• “လကင်္ာဒီပ တို့​ေမာင်နှမ”

    သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက် ဘွဲ့​လွန်ဝင်ခွင့်​ေြဖ​ေတာ့​
    “ဒီနှစ် ဆိုက​ေရး​တီး​မှာ ြပိုင်​ေနတာ ဘာဇာတ်​ေတာ်လဲ။”
     လို့​ အ​ေမး​ခံရတယ်။ မာစတာလိုချင်တဲ့​ ဆရာဝန်တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ တိုင်း​ြပည်ရဲ့​ မျက်​ေမှာက်​ေရး​ရာ အြဖာြဖာကို ဂ​ေလာက်​ေတာ့​ တီး​မိ​ေခါက်မိ ရှိသင့်​တာ​ေပါ့​။ တို့​သယ်ရင်း​ြကီး​ကလည်း​ အဲ့​ေလာက်​ေတာ့​ မပိန်း​ပါဘူး​။ ဆရာဝန်ပါဆိုမှ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ြကံတာ နဂါး​ေဒါ်ဦး​ပါ လို့​ ​ေြဖမယ့်​အစား​မျိုး​လား​။
    “ရာမဇာတ်​ေတာ်ြကီး​ပါ ခင်ဗျာ။”
     လို့​ မဆိုင်း​မတွ ​ေြဖလိုက်နိုင်သား​ပဲ။ ​ေမာင်မင်း​ လူက​ေလး​။ ငယ်ပါ​ေသး​တယ်။ ကိုယ့်​ဆရာြကီး​ေတွ ဆက်တိုက်ဆင်လာတဲ့​ ​ေနာက်သိုင်း​ကွက်အစမှာ ကျွမ်း​ထိုး​ေနာက်ြပန် တပ်လန်လာခဲ့​တယ်။
    “​ေအး​ ဟုတ်ြပီ။ ရာမာယနဇာတ်​ေတာ်ြကီး​က​ေန မင်း​အတွက် ဘာ​ေတွ သင်ခန်း​စာရသလဲ။ နည်း​နည်း​ရှင်း​ြပစမ်း​ပါဦး​။”
     တဲ့​။ အဲဒီ​ေမး​ခွန်း​ကို ြကား​မိတဲ့​အချိန်မှာ​ေတာ့​ ကိုယ့်​ပါး​စပ်က​ေတာ့​ တစ်ခွန်း​ပဲ ထွက်တယ်။ ရာမဇာတ်​ေတာ်က ​ေြပာချင်တာ
    “အိမ်ကမိန်း​မကို ဘယ်​ေတာ့​မှ အလိုမလိုက်နဲ့​။ သူပူဆာတိုင်း​ လိုက်ြဖည့်​ဆည်း​ေပး​ေနရင် ​ေနာက်ဆံုး​ကျ ဘီလူး​ရွာတစ်ရွာလံုး​နဲ့​ သတ်ရလိမ့်​မယ်။”
     လို့​။

     အခုအချိန်မှာ အဲဒီဇာတ်​ေတာ်က​ေလး​နဲ့​ အဲဒီအ​ေမး​အ​ေြဖ​ေတွကို တစိမ့်​စိမ့်​ ြပန်​ေတွး​ေနမိတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ သူမှန်တယ်၊​ ကိုယ်မှား​တယ်​ေတွ တစ်ခုမှ မပါဘူး​။ တို့​ဆရာ လူြကီး​မင်း​ေတွ အဲ့​ေမး​ခွန််း​ကို မတရား​သြဖင့်​ အြမင်ကပ်လို့​ ဖဲ့​ေမး​ေမး​သွား​တာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေချာက်ချသွား​တာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။

    စိတ်ထဲရှိတာ ဗလွတ်ရွှတ်တ ​ေြဖချသွား​တဲ့​ ကိုယ့်​ထက် အြပန်တစ်ရာမက အ​ေမျှာ်အြမင်ရှိရှိ၊​ ပညာရှိဆန်ဆန် အကဲစမ်း​သွား​တဲ့​ လက်ရည်​ေတွကို ဒီအသက်ဒီအရွယ် ဒီအ​ေတွ့​အြကံု​ေတွရမှပဲ ြမင်ရံုက​ေလး​ ြမင်တတ်လာ​ေတာ့​တယ်။

    ရာမဇာတ်​ေတာ်ဟာ ကိုယ်ထင်ထား​သ​ေလာက် ​ေပါ့​ေပါ့​တန်တန်​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​။ သီတာ၊​ ဒဿ၊​ ရာမ၊​ လက္ခဏ​ေလာက်နဲ့​ ​ေမှာ်ရံုြမိုင်ထဲ လဗ်ဆင်း​ရိုက်​ေနတာသက်သက် မကဘူး​။ အ​ေရှ့​တိုင်း​ရဲ့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ် ဒဿန​ေတွနဲ့​ ဘဝသင်ခန်း​စာ​ေတွ တပံုတပင်ပါတယ်။ ​ေတွး​ရင်​ေတွး​သ​ေလာက် ကျယ်ြပန့်​တယ်။ ဖွဲ့​ရင်ဖွဲ့​သ​ေလာက် ဆန်း​ြပား​တယ်။ ဟိုး​အရင်တစ်ခါတုန်း​က​ေတာ့​ ဇာတ်​ေတာ်ကို ပထဝီ​ေြမပံု​ေပါ်တင်ြပီး​
    “မင်း​ရာမရဲ့​ ကိဿကိန္နာ”
     လို့​ ​ေရး​ခဲ့​ြပီး​ြပီ။ ခုတစ်ခါမှာ​ေတာ့​ ဇာတ်​ေတာ်ထဲမှာပါတဲ့​ သီဟိုဠ်ကျွန်း​သား​ ​ေမာင်နှမများ​ကို ​ေခါင်း​ထဲကထုတ်မရ​ေလာက်​ေအာင်
    ြမင်​ေယာင်လာလို့​ ​ေနာက်ထပ်ရှု​ေထာင့်​တစ်မျိုး​က ​ေရး​မိရြပန်ြပီ။

     ဇာတ်​ေတာ်ရဲ့​အခရာ၊​ ဇာတ်​ေကာင်​ေတွအား​လံုး​ကို အသက်ဝင်လာ​ေအာင် အလယ်​ေခါင်က ​ေဒါင်း​ေတာင်နဲ့​ ရိုက်နှိုး​တဲ့​ဇာတ်ရုပ်က​ေတာ့​ ဒဿဂီရိရဲ့​ နှမ​ေတာ် ဂမ္ဘီ ဘီလူး​မက​ေလး​ပါပဲ။ သူ့​ခမျာ သား​နှစ်​ေကာင်တို့​လို့​တွဲလဲနဲ့​ ဆင်ဂယ်မား​သား​ေလး​ဘဝပါ။ ြကင်ယာ​ေတာ်က ဘယ်သူဘယ်ဝါမှန်း​ သတိမထား​မိလိုက်ဘူး​။ ဇာတ်ကိုစတဲ့​အချိန်မှာ​ေတာ့​ ဂမ္ဘီမယ်ဖျား​က ချစ်သား​သား​ေလး​များ​ကို ချစ်ကိုြကီး​ ဒဿဂီရိဆီကရတဲ့​ နယ်​ေြမအပိုင်စား​များ​ ​ေပး​သနား​ေနြပီ။

    ဘီလူး​ဆိုတဲ့​သ​ေဘာဟာ ​ေဝသာလီြပည်ကဟာ​ေတွနဲ့​ အနှိုင်း​ခံရတဲ့​ လူသား​များ​လို ြမင်ြမင်သမျှ သိမ်း​လို့​ရ၊​ လက်ညှိုး​ထိုး​ လက်မှတ်ထိုး​ြပီး​ ​ေရာင်း​ချင်တဲ့​သူ စာချုပ်ချုပ်​ေရာင်း​လို့​ရတဲ့​ သ​ေဘာ မရှိ​ေလဘူး​။ ​ေဝသဝဏ်နတ်မင်း​၊​ ကု​ေဝရနတ်မင်း​ အစရှိတဲ့​ စတုမဟာရာဇ်နတ်မင်း​ြကီး​များ​ရဲ့​ ခွင့်​ြပုမိန့်​နဲ့​ ပါမစ်ကျထား​တဲ့​ ပိုင်နက်နယ်​ေြမအတွင်း​မှာသာ စည်း​နဲ့​ကမ်း​နဲ့​ ဖမ်း​ယူစား​ေသာက်ခွင့်​ ရှိပါ​ေလသတဲ့​။

    ဒုသ နဲ့​ ခရ ဆိုတဲ့​ ဘီလူး​လူမမယ်က​ေလး​များ​က အပိုင်စား​ရတဲ့​ေတာဟာ ​ေမှာ်ရံု​ေဟဝန် ​ေတာြမိုင်စွန်မှာ ဆို​ေတာ့​ ရာမ၊​ လက္ခဏ၊​ သီတာတို့​ ၁၂ နှစ်တာ ကျက်စား​ရမယ့်​ေနရာနဲ့​ နယ်နိမိတ်ချင်း​ ဆက်စပ်​ေနတယ် မဟုတ်လား​။ နယ်စပ်မှာ ဘီလူး​စီး​ြပီး​ သတ်ြကြဖတ်ြကတာ ဝါလမိကိြကီး​ ရာမာယန​ေရး​တဲ့​ ​ေခတ်ကတည်း​က ရှိတယ်ထင်ပါရဲ့​။ ဘီလူး​ညီ​ေနာင်ခမျာ အသတ်ခံရရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။
    “ရာမမင်း​သား​မှ ဆံုး​မလိုက်သည်” 
    လို့​ပါ ဦး​ရီး​ေတာ် ဒဿဂီရိဆီကို ​ေရွှ​ေပလွှာနဲ့​ တဂ်လုပ်သွား​တယ်။ ဘယ်​ေခတ်ဘယ်အခါမှာပဲြဖစ်ြဖစ် အမည်မသိ တိုင်း​သား​ြပည်သူ​ေတွ ရာ​ေထာင်ချီ ​ေသချင်​ေသလို့​ရပါတယ်။ စာရွက်​ေပါ်​ေတာင် အတင်ခံချင်မှ ခံရလိမ့်​မယ်။ လူြကီး​သား​၊​ လူြကီး​တူ ​ေသရင်​ေတာ့​ တစ်​ေယာက်​ေသ​ေသ၊​ နှစ်​ေယာက်​ေသ​ေသ၊​ နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက် ဆက်နွယ်လာ​ေလ့​ရှိတယ်။

     ဒုသ နဲ့​ ခရ ဟာ ဒဿဂီရိရဲ့​ တူအရင်း​ေခါက်​ေခါက်​ေတွ၊​ ဒဿဂီရိကိုယ်တိုင်ကိုက ရာမ၊​ လက္ခဏ နဲ့​ ​ေကျာင်း​ေတာ်က ရန်စ ရှိတယ်။

     ဒီအခန်း​မှာ အဓိက​ေြပာချင်တာက​ေတာ့​ မိဂမ္ဘီ ဉာဏ်ပလီတာများ​ လို့​ ဆိုြကတဲ့​ အညှိုး​ြကီး​သူ ဘီလူး​မက​ေလး​ရဲ့​ မာယာဂလဲ့​စား​အ​ေြကာင်း​ပါ။ မိန်း​က​ေလး​တို့​သဘာဝ
    “​ေရွှသမင်ကို ဖမ်း​လို့​ေပး​ပါ”
     ပူဆာသူ မယ်သီတာက​ေလး​ကို အြပစ်မတင်ရက်သလို
    “ဘာပဲလုပ်ရလုပ်ရ​ေလ” 
    ဆိုြပီး​ ချစ်သူကို အလိုလိုက်တဲ့​ ​ေမာင်​ေတာ်ရာမကိုလည်း​ ရိုး​မယ်မဖွဲ့​ချင်ပါဘူး​။ ချစ်သူတို့​ဘာဝဆိုတာ သည်လိုပဲ ရှိြကပါတယ်။ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က ကိုယ်​ေတွ အား​မလိုအား​မရ အသည်း​တယား​ယား​ ရှိခဲ့​တဲ့​အခန်း​က​ေတာ့​ ဂမ္ဘီက ရာမအသံနဲ့​
    “သမင်ခတ်လို့​ ြမိုင်ရပ်မှာ​ေသရပါ​ေတာ့​မယ်” 
    လို့​ ​ေအာ်တဲ့​အခါ မစဉ်း​မစား​ မတ်​ေတာ်​ေမာင် လက္ခဏကို ​ေနာက်ကအတင်း​လိုက်ခိုင်း​တာကိုပါ။ ကိုယ့်​ေယာကင်္ျား​အသံမှ ကိုယ်မမှတ်မိစရာလား​ လို့​ ​ေတွး​မိတာက တြခား​။ အ​ေကာင်အထည် မျက်ြမင်ကိုယ်​ေတွ့​မဟုတ်ပဲ ​ေတာထဲ​ေတာင်ထဲ ြကား​သမျှအသံ လိုက်ယံု​ေနရင် သင်း​ေခွချပ် အ​ေခါ်ထူး​မိတာနဲ့​ ​ေသသွား​ေတာ့​ ဘယ့်​နှယ့်​လုပ်မတုန်း​ လို့​ က​ေလး​ဦး​ေနှာက်နဲ့​ ​ေတွး​မိသား​ဗျ။

    မယ်သီတာ ​ေတာ်​ေတာ်အတဲ့​ မိန်း​က​ေလး​လို့​ ထင်မိတာ ​ေခတ်ကာလသား​သမီး​များ​က မနီး​ရိုး​စွဲလိုက်​ေန​ေတာ့​ အိုး​ ခက်ရချည့်​ရဲ့​။

     ခရစ်မ​ေပါ်မီ၊​ ဘုရား​မပွင့်​မီကာလက ဟိုး​မား​ရဲ့​ အိုဒစ်ဆီကဗျာရှည်ြကီး​လိုပဲ ဝါလမိကိရဲ့​ ရာမယနြမစ်ဖျား​ခံရာ အ​ေရှ့​တိုင်း​ စာ​ေပလကင်္ာ​ေတွထဲက ဂမ္ဘီမယ်မယ်ရဲ့​ မာယာြကာြခည်ဟာ သည်က​ေန့​ ၂၁ရာစုက အိုင်တီနတ်သူငယ်က​ေလး​များ​ရဲ့​ ကာလထိ​ေအာင် ချည်နိုင်တုပ်နိုင် လှည့်​ြဖား​နိုင်ဆဲ ြဖစ်​ေနတာက​ေတာ့​ အံ့​ဩစရာ​ေကာင်း​ပါတယ်။ (အင်တာဗျူး​မှာ မဟတ္တမဂမ္ဘီ လို့​ မှား​ေြဖရင်​ေတာ့​ ​ေသရ​ေအာင်သာြပင်) အင်တာနက်​ေပါ်မှာ အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က ြကား​ြကား​သမျှ​ေသာ ဂမ္ဘီသာရပျို့​ေတွကို အဟုတ်မှတ်ြပီး​ ​ေနာက်က လိုက်လိုက်ဖွ​ေနတာြမင်ရ​ေတာ့​မှ ​ေရွှသမင် အလိုက်မှား​တာ ရာမမင်း​သား​ တစ်ပါး​တည်း​မှ မဟုတ်ပဲ​ေလ လို့​ သင်ခန်း​စာရရပါတယ်။

    ဒီမိုက​ေရစီလို့​ ​ေရှ့​ကတိုင်လိုက်ရင် ​ေနာက်က​ေန ​ေဝ​ေလ​ေလ​ေတွ တြပံုြကီး​ပါလာတတ်တဲ့​ သဘာဝကို​ေတာင် သတိမထား​မိြကဘူး​။ ဒရာမာ​ေလး​မှ ချိုး​မယ်မြကံလိုက်နဲ့​ ​ေတာက်တ​ေခါက်​ေခါက်နဲ့​ မျက်ရည်​ေတွသွန်ပလိုက်ဖို့​ အသင့်​ပဲ။

    မျက်​ေမှာက်​ေခတ်ဇာတ်ခံု​ေပါ်က ရာမဇာတ်​ေတာ်မှာလည်း​ ဦး​ရီး​ေတာ်မာရဇ္ဇလို အ​ေယာင်​ေဆာင်​ေရွှသမင်ြပလို့​ လမ်း​လွဲ​ေအာင် ​ေခါ်ထုတ်သွား​သူ​ေတွကိုလည်း​ ​ေတွ့​ေနရတယ်။ မာမီဂမ်လို ြပည်သူ့​အသံပါဆိုြပီး​ ဇာတ်နာ​ေအာင် ရင်ထုထုြပီး​ ငိုြပ​ေနတာ​ေတွလည်း​ ခဏခဏ ြကား​ေနရတယ်။ အလစ်မှာ သကင်္န်း​ြခံုြပီး​ မယ်သီတာ အရခိုး​မယ့်​ ဒဿဘီလူး​ြကီး​လည်း​ ရှိတယ်။ ဘယ်ဟာ​ေတွက အမှန်လဲ။ ဘယ်ဟာ​ေတွက လှည့်​စား​ေနတာလဲ။ မကွဲြပား​ေသး​ရင်​ေတာ့​ ြမန်မာ​ေတွ ​ေခတ်​ေနာက်ကျတာ ရာမဇာတ်ထဲကကို မတက်နိုင်​ေသး​ဘူး​ လို့​ မှတ်ရမှာ​ေပါ့​။

     ပွင့်​လင်း​လာတဲ့​ ဒီမိုက​ေရစီ​ေခတ်ြကီး​မှာ ကိုယ်တို့​ ဆရာဝန်​ေတွလည်း​ မြကာခဏဆိုသလို စာမျက်နှာ​ေပါ် အင်တာနက်​ေပါ်မှာ တာစား​ေနခဲ့​တာ ြကာပါြပီ။ လူမဆန်စွာ၊​ ​ေမ့​ေလျာ့​ေပါ့​ဆစွာ၊​ ​ေငွ​ေြကး​မက်​ေမာစွာ၊​ အရည်အချင်း​ညံ့​ဖျင်း​စွာ၊​ များ​စွာ​ေသာ စွပ်စွဲချက်​ေတွနဲ့​ ဟိုး​ဟိုး​ေကျာ်လာတဲ့​ လူထုအသံ​ေတွက ပဲ့​တင်ထပ်​ေနတယ်ဗျ။ ဟုတ်တာ​ေတွ ပါသလို မဟုတ်ကဟုတ်က​ေတွလည်း​ ပါသဗျ။

    ဘယ်ဟာက ပိုများ​သလဲဆိုတာ​ေတာ့​ ကာယကံရှင် ဆရာဝန်များ​နဲ့​ ပတ်သက်သူ လူနာများ​ကသာ အသိဆံုး​ ြဖစ်မှာပါ။ (သူတို့​အြကား​ နား​လည်မှု လွဲမှား​တာဆိုရင်​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွဘက်က ဝင်ရှင်း​ြပ​ေပး​လို့​ရတယ်။) အမှုအခင်း​ြဖစ်စဉ်နဲ့​ တိုက်ရိုက် မပတ်သက်သူများ​အ​ေနနဲ့​က​ေတာ့​ ြကား​ြကား​သမျှ ယံုယံုြကည်ြကည် အမျှယူ သာဓု​ေခါ်လို့​ မ​ေတာ်ပါဘူး​။ သည်ယံုြမင်လို့​ သည်ြခံုထွင်ထား​တဲ့​သူ​ေတွရဲ့​ လှည့်​ကွက်ထဲမှာ ကား​ကနဲ မိသွား​ပါလိမ့်​မယ်။ ဖတ်ြကား​မိသမျှ သတင်း​အချက်အလက်​ေပါ်မှာ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့​ မချင့်​ချိန်နိုင်ရင် အား​ြကီး​တဲ့​ဆင်​ေတွ​ေတာင် ကျံုး​သွင်း​ခံရတတ်သတဲ့​။

     တိုင်း​ေရး​ြပည်​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက်လာတဲ့​အခါမ​ေတာ့​ အယံုလွယ်ရင် ငါး​ပါး​ေမှာက်​ေရာဗျား​။
    ြပည်သူဘက်က ​ေအာ်တဲ့​အသံတိုင်း​ဟာ ြပည်သူ​ေတွရဲ့​ အသံ ဟုတ်ရဲ့​လား​။ ဦး​ရီး​ေတာ် မာရဇ္ဖ​ေတွက ဝင်ဝင်​ေအာ်ခိုင်း​တာ မပါဘူး​လား​။ ဟန်ဝင်း​ေအာင်တို့​ ​ေနာ်အုန်း​လှတို့​ဆိုတာ အစဉ်သြဖင့်​ ြပည်သူ​ေတွဘက်က မား​မား​မတ်မတ် ရပ်တည် တိုက်ပွဲဝင်​ေနြကတာ ြငင်း​စရာ မရှိပါဘူး​။

    ဒါ​ေပသိ ​ေဒါသစိတ်၊​ ဝမ်း​နည်း​စိတ်​ေတွနဲ့​ လမ်း​ေပျာက်​ေနတဲ့​ ြပည်သူတစုကို သူတို့​ဦး​တည်​ေပး​လိုက်တဲ့​လမ်း​ေြကာင်း​ဟာ ထွက်​ေပါက်မှ ဟုတ်ရဲ့​လား​။ သူတို့​ကိုယ်တိုင်​ေရာ ထွက်​ေပါက်ကို သိရဲ့​လား​။ ​ေချာင်ပိတ်ြပီး​ ​ေမာင်း​သွင်း​ေနတာများ​လား​။ ​ေတွး​သင့်​တာ​ေပါ့​။ သူတို့​ကို မယံုရင် စိန်​ေအာင်မင်း​တို့​ ​ေရွှမန်း​တင်​ေမာင်တို့​ ​ေြပာသမျှကို​ေရာ ယံုရမလား​။ ပိုြပီး​ ချင့်​ချိန်လိုက်ပါဦး​။ ဂမ္ဘီမနိုင် နှစ်​ေဆာင်ြပိုင်​ေတွပါ။ က စား​လာတာ အံတို​ေနြပီ။ အိုး​ဆား​ဗစ် အိုး​ဆား​ဗစ်။ ဒါြဖင့်​ ြပည်သူ့​အသံ စစ်မစစ် ဘာကိုြကည့်​ြပီး​ အကဲခပ်ရမှာတုန်း​ ဆိုရင် သိပ်​ေတာ့​ မခက်ပါဘူး​။

     ြပည်သူက အမှန်တကယ် ​ေရွး​ချယ်တင်​ေြမှာက်လိုက်တဲ့​ ြပည်သူ့​ကိုယ်စား​လှယ် အစစ်က သူကိုယ်စား​ြပုထား​တဲ့​ ြပည်သူ​ေတွရဲ့​ ဆန္ဒသ​ေဘာထား​ကို ​ေစာ​ေြကာြပီး​ ​ေြပာဆိုတဲ့​စကား​သာလျှင် ြပည်သူလူထုရဲ့​ အသံ စစ်စစ်ြကီး​ ြဖစ်တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။ (“ပွဲသိမ်း​ြပီ စိုး​ေရ။ ပွဲသိမ်း​ြပီ။” လို့​ လာမ​ေဖာနဲ့​ ဒီမို​ေမာင်မယ်တို့​။ အဲဒီနှစ်ချက်မကိုက်ရင် ခများ​ကိုလည်း​ မယံုဘူး​။ ကျွန်​ေတာ့်​ကိုလည်း​ မယံုနဲ့​။)

     နှမ​ေလး​ မိဂမ္ဘီ ြပီး​ရင် သင်ခန်း​စာယူစရာ ​ေနာက်ဇာတ်​ေကာင်တစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ ညီ​ေတာ်​ေလး​ ဘိဘိသနပါပဲ။ သူက အမှန်တရား​ဘက်​ေတာ်သား​ပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ သူရပ်တည်လိုက်တဲ့​ အမှန်တရား​ဘက်မှာ သူ့​သား​ချင်း​ေတွ ပါမလာတဲ့​အတွက် အဲဒီအမှန်တရား​ အတံုး​အခဲြကီး​ပိုက်ြပီး​ ရင်ကွဲနာကျရမယ့်​သူ​ေပါ့​။ သိန်း​ဃိုလ်ြပည်မှာ အမှန်ကို ြမင်နိုင်တာ သူတစ်​ေယာက်ပဲ ရှိပါတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ သူက ကျန်တဲ့​သူ​ေတွကို သူ့​လိုပဲ အမှန်ြမင်​ေအာင် မသိမ်း​သွင်း​နိုင်ဘူး​။ ဒီအခါမှာ သူ့​ေမွး​ချင်း​သား​ရင်း​ေတွကို သူများ​လုပ်ြကံနိုင်ဖို့​အတွက် ပုဆိန်ရိုး​ဇာတ်ကို ကရ​ေတာ့​တယ်။ ဒဿဂီရိဘက်က အစွမ်း​ထက် နတ်စစ်ဘီလူး​များ​စွာဟာ သူလက်​ေထာက်ချတာနဲ့​ပဲ မရမလှ အ​ေရး​နိမ့်​ရတယ်။ ​ေနာက်ဆံုး​ သူ့​ေနာင်​ေတာ် ဒဿဂီရိမှန်တဲ့​ ရင်ဝက ြမား​ချက်ဟာ သူညွှန်တဲ့​ လက်ညှိုး​ရာပါ​ေနတယ်။

    အမှန်တရား​တစ်ခုတည်း​ကို ဖက်တွယ်ြပီး​ အမျိုး​တုန်း​သွား​တဲ့​အခါ သူ့​ခမျာ ​ေပျာ်မှ ​ေပျာ်နိုင်ပါစ။ ကိုယ်တို့​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွထဲက ဘယ်သူ့​ကိုမှ ဘိဘိသန မြဖစ်​ေစချင်တာ အမှန်ပါ။ အမှန်အမှား​ ဝါဒတစ်ခုတည်း​အတွက်နဲ့​ေတာ့​ အတူ​ေနထိုင်ြကီး​ြပင်း​သူ​ေတွကို လက်စတုန်း​ မြကံလိုက်ပါနဲ့​ဦး​။ ​ေသွး​ဆိုတာ ​ေရထက်​ေတာ့​ ြပစ်ပါတယ်။

     ဗီဒီယိုငှား​ရင်​ေတာင်
    “မင်း​သား​ ဘယ်သူလဲ”
     သာ ​ေမး​ငှား​တတ်တဲ့​ ကိုယ်တို့​ ြမန်မာ​ေတွဟာ ရာမဇာတ်​ေတာ် လို့​ ​ေြပာလိုက်ရင် သီတာ၊​ ရာမ၊​ လက္ခဏ ကို​ေကျာ်ြပီး​ ဘီလူး​ဇာတ်​ေကာင်က​ေလး​ေတွ ​ေြပာတဲ့​စကား​ကို အ​ေရး​တယူ နား​ေထာင်လိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။ တကယ်​ေတာ့​ သူတို့​စရိုက်က​ေလး​ေတွကလည်း​ ြကွြကွရွရွ အသက်ဝင်​ေနလိုက်ပံုများ​ ၂၁ရာစု လူသား​များ​ေတာင် သူတို့​ အ​ေငွ့​အသက်နဲ့​ မလွတ်ဘူး​။ ခုချိန်မှာ ဆရာသမား​များ​က
    “ကဲ ​ေြပာစမ်း​ပါဦး​။ ဘာ​ေတွထပ်ြပီး​ သင်ခန်း​စာရြပန်သလဲ။”
     လို့​ ​ေမး​လာရင် ..

    ၁။ ဟိုလူ​ေြပာ သည်လူ​ေြပာနဲ့​ ြကား​ြကား​သမျှ သတင်း​စကား​ လူထု​ေအာ်သံ​ေတွကို မစဉ်း​မစား​ မယံုလိုက်နဲ့​။
    ၂။ အယူအဆတစ်ခုအတွက်နဲ့​ ကိုယ့်​ညီ​ေနာင်သား​ချင်း​ေတွကို မစ​ေတး​နဲ့​။
    ၃။ သကင်္န်း​ြကီး​ြခံုထား​ရံုနဲ့​ သက်လံုး​ပံု ယံုမထား​နဲ့​။ (မယ်သီတာ​ေရာ ပန််ထွာပါ အတုအစစ်မခွဲနိုင်လို့​ ဒုက္ခများ​ရတယ်)
    ၄။ ဘယ်​ေနရာမှာမဆို လူငယ်စိတ်နဲ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် သိလှြပီ တတ်လှြပီ မထင်နဲ့​။ လူြကီး​ဆိုတာ အလကား​ေနရင်း​ ြကီး​လာတာ မဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​အရင် ထမင်း​စား​ဖူး​တယ်။
    ၅။ ဒဿဂီရိ၊​ ဘိဘိသန၊​ ဂမ္ဘီဆိုတဲ့​ အစွယ်ြပူး​ြပူး​ ဘီလူး​ြကီး​များ​ဟာလည်း​ အင်မတန် လူသား​ဆန်တဲ့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ် အကျင့်​စရိုက်​ေတွ ရှိြကတာမို့​ ဘီလူး​ေတွနဲ့​ အနှိုင်း​ခံရတာ နာစရာ မဟုတ်ဘူး​။ သူတို့​လည်း​ လူ​ေတွနဲ့​ အနှိုင်း​ခံရလို့​ ​ေဆွ့​ေဆွ့​ခုန်​ေနြက​ေရာ့​မယ်။

     စသည် စသည်ြဖင့်​ ​ေတာင်စဉ်​ေရမရ ​ေတွး​မိပါ​ေြကာင်း​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.