• “နတ်စည်း​စိမ်ဆယ်သက် တကယ်မမက်ပါတယ်”

    “Dans la terre ou sûr les cieux, les anges n’aiment pas devenir vieux.”
    ြပင်သစ်ဘာသာနဲ့​ဆိုထား​တဲ့​ စင်ဒရဲလား​ သီချင်း​ထဲက စာသား​က​ေလး​ တပိုင်း​​တစပါ။ ​ေြမ​ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ​ပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ ​ေကာင်း​ကင်​ဘံု​​အထပ်ထပ်​မှာပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ နတ်​​ေဒဝ​တာ​​ေတွမှန်ရင် အိုမင်း​ရွတ်တွြကီး​ ြဖစ်လာရတာကို နှစ်သက်ရိုး​ထံုး​စံမရှိပါဘူး​တဲ့​။ ဟုတ်တာ​ေပါ့​။ နတ်မှန်လျှင် ​ေကာင်း​ကင်ဘံုမှာ ထာဝရရှင်သန်ြမဲြဖစ်သလို အိုြခင်း​နာြခင်း​ေတွလည်း​ ဘယ်ရှိပါ့​မလဲ။

    ကိုယ့်​ဗုဒ္ဓဘာသာ အဋ္ဌကထာကျန်း​ဂန်​ေတွ အလိုအရဆိုရင်​ေတာင် နတ်သား​နတ်သမီး​များ​ဟာ ဥပပါဒ်သ​ေန္ဓနဲ့​ ၁၆ နှစ်အရွယ် ဘွား​ကနဲဖွား​ြမင်ြပီး​ နတ်သက်​ေြကွသည့်​တိုင်​ေအာင်​ေတာင် အဲသည်ရုပ်ရည်နဲ့​ပဲ စု​ေတစိတ်ကျရပါသတဲ့​။ တသက်တာလံုး​ စည်း​စိမ်အမျိုး​မျိုး​ခံစား​လို့​ မြငှိုး​ပန်း​များ​သဖွယ် လန်း​ချင်တိုင်း​လန်း​ေနရာက လက်ကတီး​ြကား​မှာ ​ေချွး​က​ေလး​စို့​လာရင်၊​ ပန်ထား​တဲ့​ နတ်ပန်း​က​ေလး​များ​ နွမ်း​လာရင် မြကာမီ စု​ေတရ​ေတာ့​မယ့်​ နိမိတ်ြဖစ်ပါသတဲ့​။

    ခရစ်ယာန်ဘာသာက ​ေကာင်း​ကင်တမာန် နတ်သား​နတ်သမီး​များ​ဟာလည်း​ အ​ေတာင်ပံလှလှက​ေလး​တစ်စံု ​ေခါင်း​ေပါ်မှာ အ​ေရာင်​လက်လက် စက်ဝန်း​က​ေလး​တစ်ဝိုင်း​နဲ့​ လှပနုနယ် ချစ်စဖွယ်​ေတွချည့်​ မဟုတ်လား​။ ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ လူ​ေြခာက်​ေယာက်ရှိလာ​ေလတိုင်း​ တစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ အိန္ဒိယနွယ်ဖွား​ြဖစ်လိမ့်​မယ် လို့​ မယံုချင်စဖွယ် ​ေြပာ​ေလ့​ရှိြကတဲ့​ မာမူြကီး​တို့​ဆီက ကိုယ့်​မျက်စိထဲြမင်ဖူး​တဲ့​ နတ်သား​နတ်သမီး​ြကီး​နှစ်ပါး​က​ေတာ့​ ထူး​ထူး​ြခား​ြခား​ အိုမင်း​ရင့်​ေရာ်​ေနရံုတင်မကဘူး​။ ကိုယ်​ေရာင်ကိုယ်ဝါ အ​ေနနဲ့​ကလည်း​ နွမ်း​ဖတ်သိမ်ငယ်လိုက်တာ မ​ေြပာပါနဲ့​ေတာ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆင်း​ရဲသား​ြပည်သူလူထုကို အ​ေရး​ေပး​ဂရုစိုက် မစတဲ့​ေနရာမ​ေတာ့​ ကမ္ဘာ့​သမိုင်း​မှာ​ေတာင် သူတို့​နဲ့​ ရိုး​စွဲ မနည်း​လိုက်ရှာယူရတယ်။ ကာလီမယ်​ေတာ်ြကီး​လား​။

    ဒါရ်ဂါမယ်​ေတာ်ြကီး​လား​၊​ ခရစ်ရှ်နား​သခင်​ေလး​လား​။ မှတ်မ​ေနနဲ့​။ လူသား​စင်စစ်ြကီး​ေတွပါဗျ။ သို့​ေသာ်လည်း​ နတ်​ေဒဝတာ နှလံုး​သား​ဝိဉာဉ်များ​ ကိန်း​ေအာင်း​ေနသလား​ မှတ်ရ​ေအာင် မွန်ြမတ်လှ​ေသာ သူ​ေတာ်စင်ြကီး​များ​ ြဖစ်ပါတယ်။ သူတို့​အ​ေြကာင်း​ ​ေသ​ေသချာချာသိ​ေလ ြကည်ညိုစရာ​ေကာင်း​ေလပဲခင်ဗျ။ သန်း​ေပါင်း​များ​စွာ​ေသာ အိန္ဒိယနွယ်ဖွား​ေတွအဖို့​ သူတို့​တိုင်း​ြပည်မှာ အဲသည်လူနှစ်​ေယာက်ရှိခဲ့​ဖူး​ြခင်း​အတွက်နဲ့​ အင်မတန် ဂုဏ်ယူဝမ်း​ေြမာက်စရာလည်း​ ​ေကာင်း​လှပါတယ်။ ကျွန်​ေတာ့်​မျက်စိထဲမ​ေတာ့​ နတ်သား​နတ်သမီး​များ​ဆိုတာ အဲလို အိုမင်း​ရွတ်တွတဲ့​ရုပ်ရည်နဲ့​လည်း​ ရှိတတ်​ေပသကိုး​လို့​ ​ေတွး​မိသွား​ေလာက်​ေအာင်ပါပဲ။ အိန္ဒိယတလွှား​က ဆင်း​ရဲသား​က​ေလး​ငယ်​ေတွ စိတ်ထဲမလည်း​ အဲလိုပဲ ရှိြကပါလိမ့်​မယ်။ မဟတ္တမဂန္ဒီ နဲ့​ မာသာထရီဆာ နှစ်​ေယာက်ြဖစ်ပါတယ်ခင်ဗျား​။ သာဓု​ေခါ်ြပီး​ ြကိုဆိုလိုက်ြကပါဦး​။

    ဂန္ဒီြကီး​ကို ြမင်ဖူး​တဲ့​သူတိုင်း​အဖို့​ က​ေလး​ဘဝက အိမ်​ေရှ့​မှာြဖတ်သွား​ရင်​ေတာင် ​ေြကာက်လန့်​ြပီး​ ​ေအာ်ငို​ေလ့​ရှိတဲ့​ လမ်း​ေဘး​က ကုလား​အဘိုး​ြကီး​တစ်​ေယာက်ထက် ဘယ်​ေနရာမှာမှ သာလွန်ထူး​ြခား​မ​ေနပါဘူး​။ သူ့​ေမတ္တာအိုး​ြကီး​ ြဗိတိသျှနန်း​ရင်း​ဝန် ဝင်စတန်ချာချီက​ေတာင် ဟိုကိုယ်တပိုင်း​ကျွတ်နဲ့​ ကုလား​အဖိုး​ြကီး​ (Half naked Fakir) လို့​ ​ေခါ်​ေလ့​ရှိပါသတဲ့​။ ကာတွန်း​ဆွဲရင်လည်း​ သူ့​အမှတ်တံဆိပ်က ဒိုတီအြဖူနံငယ်ပိုင်း​က​ေလး​ရယ်၊​ မျက်မှန်အဝိုင်း​စုတ်စုတ်က​ေလး​ တစ်လက်ရယ်အြပင်ဆို အဖိုး​အို နံပိန်ခါး​ကိုင်း​ကိုင်း​ေလး​ တစ်​ေယာက်လို့​ပဲ သရုပ်​ေဖာ်စရာရှိတယ်။ ဘိလပ်ြပန် ဝတ်လံု​ေတာ်ရမင်း​တစ်ပါး​ရယ်လို့​ ကျမ်း​ကျိန်​ေြပာ​ေတာင် ယံုနိုင်စရာမရှိဘူး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ သူ့​တိုင်း​ြပည်အတွက် သူလုပ်ခဲ့​တာ​ေတွက​ေတာ့​ ​ေြပာမဆံုး​ေပါင် ​ေတာသံုး​ေတာင်ပဲ။ အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့​ လွတ်လပ်​ေရး​ြကိုး​ပန်း​မှုသမိုင်း​မှာ သူမပါလို့​ မြပီး​ဘူး​။ အိန္ဒိယသမိုင်း​ဦး​ ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​အတူစခဲ့​တဲ့​ ဇာတ်နိမ့်​ဇာတ်ြမင့်​ခွဲြခား​မှု​ေတွကို အစဉ်တစိုက် တွန်း​လှန်ခဲ့​လို့​ သူ့​နိုင်ငံသား​ေတွအတွက် လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ ြကိုး​ပန်း​တဲ့​ေနရာမှာလည်း​ သူ့​ေလာက်ဘယ်သူမှ ထိထိ​ေရာက်​ေရာက် ဇွဲနဘဲရှိရှိ မလုပ်ခဲ့​ြကဖူး​ဘူး​။ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာအာဏာဖီဆန်​ေရး​ဆိုတာ ကမ္ဘာမှာ ဂန္ဒီကစခဲ့​တာ​ေပါ့​။ အမျိုး​သား​စီး​ပွား​ေရး​အတွက်ဆိုရင်လည်း​ သူကိုယ်တိုင်ဆား​ချက်ခဲ့​တာ အြကံကုန်လို့​ မဟုတ်ဘူး​။ အ​ေတွး​အခါ် အ​ေနအထိုင် အကျင့်​အြကံ အား​လံုး​ဟာ လူသာမာန်အြဖစ် သတ်မှတ်​ေပး​ဖို့​ ခဲယဉ်း​တဲ့​စံ​ေတွကို ​ေကျာ်လွန်​ေနြပီ။ တကယ်လို့​များ​ ဂန္ဒီြကီး​ရဲ့​ ဩဇာလွှမ်း​မိုး​မှုသာ ဘဂင်္လား​နယ်တဝိုက်​ေလာက်အထိ ရှိခဲ့​မယ်ဆိုရင် အခုြဖစ်​ေနတဲ့​ ရခိုင်ြပည်နယ်က မ​ေအး​ချမ်း​မှု​ေတွဟာ ​ေပါ်လာမှာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။

    သူက ဆင်း​ဆင်း​ရဲရဲနဲ့​ အလကား​ေနရင်း​ လူတန်း​မ​ေစ့​ေသာ ​ေအာက်တန််း​စား​ အိန္ဒိယရင်​ေသွး​က​ေလး​ေတွ ​ေမွး​ြပီး​ လမ်း​မ​ေပါ် အ​ေလန​ေတာ ပစ်ထား​မယ့်​အစား​ သား​ဆက်ြခား​ဖို့​ အြကံ​ေပး​တိုက်တွန်း​ခဲ့​စဉ်တုန်း​က အ​ေနာက်နိုင်ငံ​ေတွမှာ​ေတာင် အဲသည်ဟာ ​ေခတ်မစား​ေသး​ဘူး​။ ဘနာဇီဘူတိုြကီး​ေတာင် သ​ေဘာ​ေပါက် မသွား​ရှာလို့​ ထင်ပါရဲ့​။

    မာသာထရီဆာက​ေတာ့​ အယ်လ်​ေဘး​နီး​ယန်း​ေပါက် ကက်သလစ်သီလရှင်ဆရာြကီး​ပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူလည်း​ အိန္ဒိယနိုင်ငံသား​အြဖစ်ပဲ ခံယူပါတယ်။ သူက​ေတာ့​ ကုသိုလ်ြဖစ်သာသနာြပုအဖွဲ့​အစည်း​ေတွနဲ့​ အဆင်း​ရဲတကာ့​ အဆင်း​ရဲဆံုး​ေသာ ြပည်သူ​ေတွအတွက် နှလံုး​သည်း​ပွတ်မှလာ​ေသာ အခမဲ့​ဝန်​ေဆာင်မှုကို ​ေပး​ပါသတဲ့​။

    ဘယ်သူမှ ​ေစာင့်​ေရှာက်ြပုစုမယ့်​သူမရှိတဲ့​ သက်ြကီး​ရွယ်အို​ေတွ၊​ မိဘမဲ့​က​ေလး​ေတွ၊​ ​ေအအိုင်ဒီအက်စ်​ေရာဂါ၊​ တီဘီ​ေရာဂါ၊​ နူနာ​ေရာဂါ ​ေဝဒနာသည်​ေတွကို ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ ြကတ်ြကတ်မတ်မတ် ြပုစု​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​ခဲ့​လို့​ သူတို့​ခရစ်ယာန်​ေတွက ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ စိတ်​ေကာင်း​အရှိဆံုး​ မိန်း​မနဲ့​ညား​ပါရ​ေစ လို့​ေတာင် ဆုမ​ေတာင်း​ရဲ​ေအာင်ပါပဲတဲ့​။ ​ေတာ်ြကာ သူနဲ့​ဆု​ေတာင်း​ြပည့်​သွား​မစိုး​လို့​။ သူ့​တစ်သက်တာမှာ ရလိုက်တဲ့​ ဂုဏ်ထူး​ေဆာင်ဘွဲ့​ေတွဆိုတာ ထား​စရာ​ေနရာ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ နိုဘယ်ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ဆုြကီး​ေတာင် ပါ​ေသး​။ သူဘုရား​သခင်ထံ​ေမှာက် ​ေရာက်သွား​တဲ့​အချိန်မှာ ကမ္ဘာအနှံ့​အြပား​က နိုင်ငံ​ေပါင်း​ ၁၂၃ နိုင်ငံမှာ ကုသိုလ်ြဖစ်မစ်ရှင်​ေပါင်း​ ၆၁၀ ခု ရှိသွား​ြပီတဲ့​။ သည်က​ေန့​ထိတိုင်​ေအာင်လည်း​ သူစိုက်ပျိုး​သွား​တဲ့​ ကုသိုလ်ပင်​ေတွ ​ေဝ​ေဝဆာဆာြကီး​ သီး​ပွင့်​ေနဆဲပါပဲ။ ကာလကတ္တား​လမ်း​မ​ေပါ်က အိမ်မဲ့​ယာမဲ့​က​ေလး​လူြကီး​ေတွကို အပါတ်စဉ်မှန်မှန် ထမင်း​ေကျွး​ေနရံုတင်မကဘူး​။ တကိုယ်​ေရသန့်​ရှင်း​ေရး​ပါမကျန် ြကင်ြကင်နာနာ ဂရုတစိုက် လုပ်​ေပး​ေနတဲ့​သူ​ေတွကို ​ေတွ့​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။

    သူတို့​ခရစ်ယာန်သာသနာမှာ​ေတာ့​ မာသာထရီဆာကို နတ်သမီး​အဆင့်​ေတာင် မဟုတ်ပါဘူး​။ သူ​ေတာ်စင်စိန့်​အြဖစ်​ေတာင် တ​ေလး​တစား​ကိုး​ကွယ်ြကပါတယ်။ သူ့​ပံုကို မြမင်ဖူး​ေသး​တဲ့​သူ​ေတွ မျက်စိထဲ​ေပါ်လာ​ေအာင် သရုပ်​ေဖာ်ရမှာြဖင့်​ လူြပက်ဦး​စိန်ရိုး​ြကီး​ကို စား​ပွဲခင်း​အြဖူတစ်ထည် ​ေခါင်း​ြမီး​ြခံုထား​ခိုင်း​လိုက်ရင် အဲဒါ သူမှ သူအစစ်ပဲ လို့​ေတာင် ​ေြပာလို့​ရတယ်။

    မြမင်ဖူး​ရင်သာ​ေနမယ်။ သူတို့​နှစ်ဦး​ကို မသိဖူး​ မြကား​ဖူး​တဲ့​သူ​ေတာ့​ ဘယ်ရှိပါ့​မလဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူရဿတီ၊​ စန္ဒီ၊​ ပရမီသွာ၊​ ဂနက်ရှ်၊​ ခရစ်ရှနား​တို့​က ရန်ကနား​၊​ အပ္ပနား​တို့​ကို လက်​ေတွ့​ကယ်မ ​ေစာင့်​ေရှာက်နိုင်တာထက် အဲသည် သက်ြကား​အို နတ်မင်း​ြကီး​နှစ်ပါး​က ​ေစာင့်​ေရှာက်နိုင်တာ အများ​ြကီး​ပိုပါတယ်။ သူတို့​ကို ယံုြကည်သူြဖစ်​ေစ၊​ မယံုြကည်သူြဖစ်​ေစ၊​ ပသကိုး​ကွယ်သူြဖစ်​ေစ၊​ ရှံု့​ချပုတ်ခတ်​ေြပာဆိုသူကိုြဖစ်​ေစ၊​ တူညီတဲ့​အကျိုး​စီး​ပွား​ ြဖစ်ထွန်း​ခံစား​နိုင်ဖို့​ မျှတစွာ ​ေမတ္တာထား​ခဲ့​ြကသူများ​ ြဖစ်ပါတယ်။ အံ့​ဩစရာ ​ေကာင်း​လိုက်ပံုများ​က​ေတာ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ပါတီအြဖစ် ဝင်အ​ေရွး​ခံဖို့​ မဲဆွယ်​ေနတာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။

    ကိုယ်ကိုး​ကွယ်တဲ့​ ဘာသာသာသနာပျံ့​ပွား​ဖို့​သက်သက်အတွက်လည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ ဘယ်သူကမှ ဂရုစိုက်မယ့်​သူမရှိတဲ့​ ဆင်း​ရဲသား​ေကျာမွဲလူတန်း​စား​အတွက်ကလွဲလို့​ ဘာအတွက်မှကို မဟုတ်ဘူး​။ ဂန္ဒီြကီး​ခမျာ ဟိန္နူဘာသာဝင်ြဖစ်​ေသာ်ြငား​ မူစလင်​ေတွအတွက် တိုက်ပွဲဝင် ကာကွယ်လွန်း​အား​ြကီး​လို့​ ြကာရင် ငါတို့​ဘာသာ​ေပျာက်ရချည်ရဲ့​ဆိုြပီး​ သူနဲ့​ဘာသာတူ ဟိန္နူအမျိုး​သား​တစ်​ေယာက်က ​ေသနတ်နဲ့​ ပစ်ခတ်လုပ်ြကံလို့​ ကွယ်လွန်ရရှာတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ သူ့​တစ်သက်တာလံုး​မှာ ဘာသာ​ေရး​ပျံ့​ပွား​ေရး​အတွက် နိုင်ငံ​ေရး​ကို အမှီသဟဲြပုရတဲ့​ (Communalism) ဆိုတာကို စိုက်လိုက်မတ်တတ် ဆန့်​ကျင်ခဲ့​တာပါ။

    မာသာထရီဆာက​ေတာ့​ သူြပုစု​ေစာင့်​ေရှာက်​ေနတဲ့​ ရင်ခွင်မဲ့​ဒုက္ခသည်က​ေလး​ေတွကို သူတို့​ဘာသာ သူတို့​ဘုရား​သခင်အ​ေြကာင်း​ တ​ေစ့​တ​ေစာင်း​ မျှ​ေလာက်​ေတာင် ဆွယ်တရား​ မ​ေဟာပါဘူး​။ သူ့​နှလံုး​သား​ကို ထွင်း​ေဖာက်ြမင်ြကတဲ့​အခါ အဲသည်အထဲမှာရှိ​ေနတဲ့​ သူ့​ဘုရား​သခင်ရဲ့​ဂရုဏာ​ေတာ်ကိုလည်း​ ြမင်သိခံစား​ရမှာ မလွဲဘူး​ လို့​ ယံုြကည်တယ် ထင်ပါရဲ့​။ သည်လူအိုြကီး​နှစ်​ေယာက်ကို ြမင်မိတဲ့​အခါ “နတ်​ေဒဝတာဆိုတာ ရုပ်သွင်​ေချာ​ေမာ နုပျိုစြမဲ” ဆိုတဲ့​ အယူကို စွန့်​လွှတ်ရ​ေတာ့​မလိုပဲ။

    သူတို့​ြပုခဲ့​တဲ့​ အြပုအမူ​ေတွဟာ လူသာမာန်တို့​ တစ်သန််း​မှာတစ်​ေယာက် ြပုနိုင်ခဲတဲ့​ အလွန်အမင်း​ စွန့်​လွှတ်ြခင်း​ြကီး​များ​လို့​ ထင်ြကမှာ မလွဲဘူး​ေနာ်။ ​ေသချာြပန်စဉ်း​စား​လိုက်​ေတာ့​ အဲသည်​ေလာက် ခက်ခက်ခဲခဲ မဟုတ်ပါဘူး​ဗျ။ ချိန်ခွင်လျှာက​ေလး​ကို သတိနဲ့​ ထိန်း​ညှိ​ေပး​ထား​ရံုသက်သက်ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​မှာ အတ္တ နဲ့​ ပရ ဆိုတဲ့​ အကျိုး​စီး​ပွား​လား​ရာ ဦး​တည်ချက်က​ေလး​နှစ်ခုပဲရှိတယ်။ (မိမိ သူတပါး​ အကျိုး​ယုတ်​ေစတတ်​ေသာ ရည်ရွယ်ချက်​ေတွ​ေတာ့​ ထည့်​မ​ေြပာ​ေတာ့​ပါဘူး​)။

    အများ​အကျိုး​နဲ့​ ယှဉ်လာခဲ့​ရင် ကိုယ့်​ အတ္တဆန္ဒကို အ​ေလျှာ့​ေပး​တတ်တဲ့​ အ​ေလ့​အကျင့်​က​ေလး​တစ်ခု အထံုပါသွား​ရင် အဲသည်အလုပ်​ေတွက မပင်မပန်း​ ​ေနသား​တကျ လုပ်​ေဆာင်နိုင်စရာ ြဖစ်လာပါလိမ့်​မယ်။ သူတို့​လို စိတ်​ေကာင်း​နှလံုး​ေကာင်း​ ရှိတဲ့​သူ​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိြက​ေပမယ့်​ သူတို့​ေလာက် လူ့​ေဘာင်​ေလာကကို လိုက်ပါ​ေြပာင်း​လဲသွား​ေအာင် စွမ်း​ေဆာင်နိုင်တဲ့​သူဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ရှား​ပါး​သွား​ပါလိမ့်​မယ်။ အဲသည်အရည်အချင်း​ကို​ေတာ့​ ကို​ေနဇင်လတ်ရဲ့​ “ကမ္ဘာ့​အခင်း​အကျင်း​အသစ်” ထဲက စီမံခန့်​ခွဲမှု အတတ်ပညာမှာ ပါဝါလို့​ေခါ်ပါသတဲ့​။

    ပါဝါကို အဆင့်​ေတွထပ်ခွဲလိုက်ရင် ရို​ေသ၊​ ​ေလး​စား​၊​ ချစ်ခင်၊​ ကိုး​ကွယ် လို့​ သူတို့​က​ေတာ့​ ခွဲြပြကပါတယ်။ အသက်အရွယ် ရာထူး​ဂုဏ်သိန်အရ ြကီး​ြမင့်​တဲ့​သူဆိုရင် လူချင်း​မသိခင်မှာကတည်း​က မရိုမ​ေသမလုပ်ဝံြကဘူး​ဆိုတာ များ​ေသာအား​ြဖင့်​ေတာ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုအရပါ လို့​ဆိုတယ်။ တ​ေြဖး​ေြဖး​ သူ့​အ​ေြကာင်း​သိလာ​ေတာ့​မှ အရည်အချင်း​ပိုင်း​မှာ ​ေကာင်း​တာ​ေတာ်တာကို ကိုယ်တိုင်သိလာြပီဆို​ေတာ့​ ​ေလး​စား​လာပါသတဲ့​။
    အထက်အရာရှိချင်း​အတူတူ ဘယ်သူက​ေတာ့​ြဖင့်​ ​ေလး​စား​ထိုက်တယ်။ ဘယ်သူက​ေတာ့​ြဖင့်​ မ​ေလး​စား​ထိုက်ဘူး​၊​ အရိုအ​ေသတန်တယ်။ စသည်ြဖင့်​ အကဲြဖတ်ခံရတာဟာ သူ့​ရဲ့​ လုပ်ရည်ကိုင်ရည် နဲ့​ ကိုယ်ကျင့်​တရား​အ​ေပါ်မှာ မူတည်တာ​ေပါ့​။

    ချစ်ခင်တဲ့​အဆင့်​က​ေတာ့​ သူ့​ဘာသူ ဘယ်​ေလာက်ြကီး​ပဲ​ေတာ်​ေတာ် ကိုယ်အပါအဝင် လူတဘက်သား​ေကာင်း​ကျိုး​အတွက် တစံုတရာ လုပ်ကိုင်​ေပး​နိုင်မှ ချစ်ခင်လာပါလိမ့်​မယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ြပည်သူချစ်​ေသာ အနုပညာသည်များ​ ​ေခါင်း​ေဆာင်များ​ဟာ သူတို့​အကျိုး​စီး​ပွား​ထက် ြပည်သူလူထု အကျိုး​စီး​ပွား​ကို ​ေဖာ်​ေဆာင်​ေပး​လိမ့်​မယ် လို့​ ယံုြကည်လို့​သာ လူထု​ေမတ္တာကို သူတို့​ရြကတာ ြဖစ်ပါတယ်။ တစ်ဦး​ေမတ္တာ တစ်ဦး​မှာဆို​ေတာ့​ သူတို့​ကိုယ်တိုင်က အများ​အ​ေပါ် ​ေမတ္တာမထား​ပဲ အများ​ေမတ္တာကို ဘယ်လိုလုပ်ရနိုင်ပါ့​မလဲ။

    ပါဝါရဲ့​ အြမင့်​ဆံုး​အဆင့်​က​ေတာ့​ ကိုး​ကွယ်တဲ့​အဆင့်​လို့​ ဆိုပါတယ်။(အမှန်​ေတာ့​ ြကည်ညိုလို့​ ​ေြပာရင် ပိုမှန်မလား​ မသိဘူး​)။ အဲသည်အဆင့်​ေရာက်သွား​ရင် သူဘာ​ေြပာ​ေြပာ ဘာလုပ်လုပ် သူ့​အတွက်ဆို အသက်​ေပး​ရ​ေပး​ရဆိုတဲ့​ မျက်စိမှိတ်ြပီး​ ယံုြကည်သူ​ေတွ တပံုတပင်ြကီး​ ရှိလာပါ​ေလ​ေရာ။ ခရစ်ယာန်သာသနာပိုင် ပုပ်ရဟန်း​မင်း​ြကီး​က​ေတာင် မာသာထရီဆာကို တ​ေလး​တစား​ သူ​ေတာ်စင်အြဖစ် သတ်မှတ်​ေပး​တယ်ဆိုတာ သူ့​ကို ကိုး​ကွယ်ရာတစ်ပါး​အြဖစ် လက်ခံလိုက်တဲ့​သ​ေဘာ​ေပါ့​။ ဒီ​ေလာက်ဆိုရင် ရှိခဲ့​၊​ ရှိဆဲ​ေသာ ြမန်မာအမျိုး​သား​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွထဲမှာ ဘယ်သူ​ေတွက​ေတာ့​ြဖင့်​ အမှန်တကယ် ပါဝါြကီး​တယ်ဆိုတာ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေလာက်ြပီထင်ပါတယ်။

    ​ေဟာ၊​ ထံုး​စံအတိုင်း​ ဟိုဘူတာပဲ လာဆိုက်ြပန်ြပီ။ ပိုက်ဆံယူြပီး​ ​ေြမှာက်ပင့်​ေရး​သား​ေန​ေပသကိုး​လို့​ အထင်မခံနိုင်တာမို့​ သည်တစ်ခါ​ေတာ့​ ​ေစာနတုန်း​က စာဖတ်သူတိုင်း​ မျက်စိထဲ ြမင်​ေယာင်လာခဲ့​တဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ေခါင်း​ေဆာင်တစ်​ေယာက်အစား​ ြမန်မာ့​လူမှုနယ်ပယ်ထဲက ပါဝါရိန်း​ဂျား​ မိုး​နတ်သား​ြကီး​ တစ်​ေယာက်ကို ထပ်မိတ်ဆက်​ေပး​လိုက်ပါဦး​မယ်။ တစ်ခါလာ မဲြပာပုဆိုး​၊​ သည်တစ်​ေယာက်တည်း​ လှည့်​ပွဲထုတ်​ေနတာထက်စာရင် သူတို့​ဆီ သည်လိုလူမျိုး​ေတွ အလဲလဲ အဖယ်ဖယ် ထုတ်ြပလို့​ရ​ေအာင် ​ေပါရှာ​ေလရဲ့​လို့​ အား​တက်ရတာ​ေပါ့​။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ ြမန်မာြပည်မှာလည်း​ ဂန္ဒီြကီး​နည်း​တူ၊​ မာသာထရီဆာြကီး​နည်း​တူ နတ်ဝိဉာဉ်နှလံုး​သား​နဲ့​ ဆင်း​ရဲသား​အကျိုး​ သည်ပိုး​ေနတဲ့​သူတစ်​ေယာက်ကို ဥပမာြပရရင် ကို​ေကျာ်သူြကီး​ကို ြပရမှာ မဟုတ်ဘူး​လား​။

    လက်ရှိအချိန်မှာ သူလုပ်​ေနတဲ့​ နာ​ေရး​ကူညီမှုအသင်း​၊​ သုခကုသိုလ်ြဖစ်​ေဆး​ခန်း​၊​ သုခရိပ်ြမံု ရင်​ေသွး​ေစာင့်​ေရှာက်​ေရး​ေဂဟာ အပါအဝင် ပညာ​ေရး​ လူမှု​ေရး​ ကုသိုလ်ြဖစ် ဝန်​ေဆာင်မှု​ေပး​တဲ့​လုပ်ငန်း​ေတွဟာ အကုန်လံုး​လိုက်သိဖို့​ေတာင် မလွယ်ပါဘူး​။ သူက​ေတာ့​ အရင်အနုပညာရှင်ဘဝမှာကတည်း​က လူ​ေတွက ချစ်ခင်​ေလး​စား​ ရို​ေသလာခဲ့​တဲ့​ ပါဝါ​ေတွကို အများ​အကျိုး​ေဆာင်ရွက်တဲ့​ေနရာအထိ အကျိုး​ရှိရှိ လွှဲ​ေြပာင်း​ယူသွား​နိုင်တဲ့​အတွက် သူ့​အတွက်​ေရာ ြပည်သူတစ်ရပ်လံုး​အတွက်ပါ ဆပွား​တိုး​တက် အကျိုး​များ​လာလိုက်တာ ြမန်မာလူမှု အသိုက်အြမံုတစ်ခုလံုး​မှာ နှစ်ပရိ​ေစ္ဆဒ ြကာြမင့်​စွာ ခိုင်ခိုင်မာမာ အြမစ်တွယ်စွဲြမဲလာခဲ့​တဲ့​ အစွဲအလန်း​ ထံုး​တမ်း​ဓ​ေလ့​ေတွကိုပါ အလွယ်တကူ ​ေြပာင်း​လဲတိုး​တက် လာ​ေစခဲ့​ပါတယ်။ ဘိုး​စဉ်​ေဘာင်ဆက် ဒွန်း​စဏ္ဍား​၊​ သုဘရာဇာ၊​ စဏ္ဍာလအလုပ်ဆိုတာ ကျက်သ​ေရကင်း​မဲ့​တဲ့​၊​ မဂင်္လာမရှိတဲ့​၊​ ယုတ်ညံ့​သ​ေလာက် လူရာမဝင်တဲ့​ အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​ အလုပ်အြဖစ်တင် မကပါဘူး​။

    မျိုး​ရိုး​အနွယ်အား​ြဖင့်​ပါ ယုတ်နိမ့်​ေအာက်တန်း​ကျတဲ့​ လူတန်း​စား​တစ်ရပ်အြဖစ် အဆင့်​အတန်း​ခွဲြခား​ြပီး​ နှိမ့်​ချဆက်ဆံခဲ့​ြကတာ လူတိုင်း​အသိပါ။ သည်က​ေန့​မှာ ကို​ေကျာ်သူဦး​ေဆာင်လို့​ အဲသည်အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​မှုမျိုး​ဟာ ကုသိုလ်ရတဲ့​၊​ ​ေသမျိုး​ေတွနဲ့​ ဖွဲ့​စည်း​ထား​တဲ့​ လူ့​အဖွဲ့​အစည်း​မှာ မရှိမြဖစ် လိုအပ်တဲ့​ လူမှု​ေရး​ ဝန်​ေဆာင်မှုတစ်ရပ် ြဖစ်တယ်ဆိုတာ ​ေြပာင်း​လဲလက်ခံလာ​ေအာင် စွမ်း​ေဆာင်ခဲ့​ပါတယ်။ အဲသည်ထက်ပိုတာက​ေတာ့​ ​ေြပာင်း​လဲတိုး​တက်လာတဲ့​ ြမို့​ြပလူ​ေနမှု ပတ်ဝန်း​ကျင်မှာ အ​ေသြကပ် အ​ေနြကပ်တဲ့​ ြမန်မာဆင်း​ရဲသား​ေတွအတွက် ​ေနာက်ဆံုး​ခရီး​မှာ ​ေြဖာင့်​ေြဖာင့်​တန်း​တန်း​ အ​ေလာင်း​ေြမကျနိုင်​ေအာင် အခ​ေြကး​ေငွမယူပဲ ကူညီ​ေဆာင်ရွက်​ေပး​တယ် ဆိုတာ​ေလာက် မွန်ြမတ်တာ ရှိပါဦး​မလား​ဗျာ။ တမလွန်ကို ယံုြကည်သူတိုင်း​အတွက်​ေတာ့​ သည်ဘဝသည်ခန္ဓာြကီး​ကို စွန့်​ခွာသွား​ြပီး​တဲ့​ေနာက်ပိုင်း​ သည်မှာဘက်ကမ်း​က ဟိုမှာဘက်ကမ်း​ကို အ​ေရာက်ပို့​ေဆာင်​ေပး​တဲ့​ နတ်သား​တမာန်​ေတာ်ြကီး​ဆိုတာ သူကလွဲလို့​ တြခား​သူြဖစ်စရာ ရှိဦး​မှာလား​။ (ြကည့်​ပါလား​။ လူ​ေတာင် ဆံပင်ရှည် မုတ်ဆိပ်ရှည် အကင်္ျီအြဖူဖား​ဖား​ြကီး​နဲ့​ ဆာဒူး​ြကီး​လိုလို၊​ မရမ်း​တလင်း​ဘိုး​ေတာ်ြကီး​လိုလိုနဲ့​ ဘယ်​ေလာက်ချစ်စရာ​ေကာင်း​လဲ)။

    တကယ်လို့​များ​ ြမန်မာြပည်မှာ ဂန္ဒီြကီး​လို၊​ မာသာထရီဆာြကီး​လို၊​ တို့​ေမြကီး​လို၊​ ကို​ေကျာ်သူြကီး​လို ကိုယ့်​ဘဝတစ်ခုလံုး​ကို အများ​ြပည်သူအကျိုး​အတွက် ကိုယ်ကျိုး​စွန့်​ြပီး​ ထိထိ​ေရာက်​ေရာက် ကူညီ​ေစာင်မ​ေပး​မယ့်​သူ​ေတွ ​ေနာက်ထပ်​ေနာက်ထပ် ရှိလာဦး​မယ်ဆိုရင် (သူတို့​ကလွဲရင် မရှိ​ေတာ့​ဘူး​လို့​ေတာ့​ မဆိုလိုပါဘူး​) ဘယ်​ေလာက်ပဲ ဆင်း​ရဲတွင်း​နက်ပါ​ေစ။ ငရဲြပည်ဆိုတာ​ေတာင် ​ေြကာက်စရာမလို​ေတာ့​ဘူး​လို့​ ထင်မိပါတယ်။ ဂဏှာ နဲ့​ ဇာလီကို စူဇကာပုဏ္ဏား​ြကီး​က ဘယ်လိုပဲ ရိုက်ပုတ်နှိပ်စက်သည်ြဖစ်ပ​ေစ၊​ ညဘက်ကျတဲ့​အခါ ​ေတာ​ေစာင့်​ေတာင်​ေစာင့်​နတ်​ေတွက သူတို့​မိဘများ​အသွင်နဲ့​ ယုယပိုက်​ေထွး​ြကတဲ့​အတွက် ချမ်း​သာစွာ အိပ်စက်ြကရ​ေလတယ် လို့​ ဆိုတယ်။

    လူ​ေတွက နတ်သား​ေလး​ေတွ နတ်သမီး​ေလး​ေတွဆိုတာ မျက်စိထဲမှာ ြမင်ရသ​ေလာက်ထဲမှာ အလှဆံုး​အ​ေချာဆံုး​ ကျက်သ​ေရအရှိဆံုး​ ဘယ်​ေတာ့​မှ အိုမင်း​မသွား​တဲ့​သူ​ေတွြဖစ်လိမ့်​မယ် လို့​ ထင်ထား​တာဟာ မမှန်ကန်ပါဘူး​။ နတ်တို့​ရဲ့​ နှလံုး​သား​ကိုရဖို့​ဆိုတာ သည်လူ့​ဘဝက​ေန ကွယ်လွန်သွား​ေတာ့​မှ ​ေနာင်တမလွန်မှာသာ ြဖစ်နိုင်တဲ့​အရာဆိုတာဟာလည်း​ မမှန်ပါဘူး​။ နတ်ဘံုနတ်နန်း​ကို​ေရာက်ဖို့​ဆိုတာ နတ်စည်း​စိမ်ခံစား​ဖို့​အတွက် သက်သက်ဆိုရင်​ေတာ့​ သိပ်ကို ပျင်း​စရာ​ေကာင်း​လိမ့်​မယ် ထင်ပါရဲ့​ေနာ့​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.