နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင်ေရးြပီး ေပျာ်ေတာ်ဆက်မတင်ေအာင်ဆိုခဲ့တဲ့ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ သီချင်းကေလးကို မဆိုတတ်ရင်သာရှိမယ် မြကားဖူးတဲ့သူေတာ့ မရှိသေလာက်ပါပဲ။ အဲဒီသီချင်းနံမည်ေကျာ်စဉ်က ဆရာစံ သူပုန်ထတဲ့ အချိန်နဲ့ တိုက်ဆိုင်ေနလို့ လူေတွပါးစပ်ဖျားမှာလည်း ေရပန်းစားတဲ့အြပင် အဂင်္လိပ်အစိုးရကေတာင် သူပုန်အားေပးမှု နဲ့ ဆရာတင်ကို ဖမ်းတဲ့အထိ ဝက်ဝက်ကွဲေအာင်ြမင်ခဲ့ပါတယ်။
သူပုန်နဲ့ဆိုင်တာဆိုလို့ ဂဠုန်ကလွဲရင် တစ်လံုးမှ မပါေပမယ့် မတရားသြဖင့် အုပ်ချုပ်ေနတဲ့ အစိုးရမင်းပီပီ ြပည်သူလူထုက အံုြကွလာမှာကို အင်မတန်ေြကာက်တာနဲ့ပဲ ဒါဘာသေဘာနဲ့ေရးတာလဲဆို စစ်ေြကာေရး ပို့ေတာ့တာေပါ့။ ြမန်မာစကားကို ေလးလံုးမကွဲေတာ့ ဂဠုန်သံြကားရံုနဲ့ ဖျားချင်ချင်ြဖစ်ြကဟန်တူပါတယ်။ `ဗိုလ်စံဖဲ ပွဲြကည့်လာတာြမင်´ ဆိုတဲ့ သီချင်းကလည်း ဆရာတင်ပဲ ေရးခဲ့တာမို့ ဒီေကာင်ေတာ့ ေတာပုန်းြကီးေတွ သူပုန်ြကီးေတွနဲ့ အဆက်အသွယ်ရှိပံု လို့ တွက်သလားမသိ။ ဆရာတင်ရဲ့ စိတ်ေနသေဘာထားကလည်း အဂင်္လိပ်အစိုးရကို ေရလိုက်ငါးလိုက်ေတာင် ဆက်ဆံချင်ပံုမရပါဘူး။
ပုလိပ်နဲ့သပိတ်သီချင်းမှာလည်း လက်သံေြပာင်ခဲ့တာပဲ။ ြမန်မာ့ဂုဏ်ရည်သီချင်းကလည်း သူ့လက်ရာပါ။ သူ့ေခတ်သူ့အခါမှာ အမျိုးသားေရးတာဝန်ကို ေကျပွန်ခဲ့တဲ့ ဂီတစာဆိုြကီးမို့ ေလးစားစရာ ေကာင်းလိုက်ပံုများ။ သီချင်းအပုဒ်ေရ ေထာင်နဲ့ချီြပီးေရးခဲ့ရာမှာ အဖမ်းအဆီးလွတ်ေအာင် ြဂိုလ်ေြပနံေြပဆိုြပီး ´ေဂျာ့ဘုရင် ေရွှဘုန်း ေနတနှုန်းတူညီ´ လို့ ကျက်သေရယုတ်တဲ့၊ သားေြမးများမျက်နှာကို အိုးမဲသုတ်တဲ့ သီချင်းတစ်ပုဒ်တစ်ေလေတာင် မပါခဲ့ဘူးဆိုတာ ေခတ်ကာလ အနုပညာရှင်များ သတိြပုမိေစချင်ပါတယ်။ အဂင်္လိပ်ေတွက အတင်းမေရးခိုင်းတတ်လို့ ေနမှာေပါ့ေနာ်။
ဆရာတင်ရဲ့ ပထမဦးဆံုးသီချင်း `မေအးေလးကို ပို့တဲ့ ေမတ္တာရည်´ ဆိုြပီး ယုဇနမေအးစိန်ကို ေရးေပးခဲ့တဲ့အခါ အသံဆန်းလွန်းလို့ လက်ဦးဂီတဆရာများက သေဘာမေတွ့ြကပါဘူး။ ေတးေရးဆရာရဲ့အသက်ကလည်း အရမ်းငယ်လွန်းေသးေတာ့ `ဒီသူငယ် တို့လို သီချင်းြကီး သီချင်းခန့်တတ်ပံု မေပါ်ပါဘူး။ ေကာက်ရိုးမီးပါ။´ လို့ အထင်အြမင်ေသးြကပါသတဲ့။ အဲဒါေြကာင့် ဆရာတင်က သူ့ကိုယ်သူ `မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါခင်ဗျာ´ လို့ ဝန်ခံြပီး မဟာဂီတသီချင်းေတွထဲက မဲဇာေတာင်ေြခတို့ ေထာင်ေရာင်ေနတို့လို သီချင်းေတွကို ေမွှေနှာက်ေရးစပ်လို့ သေရာ်သွားတာပါ။ တချို့ကျေတာ့လည်း ဘာဂီတမှ မတတ်တဲ့သူပါလို့ ဆိုြကတယ်ဗျ။ တတ်များတတ်လို့ကေတာ့ ဘယ်လိုေနမှာပါလိမ့်။
ဆရာတင်ဟာ မင်းမှုထမ်းမိဘများက ေမွးဖွားလာြပီး သူ့ေခတ်သူ့အခါမှာ ဝန်ေထာက်မင်း အေရးပိုင်မင်းေတွထွက်ခဲ့တဲ့ ဝက်စလီယန်သာသနာြပုေကျာင်းမှာ ပညာသင်ခဲ့သူပါ။ ဒါေပမယ့် ခုနှစ်တန်းေကျာင်းသားဘဝ မေအးေလးက ပို့တဲ့ေမတ္တာရည် သီချင်းအြပီးမှာ သူ့ဘဝသူ ရှာေဖွေတွ့ရှိသွားြပီး ေကျာင်းထွက်လို့ ဇာတ်ထဲလိုက်သွားပါသတဲ့။ နံမယ်ြကီးြပီး ေငွရလွယ်လို့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအာက်ေြခသိမ်းဘဝနဲ့ ဝါသနာပါရာနယ်ပယ်ကို စွန့်စွန့်စားစား ေြခစံုပစ်ြပီး ဝင်သွားတာပါ။ ေြခစံုပစ်တယ်ဆိုတာ ခုေခတ် မင်းသားမင်းသမီး အဆိုေတာ်ေတွလို ေလှနံနှစ်ဘက်နင်းြပီး သီချင်းဆို ရုပ်ရှင်ရိုက်ရင်း ေဆးေကျာင်းတက် စပွန်ဆာရှာတာမျိုးမဟုတ်ပဲ ဒီအလုပ်ကလွဲလို့ ဘာကိုမှ အာရံုမထား အေထာက်အကူ အားကိုးမြပုတာကို ေြပာတာပါ။
သူတို့ေခတ်ကလူေတွဟာ သိပ်သတ္တိေကာင်းတာပါပဲ။ စိတ်ထဲရှိတာ ဇွတ်တရွတ် လုပ်နိုင်ြကတယ်။ ဆရာြကီးပီမိုးနင်းဆိုလည်း ခရစ်ယာန်ဘုန်းြကီးတစ်ပိုင်းဘဝကေန မေပျာ်ဘူးထင်တာနဲ့ တန်းလူထွက်ပစ်လိုက်၊ သူငယ်ချင်းနဲ့ သူများရပ်ရွာလိုက်သွားြပိး ေပျာ်လို့ရှိရင် နှစ်ေပါက်ေအာင်ေနြပီး ေတာမင်းသားလုပ်ေနလိုက်၊ စာေရးစာချီဘဝကေန သူများေတွ ပိေတာက်ပန်းေတွခူးြပီး လွတ်လွတ်လပ်လပ် ေပျာ်ေပျာ်ရွှင်ရွှင်ေနတာကို အားကျမိတာနဲ့ ဝန်ထမ်းဘဝက မလွတ်လပ်ဘူးဆို ချက်ချင်းအလုပ်ထွက်ပစ်လိုက်၊ သိပ်များများ စဉ်းစားမေနဘူး။ အားကျစရာြကီးဗျာ။ ဆရာြကီး ေရွှဥေဒါင်းရဲ့ တသက်တာမှတ်တမ်းဖတ်မိေတာ့ ပိုေတာင် အားကျသွားေသး။ မိန်းမနဲ့ ခွန်းြကီးခွန်းငယ် စကားများမေနဘူး။ ဒီေန့ရန်ြဖစ် ေနာက်ေန့ အိမ်ေပါ်ကဆင်း၊ လှည့်ေတာင်မြကည့်ေတာ့ဘူး။ လာေလ့ ေနာက်တစ်ေယာက်။ (သူ့စာဖတ်ြပီး ဒါကိုမှ အားကျမိတာသိသွားရင် ဘိုးေတာ်ြကီး ရင်ခံသွားမလားပဲ)
ခုေခတ်မှာေတာ့ ဘာေလးလုပ်ချင်လုပ်ချင် ဟိုဟာငဲ့ရ ဒီဟာငဲ့ရ၊ ဟိုစဉ်းစား ဒီစဉ်းစားနဲ့ ေနာက်ဆံုး ဘာမှ မလုပ်ြဖစ်ေတာ့ဘူး။ သိပ်စဉ်းစားလွန်းတဲ့သူေတွ အပျိုြကီး လူပျိုြကီး ြဖစ်တတ်တယ်ဆိုတာ ဟုတ်မှာေနာ်။ `သားသားြကီးရင် ဘာလုပ်မယ် ေမေမေမးရင်ကွယ်´ ေတာင်မှ စိတ်ရှိလက်ရှိ `ဂလိုင်ကေလးေခါက်ကာရယ် ေရခဲေချာင်း ေရာင်းချင်တယ်´ လို့ သီချင်းထဲကလို ေြဖမိရင် `ဟင်းေနာ်။ ဒုတ် ဒုတ်´ လို့ အေခါက်ခံရတာနဲ့ `ချာဝန်ဂျီးလုပ်မယ်´ ြဖစ်ကုန်ေရာ။ ကိုယ်တိုင်လည်း ဒီပုပ်ထဲက ဒီပဲဆိုေတာ့ သူများတကာေတွ စိတ်သွားတိုင်း ကိုယ်ပါေနတာေတွ့ရင် တယ်အားကျမိသဗျာ။
အဲသလို အားကျမိတဲ့ သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက်ကေတာ့ အခုနားေထာင်မယ့် သီချင်းကိုတီးတဲ့ စန္ဒယားကိုဘသန်းတင်ပါ။ သူက မံုရွာသားဗျ။ ငယ်ငယ်ရွယ်ရွယ်နဲ့ ဝိုင်းေခါင်းေဆာင်လုပ်တီးေနရင်း ဘာအဆက်အသွယ်မှ မရှိပဲ ရန်ကုန်ကို တစ်ေယာက်တည်း ဆင်းချလာတုန်းက အသက်နှစ်ဆယ်ေကျာ်ပဲ ရှိဦးမယ်ထင်ပါတယ်။ စားဝတ်ေနေရးကို ေခါင်းထဲလံုးဝမစဉ်းစားပဲ ဆိုမယ်တီးမယ်ေလာက် ေခါင်းထဲထည့်ထားတာဟာ ထမင်းနပ်မှန်ြပီး ေကျာတေနရာစာ စိတ်ချထားနိုင်လို့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူများသားသမီး ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ေြပာတယ်မထင်နဲ့ေနာ်။ ကျွန်ေတာ့်မှာ သူ့လို သတ္တိမျိုးရှိချင်လိုက်တာ။ တကယ်ကို အားကျတာပါ။
သူနဲ့စေတွ့ဖူးတုန်းက ြမန်မာ့အသံမှာ သီချင်းြကီးဝိုင်း အသံသွင်းေနတုန်း ယမုန်နာပတ်ပျိုးကေလးကို တီးေပးတဲ့အခါပါ။ အလူးအလှိမ့်ေတွများလွန်းလို့ အဆိုေတာ်မေလး ခနခနြပန်သွင်းခဲ့ရတဲ့ သူ့လက်သံက ကိုယ်နဲ့ကျေတာ့ ဂွပ်ကနဲကွက်တိ နားေထာင်လို့ကိုက်ေနေတာ့ `ဒီလူ ေတာ်သကိုး´ လို့ သတိထားမိြပီး ခင်မင်သွားပါတယ်။ တစ်ေယာက်အေြကာင်း တစ်ေယာက်သိြပီး နှစ်ရှည်လများ ခင်မင်လာတဲ့ေနာက်မှာ သူလည်းပဲ သူ့ပညာနဲ့သူ ေအာင်ေအာင်ြမင်ြမင် ရပ်တည်လာနိုင်ခဲ့ပါြပီ။ အာဇာနည်တို့ ဥက္ကာဦးသာတို့လို ေခတ်ေရစီးေြကာင်းနဲ့အတူ ေမျာပါေနရသူ မဟုတ်ေတာ့ ြမန်မာသံဂီတရဲ့ ေအာင်ြမင်မှုဆိုတာ တတ်ထားတဲ့ ပညာနဲ့စာရင် ကေလးကစားစရာပါ။
သူ့လိုပဲ ဝါသနာပါရာကို တစိုက်မတ်မတ် သတ္တိရှိရှိလုပ်ေနတဲ့ လူငယ်ကေလးေတွ ဒီကေန့အခါမှာ ရှားသွားေပမယ့် ရှိေတာ့ ရှိေနတုန်းပဲလို့ ေတွ့လိုက်ရပါေသးတယ်။ ေလးစားပါတယ်။ အားေပးပါတယ်ေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း အားမရေသးလို့ တိုက်တွန်းချင်တာတစ်ခုေတာ့ ရှိပါတယ်။ ဝါသနာနဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းလို့ ေအာင်ေအာင်ြမင်ြမင် ရပ်တည်နိုင်လာြပီဆိုတာ ပန်းတိုင်မဟုတ်ပါဘူး။ ေနာင်လာေနာက်သား အတုယူမှတ်သားေလ့လာစရာ ကိုယ်ပိုင်ဖန်တီးမှုလက်ရာေတွ ထွက်မလာေသးရင် ကိုယ်ရေနတဲ့ ပညာဟာ ထမင်းစားေရေသာက်အဆင့်ပဲလို့ သေဘာထားေစချင်ပါတယ်။
ကိုယ့်ေရှ့ကလူေတွ ဖန်တီးခဲ့သမျှ အေမွေတွကို ဆက်ခံနိုင်တာက ဝမ်းစာသာြဖစ်ပါတယ်။ အဲဒီဝမ်းစာကို အေြခခံလို့ အသစ်ကိုယ်ပိုင် ဖန်တီးနိုင်မှ မျိုးေစ့ချတဲ့အဆင့်ကို ေရာက်ပါမယ်။ သူများချန်ထားခဲ့တာေတွနဲ့ ကိုယ်ကလူြဖစ်လာြပီ။ ကိုယ့်အလှည့်မှာ ဘာေတွ ချန်ထားခဲ့မလဲဆိုတာ ေတွးြကည့်ဖို့မေကာင်းပါလား။ ဆရာတင်ကေတာ့ သီချင်းပုဒ်ေရ ၃၀၀၀ ေကျာ်အြပင် သားသမီးချည့်ပဲ ၁၃ ေယာက် ချန်ထားခဲ့ပါသတဲ့။ ဒါလည်း အားကျစရာြကီးပဲေနာ်။ ဒီလိုေတာ့လည်း ဒီေကာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်ေလ။
ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ် ကိုယ့်အေတွးနဲ့ စာေရးလို့ ေြပာပါမည်။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် နှုတ်ဝဇီ စဉ်းစားကာ ေဝဖန်ြကည့်ပါေတာ့ (စာေရးတဲ့ဆရာတင်) ၂ ။
ဆရာတင်ရဲ့ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
ေထာင်ေရာင်ေန ေမှာင်ေမှာင်ေချွ၊ နန်းအမရ ေရွှဘိုေြမ။ ေဇယျာေအာင်ေြမ၊ ေသလာေတာင်ေြခ၊ မြကားဖူးေပါင် ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
မဲဇာေတာင်ေြခ စီးေတွေတွ ရစ်သန်းသီတာေရ။ ပန်းြမိုင်လယ် ေတာေတာင်စွယ်။ (အပင်ြကီးေတွ စံုသည် စံုသည်။ အလွန်နက်တဲ့ေတာ ဆင်ြကီးကိုဂဠုန်ချီပါတယ် ညွှန်ချက်နဲ့ေြပာ) ၂ ။ ဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ မရိုးတဲ့သူပါအတည်။
ေတာ်ပါ။ တန်ပါ။ ကျွန်မဘာသာဆိုပါမည်။ ေဇယျာေအာင်ေြမ၊ ေသလာေတာင်ေြခ၊ မြကားဖူးေပါင် ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
သူပုန်နဲ့ဆိုင်တာဆိုလို့ ဂဠုန်ကလွဲရင် တစ်လံုးမှ မပါေပမယ့် မတရားသြဖင့် အုပ်ချုပ်ေနတဲ့ အစိုးရမင်းပီပီ ြပည်သူလူထုက အံုြကွလာမှာကို အင်မတန်ေြကာက်တာနဲ့ပဲ ဒါဘာသေဘာနဲ့ေရးတာလဲဆို စစ်ေြကာေရး ပို့ေတာ့တာေပါ့။ ြမန်မာစကားကို ေလးလံုးမကွဲေတာ့ ဂဠုန်သံြကားရံုနဲ့ ဖျားချင်ချင်ြဖစ်ြကဟန်တူပါတယ်။ `ဗိုလ်စံဖဲ ပွဲြကည့်လာတာြမင်´ ဆိုတဲ့ သီချင်းကလည်း ဆရာတင်ပဲ ေရးခဲ့တာမို့ ဒီေကာင်ေတာ့ ေတာပုန်းြကီးေတွ သူပုန်ြကီးေတွနဲ့ အဆက်အသွယ်ရှိပံု လို့ တွက်သလားမသိ။ ဆရာတင်ရဲ့ စိတ်ေနသေဘာထားကလည်း အဂင်္လိပ်အစိုးရကို ေရလိုက်ငါးလိုက်ေတာင် ဆက်ဆံချင်ပံုမရပါဘူး။
ပုလိပ်နဲ့သပိတ်သီချင်းမှာလည်း လက်သံေြပာင်ခဲ့တာပဲ။ ြမန်မာ့ဂုဏ်ရည်သီချင်းကလည်း သူ့လက်ရာပါ။ သူ့ေခတ်သူ့အခါမှာ အမျိုးသားေရးတာဝန်ကို ေကျပွန်ခဲ့တဲ့ ဂီတစာဆိုြကီးမို့ ေလးစားစရာ ေကာင်းလိုက်ပံုများ။ သီချင်းအပုဒ်ေရ ေထာင်နဲ့ချီြပီးေရးခဲ့ရာမှာ အဖမ်းအဆီးလွတ်ေအာင် ြဂိုလ်ေြပနံေြပဆိုြပီး ´ေဂျာ့ဘုရင် ေရွှဘုန်း ေနတနှုန်းတူညီ´ လို့ ကျက်သေရယုတ်တဲ့၊ သားေြမးများမျက်နှာကို အိုးမဲသုတ်တဲ့ သီချင်းတစ်ပုဒ်တစ်ေလေတာင် မပါခဲ့ဘူးဆိုတာ ေခတ်ကာလ အနုပညာရှင်များ သတိြပုမိေစချင်ပါတယ်။ အဂင်္လိပ်ေတွက အတင်းမေရးခိုင်းတတ်လို့ ေနမှာေပါ့ေနာ်။
ဆရာတင်ရဲ့ ပထမဦးဆံုးသီချင်း `မေအးေလးကို ပို့တဲ့ ေမတ္တာရည်´ ဆိုြပီး ယုဇနမေအးစိန်ကို ေရးေပးခဲ့တဲ့အခါ အသံဆန်းလွန်းလို့ လက်ဦးဂီတဆရာများက သေဘာမေတွ့ြကပါဘူး။ ေတးေရးဆရာရဲ့အသက်ကလည်း အရမ်းငယ်လွန်းေသးေတာ့ `ဒီသူငယ် တို့လို သီချင်းြကီး သီချင်းခန့်တတ်ပံု မေပါ်ပါဘူး။ ေကာက်ရိုးမီးပါ။´ လို့ အထင်အြမင်ေသးြကပါသတဲ့။ အဲဒါေြကာင့် ဆရာတင်က သူ့ကိုယ်သူ `မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါခင်ဗျာ´ လို့ ဝန်ခံြပီး မဟာဂီတသီချင်းေတွထဲက မဲဇာေတာင်ေြခတို့ ေထာင်ေရာင်ေနတို့လို သီချင်းေတွကို ေမွှေနှာက်ေရးစပ်လို့ သေရာ်သွားတာပါ။ တချို့ကျေတာ့လည်း ဘာဂီတမှ မတတ်တဲ့သူပါလို့ ဆိုြကတယ်ဗျ။ တတ်များတတ်လို့ကေတာ့ ဘယ်လိုေနမှာပါလိမ့်။
ဆရာတင်ဟာ မင်းမှုထမ်းမိဘများက ေမွးဖွားလာြပီး သူ့ေခတ်သူ့အခါမှာ ဝန်ေထာက်မင်း အေရးပိုင်မင်းေတွထွက်ခဲ့တဲ့ ဝက်စလီယန်သာသနာြပုေကျာင်းမှာ ပညာသင်ခဲ့သူပါ။ ဒါေပမယ့် ခုနှစ်တန်းေကျာင်းသားဘဝ မေအးေလးက ပို့တဲ့ေမတ္တာရည် သီချင်းအြပီးမှာ သူ့ဘဝသူ ရှာေဖွေတွ့ရှိသွားြပီး ေကျာင်းထွက်လို့ ဇာတ်ထဲလိုက်သွားပါသတဲ့။ နံမယ်ြကီးြပီး ေငွရလွယ်လို့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအာက်ေြခသိမ်းဘဝနဲ့ ဝါသနာပါရာနယ်ပယ်ကို စွန့်စွန့်စားစား ေြခစံုပစ်ြပီး ဝင်သွားတာပါ။ ေြခစံုပစ်တယ်ဆိုတာ ခုေခတ် မင်းသားမင်းသမီး အဆိုေတာ်ေတွလို ေလှနံနှစ်ဘက်နင်းြပီး သီချင်းဆို ရုပ်ရှင်ရိုက်ရင်း ေဆးေကျာင်းတက် စပွန်ဆာရှာတာမျိုးမဟုတ်ပဲ ဒီအလုပ်ကလွဲလို့ ဘာကိုမှ အာရံုမထား အေထာက်အကူ အားကိုးမြပုတာကို ေြပာတာပါ။
သူတို့ေခတ်ကလူေတွဟာ သိပ်သတ္တိေကာင်းတာပါပဲ။ စိတ်ထဲရှိတာ ဇွတ်တရွတ် လုပ်နိုင်ြကတယ်။ ဆရာြကီးပီမိုးနင်းဆိုလည်း ခရစ်ယာန်ဘုန်းြကီးတစ်ပိုင်းဘဝကေန မေပျာ်ဘူးထင်တာနဲ့ တန်းလူထွက်ပစ်လိုက်၊ သူငယ်ချင်းနဲ့ သူများရပ်ရွာလိုက်သွားြပိး ေပျာ်လို့ရှိရင် နှစ်ေပါက်ေအာင်ေနြပီး ေတာမင်းသားလုပ်ေနလိုက်၊ စာေရးစာချီဘဝကေန သူများေတွ ပိေတာက်ပန်းေတွခူးြပီး လွတ်လွတ်လပ်လပ် ေပျာ်ေပျာ်ရွှင်ရွှင်ေနတာကို အားကျမိတာနဲ့ ဝန်ထမ်းဘဝက မလွတ်လပ်ဘူးဆို ချက်ချင်းအလုပ်ထွက်ပစ်လိုက်၊ သိပ်များများ စဉ်းစားမေနဘူး။ အားကျစရာြကီးဗျာ။ ဆရာြကီး ေရွှဥေဒါင်းရဲ့ တသက်တာမှတ်တမ်းဖတ်မိေတာ့ ပိုေတာင် အားကျသွားေသး။ မိန်းမနဲ့ ခွန်းြကီးခွန်းငယ် စကားများမေနဘူး။ ဒီေန့ရန်ြဖစ် ေနာက်ေန့ အိမ်ေပါ်ကဆင်း၊ လှည့်ေတာင်မြကည့်ေတာ့ဘူး။ လာေလ့ ေနာက်တစ်ေယာက်။ (သူ့စာဖတ်ြပီး ဒါကိုမှ အားကျမိတာသိသွားရင် ဘိုးေတာ်ြကီး ရင်ခံသွားမလားပဲ)
ခုေခတ်မှာေတာ့ ဘာေလးလုပ်ချင်လုပ်ချင် ဟိုဟာငဲ့ရ ဒီဟာငဲ့ရ၊ ဟိုစဉ်းစား ဒီစဉ်းစားနဲ့ ေနာက်ဆံုး ဘာမှ မလုပ်ြဖစ်ေတာ့ဘူး။ သိပ်စဉ်းစားလွန်းတဲ့သူေတွ အပျိုြကီး လူပျိုြကီး ြဖစ်တတ်တယ်ဆိုတာ ဟုတ်မှာေနာ်။ `သားသားြကီးရင် ဘာလုပ်မယ် ေမေမေမးရင်ကွယ်´ ေတာင်မှ စိတ်ရှိလက်ရှိ `ဂလိုင်ကေလးေခါက်ကာရယ် ေရခဲေချာင်း ေရာင်းချင်တယ်´ လို့ သီချင်းထဲကလို ေြဖမိရင် `ဟင်းေနာ်။ ဒုတ် ဒုတ်´ လို့ အေခါက်ခံရတာနဲ့ `ချာဝန်ဂျီးလုပ်မယ်´ ြဖစ်ကုန်ေရာ။ ကိုယ်တိုင်လည်း ဒီပုပ်ထဲက ဒီပဲဆိုေတာ့ သူများတကာေတွ စိတ်သွားတိုင်း ကိုယ်ပါေနတာေတွ့ရင် တယ်အားကျမိသဗျာ။
အဲသလို အားကျမိတဲ့ သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက်ကေတာ့ အခုနားေထာင်မယ့် သီချင်းကိုတီးတဲ့ စန္ဒယားကိုဘသန်းတင်ပါ။ သူက မံုရွာသားဗျ။ ငယ်ငယ်ရွယ်ရွယ်နဲ့ ဝိုင်းေခါင်းေဆာင်လုပ်တီးေနရင်း ဘာအဆက်အသွယ်မှ မရှိပဲ ရန်ကုန်ကို တစ်ေယာက်တည်း ဆင်းချလာတုန်းက အသက်နှစ်ဆယ်ေကျာ်ပဲ ရှိဦးမယ်ထင်ပါတယ်။ စားဝတ်ေနေရးကို ေခါင်းထဲလံုးဝမစဉ်းစားပဲ ဆိုမယ်တီးမယ်ေလာက် ေခါင်းထဲထည့်ထားတာဟာ ထမင်းနပ်မှန်ြပီး ေကျာတေနရာစာ စိတ်ချထားနိုင်လို့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူများသားသမီး ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ေြပာတယ်မထင်နဲ့ေနာ်။ ကျွန်ေတာ့်မှာ သူ့လို သတ္တိမျိုးရှိချင်လိုက်တာ။ တကယ်ကို အားကျတာပါ။
သူနဲ့စေတွ့ဖူးတုန်းက ြမန်မာ့အသံမှာ သီချင်းြကီးဝိုင်း အသံသွင်းေနတုန်း ယမုန်နာပတ်ပျိုးကေလးကို တီးေပးတဲ့အခါပါ။ အလူးအလှိမ့်ေတွများလွန်းလို့ အဆိုေတာ်မေလး ခနခနြပန်သွင်းခဲ့ရတဲ့ သူ့လက်သံက ကိုယ်နဲ့ကျေတာ့ ဂွပ်ကနဲကွက်တိ နားေထာင်လို့ကိုက်ေနေတာ့ `ဒီလူ ေတာ်သကိုး´ လို့ သတိထားမိြပီး ခင်မင်သွားပါတယ်။ တစ်ေယာက်အေြကာင်း တစ်ေယာက်သိြပီး နှစ်ရှည်လများ ခင်မင်လာတဲ့ေနာက်မှာ သူလည်းပဲ သူ့ပညာနဲ့သူ ေအာင်ေအာင်ြမင်ြမင် ရပ်တည်လာနိုင်ခဲ့ပါြပီ။ အာဇာနည်တို့ ဥက္ကာဦးသာတို့လို ေခတ်ေရစီးေြကာင်းနဲ့အတူ ေမျာပါေနရသူ မဟုတ်ေတာ့ ြမန်မာသံဂီတရဲ့ ေအာင်ြမင်မှုဆိုတာ တတ်ထားတဲ့ ပညာနဲ့စာရင် ကေလးကစားစရာပါ။
သူ့လိုပဲ ဝါသနာပါရာကို တစိုက်မတ်မတ် သတ္တိရှိရှိလုပ်ေနတဲ့ လူငယ်ကေလးေတွ ဒီကေန့အခါမှာ ရှားသွားေပမယ့် ရှိေတာ့ ရှိေနတုန်းပဲလို့ ေတွ့လိုက်ရပါေသးတယ်။ ေလးစားပါတယ်။ အားေပးပါတယ်ေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း အားမရေသးလို့ တိုက်တွန်းချင်တာတစ်ခုေတာ့ ရှိပါတယ်။ ဝါသနာနဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းလို့ ေအာင်ေအာင်ြမင်ြမင် ရပ်တည်နိုင်လာြပီဆိုတာ ပန်းတိုင်မဟုတ်ပါဘူး။ ေနာင်လာေနာက်သား အတုယူမှတ်သားေလ့လာစရာ ကိုယ်ပိုင်ဖန်တီးမှုလက်ရာေတွ ထွက်မလာေသးရင် ကိုယ်ရေနတဲ့ ပညာဟာ ထမင်းစားေရေသာက်အဆင့်ပဲလို့ သေဘာထားေစချင်ပါတယ်။
ကိုယ့်ေရှ့ကလူေတွ ဖန်တီးခဲ့သမျှ အေမွေတွကို ဆက်ခံနိုင်တာက ဝမ်းစာသာြဖစ်ပါတယ်။ အဲဒီဝမ်းစာကို အေြခခံလို့ အသစ်ကိုယ်ပိုင် ဖန်တီးနိုင်မှ မျိုးေစ့ချတဲ့အဆင့်ကို ေရာက်ပါမယ်။ သူများချန်ထားခဲ့တာေတွနဲ့ ကိုယ်ကလူြဖစ်လာြပီ။ ကိုယ့်အလှည့်မှာ ဘာေတွ ချန်ထားခဲ့မလဲဆိုတာ ေတွးြကည့်ဖို့မေကာင်းပါလား။ ဆရာတင်ကေတာ့ သီချင်းပုဒ်ေရ ၃၀၀၀ ေကျာ်အြပင် သားသမီးချည့်ပဲ ၁၃ ေယာက် ချန်ထားခဲ့ပါသတဲ့။ ဒါလည်း အားကျစရာြကီးပဲေနာ်။ ဒီလိုေတာ့လည်း ဒီေကာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်ေလ။
ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ် ကိုယ့်အေတွးနဲ့ စာေရးလို့ ေြပာပါမည်။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် နှုတ်ဝဇီ စဉ်းစားကာ ေဝဖန်ြကည့်ပါေတာ့ (စာေရးတဲ့ဆရာတင်) ၂ ။
ဆရာတင်ရဲ့ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
ေထာင်ေရာင်ေန ေမှာင်ေမှာင်ေချွ၊ နန်းအမရ ေရွှဘိုေြမ။ ေဇယျာေအာင်ေြမ၊ ေသလာေတာင်ေြခ၊ မြကားဖူးေပါင် ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
မဲဇာေတာင်ေြခ စီးေတွေတွ ရစ်သန်းသီတာေရ။ ပန်းြမိုင်လယ် ေတာေတာင်စွယ်။ (အပင်ြကီးေတွ စံုသည် စံုသည်။ အလွန်နက်တဲ့ေတာ ဆင်ြကီးကိုဂဠုန်ချီပါတယ် ညွှန်ချက်နဲ့ေြပာ) ၂ ။ ဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ မရိုးတဲ့သူပါအတည်။
ေတာ်ပါ။ တန်ပါ။ ကျွန်မဘာသာဆိုပါမည်။ ေဇယျာေအာင်ေြမ၊ ေသလာေတာင်ေြခ၊ မြကားဖူးေပါင် ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ။
(စိန်ြခယ် ညီးညီးလင်း စဉ်းစားနားေထာင်ေနာ် ဆိုပါမည်။ ဆင်ြကီးဂဠုန်ချီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီတခါေတာ့လည်း တင်ေအာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ထင်ပါမည်။ စာစီသမားရယ် လာ ဒီအနားကွယ် မဟာဂီတကမှ မတတ်တဲ့သူပါအတည်။
0 comments:
Post a Comment