• `​​ေအာင်ပင်လယ်´ (အမည်မ​​ေဖာ်လိုသူလှထံု)

    ​​ေပါက်ကရ​​ေလး​​ဆယ် ပလီစိ​​ေချာက်ချက်​​ေတွ​​ေရး​​လိုက် ဓါတ်ပံု​​ေတွတင်ြပီး​​ ရုပ်ြကီး​​နဲ့​​ နှိပ်စက်လိုက်လုပ်ရတာ အား​​မရ​​ေသး​​လို့​​ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ အသံနဲ့​​ပါ နှိပ်စက်လိုက်ပါတယ်။ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ကတင်ခဲ့​​သမျှ အဆိုဝိဇ္ဇာြကီး​​များ​​ြကား​​မှာ နံမည်တပ်ရမှာ ရှက်စရာြကီး​​မို့​​ လှထံုလို့​​သာ မှတ်လိုက်ြက​​ေပ​​ေရာ့​​။ ကိုယ်တိုင်ဟစ်ချင်သူများ​​အတွက်​​ေတာ့​​ အဆိုမပါ အတီး​​သက်သက်က​​ေလး​​လည်း​​ တင်​​ေပး​​လိုက်မယ်​​ေလ။ စိတ်တိုင်း​​ကျ ဟစ်နိုင်ြက​​ေစကုန်သတည်း​​​ေပါ့​​။ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။

    ကျုပ်တို့​​အဘက ဒါမျိုး​​မှ ြကိုက်တာဗျ ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေြပာဦး​​​ေနာ။ ဒီသီချင်း​​ကို ​​ေရး​​ခိုင်း​​​ေနြကတာ ြကာပါြပီ။ အသံ​​ေခွပါမလာလို့​​ ခုမှပဲ ​​ေရး​​ြဖစ်​​ေတာ့​​တာ။ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင်​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ် နှစ်ပုဒ်ရှိတယ်။ တစ်ခုက ကိုအံ့​​ြကီး​​တို့​​ ကိုသု​​ေမာင်တို့​​ ြပန်ဆိုထား​​တဲ့​​ `လွမ်း​​​ေတာ်မူဖို့​​ စာကိုစီတယ်´ ဆိုတဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်။ အဲဒါကို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က​​ေတာ့​​ သီချင်း​​အစနဲ့​​ တွဲြပီး​​ စိမ်း​​ြမရံြခယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် လို့​​ ​​ေခါ်သဗျ။ ​​ေနာက်တစ်ပုဒ်က​​ေတာ့​​ အခုတင်တဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် နဲ့​​ ​​ေြခာက်သံဆင့​်​ဆိုသွား​​တဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်။ ပ​​ေလး​​ဘွိုင်း​​သန်း​​နိုင်တို့​​​ေခတ်ကဆိုတဲ့​​ `ခဲနဲ့​​​ေပါက် ခဲနဲ့​​​ေပါက် ခဲနဲ့​​​ေပါက်´ ဆိုတဲ့​​ အသံမျိုး​​မို့​​ နား​​​ေထာင်ရတာ အသံဆန်း​​ဆန်း​​​ေလး​​နဲ့​​ စွဲ​​ေန​​ေရာ။

    ဆရာတင်က လက်​​ေတွ့​​လို့​​ရှိရင် သီချင်း​​ကို နှစ်ပုဒ်ဆက်တိုက် ​​ေခါင်း​​စဉ်တစ်ခုတည်း​​နဲ့​​ ​​ေရး​​တတ်သလား​​မသိပါဘူး​​။ သူ​​ေဌး​​ဝါဒလည်း​​ နှစ်ပုဒ်ရှိတယ်။ `ရယ်ြပီး​​​ေတာ့​​​ေနမယ်` ဆိုတာနဲ့​​ `စိန်လိုချင်ရင် စိန်ြဖစ်ရမယ်´ ဆိုတာ။ `

    အာင်ပင်လယ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သူ့​​ဇာတိအရပ်မို့​​ နန်း​​​ေတာ်အ​​ေရှ့​​မှာ ရှိတာ လူတိုင်း​​သိြပီး​​​ေပါ့​​။ မန္တ​​ေလး​​က​​ေန ြပင်ဦး​​လွင်ဘက်ကိုတက်တဲ့​​နား​​မှာ ဓါတ်ဆီဆိုင်တန်း​​​ေလး​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိတဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေလ။ အရင်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ​​ေရွှစာရံဘုရား​​ပွဲ ရှိရင် လှည်း​​တန်း​​ြကီး​​​ေတွဆံုတဲ့​​ ​​ေနရာတဲ့​​။ သီချင်း​​ထဲကအတိုင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ြကာပင်အိုင်ြကီး​​​ေတွ ရှိခဲ့​​မယ် ထင်ပါရဲ့​​။ ​​ေအာင်ပင်လယ်အ​​ေြကာင်း​​ကို​​ေြပာရင်​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ထဲမှာပါသလို ယခင်ယခု ခွဲခွဲြခား​​ြခား​​​ေြပာတာ ပို​​ေကာင်း​​မယ်​​ေနာ်။ ဒါ​​ေတာင်မှ ဆရာတင်​​ေခတ်က ယခုနဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ရဲ့​​ ယခုက နှစ်​​ေပါင်း​​တစ်ရာနီး​​နီး​​ ကွာ​​ေရာ့​​မယ်။ သက်ြကီး​​စကား​​ သက်ငယ်ြကား​​နိုင်​​ေအာင် လွမ်း​​​ေတာ်မူဖို့​​ စာကိုစီလိုက်ြကရ​​ေအာင်ဗျာ။

    မန္တ​​ေလး​​ ရတနာပံုြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​တည်​​ေတာ့​​ ကန်ြကီး​​​ေတွ အထင်ကရပါတဲ့​​အထဲမှာ ​​ေအာင်ပင်လယ်လည်း​​ တစ်ခု​​ေပါ့​​။ နန္ဒာကန်၊​ ကျွဲဆည်ကန်၊​ ​​ေတာင်သမန်အင်း​​၊​ တက်​​ေသး​​အင်း​​၊​ ​​ေဇာင်း​​က​​ေလာအင်း​​တို့​​လည်း​​ ပါသတဲ့​​။ နန်း​​​ေတာ်ထဲက ဘုတ်တလုပ်ကန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ ​​ေရကူး​​ကန်​​ေလာက်ရှိမှာ။ တကယ်​​ေတာ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်ကန်ြကီး​​ဟာ ရတနာပံု​​ေခတ်မတိုင်ခင် ပုဂံ​​ေခတ်ကတည်း​​က ရှိခဲ့​​တယ်။ အ​​ေလာင်း​​စည်သူမင်း​​ြကီး​​ရဲ့​​ သား​​​ေတာ်ြကီး​​ မင်း​​ရှင်​​ေစာဟာ ​​ေဟာ့​​သွမ်း​​ရမ်း​​ကား​​လွန်း​​လို့​​ အမျက်​​ေတာ်ရှြပီး​​ ​​ေနာက်လိုက်​​ေနာက်ပါများ​​နဲ့​​အတူ ​​ေဖာင်​​ေပါ်တင်ြပီး​​ ​​ေမျှာလိုက်တာ ​​ေအာင်ပင်လယ်အရပ်မှာ လာတင်သတဲ့​​။ ယုတ္တိမရှိဘူး​​လို့​​​ေတာ့​​ ​​ေြပာရခက်ပါတယ်။ စူဠသမ္ဗဝ မဟာသမ္ဗဝ ညီ​​ေနာင်​​ေမျှာ​​ေတာ့​​လည်း​​ စကုက စြပီး​​ကုတဲ့​​ မျက်စိဟာ စလင်း​​မှာ စြပီး​​လင်း​​တယ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ြမစ်ညာဘက် အထက်ဆန်သလိုြကီး​​။ ပုဂံက​​ေဖာင်​​ေတာ်ဟာ အင်း​​​ေလး​​ကန်ထဲအထိ လာဆိုက်နိုင်မှ​​ေတာ့​​ မယံုရင် ပံုြပင်လို့​​သာ မှတ်လိုက်ပါကွယ်။ သူ့​​ဖာသာ မဏိစည်သူကို နန်း​​တင်ချင်တာနဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ရှာြပီး​​ နှင်ထုတ်တာလည်း​​ ြဖစ်နိုင်​​ေသး​​တာပဲ။ ဇာတ်ထဲမှာ​​ေတာ့​​ မင်း​​သား​​​ေလး​​ငို.. ဒီအခန်း​​ဟာ အလွမ်း​​ဆံုး​​​ေပါ့​​ .. လား​​။ ​

    ​ေရွှမန်း​​ငိုချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ဆို လွှတ်​​ေကာင်း​​။ (ငါကိုက ငါပါလား​​​ေနာ်။ အမ်း​​​ေရာက်တာ​​ေတာင် နည်း​​​ေသး​​။)

    မင်း​​ရှင်​​ေစာြကီး​​က ​​ေအာင်ပင်လယ်မှာ​​ေတာ့​​ လိမ္မာသွား​​လိုက်ပံုများ​​။ ​​ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါများ​​နဲ့​​ တဘက်ဆည်ကန်ြကီး​​ဆည်ြပီး​​ လယ်​​ေတွယာ​​ေတွလုပ်လိုက်တာ ​​ေရခံ​​ေြမခံ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေဒသဖွံြဖိုး​​တိုး​​တက်လာချက်နှယ် ဩချရသတဲ့​​။ အဲဒီ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်အရပ်ဟာ ​​ေတာြကီး​​မျက်မည်း​​များ​​ ြပန်ြဖစ်သွား​​သလား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။ အင်း​​ဝ​​ေခတ်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ဆင်ြဖူရှင်ကို ညြကီး​​မင်း​​ြကီး​​ ဆင်​​ေကျာ့​​ရ​​ေအာင်​​ေခါ်ထုတ်ြပီး​​ အုန်း​​​ေဘာင်ခွန်မှိုင်း​​နဲ့​​ ရှင်ဘို့​​မယ် လုပ်ြကံ​​ေစတာ အဲဒီ​​ေအာင်ပင်လယ် အရပ်တဲ့​​။ တရဖျား​​ြကီး​​ နတ်သမီး​​နဲ့​​​ေတွ့​​လို့​​ ရူး​​သွား​​တယ် ဆိုတာလည်း​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်မှာပဲ။ ခုလည်း​​ နတ်သမီး​​​ေတွ အဲဒီမှာ ရှိချင်ရှိဦး​​မှာ။ မန်း​​​ေလး​​သား​​​ေတွက ပိုသိြကမယ်ထင်တာပဲ။ ဆရာတင်​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေရှး​​စကား​​ထဲမ​​ေတာ့​​ ပန်း​​ရနံ​​ေတွတသင်း​​သင်း​​နဲ့​​၊​ ြကာမျိုး​​ငါး​​မည်ြကိုင်လှိုင်ထံုတဲ့​​၊​ ဟသင်္ာ​​ေမာင်နှံ​​ေတာင်ပံယှက်တဲ့​​၊​ အလွန်သာယာ​​ေသာ ​​ေဒသက​​ေလး​​ြဖစ်ခဲ့​​ပါသတဲ့​​။

    ဆရာတင်ြကီး​​ ရန်ကုန်ဆင်း​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ မိုး​​က​​ေလး​​ညိုလာလို့​​ သူ့​​​ေအာင်ပင်လယ်ကို လွမ်း​​တဲ့​​အခါ ​​ေကာက်စိုက်သမက​​ေလး​​​ေတွ သီချင်း​​သံြပိုင်ဆိုတာ​​ေတာင် ြကား​​​ေယာင်မိပါသတဲ့​​။ လွမ်း​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ်ြပန်သွား​​တဲ့​​အခါမှ​​ေတာ့​​ ြမင်ရတဲ့​​ အ​​ေြခအ​​ေနက သူ့​​ကို အ​​ေမာ​​ေြပ​​ေစခဲ့​​ဟန်မတူပါဘူး​​။ တကယ့​်​​ေတာအစစ်ကဲ့​​သို့​​ ခု​​ေတာ့​​ လယ်​​ေကာြဖစ်လို့​​မို့​​ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ရွယ်​​ေသာစံနစ်ကို ဧကန်​​ေမျှာ်မိတယ် တဲ့​​။ ​​ေဒသဖွံ့​​ြဖိုး​​တိုး​​တက်​​ေစချင်ရင် စံနစ်ကစြပင်ရမယ်ဆိုတာ အဲဒီရာစုက အညာသား​​ြကီး​​​ေတာင် ြကိုြမင်တတ်​​ေသး​​သ​​ေနာ်။ စိတ်ထဲမှာ နင့​်​နင့​်​နဲနဲ ခံစား​​မိတာက​​ေတာ့​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ဟာ ကိုလိုနီ​​ေခတ်ကတည်း​​က ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ထိန်း​​သိမ်း​​​ေရး​​ ပညာ​​ေပး​​သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါလား​​လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်မိတယ်ဗျာ။ အခု​​ေခတ် အခုအခါမှာ ပိုလို့​​ မလို​​ေပဘူး​​လား​​။ အသိက​​ေလး​​ရှိမှ၊​ သတိက​​ေလး​​ြမဲမှ၊​ အမူအကျင့​်​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေြမကို ကယ်တင်နိုင်မှာ​​ေလ။

    ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​​ေရး​​ြပီး​​ မြမရင်ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ တချစ်တည်း​​ချစ် သီချင်း​​ထဲမှာ ြဗဟ္မာြကီး​​​ေတွဟာ ကြမင်း​​ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေြမဆီကိုစား​​လိုက်တာ ကျား​​မသဘာဝ​​ေတွ ​​ေပါ်လာပါ​​ေလ​​ေရာတဲ့​​။ သူ့​​စကား​​နဲ့​​ ​​ေြပာရရင် အဲဒီလူ​​ေတွဆက်ဆက်ြပီး​​ ကြမင်း​​လာလိုက်ြကတာ ကမ္ဘာြကီး​​တခုလံုး​​ သူတို့​​ကလွဲရင် ဘာမျိုး​​စိတ်မျိုး​​ရင်း​​မှ မကျန်​​ေအာင် ြပုတ်ြပုတ်ြပုန်း​​​ေတာ့​​မ​​ေလ။ ြမို့​​ချင်း​​ရွာချင်း​​ တိုင်း​​ချင်း​​ြပည်ချင်း​​ ဆက်လာလိုက်တာ ​​ေတာနဲ့​​​ေတာင်စွယ်​​ေတွအကုန် အရိပ်ခိုစရာ​​ေတာင် မကျန်ချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ပင်လယ်သမုဒ္ဒရာြကီး​​​ေတာင် လူ​​ေတွရဲ့​​ ဒုက္ခ​​ေဘး​​က ​​ေရှာင်​​ေြပး​​လို့​​ မရ​​ေတာ့​​။ လူကသဘာဝအ​​ေပါ် ကျူး​​​ေကျာ်လာလိုက်တာ။ ခုဆို သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ဆိုတာ လူြပုြပင်မှ ကျန်ရစ်ရ​​ေတာ့​​မယ့​်​ အ​​ေြခအ​​ေန​​ေရာက်လာြပီ။ ြကံ​​ေြကာက် မိုး​​​ေအာက် မ​​ေနယံုရှိတာပဲလို့​​ ​​ေြပာဦး​​မလား​​။

    ကိုယ်ရပ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေြမြကီး​​၊​ ကိုယ့​်​​ေခါင်း​​​ေပါ်က ​​ေကာင်း​​ကင်၊​ နှာ​​ေခါင်း​​ထဲဝင်လာတဲ့​​ ​​ေလထု၊​ ဘယ်အရာကို ယံုြကည်စိတ်ချလို့​​ ရ​​ေသး​​သတုန်း​​။ ​​ေရှး​​လက်သံုး​​စကား​​ သမုဒ္ဒရာ​​ေရ ကုန်​​ေအာင်မ​​ေသာက်နိုင်ပါဘူး​​ ဆိုတာ ခု​​ေခတ်မှာ မမှန်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ညစ်ညမ်း​​မှု​​ေတွက ​​ေချာင်း​​ငယ်​​ေရ ြမစ်ငယ်​​ေရမ​​ေြပာနဲ့​​ သမုဒ္ဒရာ​​ေရနဲ့​​ ​​ေဆး​​လို့​​လည်း​​ မသန့​်​စင်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အဲဒါ ​​ေကာသလ္လမင်း​​ြကီး​​ရဲ့​​အိမ်မက်​​ေတွလို ​​ေနာင်လာလတ္တံ​​ေသာ မင်း​​တို့​​လက်ထက်မှာ ြဖစ်မှာမဟုတ်။ အခုလက်ငင်း​​ ပစ္စက္ခြပဿနာ။ ြကိုတင်ကာကွယ်ရမှာမဟုတ်ဘူး​​။ လက်ငင်း​​ကုစား​​ရမယ့​်​ အချိန်​​ေရာက်လာြပီ။

    ​​ေအး​​။ ဟုတ်သကွ။ သူ​​ေြပာတာ လက်ခံတယ်။ လာ တို့​​ အန်ဂျီအို ​​ေထာင်ရ​​ေအာင်။ အလှူရှင်လိုက်ရှာြကစို့​​လို့​​ ချက်ချင်း​​လက်ငင်း​​ အ​​ေကာင်အထည် ​​ေဖာ်​​ေပး​​မယ့​်​သူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ မနည်း​​မ​​ေနာြကီး​​ပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဘာမဟုတ်တဲ့​​ အမူအကျင့​်​က​​ေလး​​​ေတွကို မ​​ေြပာင်း​​နိုင်လို့​​ရှိရင် တကမ္ဘာလံုး​​ရှိသမျှ ​​ေရွှ​​ေငွဥစ္စာ​​ေတွနဲ့​​ ဝယ်ြပီး​​ြပုြပင်လို့​​ မရနိုင်ပါဘူး​​ဗျာ။ ဘာ​​ေတွြဖစ်​​ေနသလဲ။ ဘာလို့​​ြဖစ်တာလဲ။ ဘယ်လိုလုပ်ြကမလဲ ဆိုတာ အရင် ဘဲဥအစရှာြကတာ​​ေပါ့​​။ အရင်ဦး​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ သူများ​​​ေတွ ဘယ်လိုလုပ်​​ေနသလဲဆိုတာ ​​ေြပာြပမယ်​​ေလ။

    ဘူတန်နိုင်ငံဟာ သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ကို စံနစ်တကျ ထိန်း​​သိမ်း​​တဲ့​​​ေနရာမှာ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေတာ်ပါ​​ေပတယ်။ တတ်ကျွမ်း​​သူပညာရှင်များ​​နဲ့​​လည်း​​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​နှီး​​​ေနှာ အ​​ေကာင်အထည်​​ေဖာ်တတ်ပါတယ်။ သူတို့​​နိုင်ငံရဲ့​​ ၆၈% အကျယ်အဝန်း​​ဟာ သစ်​​ေတာများ​​ဖံုး​​လွှမ်း​​ထား​​ပါသတဲ့​​။ သစ်ခုတ်ြခင်း​​ အမဲလိုက်ြခင်း​​ကို တင်း​​တင်း​​ကျပ်ကျပ် ဥပ​​ေဒနဲ့​​ တား​​ြမစ်ထား​​ပါတယ်။ ​​ေတာမီး​​မ​​ေလာင်​​ေအာင် ကာကွယ်တာ၊​ ​​ေလာင်ခဲ့​​ရင် အြမန်ြငိမ်း​​သတ်နိုင်​​ေအာင် ြကိုြကိုတင်တင် စီစဉ်ထား​​တာ​​ေတွလည်း​​ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ စွန့​်​ပစ်အမှိုက်ကို ​​ေတာထဲ​​ေတာင်ထဲ ​​ေပျာ်ပွဲစား​​ထွက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာင်မှ လက်လွတ်စပယ် မပစ်ြကရပါဘူး​​။ သူတို့​​သိပ်​​ေြကာက်တာ ြကွတ်ြကွတ်အိပ်ပါ။ ြပည်ပကတင်သွင်း​​ခွင့​်​ မ​​ေပး​​ပါဘူး​​။ ​

    ​ေဈး​​ဝယ်ထွက်ရင် စက္ကူအိပ်နဲ့​​သာ အကျင့​်​လုပ်ထား​​ပါတယ်။ သား​​စိမ်း​​ငါး​​စိမ်း​​များ​​​ေတာင်မှ သတင်း​​စာစက္ကူနဲ့​​ပဲ ထုပ်​​ေပး​​ပါတယ်။ ​​ေနရာအနှံ့​​ အမှိုက်ပံုး​​က​​ေလး​​​ေတွထား​​ြပီး​​ ​​ေန့​​စဉ်မှန်မှန် အမှိုက်သိမ်း​​ပါတယ်။ ဘယ်​​ေလာက်များ​​ အမှိုက်သိမ်း​​​ေကာင်း​​သလဲဆို အိမ်မှာ ြကွက်​​ေတာင်မရှိ​​ေအာင်ပါပဲ။ ပိုး​​ဟပ်သာ နင်လား​​ငါလား​​ ​​ေတွ့​​ရတာ။ ဘန်​​ေကာက်မှာလည်း​​ ြမို့​​လည်​​ေခါင် တ​​ေနကုန် ပွစိတက်​​ေန​​ေအာင် ​​ေရာင်း​​ချစား​​​ေသာက်ထား​​သမျှကို ညစဉ်ညတိုင်း​​ ​​ေြပာင်တလင်း​​ခါ​​ေအာင် အမှိုက်သိမ်း​​တဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရပါတယ်။ ရန်ကုန်မှာက​​ေတာ့​​ ဘယ့​်​နှယ်​​ေြပာရပါ့​​မလဲ အရပ်ကတို့​​​ေရ။ ညနက်သန်း​​​ေကာင်ထိ အမှိုက်သိမ်း​​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​သံ တ​​ေမျှာ်​​ေမျှာ်​​ေနရင်း​​ အမှိုက်လှည်း​​ြမင်လို့​​ ဝမ်း​​သာအား​​ရ ​​ေြပး​​ဆင်း​​ြပီး​​သွန်တာ အမှိုက်သိမ်း​​ချိန်မဟုတ်လို့​​ မယူဘူး​​တဲ့​​။ သူသာမယူတာ လမ်း​​လံုး​​ြပည့​်​ အမှိုက်အိပ်က​​ေလး​​​ေတွစီလို့​​။

    အချိန်မှန်မှန်မဟုတ်တဲ့​​ အမှိုက်သိမ်း​​စံနစ်မှာ ဘယ်​​ေတာ့​​လာသိမ်း​​မှန်း​​မသိတဲ့​​ အမှိုက်​​ေတွကို ြကွတ်ြကွတ်အိပ်နဲ့​​မှ လံု​​ေအာင်ထုတ်မထား​​ရင် ကူး​​တို့​​ဆိပ်မှာ မှို့​​အိပ်ဖွင့​်​တာထက်ဆိုး​​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​။ တိုက်တန်း​​လျား​​တိုင်း​​ရဲ့​​ ​​ေနာက်​​ေဖး​​လမ်း​​ြကား​​က ​​ေြမညီထပ်​​ေတွဟာ သွပ်မိုး​​​ေလး​​​ေတွအဖီ ထုတ်ထား​​ရတယ်။ အမှတ်တမဲ့​​နဲ့​​များ​​ အဲဒီသွပ်မိုး​​​ေလး​​​ေတွ​​ေပါ် ြကည့​်​မိလိုက်ရင်ြဖင့​်​ မွစာကျဲ​​ေနတဲ့​​ အမှိုက်​​ေတွကို မလွဲမ​​ေသွ ​​ေတွ့​​ရပါလိမ့​်​မယ်။ အဲသ​​ေလာက်လွယ်ကူတဲ့​​ အမှိုက်ပစ်စံနစ်ပါ။ ​​ေန့​​တိုင်း​​ အတက်အဆင်း​​ လူချင်း​​ခလုပ်တိုက်​​ေနတဲ့​​ ​​ေြမညီထပ်ကလူ​​ေတွကို​​ေတာင် အား​​မနာနိုင်ပဲ အလွယ်တကူ ​​ေနာက်​​ေဖး​​ြပူတင်း​​​ေပါက်က အမှိုက်ထုပ် လွှင့​်​ပစ်တဲ့​​လူမျိုး​​​ေတွမှာ သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ြကီး​​ ညစ်​​ေပမှာစိုး​​လို့​​ စည်း​​ကမ်း​​တကျ အမှိုက်ပစ်ြကပါစို့​​လို့​​ဆိုရင် ဟား​​တိုက်ရယ်ြကမှာပဲ။ တကယ်​​ေတာ့​​ ရယ်စရာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ငိုစရာပါ။ မိုး​​တွင်း​​ကျ ြကွတ်ြကွတ်အိပ်​​ေတွ ပိတ်လို့​​ ​​ေြမာင်း​​​ေရလျှံတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ အဲဒီ​​ေြမာင်း​​ပုပ်​​ေရ​​ေတွထဲမှာ ကိုယ်​​ေတွကပဲ ပုဆိုး​​မ ထမီမ ​​ေလျှာက်ြကရတာ​​ေလ။ သန့​်​ရှင်း​​​ေရး​​ဆိုတာ စည်း​​ကမ်း​​ပါ။ စည်ပင်ဝန်ထမ်း​​မှာသာ တာဝန်ရှိတာမဟုတ်ပါဘူး​​။

    ဘူတန်မှာ ​​ေနာက်တပ်တင်း​​တင်း​​ကျပ်ကျပ် တား​​ြမစ်ထား​​တာက​​ေတာ့​​ သစ်လုပ်ငန်း​​ နဲ့​​ သစ်ပင်ခုတ်တာပါ။ တဘက်က​​ေန သစ်​​ေတာပျိုး​​​ေထာင်​​ေရး​​ကိုလည်း​​ နိုင်ငံြခား​​ပညာရှင်​​ေတွ ငှား​​ရမ်း​​ြပီး​​ ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ပါတယ်။ ​​ေတာ်ဝင်မိသား​​စုအတွက် သစ်ကွက်ချ​​ေပး​​တယ်တို့​​၊​ သစ်လိုင်စင် ထုတ်​​ေပး​​တယ်တို့​​ မြကား​​ဖူး​​ပါဘူး​​။ သစ်ပင်သစ်​​ေတာ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ဖို့​​ဆိုရင် ဘာချွင်း​​ချက်မှ မထား​​တဲ့​​လူမျိုး​​ပါ။ ဘာလို့​​လဲဆို​​ေတာ့​​ သူတို့​​နိုင်ငံမှာ သစ်​​ေတာကလွဲရင် သဘာဝသယံဇာတ မရှိလို့​​ပါတဲ့​​။ ခရီး​​သွား​​လုပ်ငန်း​​လုပ်တာ​​ေတာင်မှ ဧည့​်​သည်အလာများ​​ရင် သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင် ထိခိုက်မှာစိုး​​လို့​​ အ​​ေရအတွက်ကန့​်​သတ်နိုင်​​ေအာင် နိုင်ငံြခား​​သား​​ဧည့​်​သည်တိုင်း​​ကို ြပည်ဝင်ခွန်အြမင့​်​ဆံုး​​ စည်း​​ကျပ်​​ေကာက်ခံပါတယ်။ တရက်ကို အ​​ေမရိကန်​​ေဒါ်လာ နှစ်ရာပါ။ လူတစ်ရာလာရင် ရမယ့​်​ဝင်​​ေငွကို လူဆယ်​​ေယာက်နဲ့​​ ရနိုင်ရင် ဆယ်ပံုတစ်ပံုပဲ ညစ်​​ေပခံရမှာ​​ေပါ့​​။ အဓိကက​​ေတာ့​​ အသိစိတ်ဓါတ်ပါ။ သူတို့​​လူမျိုး​​​ေတွက သဘာဝပတ်ဝန်း​​ကျင်ရဲ့​​ တန်ဖိုး​​ကိုသိသလို ထိန်း​​သိမ်း​​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ရ​​ေကာင်း​​မှန်း​​လည်း​​ သိပါတယ်။ ကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာချင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​​ေလ။ ​​ေပါက်ရင်ြပီး​​တာပဲ။

    ဟိုး​​တခါ သီတာရတနာ သီချင်း​​တင်တုန်း​​က `​​ေပါလွန်လွန်း​​လို့​​ သံုး​​မကုန်နိုင်ပါသည်. စိန်​​ေြကာင်နီလာ ​​ေဂါ်မုတ် ဥဿဖယား​​စီ ပတ္တြမား​​ ြမဣန္ဒနီ´ ဆိုတာ မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​ဗျ။ ကုန်ခန်း​​နိုင်​​ေသာပစ္စည်း​​များ​​ဆိုတာ သတိမှမထား​​ြကတာ။ အခုဆို ​​ေရနံသဘာဝဓါတ်​​ေငွ့​​​ေတွက သံုး​​ဖို့​​​ေန​​ေနသာသာ ​​ေရာင်း​​လို့​​​ေတာင် မ​​ေလာက်ဘူး​​။ အလဟဿကုန်သွား​​ရတာ​​ေတွက ပို နှ​​ေြမာစရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ ဆီဆိုင်တန်း​​စီရင်း​​ ကုန်သွား​​တဲ့​​ဓါတ်ဆီ​​ေတွဟာ ဘီး​​လှိမ့​်​ရံုထက်လည်း​​ခရီး​​မ​​ေရာက်သလို အချိန်​​ေတွလည်း​​ ကုန်ပါဘိ။ အလုပ်မလုပ်ပဲ ပိုက်ဆံရတာ တစ်ခုတည်း​​ကိုပဲ ြကည့​်​​ေနတာခက်တာ။ ကိုယ်လည်း​​မသံုး​​ပဲ အလိုလို ကုန်သွား​​မယ့​်​အရာတစ်ခုကို တြခား​​တစ်​​ေယာက် အကျိုး​​ရှိရှိ သံုး​​နိုင်ရင် ဝမ်း​​သာစရာမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။

    အိမ်မှာ မလိုအပ်တဲ့​​ မီး​​ခလုပ်​​ေတွ လိုက်လိုက်ပိတ်တာဟာ မီတာခ နှ​​ေြမာလို့​​ ကပ်စီး​​နည်း​​လို့​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ်မလိုလို့​​ ပိတ်ပစ်လိုက်တဲ့​​ မီး​​တစ်ပွင့​်​ဟာ တြခား​​လိုအပ်​​ေနတဲ့​​သူတ​​ေယာက်ဆီမှာ အလင်း​​ရနိုင်တာ မ​​ေတွး​​မိဘူး​​လား​​။ အဲဒီမီး​​ဟာ ခွဲခန်း​​ထဲမှာ ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​အတွက် အြပတ်မခံနိုင်တဲ့​​ မီး​​​ေမာင်း​​ြကီး​​​ေတွ လည်း​​ ြဖစ်နိုင်တာပဲ။ ြပင်သစ်မှာဆို မနက်လင်း​​အား​​ြကီး​​အချိန်မှာ ဘယ်အိမ်ြကည့​်​ြကည့​်​ မီး​​​ေရာင်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရွ့​​သွား​​တာကို ​​ေတွ့​​ရမယ်တဲ့​​။ အိပ်ယာ​​ေဘး​​က မီး​​​ေလး​​ပိတ်ရင် ​​ေရချိုး​​ခန်း​​ထဲက မီး​​​ေလး​​လင်း​​လာ၊​ ​​ေနာက် အဝတ်လဲခန်း​​ထဲ​​ေရာက် ခန​​ေန မီး​​ဖိုထဲမှာ ​​ေတာ်​​ေနြကာ အိမ်တံခါး​​ဝ၊​ တစ်ခုပိတ်ြပီး​​မှ ​​ေနာက်တစ်ခုလင်း​​ပါသတဲ့​​။ လျှပ်စစ်ပစ္စည်း​​ကိရိယာ​​ေတွကိုလည်း​​ ရမုဒ်နဲ့​​ပိတ်ရင် ဓါတ်အား​​​ေလး​​ပံုတစ်ပံုဆက်ကုန်​​ေနတာမို့​​ ခလုပ်ကိုသာ ပိတ်ပါသတဲ့​​။ ကိုယ်​​ေပး​​ရတာမဟုတ်တိုင်း​​ ဘုန်း​​​ေပါလ​​ေအာလုပ်တတ်တဲ့​​အကျင့​်​ကိုလည်း​​ မြပင်သင့​်​ပါလား​​ဗျာ။ ထမင်း​​​ေရ​​ေချာင်း​​စီး​​ြပီး​​ ​​ေငွကုန်သံြပာြဖစ်မှ အလှူလို့​​ သ​​ေဘာမထား​​ပါနဲ့​​။ ကိုယ်မသံုး​​တဲ့​​ပစ္စည်း​​ သူများ​​ဆီမှာ အသံုး​​ဝင်​​ေနရင် ကုသိုလ်ရပါတယ်။ ​​ေစး​​နဲတာနဲ့​​ စံနစ်ဇယား​​ရှိတာ ခွဲြခား​​သိ​​ေစချင်ပါတယ်။

    ချမ်း​​သာတဲ့​​သူများ​​မှာလည်း​​ ​​ေငွကုန်​​ေြကး​​ကျ သက်သာ​​ေစဖို့​​မဟုတ်ပဲ မလိုအပ်ပဲ အလဟဿြဖစ်​​ေစမည့​်​အကျင့​်​​ေတွကို သတိြပု​​ေစချင်တာပါပဲ။ တလမ်း​​တည်း​​အတူသွား​​ဖို့​​အ​​ေရး​​ လူဆယ်​​ေယာက် ကား​​ဆယ်စီး​​နဲ့​​ သွား​​မယ့​်​အစား​​ လမ်း​​တူရာ လူြကံုတင်ြပီး​​အတူသွား​​​ေတာ့​​ ဆီကုန်သက်သာရံုတင်မဟုတ် ယာဉ်​​ေြကာပိတ်တာလည်း​​ မသက်သာပါလား​​။ အား​​လံုး​​ြခံု​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ကုန်ခန်း​​နိုင်တဲ့​​အရာ​​ေတွကို ဆင်ဆင်ြခင်ြခင်သံုး​​ဖို့​​၊​ ြပန်လည်လှည့​်​ပတ် ထုတ်လုပ်နိုင်တဲ့​​အရာ​​ေတွကို စံနစ်တကျ ြပန်သံုး​​ဖို့​​၊​ ​​ေလာကြကီး​​မှာ ကိုယ်ဆိုတဲ့​​အတ္တအြပင် အြခား​​အြခား​​​ေသာ အများ​​အကျိုး​​စီး​​ပွား​​ ပရဆိုတာလည်း​​ စဉ်း​​စား​​ဖို့​​။ အဲဒါမှသာ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ ရွယ်​​ေသာ စံနစ်ြဖစ်ပါတယ်။ အထူး​​သြဖင့​်​ ​​ေမျှာ်မိပါရဲ့​​​ေနာ်။

    ​​ေရွှနန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ ရတနာပံုြပည်ဝယ် ​​ေဇာင်း​​က​​ေလာကန်နဲ့​​ နန္ဒာကန်လယ် ​​ေမွှး​​ထံုပျံ့​​ြကွယ် ပန်း​​ရနံ့​​သွယ်သွယ်၊​ ​​ေတာင်သမန် ​​ေရအင်း​​ ​​ေငွအဆင်း​​သို့​​နှယ်။

    ​​ေရှး​​ကဆိုတယ် ဗဟိုနယ် အိုဘယ်ဌာန ထိုကာလဝယ် ထွန်း​​ပဝန်း​​ကျယ် လွမ်း​​ဖွယ် အံ့​​ဖွယ် ဪ ပန်း​​ရနံ့​​သွယ်သွယ်၊​ ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ်။ တကယ့​်​​ေတာအစစ်ကဲ့​​သို့​​ ခု​​ေတာ့​​ လယ်​​ေကာြဖစ်လို့​​မို့​​ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ရွယ်​​ေသာ စံနစ်ကို အထူး​​သြဖင့​်​ ​​ေမျှာ်မိတယ်။

    (ြကာစိမ်း​​ြကာြပာ ပွင့​်​နီများ​​ လှုပ်ရှား​​ကာရယ် များ​​စွာကွယ်) ၂ ။ ​​ေလယူရာကို ြကိုင်လှိုင်​​ေသွး​​လို့​​ ​​ေမွှး​​ြကည်တယ် ​​ေရှး​​မီတယ်။ လူအိုလူမင်း​​ ​​ေြပာြခင်း​​လက္ခဏာ ဟသင်္ာ​​ေမာင်နှံရယ် ဝဲတယ် ဝဲတယ်။ ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ်။ တကယ့​်​​ေတာအစစ်ကဲ့​​သို့​​ ခု​​ေတာ့​​ လယ်​​ေကာြဖစ်လို့​​မို့​​ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ရွယ်​​ေသာ စံနစ်ကို အထူး​​သြဖင့​်​ ​​ေမျှာ်မိတယ်။

    သိသ​​ေလာက်သာ မှတ်ြကဖွယ်။ ကမ္ဗည်း​​​ေကျာက်စာ ဖတ်ရမယ်။ ​​ေရွှမန္တ​​ေလး​​​ေတာင် ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​​ေရာင်​​ေရွှ ​​ေတာင်​​ေြခ အ​​ေကွ့​​အတက် အ​​ေရှ့​​ဘက်မှာကွယ် ဂူငယ်တစ်ခုနဲ့​​ အများ​​ရှုြမင်နိုင်တယ်။ တကယ် တကယ် တကယ်တဲ့​​။ (မင်း​​ရှင်​​ေစာ ​​ေမျှာသည့​်​​ေဖာင်ငယ် ​​ေလး​​ကန်စလံုး​​ သိမ်း​​ကျံုး​​တည်​​ေတာ်မူတယ်) ၂။ အဲဒါ​​ေတွကို စီြခယ် နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ကဆရာတင်ရယ် ကိုြမို့​​မကို​​ေြပာြပ ​​ေသာတနား​​ဝယ် ြကား​​ဖွယ်မှတ်ဖွယ်။ ယထာဘူတကို ြကံဆို မှန်မှန်ကန်ကန် ဓါတ်သံဖွင့​်​ပါ​​ေြကာင်း​​ နဲ့​​ ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ် ​​ေအာင်ပင်လယ်။ တကယ့​်​​ေတာအစစ်ကဲ့​​သို့​​ ခု​​ေတာ့​​ လယ်​​ေကာြဖစ်လို့​​မို့​​ ​​ေကာင်း​​ဖို့​​ရွယ်​​ေသာ စံနစ်ကို အထူး​​သြဖင့​်​ ​​ေမျှာ်မိတယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.