• “ရည်ရွယ်ရာ အိပ်မက်လမ်း​”

    ​ေခါင်း​မာတာရယ်၊​ ထင်ရာကို တစွတ်ထိုး​လုပ်တတ်တာရယ်၊​ သူများ​တကာ​ေတွ ကျိတ်ကျိတ်တိုး​ အလုအယက် သူ့​ထက်ငါဦး​ေအာင်ယူ​ေနြကြပီဆို မလိုချင်​ေတာ့​တဲ့​စိတ်ရယ်က ​ေတာ်​ေတာ်ဒုက္ခ​ေပး​တာလား​၊​ သည်လိုဘဝကို ​ေရာက်​ေအာင် တွန်း​ပို့​လိုက်တာလား​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ြပင်သစ်ဆရာမြကီး​တစ်​ေယာက်က အတန်း​ထဲမှာ စာ​ေမး​ရင်း​ မှတ်ချက်​ေပး​ဖူး​တယ်။ “ငါသိတယ်။ မွန်ဆီယာစိုး​မင်း​က​ေတာ့​ သူများ​နဲ့​မတူ​ေအာင် ​ေြဖလိမ့်​မယ်။ သူက​ေတွး​ရင် ဘယ်​ေတာ့​မှ သူများ​ေတွး​သလို မ​ေတွး​ဘူး​” တဲ့​။

    ဟုတ်သင့်​သ​ေလာက်​ေတာ့​ ဟုတ်သား​။ ​ေနာက်ထပ် ဘွဲ့​လွန်ဆက်တက်ချင် ​ေဖာင်ြကီး​သင်တန်း​တက်ရမယ်မှန်း​သိ​ေပမယ့်​ ခုထက်ထိ မတက်ြဖစ်​ေသး​ဘူး​။ ဒီအသက် ဒီအရွယ်​ေရာက်မှ​ေတာ့​ ဘာြဖစ်ချင် ဘာလုပ်ရတယ်ဆိုတာ မသိမဟုတ် သိလျက်သား​နဲ့​။ အဲဒါလုပ်မှ အဲဒါြဖစ်ရမယ်ဆို မြဖစ်ချင်လည်း​ ​ေနပ​ေစ​ေတာ့​ ဆို ရွတ်တွတ်တွတ်စရိုက်ကလည်း​ ​ေဖျာက်မရ။ လမ်း​ေပျာက်​ေနတာ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​။ ဒါ​ေပသိ အဲဒီလမ်း​ကို မသွား​ချင်လို့​ ​ေပကပ်ကပ်လုပ်​ေနတဲ့​ ချိုဘို့​တူ နွား​ြပာတုတ်များ​လိုပဲ။ ပျိုတို့​လူက ယာကို မလုပ်တာ။ စား​စရာမရှိ ဝါး​ခုတ်စား​ေတာ့​မလို။ ဝါး​ခုတ်တာက ကိစ္စမရှိဘူး​ ပျား​တုပ်တာဆိုရင် အဲဒီအကျင့်​နဲ့​ ဘယ်သူက ကယ်မှာတုန်း​။

    အခုတစ်​ေခါက် ရန်ကုန်ြပန်တုန်း​ကဆို ကိုယ့်​အ​ေြကာင်း​သိတဲ့​ အကိုလို ဆရာြကီး​တစ်​ေယာက်က ​ေခါ်ဆံုး​မတယ်။ ဘာ​ေတွလုပ်​ေနတာလဲ။ ဘာလုပ်မလို့​လဲ။ လုပ်သင့်​လုပ်ထိုက်တာ တစ်ခုကို မလုပ်ခဲ့​မိရင် အချိန်လွန်မှ ​ေနာင်တရမှာစိုး​လို့​ သူ့​ဘက်က​ေရာ ဘာလုပ်​ေပး​နိုင်မလဲလို့​ ​ေခါ်​ေမး​တာပါ။ ​ေတာ်ြကာ မ​ေြပာလိုက်ရလို့​ မသိပဲ လုပ်မ​ေပး​လိုက်ရ ရှိမှာစိုး​လို့​ တဲ့​။ ​ေကျး​ဇူး​တင်လိုက်တာ။ သူ့​လိုမျိုး​လည်း​ ြပတ်သား​ချင်လိုက်တာ။ ကိုယ်က မြပတ်သား​တာ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​။ ​ေဗွဆိုး​ေဖျာက်မရတာ​ေနမှာ။ သူ​ေမး​လိုက်လို့​ ကိုယ့်​မှာ ​ေခါင်း​စား​သွား​ရတဲ့​ေမး​ခွန်း​က ရန်ကုန်ြပန်ြပီး​ “အိမ်မှာပဲ ​ေနချင်တယ် ​ေမ​ေမ” လုပ်​ေရး​ မလုပ်​ေရး​ မဟုတ်ပါဘူး​။ “စာ​ေရး​ဆရာ လုပ်မလို့​လား​။” တဲ့​။ မဆိုင်း​မတွ ​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ အ​ေြဖက​ေတာ့​ “ဟင့်​အင်း​” ပါ။ အဲသည်​ေနာက် အမ်း​ကို ြပန်​ေရာက်လာြပီး​ မိုး​လင်း​မိုး​ချုပ် အလုပ်ထဲနစ်​ေနလိုက်၊​ လစ်ရင်လစ်သလို စာ​ေြပး​ေြပး​ေရး​လိုက်လုပ်​ေနရင်း​နဲ့​မှ ကိုယ့်​ဘာသာ အထပ်ထပ် အခါခါ ​ေမး​ေနမိတဲ့​ ​ေမး​ခွန်း​က​ေတာ့​ “တကယ် ဟင့်​အင်း​ မလို့​လား​။” ​ေပါ့​။

    အခုလည်း​ စဉ်း​စား​ရင်း​ စာ​ေရး​၊​ စာ​ေရး​ရင်း​ စဉ်း​စား​ေနတာ အဲဒီအ​ေြကာင်း​ပါပဲ။ ဟိုး​အရင် “ဘယ်သူမဗျူး​ ဝမ်း​တွင်း​ရူး​” ​ေရး​ကတည်း​က ​ေြပာခဲ့​ြပီး​သား​ပါ။ စာ​ေရး​ဆရာဆိုတာ ကိုယ့်​မျက်စိထဲမ​ေတာ့​ မျိုး​တုန််း​ေပျာက်ကွယ်လု​ေနြပီ ထင်မိတယ်။ ​ေခတ်မှ မရှိ​ေတာ့​ပဲ။ စာမှ မဖတ်ြက​ေတာ့​ပဲ။ စာအုပ်ြကီး​ အလကား​လက်​ေဆာင် သွား​ေပး​ရင်​ေတာင် အား​ေတာ့​ဖတ်လိမ့်​မယ်။ အိမ်သာတက်ရင်း​ ဘာရင်း​။ သို့​ေသာ်လည်း​ လူတစ်ရာမှာ ဘယ်နှစ်​ေယာက်​ေလာက်များ​ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​ ဆိုလိုရင်း​အဓိပ္ပါယ်ကို နား​လည်နိုင်မှာလဲ။ (သူကမှ နား​လည်လွယ်​ေအာင်မ​ေရး​ပဲနဲ့​ လာလာချည်​ေသး​) စာ​ေရး​သက်က​ေလး​ တစ်နှစ်​ေကျာ်လာ​ေတာ့​ အရင်ကလို ဖရီး​ကစ်​ေတွသိပ်မသံုး​ေတာ့​ပဲ ​ေထာင့်​ကန်​ေဘာ​ေလး​ေတွ၊​ ​ေတ့​လံုး​ ချိတ်လံုး​က​ေလး​ေတွ သံုး​ြဖစ်လာတယ်။

    နို့​မို့​ ြပစ်ဒဏ်​ေဘာ​ေတွနဲ့​ချည့်​ ထွက်ထိုင်​ေနရတာ ြကာြပီ။ ကိုယ်​ေြပာချင်တဲ့​စကား​ကို တစ်ခွန်း​မှ ထည့်​မ​ေရး​ပဲ စာဖတ်သူရဲ့​အ​ေတွး​ထဲမှာ ကိုယ်လိုချင်တဲ့​စကား​ ​ေပါ်လာ​ေအာင် ​ေရး​ေရး​ြကည့်​မိတယ်။ မီး​ပျက်တုန်း​ အွန်လိုင်း​တက်တဲ့​သူလိုပ။ ​ေတွး​မှ မ​ေတွး​တဲ့​ဟာ ဘယ်ဘ​ေရာင့်​ဇာသံုး​သံုး​ အဆက်ဒနိုင်း​ချည့်​ပဲ။ “​ေတွး​ေတာ့​ေတွး​သား​ပဲ ခညား​ြကီး​ အသက်အရွယ်နဲ့​ ​ေရှး​ေရှး​တုန်း​က အ​ေြကာင်း​ေတွက ကိုယ်မှ မမီလိုက်တာ။ ဘယ်လိုလုပ်နား​လည်မှာလဲ။” ဆိုရင်လည်း​ သူတို့​အလွန်​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ သည်အ​ေရး​အသား​မျိုး​နဲ့​ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာကို ဘယ်သူက စိတ်ရှည်လက်ရှည် လိုက်ဖတ်​ေနမှာတုန်း​။ အား​အား​ယား​ယား​။ စာအုပ်ထုတ်သက်က ခုမှ ဘဲဥကွဲရံုရှိ​ေသး​။ မိုက်မိုက်မဲမဲ စာ​ေရး​စား​ေတာ့​မဟဲ့​လို့​ ​ေတွး​စရာလား​။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ သွား​ေလသူ ဆရာ​ေမာင်သစ်ြကီး​ကို မတ်စိပို့​လိုက်ချင်ပါတယ်။ သီချင်း​ြကီး​သင်တာ​ေရာ၊​ ဆရာဝန်လုပ်တာ​ေရာ၊​ အခုစာ​ေရး​ေနတာ​ေရာဟာ ကိုယ့်​ဘာသာ အရသာရှိလွန်း​လို့​။ ​ေနကိုမ​ေနနိုင်လို့​ လုပ်​ေနမိတာပါဗျာ။ လူြဖစ်အရမ်း​အရမ်း​ ​ေနာက်ကျမှန်း​ ကိုယ့်​ဘာသာ သ​ေဘာ​ေပါက်ပါတယ်။ သည်အရွယ်ြကီး​ေရာက်မှ​ေတာ့​ လူတကာသိတဲ့​ Super Geek လည်း​ မြဖစ်ချင်​ေတာ့​ပါဘူး​။ (လူမသိသူမသိ ​ေြခပုန်း​ခုတ်ချင်တာကိုး​) စာတို​ေပစ​ေတွ ​ေတာင်​ေရး​ေြမာက်​ေရး​ ​ေရး​သာ​ေနတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ စာ​ေရး​ဆရာ မြဖစ်ချင်ရတာလဲဆို​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် သတ်မှတ်ထား​တဲ့​ စာ​ေရး​ဆရာဆိုတဲ့​စံက သိပ်ြမင့်​လွန်း​လို့​ပါ။ စာ​ေပလုပ်သား​အဖွဲ့​ဝင်ကဒ်ရှိတိုင်း​၊​ သူ့​နံမယ်တပ်ထား​တဲ့​ ပံုနှိပ်စာအုပ်​ေတွ လက်​ေဆာင်​ေပး​ေနတိုင်း​၊​ မဂ္ဂဇင်း​ထဲ ဂျာနယ်ထဲမှာ သူ​ေရး​တာ​ေတွ မှန်မှန်ဖတ်ရတိုင်း​၊​ ကုန်ကုန်​ေြပာလိုက်ပါ့​မယ်​ေလ။ နိုင်ငံ​ေကျာ်စာ​ေရး​ဆရာပါလို့​ အများ​ကလက်ခံထား​တိုင်း​ အဲဒါစာ​ေရး​ဆရာအစစ်လို့​ ကိုယ့်​စိတ်ထဲသတ်မှတ်မထား​ပါဘူး​။ “မဟုတ်မှလွဲ​ေရာ။ သည်သူငယ်​ေလး​ မန္တ​ေလး​က ြဖစ်လိမ့်​မယ်။

    မန်း​ေလး​ကလူ​ေတွက အဲလိုပဲ။ တြခား​ကဟာဆို လူစာရင်း​မသွင်း​ဘူး​။” လို့​ တုတ်​ေရာင်း​ဓါး​ေရာင်း​ လာမလုပ်နဲ့​။ မဝယ်ဘူး​ စိတ်ချ။ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ တကယ်ြကည်ညို​ေလး​စား​မိတဲ့​ စာ​ေရး​ဆရာ​ေတွြဖင့်​ ​ေပါလွန်လွန်း​လို့​ ​ေရ​ေတာင် မ​ေရနိုင်ဘူး​။ အခုကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာ ဖတ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွက “ဟင် .. ြကား​လည်း​မြကား​ဖူး​ဘူး​။” လို့​ ​ေြပာလာရင် အတည်း​နာနွန်း​နွန်း​နို့​ နံမယ်​ေတွ အကုန်ထည့်​မ​ေရး​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေတာ်ြကာ သူတို့​ခမျာ ကိုယ့်​ေြကာင့်​ သိက္ခာကျကုန်မယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ နံရံကပ်စာ​ေစာင်သာသာ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်က​ေန ပံုနှိပ်စာအုပ်​ေလာကထဲ လှမ်း​ေတာ့​မယ်လို့​ ြကံလိုက်ရင် ရည်ရွယ်ရာ ဦး​တည်ချက် တစံုတရာ​ေတာ့​ ရှိမှြဖစ်မှာ​ေပါ့​ေလ။ မ​ေနနိုင်လို့​ ​ေရး​တာ​ေတာ့​ ဟုတ်ြပီ။ ဘာ​ေတွ​ေရး​မှာလဲ။ ဘာအတွက်​ေရး​မှာလဲ။ ဘာြဖစ်ချင်တာလဲ။ စသည်ြဖင့်​ေပါ့​။ သည်အခါမှ ​ေရှ့​ေဆာင်သွား​ြက​ေလြပီြဖစ်​ေသာ ​ေလး​စား​ြကည်ညိုသူ ဆရာြကီး​ ဆရာမြကီး​များ​ရဲ့​ အဆံုး​အမဩဝါဒ​ေတွကို ြပန်​ေလ့​လာမိပါတယ်။ မှတ်မှတ်သား​သား​တစ်ခုက​ေတာ့​ ဆရာြကီး​ဦး​ေသာ်တာ​ေဆွရဲ့​ အယူအဆပါ။ ဦး​ဝဏ္ဏြကီး​နဲ့​ ဆရာချစ်ဦး​ညိုတို့​ ​ေထွလီကာလီ ြငင်း​ြကခုန်ြကတဲ့​အခါ စာသမား​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ က​ေလာင်ဟာ ဗုဒ္ဓရဲ့​အဆံုး​အမ​ေအာက်မှာ ရှိသင့်​တယ်လို့​ ဒွိဟြဖစ်ြကပါသတဲ့​။

    တို့​ဆရာြကီး​က ​ေထွသမား​ေတွကို အုပ်ချုပ်​ေနတဲ့​ ​ေထွအုပ်ြကီး​ပဲဟာ “ဟဲ့​ ​ေကာင်​ေတွ၊​ က​ေလာင်ရဲ့​အထက်မှာ ဘာမှ မရှိဘူး​။ စာ​ေရး​ဆရာကို ဘာနဲ့​မှ ထိန်း​လို့​မရဘူး​။ သူ့​ဟာသူထိန်း​။ ကိုယ့်​က​ေလာင်ကိုယ်ထိန်း​။ ဒါပဲ။” လို့​ ဆံုး​ြဖတ်​ေပး​ပါသတဲ့​။ ​ေစာဒကတက်လာတဲ့​အခါ “မင်း​တို့​အ​ေပါ်မှာ မင်း​တို့​က​ေလာင်ရဲ့​ အ​ေပါ်မှာ ဘာပဲထား​ထား​။ ထား​ချင်တာထား​။ အဲသလိုထား​လိုက်တာနဲ့​ မင်း​တို့​ဟာ စာ​ေရး​ဆရာအစစ် မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါပဲ။” လို့​ ပွဲသိမ်း​လိုက်ပါသတဲ့​။

    ဘို​ေကတစ်​ေထာင်မှာ တစ်​ေယာက်​ေလာက် အဲသည်စကား​ကို သ​ေဘာ​ေပါက်ြကရင်ြဖင့်​ သား​သား​ စာ​ေရး​စား​လို့​ရြပီရယ်လို့​ လက်ခ​ေမာင်း​ခတ်လိုက်ချင်ပါတယ်။ ကိုယ့်​ဘာကိုယ်​ေတာင် ​ေတာ်​ေတာ်​ေတွး​ယူရတာဗျ။ သည်က​ေန့​ေခတ်​ေရာက်မှ စာဖတ်သက်က​ေလး​ ြပတ်သွား​ရတဲ့​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ စာ​ေရး​ဆရာတိုင်း​လိုလို ကိုယ့်​က​ေလာင်ရဲ့​အထက်မှာ လူပုဂ္ဂိုလ်တစ်ဦး​တစ်​ေယာက်၊​ ဒါမှမဟုတ် အဖွဲ့​အစည်း​တစ်ခုခုကို ဦး​ထိပ်ပန်ဆင်ြပီး​ ကာကွယ်​ေရး​သား​တဲ့​အခါ ​ေရး​လိုက်၊​ စည်း​ရံုး​သိမ်း​သွင်း​တဲ့​အခါ စည်း​ရံုး​လိုက်၊​ ဝါဒသတင်း​ ြဖန့်​ချင်သလိုြဖန့်​လိုက် လုပ်​ေနြကတာများ​ပါတယ်။ (မှား​ရင်လည်း​ သည်း​ခံ​ေတာ်မူြကပါ) စာ​ေရး​ဆရာ​ေနရာမှာ မရှိပဲ ​ေြပာ​ေရး​ဆိုခွင့်​ရှိသူသ​ေဘာ ြဖစ်​ေနတယ်။ သတင်း​ေထာက်​ေတွရယ်လို့​ သတ်သတ်မှတ်မှတ် ဖိတ်ြကား​ြပီး​ သတင်း​စာရှင်း​လင်း​ပွဲလုပ်တာ​ေတာင် ​ေမး​ခွန်း​ေတွ ြကို​ေပး​ထား​ရြပီး​ ဆင်ဆာအရင်တင်ရသလိုပဲ။

    “ဟုတ်ဘူး​လား​ ငါ့​တူရယ်။” “ဟုတ်တာ​ေပါ့​ ဦး​ေလး​ရယ်” ​ေလာက်ပဲ အ​ေမး​အ​ေြဖ ရှိ​ေစချင်ပံု​ေပါက်သဗျ။ အဲသည်မျိုး​ဆက်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ ြခား​ထား​ေတာ့​ ​ေနာက်​ေပါက်က​ေလး​ေတွခမျာ မိုက်ကရိုဖုန်း​ြကီး​ထိုး​ေပး​ြပီး​ရင် “ဟို​ေပါ့​ေနာ်။ ဘယ်လိုခံစား​ရသလဲ။ အဲဒါ​ေလး​ ​ေြပာြပ​ေပး​ပါလား​။” အြပင် ​ေမး​ခွန်း​မထုတ်တတ်​ေတာ့​ဘူး​။ “စပွန်ဆာလိုက်စား​သည်။ ​ေြကာ်ြငာ​ေဆာင်း​ပါး​ေရး​ေပး​သည်။” က​ေလာင်​ေတွက ဘယ်သူ့​မှ လူမထင်ဘူး​ ြဖစ်လာတယ်။ သူတို့​အ​ေပါ်က ​ေဘာစိက​ေလာင်ြကီး​ေတွကိုယ်တိုင်က သူများ​အိပ်ထဲ​ေရာက်​ေန​ေလ​ေတာ့​ ဘယ်ဂျာနယ်ဝယ်ရင်ြဖင့်​ ဘယ်သူ့​ပံု ဘယ်သူ့​အ​ေြကာင်း​ဖတ်ရ​ေတာ့​မယ် သိြပီး​သား​။ ရက်စွဲ​ေတာင် ြကည့်​စရာမလို။ အ​ေရာင်​ေလး​ အြပင်အဆင်​ေလး​သာ ကွာလိမ့်​မယ်။

    ကိုယ့်​ဘဝသက်တမ်း​တ​ေလျှာက် အလယ်တန်း​ပညာ​ေရး​မှာကတည်း​က အ​ေတွး​အ​ေခါ်မျိုး​ေစ့​ကို ​ေပါင်း​နှုတ်သလို နှုတ်ပစ်ြပီး​ သူတို့​လိုရာ သတင်း​ဝါဒကိုသာ သင်အံ​ေလ့​ကျက်ရတဲ့​ ဦး​ေဏှာက်ဆို​ေတာ့​ ​ေြပာတိုင်း​ယံုတဲ့​ ပုတ်သင်ညိုြဖစ်​ေနတာ ဘာမှ မဆန်း​ဘူး​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ လိမ်ညာလှည့်​ဖျား​သူြကီး​များ​ဟာ ပိပိယိယိ​ေတာင် လိမ်စရာ မလို​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေြဗာင်လိမ်​ေြဗာင်စား​ ဘာ​ေြပာချင်​ေသး​တုန်း​ ြဖစ်လာတယ်။ ဒီလိုနဲ့​ပဲ စာ​ေရး​ဆရာရယ်လို့​ ကိုယ့်​ေခါင်း​ထဲမှာ ရှိ​ေနသူ​ေတွဟာ ​ေသခါနီး​ြကီး​ေတွ ​ေသြပီး​သား​လူ​ေတွ ြဖစ်ြဖစ်​ေနပါ​ေလ​ေရာ။ လွန်​ေလြပီး​ေသာသူများ​ရဲ့​ ​ေြခရာလက်ရာက​ေလး​ေတွကို အခုမှ မိဂမ္ဘီ ​ေြခရာ​ေကာက်သလို လိုက်​ေကာက်​ေနရပါတယ်။

    ဆရာြကီး​ေသာ်တာ​ေဆွရဲ့​စကား​ကို အခုမှ ကိုယ့်​ေခတ်နဲ့​ချိန်ထိုး​ြပီး​ ​ေရး​ေတး​ေတး​ ြမင်လာရာက အင်မတန်ထူး​ြခား​တဲ့​ ကိုယ်တို့​အာရှသား​ အနုပညာရှင်ြကီး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ လက်ရာက​ေလး​ေတွကို ​ေတွး​မိြပန်ပါတယ်။ သူက​ေတာ့​ ​ေဟာင်​ေကာင်က ရုပ်ရှင်ဒါရိုက်တာြကီး​ပါ။ နံမည်က ဝမ်ကျား​ေဝ တဲ့​။ ဒါရိုက်တာဆို​ေတာ့​ က​ေလာင်အထက်မှာ ဘာမှ မထား​တာ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​။ သူ့​ကင်မရာအထက်မှာ ဘာကိုမှ မထား​သူြကီး​။ မထား​တာမှ အင်မတန်စွဲြမဲခိုင်မာ​ေနတဲ့​ အ​ေရှ့​တိုင်း​သား​ေတွရဲ့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ်အယူအဆ​ေတွပါ ဘာဆိုဘာမှ မထား​ဘူး​။ ​ေတာ်လှန်ထား​တယ်။ ကမ္ဘာ​ေကျာ်အနုပညာရှင်ြကီး​ေပမယ့်​ သူက အ​ေနာက်မှာ​ေကျာ်တာ။ အ​ေရှ့​ကလူ​ေတွ သူ့​ကို ခံစား​လို့​မရဘူး​။ ြကည့်​ေနကျ ြမင်​ေနကျ​ေတွနဲ့​ ဘာမှမဆိုင်လို့​။ ပထမဆံုး​ြကည့်​ဖူး​တာက မင်း​သား​ လက်စလီချမ်း​နဲ့​။ ​ေခါင်း​စဉ်​ေတာင် မမှတ်မိ​ေတာ့​ဘူး​။

    ရုပ်ရှင်လက်မှတ်နဲ့​ အ​ေအး​ေရာင်း​တဲ့​ တရုတ်မက​ေလး​ကို ရုပ်​ေချာ​ေချာ​ေကာင်​ေလး​တစ်​ေယာက်က “​ေကျး​ဇူး​ြပုြပီး​ ​ေဟာဟိုနံရံက နာရီြကီး​ကို တစ်မိနစ်ြပည့်​ေအာင် ြကည့်​ေပး​စမ်း​ပါ” လို့​ ​ေြပာလာ​ေတာ့​ ဘုမသိဘမသိ လိုက်ြကည့်​ြပီး​တဲ့​အခါ ​ေကာင်​ေလး​က “သူ့​ဘဝမှာ နာရီ​ေတွ မိနစ်​ေတွ အများ​ြကီး​ရှိပါတယ်။” တဲ့​။ “ဒါ​ေပမယ့်​ မင်း​နဲ့​အတူတူရှိခဲ့​ဖူး​တဲ့​ အဲသည်တစ်မိနစ်ကို ဘယ်​ေတာ့​မှ မ​ေမ့​ပါဘူး​။” ဆိုပဲ။ ဟိုက်ရှား​ဘား​။ ​ေကာ်ပီ မကူး​ေြကး​ေနာ်။ ဘာခံနိုင်ရိုး​လဲ။ ​ေကာင်မ​ေလး​ခမျာ ​ေြကွသွား​ေရာ။ ရုပ်​ေချာ အ​ေြပာ​ေကာင်း​။ ြကင်နာတတ်သူ​ေလး​ေလ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေကာင်မ​ေလး​က “လက်ထပ်ြကရ​ေအာင်” လို့​ ​ေြပာလာတဲ့​အခါ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​က ပံု​ေြပာပါတယ်။ “ဟိုး​ေရှး​ေရှး​တုန်း​က အ​ေတာင်သာရှိလျက် ​ေြခ​ေထာက်မပါရှာတဲ့​ ငှက်​ေတ​ေလက​ေလး​တစ်​ေကာင်ရှိသတဲ့​။ သူ့​ဘဝစကတည်း​က မ​ေမာမပန်း​ ပျံသန်း​လာခဲ့​တာ ဘယ်​ေနရာမှာမှ နား​ခိုစရာမရှိပါဘူး​တဲ့​။

    ​ေြခ​ေထာက်မှ မပါတာ။ ဘာနဲ့​သွား​နား​မလဲ။ ဘယ်​ေလာက်ပဲ ​ေမာ​ေမာပန်း​ပန်း​ နား​ချင်ရှာ​ေသာ်လည်း​ပဲ နား​ခွင့်​ရမယ့်​တ​ေန့​ဟာ အဲဒီငှက်က​ေလး​ ​ေသတဲ့​ေန့​ကျမှသာ ြဖစ်နိုင်မှာပါ။” တဲ့​။ ​ေကာင်မ​ေလး​က ငိုယိုြပီး​ြပန်သွား​တဲ့​အခါ ​ေကာင်​ေလး​က သူ့​ကိုယ်သူ မှန်ထဲမှာ စက်စက်ဆုပ်ဆုပ်ြကည့်​ရင်း​ ​ေခါင်း​ေလး​ကျိုး​သွား​တယ်။ ခန​ေန​ေတာ့​ ​ေကာ်နီရဲ့​ “တို့​ရုပ်က​ေလး​ဆိုး​တယ်​ေနာ်” ဆိုတဲ့​သီချင်း​က​ေလး​ကို တရုတ်လိုြကား​လိုက်ရတယ်။ ​ေခါင်း​က​ေလး​စလှုပ် ​ေြခက​ေလး​ လက်က​ေလး​ လှုပ်လာြပီး​ မှန်​ေရှ့​က​ေန ​ေရချိုး​ခန်း​ထဲ​ေရာက်​ေအာင် ကပါ​ေလ​ေရာ။ လူြကမ်း​စရိုက်နဲ့​ စွပ်ကျယ်အနွမ်း​က​ေလး​၊​ တရုတ်မ​ေဘာင်း​ဘီအ​ေဟာင်း​ေလး​နဲ့​ စည်း​ချက်ကျကျ က​ေနတဲ့​ အဲသည်မင်း​သား​ရဲ့​ အခန်း​က​ေလး​ဟာ ကမ္ဘာ​ေကျာ်ပါသတဲ့​။ မိခင်က ငယ်ငယ်ကတည်း​က သူများ​ဆီမှာ စွန့်​ပစ်သွား​တဲ့​အတွက် စိတ်နာနာနဲ့​ အရွဲ့​တိုက်​ေနတဲ့​ အဲသည်​ေကာင်​ေလး​ဟာ သူ့​အ​ေမြဖစ်သူကို လိုက်မရှာပဲလည်း​ မ​ေနနိုင်ပါဘူး​။ မရရ​ေအာင်စံုစမ်း​ြပီး​ ဖိလစ်ပိုင်မှာ အိုး​သစ်အိမ်သစ်ထူ​ေထာင်​ေနတဲ့​ လူကံုထံမိခင်ဆီကို ရ​ေအာင်လိုက်သွား​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အ​ေမြဖစ်သူက ထွက်မ​ေတွ့​ဘူး​။

    “တ​ေနရာက ​ေချာင်း​ြကည့်​ေနတဲ့​ အမိမျက်ဝန်း​ေတွကို သား​တစ်​ေယာက်ြဖစ်လို့​ သူခံစား​လို့​ ရ​ေနပါတယ်။” တဲ့​။ သည်ခရီး​ကို သူလာခဲ့​တာဟာ သူ့​အ​ေမဆိုတာ ဘယ်လိုပံုမျိုး​ေလး​လဲ ြမင်ဖူး​ရံုက​ေလး​ ြမင်ဖူး​ချင်လွန်း​လို့​ သက်စွန့်​ဆံဖျား​လာရပါသတဲ့​။ သား​ကို ​ေတွ့​ခွင့်​မ​ေပး​တဲ့​အ​ေမကို သူ့​ဘက်ကလည်း​ ဘယ်​ေတာ့​မှ ြပန်ြပီး​ေတွ့​ခွင့်​ မ​ေပး​နိုင်​ေြကာင်း​ေြပာြပီး​ ​ေကျာခိုင်း​ခဲ့​ပါတယ်။ အြပန်မှာ​ေတာ့​ မူး​ယစ်​ေဆး​ဝါး​ေမှာင်ခို​ေတွဆီက ပိုက်ဆံမ​ေပး​ပဲ လုယူြပီး​ ရထား​ေပါ်တက်​ေြပး​ရင်း​က သူများ​လိုက်သတ်လို့​ ​ေသသွား​ပါတယ်။

    ရထား​ေပါ်မှာ သူ့​ကိုကယ်တဲ့​သူကို မ​ေသခင်​ေလး​ ​ေြခ​ေထာက်မပါတဲ့​ငှက်​ေတ​ေလပံုြပင် ​ေြပာြပ​ေတာ့​ အဲဒီတစ်​ေယာက်က ဒါမျိုး​ေတွ ရိုး​ေနြပီ။ မိန်း​က​ေလး​ေတွကသာ ယံုလိမ့်​မယ်တဲ့​။ (ဟိုက သူ့​ကို အစကတည်း​ကသိတယ်။ ​ေကာင်မ​ေလး​ ​ေြပာြပလို့​) ဒါ​ေပမယ့်​ သူ့​ေကာင်မ​ေလး​က သိပ်သိချင်တဲ့​ စကား​တစ်ခွန်း​ေတာ့​ ​ေမး​ပါရ​ေစလို့​ဆိုတယ်။ “သူ့​ဘဝမှာ အဲသည်တုန်း​က တစ်မိနစ်က​ေလး​ကို တကယ်ပဲ သတိတရရှိပါရဲ့​လား​” ဆို​ေတာ့​ “ဟွန့်​ ဘာလို့​ေြပာြပရမှာလဲ” ဆို ​ေခါက်ကနဲဂန့်​သွား​ေလတယ်။ ဟီး​ ဟီး​ ။ ​ေနာက်တာပါ။ သူဘယ်​ေတာ့​မှ မ​ေမ့​ပါဘူး​တဲ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေကာင်မ​ေလး​ မသိပါ​ေစနဲ့​ လို့​ဆိုတယ်။ ငှက်က​ေလး​ နား​ခိုရာမရတာ ​ေြခ​ေထာက်မပါတဲ့​ သူ့​ဘဝ​ေြကာင့်​ပါ။ သစ်ကိုင်း​က​ေလး​ကို မခင်တွယ်လို့​မှ မဟုတ်ပဲ။ ဇာတ်ကား​က တန်း​လန်း​ြကီး​ဆံုး​သွား​တဲ့​အခါ “ဟဲ့​ ဘယ်လိုြကီး​ပါလိမ့်​” ဆို ဒါရိုက်တာနံမယ်လိုက်ဖတ်ရာက စသိသွား​တယ်။

    ဒုတိယကား​က မင်း​သမီး​ကတူတူပဲ။ မင်း​သား​ေြပာင်း​သွား​တယ်။ တိုနီလင်း​နဲ့​။ ြပည်မြကီး​က​ေန အဂင်္လိပ်လက်​ေအာက်မှာ ရှိ​ေနတဲ့​ ​ေဟာင်​ေကာင်ကို အလုပ်လာလုပ်သူ သတင်း​ေထာက်က​ေလး​ဟာ သူလိုပဲ တစ်အိမ်ထဲမှာ အခန်း​ေလး​တစ်ခန်း​ငှား​ေနတဲ့​ ကုမ္ပဏီစာ​ေရး​မက​ေလး​ကို ြမင်ြမင်ချင်း​ စွဲလန်း​သွား​တယ်။ စွဲ​ေလာက်ပါတယ်။ ဒီကား​ထဲမှာ အဲသည်မင်း​သမီး​က​ေလး​က ကိုယ်ြမင်ဖူး​ခဲ့​သမျှ တရုတ်မ​ေလး​ေတွထဲမှာ အလှဆံုး​လို့​ ဆိုရ​ေလာက်​ေအာင် အရမ်း​ေကျာ့​ေကျာ့​ရှင်း​ရှင်း​ေလး​နဲ့​ ြကည့်​မဝ​ေအာင်လှတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ သူ့​မှာလင်နဲ့​။ ​ေယာကင်္ျား​က သ​ေဘင်္ာသား​။ ြကာကူလီဇာတ်အိမ်ကို ကိုယ်တို့​ဆီက တိမ်လွှာမို့​မို့​လွင်ရိုက်သလိုပဲ လှလှပပ ရိုမန်း​တစ်ြဖစ်​ေအာင် ရိုက်ြပတယ်။ တစ်ခုပဲ သည်နှစ်​ေယာက်က မသိလို့​မိုက်မိတာ မဟုတ်ဘူး​။ အတန်တန် စိတ်ထိန်း​ြကရင်း​က စွဲလန်း​မှုကို ဆွဲငင်အား​ကို မလွန်ဆန်နိုင်လို့​ မှား​ြကတယ်။

    ဇာတ်​ေကာင်နှစ်ဦး​စလံုး​ ​ေနာင်တများ​စွာနဲ့​၊​ တုန့်​ဆိုင်း​မှုများ​စွာနဲ့​။ ြကည့်​ေနတဲ့​သူကိုယ်တိုင်ပါ ကိုယ့်​စိတ်ကိုယ် မထိန်း​နိုင်တဲ့​သ​ေဘာကို ​ေကာင်း​ေကာင်း​ြကီး​ ခံစား​မိတယ်။ သ​ေဘင်္ာတက်တဲ့​ဘဲစိန်ြကီး​ ြပန်လာတဲ့​အခါမှာ ​ေကာင်​ေလး​က မ​ေနနိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ြပည်မြကီး​ကို ထွက်​ေြပး​ြကဖို့​ေခါ်တယ်။ မင်း​သမီး​က မလိုက်နိုင်ဘူး​။ မလိုက်နိုင်တာက လင်ြကီး​နဲ့​မခွဲနိုင်လို့​ မဟုတ်ဘူး​။ လင်ြကီး​နဲ့​က ကွဲကိုကွဲမှ ြဖစ်​ေတာ့​မယ်။ သူ့​မှာကိုယ်ဝန်ရှိ​ေနြပီ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေကာင်​ေလး​ကို လံုး​ဝ မ​ေြပာြပလိုက်ဘူး​။ သိသွား​လို့​ ဇွတ်တိုး​ရင် တစ်သက်လံုး​ သူများ​မယား​ြကာခိုထား​တာဆိုတဲ့​ ​ေနာင်တမရ​ေစချင်ဘူး​။ ခုဟာက မ​ေရှာင်သာတဲ့​ လမ်း​ေြမှာင်ြကား​က ကိစ္စ။ သူ့​ဘဝသူဆက်​ေလျှာက်မယ်။ ခွဲခွာြကဖို့​ အချိန်တန်ြပီ။

    ကွဲကွာသွား​ေပမယ့်​ မ​ေမ့​နိုင်ြကတဲ့​နှစ်ဦး​ဟာ ​ေဟာင်​ေကာင်ကို ​ေရာက်လာတိုင်း​ သူတို့​ေနခဲ့​တဲ့​အခန်း​ေလး​ကို လာလာြကည့်​ြပီး​ မျက်ရည်မဆည်နိုင်ြကဘူး​။ ​ေကာင်မ​ေလး​ဆီမှာ က​ေလး​ပါသွား​တာ မသိတဲ့​ေကာင်​ေလး​က သူခံစား​ရသမျှ​ေတွကို စာရွက်လိပ်က​ေလး​ေတွမှာ​ေရး​ြပီး​ အန်း​ေကာဝပ်က ဘုရား​အိုြကီး​ေတွရဲ့​ အုတ်ချပ်ြကား​မှာ သွား​ထား​ရာက သည်ဇာတ်လမ်း​ေလး​ကို ဖတ်မိလာတာပါတဲ့​။ ဆံုး​ြပန်​ေရာ တန်း​လန်း​ြကီး​။ အစပိုင်း​မှာပျိုး​ထား​ြပီး​ အလယ်ပိုင်း​မှာ သယ်လာရမယ်။

    ဇာတ်အထွတ်အထိပ်ကို​ေရာက်မှ အား​လံုး​ရှင်း​သွား​ေအာင် ​ေြဖချလိုက်မယ်ဆိုတဲ့​ ​ေဖာ်ြမူလာနဲ့​ေတာ့​ ​ေြဖာင့်​ေြဖာင့်​ြကီး​ဆန့်​ကျင်တယ်။ ​ေလာကဇာတ်ခံုဆိုတာ အရာရာတိုင်း​ အ​ေြဖရှိချင်မှ ရှိတယ်။ အတက်အဆင်း​တိုင်ပင် ကိုက်ချင်မှ ကိုက်တယ်။ ကိုယ်လိုချင်သလို ဆံုး​ချင်တဲ့​ေနရာမှာ ဇာတ်​ေပါင်း​ေသာ်ဆိုြပီး​ ပွဲရှိလူကုန် သီချင်း​ထွက်ဆိုြပလို့​ မရဘူး​။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ဟာလည်း​ စံြပဇာတ်​ေကာင်ြကီး​ေတွ၊​ ​ေြခာက်ြပစ်ကင်း​ သဲလဲစင်ြကီး​ေတွ မဟုတ်ဘူး​။ ဒါကသူ့​သ​ေဘာကို ကိုယ်နား​လည်မိတာ။ သူ့​အြပကို ကိ်ုခံစား​မိတာက​ေတာ့​ တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက်မတူနိုင်ဘူး​။ ဇာတ်​ေကာင်နှစ်​ေယာက်အြကား​မှာ ကင်မရာကလွဲလို့​ ဘာဇာတ်ပို့​ကမှ စကား​ေြပာ​ေတွနဲ့​ခံစား​ချက်​ေတွကို အတံုး​လိုက်ြကီး​ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေအာင် ဝင်ဝင်မရှင်း​ေပး​ဘူး​။ ကိုယ့်​ဘာသာ ခံစား​။ သူကရိုက်ြပမယ်။ ကိုယ်ကလိုက်ခံစား​။ အဆံုး​သတ်မှာ ြမင်လာမိတာက ကိုယ့်​ရဲ့​အတွင်း​စိတ်နဲ့​ ပံုရိပ်ပဲ။ အဲလိုြကီး​မှ အဲလိုြကီး​ဗျား​။ ​ေဘာကျာရဲ ​ေဘာကျာရဲ။ (ထား​ဝယ်လိုဖတ်ရန်)

    တတိယကား​က​ေတာ့​ လက်လန်ရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ တစ်ကိုယ်လံုး​လန် ဆယ်ခါြပန်။ အကယ်ဒမီ​ေတွ အ​ေနာက်တိုင်း​က ရုပ်ရှင်ဆု​ေတွ တသီြကီး​ရတယ်။ အ​ေရှ့​တိုင်း​မှာ​ေတာ့​ ​ေဟာင်​ေကာင်မှာ​ေတာင် ြပခွင့်​ရရဲ့​လား​ မသိဘူး​။ ြကည့်​ဖူး​တဲ့​ သံုး​ကား​မှာ နံမည်သိတာဆိုလို့​ အဲဒီတစ်ကား​ပဲ ရှိတယ်။ Happy together တဲ့​။ Beatles ရဲ့​ သီချင်း​ကို ခံစား​ထား​တယ်။ ဇာတ်​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ သည်း​ခံ၍သာ ဖတ်ြက​ေပ​ေတာ့​ ဟိုမိုကား​။ ဖျား​ဖျား​ မတနဲ့​။ ​ေကာင်း​လွန်း​လို့​ ပါး​စပ်အ​ေဟာင်း​သား​ြဖစ်သွား​တယ်။ ​ေရှ့​ကား​နှစ်ကား​က မင်း​သား​နှစ်လက် ဆံု​ေပး​ထား​တယ်။ ​ေဟာင်​ေကာင်က ဟိုမိုတရုတ်က​ေလး​နှစ်​ေယာက်ဟာ ကမ္ဘာ​ေကျာ် နိုက်ဂါရာ​ေရတံခွန်ြကီး​ဆီ ​ေရာက်​ေအာင်သွား​မလို့​ အိမ်ကမိဘပိုက်ဆံ ဘတ်​ေငွ​ေတွနဲ့​ အာဂျင်တီး​နား​နိုင်ငံကို ​ေရာက်လာတယ်။ ပထမဆံုး​အခန်း​က ရိုင်း​တယ်ထင်ရင် ​ေကျာ်ြကည့်​လိုက်။ သူ့​အတွက်က​ေတာ့​ ဆင်ဆာြဖတ်လို့​မရဘူး​။

    သည်က​ေလး​နှစ်​ေယာက်က ဘာလဲဆိုတာကို သိရံုက​ေလး​ြပရတာ။ အဲဒီ​ေနာက်မှာမှ ဇာတ်လမ်း​ကို စကား​ေလး​တစ်ခွန်း​နဲ့​ စတယ်။ “တို့​ လမ်း​ခွဲြကပါစို့​” တဲ့​။ နိုင်ငံြခား​ဆိုတာ ဘာမှန်း​မသိပဲ အာဂျင်တီး​နား​နိုင်ငံမှာ ပါး​စပ်ပါ ရွာ​ေရာက်နိုး​နိုး​ ကား​အစုတ်က​ေလး​တစ်စီး​ ​ေြမပံုက​ေလး​တစ်ချပ်နဲ့​ ​ေရတံခွန်လိုက်ရှာတဲ့​ အဲသည်သူငယ်နှစ်​ေယာက်မှ ရွာမလည်ရင် ဘယ်သူလည်မှာတုန်း​။ ကား​ပျက် လမ်း​ေပျာက်လို့​ အိုဗာစ​ေတး​ဘဝနဲ့​ ကိုယ့်​ဝမ်း​ကိုယ်​ေကျာင်း​ြကရတဲ့​အခါ စရိုက်စိတ်ထား​ အ​ေြခခံမတူတဲ့​အတွက် သူတို့​စိတ်ကူး​ယဉ်ဘဝ​ေလး​က အက်ရာထင်သွား​တယ်။ ​ေပါ့​ေပါ့​ေန ​ေပါ့​ေပါ့​စား​ အလှမက် အ​ေပျာ်မက်တဲ့​ေကာင်​ေလး​က ​ေဂး​ကလပ်​ေတွမှာ ​ေဖာ်ရိန်နာ​ေတွနဲ့​တွဲြပီး​ ရုပ်က​ေလး​ဘန်း​ြပချူရတဲ့​ သူငယ်က​ေလး​ြဖစ်သွား​တယ်။

    လက်​ေကျာတင်း​တင်း​ ဂျစ်ကန်ကန်​ေကာင်​ေလး​က ရရာအလုပ် ​ေန့​ညမအား​ဝင်လုပ်ြပီး​ ငတ်တလှည့်​ြပတ်တလှည့်​ ဝမ်း​ေကျာင်း​ရတယ်။ ရင်နာနာနဲ့​အတင်း​ြဖတ်လိုက်တဲ့​ သူငယ်​ေကာင်က​ေလး​ဟာ ဧည့်​သည်ဆီက ြမိုး​ြမိုး​ြမက်ြမက် စို့​စို့​ပို့​ပို့​ေလး​ရလာတိုင်း​ သူ့​တစ်​ေယာက်တည်း​ မျိုမကျရှာဘူး​။ သူငယ်ချင်း​ေလး​ကို ဖုန်း​ဆက်ြပီး​ ​ေဟာ်တယ်မှာ ကိုကာကိုလာ ​ေသာက်ဖို့​သူ​ေခါ်တယ်။ ဟိုက “မင်း​ခန္ဓာကိုယ်ကို ​ေရာင်း​စား​တဲ့​ ပိုက်ဆံနဲ့​ငါမသတီဘူး​” တဲ့​။ “ဒါြဖင့်​ မင်း​က​ေရာ ဘာထူး​လို့​လဲ။ အလုပ်ရှင်​ေတွဆီမှာ မင်း​ရဲ့​တ​ေန့​တာ​ေတွကို ​ေရာင်း​စား​ေနတာ မဟုတ်ဘူး​လား​။” တဲ့​။ “ငါက မင်း​လိုမျိုး​ ဆင်း​ဆင်း​ရဲရဲ မရပ်တည်နိုင်လို့​ အချိန်တိုတိုနဲ့​ သံုး​ေလာက်စွဲ​ေလာက်​ေအာင် ရှာရတာ။ သဝန်မတိုစမ်း​ပါနဲ့​။” တဲ့​။ အြမဲတမ်း​ တကျက်ကျက် ရန်ြဖစ်​ေနကျ။

    ဧည့်​သည်တရံုး​ရံုး​နဲ့​ ကား​တစ်စီး​ေပါ်တက်သွား​တဲ့​ ​ေကာင်​ေလး​ဟာ သူ့​သူငယ်ချင်း​ကိုြမင်​ေတာ့​ ကား​ေပါ်က ြပန်ဆင်း​လာြပီး​ “မင်း​ဖို့​” ဆို လက်ပတ်နာရီတစ်လံုး​ေပး​သွား​တယ်။ စိတ်ဆိုး​လို့​ လွှင့်​ပစ်ြပီး​မှ အ​ေကာင်း​စား​ြကီး​မှန်း​သိတာနဲ့​ ြပန်​ေကာက်ယူသွား​ေရာ။

    ညဘက်ကျ​ေတာ့​ သူအြမဲတမ်း​ လာများ​လာမလား​ ​ေမျှာ်​ေမျှာ်​ေနကျ ပျံလွှား​သူငယ်ချင်း​က​ေလး​က ဖူး​ေယာင်ကွဲြပဲကျိုး​ပဲ့​ြပီး​ တံခါး​လာ​ေခါက်တယ်။ ဖွင့်​လိုက်တာနဲ့​ေခွကနဲမို့​ ​ေဆး​ရံုပို့​လိုက်ရတာ​ေပါ့​။ ြဖစ်​ေြကာင်း​ကုန်စင်​ေမး​ေတာ့​ “မင်း​ဆီက နာရီြပန်​ေတာင်း​ခိုင်း​လို့​ ြဖစ်တာ” တဲ့​။ အ​ေပါင်ဆိုင်မှာ နာရီသွား​ေရွး​၊​ ကလပ်မှာ ​ေသာင်း​ကျန်း​ရိုက်နှက်ြပီး​ြပန်လာ​ေတာ့​ ဒဏ်ရာရှင်က​ေလး​က “ဘာြဖစ်လို့​ စိတ်လိုက်မာန်ပါ လုပ်ရလဲ။ ငါက သူတို့​ပစ္စည်း​သွား​ခိုး​တာ​ေလ။ အရိုက်ခံရတာ​ေတာင်နည်း​ေသး​။” လို့​ ဆိုသဗျ။ ကိုယ့်​လက်နဲ့​ကိုယ် တူကိုင်ြပီး​ထမင်း​မစား​နိုင်တဲ့​ ဆက်ရက်​ေတာင်ပံကျိုး​က​ေလး​ အိမ်မှာြမဲ​ေနတဲ့​အခါ ဟိုတစ်​ေယာက်က ချက်ြပုတ်​ေကျွး​ေမွး​ရှာပါတယ်။ “မင်း​က ငါ့​ကို ြပတ်နိုင်တာလဲ မဟုတ်ပဲနဲ့​” လို့​ ကျီစယ်ြပီး​ ဇိမ်နဲ့​မိန့်​မိန့်​ြကီး​ အြပုစုခံ​ေနတဲ့​ သူငယ်က​ေလး​ နာလန်ထလာတဲ့​အခါ မကုန်​ေသး​တဲ့​ သံ​ေယာဇဉ်နဲ့​ ဇာတ်လမ်း​ေဟာင်း​ြပန်စဖို့​ ြကိုး​စား​ပါ​ေသး​တယ်။ အိမ်ရှင်​ေကာင်​ေလး​က ခါး​ခါး​သီး​သီး​ပဲ။ မြပတ်နိုင်တာ မြပတ်နိုင်တာ တြခား​။ စိတ်နာတာ စိတ်နာတာတြခား​ ထင်ပါရဲ့​။ သူ့​စိတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ တသက်လံုး​ဒုက္ခိတအြဖစ် ကျိုး​ကန်း​သွား​ေစချင်ပံု​ေပါက်တယ်။

    အြပင်မထွက်​ေစချင်လို့​ စီး​ကရက်​ေတာင် အ​ေတာင့်​လိုက်ပံု​ေန​ေအာင် ဝယ်ထား​ေပး​တယ်။ သိတဲ့​အတိုင်း​ ဟိုက အ​ေတာင်ပါတဲ့​ ငှက်ပဲ​ေလ။ ​ေလြငိမ်တဲ့​အခိုက်ဟာ မ​ေခါ်ပဲ မ​ေမျှာ်ပဲ ​ေရာက်လာ​ေရာ။ လမ်း​ရှာဖို့​ ​ေတာင်ပံြဖန့်​သံြကား​ေတာ့​ “မင်း​တို့​ ကလပ်မှာ က က​ေနတဲ့​ လက်တင်အကမျိုး​ ငါ့​ကို သင်​ေပး​ပါလား​။” လို့​ ​ေတာင်း​ပန်တယ်။ ဒါ​ေလး​များ​ ​ေစာ​ေစာက ​ေြပာ​ေရာ​ေပါ့​။ အိ ​ေအာ့​ စန်း​ စစ် နဲ့​ ​ေသ​ေသချာချာ လက်ထပ်သင်​ေပး​ရှာတယ်။ ဇာတ်ကား​ေခါင်း​စဉ်​ေပး​ထား​သလို သူတို့​နှစ်​ေယာက်ရဲ့​ အတူတူ​ေပျာ်ရွှင်ြကည်နူး​ခိုက်က​ေလး​ဟာ တစ်ကား​လံုး​မှာ အဲသည် ဆယ်မိနစ်စာ​ေလး​ပဲ ရှိတယ်။ ကျန်တဲ့​အချိန် တ​ေဇာင်း​ေစး​နဲ့​မျက်​ေချး​။ ကျကျနန ကတတ်သွား​တဲ့​ သီချင်း​အဆံုး​မှာ အကဆရာ​ေလး​က သူ့​သူငယ်ချင်း​ပုခံုး​ေပါ်ကို မှီချလိုက်တယ်။

    ဘာစကား​တစ်ခွန်း​မှလည်း​ ​ေြပာဘူး​။ မျက်နှာအမူအရာလည်း​ မြပဘူး​။ သူ့​မှာ အား​ကိုး​စရာ တြခား​လူမရှိဘူး​ဆိုတာ မ​ေြပာပဲ သိသာ​ေစတယ်။ ​ေဆး​ရံုက ြပန်လာတုန်း​က ကား​ေပါ်မှာ “​ေဆး​လိပ်​ေသာက်ချင်တယ်” လို့​ ​ေြပာတုန်း​က ဟိုက “မင်း​မှာ လက်ပါသား​ပဲ။ ကိုယ့်​ဘာသာ ​ေသာက်” လို့​ ​ေြပာရင်း​က လက်နှစ်ဘက်လံုး​ ​ေကျာက်ပတ်တီး​ေတွကို သတိရသွား​ြပီး​ သူကိုယ်တိုင် မီး​ညှိလို့​တိုက်တဲ့​အခါ “ငါ့​သူငယ်ချင်း​က သည်လို​ေတာ့​လည်း​ ငါ့​အ​ေပါ်မဆိုး​ပါဘူး​။” လို့​ ​ေခါင်း​က​ေလး​မှီထား​တဲ့​ပံုက ရံုတင်ပိုစတာပါ။ သရုပ်​ေဆာင်​ေတွရဲ့​ အိုက်တင် အမူအရာကို ပါး​ပါး​က​ေလး​ပဲြပြပီး​ ကင်မရာရဲ့​ရှု​ေထာင့်​၊​ အလင်း​အ​ေမှာင်လှုပ်ရှား​မှု၊​ ​ေနာက်ခံ​ေတး​ဂီတနဲ့​ ပန်း​ချီကား​တစ်ချပ်လို သရုပ်​ေဖာ်ပါတယ်။

    အဲဒီအချိန်ကစလို့​ တစ်လမ်း​စီဆက်သွား​ြက​ေပမယ့်​ ကလပ်မှာ သူများ​ေတွနဲ့​ကတဲ့​အခါတိုင်း​ သူ့​သူငယ်ချင်း​နဲ့​က​ေနတာလို့​ သူ့​စိတ်သူ လှည့်​စား​တယ်။ ဟိုတစ်​ေယာက်ကလည်း​ သူ ငါနဲ့​က​ေနတာလို့​ပဲ ြမင်​ေယာင်တယ်။ အိမ်ြပန်ချင်တဲ့​စကား​ စပ်လို့​မရ​ေတာ့​ဘူး​။ မြဖစ်ြဖစ်တဲ့​နည်း​နဲ့​ အိမ်ြပန်ဖို့​ တစ်​ေယာက်က ​ေန့​မအား​ညမအား​ အလုပ်လုပ်​ေနတဲ့​အချိန်မှာ တစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ ကလပ်​ေပါ်က​ေန လမ်း​ေဘး​ေရာက်သွား​ြပီ။ အိမ်မြပန်ခင်မှာ မြဖစ်ြဖစ်​ေအာင် လုပ်သွား​ချင်တဲ့​ဆန္ဒတစ်ခုက နိုက်ဂါရာ​ေရတံခွန်ြကီး​ကို သွား​ြဖစ်​ေအာင်သွား​ြကည့်​ဖို့​။ ညဆိုင်း​အလုပ်ဆင်း​တဲ့​ စား​ေသာက်ဆိုင်က စား​ပွဲထိုး​က​ေလး​ကို ​ေရတံခွန်အိပ်မက်ခရီး​စဉ်အ​ေြကာင်း​ေြပာြပ​ေတာ့​ ဟိုက သူလည်း​ ​ေတာင်အ​ေမရိကတိုက်အဖျား​က ထိပ်ချွန်ချွန်က​ေလး​ကို သွား​ချင်တဲ့​အိပ်မက်ရှိတယ်တဲ့​။

    အဲဒီ​ေနရာကို ​ေဒသခံ​ေတွက ကမ္ဘာြကီး​ရဲ့​အဆံုး​လို့​ ​ေခါ်ြကြပီး​ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ မလိုချင်​ေတာ့​တဲ့​အရာ​ေတွကို စွန့်​ပစ်ဖို့​အတွက် အဲဒီကို သွား​ြကပါသတဲ့​။ “ဒါဆို အပန်း​မြကီး​ရင် ငါလည်း​ လူြကံုထည့်​ေပး​လို့​ရသလား​။” လို့​ေမး​ြပီး​ ကက်ဆက်​ေခွ​ေလး​တစ်​ေခွ အသံသွင်း​ြပီး​ေပး​လိုက်သတဲ့​။ နိုက်ဂါရာကအြပန် ​ေဟာင်​ေကာင်​ေရာက်သွား​တဲ့​အချိန်​ေလာက်မှာ သူ့​အခန်း​က​ေန သူအလာကို​ေစာင့်​ေနတဲ့​ ​ေကာင်​ေလး​တစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ လက်​ေကာက်ဝတ်ကို ဓါး​နဲ့​လှီး​သွား​ပါတယ်။ ကမ္ဘာ့​အစွန်ဖျား​က တရုတ်က​ေလး​တစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ ကက်ဆက်​ေခွက​ေလး​ကို အ​ေဝး​ြကီး​လွှင့်​မပစ်ခင် ဘာ​ေတွပါလိမ့်​လို့​ နား​ေထာင်ြကည့်​ေတာ့​ ရှိုက်ြကီး​တငင်ငင်ငိုသံ​ေတွကလွဲလို့​ ဘာမှ မြကား​ရဘူး​တဲ့​ကွယ်။

    သည်ဇာတ်ကား​မှာ ​ေြကာက်ခမန်း​လိလိ ​ေကာင်း​ချက်က​ေတာ့​ ဇာတ်ဝင်​ေတး​သွား​ေတွပါပဲ။ တသက်နဲ့​တကိုယ် သူတို့​အ​ေနာက်နိုင်ငံက ဂန္တဝင်ဂီတဆိုတာ​ေတွကို တခါမှ အဓိပ္ပါယ်​ေပါက်​ေအာင် ခံစား​ြကည့်​လို့​ နား​မလည်ဖူး​ဘူး​။ မိုး​ဇက်တို့​၊​ ဘီသိုဗင်တို့​၊​ ရှိုပင်တို့​လို ဂန္တဝင်ကမ္ဘာ့​ဂီတ​ေတွကို နား​ေထာင်လို့​ ​ေကာင်း​သလိုလိုနဲ့​ ခံစား​လို့​ေတာ့​ မရခဲ့​ဖူး​တာ ဝန်ခံရမှာပဲ။ သည်ကား​ထဲမှာ နိုင်ဂါရာ​ေရတံခွန်ြကီး​ကို တစ်​ေယာက်တည်း​သွား​ရတဲ့​ ​ေကာင်က​ေလး​စိတ်ထဲမှာ ဘာ​ေတွရှိနိုင်မလဲ။ သူြပထား​တာက​ေတာ့​ ​ေရ​ေတွရယ်။ ြပီး​ေတာ့​ ​ေရ​ေတွရယ်။ ​ေရတံခွန်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ ​ေထာင့်​ေစ့​ေအာင် ရိုက်ြပတယ်။

    လူမပါဘူး​။ စကား​မ​ေြပာဘူး​။ အြပန်ခရီး​မှာ ​ေမာ်​ေတာ်ဘုတ်​ေနာက်ြမီး​ဆီက ငိုင်​ေနတဲ့​ေကာင်​ေလး​ကို ြမင်ရမယ်။ ဆယ်မိနစ်​ေလာက်ြကာတဲ့​အခန်း​မှာ သိြပီး​သား​ဇာတ်​ေြကာင်း​ေနာက်ခံကို ဂီတသံသက်သက်နဲ့​ပဲ ပရိသတ်ကို ခံစား​ခိုင်း​ပါတယ်။ ဇာတ်သိမ်း​စာတမ်း​ထိုး​တဲ့​အခါမှ အဲဒါ ဂန္တဝင်ကမ္ဘာ့​ဂီတ​ေတွမှန်း​ သိရတာ။ အဲလိုအရသာမျိုး​ တခါမှ မခံစား​ဖူး​ေလ​ေတာ့​ ​ေရ​ေတွချည့်​ ရစ်ရစ်ြကည့်​မိတာ ဘယ်နှစ်ခါမှန်း​မသိ။ လူမိုက်က​ေလး​ဇာတ်သိမ်း​ခန်း​မှာ​ေတာ့​ သီချင်း​တစ်ပုဒ် အစအဆံုး​ဖွင့်​ေပး​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ စပိန်လို။ Cucurucucu Paloma တဲ့​။ ြမန်မာလို​ေတာ့​ ချိုး​ေလး​တကူကူး​ဆိုပါ​ေတာ့​။ ြကိုက်လွန်း​လို့​ စာသား​ေတွပါ လိုက်ရှာြပီး​ ဘာသာြပန်ပလိုက်တယ်။ ​ေကာင်း​လိုက်တာ။ ဂီတဆိုတာ ဘာသာစကား​မလိုဘူး​ဆိုတာကို လက်​ေတွ့​ သ​ေဘာ​ေပါက်သွား​ပါသဗျား​။

    လက်တင်အက ကတဲ့​ေတး​သွား​ကလည်း​ ကမ္ဘာ့​ဂန္တဝင်အက​ေတး​သွား​။ အဲဒီ​ေပါက်​ေဖာ်ြကီး​ ဘာ​ေတွစား​လို့​ အဲ​ေလာက်အနုပညာအ​ေကာင်း​ေတွ ခံစား​တတ်​ေလသလဲမသိပါဘူး​။ ဇာတ်သိမ်း​သီချင်း​ကျ​ေတာ့​မှ အဂင်္လိပ်လို။ လူတိုင်း​နား​လည်လိမ့်​မယ်။ “Happy together” တဲ့​။ ဇာတ်ကား​ကို​ေပး​ထား​တဲ့​နံမည်။ ဇာတ်ကား​အြပီး​မှာ နား​ထဲစွဲကျန်ရစ်တဲ့​ စာသား​က​ေလး​တပိုင်း​တစက “I can’t see me loving nobody but you for all my life …” ဆိုပဲ။

    ညွှန်း​လှချည်လား​ စိန်ခင်​ေမာင်ရီရယ်။ တို့​များ​ြကည့်​ဖူး​ပါတယ်။ အဲ​ေလာက်လည်း​ ဟုတ်ပဲနဲ့​ ဆိုရင်လည်း​ ြငင်း​စရာ မရှိ​ေပါင်ဗျာ။ သ​ေဘာတူပါတယ်။ သူ့​ဇာတ်လမ်း​ြကီး​က အ​ေရှ့​တိုင်း​မှာ ရံုတင်လို့​ ရစရာမှ မရှိပဲနဲ့​။ မိန်း​မအခွင့်​အ​ေရး​ေတာင် အြပည့်​အဝ မရတဲ့​အရပ်မှာ မိန်း​မရှာအခွင့်​အ​ေရး​ဆိုတာ အိပ်မက်​ေတာင် လာမမက်နဲ့​။ ဘုရား​မြကိုက်တဲ့​အလုပ်​ေတွ။ (နတ်​ေတွက​ေတာ့​ ြကိုက်သလား​ မ​ေြပာတတ်။ နတ်က​ေတာ်​ေတွ အကုန် အဲဒါ​ေတွချည့်​ပဲ) သူ့​ဇာတ်ကား​ြကည့်​ြပီး​ ဗဟုသုတ အသစ်ရသွား​တာက ဟိုမိုစံုတွဲဆိုတာ ကိုယ်​ေတွစိတ်ထဲမှာစွဲ​ေနသလို တစ်​ေယာက်က​ေယာကင်္ျား​ တစ်​ေယာက်ကမိန်း​မ ြဖစ်စရာမလိုဘူး​။ (ဒါ​ေတာ့​ နင်​ေြပာမှပဲဟယ်။) သူတို့​စိတ်ထဲမှာ တြခား​တစ်​ေယာက်ကို ဆန့်​ကျင်ဘက်လိင်အမှတ်နဲ့​ စွဲလန်း​တွယ်တာတာ မဟုတ်ဘူး​။ အတူတူချင်း​မို့​လို့​သာ စွဲလန်း​တာတဲ့​။ မထူး​ဆန်း​လား​ ကတွတ်ပီရယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကျွန်​ေတာ်​ေြပာချင်တာ အဲဒါမဟုတ်ဘူး​။ ဝမ်ကျား​ေဝြကီး​ြပချင်တာလည်း​ အဲဒါမဟုတ်ဘူး​။ ​ေယာကင်္ျား​၊​ မိန်း​မ၊​ ဟိုမို​ေတွ၊​ ဟက်ထရို​ေတွကို ​ေမ့​ပစ်ြပီး​ လူသား​နှစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ပဲ ြကည့်​ေပး​ြမင်​ေပး​လိုက်။

    မယံုရင် အဲဒီခွဲြခား​မှုမပါပဲနဲ့​ အ​ေပါ်ကဇာတ်လမ်း​ကို တ​ေခါက်ြပန်ဖတ်ြကည့်​။ ခံစား​ရတာ တမျိုး​ေြပာင်း​သွား​မယ်။ လူသား​ေတွမှာ ယဉ်​ေကျး​မှု ဓ​ေလ့​ထံုး​စံ​ေတွက ကန့်​သတ်ထား​တဲ့​ေဘာင်​ေတွ​ေြကာင့်​ အနုပညာ​ေတွ ဖန်တီး​တဲ့​အခါ၊​ ခံစား​တဲ့​အခါ ချုပ်​ေနှာင်ထား​သလိုြဖစ်တဲ့​အတွက် လွတ်လပ်မှုကို အြပည့်​အဝ ခံစား​ရမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ သည်​ေနရာမှာ ဆရာ​ေသာ်တာ​ေဆွ့​စကား​ြပန်​ေကာက်ရရင် အနုပညာအ​ေပါ်မှာ ဘယ်အရာကိုမှ တင်မထား​နဲ့​။ ဘယ်အရာနဲ့​မှ ကန့်​သတ်ချုပ်​ေနှာင်မထား​နဲ့​။ အဲဒါဆို သူများ​ေတွက​ေတာ့​ ခံစား​တတ်ချင်မှ ခံစား​နိုင်လိမ့်​မယ်။ ကိုယ့်​ဘာသာက​ေတာ့​ လွတ်လပ်တဲ့​အနုပညာအရသာကို လက်​ေတွ့​ခံစား​ရမှာ မလွဲဘူး​။ အြငင်း​အခံုတို့​ ဝိဝါဒတို့​ဆိုတာ အနုပညာရှင်က လုပ်ရမယ့်​အရာ မဟုတ်ဘူး​။ ခံစား​သူ​ေတွ အဲသည်လို လုပ်နိုင်ဖို့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ်​ေတွ နှိုး​ဆွ​ေပး​ဖို့​သာ ြဖစ်​ေပလိမ့်​မယ်။

    သည်လိုဆိုရင် ကိုယ့်​ဘာသာလည်း​ ြပန်​ေမး​ြကည့်​ပါတယ်။ ဘာြဖစ်ချင်တာလဲ။ ဘာလုပ်မလို့​လဲ။ ဂျစ်ပစီမိုး​တိမ်ထဲကလို “လူငယ်​ေလး​တစ်ဦး​ပါ” လို့​လည်း​ ​ေြပာလို့​ရတဲ့​အရွယ် မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေသခါနီး​လို့​ ဝိုင်း​ေြပာြကမယ်။ အား​လံုး​မှန်ြကပါတယ်။ ကိုယ်​ေလျှာက်ချင်တဲ့​ အိပ်မက်လမ်း​က​ေတာ့​ လိမ်ညာလှည့်​ဖျား​ြခင်း​ကင်း​တဲ့​ အဆိပ်အ​ေတာက်မဲ့​၊​ အနုပညာပစ္စည်း​စစ်စစ်​ေတွ ချန်ထား​ရစ်နိုင်တဲ့​သူတစ်​ေယာက်အြဖစ်။ ​ေတာ်​ေလာက်​ေရာ​ေပါ့​။ ​ေဆး​ေသာက်ဖို့​ အချိန်​ေရာက်လာြပီ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.