရန်ကုန်မှာ လာလုပ်တဲ့​အခါ ဦး​ထိပ်တင်စန်း​ကဆိုသွား​တာ နား​ေထာင်ဖူး​လိုက်ပါတယ်။ ​ေဒါ်မာမာ​ေအး​ဆိုတဲ့​ ြမို့​မဧည့်​ခံ​ေတး​အ​ေခွထဲမှာလည်း​ ပါခဲ့​တာ​ေပါ့​။ ဆိုတဲ့​သူ​ေတွ​ေတာ်သလို ​ေတး​သွား​ကလည်း​ ြမူး​ြကွ​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို နား​ေထာင်​ေကာင်း​တဲ့​သီချင်း​ပါ။

    “​ေအး​လကွယ် … ​ေနြကလဟဲ့​” ဆိုတဲ့​ေနရာ​ေရာက်​ေတာ့​ ဘုန်း​ြကီး​သံြကီး​နဲ့​ ဆိုလိုက်ရင် ပရိသတ်​ေတွ ပွဲကျကုန်ပါ​ေလ​ေရာ။ တို့​အဖိုး​ တို့​အဖွား​များ​ စစ်​ေဘး​စစ်ဒဏ်ခံရစဉ်တုန်း​က ​ေရး​ဖွဲ့​ခဲ့​တဲ့​သီချင်း​က​ေလး​ြဖစ်ြပီး​ ​ေြကကွဲဝမ်း​နည်း​ မျက်ရည်စက်လက်ြဖစ်​ေနရှာတဲ့​ ြမန်မာ​ေတွကို စိတ်​ေြပလက်​ေပျာက် နွမ်း​နွမ်း​က​ေလး​ြပံုး​နိုင်​ေအာင်၊​ စိတ်​ေြဖရာရ​ေအာင်၊​ ရတနာသံုး​ပါး​ဂုဏ်​ေကျး​ဇူး​က​ေလး​ မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ရှိ​ေအာင် စပ်ဆိုထား​တာြဖစ်လို့​ အဖိုး​တန်လိုက်ပံုများ​။ “ဂုတ်က​ေလး​ေတွပုလို့​ ​ေအး​ကျင်း​ထဲမှာစုလို့​ အလုအယက်ထိုင်ကာ …” လို့​ ဆိုလိုက်ရင် စစ်အတွင်း​တုန်း​က ဗံုး​ခိုကျင်း​ထဲမှာ ြပား​ေန​ေအာင်ဝပ်​ေနြကတဲ့​ ြမန်မာ​ေတွကို ​ေြပး​ြမင်မိပါတယ်။

    စစ်ကိုမမီခဲ့​ေသာ်ြငား​ ဦး​သန့်​အ​ေရး​အခင်း​ြဖစ်တုန်း​က ​ေသနတ်သံ​ေတွြကား​တဲ့​အခါ အိပ်ခန်း​ထဲမှာ အ​ေမက “သား​.. ဝပ်​ေန ဝပ်​ေန” လို့​ေြပာ​ေတာ့​ ဘာမှန်း​မသိ ညာမှန်း​မသိ တူတူပုန်း​တမ်း​ကစား​သလို ခိခိ ခိခိနဲ့​ သား​အမိနှစ်​ေယာက်ြပား​ေန​ေအာင် ဝပ်​ေနခဲ့​ြကတာ မှတ်မိပါ​ေသး​တယ်။ အဖွား​လုပ်သူက​ေတာ့​ မီး​ဖို​ေချာင် အိမ်သာဝမှာ ငုပ်တုတ်က​ေလး​ ပုန်း​ေနရင်း​ ​ေြကာက်လို့​ ခနခန အိမ်သာဝင်ရတယ်။ သူတို့​က​ေတာ့​ စစ်ကိုြကံုခဲ့​ဖူး​ြကတာကိုး​။

    ကိုယ့်​လက်ထက်မှာ​ေတာ့​ စစ်​ေဘး​စစ်ဒဏ်ကို မြကံုဖူး​လိုက်​ေပမယ့်​ တိုင်း​ြပည်ပျက်တဲ့​အချိန်မှာ ​ေသနတ်သံ​ေတွမစဲ ြကား​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ​ေသွး​သံရဲရဲ​ေတွလည်း​ ြမင်ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ခု​ေနာက်ပိုင်း​ ဗံုး​ဆိုတဲ့​ဟာ​ေတွက ​ေရှး​ေရှး​တုန်း​ကလို မိုး​ေပါ်ကကျလာတာ မဟုတ်​ေတာ့​ ဝပ်​ေနလို့​လည်း​ လွတ်စရာမရှိ​ေတာ့​ပါဘူး​။ ကျင်း​ထဲပုန်း​ေနလည်း​ အပိုပဲ။ ​ေြခဦး​တည့်​ရာ လွတ်​ေအာင်​ေြပး​ေနြကတဲ့​ လူအုပ်ြကီး​ထဲမှာ ​ေနာက်​ေကျာက ​ေသနတ်သံ​ေတွြကား​ရင်လည်း​ ရုပ်ရှင်ထဲမှာလို ဝမ်း​လျား​ေမှာက်ြပီး​ ဝပ်ဖို့​ မစဉ်း​စား​နဲ့​။ ကျည်သင့်​လို့​မ​ေသပဲ လူနင်း​လို့​ ​ေသသွား​မယ်။ ကိုယ့်​ေနာက်မှာ လူ​ေတွတ​ေလှြကီး​။

    မှန်စမ်း​ပါ​ေလ့​။ ကျည်ဆံက ကိုယ့်​ဆီမှ တည့်​တည့်​လာချင်ရင် အိမ်ထဲပုန်း​ေနလည်း​ နံရံ​ေဖာက်ြပီး​လာလို့​ ​ေသ​ေရာ။ (ြမင်ဖူး​လို့​ေြပာတာ)။ မိုး​ေပါ်​ေထာင်မပစ်ဖူး​ဆိုတဲ့​ သွား​ေလသူြကီး​ရဲ့​ေမတ္တာ​ေတွ​ေြကာင့်​ “မှန်ချက်​ေတာ်” ဆို ဟတ်ထိသွား​တဲ့​သူ​ေတွ နည်း​မှမနည်း​ပဲ။ ခု​ေလာက်ရှိ မိသား​စုက​ေတာင် ​ေမ့​ကုန်​ေလာက်ြပီ။ ​ေသတဲ့​သူ​ေတွရှိရင် ပစ်တဲ့​သူ​ေတွ ပစ်မိန့်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိမှာ​ေပါ့​ေနာ်။ ဘယ်ဆီများ​ေရာက်​ေနြကပါလိမ့်​။ ​ေနလို့​မှ​ေကာင်း​ရဲ့​လား​။

    အိပ်လို့​ေပျာ်ပါ​ေစ လို့​ ဆု​ေတာင်း​ေပး​လိုက်ပါတယ်။ ​ေလး​ပစ်သူက ဘုရား​ကျွန်​ေတာ်​ေပမယ့်​ အစွယ်လိုသူက မိဖုရား​ပါလို့​ ထမင်း​ရည်ပူလျှာလွှဲလာရင် ယမမင်း​ြကီး​ထံ​ေမှာက်ကို​ေရာက်တဲ့​အခါ အဲဒီ​ေလျှာက်လဲချက်က အသံုး​တည့်​ပါ့​မလား​ မသိ။ လူသန်း​ေြခာက်ဆယ် ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ေနရဖို့​ပါလို့​ ​ေြဖ​ေတွး​က​ေလး​ ​ေတွး​ြကည့်​မှာ​ေပါ့​။ အပါယ်​ေလး​ပါး​ဆိုတာက ​ေနာက်ဘဝမှ ​ေရာက်ရမှာဆို​ေတာ့​ ​ေြကွး​ပူမဟုတ်​ေသး​ဘူး​ ​ေြကွး​ေအး​ေလ။ ခုဘဝလက်ငင်း​မှာ မလွတ်နိုင်တာက​ေတာ့​ ကပ်သံုး​ပါး​၊​ ရပ်ြပစ်ရှစ်ပါး​၊​ ရန်သူမျိုး​ငါး​ပါး​၊​ ဝိပ္ပတ္တိတရား​ေလး​ပါး​၊​ ဗျဿနတရား​ငါး​ပါး​တဲ့​။ ြကား​ဖူး​တယ် မဟုတ်လား​ ဟင်။ ဩကာသထဲမှာ ပါတယ်​ေလ။ အဲဒါ​ေတွအား​လံုး​ကင်း​ရပါလို၏လို့​ ဆု​ေတာင်း​ြပီး​ ရှိခိုး​ဦး​တင်လုပ်ရတာက ဘုရား​၊​ တရား​၊​ သံဃာဆိုတဲ့​ ရတနာသံုး​ပါး​ ြဖစ်ပါတယ်။ အခုသီချင်း​က​ေလး​ထဲက ထိုသံုး​ပါး​ဆိုတာ အဲသည်သံုး​ပါး​ပါပဲကွယ်။

    စစ်ြကီး​ြပီး​သွား​လို့​ ​ေဘး​ကင်း​ရန်ကင်း​ြဖစ်လာတဲ့​အခါ၊​ ​ေန့​ေရာညပါ ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ရှိလာတဲ့​အခါ က​ေလး​ေတွ​ေပျာ်​ေပျာ်ရွှင်ရွှင် သီချင်း​တ​ေကျာ်​ေကျာ် ဆိုနိုင်လာတဲ့​အခါမှာ ဟိုတုန်း​ကြကံုခဲ့​ရတဲ့​ အန္တရာယ်​ေတွက လွတ်​ေြမာက်လာပဟဲ့​ ရယ်လို့​ ဝမ်း​သာအယ်လဲြဖစ်ြကရင်း​ ဒါဟာြဖင့်​ ရတနာသံုး​ပါး​ ဂုဏ်​ေကျး​ဇူး​ေတာ်​ေြကာင့်​သာပဲ လို့​ မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ နှလံုး​သွင်း​ြကဖို့​ ​ေရး​ထား​တဲ့​သီချင်း​က​ေလး​ ြဖစ်ပါတယ်။ အ​ေရး​ဟဲ့​ အ​ေြကာင်း​ဟဲ့​ဆို ဘုရား​တြက၊​ တရား​မန္တာန်​ေတွ ရွတ်ြကဖတ်ြက၊​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ေြပး​ြကလုပ်​ေလ့​ရှိတဲ့​ ြမန်မာ​ေတွရဲ့​ဓ​ေလ့​ေလး​ကို သည်က​ေန့​ သည်အခါမှလည်း​ မပစ်ပယ်အပ်​ေသး​ဖူး​လို့​ ​ေတွး​မိတဲ့​အတွက် သည်သီချင်း​က​ေလး​ကို မိတ်ဆက်​ေပး​လိုက်ပါတယ်။

    ဗုဒ္ဓဘာသာြမန်မာလူမျိုး​များ​ပီပီ တအံ့​တဩ အထိတ်တလန့်​ေတွ ြကံုလာတဲ့​အခါတိုင်း​ နှုတ်ကမထွက်ရင်​ေတာင် စိတ်ထဲက​ေတာ့​ “ဘုရား​ ဘုရား​” တြကတာ များ​ပါတယ်။ ခလုတ်ထိမှ အမိတြကသလိုပဲ ​ေသလု​ေြမာပါး​ သက်စွန့်​ဆံဖျား​ ​ေသမင်း​ခံတွင်း​ဝကို​ေရာက်​ေလတိုင်း​ ဘုရား​ဂုဏ်​ေတာ်က​ေလး​ကို မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ နှလံုး​သွင်း​နိုင်ြကရင် ​ေသတွင်း​က မလွတ်​ေတာ့​ရင်​ေတာင် ဘဝကူး​ေကာင်း​ေပလိမ့်​မယ်လို့​ ယံုြကည်ကိုး​ကွယ်ြကတာကိုး​။ ဗုဒ္ဓဘာသာရဲ့​ အဓိပ္ပါယ်ကိုက ဘုရား​ တရား​ သံဃာ ရတနာသံုး​ပါး​၌ သက်ဝင်ယံုြကည်ြခင်း​ လို့​ ဆိုလိုတာ မဟုတ်လား​။ ကိုး​ပါး​ေသာ ဘုရား​ဂုဏ်​ေတာ်​ေတွကို ပါဠိလို​ေရာ ြမန်မာလိုပါ အနက်မထင်​ေသး​ရင် ရှက်စရာြကီး​ေနာ်။ ဟိုတခါ ​ေမတ္တာအ​ေြကာင်း​ေြပာခဲ့​တုန်း​က ဆရာြကီး​ဦး​သုခရဲ့​ ​ေမတ္တာသုတ် စာအုပ်က​ေလး​ကို ညွှန်း​ခဲ့​သလို သည်တခါလည်း​ပဲ ဘုရား​ဂုဏ်​ေတာ်၊​ တရား​ဂုဏ်​ေတာ်၊​

    သံဃာ့​ဂုဏ်​ေတာ်​ေတွကို ​ေသ​ေသချာချာ သ​ေဘာ​ေပါက်ချင်ရင် ဆရာြကီး​ေရး​ခဲ့​တဲ့​ ရတနသုတ် ဆိုတဲ့​ စာအုပ်က​ေလး​ကို ရှာဖတ်ြကည့်​ြကပါဦး​။ ကျွန်​ေတာ်​ေရး​ရင် လိပ်ပတ်မလည်မှာစိုး​လို့​။ ဘာသာြခား​ေတွလည်း​ပဲ အ​ေရး​ြကံု​ေတာ့​ သူတို့​ဘုရား​ သူတို့​တြကတာပါပဲ။ “ အိုး​ … အိုး​ မိုင်​ေဂါ့​ဒ် ..။ တိတ်​ေချာတယ်.. တိတ်လှဒယ် .. ​ေအာ်ရယ်…” ဆိုတဲ့​ သီချင်း​ေလး​ နား​ေထာင်ြပီး​ေလာက်​ေရာ​ေပါ့​။ သူလည်း​ သူ့​ဘုရား​တန်ခိုး​နဲ့​ ကမ္ဘာကို​ေကျာ်​ေရာ မ​ေတွ့​ဘူး​လား​။ ​ေနပူ​ေတာ်က အ​ေရွး​ခံမယ့်​သူငယ်​ေလး​ကို “ဗု​ေဒ္ဓါြမတ်စွာ ဘဂဝါ” ​ေတွ ရက်ပ်သီချင်း​ထဲထည့်​ဆိုတတ်​ေအာင် သင်​ေပး​ရမယ်။ ယံုယံုြကည်ြကည်ဆို ဧကန်မုချ အကျိုး​ေပး​မှာဗျ။

    သီချင်း​ထဲမှာပါတဲ့​ ဂါထာမန္တန်ရွတ်အံတာ​ေတွ​ေြကာင့်​ ဆိုတာက​ေတာ့​ “ဥံု စြကာ စြကာ စက်မခါ” မျိုး​ မန္တရား​စီရင်တဲ့​အတတ်ကို ဆိုလိုတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အန္တရာယ်ကင်း​ ပရိတ် ပဌာန်း​ ကမ္မဝါစာ ဘုရား​ရှိခိုး​ေတွကို ဆိုလိုတာပါ။ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က တ​ေစ္ဆသရဲ ​ေြကာက်လွန်း​လို့​ သမ္ဗု​ေဒ္ဓဂါထာ​ေတာ်ြကီး​တို့​၊​ ၂၄ပစ္စည်း​ ပဌာန်း​ေဒသနာ​ေတာ် အကျဉ်း​တို့​ ညတိုင်း​တဖွဖွရွတ်ခဲ့​ရတာ။ အ​ေနာက်တိုင်း​သရဲရုပ်ရှင်​ေတွထဲကလို လက်ဝါး​ကပ်တိုင်ြကီး​ြပလိုက်ရင် အစွယ်​ေငါ​ေငါနဲ့​ ​ေသွး​စုတ်ဖုတ်​ေကာင်ြကီး​က လက်ဝါး​နဲ့​ကာြပီး​ ​ေနာက်ဆုတ်သွား​သလိုမျိုး​ပဲ တို့​ြမန်မာသရဲ​ေတွကလည်း​ ဘုရား​စာဆိုလိုက်တာနဲ့​ ထွက်​ေြပး​သွား​ြကလိမ့်​မယ် လို့​ ယံုထား​မှ ဟုတ်တာမဟုတ်တာ အပထား​ အ​ေြကာက်​ေတာ့​ ​ေြပသွား​ေရာ။ လူြကီး​ြဖစ်လာ​ေတာ့​လည်း​ စစ်​ေဘး​စစ်ဒဏ် ​ေရာဂန္တရကပ်၊​ သတ္ထန္တရကပ်၊​ ဒုဗ္ဗိကန္တရကပ်​ေတွဆို ရတနသုတ်တို့​၊​ ဓာရဏပရိတ်တို့​ တတွတ်တွတ်ရွတ်​ေလ့​ရှိြကပါတယ်။

    ပရိတ်ြကီး​ ၁၁ သုတ်ဆိုတာကလည်း​ သူ့​ေနရာနဲ့​သူ အံဝင်ခွင်ကျ ရွတ်ရတာကလား​။ မီး​ေဘး​ေြကာက်ရင် ငံုး​မင်း​ပရိတ်၊​ မိုး​ေခါင်ရင် ငရံ့​မင်း​ပရိတ်၊​ ​ေြမွကိုက်မှာ​ေြကာက်​ေတာ့​ ခန္ဓသုတ်၊​ လူမမာများ​ ​ေဝဒနာသက်သာ​ေစချင် ​ေဘာဇဉ်သုတ်၊​ ည​ေရး​ညတာ ​ေမာ်​ေတာ်ကား​ြကီး​နဲ့​ အင်တာဗျူး​လာပင့်​မှာ​ေြကာက်ရင် ​ေမာရသုတ်လို့​ေခါ်တဲ့​ ဥ​ေဒါင်း​မင်း​ပရိတ် (တို့​များ​နဲ့​ေတာ့​ ကွက်တိပဲ)၊​ သရဲ​ေြကာက်ရင် ​ေမတ္တာသုတ်၊​ ​ေမွး​ေန့​ဆွမ်း​ေကျွး​ေတာ့​ မဂင်္လသုတ်၊​ အသုဘပို့​ေတာ့​ အဘိဏှသုတ်တဲ့​ဗျား​။ ဆိုလိုရင်း​က​ေတာ့​ အ​ေရး​အ​ေြကာင်း​ြကံုလို့​ အား​ကိုး​အား​ထား​ရှာရတဲ့​အခါ တရား​ေရစင် အြမှိုက်​ေဆး​ေတွကို ယံုြကည်အား​ထား​ြကတယ်ဆိုတဲ့​ ြမန်မာ့​ဓ​ေလ့​က​ေလး​ပါ။

    ခု​ေခတ်မှာ​ေတာ့​ သူသူကိုယ်ကိုယ် စား​သုတ်သုတ်၊​ လာသုတ်သုတ်၊​ သွား​သုတ်သုတ်ဆိုတဲ့​ သုတ်သံုး​ကျမ်း​ကိုပဲ တသုတ်တည်း​သုတ်​ေနြကရ​ေတာ့​တာမို့​ ဘုရား​ေမ့​ တရား​ေမ့​လို့​ ​ေြပာရင်​ေတာင် သိပ် မလွန်ပါဘူး​။

    သံဃာ့​ဂုဏ်​ေတာ်ကို​ေတာ့​ ြမို့​သူြမို့​သား​များ​ထက်စာရင် ​ေကျး​လက်​ေတာရွာကလူများ​က ပိုြပိး​ ရင်း​ရင်း​နှီး​နှီး​ သ​ေဘာ​ေပါက်ပါလိမ့်​မယ်။ ​ေကျာင်း​မပါ ရွာတည်လို့​ မရသ​ေလာက်ပဲ​ေလ။ အသက်ရှိ​ေနသ၍ စား​ဝတ်​ေန​ေရး​ ရုန်း​ကန်​ေနရလို့​ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ဘုရား​ေကျာင်း​ကန် အလှမ်း​ေဝး​သူြဖစ်ြဖစ် ​ေသတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သပိတ်သွပ် တရား​နာဖို့​ ဘုန်း​ြကီး​မပင့်​လို့​ မရပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ နိုင်ငံရပ်ြခား​မှာ ဘဝတပါး​ကူး​ေြပာင်း​ရသူ​ေတွအတွက်ဆို မိသား​စုက သိပ်အသည်း​နာရပါတယ်။ သက်​ေပျာက်ဆွမ်း​ေလး​မှ မသွပ်လိုက်ရ။ ​ေြမကျဆွမ်း​ေလး​မှ မကပ်လိုက်ရ။ အယူမှ​ေြဖာင့်​ပါ​ေလစရယ်နဲ့​ တပူ​ေပါ် နှစ်ပူဆင့်​ြကပါတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာ​ေတွ မဟုတ်လား​။ ​

    ေသသည်၏အြခား​မဲ့​ဘဝ​ေတွကို ယံုြကည်​ေသာ အယူရှိသူ​ေတွမို့​ သည်အရပ် သည်​ေနရာက ​ေပျာက်ကွယ်သွား​ေသာ်လည်း​ အြခား​တပါး​ေသာ အရပ်​ေဒသတို့​မှာ ဘဝဇာတ်​ေြကာင်း​နှင်​ေလဦး​ရမှာဆို​ေတာ့​ ြပန်လည်ဆံု​ေတွ့​ြကဖို့​ ​ေရစက်အ​ေြကာင်း​တရား​က​ေလး​ပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊​ မ​ေတာ်တဆများ​ အပါယ်​ေလး​ပါး​နဲ့​ မလွတ်မကင်း​ရှိခိုက် ကိုယ်က ​ေထာက်ပံ့​ကူညီလို့​ ရ​ေနတဲ့​အခါမျိုး​များ​ြဖစ်​ေနရင် ဝတ္တရား​မပျက်​ေစဖို့​ ရည်စူး​လှူတန်း​ြခင်း​ေတွ လုပ်လိုတဲ့​အခါမှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဘုန်း​ြကီး​မပါပဲ အမျှအတမ်း​က​ေလး​မှ မ​ေဝလိုက်ရရင် ရတဲ့​သူ ရတာ မရတာ အပထား​ ရည်စူး​တဲ့​သူစိတ်မှာကိုက အထာမကျဘူး​ေလ။ ရဟန်း​သံဃာနဲ့​ေဝး​တဲ့​ သာသနာပအရပ်ကလူ​ေတွက ပိုနား​လည်နိုင်ပါလိမ့်​မယ်။

    ဘုန်း​ြကီး​ရဟန်း​ဆိုတာ သာမှ​ေန ​ေသမှခင်ရတဲ့​သူ​ေတွ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​ေတွရဲ့​ ​ေန့​စဉ်လူမှုဘဝ​ေတွထဲမှာလည်း​ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တာပါပဲ။ တို့​ဘဝရဲ့​ ငယ်စဉ်တ​ေလျှာက် ရွာဦး​ေကျာင်း​က တုန်း​ေမာင်း​ေခါက်ဆိုကာနဲ့​ မျက်စိနှစ်လံုး​ပွင့်​ခဲ့​တာ။ က​ေလး​ေတွ စာသင်တဲ့​ခါကျ​ေတာ့​လည်း​ ကြကီး​ခ​ေကွး​ ဘယ်လို​ေရး​တာထက် လိမ်မာ​ေရး​ြခား​ရှိ​ေအာင် သွန်သင်ဆံုး​မ​ေပး​ြကြပန်တာပါပဲ။ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ဆိုတာ ကျူရှင်၊​ ​ေကျာင်း​လခ မရှိ။ နိုင်ငံ​ေတာ်က အန်ဂျီအိုက ​ေထာက်ပံ့​ေပး​မှ စာအုပ်ရတာမျိုး​မဟုတ်။ အြမဲတမ်း​ အဆင့်​တစ် ​ေပး​စရာ လူြကီး​ေြမး​က​ေလး​ေတွ လာမတက်ြကလို့​ ခွဲြခား​ဆက်ဆံမှုလည်း​ ကင်း​ပါတယ်။ ထူး​ချွန်တဲ့​ ထက်ြမက်တဲ့​ ​ေကျာင်း​သား​မျိုး​ကျ​ေတာ့​လည်း​ ဆရာ​ေတာ်ကိုယ်တိုင်က စပွန်ဆာရှာြပီး​ သင့်​ရာအပ်ပို့​ လုပ်​ေပး​ပါ​ေသး​တယ်။

    နိုင်ငံ​ေတာ် အစိုး​ရက အ​ေြခခံပညာ​ေရး​ကို အခမဲ့​ပညာ​ေရး​ြဖစ်​ေအာင် မစွမ်း​ေဆာင်နိုင်​ေသာ်ြငား​ ဘက လို့​ သူတို့​ေခါ်တဲ့​ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​သင်ပညာ​ေရး​ေကျာင်း​ေတွက​ေတာ့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ အခ​ေြကး​ေငွနဲ့​ သင်ြကား​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ်​ေတွ့​အ​ေတွ့​အြကံုနဲ့​ ​ေြပာရမယ်ဆိုရင် ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ဆိုတာ အတန်း​ေကျာင်း​ထက်​ေတာ့​ ​ေပျာ်စရာ​ေကာင်း​တာ အမှန်ပါပဲ။ ဘယ်သူကမှ “မ​ေဆာ့​နဲ့​။ တိတ်တိတ်​ေန။ စာ​ေရး​ြပီး​ရင် ခံု​ေပါ်မှာ ​ေမှာက်အိပ်​ေန။

    ဆရာမ အြပင်သွား​ဦီး​မယ်။ ဆူဆူညံညံ အသံြကား​ရင် တစ်တန်း​လံုး​ အရိုက်ခံရမယ်” တို့​ ဘာတို့​ ​ေြပာမယ့်​သူ မရှိဘူး​။ ခုဆိုရင် တချို့​ဘက​ေကျာင်း​ြကီး​ေတွဟာ အထက်တန်း​ေကျာင်း​တမျှ ဆရာအင်အား​ ​ေကျာင်း​သား​အင်အား​နဲ့​ ​ေန​ေရး​စား​ေရး​ ပညာသင်ြကား​ေရး​ဝန်​ေဆာင်မှု​ေတွ ​ေပး​ေနြကြပီး​ အြပင်ကျူရှင်ဆရာများ​က​ေတာင် အချိန်ပိုင်း​ကုသိုလ်ယူြပီး​ လာသင်​ေပး​ေနတာ ​ေတွ့​ဖူး​ပါတယ်။ နိုင်ငံြခား​ဘာသာသင်တန်း​ေကျာင်း​တစ်ခုလို အဂင်္လိပ်၊​ ြပင်သစ်၊​ တရုတ်၊​ ဂျပန်၊​ ဂျာမန်၊​ ကိုရီး​ယား​၊​ ရုရှား​ပါမကျန် သင်​ေပး​နိုင်တာလည်း​ပဲ အံဩဘနန်း​ေတွ့​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ​ေြမနီကုန်း​ ဓါတ်ဆီဆိုင်နား​က မ​ေနာရမ္မ​ေကျာင်း​ဆို ကိုယ်တိုင်​ေတာင် သွား​တက်ခဲ့​ဖူး​ေသး​တယ်။ လမ်း​ေြကာင်း​တစ်ခု​ေပါ်ကို ​ေရာက်သွား​ြပီး​ရင်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘာသာ ဆက်​ေလျှာက်ရတာ​ေပါ့​။ အ​ေြခခံရ​ေအာင် သင်တဲ့​ေနရာမှာ​ေတာ့​ သူတို့​လည်း​ မ​ေခပါဘူး​။

    အနည်း​ဆံုး​ေတာ့​ ဆင်း​ရဲသား​လူငယ်က​ေလး​ေတွ ပညာ​ေရး​ကို စိတ်ဝင်စား​တယ်ဆိုရင် ​ေြမ​ေတာင်​ေြမှာက်​ေပး​နိုင်တဲ့​ ​ေနရာ​ေလး​ေတွပါ။ ​ေအာင်ြမင်​ေနတဲ့​ ဧည့်​လမ်း​ညွှန်​ေတွထဲမှာ ​ေြမာက်ဥက္ကလာက ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​က ထွက်လာတာ​ေတွ မရှား​ပါဘူး​။ တက္ကသိုလ်ြပည်က ဒိသာပါ​ေမာက္ခြကီး​ေတွ​ေလာက်​ေတာ့​ ဘယ်​ေတာ်ပါ့​မလဲ။ သို့​ေသာ်လည်း​ ရွှံ့​ရုပ်နဲ့​ ြကွက်​ေသတဲ့​အတတ်​ေလာက်​ေတာ့​ တတ်ပါလိမ့်​မယ်။ မမီတဲ့​ပန်း​ကို ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​အုတ်ခံု​ေပါ်က လှမ်း​နိုင်တာပဲ ​ေတာ်လှြပီ​ေလ။

    အဖွား​တို့​ငယ်ငယ်က ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​က​ေတာ့​ ပညာ​ေရး​တင်မကပါဘူး​။ ဆရာ​ေတာ်က ​ေြမွဆိပ်လည်း​ မန်း​ေပး​တတ်သတဲ့​။ ​ေခွး​ရူး​ကိုက်လည်း​ မန်း​ေပး​သတဲ့​။ အြပန်ကျရင်သာ အုန်း​ပန်း​မပန်နဲ့​။ အုန်း​သီး​မစား​နဲ့​။ လမ်း​မှာ သူများ​ကလှမ်း​ေခါ်ရင် မထူး​နဲ့​လို့​ မှာသတဲ့​။ ​ေရယုန်​ေလာက်များ​ ဖန်ခွက်က​ေလး​ြပြပီး​ “ဒါဘာလဲ။ ​ေရ။ ယံုသလား​။ ယံုတယ်” ဆို ပက်ကနဲ သွန်လိုက် ​ေပျာက်​ေရာတဲ့​။ ​ေဗဒင် ယြတာ၊​ ဇာတာဖွဲ့​ အမည်​ေပး​၊​ ​ေဆး​ြမီး​တို၊​ ဘာပဲလိုလို ရန်ုကုန်လမ်း​ညွှန်ထဲမှာ ရှိတယ်။ ဘုန်း​ဘုန်း​ဆီသာ ​ေရာက်​ေအာင်​ေြပး​လို့​ ရွာနီး​ချုပ်စပ်ကပါ အား​ထား​ြကပါတယ်။ ယံုလို့​ေပျာက်သလား​ ​ေပျာက်လို့​ယံုသလား​ေတာ့​မသိ။ သူ့​အရပ် သူ့​ဇာတ်က​ေတာ့​ ဟုတ်လို့​။ တရပ်တ​ေကျး​ အ​ေဝး​ဧည့်​သည်များ​ လာြပန်​ေတာ့​လည်း​ ဘယ်အိမ်မှလိုက်ခွင့်​ပန်မ​ေနနဲ့​။ ​

    ေကျာင်း​သာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက်ြမိုက် ​ေတွ့​ေအာင်ရှာ။ ဘုန်း​ြကီး​ေလျှာက်လိုက်ရင် တည်း​စရာတင်မဟုတ်ဘူး​။ ထမင်း​ေြခာက်​ေြကာ်၊​ ဟင်း​ေပါင်း​ နဲ့​ ​ေကျာင်း​ထွက်သီး​နှံ​ေလး​များ​ပါ အချိုတည်း​လို့​ ရမယ်။ ရွာဟိုဘက်ဖျား​ သည်ဘက်ဖျား​ အား​လံုး​ေသာရွာသူရွာသား​များ​ရဲ့​ ဘိုင်အို​ေဒတာ​ေတွလည်း​ တထိုင်တည်း​ေပး​နိုင်တဲ့​ အင်​ေဖာ်​ေမး​ရှင်း​စင်တာဆိုလည်း​ ဟုတ်တယ်။ ရုတ်ရုတ်ရုတ်ရုတ်​ေတာ့​ လာမလုပ်​ေလနဲ့​။ ဘုန်း​ြကီး​ြကိမ် လူမ​ေရွး​ဘူး​။

    သူြကီး​ထိပ်တံုး​ပါ အဆစ်ရသွား​မယ်။ တရွာလံုး​မှာ သူြကီး​ေြကာက်ရတာဆိုလို့​ သူြကီး​က​ေတာ်ြပီး​ရင် ဘုန်း​ြကီး​ပဲ ရှိလိမ့်​မယ်။ ​ေလာ​ေလာဆယ် ရွာ​ေတွဆင်း​ မဲဆွယ်ြကမယ့်​သူ​ေတွအတွက်က​ေတာ့​ ​ေန​ေလာင်ခံ ဆန်း​ပရုဖ်​ေလး​လိမ်း​ြပီး​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​သာ တည့်​တည့်​သွား​လိုက်။ အို​ေကသွား​မှာ။ (ဘာသာ​ေရး​ကို ခုတံုး​လုပ်ခိုင်း​တာ မဟုတ်ဘူး​ေနာ်။ တရား​ေဟာတဲ့​အခါ ဘုန်း​ဘုန်း​မပါ​ေြကး​။) ဟွန်း​ .. ​ေနာင်ကျမှ ​ေကျာင်း​လာချိတ်ပိတ််ရင်​ေတာ့​ ​ေသရ​ေအာင်သာြပင်။

    ဘာနိုင်ငံ​ေရး​မှ မပါပဲ ြမန်မာတမျိုး​သား​လံုး​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ကို မ​ေရာက်​ေရာက်​ေအာင်​ေြပး​ြကဖို့​ တိုက်တွန်း​နှိုး​ေဆာ် ပညာ​ေပး​ထား​ချင်တာက​ေလး​တစ်ခုရှိလို့​ အခုသီချင်း​က​ေလး​ကို တခုတ်တရ ​ေရး​တင်လိုက်ရပါတယ်။ အဲဒါက​ေတာ့​ အကယ်၍များ​ သဘာဝ​ေဘး​အန္တရာယ် တစံုတခု ြကံု​ေတွ့​လာခဲ့​လို့​ရှိရင် ရွာသူရွာသား​ေတွ ​ေြပး​ေပါက်မမှား​ရ​ေအာင်၊​ ကစဉ့်​ကလျား​မြဖစ်​ေအာင်၊​ ခိုင်ခိုင်မာမာ အမိုး​အကာ နဲ့​ ​ေြမ​ေနရာကျယ်ကျယ်ဝန်း​ဝန်း​ရှိရာ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ကိုသာ ဦး​တည်ြပီး​ ​ေြပး​ပါတဲ့​။ လူချင်း​ကွဲ​ေတာ့​လည်း​ ြပန်ဆံုနိုင်တာပဲ။ ကယ်ဆယ်​ေရး​အဖွဲ့​ေတွ လာရင်လည်း​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ကိုပဲ စခန်း​လုပ်ြကမှာ။ ြကက်​ေြခနီ​ေတွ မီး​သတ်​ေတွက အသက်အန္တရာယ်နဲ့​လူ​ေတွကိုပဲ ကယ်ရမှာ။ ကျန်တဲ့​လူ အ​ေကာင်း​ြကီး​ေတွက လူြကီး​သူမ က​ေလး​သူငယ်​ေတွကို ​ေဘး​လွတ်ရာ ပို့​ေတာ့​မယ်ဆိုရင် ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​က စိတ်ချရ​ေလာက်တယ် လို့​ ​ေြပာချင်တာ။ တို့​ဘိုး​တို့​ဘွား​များ​လည်း​ စစ်​ေြပး​ြကတဲ့​အခါ သည်လိုပဲ ​ေြပး​လာြကတယ်​ေလ။ စစ်ကိုင်း​ေချာင်တစ်ခုလံုး​ ​ေဖွး​ေဖွး​လှုပ်​ေနတာပဲဆို။ နာဂစ်တုန်း​ကလည်း​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ဘက်​ေြပး​တဲ့​သူ​ေတွ အ​ေသအ​ေပျာက်နည်း​တယ်လို့​ ြကား​လိုက်ပါတယ်။ စက်ဆန်း​ဂို​ေဒါင်ထဲက ​ေဆး​ဒါန်း​ြမင်း​သီလာ​ေကျာက်ဖျာြကီး​ မိုး​ေြမသိမ့်​သိမ့်​ ​ေပါက်ကွဲတုန်း​ကလည်း​ လမ်း​မ​ေပါ်က ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ဘက် ​ေြပး​ြကရသတဲ့​။

    (ဒါ​ေတာင် အတွင်း​က​ေကျာင်း​ေတွ မလွတ်ဘူး​) လူ​ေတွက ဟိုဘက်​ေြပး​လိုက် သည်ဘက်​ေြပး​လိုက်နဲ့​ ဦး​တည်ရာမဲ့​ေနရင် ကယ်ဆယ်​ေရး​အဖွဲ့​က အလုပ်လုပ်ရတာလည်း​ အ​ေနှာက်အယှက်ြဖစ်​ေစတယ်။ တကွဲတြပား​စီ ြဖစ်သွား​တဲ့​အခါလည်း​ ပို ​ေယာက်ယက်ခတ်တယ်။ ဆံုမှတ်က​ေလး​တစ်ခုထား​တာ ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​။ လူစုလူ​ေဝး​နဲ့​ဆို​ေတာ့​ ​ေတာ​ေြကာင်​ေတွ ဝင်လုတာရက်တာလည်း​ နည်း​တယ်။ ခလုတ်တိုက်လဲဦး​။ သွား​ရင်း​လာရင်း​ ထူ​ေပး​မယ့်​သူ ​ေတွ့​နိုင်တယ်။ ြဖစ်လာမှ ​ေြခမကိုင်မိ လက်မကိုင်မိ မြဖစ်ရ​ေလ​ေအာင် မြဖစ်ခင် ​ေသွး​ေအး​ေနတုန်း​ မှာထား​တာပါ။ ဖွဟဲ့​ လွဲပါ​ေစ ဖယ်ပါ​ေစလို့​ေတာ့​ ​ေြပာလို့​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ မရဏမင်း​ရဲ့​ သ​ေဘင်္ာြကီး​က အခုတ​ေလာ အလာကစိတ်ပါဘိသနဲ့​။ အသက်ဉာဏ်​ေစာင့်​ချင်ရင် ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​က​ေစာင့်​လိုက်ြကရ​ေအာင်။

    ကိုြမို့​မြကီး​ရဲ့​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ကလည်း​ ​ေရထဲမိုး​ထဲမှာ ​ေပျာ်စရာ​ေတာင် ​ေကာင်း​ေလာက်​ေအာင်ဖွဲ့​ထား​ပါတယ်။ “ဆရာတကာပါ​ေပ။ ဘုန်း​ဘုရား​ရဲ့​ အရိပ်ခိုပါရ​ေစ။” လို့​ေလျှာက်လိုက်ရင် “​ေအး​လကွယ်။ ​ေနြကလဟဲ့​” ြဖစ်သွား​ေရာ။ အ​ေြကာင်း​ေြကာင့်​ အကျိုး​ြဖစ်ရပံုက​ေတာ့​ အဲဒါ​ေတွဟာ တို့​ြမန်မာ​ေတွက အလှူ​ေရစက် လက်နဲ့​မကွာ ဘုရား​တည် ​ေကျာင်း​ေဆာက် ဇရပ်​ေဆာက်ခဲ့​ြကတာမို့​လို့​ အ​ေရး​ဆို ​ေြပး​စရာခိုစရာ ရတာ​ေပါ့​ လို့​ လှူတဲ့​တန်း​တဲ့​သူ​ေတွ သဒ္ဓါတရား​ထက်သန်လာ​ေအာင်လည်း​ နှိုး​ေဆာ်ထား​ေသး​တာ။ သည်လိုဆို​ေတာ့​ ​ေရတွင်း​ေရကန်က​ေလး​၊​ ဇရပ်တန်​ေဆာင်း​က​ေလး​ လှူရတန်း​ရတာ ​ေနာင်သံသရာအကျိုး​သက်သက်တင်မကဘူး​။ လက်ငင်း​ဘဝမှာလည်း​ ကာလဒါနအကျိုး​ေတွ တိုး​ပွား​လာနိုင်​ေသး​တယ်​ေနာ့​။ ရတနာသံုး​ပါး​ဂုဏ်​ေကျး​ဇူး​ဆိုတာ ကာလမဆိုင်း​ အကျိုး​ေပး​တတ်တာလည်း​ အမှန်ပါပဲ။ ​ေမာင်ြကီး​ကျန် အရိန္ဒမာခ​ေတာ့​ သူလည်း​ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ေြပး​ခိုရပါသတဲ့​။

    မင်း​ရဲထွဋ် သခင်ြကီး​နဲ့​ ြငိတာ လူမိလို့​ လိုက်သတ်တဲ့​အခါ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ထဲ​ေြပး​ဝင်ြပီး​ ဆရာ​ေတာ်ကတဆင့်​ ဇာတာ​ေတာ်ဆက်လျက် သူလည်း​မင်း​ေလာင်း​ ထီး​ြဖူ​ေဆာင်း​လတ္တံ့​လုပ်ရတယ်။ ​ေနာက်မှ ဘုရင့်​ေနာင်ြဖစ်လာတာ။ (ဘာြဖစ်လို့​ ဘုရင့်​ေယာက် မ​ေခါ်သလဲမသိ။) ​ေမာင်ဘိုး​လှိုင် တစ်အိမ်လံုး​အသတ်ခံရ​ေတာ့​လည်း​ မဲထီး​ဆရာ​ေတာ်​ေကျာင်း​ ခိုရတာပဲ။ မယ်နုလို မ​ေရှာင်သာတဲ့​ ဝဋ်မပါလို့​က​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​ရိပ်ခိုရင် အသက်ချမ်း​သာရာရတယ်ဗျ။ အဲလိုဆိုရင် သဘာဝ​ေဘး​မှ မဟုတ်ဘူး​။

    ရန်သူမျိုး​ငါး​ပါး​ေဘး​လည်း​ အလွတ်သား​။ ဒါ​ေပသိ ဟိုတ​ေလာက​ေတာ့​ တကာ​ေတာ်​ေရ​ေြမ့​ရှင်ြကီး​ဟာ ​ေဘာက်မဲ့​ေြကာင့်​ ​ေငွြကာယံကို ​ေြမပါလှန်​ေလတယ်မသိ​ေနာ်။ (​ေတာ်ြပီ။ သား​သား​ကျရင် အဲဒီ​ေကျာင်း​ထဲ ​ေြပး​ေတာ့​ဝူး​) ဒါထက် စကား​မစပ် ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ထဲ အဲလို ဒုက္ခသည်​ေတွလက်ခံထား​မိရင် ဧည့်​စာရင်း​တိုင်ရသလား​။ မှတ်ပံုတင်ြပရသလား​။ အိမ်​ေထာင်ဦး​စီး​ေနရာမှာ ဆရာ​ေတာ်က လက်မှတ်ထိုး​ရသလား​။ ​ေကာင်စီရံုး​မှာ ​ေလျှာက်လွှာခ​ေပး​ရသလား​။ ရက်နဲ့​တွက်ြပီး​ အလှူ​ေငွြပန်ထည့်​ရ​ေသး​လား​။ ​ေကျာင်း​ရှိ သံဃာ​ေကျာင်း​သား​အကုန် မိသား​စုဓါတ်ပံုဆို ရိုက်ြပီး​ ြမင်သာတဲ့​ေကျာင်း​နံရံမှာကပ်၊​ ခရီး​လွန်​ေနတဲ့​ကိုယ်​ေတာ်​ေတွ လိုင်စင်ပံုက​ေလး​ေတွနဲ့​ ​ေအာက်​ေြခနား​မှာ ​ေကာ်နဲ့​ကပ်ထား​ရသလား​။

    ဧည့်​စာရင်း​စစ်ရင် ရဟန်း​အ​ေရအတွက်၊​ လူအ​ေရအတွက်နဲ့​ ချွတ်ထား​တဲ့​ဘိနပ်အ​ေရအတွက် မကိုက်ရင် ြခင်​ေထာင်​ေတွ လှန်​ေလှာရှာတတ်သလား​။ တိုင်ြကား​ထား​ြခင်း​မရှိ၍ ဘုန်း​ဘုန်း​ကို ရီမန်ယူရ​ေသး​သလား​။ သံဃာ့​မှတ်ပံုတင်မပါတဲ့​ ကိုယ်​ေတာ်ကို ညကျိန်း​သီတင်း​သံုး​ခွင့်​ ​ေပး​လို့​ရသလား​။ မသိလို့​ ​ေတွး​ြကည့်​တာပါ။ ဒါမျိုး​ေတွ မရှိဘူး​ထင်ရင်​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​ေရှ့​မှာ ​ေဒါင်း​တံဆိပ်အနီက​ေလး​ ကပ်ြကည့်​ပါလား​။ ဘာြဖစ်မလဲ မသိဘူး​ေနာ်။

    (ငါ့​နှယ် ​ေမွှတဲ့​ဘဝမှာ ဘုန်း​ြကီး​ေတာင် ချမ်း​သာမ​ေပး​တဲ့​ အ​ေကာင်ပါလား​)

    (​ေဘး​ေတွကင်း​ြပီ​ေလ။ ​ေန့​ေရာညပါ ​ေအး​ေစ။ က​ေလး​ေတွ သီချင်း​သီဆိုြက​ေစ။ ​ေဘး​ေတွကင်း​ြပီ​ေလ။ ဟိုတုန်း​ကအ​ေြခ ဟိုတုန်း​ကအ​ေန ဂုတ်က​ေလး​ေတွပုလို့​ ​ေအး​ကျင်း​ထဲမှာ စုလို့​ အလုအယက်ထိုင်ကာ ဂါထာမန္တာန် ရွတ်အံတာ​ေတွ​ေြကာင့်​ ​ေဘး​ေပျာက်လို့​ ရန်​ေြပ ဘုရား​ကယ်တာ​ေတွ၊​ တရား​ကယ်တာ​ေတွ၊​ သံဃာ​ေတာ်ြမတ်ကယ်တာ​ေတွ၊​ တို့​ြမန်မာြပည် ​ေကျး​ဇူး​ေတာ်ကား​ ထိုသံုး​ပါး​ ရတနာ မှန်ပါ​ေပ) ၂ ။

    ဆန် ဆီ ​ေဆး​ ဆား​ ​ေလာက်ငှအများ​ ကပ်​ေကျာ်လွှား​ခဲ့​ေပ။ ရတနာသံုး​ပါး​ ဦး​ထိပ်ထား​ များ​တဲ့​ေကျး​ဇူး​ေတွ။

    (ဘုရား​ေတွ ​ေကျာင်း​ေတွ တန်​ေဆာင်း​ေတွ လှူဒါန်း​တာ​ေတွ တို့​ြမန်မာဆိုတဲ့​အမျိုး​ အကျိုး​ခံစား​ရ​ေပ) ၂ ။

    ဆရာတကာပါ​ေပ။ ဘုန်း​ဘုရား​ရဲ့​ အရိပ်ခိုပါရ​ေစ။ ြကည်ြဖူစွာ​ေပ သနား​မကင်း​ရှာဘူး​ထင် မိန့်​သ​ေလ။

    “​ေအး​လကွယ် .. ​ေနြကလဟဲ့​ လို့​”

    စိတ်တိုင်း​ကျ သင့်​ေတာ်သလို​ေန၊​ ဘုရား​ကယ်တာ​ေတွ၊​ တရား​ကယ်တာ​ေတွ၊​ သံဃာ​ေတာ်ြမတ်ကယ်တာ​ေတွ။ တို့​ြမန်မာြပည် ​ေကျး​ဇူး​ေတာ်ကား​ ထိုသံုး​ပါး​ ရတနာမှန်ပါ​ေပ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.