“Dans la terre ou sûr les cieux, les anges n’aiment pas devenir vieux.”ြပင်သစ်ဘာသာနဲ့ဆိုထားတဲ့ စင်ဒရဲလား သီချင်းထဲက စာသားကေလး တပိုင်းတစပါ။ ေြမကမ္ဘာေပါ်မှာပဲြဖစ်ြဖစ်၊ ေကာင်းကင်ဘံုအထပ်ထပ်မှာပဲြဖစ်ြဖစ်၊ နတ်ေဒဝတာေတွမှန်ရင် အိုမင်းရွတ်တွြကီး ြဖစ်လာရတာကို နှစ်သက်ရိုးထံုးစံမရှိပါဘူးတဲ့။ ဟုတ်တာေပါ့။ နတ်မှန်လျှင် ေကာင်းကင်ဘံုမှာ ထာဝရရှင်သန်ြမဲြဖစ်သလို အိုြခင်းနာြခင်းေတွလည်း ဘယ်ရှိပါ့မလဲ။
ကိုယ့်ဗုဒ္ဓဘာသာ အဋ္ဌကထာကျန်းဂန်ေတွ အလိုအရဆိုရင်ေတာင် နတ်သားနတ်သမီးများဟာ ဥပပါဒ်သေန္ဓနဲ့ ၁၆ နှစ်အရွယ် ဘွားကနဲဖွားြမင်ြပီး နတ်သက်ေြကွသည့်တိုင်ေအာင်ေတာင် အဲသည်ရုပ်ရည်နဲ့ပဲ စုေတစိတ်ကျရပါသတဲ့။ တသက်တာလံုး စည်းစိမ်အမျိုးမျိုးခံစားလို့ မြငှိုးပန်းများသဖွယ် လန်းချင်တိုင်းလန်းေနရာက လက်ကတီးြကားမှာ ေချွးကေလးစို့လာရင်၊ ပန်ထားတဲ့ နတ်ပန်းကေလးများ နွမ်းလာရင် မြကာမီ စုေတရေတာ့မယ့် နိမိတ်ြဖစ်ပါသတဲ့။
ခရစ်ယာန်ဘာသာက ေကာင်းကင်တမာန် နတ်သားနတ်သမီးများဟာလည်း အေတာင်ပံလှလှကေလးတစ်စံု ေခါင်းေပါ်မှာ အေရာင်လက်လက် စက်ဝန်းကေလးတစ်ဝိုင်းနဲ့ လှပနုနယ် ချစ်စဖွယ်ေတွချည့် မဟုတ်လား။ ကမ္ဘာေပါ်မှာ လူေြခာက်ေယာက်ရှိလာေလတိုင်း တစ်ေယာက်ကေတာ့ အိန္ဒိယနွယ်ဖွားြဖစ်လိမ့်မယ် လို့ မယံုချင်စဖွယ် ေြပာေလ့ရှိြကတဲ့ မာမူြကီးတို့ဆီက ကိုယ့်မျက်စိထဲြမင်ဖူးတဲ့ နတ်သားနတ်သမီးြကီးနှစ်ပါးကေတာ့ ထူးထူးြခားြခား အိုမင်းရင့်ေရာ်ေနရံုတင်မကဘူး။ ကိုယ်ေရာင်ကိုယ်ဝါ အေနနဲ့ကလည်း နွမ်းဖတ်သိမ်ငယ်လိုက်တာ မေြပာပါနဲ့ေတာ့။ ဒါေပမယ့် ဆင်းရဲသားြပည်သူလူထုကို အေရးေပးဂရုစိုက် မစတဲ့ေနရာမေတာ့ ကမ္ဘာ့သမိုင်းမှာေတာင် သူတို့နဲ့ ရိုးစွဲ မနည်းလိုက်ရှာယူရတယ်။ ကာလီမယ်ေတာ်ြကီးလား။
ဒါရ်ဂါမယ်ေတာ်ြကီးလား၊ ခရစ်ရှ်နားသခင်ေလးလား။ မှတ်မေနနဲ့။ လူသားစင်စစ်ြကီးေတွပါဗျ။ သို့ေသာ်လည်း နတ်ေဒဝတာ နှလံုးသားဝိဉာဉ်များ ကိန်းေအာင်းေနသလား မှတ်ရေအာင် မွန်ြမတ်လှေသာ သူေတာ်စင်ြကီးများ ြဖစ်ပါတယ်။ သူတို့အေြကာင်း ေသေသချာချာသိေလ ြကည်ညိုစရာေကာင်းေလပဲခင်ဗျ။ သန်းေပါင်းများစွာေသာ အိန္ဒိယနွယ်ဖွားေတွအဖို့ သူတို့တိုင်းြပည်မှာ အဲသည်လူနှစ်ေယာက်ရှိခဲ့ဖူးြခင်းအတွက်နဲ့ အင်မတန် ဂုဏ်ယူဝမ်းေြမာက်စရာလည်း ေကာင်းလှပါတယ်။ ကျွန်ေတာ့်မျက်စိထဲမေတာ့ နတ်သားနတ်သမီးများဆိုတာ အဲလို အိုမင်းရွတ်တွတဲ့ရုပ်ရည်နဲ့လည်း ရှိတတ်ေပသကိုးလို့ ေတွးမိသွားေလာက်ေအာင်ပါပဲ။ အိန္ဒိယတလွှားက ဆင်းရဲသားကေလးငယ်ေတွ စိတ်ထဲမလည်း အဲလိုပဲ ရှိြကပါလိမ့်မယ်။ မဟတ္တမဂန္ဒီ နဲ့ မာသာထရီဆာ နှစ်ေယာက်ြဖစ်ပါတယ်ခင်ဗျား။ သာဓုေခါ်ြပီး ြကိုဆိုလိုက်ြကပါဦး။
ဂန္ဒီြကီးကို ြမင်ဖူးတဲ့သူတိုင်းအဖို့ ကေလးဘဝက အိမ်ေရှ့မှာြဖတ်သွားရင်ေတာင် ေြကာက်လန့်ြပီး ေအာ်ငိုေလ့ရှိတဲ့ လမ်းေဘးက ကုလားအဘိုးြကီးတစ်ေယာက်ထက် ဘယ်ေနရာမှာမှ သာလွန်ထူးြခားမေနပါဘူး။ သူ့ေမတ္တာအိုးြကီး ြဗိတိသျှနန်းရင်းဝန် ဝင်စတန်ချာချီကေတာင် ဟိုကိုယ်တပိုင်းကျွတ်နဲ့ ကုလားအဖိုးြကီး (Half naked Fakir) လို့ ေခါ်ေလ့ရှိပါသတဲ့။ ကာတွန်းဆွဲရင်လည်း သူ့အမှတ်တံဆိပ်က ဒိုတီအြဖူနံငယ်ပိုင်းကေလးရယ်၊ မျက်မှန်အဝိုင်းစုတ်စုတ်ကေလး တစ်လက်ရယ်အြပင်ဆို အဖိုးအို နံပိန်ခါးကိုင်းကိုင်းေလး တစ်ေယာက်လို့ပဲ သရုပ်ေဖာ်စရာရှိတယ်။ ဘိလပ်ြပန် ဝတ်လံုေတာ်ရမင်းတစ်ပါးရယ်လို့ ကျမ်းကျိန်ေြပာေတာင် ယံုနိုင်စရာမရှိဘူး။
ဒါေပမယ့် သူ့တိုင်းြပည်အတွက် သူလုပ်ခဲ့တာေတွကေတာ့ ေြပာမဆံုးေပါင် ေတာသံုးေတာင်ပဲ။ အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့ လွတ်လပ်ေရးြကိုးပန်းမှုသမိုင်းမှာ သူမပါလို့ မြပီးဘူး။ အိန္ဒိယသမိုင်းဦး ယဉ်ေကျးမှုနဲ့အတူစခဲ့တဲ့ ဇာတ်နိမ့်ဇာတ်ြမင့်ခွဲြခားမှုေတွကို အစဉ်တစိုက် တွန်းလှန်ခဲ့လို့ သူ့နိုင်ငံသားေတွအတွက် လူ့အခွင့်အေရး ြကိုးပန်းတဲ့ေနရာမှာလည်း သူ့ေလာက်ဘယ်သူမှ ထိထိေရာက်ေရာက် ဇွဲနဘဲရှိရှိ မလုပ်ခဲ့ြကဖူးဘူး။ ြငိမ်းချမ်းစွာအာဏာဖီဆန်ေရးဆိုတာ ကမ္ဘာမှာ ဂန္ဒီကစခဲ့တာေပါ့။ အမျိုးသားစီးပွားေရးအတွက်ဆိုရင်လည်း သူကိုယ်တိုင်ဆားချက်ခဲ့တာ အြကံကုန်လို့ မဟုတ်ဘူး။ အေတွးအခါ် အေနအထိုင် အကျင့်အြကံ အားလံုးဟာ လူသာမာန်အြဖစ် သတ်မှတ်ေပးဖို့ ခဲယဉ်းတဲ့စံေတွကို ေကျာ်လွန်ေနြပီ။ တကယ်လို့များ ဂန္ဒီြကီးရဲ့ ဩဇာလွှမ်းမိုးမှုသာ ဘဂင်္လားနယ်တဝိုက်ေလာက်အထိ ရှိခဲ့မယ်ဆိုရင် အခုြဖစ်ေနတဲ့ ရခိုင်ြပည်နယ်က မေအးချမ်းမှုေတွဟာ ေပါ်လာမှာေတာင် မဟုတ်ဘူး။
သူက ဆင်းဆင်းရဲရဲနဲ့ အလကားေနရင်း လူတန်းမေစ့ေသာ ေအာက်တန််းစား အိန္ဒိယရင်ေသွးကေလးေတွ ေမွးြပီး လမ်းမေပါ် အေလနေတာ ပစ်ထားမယ့်အစား သားဆက်ြခားဖို့ အြကံေပးတိုက်တွန်းခဲ့စဉ်တုန်းက အေနာက်နိုင်ငံေတွမှာေတာင် အဲသည်ဟာ ေခတ်မစားေသးဘူး။ ဘနာဇီဘူတိုြကီးေတာင် သေဘာေပါက် မသွားရှာလို့ ထင်ပါရဲ့။
မာသာထရီဆာကေတာ့ အယ်လ်ေဘးနီးယန်းေပါက် ကက်သလစ်သီလရှင်ဆရာြကီးပါ။ ဒါေပမယ့် သူလည်း အိန္ဒိယနိုင်ငံသားအြဖစ်ပဲ ခံယူပါတယ်။ သူကေတာ့ ကုသိုလ်ြဖစ်သာသနာြပုအဖွဲ့အစည်းေတွနဲ့ အဆင်းရဲတကာ့ အဆင်းရဲဆံုးေသာ ြပည်သူေတွအတွက် နှလံုးသည်းပွတ်မှလာေသာ အခမဲ့ဝန်ေဆာင်မှုကို ေပးပါသတဲ့။
ဘယ်သူမှ ေစာင့်ေရှာက်ြပုစုမယ့်သူမရှိတဲ့ သက်ြကီးရွယ်အိုေတွ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတွ၊ ေအအိုင်ဒီအက်စ်ေရာဂါ၊ တီဘီေရာဂါ၊ နူနာေရာဂါ ေဝဒနာသည်ေတွကို ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ ြကတ်ြကတ်မတ်မတ် ြပုစုေစာင့်ေရှာက်ေပးခဲ့လို့ သူတို့ခရစ်ယာန်ေတွက ကမ္ဘာေပါ်မှာ စိတ်ေကာင်းအရှိဆံုး မိန်းမနဲ့ညားပါရေစ လို့ေတာင် ဆုမေတာင်းရဲေအာင်ပါပဲတဲ့။ ေတာ်ြကာ သူနဲ့ဆုေတာင်းြပည့်သွားမစိုးလို့။ သူ့တစ်သက်တာမှာ ရလိုက်တဲ့ ဂုဏ်ထူးေဆာင်ဘွဲ့ေတွဆိုတာ ထားစရာေနရာ မရှိေတာ့ဘူး။ နိုဘယ်ြငိမ်းချမ်းေရးဆုြကီးေတာင် ပါေသး။ သူဘုရားသခင်ထံေမှာက် ေရာက်သွားတဲ့အချိန်မှာ ကမ္ဘာအနှံ့အြပားက နိုင်ငံေပါင်း ၁၂၃ နိုင်ငံမှာ ကုသိုလ်ြဖစ်မစ်ရှင်ေပါင်း ၆၁၀ ခု ရှိသွားြပီတဲ့။ သည်ကေန့ထိတိုင်ေအာင်လည်း သူစိုက်ပျိုးသွားတဲ့ ကုသိုလ်ပင်ေတွ ေဝေဝဆာဆာြကီး သီးပွင့်ေနဆဲပါပဲ။ ကာလကတ္တားလမ်းမေပါ်က အိမ်မဲ့ယာမဲ့ကေလးလူြကီးေတွကို အပါတ်စဉ်မှန်မှန် ထမင်းေကျွးေနရံုတင်မကဘူး။ တကိုယ်ေရသန့်ရှင်းေရးပါမကျန် ြကင်ြကင်နာနာ ဂရုတစိုက် လုပ်ေပးေနတဲ့သူေတွကို ေတွ့ခဲ့ဖူးပါတယ်။
သူတို့ခရစ်ယာန်သာသနာမှာေတာ့ မာသာထရီဆာကို နတ်သမီးအဆင့်ေတာင် မဟုတ်ပါဘူး။ သူေတာ်စင်စိန့်အြဖစ်ေတာင် တေလးတစားကိုးကွယ်ြကပါတယ်။ သူ့ပံုကို မြမင်ဖူးေသးတဲ့သူေတွ မျက်စိထဲေပါ်လာေအာင် သရုပ်ေဖာ်ရမှာြဖင့် လူြပက်ဦးစိန်ရိုးြကီးကို စားပွဲခင်းအြဖူတစ်ထည် ေခါင်းြမီးြခံုထားခိုင်းလိုက်ရင် အဲဒါ သူမှ သူအစစ်ပဲ လို့ေတာင် ေြပာလို့ရတယ်။
မြမင်ဖူးရင်သာေနမယ်။ သူတို့နှစ်ဦးကို မသိဖူး မြကားဖူးတဲ့သူေတာ့ ဘယ်ရှိပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့် သူရဿတီ၊ စန္ဒီ၊ ပရမီသွာ၊ ဂနက်ရှ်၊ ခရစ်ရှနားတို့က ရန်ကနား၊ အပ္ပနားတို့ကို လက်ေတွ့ကယ်မ ေစာင့်ေရှာက်နိုင်တာထက် အဲသည် သက်ြကားအို နတ်မင်းြကီးနှစ်ပါးက ေစာင့်ေရှာက်နိုင်တာ အများြကီးပိုပါတယ်။ သူတို့ကို ယံုြကည်သူြဖစ်ေစ၊ မယံုြကည်သူြဖစ်ေစ၊ ပသကိုးကွယ်သူြဖစ်ေစ၊ ရှံု့ချပုတ်ခတ်ေြပာဆိုသူကိုြဖစ်ေစ၊ တူညီတဲ့အကျိုးစီးပွား ြဖစ်ထွန်းခံစားနိုင်ဖို့ မျှတစွာ ေမတ္တာထားခဲ့ြကသူများ ြဖစ်ပါတယ်။ အံ့ဩစရာ ေကာင်းလိုက်ပံုများကေတာ့ နိုင်ငံေရးပါတီအြဖစ် ဝင်အေရွးခံဖို့ မဲဆွယ်ေနတာလည်း မဟုတ်ဘူး။
ကိုယ်ကိုးကွယ်တဲ့ ဘာသာသာသနာပျံ့ပွားဖို့သက်သက်အတွက်လည်း မဟုတ်ဘူး။ ဘယ်သူကမှ ဂရုစိုက်မယ့်သူမရှိတဲ့ ဆင်းရဲသားေကျာမွဲလူတန်းစားအတွက်ကလွဲလို့ ဘာအတွက်မှကို မဟုတ်ဘူး။ ဂန္ဒီြကီးခမျာ ဟိန္နူဘာသာဝင်ြဖစ်ေသာ်ြငား မူစလင်ေတွအတွက် တိုက်ပွဲဝင် ကာကွယ်လွန်းအားြကီးလို့ ြကာရင် ငါတို့ဘာသာေပျာက်ရချည်ရဲ့ဆိုြပီး သူနဲ့ဘာသာတူ ဟိန္နူအမျိုးသားတစ်ေယာက်က ေသနတ်နဲ့ ပစ်ခတ်လုပ်ြကံလို့ ကွယ်လွန်ရရှာတယ်။ တကယ်ေတာ့ သူ့တစ်သက်တာလံုးမှာ ဘာသာေရးပျံ့ပွားေရးအတွက် နိုင်ငံေရးကို အမှီသဟဲြပုရတဲ့ (Communalism) ဆိုတာကို စိုက်လိုက်မတ်တတ် ဆန့်ကျင်ခဲ့တာပါ။
မာသာထရီဆာကေတာ့ သူြပုစုေစာင့်ေရှာက်ေနတဲ့ ရင်ခွင်မဲ့ဒုက္ခသည်ကေလးေတွကို သူတို့ဘာသာ သူတို့ဘုရားသခင်အေြကာင်း တေစ့တေစာင်း မျှေလာက်ေတာင် ဆွယ်တရား မေဟာပါဘူး။ သူ့နှလံုးသားကို ထွင်းေဖာက်ြမင်ြကတဲ့အခါ အဲသည်အထဲမှာရှိေနတဲ့ သူ့ဘုရားသခင်ရဲ့ဂရုဏာေတာ်ကိုလည်း ြမင်သိခံစားရမှာ မလွဲဘူး လို့ ယံုြကည်တယ် ထင်ပါရဲ့။ သည်လူအိုြကီးနှစ်ေယာက်ကို ြမင်မိတဲ့အခါ “နတ်ေဒဝတာဆိုတာ ရုပ်သွင်ေချာေမာ နုပျိုစြမဲ” ဆိုတဲ့ အယူကို စွန့်လွှတ်ရေတာ့မလိုပဲ။
သူတို့ြပုခဲ့တဲ့ အြပုအမူေတွဟာ လူသာမာန်တို့ တစ်သန််းမှာတစ်ေယာက် ြပုနိုင်ခဲတဲ့ အလွန်အမင်း စွန့်လွှတ်ြခင်းြကီးများလို့ ထင်ြကမှာ မလွဲဘူးေနာ်။ ေသချာြပန်စဉ်းစားလိုက်ေတာ့ အဲသည်ေလာက် ခက်ခက်ခဲခဲ မဟုတ်ပါဘူးဗျ။ ချိန်ခွင်လျှာကေလးကို သတိနဲ့ ထိန်းညှိေပးထားရံုသက်သက်ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ လူတိုင်းလူတိုင်းမှာ အတ္တ နဲ့ ပရ ဆိုတဲ့ အကျိုးစီးပွားလားရာ ဦးတည်ချက်ကေလးနှစ်ခုပဲရှိတယ်။ (မိမိ သူတပါး အကျိုးယုတ်ေစတတ်ေသာ ရည်ရွယ်ချက်ေတွေတာ့ ထည့်မေြပာေတာ့ပါဘူး)။
အများအကျိုးနဲ့ ယှဉ်လာခဲ့ရင် ကိုယ့် အတ္တဆန္ဒကို အေလျှာ့ေပးတတ်တဲ့ အေလ့အကျင့်ကေလးတစ်ခု အထံုပါသွားရင် အဲသည်အလုပ်ေတွက မပင်မပန်း ေနသားတကျ လုပ်ေဆာင်နိုင်စရာ ြဖစ်လာပါလိမ့်မယ်။ သူတို့လို စိတ်ေကာင်းနှလံုးေကာင်း ရှိတဲ့သူေတွ ေတာ်ေတာ်များများ ရှိြကေပမယ့် သူတို့ေလာက် လူ့ေဘာင်ေလာကကို လိုက်ပါေြပာင်းလဲသွားေအာင် စွမ်းေဆာင်နိုင်တဲ့သူဆိုရင်ေတာ့ ေတာ်ေတာ်ရှားပါးသွားပါလိမ့်မယ်။ အဲသည်အရည်အချင်းကိုေတာ့ ကိုေနဇင်လတ်ရဲ့ “ကမ္ဘာ့အခင်းအကျင်းအသစ်” ထဲက စီမံခန့်ခွဲမှု အတတ်ပညာမှာ ပါဝါလို့ေခါ်ပါသတဲ့။
ပါဝါကို အဆင့်ေတွထပ်ခွဲလိုက်ရင် ရိုေသ၊ ေလးစား၊ ချစ်ခင်၊ ကိုးကွယ် လို့ သူတို့ကေတာ့ ခွဲြပြကပါတယ်။ အသက်အရွယ် ရာထူးဂုဏ်သိန်အရ ြကီးြမင့်တဲ့သူဆိုရင် လူချင်းမသိခင်မှာကတည်းက မရိုမေသမလုပ်ဝံြကဘူးဆိုတာ များေသာအားြဖင့်ေတာ့ ယဉ်ေကျးမှုအရပါ လို့ဆိုတယ်။ တေြဖးေြဖး သူ့အေြကာင်းသိလာေတာ့မှ အရည်အချင်းပိုင်းမှာ ေကာင်းတာေတာ်တာကို ကိုယ်တိုင်သိလာြပီဆိုေတာ့ ေလးစားလာပါသတဲ့။
အထက်အရာရှိချင်းအတူတူ ဘယ်သူကေတာ့ြဖင့် ေလးစားထိုက်တယ်။ ဘယ်သူကေတာ့ြဖင့် မေလးစားထိုက်ဘူး၊ အရိုအေသတန်တယ်။ စသည်ြဖင့် အကဲြဖတ်ခံရတာဟာ သူ့ရဲ့ လုပ်ရည်ကိုင်ရည် နဲ့ ကိုယ်ကျင့်တရားအေပါ်မှာ မူတည်တာေပါ့။
ချစ်ခင်တဲ့အဆင့်ကေတာ့ သူ့ဘာသူ ဘယ်ေလာက်ြကီးပဲေတာ်ေတာ် ကိုယ်အပါအဝင် လူတဘက်သားေကာင်းကျိုးအတွက် တစံုတရာ လုပ်ကိုင်ေပးနိုင်မှ ချစ်ခင်လာပါလိမ့်မယ်။ ဒါေြကာင့်မို့လို့ ြပည်သူချစ်ေသာ အနုပညာသည်များ ေခါင်းေဆာင်များဟာ သူတို့အကျိုးစီးပွားထက် ြပည်သူလူထု အကျိုးစီးပွားကို ေဖာ်ေဆာင်ေပးလိမ့်မယ် လို့ ယံုြကည်လို့သာ လူထုေမတ္တာကို သူတို့ရြကတာ ြဖစ်ပါတယ်။ တစ်ဦးေမတ္တာ တစ်ဦးမှာဆိုေတာ့ သူတို့ကိုယ်တိုင်က အများအေပါ် ေမတ္တာမထားပဲ အများေမတ္တာကို ဘယ်လိုလုပ်ရနိုင်ပါ့မလဲ။
ပါဝါရဲ့ အြမင့်ဆံုးအဆင့်ကေတာ့ ကိုးကွယ်တဲ့အဆင့်လို့ ဆိုပါတယ်။(အမှန်ေတာ့ ြကည်ညိုလို့ ေြပာရင် ပိုမှန်မလား မသိဘူး)။ အဲသည်အဆင့်ေရာက်သွားရင် သူဘာေြပာေြပာ ဘာလုပ်လုပ် သူ့အတွက်ဆို အသက်ေပးရေပးရဆိုတဲ့ မျက်စိမှိတ်ြပီး ယံုြကည်သူေတွ တပံုတပင်ြကီး ရှိလာပါေလေရာ။ ခရစ်ယာန်သာသနာပိုင် ပုပ်ရဟန်းမင်းြကီးကေတာင် မာသာထရီဆာကို တေလးတစား သူေတာ်စင်အြဖစ် သတ်မှတ်ေပးတယ်ဆိုတာ သူ့ကို ကိုးကွယ်ရာတစ်ပါးအြဖစ် လက်ခံလိုက်တဲ့သေဘာေပါ့။ ဒီေလာက်ဆိုရင် ရှိခဲ့၊ ရှိဆဲေသာ ြမန်မာအမျိုးသားေခါင်းေဆာင်ေတွထဲမှာ ဘယ်သူေတွကေတာ့ြဖင့် အမှန်တကယ် ပါဝါြကီးတယ်ဆိုတာ သေဘာေပါက်ေလာက်ြပီထင်ပါတယ်။
ေဟာ၊ ထံုးစံအတိုင်း ဟိုဘူတာပဲ လာဆိုက်ြပန်ြပီ။ ပိုက်ဆံယူြပီး ေြမှာက်ပင့်ေရးသားေနေပသကိုးလို့ အထင်မခံနိုင်တာမို့ သည်တစ်ခါေတာ့ ေစာနတုန်းက စာဖတ်သူတိုင်း မျက်စိထဲ ြမင်ေယာင်လာခဲ့တဲ့ နိုင်ငံေရးေခါင်းေဆာင်တစ်ေယာက်အစား ြမန်မာ့လူမှုနယ်ပယ်ထဲက ပါဝါရိန်းဂျား မိုးနတ်သားြကီး တစ်ေယာက်ကို ထပ်မိတ်ဆက်ေပးလိုက်ပါဦးမယ်။ တစ်ခါလာ မဲြပာပုဆိုး၊ သည်တစ်ေယာက်တည်း လှည့်ပွဲထုတ်ေနတာထက်စာရင် သူတို့ဆီ သည်လိုလူမျိုးေတွ အလဲလဲ အဖယ်ဖယ် ထုတ်ြပလို့ရေအာင် ေပါရှာေလရဲ့လို့ အားတက်ရတာေပါ့။ ကျွန်ေတာ်တို့ ြမန်မာြပည်မှာလည်း ဂန္ဒီြကီးနည်းတူ၊ မာသာထရီဆာြကီးနည်းတူ နတ်ဝိဉာဉ်နှလံုးသားနဲ့ ဆင်းရဲသားအကျိုး သည်ပိုးေနတဲ့သူတစ်ေယာက်ကို ဥပမာြပရရင် ကိုေကျာ်သူြကီးကို ြပရမှာ မဟုတ်ဘူးလား။
လက်ရှိအချိန်မှာ သူလုပ်ေနတဲ့ နာေရးကူညီမှုအသင်း၊ သုခကုသိုလ်ြဖစ်ေဆးခန်း၊ သုခရိပ်ြမံု ရင်ေသွးေစာင့်ေရှာက်ေရးေဂဟာ အပါအဝင် ပညာေရး လူမှုေရး ကုသိုလ်ြဖစ် ဝန်ေဆာင်မှုေပးတဲ့လုပ်ငန်းေတွဟာ အကုန်လံုးလိုက်သိဖို့ေတာင် မလွယ်ပါဘူး။ သူကေတာ့ အရင်အနုပညာရှင်ဘဝမှာကတည်းက လူေတွက ချစ်ခင်ေလးစား ရိုေသလာခဲ့တဲ့ ပါဝါေတွကို အများအကျိုးေဆာင်ရွက်တဲ့ေနရာအထိ အကျိုးရှိရှိ လွှဲေြပာင်းယူသွားနိုင်တဲ့အတွက် သူ့အတွက်ေရာ ြပည်သူတစ်ရပ်လံုးအတွက်ပါ ဆပွားတိုးတက် အကျိုးများလာလိုက်တာ ြမန်မာလူမှု အသိုက်အြမံုတစ်ခုလံုးမှာ နှစ်ပရိေစ္ဆဒ ြကာြမင့်စွာ ခိုင်ခိုင်မာမာ အြမစ်တွယ်စွဲြမဲလာခဲ့တဲ့ အစွဲအလန်း ထံုးတမ်းဓေလ့ေတွကိုပါ အလွယ်တကူ ေြပာင်းလဲတိုးတက် လာေစခဲ့ပါတယ်။ ဘိုးစဉ်ေဘာင်ဆက် ဒွန်းစဏ္ဍား၊ သုဘရာဇာ၊ စဏ္ဍာလအလုပ်ဆိုတာ ကျက်သေရကင်းမဲ့တဲ့၊ မဂင်္လာမရှိတဲ့၊ ယုတ်ညံ့သေလာက် လူရာမဝင်တဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်း အလုပ်အြဖစ်တင် မကပါဘူး။
မျိုးရိုးအနွယ်အားြဖင့်ပါ ယုတ်နိမ့်ေအာက်တန်းကျတဲ့ လူတန်းစားတစ်ရပ်အြဖစ် အဆင့်အတန်းခွဲြခားြပီး နှိမ့်ချဆက်ဆံခဲ့ြကတာ လူတိုင်းအသိပါ။ သည်ကေန့မှာ ကိုေကျာ်သူဦးေဆာင်လို့ အဲသည်အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းမှုမျိုးဟာ ကုသိုလ်ရတဲ့၊ ေသမျိုးေတွနဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တဲ့ လူမှုေရး ဝန်ေဆာင်မှုတစ်ရပ် ြဖစ်တယ်ဆိုတာ ေြပာင်းလဲလက်ခံလာေအာင် စွမ်းေဆာင်ခဲ့ပါတယ်။ အဲသည်ထက်ပိုတာကေတာ့ ေြပာင်းလဲတိုးတက်လာတဲ့ ြမို့ြပလူေနမှု ပတ်ဝန်းကျင်မှာ အေသြကပ် အေနြကပ်တဲ့ ြမန်မာဆင်းရဲသားေတွအတွက် ေနာက်ဆံုးခရီးမှာ ေြဖာင့်ေြဖာင့်တန်းတန်း အေလာင်းေြမကျနိုင်ေအာင် အခေြကးေငွမယူပဲ ကူညီေဆာင်ရွက်ေပးတယ် ဆိုတာေလာက် မွန်ြမတ်တာ ရှိပါဦးမလားဗျာ။ တမလွန်ကို ယံုြကည်သူတိုင်းအတွက်ေတာ့ သည်ဘဝသည်ခန္ဓာြကီးကို စွန့်ခွာသွားြပီးတဲ့ေနာက်ပိုင်း သည်မှာဘက်ကမ်းက ဟိုမှာဘက်ကမ်းကို အေရာက်ပို့ေဆာင်ေပးတဲ့ နတ်သားတမာန်ေတာ်ြကီးဆိုတာ သူကလွဲလို့ တြခားသူြဖစ်စရာ ရှိဦးမှာလား။ (ြကည့်ပါလား။ လူေတာင် ဆံပင်ရှည် မုတ်ဆိပ်ရှည် အကင်္ျီအြဖူဖားဖားြကီးနဲ့ ဆာဒူးြကီးလိုလို၊ မရမ်းတလင်းဘိုးေတာ်ြကီးလိုလိုနဲ့ ဘယ်ေလာက်ချစ်စရာေကာင်းလဲ)။
တကယ်လို့များ ြမန်မာြပည်မှာ ဂန္ဒီြကီးလို၊ မာသာထရီဆာြကီးလို၊ တို့ေမြကီးလို၊ ကိုေကျာ်သူြကီးလို ကိုယ့်ဘဝတစ်ခုလံုးကို အများြပည်သူအကျိုးအတွက် ကိုယ်ကျိုးစွန့်ြပီး ထိထိေရာက်ေရာက် ကူညီေစာင်မေပးမယ့်သူေတွ ေနာက်ထပ်ေနာက်ထပ် ရှိလာဦးမယ်ဆိုရင် (သူတို့ကလွဲရင် မရှိေတာ့ဘူးလို့ေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး) ဘယ်ေလာက်ပဲ ဆင်းရဲတွင်းနက်ပါေစ။ ငရဲြပည်ဆိုတာေတာင် ေြကာက်စရာမလိုေတာ့ဘူးလို့ ထင်မိပါတယ်။ ဂဏှာ နဲ့ ဇာလီကို စူဇကာပုဏ္ဏားြကီးက ဘယ်လိုပဲ ရိုက်ပုတ်နှိပ်စက်သည်ြဖစ်ပေစ၊ ညဘက်ကျတဲ့အခါ ေတာေစာင့်ေတာင်ေစာင့်နတ်ေတွက သူတို့မိဘများအသွင်နဲ့ ယုယပိုက်ေထွးြကတဲ့အတွက် ချမ်းသာစွာ အိပ်စက်ြကရေလတယ် လို့ ဆိုတယ်။
လူေတွက နတ်သားေလးေတွ နတ်သမီးေလးေတွဆိုတာ မျက်စိထဲမှာ ြမင်ရသေလာက်ထဲမှာ အလှဆံုးအေချာဆံုး ကျက်သေရအရှိဆံုး ဘယ်ေတာ့မှ အိုမင်းမသွားတဲ့သူေတွြဖစ်လိမ့်မယ် လို့ ထင်ထားတာဟာ မမှန်ကန်ပါဘူး။ နတ်တို့ရဲ့ နှလံုးသားကိုရဖို့ဆိုတာ သည်လူ့ဘဝကေန ကွယ်လွန်သွားေတာ့မှ ေနာင်တမလွန်မှာသာ ြဖစ်နိုင်တဲ့အရာဆိုတာဟာလည်း မမှန်ပါဘူး။ နတ်ဘံုနတ်နန်းကိုေရာက်ဖို့ဆိုတာ နတ်စည်းစိမ်ခံစားဖို့အတွက် သက်သက်ဆိုရင်ေတာ့ သိပ်ကို ပျင်းစရာေကာင်းလိမ့်မယ် ထင်ပါရဲ့ေနာ့။
0 comments:
Post a Comment