• `ဂျိန်း​​​ေဖာရွာက ဗိ​​ေန္ဓာြဆာ´

    ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ဝန်ြကီး​​ဌာနရဲ့​​ လက်​​ေအာက်မှာ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ပညာဦး​​စီး​​ဌာန လို့​​ သတ်သတ်ြကီး​​ ရှိ​​ေနတာကိုြကည့​်​ရင် ြမန်မာ့​​တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ပညာဟာလည်း​​ ​​ေဆး​​သိပ္ပံပညာတို့​​ ​​ေဆး​​သု​​ေတသနတို့​​လို အ​​ေရး​​ြကီး​​တဲ့​​ အခန်း​​ကဏ္ဍမှာ ပါဝင်​​ေနမှန်း​​ သိသာနိုင်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ဗိ​​ေန္ဒာဆရာလို့​​ ​​ေြပာလိုက်ရင် ဆရာဝန်​​ေတွဘက်က `​​ေအဘီစီဒီ မတတ်ပဲနဲ့​​ အရပ်ထဲကိုဝင်´ ဆိုြပီး​​ အထင်​​ေသး​​အြမင်​​ေသး​​ မတူသလိုမတန်သလို သ​​ေဘာထား​​ဖို့​​မသင့​်​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ `​​ေကာင်း​​ြပီ​​ေလ။

    ဒါဆိုလည်း​​ ဘာြဖစ်လို့​​ သူတို့​​နဲ့​​ပဲ မကုသလဲ´ လို့​​ အဂင်္လန်က ​​ေတာ်ဝင်နန်း​​တွင်း​​သမား​​​ေတာ်ဘွဲ့​​ရ ဆရာြကီး​​ ဆရာမြကီး​​များ​​က အ​​ေငါ်တူး​​ရင်လည်း​​ ခံရမှာပါပဲ။ သူတို့​​နဲ့​​ပဲကုရင် ​​ေပျာက်သွား​​တဲ့​​အခါ​​ေတွ ရှိသလို မ​​ေပျာက်တဲ့​​အခါ​​ေတွလည်း​​ ရှိတာပဲ။ ဒါက​​ေတာ့​​ ဘယ်ကုထံုး​​မဆို ဒီအတိုင်း​​ပဲလို့​​ ​​ေြပာရင်လည်း​​ ရတာ​​ေပါ့​​။ အဂင်္လိပ်ဆရာဝန် လက်​​ေလျှာ့​​လိုက်လို့​​ ဗမာဆရာနဲ့​​ပဲ ဆက်ကု​​ေတာ့​​မယ်ဆိုရင် ဆရာဝန်ဘက်ကလည်း​​ သူတို့​​စိတ်​​ေကျနပ်​​ေအာင် လုပ်ပ​​ေစလို့​​သ​​ေဘာထား​​ြကတယ်။

    ဗမာဆရာဘက်ကလည်း​​ ` မ​​ေပျာက်ရင် အရင်း​​၊​ သက်သာရင် အြမတ်၊​ ​​ေပျာက်သွား​​ရင် နံမည်​​ေတာင်ြကီး​​ဦး​​မှာ´ ဆိုြပီး​​ မြငီး​​မြငူ ကုသ​​ေပး​​ြကတယ်။ ြမန်မာဆရာနဲ့​​ကုရင်း​​ မ​​ေပျာက်နိုင်လို့​​ ဆရာဝန်ဆီ ​​ေရာက်လာရင်​​ေတာ့​​ နှစ်ြပား​​မတန် အ​​ေြပာခံရြပီသာမှတ်။ ပညာမတတ်လို့​​ အသိဉာဏ်မရှိလို့​​ ဆရာ​​ေယာင်​​ေတွဆီမှာ အချိန်ကုန်ြပိး​​ လွန်မှ​​ေရာက်လာတယ်ဆိုြပီး​​ ​​ေြပာလို့​​ဆံုး​​မှာမဟုတ်ဘူး​​။ ကိုယ်တိုင်လည်း​​ ဒီလိုပဲ ​​ေြပာခဲ့​​တယ်​​ေလ။ “နင်တို့​​ ရန်ကုန်မှာ​​ေနြပိး​​ အဲ​​ေလာက်တံုး​​ရသလား​​။” “ပညာတတ်​​ေတွြဖစ်ြပိး​​ အဲ​​ေလာက် နံုရသလား​​။” နဲ့​​။ ကိုယ်က ဗမာလူမျိုး​​ အဂင်္လိပ်ဆရာဝန်ြကိး​​ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေြပာအား​​ရှိသ​​ေပါ့​​​ေလ။ တကယ်တမ်း​​ကျ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်လည်း​​ ​​ေဆး​​တို့​​ပတ်ြကီး​​အုပ်ြပီး​​ စမုန်နက်ထုပ်က​​ေလး​​ ​​ေခါင်း​​​ေပါ်တင်လို့​​ ​​ေမွး​​လာခဲ့​​တာပဲ။ ပွဲက​​ေတာ်ြကီး​​ အပုပ်ချ​​ေဆး​​နဲ့​​ လူြဖစ်လာခဲ့​​ရြပီး​​ ​​ေအဘီစိဒီ အြမီး​​က​​ေလး​​တပ်လိုက်​​ေတာ့​​မှ ဘဝ​​ေမ့​​သွား​​တာ။ ရယ်ရမလား​​ ငိုရမလား​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    မိဘဘိုး​​ဘွား​​ ြမန်မာစစ်စစ်​​ေတွချည့​်​မို့​​ က​​ေလး​​ဘဝတ​​ေလျှာက်လံုး​​ ြမန်မာတိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေတွနဲ့​​ ရင်း​​နှီး​​ြကီး​​ြပင်း​​ခဲ့​​ရပါတယ်။ သူငယ်နာ​​ေပါင်း​​ချုပ်အုပ်​​ေဆး​​တို့​​၊​ ဆရာ​​ေမာင်​​ေဆး​​နီမှုန့​်​တို့​​၊​ ​​ေမာရိယမန်း​​​ေဆး​​တို့​​ဆိုတာ လက်စွဲ​​ေပါ့​​။ (​​ေြကာ်ြငာခ မရတာ နာသကွယ်) မျက်စိနာရင်​​ေတာင် ​​ေလး​​နာရီ ပွဲြကည့​်​မီမျက်စဉ်း​​ပဲခပ်တယ်။ ည​​ေန​​ေလး​​နာရီက ခပ်လိုက်ရင် ညပွဲြကည့​်​အမီ ြပန်​​ေကာင်း​​သတဲ့​​။ အဖွား​​လုပ်တဲ့​​သူကလည်း​​ ​​ေမာရင်မူး​​ရင် လူပျံ​​ေတာ်ပတ္တြမား​​​ေသွး​​​ေဆး​​အဆီ​​ေလး​​နဲ့​​ သူ့​​ဘာသူ​​ေပျာက်​​ေန​​ေရာ။ အမယ်မင်း​​ ဓါတ်စာ​​ေတွ​​ေတာင် ပါလိုက်​​ေသး​​။ သံချချင်ရင် နာနတ်သီး​​နဲ့​​ ပျား​​ရည်နဲ့​​​ေသာက်၊​ ဝမ်း​​ကိုက်ရင် မုန့​်​ဟင်း​​ခါး​​နဲ့​​ဘဲဥစား​​ြပိး​​ ​​ေရ​​ေနွး​​ြကမ်း​​သြကား​​ခပ်​​ေသာက်၊​ မျက်စိစွံရင် ​​ေလး​​ညှင်း​​ပွင့​်​နဲ့​​ အသက်​​ေအာင့​်​ြပိး​​ ခုနှစ်ချက်တို့​​၊​ ဝမ်း​​ချုပ်ရင် မန်ကျည်း​​မှည့​်​နဲ့​​ဆား​​နဲ့​​ ၊​​ေတြပီး​​​ေသာက်၊​ ဇိမ်ခံချင်ရင်​​ေတာ့​​ မန်ကျည်း​​​ေဖျာ်ရည်တို့​​ ဒိန်ချဉ်တို့​​ အိမ်ကို တိုက်ခိုင်း​​တာ​​ေပါ့​​။

    ဆရာဝန်မြဖစ်ခင်ကတည်း​​က ကျုပ်တို့​​အိမ်က ဗိ​​ေန္ဓာမှာ ကိုတတ်ပ မတတ်ပတို့​​အိမ်။ ဆီး​​မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ ြမင်း​​ခွာရွက်တို့​​ သံမနိုင်​​ေကျာက်မနိုင်တို့​​ ​​ေကျာက်ဖယံုယိုတို့​​ရှိတာနဲ့​​ ငတ်ြကိး​​ကျရင် ဆီး​​ကို ရမယ်ရှာရတယ်။ ​​ေတာ်​​ေသး​​တယ်။ အဲဒီတုန်း​​က စူလာနဖာတို့​​ ဘီး​​စပ်ရွက်တို့​​ ​​ေခတ်မစား​​​ေသး​​ဘူး​​။ ပဥ္စငါး​​ပါး​​တို့​​ သတ္တုရည်တို့​​သိသလို သံုး​​ခွက်တခွက်တင်တို့​​ ​​ေညာင်​​ေစး​​ကျ​​ေအာင် ြကွက်ြမီး​​တန်း​​​ေအာင်တို့​​လည်း​​ နား​​လည်တယ်။ သူ့​​ဟာနဲ့​​သူ​​ေတာ့​​ အဟုတ်။ အပရိက​​ေဝဒနာ၊​ ကုကုမကုကု အချိန်တန် သူ့​​ဘာသူ​​ေပျာက်မယ့​်​​ေရာဂါ​​ေတွမို့​​ထင်ပါရဲ့​​။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​နဲ့​​ကု​​ေနရမယ့​်​ ​​ေဝဒနာမဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေဆး​​ရံုကို အချိန်မီ ပို့​​ြပီး​​ကုသမှ အသက်ချမ်း​​သာရာရမယ့​်​ ​​ေရာဂါ​​ေတွလည်း​​ ရှိ​​ေသး​​မှန်း​​ အ​​ေဖတစ်​​ေယာက်လံုး​​ အသက်နဲ့​​ရင်း​​ြပိး​​မှ သိခဲ့​​ရတယ်။ အဲဒီကတည်း​​က တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေတွအ​​ေပါ် သ​​ေဘာထား​​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​သွား​​ြပီး​​ ဘာြဖစ်ြဖစ် အဂင်္လိပ်​​ေဆး​​​ေတွချည့​်​​ေသာက်လာတာ အခုချိန်ထိပါပဲ။ အခု​​ေတာ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​က အစွမ်း​​မရှိလို့​​ အား​​မကိုး​​​ေလာက်လို့​​ ြဖစ်ရတာမဟုတ်ဘူး​​။ ကိုယ်ကသာ ​​ေရာဂါအ​​ေြခအ​​ေန အထူအပါး​​နား​​မလည်လို့​​ ြဖစ်ရတာလို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာြပန်ပါတယ်။ အပ်နဲ့​​ထွင်း​​ရမှာ၊​ ပုဆိန်နဲ့​​​ေပါက်ရမှာ၊​ ဆင်ချည်တဲ့​​ြကိုး​​၊​ ြကက်ချည်တဲ့​​ြကိုး​​ ကွဲကွဲြပား​​ြပား​​ နား​​လည်ထား​​ဖို့​​ လို​​ေသး​​ပါလား​​လို့​​ ​​ေတွး​​မိသွား​​ပါတယ်။

    ြမန်မာတိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​များ​​ဟာ ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​ တ​​ေကာင်း​​အဘိရာဇာ သာကီနွယ်​​ေတွ ဗမာြပည်တည်ကတည်း​​က အိန္ဒိယက​​ေန ဆင်း​​သက်လာခဲ့​​ြပီး​​ မင်း​​အဆက်ဆက် သမား​​အစဉ်အဆက် လက်ဆင့​်​ကမ်း​​လို့​​ ထိန်း​​သိမ်း​​လာခဲ့​​ရာမှာ ဆရာစား​​ချန်တဲ့​​အ​​ေလ့​​​ေြကာင့​်​ တစတစ ​​ေမှး​​မှိန်လာရတယ် ထင်ပါရဲ့​​။ အား​​သာချက်က​​ေတာ့​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​​ေဆး​​ဝါး​​​ေတွလို ဓါတု​​ေဗဒပစ္စည်း​​များ​​ကို အ​​ေြခခံထုတ်လုပ်ထား​​တာမဟုတ်ပဲ သဘာဝပစ္စည်း​​စစ်စစ်​​ေတွနဲ့​​ ​​ေဖာ်စပ်ထား​​တာမို့​​ အာနိသင်ချင်း​​​ေတာ့​​ ြခား​​နား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ ဥပမာ ပျား​​ရည်ကို ဓါတ်ခွဲြကည့​်​ရင် သြကား​​ဓါတ်က အဓိကပါတယ်ဆို​​ေပမယ့​်​ ပျား​​ရည်နဲ့​​ အာနိသင်နဲ့​​ သြကား​​ရည်ရဲ့​​ အာနိသင်ဟာ ဘာမှမဆိုင်ပါဘူး​​။ ပျား​​ရည်ချင်း​​တူရင်​​ေတာင် သဘာဝများ​​ရည်နဲ့​​ ပျား​​​ေဂဟာကပျား​​ရည် မတူနိုင်ဘူး​​။

    (တရုတ်သိုင်း​​ဇာတ်လမ်း​​တွဲထဲက ​​ေရခဲ​​ေတာင်ပန်း​​ြကာပွင့​်​ကျ​​ေနတာပဲ။) ဘာဓါတ်​​ေတွပါမှန်း​​ ​​ေသချာမသိ​​ေပမယ့​်​ ​​ေကျာက်​​ေသွး​​၊​ ငှက်သိုက်၊​ ငါး​​ြကိး​​အန်ဖတ်၊​ ဆတ်ချိုနု၊​ ​​ေတာင်ဆိတ်အဆီ၊​ စပါး​​ြကီး​​သည်း​​​ေြခဆို့​​ဟာ ​​ေဆး​​ဘက်ဝင်မှန်း​​ အစွမ်း​​ထက်မှန်း​​​ေတာ့​​ သိသာပါတယ်။

    တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေတွရဲ့​​ အား​​နည်း​​ချက်က ပွဲ​​ေတွ့​​ အ​​ေတွ့​​အြကံု၊​ ဆရာသမား​​များ​​ သင်ြပ​​ေပး​​တာကို မှတ်သား​​ထား​​တာသာရှိြပီး​​ သိပ္ပံနည်း​​ကျ သု​​ေတသနြပုထား​​တဲ့​​ အ​​ေထာက်အထား​​ ရှား​​ပါး​​တာ၊​ ကမ္ဘာကသိ​​ေအာင် လက်ခံလာ​​ေအာင် မ​​ေရး​​သား​​ထား​​တာ၊​ သက်​​ေသသက္ကာယမရှိတာပါ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ယံုရခက်တယ်လို့​​ ​​ေြပာလို့​​ရသလို မယံုရဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာဖို့​​ကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ခက်​​ေနြပန်​​ေရာ။ ဒါနဲ့​​ဒါနဲ့​​​ေရာြပီး​​ ဒီလို​​ေသာက်ရင် ဒီလိုြဖစ်တတ်တယ်ဆိုတာကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ဟုတ်​​ေနတာ​​ေလ။ “မီး​​ခဲ​​ေရထဲချ ရှဲရှဲြမည်လတ္တံ့​​။ စ​​ေကာနှစ်ချပ်​​ေတာင်ပံခတ် ြဖတ်ြဖတ်ြမည်လတ္တံ့​​..” ဆိုတဲ့​​ သပွတ်ခါး​​သီး​​ဝိဇ္ဇာဇာတ်လမ်း​​ ြကား​​ဖူး​​မှာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ စိတ်ချ​​ေသာက် ဒိဋ္ဌ​​ေပျာက်တယ်ဆိုတာလည်း​​ မှန်တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ မှန်တယ်ဗျ။ မယံုရင် ချစ်သူ​​ေလး​​ ​​ေချာင်း​​ဆိုး​​တဲ့​​အခါ ထက်လင်း​​ရင်လူး​​​ေဆး​​​ေလး​​ လိမ်း​​​ေပး​​ြကည့​်​ပါလား​​။ (​​ေြကာ်ြငာဝင်ြပန်ြပီ)။ ထက်လင်း​​လူး​​ရင် ချက်ချင်း​​ထူး​​တာ​​ေနာ။ တ​​ေအာင့​်​​ေလာက်ဆို တား​​တား​​ချား​​ချင်တာ ချား​​လို့​​ရြပီ ြဖစ်တွား​​မယ်။ ​​ေချာင်း​​ဆိုး​​​ေတာ့​​ဝူး​​။ ရင်ကျပ်​​ေတာ့​​ဝူး​​ လို့​​ ​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ ဘာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေတွး​​​ေနမှန်း​​မသိ။ သွား​​။ လူဆိုး​​။ ​​ေရလည်း​​မချိုး​​ဘူး​​။

    ယံုရခက်တဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​တစ်ခုက သူတို့​​​ေဆး​​ညွှန်း​​ထဲမှာပါသလို အင်မတန်ရှား​​ပါး​​တဲ့​​ ​​ေဆး​​ဘက်ဝင်ပစ္စည်း​​အမယ်​​ေတွဟာ တကယ်ပဲ အဲဒီအချိုး​​အစား​​အတိုင်း​​ အစဉ်သြဖင့​်​ ပါ​​ေနနိုင်ပါ့​​မလား​​။ သက်တမ်း​​ကုန်ဆံုး​​တာ၊​ ကုန်ြကမ်း​​ြပတ်လပ်တာတို့​​ မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​။ ​​ေတွး​​စရာပါ။ တီဗီမှာ ​​ေြကာ်ြငာ​​ေနတဲ့​​ ဆပ်ြပာ​​ေတွကို ြကည့​်​ပါလား​​။ ဗန်ဒါ​​ေစ့​​အဆီနဲ့​​ ထုတ်လုပ်ထား​​တာ၊​ သခွား​​သီး​​ သ​​ေဘင်္ာသီး​​ စ​​ေတာ်ဗယ်ရီသီး​​ ​​ေထာပတ်သီး​​နဲ့​​ထုပ်လုပ်ထား​​တာ၊​ နို့​​​ေတာင်မှ ဆိတ်နို့​​နဲ့​​၊​ ြကက်ဥပါတဲ့​​​ေခါင်း​​​ေလျှာ်ရည်၊​ အို .. စံုလို့​​စံုလို့​​။ တကယ်တမ်း​​ကျ သူတို့​​စက်ရံု​​ေတွမှာ ဗန်ဒါ​​ေစ့​​လည်း​​ တခါမှ ဝယ်တာမ​​ေတွ့​​ရဘူး​​။ ဘာြကက်ဥ ဘာနို့​​မှလည်း​​ မဝယ်ဘူး​​။ အရာအား​​လံုး​​ဟာ အ​​ေရာင် အနံ့​​ဆင်တဲ့​​ ဓါတု​​ေဆး​​ရည် တစ်စက်နှစ်စက်နဲ့​​တင် ြပီး​​သွား​​တာ မဟုတ်ဘူး​​လား​​။

    အကုန်လံုး​​ကို မစစ်ဘူး​​လို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ စစ်တယ်မစစ်တယ် ဘယ်သူက ဘယ်လိုသိနိုင်မလဲ။ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာ သတင်း​​စာထဲမှာ နံမည်​​ေတွ တန်း​​စီြပိး​​ ပါလာ​​ေရာ။ သိပ်မြကာခင်မှာပဲ ထံုး​​စံအတိုင်း​​ ရိုး​​ရာမပျက် ​​ေဆာင်ရွက်လိုက်ရင် မူလလက်​​ေဟာင်း​​ြကီး​​ကို ယွံုြကည်စိတ်ချစွာ သံုး​​စွဲနိုင်သည် ြပန်ြဖစ်သွား​​​ေရာ။ ဘယ်သူ့​​ယံုရမှန်း​​​ေတာင် မသိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဒါ​​ေတွအတွက် နိုင်ငံ​​ေတာ်က အစား​​အစာနဲ့​​ ​​ေဆး​​ဝါး​​များ​​ မှတ်ပံုတင်ဌာနဆိုြပီး​​ စံနစ်တကျ စိစစ်လုပ်ကိုင်​​ေနပါသတဲ့​​။ ဂ​​ေလာက်ဆို သ​​ေဘာ​​ေပါက်၊​ ဆက်မ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ရစ်ပလိုက်မယ်။

    ထူး​​ြခား​​တာစ်ခုက ​​ေဈး​​ကွက်ထဲမှာရှိတဲ့​​ ြမန်မာတိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေတွဟာ ဆရာသံုး​​တစ်ခုမှ မပါဘူး​​။ အရပ်သံုး​​စစ်စစ်​​ေတွချည့​်​ပဲ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ဆရာ​​ေတွဟာ နိုင်ငံြခား​​​ေဆး​​ကုမ္ပဏီ​​ေတွလို ဟိုဆရာဒီဆရာ​​ေတွ ညွှန်း​​မှ သံုး​​​ေပး​​မှ ထမင်း​​စား​​ရမယ့​်​ဘဝမှာ မရှိဘူး​​။ သူတို့​​ရဲ့​​ ပစ်မှတ်ဟာ ြပည်သူလူထုကို တိုက်ရိုက်ချိန်ရွယ်တယ်။ တီဗီမှာလာတဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေြကာ်ြငာ​​ေတွဆို နိုင်ငံြခား​​ကုမ္ပဏီ​​ေဆး​​​ေတွထက် ပိုြကည့​်​လို့​​​ေကာင်း​​၊​ မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​​ေဈး​​ြကီး​​ချင်သ​​ေလာက်ြကီး​​၊​ ​​ေငွကုန်​​ေြကး​​ကျလည်း​​ ခံနိုင်ပါတယ်။ နံမယ်တစ်ခု​​ေပါက်သွား​​ရင် စား​​​ေရာပဲကိုး​​။တခါတခါကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ သူတို့​​ဟာ​​ေတွက လွန်လွန်း​​ပါ့​​။ ​​ေဆး​​တစ်ဖံုနဲ့​​ ၉၆ ပါး​​ အကုန်​​ေပျာက်၊​ အိမ်ကတူမ​​ေလး​​ဆို ​​ေကသီပန်​​ေသွး​​ပုပ်ချ​​ေဆး​​ ပူဆာရတာအ​​ေမာ။ လှတယ်ဆိုတာကိုး​​။ သူငယ်ချင်း​​​ေတွ ​​ေမွး​​​ေန့​​လက်​​ေဆာင် ​​ေပး​​ချင်ရင်လည်း​​ အာယု​​ေဘာဇန အဆီကျအသား​​ကျစ်ပိန်​​ေဆး​​တို့​​ ရုပ်လှ၍ဝ​​ေဆး​​တို့​​။ မှန်ချိုသလိပ်​​ေပျာ်အသံ​​ေကာင်း​​​ေဆး​​တို့​​ကို လူနဲ့​​လိုက်​​ေအာင် ရှာဝယ်ရတယ်။ မဂင်္လာ​​ေဆာင်ရင်​​ေတာ့​​ ဆာဒူး​​ြကီး​​​ေပါ့​​။

    တကယ့​်​ြမန်မာ​​ေဆး​​ဆရာများ​​ဟာ အဲသလို သူများ​​​ေဖာ်​​ေရာင်း​​တဲ့​​​ေဆး​​များ​​ကို မ​​ေပး​​ပါဘူး​​။ ပုလင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ပတ်လံုး​​စီသလိုစီထား​​ြပီး​​ အဲဒီထဲက အမှုန့​်​​ေရာင်စံုက​​ေလး​​​ေတွကို ငယ်ငယ်က အိုး​​ပုပ်နဲ့​​ကစား​​သလို ဟိုစပ်ဒီစပ်လုပ်ြပီး​​မှ ဘယ်နှစ်ခွက်စာ ဘာနဲ့​​ ဘယ်လို​​ေသာက်ဆိုြပီး​​​ေပး​​ပါတယ်။ လူနာစမ်း​​ရင်လည်း​​ နား​​ြကပ်၊​ ကိရိယာမလိုဘူး​​။ ​​ေကျာသပ်ရင်သပ် ဆယ့​်​သံုး​​ကျပ်ဖိုး​​​ေလာက်ဆို ပထဝီ၊​ ​​ေတ​​ေဇာ၊​ အာ​​ေပါ၊​ ဝါ​​ေယာ အကုန်သိြပီ။ အနှိပ်သည်ြကိး​​​ေတွ ပထဝီ​​ေြကာဆို အပူထုတ်ရင် ထူပူသွား​​​ေရာပဲ။ (အနှိပ်သမ​​ေလး​​​ေတွ အပူထုတ်ပံုနဲ့​​​ေတာ့​​မတူဘူး​​​ေပါ့​​) ​​ေြပာသား​​ပဲ​​ေလ။ မ​​ေပျာက်မယ့​်​ဟာသာ မ​​ေပျာက်တာ ​​ေပျာက်ချင်တဲ့​​ဟာကျ​​ေတာ့​​ တန်း​​​ေပျာက်ပါတယ်လို့​​။ ခက်တာက ကိုယ့​်​​ေရာဂါက ​​ေပျာက်မယ့​်​ဟာလား​​ မ​​ေပျာက်မယ့​်​ဟာလား​​ ​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာနိုင်ဘူး​​​ေပါ့​​။ ကုြကည့​်​​ေလ။ ​​ေပျာက်ချင်​​ေပျာက်သွား​​လိမ့​်​မယ်။ ​​ေပျာက်ချင်မှလည်း​​​ေပျာက်မယ်။ လုကံ ဝကံ နှစ်​​ေယာက်ကံပဲ။ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ဆရာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေကာင် ငါတို့​​ကို ​​ေြကာ်ြငာ​​ေနတာလား​​၊​ နှိပ်ကွပ်​​ေနတာလား​​ဆိုြပီး​​ သတ်ချင်​​ေန​​ေရာ့​​မယ်။

    အမှန်က​​ေတာ့​​ အမွှန်း​​တင်​​ေနတာလည်း​​မဟုတ်ဘူး​​။ ချိုး​​ဖဲ့​​နှိပ်ကွပ်​​ေနတာလည်း​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ တကယ်အစွမ်း​​ထက်ြပီး​​ အား​​ကိုး​​​ေလာက်တဲ့​​ ပွဲ​​ေတွ့​​ ြမစ်ချင်း​​ြပိး​​ ​​ေဆး​​စွမ်း​​​ေကာင်း​​​ေတွ သမား​​​ေကာင်း​​​ေတွ တကယ်ရှိပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဘယ်ဟာအစစ် ဘယ်ဟာအတုဆိုြပီး​​ခွဲြခား​​နိုင်ဖို့​​ သတ်မှတ်ထား​​တဲ့​​ စံမရှိဘူး​​။ကိုယ့​်​နည်း​​ကိုယ့​်​ဟန်နဲ့​​ပဲ သွား​​​ေနြပီး​​ အား​​လံုး​​အတွက် လက်ခံကျင့​်​သံုး​​စရာ စံနစ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​မရှိဘူး​​။ အဲဒီလိုအပ်ချက်​​ေတွကို ြပုြပင်နိုင်ရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​လို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတွး​​ြကည့​်​မိတာပါ။

    သူ့​​ကျွန်မခံြပီထဲက ​​ေစာရှင်ဦး​​လိမ်း​​​ေပး​​တဲ့​​ နန်း​​တွင်း​​​ေသွး​​တိတ်​​ေဆး​​ြကိး​​လို ဒဏ္ဍာရီဆန်ဆန်နဲ့​​ မယံုနိုင်​​ေလာက်​​ေအာင် အစွမ်း​​ထက်တဲ့​​ြမန်မာတိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​တွဟာ တစတစနဲ့​​ လက်လှမ်း​​မမီြဖစ်ြပီး​​ တိမ်​​ေကာ​​ေပျာက်ကွယ်သွား​​မှာစိုး​​လို့​​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ဆရာ​​ေတွဘက်က ​​ေရှ့​​​ေနလိုက်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ မျိုး​​တုန်း​​​ေပျာက်ကွယ်လုနီး​​ အန္တရာယ်ရှိမျိုး​​နွယ်စု​​ေတွထဲမျာ သူတို့​​လည်း​​ ပါ​​ေနြပီ မဟုတ်လား​​။ ဘူတန်မှာ​​ေတာင် ​​ေဆး​​ရံုတိုင်း​​မှာ တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ဌာနတစ်ခုထား​​ြပီး​​ လိုအပ်သမျှ ​​ေဆး​​ဝါး​​ကုန်ြကမ်း​​​ေတွကို အစိုး​​ရက ြဖည့​်​ဆည်း​​​ေပး​​ပါတယ်။ သဘာဝ သစ်ြမစ်သစ်ဥ​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရ​​ေနွး​​စိမ်ချိုး​​တဲ့​​အခန်း​​​ေတွလည်း​​ ထား​​​ေပး​​ပါတယ်။

    ကိုယ်ယံုြကည်ရာ ကိုယ်ကုြက​​ေပါ့​​။ တရုတ်တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​​ေတွဆိုလည်း​​ အစွမ်း​​ထက်လွန်း​​လို့​​ အရိုး​​ကုဆရာဝန်​​ေတွ​​ေတာင် ​​ေတာ်​​ေတာ် ြကိုး​​စား​​အစွမ်း​​ြပြပီး​​ အနိုင်ယူထား​​ရတာ​​ေလ။ ဒီတစ်သက်မှာ အရိုး​​​ေလး​​ခါ ကျိုး​​ဖူး​​တာ ​​ေနာက်ဆံုး​​တခါပဲ ညီက အရိုး​​အထူး​​ကုမို့​​ သူနဲ့​​​ေဆး​​စည်း​​ဖူး​​တယ်။ ​​ေရှ့​​သံုး​​ခါစလံုး​​ တရုတ်ဆရာဆီ ​​ေြပး​​ခဲ့​​တာချည့​်​ပဲ။ ​​ေပျာက်တာချင်း​​တူတာ​​ေတာင် တရုတ်​​ေဆး​​က ​​ေန့​​တိုင်း​​​ေြဖ​​ေတာ့​​ ​​ေကျာက်ပတ်တီး​​လို အမှုန့​်​​ေတွနဲ့​​မယား​​ဘူး​​။ (ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ အရိုး​​ကုဆရာဝန်များ​​သာ အသက်ကယ်နိုင်ပါတယ်။ ) ကိုယ့​်​ဆီမှာ ဘိုး​​စဉ်​​ေဘာင်ဆက်က ရှိခဲ့​​တဲ့​​ ဒီပညာရပ်​​ေတွဟာ က​​ေရာ်ကမယ်​​ေတာ့​​ မမှတ်​​ေလနဲ့​​။ မသိသူ​​ေတွ ​​ေကျာ်သွား​​ြကပါ​​ေစ။ သိသူ​​ေတွ ​​ေဖာ်စား​​ြကပါလိမ့​်​မယ်။ (​​ေဖာ်စား​​တတ်တဲ့​​သူ​​ေတွ အကုန် သူ​​ေဌး​​ြဖစ်သဗျ)။ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ ကိုယ်​​ေဖာ်တဲ့​​​ေဆး​​​ေတာ့​​ ကိုယ်ကုန်​​ေအာင် စား​​ရမှာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.