• “မူရင်း​ေကာင်း​မှ မိတ္တူ​ေကာင်း​မည်”

    “တိမ်ယံအတွင်း​က နှင်း​ကျြပီ။ အာကာတိုင်း​က မှိုင်း​လို့​ရီ။ ​ေဟမန်ခါမှီ အထူး​ပဲချမ်း​လှသည်။ တ​ေမခင် ​ေဘွသဥ္ဇာလီ စက်ရာခန်း​ေဆာင် ြကာြခည် ကတ္တီပါ​ေစာင် ြခံု​ေထွး​တာ​ေတာင် ​ေနွး​နိုင်​ေပါင်အတည်။”

    ဘိလပ်ြပန်သန်း​ရဲ့​

    “​ေဆာင်း​ကတ္တီပါ”

    ဆိုတဲ့​ေခတ်​ေဟာင်း​သီချင်း​က​ေလး​ကို ငယ်ငယ်ကတည်း​က နား​ေရာအသည်း​ေရာ စွဲ​ေနခဲ့​တာမို့​ ြပင်သစ်​ေကျာင်း​ေရာက်​ေတာ့​

    “Le Lambeth walk”

    ဆိုတဲ့​ြပင်သစ်သီချင်း​က​ေလး​ကို ြကား​လိုက်တဲ့​အခါ

    “ြကည့်​စမ်း​ ြကည့်​စမ်း​။ တစ်သက်လံုး​ ငါတို့​ကသာ သူတို့​ဆီက ခိုး​ခိုး​ချလာခဲ့​တာ။ သည်တစ်ခါ​ေတာ့​ ငါတို့​ဆီက​ေန သူတို့​ြပန်ခိုး​ချရပဟဲ့​။”

    ဆို ​ေခါင်း​ေလး​ဘာ​ေလး​ေတာင် ​ေမာ့​သွား​ြပီး​ ြပင်သစ်ဆရာမကို​ေတာင်

    “အဲဒါ ငါတို့​ဆီမှာ ကိုလိုနီ​ေခတ်တုန်း​က အရမ်း​နံမယ်ြကီး​တဲ့​ သီချင်း​။”

    လို့​ ြကွား​ပလိုက်မိပါတယ်။ တို့​ဆီမှာ ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ကတည်း​က နံမယ်ြကီး​ြပီး​သား​ဆို​ေတာ့​ နင်တို့​ကသာ ​ေကာ်ပီြဖစ်လိမ့်​မယ် လို့​ ​ေသး​ေသး​တင်ချင်တာလည်း​ ပါတာ​ေပါ့​။ ဘူတန်​ေရာက်လို့​ Youtube မှာ​ေမွှတတ်သွား​ေတာ့​မှ အဲဒါသူတို့​ ြပင်သစ်သီချင်း​လည်း​ မဟုတ်​ေသး​ဘူး​။

    “Me and My Girl”

    ရုပ်ရှင်ထဲက

    “The Lambeth Walk”

    ဆိုတဲ့​သီချင်း​ကို သူတို့​လည်း​ ​ေကာ်ပီြပန်လုပ်ထား​တာ လို့​ သိလာတယ်။ အနုပညာဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ။ နား​ထဲမှာနား​ဝင်ပီယံြဖစ်တဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ေတွကိုခံစား​ဖို့​ ဘာသာစကား​က အတား​အဆီး​ြဖစ်လာတဲ့​အခါ ကိုယ့်​ဘာသာနဲ့​ ြပန်လည်ခံစား​ေရး​ဖွဲ့​လိုက်​ေတာ့​ ထိထိမိမိ အရသာခံစား​နိုင်တာ​ေပါ့​။ ဥ​ေရာပတစ်တိုက်လံုး​ သီချင်း​ေလး​ေတွကို အြပန်အလှန် ကူး​ယူခံစား​ခဲ့​ြကတယ်။ ဥပမာ​ေတွ ြပလို့​ေတာင် မကုန်ဘူး​။ ​ေခတ်​ေရစီး​ေြကာင်း​ လို့​ပဲ ​ေြပာရမယ်။ စာ​ေပ​ေလာကမှာလည်း​ အတူတူပါပဲ။ ဂန္တဝင်ြမန်မာစာ​ေပ​ေတွြဖစ်တဲ့​ ပန်း​သာမစာအုတို့​၊​ ရတနာပံုတို့​ဟာ ​ေကာ်ပီကူး​ထား​မှန်း​ကို ယံုနိုင်စရာမရှိ​ေအာင် ​ေကာင်း​တဲ့​ အနုပညာလက်ရာ​ေတွပါ။

    “Moment to Moment”

    က​ေန

    “တိမ်လွှာမို့​မို့​လွင်”

    ြဖစ်လာတာ။

    “North by North-West”

    က​ေန

    “​ေကျာက်ဘီလူး​ နဲ့​ ပပဝင်း​”

    ြဖစ်လာတာ​ေတွကို ြကည့်​ရင် ​ေမွး​စား​ထား​တဲ့​ဇာတ်အိမ်မို့​လို့​ အနုပညာ မ​ေြမာက်ဘူး​လို့​ ​ေြပာလို့​မရမှန်း​ သိပါလိမ့်​မယ်။

    ြပည်ပကအနုပညာလက်ရာတစ်ခုကို ကိုယ့်​ယဉ်​ေကျး​မှုလက်ရာအြဖစ် ြပန်လည်အသက်သွင်း​တဲ့​အခါ ဖန်တီး​မှု မပါဘူး​။ အရည်အချင်း​မရှိဘူး​။ သူတပါး​ဖန်တီး​မှုကို အညွန့်​ခူး​စား​တယ် စသည်ြဖင့်​ တရား​ေသ အထင်​ေသး​ထား​လို့​ေတာ့​ မရပါဘူး​။ ဟိုမှာနံမည်ြကီး​လို့​ သူများ​ထက်ဦး​ေအာင် ငါအရင်ကူး​ချထား​နှင့်​မယ် ဆိုတာမျိုး​ေတာင်မှ ​ေကာ်ပီကူး​တဲ့​သူ အနုပညာမ​ေြမာက်ရင် မူရင်း​အရသာ​ေလး​ပါ ပျက်ြပီး​ သံုး​စား​လို့​မရတာ ​ေတွ့​ဖူး​ေပါင်း​များ​လှပါြပီ။ ဥပမာ ြမန်မာလို​ေရး​ထား​တဲ့​ ဒစ်စနီကာတွန်း​၊​ ဘာဘီကာတွန်း​ေလး​ေတွ၊​ ပါဝါရိန်း​ဂျား​ကာတွန်း​ေလး​ေတွဟာ ​ေလး​မွန်​ေထွး​မွန်တို့​၊​ ​ေမာင်တီထွင်၊​ ဖိုး​ဆိတ်ြဖူတို့​လို ဖန်တီး​သူအနုပညာရှင်နံမယ်ကို ဘယ်သူမှ မမှတ်မိပါဘူး​။

    Angry Bird အရုပ်ပါတဲ့​အကင်္ျီကို က​ေလး​ေတွ ြကိုက်ြကသလိုမျိုး​သာ ​ေခတ်စား​တုန်း​ခဏ လူြကိုက်များ​တဲ့​ အမှတ်တရပစ္စည်း​တစ်ခုအြဖစ် အသံုး​ဝင်ပါလိမ့်​မယ်။ အဂင်္လိပ်ကား​ကို ြမန်မာမှုြပုတဲ့​အခါမှာလည်း​ တိုက်ရိုက်ပံုတူကူး​ြပီး​ ဘာသာြပန်ရိုက်သွား​ရင် အနုပညာ မ​ေြမာက်ဘူး​ေပါ့​။ ဒီအခါမှာ ​ေမွး​စား​ြခင်း​ အနုပညာဆိုတာက စကား​ေြပာလာပါတယ်။

    ပထမဦး​ဆံုး​ လိုအပ်ချက်က​ေတာ့​ ကိုယ့်​မိခင် ဘာသာစကား​ ယဉ်​ေကျး​မှု မဟုတ်တဲ့​အရာတစ်ခုကို နား​လည်​ေအာင် ခံစား​တတ်ဖို့​ လိုတာ​ေပါ့​။ ​ေြပာသ​ေလာက်​ေတာ့​ မလွယ်ပါဘူး​။ စာ​ေြကာင်း​ေတွရဲ့​ေနာက်မှာ ​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံြပုထား​တဲ့​ ​ေရ​ေြမသဘာဝ​ေတွရှိတယ်။ အိမ်လှလှ​ေလး​တစ်လံုး​ေဆာက်တာကို ဘလူး​ပရင့်​ထဲမှာ ြပည့်​ြပည့်​စံုစံု ြမင်နိုင်​ေပမယ့်​ တကယ်​ေဆာက်တဲ့​အခါ ​ေြမအ​ေနအထား​၊​ ​ေဘး​နား​ပတ်ဝန်း​ကျင် အခင်း​အကျင်း​၊​ စတဲ့​ပထဝီ​ေတွကို အထိုက်အ​ေလျာက် သ​ေဘာ​ေပါက်ပါမှ ြဖစ်သလိုပါပဲ။ သူများ​နိုင်ငံ ​ေရ​ေြမသဘာဝကို ကိုယ့်​ဆီကနဲ့​ ထပ်တူတွက်လို့​ မရြပန်ဘူး​။

    “​ေရွှစင်တစ်​ေထာင်”

    စာအုပ်ကို ဘာသာြပန်တဲ့​အခါ မြကာခဏ ထုတ်ထုတ်ြကည့်​ရတာက​ေတာ့​ တရုတ်ြပည်မြကီး​ရဲ့​ ​ေြမပံုပါ။ ဟန်နိုင်ငံ၊​ ချူနိုင်ငံ၊​ ချင်နိုင်ငံ စသည်ြဖင့်​ နံမယ်​ေလး​တစ်ခု ြကား​ရံုနဲ့​ အဲဒါ ဘယ်အရပ်က ြပည်နယ်ကို​ေြပာ​ေနတာလဲဆိုတာ သ​ေဘာ​ေပါက်မှြဖစ်မှာကိုး​။ ပထဝီြပီး​ရင် သမိုင်း​ကလည်း​ အ​ေရး​ြကီး​တာပဲ။ ဇာတ်အိမ်တည်တဲ့​အခါ ​ေနရာြပီး​ရင် အချိန်ကိုပါ ကန့်​သတ်​ေပး​ရတယ်​ေလ။ သူတို့​ဇာတ်ပန္နက်ရိုက်ထား​တဲ့​ေနရာနဲ့​အချိန်ကို ​ေရ​ေရရာရာ မသိပဲ ဇာတ်လမ်း​က​ေလး​တင် ကွက်ကွက်က​ေလး​ စကား​ြပန်နဲ့​၊​ ြမန်မာစာတန်း​ထိုး​နဲ့​ ြကည့်​ရင် မူရင်း​ဖန်တီး​သူရဲ့​ ဆိုလိုရင်း​အချက်အလက်ကို အ​ေပါ်ယံ​ေလာက်သာ ခံစား​လို့​ ရလိမ့်​မယ်။

    ဒီ့​ထက်ပိုရှုပ်​ေထွး​တာက​ေတာ့​ သူတို့​လူမျိုး​ေတွရဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု ထံုး​တမ်း​စဉ်လာ​ေတွပါ။ အ​ေတွး​အ​ေခါ် အယူအဆ​ေတွလည်း​ပါတယ်။ ဥပမာဆိုြကပါစို့​။ တရုတ်လူမျိုး​ေတွဟာ ​ေဆး​ရံုမှာ ြငင်ြငင်သာသာ အသက်ထွက်ဖို့​ထက်စာရင် အိမ်ကို အသက်​ေငွ့​ေငွ့​ေလး​နဲ့​ အ​ေရာက်ြပန်ဖို့​ ပိုလိုလား​ြကပါတယ်။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ ​ေသသူရဲ့​ဝိဉာဉ်ကို အိမ်​ေစာင့်​နတ်​ေတွက ​ေပး​မဝင်တဲ့​အတွက် တမလွန်မှာ ခိုကိုး​ရာမဲ့​ြဖစ်မှာစိုး​သတဲ့​။ ဟိန္နူ​ေတွကျ​ေတာ့​ ဘယ်အရပ်မှာပဲ​ေသ​ေသ၊​ အရိုး​ြပာက​ေလး​ေတာ့​ ဂဂင်္ါြမစ်ထဲ လာ​ေမျှာရတာ။

    မှား​တာမှန်တာ ကိုယ့်​အရာ မဟုတ်ပါဘူး​။ သူတို့​ရဲ့​အ​ေလ့​အထက​ေလး​ေတွကို သိထား​ရင်​ေတာ့​ ဒါ ဘာသ​ေဘာနဲ့​လုပ်တာလဲ။ သူတို့​ဘယ်လို​ေတွး​ ဘယ်လိုခံစား​ြကသလဲ ပိုနား​လည်လာပါလိမ့်​မယ်။ ဒိုင်ယာ​ေလာ့​ခ်​ေတွ နိမိတ်ပံု​ေတွကို အနက်ရင်း​ အနက်ပွား​၊​ စာ​ေြကာင်း​ြကား​ကအဓိပ္ပါယ်ပါ ဖတ်တတ်လာမှသာ ခံစား​ရတာ ပို အရသာရှိပါတယ်။ ဒီအထိက ခံစား​ြခင်း​ အနုပညာပါ။ ဖန်တီး​တဲ့​ဆီ မတက်​ေသး​ပါဘူး​။

    ကိုယ့်​ဘာသာ ယဉ်​ေကျး​မှုနယ်ပယ်ထဲမှာ ဆင့်​ပွား​ဖန်တီး​ေတာ့​မယ်ဆိုရင် ​ေစာ​ေစာက ခံစား​ထား​တဲ့​အတိုင်း​ ကာလံ​ေဒသံ ​ေနာက်ခံတစ်ခုခုကို ဇာတ်အိမ်တည်ဖို့​ ​ေရွး​ရ​ေတာ့​မယ်။ ဒီအခါမှာ ကိုရီး​ယား​ကအိမ်ကို အလံုး​လိုက်ဖျက် သ​ေဘင်္ာနဲ့​တင်လာြပီး​ ဒီမှာြပန်​ေဆာက်ယူလို့​ ရ​ေပမယ့်​ ဝတ္ထု၊​ ရုပ်ရှင်ကျ​ေတာ့​ မရ​ေတာ့​ြပန်ဘူး​။

    မတူတဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေနာက်ခံ​ေတွနဲ့​ကိုး​။ ကုလား​ကား​တစ်ကား​ကို ြမန်မာမှုြပုတဲ့​ရုပ်ရှင်တစ်ကား​ြကည့်​ဖူး​ပါတယ်။ မင်း​သား​က ​ေရွှတိဂံုဘုရား​တက်တာ ​ေယာဂီတဘက် လက်ကန်​ေတာ့​ထိုး​နဲ့​ ​ေရ​ေလာင်း​ေနတယ်။ ြမန်မာမှု အြပုလွန်သွား​တာ ထင်ပါရဲ့​။ စာ​ေြကာင်း​ချင်း​ စာပိုဒ်ချင်း​ ဘာသာြပန်ချင်ြပန်ယူပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ စာအ​ေချာြပန်​ေရး​တဲ့​အခါ​ေတာ့​ ဒီအတိုင်း​ ြပန်ကူး​ထည့်​လို့​ ဘယ်ရမလဲ။ ဆိုလိုချင်တဲ့​ အဓိပ္ပါယ်​ေပါ်လွင်​ေအာင် ကိုယ့်​ဘာသာစကား​နဲ့​ ဘယ်လိုြပန်​ေဖာ်ြပမလဲ။ အဲဒါက အနုပညာပါ။ ဒီအခါကျ​ေတာ့​ ဆင့်​ပွား​ဖန်တီး​သူဆီမှာ ကိုယ့်​ကိုယ်ပိုင်ယဉ်​ေကျး​မှုကို ​ေြခ​ေြခြမစ်ြမစ် နှံ့​နှံ့​စပ်စပ် ဝမ်း​စာြပည့်​ေနဖို့​ လိုြပန်ပါတယ်။ ဦး​ဝင်း​ဦး​ြကီး​ရဲ့​

    “တ​ေကျာ့​နှစ်​ေကျာ့​ ​ေတး​ကိုသီ”

    ဟာ အမှီး​ဇာတ်အိမ်တစ်ခု ြဖစ်ပါသတဲ့​။ သို့​ေသာ် သူခင်း​ကျင်း​ေဖာ်ထုတ်သွား​တဲ့​ ြမန်မာ့​ဂီတ​ေတွက အဲဒါ​ေတွကို သူဘယ်​ေလာက်ထိလိုက်စား​ထား​သလဲ အရမ်း​ထင်ရှား​ပါတယ်။

    အခု​ေလာက်ဆိုရင်​ေတာ့​ မှီြငမ်း​ရုပ်ရှင်၊​ ဝတ္ထု​ေတွဟာ အနုပညာ မ​ေြမာက်ဘူး​။ ခိုး​ချထား​တာသက်သက်ြဖစ်တယ်လို့​ တရား​ေသ ​ေြပာလို့​မရမှန်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်ြပီ ထင်ပါတယ်။ ဒီစကား​ေြပာြခင်း​ဟာ သည်နှစ်အကယ်ဒမီ​ေတွ တသီြကီး​ရသွား​တဲ့​ ဇာတ်ကား​ြကီး​ကို ​ေကာင်း​ချီး​ေပး​တယ်လို့​ ဆွဲမ​ေတွး​လိုက်ပါနဲ့​ဦး​။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ ြကည့်​မှ မြကည့်​ရ​ေသး​ပဲနဲ့​။ ဘယ်လိုလုပ် ​ေကာင်း​တယ်ဆိုး​တယ် ​ေြပာနိုင်မှာတုန်း​။ ြပဿနာက အဲဒါပါပဲ။ တစ်နိုင်ငံလံုး​ အုန်း​ြခိမ့်​ြခိမ့်​ညံ ဆင်နွှဲ​ေနတဲ့​ပွဲြကီး​မှာ အဲဒီရုပ်ရှင်ကား​ေတွကို ြကည့်​ြပီး​ြပီဆိုတဲ့​သူက အရမ်း​အရမ်း​ကို နည်း​ပါး​လွန်း​ပါတယ်။

    ကိုယ်ဆိုတစ်ကား​မှ မြကည့်​ဖူး​ဘူး​။ MRTV4 က​ေန အကယ်ဒမီရင်ခုန်သံနဲ့​ ဇာတ်ကား​တစ်ကား​ချင်း​မိတ်ဆက်​ေပး​သွား​တဲ့​ ဦး​ြကည်စိုး​ထွန်း​ြကီး​ေတာင် သူမိတ်ဆက်​ေပး​ေနတဲ့​ကား​ေတွ မြကည့်​ဖူး​ဘူး​တဲ့​။ ဒီကား​ေလး​က​ေတာ့​ နံမယ်ဖတ်ြကည့်​ရတာ ​ေကာင်း​မယ့်​ပံု​ေလး​ေနာ်။ သရုပ်​ေဆာင်​ေတွလည်း​ အများ​ြကီး​ပဲ။ ဒီဒါရိုက်တာကား​ေတွချည့်​ပဲ ​ေလး​ငါး​ကား​ပါတယ်ဆို​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် လူြကိုက်များ​လို့​ေနမှာပဲ။ ဒါက​ေတာ့​ ဟာသကား​ြဖစ်လိမ့်​မယ် ထင်ပါရဲ့​။ အဲသလိုမိတ်ဆက်​ေပး​တာ။ စက်မှုနဲ့​နည်း​ပညာပိုင်း​ကို ဘယ်လိုမှ မယှဉ်နိုင်စရာ နိုင်ငံြခား​ကား​ေတွကို အြပတ်ြဖတ်နိုင်ဖို့​က ဟာသနဲ့​ဖက်ရှင်ကိုပဲ အား​ကိုး​စရာရှိတယ်။

    ဒါ​ေြကာင့်​ ြမန်မာကား​အများ​စုဟာ လန်ထွက်​ေန​ေအာင် ဝတ်စား​ြပီး​၊​ ညစ်တီး​ညစ်ပတ်​ေြပာ၊​ မိန်း​မရှာလိုဝတ်ြပ၊​ အဲဒါမှ ပိုက်ဆံရမယ် လို့​ ြဖစ်လာတယ်။ ြမန်မာ့​ရုပ်ရှင်အဆင့်​အတန်း​ြမှင့်​တင်ဖို့​ဆိုတာ ရုပ်ရှင်အစည်း​အရံုး​ြကီး​ နဲ့​ ရုပ်ရှင်​ေလာကသား​ေတွကိုချည့်​ပဲ ြမင့်​တင်​ေနလို့​ မြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​။ ရုပ်ရှင်ြကည့်​ပရိတ်သတ်ြကီး​ရဲ့​ အဆင့်​အတန်း​ကိုလည်း​ ြမှင့်​တင်ယူရလိမ့်​မယ်။ ​ေဈး​ကွက်က သူ့​ဆီမှာကိုး​။

    အဲဒီလို တပ်ပျက်​ေနတဲ့​ ​ေဈး​ကွက်ြကီး​ထဲမှာ ​ေငွသိန်း​ေပါင်း​များ​စွာ စိုက်ထုတ်ြပီး​ အကယ်ဒမီကို တည့်​တည့်​ချိန်ရိုက်တဲ့​ကား​ေလး​ေတွ လက်ချိုး​ေရ​ေလာက်စရာ ထွက်လာတာကိုပဲ ​ေကျး​ဇူး​တင်​ေနရ​ေသး​ပါတယ်။ ဒီအထဲမှာ ရီြမင့်​ရုပ်ရှင်ရဲ့​ အစဉ်အလာကို ရုပ်ရှင်တ​ေလာကလံုး​ သိြပီး​သား​မို့​ သူ့​ဆီကကား​ ဆု​ေတွရတာ သိပ်​ေတာ့​ အံ့​ဩစရာ မရှိပါဘူး​။ ဟုန်မင်ယန်ဆိုတဲ့​ ငန်း​ရိုင်း​တံခါး​ထမင်း​စား​ပွဲတုန်း​က ​ေြပာဖူး​တယ်။ တရုတ်​ေတွဟာ မျက်နှာနဲ့​ပတ်သက်လာရင် သိပ်ဂရုစိုက်ြကသတဲ့​။

    အရင်နှစ်ကထက်စာရင် ရုပ်ရှင်​ေလာကထဲကလူ​ေတွ အကဲြဖတ်အဖွဲ့​ထဲပါလာတဲ့​အခါ သူတို့​မှာလည်း​ မကင်း​ရာမကင်း​ေြကာင်း​ ​ေထာက်ထား​စရာ မျက်နှာ​ေတွရှိမယ် မဟုတ်လား​။ မြဖစ်သင့်​တဲ့​ကိစ္စမှ မဟုတ်တာ လို့​ နား​လည်နိုင်ပါတယ်။ တစ်နှစ်တစ်နှစ် မိဘ​ေမတ္တာကား​ေတွချည့်​ ြကည့်​ေနရတာ ဒီတစ်ခါ​ေတာ့​ ဆရာ့​ေကျး​ဇူး​က​ေလး​ အလှည့်​ေပး​လို့​ ​ေြကနပ်ပါတယ်။ ကား​ေကာင်း​တာ မ​ေကာင်း​တာက​ေတာ့​ ဖန်တီး​သူ​ေတွ အသိဆံုး​ြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ အနုပညာဆိုတာ ငါစွဲကပ်ြပီး​ ​ေလဟပ်သွား​တာနဲ့​ ​ေနာက်ထပ်ထွက်လာမယ့်​ ဖန်တီး​မှု​ေတွမှာ အာရံုမကပ်​ေတာ့​ဘူး​။ တစ်ခါထက်တစ်ခါ အြမဲ​ေကာင်း​ေနဖို့​ဆိုတာ အစဉ်တစိုက် အား​ထုတ်မှုလည်း​ လိုတာ​ေပါ့​။

     ဒီရုပ်ရှင်ကား​နဲ့​ပတ်သက်ရင် ဘဝင်မကျတာ တစ်ခုပဲရှိပါတယ်။ သူဝယ်ြပီး​ရိုက်တဲ့​ဇာတ်လမ်း​က ကာတွန်း​ရုပ်ြပဆို​ေပမယ့်​ တိုက်ရိုက်​ေကာ်ပီကူး​တဲ့​ြပကွက်​ေတွ ပါ​ေနတယ်လို့​ အင်တာနက်​ေပါ်မှာ တစ်ခန်း​ချင်း​ ​ေထာက်ြပထား​တာ​ေတွ ဖတ်လိုက်ရတယ်။ ​ေမာင်သင်၊​ သီသီ၊​ စံရှား​တင်တို့​ရဲ့​ အ​ေတွ့​ဇာတ်ကား​ကို ြမန်မာ့​ရုပ်ရှင်ဗီဒီယိုမှာ ​ေလး​ြကိမ်​ေလာက် ြပန်ရိုက်ခဲ့​ြကပါတယ်။ မင်း​သမီး​ေတွက အင်တာဗျူး​တဲ့​အခါ မူရင်း​ဇာတ်​ေဆာင်မင်း​သမီး​ဆီက အိုက်တင်​ေတွကူး​မှာစိုး​လို့​ ကား​ေဟာင်း​ြပန်မြကည့်​ပါဘူး​ လို့​ဆိုြကတယ်။

    ဟုတ်​ေလာက်ပါတယ်။ ဒိုင်ယာ​ေလာ့​ခ်တူ​ေပမယ့်​ အမူအယာ​ေတွ မတူြကဘူး​။ တိုက်ရိုက်ကူး​ချလိုက်ရင် အနုပညာမ​ေြမာက်ပဲ အတုပညာ​ေြမာက်သွား​မှာ စိုး​လို့​ ထင်ပါရဲ့​။ ဘယ်လိုပံုစံမျိုး​ ဖန်တီး​ခဲ့​သလဲဆိုတာ ကာယကံရှင်ထက် ဘယ်သူကပိုသိဦး​မှာလဲ။ လိပ်ြပာလှဖို့​လိုတာ နတ်က​ေတာ်​ေတွချည့်​ပဲ မဟုတ်ပါဘူး​။ အနုပညာရှင်​ေတွက ပို​ေတာင် လိုအပ်​ေသး​။ အခု​ေခတ်က အရင်ကနဲ့​မတူ​ေတာ့​တာလည်း​ ​ေလျှာ့​မတွက်သင့်​တဲ့​အချက်ပါပဲ။ ဘယ်သူမှ မြကည့်​ဖူး​တဲ့​ကား​ကို အကယ်ဒမီရြပီး​ မိနစ်ပိုင်း​က​ေလး​မှာတင် မူရင်း​တရုတ်ကား​ မရရ​ေအာင်ရှာြပီး​ ဘယ်အခန်း​ကဘယ်လို တစ်ခါတည်း​ မှတ်ချက်​ေတွ တက်လာတာ အံ့​ဩဖို့​ မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​။ အကယ်ဒမီမင်း​သား​ေလး​ကို ဘယ်သူမှလည်း​ မသိဘူး​လို့​ ​ေြပာရင်း​ဆိုရင်း​မှာပဲ ဇာတိဇစ်ြမစ်တင်မကဘူး​။ ဘယ်တုန်း​က ဘာြဖစ်ခဲ့​တယ်ဆိုတာပါ အတိတ်ကိုလှန််​ေသာ် လုပ်နိုင်ပါ​ေသး​တယ်။

    ဆယ်လီဗျစ်တီြဖစ်ချင်ရင် ကိုယ်​ေရး​ကိုယ်တာကိစ္စ​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ် ဆင်ဆင်ြခင်ြခင် ​ေနရလိမ့်​မယ် ထင်ပါရဲ့​။ လူတစ်​ေယာက်ကို ြမင်လိုက်တာနဲ့​ သူနဲ့​ပတ်သက်တဲ့​ သတင်း​အချက်အလက်​ေတွက ဟုတ်တာ​ေရာ မဟုတ်တာ​ေရာ ပွထသွား​တာ။ ငါကူး​ချလိုက်တာ ဘယ်သူမှ သိမယ့်​လူမရှိပါဘူး​ေလဆိုြပီး​ ခပ်တည်တည်နဲ့​ ြဖီး​မယ်ဆိုရင် သူများ​ေဖာ်လို့​ ​ေပါ်ကုန်​ေတာ့​ အရှက်မရပါလား​။ အလွတ်ကျက်လာတဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​တင်စကား​ အရှည်ြကီး​ထဲမှာ ဇာတ်ကား​နံမယ်​ေလး​ ထည့်​ေကျး​ဇူး​တင်လိုက်ရင် ြပီး​ေရာ။ သူလည်း​သိက္ခာရှိ ကိုယ်လည်း​သိက္ခာရှိမယ့်​ဥစ္စာ။

    နွား​ပျိုသန်လှ နွား​အို​ေပါင်ကျိုး​တဲ့​။ ​ေကာင်​ေလး​သရုပ်​ေဆာင်တာ ြမင်ရသ​ေလာက်​ေတာ့​ြဖင့်​ မျက်လံုး​ပါလာတာ မ​ေတွ့​ရဘူး​။ ဓါတ်ပံုနဲ့​ကို သိသာတယ်။ မယံုရင် ဆဒ္ဒါန်ဆင်မင်း​ဇာတ်ခင်း​တဲ့​ ​ေမာင့်​မျက်ရည်ရည်ဝိုင်း​ ဘဘြကီး​ ဓါတ်ပံုနဲ့​ ယှဉ်ြကည့်​။ မုဒ်ချင်း​က အြပတ်အသတ်ပဲ။ ဒါ​ေတာင်ဟိုက ဗူး​သီး​လံုး​ေလာက်ကျြပရ​ေသး​တာ မဟုတ်ဘူး​။ ​

    ေတာ်တယ်လို့​ေြပာရမယ်။ သက်မွန်ြမင့်​ကိုြမင်တိုင်း​ သူ့​ကို သတိရတယ်။ ဒီနှစ်မင်း​သမီး​နှစ်​ေယာက်ကလည်း​ ရှည်လျား​ေထွြပား​ြကီး​ေတွဆို​ေတာ့​ ဆုတက်ယူတဲ့​အချိန်မှာ ြမင်ရသူတိုင်း​ သူ့​ကိုသတိရြကမှာ မလွဲဘူး​။ နှစ်ပတ်လည်လာ​ေတာ့​ အ​ေဟာင်း​ေတွ အသစ်ြဖစ်ြပီး​ မနှစ်တုန်း​က အကယ်ဒမီချန်နယ်နဲ့​အြပိုင် လခတိုး​ေပး​မယ်ဆိုတဲ့​ ဘဘြကီး​ကိုလည်း​ သတိရလာြပီ။ ဘတ်ဂျက်မ​ေလာက်​ေသး​လို့​ ​ေနာက်နှစ်ကျရင် တိုး​ေပး​မှာဆို။

    ခု ​ေနာက်နှစ်​ေရာက်ြပီ ဘ​ေရ။ သား​သား​တို့​ရဲ့​ ယံုြကည်ချက်က​ေလး​ေတွ ​ေမျှာ်လင့်​ချက်က​ေလး​ေတွကို ပျက်စီး​ေအာင် မလုပ်ဘူး​ မဟုတ်လား​ ဟင်။ ဟင် .. ပါဆို။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.