• “ချစ်​ေတာ့​ချစ်တယ် အလိုမလိုက်ဘူး​”

    ဆိုက​ေရး​တီး​ြပိုင်ပွဲမှာ ြပဇာတ်ြပိုင်ပွဲရယ်လို့​ တစ်မျိုး​တစ်ဘာသာ တိုး​လာတဲ့​အခါ တို့​ြမန်မာ့​ယဉ်​ေကျး​မှု နယ်ပယ်မှာလည်း​ပဲ ြပဇာတ်ဆိုတဲ့​ အနုပညာ ထွန်း​ကား​ခဲ့​ေသး​တယ်လို့​ ​ေနာက်လူ​ေတွကို သိ​ေစချင်ပါတယ်။

    ငယ်ငယ်က ဇာတ်ပွဲ​ေတွြကည့်​တဲ့​အခါ ြပဇာတ်အက​ေကာင်း​တဲ့​ ြမို့​ေတာ်သိန်း​ေအာင်တို့​ ဘီအီး​ဒီ​ေအာင်သိုက်တို့​ကိုလည်း​ သတိရမိပါ​ေသး​ရဲ့​။ ရုပ်ရှင်ြကည့်​တဲ့​အရသာ၊​ ​ေနာက်ပိုင်း​ဇာတ်ထုပ် ြကည့်​ရတဲ့​အရသာ၊​ အိမ်မှာ တီဗီ ဗီဒီယိုြကည့်​ရတဲ့​ အရသာ​ေတွဟာ ​ေဖျာ်​ေြဖမှု အမျိုး​အစား​ြခင်း​တူ​ေပမယ့်​ ခံစား​မှု အာရံုဝင်စား​မှုြခင်း​ မတူဘူး​ေလ။ ဇာတ်ရံုထဲက အရသာကို အိ်မ်မှာ အ​ေခွနဲ့​ြပန်ြကည့်​ရင်​ေတာင် ြပန်မရနိုင်ဘူး​။ ဇာတ်​ေြကာင်း​ကိုသာ အစအဆံုး​သိမယ်။ အနုပညာဖမ်း​စား​မှုကို​ေတာ့​ တစ်ကွက်စာ တစ်​ေထာင့်​စာ​ေလာက်ပဲ ရလိမ့်​မယ်။

     စင်​ေပါ်မှာက မီး​ အ​ေပး​အယူ၊​ အသံအဝင်အထွက်၊​ ကား​အဖွင့်​အပိတ် အား​လံုး​ သူ့​ဟာနဲ့​သူ ​ေထာင့်​ေစ့​ ခွင်ကျ။ သရုပ်​ေဆာင်တစ်​ေယာက်ရဲ့​ မျက်နှာ​ေပး​ကို အနီး​ကပ်ြပလိုက်ရင် ​ေနာက်လူ​ေတွရဲ့​ အခံရုပ်နဲ့​ ဇာတ်ပို့​ေနတာ​ေတွကို ဘယ်ြမင်ရမလဲ။ စင်​ေအာက်ကြကည့်​ရင် မှုန်​ေန​ေအာင်​ေချာတဲ့​ စတိတ်ချ်မိတ်ကပ်​ေတွကလည်း​ ကင်မရာရဲ့​ ကလို့​စ်အပ်နဲ့​ဆို သရဲရုပ်ြကီး​ပဲထွက်လာမှာ။ စင်​ေပါ်ကဖိတ်ဖိတ်​ေတာက်​ေနတဲ့​ နတ်ဝတ်တန်း​ဆာ​ေတွဟာ ​ေန့​ဘက်မှာ သွား​ြကည့်​ရင် မှိန်​ေြကာင်​ေြကာင်နဲ့​ အ​ေရာင်မထွက်ပါဘူး​။

     တီး​ဝိုင်း​က ပို့​ေပး​လိုက်တဲ့​ ဒရမ်သံက​ေလး​ကအစ ​ေနာက်ဆံုး​ ​ေသနတ်နဲ့​ချိန်လိုက်တဲ့​အခါ ဒိုင်း​ကနဲထွက်လာမယ့်​ ​ေပသီး​ေဖာက်သံက​ေလး​ကအစ လွဲ​ေချာ်တိမ်း​ပါး​မရသလို စကား​ေြပာ​ေနရင်း​ ​ေမ့​သွား​လို့​ မှား​သွား​လို့​ ကတ် ကတ် ဆို ရုပ်ရှင်ရိုက်သလို ြပန်ြပင်လို့​ မရတာလည်း​ အား​လံုး​သိြပီး​သား​ပါ။ ြပဇာတ်စထွက်လိုက်ကတည်း​က စင်​ေပါ်က အနုပညာရှင်များ​နဲ့​ စင်​ေအာက်က ပရိသတ်အြကား​မှာ တကယ်မရှိ​ေသာ်ြငား​ ပူး​ဝင်ခံစား​လို့​ရမယ့်​ စိတ်ကူး​ယဉ်ကမ္ဘာတစ်ခုကို အသက်ဝင်လာ​ေအာင် တည်​ေဆာက်ယူရပါတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ သူတို့​နိုင်ငံမှာ ဂန္တဝင်ြပဇာတ်​ေတွ ကြပတဲ့​အခါ ြဖစ်နိုင်ရင် ဘယ်​ေလာက်ပဲ ​ေဝး​တဲ့​ေနရာကပဲ ြကည့်​ရြကည့်​ရ၊​ ဇာတ်ရံုမှာပဲ ကိုယ်တိုင်သွား​ြကည့်​ြကတာ များ​ပါတယ်။

     ြပဇာတ်ကြပတင်ဆက်မှု အနုပညာအ​ေြကာင်း​ကို ဟိုး​အရင် “​ေဗွး​တုတ်” သီချင်း​က​ေလး​ အ​ေြကာင်း​ေရး​တုန်း​က တ​ေစ့​တ​ေစာင်း​ ​ေြပာခဲ့​ြပီး​ြပီမို့​ သည်တစ်ခါမှာ​ေတာ့​ ြပဇာတ်စာ​ေပအ​ေြကာင်း​ ​ေြပာချင်ပါတယ်။ ပုဂံ​ေခတ်မှာကတည်း​က ြပဇာတ်စာ​ေပ​ေတွရှိခဲ့​တယ် ဆိုြက​ေပမယ့်​ ​ေသ​ေသချာချာ သိမိဖတ်မိတာက​ေတာ့​ ကုန်း​ေဘာင်​ေခတ်က ဦး​ပုညရဲ့​ ​ေရသည်ြပဇာတ် တို့​၊​ မဏိကက်ြပဇာတ်၊​ ပါပဟိန်ြပဇာတ်တို့​ကျ​ေတာ့​မှပါ။ အီ​ေနာင်နန်း​တွင်း​ဇာတ်​ေတာ်ြကီး​တို့​၊​ ကိန္နရာ​ေချာင်း​ြခား​ဇာတ် ဘလ္လာတိယပျို့​တို့​ကိုလည်း​ ြပဇာတ်စာ​ေပအမျိုး​အစား​ထဲ ထည့်​ရမှာလား​ မသိပါဘူး​။ ြပဇာတ်စာ​ေပရဲ့​သ​ေဘာက​ေတာ့​ ဇာတ်​ေြကာင်း​ြဖစ်စဉ်အြပင် ဇာတ်ဝင်စကား​ အ​ေြပာအဆို နဲ့​ ဇာတ်​ေကာင်တို့​ရဲ့​ ခံစား​ချက်ကို အမူအရာနဲ့​ သရုပ်​ေဖာ်ရတာပါ။

    သို့​ေသာ်လည်း​ အဲသည်ရည်ရွယ်ချက်​ေတွ အြပင်မှာ ​ေခတ်ကို​ေသာ်လည်း​ေကာင်း​ ကာလအ​ေြခအ​ေန တစ်ရပ်ရပ်ကို​ေသာ်လည်း​ေကာင်း​ ထင်ဟပ်ြပသလိုတဲ့​ စာ​ေရး​သူရဲ့​ ​ေစတနာကလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ် အ​ေရး​ပါ​ေသး​တာပါကလား​ လို့​ ြမင်မိပါတယ်။ ြပဇာတ်အနုပညာနဲ့​ပတ်သက်ရင် ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွထက် ဥ​ေရာပ၊​ ြပင်သစ်ကလူ​ေတွက ပိုလို့​ ရူး​ရူး​သွပ်သွပ်ခံစား​ြကသလို အဆင့်​ြမင့်​ြမင့်​လည်း​ ဖန်တီး​ခဲ့​ြကတယ် လို့​ သတိထား​မိပါတယ်။ ဆရာ​ေဇာ်ဂျီ ဘာသာြပန်ခဲ့​တဲ့​ “မဟာဆန်ချင်သူ” ဆိုတာ ြပင်သစ်ကလာတာ မဟုတ်လား​။ ြပင်သစ်နန်း​တွင်း​မှာ သဘင်သည်​ေတွကို ဘယ်တုန်း​ကမှ ဖက်ခွက်စား​လို့​ နှိမ့်​ချဆက်ဆံခဲ့​တာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဘုန်း​မီး​ေနလ အ​ေတာက်ပဆံုး​ လို့​ဆိုတဲ့​ လူဝီ၁၄ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ြကီး​ေတာင် သူကိုယ်တိုင် ဝင်ဝင်ကလွန်း​လို့​ ဖိုး​ကချင် မင်း​တရား​က​ေလး​ “Le Roi danse” လို့​ နံမယ်​ေပး​ထား​ြက​ေသး​သတဲ့​။ ​ 

    ေမာ်လျဲတို့​လို သဘင်သည်​ေတွနဲ့​လည်း​ လံုး​လား​ေထွး​လား​ ​ေထွး​ေရာယှက်တင် ​ေနခဲ့​ေသး​တယ်လို့​ ရုပ်ရှင်​ေတွထဲမ​ေတာ့​ ြကည့်​ခဲ့​ဖူး​တာပဲဗျာ။ မိုး​ဇက်ြကီး​လည်း​ သူ့​ေခတ်သူ့​အခါက ​ေတာ်သံုး​နန်း​သံုး​၊​ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ကို ငုတ်တုတ်​ေမ့​သွား​ေလာက်​ေအာင် ဖမ်း​စား​နိုင်တဲ့​ ြပဇာတ်ဇာတ်ပို့​ ဂန္တဝင်​ေတး​သံစံုဆရာြကီး​ ြဖစ်ခဲ့​ပါတယ်။ (သူ့​ခမျာ အဲသ​ေလာက်​ေတာ်လျက်နဲ့​ ဦး​ေနှာက်​ေဖာက်စား​ခံရလို့​ ပိုက်ဆံြခူး​တစ်ြပား​ မကပ်ဘူး​ လို့​ ဆိုတယ်)။ အဲသလိုပါပဲ။ အဂင်္လန်မှာလည်း​ ြပဇာတ်စာ​ေပ​ေရး​တဲ့​ ကမ္ဘာ​ေကျာ် ဂန္တဝင်စာ​ေရး​ဆရာြကီး​ တစ်​ေယာက်ရှိခဲ့​ပါတယ်။ ဆာဝီလျံရှိတ်စပီး​ယား​ တဲ့​။ အဂင်္လိပ်စာ​ေပ​ေလ့​လာတဲ့​သူတိုင်း​ သူ့​ကိုမှ မြကား​ဖူး​ဘူး​ဆိုရင် မိုး​ြကိုး​ပစ်သွား​မ​ေလာက် ​ေတာ်လည်း​ေတာ် ​ေကျာ်လည်း​ေကျာ်တဲ့​ အနုပညာရှင်ြကီး​တစ်ဦး​ြဖစ်ပါတယ်။

     မ​ေန့​တ​ေန့​ကမှ ြမန်မာြပည်မှာ ​ေတာြကိုအံုြကား​က မူလတန်း​ေအာင်လာခဲ့​တဲ့​ ြမီး​ေကာင်​ေပါက်က​ေလး​ေတွ​ေတာင် ရှိတ်စပီး​ယား​ ​ေမွး​ထုတ်လိုက်တဲ့​ ရိုမီယို နဲ့​ ဂျူး​လိယက် ကို ရင်း​နှီး​ြပီး​သား​။ သူတို့​မိဘမျိုး​နွယ် မွန်​ေတဂူ နဲ့​ ကက်ပျူလက်အထိ​ေတာင် မှတ်မိ​ေနြကဦး​မှာ။ အချစ်အြကမ်း​ စွန့်​စား​ခန်း​ေတွ အား​လံုး​ပိုင်တာမို့​ သူ​ေရး​သမျှစာ​ေပ​ေတွက မ​ေပျာက်မပျက်တွင်ကျယ်လာလိုက်တာ။ ဘရစ်တနီစပီး​ယား​ေတာင် အဲသည်အဖိုး​အို ရှိတ်စပီး​ယား​ေလာက် သည်း​သည်း​လှုပ် လူြကိုက်မများ​ဘူး​။

     ငယ်ငယ်ကတည်း​က ဖတ်ခဲ့​ဖူး​တဲ့​ သူ့​ြပဇာတ်​ေတွကို အခုြပန်ဖတ်မိတဲ့​အခါမှာ စိတ်ထဲမှာ တစ်မျိုး​ြကီး​ြဖစ်သွား​တာတစ်ပုဒ်ရှိပါတယ်။ “ဂျူး​လိယပ်ဆီဇာ” ပါ။ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ နံမယ်အြကီး​ဆံုး​ စစ်​ေသနာပတိြကီး​ရဲ့​ဇာတ်​ေြကာင်း​ကို လက်ရာ​ေြမာက်စွာ ဖန်တီး​ေရး​ဖွဲ့​ထား​တဲ့​ အဲသည်ြပဇာတ်ဟာ ထူး​ဆန်း​လှစွာ စစ်ကိုမဖွဲ့​ပဲ အချစ်ကိုဖွဲ့​ထား​တယ်ဗျ။

    ဇာတ်​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ လူတိုင်း​သိြပီး​သား​မို့​ ထူး​ထူး​ေထွ​ေထွ ​ေြပာစရာမရှိ​ေသာ်ြငား​ ​ေရး​ဖွဲ့​ထား​တဲ့​ ရှု​ေထာင့်​နဲ့​ အြမင်က​ေတာ့​ ငယ်ငယ်တုန်း​က က​ေလး​သာသာမှာ ဖတ်ခဲ့​တုန်း​က သ​ေဘာ​ေပါက်ခဲ့​တာကတစ်မျိုး​၊​ အခု အသက်အရွယ်က​ေလး​ရလာ​ေတာ့​ ြပန်ဖတ်ြကည့်​ ခံစား​ြကည့်​ြပီး​ သ​ေဘာ​ေပါက်မိြပန်တာကတစ်မျိုး​၊​ ဇ​ေဝဇဝါြဖစ်လာလို့​ ဟိုဟိုသည်သည် ရှာ​ေဖွဖတ်ရှုြပီး​ ​ေတွး​မိြမင်မိလာြပန်တာက တစ်မျိုး​၊​ အရသာအမျိုး​မျိုး​ကို ခံစား​မိ​ေစတာမို့​ စာ​ေရး​သူရဲ့​ အနုပညာကို အံ့​ချီး​မကုန်ြဖစ်ရပါတယ်။ ဂျူး​လိယပ်ဆီဇာဆိုတာ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ မသိတဲ့​သူမရှိ်​ေလာက်ပါဘူး​။

     ြပက္ခဒိန်ထဲက ဂျူလိုင်လ​ေတာင် သူ့​ကို ဂုဏ်ြပုြပီး​ အမည်မှည့်​ထား​တာ။ က​ေလး​ေတွကို ဗိုက်ခွဲ​ေမွး​လို့​ရှိရင် ဆီဇာလုပ်တယ် လို့​ ဆရာဝန်​ေတွ ​ေခါ်ြကတာဟာ သူ့​ကို​ေမွး​တုန်း​က အမိဝမ်း​တွင်း​က​ေန ဓါး​နဲ့​ခွဲထုတ်ြပီး​ မီး​ရှူး​သန့်​စင်ခဲ့​ရလို့​ဆိုတာ လူတိုင်း​သိြပီး​သား​။ သည့်​ထက်နည်း​နည်း​ ပိုသိရင် အီဂျစ်အလှဘုရင်မ ကလီယိုပါထရာ ရဲ့​ ခင်ပွန််း​လင်၊​ သမိုင်း​မှာ ဝက်ရူး​ြပန်​ေရာဂါရှိပါတယ်လို့​ အ​ေစာဆံုး​မှတ်တမ်း​တင်ခံခဲ့​ရတဲ့​ စစ်ဘုရင်တစ်ပါး​ေပါ့​။

    လူတကာ ပါး​စပ်ဖျား​ မှတ်သား​မိဆဲြဖစ်တဲ့​ သူ့​ရဲ့​ေနာက်ဆံုး​စကား​တစ်ခွန်း​က​ေတာ့​ “ဘရူး​တပ်စ် မင်း​လည်း​ပါသကိုး​။” တဲ့​။ ဓါး​ချက်​ေပါင်း​များ​စွာကို အံတု​ေနဆဲ ဆီဇာဟာ သူအင်မတန်ချစ်တဲ့​ သူငယ်ချင်း​ ဘရူး​တပ်စ်ရဲ့​ ဓါး​ချက်ကိုြမင်လိုက်ရတဲ့​အခါ မအိုဇာရဲ့​ ကွမ်း​တစ်ယာ​ေရတစ်မှုတ်ရလိုက်တဲ့​ ဗျတ္တြကီး​လို စိတ်​ေလျှာ့​လိုက်​ေတာ့​တယ် လို့​ ဆိုပါတယ်။ အဲသည်​ေနာက်မှာ​ေတာ့​ ဘရူး​တပ်စ်က​ေလး​ရဲ့​ အပူတိုက်ငိုချင်း​ခန်း​ေပါ့​။ သူတစ်လှည့်​ မတ်အန်​ေထာ်နီကတစ်လှည့်​ ငိုချင်း​ေတွ အြပိုင်ြကဲလိုက်တာ ပွဲြကည့်​ပရိသတ်​ေတွတင်မကဘူး​။ ​ေရာမြပည်သူလူထုအ​ေပါင်း​ကပါ မျက်ရည်ြဖိုင်ြဖိုင်ကျလိုက်၊​ မချိတင်ကဲ တုတ်ဆွဲဓါး​ဆွဲြဖစ်လိုက်နဲ့​ ဇာတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ အို .. မင်း​သား​ေလး​ငို ..။

    သည်အခန်း​ဟာ အလွမ်း​ဆံုး​ေပါ့​၊​။ ဘရူး​တပ်စ်ရဲ့​ အ​ေြကာင်း​ြပချက်က​ေတာ့​ သူဟာဆီဇာ့​ကို မချစ်လို့​သတ်ရတာ မဟုတ်ပါဘူး​တဲ့​။ ချစ်လွန်း​လို့​ အဲသလိုလုပ်ရပါတယ်တဲ့​။ သည်ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ ဆီဇာ့​ကို အချစ်ဆံုး​သူတစ်​ေယာက် ြပပါဦး​ဆိုရင်​ေတာင် သူ့​အြပင် ​ေနာက်တစ်​ေယာက်ကို ​ေရှ့​တန်း​တင်စရာ မရှိပါဘူး​တဲ့​။ ပလီရန်​ေကာကွယ်။ ြဖူြဖူ​ေကျာ်သိန်း​နဲ့​ ​ေတွ့​ေပး​လိုက်ချင်ရဲ့​။ “ဒါဟာ အချစ်တဲ့​လား​။ အဲဒါ အချစ်တဲ့​လား​။ ဒါများ​ အချစ်တဲ့​လား​ကွာ မင်း​ပဲ ​ေြပာ..။” ဆိုြပီး​ ပွဲသိမ်း​သွား​မယ်။ အစက​ေတာ့​ ဘရူး​တပ်စ်ဆိုတာ အင်မတန်​ေကာက်ကျစ်သ​ေလာက် သူငယ်ချင်း​ချင်း​ မနာလိုစိတ်ရှိသူ၊​ ​ေနာက်​ေကျာက ဓါး​နဲ့​ထိုး​တတ်သူတစ်​ေယာက်အြဖစ်ပဲ စိတ်ထဲမှာ ရှိခဲ့​ပါတယ်။

     နိုင်ငံ​ေရး​ေလာကမှာ သည်လိုအြဖစ်မျိုး​ေတွဟာ ခရစ်​ေတာ်မ​ေပါ်မီကတည်း​က မထူး​ဆန်း​တဲ့​ လူ့​စိတ်လူ့​သ​ေဘာအ​ေနနဲ့​ ရှိခဲ့​တယ်ဗျ။ သို့​ေသာ်လည်း​ အခုတစ်​ေခါက် ြပန်ဖတ်မိတဲ့​အခါ အြမင်တစ်မျိုး​ေြပာင်း​သွား​တာ ဘာ​ေြကာင့်​မှန်း​ မသိပါဘူး​။ ဘရူး​တပ်စ်​ေြပာတာ ဟုတ်​ေလာက်ပါရဲ့​ လို့​ လက်ခံနိုင်လာပါတယ်။ သူကဘာ​ေြပာလဲဆို​ေတာ့​ ဆီဇာ့​ကို သူသိပ်ချစ်ပါတယ် တဲ့​။ သို့​ေသာ် ​ေရာမနိုင်ငံ​ေတာ်ြကီး​ကို ပိုချစ်ပါတယ်တဲ့​။ ဆီဇာဟာ သူ့​ကိုယ်သူ အရမ်း​ြကီး​ြမင့်​တဲ့​ နတ်​ေဒဝတာတစ်​ေယာက်၊​ အြကွင်း​မဲ့​ အာဏာရှင်တစ်​ေယာက်အြဖစ်နဲ့​ ြမင်​ေနြပီဆို​ေတာ့​ အခုအချိန်မှာ ဆီဇာ့​ကို မတား​ဆီး​နိုင်ခဲ့​ရင် ​ေရာမအင်ပါယာြကီး​တစ်ခုလံုး​ ဒုက္ခ​ေရာက်ရလိမ့်​မယ်။

    ကျဆံုး​ရလိမ့်​မယ်တဲ့​။ အဲသည်အခါကျ​ေတာ့​ တိုင်း​သူြပည်သား​ေတွအား​လံုး​ ဆီဇာ့​ကို စက်ဆုပ်မုန်း​တီး​လာြကလိမ့်​မယ်။ သူ့​အ​ေနနဲ့​ အဲဒါကို အြဖစ် မခံနိုင်ပါဘူး​တဲ့​။ ဟုတ်လား​ မဟုတ်လား​ စဉ်း​စား​ြကည့်​ရ​ေအာင်​ေနာ်။ ြပဇာတ်ရဲ့​အစမှာ ​ေရာမက အား​ကစား​ကွင်း​ြကီး​အလယ်မှာ မတ်အန်​ေထာ်နီက ဆီဇာ့​ကို ဘုရင်မင်း​ြမတ်အြဖစ် သံုး​ြကိမ်တိုင်တိုင် သရဖူအပ်နှင်း​ခဲ့​တယ်။ ဆီဇာကလည်း​ သံုး​ြကိမ်တိုင်တိုင် ခါး​ခါး​သီး​သီး​ ြငင်း​ဆန်ခဲ့​တယ် လို့​ဆိုပါတယ်။ ကဲ သူက ဘယ်မှာ ဘဝင်ြမင့်​လို့​လဲ။ ဘယ်မှာ အာဏာမက်လို့​လဲ။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ ​ေရာမသား​ေတွက အုတ်အုတ်သည်း​သည်း​ ချီး​မွှမ်း​ေထာပနာြပုြကတာ မဟုတ်ဘူး​လား​။ သမိုင်း​ဆရာ​ေတွဟာ အဲဒါ​ေြကာင့်​ သမိုင်း​ေနာက်ခံ ဝတ္ထု၊​ ရုပ်ရှင်၊​ ြပဇာတ်​ေတွကို ​ေြကာက်ြကတာ​ေနပါလိမ့်​မယ်။

    အမှား​တစ်ခုခု ပါသွား​ရင် သူတို့​ဘယ်လိုအ​ေထာက်အထား​နဲ့​ ြငင်း​ြငင်း​ လူ​ေတွက လက်မခံနိုင်​ေတာ့​ပဲကိုး​။ မင်း​သား​မင်း​သမီး​ေတွ ကြပတဲ့​ဇာတ်ကိုသာ အတည်ယူလိုက်ြကတယ်​ေလ။ အခုလည်း​ သည်သ​ေဘာပါပဲ။ ရှိတ်စပီး​ယား​ေြပာတဲ့​စကား​ကို သူ့​ြပဇာတ်အြပင်ကိုထွက် ဆီဇာနဲ့​ပတ်သက်တဲ့​ စာ​ေပအ​ေထာက်အထား​က​ေလး​ ရှာြကည့်​ေတာ့​မှ ပိုြပည့်​စံုလာပါလိမ့်​မယ်။ ြပဇာတ်ရဲ့​သ​ေဘာက လိုအပ်သ​ေလာက်ကိုသာ တည်း​ြဖတ် တင်ဆက်ရတာကိုး​။ ဆီဇာတို့​ေခတ်က ​ေရာမအင်ပါယာဟာ ဘုရင်စံနစ်မဟုတ်ပါဘူး​။ ဒီမိုက​ေရစီစံနစ်လို့​ ​ေြပာရမယ်။ ဆီး​နိတ်လွှတ်​ေတာ်နဲ့​ အုပ်ချုပ်ပါတယ်။

     အာရှတိုက်က ကုဿိန္နာရံုမှာ မလ္လာမင်း​များ​ ဂဏလွှတ်​ေတာ်နဲ့​ အုပ်ချုပ်သလို ခပ်ဆင်ဆင်​ေပါ့​။ ​ေရွး​ေကာက်တင်​ေြမှာက်တာနဲ့​ အလှည့်​ကျ စိုး​စံအုပ်ချုပ်တာ​ေတာ့​ ကွာပါလိမ့်​မယ်။ ထူး​ြခား​ချက်က​ေတာ့​ တစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ဆီမှာ အြကွင်း​မဲ့​အာဏာ​ေတွ အပ်နှင်း​မထား​ဘူး​။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ သူတို့​ဟာ သက်ဦး​ဆံပိုင်ပ​ေဒသရာဇ်စံနစ်ကို ြပန်​ေရာက်သွား​မှာကို မလိုလား​ဘူး​လို့​ ယူဆရပါတယ်။ တဘက်က ဆီဇာဟာ ဘရူး​တပ်စ် စွပ်စွဲသလို အာဏာမက်တဲ့​သူ ဟုတ်မဟုတ် ြပန်ြကည့်​ရ​ေအာင်။ ဆီဇာဟာ ၁၇ နှစ်သား​မှာကတည်း​က လူြကီး​သား​မက်ြဖစ်ခဲ့​ပါသတဲ့​။

    ပထမမိန်း​မ ​ေကာ်နဲလီး​ယား​က ​ေပါ်ြပူလာပါတီက ဆင်း​နား​ရဲ့​ သမီး​လို့​ေြပာတယ်။ ​ေကာ်နဲလီး​ယား​ကို ကွာလိုက်တာက​ေတာ့​ သူ့​သား​မက် စစ်သူြကီး​ပွန်​ေပရဲ့​ ​ေဆွမျိုး​ ပွန်ပီး​ယပ်စ် ကို ယူမလို့​ပါတဲ့​။ (​ေရာမအင်ပါယာရဲ့​ ထိပ်သီး​စစ်သူြကီး​ သံုး​ေယာက်မှာ နှစ်​ေယာက်က အချင်း​ချင်း​ လှည့်​ပတ်​ေသွး​စပ်ထား​လိုက်တာ​ေပါ့​) အီဂျစ်ကို​ေရာက်​ေတာ့​ ကလီယိုအဖာတရာ သိပ်လှတဲ့​မအဝှာနဲ့​ ရြပန်​ေရာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေရာမကလူ​ေတွက အီဂျစ်ဘုရင်မကို​ေတာင် အသိအမှတ်ြပုတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူတို့​အတွက် ဆီဇာရဲ့​ တတိယ​ေြမာက်နဲ့​ေနာက်ဆံုး​မိန်း​မ ကယ်လပိုး​နီး​ယား​ ဟာ ထိပ်တန်း​အရာရှိြကီး​တစ်ဦး​ရဲ့​သမီး​ပါ။ (ကဲ ြကည့်​။ ဘယ်​ေလာက်နံုလိုက်သလဲ။ ဘုရင်မ​ေတာင် မယား​ငယ်​ေနရာပဲ ​ေပး​ထား​တာ)။ ကလီယိုပါတရာက ဆီဇာ့​ကို ရှင်ဘုရင်လုပ်တဲ့​အရသာကို သင်မ​ေပး​ပဲ ​ေနပါ့​မလား​။

     ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​မှာ အြကီး​ကျယ်အခမ်း​နား​ဆံုး​ စစ်​ေအာင်ပွဲသဘင်ြကီး​ကိုကျင်း​ပတဲ့​အခါ ကျွန်​ေယာကင်္ျား​ ကျွန်မိန်း​မ​ေတွ ဆွဲတဲ့​ ဖာရိုဘုရင်ရုပ်ထုနဲ့​ ယာဉ်ရထား​ြကီး​ေပါ်မှာ အီဂျစ်အလှဘုရင်မနဲ့​ သူ့​ရင်​ေသွး​က​ေလး​ထိုင်ြပီး​ ထွက်​ေတာ်မူြကီး​ ြကွချီလာတာ ​ေဟာလီး​ဝုဒ်ရုပ်ရှင်သမိုင်း​မှာ​ေတာင် ဂန္တဝင်​ေြမာက်​ေအာင် လှပခမ်း​နား​တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ အဲသည်ပွဲြကီး​ဟာ ရက်​ေပါင်း​ေလး​ဆယ်တိုင်တိုင် ကျင်း​ပတာပါတဲ့​။ တပ်မဟာြကီး​ေလး​ခုနဲ့​ စီတန်း​လှည့်​လည်ြကပါသတဲ့​။ ဆီဇာ​ေအာင်နိုင်ခဲ့​တဲ့​ စပိန်၊​ ​ေဂါလ (ြပင်သစ်)၊​ အာဖရိက နဲ့​ အာရှကို ရည်ညွှန်း​ပါသတဲ့​။ ြမို့​လံုး​ပတ်လည်မှာ ပန်း​ေပါင်း​စံုနဲ့​ အ​ေမွှး​နံ့​သာများ​နဲ့​ ထံုမွှန်း​လို့​ေန​ေစပါသတဲ့​။ တပ်ဦး​မှာက​ေတာ့​ ြမို့​ေတာ်အုပ်ချုပ်သူလူြကီး​များ​ နဲ့​ အဲသည်​ေနာက်မှာ​ေတာ့​ ြပည်သူများ​၊​ ရထား​လံုး​နဲ့​အြပည့်​တင်​ေဆာင်လာတာ စစ်နိုင်တဲ့​ဆီက သိမ်း​ယူလာတဲ့​ ​ေရွှ​ေငွ​ေကျာက်သံပတ္တြမား​ေတွပါတဲ့​။

     သူ့​ေနာက်မှာ လူတစ်​ေယာက်က ဆီဇာဘုရင်မင်း​ြမတ် ​ေအာင်ပွဲရလာတဲ့​ အတိုင်း​တိုင်း​အြပည်ြပည်စာရင်း​ကို ရှည်လျား​စွာ ရွတ်ဖတ်တင်ြပ​ေနပါသတဲ့​။ စစ်​ေြမြပင်ြမင်ကွင်း​ကို ပန်း​ချီကား​များ​နဲ့​ေတာင် သရုပ်​ေဖာ်ထား​ပါ​ေသး​သတဲ့​။ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​များ​ရဲ့​ ​ေနာက်ပါး​မှာ​ေတာ့​ သံု့​ရ ဆင်ြမင်း​ကျွဲနွား​၊​ မင်း​၊​ မိဖုရား​၊​ မူး​မတ်၊​ စစ်သူြကီး​များ​က လိုက်ပါလာရသတဲ့​။ ​ ေနာက်မှာမှသံစံုတူရိယာများ​ သီဆိုတီး​မှုတ်ြပီး​ ​ေအာင်ပွဲရတပ်မ​ေတာ်သား​များ​ ချီတက်လာပါသတဲ့​။ ​ေနာက်ဆံုး​မှာ စစ်ရထား​နဲ့​ ြကွား​ြကွား​ရွား​ရွား​ ရပ်လို့​ ထွက်​ေတာ်မူလာတာက​ေတာ့​ ဆီဇာဧကရာဇ်မင်း​ြမတ်​ေပါ့​။ ဒါ ပထမ​ေန့​ပဲ ရှိ​ေသး​တာ​ေနာ်။ ဒုတိယ​ေန့​ကျ​ေတာ့​မှ အီဂျစ်ကလာတဲ့​ တြပည်သူမ​ေရွှထား​ကို ပွဲထုတ်တာလို့​ဆိုတယ်။

     ပွဲ​ေတာ်အတွင်း​မှာ လူ​ေပါင်း​နှစ်​ေသာင်း​ေကျာ်ကို လက်​ေဆာင်​ေငွ​ေြကး​များ​ ​ေပး​ကမ်း​သလို ​ေနာက်ပါတပ်သား​များ​ကိုလည်း​ ဘွဲ့​အမည်အရည် ဆုလာဘ်ရာထူး​များ​ ချီး​ြမှင့်​ေသး​သတဲ့​။ ပွဲ​ေတာ်ြကီး​များ​ ဘယ်​ေလာက်စည်တယ် မစည်တယ်။ လူနင်း​လို့​ေသရတဲ့​အထဲမှာ ဆီး​နိတ်လွှတ်​ေတာ်အမတ် နှစ်​ေယာက်​ေတာင် ပါသွား​သတဲ့​ဗျား​။ မှတ်က​ေရာ။ အဲသည်ပွဲြကီး​ြပီး​လို့​ တစ်နှစ်အြကာမှာ သူ့​ကိုလုပ်ြကံဖို့​တိုင်ပင်တာဟာ အဲသည်ပွဲသဘင်ြကီး​ရဲ့​ အရှိန်ကို ​ေြကာက်ရွံ့​သွား​လို့​ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ် လို့​ စာ​ေရး​သူက ​ေငါ့​ထား​သဗျ။ ဘယ်လိုပဲ​ေတွး​ေတွး​ ဆီဇာဟာ သူ့​ေခတ်သူ့​အခါက သူမတူ​ေအာင် ဘုန်း​တန်ခိုး​ ဩဇာအာဏာ ြကီး​မား​ခဲ့​တာကို မယစ်မူး​ပဲ​ေနမယ် မထင်ပါဘူး​။ သူလည်း​ေလ ​ေလာကီသား​ မဟုတ်လား​။ သည်အခါမှာ သူ့​ရဲ့​လက်​ေအာက်က ဆီနိတ်တာများ​အ​ေနနဲ့​ ြဖစ်နိုင်စရာနှစ်ခုပဲရှိတယ်။

    ဆီဇာအလိုကျ ​ေြမှာက်ပင့်​ညာဝါး​ြပီး​ ကိုယ့်​အတွက် အခွင့်​အ​ေရး​တစ်ခုခု ရ​ေအာင်လုပ်မလား​။ ဆိုလိုတာက ကိုယ့်​ဘဝတက်လမ်း​ကို ဆီဇာ့​ဘိနပ်ဦး​မှာ ပူး​ချည်ထား​လိုက်မလား​။ ​ေနာက်တစ်ခုက​ေတာ့​ ဆီဇာ့​ေအာင်ြမင်မှု​ေတွကို ြကိတ်ြပီး​မနာလိုြဖစ်​ေန၊​ ​ေရှ့​တင်​ေတာ့​ ချိုချိုသာသာ​ေလး​ဆက်ဆံြပီး​ အဆင်း​ကျမှ ဘီး​တပ်တွန်း​ေပး​ဖို့​ အကွက်​ေကာင်း​ ​ေစာင့်​ေနမလား​။ ဘရူး​တပ်စ်က​ေတာ့​ ဒုတိယအမျိုး​အစား​ထဲမှာပါမယ်လို့​ ထင်ထား​ခဲ့​ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆီဇာ့​အသုဘမိန့်​ခွန်း​ကို ရှိတ်စပီး​ယား​က ဘရူး​တပ်စ်ကိုယ်စား​ဝင်​ေြပာလိုက်တာ ကိုယ်​ေတာင်မှ ဘရူး​တပ်စ်ဘက် ပါချင်ချင် ြဖစ်သွား​တယ်။ ဆီဇာ့​ကိုယ်ထဲကို သူ့​ဓါး​သွား​ဝင်သွား​တဲ့​အချိန်မှာ​ေတာင် သူ့​ဘက်က ဆီဇာ့​ကိုချစ်တဲ့​အချစ်က ဆံြခည်တစ်မျှင်​ေလျာ့​မသွား​ပါဘူး​တဲ့​။

    လူဆိုတာ လျှာအရိုး​မရှိတိုင်း​ ​ေြပာချင်ရာ​ေြပာလို့​ရတာပါပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ စဉ်း​စား​ြကည့်​မိ​ေတာ့​ တကယ်လို့​များ​ ဘရူး​တပ်စ်က ဆီဇာ့​ကိုသာ မသတ်ခဲ့​ရင် ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​မှာ ဆီဇာဆိုတာ ဘယ်လိုလူစား​မျိုး​အြဖစ် နိဂံုး​ချုပ်သွား​မလဲ။ အာဏာရှင်လက်​ေအာက်မှာ ​ေနရတဲ့​ြပည်သူ​ေတွက အဲသည်အာဏာရှင်ကို ဘယ်​ေလာက်​ေတာင် ခါး​ခါး​သီး​သီး​မုန်း​သလဲဆိုတာ ြပင်သစ်​ေတာ်လှန်​ေရး​ြကီး​ေတွ၊​ ရုရှက ​ေဗာ်ရှီဗစ်​ေတာ်လှန်​ေရး​ြကီး​ေတွကို ြကည့်​ရင် သိနိုင်ပါတယ်။ စစ်ဗိုလ်ချုပ်ြကီး​ေတွ ရှင်ဘုရင်သဖွယ် ြပုမူ​ေနထိုင်တဲ့​အခါမှာလည်း​ ​ေနာက်​ေတာ်ပါး​က တစ်ဖဝါး​မခွာ ခစား​ရသူ​ေတွအဖို့​ အမှု​ေတာ်ကိုထိပ်မှာရွက်ရသလို လက်သံုး​ေတာ်ဓါး​ကိုလည်း​ ဂုတ်​ေပါ်ရွက်ထား​ရတာပဲ။ (မယံုရင် ပံုြပင်မှတ်ပါ ပိတ်သတ်ြကီး​ရယ်) ဘရူး​တပ်စ်ဟာ ဆီဇာကို တကယ်ချစ်ရင် အဲသလိုအြဖစ်မျိုး​နဲ့​ ြပည်သူ့​ချဉ်ဖတ်ဘဝ​ေရာက်သွား​မှာ၊​ ​ေရာမအင်ပါယာြကီး​ကျရှံုး​သွား​မှာကို ဘယ်လိုလား​ပါ့​မလဲ။ ြကက်တူ​ေရွး​က​ေတာ်​ေတာ် မယ်​ေဘာ်ကလည်း​ မကဲချင်ပါဘူး​။

    ဘရူး​တပ်စ် နဲ့​ ဆီဇာတို့​ရဲ့​ သံ​ေယာဇဉ်က သူများ​ေတွထင်ထား​တာထက်​ေတာ့​ ပိုဦး​မှာပါတဲ့​။ ြပဇာတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ သူတို့​နှစ်​ေယာက်ကို သူငယ်ချင်း​အြဖစ် ဖွဲ့​ြပတယ်။ တချို့​စာအုပ်​ေတွထဲမှာကျ​ေတာ့​ တူ​ေတာ်​ေမာင် လို့​ဆိုြပန်​ေရာ။ ​ေကာလာဟလအရက​ေတာ့​ ဆီဇာရဲ့​ တရား​မဝင်သား​လိုလို​ေတာင် ​ေြပာြကတယ်။ ဆီဇာက ဘရူး​တပ်စ်ရဲ့​ အ​ေမနဲ့​ေရာ နှမနဲ့​ပါ မကင်း​ဘူး​ဆိုပဲ။ အဲသည်ထက်ဆိုး​တဲ့​ အတည်မြပုနိုင်​ေသာသတင်း​များ​အရ​ေတာ့​ အချစ်​ေတာ်ပါတဲ့​။ ဆီဇာဟာ ဆယ်​ေကျာ်သက်ကတည်း​က ကာမဂုဏ်ြကူး​တဲ့​ဘဝမှာ ကျား​မမ​ေရွး​ သံုး​စွဲနိုင်သည် ဆိုတဲ့​အစား​မျိုး​ပါတဲ့​။ ြကား​သား​မိုး​ြကိုး​။ တခါက သူ့​ဇနီး​သည် ပွန်​ေပး​ယပ်စ်ဟာ ​ေရာမြမို့​က ဖျာလိပ်နတ်ပါတီတစ်ခုကို မိန်း​မလိုဝတ်စား​ထား​တဲ့​ သူငယ်က​ေလး​တစ်​ေကာင် ​ေခါ်သွား​မိပါသတဲ့​။

    ဟို​ေရာက်​ေတာ့​ နတ်ကွန်း​ထဲမှာ ကရင်း​ခုန်ရင်း​ ဟီလာတိုက်​ေတာ့​မှ ​ေရှာက်သီး​ေဆး​ြပား​သံြကီး​ထွက်လာလို့​ ကွပ်မျက်ဖို့​ တရား​စွဲတဲ့​အခါ ဆီဇာက ​ေကာင်​ေလး​ဘက်က သက်​ေသလိုက်​ေပး​ပါသတဲ့​။ အမှုလည်း​ြပီး​ေရာ မိန်း​မကို ကွာရှင်း​လိုက်​ေတာ့​ အတင်း​အဖျင်း​ေတွ ပွထလာပါ​ေလ​ေရာတဲ့​။ သူ့​ေဘး​နား​မှာ ဘက်စ်မန်း​လုပ်​ေနတဲ့​ မတ်ခ်အန်​ေထာ်နီကလည်း​ ​ေခါမ​ေကျာက်ရုပ် အရှံုး​ေပး​ရ​ေလာက်​ေအာင် ြကွက်သား​အဖုဖုနဲ့​ အကိတ်ြကီး​မို့​လို့​ ​ေခါ်ထား​တာြဖစ်ပါသတဲ့​။ ဖ​ေရာ်ရကား​ ဖ​ေရာ်ရကား​။ အဲဒါ သား​သား​အုန်း​ကျွန်း​တစ်လံုး​မှ မပါဘူး​ေနာ်။ အဂင်္လိပ်လိုဖတ်ြပတဲ့​ ​ေကျာ်စွာတစ်ရာထဲက ြကား​ရတဲ့​အတိုင်း​ ြပန်​ေရး​ြပတာ။ ​ေစာ်​ေတာ်ကား​ ​ေမာ်​ေတာ်ကား​။ ကိုယ်​ေတာင် ြကား​ထဲက တရား​စွဲချင်စိတ်​ေပါက်တယ်။ သမိုင်း​ဆိုတာ အြဖစ်အပျက်က​ေတာ့​ တစ်ခုတည်း​ပါပဲ။ ကိုယ်သန်ရာကိုယ်ဆွဲ​ေတွး​ရင်း​ ြကံုပ​ေလ ဘံု​ေပွ ြဖစ်ကုန်ြက​ေရာ။

     ​ေြပာချင်တဲ့​သူ​ေတွ ​ေြပာချင်ရာ​ေြပာြကပ​ေစ ဂျူး​လိယပ်ဆီဇာဆိုတာ ​ေြမထဲပင်လယ်တဝိုက် အီတလီ၊​ ြပင်သစ်၊​ စပိန်၊​ အီဂျစ်၊​ အာဖရိက၊​ တူရကီနဲ့​ အာရှမိုင်း​နား​အထိ စြကာဝ​ေတး​မင်း​ြကီး​ပမာ ဩဇာအာဏာပျံ့​နှံ့​ခဲ့​တဲ့​ စစ်ဗိုလ်ချုပ်ြကီး​တစ်​ေယာက်ဆိုတာ​ေတာ့​ ဘယ်သူမှ ြငင်း​လို့​မရပါဘူး​။ ​ေမွး​စက​ေန အသက်​ေလး​ဆယ်​ေကျာ်အထိ သူလိုကိုယ်လိုဘဝက​ေန (တကယ်​ေတာ့​ အရည်အချင်း​ေတွက ြပည့်​စံု​ေနြပီး​သား​။ ြပခွင့်​မြကံု​ေသး​လို့​သာ) နှစ်​ေပါင်း​နှစ်​ေထာင်​ေကျာ်ြကာ​ေအာင် လူသိများ​ေနဆဲ နံမယ်ရှင်သန်​ေနဆဲ နိုင်ငံ​ေခါင်း​ေဆာင်တစ်​ေယာက်လည်း​ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါ​ေတာင် နန်း​စံသက်က နှစ်နှစ်​ေလာက်ပဲ ြကာလိုက်လို့​။

     အနှစ်နှစ်ဆယ်​ေလာက်များ​သာ ဆိုရင် တို့​ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​ြကီး​ဟာ အသစ်ြပန်ကျက်ယူရလိမ့်​မယ် ထင်ပါရဲ့​တဲ့​။ သူမကွယ်လွန်မီတစ်ရက်မှာ စကား​စပ်လို့​ ြငင်း​ြကခုန်ြကရင်း​ ​ေလာကမှာ ဘယ်လို​ေသြခင်း​မျိုး​ကို အနှစ်သက်ဆံုး​လဲ လို့​ အ​ေမး​ခံရတဲ့​အခါ မ​ေမျှာ်လင့်​ပဲ ရုတ်တရက်ချက်ချင်း​ ​ေသရတာမျိုး​ကို အြကိုက်ဆံုး​ လို့​ ​ေြဖပါသတဲ့​။ သူ့​ဆန္ဒနဲ့​အကိုက်ညီဆံုး​ ​ေသြခင်း​တရား​နဲ့​ ​ေရာမသား​တို့​ရဲ့​ နှလံုး​သား​၊​ ကမ္ဘာသူကမ္ဘာသား​ေတွရဲ့​ မှတ်ဉာဏ်​ေတွထဲမှာ ထာဝရရှင်သန်ခွင့်​ကိုပါ တပါတည်း​ ​ေဆာင်ကျဉ်း​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ ဘရူး​တပ်စ် ရဲ့​ ချစ်ြခင်း​ေမတ္တာကို အခုမှပဲ ​ေသ​ေသချာချာ သ​ေဘာ​ေပါက်မိ​ေတာ့​တယ်ကွယ်။

    ကဲ .. ဦး​ချစ်​ေကာင်း​ နဲ့​ Sai ဗျား​။ (သူတို့​နှစ်​ေယာက်ကို​ေတာ့​ ဟိုလိုလို သည်လိုလို မ​ေတွး​ြကနဲ့​ဦး​ေနာ်)
     “ချစ်လွန်း​လို့​ြဖစ်သွား​တာပါ။ စိတ်ဆိုး​ြပီး​ နာြကည်း​သွား​လား​။ မင်း​အမျိုး​သား​ သူငယ်ချင်း​ေလး​အ​ေပါ်မှာ ကိုယ် လုပ်လိုက်မိတဲ့​ အြဖစ်ဟာ ….။ အချစ်​ေလး​ …။ ကိုယ်ဟာ လူြကမ်း​ေလး​ပါ။ ချစ်ချစ်​ေရ … ကိုယ်ဟာ လူြကမ်း​ေလး​ပါ။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.