• “​ေနာင်ခါဝယ် ​ေမရှင်က​ေလး​ကို အ​ေရး​မစိုက်မှာ လွန်စိုး​တယ်”

    သမီး​မိန်း​က​ေလး​ ​ေမွး​ထား​တဲ့​ဖ​ေအဆို​ေတာ့​ သမီး​တစ်​ေကာင် နွား​တစ်​ေထာင် လံု​ေအာင်အြမဲ ​ေစာင့်​နိုင်ခဲဆိုသလို ​ေနာက်က​ေန တ​ေကာက်​ေကာက် ရင်အုပ်မကွာ လိုက်​ေစာင့်​ေရှာက်ဖို့​ခက်တာမို့​ သူ့​ဘာသာ သူ့​အသိဉာဏ်က​ေလး​နဲ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေစာင့်​ေရှာက်နိုင်ဖို့​ သွန်သင်ရမှာ​ေပါ့​ေလ။ ​ေလာကတံထွာ ဓမ္မတာ မာယာပရိယာယ်​ေတွကလည်း​ ဆန်း​ကျယ်လှပါဘိသနဲ့​။

    လှည့်​စား​တတ်တဲ့​ သဘာဝတရား​ြကီး​ရယ်၊​ လှည့်​စား​တတ်တဲ့​ ​ေလာကဓံြကီး​ရယ်၊​ လှည့်​စား​တတ်တဲ့​ လူသား​များ​ရယ် အလယ်မှာ စဉ်း​စား​တတ်တဲ့​ အသိဉာဏ်က​ေလး​မှ မရှိရင် ဘယ်ြဖစ်ပါ့​မလဲ ​ေနာ့​။ က​ေလး​ဘဝတုန်း​က ​ေဖတို့​ေမတို့​က “ဖိုး​လမင်း​ြကီး​ေရ ထမင်း​ဆီဆမ်း​ ​ေရွှလင်ပန်း​နဲ့​ အြပည့်​ေပး​ပါ။ ဝါ ဝါ ဝါ ဝါ..။” လို့​ ဆိုတာက သမီး​က​ေလး​စိတ်​ေကျနပ်ဖို့​ သက်သက်ပဲ လှည့်​စား​ရတာပါ။ ​ေနာင်များ​မြကာမီ “​ေရွှနား​ေဍာင်း​ကိုလ ဗံု​ေခါင်း​ေလာက်ပန်​ေစ့​မယ် ဗံုြကီး​သည်​ေြပာသံြကား​ နား​ချဲ့​မိတယ်..” ဆိုတာမျိုး​ ြကံုလာခဲ့​ရင်လည်း​ မသကာ နား​ေပါက်ြကီး​ကျယ်​ေနရံု​ေလာက် ရှိမှာ​ေပါ့​။ အရွယ်​ေရာက်လာတဲ့​အခါ “အ​ေြခအ​ေနမတူရင် မချစ်ရဘူး​လို့​ ပညတ်ချက်​ေတွ ရှိထား​လား​။

    အချစ်ဆိုတာ ​ေြပာရခက်တာမို့​ တို့​ချစ်မိတာ အြပစ်ရှိလား​..။” ဆိုတာမျိုး​ ယံုချင်ရင်လည်း​ ယံုလိုက်ပါဦး​ေလ။ ချစ်တဲ့​သူ​ေြပာစကား​ဆိုတာ ယံုရတယ်။ မယံုရင် အချစ်​ေတွပျယ်သွား​တတ်သတဲ့​။ သို့​ေသာ်လည်း​ လူတစ်​ေယာက်ကို မယံုခင်မှာ တကယ်ပဲ ယံုရ​ေတာ့​မှာလား​ဆိုတာကို​ေတာ့​ မ​ေမ့​မ​ေလျာ့​ စဉ်း​စား​ေစချင်ပါတယ်။ ယံုြကည်မှုတစ်ခုနဲ့​ ​ေပး​အပ်လိုက်တဲ့​အရာဟာ မှား​ယွင်း​သွား​ခဲ့​ရင် အနာဂတ်မှာ ဘယ်လို အကျိုး​သက်​ေရာက်မှု ရှိလာမှာပဲဆိုတာကို​ေရာ မစဉ်း​စား​သင့်​ဘူး​လား​။

    အဲဒါ သူများ​အ​ေပါ်မှာ သံသယစိတ်သက်သက် ထား​တဲ့​သ​ေဘာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် တန်ဖိုး​ထား​ ကာကွယ်တတ်ဖို့​ လိုအပ်တဲ့​ အသိဉာဏ်ပါ။ အဲ​ေလာက်ြကီး​လည်း​ စိတ်ပူမ​ေနပါနဲ့​ေလ။ လူတိုင်း​ သည်​ေလာက်​ေတာ့​ မအပါဘူး​ လို့​ မထင်နဲ့​။ အ လွန်လွန်း​လို့​ ဟိုဘက်ကမ်း​ေတာင် ​ေရာက်​ေန​ေသး​တဲ့​အ​ေြကာင်း​ ​ေြပာြပရ​ေသး​တာပ။ သည်စကား​ေတွက​ေတာ့​ ကိုယ့်​သမီး​ေလး​တင်မကပါဘူး​။ ြမန်မာနိ်ုင်ငံ တနံတလျား​က ကိုကို မမ၊​ အ မှ အ ​ေတွကိုလည်း​ ရည်ရွယ်လိုက်ပါတယ်။ (သ​ေဘာမ​ေပါက်​ေသး​ရင် အ​ေပါ်ကဟာ​ေတွ တစ်​ေခါက် ြပန်ဖတ်လိုက်ပါဦး​)။

    ငယ်ငယ်ကြကည့်​ခဲ့​ရတဲ့​ ဘဘဘိုက​ေလး​တင့်​ေအာင်ရဲ့​ “ငယ်ကျွမ်း​ေဆွ” ဆိုတဲ့​ ြမန်မာဂန္တဝင် ြပဇာတ်တစ်ပုဒ်ရှိတယ်။ အဲဒီအထဲမှာ အတူး​ဆိုတဲ့​ေကာင်​ေလး​ရှိရာကို မိန်း​မ​ေဖာ်တစ်​ေယာက်နဲ့​ လိုက်သွား​တဲ့​ အသက်ဟာ သ​ေဘင်္ာ​ေပါ်မှာ လူလည်တစ်​ေယာက်က လိမ်လည်လှည့်​ဖျား​ြပီး​ ​ေခါ်သွား​လို့​ ​ေရတိမ်နစ်မတတ်ြဖစ်ခဲ့​ရတယ်​ေလ။ သည်က​ေန့​လို တိုး​တက်လှပါတယ်ဆိုတဲ့​ ​ေခတ်ြကီး​မှာ​ေတာင် အဲသည်လိမ်နည်း​မျိုး​က ​ေခတ်မတံုး​ေသး​ဘူး​။ လူကုန်ကူး​တယ်ဆိုတဲ့​ကိစ္စ​ေတွ ြကား​ဖူး​မှာ​ေပါ့​။ စကင်္ာပူမှာ၊​ မ​ေလး​ရှား​မှာ၊​ ယိုး​ဒယား​မှာ “အို” ​ေနရတယ်ဆိုတဲ့​သူ​ေတွ တဝက်​ေလာက်ဟာ အလုပ်အကိုင် ​ေကာင်း​လှပါချည်ရဲ့​လို့​ ညာ​ေခါ်သွား​ခံရတဲ့​သူ​ေတွပါတဲ့​။ ကိုယ်နဲ့​ မသိမကျွမ်း​တဲ့​၊​ နံမယ်​ေတာင် တခါမှ အရင်က မြကား​ဖူး​တဲ့​ လူတစ်​ေယာက်က မစား​ရဝခမန်း​ ကတိ​ေတွ​ေပး​၊​ အာမခံ​ေတွရဲ​ေနလို့​ရှိရင် အဲသည်လူ ဘယ်သူလဲ၊​ ဘယ်က လာသလဲ၊​ စိန်ကဲ​ေကျာက်ကဲက​ေလး​မှ မခတ်ပဲ မယံုလိုက်ပါနဲ့​။ သမီး​ရှင်​ေတွ မိဘမျိုး​ရိုး​၊​ ဇစ်ြမစ် စစ်​ေြကာ​ေလ့​လာတယ် ဆိုတဲ့​သ​ေဘာဟာ မှား​တယ်လို့​ မဆိုနိုင်ပါဘူး​။

    သူ့​အ​ေဖ သူ့​အဖိုး​လက်ထက်ကတည်း​က လူတကာ လိမ်စား​ ခိုး​ဆိုး​တိုက်ခိုက် စား​လာခဲ့​တာဆိုရင် သည်​ေမာင်ရင်​ေလး​လက်ထက်ကျမှ ဘုရား​တကာ​ေလး​ သူ​ေတာ်​ေကာင်း​ေလး​ အမျိုး​ေကာင်း​သား​က​ေလး​ ြဖစ်ဖို့​ ​ေတာ်​ေတာ် နည်း​သွား​ပါြပီ။ ြပည့်​တန်ဆာအိမ်မှာ​ေနတဲ့​ ြကင်နာတတ်သူက​ေလး​ေနာက်ကို ယံုယံုြကည်ြကည် လိုက်သွား​မိရင် ဘာ​ေတွြဖစ်နိုင်သလဲ မသိ​ေလာက်​ေအာင် အတဲ့​သူ​ေတွကလည်း​ သည်​ေခတ်ြကီး​မှာ မနည်း​မ​ေနာြကီး​လို့​ ​ေြပာရင် ယံုမှာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။

    ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ လိမ်မယ့်​ညာမယ့်​သူဆိုတာ သည်း​ေြခြကိုက်စကား​ေလး​ေတွ နား​ေထာင်ချင်စဖွယ် သာယာနာ​ေပျာ်ဖွယ် စကား​ေလး​ေတွ လျှာအရိုး​ မရှိတိုင်း​ ​ေလျှာက်​ေြပာတဲ့​အတတ်မှာ တဘက်ကမ်း​ခတ်တယ်။ ချင့်​ယံု​ေပါ့​ က​ေလး​ရယ်။ ငါး​ေထာင်တန်ဆင်း​ကဒ်​ေတာင် ခွင့်​မြပုလို့​ ပွက်​ေလာရိုက်​ေနတုန်း​မှာ ​ေထာင်​ေကျာ်တန်ဆင်း​ကဒ်​ေတွ သံုး​နိုင်​ေအာင် အဆိုတင်သွင်း​ပါ့​မယ် ဆို​ေတာ့​ “ြကင်နာသူဟာ အရူး​လား​။ လူ​ေတွအကုန်ဟာ အရူး​လား​။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ဟာ အရူး​လား​။

    ဘယ်သူကြဖင့်​ တစ်မူး​သာမလဲ..။” လို့​ ကိုညီထွဋ်ြကီး​ကို ​ေခါ်ဆိုခိုင်း​လိုက်ရံု​ေပါ့​။ (ဒါ​ေလး​က​ေတာ့​ ဆင်ဆာလူြကီး​ေတွ ​ေပျာ်သွား​ေအာင် ထည့်​ေရး​ေပး​ထား​တာ။ ငါး​ေထာင်တန်က​ေန စြပီး​ ြဖတ်လိုက်​ေနာ်။ ရြပီလား​) လိမ်ညာလှည့်​ဖျား​တဲ့​သူများ​ဟာ ဟန်​ေဆာင် အ​ေရြခံုြခင်း​အတတ်ကိုလည်း​ တဘက်ကမ်း​ခတ်တာပဲ။ ​ေတွ့​ဖူး​ခဲ့​ေသာ မိန်း​မ​ေတွဗွက်​ေပါက်​ေအာင်ယူထား​သူ ​ေယာကင်္ျား​ေတွဟာ မိန်း​မြမင်ရင် အငမ်း​မရ နှာဘူး​ရုပ်ြကီး​ေတွ မဟုတ်ပါဘူး​။ ရုပ်ြကည့်​လိုက်ရင်လည်း​ ြကိုက်ချင်စရာ တစ်ကွက်မှ မရှိဘူး​။ (ဘယ်ရှိမလဲ ရုပ်ခံရှိတဲ့​သူ​ေတွက သူတို့​လို ​ေအာက်လမ်း​နည်း​ မသံုး​ဘူး​) မိန်း​က​ေလး​ေတွကို သိပ်အ​ေရး​ေပး​တတ်၊​ ဂရုစိုက်တတ်ြပီး​။ အင်မတန် သ​ေဘာ​ေကာင်း​သ​ေယာင်ရှိတယ်။ အိမ်မှာခိုင်း​တဲ့​ အိမ်​ေဖာ်မ​ေလး​ေတွကို​ေတာင် အဆင့်​အတန်း​မခွဲြခား​ပဲ သမီး​ သမီး​နဲ့​ နှုတ်ချိုချို​ေလး​ဆက်ဆံတတ်ပံုများ​ သူ့​အိမ်ကဟာမြကီး​ေတာင် စိတ်ပုပ်မြကီး​ ြဖစ်သွား​တဲ့​အထိပဲ။

    သို့​ေသာ်လည်း​ ဟန်​ေဆာင်ထား​တာသက်သက်မို့​ မျက်နှာဖံုး​ကွာကျတဲ့​တ​ေန့​မှာ အံချင်စရာ၊​ ရွံစရာ၊​ မသတီစရာ စရိုက်မှန်ြကီး​က ဘွား​ဘွား​ြကီး​ ​ေပါ်လာစြမဲပဲ။ သိပ်အြကာြကီး​ ဟန်မ​ေဆာင်နိုင်ြကလို့​ သင့်​တင့်​ေလျှာက်ပတ်​ေသာ အချိန်အတိုင်း​အတာ တစ်ခုအတွင်း​မှာ အ​ေြကာင်း​သိလာရတတ်ပါတယ်။ သိလိုက်တဲ့​ အချိန်မှာသာ မ​ေထွး​နိုင် မအံနိုင် ြဖစ်မ​ေနဖို့​ အ​ေရး​ြကီး​တာ။ ပိဿနိုး​ြမို့​ြကီး​ဟာ ရဟန်း​ေယာင်​ေဆာင်ထား​တဲ့​ စပါယ်ရှယ်​ေအး​ဂျင့်​တစ်​ေယာက်နဲ့​ ပျက်သုဉ်း​သွား​ရတယ်ဆိုတာ ရာဇဝင်မှာ တင်ထား​ြပီး​သား​ဗျ။ အီစွတ်ပံုြပင်ထဲမှာလို သက်သတ်လွတ်စား​တယ်ဆိုတဲ့​ ြခ​ေသင်္ြကီး​ရဲ့​ ဂူထဲကို ဝင်မယ်ြကံရင် ဂူဝမှာရှိတဲ့​ ​ေြခရာလက်ရာက​ေလး​ေတွလည်း​ အကဲခတ်ဖို့​ မ​ေမ့​ပါနဲ့​။ တသက်လံုး​မိုက်လာခဲ့​တဲ့​ အဂင်္ုလိမာလြကီး​ ကို မ​ေထရ်ြကီး​အြဖစ်ြမင်လိုက်ရ​ေတာ့​ လူ​ေတွကချက်ချင်း​ြကီး​ မယံုြကည်ြက​ေသး​ဘူး​တဲ့​။ အဂင်္ုလိမာလသုတ္တန်အရ သစ္စာအဓိဋ္ဌာန်နဲ့​ ကိုယ်ဝန်သည်များ​ကို ချမ်း​သာ​ေစတဲ့​ အခါမှာမှ ဆွမ်း​ကွမ်း​ အဆင်​ေြပသွား​ေလတယ်ဆိုပဲ။ (နာဂစ်မှာ ဘာြဖစ်တယ် ညာြဖစ်တယ်ဆိုတဲ့​ ဘဘြကီး​ေတွ အခုမှ လိမ်မာသွား​တာကလည်း​ ​ေမတ္တာဓါတ်နဲ့​ဗုဒ္ဓံြမတ်စွာနဲ့​ ​ေတွ့​သွား​လို့​ ​ေနမှာ​ေပါ့​ေနာ်။)

    လူတစ်​ေယာက်ကို ဘဝနဲ့​ပံုြပီး​ ယံုလိုက်​ေတာ့​မယ်ြကံရင် အဲသည်လူ အရင်တုန်း​က ဘယ်လိုလူစား​မျိုး​လဲ။ ဘာ​ေတွလုပ်ခဲ့​သလဲဆိုတဲ့​ သမိုင်း​ေြကာင်း​ေလး​ေတွ ​ေမ့​ပစ်ဖို့​လည်း​ မြဖစ်နိုင်​ေသး​ဘူး​ကွယ်။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​မှာ ကိုယ့်​သမိုင်း​နဲ့​ကိုယ်ရှိြကတာမို့​ ဇစ်ြမစ်ရယ်မှ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေနာက်​ေြကာင်း​ရာဇဝင်ဆိုတာလည်း​ပဲ စိတ်ဝင်စား​ဖို့​ ​ေကာင်း​တာ​ေပါ့​။ သည်​ေနရာမှာလည်း​ မချင့်​ချိန်နိုင်ရင် စီဗီအတုြကီး​နဲ့​ ြငား​ြပန်​ေရာ။ ဘယ်သူကမှ ကျွန်​ေတာ် အ​ေရး​အခင်း​တုန်း​က ​ေကျာင်း​သား​ေတွကို လိုက်ဖမ်း​ခဲ့​ပါတယ် မ​ေြပာဘူး​။ ​ေကျာင်း​သား​လှုပ်ရှား​မှုနဲ့​ အထိမ်း​သိမ်း​ခံရတယ်ပဲ ​ေြပာမှာ။ ​ေထာင်ထွက်လက်မှတ်​ေတာင် အတုလုပ်ရမယ့်​ပံု။ ကုန်ရှံုး​ေတာ့​ တစ်​ေခါက် လင်ကုန်ရှံုး​ေတာ့​ တစ်သက်လံုး​ေမှာက် ဆိုသလိုပဲ မဲတစ်မဲရှံုး​သွား​ရင် အနည်း​ဆံုး​ ငါး​နှစ်​ေတာ့​ သည်း​ခံ​ေလာ့​ ငါ့​ ရှင်။


    ငါး​ြမား​တဲ့​အခါ ငါး​စာတပ်သလိုပဲ လူတဘက်သား​ကို ယံုြကည်လာ​ေစချင်ရင် အဲသည်လူရဲ့​ အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက် မက်လံုး​က​ေလး​ေတွ ငါး​စာချဖို့​လိုတယ်။ “​ေမလိုချင်ရင် ြမင့်​မိုရ်​ေတာင်ကို ​ေခါင်း​အံုး​လုပ်​ေပး​မတဲ့​” ဆိုတဲ့​ ပါး​စပ်ကတိမျိုး​တင်မကဘူး​။ မိန်း​က​ေလး​တစ်​ေယာက်ကို ချဉ်း​ကပ်တဲ့​ ​ေယာကင်္ျား​တိုင်း​ဟာ အဲသည်မိန်း​က​ေလး​ ဘာကိုြကိုက်တတ်သလဲ။ ဘာ​ေတွ အထင်ြကီး​သလဲ သိ​ေအာင် အရင်လုပ်ြပီး​မှ ​ေထာင်ြမင်ရာစွန့်​ ထိုး​ေကျွး​တာ။ “ြမို့​ထဲလမ်း​ခင်း​ထား​တယ်။ အိမ်တိုင်း​မီး​လင်း​ရမယ်။ အကုန်လံုး​ေအး​ချမ်း​သွား​မယ်..။” ဆိုတာ ​ေနွရာသီ​ေရာက်ရင် ြကား​ေနကျ “ရန်သူငါး​ပါး​ထဲမှာ..” ဆိုတဲ့​ ဦး​ထွန်း​ေရွှြကီး​သီချင်း​လိုပဲ မဲဆွယ်ချိန်တိုင်း​ဖွင့်​မယ့်​ ရာသီစာ။ မ​ေသချာရင် တစ်ြခမ်း​ပဲ ခင်း​ထား​နှင့်​တာ။ အမတ်ြဖစ်​ေတာ့​ အ​ေြကွး​ေတွ ြပန်လိုက်​ေတာင်း​တာ မြမင်ဖူး​လို့​လား​။ ကန့်​ကွက်မဲ များ​တဲ့​အရပ်ဆို မီး​ေလာင်တိုက်သွင်း​မတတ် အံတြကိတ်ြကိတ် ထိတ်များ​ထိတ်ပါဘိ​ေတာ့​တယ်။

    ဆက်ြပီး​ေတာ့​ မိန်း​မ​ေတွမှာ မာယာရှိသလို ​ေယာကင်္ျား​ေတွမှာလည်း​ ပရိယာယ်ရှိ​ေြကာင်း​ လက်​ေထာက်ချရ​ေသး​တာပ။ ကိုယ့်​သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက်​ေယာက်ကို ြကိုက်တယ်ဆိုြပီး​ ​ေအာင်သွယ်လာလုပ်ခိုင်း​ရင် “ငါက​ေတာ့​ ကျည်ကွယ်မျက်ကွယ် မိဂဒါဝုန် ​ေဘး​မဲ့​ဇုန်မှာဟဲ့​” လို့​ စိတ်ချလက်ချ အ​ေရာတဝင် မ​ေန​ေလနဲ့​။ ​ေအာင်သွယ်နဲ့​ြငား​ချင်လို့​ ဆင်ထား​တဲ့​အကွက်​ေတွရှိသလို ငါး​မရလို့​ ​ေရချိုး​ြပန်တာ​ေတွလည်း​ ရှိတယ်။ ငါး​ရံ့​နှစ်​ေကာင် အဖမ်း​ခံလိုက်ရရင်​ေတာ့​ သူငယ်ချင်း​ပါဆံုး​ေရာ။ လူယံု​ေအာင် လှည့်​ြဖား​တယ်ဆိုတာ “မိုး​ေပါ်မှာ ြကယ်တစ်လံုး​ တိမ်ဖံုး​ပါလို့​ လမသာ” ဆို ​ေကာင်း​ကင်ကို လက်ညှိုး​ညွှန်ြပီး​ ​ေြခ​ေထာက်​ေအာက်က ချွတ်ထား​တဲ့​ဘိနပ် အလစ်သုတ်တဲ့​ အာရံုလွှဲ​ေြပာင်း​ြခင်း​ မာယာအတတ်​ေတွလည်း​ ပါ​ေကာင်း​ပါမယ်။ အ​ေရှ့​ဘက်က ဓါး​ြပဝင်ချင်လို့​ ရွာအ​ေနာက်ဘက်က ကျီမီး​ရှို့​တဲ့​ ဗျူဟာ​ေတွလည်း​ သံုး​ချင်သံုး​မယ်။ သတိမလွတ်​ေအာင် ထား​နိုင်မှ ​ေတာ်ကာကျမှာ။ လခတိုး​ေရး​ မတိုး​ေရး​တို့​၊​ ဘာသာ​ေရး​ပဋိပက္ခတို့​၊​ လူမျိုး​ေရး​အဓိကရုဏ်း​တို့​ဆိုတာ မစဉ်း​မစား​ ယမ်း​ပံုမီး​ကျ မြဖစ်သင့်​ဘူး​။ မီး​ေလာင်​ေစချင်လို့​ ​ေလပင့်​ထား​တာလည်း​ ြဖစ်​ေကာင်း​ြဖစ်နိုင်တယ်​ေလ။ ​ေရှ့​မီး​ကို မဲ​ေနတုန်း​ ​ေနာက်မီး​ကိုသာ သတိမလစ်​ေစနဲ့​။ (တချို့​က ​ေနာက်မီး​လင်း​တဲ့​အတတ်လည်း​ တဘက်ကမ်း​ခတ်တာပဲ)


    တမိသား​နဲ့​တမိသား​ လိမ်ညာလှည့်​ြဖား​လို့​ အရယူြပီး​မှ အတည်မြကံလို့​ရှိရင် နစ်နာစရာရှိတာက မိန်း​မသား​ေတွပါလို့​ ဘယ်လိုပဲ ​ေြပာ​ေြပာ အိမ်​ေထာင်မှု ဘုရား​တည် ​ေဆး​မင်ရည်စုတ်ထိုး​ဆိုတဲ့​ေခတ်က​ေတာ့​ ကုန်သွား​ြပီ။ လှည့်​စား​တတ်သူ​ေတွရဲ့​စိတ်မှာ ရ​ေအာင်ယူြပီး​မှ​ေတာ့​ ကိုယ့်​စိတ်တိုင်း​ကျ ကိုယ့်​သ​ေဘာပဲ ဆိုတာကလည်း​ မြဖစ်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ မယား​ေတွ တစ်​ေယာက်ြပီး​တစ်​ေယာက် ဒါဇင်ဝက်​ေလာက် ယူ​ေနရတဲ့​လူ​ေတွအဖို့​ သူတို့​ကချည့်​ မိန်း​က​ေလး​ေတွကို အတည်မြကံတာလို့​ ဘယ်​ေြပာလို့​ ရနိုင်မလဲ။ သူတို့​ကို ဘယ်သူကမှ တစ်သက်လံုး​ သည်း​ညည်း​ခံြပီး​ မ​ေပါင်း​ြက​ေတာ့​ပဲ လမ်း​ခွဲလိုက်ြကလို့​ အိုး​အိမ်အတည်တကျြဖစ်ခွင့်​မရပဲ အ​ေပျာ်​ေမာင် သက်သက်ြဖစ်သွား​တာလို့​ ​ေတွး​ရင်လည်း​ ဟုတ်သလိုလိုပဲ။ မိန်း​မ​ေတွကမှ ပိုက်ဆံ​ေငွ​ေြကး​ အြမတ်ထွက်ချင်ထွက်ဦး​မယ်။ ဒင်း​ရှာသမျှက နှာထတာနဲ့​ လံုး​ပါး​ပါး​ေရာ။ ရတဲ့​လခ မယား​စား​ရိတ်​ေတွ လှည့်​ပတ်​ေပး​ေနရလို့​ သံုး​စရာမကျန်တဲ့​သူ​ေတာင် ​ေတွ့​ဖူး​ေသး​တယ်။

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ ြဖစ်တဲ့​နည်း​နဲ့​ ရ​ေအာင်သာယူ။ ​ေနာက်ပိုင်း​မှာ လက်ခုပ်ထဲက​ေရ။ သွန်လိုသွန် ​ေမှာက်လို​ေမှာက် လို့​ သ​ေဘာထား​လို့​ ရပါဦး​မလား​။ ဟိုကိစ္စမှာလည်း​ ထိုနည်း​လည်း​ေကာင်း​ပါပဲ။ ြပည်သူလူထုရဲ့​ ဆန္ဒသ​ေဘာထား​ ပါသည်ြဖစ်​ေစ၊​ မပါသည်ြဖစ်​ေစ၊​ စင်​ေပါ်ကို ​ေရာက်သွား​လို့​က​ေတာ့​ ဂရုစိုက်စရာ မလို​ေတာ့​ဘူး​ လို့​ ထင်တလံုး​နဲ့​ လှည့်​ဖျား​ြကတဲ့​အ​ေတွး​ေတွက တိမ်လွန်း​ပါတယ်။

    ပ​ေဒသရာဇ်​ေခတ်ကလို ရှင်ဘုရင် နန်း​တင်တဲ့​ ကိစ္စမှ မဟုတ်ပဲ။ သည်ကာလ အပိုင်း​အြခား​အတွင်း​မှာ ​ေကာင်း​ရင် ​ေကာင်း​၊​ မ​ေကာင်း​ရင် ​ေညာင်း​ရမယ် လို့​ မထင်ြကဘူး​လား​။ (ထင်ပါရ​ေစခင်ဗျ။ ထင်ပါရ​ေစ။ မ​ေညာင်း​မှန်း​သိပါတယ်။ ထင်ခွင့်​ေလး​ေတာ့​ေပး​ပါ) မသိသူ​ေကျာ်သွား​ သိသူ​ေဖာ်စား​မို့​ အြပိုင်အဆိုင် ​ေကာင်း​ချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနြကတာ၊​ ​ေကာင်း​ြပ​ေနြကတာ ဒီအချိန်မှာ နား​လည်သင့်​ြပီ။ အ​ေြပာက​ေတာ့​ ​ေရွှမန်း​နဲ့​မဲဆွယ်ြပီး​ အကကျမှ ချိုမိုင်မိုင်နဲ့​ ​ေဖျာ်​ေြဖရင် ​ေနာက်ငါး​နှစ်ဆက်ကရဖို့​ ​ေသချာပါ့​မလား​။ တစ်ပွဲထိုး​ စမာကလာအကွက်​ေတွကို ​ေနာက်တစ်ခါ လာြပန်ချည်​ေသး​ဆို ြပန်သံုး​ဦး​မလို့​လား​။ (သူတို့​ဟာ သူတို့​ေတာ့​ ​ေသချာ​ေနတာပါပဲ။ အခုလည်း​ ဦး​နု​ေခတ်ကအကွက်​ေတွ သံုး​ေနတုန်း​ပါပဲ။ ကိစ္စမရှိဘူး​။ မရတဲ့​အဆံုး​ ​ေနာက်ဆံုး​သိုင်း​ကွက်ြကီး​ ြပန်ထုတ်သံုး​လိုက်မယ်​ေပါ့​။ လုပ်ပါဦး​ ကိုညီထွဋ်​ေရ .. ြကင်နာသူဟာ အရူး​လား​…)

    ယံုြကည်ဖွယ် မာယာ​ေနှာကာ ​ေြပာတတ်တဲ့​ သက်လှယ်ကိုကိုက ​ေနာင်ခါဝယ် ​ေမရှင်က​ေလး​ကို အ​ေရး​မစိုက်မှာ လွန်စိုး​တယ် ဆိုရင်ြဖင့်​ မိန်း​မမာယာက​ေလး​ နည်း​နည်း​ေလာက် သံုး​ြကည့်​ဖို့​ သင်​ေပး​လိုက်ပါ့​မယ်။ ပထမအချက်က​ေတာ့​ စိတ်ရင်း​ကို ြဖူ​ေအာင်ထား​လိုက်ြပီး​ အရိုး​ခံသ​ေဘာ​ေလး​နဲ့​ မှန်မှန်ဆက်ဆံလိုက်ပါ။ လိမ်တဲ့​သူကို ကိုယ်ကြပန်လိမ်လို့​ သူလည်း​မယံု ကိုယ်လည်း​မယံုြဖစ်မယ့်​အစား​ အမှန်တရား​စစ်စစ်နဲ့​ ဟန်မ​ေဆာင်ပဲ ဆက်ဆံလိုက်ရင် အလိမ်​ေပါ်တဲ့​တ​ေန့​ အလိုလို​ေနရင်း​ ကိုယ်က အစစ်အမှန်ြဖစ်ပါတယ်။ အရိုး​ခံဆိုတာ အအခံ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူလိမ်သမျှကို​ေတာ့​ ကိုယ်ကသိ​ေနတယ်ဆိုတဲ့​အ​ေြကာင်း​ သူ့​ကို သိ​ေစရပါမယ်။ လိမ်သမျှ မသိ​ေလာက်​ေအာင် အ​ေနရင် လိမ်လို့​ကို ဆံုး​မှာ မဟုတ်ဘူး​။ လိမ်​ေနတာသိတယ်။ ြပန်မလိမ်ဘူး​။ ဒါဆို ​ေတာ်​ေလာက်ြပီ။ “ညာ​ေနတာကို သိလျက်သား​နဲ့​ကွယ်..” လို့​ေတာ့​ အသိ​ေပး​ရမှာ​ေပါ့​။ မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်​ေနရင်၊​ မသိဘူး​လို့​ထင်​ေနရင် ဆက်ညာ​ေနဦး​မှာ​ေလ။ ဟိုကိစ္စြကီး​မှာလည်း​ … အဲ … ဘယ်လိုမျိုး​ ထိုနည်း​လည်း​ေကာင်း​ရပ။ အဲဒါြကီး​က လင်ဆိုး​မယား​တဖါး​ဖါး​ဘဝြကီး​လိုပဲ။ အလိုမတူပဲ အနိုင်အထက် ​ေပါင်း​သင်း​ထား​တာနဲ့​ကို တူတာ။

    ဒါလည်း​ အလိမ်မာသံုး​ရမှာပဲဗျ။ နင်ငါ့​ကို လိမ်ြပန်ြပီ​ေနာ် လို့​ သွား​ေြပာရင် အရိုက်ခံရမှာ​ေလ။ အဲလိုဆို​ေတာ့​ အချင်​ေယာင် နံုချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြပီး​ “​ေစာနတုန်း​က​ေတာ့​ သည်လို ​ေြပာထား​သလား​ပဲ​ေနာ်။ အခုလုပ်​ေနတာ ဟိုလိုြကီး​များ​ ြဖစ်​ေနသလား​မသိဘူး​။ သူများ​ေတွ သိသွား​ရင် ရှက်စရာြကီး​” လို့​ သူများ​ေတွ မြကား​ြကား​ေအာင် လူလည်​ေခါင် ဂိုး​သွင်း​ေပး​တန်​ေပး​၊​ ကိုယ်ြဖစ်​ေစချင်တဲ့​ကိစ္စဆို “သ​ေဘာ​ေကာင်း​ြကီး​ေရ၊​ ဦး​စိတ်​ေကာင်း​ြကီး​ေရ၊​ ဘုရား​အ​ေလာင်း​ြကီး​ေရ။ ဒီကိစ္စ ကိုကိုမှ မကယ်ရင် ​ေသဖွယ်သာရှိ​ေတာ့​တယ်။ သူများ​ေတွ ဘယ်သူမှ ကိ်ုကို့​ေလာက် စွမ်း​ေဆာင်နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူး​” လို့​ ​ေြမှာက်ပင့်​ ​ေချာ့​ေမာ့​ခိုင်း​တန်ခိုင်း​၊​ မဟုတ်ကဟုတ်က​ေတွ လာ​ေြပာ​ေနမှန်း​သိရင် အြငင်း​မပွား​ပဲ ယံုချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြပီး​ သူ့​စကား​ကို မှတ်တမ်း​ဝင်​ေအာင် မီဒီယာ​ေတွဆီပို့​ြပီး​ သူများ​ေတွနဲ့​ ြငင်း​ခိုင်း​လိုက်၊​ ​ေဒါ​ေတွ မာန်​ေတွ စိတ်​ေနာက်ကိုယ်ပါ ​ေမာင်း​တင်လာရင် ကိုယ့်​ဘက်က အဲဒါ​ေတွနဲ့​ ထိပ်တိုက် ရင်မဆိုင်လိုက်နဲ့​။ အသာ​ေလး​ ​ေရှာင်​ေပး​လိုက်ြပီး​ သူ့​အရှိန်နဲ့​သူ လွှတ်​ေပး​လိုက်။ ကိုယ့်​ဘက်က သ​ေဘာြဖူ အူစင်း​ အင်နိုး​စင့်​ရုပ်ခံက​ေလး​ေတာ့​ မပျက်​ေစနဲ့​။ မိ​ေအး​ေအာ်တာ လူြကား​တယ် ဂဏန်း​ညှပ်​ေတာ့​ လူမြမင်ဘူး​ ဆိုတာ ​ေတာ်​ေတာ် အတဲ့​သူ​ေတွ အတွက်။ အ​ေြကာင်း​သိသွား​ရင် တုတ်​ေချာင်း​က​ေလး​ကို ညှပ်ခိုင်း​ထား​ြပီး​ ဂဏန်း​ေရာင်း​စား​လို့​ ရတယ်။ ဆင်လည်း​ ဖမ်း​လို့​ရတယ်။ ကျား​လည်း​ ဖမ်း​လို့​ရတယ်။ အထာသိဖို့​ပဲ လိုတာ။

    တကယ်လို့​များ​ ကိုယ့်​ဘက်က​ေန ​ေရွး​ချယ်နိုင်ခွင့်​သာ ရခဲ့​မယ်ဆိုရင် (အမှန်က​ေတာ့​ ရကို ရသင့်​တာ​ေပါ့​) “​ေတွ့​ရင်​ေတာ့​ြဖင့်​ လွမ်း​ေအာင်ချွဲ ​ေနာက်ကွယ်ကျရင် ​ေမ့​မှာပဲ” ဆိုတဲ့​လူမျိုး​ကို မ​ေရွး​မိ​ေစနဲ့​။ ကိုယ်တကယ် ယံုြကည်ရမယ့်​သူ၊​ ကိုယ့်​ကို မလှည့်​ဖျား​မယ့်​သူဆိုတာ ​ေသချာမှ ယံုလိုက်။ ယံုြပီး​ရင်​ေကာ။ ဟိုး​ အစက ​ေြပာခဲ့​ပါတယ်။ ကိုယ့်​ချစ်သူ ​ေြပာစကား​ဆိုတာ ယံုရတယ်။ မယံုရင် အချစ်​ေလျာ့​သွား​တတ်တယ် လို့​။ ကိုယ်တိုင်စဉ်း​စား​ေရွး​ချယ်ြပီး​ ယံုြကည်လို့​ လက်တွဲြပီး​ရင်​ေတာ့​ တစ်​ေယာက်နဲ့​ တစ်​ေယာက် စိတ်​ေနစိတ်ထား​ကစလို့​ အတွင်း​သိ အစင်း​သိ ြဖစ်လာမှာ​ေပါ့​။ သည်အခါမှာ မယံုလို့​ မရ​ေတာ့​ဘူး​ ယံုကို ယံုရမှာ။ သံသယ​ေတွ မထား​သင့်​ေတာ့​ဘူး​။ သို့​ေသာ် အဲဒီယံုြကည်မှု အတိုင်း​အတာမှာ တစ်ကွက်​ေတာ့​ ချန်ထား​ပါ။ လူဆိုတာ ဘယ်သူြဖစ်ြဖစ် အမှား​မကင်း​ဘူး​။ သူ​ေရာကိုယ်​ေရာ ဘယ်သူက ဘယ်​ေလာက်ယံုယံု မှား​ေတာ့​ မှား​တတ်​ေသး​တာပဲ။ ဒီအတွက် မျက်စိ​ေဒါက်​ေထာက် အြပစ်ရှာတဲ့​သ​ေဘာမျိုး​ မဟုတ်​ေပမယ့်​ မျက်​ေြခမြပတ် သတိ​ေလး​နဲ့​ ယံုြကည်​ေနတာသာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ြဖစ်​ေပမယ်။ မှန်ကန်​ေသာ ယံုြကည်​ေရွး​ချယ်မှုြဖစ်ဖို့​ ဆု​ေတာင်း​ေပး​လိုက်ပါတယ်။ သည်တခါ နှုတ်ဆက်မယ့်​ သီချင်း​က​ေလး​က​ေတာ့​ စကား​ေြပာ​ေကာင်း​တဲ့​ မသည်း​အူ တဲ့​။

    ​ေရွှပဒံုြကာအချပ်ကို ​ေလအဟုန်လာဟပ်စဉ်က ကညာနတ်သွင် ​ေမွး​ဖွား​ေလသလား​။ စိတ်ဝယ်ဝိုး​တဝါး​။ လှလည်း​လှတဲ့​ သက်ထား​ရဲ့​ဟန်မူ။ သ​ေဘာကျဖွယ် အ​ေချာအလှရယ်နဲ့​ အ​ေြပာကလည်း​ ြကွယ်တဲ့​ မသည်း​အူ။ ဝလံုး​က​ေလး​ကို​ေတာင် သုညပါလို့​ ယံု​ေအာင်​ေြပာြပီး​ သုညက​ေလး​ကိုကွယ်။ ခနအတွင်း​မှာ လမင်း​ပါလို့​ ​ေြပာင်း​လဲ​ေြပာတတ်သူ။ စကား​ေြပာ​ေကာင်း​တဲ့​ မသည်း​အူ။

    ခုတ​ေလာအ​ေြခ သူ့​သ​ေဘာ​ေတွ​ေြပာင်း​ေပမယ့်​ သူ့​အ​ေြပာ​ေတွ​ေကာင်း​ေနခဲ့​လို့​ ​ေမာင့်​မှာ မြငူစူ။ ထာဝစဉ်သာ နှစ်ြဖာယှဉ်ကာ ြကင်နာမယ့်​အ​ေြကာင်း​၊​ ရင်မှာသွဲ့​ေြပာင်း​၊​ အလကင်္ာဘွဲ့​ေစာင်း​လို သံချိုညှင်း​၍ ချစ်တင်း​ဖွဲ့​ေလသူ။ ​ေရှ့​တွင်တစ်မျိုး​ ​ေနာက်ကွယ်တစ်မျိုး​နဲ့​ သူ့​စကား​မူ။ ယံုစား​မိ မှား​ြပီထင်ရဲ့​ ​ေမာင့်​လိုလူ။ သူ့​စကား​အတိမ်အနက် မုသား​ထိန်ဝှက်၊​ ခုများ​ချိန်ခက်သည့်​မူ။ အစဉ်တကယ်အြမဲ ရင်ဝယ်အသည်း​မှာ သရဖူ။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ပင်လယ်ထဲမှာ ​ေရရှိတယ်ဆိုရင်​ေတာင် ​ေြပး​ြကည့်​ြပီး​မှ ယံုမယ် မသည်း​အူ။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.