• “ကျား​ြမီး​ဆွဲ၍ ကျွဲြပဲစီး​ြခင်း​”

    “ကျား​ြမီး​ဆွဲမိသလို”
     ဆိုတဲ့​ စကား​ကို ခုအချိန်မှာ နား​အလည်ဆံုး​ပဲ။
    “ဒီလိုရက်မျိုး​မှာ စာ​ေလး​တစ်ပုဒ်​ေလာက် ဖတ်ရရင်​ေကာင်း​မှာပဲ။” 
    ဆိုတဲ့​ စာက​ေလး​တစ်​ေြကာင်း​ေြကာင့်​ အခု​ေတာ့​ ဘယ့်​နှယ်ရှိစ။ ရပ်လို့​ကို မရ​ေတာ့​ဘူး​။

    ဒီအချိန်ကျမှ​ေတာ့​ လွှတ်လို့​လည်း​ မြဖစ်​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ့်​ြပန်လှည့်​ကိုက်​ေတာ့​မှာ။ အရှုပ်ထဲမှာ အထုတ်အဆွဲမ​ေတာ်လို့​ ကုပ်ဆွဲ​ေတာ်မူသွား​မှ ​ေရး​လက်စစာက​ေလး​ေတာင် အြပီး​သတ်နိုင်ဖွယ်မြမင်။ ြဖစ်​ေသး​ပါဘူး​။ ​ေရှာ့​ခ်ရှိတာ​ေလး​ေတွ ​ေခွကာပတ်ကာ တိမ်း​ထား​ြပီး​ လွတ်လွတ်ကင်း​ကင်း​ အစ​ေလး​ေတွ ဟိုဘက်ကလှည့်​ထုတ်လိုက် သည်ဘက်ကလှည့်​ထုတ်လိုက် ထုတ်​ေနရတယ်။ ​

    ေအာင်း​ထား​တဲ့​ အလံုး​ြကီး​ေတွကို အဆံုး​သတ်ကာနီး​မှ အုန်း​ကနဲပစ်ချြပီး​ ဝှစ် ဝှစ် ဝှစ် လုပ်ရ​ေကာင်း​မလား​ စဉ်း​စား​ေနတယ်။ ​ေြပာထား​ပါပ​ေကာ။ ပဲြကီး​မနိုင်ပဲ ဖင်ဟင်း​စား​ေနမိပါတယ်လို့​။

     ၈၈ အ​ေရး​အခင်း​အ​ေြကာင်း​ သရုပ်​ေဖာ်တဲ့​ေနရာမှာ ဘယ်လိုပဲ ​ေရှာင်ကာတိမ်း​ကာ ​ေရး​သား​ေန​ေစကာမူ ချန်ထား​ခဲ့​လို့​ ြဖစ်ကိုမြဖစ်တဲ့​ အကန့်​တစ်ကန့်​ ရှိ​ေသး​တယ်။ အဲဒါက​ေတာ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ေခါင်း​ေဆာင်များ​ရဲ့​ အခန်း​ကဏ္ဍပါပဲ။ သူတို့​လည်း​ စွမ်း​စွမ်း​တမံ စီမံြကိုး​ကုတ်၊​ အား​ထုတ်ခဲ့​ြကပါရဲ့​။ ဒါ​ေပသိ
    “ဇာတ်ထဲမှာ​ေတာ့​ အို မင်း​သား​ေလး​ငို သည်အခန်း​ဟာ အလွမ်း​ဆံုး​ေပါ့​။”
     ဆိုတဲ့​အခန်း​က တက်ကို မလာနိုင်​ေသး​ဘူး​။ အခုဆို ဇာတ်​ေတာ်​ေပါင်း​ေသာ် အခန်း​ေတာင် ​ေရာက်လာြပီ။ သူတို့​ခမျာ ပုဏ္ဏား​ြကီး​ေတွ​ေလာက်မှ ​ေနရာမရ။
     “​ေသနင်း​ကီး​စမ်း​လဟယ်။”
     “သတ်နင်း​ကီး​ြကလဟယ်။”
     ဆို ြကမ်း​ချင်တိုင်း​ြကမ်း​လာတဲ့​ ဂံုး​ဝန် ဂံုး​မတ်​ေတွက မိတ်ကပ်အ​ေဖွး​သား​၊​ ဝတ်လဲ​ေတာ် တလွှား​လွှား​နဲ့​
    “​ေအာင်ပါ​ေစ။ သ​ေြပနု အခက်​ေဝ။ ​ေဇယျတု အသက်ရှည်..။”
     နဲ့​ မင်း​သား​ရုပ် မင်း​သား​သံ ဟစ်တဲ့​သူ​ေတွ ဟစ်​ေနြပီ။ တို့​မင်း​သား​ေလး​ေတွက ခုထက်ထိ သုမန​ေကျာမှာ ဒဏ်ရာ​ေတွြပြပြပီး​ လူရုပ်မ​ေပါ်နိုင်​ေသး​တာ ခက်တာ။ ​ေတာ်ပါြပီ။

    ဆက်​ေရး​လည်း​ ​ေဝ့​လည်​ေြကာင်ပတ်နဲ့​ ဘာ​ေတွ ​ေြပာချင်​ေနမှန်း​မသိပါဘူး​ဆိုတဲ့​သူ​ေတွ များ​မှန်း​သိလို့​ လိုရင်း​ကိုပဲ အစကြပန်​ေကာက်​ေတာ့​မယ်။ အ​ေပါ်က ​ေြပာတာ​ေတွ ဘာမှ ​ေလျှာက်​ေတွး​မ​ေနနဲ့​။ အလကား​ေြပာတာ။ သိလား​။ ဘာမှ ဟုတ်ဘူး​။ ဘာ … မှ ဟုတ်ဘူး​။

     အ​ေရး​အခင်း​အ​ေြကာင်း​ေြပာရင် ချန်ထား​လို့​မရပဲ သူ့​ေကျး​ဇူး​ေတွ အများ​ြကီး​ပါတယ် လို့​ အသိအမှတ်ြပုထိုက်သူတစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ အဲဒီတုန်း​က လူ​ေတွက ကာနယ်​ေအာင်ြကီး​ လို့​ ​ေခါ်ြကတဲ့​ ဘဘဦး​ေအာင်ြကီး​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ အင်မတန်မှ ြကီး​ပွား​နိုင်​ေြခနည်း​ပါး​တဲ့​ မဆလ​ေခတ်​ေလာင်း​ရိပ်​ေအာက်မှာကိုပဲ သူဦး​စီး​တဲ့​ ​ေရွှလမင်း​လက်ဘက်ရည်ဆိုင်နဲ့​ ​ေအာင်ြကီး​ကိတ်မုန့်​တိုက်ဟာ ရန်ကုန်မှာ လျှမ်း​လျှမ်း​ေတာက် ​ေအာင်ြမင်ခဲ့​တဲ့​ ကိုယ်ပိုင်စီး​ပွား​ေရး​လုပ်ငန်း​ြကီး​ေတွ ြဖစ်ပါတယ်။

    စီး​ပွား​ေရး​အကွက်ြမင်သလို စီမံအုပ်ချုပ်မှု ထက်ြမက်တဲ့​ စစ်မှုထမ်း​ေဟာင်း​တစ်​ေယာက်ဟာ ကိုယ့်​လိုပဲ မိုက်မိုက်မဲမဲ ကျား​ြမီး​ဆွဲလိုက်တာဟာ ​ေတာ်​ေတာ် အံ့​ဩဖို့​ေကာင်း​ပါတယ်။ ၂၆ နှစ်လံုး​လံုး​ အြမင်မတူ၊​ မ​ေထာက်ခံတဲ့​ စကား​တစ်ခွန်း​ထွက်ရင် ဖင် နဲ့​ ကုလား​ထိုင်တင်မကဘူး​။ ​ေခါင်း​နဲ့​ ကိုယ်ပါ အိုး​စား​ကွဲသွား​ေစနိုင်တဲ့​ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​ကို
    “ဗိုလ်ချုပ် သိလား​။ ဗိုလ်ချုပ် သိလား​” 
    ဆိုြပီး​ ၃၂ မျက်နှာပါတဲ့​ မဆလ မလိုင်ဖတ်ြကီး​ေတွဆီက အပုတ်ထုပ် အရှုပ်ထုပ်​ေတွ၊​ ကျဆံုး​ြခင်း​မလှ ကျဆံုး​ေနတဲ့​ ဆိုရှယ်လစ်လမ်း​စဉ်အ​ေြကာင်း​ေတွကို ဖွင့်​ချလိုက်တဲ့​စာဟာ ဘယ်သူမှ မသိ​ေစနဲ့​။ ဖတ်ြပီး​ပလား​။ ရယ်လို့​ တိုး​တိုး​တိတ်တိတ် လက်ဆင့်​ကမ်း​ဖတ်စရာ ြဖစ်လာပါတယ်။ စာထဲမှာ ပါတာ​ေတွ အကုန်လံုး​ကလည်း​
    “ဟုတ်​ေတာ့​ ဟုတ်တယ်​ေလ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မ​ေြပာသင့်​ဘူး​ေပါ့​။”
     ဆိုတဲ့​ အ​ေြကာင်း​ေတွ ြဖစ်​ေနတာမို့​ စာဆိုရှင်ဘဘြကီး​ ​ေထာင်နန်း​စံသွား​ရပါတယ်။

     အုန်း​ေကျာ်ြမင့်​တို့​လို စစ်တပ်ထဲက ပုန်ကန်ဖို့​ ြကိုး​စား​ြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ ပထမဦး​ဆံုး​ ဘိုး​ေတာ်ြကီး​ကို လူသိရှင်ြကား​ ဆန့်​ကျင်တဲ့​သူမို့​လို့​ ကိုယ်အပါအဝင် ြမန်မာတစ်နိုင်ငံလံုး​ အား​ကိုး​တြကီး​ ​ေမျှာ်လင့်​တြကီး​ အား​ေပး​ေထာက်ခံခဲ့​ြကပါတယ်။ အကယ်၍သာ ဦး​ေအာင်ြကီး​ဟာ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​နှိပ်ကွပ်မှုနဲ့​ ​ေထာင်ထဲမှာပဲ ကံ​ေတာ်ကုန်သွား​ခဲ့​ရင် သည်က​ေန့​ ဒီမိုက​ေရစီရဲ့​ ပိုင်အိုး​နီး​ယား​ဖခင်ြကီး​အြဖစ် ​ေမာ်ကွန်း​တွင်သွား​ဦး​မှာ။

    ကံ​ေကာင်း​ဖို့​ပဲလား​ ကံဆိုး​ဖို့​ပဲလား​။ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​က သူ့​ကို ြပန်လွှတ်​ေပး​လိုက်ပါတယ်။ ဦး​ေအာင်ြကီး​လည်း​ ကျန်း​မာချမ်း​သာစွာ အြပင်ြပန်​ေရာက်လာပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အသက်ပါမလာ​ေတာ့​ဘူး​ လို့​ ​ေြပာရမလား​ မသိဘူး​။ နိုင်ငံ​ေရး​စင်ြမင့်​ေပါ်မှာ​ေတာ့​ နတ်သက်​ေြကွသွား​ရှာတယ်။

    သူလွတ်တဲ့​ ည​ေန သူ့​အိမ်​ေရှ့​မှာ တရား​ပွဲရှိတယ်ဆိုလို့​ ရန်ကုန်လူထုက အုတ်အုတ်သည်း​သည်း​ တရား​နာသွား​ြကပါတယ်။ ကျည်ကာအကင်္ျီြကီး​ဝတ်ထား​တဲ့​ ဘဘကို ဘယ်ကျည်ဆန်ကမှ လာမသတ်ပါဘူး​။

    သူ့​ပါး​စပ်ကထွက်တဲ့​ စကား​တစ်ခွန်း​နဲ့​ သူ့​ကို အား​ကိုး​တြကီး​ေထာက်ခံ​ေနတဲ့​ လူထုတစ်ရပ်လံုး​
    “ဟင်”
     ကနဲ ြဖစ်သွား​ပါတယ်။ သူ​ေြပာတာက
    “တပ်မ​ေတာ်ကို စိတ်နဲ့​ေတာင် မပစ်မှား​ပါနဲ့​။” 
    တဲ့​။

     သူ့​ြကည့်​ရတာ သူအထဲ​ေရာက်​ေနတုန်း​ အြပင်မှာ ဘာ​ေတွ ြဖစ်​ေနသလဲ ဆိုတာ သိလိုက်ပံုမရပါဘူး​။ တရား​ပွဲက ြပန်လာတဲ့​ လူအုပ်ြကီး​ဆီက​ေန စကား​တစ်ခွန်း​ကို စြကား​ဖူး​လိုက်ပါတယ်။ ဦး​ေအာင်ြကီး​ေတာ့​ Brain Wash အလုပ်ခံလိုက်ရြပီတဲ့​။ အဲဒါဘာ​ေြပာတာတုန်း​လို့​ ​ေမး​ြကည့်​ေတာ့​ ​ေထာက်လှမ်း​ေရး​ကို​ေရာက်သွား​တဲ့​သူ​ေတွကို စိတ်ဓါတ်စစ်ဆင်​ေရး​ေတွ အမျိုး​မျိုး​လုပ်ြပီး​ မူရင်း​စိတ်​ေပျာက်သွား​ေအာင် လုပ်လို့​ရတယ် လို့​ ​ေြပာြပပါတယ်။

    ဟုတ်​ေလလား​ မဟုတ်​ေလလား​ေတာ့​ မသိဘူး​ဆို​ေပမယ့်​ ​ေနာက်များ​မြကာမီ အဲသလို မသကင်္ာစရာ အင်မတန်​ေကာင်း​ေသာသူများ​ကို အံ့​ဩစရာမ​ေကာင်း​ေတာ့​ေလာက်​ေအာင် ​ေတွ့​ဖူး​လာတဲ့​ အခါမ​ေတာ့​ မြဖစ်နိုင်ဘူး​ဆိုတာ ဘာမှ မရှိဘူး​လို့​ လက်ခံမိပါတယ်။ ဘဘဦး​ေအာင်ြကီး​ရဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ ​ေြခလှမ်း​ေတွက​ေတာ့​ အဲသည်ကတည်း​က ပျက်သွား​လိုက်တာ လူထု​ေထာက်ခံမှုကို ြပန်အဖတ်ဆည်လို့​ကို မရ​ေတာ့​ပါဘူး​။

    ဂျာနယ်​ေတွ စာ​ေစာင်​ေတွက သံုး​ဖက်ချွန်ဦး​ေအာင်ြကီး​၊​ စမူဆာဦး​ေအာင်ြကီး​ ဆို ဝိုင်း​ပို့​ေပး​တာလည်း​ ပါတာ​ေပါ့​။ လူထု​ေခါင်း​ေဆာင်တစ်​ေယာက် ထွက်လာမလား​ဆိုတဲ့​ ​ေမျှာ်လင့်​ချက်ဟာ ဟိုဘက်က မည်သို့​လုပ်လိုက်သည်မသိ သိုင်း​ကွက်​ေြကာင့်​လား​၊​ သူ့​ဘာသူ အစကတည်း​က အတွင်း​အား​ မြပည့်​လို့​လား​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ြပည်သူဘက်က တအား​ေလျာ့​သွား​ခဲ့​တာ အမှန်ပါ။ အတွင်း​စည်း​က နိုင်ငံ​ေရး​သမား​ေတွမှပဲ အ​ေသး​စိတ် သိပါလိမ့်​မယ်။

     ဦး​ေအာင်ြကီး​ေနာက်မှာ နိုင်ငံ​ေရး​စင်ြမင့်​ေပါ် မထင်မှတ်ပဲ တက်လာသူက​ေတာ့​ အဲဒီအချိန််က ကျွန်​ေတာ်တို့​က
    “​ေဒါ်စု”
     လို့​ ​ေခါ်တဲ့​ ဂန္တဝင်​ေမ​ေမ၊​ ​ေကာင်း​ကင်​ေမ​ေမ၊​ ဂရုဏာ​ေမ​ေမ၊​ ြမင့်​မိုရ်​ေမ​ေမပါပဲ။ အ​ေရး​အခင်း​ကာလ ​ေဆး​ရံုြကီး​ေရှ့​မှာ တရား​ေဟာ​ေတာ့​မှ စြမင်ဖူး​တယ်။ အ​ေမြကီး​ေဒါ်ခင်ြကည် ကျန်း​မာ​ေရး​ မ​ေကာင်း​လို့​ ​ေရာက်​ေနတာတဲ့​။ အဲဒီတုန်း​က​ေတာ့​
    “​ေအာင်ဆန်း​စုြကည်ဆိုတာ ဘယ်တစ်​ေယာက်လဲ။”
     လို့​ ​ေမး​ရင်
     “ဟိုမှာ​ေလ။ ခင်သီတာထွန်း​ ​ေဘး​မှာ ရပ်​ေနတဲ့​ တစ်​ေယာက်​ေပါ့​။” 
    လို့​ လက်ညှိုး​ညွှန်ရတယ်။ ဦး​ထွန်း​ေဝက ပွဲထုတ်​ေပး​တဲ့​ အမှု​ေြကာင့်​ သူ့​ခမျာ နံမယ်​ေတာင် ပံုနှိပ်စာလံုး​နဲ့​ အ​ေရး​မခံရ​ေတာ့​တာ ၂၀၁၀ ​ေတာ်​ေတာ်​ေကျာ်တဲ့​အထိပဲ။ (​ေရး​ချင်​ေရး​ေလ။ အဲ့​နံမယ်ပါရင် စာအုပ်​ေပး​မထုတ်ဘူး​။) အာဇာနည်ဖခင်ြကီး​နဲ့​ ချွတ်စွပ်တူတဲ့​ မျက်နှာ​ေပါက်နဲ့​ လူထု​ေမတ္တာ ခံယူတဲ့​ တို့​အ​ေမဟာ မိခင်ြကီး​ဈာပနကျ​ေတာ့​ ဂရုဏာ​ေတွကို ထပ်ရလိုက်ြပန်တယ်။ အ​ေနာက်ဘက်မုခ်မှာ တရား​ပွဲလုပ်တဲ့​ေန့​မှာ​ေတာ့​
    “​ေခ​ေသာသူ မဟုတ်။” 
    လို့​ အကဲခတ်မိတယ်။ သူ့​ေရှ့​မှာ နိုင်ငံ​ေရး​သမား​ေပါင်း​များ​စွာက ရှည်လျား​ေထွြပား​ မ​ေနမနား​ အာရံု​ေတွမူး​ေနာက်ကုန်​ေအာင် မြပီး​နိုင်မစီး​နိုင် ခွန်း​မိန့်​ေတာ်​ေချွသွား​လည်း​ြပီး​ေရာ အ​ေစာင့်​ြကီး​ေစာင့်​လာရတဲ့​ သူ့​အလှည့်​ကျမှ
     “သတ္တိဆိုတာ လုပ်ရဲတာကမှ သတ္တိ မဟုတ်ဘူး​။ ခံရဲတာကလည်း​ သတ္တိပဲ။”
     လို့​ တစ်ခွန်း​တည်း​ တိုတိုတုတ်တုတ် ​ေြပာသွား​တယ်။ ဒီ​ေနရာက​ေန တစ်လှမ်း​ချင်း​ မှန်မှန်တက်လာခဲ့​တဲ့​ တို့​ေမြကီး​က သည်က​ေန့​ သည်​ေနရာ​ေရာက်တဲ့​အထိ ဘယ်​ေနရာမှာမှ ​ေြခလှမ်း​မမှား​ခဲ့​ဖူး​ဘူး​။ သူများ​ေြခထိုး​လို့​လည်း​ ခလုတ်မတိုက်ခဲ့​ဖူး​ဘူး​။ သူ့​အ​ေြကာင်း​ေတွကို မ​ေရး​ချင်ပါဘူး​။ ကိုယ်​ေရး​မှ သိရမယ့်​ဘဝမဟုတ်ဘူး​။ ​ေရး​မယ့်​သူ​ေတွ အသ​ေခင်္ျ အသခင်္ျာ ရှိ​ေပလိမ့်​မယ်။

     ဂမ္ဘီဟာ သူ့​သား​နှစ်​ေကာင်​ေသ​ေတာ့​ အကို​ေတာ် ဒဿဂီရိကို ငိုြကီး​ချက်မနဲ့​ တိုင်တဲ့​အခါ ဟိုက
    “ဘယ်​ေကာင်လဲကွ။ ငါ့​အ​ေြကာင်း​ သိ​ေစ့​မယ်” 
    လို့​ လက်သီး​လက်​ေမာင်း​တန်း​ရာက
    “ရာမ”
     လို့​လည်း​ သိလိုက်​ေရာ ဝုန်း​ကနဲ ပလ္လင်​ေပါ်က ထခုန်ြပီး​
     “ရာမ လို့​ ​ေြပာရင် နံမယ်ြကား​ရံုနဲ့​ ​ေကျာထဲက စိမ့်​သဟဲ့​”
     လို့​ နှမြဖစ်သူကို ​ေလ​ေြပထိုး​ပါတယ်။ တို့​ေမြကီး​ရဲ့​ လက်ရည်ကို ြမင်တဲ့​အခါ ဟိုတဘက်ကလည်း​ နံမယ်ြကား​ရံုနဲ့​ ​ေကျာထဲကစိမ့်​ြပီး​ သူ့​အ​ေဖနံမယ်​ေတာင် ထည့်​မ​ေခါ်ရဲ​ေအာင်ပါပဲ။
    ”ပူး​သတ်လို့​မရရင် ချုပ်သတ်တာ​ေပါ့​။” 
    ဆိုတဲ့​ သိုင်း​ကွက်​ေြကာင့်​ သူ့​ခမျာ သက်တမ်း​အြကာဆံုး​ အြပစ်မဲ့​ အကျယ်ချုပ် အကျဉ်း​သား​ဘဝနဲ့​ ​ေတာင်မင်း​ ​ေြမာက်မင်း​မကယ်နိုင် ြဖစ်သွား​တယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​ ဂဂမှာ မယ်​ေတာ်ြကီး​ မကယ်နိုင်တာ သူ့​အြပစ်​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​။ သူ​ေတာင် ​ေမာင်ြကီး​နတ်တိုက်လွှတ်လိုက်တဲ့​ စီး​ေတာ်ကျား​တစ်အုပ်နဲ့​ လှုပ်ကို မလှုပ်နိုင်တာ။

     အ​ေရး​အခင်း​ြဖစ်တဲ့​အချိန်မှာ ​ေတာ်လှန်​ေရး​ေကာင်စီ အာဏာမသိမ်း​ခင်ကတည်း​က ရှိခဲ့​တဲ့​ ဝါရင့်​ နိုင်ငံ​ေရး​သမား​ြကီး​ေတွ သက်ရှိထင်ရှား​ ကျန်​ေနပါ​ေသး​တယ်။ ဦး​နုတို့​၊​ ဗိုလ်မှူး​ေအာင်တို့​၊​ သခင်လွင်တို့​၊​ အများ​ြကီး​မှ အများ​ြကီး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ်လို ​ေနာက်​ေပါက်လူငယ်​ေတွက သူတို့​အ​ေြကာင်း​ ဂဃနဏ မသိ​ေတာ့​ဘူး​။

    သူတို့​တ​ေတွလည်း​ ပါတီ​ေထာင်ြက၊​ တရား​ေဟာြက၊​ သမဂ္ဂဖွဲ့​ြကနဲ့​ပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ သိမှီသူ လူြကီး​သူမများ​ကသာ အား​ေပး​မှာ​ေပါ့​။ ပရိသတ်က တွံ​ေတး​သိန်း​တန် နဲ့​ စိုင်း​စိုင်း​ခမ်း​လှိုင်​ေလာက် ကွာလိမ့်​မယ်။ မျိုး​ဆက်တစ်ဆက်ြခား​သွား​တာကိုး​။ ဟို​ေရှ့​က ​ေရး​ခဲ့​တဲ့​ က​ေလး​ေတွြကား​က အကွဲအြပဲဇာတ်လမ်း​ဆိုတာ လူြကီး​ေတွဆီ​ေရာက်တဲ့​အခါ
    “ပျင်း​ေသး​တယ် ပျင်း​ေသး​တယ်။ ဟဲ့​ ပျင်း​ေတာင်ပျင်း​ေသး​တယ်။”
     ြဖစ်သွား​ေပါ့​။ ​ေတာ်ပါြပီ။ မ​ေရး​ချင်ပါဘူး​ဆိုမှ သည်ဘူတာပဲ လာလာဆိုက်​ေနတယ်။

     စိတ်ထဲမှာ မှား​သွား​သလား​ မသိဘူး​ လို့​ ​ေနာင်တရမိတာတစ်ချက်က ဝန်ြကီး​ချုပ်​ေဟာင်း​ ဦး​နုက ​ေြပာတဲ့​
    “သူ့​ဆီက မတရား​ေသာနည်း​နဲ့​ အာဏာသိမ်း​ထား​တာမို့​ ဦး​ေနဝင်း​ကို လူထု မ​ေထာက်ခံ​ေတာ့​ဘူး​ဆိုရင် သူသာလျှင် တရား​ဝင် ဝန်ြကီး​ချုပ် ြဖစ်ပါတယ်”
     လို့​ ​ေြကြငာလိုက်တဲ့​ ကိစ္စပါ။ သူ​ေြပာတာ မလွန်ပါဘူး​။ တရား​နည်း​လမ်း​ကျပါတယ်။ အသက် ၈၀ ​ေကျာ် ၉၀ တန်း​ေရာက်​ေနမှ​ေတာ့​ သူ့​အရွယ်ြကီး​နဲ့​ အာဏာကို မက်​ေနမယ်လည်း​ မထင်ပါဘူး​။ နိုင်ငံရဲ့​အ​ေြခအ​ေနအရ ပဋိပက္ခြဖစ်​ေနတဲ့​ လူတန်း​စား​နှစ်ရပ်စလံုး​မှာ မပါတဲ့​ သမာသမတ်ရှိ ယံုြကည်စိတ်ချရ​ေလာက်​ေသာ ြကား​ေနလူြကီး​သူမ တစ်ဦး​တစ်ဖွဲ့​ဆီမှာ အာဏာခဏအပ်ြပီး​ ဖွဲ့​စည်း​ပံုဆွဲ၊​ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲြပန်လုပ်၊​ လုပ်ရမှာ။

    တချို့​နိုင်ငံ​ေရး​နား​လည်တဲ့​သူ​ေတွ ​ေတာင်း​ေနတဲ့​ ြကား​ြဖတ်အစိုး​ရဆိုတာကို ​ေြပာတာ။ အဲဒီြကား​ြဖတ်အစိုး​ရက ဦး​ေနဝင်း​ဘက်လူ​ေတွဆို ဘယ်သူတက်တက် တက်ချင်တဲ့​သူတက်၊​ ြပည်သူက လက်ခံမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ြပည်သူဘက်ကလည်း​ ​ေအာင်စုတင်တို့​ ဒီြငိမ်း​တို့​ ဝင်အ​ေရွး​ခံမယ့်​သူ​ေတွနဲ့​ ြကား​ြဖတ်အစိုး​ရဖွဲ့​လို့​ မရဘူး​။

     ြကား​ြဖတ်အစိုး​ရက အာဏာကို ခဏပဲ လွှဲယူထား​ြပီး​ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲြပီး​ရင် ြပန်​ေပး​ရမှာ။ စစ်တပ်ကို အိမ်​ေစာင့်​အစိုး​ရထား​မိတဲ့​ အကျိုး​ဆက်က​ေတာ့​ ဘဘြကီး​ဦး​နု​ေလာက် သိတဲ့​သူ ရှိဦး​မလား​။

     အဲဒီအ​ေနအထား​မှာ ြကား​ြဖတ်အစိုး​ရဖွဲ့​ဖို့​ဆိုတာ ဦး​နုကလွဲရင် တြခား​ ဘယ်သူ့​ ြမင်လို့​လဲ။ တကယ်လို့​ ဦး​နုစကား​ကို ြပည်သူက တခဲနက်​ေထာက်ခံရင်​ေတာင် ဟိုဘက်က ဘယ်နည်း​နဲ့​မှ အြဖစ်ခံမှာ မဟုတ်ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ စတုတ္ထမဏ္ဍိုင်သမား​ေတွကပဲ ဘဘြကီး​ ဦး​နုကို အ​ေရာက်ပို့​ြပီး​ နိုင်ငံ​ေတာ်ကို ကယ်တင်ြပန်တယ်။

    အာဏာရူး​ြကီး​ သခင်နုဟာ ပွဲလန့်​တုန်း​ ဖျာဝင်ခင်း​ပါသတဲ့​။ လူြကီး​သူမ​ေတွက ဦး​နုလုပ်တာ မှန်တယ် လို့​ လက်ခံ​ေပမယ့်​ နိုင်ငံ​ေရး​ပါး​မဝပဲ ​ေသွး​ဆူ​ေနတဲ့​ ကိုယ်အပါအဝင် တစ်နိုင်ငံလံုး​က ဦး​နုကို ဝိုင်း​ေလှာင်ြကပါတယ်။ ဟိုး​နိုင်ငံ​ေရး​စည်း​ဝိုင်း​အတွင်း​က လူ​ေတွ လက်မခံရတဲ့​အ​ေြကာင်း​ရင်း​များ​စွာက​ေတာ့​ သူတို့​ေတွပဲ သိပါလိမ့်​မယ်။

    ကိုယ့်​ရဲ့​ နှစ်ဆယ်​ေကျာ်ဉာဏ် တစ်ထွာတစ်မိုက်နဲ့​ေတာ့​ လိုက်လို့​မမှီပါဘူး​။ ဘာမှလည်း​ မသိပဲနဲ့​ ​ေဘး​က​ေန ဝင်ဝင်​ေညှာ်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ ပဋိပက္ခြဖစ်လာရင် အ​ေြဖမရှာပဲ တစ်ဘက်တစ်ဘက် အြပစ်ရှာ​ေနရင် သံသရာလည်ြပီး​ ဘယ်ဘူတာဆိုက်သလဲ လို့​ သိ​ေစချင်တဲ့​အတွက်ပါ။

     အခု​ေြပာသွား​တဲ့​ ထင်ရှား​ေသာ ​ေခါင်း​ေဆာင်ပိုင်း​မှာ မပါ​ေပမယ့်​လည်း​ ဒီမိုက​ေရစီအ​ေရး​မှာ စွန့်​စွန့်​စား​စား​ တတပ်တအား​ ပါဝင်သွား​တဲ့​ ြပည်သူ့​သူရဲ​ေကာင်း​ေတွ မ​ေရမတွက်နိုင်​ေအာင် ရှိခဲ့​ပါတယ်။ တချို့​ဆိုရင် “Bloody but unbowed head” နဲ့​ သတ္တိ​ေရာ မာနပါ မချ​ေသး​ဘူး​။ ဥပမာ ရုပ်ရှင်ထဲကဆိုရင် ​ေဒါ်​ေအး​ေအး​သင်း​တို့​။ ဟာသမယ် မသန်း​ေရွှတို့​ေပါ့​။ တရား​ေဟာရင်း​ စင်​ေပါ်က​ေန
    “မ​ေစာင့်​နိုင်ြက​ေတာ့​ဘူး​လား​။”
     ဆိုတဲ့​ ဦး​ေမာင်​ေမာင် အမူအယာနဲ့​ အသံတု လုပ်ြပရင် ပွဲကိုကျ​ေရာ။
    “ဘာမှ မပူနဲ့​။ ကျွန်​ေတာ်ကိုယ်တိုင် ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ​ေဗဒင်တွက်ြပီး​မှ တက်​ေဟာတာ။” 
    ဆိုတဲ့​ ဆရာမင်း​သိခင်္ြကီး​ အဖမ်း​ခံရ​ေတာ့​လည်း​ သူ့​ခမျာ ​ေရာဂါြကီး​နဲ့​ သနား​ပါတယ် လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​မိ​ေသး​။ အရင်ကဆို မာမာ​ေအး​၊​ ဇာဂနာဆိုတာ​ေတာင် ြပန်မှ​ေတွ့​ရပါဦး​မလား​မှတ်တာ။ မ​ေသလို့​ ​ေတွ့​ရ ​ေမ့​နိုင်ပါရိုး​လား​ေနာ့​။ ဇာတ်က မစား​ချင်​ေနပါ။ ခင်ဗျား​တို့​ဘက်ကလည်း​ ပီယဝါစာ ချစ်ဖွယ်​ေသာစကား​များ​ ဆိုြကပါ။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ဘက်ကလည်း​ ချမ်း​ေြမ့​ေမတ္တာ တုန့်​ြပန်ပါမည်။ ​ေရှ့​စာထဲမှာ ​ေရး​ခဲ့​တဲ့​
    “သည်တစ်ခါ ကွဲရင်ြဖင့်​ ဆဲမှာပဲ အ​ေဒါ်”
     ဆိုတာ ဘယ်သူ့​ကို ​ေစာင်း​ေြပာတာတုန်း​ လို့​ ​ေမး​ြကတယ်။ ဘယ်သူ့​မှ ​ေစာင်း​မ​ေြပာပါဘူး​။ တည့်​တည့်​ပဲ ​ေြပာတာပါ။ ဘိုး​ေတာ် ဘ​ေတာ် မယ်​ေတာ် ​ေဒွး​ေတာ်တို့​ မချစ်​ေသာ်လည်း​ ​ေအာင့်​ကာနမ်း​ြကပါဦး​။ သည်ချိန် ကွဲလို့​ ြပဲလို့​ မြဖစ်​ေသး​ဘူး​။ မုန့်​ေလ​ေပွ​ေပါ် တက်ရပ်​ေနရတာ။ စင်က ခိုင်​ေသး​တာ မဟုတ်ဘူး​။

    နွား​မကွဲပဲ​ေတာင် ကျား​ဆွဲတဲ့​ဇာတ်လမ်း​ေတွ ​ေမ့​ကုန်ြပီလား​။ ​ေမာင်ြကီး​နတ်ရဲ့​ တိုက်ကျား​ေတွ ပါး​စပ်ဖျား​မှာ သခင်မ မမဥ ကား​ကနဲ ပါသွား​တဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေလး​ေတွ သိချင်​ေသး​ရင် ြဖစ်​ေြကာင်း​ရယ်မှကုန်စင် နတ်သံ​ေနှာလို့​ ​ေြပာြပချင်ပါ​ေသး​တယ်​ေလ။

    (​ေတာင့်​ထား​။ ​ေတာင့်​ထား​။ ြပီး​ေတာ့​မယ်ကွ။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.