• “မိ​ေအး​ နှင့်​ ဂဏန်း​တစ်​ေထာင်”

    လူဆိုတာ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်​ေသာစကား​များ​ကိုသာ ​ေြပာချင်တာ​ေပါ့​။ နှလံုး​သွင်း​တဲ့​အခါမှာလည်း​​ေယာနိ​ေသာမနသီကာရ သင့်​တင့်​ေလျှာက်ပတ်​ေသာ အ​ေြကာင်း​အရာက​ေလး​များ​ကိုသာ ​ေတွး​ချင်မှာ​ေပါ့​။ အလကား​ေနရင်း​ ကျက်သ​ေရမရှိတဲ့​ အရှုတ်ထုပ် အစုတ်ထုပ်​ေတွကို ဘယ်သူကမှ ြပန်ကာလှန်ကာ စစ်​ေဆး​ေဝဖန် စား​ြမံု့​ြပန်ချင်လိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ မိ​ေအး​ေအာ်တာ လူြကား​တယ် ဂဏန်း​ညှပ်တာ လူမြမင်ဘူး​ ဆိုတဲ့​အဆင့်​ကို ​ေတာ်​ေတာ်ြကီး​ ​ေကျာ်လွန်သွား​ြပီမို့​ မိ​ေအး​ခမျာ အသံ​ေတာင် မထွက်နိုင်​ေတာ့​ပဲ ဂဏန်း​ေကာင်​ေတွြပုသမျှ နု​ေနရတဲ့​အထဲ ငါး​ဖယ်က​ေြပာင်း​ြပန် ဂဏန်း​ေတွ ​ေအာ်သံ​ေပး​လို့​ ဘယ်များ​နာသွား​ေသး​လဲဆို ​ေြပး​ေြပး​ထူ​ေနြကတာ​ေတာ့​ အသည်း​နာလွန်း​လွန်း​လို့​ ​ေြပာရြပန်ပါဦး​မယ်။ စိတ်ရင်း​အတိုင်း​က​ေတာ့​ စိတ်ကုန်လွန်း​လွန်း​လို့​ ဘာတစ်ခွန်း​မှကို မ​ေြပာချင်​ေတာ့​ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ စံုစမ်း​စစ်​ေဆး​ေနြကတဲ့​သူ​ေတွ တာဝန်ရှိတဲ့​သူ​ေတွ သိ​ေစြခင်း​ငှာ ကိ်ုယ်​ေတွ့​သိြမင်​ေနရတဲ့​ အြဖစ်အပျက်​ေတွကို ​ေရငံုနှုတ်ပိတ်ြပီး​ေနခဲ့​ရင် သမိုင်း​တာဝန်မ​ေကျပွန်မှာစိုး​လို့​ အြဖစ်အပျက် အ​ေတွး​အြမင်ကိုသာ တင်ြပပါ့​မယ်။ သံုး​သပ်​ေဝဖန်သမှုကို​ေတာ့​ မိမိစိတ်တိုင်း​ကျ ြပုြကပါ​ေတာ့​။

    ဒီလိုအင်ထရိုနဲ့​ဆိုရင်​ေတာ့​ နှက်တာ​ေတာ့​ နှက်​ေတာ့​မှာ။ ဘယ်သူ့​ကိုနှက်မယ် ဆိုတာသာ မသိတာ လို့​ သို့​ေလာသို့​ေလာ ​ေတွး​ေတာ စိုး​ရိမ်ြခင်း​ မရှိရ​ေလ​ေအာင် တည့်​တည့်​ပဲ အစချီပါ​ေတာ့​မယ်။ ရခိုင်ြပည်နယ်အတွင်း​သို့​ တရား​မဝင် ဝင်​ေရာက်​ေနထိုင်သူများ​ အ​ေြကာင်း​ကို ​ေြပာမှာပါ။

    ​ေမလပိုင်း​ေလာက်မှာ မြငိမ်မသက်မှု​ေတွ အစပျိုး​ကတည်း​က အိမ်ကမိသား​စု​ေရာ၊​ ရပ်​ေဝး​ရပ်နီး​က မိတ်သဂင်္ဟအ​ေပါင်း​တို့​ကပါ ကိုယ့်​အတွက် စိတ်ပူပန်စိုး​ရိမ်လို့​ ​ေမး​ြမန်း​စံုစမ်း​ြကသူ​ေတွအား​လံုး​ကို “ဘာမှ စိုး​ရိမ်စရာ မရှိဘူး​။ ရခိုင်ြပည်နယ်တစ်ခုလံုး​မှာ လံုြခံုမှု အရှိဆံုး​ေနရာကို ြပပါဆိုရင် အမ်း​ကလွဲလို့​ ​ေနာက်တစ်​ေနရာ ြပစရာလား​။” လို့​ ​ေြဖခဲ့​ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ အမ်း​ဆိုတာ ဟိုဒင်း​ကင်း​စင် ရခိုင်တခွင် လို့​ ဗီနိုင်း​ပိုစတာ​ေထာင်လို့​ ရ​ေလာက်တယ်ဗျ။ ​ေနာက်တစ်ချက်က​ေတာ့​ အ​ေနာက်ပိုင်း​တိုင်း​စစ်ဌာနချုပ်ြကီး​ ရံုး​စိုက်တဲ့​ြမို့​ဆို​ေတာ့​ “ဤြမို့​သည် တပ်မ​ေတာ်၏ ​ေမတ္တာရိပ်​ေအာက်တွင် ရှိပါ​ေသာ​ေြကာင့်​ ​ေရာက်လာသူအား​လံုး​ လံုြခံုချမ်း​သာြကပါ​ေစ။” လို့​ ပလပ်စတစ်​ေလာင်း​ စာရွက်က​ေလး​ေတွလည်း​ ကပ်လို့​ရတာ​ေပါ့​။

    အဲသ​ေလာက်ကို အဲသ​ေလာက်တဲ့​ြကား​ကပဲ ကိုဟိုဒင်း​ေတွက လူမ​ေရာက်ြမင့်​မိုရ်​ေတာင်ဆိုသလို အလည်​ေရာက်​ေရာက်လာြကတာ အစပိုင်း​မှာ​ေတာ့​ မအံဩမိပါဘူး​။ ရိုး​မ​ေတာင်​ေပါ်မှာ မှတ်ပံုတင်မဲ့​ ဘဂင်္ါလီ​ေကာင်​ေလး​ေတွ ​ေတွ့​လို့​ရှိရင် လဝက က လူဝင်မှုြကီး​ြကပ်​ေရး​ ဥပ​ေဒနဲ့​အ​ေရး​ယူြပီး​ ရဲစခန်း​မှာ အမှုဖွင့်​ရတာ​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဟိုအ​ေကာင်​ေလး​ေတွက သူတို့​ထက်လည်လို့​ ဟိုဒင်း​ြဖစ်​ေနတာဆို​ေတာ့​ လူကသာ ဇလုပ်တစ်ထွာမကတာ အသက်​ေမး​ြကည့်​ ဘယ်သူမှ ဆယ့်​ေြခာက်နှစ်တစ်ရက်​ေလျာ့​က မတက်ဘူး​။ အသက်မြပည့်​ေသး​တဲ့​သူ​ေတွဆို အမှုဖွင့်​မရပဲ အစိုး​ရစား​ရိတ်နဲ့​ အိမ်ကို ​ေချာ​ေချာ​ေမာ​ေမာ ြပန််ပို့​ရမှန်း​သိလို့​ ပွဲစား​က ​ေသ​ေသချာချာ သွန်သင်​ေပး​ထား​တာ။ ရဲနဲ့​ေတွ့​ရင် ဘယ်လိုဆက်ဆံ၊​ လဝက ကို ဘယ်လို အချိုသပ်၊​ ဆရာဝန်နဲ့​ေဆး​စစ်ရင် ဘာ​ေတွ​ေြဖ၊​ အကုန် ဇာတ်တိုက်ထား​ြပီး​သား​။ ဒီလိုနဲ့​ မ​ေခါ်ပဲ​ေရာက်လာတဲ့​ ဧည့်​သည်​ေလး​ေတွကို အသက်ြပည့်​မြပည့်​ ​ေဆး​စစ်​ေပး​ရတဲ့​အခါ သူတို့​တ​ေတွနဲ့​ စကား​စြမည် အင်တာဗျူး​ြဖစ်တာ​ေပါ့​ဗျာ။

    သူတို့​အလိုဆိုရင်​ေတာ့​ ကျုပ်တို့​ြမန်မာ​ေတွက ဘာ​ေတွကို စိုး​ရိမ်​ေနမှန်း​မသိပါဘူး​။ သူတို့​လည်း​ ဝင်ချင်လွန်း​လို့​ ဝင်လာတာ မမှတ်နဲ့​။ ြမန်မာြပည်ဆိုတာ သူတို့​အတွက် ြဖတ်သာသွား​မယ် မနား​တယ်ပဲ။ သူတို့​သွား​မှာက မ​ေလး​ကို တဲ့​။ ဟို​ေရာက်ရင် အလုပ်​ေပး​မယ့်​သူနဲ့​ ချိတ်ြပီး​သား​။ ​ေလာ​ေလာဆယ် ​ေတာင်​ေပါ်လမ်း​က​ေန ရိုး​မ​ေကျာ်ရံုက​ေလး​ပဲ ​ေြခကျင်ခရီး​ရှိတာ။ ​ေန့​ဘက်မှာ ပုန်း​အိပ်ြပီး​ ည​ေမှာင်မှ ခရီး​ဆက်ြကသတဲ့​။ ဟိုဘက်​ေရာက်ရင်​ေတာ့​ ​ေနွလွင်ြပင်ကို ြဖတ်​ေကျာ်လာသူ အပ္ပနား​ေလး​ ပလီထဲြကွပါ ဆို တည်း​ခို​ေနထိုင်စား​ေသာက်ဖို့​ အသင့်​တဲ့​။ အဲသည်ကမှ ရန်ကုန်ကို​ေရာက်​ေအာင်သွား​၊​ ရန်ကုန်မှာလည်း​ အလုပ်​ေပး​ ​ေနစရာ​ေပး​ထား​မယ့်​သူရှိတယ်။ မပုတင်ရှိရှိ မရှိရှိ၊​ ရန်ကုန်​ေရာက်ရင် စာအုပ်ကလည်း​ လုပ်လို့​ရသတဲ့​။ အတုလား​ အစစ်လား​ေတာင် မ​ေမး​ဝံ့​ဘူး​။

    ကိုယ့်​ဆီကလူ​ေတွ ထိုင်း​နယ်စပ်က​ေန သူတို့​ဘက်ဝင်ြကသလို ​ေနမှာ​ေပါ့​။ အစကတည်း​က လူ​ေတာင် တရား​မဝင်ပါဘူး​ဆိုမှ ဘာ​ေတွကို တရား​ဝင်လုပ်​ေနစရာ လိုဦး​မှာလဲ။ အလကား​သက်သက်မဲ့​ အ​ေပျာ်သ​ေဘာမျိုး​ စွန့်​စား​ခန်း​ ခရီး​ထွက်တဲ့​သူ​ေတာ့​ ဘယ်သူမှ မပါဘူး​ဗျ။ အိမ်ကထွက်ကတည်း​က တ​ေထာက်နား​ စခန်း​ထိအ​ေရာက် သူ့​ေပါက်​ေဈး​နဲ့​သူရှိတယ်။ လူ​ေရာက်သွား​မှ အိမ်ဖုန်း​ဆက်ြပီး​ အရစ်ကျ​ေပး​ရသတဲ့​။ မ​ေန့​ညက မင်း​ြပား​ြမို့​နယ်က လာတဲ့​ေကာင်​ေလး​ကို ​ေသ​ေသချာချာ ​ေမး​ြကည့်​တာ။ မင်း​ြပား​က​ေန အမ်း​ကို​ေကျာ်​ေအာင်သွား​ဖို့​ ငါး​ေသာင်း​အရင်​ေပး​ခဲ့​ြပီး​သား​တဲ့​။ သူရို့​ဘာဘာ က ဆက်သွယ်​ေပး​တာ။ ရန်ကုန်မှာ ခန အလုပ်လုပ်၊​ စာအုပ်ရရင် မ​ေလး​သွား​၊​ အိမ်ကလည်း​ အရစ်ကျ ပိုက်ဆံ​ေပး​၊​ သူကလည်း​ ဟို​ေရာက်တာနဲ့​ ​ေငွြပန်ပို့​ရမှာတဲ့​။ အဲဒါ လူကုန်ကူး​တဲ့​အမှု မဟုတ်လို့​ ဘယ်လိုများ​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ရပါ့​မလဲ​ေနာ်။ တစ်ခု​ေတာ့​ရှိတာ​ေပါ့​ေလ။

    အတင်း​အြကပ် ​ေခါ်​ေဆာင်လာတာ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ေပါ့​။ ြဖား​ေယာင်း​ေသွး​ေဆာင်ထား​တာ လို့​ပဲ ​ေြပာလို့​ရမယ်။ တကယ်​ေတာ့​ သူတို့​ခမျာ မိလို့​သာ အမှုြဖစ်ရတာပါ။ မမိလိုက်ပဲ ဟို​ေရာက်သွား​လို့​ ​ေချာ​ေချာ​ေမာ​ေမာ အလုပ်လုပ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွ ​ေတာင်ပံုရာပံု။ ​

    ေကျာက်ြဖူအင်တာနက်ဆိုင်မှာ တစ်ရာဖိုး​ နှစ်ရာဖိုး​ ဗီဇက်အို နဲ့​ လာလာငို​ေနတဲ့​ အမီနာ​ေတွ ညတိုင်း​ရှိတယ်။ ဒါလည်း​ ငိုရလှ ​ေလး​ငါး​ေြခာက်လပဲ။ အဲသည်​ေနာက်ပိုင်း​ဆို ဟိုကအ​ေကာင်က ဟိုမှာ မိန်း​မအသစ်ရသွား​ြပီး​ မပို့​ေတာ့​လို့​ လာမငိုြပနိုင်​ေတာ့​ဘူး​တဲ့​။ ဒါဆိုလည်း​ ဘာအ​ေရး​လည်း​ကွယ်။ သည်က အ​ေကာင်မကလည်း​ ​ေရလျှံတဲ့​တစ်​ေယာက်​ေယာက်အိမ်မှာ နံပါတ်စဉ်ဝင်စီလိုက်ရံု​ေပါ့​။ ဘာြဖစ်​ေသး​တုန်း​။ သူတို့​လည်း​ သူတို့​နည်း​သူတို့​ဟန်နဲ့​ အမျိုး​ကို​ေစာင့်​ေရှာက်ြကတာ​ေပါ့​။

    သည်အ​ေြကာင်း​ေတွ ​ေြပာမလို့​လား​။ ​ေအာင်မယ်မင်း​။ ဘာများ​လဲလို့​။ အဲဒါ ထူး​ြခား​ြဖစ်စဉ်မှ မဟုတ်တာ။ ​ေမာင်ရင်​ေလး​သာ မ​ေန့​တ​ေန့​ကမှ သည်​ေရာက်လို့​ ထူး​ေထွသည့်​အံ့​ရာြဖစ်တာ။ လူတိုင်း​သိြပီး​သား​ပါကွဲ့​။ ဟုတ်ပါြပီ​ေလ။ အဲသည်လူတိုင်း​သိြပီး​သား​ြဖစ်စဉ်ကို လက်ရှိအချိန်အခါနဲ့​ တဆိတ်​ေလာက် ြပန်ညှိ​ေပး​ပါ။ မ​ေန့​က ​ေနာက်တစ်ခါ လာြပန်ချည့်​ေသး​မှာ နှစ်ဒါဇင်မိသွား​ပါတယ်။ လွတ်သွား​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိသတဲ့​။ ရခိုင်မှာ ဘာ​ေတွြဖစ်​ေနသလဲ မသိလို့​လား​။ သည်လူ​ေတွကို အမ်း​ေတာင်ြကား​၊​ ​ေတာင်ကုတ်​ေတာင်ြကား​ကို အုပ်စုလိုက် လွှတ်လိုက်လို့​ မလိုလား​အပ်​ေသာ ြပဿနာ​ေတွ ြဖစ်လာမှာကို မ​ေတွး​မိဘူး​လား​။

    ပိုဆိုး​တာက လက်ချည့်​လွှတ်လိုက်တာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။ ရန်ြပုလာရင် ခုခံကာကွယ်ရ​ေအာင်ဆိုြပီး​ တုတ်ဓါး​လက်နက်ပါ ​ေဆာင်သွား​ခိုင်း​လိုက်တာ။ ရဲက ဖမ်း​တာ​ေတာင် သူတို့​က အင်အား​များ​တယ်ဆို ြပန်ခုခံထိုး​သတ် ထွက်​ေြပး​ြကတာ။ အ​ေဖာ်မပါတဲ့​ မိန်း​မပျိုက​ေလး​ တစ်​ေယာက်​ေယာက်နဲ့​ လက်နက်ကိုင် ကုလား​နှစ်ဒါဇင်​ေတွ့​ရင် ဘာ​ေတွြဖစ်ကုန်မလဲ မ​ေတွး​မိလို့​လား​။ မ​ေအး​နိုင်တဲ့​ြပဿနာမို့​လို့​ စံုစမ်း​စစ်​ေဆး​ေရး​ေကာ်မရှင်ဖွဲ့​ြပီး​ မြငိမ်း​ြငိမ်း​ေအာင် သတ်​ေနတဲ့​မီး​ကို ဘယ်သူ​ေတွက ဆီ​ေလာင်း​ယပ်ခတ် လုပ်​ေနြကတာလဲဆိုတာ ကိုယ်​ေတွလည်း​ သိသင့်​တယ်။ ကမ္ဘာကလည်း​ သိသင့်​တယ် ထင်လို့​ ​ေတာ်​ေတာ် ​ေအာ့​နှလံုး​နာ​ေနတဲ့​သူ​ေတွအ​ေြကာင်း​ကို စက်ဆုပ်ရွံရှာစွာနဲ့​ပဲ ထပ်​ေရး​ရြပန်ပါတယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘက်ကလူ​ေတွမှာ လူသား​ချင်း​စာနာတဲ့​စိတ် ရှိမရှိဆိုတာ မိထား​တဲ့​သူ​ေတွသာ လာ​ေမး​လှည့်​ပါ။ ရဲ​ေတွကို ခံသတ်လို့​ရတဲ့​ဒဏ်ရာကို ရဲ​ေတွကပဲ ြကီး​ြကပ်လို့​ ​ေဆး​ရံုမှာ ​ေဆး​လာကု​ေပး​ရတယ်။ စခန်း​မှာ လူနှစ်ဒါဇင်စာ ထမင်း​ချက်​ေကျွး​ရတယ်။ ကိုယ်လည်း​ပဲ ​ေမတ္တာတံုး​ေနတဲ့​ ရခိုင်အမှုထမ်း​ေလး​ေတွကို “လုပ်​ေပး​ရတာ​ေပါ့​ကွယ်။ ငါး​ခူလည်း​ငါး​၊​ ကုလား​လည်း​လူ၊​ အတူတူ​ေပါ့​။” လို့​ ​ေချာ့​ကာ​ေမာ့​ကာ ြပုစုကုသ​ေပး​ရတယ်။ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​များ​ ​ေပျာက်ကင်း​ကျန်း​မာပါ​ေစ​ေြကာင်း​ ​ေဆး​ဝါး​များ​လည်း​ ယူပါဦး​ ​ေသာက်ပါဦး​ ​ေပး​ရတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ကျုပ်တို့​က လူလူချင်း​စာနာပါတယ်။

    ခင်ဗျား​တို့​ ကုလား​ေတွကသာ ကုလား​ကုလား​ချင်း​ မစာနာတာပါ လို့​ ​ေြပာရမယ်ဗျ။ (ပွဲစား​လုပ်တဲ့​သူက ပလီဆရာလို့​ ​ေြပာပါတယ်)။ သူတို့​လူပွဲစား​အလုပ်ကို အ​ေြခအ​ေနက​ေလး​ တည်ြငိမ်တဲ့​အထိမှ မ​ေစာင့်​နိုင်ပဲ ကိုယ်ပိုက်ဆံရဖို့​ သူများ​အသက်​ေတွရင်း​ြပီး​ လွှတ်လိုက်တယ်။ ြပဿနာတက်ခဲ့​ရင် တစ်ခါထပ်ြပီး​ နိုင်ငံ​ေရး​အြမတ်ထုတ်ဦး​မယ်။ သူ့​အိမ်ကသူ့​သား​သမီး​ဆို သည်အချိန် သည်ခရီး​ ဓါး​ယူသွား​ လှံယူသွား​ လွှတ်မှာလား​။ ကိုယ့်​ဘာသာဝင်အချင်း​ချင်း​ကို မညှာမတာ ​ေသလမ်း​ပို့​တဲ့​ အြပုအမူ မဟုတ်ဘူး​လား​။ ဘာသာ​ေရး​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွက​ေတာင် အြမန်ဆံုး​ ​ေအး​ချမ်း​သာယာသွား​ဖို့​ ဆု​ေတာင်း​ေနပါတယ် ဆိုတဲ့​အချိန်မှာ ​ေနာက်ထပ်မီး​ေတွ ထပ်ထပ်ြပီး​ေမွှး​ေနတာ ဘာသ​ေဘာလဲ အသိသာြကီး​ပါ။

    အဲဒါက ကုန်း​လမ်း​ဘက်က​ေန ဝင်တာ။ ​ေဈး​သက်သာတယ်။ လယ်သမား​ အလုပ်ြကမ်း​သမား​ေတွ ဝင်တဲ့​လမ်း​ပါ။ ​ေရလမ်း​က စက်​ေလှနဲ့​ မ​ေလး​အ​ေရာက်ပို့​တာ​ေတွလည်း​ ရှိပါတယ်။ ​ေဈး​ပိုြကီး​တာ တစ်ခုပဲ။ လမ်း​ခရီး​မှာ တစ်​ေထာက်တစ်နား​ စခန်း​ချဖို့​က​ေတာ့​ ထိုင်း​ကို ဝင်ကပ်လိုက်ရင် ဟိုမှာ ြကိုဆို​ေနရာချထား​ေရး​ေတွက ခရီး​ဦး​ြကိုဆို ထမင်း​ေကျွး​ ​ေသာက်​ေရြဖည့်​ေပး​ဖို့​ ကုလသမဂ္ဂဒုက္ခသည်များ​ေကာင်စီက ဝန်ထမ်း​များ​ေတာင် ခန့်​ထား​ြကီး​ြကပ်​ေပး​ေနပါသတဲ့​။ (အဲသည်မှာ အဲဒါလုပ်တယ်ဆိုတဲ့​ လူတစ်​ေယာက်နဲ့​ ရန်ကုန်မှာ ​ေတွ့​ဖူး​လိုက်ပါသဗျား​)။ ​ေရ​ေမျာကမ်း​မတင် ​ေမာင်ရှင်တစ်သိုက်ကလည်း​ ဒုက္ခသည်ဇာတ်က​ေလး​ ငိုလို့​ေကာင်း​ေအာင် ရခိုင်ြပည်မှာ လူမျိုး​တုန်း​ လက်စ​ေဖျာက်သတ်ြဖတ်​ေနလို့​ သူတို့​ခမျာ အသက်​ေဘး​လွတ်ရာလွတ်​ေြကာင်း​ မွတ်စလင်ညီ​ေနာင်များ​ထံ အ​ေြပး​ခိုလှံုရပါသတဲ့​။ သနား​စရာ​ေကာင်း​ချက်များ​ေတာ့​ မ​ေြပာပါနဲ့​။

    သူတို့​ေမွး​ေြမကို ရခိုင်​ေတွ နိုင်ထက်စီး​နင်း​ သိမ်း​ယူခဲ့​တာ ရာစုနှစ်​ေပါင်း​များ​စွာ ရာဇဝင်ချီြပီး​ စာ​ေပအ​ေထာက်အထား​နဲ့​ ရှင်း​ြပမယ့်​သူ​ေတွရှိတယ်။ ​ေဘာလိဝုဒ်က မင်း​သား​ြကီး​ ရှာထုတ်ခံနဲ့​ ကျုပ်တို့​ဆီက ကိုယ်​ေတာ်ြကီး​ စိုင်း​ေမှာက်ခံဟာ ဂျင်ဂျစ်ခံက ဆင်း​သက်တဲ့​ ခံမိသား​စု မျိုး​နွယ်တူ​ေတွပါဆို အတင်း​ြကီး​ ​ေဆွမျိုး​စပ်ချင်လည်း​ စပ်ြပတတ်တယ်။ အစာဝရင်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတာ်တို့​ အဲသမှာ ​ေြခ​ေညာင်း​လက်ဆန့်​ ဝင်​ေြပး​ဖို့​ မြကံ​ေလနဲ့​။ ဒုက္ခသည်မို့​ သနား​ရင် ထမင်း​ေကျွး​။ ​ေရတိုက်နိုင်တယ်။ ခိုလှံုခွင့်​ေတာ့​ သည်း​ခံပါတဲ့​။ အဲဒါ ထိုင်း​ရဲ့​ ြပတ်သား​တဲ့​ေပါ်လစီပါပဲ။ အ​ေမာ​ေြပရင် ​ေလှ​ေပါ်မှာ အိပ်သာလိုက်ခဲ့​။ ပင်လယ်ထဲဆွဲ​ေခါ်သွား​ြပီး​ ​ေရစီး​ေြကာင်း​နဲ့​မှ ​ေမျှာချ​ေပး​လိုက်တာတဲ့​။ မ​ေလး​ေရာက်ရင် ဟိုမှာ ရိုဟင်ဂျာဒုက္ခသည်စခန်း​ဆိုတာ အဆင်သင့်​ရှိြပီး​သား​။ သူတို့​တ​ေတွ သွား​လမ်း​သာ လာလမ်း​ေြဖာင့်​ေအာင် ခင်း​ြပရတဲ့​ ဒုက္ခသည်ဇာတ်ညွှန်း​မှာ လူြကမ်း​တစ်​ေယာက်​ေယာက် မြဖစ်မ​ေန လိုအပ်တာမို့​ စိတ်​ေတာ့​မ​ေကာင်း​ပါဘူး​။ ကျုပ်တို့​တ​ေတွကို အံ​ေကျာ် ြမင့်​နိုင် ​ေအာင်ခိုင် ​ေနရာက အကယ်ဒမီ​ေပး​ထား​တာ​ေနလိမ့်​မယ်။

    ဘာ​ေလး​ြဖစ်လိုက်ြဖစ်လိုက် ကိုယ်​ေတွကိုသာ လူမျိုး​ေရး​ခွဲြခား​ပါတယ် စွပ်စွဲြပီး​ သူတို့​ကျ​ေတာ့​ ရခိုင်ဒုက္ခသည်စခန်း​ဆို ထိုင်​ေတာင် မထိုင်နိုင်ဘူး​။ ြပန်မယ် ြပန်မယ် တကဲကဲ။ ကုလား​စခန်း​ေရာက်မှ ရင်ဘတ်စည်တီး​ ငိုချင်း​တခါ သာချင်း​တထပ်လုပ်တာ မခွဲြခား​တတ်လို့​ေပါ့​ေလ။ အစကတည်း​က ကိုယ့်​လူမျိုး​ချင်း​ပဲ ​ေထာက်ပံ့​ချင်ပါတယ်ဆိုရင်လည်း​ ဘယ်သူကတား​ထား​လို့​လဲ။ မသိချင်​ေယာင် ​ေဆာင်​ေနတာကို မဟုတ်ဘူး​။ သိသိြကီး​နဲ့​လည်း​ ခွင့်​ြပုတယ်။ တတ်နိုင်ရင် စိန်​ေတွစီသွား​လိုက်။ သူများ​လူမျိုး​ေတွကျ​ေတာ့​ မသထာ​ေရစာ ​ေခါစာြပစ်သလို ရွံရွံရှာရှာ မထိချင်မကိုင်ချင်လာ​ေပး​ြပီး​ ကမ္ဘာသိဂရုဏာရှင်ဘွဲ့​ကလည်း​ ခံချင်​ေသး​တာ။ အဆိုး​ဆံုး​က​ေတာ့​ ြမင်သမျှ​ေတွ့​သမျှ အမှန်​ေတွကိုဖံုး​ကွယ်ြပီး​ ပလီစိ​ေချာက်ချက် မဟုတ်တမ်း​တရား​မှန်သမျှ သတင်း​လွှင့်​ြကတာပါ။ အခုချိန်မှာ စံုစမ်း​စစ်​ေဆး​ေရး​ေကာင်မရှင်ဖွဲ့​ြပီး​ အ​ေသး​စိတ် လိုက်လံစံုစမ်း​ ြကား​နာ​ေနပါသတဲ့​။

    မ​ေတာ်လို့​များ​ အဲသည်အဖွဲ့​ြကီး​က အစီရင်ခံစာထုတ်ြပန်တဲ့​အခါ “ရခိုင်ြပည်မှာ သည်လို အြဖစ်အပျက်မျိုး​ ရှိတယ် ဟုတ်လား​။ ငါတို့​လည်း​ မသိလိုက်ရပါလား​။ ငါတို့​ကိုလည်း​ ဘယ်သူကမှ လာမ​ေြပာပါလား​။” လို့​ ရှိ​ေနမှာစိုး​လို့​ အခု ​ေြပာြပလိုက်ပါြပီ။ မယံုရင် ကိုယ်တိုင် လာြကည့်​လှည့်​ပါ။ ရခိုင်ြပည်နယ်မှ မဟုတ်ဘူး​။ ချင်း​ြပည်နယ် က​ေလး​ြမို့​မှာလည်း​ အလား​တူြဖစ်ခဲ့​တယ် လို့​ သတင်း​ေတွထဲမှာ ဖတ်ရပါတယ်။ ကိုယ့်​ထက် မျက်စိြကီး​ နား​ြကီး​ ဦး​ေနှာက်ြကီး​တဲ့​သူ​ေတွအဖို့​ ဘာ​ေတွြဖစ်ြပီး​ ဘာဆက်လုပ်ရမယ် ဆိုတဲ့​အ​ေြဖ ရှိ​ေန​ေကာင်း​ြပီလို့​ ​ေမျှာ်လင့်​မိပါတယ်။ ငပိသည်​ေတွအစား​ ​ေဟာသည်ကဆား​သည် ယင်ဝင်ဝင်​ေြခာက်ရတာ ဘယ်​ေတာ့​ ဂျီဟတ်အလုပ်ခံရမယ် မသိဘူး​။ ငယ်ငယ်တုန်း​က ​ေမွး​သဖခင်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ “သည်အ​ေကာင် မ​ေနတတ် မထိုင်တတ်” ဆိုတဲ့​ဘွဲ့​ကို ခုအချိန်မှာ ချွင်း​ြခက်မရှိ လက်ခံသ​ေဘာတူမိပါရဲ့​။

    ဘယ်အ​ေရး​ကိစ္စမဆို ငါ့​အိမ်က​ေခွး​၊​ သူများ​အိမ်က​ေခွး​၊​ ​ေခွး​ချင်း​ကိ်ုက်​ေတာင် ကိုယ့်​အိမ်ကနိုင်မှ ​ေကျနပ်တဲ့​အတ္တဟာ အမှန်တရား​နဲ့​ ​ေဝး​ကွာ​ေစပါတယ်။ ြမန်မာြပည်တွင်း​မှာ ြဖစ်​ေနတဲ့​ြပဿနာကို မှား​မှား​မှန်မှန် ငါတို့​မူဆလင်ညီ​ေနာင်များ​ဘက်ကသာ ကာကွယ်ခုခံ​ေပး​ရမယ်ဆိုတဲ့​ အစွဲကလည်း​ အိမ်ြကက်ချင်း​ အိုး​မဲသုတ်ခွပ်ခိုင်း​သလို ြဖစ်တာမို့​ ​ေစတနာမမှန်ပါဘူး​။ အ​ေမရိကန် အဂင်္လန်က​ေန ကမုတ်တစ်ထိုင် လာထိုင်ြပီး​ ထင်ရာြမင်ရာ​ေတွ သံုး​သပ်တာကလည်း​ ငါ့​စကား​နွား​ရပဲ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ ကိုယ်​ေြပာတဲ့​စကား​ကမှ လံုး​ဝဥဿံုအမှန်လို့​ မဆိုလိုပါ။ သည်​ေြမမှာ​ေန၊​ သည်လူ​ေတွနဲ့​ ​ေန့​စဉ်ကျင်လည်ရင်း​ သည်အခင်း​ေတွကို အစကတည်း​က ​ေတွ့​ြကံုလာခဲ့​ရတဲ့​သူမို့​ ကိုယ်​ေတွ့​မျက်ြမင်ြဖစ်ရပ်များ​က​ေတာ့​ သည်သို့​သည်နှယ်လို့​သာ သိ​ေစပါတယ်။

    ယံုချင်တဲ့​သူကို ယံုလို့​ရပါတယ်။ မိ​ေအး​တို့​ကို​ေတာ့​ လာမယံုခိုင်း​ပါနဲ့​။ အခါခါလည်း​ နာခဲ့​ရြပီး​ြပီ။ ဂဏန်း​ေပါင်း​ေထာင်​ေသာင်း​မကလည်း​ အညှပ်ခံခဲ့​ရြပီ။ ​ေနာင်ကို​ေအာ်​ေနမယ့်​ အစား​မျိုး​ေတာ့​ မှတ်မ​ေနပါနဲ့​။ ခံုဖိနပ်​ေရာ ငရုတ်ကျည်​ေပွ့​ေရာ ရှိတယ်။ အကုန်ြကိုး​တုပ်ြပီး​ တရုတ်ြပည်ပို့​ပစ်မယ်။ ​ေန့​ေတာင် မကူး​ေစရဘူး​။ ဒါြဗဲ ဒါြဗဲ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.