• “ပညာရှိ သူ​ေတာ်​ေကာင်း​ အမျိုး​ေကာင်း​သား​”

    လူဦး​ေရ သန်း​ေပါင်း​ေြခာက်ဆယ်ရှိတဲ့​ ကျွန်​ေတာ်တို့​ ြမန်မာြပည်မှာ ပညာရှိ သူ​ေတာ်​ေကာင်း​ အမျိုး​ေကာင်း​သား​စစ်စစ်ြကီး​ပါလို့​ ​ေြပာနိုင်တဲ့​သူ ဘယ်နှစ်​ေယာက်များ​ ရှိပါ့​မလဲ သိရခက်ပါတယ်။ အကုန်လံုး​က​ေတာ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အဲသလိုပဲ ထင်​ေနြကတယ် မဟုတ်လား​။ ကိုယ့်​ဟာကိုယ် မဟုတ်မှန်း​သိ​ေတာင် သူများ​ေတွက​ေတာ့​ အဲသလိုထင်လည်း​ နည်း​သလား​ဆိုြပီး​ လူ့​ေရှ့​သူ့​ေရှ့​ကျရင် ဟန်ပန်ြကီး​တခွဲသား​နဲ့​ ​ေဟာက်စား​လုပ်ချင်တဲ့​သူ​ေတွက ပိုများ​မလား​ပဲ။

    ခက်တာက တကယ့်​အစစ်ဆိုတာ ရဟန္တာဈာန်ပျံသလို ကိုယ်တိုင်ြမင်ဖူး​တဲ့​သူ အလွန်ရှား​သွား​ြပီမို့​ သည်တခါ​ေတာ့​ အရုပ်​ေရး​ြပတာမဟုတ်ပဲ လူပုဂ္ဂိုလ် အ​ေကာင်လိုက်ြကီး​နဲ့​ “သည်လိုလူမျိုး​ကို​ေခါ်သကွ” ဆိုြပီး​ ဆွဲထုတ်ြပလိုက်ချင်ပါတယ်။ ြငင်း​နိုင်ရင် ြငင်း​ရဲရင် ြငင်း​ြကည့်​ြကပါဦး​။ ဆရာြကီး​ ဦး​ေဖ​ေမာင်တင် လို့​ ​ေခါ်ပါသဗျ။

    သံသရာမှာ သတ္တဝါ​ေတွ ကျင်လည်ရတဲ့​အခါ ဘဝ​ေပါင်း​များ​စွာ ဆံုး​စမထင် အတွင်တွင် မရပ်မနား​ တသွား​တည်း​သွား​ြကရပါသတဲ့​။ အဲသလိုသွား​ေနရင်း​က ထပ်ကာထပ်ကာ သွား​မိတဲ့​ခရီး​ကိုလိုက်ြပီး​ သတ္တဝါ​ေတွမှာ စရိုက်ရယ်၊​ အထံုရယ်၊​ ပါရမီရယ်လို့​ ပါလာြကရပါတယ်။ စရိုက်ဆိုတာက​ေတာ့​ အြကိမ်ြကိမ် အဖန်ဖန် ြပု​ေနကျအြပုအမူ​ေြကာင့်​ ကာယကံရှင်ရဲ့​ စိတ်​ေနစိတ်ထား​မှာ ​ေြပာင်း​လဲြဖစ်​ေပါ်လာတဲ့​သ​ေဘာကို ​ေခါ်တာ​ေနမှာ​ေပါ့​။ ဆိုက်ကား​သမား​မှာ ဆိုက်ကား​သမား​စရိုက်ရှိမယ်။ ဆရာဝန်မှာ ဆရာဝန်စရိုက်ရှိမယ်။ စစ်ဗိုလ်စစ်သား​မှာ စစ်ဗိုလ်စစ်သား​စရိုက်ရှိမယ်။

    အကျင့်​ပါ​ေနတာြကီး​တစ်ခု စိတ်​ေရာကိုယ်ပါ စွဲလာလို့​ရှိရင် စရိုက်လို့​ ​ေခါ်လိမ့်​မယ်။ အထံုဆိုတာက​ေတာ့​ အကျင့်​စရိုက်တစ်ခုခုကို မသိစိတ်ကပါစွဲြပီး​ အလိုအ​ေလျာက် လုပ်မိလျက်သား​၊​ အား​ထုတ်မှုမလိုပဲ အသား​တကျလုပ်မိလျက်သား​ ြဖစ်လာတာကို ​ေြပာတာပါ။ သတ္တဝါ​ေတွမှာ သူတို့​ကျင်လည်ရာဘဝ​ေဟာင်း​ေတွကို လိုက်လို့​ စရိုက်​ေတွ အထံု​ေတွက ခုဘဝ ​ေနာက်ဘဝတိုင်​ေအာင် အရိပ်ပမာ လိုက်ပါလာတတ်ပါတယ်။ တချို့​က ​ေလာဘစရိုက်ရှိမယ်။ တချို့​က ​ေဒါသစရိုက်ရှိမယ်။ တချို့​က ​ေမာဟစရိုက်ရှိမယ်။ အဲသလိုမျိုး​ပါ။ အကုသိုလ်နဲ့​ အထံုပါလာသူများ​ကျ​ေတာ့​ မုဆိုး​အတတ် တံငါအတတ်တို့​မှာ တဘက်ကမ်း​ခတ် ကျွမ်း​ကျင်လာတာမျိုး​၊​ လက်နက်၊​ အဆိပ်၊​ ​ေသရည် အ​ေရာင်း​အဝယ်​ေတွနဲ့​ မီလျံနာြဖစ်လာတာမျိုး​ေပါ့​။

    ပါရမီဆိုတာက​ေတာ့​ မိမိသွား​လိုတဲ့​ ဆိပ်ကမ်း​တစ်ခုကို​ေရာက်​ေအာင် အစဉ်မြပတ် ကူး​ခတ်သွား​သလိုမျိုး​ ဦး​တည်ရာတစ်ခုခုအတွက် လိုအပ်တဲ့​ အကျင့်​ေကာင်း​ စရိုက်​ေကာင်း​ေတွကို ဘဝ​ေပါင်း​များ​စွာ ဝီရိယစိုက်ထုတ်လို့​ အထံုပါ​ေအာင် ြဖည့်​ကျင့်​ရင်း​ တစတစြပည့်​စံုလာ​ေလသမျှကို ​ေခါ်တာြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ ဒါက ကိုယ်ဉာဏ်မီသ​ေလာက် ​ေတွး​ြကည့်​တာ​ေလ။ မဟုတ်ရင်လည်း​ ဘုန်း​ဘုန်း​တို့​က ဝင်​ေဆွး​ေနွး​ေပး​ြကပါဦး​။

    အဲသည် စရိုက်၊​ အထံု၊​ ပါရမီဆိုတာ​ေတွဟာ ကုသိုလ် အကုသိုလ်အမှုများ​လိုပဲ ကျင်လည်ရာဘဝတိုင်း​ကို “ဝါသနာဘာဂီ ဆက်တိုင်း​မီ” ဆိုသလို စိုက်လိုက်မတ်တတ် လိုက်ပါလာတတ်​ေလ​ေတာ့​ “သူ​ေတာ်ချင်း​ချင်း​ သတင်း​ေလွ့​ေလွ့​” တို့​၊​ “သမ​ေဏန သမ​ေဏာ”တို့​ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိြကတဲ့​အတိုင်း​ ကိုယ်နဲ့​တူရာတူရာ ပုဂ္ဂိ်ုလ်သတ္တဝါကိုသာ အ​ေစး​ကပ်ကပ် စု​ေဝး​နှီး​ေနှာ အ​ေဖာ်သဟဲြပုြကသလို ​ေလး​စား​ြကည်ညို ဆည်း​ကပ်ရာ​ေတွမှာလည်း​ စရိုက်တူ၊​ သဘာဝတူ၊​ လမ်း​စဉ်တူရာကိုသာ အထင်တြကီး​ ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်ြကပါလိမ့်​မယ်။

    သည်သ​ေဘာ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ပညာရှင်ဆိုတာ အာဏာရှင်၊​ ဓနရှင်​ေတွအြကား​မှာ တန်ဖိုး​မရှိနိုင်ပါဘူး​။ (ပညာရဲ့​တန်ဖိုး​ဆိုတာ ပညာတတ်တဲ့​သူ​ေတွသာ သိနိုင်တာမျိုး​လို့​ေတာ့​ မ​ေြပာရဲ​ေြကာင်း​ပါ။)

    “ခင်ဗျား​ပညာရှိြကီး​လုပ်​ေနြပီး​ေတာ့​ ​ေရဗူး​ေပါက်တာ ကျုပ်လာမ​ေြပာနဲ့​ဗျာ။” လို့​ ငမိုး​ရိပ်မိ​ေကျာင်း​လို ြကိမ်စြကာအရိုက်ခံနိုင်ပါ့​မလား​။ “နင့်​လိုဘွဲ့​နဲ့​အ​ေကာင်မျိုး​ ဆယ့်​ငါး​ေယာက်​ေလာက် ပိုက်ဆံ​ေပး​ြပီး​ ​ေြခသလံုး​ နှိပ်ခိုင်း​ထား​လို့​ရတယ်။”

    လို့​ေြပာလာရင် ဆယ့်​ငါး​ေယာက်ြပည့်​သွား​မှာစိုး​လို့​ အလုအယက် တံုကင်ယူထား​ြကမလား​။

    ပညာရှိဆိုတာ ပညာရှိ​ေနရံုသက်သက်​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူ့​မှာလည်း​ သူ့​စရိုက် သူ့​အထံုပါရမီနဲ့​လာတာမဟုတ်လား​။ ​ေကသရာဇာမှန်ရင် ြမက်မစား​ဘူး​ဆိုတဲ့​ စရိုက်သဘာဝ​ေတွလည်း​ ရှိပါလိမ့်​မယ်။ လျှာ​ေပါ်မှာ ြမက်​ေပါက်​ေစဦး​ေတာ့​ဆိုတဲ့​ ပညာမာန​ေလး​ေတွလည်း​ရှိမယ်။ ပညာရှိတို့​မည်သည် ဘာ​ေတွကို လုပ်​ေလ့​မရှိဘူး​ ဆိုတာ​ေတွနဲ့​ ဘာ​ေတွကို လုပ်​ေလ့​ရှိတယ် ဆိုတဲ့​သ​ေဘာ​ေလး​ေတွကို သ​ေဘာ​ေပါက်​ေစချင်တဲ့​အတွက် ပညာရှိဂုဏ်ရည်ဆိုတာကို ​ေလ့​လာြကည့်​ြကရအာင်​ေနာ်။

    ဆရာြကီး​ဦး​ေဖ​ေမာင်တင်ဟာ ြမန်မာလူမျိုး​ေတွထဲက ပထမဦး​ဆံုး​ပါ​ေမာက္ခ ြဖစ်လာခဲ့​ြပီး​ အသက်အား​ြဖင့်​ဆိုရင် ၂၄နှစ်သာ ရှိပါ​ေသး​သတဲ့​။ လူမျိုး​ြခား​ေတွချည့်​ ြကီး​စိုး​တဲ့​ ကာလကတ္တား​တက္ကသိုလ်ရဲ့​ လက်​ေအာက်ခံ ရန်ကုန်​ေကာလိပ်မှာ ဆရာြကီး​အလုပ်လုပ်ရတဲ့​ဌာနက​ေတာ့​ အခု အ​ေရှ့​တိုင်း​ပညာဌာနလို့​သိြကတဲ့​ ပါဠိဘာသာဌာနမှာြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာလို​ေြပာရင် ဒဏ်တပ်တဲ့​ ခရစ်ယာန်သာသနာြပု​ေကျာင်း​များ​က​ေန ​ေအာင်လာြပီး​

    “ြမန်မာစကား​ေတွ ​ေမ့​ကုန်ပလား​ကွယ် ​ေမ့​ကုန်ပလား​ကွယ် ​ေြပာစမ်း​ပါ​ေမာင်ရယ်”

    လို့​ မြကည်​ေအာင်သီချင်း​ထဲမှာပါတဲ့​ အဂင်္လိပ်​ေခတ်​ေကာလိပ်​ေကျာင်း​မှာ ပါဠိလိုဆရာတစ်ဆူြဖစ်​ေအာင် တတ်ကျွမ်း​တဲ့​ဆရာြကီး​ဟာ ငယ်ငယ်က ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​မှာ

    “ပဋိသခင်္ါ​ေယာနိ​ေသာ အပျိုြမင်ရင် ငါ့​ကို​ေြပာ”

    လို့​ ကျက်ခဲ့​မှတ်ခဲ့​ရတဲ့​ ကိုရင်ဘဝ ​ေကျာင်း​သား​ဘဝမျိုး​က လာတာလည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။

    ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်မိဘနှစ်ပါး​က ​ေပါက်ဖွား​လာတဲ့​ ကိုယ်တိုင်လည်း​ ခရစ်ယာန်ဘာသာကို ယံုြကည်ကိုး​ကွယ်သူတစ်ဦး​ြဖစ်ပါတယ်။ ဘမျိုး​ဘိုး​တူ မျိုး​ေကာင်း​ရိုး​ေကာင်း​လို့​ ​ေြပာနိုင်တာက​ေတာ့​ ဝန်​ေထာက်မင်း​ဦး​တင်က ​ေမွး​ဖွား​လာခဲ့​ြပီး​ ဦး​ေလး​ေတာ်သူက ကိုယ်​ေတွ ငယ်ငယ်က ​ေခါင်း​အံုး​အိပ်လို့​ရြပီး​ အထူဆံုး​စာအုပ်လို့​ သိြကတဲ့​ ဦး​ထွန်း​ြငိမ်း​ အဂင်္လိပ်ြမန်မာ အဘိဓါန်ကို ြပုစုသွား​သူ ဝန်​ေထာက်မင်း​ြကီး​ြဖစ်ပါသတဲ့​။ ဒါ​ေတာင်မှ ပါဠိဘာသာကို ြမစ်ဖျား​ခံရာ အိန္ဒိယတိုင်း​သား​များ​အလယ် ကာလကတ္တား​တက္ကသိုလ်မှာ တရား​မင်း​ြကီး​ချုပ်ချီး​ြမှင့်​တဲ့​ “ဂျာဒင်း​ဆု” ကို ရခဲ့​သလို ရ​ေနာင်း​ဘုရင်ခံက ချီး​ြမှင့်​တဲ့​
    “ရ​ေနာင်း​ဆု”
    ရခဲ့​ပါသတဲ့​။

    အဲသည်ရာထူး​ေနရာကို သူ့​ကိုမှ မခန့်​ရင် မိုး​ြကိုး​ြကီး​ပစ်သွား​လိမ့်​မယ်လို့​ စိတ်ထဲမှာ စွဲ​ေနြကလို့​သာ ကိုလိုနီ​ေခတ်ြကီး​ထဲ ြမန်မာအမျိုး​သား​တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ပါ​ေမာက္ခရယ်လို့​ မြဖစ်မ​ေန ခန့်​အပ်သွား​ရပါသတဲ့​။ (​ေြမာက်ကိုရီး​ယား​မှာ ကင်ဂျံုအီ​ေတာ်သလို ​ေတာ်တာမျိုး​ မဟုတ်ဘူး​လို့​ သိ​ေစချင်ပါတယ်) ဒါက သူဘာလဲဆိုတာကို မသိမမီလိုက်သူ​ေတွ သိရ​ေအာင် မိတ်ဆက်​ေပး​ရံု သက်သက်ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။

    သူဘာလုပ်ခဲ့​သလဲဆိုတာ​ေတွ သိရင်​ေတာ့​ တြခား​သူ​ေတွမ​ေြပာပါနဲ့​။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ ဘိုး​ေတာ်ဘ​ေတာ် စာ​ေရး​ဆရာြကီး​များ​ကိုယ်တိုင် လူချင်း​ေတွ့​ရင် ထိုင်ကန်​ေတာ့​ေလာက်​ေအာင် ြကည်ညိုသွား​ြကတာ။ ြမန်မာစာ​ေရး​ဆရာထဲမှာ အဂင်္လိပ်ဘာသာကို မွှတ်​ေန​ေအာင်တတ်ကျွမ်း​လို့​ အသက်ငယ်ငယ်က​ေလး​နဲ့​ အဂင်္လိပ်စ​ေကာလား​ရှစ်​ေတွ အထပ်ထပ်ရခဲ့​ြပီး​ ရှား​ေလာ့​ဟုမ်း​ေတွကို ဦး​စံရှား​ရယ်လို့​ ဂန္တဝင်​ေြမာက်​ေအာင် ြမန်မာမှုြပုခဲ့​သူ ဆရာြကီး​ေရွှဥ​ေဒါင်း​က​ေတာ့​ ဝိသုဒ္ဓိမဂ်ကျမ်း​ ကို အဂင်္လိပ်ဘာသာြပန်သွား​နိုင်တဲ့​အတွက် ြကည်ညိုလွန်း​လို့​ ရှိခိုး​ပါသတဲ့​။ ြမန်မာစာ​ေပ​ေလာကမှာ ​ေခတ်စမ်း​စာ​ေပရယ်လို့​ ​ေခတ်တစ်​ေခတ်ဆန်း​လာ​ေအာင် ရှင်း​လင်း​တိကျ​ေြပာင်​ေြမာက်တဲ့​ အ​ေရး​အသား​များ​နဲ့​ လမ်း​သစ်တီထွင်သွား​သူ ဆရာြကီး​ သိပ္ပံ​ေမာင်ဝက​ေတာ့​ နိုင်ငံရပ်ြခား​မှာ ဗုဒ္ဓသာသနာ ထွန်း​ကား​ြပန့်​ပွား​ေအာင် ​ေဆာင်ရွက်သွား​နိုင်သူ ြမန်မာပုဂ္ဂိုလ်ထူး​ြကီး​သံုး​ဦး​ရှိတာ လယ်တီဆရာ​ေတာ်ဘုရား​ြကီး​၊​ ယစ်မျိုး​မင်း​ြကီး​ဦး​ေရွှဇံ​ေအာင် နဲ့​ ပါ​ေမာက္ခဦး​ေဖ​ေမာင်တင်ပါတဲ့​။

    ​ေဗဒါလမ်း​ကဗျာရယ်လို့​ ြမန်မာ​ေခတ်စမ်း​ကဗျာ​ေလာကမှာ ြပိုင်ဘက်ကင်း​ေအာင် ထင်ရှား​ခဲ့​သူ ဆရာြကီး​ေဇာ်ဂျီက​ေတာ့​ သူ​ေတွ့​ဖူး​ခဲ့​တဲ့​ ​ေလာဘနည်း​၍ တင်း​တိမ်​ေရာင့်​ရဲတတ်သူနှစ်ဦး​က​ေတာ့​ ဆရာြကီး​သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​နဲ့​ ဆရာြကီး​ဦး​ေဖ​ေမာင်တင်ပါတဲ့​။

    ပညာတတ်ဆိုတာ ​ေတာ်ရံုတန်ရံု ပညာရှင်ကိုြမင်ရံုနဲ့​ ြကည်ညို​ေြခာက်ြခား​ရိုး​ထံုး​စံမရှိဘူး​ဗျ။ ဆရာ့​ဆရာြကီး​များ​ ကိုယ်တိုင်က ရှာမှရှား​ပါ​ေပတယ်လို့​ ​ေလး​ေလး​စား​စား​ ရင်မှာထား​ြကတာဟာ ဘယ့်​ေလာက်ပညာြပည့်​သလဲ သိနိုင်​ေလာက်ပါတယ်။ “အဲ​ေတာ့​ ဘာြဖစ်သလဲ။ ကား​ပါမစ်ကျမှာလား​။ ​ေနြပည်​ေတာ်မှာ ​ေြမကွက်​ေပး​မှာလား​။ ဘာမှလည်း​လုပ်မရပဲနဲ့​” ဆိုတဲ့​သူ​ေတွက​ေတာ့​ နား​လည်နိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူတို့​အတွက် ပညာဆိုတာ ​ေရာင်း​မရ ဝယ်မရ၊​ အြမတ်မရ၊​ ​ေဈး​ကွက်မဝင်။ ဘယ်နား​သွား​ သံုး​စား​ရမှာတုန်း​။

    ဆရာြကီး​ရဲ့​ေကျး​ဇူး​ေတွက ဗုဒ္ဓဘာသာထွန်း​ကား​ြပန့်​ပွား​ေရး​တင် မက​ေသး​ပါဘူး​။ ြမန်မာစာ​ေပ တိုး​တက်တွင်ကျယ်​ေရး​ အတွက်လည်း​ ဦး​ေဆာင်လမ်း​ြပသွား​ခဲ့​တာ အထင်အရှား​ပါပဲ။ သင်ရိုး​ြမန်မာစာမှာ ​ေဝဿန္တရာဇာတ်​ေတာ်ြကီး​ကို ြပဌာန်း​ေပး​ခဲ့​တဲ့​အခါ ခရစ်ယာန်သာသနာြပု​ေကျာင်း​များ​က ြမတ်စွာဘုရား​ရှင်ရဲ့​ ပါရမီ​ေတာ်ခန်း​ေတွမို့​ ဗုဒ္ဓဘာသာ​ေတွကို မသင်နိုင်ပါဘူး​လို့​ အြပင်း​အထန် ကန့်​ကွက်ြကပါတယ်။ ထူး​ြခား​တာက ြပဌာန်း​တဲ့​သူကိုယ်တိုင်က ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်တစ်​ေယာက်ြဖစ်​ေနြပီး​

    “ဗုဒ္ဓဘာသာနိုင်ငံမှာ ခရစ်ယာန်​ေတွက ဗုဒ္ဓဘာသာကိုသင်ခွင့်​ရတာ ဘာြဖစ်​ေသး​တုန်း​။ ​ေကျး​ဇူး​ေတာင်တင်ရဦး​မှာ မဟုတ်လား​။”
    တဲ့​။

    အဲဒီစကား​ဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်အြဖစ် မ​ေြပာင်း​ပဲ​ေြပာနိုင်တာြဖစ်တဲ့​အတွက် ပညာရပ်နဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ဘာသာတရား​နဲ့​ေတာင် ​ေရာ​ေထွး​မသွား​ဘူး​လို့​ သိသာ​ေစပါတယ်။ က​ေလး​ဘဝကတည်း​ကစြပီး​ အထက်တန်း​၊​ တက္ကသိုလ်ပညာအထိ သင်ြကား​လာခဲ့​ရတဲ့​ ြမန်မာစာသင်ရိုး​ စကား​ေြပ ကဗျာများ​ဟာ ဆရာြကီး​ရဲ့​ ြပဌာန်း​ချက်​ေတွြဖစ်တဲ့​အတွက် အခုကျွန်​ေတာ်တို့​ ​ေရး​ ဖတ် ​ေြပာ သင်​ေနတဲ့​ ြမန်မာစာ​ေတွအား​လံုး​ဟာ ဆရာြကီး​ပံုသွင်း​ေပး​လိုက်တဲ့​ လက်ရာမွန်စစ်စစ်ြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာစာ​ေပသမိုင်း​ကို ြပုစုခဲ့​ရံုတင်မကဘူး​။ မှန်နန်း​ရာဇဝင်​ေတာ်ြကီး​ကို အဂင်္လိပ်လိုြပန်ြပီး​ ြမန်မာနိုင်ငံသမိုင်း​ေကာ်မရှင်ဥက္ကဋ္ဌ​ေတာင် လုပ်သွား​ေသး​တာဆို​ေတာ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာလူမျိုး​ပါလို့​ ​ေြပာရင် ဆရာြကီး​ဦး​ေဖ​ေမာင်တင်ဆိုတာ ဘယ်သူလဲလို့​ေတာ့​ ြကား​ဖူး​သင့်​တယ် ထင်ပါတယ်။ (ခု​ေခတ် လှယဉ်​ေကျး​မယ်က​ေလး​ေတွက ​ေဒါ်ခင်ြကည်နံမယ် မြကား​ဖူး​သလို စာ​ေရး​ဆရာ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ကလည်း​ ဆရာြကီး​နံမယ်​ေြပာြပရင် ဘူြကီး​တုန်း​ လို့​ ြပန်​ေမး​မယ့်​သူ များ​ပါတယ်။)

    ဆရာြကီး​ရဲ့​ အံ့​ချီး​မကုန်နိုင်တဲ့​ အမူအကျင့်​ေတွထဲမှာ မှန်မှန်ကန်ကန် ရပ်တည်ြခင်း​ဆိုတာလည်း​ ပါပါတယ်။ မင်း​ေပါက်စိုး​ေပါက်ဇာတိက​ေန နိုင်ငံရပ်ြခား​မှာအထိ ထွန်း​ထွန်း​ေပါက်​ေပါက် ပညာရဲရင့်​ ပွဲလည်တင့်​ခဲ့​ေသာ်ြငား​ ြမန်မာမူ ြမန်မာစိတ်က​ေတာ့​ တစ်​ေရွး​သား​မျှ ​ေလျာ့​မသွား​ပါဘူး​။ ​ေအာက်စဖို့​တက္ကသိုလ်က ဘီလစ် လို့​ေခါ်တဲ့​ ကျမ်း​ြပုပညာပါရဂူဘွဲ့​ ရလာခဲ့​ေပမယ့်​ ​ေကျာင်း​မှာ စာသင်ရတဲ့​အခါ သူများ​ေတွလို အ​ေနာက်တိုင်း​ဝတ်စံုမဝတ်ပဲ ရင်ဖံုး​တိုက်ပံု၊​ ​ေတာင်ရှည်ပုဆိုး​၊​ ​ေမာင့်​ကျက်သ​ေရ​ေခါင်း​ေပါင်း​ြကီး​နဲ့​ သင်ပါသတဲ့​။ သူ​ေနတဲ့​ အင်း​စိန်​ေပါက်​ေတာက​ေန ရန်ကုန်​ေကာလိပ်ကို လာတဲ့​အခါ ​ေမာ်​ေတာ်ဆိုင်ကယ်ြကီး​နဲ့​ ​ေတာင်ရှည်ကို ခါး​ေတာင်း​ကျိုက်ြပီး​လာတာတဲ့​။ ရွဲ့​များ​ရွဲ့​ေနသလား​ ​ေအာင့်​ေမ့​ရတယ်။ အဂင်္လိပ်ကခန့်​လို့​ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်မှာ ပါ​ေမာက္ခြဖစ်​ေန​ေပမယ့်​ အ​ေရး​ြကံုရင် အြမဲတမ်း​ ြမန်မာ​ေကျာင်း​သား​ေတွဘက်ကသာ ရပ်တည်​ေလ့​ရှိတယ်လို့​ ဆိုြကပါတယ်။

    သူ့​မှမခန့်​ရင် မိုး​ြကိုး​ပစ်မှာ​ေြကာက်လို့​ မြဖစ်မ​ေန ခန့်​လိုက်ရတဲ့​အြဖစ်ဟာ ပါ​ေမာက္ခရာထူး​မှာတင် မဟုတ်ပါဘူး​။ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်​ေကျာင်း​သား​သပိတ်ြကီး​ ြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာ ​ေကျာင်း​သား​ထုတစ်ရပ်လံုး​ကို ​ေကျနပ်​ေစဖို့​ ဆရာြကီး​ကို ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်​ေကျာင်း​အုပ်ြကီး​ ရာထူး​ကိုလည်း​ မြဖစ်မ​ေန ခန့်​အပ်လိုက်ရပါတယ်။ ​ေကျာင်း​သား​သမဂ္ဂဥက္ကဋ္ဌ ကိုနုတို့​ အိုး​ေဝမဂ္ဂဇင်း​အယ်ဒီတာ ကို​ေအာင်ဆန်း​တို့​လို လူငယ်​ေကျာင်း​သား​များ​ကတဘက်၊​ အာဏာလက်ရှိ နယ်ချဲ့​ အဂင်္လိပ်အစိုး​ရကတဘက်အြကား​မှာ ပညာရှင်ပီသစွာ ဘယ်ဘက်ကိုမှ မယိမ်း​ပဲ သမာသမတ်ကျကျ ကိုယ့်​တာဝန်ကိုယ်​ေကျ​ေအာင်ထမ်း​သွား​ခဲ့​တာ သမိုင်း​မှတ်တမ်း​တစ်ခုပါပဲ။

    “သည်သူငယ်​ေတွကို အခါ​ေပး​လိုက်ရင်ြဖင့်​ ​ေနာင်အခါ မင်း​ဆရာြဖစ်ရ​ေချ​ေသး​ရဲ့​”
    ဆိုတဲ့​အစား​ထဲကမဟုတ်တာ အင်မတန် အံ့​ဩချီး​ကျူး​စရာပါ။ ဝန်ထမ်း​တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ရပ်တည်ချက်မှန်သလို ြမန်မာလူမျိုး​တစ်​ေယာက် အ​ေနနဲ့​လည်း​ မှန်မှန်ကန်ကန် ရပ်တည်ြပန်တာပါပဲ။

    တို့​ဗမာအစည်း​အရံုး​တို့​ တို့​ဗမာသတင်း​စဉ်​ေတွကို ​ေထာက်ပံ့​ေလ့​ရှိပါသတဲ့​။ ​ေလှနံနှစ်ဘက်နင်း​တာမျိုး​ မဟုတ်ပဲ အလုပ်တာဝန်နဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ရပ်တည်ချက်ကိုလည်း​ ​ေရာ​ေထွး​မပစ်ဘူး​ဆိုတာ သတိြပုမိ​ေစချင်ပါတယ်။ အလုပ်ထဲက လုပ်ပိုင်ခွင့်​ေတွသံုး​ြပီး​ မဲဆွယ်သူ​ေတွကို ြမင်ဖူး​ရင် ဘယ်​ေလာက်ြကည်ညိုစရာ​ေကာင်း​သလဲ သ​ေဘာ​ေပါက်နိုင်ပါလိမ့်​မယ်။

    အ​ေစာက​ေြပာခဲ့​တဲ့​အတိုင်း​ လူဆိုတာ ကိုယ်နဲ့​တူရာတူရာကိုသာ ြကည်ညို​ေလး​စား​ အထင်ြကီး​ေလ့​ ရှိြကတယ်ဆို​ေတာ့​ သည်က​ေန့​ေခတ်အခါမှာ​ေတာ့​ ဆရာြကီး​လို ပညာရှိစစ်စစ်ြကီး​ေတွကို လူမိုက်မှ လူမိုက် လိ်ု့​ပဲ ​ေထာပနာြပုြကပါလိမ့်​မယ်။ ပညာကို ​ေငွ​ေြကး​နဲ့​ အလဲအလှယ်မြပုတတ်​ေသး​ပါဘူး​။ ဆရာြကီး​ရဲ့​ပညာကို​ေလး​စား​လို့​ ယိုး​ဒယား​ဘုရင်က ​ေရွှဒဂင်္ါး​ေပါင်တစ်​ေထာင် ချီး​ြမှင့်​တဲ့​အခါ ကိုယ်ကျိုး​အတွက်မသံုး​ပဲ ပါဠိကျမ်း​စာအသင်း​ကို လှူဒါန်း​လိုက်ပါသတဲ့​။

    ဘီ​ေအ​ေအာင်လို့​ ြမို့​အုပ်လုပ်ရ​ေအာင် အိမ်တိုင်ရာ​ေရာက် ရာထူး​ခန့်​တာကို​ေတာင် မလုပ်နိုင်ပါဘူး​ြငင်း​ြပီး​ အထက်တန်း​ြပဆရာအလုပ်ကိုပဲ ဝင်ပါသတဲ့​။ ပညာရပ်ဆိုင်ရာ ပါရဂူြဖစ်​ေအာင် ကျား​ကုတ်ကျား​ခဲ ြကိုး​စား​လာခဲ့​တာဟာ “သည်လိုဘွဲ့​မျိုး​နဲ့​ ဆရာဝန်​ေတွ နိုင်ငံြခား​မှာသွား​လုပ်ရင် တစ်နာရီ ဘယ်​ေလာက်ရသလဲ သိရဲ့​လား​” လို့​ ​ေြပာနိုင်ဖို့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ရာထူး​မမက်​ေသာ်ြငား​ သူတပါး​အစား​ထိုး​လို့​မရတဲ့​ ပညာရှင်​ေနရာကို ထိုက်ထိုက်တန်တန် ရရှိလာတဲ့​အခါ တိုင်း​တပါး​သား​တို့​က မတရား​သြဖင့်​ တင်စီး​အနိုင်ယူလာတဲ့​အခါမှာလည်း​ ​ေခါင်း​ငံု့​ခံ​ေလ့​မရှိပါဘူး​။

    လန်ဒန်ြမို့​ ြမန်မာ​ေကျာင်း​သား​အသင်း​ဥက္ကဋ္ဌ​ေနရာအတွက် ဆာဟာ​ေဗး​အင်ဒါဆင်နဲ့​ ယှဉ်ြပိုင်အ​ေရွး​ခံခဲ့​တဲ့​အခါ ဆာဘွဲ့​ရ အဂင်္လိပ်သူ​ေကာင်း​မျိုး​ြကီး​က မရှက်မ​ေြကာက် မဲလိမ်ြပီး​ အနိုင်ယူလိုက်ပါသတဲ့​။ (ြဖစ်မှြဖစ်ရ​ေလကွယ်။ အဟတ် အဟတ်) သူ့​နိုင်ငံမှာလည်း​ြဖစ်ြပန်၊​ လက်​ေအာက်ခံ နိုင်ငံသား​တစ်​ေယာက်နဲ့​ နန်း​ေတာ်က သူ​ေကာင်း​ြပုထား​သူတစ်ဦး​ အြကား​မှာ ြဖစ်လာတဲ့​ကိစ္စြဖစ်​ေသာ်ြငား​ ဆရာြကီး​က အ​ေလျှာ့​မ​ေပး​ပဲ လန်ဒန်တရား​ရံုး​ေတာ်ထိ တက်​ေရာက်တိုင်ြကား​ြပီး​ အဆံုး​အြဖတ်ခံယူကာ အနိုင်ရခဲ့​ပါသတဲ့​။ (သည်တခါမှာ​ေတာ့​ အံ့​ဩမိတာ ဆရာြကီး​တင်မက​ေတာ့​ဘူး​။ လန်ဒန်တရား​ရံုး​ေတာ်လည်း​ ပါသွား​ြပီ။ နှစ်ဘက်စလံုး​ ရူး​များ​ေနြကသလား​ မသိ​ေနာ်။ ဟိ ဟိ)

    ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ ြမန်မာများ​အတွက် ပညာမျိုး​ေစ့​ေတွချခဲ့​တဲ့​တာဝန်ကိုလည်း​ ဆရာြကီး​က မလစ်ဟင်း​ခဲ့​ြပန်ဘူး​ဗျား​။ ဆရာြကီး​သိပ္ပံ​ေမာင်ဝ၊​ ဆရာမင်း​သုဝဏ်၊​ ဆရာ​ေဇာ်ဂျီတို့​ဟာ သူ့​တပည့်​ေတွပါတဲ့​။ “မီး​ေသွး​ခဲမို့​ မဲသကို ြမန်မာ​ေသွး​မို့​ ရဲသကို” လို့​ ဆိုရမ​ေလာက် ဆရာ​ေကာင်း​တပည့်​ ပန်း​ေကာင်း​ပန်ခဲ့​ြကတဲ့​သူ​ေတွမှာ ပညာအ​ေမွတင်မကပါဘူး​။ ဆရာြကီး​ဆီက ပညာရှင်စိတ်ဓါတ်နဲ့​ ရပ်တည်ချက်​ေတွကိုလည်း​ ဆက်ခံခဲ့​ြကပါတယ်။ နယ်ပိုင်ဝန်​ေထာက်​ေမာင်လူ​ေအး​ဟာ အဂင်္လိပ်လက်ပါး​ေစသက်သက်မဟုတ်ပဲ ​ေခတ်စမ်း​စာ​ေပအ​ေရး​အသား​နဲ့​ ြမန်မာ​ေတွကို နား​မျက်စိဖွင့်​ေပး​ခဲ့​ရင်း​ တာဝန်​ေကျပွန်သူဝန်ထမ်း​တစ်ဦး​ပီပီ တရား​ဥပ​ေဒစိုး​မိုး​ေရး​ကိုလည်း​ မှန်မှန်ကန်ကန်​ေဆာင်ရွက်ခဲ့​တဲ့​အတွက် ​ေခတ်ပျက်ချိန်မှာ ဓါး​ြပသတ်လို့​ဆံုး​ရှာပါတယ်။ (အြငိုး​နဲ့​သတ်တယ်လို့​ ​ေြပာြကတာကိုး​။ စာမတတ်တဲ့​သူ​ေတွက ပညာရှိမှန်း​လည်း​ ဘယ်သိမလဲ။

    အလိုလိုကို မုန်း​ေနဦး​မလား​မသိ) ​ေတာ်လှန်​ေရး​ေကာင်စီအစိုး​ရတက်လာတဲ့​အခါမှာ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ပါ​ေမာက္ခချုပ် ဦး​သာလှအပါအဝင် ြမန်မာဘာသာ၊​ ြမန်မာစာ​ေပပါ​ေမာက္ခ​ေတွြဖစ်ြကတဲ့​ ဆရာြကီး​မင်း​သုဝဏ်တို့​ ဆရာြကီး​ဦး​ေအး​ေမာင်တို့​ အား​လံုး​ အလုပ်ထွက်စာတင်သွား​ြကတာဟာ သူတို့​က ကွန်ြမူနစ်​ေတွမို့​လို့​၊​ ဦး​ေနဝင်း​အစိုး​ရကို မယံုြကည်လို့​ဆိုတာမျိုး​ နိုင်ငံ​ေရး​သ​ေဘာမပါပဲ ပညာရှင်ဆိုတာ မလုပ်သင့်​မလုပ်ထိုက်တာကို အတင်း​အြကပ်​ေစခိုင်း​လာလို့​ရှိရင် ရာထူး​စည်း​စိမ်ကို စွန့်​လွှတ်ဖို့​ ဝန်မ​ေလး​ဘူး​ဆိုတာ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေအာင် ​ေတွး​တတ်ပါ့​မလား​ မသိပါဘူး​။ ဆရာြကီး​က​ေတာ့​ ဆရာြကီး​ပါပဲခင်ဗျ။ ြပည်ထဲအ​ေရး​ ​ေပါက်နဲ့​ေကျး​မှာ ပဲ့​ြပား​ေရွှြကူ ​ေလယူရာမယိမ်း​ပဲ ကိုယ့်​ပညာနဲ့​ကိုယ် ပညာ​ေရး​ အမျိုး​သား​ေရး​ကိုသာ တစိုက်မတ်မတ် ​ေဆာင်ရွက်ခဲ့​တဲ့​အတွက် အဂင်္လိပ်​ေခတ်၊​ ဂျပန်​ေခတ်၊​ ဖဆပလ​ေခတ်၊​ မဆလ​ေခတ် ဘယ်​ေခတ်မှာမဆို သူ့​ကိုမှမဆည်း​ကပ်ရင် မိုး​ြကိုး​ပစ်​ေတာ့​မ​ေလာက် အစိုး​ရတိုင်း​က တ​ေလး​တစား​ေမတ္တာရပ်ခံြပီး​ တာဝန်​ေတွ​ေပး​ယူရတဲ့​အထိ ပညာအရာမှာ ြပိုင်ဘက်ကင်း​ခဲ့​ပါတယ်။

    စာ​ေပစာတမ်း​၊​ ကျမ်း​ြကီး​ကျမ်း​ခိုင်၊​ သမိုင်း​အ​ေထာက်အထား​ သု​ေတသနလုပ်ငန်း​တို့​ကိုလည်း​ ညွှန်း​လို့​ဖွဲ့​လို့​မကုန်​ေအာင် ြပုစုသင်ြကား​ပို့​ချ​ေပး​သွား​ပါတယ်။ ြမန်မာတို့​ရဲ့​ သမား​စဉ် သမား​ဆက် ဆရာကာြပန် အာ​ေခါင်လှံစူး​ပံုြပင်နဲ့​ ဆရာစား​တစ်ကွက်ချန်တဲ့​ဓ​ေလ့​ဟာ ဆရာြကီး​လက်ထက်မှာ စကား​တစ်ခွန်း​တည်း​နဲ့​ အြမစ်ြပတ်သွား​ပါတယ်။ “တပည့်​ဆိုတာ ဆရာထက် ​ေတာ်ရမယ်။ တပည့်​က ဆရာ့​ထက်ညံ့​ေနရင် ​ေလာကြကီး​က တဆင့်​ြပီး​တဆင့်​ ကျဆင်း​သွား​မှာ​ေပါ့​။ တပည့်​က ဆရာ့​ထက် မ​ေတာ်ရင် ဆရာညံ့​လို့​ပဲ။” တဲ့​။ ပညာ​ေရး​ေလာကဆိုတာ ဆရာ​ေတွ တပည့်​ေတွနဲ့​ ဖွဲ့​စည်း​ထား​ပါတယ်။

    “ပညာသမာ အာဘာနတ္ထိ ပညာနှင့်​တူ​ေသာအလင်း​ေရာင်သည်မရှိ”

    လို့​ ​ေြကွး​ေြကာ်ထား​တဲ့​ ပညာ့​ရပ်ဝန်း​ထဲမှာ ဆရာြကီး​ရဲ့​ အဆံုး​အမ​ေတွကို ဆရာ​ေမွး​တပည့်​ေမွး​ ​ေမွး​ြကတဲ့​ ​ေခတ်ဆရာ ​ေခတ်တပည့်​ေတွ သ​ေဘာ​ေပါက်နိုင်ပါ့​မလား​။

    ဆရာြကီး​ရဲ့​တန်ဖိုး​ကို အသိအမှတ်ြပုနိုင်ပါ့​မလား​။ သည်တခါ ဆရာစိုး​ေရး​တဲ့​စာက ရယ်လည်း​မရယ်ရဘူး​။ ဘယ်သူမှမြကား​ဖူး​တဲ့​ လူြကီး​တစ်​ေယာက်အ​ေြကာင်း​ကို အမွှန်း​တင်ြပီး​ေရး​ထား​တယ်။ ပျင်း​စရာြကီး​ လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​ြကမယ်ထင်တယ်​ေနာ်။ ပညာရှင်ဆိုတာ အာဏာရှင်၊​ ဓနရှင်​ေတွအြကား​မှာ ြပည်တန်ပတ္တြမား​ကို ရက်တက်ရည်နဲ့​ လဲစား​ြကမယ့်​သူ​ေတွလား​။ တဆိတ်​ေလာက် ဆက်စဉ်း​စား​ေစချင်ပါတယ်။ ဘဝဘဝက အထံုပါလာတဲ့​ စရိုက်စိတ်ထား​ကိုမှီလို့​ သည်ဘဝမှာ ဓနရှင်ြဖစ်ချင်တာလား​။ အာဏာရှင်ြဖစ်ချင်တာလား​။

    ပညာရှင်ြဖစ်ချင်တာလား​ဆိုတာ ကိုယ့်​ဘာသာသိ​ေအာင် အရင်လုပ်ြကပါဦး​။ သီလရှင်ပဲ လုပ်​ေတာ့​မယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ သ​ေဘာကွယ်။

    အဘိတ်​ေန့​ကျ အိမ်ြကွခဲ့​။ စာမရ​ေသး​ရင် ​ေအာက်ကဟာ ကျက်ထား​။

    “​ေဘး​ဘယာခပင်း​ ​ေဝး​ကွာရှင်း​ လွတ်ကင်း​ြကပါ​ေစ။

    ကိုး​ဆယ့်​ေြခာက်သွယ် အန္တရာယ် ကာကွယ်နိုင်ပါ​ေစ။

    စိန်​ေရွှပတ္တြမား​ ဒီ​ေရအလား​ တိုး​ပွား​ြကပါ​ေစ။

    မိမိ​ေကာင်း​မှု အ​ေြကာင်း​ြပု ​ေတာင်း​ဆုြပည့်​ပါ​ေစ။”
    တဲ့​။

    (မှတ်ချက်။ ဆွမ်း​ဆန်မရမချင်း​ တစ်လံုး​ချင်း​ အသံရှည်ရှည်ဆွဲ၍ဆိုကာ ဆွမ်း​ဆန်ရသည်နှင့်​ ​ေနာက်ကကျား​လိုက်သလို ​ေဆာင့်​ြကီး​ေအာင့်​ြကီး​ ြပီး​ေအာင်ဆက်ဆိုပါ။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.