• “လှြကစမ်း​ဗျာတို့​”

    ဂဂင်္ါငါး​နဲ့​ ယမံုနာငါး​ အလှြပိုင်ြကတဲ့​အခါ ခံုသမာဓိအြဖစ် ဦး​ေရွှလိပ်ကို အဆံုး​အြဖတ်​ေပး​ခိုင်း​ေတာ့​

    “မင်း​တို့​နှစ်​ေကာင်စလံုး​ ငါ့​လိုဝိုင်း​ဝိုင်း​စက်စက် တင့်​တင့်​တယ်တယ်မှ မရှိပဲနဲ့​။ ငါကသာ အလှဆံုး​။ ဒါ​ေတာင် ​ေရချိုး​ရ​ေသး​တာ မဟုတ်ဘူး​”

    လို့​ ပွဲသိမ်း​လိုက်သတဲ့​။ ကိုယ့်​ဘက်ကိုယ်ယက်တဲ့​လိပ်မျိုး​ဆိုတာ အဲဒီပံုြပင်ကလာတယ်​ေလ။ ဟိုး​အရင်တုန်း​က ဆရာြမို့​မြငိမ်း​ေရး​ခဲ့​တဲ့​ အလှြပိုင်ပွဲဆိုတဲ့​ သီချင်း​က​ေလး​ကို ​ေရး​တင်ခဲ့​ဖူး​ေသး​တယ်။ ဦး​ဝင်း​ဦး​ြကီး​ရဲ့​ အဆိုနဲ့​ပါ။ အခုတစ်ခါ ဒီအ​ေြကာင်း​ကို အစြပန်​ေဖာ်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ အရင်တုန်း​ကနဲ့​မတူပဲ အြမင်တစ်မျိုး​ေြပာင်း​လာတာကိုး​။

    လူဆိုတာ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ်​ေတာ့​ အလှဆံုး​ အ​ေချာဆံုး​ထင်ြကတာပဲ ဆိုတာ ဟုတ်ပါ့​မလား​။ မခံချင်စိတ်နဲ့​ အနိုင်ယူ​ေြပာ​ေန​ေပမယ့်​ အတွင်း​စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့်​ထက်သာတယ်ထင်တဲ့​သူကို မနာလိုြဖစ်ရင်း​ ကိုယ့်​ရုပ်ရည်ကိုယ် အား​မလိုအား​မရ ြဖစ်​ေနတတ်တာ ခုမှပဲ ​ေသချာြပန်စဉ်း​စား​မိ​ေတာ့​တယ်။ ဂရိဒဏ္ဍာရီထဲက နာဆစ်ဆပ်လို ​ေရထဲမှာ​ေပါ်​ေနတဲ့​ ကိုယ့်​ရုပ်က​ေလး​ကိုယ်ြပန်ချစ်သွား​ြပီး​ မျက်နှာမလွှဲနိုင်​ေအာင် ြဖစ်သွား​တယ်ဆိုတာ လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ​ေတာ့​ ရှား​ပါလိမ့်​မယ်။ လူတိုင်း​မှန်ြကည့်​တတ်တယ်။

    အြကည့်​တန်မှ မှန်ြကိုက်တာ မဟုတ်ဘူး​။ လှတဲ့​သူ​ေတွလည်း​ လှ​ေလ မှန်ြကိုက်​ေလ ရှိြကတာပဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မှန်ထဲမှာ ြမင်​ေနရတဲ့​ ကိုယ့်​ရုပ်သွင်ကို ကိုယ်​ေကျ​ေကျနပ်နပ် ရှိ​ေနတာမဟုတ်ပဲ ကိုယ့်​စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့်​ထက်သာတယ်လို့​ထင်တဲ့​ တြခား​တစ်​ေယာက်​ေယာက်ကို အတုခိုး​ဖို့​ စဉ်း​စား​ေနတဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိမှာပဲ။

    ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ ဒီတစ်ခါ​ေတာ့​ အမြကီး​နန်း​အိအိဇာတို့​၊​ ​ေဒါ်တူး​တူး​ြမင့်​သိန်း​တို့​လို အလှအပ​ေရး​ရာ အ​ေြဖရှာဖို့​ ​ေတွး​ြကည့်​လိုက်ပါတယ်။ (ဒါမှ ​ေနာက်ဆို ကာယအလှမယ်ြပိုင်ပွဲမှာ ဒိုင်လူြကီး​များ​ လုပ်ရမလား​လို့​) တကယ်တမ်း​ေတာ့​ လူတိုင်း​ဟာ သူ့​ရုပ်နဲ့​သူလှပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အများ​သတ်မှတ်ထား​တဲ့​ စံ​ေတွနဲ့​ ဇလုတ်တိုက်ချလိုက်​ေတာ့​ အသား​ဆိုြဖူမှ၊​ အရပ်ဆိုရှည်မှ၊​ ဟိုလိုမှ သည်လိုမှနဲ့​ သူများ​သတ်မှတ်ထား​တဲ့​ ပံုစံခွက်ထဲ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အတင်း​ သွတ်သွင်း​ဖို့​ အား​ထုတ်​ေနခဲ့​ရတာ​ေလ။

    အ​ေနာက်နိုင်ငံ​ေတွမှာ​ေတာ့​ ရိုး​ြကီး​ေဂါင်ဂင် ပိန်ကပ်ပါး​လှပ်​ေနမှ လှတယ်ထင်ြကတယ်။ ဟုတ်တာပဲ။ သူတို့​ဆီက​ေမာ်ဒယ်​ေတွဆို နံရိုး​အြပိုင်း​ြပိုင်း​ေလး​ေတွနဲ့​ လှမှလှ။ အိန္ဒိယက ​ေလယာဉ်မယ်က​ေလး​ေတွ ြမင်ဖူး​တဲ့​အခါ သူတို့​ဆီမှာ​ေတာ့​ ပံု့​ပံု့​က​ေလး​စူ​ေနတဲ့​ ဝမ်း​ပျဉ်း​က​ေလး​ကို ဆာရီချက်ြပုတ်က​ေလး​ ​ေလျှာ့​ဝတ်ထား​တာကိုမှ လှတယ်ထင်ြကြပန်တယ်။

    ဒါလည်း​ ြကည့်​လို့​လှတာပါပဲ။ ကိုယ့်​ဆီမှာ လျှမ်း​လျှမ်း​ေတာက်​ေနတဲ့​ မင်း​သမီး​ေတွကို သူတို့​ဆီကလူ​ေတွက ဝတုတ်မြကီး​ေတွလို့​ ​ေြပာ​ေပမယ့်​ ကိုယ်​ေတွမျက်စိထဲမှာကျ လှ​ေနတုန်း​ပဲ။ ​

    ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ သ​ေဘာ​ေပါက်လာတာက လှတယ် မလှဘူး​ဆိုတာ စက္ခု ရူ​ေပန သံဝါသာဆိုသလို ရှုြမင်သူမျက်ဝန်း​က ​ေပါ်လာတဲ့​ ပံုရိပ်ကို စိတ်ခံစား​ချက်နဲ့​ အတန်း​အစား​ခွဲလိုက်တာသာ ြဖစ်တယ် လို့​ပါ။

    က​ေလး​ဘဝတစ်​ေလျှာက်လံုး​ လူလား​ေြမာက်သည်အထိက​ေတာ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အလွန်အြကည့်​ရဆိုး​တဲ့​ ဘဲရုပ်ဆိုး​က​ေလး​လို့​ပဲ ြမင်ပါတယ်။ အခုမှ ခန့်​ခန့်​ေချာ​ေချာြကီး​ ြဖစ်လာတာ​ေလ လို့​ ​ေြပာချင်တာ မဟုတ်ပါဘူး​။ တသက်တာရဲ့​ ငယ်ရွယ်နုပျိုတဲ့​အချိန်​ေတွမှာ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ယံုြကည်မှုမရှိခဲ့​တဲ့​အတွက် လူ​ေတာမတိုး​ရဲခဲ့​ဘူး​လို့​ ဆိုချင်တာပါ။

    မ​ေနတတ်မထိုင်တတ်၊​ မဝတ်တတ်မစား​တတ်၊​ မ​ေြပာတတ်မဆိုတတ်နဲ့​ ဘယ်​ေနရာမှ သံုး​စား​လို့​မရတဲ့​ ရုပ်ဆင်း​ရူပကာရှင်ပါ။ သို့​ေသာ်ြငား​လည်း​ လှချင်စိတ်က ငယ်ထိပ်ကိုတက်ကပ်​ေနတာ။ ြမို့​ထဲရှိသမျှ ဆံပင်ညှပ်ဆိုင် ကုန်လု​ေအာင် လိုက်ညှပ်တယ်။ ဟိုလို​ေလး​လုပ်​ေပး​ပါ။ သည်လို​ေလး​လုပ်​ေပး​ပါ။ ​
    ေြကး​ထူတယ်။ ဝက်ြခံတစ်လံုး​ထွက်ရင် မှန်​ေပါက်မတတ် ညှစ်လို့​မဆံုး​ဘူး​။

     ြမင်သူတိုင်း​က မျက်စိ​ေနာက်​ေလာက်​ေအာင် ပဲ​ေတွဘယ်​ေလာက်ထုတ်ထုတ် နဂိုမရှိတဲ့​အတွက် နဂိုင်း​လည်း​ မထွက်ခဲ့​ပါဘူး​။ အဲဒီနဂိုဆိုတဲ့​ဟာက​ေတာ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ယံုြကည်တဲ့​စိတ်ကို ​ေြပာတာပါ။

    အင်ဂျင်နီယာ မလုပ်တဲ့​ တင်ဆက်သူ ညီမြကီး​က မိန်း​က​ေလး​တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ယံုြကည်မှုရှိ​ေန​ေအာင် သံုး​ရမယ့်​ ပစ္စည်း​တစ်ခု ညွှန်း​ေပမယ့်​လည်း​ ကိုယ်က​ေတာ့​ ​ေယာကင်္ျား​ေလး​ြဖစ်​ေနလို့​ သူ​ေြပာတဲ့​ဟာြကီး​က အသံုး​မတည့်​ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ဆီက မရွံ့​မရဲ မဝံ့​မရဲ အား​ငယ်တဲ့​စိတ်​ေတွဟာ သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ ​ေကျး​ဇူး​နဲ့​ ​ေတာ်​ေတာ်​ေလး​ သူငယ်နာစင်သွား​ပါတယ်။ လူဆိုတာ ဘယ်လိုရုပ်ရည်မျိုး​ ရှိသည်ြဖစ်​ေစ၊​ အဲဒါကိုယ်ပဲ။ သူများ​မဟုတ်ဘူး​။

    လူတိုင်း​မှာ အလှရှိတယ်။ အ​ေရး​ြကီး​တာက ဘယ်လို​ေဖာ်ထုတ်ြပမလဲ ဆိုတဲ့​အ​ေပါ်တည်တာတဲ့​။ သူက​ေတာ့​ ​ေြပာအား​ရှိတာ​ေပါ့​ေလ။ မင်း​သား​ကိုး​။ လူ​ေတွက သူ့​ရုပ်ကို ပိုက်ဆံ​ေပး​ြကည့်​ယူရတဲ့​အစား​မျိုး​ေလ။ သူနဲ့​ေပါင်း​လိုက်တဲ့​အခါ ကိုယ့်​ရှိရင်း​စွဲရုပ်က ဘယ်လိုမှ ​ေြပာင်း​လဲမသွား​ေပမယ့်​လည်း​ လူ​ေတွက ငါ့​ကိုြကည့်​ေနြကပါလား​ဆိုတဲ့​ ရှိုး​တိုး​ရှန့်​တန့်​ ရှက်ကိုး​ရှက်ကန်း​စိတ်​ေတွ​ေတာ့​ ​ေပျာက်သွား​တယ်။

    အဲဒါ​ေြကာင့်​ ြကည့်​ချင်တဲ့​လူြကည့်​ ကိုယ်လုပ်စရာရှိတာလုပ်ြပီး​ ဘာမှဂရုမစိုက်ပဲ ​ေနတတ်သွား​ေရာ။ ဘယ်​ေလာက်ပဲ လှချင်လှချင် လူြကည့်​ရင်ရှက်လှတယ်​ေလး​ ဆိုတဲ့​ စိတ်အခံနဲ့​ဆိုရင် ထင်​ေပါ်မှာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ စင်​ေတာ် တက်ရဲစရာလည်း​ မရှိဘူး​။

    သူတို့​ မင်း​သား​မင်း​သမီး​များ​ဆိုတာ သူလိုငါလို ြမင်ရင် အမှတ်တမဲ့​ြဖစ်ဖွယ် မထင်မရှား​ လူတန်း​စား​မျိုး​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ထူး​ြခား​တဲ့​ ရုပ်သွင်​ေတာ့​ ရှိြကတယ်။ အဲဒီရုပ်သွင်က​ေလး​ကိုလည်း​ တယုတယ ထိန်း​သိမ်း​ေမွး​ြမူနိုင်ရတယ်။ အဲဒါ လွယ်လွယ်က​ေလး​ေတာ့​ မမှတ်​ေလနဲ့​။ ကိုယ်​ေတွလို စား​ချင်ရာစား​၊​ သွား​ချင်ရာသွား​၊​ အိပ်ချင်မှအိပ် လုပ်လို့​မရဘူး​။ သူတို့​ရုပ်က​ေလး​ကို ဘယ်အ​ေြကာင်း​နဲ့​မှ ထိခိုက်ညှိုး​နွမ်း​သွား​လို့​ မြဖစ်ဘူး​။ ဒါ​ေလး​နဲ့​ လုပ်စား​ေနရတာ။ ဒါ​ေြကာင့်​ ဘယ်မင်း​သား​ပဲ ြဖစ်ြဖစ် သာမာန်အရပ်သား​များ​လို အရက်က​ေလး​တြမြမ၊​ ဘီယာ၊​ ​ေဆး​လိပ်၊​ ကာရာအို​ေက အ​ေမွှဇယား​ခင်း​ဖို့​ေတာ့​ ​ေယာင်လို့​ေတာင် စိတ်မကူး​ေလနဲ့​။

    အဓိကအား​ြဖင့်​ေတာ့​ အစား​အ​ေသာက် အင်မတန် ဆင်ြခင်ရပါတယ်။ ဝက်ဆီတို့​ အုန်း​နို့​တို့​ဆိုတာ အဆိပ်ပါသလို ​ေရှာင်ြကရတယ်။ ဒညင်း​သီး​၊​ ြကက်သွန်ြဖူ၊​ ငပိရည်ဆိုတာ​ေတွလည်း​ ​ေဝရာမဏိရတယ်။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ သူတို့​အတွက် ည​ေနစာဆိုတာ ြမင်း​ခွာရွက်သုပ်၊​ ခရမ်း​ချဉ်သီး​သုပ်က​ေလး​ကို ထမင်း​မပါပဲ တင်း​တိမ်လိုက်ြကရတာ ​ေတွ့​ဖူး​တယ်။

    တခါတုန်း​က တရုတ်ကုမ္ပဏီတစ်ခုက နံမယ်ြကီး​ မင်း​သား​မင်း​သမီး​ေတွအား​လံုး​ ထမင်း​ဖိတ်​ေကျွး​တဲ့​အခါ ဧည့်​ေြမှာင်လိုက်သွား​တဲ့​ ကိုယ်ကလွဲရင် ဘယ်သူတစ်​ေယာက်ကမှ ဟင်း​ခွက်သံုး​ရာ လက်ဖျား​နဲ့​ မတို့​ြကဘူး​။ တရုတ်အမဲ ဟင်း​ေတွမို့​လို့​တဲ့​။

    ကိုး​ကွယ်ယံုြကည်မှု​ေြကာင့်​လို့​ဆိုရင်​ေတာ့​ အလှအပတစ်ခုကိုပဲ သူတို့​ကိုး​ကွယ်စရာ ရှိပါတယ်။ တကူး​တကြကီး​ စား​ချင်စိတ်ကို ြမိုသိပ်ြပီး​ထိန်း​ချုပ်ထား​တာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။ အကုန် အသား​ကျ အကျင့်​ရ​ေနြပီး​ အာသာချင်ြခင်း​ကို မရှိြကတာ။ လူတိုင်း​သူတို့​လို လှချင်ြကတာချည့်​ပဲဆို​ေပမယ့်​ ဘယ်သူမှ သူတို့​လို စည်း​ကမ်း​တကျ အလှအပကို ထိန်း​သိမ်း​မထား​နိုင်ဘူး​ဆိုတာက သူတို့​ရဲ့​ လျှို့​ဝှက်ချက်ပါ။ ​

    ေယာကင်္ျား​ေလး​ေတွအတွက်​ေတာ့​ ခန္ဓာကိုယ်ြကံခိုင်​ေစတဲ့​ ​ေလ့​ကျင့်​ခန်း​ေတွ ပံုမှန်လုပ်ရပါ​ေသး​တယ်။ သူများ​တကာ မျက်စိထဲမှာ ြကည့်​ေကာင်း​ေနဖို့​အတွက် အဲသ​ေလာက်ြကီး​ေတာ့​ ဒုက္ခမခံနိုင်ပါဘူး​လို့​ ​ေြပာလို့​ရ​ေပမယ့်​ သူများ​မျက်စိထဲက ပံုရိပ်ဟာ ကိုယ့်​ပံုရိပ်ြဖစ်တာမို့​ အလှအပြကိုက်တယ်ဆိုတာလည်း​ ကိုယ့်​ရဲ့​ အတ္တပံုရိပ်ကို ​ေမွး​ြမူြခင်း​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။

    ကိုယ့်​ရဲ့​တင့်​တယ်တဲ့​ရုပ်ဆင်း​ဟာ လူအများ​ပိုက်ဆံ​ေပး​ြကည့်​ချင်စရာ ကုန်ပစ္စည်း​တစ်ခုအြဖစ် မရည်ရွယ်ခဲ့​ရင်​ေတာင်မှ ြမင်သူတိုင်း​က ချစ်ခင်နှစ်လိုစိတ် ​ေမတ္တာစိတ်​ေတွ ယိုဖိတ်လာ​ေအာင် လက်နက်သဖွယ်လည်း​ စွမ်း​ေဆာင်နိုင်ပါ​ေသး​တယ်။ ထိုင်း​က မယင်လက်က​ေလး​ မဲ​ေတွရတဲ့​အထဲမှာ သူ့​မျက်နှာ​ေပါ်က အြပံုး​လှလှက​ေလး​ေြကာင့်​ မပါဘူး​လို့​ ဘယ်သူြငင်း​နိုင်မှာလဲ။ ရူပါရံုနဲ့​ေတွ့​ရင် ဘုရား​ေလာင်း​ဥ​ေဒါင်း​မင်း​ြကီး​ေတာင် ​ေကျာ့​ကွင်း​ထဲ ကား​ကနဲမိသွား​တာပဲ မဟုတ်လား​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ဘယ်လိုအလှမျိုး​ပဲ ြဖစ်ြဖစ်၊​ အနိစ္စဆိုတဲ့​ မလွန်ဆန်နိုင်​ေသာသ​ေဘာအရ ဇရာရဲ့​ဝါး​မျိုတိုက်စား​ြခင်း​ဒဏ်ကို ခံြကရပါတယ်။ ဒီအခါမှာ​ေတာ့​ ​ေြမအုတ်တို့​ေနရာမှာ ​ေကျာက်အုတ်တို့​နဲ့​ အစား​ထိုး​သလိုပဲ ရုပ်အလှ​ေနရာမှာ စိတ်အလှဆိုတဲ့​ အလှစစ်နဲ့​ တစတစ အစား​ထိုး​ယူရပါတယ်။ ရုပ်အလှက​ေတာ့​ ကိုယ့်​အတွက်ပဲကိုယ်ြကည့်​တဲ့​ အတ္တသ​ေဘာရှိြပီး​ စိတ်အလှဆိုတာက​ေတာ့​ အများ​အကျိုး​အတွက်ကို ​ေမတ္တာထား​တဲ့​ ပရသ​ေဘာပါပါတယ်။ လူဆိုတာ အသက်ြကီး​လာ​ေလ​ေလ သူများ​အ​ေပါ် ​ေစတနာထား​ရ​ေလ​ေလပါပဲ။

    ဒါမှလည်း​ ရုပ်ဆင်း​သဏ္ဍာန် အိုမင်း​ရင့်​ေရာ်လာ​ေသာ်ြငား​ အများ​မျက်စိထဲမှာ လှသထက်လှြပီး​ လူချစ်လူခင်​ေပါလာမှာ​ေပါ့​။ ဂန္ဒီြကီး​တို့​ မာသာထရီဆာြကီး​တို့​ဆို မလှဘူး​ေြပာရင် ငိုလိုက်မယ် လုပ်စရာမလို​ေပါင်။ အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့​ အလှဆံုး​လူသား​ြကီး​ေတွ လို့​ ဘယ်သူ့​ေမး​ေမး​ အဲဒီအတိုင်း​ေြဖလိမ့်​မယ်။ ကိုယ်တို့​ဆီမှာလည်း​ ဘယ်သူ​ေတွက အသက်ြကီး​ေလ အလှကျက်သ​ေရပို​ေလြဖစ်ြပီး​ ဘယ်သူ​ေတွ​ေတာ့​ြဖင့်​ ​ေရွှတစ်တင်း​နဲ့​ ​ေန့​ချင်း​ေသ ​ေမတ္တာအပို့​ခံ​ေနရသလဲ သိသား​နဲ့​။

    ​ေြပာရ​ေြကး​ဆိုရင် စိတ်​ေကာင်း​နှလံုး​ေကာင်း​ဆိုတာ အသက်ြကီး​လာ​ေတာ့​မှ အိမ်အိုကျား​ကန် လူအိုပန်း​ပန်သလို လူြကည်ညို​ေအာင် ြမို့​ေမတ္တာခံယူဖို့​ ​ေမွး​ယူရတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ အရွယ်သံုး​ပါး​ ကျား​မမ​ေရွး​ ရှိသင့်​ရှိထိုက်တဲ့​ အ​ေြခခံစိတ်ဓါတ်ပါ။ လူတိုင်း​လူတိုင်း​ ဘယ်သူကမှ အလကား​ေနရင်း​ စိတ်ပုပ်စိတ်ယုတ်​ေတွ ​ေမွး​မ​ေနဘူး​ဆို​ေပမယ့်​ တကယ်တမ်း​စိတ်​ေကာင်း​ရှိတဲ့​သူ ဘယ်​ေလာက်ရှား​သလဲဆိုတာ လူမှုအသိုင်း​အဝိုင်း​ထဲ ကျင်လည်ဝင်ဆန့်​ဖူး​သူတိုင်း​ သိြကပါတယ်။

    မျက်စိနဲ့​ြမင်​ေနရတဲ့​ ရုပ်ဆင်း​သွင်ြပင်ဆိုတာ အဘိဓမ္မာသ​ေဘာနဲ့​ ြကည့်​ရင် ကမ္မရုပ်၊​ အာဟာရရုပ်၊​ ဥတုဇရုပ်၊​ စိတ္တဇရုပ်ဆိုတာ​ေတွ ​ေပါင်း​စပ်စု​ေဝး​ြဖစ်​ေပါ်လာတာမို့​လို့​ စိတ်ရင်း​ေစတနာ ြဖူစင်တဲ့​သူဟာ ရုပ်လက္ခဏာ ြကည်ြကည်လင်လင်ရှိ​ေနမှာ မလွဲပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ အလှအပကို ​ေြကာင့်​ြကစိုက်ြပီး​ ြပုြပင်ထိန်း​သိမ်း​ချင်တဲ့​သူဟာ စိတ်ဓါတ်ကိုလည်း​ ြဖူစင်ြကည်လင်​ေအာင် ထိန်း​သိမ်း​ဖို့​ လိုလာြပန်ပါတယ်။

    ဒီလိုနဲ့​ တ​ေြဖး​ေြဖး​ အဆင်း​က​ေန အချင်း​ဘက်​ေရာက်​ေအာင် ြကိုး​စား​ရပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ အဆင်း​လှဖို့​ သက်သက်သာြကိုး​စား​ေနရင် အဆင်း​လှဆန်း​ လူ့​ေပါက်ပန်း​ဘဝနဲ့​ တန်ဖိုး​မရှိ ြဖစ်သွား​တတ်လို့​ပါ။ ဒီက​ေန့​ေခတ်မှာ ကိုယ့်​ြမန်မာလူမျိုး​ေတွထဲက ​ေယာကင်္ျား​ေလး​ေတွ​ေရာ မိန်း​က​ေလး​ေတွပါ နိုင်ငံတကာက အလှြပိုင်ပွဲ​ေတွမှာ ဝင်နွှဲြက၊​ ဆု​ေတွရလာြကတဲ့​အခါ ရုပ်​ေရာအရွယ်ပါရှိ​ေသး​တဲ့​ လူငယ်​ေလး​ေတွအတွက် အလှအပဆိုတာ သူများ​ဆံပင်ဆိုး​ရင်လိုက်ဆိုး​၊​ သူများ​မင်​ေြကာင်ထိုး​ရင်လိုက်ထိုး​၊​ သူများ​နား​ေဋာင်း​ပန်လို့​ လိုက်ပန်ရံုနဲ့​ေတာ့​ မလံု​ေလာက်​ေသး​ဘူး​လို့​ သိ​ေစချင်ပါတယ်။

     အဲဒါ​ေတွက ​ေခတ်​ေရစီး​ေြကာင်း​ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။ အချိန်တစ်ခုကုန်ရင် ​ေြပာင်း​သွား​ေရာ။ အခု​ေြပာခဲ့​သလို ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ယံုြကည်မှုက​ေလး​လည်း​ရှိမှ၊​ ဂရုတစိုက်လည်း​ ​ေမွး​ြမူထိန်း​သိမ်း​နိုင်မှ၊​ စိတ်ရင်း​ေစတနာ​ေကာင်း​ေလး​နဲ့​ လူတဘက်သား​ အများ​အကျိုး​ကို ရွက်​ေဆာင်နိုင်မှ တကယ့်​အလှစစ်ကို ပိုင်ဆိုင်နိုင်လိမ့်​မယ် လို့​ ပညာ​ေပး​ချင်တာပါပဲ။ ဒါမှလည်း​ သူများ​နဲ့​အလှြပိုင်ရတဲ့​အခါ ဦး​ေရွှလိပ်ြကီး​လို

    “ရုပ်လှရာဝယ် ကျုပ်ကသာတယ် မုချပါကွယ်။”

    လို့​ ခပ်ြကွား​ြကွား​ ​ေြပာလို့​ရမှာ​ေပါ့​။ ဟုတ်တာမဟုတ်တာ အပထား​ အဲဒီစိတ်က​ေလး​ေတာ့​ရှိ​ေနမှ ​ေရှ့​ဆက်ရမယ့်​ခရီး​မှာ ရှက်​ေြကာြပတ်မယ်ကွယ်။ ကျန်တာ​ေတာ့​ ြကည့်​တဲ့​သူ​ေတွအပိုင်း​။ မဟုတ်ဘူး​လို့​ ​ေြပာတဲ့​သူ​ေတွအား​လံုး​ကို ကိုယ့်​ေလာက်မလှလို့​ မနာလိုြဖစ်​ေနတာလို့​ သ​ေဘာထား​လိုက်။

    သူတို့​က ြကည့်​မှ မြကည့်​တတ်ပဲနဲ့​။ စိတ်ရူး​ဆိုတာ ဒီလိုပဲ။ ရ​ေအာင်ထိန်း​လို့​ရရင် ထိန်း​ြကည့်​။ မရ​ေတာ့​ဘူး​ဆို လွှတ်သာ​ေပး​လိုက်။ ဆိုက်ချင်တဲ့​ဘူတာ ဆိုက်ပ​ေစ​ေပါ့​။ အ​ေရး​ြကီး​တာ ကိုယ်စိတ်ချမ်း​သာရင်ြပီး​တာပဲ။ ဟုတ်ဘူး​လား​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.