• “အာကာယံထဲ”

    “အာကာယံထဲ စံြမဲြမန်း​လို့​ နန်း​ဖလ်​ေဆာင် လှိုင်း​ေရွှတိမ်​ေတာင်။ ြမအ​ေရာင်လို တစ်​ေတာင်လံုး​ ြပိုမည့်​ဟန်လို မိုး​ဆင်လာဖံုး​။”

    တဲ့​။

    ပတ်ပျိုး​သီချင်း​ြကီး​ေတွထဲမှာ ​ေတာ်​ေတာ်ြကီး​ကို နှစ်ြခိုက်မိတဲ့​ မိုး​ဖွဲ့​သီချင်း​က​ေလး​ပါ။ ​ေကာင်း​ကင်အာကာ အဇဋ္ဌာဆိုတာ လူ​ေတွနဲ့​ သက်ဆိုင်တယ်လို့​ ထင်မထား​တဲ့​ေခတ်ကတည်း​က စိတ်ကူး​ယဉ်ဇာတ်​ေကာင်များ​ဟာ မိုး​ေပါ်မှာပျံသန်း​သွား​လာနိုင်တဲ့​ စက်ြကိုး​ယာဉ်ပျံ​ေတွကို ​ေစလိုရာ​ေစ နှင်ခဲ့​ြက​ေသး​တယ်။

    “စာမရီသို့​ ထူး​မြခား​ နတ်ြမင်း​ပျံမို့​ ြမူး​ြကွား​ြကွား​။”

    ဆိုတဲ့​ အဿထိုရ်ြမင်း​ပျံြကီး​ေတွ ရှိသလို

    “နီ​ေတွး​ေတွး​ ​ေရာင်​ေဖွး​ေဖွး​၊​ ဘက်မဲ့​သာ ြပိုင်နှိုင်း​ေဝး​။”

    ဆိုတဲ့​ ဆင်ြဖူရတနာများ​ဟာလည်း​ အလိုရှိရင် ​ေကာင်း​ကင်မှာ ပျံနိုင်သတဲ့​။ ဒီလိုဆို​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွဟာလည်း​ ဂရိဒဏ္ဍာရီထဲကလိုပဲ ​ေကာင်း​ကင်အိပ်မက်​ေတွ ရှိခဲ့​ြကသား​ပဲ။ ဒီ့​ထက်ပိုြပီး​ နီး​နီး​စပ်စပ် စိတ်ကူး​ယဉ်လာ​ေတာ့​ နံမယ်လှလှက​ေလး​ပါ ​ေပး​ထား​နှင့်​ြကတယ်။ ပန်း​ြမိုင်လယ် ယိုး​ဒယား​ထဲမှာ​ေတာ့​

    “ညာနန်း​နတ်ကယ်သွင် ​ေလယာဉ်ပျံ တိမ်ယံ​ေတာင်စွယ် မိုး​လယ်​ေဝယံဖျား​။”

    တဲ့​။ ဘိုး​ေတာ်ဘုရား​ ​ေလး​ဘက်တွား​ကတည်း​က ကင်ပွန်း​တပ်ထား​တဲ့​

    “​ေလယာဉ်ပျံ”

    ဆိုတဲ့​ ​ေဝါဟာရက​ေလး​ဟာ ကိုလိုနီ​ေခတ်ကို​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူတို့​ဆီက aeroplane ဆိုတဲ့​ဟာြကီး​ကို ဘာသာြပန်ယူဖို့​ ဂွပ်ကနဲ ကွက်တိကျသွား​ေရာ။ ကိုယ်​ေတွငယ်ငယ်က​ေတာ့​ အဲဒီ​ေလယာဉ်ပျံဆိုတဲ့​ဟာြကီး​ကို မိုး​ေပါ်မှာ ြမင်လိုက်ရရင်​ေတာင် လက်ညှိုး​တထိုး​ထိုး​နဲ့​ ဟစ်ကာ​ေအာ်ကာ ​ေငး​ြကည့်​ခဲ့​ရဖူး​တယ်။

     ​ေလယာဉ်မှူး​ေတွ၊​ ​ေလယာဉ်​ေမာင်​ေတွ၊​ ​ေလယာဉ်မယ်​ေတွဆိုတာ မိုး​ေပါ်မှာ အလုပ်လုပ်ြကရတာမို့​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို အဆင့်​ြမင့်​တဲ့​ အလုပ်လို့​ အား​ကျခဲ့​ရ​ေသး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သတင်း​စာထဲမှာ ​ေလယာဉ်ပျံပျက်ကျတဲ့​ သတင်း​ေတွ ဖတ်ရတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူတို့​အလုပ်ြကီး​က တယ်လည်း​ ​ေြကာက်စရာ​ေကာင်း​ပါလား​ လို့​ သတိထား​မိလာတယ်။ ဒီလိုနဲ့​ အလုပ်ဝင်ကာနီး​ လား​ရှိုး​ကိုသွား​လည်တဲ့​အခါ ​ေလယာဉ်ပျံဆိုတာြကီး​ကို ပထမဆံုး​အြကိမ် စီး​ဖူး​သွား​တယ်။

    အဲဒီ​ေလယာဉ်ပျံြကီး​ကို ြမန်မာ့​ေလ​ေြကာင်း​ အမှုထမ်း​ေတွနဲ့​ မျက်မှန်း​တန်း​လာတဲ့​အထိ အ​ေခါက်​ေခါက်အခါခါ စီး​ြဖစ်တာက​ေတာ့​ အမ်း​ေရွှြမို့​ေတာ်က​ေလး​ကို ​ေရာက်တဲ့​အခါကျမှပါ။ အသက်ကို ဖက်နဲ့​မကလို့​ ြကွတ်ြကွတ်အိပ်နဲ့​ပဲ ထုပ်ရထုပ်ရ၊​ အိမ်ြပန်ချင်တဲ့​စိတ်က​ေလး​ တား​မရဘူး​ဆို ဒါပဲစီး​စရာရှိတယ်​ေလ။ လတ်တ​ေလာ အဂင်္လိပ်သြကင်္န်စာအရ ​ေလယာဉ်ပျံ​ေတွ တာစား​ေနတာမို့​ ကိုယ်လည်း​ပဲ အဆင့်​ြမင့်​သွား​ေအာင် မိုး​ေပါ်မှာ ​ေလယာဉ်ပျံစီး​လံုး​ငှား​ြပီး​ ​ေရး​ထည့်​လိုက်စမ်း​မယ်။ ထိုင်ခံုခါး​ပတ်ပတ်ြပီး​သာ ဖတ်ြက​ေပ​ေတာ့​ဗျာ။

    သဘာဝတရား​အရ လူဆိုတာ ကုန်း​သတ္တဝါမို့​ ရွာလွန်ရွက်တိုက်ြပီး​ ​ေရ​ေြကာင်း​ခရီး​၊​ ​ေဝဟင်ခရီး​ဆန့်​ရတဲ့​အခါ အနည်း​နဲ့​အများ​ ​ေဘး​အန္တရာယ် ြကံုရတတ်တာ မဆန်း​ပါဘူး​။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ ဒီတစ်​ေခါက်​ေတာ့​ မြဖစ်​ေလာက်​ေသး​ပါဘူး​ ဆိုတဲ့​စိတ်နဲ့​သာ ​ေသြခင်း​တရား​ကို ​ေမ့​ချင်​ေယာင်​ေဆာင်ြပီး​ ခရီး​ပန်း​တိုင် တူရူစိတ်ထား​ြပီး​ သွား​ြကလာြကရတာ။ ြဖစ်မယ်မှန်း​သိရင် ဘယ်သူကလိုက်မှာတုန်း​။ အဲဒါကို အဂင်္လိပ်လို​ေတာ့​ risk ယူတယ် လို့​ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိတယ်။ မလွှဲမ​ေရှာင်သာလို့​ မယူမြဖစ်ယူရတဲ့​ အဲဒီ risk ဆိုတာြကီး​ကို နည်း​နိုင်သမျှ နည်း​ေအာင်​ေတာ့​ လုပ်ထား​ရတာ​ေပါ့​။

    ဒီအခါမှာ​ေတာ့​ ကိုယ်တို့​ေဆး​ပညာနယ်ပယ်ထဲက ​ေမ့​ေဆး​ေပး​တာနဲ့​ သိပ်တူတာပဲ။ ခွဲစိတ်ကုသတဲ့​အခါ ​ေမ့​ေဆး​မပါပဲ ဘာမှလုပ်လို့​မရဘူး​။ ​ေမ့​ေဆး​ေပး​တဲ့​အခါမှာလည်း​ အန္တရာယ်ကင်း​တာ ဘယ်ဟာမှ မရှိဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ခွဲစိတ်ကုသမှုအတွက် ​ေမ့​ေဆး​ထံု​ေဆး​ရဲ့​ အန္တရာယ်ဆိုတာ ဘယ်သူမဆို ယူြကရတာပဲ။ သူလည်း​ပဲ အဲဒီ risk ​ေတွကို နည်း​နိုင်သမျှနည်း​ေအာင် ြပင်ဆင်ြပီး​မှ ​ေမ့​ေဆး​ေပး​ရတာ​ေပါ့​။ ​ေမ့​ေဆး​ေပး​တယ်ဆိုတာ ​ေရာဂါကို ခွဲစိတ်ကုသ​ေနတုန်း​ နာကျင်မှု​ေတွြဖစ်မလာ​ေအာင်၊​ ခန္ဓာကိုယ်ရဲ့​ ဇီဝကမ္မြဖစ်စဉ်​ေတွ က​ေမာက်ကမြဖစ်မသွား​ေအာင် အတတ်နိုင်ဆံုး​ ထိန်း​ညှိ​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​တာကို ​ေခါ်ပါတယ်။

    မခွဲခင်မှာ လူနာရဲ့​ ပံုမှန် နဲ့​ ပံုမှန်မဟုတ်​ေသာ ​ေရာဂါအ​ေြခအ​ေန​ေတွကို စမ်း​သပ်စစ်​ေဆး​ေမး​ြမန်း​ရသလိုပဲ ​ေလယာဉ်ပျံ​ေမာင်း​တယ်ဆိုတာ သွား​ကာနီး​မှ တက်ထိုင် စက်နှိုး​ြပီး​ ထွက်လို့​ရတဲ့​ အရာမျိုး​ မဟုတ်ဘူး​။ အား​လံုး​စစ်​ေဆး​ ြပည့်​စံုြပီး​လို့​ စထွက်တဲ့​အခါ သူ့​အတွက် စြပီး​ ရင်ဆိုင်ရမှာက ဒီဆင်​ေြပာင်ငါး​စီး​ အတ္တ​ေဘာြကီး​ကို ​ေကာင်း​ကင်ယံမှာ ​ေလဟုန်စီး​နိုင်ဖို့​အတွက် အရှိန်အဟုန်နဲ့​ ဆွဲတင်ယူရတာကို သူတို့​ဘာသာနဲ့​ Take off လို့​ေခါ်တယ်။ လူနာကို ​ေမ့​ေဆး​ေပး​တဲ့​အခါမှာလည်း​ သတိတရား​ (Concious level) က​ေလး​ကို ကိုယ်လိုချင်တဲ့​ေနရာအ​ေရာက် ​ေနာက်​ေကာက်ချလိုက်ြပီး​ လူတစ်ကိုယ်လံုး​ ကိုယ်ဆွဲရာပါလာ​ေစဖို့​လုပ်တာကိုလည်း​ အဲဒီစကား​လံုး​ပဲ သံုး​တယ်။

    နှစ်​ေနရာစလံုး​ အင်မတန် အန္တရာယ်ြကီး​တယ်ဆိုတာ ပိုင်း​ေလာ့​ြကီး​ေတွ​ေရာ၊​ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်ြကီး​ေတွပါ ​ေကာင်း​ေကာင်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်ြကတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ ဘယ်သူကမှ ​ေပါ့​တီး​ေပါ့​ဆ မလုပ်ဘူး​။ ဒီအဆင့်​ြပီး​ရင် စက်ကိရိယာ​ေတွက ဝင်ြပီး​တာဝန်ယူ​ေပး​လို့​ရနိုင်​ေအာင် လိုအပ်သမျှအား​လံုး​ကို အချိန်တိုတိုအတွင်း​ ဇယ်ဆက်သလို စီစဉ်​ေပး​ရတယ်။ များ​ေသာအား​ြဖင့်​ ဒီအဆင့်​မြပီး​မချင်း​ ဘယ်သူမှ အသက်ဝဝမရှူနိုင်ဘူး​။ အခန့်​မသင့်​တဲ့​ မ​ေတာ်တဆမှုဆိုတာ အဲဒီအခိုက်အတန့်​မှာ အများ​ဆံုး​ြဖစ်​ေလ့​ရှိတာကိုး​။

    ဒီအဆင့်​လွန်သွား​ရင်​ေတာ့​ သက်ြပင်း​က​ေလး​ချြပီး​ ခဏတြဖုတ် အ​ေမာအပန်း​ေြဖလို့​ရတယ်။ မျက်​ေြခမြပတ်သာ ​ေစာင့်​ြကည့်​ေန။ “လူနာ​ေမ့​သွား​ြပီပဲ။ ခွဲလို့​ြပီး​ေတာ့​ ​ေြပာ​ေလ။ ြပန်နှိုး​ေပး​မယ်။” ဆိုြပီး​ ဂိမ်း​ထိုင်​ေဆာ့​ေနလို့​ေတာ့​ ဘယ်ရမလဲ။ (ပရိတ်ထိုင်ရွတ်တဲ့​သူ​ေတာ့​ ရွတ်ြကသား​) ဒီအချိန်မှာ လူနာက သူ့​အသက်ကို ကိုယ့်​လက်ထဲ အပ်သွား​ြပီ​ေလ။ သူဘာမှ မ​ေြပာနိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ အဲဒီအခါကျ ကိုယ်​ေပါ့​ရင်​ေပါ့​သလို လူနာခံရတာပဲ။

    လူနာ​ေအး​မှာစိုး​လို့​ ​ေရ​ေနွး​အိပ်ပူပူ​ေတွ ကပ်ထား​ေပး​တာ အပူ​ေလာင်ကုန်တယ်ဆိုတာမျိုး​က အဲဒီအချိန်မှာ ြဖစ်တတ်တာ​ေပါ့​။ မိုး​ေပါ်​ေရာက်​ေနြပီပဲဆို ​ေအာ်တိုပိုင်း​ေလာ့​ေလး​နဲ့​လွှတ်ထား​ြပီး​ ​ေလယာဉ်မယ်​ေလး​ေတွနဲ့​ ပလီ​ေနရင်လည်း​ အလား​တူ ြပဿနာ​ေတွ ​ေပါ်နိုင်တာပဲ။ တကယ်​ေတာ့​ ဖတ်ကနဲဖတ်ကနဲလုပ်ရတဲ့​ ​ေြခ​ေတွလက်​ေတွကသာ ခဏအနား​ရသွား​တာ မျက်စိက​ေတာ့​ ​ေဒါက်​ေထာက်ြကည့်​ေနရ​ေသး​တာပဲ။ ဒီအဆင့်​က​ေတာ့​ Maintenance လို့​ေခါ်တယ်။ Flying လို့​လည်း​ နှစ်ခုစလံုး​မှာ သံုး​တယ်။ လိုချင်တဲ့​ေနရာကို​ေရာက်​ေအာင် တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ြငိမ့်​ြငိမ့်​ေြငာင်း​ေြငာင်း​ သွား​ရတယ်။ တက်လိုက်ြကလိုက် ​ေြဗာင်း​ဆန်​ေနလို့​ မရဘူး​။

    ခွဲတဲ့​စိတ်တဲ့​အမှုြပီး​သွား​ြပီ။ ​ေလယာဉ်ပျံြကီး​လည်း​ လိုရာခရီး​ကို​ေရာက်သွား​ြပီဆိုရင်

    “​ေရာက်ြပီ။ ဆင်း​ေတာ့​။”

    လုပ်လို့​မရဘူး​။ ​ေြမြပင်​ေပါ်ြပန်ဆင်း​ေပး​ရသလို ​ေမ့​ေနတဲ့​လူနာကို ြပန်နှိုး​ေပး​ရ​ေသး​တယ်။

    “Landing”

    လို့​ နှစ်ခုစလံုး​မှာ သံုး​တယ်။ သစ်ပင်​ေပါ်က ခုန်ချတဲ့​ေြကာင်​ေတာင် ​ေြကာင်ကျကျဖို့​ အသား​ေသဖို့​လိုတယ်ဆိုရင် ဟိုး​မိုး​ေပါ် ​ေပတစ်​ေသာင်း​ေကျာ်အထက်က ​ေလယာဉ်ပျံြကီး​ ဘံုြကိုး​ြပတ်ကျလာတာလည်း​ အ​ေလ့​အကျင့်​ေတာ်​ေတာ်များ​ဖို့​ လိုတာ​ေပါ့​။ ​ေမ့​ချင်တိုင်း​ေမ့​ခိုင်း​ထား​ြပီး​ အရာရာ ကိုယ့်​လက်နဲ့​ြကိုး​ကိုင်လာခဲ့​ရာက ခွဲလို့​လည်း​ြပီး​ေရာ ဖုတ်ဖက်ခါ ထခိုင်း​ဖို့​ကလည်း​ မလွယ်တာ အမှန်ပါ။ ​ေစာ​ေစာတုန်း​က​ေတာ့​ စက်​ေတွနဲ့​ရှူခိုင်း​မှာမို့​လို့​ လူနာကို အသက်မရှူနိုင်​ေအာင် အတင်း​နှိပ်ကွပ်ထား​ရာက အခု​ေတာ့​ စက်​ေတွြဖုတ်ချင်ြပီ။

    ကိုယ့်​ဘာကိုယ် ြပန်ရှူ​ေချဦး​ဆို​ေတာ့​ အချိန်တစ်ခု​ေတာ့​ အသား​ကျ​ေအာင် ြပန်​ေစာင့်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ စက်အရပ်နဲ့​ လူ​ေကာင်း​ေကာင်း​မနိုး​ခင်မှာ ​ေလယာဉ်ပျံတက်တုန်း​ကလိုပဲ အသက်ကို ဖက်နဲ့​ြပန်ထုပ်ရပါတယ်။ ​ေလယာဉ်အဆင်း​မှာ ဘယ်​ေလာက် အန္တရာယ်များ​တတ်သလဲ ဆိုတာက​ေတာ့​ ဥပမာ​ေပး​စရာ​ေတာင် မလို​ေတာ့​ဘူး​ထင်ပါတယ်။

    ဒီအ​ေြကာင်း​ေတွကို မိ​ေကျာင်း​မင်း​ ​ေရကင်း​ြပ​ေနရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ လတ်တ​ေလာ မီဒီယာ​ေတွ​ေပါ်မှာ တံ​ေတွး​ခွက် ပက်လက်​ေမျာသလို ြပစ်တင်​ေဝဖန်ခံ​ေနြကရတဲ့​ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်​ေတွ​ေရာ၊​ ​ေလယာဉ်အမှုထမ်း​ေတွဘက်က​ေရာ စာနာနား​လည်စွာ စဉ်း​စား​ေတွး​ေတာ​ေပး​ချင်လို့​ပါ။ ြဖစ်ခဲ့​တဲ့​ ​ေသဆံုး​မှု​ေတွမှာ တာဝန်ရှိသူမှန်​ေပမယ့်​လည်း​ သူတို့​ကျင်လည်ရာ အသက်​ေမွး​မှုရဲ့​ လုပ်ငန်း​သဘာဝအရ အသက်ကိုဖက်နဲ့​ထုပ်ထား​ရတဲ့​၊​ သူများ​အသက်ကို ဖက်နဲ့​ထုပ်​ေပး​ရတဲ့​အလုပ်ြဖစ်တယ်ဆိုတာ လူသတိထား​မိ​ေအာင် ရှင်း​ြပတာသာြဖစ်ပါတယ်။

    သူတို့​ရဲ့​ ​ေပါ့​ေလျာ့​မှု ပါမပါဆိုတာက​ေတာ့​ ​ေဘး​လူြဖစ်တဲ့​ကိုယ့်​အဖို့​ ဝင်​ေြပာနိုင်​ေလာက်တဲ့​ အ​ေြခအ​ေန မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ခါတိုင်း​သံုး​သလို ​ေရှ့​ေနလိုက်တယ်ဆိုတဲ့​စကား​ေတာင် သံုး​မထား​ဘူး​။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ အြဖစ်အပျက် တစံုတရာကို ကိုယ်ကိုယ်တိုင်မသိပဲနဲ့​ တစံုတ​ေယာက်ဘက်က​ေန ကာကွယ်တုန့်​ြပန်​ေပး​သလို၊​ တစံုတ​ေယာက်ကို ထိခိုက်နစ်နာ​ေစသလို ြဖစ်​ေနမှာစိုး​လို့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ အ​ေြကာင်း​အရာကိုပဲ ြခံုငံုသံုး​သပ်​ေဆွး​ေနွး​တာ ​ေကာင်း​ပါတယ်။

    ဘယ်သူမဆို ငါသာသူ့​ေနရာမှာဆိုရင်ဆိုတဲ့​ ကိုယ်ချင်း​စာစိတ်က​ေလး​နဲ့​ ြဖည့်​ေတွး​နိုင်ခဲ့​ရင် အဆင်​ေြပမှာပါ။

    လူတစ်​ေယာက်အသက်ဆံုး​ရှံုး​သွား​တဲ့​အခါ အရင်ဆံုး​ထွက်လာတဲ့​ေမး​ခွန်း​က​ေတာ့​ ဘာ​ေြကာင့်​လဲ ဆိုတာပါ။ ဒီ​ေမး​ခွန်း​ရဲ့​အ​ေြဖဟာ ​ေသသွား​ြပီး​သား​လူအတွက် မထူး​ေတာ့​ဘူး​ဆို​ေပမယ့်​လည်း​ ကျန်ရစ်ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွအတွက် ယူြကံုး​မရ ​ေသာကဗျာပါဒ​ေတွကို ​ေြဖသိမ့်​နိုင်တဲ့​အခါ ရှိသလို၊​ ​ေနာက်လူ​ေတွ အဲလိုအြဖစ်ဆိုး​မျိုး​နဲ့​ မြကံုရ​ေအာင် ​ေရှာင်ရှား​နိုင်တဲ့​ အကျိုး​ေကျး​ဇူး​ကို ရနိုင်ပါတယ်။ သို့​ေသာ် အဲဒီအ​ေြဖဟာ ြကား​ရသူအတွက် အခါခပ်သိမ်း​ ​ေြကနပ်မှု​ေပး​စွမ်း​နိုင်ဖို့​ေတာ့​ ခံယဉ်း​ပါတယ်။ အထူး​သြဖင့်​ မြဖစ်သင့်​ေသာ အ​ေြကာင်း​အရာများ​နဲ့​ ​ေရတိမ်နစ်ခဲ့​သည်ရှိ​ေသာ် သူတို့​ဘက်က ဆက်ြပီး​လိုက်လာတဲ့​ေမး​ခွန်း​က​ေတာ့​

    “တရား​ခံ ဘယ်သူလဲ​ေဟ့​။”

    ြဖစ်ပါတယ်။ ခွင့်​လွှတ်တယ် ခွင့်​မလွှတ်ဘူး​ဆိုတာက​ေတာ့​ ​ေနာက်မှ ဆက်စဉ်း​စား​။ ​ေလာ​ေလာဆယ်​ေတာ့​ ဒါက ဘယ်လိုြဖစ်ရတာလဲ ဆိုတာကို သိချင်ပါလိမ့်​မယ်။ ဒီ​ေနရာမှာ လိ်မ္မာပါး​နပ်​ေြပြပစ်စွာ မကိုင်တွယ်နိုင်ခဲ့​ရင် ငယ်​ေသာအမှုက အြကီး​ြကီး​ ြကီး​ေတာ့​မှာပါ။ သူ့​ဆီက​ေန ြဖစ်နိုင်စရာက နှစ်လမ်း​ပဲရှိတယ်​ေလ။ ​ေြပလည်တဲ့​လမ်း​ မဟုတ်ဘူး​ဆိုရင် တရား​ခံလို့​ စွပ်စွဲခံရတဲ့​သူကို ​ေြဖရှင်း​ခွင့်​ ​ေပး​ရမှာ​ေပါ့​။ ခိုင်လံုတဲ့​အချက်အလက် အ​ေထာက်အထား​ေတွနဲ့​ စစ်​ေဆး​လို့​ ​ေနာက်ဆံုး​ရလာတဲ့​အ​ေြဖဟာ မြပတ်မသား​နဲ့​ သံသယြဖစ်စရာပဲ ရှိ​ေန​ေသး​တယ်ဆိုရင် အဲဒီသံသယရဲ့​အကျိုး​ကို တရား​ဥပ​ေဒအရ တရား​ခံသာလျှင် ခံစား​ခွင့်​ ရှိပါသတဲ့​။

    ဆိုလိုတာက စွပ်စွဲချက် မခိုင်လံုရင် သူ​ေြပာတာသာ ယံု​ေပး​လိုက်ဖို့​ ရှိတယ် လို့​ ​ေြပာတာပါ။ သံသယြဖစ်ဖွယ်ရာ မရှိဘူး​။ သူ့​ေြကာင့်​ တဘက်လူ အသက်ဆံုး​ရှံုး​သွား​ရတာ ​ေသချာတယ် လို့​ အ​ေြဖထွက်လာြပီ ဆိုပါစို့​။ ​ေပါင်ချိန်လို ဓါး​စက်ြကီး​ ထြပင်ခိုင်း​လို့​ မရ​ေသး​ပါဘူး​။ တရား​ခံမှာ အဲဒီအချိန်တုန်း​က ​ေသ​ေစလို​ေသာ ​ေစတနာ (Intention to kill)၊​ ​ေသ​ေစလို​ေသာ ရည်ရွယ်ချက် (Motive) ရှိ​ေနခဲ့​သလား​ဆိုတာကို ဆက်သက်​ေသြပရပါ​ေသး​တယ်။ အဲဒါ​ေတွ မရှိခဲ့​ရင် လူသတ်မှု​ေတာင်မှ လူ​ေသမှု၊​ မ​ေတာ်တဆမှုအြဖစ် ​ေြပာင်း​သွား​နိုင်​ေသး​တာကိုး​။

    သို့​ေသာ်လည်း​ မြကာ​ေသး​ခင်က ​ေလယာဉ်ပျက်ကျတဲ့​ကိစ္စမှာ​ေရာ၊​ ​ေမ့​ေဆး​ေပး​ရင်း​ လူနာ အသက်ဆံုး​သွား​တဲ့​ကိစ္စမှာ​ေရာ၊​ အဲဒီအဆင့်​ေတွ တစ်ဆင့်​မှ မပါလိုက်ပဲ ​ေလသံြကား​ တရား​နာြပီး​ ပုဂ္ဂလိကခံစား​ချက်​ေတွနဲ့​ တဘက်သတ်စွပ်စွဲ၊​ ​ေကာက်ချက်ချ၊​ ြပစ်တင် ​ေဝဖန်၊​ ​ေြပာဆိုတာ​ေတွ အများ​ြကီး​မှ အများ​ြကီး​ ြကား​လိုက်ဖတ်လိုက်ရပါတယ်။ ​ေစာ​ေစာက ​ေြပာခဲ့​တဲ့​ ​ေမး​ခွန်း​ေတွရဲ့​အ​ေြဖကို မသိပဲနဲ့​ စွပ်စွဲထား​တဲ့​သူ​ေတွမှာ အြပစ်မရှိဘူး​လို့​လည်း​ ဘုရား​သခင်ကိုတိုင်တည်ရံုနဲ့​ သက်​ေသြပလို့​ မရပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ် ဒီအ​ေြခအ​ေနအထိ ​ေရာက်လာရင်​ေတာ့​ စွပ်စွဲခံရသူဘက်ကလည်း​ မြဖစ်မ​ေန ​ေြဖရှင်း​လိုက်တာ ​ေကာင်း​ပါတယ်။

    တရား​မျှတတဲ့​ အဆံုး​အြဖတ်တစ်ခုထွက်လာရင်​ေတာ့​ နှစ်ဘက်စလံုး​က ​ေစာဒကမတက်​ေတာ့​ပဲ လက်ခံလိုက်၊​ ြပီး​ခဲ့​တဲ့​အြဖစ်​ေတွကို ​ေမ့​ပစ်လိုက်။ အဲဒါအ​ေကာင်း​ဆံုး​ နိဂံုး​ပါပဲ။ လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ​ေတာ့​ အဆိုး​ဆံုး​ အဆံုး​သတ်​ေတွ မြကာခဏ ​ေတွ့​ေနရပါတယ်။ အရပ်ထဲမှာ ​ေခွး​ရူး​ကိုက်လို့​ စည်ပင်က အမဲတံုး​ပစ်တဲ့​အခါ အရူး​ေရာအ​ေကာင်း​ပါမကျန် ​ေခွး​ဇာတ်တံုး​ကုန်သလိုပါပဲ။

    ကံအ​ေြကာင်း​မလှလို့​ တကယ်ပဲ ကျင့်​ဝတ်စည်း​ကမ်း​ မ​ေစာင့်​ထိန်း​တဲ့​ အသြပာဆရာဝန်၊​ အာပလာဆရာဝန်​ေတွနဲ့​ေတွ့​ြပီး​ ​ေရတိမ်နစ်ရတဲ့​အတွက် အရိုး​ေကျ​ေကျ အ​ေရခန်း​ခန်း​ လက်တုန့်​ြပန်​ေတာ့​မယ်ဆိုရင် အခက်​ေတွ့​ရတာက အလုပ်ထဲမှာရှိ​ေနတဲ့​ တြခား​ဆရာဝန်​ေတွအ​ေပါ်မှာ မလိုလား​အပ်တဲ့​ အပိုဖိစီး​မှု​ေတွ အဆမတန်တက်လာြပီး​ လက်​ေတွ့​မှာ နစ်နာရတာက ဘာမှမဆိုင်တဲ့​ တြခား​လူနာ​ေပါင်း​များ​စွာပါ။

     အရင်ဆံုး​က​ေတာ့​ ​ေန့​စဉ်လည်ပတ်​ေနတဲ့​ လုပ်ငန်း​ယန္တရား​ေတွ အကုန် ရပ်တန့်​သွား​တာ​ေပါ့​။ လက်က​ေလး​ဗိုက်​ေပါ်တင်ရံုနဲ့​ ခွဲမယ်မခွဲဘူး​ ဆံုး​ြဖတ်လို့​ရ​ေန​ေပမယ့်​ အ​ေရး​အ​ေြကာင်း​ဆို ကိုယ့်​ဘက်က ခိုင်လံုတဲ့​သက်​ေသ အ​ေထာက်အထား​ြဖစ်​ေစဖို့​ ကွန်ြပူတာဓါတ်မှန်အ​ေြဖမရမချင်း​ မခွဲဘူး​ ြဖစ်လာသတဲ့​။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ အ​ေမရိကန်​ေတွဆီမှာ ​ေဆး​ကုစား​ရိတ်​ေတွ ​ေြကာက်ခမန်း​လိလိ တက်ကုန်တာဆိုပဲ။ ဟိုမှာက ြပဿနာမရှိဘူး​ေလ။ အစိုး​ရက​ေပး​တာ။

    ဒီမှာ အဲဒီစား​ရိတ် လူနာက​ေပး​ရတာ၊​ ဆရာဝန်လည်း​ ရတာမဟုတ်။ စွန့်​စား​ရ​ေတာ့​ကိုယ်က၊​ ​ေကာင်း​သွား​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေကျး​ဇူး​တင်မှာလည်း​ မဟုတ်၊​ ြပဿနာြဖစ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​ေခါင်း​ေပါ်လာပံုတာလို့​ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်​ေတွက ​ေတွး​ကုန်ရင် ကျုပ်တို့​လည်း​ အူ​ေခါက်တဲ့​လူနာခွဲချင်ရင် ဆရာဇီဝကတုန်း​ကလို ​ေရကူး​ညှာတင်နည်း​နဲ့​

    “ခုနှစ်နှစ် အိပ်နိုင်ပါမည်​ေလာ။”

    က စ ​ေမး​ေနရမယ်။

    အာကာယံထဲ စံြမဲြမန်း​လို့​က​ေန ​ေလယာဉ်ပျံအ​ေြကာင်း​ စလိုက်တာ အခု​ေတာ့​ ​ေမ့​ေဆး​မိြပီး​ အိပ်မက်ကမ္ဘာထဲ အြကာြကီး​ပါပဲကွယ် ြဖစ်သွား​ြပီ။ နိဂံုး​မချုပ်ခင် အစဆွဲထုတ်စရာ တစ်ခုကျန်ပါ​ေသး​တယ်။ ဒီက​ေန့​ေခတ် သတင်း​မီဒီယာ​ေတွက သတင်း​တက်တာ အင်မတန်ြမန်သဗျ။ အဲဒီ​ေန့​ ​ေန့​လည်မ​ေရာက်ခင်မှာကို ဟဲဟိုး​မှာ အဲယား​ပုဂံ​ေလယာဉ်ပျက်ကျတယ်လို့​ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်တက်​ေနြပီ။ ဘာမှမြကာဘူး​။ အဲဒါ သတင်း​အမှား​ြကီး​ပါလို့​ ​ေြဖရှင်း​တာ​ေတွ တက်လာ​ေရာ။ ခဏ​ေန​ေတာ့​ ပျက်ကျတာ​ေတာ့​မှန်တယ်။

    လူအ​ေသအ​ေပျာက် မရှိပါဘူး​ ြဖစ်သွား​ြပန်တယ်။ ​ေလယာဉ်မယ်​ေလး​နဲ့​ အင်တာဗျူး​ေတာ့​ ခရီး​သည်အား​လံုး​ ကယ်ထုတ်နိုင်ခဲ့​တယ်တဲ့​။ ​ေမာ်​ေတာ်ဆိုင်ကယ်တစ်စီး​ မီး​ေလာင်ထား​တာြပြပီး​ က​ေလး​ငယ်တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အ​ေလာင်း​ ​ေတွ့​တယ် လို့​ တခါ ြဖစ်လာြပန်​ေရာ။ ​ေနာက်​ေတာ့​မှ ခရီး​သည်စာရင်း​နဲ့​တိုက်ြပီး​ မနွယ်လင်း​ရှိန်ဆိုတဲ့​ ဧည့်​လမ်း​ညွှန်အမျိုး​သမီး​ေလး​ရဲ့​အ​ေလာင်း​ပါလို့​ အတည်ြပုလာတယ်။ ​ေနာက်ရက်မှာ နိုင်ငံြခား​သား​ ခရီး​သည်​ေတွနဲ့​ အင်တာဗျူး​တဲ့​အခါ အဲဒီမိန်း​က​ေလး​က ခရီး​သည်​ေတွ အသက်ကိုကယ်တင်ဖို့​ ြကိုး​စား​ရင်း​ ​ေလယာဉ်ထဲမှာ ကျန်​ေနခဲ့​တယ်လို့​ ဆိုြပန်တယ်။

    ဒီအခါမှာ အာဇာနည်စန်း​စန်း​က နှစ်​ေယာက်ြဖစ်သွား​တယ်။ တချို့​က ​ေလယာဉ်မယ်က​ေလး​ရဲ့​ သက်စွန့်​ဆံဖျား​ တာဝန်ထမ်း​ေဆာင်ပံု​ေတွကို အသား​ေပး​ြပီး​ တချို့​က​ေတာ့​ ဧည့်​လမ်း​ညွှန်မက​ေလး​က သူ့​အသက်ကို ပဓာနမထား​ပဲ ခရီး​သည်​ေတွကို ကယ်တင်​ေပး​ခဲ့​ပံုကို ချီး​မွှန်း​ခန်း​ဖွင့်​တယ်။ မိနစ်ပိုင်း​အတွင်း​မှာ ခရီး​သည်​ေတွကို တစ်​ေယာက်မကျန် ​ေဘး​လွတ်ရာပို့​ေဆာင်နိုင်တဲ့​အတွက် ဒီ​ေြခရာလက်ရာမျိုး​ဟာ တစ်ဦး​ေကာင်း​တစ်​ေယာက်​ေကာင်း​ လူစွမ်း​ေကာင်း​လုပ်သွား​တဲ့​ အကျိုး​ရလပ် မဟုတ်မှန်း​ေတာ့​ သိသာပါတယ်။

     စံနစ်တကျ ​ေလ့​ကျင့်​သင်ြကား​ထား​ေပး​တဲ့​အတိုင်း​ အဖွဲ့​လိုက် ကျွမ်း​ကျင်စွာ​ေဆာင်ရွက်သွား​လို့​သာ ဒီအချိန်က​ေလး​နဲ့​ ဒီ​ေလာက်လူအများ​ြကီး​ အြပင်ကို​ေရာက်သွား​တယ်။ နို့​မို့​ဆို ကိုယ့်​လူမျိုး​ေတွ အ​ေပါက်ဝပိတ်​ေအာင် အတင်း​တိုး​ပံုကို သိတယ် မဟုတ်လား​။ ဘယ်သူမှ​ေတာင် အြပင်​ေရာက်လိုက်မှာ မဟုတ်ဘူး​။

    “နှလံုး​သား​နဲ့​ စစ်တာဝန်”

    ဇာတ်ကား​ထဲက ​ေြကာက်​ေြကာက်နဲ့​ အထဲမဝင် အြပင်မထွက် အ​ေပါက်ဝပိတ် ငုတ်တုတ်ထိုင်ချတဲ့​ ​ေဝသာလီ​ေမာင်ဖုန်း​ြကီး​လို ခရီး​သည်​ေတွလည်း​ ပါဦး​မှာ​ေပါ့​။ ​ေလယာဉ်အမှုထမ်း​ေတွဆိုတာက ဟိုး​ေရှ့​က​ေြပာခဲ့​သလို risk ​ေတွ မှန်သမျှ ​ေလျှာ့​ချဖို့​အတွက် အ​ေရး​ေပါ်အ​ေြခအ​ေနမှာ ဘယ်လိုထွက်​ေပါက်​ေပး​ရတယ် ဆိုတာ အြကိမ်ြကိမ် အခါခါ ​ေလ့​ကျင့်​ထား​ြပီး​သား​ပါ။ ခရီး​စဉ်တိုင်း​မှာ ​ေလယာဉ်မယ်က​ေလး​ေတွက အသက်ကယ်ဝတ်စံုက​ေလး​ေတွ ဝတ်ြပတာ။ ​

    ေြပး​လမ်း​ဘယ်လိုရှာရမလဲ။ အ​ေရး​ေပါ်တံခါး​ေပါက် ဘယ်မှာရှိသလဲ ြပ​ေပး​တာဟာ သူတို့​ရဲ့​ လှတပတ ရုပ်ရည်က​ေလး​ေတွကို ြပြပီး​ နမ်း​မလား​ေမာင်ရဲ့​ ​ေမွှး​တယ်ရှင် လုပ်ဖို့​မှ မဟုတ်တာ။ လုပ်ငန်း​သ​ေဘာသဘာဝကိုက ​ေကာ်ဖီတိုက်ရံု၊​ သြကား​လံုး​ေဝရံု ခန့်​ထား​တာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ သူတို့​လည်း​ အဲဒီဘက်မှာ ကျွမ်း​ကျင်ရာ လိမ္မာတဲ့​သ​ေဘာရှိတယ်။ ခရီး​သည်​ေတွ အား​လံုး​ကုန်မှ ​ေလယာဉ်​ေပါ်ကဆင်း​ခဲ့​ပါတယ် ဆိုတာ လိမ်​ေြပာတာ​ေတာ့​ မြဖစ်နိုင်ပါဘူး​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ခရီး​သည်တစ်​ေယာက် အသက်ဆံုး​ခဲ့​ရတာကလည်း​ အမှန်တကယ် ြဖစ်ပျက်ခဲ့​တာပဲ။

    ဧည့်​လမ်း​ညွှန်က​ေလး​မ​ေလး​က ဧည့်​သည်​ေတွကို ဦး​စား​ေပး​ြပီး​ ထွက်​ေပါက်​ေပး​တယ်ဆိုတာလည်း​ သူ့​အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​အရကို ကျင့်​သား​ရြပီး​သား​ အ​ေနအထား​ပါ။ အ​ေရး​ြကံုလာလို့​ ဧည့်​သည်ကိုပစ်ြပီး​ ကိုယ်လွတ်ရုန်း​ေြပး​တယ်ဆိုတဲ့​ ဂိုက်က ြမန်မာ​ေတွထဲမှာ ​ေတာ်​ေတာ်ရှား​ပါလိမ့်​မယ်။ အတက်အဆင်း​ ​ေလှကား​ထစ်က​ေလး​ေတွမှာ​ေတာင်

    “Watch your step.”

    “Mind your head.”

    နဲ့​ ခလုပ်မထိ ဆူး​မညိ​ေအာင် ​ေစာင့်​ေရှာက်​ေနြကတာ ​ေလယာဉ်ပျံြကီး​ မီး​ေလာင်ကာနီး​မှ အတင်း​လုြပီး​ ​ေကျာ်ခွတက်စရာ အ​ေြကာင်း​ မရှိပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ အဲဒီက​ေလး​မက​ေလး​ကိုလည်း​ စိတ်မ​ေကာင်း​ြခင်း​ြကီး​စွာနဲ့​ လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲ ချီး​ကျူး​ပါတယ်။ နိုင်ငံြခား​သား​ဧည့်​သည်​ေတွ​ေရှ့​မှာ ြမန်မာ့​သတ္တိနဲ့​ အနစ်နာခံမှုကို ြပလိုက်နိုင်တဲ့​အတွက်လည်း​ ဂုဏ်ယူပါတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ဒီက​ေလး​မ​ေလး​နဲ့​ပတ်သက်တဲ့​ အချက်အလက်​ေတွ ပို့​ေပး​ြပီး​ စာတစ်ပုဒ်​ေရး​ပါဦး​လို့​ တိုက်တွန်း​လာတဲ့​အခါ (ဒါက​ေတာ့​ သူလည်း​ ဖတ်ချင်လို့​ ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်) ကိုယ့်​ဘက်က အ​ေြဖတစ်ခု ြပတ်ြပတ်သား​သား​ ထွက်လာတဲ့​အထိ​ေတာ့​ ​ေစာင့်​ြကည့်​ချင်ပါ​ေသး​တယ်။ က​ေလာင်ကျွံသွား​ရင် စကား​ကျွံတာထက် ဆိုး​တယ်​ေလ။ ကိုယ်ကလည်း​သတင်း​ေထာက် မဟုတ်တဲ့​အတွက် အချိန်နဲ့​တ​ေြပး​ညီ ထုတ်ြပန်နိုင်ဖို့​ မလိုဘူး​ ထင်တာပဲ။ အချက်အလက် အြဖစ်အပျက်ထက်စာရင် အ​ေတွး​အြမင် ခံစား​ချက်တစ်ခုခု ရလာတဲ့​အထိ ​ေခါင်း​ထဲကို Data input လုပ်ရတာ​ေပါ့​။

    ပုလဲကံုး​က​ေလး​များ​သီသလို အစပျိုး​ထား​တဲ့​ ြပစ်တင်​ေဝဖန် စွပ်စွဲ​ေြပာဆိုမှု​ေတွကို ြပန်​ေကာက်လိုက်ပါဦး​မယ်။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ပါမသွား​တဲ့​ ​ေလယာဉ်ြကီး​ကိစ္စမှာ မနွယ်လင်း​ရှိန်ကို အာဇာနည်မွှန်း​ြပီး​ ​ေလယာဉ်အဖွဲ့​သား​ေတွ တာဝန်မ​ေကျဘူး​။ ​ေလယာဉ်မှူး​ြကီး​ အဲဒီညက မူး​လိုက်တာ ​ေဒါင်ချာစိုင်း​ေနတယ်။ ဆိုတဲ့​ မှတ်ချက်မျိုး​ကို သ​ေဘာမတူပါဘူး​။

    အလား​တူပဲ ​ေလယာဉ်မယ်​ေတွက အကုန်လံုး​ရ​ေအာင် ကယ်ထုတ်တဲ့​အချိန်မှာ သူက ​ေြကာက်လွန်း​လို့​ သတိလစ်ြပီး​ ကျန်ခဲ့​တာ​ေနမှာ​ေပါ့​ ဆိုတဲ့​ ထင်​ေြကး​မျိုး​ကိုလည်း​ လက်မခံနိုင်ပါဘူး​။ (ခုန်အချမှာ ဘီး​ြကား​ထဲကျသွား​လို့​ ဦး​ေခါင်း​ကို ဒဏ်ရာရသွား​တာ လို့​ အတည်မြပုနိုင်​ေသး​တဲ့​ သတင်း​ရပ်ကွက်က ​ေြပာပါတယ်။) ဒီအခါမှာ ငယ်ငယ်တုန်း​ကြကည့်​ဖူး​တဲ့​ Dustin Hoffman ရဲ့​

    “Hero”

    ဆိုတဲ့​ ရုပ်ရှင်ကား​က​ေလး​ကို ​ေြပး​သတိရမိပါတယ်။ ​ေလယာဉ်ပျံပျက်ြကတဲ့​အချိန်မှာ မဆီမဆိုင် ခရီး​သည်​ေတွကို ​ေဘး​လွတ်ရာကယ်ထုတ်​ေပး​ြပီး​ ကိုယ့်​အိမ်ကိုယ်ြပန်သွား​တဲ့​ ကား​သမား​ေလး​ဟာ စင်ဒရဲလား​ပံုြပင်ထဲကလို ဘိနပ်က​ေလး​တစ်ရံ​ေတာ့​ အဲဒီမှာ ကျန်ခဲ့​သတဲ့​။ ခံုဘိနပ်ကို ​ေတာ်တဲ့​သူ ​ေတွ့​ေအာင်ြကိုး​စား​တဲ့​အခါ တကယ်မဟုတ်ပဲ ​ေရာင်​ေတာ်ြပန်နဲ့​ေရာလွှတ်တဲ့​ ကယ်တင်ရှင်အတုြကီး​က မီဒီယာ​ေတွမှာ ဟိုး​ဟိုး​ေြကာ်တဲ့​ သူရဲ​ေကာင်း​ြကီး​၊​ ဆု​ေငွ​ေဒါ်လာသန်း​ေပါင်း​များ​စွာနဲ့​ ဇာတ်လိုက်ြကီး​ြဖစ်​ေနပါ​ေလ​ေရာ။

    အဲဒီဘိနပ် အမှား​တစ်ရံက​ေန အမှန်တရား​ြဖစ်ဖို့​ ြပန်ြကိုး​စား​ရတဲ့​ ဇာတ်လမ်း​က​ေလး​ပါ။ ဇာတ်သိမ်း​ခန်း​ေရာက်လို့​ ​ေနာက်တစ်ခါသွား​ကယ်ဖို့​ ြကံုလာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူ့​သား​ေလး​ကို စိတ်ချရ​ေအာင် မှာထား​ခဲ့​တယ်။

    “ငါ့​ဘိနပ်ကို ​ေသချာြကည့်​ထား​ဦး​။” တဲ့​။

    ကိုယ့်​ဆီကအြဖစ်အပျက်မှာ​ေတာ့​ ကယ်တင်ရှင်ဆိုတာ တစ်​ေယာက်တည်း​ရှိရမယ် လို့​ ဘယ်သူကများ​ ကန့်​သတ်သွား​တယ် မသိပါဘူး​။ တကယ်ဆို နှစ်​ေယာက်လံုး​ေတာင် ကမယ်မထင်ဘူး​။ အား​လံုး​ပါတယ်။ ခရီး​သည်​ေတွ စည်း​ကမ်း​တကျ နဲ့​ ညွှန်ြကား​ချက်အတိုင်း​ လိုက်နာလို့​လည်း​ပါတယ်။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ကယ်လို့​ရတဲ့​အထဲမှာ တစ်​ေယာက်​ေလျာ့​ေနတဲ့​အတွက် လူတိုင်း​လူတိုင်း​ ယူြကံုး​မရ ခံစား​ြကရမှာချည့်​ပဲ။

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ ဒီက​ေလး​မ​ေလး​ဟာ သူ့​အသက်ကိုမငဲ့​ပဲ ခရီး​သည်​ေတွကို ဦး​စား​ေပး​ရင်း​ ​ေရတိမ်နစ်ခဲ့​ရရှာတယ် ဆိုတဲ့​အထိကို ချွင်း​ချက်မရှိ လက်ခံတယ်။ ဒီလိုြဖစ်ရတာ ဘယ်သူဘယ်ဝါ တာဝန်မ​ေကျလို့​ ဆိုတာက​ေတာ့​ သက်​ေသရှိမှ လက်ခံနိုင်မယ်။ အဲဒီလို သက်​ေသြပတဲ့​အခါ သံသယြဖစ်ဖွယ်ရှိလာရင်လည်း​ သံသယ၏အကျိုး​ကို စွပ်စွဲခံရသူကိုသာ ခံစား​ထိုက်တယ်။

    သက်​ေသခိုင်လံုတယ်ဆိုတာ​ေတာင် အ​ေသခံဗံုး​ခွဲတိုက်ခိုက်တာမျိုး​ မဟုတ်တဲ့​အတွက် ဘယ်သူ့​မှာမှ ​ေသ​ေစလို​ေသာဆန္ဒဆိုတာ မရှိဘူး​။ မ​ေတာ်တဆမှုတစ်ခုသာြဖစ်တယ်။ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်များ​နဲ့​ ပတ်သက်တဲ့​ကိစ္စမှာလည်း​ အတူတူပဲ။

    ဒီတခါ​ေတာ့​ေလ သည်​ေကာင်က​ေလး​ကို အရွဲ့​တိုက်တယ်လို့​ ဆိုပါမည် ြဖစ်ဦး​မယ်။ ဒီစကား​ကိုြကား​ရတဲ့​အခါ ​ေမာင်စံဖား​က​ေလး​ေတာ့​ သူတို့​ဆရာဝန်​ေတွဘက်က ပင်း​ြပန်ြပီ။ ဦး​ေတဇြကီး​ဘက်က လာဘ်စား​ထား​လိုက်ြပန်ြပီ။ စသည်ြဖင့်​ ​ေတွး​ေကာင်း​ေတွး​မယ်ဗျ။ အဲသလိုရင် ဆက်​ေတွး​ြကည့်​လိုက်ပါဦး​ဗျာ။

    အခု​ေြပာသွား​တဲ့​ တရား​ချစကား​ေတွဟာ ဘယ်သူ​ေတွကို နှလံုး​စိတ်ဝမ်း​ ြငိမ်း​ချမ်း​သွား​ေစသလဲဆိုတာ။ အဓိကက​ေတာ့​ အသက်ဆံုး​ရှံုး​သူရဲ့​ ကျန်ရစ်သူမိသား​စုအတွက် ​ေြပရာ​ေြပ​ေြကာင်း​၊​ ​ေသာကဗျာပါဒ​ေတွအ​ေပါ်မှာ ​ေဒါသ၊​ ​ေဒါမနဿမီး​ေတွ ဆက်မ​ေလာင်ပဲ ြငိမ်း​ရာြငိမ်း​ေြကာင်း​ကိုသာ ရည်ရွယ်ပါတယ်။

    “ကလျာဏံဝါ ​ေကာင်း​သည်လည်း​ြဖစ်​ေသာ၊​ ပါပကံဝါ မ​ေကာင်း​သည်လည်း​ြဖစ်​ေသာ၊​ ယံကမ္မံ အြကင်ကံကို ကရိသာမိ ြပုြငား​အံ့​။ တဿကမ္မဿ ထို​ေကာင်း​မှု မ​ေကာင်း​မှုကံ၏၊​ ဒါယာ​ေဒါ ​ေကာင်း​ေမွဆိုး​ေမွခံသည်၊​ ဘဝိဿတိ ြဖစ်ရ​ေချ၏။”

    တဲ့​။ အဲဒါ ဘုရား​ေဟာ ြဖစ်ပါတယ်ဗျာ။ အကုသိုလ်အမှုရဲ့​ အတံုအလှည့်​ဆိုတာ လွတ်ရိုး​ထံုး​စံ မရှိပါဘူး​။ သူများ​ြပုတဲ့​အကုသိုလ်အ​ေပါ်မှာ ကိုယ်က လိုက်​ေလာင်ြမိုက်​ေနရင် ​ေြမွပါလည်း​ဆံုး​ သား​လည်း​ဆံုး​ ြဖစ်ရမှာစိုး​လို့​ ​ေရွှြပည်​ေအး​တရား​ေဟာပါတယ်​ေနာ်။ ​

    ေသဆံုး​သွား​သူ​ေတွလည်း​ ​ေကာင်း​ရာသုဂတိလား​ပါ​ေစ။ ကိုယ့်​အလှည့်​ကျ​ေတာ့​လည်း​ လား​ရာဂတိြမဲပါ​ေစသား​ေပါ့​။ ​ေနာက်တခါ ​ေကာင်း​ကင်ထက်မှာ ​ေဝဇယန္တာနတ်ရထား​ြကီး​နဲ့​ လာဆံုြကရင်​ေတာ့​ တာ့​တာြပြပီး​ ဖလိုင်း​ကစ်စ်​ေပး​လိုက်မယ်။ မွ။ မွ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.